[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.437 views

Onderwerpen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:38

Vos

AFCA

Wát een gezapig tempo van Ajax. Ze staan met 3 man centraal voorin, wat vreemd dat er geen ruimte is hè?

Verwijderd

Win je lekker van PSV om dan hier weer te gaan knoeien. Lekker dit :(

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Klaassen laat even aan zien hoe je wel een voorzet geeft

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:45
Waarom zegt Ter Napel steeds "Sigthürsson", hij komt toch niet uit Turkije?

• toolkist
  • Niet online
Omdat Ten Napel alles op z'n eigen manier doet ;)

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 10:34
hoppa! schone weer!

• toolkist
  • Niet online
Pfff die grensrechter...

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Wellicht is Ajax de winnaar van dit weekend, maar menig supporter van voetbal is dit weekend de verliezer. Jemig wat een treurige bedoening.

De CSL/OT kroeg !

• jaapstobbe
Ajax moet nu wel oppassen en het gewoon afmaken

• El_V
3 tegen 1 niet uitspelen..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:52
Schiet ie tegen die vent aan. Niet te geloven... :X

• jaapstobbe
aardig van GAE om te wisselen in de blessure tijd, kost weer tijd

• jaapstobbe
tja dat worden boetes voor GAE, niet nou met aanstekers gaan gooien slechte verliezers...

[ Voor 49% gewijzigd door jaapstobbe op 26-01-2014 16:21 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

1 van de slechtste weekenden die ik ooit heb gezien. Alle wedstrijden waren waardeloos. Sommige waren voor de neutrale toeschouwers nog wel het aanzien waard door de spanning, maar dat was het dan ook wel.

Feyenoord, AZ, PSV speelden alle zeer slecht. Vitesse speelt zoals de laatste weken, maar nu viel het kwartje eens niet de goede kant op. Ajax is pijnlijk om aan te zien, maar pakt de punten in ieder geval.

Niet om aan te zien allemaal.

• Vos

Vos

AFCA

jaapstobbe schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:17:
aardig van GAE om te wisselen in de blessure tijd, kost weer tijd
Blessuretijd is altijd minimaal hoor, dus maakt niet wanneer je wisselt. Al zijn die minuten altijd vrij bedenkelijk ;).

Eén positief punt van Ajax, de 3 punten. Verder alles snel vergeten :/ .

• jaapstobbe
ADO - Feyenoord was anders een leuke wedstrijd. Ja misschien niet als je zelf voor Feyenoord bent..

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
De scheids was slecht, Ajax was matig, maar de overwinning is binnen. Mooi weekend zo!

Tomorrow is not today!

• Vos

Vos

AFCA

Spacey23 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:23:
De scheids was slecht, Ajax was matig, maar de overwinning is binnen. Mooi weekend zo!
Scheids matig, Ajax slecht. Vind ik een betere verwoording.

• PWM
  • Niet online

PWM

Die Schöne spreekt toch wel zeer knap Nederlands. Hij woont hier al lang natuurlijk, maar hij spreekt netter dan menig Nederlander.

Verwijderd

Door deze wedstrijden juist wel te winnen word je meestal kampioen :) zou ook echt zonde zijn na de winst op PSV hier weer punten te verspelen. Wel komt Ajax voorin te kort. Bijzonder dat de Boer het zonder versterkingen aandurft de tweede helft van het seizoen. Of hij heeft heel veel vertrouwen....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2014 16:28 ]

• El_V
PWM schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:26:
Die Schöne spreekt toch wel zeer knap Nederlands. Hij woont hier al lang natuurlijk, maar hij spreekt netter dan menig Nederlander.
met de meeste denen wel het geval. fischer spreekt ook uitstekend nederlands (en eriksen trouwens ook)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PWM schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:21:
1 van de slechtste weekenden die ik ooit heb gezien. Alle wedstrijden waren waardeloos. Sommige waren voor de neutrale toeschouwers nog wel het aanzien waard door de spanning, maar dat was het dan ook wel.

Feyenoord, AZ, PSV speelden alle zeer slecht. Vitesse speelt zoals de laatste weken, maar nu viel het kwartje eens niet de goede kant op. Ajax is pijnlijk om aan te zien, maar pakt de punten in ieder geval.

Niet om aan te zien allemaal.
Heerenveen was ook slecht, dat wilde ik hier nog even aan toevoegen :P

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Cambuur was gewoon veel sterker. ;)

I don't want no cake, I want me some pie!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ajax was zeker niet goed! Maar het antivoetbal van GAE helpt ook niet mee om er een leuke middag van te maken voor de neutrale toeschouwer. Ik snap het tactisch wel, maar het is geen reclame.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
El_V schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:27:
[...]

met de meeste denen wel het geval. fischer spreekt ook uitstekend nederlands (en eriksen trouwens ook)
Dat fenomeen heb ik ook met Simon Poulsen gezien. Heb hem ooit ontmoet toen hij mijn school bezocht in zijn vorige periode bij AZ maar hij sprak keurig Nederlands.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• jaapstobbe
PWM schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:26:
Neem dan Pelle, geen woord nederlands en een beetje hakkelig engels. Maar ja die mooie jongen spendeert al z'n tijd aan het doen van zn haar :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Ik kan mij daar best weleens aan storen, niet aan speler die hier net zijn, maar sommige spelers zijn hier al meerdere jaren en er komt nog geen fatsoenlijk Nederlands woord uit.
Eigenlijk gewoon alleen in het Nederlands interviewen, gewoon stug volhouden, komen ze niet in de picture, moet je eens opletten hoe snel ze dan Nederlands willen leren ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:51

Niku

Alagaesii

Ben het daar ergens wel mee eens, maar voor Scandinaviërs is onze taal nu eenmaal veel makkelijker te leren dan voor Zuid-Europeanen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58
Scandinaviërs leren nou eenmaal makkelijk Nederlands omdat ze talen spreken uit dezelfde familie, terwijl spelers die een Romaanse taal spreken daar veel meer moeite mee hebben. Uiteindelijk gaat het er om dat je voetbal-Nederlands kan spreken, de meeste spelers spreken überhaupt zelden voor de camera en ik kan me voorstellen dat je dat niet in het Nederlands doet tenzij je het helemaal beheerst. Voordat je het weet worden er woorden in je mond gelegd of wordt je selectief gequote, daar zou ik ook geen zin in hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 13:15
Het valt me ook bij de 'grote spelers' op dat ze amper een woord over de grens spreken. Dan wordt bijv. C. Ronaldo geïnterviewd bij het FIFA Gala en dan geeft hij zijn antwoorden in het Portugees... Hij heeft nota bene een aantal jaren bij ManU gespeeld, maar blijkbaar kan hij toch geen Engels?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32

Rhapsody

In Metal We Trust

Ronaldo kan volgens mij prima Engels, maar kiest er voor om Portugees of Spaans te antwoorden. Een beetje een Frans karakter :P

Overigens snap ik prima dat een Pelle (bijvoorbeeld) geen Nederlands spreekt. In het begin was Nederland natuurlijk slechts een tussenstation. En hier spreekt iedereen Engels.

Eriksen en Fischer kwamen al op jonge leeftijd naar Nederland en hebben hier ook een (sport-)opleiding gevolgd volgens mij.

[ Voor 58% gewijzigd door Rhapsody op 27-01-2014 14:51 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Martinusz
En wij stomme hollanders proberen altijd overal de taal te spreken :+

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Leuk en aardig maar zolang Pelle zijn goals maakt mag hij zolang met zijn haar en gebrekkige Engels bezig zijn als hij wil. Lekker belangrijk wat voor taal een passant spreekt.

PSN: Finally_Chris

• Dersan
  • Laatst online: 22:44
Ik vraag mij wel altijd af welke taal de coach spreekt in de kleedkamer. Heb zo'n gevoel dat Frank de Boer gewoon in het Nederlands flink tekeer gaat :).

• Railgunner
Dat lijkt me geen probleem. Volgens mij spreekt alleen Bojan (en wellicht Poulsen) geen Nederlands.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48
Ik vraag me altijd af hoe iemand die hier al jaren woont maar nog geen woord Nederlands praat zich in het dagelijks leven redt (met bv een brood halen).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
Dadona schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:12:
Wellicht is Ajax de winnaar van dit weekend, maar menig supporter van voetbal is dit weekend de verliezer. Jemig wat een treurige bedoening.
Met deze temperaturen is voetbal simpelweg ..., de velden zijn simpelweg nauwelijks bespeelbaar muv kunstgras. Wmb hoeft dan ook gewoon niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Railgunner
M@cer schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:22:
Ik vraag me altijd af hoe iemand die hier al jaren woont maar nog geen woord Nederlands praat zich in het dagelijks leven redt (met bv een brood halen).
Dat is heel simpel, de gemiddelde Nederlander switcht automatisch naar Engels. Zo is het voor een buitenlander best lastig om Nederlands te leren.

• Deadsy
  • Laatst online: 22:06
Blijkbaar heeft Vitesse afgelopen jaar een verlies gedraait van 24.5mln euro.
De huidig eigenaar heeft dat tekort betaald maar ze dreigen in de problemen te komen qua financial fairplay.

Over 3 jaar tijd mogen ze blijkbaar 45mln verlies draaien en dit jaar 24.5mln en vorig jaar was er een verlies van 22.7mln dus ze zitten al over de 45mln heen.

Dit laat toch deels zien hoe afhankelijk ze zijn van de eigenaar.
Als Chigirinskiy deze maand de geld kraan dicht draait dan zijn ze volgende maand al failliet omdat er gewoon een flink tekort is.

Verwijderd

Het is natuurlijk ook allemaal te mooi om waar te zijn. Zo'n sugar daddy die een speelbal zoekt.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
De verkopen van Bony en Van Ginkel zijn daar niet in mee genomen, dat mag je er dan wel bij vertellen. Het is dan nog veel geld, maar het scheelt een slok op een borrel.

• PWM
  • Niet online

PWM

Catorce schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:29:
De verkopen van Bony en Van Ginkel zijn daar niet in mee genomen, dat mag je er dan wel bij vertellen. Het is dan nog veel geld, maar het scheelt een slok op een borrel.
Nee, die gaan er dit jaar in, maar dat betekent niet dat ze dan opeens winst maken. Het verlies loopt alleen niet veel verder op in 2014 dat is alles.

• Deadsy
Catorce schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:29:
Ik denk dat voor iedereen die een beetje logisch kan nadenken het toch wel logisch is dat die transfers er nog niet bijzitten.
Want als ze er wel bij gezeten hadden dan had je je echt mogen afvragen wtf er gebeurt is aangezien het verlies min of meer in lijn zit met het jaar ervoor.

Maar de cijfers laten wel zien hoe ernstig de situatie bij Vitesse is.
Het verschill tussen inkomsten en uitgaven is dusdanig dat je dit niet zomaar weg werkt met een shirtsponsor.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Die cijfers is natuurlijk een groot gegoochel met cijfers. Als het verlies gedekt is door de eigenaar, dan is er geen verlies. Daar klopt dus iets niet. Ook rijmen een omzet van 11,5, kosten van 30 een een verlies van 24,5 mio moeilijk met elkaar. Ik vermoed dat er eerder een slim spel gespeeld wordt, dan dat de situatie echt alarmerend is.

Edit: Net even de jaarcijfers bekeken. Wat er o.a. gebeurt, is dat Vitesse de volledige kosten van het nieuwe trainingscomplex ten laste van het resultaat laat komen. Dat zorgt vanzelfsprekend voor een flink verlies, dat afgedekt is met een agiostorting. Voordeel voor Vitesse is dat de investering niet te koste is gegaan van het eigen vermogen, integendeel, dat is gestegen. Ook zou Vitesse later nog bijvoorbeeld een hypotheek op het complex kunnen vestigen. Zonder alle slimmigheden op boekhoudkundig gebied doorzien te hebben, is mijn beeld wel bevestigd dat het vooral gegoochel met cijfers is, bijvoorbeeld met een fiscale reden.

[ Voor 48% gewijzigd door argro op 27-01-2014 21:26 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Deadsy
argro schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:05:
Die cijfers is natuurlijk een groot gegoochel met cijfers. Als het verlies gedekt is door de eigenaar, dan is er geen verlies. Daar klopt dus iets niet. Ook rijmen een omzet van 11,5, kosten van 30 een een verlies van 24,5 mio moeilijk met elkaar. Ik vermoed dat er eerder een slim spel gespeeld wordt, dan dat de situatie echt alarmerend is.
Uiteraard, zolang het tekort gedekt word door de eigenaar (wat bij Vitesse gebeurt) dan is er niets aan de hand want iedereen krijgt uiteindelijk betaald.

Maar voor de Financial Fairplay regels tellen de cijfers exclusief de bijdrage van de eigenaar.
Dus voor de Financial Fairplay regels is de situatie echt wel alarmerend.

• argro
Deadsy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:27:
[...]

Dus voor de Financial Fairplay regels is de situatie echt wel alarmerend.
Het is natuurlijk niet geheel toevallig dat men nu net binnen die bandbreedte blijft. Het kan niet anders dan dat daar op gestuurd is. De bouw van het trainingscomplex hadden natuurlijk ook heel anders in de boeken verwerkt kunnen worden.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-01 17:08

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Eindelijk de 2-1 van Oss.. Wat is die wedstrijd slaapverwekkend..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• chim0
frankwopereis schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:40:
Eindelijk de 2-1 van Oss.. Wat is die wedstrijd slaapverwekkend..
Vond het anders behoorlijk billenknijpen de laatste paar minuten. Oss had een paar enorme kansen op de gelijkmaker.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-01 17:08

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

chim0 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:57:
[...]

Vond het anders behoorlijk billenknijpen de laatste paar minuten. Oss had een paar enorme kansen op de gelijkmaker.
Ze hadden zelfs op voorsprong moeten staan. Dat ik op een gegeven moment de laptop er bij pak zegt genoeg over de wedstrijd ;) Ik haat het als veel combinaties mislukken en er veel balverlies is.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Verwijderd

argro schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:37:
[...]
Het is natuurlijk niet geheel toevallig dat men nu net binnen die bandbreedte blijft. Het kan niet anders dan dat daar op gestuurd is. De bouw van het trainingscomplex hadden natuurlijk ook heel anders in de boeken verwerkt kunnen worden.
Misschien wel, maar een voetbalclub moet zich bezig houden met voetbal en of het nu slechts boekhoudkundige trucs zijn of niet, het voelt voor mij nogal verdacht. Zeker omdat iemand dan even het verlies bijstort en daar de situatie weer mee afgedaan is. No offence maar de reputatie van Vitesse is al niet best en dat wordt met dit soort spelletjes niet direct beter. Vroeg me vorige week af waarom ze geen shirtsponsor hebben eigenlijk, maar misschien is het niet zo'n aantrekkelijke club ?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Misschien wel, maar een voetbalclub moet zich bezig houden met voetbal en of het nu slechts boekhoudkundige trucs zijn of niet, het voelt voor mij nogal verdacht. Zeker omdat iemand dan even het verlies bijstort en daar de situatie weer mee afgedaan is. No offence maar de reputatie van Vitesse is al niet best en dat wordt met dit soort spelletjes niet direct beter. Vroeg me vorige week af waarom ze geen shirtsponsor hebben eigenlijk, maar misschien is het niet zo'n aantrekkelijke club ?
Het gebeurt echt niet alleen bij Vitesse hoor.
Neymar? Bale? Ook in Spanje wordt er gesjoemeld met geldbedragen.
Is het niet om dé basisspeler niet jaloers te maken en hem laten prijken met de titel 'duurste speler ooit' op zijn naam dan dat een nieuwe transfer dat zou wegnemen, dan wel het financieel steunen van het goede doel van een speler en het bedrijf van zijn vader.
Chelsea, Bayern, Arsenal, en dan nog maar zwijgen over de Turkse 'grootmachten'.

Nee, de grenzen tussen voetbal en een financieel spelletje zijn niet zo klein meer.

Het gerucht ging dat Chinese telecomfabrikant Huawei interesse had om sponsor van Ajax of Vitesse te worden, en zo meer een naam in Nederland op te doen. Maar vooralsnog is daar nog niets van waar gebleken.
Overigens is een groot deel van de selectie van Vitesse gehuurd; ook iet erg goed voor de ontwikkeling van de club lijkt me.

• argro
Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:03:
[...]

Misschien wel, maar een voetbalclub moet zich bezig houden met voetbal en of het nu slechts boekhoudkundige trucs zijn of niet, het voelt voor mij nogal verdacht. Zeker omdat iemand dan even het verlies bijstort en daar de situatie weer mee afgedaan is.
Sinds voetbalclubs miljoenenbedrijven zijn, bijna altijd BV's of NV's, zou het zonde zijn om niet fiscaal optimaal te opereren. Dat hoort er m.i. gewoon bij. Ik zou het in ieder geval lachwekkend vinden wanneer een club miljoenen te veel belasting zou betalen omdat een vrijwilliger de boekhouding doet (want ja, men moest zich vooral met voetbal bezighouden). Voordat ik tientallen miljoenen in een club zou steken zou ik ook wel even bij een accountant en fiscalist binnen lopen in ieder geval. Als agio bijstorten bij een miljoenenverliezen dan het meest gunstig is, dan zou ik dat ook zo doen. Lekker belangrijk dan dat voetbaljournalisten het verschil tussen kosten en uitgaven niet kennen en nog nooit een jaarverslag hebben gelezen (maar wel sappige stukjes schrijven over financiële resultaten).

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:54

Quad

Doof

Lol droom ik? Verhoeven heeft gescoord _O-

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Maar dan ook wel vanuit z'n eigen doel hoor _O-

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eigen doelpunt of lucky uittrap?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dutchgio
  • Niet online
Heel erg lucky.
Het was niet eens een uittrap, maar een terugspeelbal.

• PWM
  • Niet online

PWM

Vitesse neemt gewoon een voorschot op de toekomst, iets wat je vaker ziet. Soms werkt dat (PSV, niet qua resultaat wel financien) en soms werkt dan niet (zie Feyenoord) 4-5 jaar geleden.

Vitesse gokt op CL inkomsten en transferinkomsten de komende 3 jaar. Komen die inderdaad, dan zegt iedereen hoe slim het was, komen ze niet, dat zegt iedereen dat je het aan zag komen.

EDIT: Even voor de goede orde: Zo'n gok mag je nooit doen natuurlijk

"Voordeel" voor de mensen achter Vitesse, is dat Vitesse zelf ze geen klap interesseert. Mocht Vitesse uiteindelijk kapot gaan, dan balen ze alleen van hun centen. Het geel/zwart zelf boeit niet.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 28-01-2014 09:28 ]

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 00:03

Koppensneller

winterrrrrr

Een aardig artikel in de Volkskrant over waarom je kampioen wordt tegen de kleintjes en waarom Vitesse dat dit jaar niet gaat worden:

'Ajax verslaat de kleintjes - het teken van de kampioen'

[ Voor 10% gewijzigd door Koppensneller op 28-01-2014 10:28 ]

• Martinusz
PWM schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:27:
Vitesse neemt gewoon een voorschot op de toekomst, iets wat je vaker ziet. Soms werkt dat (PSV, niet qua resultaat wel financien) en soms werkt dan niet (zie Feyenoord) 4-5 jaar geleden.

Vitesse gokt op CL inkomsten en transferinkomsten de komende 3 jaar. Komen die inderdaad, dan zegt iedereen hoe slim het was, komen ze niet, dat zegt iedereen dat je het aan zag komen.

EDIT: Even voor de goede orde: Zo'n gok mag je nooit doen natuurlijk

"Voordeel" voor de mensen achter Vitesse, is dat Vitesse zelf ze geen klap interesseert. Mocht Vitesse uiteindelijk kapot gaan, dan balen ze alleen van hun centen. Het geel/zwart zelf boeit niet.
Transfer inkomsten bij Vitesse? is het gros niet uitgeleend vanuit Chelsea? Krijgen ze daar ook geld voor als die een transfer maken?
Ik zie niet echt veel potentiele spelers bij Vitesse rondlopen die zij voor een prikkie hebben gekocht of zelf hebben opgeleid en die miljoenen gaan opleveren, of heb ik iets gemist?

• argro
Koppensneller schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:28:
Een aardig artikel in de Volkskrant over waarom je kampioen wordt tegen de kleintjes en waarom Vitesse dat dit jaar niet gaat worden:

'Ajax verslaat de kleintjes - het teken van de kampioen'
M.i. laat het artikel juist zien dat de veelvuldig gebruikte stelling dat je kampioen wordt tegen de kleintjes niet (altijd) waar is. Vorig jaar behaalde bijvoorbeeld Feyenoord evenveel punten als Ajax tegen de kleintjes en PSV maar 1 punt minder. Vorig jaar heeft Ajax dus het verschil gemaakt tegen de 'groten'. Ook dit jaar is het natuurlijk nog maar afwachten of Ajax wel kampioen gaat worden.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

martinusz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Transfer inkomsten bij Vitesse? is het gros niet uitgeleend vanuit Chelsea? Krijgen ze daar ook geld voor als die een transfer maken?
Ik zie niet echt veel potentiele spelers bij Vitesse rondlopen die zij voor een prikkie hebben gekocht of zelf hebben opgeleid en die miljoenen gaan opleveren, of heb ik iets gemist?
De transfers van Van Ginkel en Bony komen pas dit seizoen op de balans, dus die hebben ze nog tegoed.

• Railgunner
Klopt, maar wat gebeurt er de jaren daarna? Heeft Vitesse een goede speler in de selectie die niet gehuurd is en voor veel geld verkocht kan worden? Ik kan niemand bedenken, maar zo goed ken ik de selectie van Vitesse ook niet.

• FDMK
  • Laatst online: 21:47
Propper

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Martinusz
Dat is ook zo'n beetje de enige die uit eigen gelederen komt en die wat op kan leveren, maar dan hebben we het nog over max. 5 miljoen?

Ik denk dat we toch wel kunnen concluderen dat Vitesse geen kweekvijver is voor eigen talent die verkocht kan worden. Als zij zich daarop willen focussen, dan zullen ze toch echt heel anders te werk moeten gaan en niet meer de bitch van Chelsea moeten zijn :+

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Railgunner schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:40:
Klopt, maar wat gebeurt er de jaren daarna? Heeft Vitesse een goede speler in de selectie die niet gehuurd is en voor veel geld verkocht kan worden? Ik kan niemand bedenken, maar zo goed ken ik de selectie van Vitesse ook niet.
De kosten die zijn gemaakt zijn volgens mijn veelal eenmalig, zoals investeringen in het trainingscomplex. Daar zouden ze dus de komende jaren geen last meer van hebben.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:00
dutchgio schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:44:
Heel erg lucky.
Het was niet eens een uittrap, maar een terugspeelbal.
Iemand al ergens beelden kunnen vinden?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• dutchgio
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:54:
[...]

Iemand al ergens beelden kunnen vinden?
Nee, nog niet gevonden en ik acht die kans dat dat nog komt vrij klein;

"Er waren maar weinig getuigen van het unicum in de loopbaan van de ex-speler van FC Volendam en Ajax. Van de circa honderd toeschouwers zaten de meeste mensen nog binnen. 'Het gebeurde vlak na rust en het was koud. En er waren wel twee camera's, maar het zou best kunnen dat die het doelpunt ook hebben gemist."

• Martinusz

• toolkist
  • Niet online
Koppensneller schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:38:
[...]

De kosten die zijn gemaakt zijn volgens mijn veelal eenmalig, zoals investeringen in het trainingscomplex. Daar zouden ze dus de komende jaren geen last meer van hebben.
Lijkt me alleen sterk dat ze die kosten in 1 jaar mogen nemen. Bij dit soort grote investeringen zit je vaak vast aan een minimale afschrijvingstermijn van een aantal jaar.

• Railgunner
Het ziet ernaar uit dat Danny Hoesen de komende dagen door Ajax zal worden verhuurd, vermoedelijk aan een Belgische of Italiaanse club. Er zal geen sprake zijn van een optie tot koop. Coach Frank de Boer van de Amsterdammers denkt dat hij met Siem de Jong, Bojan Krkic en Kolbeinn Sigthorsson de rest van het seizoen voldoende opties heeft voor de spitspositie.
Bron: http://www.nusport.nl/voe...huurbasis-vertrekken.html

In het originele artikel in de Telegraaf (via NuSport te bereiken) is te lezen dat Hoesen niet meer in Jong Ajax kan spelen (ivm 15+ wedstrijden in Ajax 1) en dat het voor zijn ontwikkeling beter zou zijn als hij veel minuten zou maken bij een andere club.

• KillaZ
  • Laatst online: 22:45
En dan? Opvullen met jeugd?

K to the KillaZ

• Vos

Vos

AFCA

Zonder blessures heb je 3 man voor de spitspositie. Lijkt me voldoende. Hoesen moet aan spelen toekomen wil hij zich blijven ontwikkelen, ik vind het een goede stap.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Last.fm | Code Talks

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat veld hebben ze moeten vervangen, haha.

• Quad

Quad

Doof

Zonde, van Basten vertrekt na dit seizoen als coach bij Heerenveen. Wat zal hij daarna gaan doen? Ik zie hem geen andere NL'se club trainen iig ook zal hij geen bondscoach worden van NL gezien het verleden, een buitenlands avontuur? Italië, AC Milan samen met Seedorf? Dunno.

nggyu nglyd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om de discussies over uitsupporters bij Ajax-Feyenoord een beetje in perspectief te zetten: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/25944464
Een Italiaanse eerstedivisieclub is uit de competitie genomen omdat de spelers zich voordeden als geblesseerd, en ze na 21 minuten niet verder konden. De uitclub in de derby had toen al 3x gewisseld en 5 spelers die het veld hadden verlaten.

De reden: doodsbedreigingen van eigen "fans", die niet naar de wedstrijd mochten komen en daarom de eigen spelers bedreigden als die toch zouden spelen.
:D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

van Basten en Seedorf samen, kan ik me niet voorstellen.

• Quad

Quad

Doof

Ik ook niet, maar wie weet. :+

nggyu nglyd

• Niku

Niku

Alagaesii

Van Basten hoort bij een grote club. Het doet me bijna pijn om onze een na beste voetballer ooit te zien ploeteren bij Heerenveen. Pleit wel voor hem, dat dan weer wel.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Niku schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:21:
Van Basten hoort bij een grote club. Het doet me bijna pijn om onze een na beste voetballer ooit te zien ploeteren bij Heerenveen. Pleit wel voor hem, dat dan weer wel.
Ik heb nou niet echt het idee dat hij klaar is voor een grote club eigenlijk. Jij wel?

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 18:46
Waren ze bij VI heel duidelijk in, die zijn er gewoon niet. Niet het nivo wat ze willen alleen doen ze voorkomen dat ze er wel zijn.

Alle talenten zijn al in het buitenland en daar kunnen clubs als Feyenoord & Ajax niet tegenop want "spelen" bij een club als Arsenal, Man Unites, Inter etc etc is natuurlijk voor zo'n jochie ook veel meer aanzien dan een Nederlands clubje.

• Quad

Quad

Doof

Horen.. Qua naam misschien wel wat betreft zijn package en kwaliteiten eigenlijk niet. Mislukt als bondscoach mislukt als trainer van Ajax en bij Heerenveen doet hij leuk zoals je kan verwachten met het materiaal wat hij heeft. Ik vind het zonde want hij past wel bij Heerenveen.

nggyu nglyd

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:45
Tsja, een groot voetballer is nou eenmaal niet automatisch een goede trainer. Kijk maar naar Gullit, die heeft nou ook niet bepaald een echt sterke indruk als trainer achtergelaten. Frank de Boer is een ander voorbeeld, die doet het gewoon goed terwijl van Basten het bij Ajax nooit echt op de rails kreeg.

Toch heeft van Basten het bij Heerenveen verdienstelijk gedaan met het materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft. We zullen zien waar hij binnenkort neer gaat strijken.
gambieter schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:55:
Om de discussies over uitsupporters bij Ajax-Feyenoord een beetje in perspectief te zetten: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/25944464

[...]

:D
Die ploeg komt uit een regio in de buurt van Napels --> Maffia! 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-01-2014 15:39 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02

Player1S

Probably out in the dark

Voetballen kan van Basten als geen ander maar coachen vraag ik me oprecht af of hij wel enig idee heeft waar ie mee bezig is.

Destijds bij Ajax en bij Heerenveen geregeld op de bank zien zitten met een blik dat uitstraalde dat ie geen idee had wat ie moest doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• chim0
[YouTube: http://youtu.be/zadWUXRZ19I]
Hoe kan dit op dit niveau? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs op ons niveau niet, dat je iemand keihard een bal tegen z'n kop aanschiet. 8)7

• Vos

Vos

AFCA

Dat noemen ze nou een bal verkeerd raken ;). Kan wel mal aankomen trouwens omdat je het niet verwacht.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik denk niet eens dat hij hem verkeerd raakt, zijn focus lag veel verder, met de speler die die bal op zijn achterhoofd kreeg, was hij helemaal niet bezig.

Het is mij overigens als scheidsrechter tot tweemaal toe overkomen. Ik doe als scheidsrechter altijd mijn best om zo min mogelijk op te vallen, blijkbaar gaat dat soms erg goed :D :D

• Hann1BaL
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Vlassie1980 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Tsja, een groot voetballer is nou eenmaal niet automatisch een goede trainer. Kijk maar naar Gullit, die heeft nou ook niet bepaald een echt sterke indruk als trainer achtergelaten. Frank de Boer is een ander voorbeeld, die doet het gewoon goed terwijl van Basten het bij Ajax nooit echt op de rails kreeg.

Toch heeft van Basten het bij Heerenveen verdienstelijk gedaan met het materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft. We zullen zien waar hij binnenkort neer gaat strijken.

[...]

Die ploeg komt uit een regio in de buurt van Napels --> Maffia! 8)
Wel een disclaimer: Van Basten had niet echt het ideale instapmoment bij Ajax. Het was toen nog echt een puinzooi en Frank de Boer had iets makkelijker. Verder denk ik wel dat Frank de Boer een betere trainer is.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hij is dan ook geen voetballer van de klasse van een Gullit of v.Basten ;) (dat ie in dezelfde zin genoemd wordt :') ). En verdedigers maakten geloof ik sowieso betere coaches in het algemeen(?) ...

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 30-01-2014 11:54 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 18:46
apis29 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:53:
Hij is dan ook geen voetballer van de klasse van een Gullit of v.Basten ;) (dat ie in dezelfde zin genoemd wordt :') ). En verdedigers maakten geloof ik sowieso betere coaches in het algemeen(?) ...
Idd FdB in het rijtje zetten bij Marco & Ruud als spelers is echt een belediging voor de die 2 mannen.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik denk dat van basten het spelletje alleen ziet als hij in de spits gaat lopen... vanaf de zijlijn is het een stuk lastiger...

wel mooie carriere: oranje, ajax, heerenveen.... tijd voor een JL-league club en dan aflsuiten bij de amateurs....

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
lateef schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:28:
Het is mij overigens als scheidsrechter tot tweemaal toe overkomen. Ik doe als scheidsrechter altijd mijn best om zo min mogelijk op te vallen, blijkbaar gaat dat soms erg goed :D :D
Heb nog nooit gezien dat een scheidsrechter per ongeluk word geraakt ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• chim0
Peter R. de Vries aan de slag als spelersmakelaar
Cool, dan krijgen wel spelers als Daley B. en Grazziano P. :+

Benieuwd wat Johan morgen te melden heeft hierover in VI. Die heeft altijd commentaar op De Vries. :P

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 30-01-2014 13:49 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42

PauseBreak

derp!

apis29 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:53:
Komt omdat je als verdediger sowieso altijd moet letten op de grote lijnen en je eigen en de voorliggende linie moet coachen. Dan komt het 'trainer zijn' een stuk natuurlijker :P

Nee, merp!

• toolkist
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Cool, dan krijgen wel spelers als Daley B. en Grazziano P. :+

Benieuwd wat Johan morgen te melden heeft hierover in VI. Die heeft altijd commentaar op De Vries. :P
Lijkt me redelijk voorspelbaar. Er zullen wel termen als geldwolf voorbij komen ;)

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-01 17:22

UTADDICT

NERF

toolkist schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:13:
[...]

Lijkt me redelijk voorspelbaar. Er zullen wel termen als geldwolf voorbij komen ;)
En terecht, wat heeft die man daar nu weer te zoeken..

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42

PauseBreak

derp!

UTADDICT schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:49:
[...]

En terecht, wat heeft die man daar nu weer te zoeken..
Geld verdienen :P

Nee, merp!

• dutchgio
  • Niet online
Stiekem is het gewoon een undercover actie voor zn nieuwe TV programma :+

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:59:
[...]

Komt omdat je als verdediger sowieso altijd moet letten op de grote lijnen en je eigen en de voorliggende linie moet coachen. Dan komt het 'trainer zijn' een stuk natuurlijker :P
:) Dat is idd de theorie erachter; het vraagteken was meer of het in de praktijk ook écht overeenkomt :*) ?
Pagina: 1 ... 125 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum