Maar je mag toch verwachten dat je wilt voetballen om te winnen? Koeman wierp de handdoek in de ring met zijn wissels. Blijkbaar vindt hij ADO uit dit weekeinde belangrijker.
Laatste 35 minuten gezien, van de 55e tot de 65e minuut dacht ik dat het leuk werd, daarna was Feyenoord mij te timide.
Vermeer blijft toch een clown zeg. Hij veroorzaakt wel erg veel onrust achterin.
Ik zie het veel vaker, dat de trainers de competitie belangrijker vinden dan de bekerwedstrijden.. En ik kan Koeman lichtelijk geen ongelijk geven, je wilt natuurlijk de aansluiting met de top behoudenVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:48:
Maar je mag toch verwachten dat je wilt voetballen om te winnen? Koeman wierp de handdoek in de ring met zijn wissels. Blijkbaar vindt hij ADO uit dit weekeinde belangrijker.
Ja niet dus, al helemaal niet als het ook nog eens een Pro-feyenoord commentator is..
Ik zocht daar al een mute knop voor maar die heeft Sopcast niet.
Ot: mooie wedstrijd
De Boer had ook best Schöne kunnen wisselen voor 'Sigi', aangezien hij geen geweldige wedstrijd speelde.
Lachen? Dat soort spandoeken zouden verwijderd moeten worden. Als het iets met Joden was geweest......Postius schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:45:
Haha, zijn er meer mensen die de sjaal zagen nadat de wedstrijd was afgelopen? Er werd gezoomed op het publiek na de wedstrijd. Komt er vol en midden in beeld, duidelijk leesbaar: "het zijn maar *** insecten" op een sjaal (je kan wel raden wat er stond maar he, fatsoensnorm). Ik zat echt even verbaasd te kijken. Zouden ze dat nou expres hebben gedaan of was het toeval? Moest er wel echt om lachen in ieder geval, er vanuit gaan dat het niet de bedoeling was in beeld te brengen
.
Ik denk dat de KNVB weer een hele verrassende loting heeft voor AZ
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Die waren er ook... heel veel zelfsD-e-n schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:54:
Lachen? Dat soort spandoeken zouden verwijderd moeten worden. Als het iets met Joden was geweest......
Maar goed, binnen vier dagen winst tegen PSV en Feyenoord. Lekkere start van 2014
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wanneer is de loting? Kan niks vinden op de site van de knvb..BeefHazard schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:57:
Ik denk dat de KNVB weer een hele verrassende loting heeft voor AZ
Zo...op Veronica tochDersan schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:04:
[...]
Wanneer is de loting? Kan niks vinden op de site van de knvb..
Float like a butterfly, sting like a bee.
Was toen ook al bekend wie de halve finales zou halen?PWM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:04:
Is al geweest, paar weken terug
Zie je wel, matchfixing is een ding!dutchgio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:05:
[...]
Was toen ook al bekend wie de halve finales zou halen?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Niet geheel... Ajax en PEC waren een zekerheidje voor de halve finale, NEC en AZ niet. AZ en NEC kregen geen walkover.... Dus slechts 50% gefixedPWM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:04:
Is al geweest, paar weken terug
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jammer dat Vermeer er (zoals vanouds) naast/onder zat bij de onnodige 0 - 1 ...
Die Clasie moet echt eens de overstap gaan maken ...
Wat is het toch zonde dat een speler met zo'n potentie op zo'n niveau blijft hangen ... doodzonde.
Wat is het toch zonde dat een speler met zo'n potentie op zo'n niveau blijft hangen ... doodzonde.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Er zit gewoon niemand op de bank. Kongolo, Van Beek en Vormer zijn de enige reserve spelers die een beetje aanhaken bij de basis elf, alle 3 zijn het verdedigende spelers. Van Beek speelde bovendien al en Vormer is geblesseerd. Van Beek vond ik trouwens weer erg sterk spelen, die kan je volgend seizoen gerust basisspeler maken.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:48:
Armenteros, Verhoek, Bakkal etc voegen allemaal niks toe. Te Vrede is een leuke vervanger voor Pelle, maar hem er naast zetten is echt kansloos, die lopen elkaar alleen maar in de weg. Het gaat ten koste van je vleugels, dus voorzetten, of je middenveld en dus druk opbouwen. Boetius en Schaken waren duidelijk niet fit, maar moesten door. Ik weet niet wat Koeman anders had moeten doen. (zeker nu Manu verhuurd is, zonde!)
Dit in tegenstelling tot Ajax, die hebben een veel bredere selectie.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 22-01-2014 23:17 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wil wel eens zien hoeveel wedstrijden Feyenoord heeft verspeeld na voor gestaan te hebben dit seizoen. Bijna elk verlies/gelijkspel heeft Feyenoord minimaal 1* voor gestaan.
Noem eens een talent die ooit onder Koeman echt is doorgebroken. Dat Clasie een talent is/was is geen twijfel over mogelijk, maar net die laatste ontwikkeling komt gewoon niet. Een herhaling van van der Vaart etc.OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:15:
Boeitius? Klein voorbeeldHan schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:25:
[...]
Noem eens een talent die onder Koeman echt is doorgebroken. Dat Clasie een talent is/was is geen twijfel over mogelijk, ,aar netbsd laatste ontwikkeling komt gewoon niet. Een herhaling van van der Vaart etc.
Is ook een talent, maar is er nog lang niet. Dus dan blijft de vraag of hij onder Koeman echt gaat doorbreken.
Alle spelers die vandaag aan de aftrap begonnen zijn beter geworden onder Koeman, op Mathijsen na natuurlijk. Echt lariekoek, wat verwachten jullie dan? Op basis van de financiën heeft Feyenoord niks te zoeken tussen de topclubs, toch slaagt Koeman daar weer in.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is nu in mijn ogen onmogelijk als je niet eens over de grens speelt.Han schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:25:
[...]Noem eens een talent die ooit onder Koeman echt is doorgebroken. Dat Clasie een talent is/was is geen twijfel over mogelijk, maar net die laatste ontwikkeling komt gewoon niet. Een herhaling van van der Vaart etc.
Kaartopbrengst als troostprijs.... KNVB houdt overal rekening meedutchgio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:33:
AZ - Ajax..
Als er sprake was van Matchfixing gaat er nu wel wat mis..
En wat loten we weer zo bijzonder origineel? Juist.
Inderdaad, wat een bagger loting zeg!PWM schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:38:
Dat zullen geen kijkersrecords worden tijdens de finale
In het slechtste geval AZ - NEC, daar kijkt helemaal geen hond naar.
De trouwe honden zijn er altijd ...tweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:43:
[...]
http://www.detrouwehonden.nl/
Ik denk toch eerder Ajax- PEC.tweaker2010 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:43:
[...]
Inderdaad, wat een bagger loting zeg!![]()
D-e-n schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:54:
[...]
Lachen? Dat soort spandoeken zouden verwijderd moeten worden. Als het iets met Joden was geweest......
Dit is ook een leuk spandoek met het oog van de "sta op tegen kanker" actie. toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
"Ludiek" spandoek in de arena over de aan kanker overleden Feyenoord-supporter Rooie Marck, terwijl in de rust nota bene een oproep van Van der Sar was om op te staan tegen kanker.

Wrang spandoek Ajax overschaduwt winst
edit: ik zie dat net iemand boven mij al een foto van dit walgelijke spandoek heeft geplaatst
Wrang spandoek Ajax overschaduwt winst
edit: ik zie dat net iemand boven mij al een foto van dit walgelijke spandoek heeft geplaatst
[ Voor 20% gewijzigd door Tsjipmanz op 23-01-2014 08:24 ]
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Is inderdaad respectloos, ik zie liever een spandoek met humor erop zonder dat er specifieke mensen (en ziektes) worden genoemd. En ja ik ben voor Ajax, maar dit is toch echt beschamend, ludiek is een groen rookbommetje afsteken als uitsupporter, niet dit in ieder geval.
Queens Park Rangers zou Sigthorsson willen, als ik hem was zou ik het niet doen
Queens Park Rangers zou Sigthorsson willen, als ik hem was zou ik het niet doen
[ Voor 13% gewijzigd door Martinusz op 23-01-2014 08:54 ]
de bedoelingen van vak 410 zijn ongetwijfeld niet zuiver.... stelletje kleuters zijn het....
maar als ik puur naar de tekst van het spandoek kijk zie ik er weinig schokkends aan... Marck was rood... punt.... ja, hij had toevallig kanker, en is nu dood... maar daar wordt niets naars over gezegd me dit spandoek (of mis ik een verborgen boodschap?)....
ik vind het spandoek dus eigenlijk an sich niet walgelijk, maar vind de intentie die 410 had met dit spandoek wel walgelijk...
ik snap ook serieus niet waarom dat allemaal zo moet... er zijn toch zat ludieke spandoeken te bedenken die wel leuk zijn en toch een beetje steken...
maar als ik puur naar de tekst van het spandoek kijk zie ik er weinig schokkends aan... Marck was rood... punt.... ja, hij had toevallig kanker, en is nu dood... maar daar wordt niets naars over gezegd me dit spandoek (of mis ik een verborgen boodschap?)....
ik vind het spandoek dus eigenlijk an sich niet walgelijk, maar vind de intentie die 410 had met dit spandoek wel walgelijk...
ik snap ook serieus niet waarom dat allemaal zo moet... er zijn toch zat ludieke spandoeken te bedenken die wel leuk zijn en toch een beetje steken...
Grappig ik zat me als neutrale teoschouwer juist groen en geel te ergeren (Ja ik ben voor ADOdutchgio schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:51:
[...]
Ja niet dus, al helemaal niet als het ook nog eens een Pro-feyenoord commentator is..![]()
Ik zocht daar al een mute knop voor maar die heeft Sopcast niet.
Nog leuker waren de reactie op de scheids :-) Ik heb heel goed gekeken maar ik heb geloof ik minimaal 5 rode kaarten gemist en 4 niet gegeven penalties (2 voor beide). Blijft leuk om te lezen die emoties.
Ik zag dat spandoek hangen in het stadion, maar kon niet direct plaatsen wat er mee bedoeld werd. Ik dacht eigenlijk dat het een soort eerbetoon was aan een overleden Ajax-supporter, of zoiets. Jammer dat men zich weer tot zo'n niveau kan verlagen.
Sowieso erger ik mij kapot aan al die sjonnies in het stadion. Eerst met z'n allen netjes opstaan en klappen als Van der Sar aandacht vraagt voor de actie 'Sta op tegen kanker' en vijf minuten later weer kanker-dit en kanker-dat.
Sowieso erger ik mij kapot aan al die sjonnies in het stadion. Eerst met z'n allen netjes opstaan en klappen als Van der Sar aandacht vraagt voor de actie 'Sta op tegen kanker' en vijf minuten later weer kanker-dit en kanker-dat.
Ik verbaas me al jaren over wat een deel van de Ajax supporters in, om en ver buiten het stadion kan doen, terwijl ADO, Utrecht en Feyenoord supporters een slechte naam hebben.
Zou het in het grotere plaatje ook geen dieptepunt noemen, meer in lijn der verwachting.
Zou het in het grotere plaatje ook geen dieptepunt noemen, meer in lijn der verwachting.
Ik verbaas me er ook een beetje over. Zeker nog als vd Sar in de rust een oproep doet om op te staan tegen kanker.. Lees er opvallend weinig over in de media iig.
En voetbal zonder uitpubliek..
En voetbal zonder uitpubliek..
[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 23-01-2014 09:21 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Triest weer... Ik weet zeker dat als iemand gegrapt zou hebben dat het beton van de gracht van de Arena nog harder zou zijn dan die rooie rook, dat elke Ajacied schande zou spreken...
[ Voor 57% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-01-2014 09:45 ]
Kaap schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:43:
Triest weer... Ik weet zeker dat als iemand gegrapt zou hebben dat het beton van de gracht van de Arena nog harder zou zijn dan die rooie rook, dat elke Ajacied schande zou spreken...
Lolwut?D-e-n schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:42:
Denswil deed ook niet veel verkeerd volgens mij en ...
Ondanks een dramatisch eerste half uur van Ajax was dit weer een mooie wedstrijd om in het stadion bij te wonen. En alweer met een goede afloop
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Wat ik bedoel te zeggen is dat de harde kern van Ajax grapt over het leed van een rivaliserende supporter, terwijl vrijwel de meeste mensen met respect de aandacht gaven aan het leed van die Ajacied van diezelfde harde kern.martinusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:59:
[...]
dat is dan toch ook een schande.....net als dit......ik snap je punt niet.
Dat vak gewoon uitsluiten voor de volgende thuiswedstrijd(en); Misschien dat ze dan een keer nadenken.
Het wordt ook gewoon vastgehouden door tenminste 20 mensen en er is niemand die er wat van zegt. Hier moet inderdaad een duidelijk statement gemaakt worden. Echt schandalig, je kan niet grappig doen over iemand die net overleden is na een lange lijdensweg. En dat terwijl je club een statement maakt tegen kanker.rik86 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:06:
Dat vak gewoon uitsluiten voor de volgende thuiswedstrijd(en); Misschien dat ze dan een keer nadenken.
Dat is grote onzin, want social media stond toen ook vol met "grapjes" over de val van die supporter.Kaap schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:04:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen is dat de harde kern van Ajax grapt over het leed van een rivaliserende supporter, terwijl vrijwel de meeste mensen met respect de aandacht gaven aan het leed van die Ajacied van diezelfde harde kern.
Je zult altijd figuren hebben die niet nadenken en smakeloze "grappen" maken, maakt niet uit van welke club.
Overigens deze smakelijke blooper gezien?
http://www.telegraaf.nl/t...er_helpt_Barcelona__.html
Feyenoord heeft in de rust helemaal niet geluisterd naar de tactiekbesprekingen van Koeman.
Iedereen wat te druk bezig om zijn haar weer goed te doen.
Vooral Pelle, wat had die er een klodder ingesmeerd zeg in de rust
Na het eerste half uur (waarin Fey) ontzettend goed opgesteld stond, heb ik ook niet echt een spannende wedstrijd meer gezien. Vooral na rust was Fey erg slecht.
Leuke uitslag, leuke loting, aparte finale
Iedereen wat te druk bezig om zijn haar weer goed te doen.
Vooral Pelle, wat had die er een klodder ingesmeerd zeg in de rust
Na het eerste half uur (waarin Fey) ontzettend goed opgesteld stond, heb ik ook niet echt een spannende wedstrijd meer gezien. Vooral na rust was Fey erg slecht.
Leuke uitslag, leuke loting, aparte finale
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zit veel op social media, maar kan me toch eigenlijk geen grapjes herinneren. Juist veel meer steunbetuigingen.martinusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:
[...]
Dat is grote onzin, want social media stond toen ook vol met "grapjes" over de val van die supporter.
Ik heb me verbaasd over de manier waarop Blom voordeel liet doorgaan bij de 1-1.
In positieve zin enerzijds, voordeel geven wanneer het zich voordoet is prima. Anderzijds was iedereen bij Feyenoord er kennelijk van overtuigd dat hij ging fluiten, wat je dan wel weer oliedom kunt noemen. Ajax was gewoon zeer goochem.
Ik zat mezelf echt af te vragen, waarom geef je daar nou voordeel, maar ik moet zeggen dat ik zelden zoveel voordeel uit zo'n nadelige situatie heb zien halen.
Is dat dan goed gefloten, of gewoon ongelooflijk veel mazzel voor Ajax, dat zij wél door voetballen en hij een keer niet fluit?
In positieve zin enerzijds, voordeel geven wanneer het zich voordoet is prima. Anderzijds was iedereen bij Feyenoord er kennelijk van overtuigd dat hij ging fluiten, wat je dan wel weer oliedom kunt noemen. Ajax was gewoon zeer goochem.
Ik zat mezelf echt af te vragen, waarom geef je daar nou voordeel, maar ik moet zeggen dat ik zelden zoveel voordeel uit zo'n nadelige situatie heb zien halen.
Is dat dan goed gefloten, of gewoon ongelooflijk veel mazzel voor Ajax, dat zij wél door voetballen en hij een keer niet fluit?
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 23-01-2014 10:16 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nou ik heb genoeg voorbij zien komen hoor over de betonnen bakKaap schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:13:
[...]
Ik zit veel op social media, maar kan me toch eigenlijk geen grapjes herinneren. Juist veel meer steunbetuigingen.
Gewoon altijd door voetballen totdat er gefloten wordt, zo onzin om te stoppen omdat je denkt dat er wellicht gefloten gaat worden. Zelfde als met buitenspel, gaan ze hand op steken en stoppen, nee gewoon doorrennen je concentreren op de bal te veroveren en als er gefloten wordt pas stoppen. Volgens mij was er laatst in Italie nog een leuk doelpunt hierdoor, of was dat bij Barca?Ramzzz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:15:
Ik heb me verbaasd over de manier waarop Blom voordeel liet doorgaan bij de 1-1.
Het was een aanval op snelheid (soort van counter) naar ik mij kan herinneren. Die bal komt door de tackle van Mathijsen plots bij Blind in de voeten, die ook vrijwel direct de pass geeft.Ramzzz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:15:
Omdat het allemaal zo snel ging geeft de scheids voordeel denk ik. Hij had niet echt tijd om te fluiten omdat het spel meteen doorliep.
Overigens stonden 2 verdedigers achter Fischer, alleen Van Beek stond slecht opgesteld waardoor die al niet meer mee kon verdedigen.
Ik noem het goed fluiten
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-01-2014 10:42 ]
Inderdaad, walgeijk. Deze gasten hebben wel vaker walgelijke spandoeken. Skyline van Rotterdam met bommenwerpers of Iets met Kalou en een bananenboom om maar twee voorbeelden te noemen. Als Ajax zijne is het toch niet moeilijk zijn? Dergelijke spandoeken zijn echt niet mee naar binnen te smokkelen. Controleer ze.P.O. Box schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:58:
de bedoelingen van vak 410 zijn ongetwijfeld niet zuiver.... stelletje kleuters zijn het....
XXXVI
Maar is het wel spandoek uiteindelijk weggehaald dan?
Zeker met het oog op de "sta op voor kanker" actie daarvoor vind ik het spandoek wel heul fout.
Zeker met het oog op de "sta op voor kanker" actie daarvoor vind ik het spandoek wel heul fout.
Even wat anders...Seedorf gisteren verloren me AC Milan, het effect is er nog niet echt
AC Milan is het PSV van Italie.
Man United gaat trouwens ook lekker, gisteren uit de league cup geknikkert door Sunderland, die beleven ook een verloren seizoen (mits ze in de Champions league nog verrassen).
Man United gaat trouwens ook lekker, gisteren uit de league cup geknikkert door Sunderland, die beleven ook een verloren seizoen (mits ze in de Champions league nog verrassen).
Daarvoor is een ander topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014
En je bedoelt 'tenzij' ipv 'mits'
.
En je bedoelt 'tenzij' ipv 'mits'
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
excuusRailgunner schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:21:
Daarvoor is een ander topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014
En je bedoelt 'tenzij' ipv 'mits'.
Dezelfde sportjournalist die na zondag meldde dat Feyenoord zo goed opelkaar ingespeeld is, meldt nu dat je niet kan zien dat Feyenoord een team is
Mocht ik echt niet meer weten wat ik ga doen met mijn leven, ga ik sportjournalist worden.
Acht, je ziet het ook bij sommige supporters. Dezelfden die eergisteren nog riepen dat Feyenoord Ajax ging verslaan beweren nu weer dat Feyenoord altijd kansloos is tegen Ajax. Eergisteren was het nog Clasie voor en Clasie na en nu kan hij er helemaal niks meer van. Ik word altijd een beetje moe van die negativiteit.
Ik zat gisteren in het stadion en moet zeggen dat ik Feyenoord de eerste 30 minuten erg sterk vond acteren. Echter na de gelijkmaker was het vlug voorbij, naah misschien eigenlijk al na de 1-0, want toen begonnen ze al ineens met tijdrekken, beetje vreemde actie.
Verder een erg spannende wedstrijd met niet al te goed voetbal. We hebben i.i.g. genoten! En ik schrijf Feyenoord zeker nog niet af voor het kampioenschap.
Verder een erg spannende wedstrijd met niet al te goed voetbal. We hebben i.i.g. genoten! En ik schrijf Feyenoord zeker nog niet af voor het kampioenschap.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Schandalig spandoek. Hasj, coke en pillen op je spandoek bezorgt meteen een boete, dit mag kennelijk allemaal. Triest.
PSN: Finally_Chris
Hasj, coke en pillen levert niet meteen een boete op, dat gebeurde pas na onderzoek. Zo'n onderzoek wordt inzake dit spandoek nog zeker niet uitgesloten door de KNVB, integendeel (en gelukkig maar).CR1691 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:12:
Schandalig spandoek. Hasj, coke en pillen op je spandoek bezorgt meteen een boete, dit mag kennelijk allemaal. Triest.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Volgens mij hebben die Ajaxsupporters net zo'n slechte naam. Zoals altijd is het de kleine minderheid die het weer proberen te vergallen voor de rest.PWM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:13:
Ik verbaas me al jaren over wat een deel van de Ajax supporters in, om en ver buiten het stadion kan doen, terwijl ADO, Utrecht en Feyenoord supporters een slechte naam hebben.
Het is misschien een idee om te zorgen dat er geen media-aandacht gegeven wordt aan dergelijke spandoeken. Zorgen dat ze niet op TV komen. (Zoals men met streakers doet.) Dan is het effect weg. Daarnaast natuurlijk proberen dit uit te bannen. Verder was het spandoek mij vrij onduidelijk.
Genoeg over de zaken er om heen. Het was geen daverende wedstrijd, maar dat kwam omdat beide partijen veel aan jagen waren wat tot veel balverlies over en weer leed. Ik denk dat de uitslag over 90 min wel terecht is. 3-1 vertekent het verschil wat, maar dat komt logischerwijs door achter 1 op 1 te gaan spelen om alsnog de 2-2 te proberen te forceren.
Ik vond dat Feyenoord wel wat halfbakken probeerde te vechten voor de 2-2. Ik geloof trouwens niet in het commentaar dat Feyenoord de beker niet zo belangrijk vindt, omdat het misschien wel de best haalbare prijs was. Natuurlijk doen ze mee met het kampioenschap, maar de concurrentie is sterk, met Vitesse, Ajax en Twente. Dit is je gratis ticket op Europees voetbal, want Ajax en Feyenoord zijn duidelijk de 2 sterkste teams die over waren in de beker. Ik denk dat het er gewoon niet meer in zat.
Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat AZ een walkover. (Vorig jaar wel gezien
argro schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Hasj, coke en pillen levert niet meteen een boete op, dat gebeurde pas na onderzoek. Zo'n onderzoek wordt inzake dit spandoek nog zeker niet uitgesloten door de KNVB, integendeel (en gelukkig maar).
Pas nadat een paar (sigaar rokende) moraal ridders in hun praatuurtje er schande van spraken nam de KNVB actie tegen het Hasj Coke en Pillen spandoek.De KNVB zegt tegen AT5 dat Ajax in principe verantwoordelijk is voor het spandoekenbeleid in het stadion. 'Het zou wel kunnen dat er melding van dit spandoek gemaakt wordt, in dat geval kan er een onderzoek gestart worden', stelt een woordvoerder.
Als je je zelf een beetje serieus neemt ga je als KNVB zijnde in deze niet wachten tot de media gaat steigeren maar gelijk ingrijpen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat maakt Colombia een stuk zwakker en de groep waarin ze zitten op het WK ook
Voor ADO en neutraal wat betreft Ajax? Bestaan ze dan toch?rikoos schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:59:
[...]
Grappig ik zat me als neutrale teoschouwer juist groen en geel te ergeren (Ja ik ben voor ADO) aan het pro Ajax commentaar. Zag je ook op twitter voorbij komen, de helft van de reactie gingen daarover.
Nog leuker waren de reactie op de scheids :-) Ik heb heel goed gekeken maar ik heb geloof ik minimaal 5 rode kaarten gemist en 4 niet gegeven penalties (2 voor beide). Blijft leuk om te lezen die emoties.
@ Spandoek: erg erg jammer dit... gelukkig heeft Van Praag het vuurtje richting Ajax nu al opgestookt, dus daar kunnen ze met geen mogelijkheid geen actie op ondernemen.
M.b.t. camera's kunnen ze precies zien wie dit spandoek opgehangen heeft, dus mag toch aannemen dat daar wel een paar stadionverboden uit voortkomen.
Is waar dat spandoek hangt 't zelfde vak als in dit bericht: http://www.powned.tv/nieu..._leeg_tijdens_europa.html?
Van de Sar gebruikt wel harde woorden :
Eigenlijk zijn de jongens gewoon een beetje uitgedaagd, maar PR technisch balen we wel .
Vrij vertaald :Ik begreep dat het een reactie was op eerdere, soortgelijke gedragingen van de Rotterdamse aanhang", vertelt Van der Sar. "Maar dat neemt niet weg dat we dit afkeuren."
Eigenlijk zijn de jongens gewoon een beetje uitgedaagd, maar PR technisch balen we wel .
Serieus? Een "hullie zijn begonnen", wat triest. Ik had een verstandiger antwoord van Vd Sar verwacht.
Toch jammer dat men gewoon niet durft om dergelijke groepen aan te pakken.
Toch jammer dat men gewoon niet durft om dergelijke groepen aan te pakken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Of hij heeft van de betreffende supporters gehoord waarom ze het hebben gedaan en geeft dat juist aan, meer niet. Interpreteer hoe je het wilt natuurlijk, ik snap dat het aan de kleur van de bril kan liggen.PWM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:49:
Van de Sar gebruikt wel harde woorden :
[...]
Vrij vertaald :
Volgens mij zeg jij eigenlijk gewoon wat ik zeg 
Brilkleur bij spandoeken over dode mensen doet er niet toe. Ik zou de ogen uit mijn kop schamen in de Kuip bij een dergelijk doek, net zoals de meeste Ajacieden hier.
Vd Sar is een held voor velen. Hij moet zeggen: jullie zijn het logo niet waard. Kom niet meer naar Ajax, we willen jullie hier niet.
Als Gudde, brandts of andere directeuren zoiets zeggen komt het niet aan. Als hij het zegt, is dat anders.
EDIT: zie nu pas dat v Praag dat dus zegt
Brilkleur bij spandoeken over dode mensen doet er niet toe. Ik zou de ogen uit mijn kop schamen in de Kuip bij een dergelijk doek, net zoals de meeste Ajacieden hier.
Vd Sar is een held voor velen. Hij moet zeggen: jullie zijn het logo niet waard. Kom niet meer naar Ajax, we willen jullie hier niet.
Als Gudde, brandts of andere directeuren zoiets zeggen komt het niet aan. Als hij het zegt, is dat anders.
EDIT: zie nu pas dat v Praag dat dus zegt
Ik roep @Ajax op maatregelen te nemen en te voorkomen dat dit weer kan gebeuren. Dit soort mensen mogen de naam 'Ajacied' niet dragen.
[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 23-01-2014 21:06 ]
En dat vertegenwoordigt de Nederlandse clubs dan in de ECA
Lijkt me een seizoen te laat. Nu dan ineens verwachten dat je in de Topklasse of JL kan instromen? TjaWij willen met Jong AZ dus instromen in de reguliere competitiepiramide van de KNVB. Dat kan zijn in de Topklasse of in de Jupiler League.'
Bron: http://www.vi.nl/nieuws/a...r-league-of-topklasse.htm
Hij zegt dat ze het afkeuren, welke consequenties er aan verbonden zijn niet, hij zegt ook niet dat die er wel zijn. Maar moet dat al beslist zijn(dat er consequenties komen) of moet dat een dag nadat het gebeurd is al besproken zijn? Hij kan, als marketing directeur daar ook niet in zijn eentje over beslissen, als hij dat in de media wel zou doen en de overige directieleden zouden er iets anders van vinden, staan hij en Ajax voor aap. Nu geeft hij in elk geval aan dat ze het afkeuren, wat er verder gebeurd, wie weet..PWM schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:59:
Daarnaast was het dit:
Ajax laat op de website weten dat het afstand doet van het spandoek en noemt het 'verwerpelijk gedrag'. Directeur Marketing Edwin van der Sar: 'Er hing woensdag een fantastische sfeer in een wederom volle ArenA. Voor ons is dit een smet op de verder goed verlopen avond. Het overgrote deel van het publiek deed nota bene in de rust nog mee aan de actie ‘Sta op tegen kanker’. Ik begreep dat het een reactie was op eerdere, soortgelijke gedragingen van de Rotterdamse aanhang, maar dat neemt niet weg dat we dit afkeuren.'
[ Voor 28% gewijzigd door WasBak op 23-01-2014 21:30 ]
Het foute aan zijn reactie is dat hij eerst over "uitdagen" begint als ware het een soort excuus.
De PR cursus heeft duidelijk niet gewerkt
"We keuren dit af, maar ik begrijp dat het een reactie was.... etc" klinkt nog zwakker dan wat ie nu zegtD-e-n schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:37:
Het foute aan zijn reactie is dat hij eerst over "uitdagen" begint als ware het een soort excuus.
Hij zegt nog net niet: 'Hun zijn begonnen met het overlijden van Rode Marck.'D-e-n schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:37:
De rivaliteit over en weer is 50 jaar oud, er is altijd wel een excuus te vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 23-01-2014 22:27 ]
Verwijderd
Helemaal gelijk in mijn ogen. In plaats dat Feyenoord meer scoorde met dat het kon, zeg in die eerste 25 tot 30 minuten, leek Feyenoord wel geschrokken van het spelbeeld in die periode. Had Feyenoord door gedrukt dan had ik het nog moeten zien.Gynnad schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:41:
Ik zat gisteren in het stadion en moet zeggen dat ik Feyenoord de eerste 30 minuten erg sterk vond acteren. Echter na de gelijkmaker was het vlug voorbij, naah misschien eigenlijk al na de 1-0, want toen begonnen ze al ineens met tijdrekken, beetje vreemde actie.
Nou ja, feyenoord had wel overwicht de eerste 30 minuten, maar dat was vooral op het middenveld en het gevolg van het uitstekende positiespel van de ploeg.
Een echt uitgespeelde kans of aanvallende intenties heb ik in dat eerste half uur niet gezien...
Een echt uitgespeelde kans of aanvallende intenties heb ik in dat eerste half uur niet gezien...
Was in de competitie wedstrijd precies hetzelfde, al 2 jaar. Feyenoord start sterk en komt op voorsprong in de Arena (3de keer op rij als ik me niet vergis) , en in plaats van doordrukken en de 2 de te maken, beginnen ze in te zakken. Zonde steedsVerwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 04:29:
[...]
Helemaal gelijk in mijn ogen. In plaats dat Feyenoord meer scoorde met dat het kon, zeg in die eerste 25 tot 30 minuten, leek Feyenoord wel geschrokken van het spelbeeld in die periode. Had Feyenoord door gedrukt dan had ik het nog moeten zien.
Las net dit stukje over Sigthorsson
Hier moest ik wel om lachen
http://www.nu.nl/sport/36...ijdens-trainingskamp.html
Eigenlijk loopt hij dus bijna 1 op 2, is helemaal niet zo slecht....zeker omdat er meer scorende mensen om hem heen zijn en Ajax dus niet afhankelijk is van 1 doelpuntenmaker.Mede door blessureleed speelde de IJslander tot nu toe slechts 45 van de 87 eredivisieduels die Ajax sinds zijn komst afwerkte. Daarin kwam hij 21 keer tot scoren.
Hier moest ik wel om lachen
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 24-01-2014 10:07 ]
Even de kwajongens uithangen, laat ze toch lekker..Volgens De Telegraaf klom Nijhuis in Turkije ’s nachts over het balkon van grensrechter Coen Droste en spookte hij samen met grensrechter Edwin de Vree over de gangen van het hotel.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Sigthorson is ook geen slechte spits. Hij is alleen niet goed in de kleine ruimtes. En laat ajax dan buitenspelers hebben die naar binnen komen, dan wordt het moeilijk voor hem. In zo'n geval heb je dan meer aan een type Demouge die het zicht van verdedigers belemmert en trekt en sleurt.
Maar met ruimte is Sigthorson een prima spits.
Zelfde geldt voor Matavz, alleen die heeft dan ook nog de pech dat hij zelden een bal krijgt omdat er blinde egotrippers naast hem lopen.
En als Feyenoord had gescoord in het begin, tja was het vast anders gelopen.
Is dat ook niet gewoon het manco van veel Nederlandse ploegen? Kansen benutten? Koele killers zijn haast niet te zien hier. Alleen Finbogasson komt in de buurt. Een van de weinigen die weinig kansen nodig heeft.
Maar met ruimte is Sigthorson een prima spits.
Zelfde geldt voor Matavz, alleen die heeft dan ook nog de pech dat hij zelden een bal krijgt omdat er blinde egotrippers naast hem lopen.
En als Feyenoord had gescoord in het begin, tja was het vast anders gelopen.
Is dat ook niet gewoon het manco van veel Nederlandse ploegen? Kansen benutten? Koele killers zijn haast niet te zien hier. Alleen Finbogasson komt in de buurt. Een van de weinigen die weinig kansen nodig heeft.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 24-01-2014 11:36 ]
Ik moest hierom huilen. Niet omdat hij heeft gedaa, dat is natuurlijk wel lachen.martinusz schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 10:07:
Hier moest ik wel om lachen![]()
We hebben echter scheidsrechter gehad die aantoonbaar logen na een wedstrijd, en daar gebeurde niets mee. En dan gaan er 2 lopen lolbroeken, en krijgen ze een schorsing
Komt nog plekje vrij in de Jupiler Leaguetoolkist schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:26:
[...]
Lijkt me een seizoen te laat. Nu dan ineens verwachten dat je in de Topklasse of JL kan instromen? Tja
Ajax zat over vanalles te janken wat vooraf bekent was dus die zullen ongetwijfeld stoppen met Jong Ajax in de Jupiler League.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Fixed. Frank de Boer geeft altijd duidelijk commentaar en jankt zeker niet over deze opzet. Het is Groenendijk die iedere week weer 't zelfde huilverhaal komt voordragen nadat er weer is verlorenL1nt schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:05:
[...]
Komt nog plekje vrij in de Jupiler League
AjaxAlfons Groenendijk zat over vanalles te janken wat vooraf bekent was dus die zullen ongetwijfeld stoppen met Jong Ajax in de Jupiler League.
Er is halverwege wel nog wat aangepast m.b.t. wanneer een nieuwe competitieronde begint volgens mij.JanW schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:20:
[...]
Fixed. Frank de Boer geeft altijd duidelijk commentaar en jankt zeker niet over deze opzet. Het is Groenendijk die iedere week weer 't zelfde huilverhaal komt voordragen nadat er weer is verloren
Ajax/Groenendijk heeft overigens mijns inziens wel enigzins gelijk in zijn kritiek, maar dit was aan het begin van het seizoen al duidelijk. Toen had men met de KNVB om de tafel moeten gaan zitten en alles bespreken.
[ Voor 6% gewijzigd door Rhapsody op 24-01-2014 13:34 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Als ze gelijk hadden hadden ze niet moeten instappen. Dit hebben ze wel gedaan. Nu is het net alsof men een huis pal aan schiphol heeft gekocht en gaat klagen over het geluidsoverlast.Rhapsody schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:34:
[...]
Er is halverwege wel nog wat aangepast m.b.t. wanneer een nieuwe competitieronde begint volgens mij.
Ajax/Groenendijk heeft overigens mijns inziens wel enigzins gelijk in zijn kritiek, maar dit was aan het begin van het seizoen al duidelijk. Toen had men met de KNVB om de tafel moeten gaan zitten en alles bespreken.
Ik weet niet of alle nadelen van tevoren goed waren ingeschat. Het is natuurlijk best vreemd dat Jong Ajax nu al meer dan 50 verschillende spelers heeft moeten gebruiken. Met name in de weken dat er interlands zijn, is er een groot probleem, aangezien er dan veel (jeugd-) internationals weg zijn er er spelers uit de A2 moeten aansluiten om een elftal te kunnen formeren.
Los daarvan is het voor de coach lastig om talenten en gedemotiveerde Ajax 1-spelers (dit seizoen Enoh, eerdere seizoenen bijv. El Hamdaoui etc.) tot 1 team te smeden. Maar dat is een nadeel dat van tevoren reeds bekend was.
Los daarvan is het voor de coach lastig om talenten en gedemotiveerde Ajax 1-spelers (dit seizoen Enoh, eerdere seizoenen bijv. El Hamdaoui etc.) tot 1 team te smeden. Maar dat is een nadeel dat van tevoren reeds bekend was.
Andere clubs hebben daar ook over geklaagd. Die hadden dat toch ook voor het seizoen kunnen inzien. (Waarmee ik dus probeer te zeggen dat het niet alleen Ajax is die klaagt)Railgunner schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:47:
Ik weet niet of alle nadelen van tevoren goed waren ingeschat. Het is natuurlijk best vreemd dat Jong Ajax nu al meer dan 50 verschillende spelers heeft moeten gebruiken. Met name in de weken dat er interlands zijn, is er een groot probleem, aangezien er dan veel (jeugd-) internationals weg zijn er er spelers uit de A2 moeten aansluiten om een elftal te kunnen formeren.
Ik denk dat de KNVB gewoon half werk heeft geleverd.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Stel je voor dat scheidsrechters een beetje gezellig worden en humor krijgen, dat moet natuurlijk koste wat het kost voorkomen worden. Het moeten robots zijn, geen mensen.PWM schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:27:
Ik moest hierom huilen. Niet omdat hij heeft gedaa, dat is natuurlijk wel lachen.
We hebben echter scheidsrechter gehad die aantoonbaar logen na een wedstrijd, en daar gebeurde niets mee. En dan gaan er 2 lopen lolbroeken, en krijgen ze een schorsing
Tenzij ze het een heel stuk bonter hebben gemaakt dan uit de berichtgeving blijkt vind ik dat de KNVB zich wel erg laat kennen. Als ik met een paar collega's naar het buitenland moet maken we er ook altijd een feest van om de volgende dag met koppijn weer op het werk aan te komen. Teambuilding hoort er ook gewoon een beetje bij.
Voor de teams van Ajax, PSV en Twente in de jupiler league is dat gewoon iets waar je mee moet werken. Je kan wel janken dat er afvallers van het 1ste mee komen doen, en dan moet je weer a-spelers mee laten. Deal with it. In eerste instantie hoorde je ze alleen maar over ervaring op doen en speler uitdagen zodat ze beter worden. Een rol van betekenis spelen kunnen ze toch niet omdat alles om voor te strijden is "afgenomen".
Je moet dus blij zijn als club dat je talenten op een hoger niveau kunnen spelen dan voorheen.
Van de echte jupiler league clubs kan ik me wel irritaties voorstellen. Het hangt er maar net van af wie er mee doen bij de beloftes of je een moeilijke of makkelijke avond tegemoet gaat. Dat zie ik wel als soort van competitievervalsing.
Je moet dus blij zijn als club dat je talenten op een hoger niveau kunnen spelen dan voorheen.
Van de echte jupiler league clubs kan ik me wel irritaties voorstellen. Het hangt er maar net van af wie er mee doen bij de beloftes of je een moeilijke of makkelijke avond tegemoet gaat. Dat zie ik wel als soort van competitievervalsing.
Niet alleen de A2, ik geloof dat er zelf al diverse spelers van de B2 mee hebben gedaan omdat ze tijdens de interland weken anders geen volledige selectie bij elkaar konden krijgen.Railgunner schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:47:
Verwijderd
Waarom competitie vervalsing? alsof er bij volendam alleen maar gemotiveerde topspelers in het veld staan?
Iedereen heeft wel eens z'n dag niet, denk ik.
En als er word voldaan aan de gestelde regels, dan is er geen sprake van vervalsing. Wat een herrie om niks weer.
Zolang jong ajax nog vast zit aan ajax, en zolang er geschoven mag worden met selectie is er toch niks aan de hand? En het is toch niet de fout van ajax dat ze jeugd internationals onder contract hebben die af en toe weg moeten?
Oh, wacht je bedoelde competitievervalsing bij de KNVB? ja dat zou kunnen...
Iedereen heeft wel eens z'n dag niet, denk ik.
En als er word voldaan aan de gestelde regels, dan is er geen sprake van vervalsing. Wat een herrie om niks weer.
Zolang jong ajax nog vast zit aan ajax, en zolang er geschoven mag worden met selectie is er toch niks aan de hand? En het is toch niet de fout van ajax dat ze jeugd internationals onder contract hebben die af en toe weg moeten?
Oh, wacht je bedoelde competitievervalsing bij de KNVB? ja dat zou kunnen...
Advocaat zegt dat PSV volgend jaar kampioen wordt, terwijl hij trainer is van AZ.....
Die man is toch ook niet meer serieus te nemen zeg, ook al vindt hij dat, dan zeg je dat nog niet als trainer van een andere club. Vondst hem altijd al slap lullen maar nu begint ie toch echt het pad kwijt te raken.
Die man is toch ook niet meer serieus te nemen zeg, ook al vindt hij dat, dan zeg je dat nog niet als trainer van een andere club. Vondst hem altijd al slap lullen maar nu begint ie toch echt het pad kwijt te raken.
Iedereen zei dat psv dit jaar wel even kampioen zou worden 
Allemaal het padje kwijt lol
Allemaal het padje kwijt lol
*knip* Het is hier geen HK en bovendien gaat dit topic niet over buitenlandse competities.
[ Voor 77% gewijzigd door argro op 25-01-2014 11:13 ]
Waarom niet? Gekeken naar de spelers van PSV - er van uitgaande dat ze allemaal een stap kunnen maken dit seizoen - is dat niet zo'n rare uitspraak. PSV heeft meer stabiliteit nodig, maar qua kwaliteit is er geen betere ploeg in de Eredivisie. Het is alleen zo rete wisselvalligKrukar schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 18:51:
Advocaat zegt dat PSV volgend jaar kampioen wordt, terwijl hij trainer is van AZ.....
Nee, merp!
Als je nog heel vaak wisselvallig bent heb je niet voldoende kwaliteit, dus om PSV nu te betitelen als ploeg met de meeste kwaliteit gaat wat ver, misschien bedoel je potentie?
Ploegen met de meeste kwaliteit staan nu in de top 4.
Ploegen met de meeste kwaliteit staan nu in de top 4.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum