toolkist schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:39:
[...]
Was ook een schwalbe van Depay. Hij werd niet geraakt, ging al liggen voordat Wuytens zn been uitstak en keek al naar de scheids voor ie de grond raakte. Rood wordt nagenoeg nooit gegeven voor die 'doorgebroken' speler (bal was er nog niet eens), juist omdat het nog zo ver bij de goal vandaan was
Mwah, dat is al 4x herhaald ofzo en iedere keer is er gewoon contact en direct erna gaat hij neer. Dat noem ik geen schwalbe. Dat is gewoon een overtreding.
Enne, in zo'n situatie is het gewoon direct rood. Er was niemand in de buurt (not even close). Ongeacht wat je dan wilt scharen onder "nagenoeg nooit" is het gewoon altijd direct rood. Die regel laat zich niet anders interpreteren.
Edit:
Nee, de wedstrijd was van beide kanten waardeloos, maar van AZ ook nog eens nodeloos onsportief. Dat heeft die ploeg ook helemaal niet nodig. Voetballend hadden ze PSV best kunnen hebben.
Verreweg de slechtste man op het veld vandaag was de scheidsrechter. Ik hoop oprecht dat ik die kerel niet zie de komende weken bij een andere wedstrijd, anders moet ik toch echt zappen of een romcom kijken met de vriendin
[
Voor 20% gewijzigd door
PauseBreak op 25-01-2014 22:47
]