Regeren is vooruitschuiven
T-MOB schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:45:
Ik dacht belchinezen juist een probleem waren in het voetbal
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
klopt allemaal, maar is psv dan wel in goede vorm?tweaker2010 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:54:
[...]
Vitesse is de goede flow kwijt en Piazon is uit vorm, dus die 5 punten verspelen ze makkelijk.
Twente inhalen wordt idd lastig, maar een plaats in de top 3 (dus boven Feyenoord) zit er wel in voor PSV.
Paar weken geleden bijvoorbeeld nog puntverlies tegen RKC...
Niemand is goed in vorm, iedereen laat op de raarste momenten punten liggen.
Daarom maakt het mij ook niet uit wie er kampioen wordt dit jaar, omdat niemand het écht verdient.
Natuurlijk hoop ik dat Ajax kampioen wordt, maar het zegt dit seizoen echt helemaal niks.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 100% gewijzigd door argro op 27-02-2014 08:38 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
We zijn pas 5 min onderweg, en irriteer me er nu al aan...
O, 0-1!!
Misschien worden ze nu wat stiller.
Aah ze doen het bij alle spelers, ik zat al uit te vogelen aan wij ze een hekel hadden, dacht al dat ik een uitspraak/relletje gemist had in de media.dvdkiwi schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:57:
Blijven die Turken de hele wedstrijd bij ieder balcontact van Chelsea zo vals fluiten?
O, 0-1!!
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Schijnt bij hun fanatisme te horen leer ik van een Turk. Ik vind het maar vervelend.
Ze kunnen beter hun eigen spelers uitfluiten, want die bakken er niet veel van...
En die Drogba, dat is een pannenkoek.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik denk dat het geen keuze had, maar dat Sport1 de andere heeft gekozen en daardoor de NOS alleen de andere nog uit mag zenden.Kevinp schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:29:
mooi krijg je door te klootviolen (terry ) geen goal tegen en slechts geel. Ik had dat toch anders gedaan.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hij pakte de bal op die net uit was gegaan.
Hij had niet eens tijd om 'm naar een ingooier te gooien omdat Gala al erg snel een tweede bal kreeg toegeworpen.
Maar het zou erg mooi zijn als Chelsea gehakt maakt van die turken. Scheelt ook weer een hoop getoeter.
Desondanks kijk ik Schalke - Real. Die pot wordt overigens door sport1 uitgezonden op het 2de kanaal. De hoofdpot is daar ook Chelsea.
Het zegt meer over de zwakte van de huidige Italiaanse competitie, Juve kon Galatasaray niet tegenhouden en AC Milan werd bijna door Ajax eruit gegooid. Mancini heeft zijn taktiek ook niet op orde.Rhapsody schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:55:
Elke keer als ik Galatasaray zie spelen ben ik verbaasd dat ze nog in de CL zitten. Er zit helemaal geen idee in hun spel. En het veld is volgens mij ook waardeloos.
Echter, als je ManU gisteren zag, is het ook verbazend dat die nog in de CL zitten. Krijgen ze al een relatief zwakke tegenstander als Olympiakos, en zijn zelfs kansloos daategen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ga eerst de regels maar leren...Kevinp schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:38:
gewoon rood geven bewust hands is toch rood?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Goedemorgen heej
En Bale maakt er 0-4 van. Hopsakee
[ Voor 20% gewijzigd door schwarzenegger op 26-02-2014 21:59 ]
Domme gele kaart van Cech trouwens, tijdrekken. Ik zou als scheidsrechter geel trekken en de vierde official aangeven 2 minuten extra te tellen. Leren ze het snel genoeg af.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat zijn dan de regels?
Mag je gewoon een bal oppakken zonder zware straf. Dus maximaal geel?
Wat een grote uitslagen allemaal.
Op een enkele verassing na is het meeste al wel gespeeld denk ik.
Schalke is nu wel echt uitgespeeld.. 0-4 thuis achter.
[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 26-02-2014 22:10 ]
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Sierd vertelt net dat ze Zender van de maand zijn (zijn ze eigenlijk altijd volgens SierdQuad schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:12:
Op sommige momenten mis ik mijn Sport1 abonnement best wel.
nggyu nglyd
Wist ik dat maar eerderschwarzenegger schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:17:
[...]
Sierd vertelt net dat ze Zender van de maand zijn (zijn ze eigenlijk altijd volgens Sierd) maar dat betekent dat iedereen 1 kanaal van sport1 kan zien. Dus zondag kun je de Madrileense derbij kijken om 17:00
Was toch liever die afslachting van Schalke door Real gaan kijken dan een fluitconcert in Turkije
1) ik vermoed dat ze in maart zender van de maand zijndutchgio schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:23:
[...]
Wist ik dat maar eerder![]()
Was toch liever die afslachting van Schalke door Real gaan kijken dan een fluitconcert in Turkije
2) het zal denk ik alleen sport1 select zijn wat ze uitzenden en die zenden nu ook de fluit-turken uit
Die wedstrijd is anders ook op zdf te ziendutchgio schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:23:
[...]
Wist ik dat maar eerder![]()
Ik dacht dat het kwam door het anti voetbal van de tegenpartij.......dvdkiwi schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:57:
Blijven die Turken de hele wedstrijd bij ieder balcontact van Chelsea zo vals fluiten?
O, 0-1!!
Elect a clown, expect a circus.
Foutenfestijn bij de Turken
Je mag Chelsea geen anti-voetbal noemen;
Ik kan me nog de reacties herinneren na Chelsea-Barça, waar menigeen vond dat verdedigen (het saaie countervoetbal van Chelsea) ook bij het voetbal hoort en ook mooi kan zijn.
Ik denk daar anders over, maar goed
[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 26-02-2014 22:33 ]
2x bbc.... benzema - bale - christiano
1-6.... En Iker was 952 minuten niet gepasseerd maar nu doet KJ het.
[ Voor 38% gewijzigd door schwarzenegger op 26-02-2014 22:33 ]
En dan zijn er hier van die mensen die beweren dat dit een saaie pot zou worden.schwarzenegger schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:31:
0-6...... sjezus
2x bbc.... benzema - bale - christiano
1-6.... En Iker was 952 minuten niet gepasseerd maar nu doet KJ het.
Ja die kan nu opnieuw beginnen om dat record te halen maar dat is best lastig als je nogal vaak op de bank zit....andries.t.net schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:34:
Clean sheet van Iker is de kers op de taart wou ik net typen, erg jammer dit.
nggyu nglyd
Poeh wat een spanning inderdaad met 1-6tweaker2010 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:34:
[...]
En dan zijn er hier van die mensen die beweren dat dit een saaie pot zou worden.
Het is maar net hoe je saai definieert.
[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 27-02-2014 10:10 ]
Je zou niet misstaan bij een gemiddeld voetbalbond, die zijn ook goed met hun kop in het zand steken. Kan hoor, dat je vindt dat je dit soort gedrag maar moet negeren, mij lijkt dat niet de beste oplossing.
Weet ik niet, mijns inziens hoort de context van het delict ook meegewogen te worden. De voorbeeldfunctie van de aanvoerder van een topclub is groter dan die van een nobody in de kelders van het betaalde voetbal. Daarvoor hoef je wellicht niet zwaarder gestraft te worden, maar het lijkt me wel belangrijk dat je dat je in die positie een grotere verantwoordelijkheid hebt en die moet je wel kunnen dragen.gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:26:
[...]
En dan nog: bij het bepalen van een straf hoort het niet mee te spelen of de speler van PEC of Feyenoord is, het gaat om wat er gedaan wordt, niet om door wie of waar.
Dat is lastig, want de KNVB is niet zo mededeelzaam ten aanzien van schorsingen van amateur voetballers, maar ik heb dit soort gedrag (bijvoorbeeld het slopen van reclameborden) zwaarder gestraft zien worden dan bij profvoetballers. Er wordt in het amateurvoetbal ook een hoop niet gezien/bestraft, maar met name bij standaardelftallen leidt dit met enige regelmaat tot zwaardere schorsingen.gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:26:
[...]
heb je daar bewijs voor? Ik heb genoeg vuilnisbakken zien sneuvelen in het amateurvoetbal. Je vergelijkt nu volgens mij weer geweld tegen personen met ander ongewenst gedrag.
Bij supporters gaat dat zelfs nog verder, onder het mom van schaden van het aanzien van het voetbal is de KNVB nogal kwistig met het uitdelen van boetes en stadionverboden. En ja, ook daar wordt ook een hoop niet bestraft, maar als de KNVB de kans krijgt, dan schorsen ze supporters die een scheet laten in het stadion.
Het omschoppen van een prullenbak en het inschoppen op een mens zijn twee uitersten van ongewenst gedrag. De actie en reactie van Pelle en een elleboogstoot vind ik een stuk dichter bij elkaar liggen. Voor het eerste vind ik 6-10 wedstrijden en voor het tweede 10-15 wedstrijden wel een gepaste schorsing.gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:26:
[...]
Je zet het op bijna hetzelfde niveau als een elleboogstoot, dat is wel degelijk het bijna gelijkstellen van het schoppen van een vuilnisbak vs schoppen van een mens.
Ik zeg toch nergens dat ik het beleid wil veranderen naar aanleiding van dit geval? Ik zeg al jaren dat de voetballerij ziek is en dat daar iets aan moet gebeuren. Deze actie en reactie van Pelle zorgen er slechts weer voor dat het bevestigd wordt dat de voetballerij inderdaad ziek is en dat daar iets aan moet gebeuren. Dat andere wellicht gaan steigeren, omdat de klassieker voor de deur staat, betekent niet dat iedereen dat doet…gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:26:
[...]
Oneens. Beleid moet je niet baseren op uitzonderingen en speciale gevallen.
Het gaat mij helemaal niet om die klassieker, ook wanneer de straffen strenger geweest zouden zijn, zou hij niet noodzakelijk voor die wedstrijd geschorst zijn. En natuurlijk moet ook een speler van NEC of PEC voor zo'n actie een gelijkwaardige schorsing krijgen. Echter moet je als aanvoerder van een topclub wel beseffen dat je meer onder een loep genomen wordt en dat dat meer verantwoordelijkheid met zich mee neemt. Ook op het niet nemen van die verantwoordelijkheid, mag je best afgerekend worden.
Tja, wanneer jij van mening blijft dat ik roep en schreeuw vanwege dit ene specifieke geval, dan niet inderdaad. Wanneer je toch ook graag zou zien dat er verandering komt in de voetballerij, denk ik dat we het best eens kunnen worden.gambieter schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:26:
[...]
Anyway, we gaan het hier niet over eens worden. Ik ben blij dat de KNVB zich niets heeft aangetrokken van het geschreeuw om schorsingen e.d. en gewoon haar werk heeft gedaan.
Nogmaals, ook ik ben van mening dat in dit specifieke geval de KNVB de juiste beslissing heeft gemaakt, maar ik zou wel graag zien dat ze in de toekomst de regels gaan veranderen…
Overigens lijkt je in dit specifieke geval de regels wel te willen wijzigen...
gambieter schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:06:
Domme gele kaart van Cech trouwens, tijdrekken. Ik zou als scheidsrechter geel trekken en de vierde official aangeven 2 minuten extra te tellen. Leren ze het snel genoeg af.
Ja, en je zou niet misstaan op een Fok! met het geroep om harde straffen.lateef schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:41:
Je zou niet misstaan bij een gemiddeld voetbalbond, die zijn ook goed met hun kop in het zand steken. Kan hoor, dat je vindt dat je dit soort gedrag maar moet negeren, mij lijkt dat niet de beste oplossing.
Of we kunnen dit soort ad hominems achterwege laten.
Dat is dan een zaak van de club wiens reputatie aangetast wordt, niet van buitenstaanders die deze aanvoerder misbruiken om hun punt er doorheen te drukken.Weet ik niet, mijns inziens hoort de context van het delict ook meegewogen te worden. De voorbeeldfunctie van de aanvoerder van een topclub is groter dan die van een nobody in de kelders van het betaalde voetbal. Daarvoor hoef je wellicht niet zwaarder gestraft te worden, maar het lijkt me wel belangrijk dat je dat je in die positie een grotere verantwoordelijkheid hebt en die moet je wel kunnen dragen.
Afgezien van de appels en strijkijzervergelijking, je zorgt er zo ook voor dat het delict en de straf niet in proportie zijn. Je kunt ook de doodstraf geven voor het stelen van appels, doen ze het nooit meer.Het omschoppen van een prullenbak en het inschoppen op een mens zijn twee uitersten van ongewenst gedrag. De actie en reactie van Pelle en een elleboogstoot vind ik een stuk dichter bij elkaar liggen. Voor het eerste vind ik 6-10 wedstrijden en voor het tweede 10-15 wedstrijden wel een gepaste schorsing.
Ik wil best verandering zien, maar niet baseren op high-profile uitzonderingsgevallen, en niet gebaseerd op onderbuiksgevoelens dat de voetballerij "ziek" is.Tja, wanneer jij van mening blijft dat ik roep en schreeuw vanwege dit ene specifieke geval, dan niet inderdaad. Wanneer je toch ook graag zou zien dat er verandering komt in de voetballerij, denk ik dat we het best eens kunnen worden.
Nee, ik wil de regels toegepast zien. Momenteel wordt er veel meer tijd gewonnen met dergelijke acties dan er bijgeteld wordt. Ik wil dat scheidsrechters er voor zorgen dat het geen voordeel meer oplevert.Overigens lijkt je in dit specifieke geval de regels wel te willen wijzigen...
TL;DR: overgaan tot de orde van de dag, of een voorstel doen dat niet op een specifiek geval is gebaseerd en op meer dan alleen onderbuikgevoelens ("voetballerij is ziek" en "Harder straffen is goed"). Ik heb er in ieder geval al teveel tijd aan besteed, zonder dat er echt goede argumenten zijn gegeven voor harder straffen. Dus herhalingen ga ik verder negeren
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 27-02-2014 12:54 ]
Galatasaray - Chelsea was niet om aan te gluren. Die commentator van de NOS was blij dat het voorbij was.Vos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:09:
[...]
Poeh wat een spanning inderdaad met 1-6![]()
Het is maar net hoe je saai definieert.
De ene ploeg kon niet en de andere wilde niet, Dan kijk ik liever naar hoe Real Schalke afslacht en die mooie goal van Huntelaar was ook niet mis.
Ik hoop het niet...Mosin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:19:
Poeh poeh. Ben stiekem blij dat Galatasaray, Chelsea op een 1-1 heeft weten te houden, nu nog winnen op stamford bridge.
Dat gefluit vind ik echt irritant aan Galatasaray.
Plus die Drogba... bij iedere scheet kijkt ie met tranende oogjes naar de scheids...
Liever zie ik Chelsea doorgaan, om ze er daarna wel weer snel uit te zien vliegen
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 27-02-2014 13:49 ]
Ajax Cillessen, Van Rhijn, Van der Hoorn, Denswil, Blind, Klaassen, Poulsen, De Jong, De Sa, Sigthorsson, Duarte.
[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 27-02-2014 18:47 ]
nggyu nglyd
Die 3-0 ga je nooit meer goedmaken en zondag staat er een grote wedstrijd op 't programma. Als je die wint ben je zo'n beetje zeker van CL voorronde
De Sa en Duarte zijn normaliter ook geen basisspeler.toolkist schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:47:
Inderdaad, alleen centraal achterin staan de "echte" reserves
Maar goed laat ze maar eens zien wat ze kunnen. Voor Koblein wel lekker De Sa, komt tenminste met wat voorzetten..
Schone en Fischer zijn geblesseerd, Serero komt terug van een blessure. Dan komen ze ineens wel in aanmerking voor de basis.Gynnad schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:55:
[...]
De Sa en Duarte zijn normaliter ook geen basisspeler.
Maar goed laat ze maar eens zien wat ze kunnen. Voor Koblein wel lekker De Sa, komt tenminste met wat voorzetten..
Van Rhijn speelt tot nu toe als een dweil.
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 27-02-2014 19:20 ]
En wat een slappe instelling, daarmee red je het natuurlijk niet.
Als je ook kijkt met hoeveel man Redbull druk zet, dan moet er toch ruimte genoeg zijn om daar doorheen te voetballen zou je zeggen..
Hoe zou jouw middenveld er dan uit zien? Echt veel keus is er niet.D-e-n schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:18:
En weer met dat zelfmoord middenveld. Dat verbaast me toch
In ieder geval Blind op de plek van Poulsen.Vos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:21:
[...]
Hoe zou jouw middenveld er dan uit zien? Echt veel keus is er niet.
En dan Duarte weer op linksback?tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:22:
[...]
In ieder geval Blind op de plek van Poulsen.
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 27-02-2014 19:24 ]
Daarom! Ros die bal naar vorenGynnad schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:20:
Als je ook kijkt met hoeveel man Redbull druk zet, dan moet er toch ruimte genoeg zijn om daar doorheen te voetballen zou je zeggen..
nggyu nglyd
Ajax wordt overlopen op het middenveld. De verdediging maakt niet zoveel uit wie daar staat.
Ik zou dan nog eerder Riedewald erin zetten. En Andersen bijvoorbeeld.
Niet De Jong en Klaassen op één middenveldVos schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:21:
[...]
Hoe zou jouw middenveld er dan uit zien? Echt veel keus is er niet.
Zei Koeman in de CL-nabeschouwing gister niet iets over dat 3 vs 2 middenveld gewoon kansloos is voor de ploeg met 2? Zal nog erger zijn met 4 vs 3.Quad schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:25:
Salzburg speelt met 4 mans middenveld, geen wonder dat Ajax daar ook wordt overlopen.
...
Deze wedstrijd gaat Ajax toch niet winnen, kan de Boer net zo goed een gretig B-eltal neerzetten.toolkist schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:27:
Andersen heeft nog niks in het 1e te zoeken, laat die eerst maar eens een jaartje JL doen. Kan geen kwaad voor z'n fysiek
Fysiek is ook niet alles, als je een goede techniek hebt kom je al een heel eind.
Tis nou niet dat je nog heel veel kans hebt na die 0-3 he.Luxicon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:29:
Volgens mij doen ze bij Ajax gewoon hun best niet. Het slaat nergens op hoe ballen verspilt worden en hoe makkelijk Salzburg megakansen krijgt. Misschien wil Ajax zich niet op de EL richten.
In Europa heb je over het algemeen wel wat meer nodig. Andersen kan nog niet mee in de eredivisie, dus heeft niks te zoeken in Europa.tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:29:
[...]
Deze wedstrijd gaat Ajax toch niet winnen, kan de Boer net zo goed een gretig B-eltal neerzetten.
Fysiek is ook niet alles, als je een goede techniek hebt kom je al een heel eind.
Als Ajax prioriteit aan de EL heeft, deden ze wel hun best, maar ze tonen amper initiatief. Dus ik denk dat Ajax sowieso al geen trek in de EL had en zicht richt op het de Eredivisie. Voor de CL zouden ze hun best wel doen.toolkist schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:32:
[...]
Tis nou niet dat je nog heel veel kans hebt na die 0-3 he.
[...]
In Europa heb je over het algemeen wel wat meer nodig. Andersen kan nog niet mee in de eredivisie, dus heeft niks te zoeken in Europa.
...
Duarte speelt ook dramatisch, wissel
Verwijderd
Het is vooral een mentale kwestie. Het gaat er niet om dat Ajax onvoldoende kwaliteit heeft want dat hebben ze wel. In dit soort wedstrijden zul je echter vol gas moeten spelen om te winnen. Salzburg is net FC Utrecht.Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:54:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat de Boer een andere tactiek zou toepassen als antwoord op vorige week maar het lijkt er op dat Ajax niet bij machte is om Salzburg uit te spelen. Ben wel benieuwd wat Salzburg zo goed doet als je in overweging neemt dat Ajax veel beter kon spelen tegen clubs uit de CL.
OnzinLuxicon schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:37:
[...]
Als Ajax prioriteit aan de EL heeft, deden ze wel hun best, maar ze tonen amper initiatief. Dus ik denk dat Ajax sowieso al geen trek in de EL had en zicht richt op het de Eredivisie. Voor de CL zouden ze hun best wel doen.
Lichtpuntje van Ajax is De Sa, die speelt een uitstekende eerste helft. Hopen dat ze in de tweede helft iets meer controle weten te vinden
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Grote pot onzin die je hier verkoopt. Salzburg speelt al enkele seizoenen volle druk in een 4-2-4 opstelling, dat is niet wat FC Utrecht doet. Ajax heeft geen antwoord op dit spel, ze proberen het nu door te variëren en met lange ballen te spelen op Sigthorson, maar die is heel zwak vandaag. Je kan excuses blijven verzinnen, maar Salzburg is kwalitatief gewoon beter dan Ajax, op alle fronten.tweaker2010 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:57:
[...]
Het is vooral een mentale kwestie. Het gaat er niet om dat Ajax onvoldoende kwaliteit heeft want dat hebben ze wel. In dit soort wedstrijden zul je echter vol gas moeten spelen om te winnen. Salzburg is net FC Utrecht.
Verwijderd
Gelukkig is deze niet beslissend wat thuis tegen Milaan toen wel was..Napo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:12:
Van der Hoorn is wel een topaankoop gebleken, scoort ie ook nog eens
XXXVI
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum