Zo slecht heeft hij het toch niet gedaan? Vond hem best prima keepen toen hij er een paar weken in moest. Het is er niet 1 die veel punten voor je pakt, maar hij is solide.CR1691 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:49:
Erwin Mulder is door een pols/handbreuk ongeveer 2 tot 3 maanden eruit. Feyenoord gaat dus proberen om Hahn in de winter al direct te halen. 3 maanden Lamprou op de goal wordt je als Feyenoordsupporter natuurlijk ook niet gelukkig van
[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 05-01-2014 16:16 ]
Is gewoon frustratie bij die jongen. Hij is misschien wel de meest talentvolle speler van Feyenoord en behoort ook tot de meest talentvolle spelers in de eredivisie. Hij speelde de afgelopen welen dramatisch, raakte zijn plek kwijt en ook werd hij gekraakt vanwege zijn matige spelhervattingen. Ik ben blij voor hem dat hij scoort want dat is goed voor zijn vertrouwen. Ik vind het een beetje jammer dat je dat op zo'n denigrerende manier probeert weg te zetten.Vos schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:16:
Vilhena scoort winnende in CL finale. Dit uit een vrije trap voor uitglijdende Feyenoord speler.
PSN: Finally_Chris
Gelukkig dat een groep scholieren de wave inzette, toen werden we weer een beetje wakker.
Vrije trap was mooi genomen, maar wat een slaapverwekkende vertoning. Zelfs voor een oefenwedstrijd.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, aan mij niet besteed. Dit geldt ook voor oefenpotten tegen goede clubs overigens
Dekker speelde zich zeker in de kijker!CR1691 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:17:
Het was idd een slaapverwekkende wedstrijd. Die enige die positief opviel was dekker. Speelde een prima pot.
Ik vond Clasie verder redelijk spelen, en Janmaat, en zowel Lamprou als Graafland (beide keepers) maar de andere 18... ongeïnspireerd, traag, onscherp en matig.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nu was het wel voor een goed doel dus ik ben blij dat er veel bezoekers waren. Toch 3 ton opgehaald.PWM schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:52:
Dat mensen op TV dit soort wedstrijden kijken vind ik persoonlijk al heel knap. Maar dat ze zelfs naar het stadion ervoor gaan....
Nee, aan mij niet besteed. Dit geldt ook voor oefenpotten tegen goede clubs overigens
Inderdaad, ik was er ook bij voor het goede doel. Perfecte gelegenheid om ook eens de vrouwen en kinderen te introduceren in de Kuip. Verder viel zowel het spel als de sfeer een beetje tegen, maar daar is het een oefenwedstrijd voor zullen we maar denken.CR1691 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:02:
Nu was het wel voor een goed doel dus ik ben blij dat er veel bezoekers waren. Toch 3 ton opgehaald.
Vilhena scoorde volgens mij voor het eerst een vrije trap, nadat er veel kritiek was op zijn spelhervattingen. Ook was hij natuurlijk zijn basisplaats kwijtgeraakt en zit hij in een dip. Vond zelf zijn reactie ook wel overdreven, maar ach, beter veel enthousiasme dan te weinig.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Top 6? Ik denk dat er toch koppen gaan rollen als PSV met deze selectie buiten de top 3 eindigt hoor.Deadsy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:25:
[...]
Grappenmaker.
PSV heeft echt niet kwalitatief de beste selectie. Ze hebben een selectie waarmee ze in principe gewoon in de top 6 zouden moeten meedoen maar de beste selectie hebben ze echt niet.
Zoals al gezegd is Park niet meer van international topniveau, het is voor PSV een hele goede speler maar al lang geen top meer.
Maher zit er niet naast maar heeft het overgrote deel van het seizoen niet op zijn normale positie mogen spelen vanwege Toivonen.
Die vergelijking met Messi etc heb ik niet gemaakt. Ik neem aan dat een speler van Man Utd (basisspeler in de CL) wel van internationaal topniveau is en ervaring heeft, dat bedoelde ik ermee te zeggen.Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:27:
[...]
Ten tweede: Park van internationaal topniveau? Kom nou. Jij schaart Park zomaar tussen grootheden als Messi, Ronaldo, Zlatan en co? Dacht het dus niet. Park is vergane glorie, anders ga je niet bij QPR spelen om vervolgens uitgeleend te worden voor een hongerloontje omdat je te zwaar op de begroting drukt.
Zijn transfer naar QPR was puur om te cashen. Andere goede spelers als Julio Cesar (1e keeper van Brazilie) moeten daar nu ook vertrekken.
Als PSV met deze selectie buiten de top 3 eindigt dan zou ik daar zelf niet echt raar van opkijken.tweaker2010 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:18:
[...]
Top 6? Ik denk dat er toch koppen gaan rollen als PSV met deze selectie buiten de top 3 eindigt hoor.
Ajax, Vitesse, Twente en Feyenoord hebben alle 4 de kwaliteit om boven PSV te eindigen.
En mocht PSV buiten de top 3 eindigen en besluiten dat er koppen moeten rollen dan ga ik er vanuit dat dit Brands kop is want hij is verantwoordelijk voor de selectie die er nu staat en de staf die ermee moet werken.
Aanvallend hebben ze een goed team (zolang ze niet te veel met oogkleppen spelen). Maar defensief vind ik PSV net als vorig jaar te zwak en tegen aanvallende teams kan hun dat de nodige punten gaan kosten.
Vitesse laat een speler thuis van een trainigskamp in Abu Dhabi vanwege de Israëlische nationaliteit. Als club kun je toch niet accepteren dat er op deze wijze iemand thuis moet blijven?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Tja, dat weet je van tevoren. Het geld (?) dat de oefenwedstrijden opleveren weegt blijkbaar zwaarder, anders hadden ze wel een ander land uitgekozen.Herman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:24:
http://nos.nl/artikel/593...mori-mag-vae-niet-in.html
Vitesse laat een speler thuis van een trainigskamp in Abu Dhabi vanwege de Israëlische nationaliteit. Als club kun je toch niet accepteren dat er op deze wijze iemand thuis moet blijven?
Het is natuurlijk ook weer niet aan Vitesse om zich met de wereldpolitiek en de optimalisatie daarvan te bemoeien. Vitesse heeft een afweging gemaakt die wat mij betreft best te billijken is, mits e.e.a. ook fatsoenlijk met Mori is gecommuniceerd. Iedere locatie voor een trainingskamp heeft zo zijn voor en nadelen. Het voordeel van deze locatie is een fatsoenlijke inkomstenbron, het nadeel is dat Mori thuis moet blijven. Vitesse had ook naar Denemarken kunnen gaan, daar voor nop tegen een paar amateurclubs kunnen spelen en dan over een paar maanden bij de gemeente Arnhem aankloppen vanwege een gat in de begroting.Herman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:24:
Meer in het algemeen vind ik dat sport veel te vaak met politiek verweven wordt. Als Shell zaken doet in VAE en een engineer van Israëlische afkomt moet thuisblijven, dan is er niets aan de hand. Als Vitesse gaat is de Tweede Kamer in rep en roer. Als ieder land ter wereld graan uit de Oekraïne haalt wordt de politiek daar doodgezwegen. Als daar een EK plaatsvindt is het opeens aan de voetballers om een statement te maken. Niemand maalt om de homoregelgeving in Rusland, maar als er dan opeens Olympische Spelen zijn is het aan Wüst om thuis te blijven en zodoende Poetin een lesje te leren.
[ Voor 23% gewijzigd door argro op 06-01-2014 08:11 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Komt nog bij dat Vitesse (naar eigen zeggen) een toezegging had dat hij gewoon welkom was:
http://nos.nl/artikel/594...n-optie-voor-vitesse.html
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Volgens mij ging ie meer naar QPR omdat ie daar meer speelminuten toegezegd kreeg ten opzichte van Man United.tweaker2010 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:18:
Die vergelijking met Messi etc heb ik niet gemaakt. Ik neem aan dat een speler van Man Utd (basisspeler in de CL) wel van internationaal topniveau is en ervaring heeft, dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Zijn transfer naar QPR was puur om te cashen. Andere goede spelers als Julio Cesar (1e keeper van Brazilie) moeten daar nu ook vertrekken.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Blijft schandalig !Herman schreef op maandag 06 januari 2014 @ 07:24:
Omdat dit landje Israel niet erkend als land is hij dus niet welkom. Wat een reden! Het land bestaat gewoon, is lid van de VN en is lid van de FIFA. Voor mij is dan maar 1 oplossing en dat is dit weigerende land uit te sluiten van alle FIFA activiteiten.
Verwijderd
Sterker nog. Abu Dhabi is de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Je bedoelt waarschijnlijk Qatar.rik86 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:23:
Ik ben vooral benieuwd hoe dit straks met het WK gaat. Dat is volgens mij in een buurland van de VAE
Verder gewoon een geld kwestie waarbij de politiek populistisch wil scoren. Zodra het over handelsbelangen gaat zijn de politici ineens een stuk minder ideologisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 11:30 ]
Qatar heeft aangegeven hier tijdens het WK geen probleem van te maken. Maar 1 dag na het WK is dat natuurlijk gelijk weer over. Dat dan weer wel....rik86 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:23:
Ik ben vooral benieuwd hoe dit straks met het WK gaat. Dat is volgens mij in een buurland van de VAE
Achterlijke landen zijn het.
Of hij heeft deze maand zijn envelop niet gekregen of de situatie is echt dusdanig ernstig dat het gewoon niet meer te ontkennen valt en hij wil zich alvast voorbereiden.
Vraag me af wat ze gaan doen wanneer dus echt niet alle stadions klaar zijn op de 1e dag van het WK of wanneer er een ongeluk gebeurt tijdens het WK omdat de bouwkwaliteit niet in orde is.
Nja toen werd gezegd dat het WK naar Brazilie ging verwachte ik eigenlijk al dat ze deze problemen zouden krijgen. Ik heb al vaker vrij negatieve dingen gelezen over de werk houding die veel mensen in Brazilie hebben waardoor je deze problemen toch wel kunt verwachten.
Uiteindelijk komt het vast wel goed. Er zijn zat oudere stadions in Brazilie die als backup kunnen dienen.
Verwijderd
Het klopt dat je die vergelijking niet hebt gemaakt, blijkbaar verstaan we totaal iets anders onder internationaal topniveau. Ik vind iemand die een tijd lang op een bepaald niveau heeft mogen acteren niet noodzakelijk het niveau beheersen, laat staan verheffen. Park is zo'n typische nuttige speler die zo'n 15 tot 20 wedstrijden per jaar op mag komen draven omdat de trainer een beetje bang is voor een backje en de behoefte heeft aan een lopertje dat taken uitvoert. Misschien ben ik aan de negatieve kant, maar zo denk ik er over.tweaker2010 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 00:18:
[...]
Die vergelijking met Messi etc heb ik niet gemaakt. Ik neem aan dat een speler van Man Utd (basisspeler in de CL) wel van internationaal topniveau is en ervaring heeft, dat bedoelde ik ermee te zeggen.
En ik snap ook wel dat geld de beweegreden was voor Park om naar QPR te gaan. Punt is dat als hij echt wereldtop zou zijn geweest, hij dit geld ook bij teams had kunnen verdienen die wel meededen om de prijzen. En het feit dat Julie Cesar naar die club is gegaan en nu weer wegmoet komt je argument niet ten goede, dit is namelijk ook een voorbeeld van een speler die op de weg terug is.
Uiteindelijk zal Park ook bij PSV zijn steentje bijdragen mede door de enorme ervaring die hij heeft opgedaan, maar verwacht niet dat hij dit PSV naar een kampioenschap kan loodsen of een andere enorm belangrijke rol kan vertolken.
Beetje naïef, zo zit de wereld namelijk niet in elkaar als je het nog niet wist. Organisaties zoals de FIFA scharen zich graag achter termen die hun reputatie een beetje opvijzelen zoals respect en het aanpakken van discriminatie en racisme, maar zodra er ergens geld verdiend kan worden speelt dit geen enkele rol van betekenis meer.rikoos schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:12:
[...]
Blijft schandalig !
Omdat dit landje Israel niet erkend als land is hij dus niet welkom. Wat een reden! Het land bestaat gewoon, is lid van de VN en is lid van de FIFA. Voor mij is dan maar 1 oplossing en dat is dit weigerende land uit te sluiten van alle FIFA activiteiten.
Overigens: waar trek je de grens? Worden landen met kinderarbeid uitgesloten? Worden landen die openlijk bepaalde bevolkingsgroepen discrimineren uitgesloten? Worden landen met censuur en dictators uitgesloten? Kortom: gaan we onze westerse cultuur met behulp van de FIFA opdringen aan andere landen? Dit is volgens mij nou ook weer niet de bedoeling (argro verwoordde dit mooi in een voorgaand bericht).
Haha, misschien kun je een poging wagen om deze alinea opnieuw te formuleren want dit is een open sollicitatie naar veel reacties.Deadsy schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:24:
Nja toen werd gezegd dat het WK naar Brazilie ging verwachte ik eigenlijk al dat ze deze problemen zouden krijgen. Ik heb al vaker vrij negatieve dingen gelezen over de werk houding die veel mensen in Brazilie hebben waardoor je deze problemen toch wel kunt verwachten.
Klopt, had het misschien moeten onderbouwen.Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:39:
[...]
Haha, misschien kun je een poging wagen om deze alinea opnieuw te formuleren want dit is een open sollicitatie naar veel reacties.Laten we het er op houden dat ieder land hun eigen cultuur en werkethos heeft.
Ik heb al vrij vaak verhalen gelezen over Europeanen die naar Brazilie gingen voor hun bedrijf en daar tegen een probleem opliepen.
Bij dit soort werk (dus ongeschoold werk waar geen contracten zijn en mensen vaak per dag/week betaald worden) komt het in Brazilie blijkbaar veel voor dat mensen niet komen opdagen zodra ze hun salaris hebben.
Pas wanneer het salaris op is komen ze aanlopen voor nieuw werk.
En bij dit soort langdurige projecten lijkt dat me toch wel onhandig voor het werk tempo.
[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 06-01-2014 16:32 ]
Heb je de laatste paar wedstrijden van PSV überhaupt wel bekeken? Park ís al enorm belangrijk voor dit PSV. Hij is _overal_, verdeelt het spel goed, coacht continu iedereen. Door hem loopt het spel weer een beetje.Uiteindelijk zal Park ook bij PSV zijn steentje bijdragen mede door de enorme ervaring die hij heeft opgedaan, maar verwacht niet dat hij dit PSV naar een kampioenschap kan loodsen of een andere enorm belangrijke rol kan vertolken.
Nee, merp!
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn: nee. Jij hebt het nu waarschijnlijk over de opleving van PSV (in ieder geval qua resultaten), en de laatste wedstrijd die ik live van PSV heb gezien is die tegen Feyenoord. Ik heb wel de samenvattingen gezien en wat mij hierin opviel is dat 1: Park hierin vrijwel niet te bekennen was en 2: dat ik vooral momenten zag waarin het gruwelijk fout kon gaan voor PSV, maar dat PSV het geluk had dat het eindelijk weer allemaal een beetje mee zat. Misschien mag ik hier niet over oordelen, maar ik heb niet echt het idee dat de "wederopstanding" voor zover je het dat kunt noemen te danken is aan Park.PauseBreak schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:41:
[...]
Heb je de laatste paar wedstrijden van PSV überhaupt wel bekeken? Park ís al enorm belangrijk voor dit PSV. Hij is _overal_, verdeelt het spel goed, coacht continu iedereen. Door hem loopt het spel weer een beetje.
Speelde PSV trouwens niet al een heel stuk beter tegen Vitesse in de eerste helft (waarin Park pas heel laat mocht invallen)?
Je kan de waarde van Park echt niet in de samenvattingen zien. Een veelvuldig voorkomende situatie is bijvoorbeeld dat Park de man afdekt die Maher weer eens laat lopen waardoor de back niet door hoeft te dekken. Daarnaast zorgt Park er ook voor dat duidelijk gemaakt wordt dat er tijdens het voetballen ook gewerkt moet worden. Niet alles valt "mooi" op te lossen. De waarde van Park valt niet in acties uit te drukken, wellicht niet eens in statistieken, maar dat hij (op dit moment) van onmisbare waarde is is de afgelopen wedstrijden helaas wel gebleken.Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:47:
[...]
Om heel eerlijk te zijn: nee. Jij hebt het nu waarschijnlijk over de opleving van PSV (in ieder geval qua resultaten), en de laatste wedstrijd die ik live van PSV heb gezien is die tegen Feyenoord. Ik heb wel de samenvattingen gezien en wat mij hierin opviel is dat 1: Park hierin vrijwel niet te bekennen was en 2: dat ik vooral momenten zag waarin het gruwelijk fout kon gaan voor PSV, maar dat PSV het geluk had dat het eindelijk weer allemaal een beetje mee zat. Misschien mag ik hier niet over oordelen, maar ik heb niet echt het idee dat de "wederopstanding" voor zover je het dat kunt noemen te danken is aan Park.
Speelde PSV trouwens niet al een heel stuk beter tegen Vitesse in de eerste helft (waarin Park pas heel laat mocht invallen)?
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. De uitspraken van Dijsselbloem zijn ook enorm hypocriet, waar bemoeit die man zich mee? Hij is als minister van financiën onder meer verantwoordelijke voor geldstromen naar China en Rusland, landen waar mensen doodleuk worden vermoord of gevangen worden gezet om hun politieke voorkeur. Waarom spreekt hij zijn collega's bij Economische Zaken niet aan?argro schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:08:
[...]
Meer in het algemeen vind ik dat sport veel te vaak met politiek verweven wordt. Als Shell zaken doet in VAE en een engineer van Israëlische afkomt moet thuisblijven, dan is er niets aan de hand. Als Vitesse gaat is de Tweede Kamer in rep en roer. Als ieder land ter wereld graan uit de Oekraïne haalt wordt de politiek daar doodgezwegen. Als daar een EK plaatsvindt is het opeens aan de voetballers om een statement te maken. Niemand maalt om de homoregelgeving in Rusland, maar als er dan opeens Olympische Spelen zijn is het aan Wüst om thuis te blijven en zodoende Poetin een lesje te leren.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Klopt, en dan Barbara Barend in het journaal gister het uitleggen hoe dit voorkomen had kunnen worden, tuurlijk.... want Barbara weet het??L1nt schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:43:
Vraag me af of er ook zo'n ophef was als het niet om een Jood ging
Ze zijn goed bezig daar. Als dit doorgaat heeft Vitesse een nog grotere kans op het kampioenschap.
Het nieuws zou gedateerd zijn:tweaker2010 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:57:
http://www.nu.nl/sport/3669898/vitesse-meldt-zich-officieel-bij-wolfsburg-voor-dost.html
Ze zijn goed bezig daar. Als dit doorgaat heeft Vitesse een nog grotere kans op het kampioenschap.
Alhoewel Bas Dost dinsdagavond verklaarde dat Vitesse voor hem in de markt is, lijkt dat niet meer het geval. De Arnhemmers informeerden inderdaad bij VfL Wolfsburg naar de mogelijkheden om de spits over te nemen, maar kregen nul op het rekest. Sindsdien zocht de club naar een ander alternatief, zo verklaart technisch directeur Mohammed Allach in gesprek met Omroep Gelderland. Met de komst van Uros Djurdjevic lijkt Peter Bosz zijn back-up voor Mike Havenaar al binnen te hebben.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=204705WK 2022 wordt gespeeld tussen november en januari!
Secretaris-generaal Jerôme Valcke van de FIFA heeft woensdag bevestigd wat iedereen al enkele jaren zag aankomen: het WK 2022 in Qatar wordt niet in de zomer georganiseerd. De wereldvoetbalbond is tot de conclusie gekomen dat het ’s zomers te heet is in het land en dat het, met wat voor maatregelen dan ook, niet haalbaar is om dan veel voetbalwedstrijden te organiseren.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Echt te bizar voor woorden dit. De FIFA heeft het geld van Qatar natuurlijk al lang ontvangen en uitgegeven zodat ze niet meer terug kunnen. Dit land had NOOIT het WK mogen krijgen.
It's all about the money. De spelers en supporters zijn daar de dupe van. Lekker voetbal kijken met je kerstboom naast de tv
wat corruptie al niet teweeg kan brengen... echt ongelooflijk dom... lekker een EK of WK kijken met de tv in de tuin zit er niet in in 2022 dus... ik zou niet tegen een boycot zijn... helaas gaat de KNVB dat nooit doen.... lekker een alternatief WK doen samen met de andere landen die boycotten (of niet geplaatst zijn).Vlassie1980 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:41:
[...]
Echt te bizar voor woorden dit. De FIFA-leden hebbeneft het geld van Qatar natuurlijk al lang ontvangen en uitgegeven zodat ze niet meer terug kunnen. Dit land had NOOIT het WK mogen krijgen.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Daar gaat het niet om, het gaat om hoe de FIFA het WK aan Qatar heeft gegeven. Het kan niet anders dan dat Qatar heel veel geld heeft betaald voor dit WK.Terryb47 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:57:
Mwa, ik kijk liever naar een toernooi met fitte voetballers in de "winter", dan naar al die uitgebluste spelers aan het eind van het seizoen.
Er werd aan het begin aangegeven dat het WK in de zomer gespeeld kon worden (daar was het bid op ingediend) en dat de temperatuur geen probleem zou zijn.
Nu gaat de FIFA opeens kiezen om in de winter te spelen en daarmee duperen ze ook de andere landen die zich kandidaat hadden gesteld. Want die kunnen wel een normaal toernooi organiseren in een periode waarin het WK normaal gesproken wordt georganiseerd, dus in de maanden mei-juni-juli.
Het is allemaal een grote farce. Blatter moet zo snel mogelijk wieberen en dat WK in 2022 moet ook gewoon naar de VS of Australie, want die hadden na Qatar de meeste stemmen.
De grote voetballanden zouden samen eens een grote vuist moeten maken, maar ook dat zal nooit gebeuren.
[ Voor 27% gewijzigd door Rhapsody op 08-01-2014 13:11 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nee, maar dan hoeven we tenminste naar die kop niet meer te kijken. Zijn voorganger was trouwens ook iemand met een verschrikkelijke bakkes:Rhapsody schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:11:
Denk je dat wanneer Blatter weg is, de FIFA ineens betrouwbaarder zal zijn? Ik denk het niet. Die hele organisatie is zo ontzettend corrupt.
De grote voetballanden zouden samen eens een grote vuist moeten maken, maar ook dat zal nooit gebeuren.
Havelange:

Maar dan ga je inderdaad Platini ervoor terugkrijgen, ook een dwaas maar die heeft tenminste nog wel op niveau gevoetbald.
Het is echt jammer dat geen enkele voetbalbond ballen heeft en dit WK gaat boycotten. Net als die schamele 11 seconden stilte voor Mandela. Blatter flikt het en niemand die er iets van zegt. Allemaal makke lammetjes.
[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-01-2014 13:16 ]
ik wou net zeggen, ook als blatter met pensioen gaat, zal er bar weinig bij de fifa veranderen...een vuist maken? denk niet dat dat ooit zal gebeuren: want ook die gasten, (inclusief van de KNVB) dromen ervan om ooit bij de uefa/fifa aan de slag te mogen gaanRhapsody schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:11:
Denk je dat wanneer Blatter weg is, de FIFA ineens betrouwbaarder zal zijn? Ik denk het niet. Die hele organisatie is zo ontzettend corrupt.
mij gaat het allereerst als voetballiefhebber zijnde om het voetbal, dat het toernooi nu in de winter wordt gespeeld vind ik daarom prima.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
FCG
Het blijft leuk om dit te volgen
Ik vind het zelf niet erg dat het WK 2022 ergens tussen november en januari plaats vindt, maar de manier waarop het gegaan is is wel kwalijk te noemen.
Edit: Ik zeg exact hetzelfde als wat de KNVB doet, trap dus open deuren in.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 08-01-2014 14:48 ]
nggyu nglyd
Het geeft wel een inkijkje in wat een corrupte en zieke organisatie de FIFA nu eigenlijk is. Alles voor geld, en is het niet in de zomer dan maar in de winter, alle competities en vakanties moeten er voor wijken.
De transferwindow in die winter gaat dan ook belangrijker worden vrees ik, wat een competitievervalsing...
En of er al begonnen is met bouwen, met tientallen dode bouwvakkers als gevolg van slechte arbeidsomstandigheden. Alleen daarom zou de FIFA de organisatie van Quatar moeten afpakken, dat zou waarschijnlijk 100-en mensenlevens schelen.tweaker2010 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:48:
Dat gaat niet gebeuren, de financiele belangen zijn simpelweg te groot. En ik neem aan dat er al met de bouw van stadions in Qatar begonnen is, dus dat kun je niet zomaar weer even terug draaien.
nggyu nglyd
Zomer:
Te heet, stadions kunnen wel airco krijgen maar daarbuiten is het overal snikheet.
Winter:
- Conflicten met voetbalkalender
- Minder toeschouwers omdat mensen dan minder lang op vakantie gaan in vergelijking met de zomer
- Transferwindow
In 1986 ging het WK ook naar Mexico, Colombia wou het toen organiseren maar gaf later aan de organisatie niet aan te kunnen en toen heeft de FIFA het aan Mexico gegeven terwijl er in 1970 ook al een WK in Mexico was.
Als je dat kunt dan kun je ook Qatar het WK ontnemen en opnieuw een ander land selecteren. Tenzij je een enorme hoeveelheid geld uit Qatar hebt gekregen en het inmiddels al hebt uitgegeven en niet meer kunt terugbetalen
Ik heb er nog steeds hoop in dat dit laatste zal gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-01-2014 15:27 ]
Ik denk nog steeds dat het niet doorgaat. De corruptie doet de FIFA voor de tijd de das om.
De FIFA draait naar mijn idee gewoon om waar het gros van het hedendaagse betaald voetbal om draait; geld, en bij voorkeur exorbitant veel geld. Betaald voetbal wordt bepaald door geld. Eigenaren/investeerders bepalen het beleid van clubs, tv-gelden de aanvangstijden, etc. etc. Niet alleen de bonden, maar ook de clubs, spelers en de fans/supporters zijn hier debet aan. Voetbal heeft voor mij hierdoor een groot deel van zijn charme verloren, een charme die je in het Nederlands betaald voetbal misschien alleen nog terug vindt in de Jupiler League, helaas is dat meestal geen beleid, maar onkunde. Nee, ik neem het niet op voor de FIFA, maar alleen opgeven op deze bond en niet op het betaald voetbal in zijn geheel is naar mijn idee een zekere mate van hypocrisie.
Overigens zou ik niet zo veel bezwaar hebben tegen een WK in de winter, een lekkere lange winterstop met een WK kijken in de kroeg/bij vrienden/etc. en het seizoen door laten lopen tot minstens eind juni, wanneer het in Nederland een stuk aangenamer is om op de tribunes te zitten. Hadden ze veel eerder moeten doen
Dat Platini op niveau gevoetbald heeft is bijzaak. Toen hij baas van de UEFA werd dachten we allemaal dat hij anders was maar nu weten we allemaal dat hij net zo corrupt is als Blatter.Vlassie1980 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:15:
Maar dan ga je inderdaad Platini ervoor terugkrijgen, ook een dwaas maar die heeft tenminste nog wel op niveau gevoetbald.
edit:
Ben zelf geen fan van de vent maar ik denk zelf dat Beckenbauer wel een geschikte vent zou zijn.
Alhoewel hij zich zou blijven bemoeien met de DFB en met Bayern wat niet meer zou mogen wanneer hij baas van de UEFA of FIFA zou zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 08-01-2014 17:36 ]
Zonde, maar was aan de ene kant wel te verwachten. Volgens mij is de Burgemeester van Rotterdam bang dat Ajax(supporters) dan ook eisen dat ze op 2 maart welkom zijn.Nog geen uitpubliek bij Klassieker
Op woensdag 18 december vond de loting plaats voor de kwartfinales voor de KNVB Beker. In de kwartfinales van de KNVB Beker 2014 zijn Ajax en Feyenoord aan elkaar gekoppeld. De wedstrijd wordt gespeeld op 22 januari om 20:45 uur in de ArenA. Sinds het najaar van 2009 geldt de zogenoemde 5-jarenregeling in de Eredivisie. Dit betekent dat uitpubliek niet aanwezig kan zijn om het uitspelende team te ondersteunen.
Bij het instellen van de 5-jarenregeling zijn afspraken gemaakt over de situatie waarin Ajax en Feyenoord elkaar ontmoeten in andere toernooien/competities dan de Eredivisie. Eén van die afspraken is dat supporters, clubs, KNVB en betrokken gemeenten met elkaar in overleg gaan om te besluiten of, en zo ja onder welke voorwaarden het eventueel mogelijk is dat supporters van de uitspelende club hun team toch kunnen ondersteunen in het stadion.
Op 8 januari heeft dit overleg plaatsgevonden. Uit dit gesprek blijkt dat door clubs en supportersverenigingen uit de beide steden verschillend wordt gedacht over het toelaten van uitsupporters bij het bekerduel op 22 januari in Amsterdam. Het gaat daarbij vooral om de wederkerigheid van de competitiewedstrijd op 2 maart in Rotterdam. Daar komt bij dat het eerder afgesproken plan voor het kunnen hervatten van het spelen van deze wedstrijden met uitpubliek nog niet is afgerond. Derhalve zullen op 22 januari geen Feyenoord-supporters afreizen naar Amsterdam.
In goed overleg is met alle aanwezigen afgesproken, op voorstel van de burgemeesters, dat er gewerkt wordt aan professionele mediation in de komende periode. Doel is om vanaf volgend seizoen (versneld) afscheid te nemen van de 5-jarenregeling. Beide burgemeesters bieden supporters en clubs alle hulp aan om in het goede tempo de juiste voorbereidingen te treffen.
bron Ajax.nl
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zeg niet dat ik die 5 jaar goed vond, sterker, de aanleiding destijds was onzin. Echter, als we 5 jaar zeggen, laten we dat nou eens een keer volhouden ipv dat Nederlandse polderen en na 4.5 jaar opeens draaien.
EDIT:
Overigens ook wel erg lekker hoor:
Dus als een wedstrijd in Rotterdam is, dreigt Ajax de boycotten en gaat de pot in tweeën. Is de wedstrijd in Amsterdam, dan....Ajaxfans willen dan namelijk ook toegang op 2 maart in De Kuip. Dat punt zorgde voor veel problemen.
[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 08-01-2014 20:13 ]
Ik hoorde vanmiddag Ronald de Boer op Radio 1 (hij schijnt in die lobby club van Qatar gezeten te hebben) en zelfs hij gaf aan dat het zomers te heet was voor het publiek, dus kun je nagaan... Dat het verplaatsen naar de winter minder toeschouwers oplevert ben ik het eigenlijk niet mee eens. Wie wil er nu niet swinters naar Qatar? De rest fixt de FIFA wel door in de zomer verder te laten voetballen. De Braziliaanse competitie loopt nu immers ook al van winter tot winter. En in Noorwegen en Zweden is dat ook al zo dacht ik.Vlassie1980 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:27:
En toch heeft de FIFA een mega probleem als ze doorgaan met Qatar:
Zomer:
Te heet, stadions kunnen wel airco krijgen maar daarbuiten is het overal snikheet.
Winter:
- Conflicten met voetbalkalender
- Minder toeschouwers omdat mensen dan minder lang op vakantie gaan in vergelijking met de zomer
- Transferwindow
Hij heeft er een paar miljoen euro voor gekregentweaker2010 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:28:
[...]
(hij schijnt in die lobby club van Qatar gezeten te hebben)
Nope, helaas niet. Dat het daar in de zomer veel te heet is was destijds al bekend en daar is dus bewust voor gekozen...Quad schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:46:
De bid was voor een WK 2022 in de zomer, en niet in de winter. Nu dat niet haalbaar lijkt zou de bid opnieuw gedaan moeten worden voor WK 2022 in de zomer, nietwaar?
Die wedstrijd in Rotterdam was de finale op "neutraal" terrein, waarbij evenveel Feyenoord als Ajax supporters aanwezig zouden moeten kunnen zijn. Totaal niet te vergelijken dus.PWM schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:07:
Sowieso, 5 jaar is 5 jaar. Wat nou versneld afscheid nemenDat is toch geen manier van straffen, handhaven of beleid?
Ik zeg niet dat ik die 5 jaar goed vond, sterker, de aanleiding destijds was onzin. Echter, als we 5 jaar zeggen, laten we dat nou eens een keer volhouden ipv dat Nederlandse polderen en na 4.5 jaar opeens draaien.
EDIT:
Overigens ook wel erg lekker hoor:
[...]
Dus als een wedstrijd in Rotterdam is, dreigt Ajax de boycotten en gaat de pot in tweeën. Is de wedstrijd in Amsterdam, dan....
Alleen moet zo'n beetje heel Europa werken in de winter en gaat men op vakantie in de zomermaanden.tweaker2010 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:28:
[...]
Ik hoorde vanmiddag Ronald de Boer op Radio 1 (hij schijnt in die lobby club van Qatar gezeten te hebben) en zelfs hij gaf aan dat het zomers te heet was voor het publiek, dus kun je nagaan... Dat het verplaatsen naar de winter minder toeschouwers oplevert ben ik het eigenlijk niet mee eens. Wie wil er nu niet swinters naar Qatar? De rest fixt de FIFA wel door in de zomer verder te laten voetballen. De Braziliaanse competitie loopt nu immers ook al van winter tot winter. En in Noorwegen en Zweden is dat ook al zo dacht ik.
[ Voor 42% gewijzigd door toolkist op 08-01-2014 22:53 ]
Los van de pot in tweeën is het natuurlijk van den zotten dat het nu niet doorgaat omdat Ajaxfans dan een tegenprestatie willen in de vorm van aanwezigheid bij de competitiewedstrijd Feyenoord-Ajax. De bekerfinale werd in twee delen gesplitst omdat het een wedstrijd op "neutraal terrein" was en er een 50-50 verdeling van de supporters moest zijn... Dat vond (bijna) iedere Ajacied terecht.... Nu is er weer een "out-of-competition"-wedstrijd, en wordt ineens de competitie erbij gehaald... Zo lul je alles in het voordeel van Ajax... Dat vind ik belachelijk...PWM schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:07:
Dus als een wedstrijd in Rotterdam is, dreigt Ajax de boycotten en gaat de pot in tweeën. Is de wedstrijd in Amsterdam, dan....
nou zijn supporters sowieso niet wars van een roze bril en alles naar zichzelf toepraten, maar sjonge jonge jonge zeg....
[disclaimer]ik ben Ajacied[/disclaimer]
- Soulseek rulez -
Mooie reactie. Ik ben het helemaal met jou eens.P.O. Box schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:55:
[...]
Los van de pot in tweeën is het natuurlijk van den zotten dat het nu niet doorgaat omdat Ajaxfans dan een tegenprestatie willen in de vorm van aanwezigheid bij de competitiewedstrijd Feyenoord-Ajax. De bekerfinale werd in twee delen gesplitst omdat het een wedstrijd op "neutraal terrein" was en er een 50-50 verdeling van de supporters moest zijn... Dat vond (bijna) iedere Ajacied terecht.... Nu is er weer een "out-of-competition"-wedstrijd, en wordt ineens de competitie erbij gehaald... Zo lul je alles in het voordeel van Ajax... Dat vind ik belachelijk...
nou zijn supporters sowieso niet wars van een roze bril en alles naar zichzelf toepraten, maar sjonge jonge jonge zeg...
[disclaimer]ik ben Ajacied[/disclaimer]
Het was een mooie testcase geweest en Ajax heeft met een extra thuiswedstrijd dit seizoen al een voordeel ook als er wel uitsupporters bij zouden zijn. Zeker omdat het de vorige keer toen Ajax een klein beetje benadeeld werd wel over 2 wedstrijden moest. Tel je zegeningen ipv met onrealistische eisen te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 09-01-2014 07:53 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ajaxsupporters of bedoel je die eene die vanuit de supportersvereniging mocht meepraten? Of in ieder geval erbij mocht zittenph4ge schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 07:52:
Het zou gewoon competitie vervalsing zijn als er ineens Ajacieden naar de Kuip mogen. Dat heeft niks met de bekerwedstrijd te maken. Valt me echt zwaar tegen van de Ajaxsupporters dat nota bene de supporters het tegenhouden door te proberen er een slaatje uit te slaan. Die hebben ook altijd hun mond vol van deze belachelijke regeling, maar als het uitkomt hebben ze er blijkbaar geen enkel probleem mee.
Het was een mooie testcase geweest en Ajax heeft met een extra thuiswedstrijd dit seizoen al een voordeel ook als er wel uitsupporters bij zouden zijn. Zeker omdat het de vorige keer toen Ajax een klein beetje benadeeld werd wel over 2 wedstrijden moest. Tel je zegeningen ipv met onrealistische eisen te komen.
Overigens ben ik het deels eens met PWN, 5 jaar is 5 jaar. De straf is eigenlijk te triest. De aanleiding was mot tussenAjax"supporters" en de Politie. Wat doe je dan? Geen uitsupporters meer mee... lo-gisch
[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 09-01-2014 08:16 ]
XXXVI
Die vertegenwoordigen toch de supporters?ephymerous schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:12:
Ajaxsupporters of bedoel je die eene die vanuit de supportersvereniging mocht meepraten? Of in ieder geval erbij mocht zitten
Terugkijkend op 5 jaar verbod:ephymerous schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:12:
Overigens ben ik het deels eens met PWN, 5 jaar is 5 jaar. De straf is eigenlijk te triest. De aanleiding was mot tussenAjax"supporters" en de Politie. Wat doe je dan? Geen uitsupporters meer mee... lo-gisch
Totaal 10 competitiewedstrijden. Ajax 5 keer thuis zonder uitsupporters en Feyenoord 5 keer thuis zonder uitsupporters.
Totaal 2 bekerontmoetingen. Feyenoord een keer thuis geloot en Ajax een keer thuis geloot. In totaal 2 thuiswedstrijden voor Ajax en 1 voor Feyenoord. Hoe kan je dan volhouden dat als Feyenoord een extra keer uitsupporters mee mag nemen dat je benadeeld wordt? Je hebt nog steeds een extra thuiswedstrijd. Al had ik er persoonlijk ook geen probleem mee gehad als er na een succesvolle bekerwedstrijd werd besloten dat de Ajacieden ook naar de Kuip zouden komen, maar dat is gewoon een irreële wens. De helft van de competitie zit er nou eenmaal al op, daar heeft de beker niks mee te maken.
Ik vind het echt een gemiste kans. We hebben hier weleens de discussie gevoerd over waarom sommige clubs niet geliefd zijn bij fans van andere clubs. Dit komt op het lijstje. Werkelijk iedereen had het een sympathiek en logisch besluit gevonden als deze bekerwedstrijd een proeftuin zou zijn, waar oude tijden hadden kunnen herleven. Een kans je om eens van je vriendelijke gastvrije kant te laten zien, om te laten zien dat het sportief een feest kan zijn, dat voetbal mooier is met uitpubliek. Dan liggen een keer niet de burgemeesters dwars maar gaan de Ajaxsupporters het zelf blokkeren, onbegrijpelijk.
- Soulseek rulez -
De politiek vertegenwoordigd het volk... hoe eens zijn we het met alle voorstellen? Ik kan me niet voorstellen dat een ruime meerderheid achter dit breekpunt staat. Want ik als Ajaxsupporter vindt het ook niet erg steekhoudend.
Behoorlijk kort door de bocht. Nogmaals dit is een vertegenwoordig van de supportersvereniging. Heeft niets te maken met de mening dan wel het gedrag van de andere supporters.Ik vind het echt een gemiste kans. We hebben hier weleens de discussie gevoerd over waarom sommige clubs niet geliefd zijn bij fans van andere clubs. Dit komt op het lijstje.
XXXVI
Vandaag PSV - Lokomotiv Plovdiv om 18:00 uur.
Morgen HSV - Vitesse om 18:30 uur en Ajax - Galatasaray om 19:00 uur.
De vergelijking met de bekerfinale van 2010 vind ik niet kloppen. De finale werd/wordt op neutraal terrein gespeeld en daarom vond ik een oplossing van 1x uit en 1x thuis best logisch. Ander had Feyenoord naast het 'normale' thuisvoordeel ook nog het voordeel van geen uitsupporters van de tegenpartij gehad. De rest van het toernooi wordt niet op neutraal terrein gespeeld en dan heb je dus pech of geluk, afhankelijk van de loting.P.O. Box schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:55:
Los van de pot in tweeën is het natuurlijk van den zotten dat het nu niet doorgaat omdat Ajaxfans dan een tegenprestatie willen in de vorm van aanwezigheid bij de competitiewedstrijd Feyenoord-Ajax. De bekerfinale werd in twee delen gesplitst omdat het een wedstrijd op "neutraal terrein" was en er een 50-50 verdeling van de supporters moest zijn... Dat vond (bijna) iedere Ajacied terecht.... Nu is er weer een "out-of-competition"-wedstrijd, en wordt ineens de competitie erbij gehaald... Zo lul je alles in het voordeel van Ajax... Dat vind ik belachelijk...
nou zijn supporters sowieso niet wars van een roze bril en alles naar zichzelf toepraten, maar sjonge jonge jonge zeg....
Los daarvan: om nu ineens midden in het seizoen dingen te willen aanpassen, vind ik niet van visie getuigen. Je spreekt iets af en daar houdt je je aan. Volgens mij hebben de burgemeesters vorig jaar nog bekeken of de 'straf' kon worden opgeheven en daar was toen (nog) geen sprake van.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
In 2010 zijn de regels toch ook midden in het bekertoernooi aangepast?Railgunner schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:11:
[...]
Los daarvan: om nu ineens midden in het seizoen dingen te willen aanpassen, vind ik niet van visie getuigen. Je spreekt iets af en daar houdt je je aan.
- Soulseek rulez -
even voor de duidelijkheid: ik heb in die reactie niet mijn mening gegeven over de bekerfinale over 2 wedstrijden... (overigens: ik vond dat best te billijken)... het ging mij om het feit dat alles in het voordeel van de Ajax supporters wordt geluld door diezelfde supporters... Enige vorm van realisme bij supporters van eender welke club zou welkom zijn...Railgunner schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:11:
[...]
De vergelijking met de bekerfinale van 2010 vind ik niet kloppen. De finale werd/wordt op neutraal terrein gespeeld en daarom vond ik een oplossing van 1x uit en 1x thuis best logisch. Ander had Feyenoord naast het 'normale' thuisvoordeel ook nog het voordeel van geen uitsupporters van de tegenpartij gehad. De rest van het toernooi wordt niet op neutraal terrein gespeeld en dan heb je dus pech of geluk, afhankelijk van de loting.
inderdaad.... en door die sufkut van een Daniel Dekker wil ik me sowieso niet vertegenwoordigd voelenTsjipmanz schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:56:
Ik snap sowieso niet waarom de supporters in dit overleg een partij zijn die eisen kan stellen. Dit moet gewoon een overleg zijn tussen ambetelijke driehoeken, de bond en eventueel afgevaardigden van de clubs zelf.
en aansluitend daarop vind ik dus ook dat Ajax groot genoeg moet zijn om te zeggen: "kom maar Feyenoord supporters... of wij nu naar de Kuip mogen komen of niet".... net zoals naar ik meen gebeurd is bij de wedstrijden tegen ADO.... (wel ADO supporters in de Arena, maar geen Ajax supporters in Den Haag)
[ Voor 7% gewijzigd door P.O. Box op 09-01-2014 12:47 ]
Helemaal mee eens, te bizar voor woorden. snap hier dus dan ook echt helemaal niets van! Sowieso ben ik het ook eens met het argument dat het competitievervalsing in het nadeel van Feyenoord zou zijn.Vos schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:04:
De beker kan je zien als een extra wedstrijd. Ajax thuis was zonder uit-publiek dus Ajax uit dan ook zonder uit-publiek. De bekerwedstrijd had een leuke 'testcase' kunnen zijn. Snap niet dat de vertegenwoordiger van de Ajax supporters dan ook supporters naar de uit-wedstrijd wil hebben.
Echt te bizar!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
"De gesprekken over het toestaan van Feyenoordfans in de Amsterdam ArenA zijn stukgelopen door de standpunten van Ajax. Dat zegt een woordvoerder van Feyenoord woensdagavond laat.
Als wisselgeld wilde Ajax eigen supporters meenemen naar de competitiewedstrijd op 2 maart in De Kuip. Maar dat vond Feyenoord onredelijk, omdat de heenwedstrijd in dezelfde competitie al zonder Feyenoordpubliek is afgewerkt.
Doordat dit al een breekpunt vormde, is het onderwerp veiligheid niet meer doorslaggevend geweest. De burgemeesters hebben nu besloten dat beide klassiekers zonder uitpubliek gespeeld moeten worden en dat de plannen voor het opheffen van dat verbod verder uitgewerkt moeten worden.
Het stadionverbod voor uitpubliek werd in november 2009 ingesteld na kwetsende spreekkoren en andere ongeregeldheden tussen de supporters van beide clubs."
Mooi dat Feyenoord hier niet intrapt. Dan maar die 5 jaar uitzitten.
Wat ik eigenlijk bizar vind, is dat er anno 2014 schijnbaar nog steeds een mentaliteit heerst dat er gereld en gevochten kan worden bij een voetbalwedstrijd. Na wat er allemaal voor ellende dagelijks gebeurt in de wereld, zou je toch denken dat men beter zou moeten weten. Een voetbalwedstrijd, daar ga je naar toe voor je plezier. Maar ja, hersenloze debielen zal je altijd blijven houden.
Jup, jammer dat Ajax in deze soap de emoties over en weer juist weer aanwakkert ipv dat verbroedering gezocht wordt.CR1691 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:12:
Eisen Ajax waren onredelijk
[...]
Mooi dat Feyenoord hier niet intrapt. Dan maar die 5 jaar uitzitten.

Om nog maar even aan te geven hoe achterlijk de FIFA bezig is.
Moet je kijken hoeveel competities dit allemaal raakt als ze het om gaan gooien.
Dit gaat echt geen doorgang vinden, kan het me niet voorstellen in ieder geval.
Nou ben ik benieuwd of jouw visie eenzijdig is dus vraag ik je: jij denkt dat Feyenoord, als de situatie andersom was geweest en ze thuis gespeeld hadden, wel uit supporters zou toelaten?ph4ge schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Jup, jammer dat Ajax in deze soap de emoties over en weer juist weer aanwakkert ipv dat verbroedering gezocht wordt.
Idiocracy: it is real!
Ik vind het inderdaad een onzinnige eis om de competitie erbij te betrekken. Zo doortrapt zijn ze denk ik inderdaad bij Feyenoord niet, zie de vorige bekerconfrontatie toen ook de meest ongunstige oplossing denkbaar er uit kwam rollen.Investig8or schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:58:
Nou ben ik benieuwd of jouw visie eenzijdig is dus vraag ik je: jij denkt dat Feyenoord, als de situatie andersom was geweest en ze thuis gespeeld hadden, wel uit supporters zou toelaten?
Je moet niet als je aan de ene kant vind dat er uit supporters bij kunnen zijn dat toch nog als wisselgeld gaan gebruiken. Je bent voor of tegen als daar goede redenen voor zijn, maar je moet het niet als wisselgeld om een voordeeltje in een andere competitie te krijgen gebruiken. Ik vind dat zeer onsympathiek, en aan de reacties te lezen zijn ook veel Ajaxsupporters het daarmee eens.
Ajax supporters zijn het er inderdaad mee eens in dit topic en ik zelf ook, jammer dat het zo moet. Ik denk alleen dat het andersom precies zo was geweest, want men denkt vooral in het eigen straatje. Maar ik vraag me af of je generalisatie wel klopt, want voor zover ik het lees is er een groepje "supporters" wat die eis op tafel legde en niet Ajax zelf? Of heb ik dat niet goed begrepen?ph4ge schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:10:
[...]
Ik vind het inderdaad een onzinnige eis om de competitie erbij te betrekken. Zo doortrapt zijn ze denk ik inderdaad bij Feyenoord niet, zie de vorige bekerconfrontatie toen ook de meest ongunstige oplossing denkbaar er uit kwam rollen.
Je moet niet als je aan de ene kant vind dat er uit supporters bij kunnen zijn dat toch nog als wisselgeld gaan gebruiken. Je bent voor of tegen als daar goede redenen voor zijn, maar je moet het niet als wisselgeld om een voordeeltje in een andere competitie te krijgen gebruiken. Ik vind dat zeer onsympathiek, en aan de reacties te lezen zijn ook veel Ajaxsupporters het daarmee eens.
Idiocracy: it is real!
Wanneer de emoties hierdoor worden aangewakkerd moeten de desbetreffende supporters toch serieus overwegen hulp te gaan zoeken. Hoe kan een mening van een enkeling nu je emoties over een hele club aanwakkeren?ph4ge schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:22:
[...]
Jup, jammer dat Ajax in deze soap de emoties over en weer juist weer aanwakkert ipv dat verbroedering gezocht wordt.
Moeten we het Gullit dan ook maar kwalijk nemen dat hij emoties aanwakkert omdat hij vindt dat Ajax een voorbeeld neemt aan Feyenoord?
XXXVI
Verwijderd
Het is dus het officiële standpunt, met directe gevolgen, niet de mening van een enkeling. Het is juist de enkeling die het er niet mee eens isephymerous schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:50:
Wanneer de emoties hierdoor worden aangewakkerd moeten de desbetreffende supporters toch serieus overwegen hulp te gaan zoeken. Hoe kan een mening van een enkeling nu je emoties over een hele club aanwakkeren?
Gullit heeft helemaal niks met Feyenoord te maken. Een willekeurige analist die wat roept over de ene of de andere club is natuurlijk niet te vergelijken met dit soort acties.ephymerous schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:50:
Moeten we het Gullit dan ook maar kwalijk nemen dat hij emoties aanwakkert omdat hij vindt dat Ajax een voorbeeld neemt aan Feyenoord?
Moeten de supporters dat sowieso niet? Uiteindelijk zijn een deel van die supporters de reden van deze regeling.ephymerous schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:50:
[...]
Wanneer de emoties hierdoor worden aangewakkerd moeten de desbetreffende supporters toch serieus overwegen hulp te gaan zoeken. Hoe kan een mening van een enkeling nu je emoties over een hele club aanwakkeren?
Hattrick: Thorgal Eagles
Waar haalt Vitesse dat geld eigenlijk vandaan? Het is op huurbasis, dus geen transfersom, maar de rest van de kosten zijn er gewoon en Labyad verdiende echt heel goed daar in Portugal.loewie1984 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:42:
Zo met Labyad heeft Vitesse de 3de versterking binnen, Ajax maak je borst maar nat. Alleen als Ajax alles wint, worden ze met zekerheid kampioen. Als ze en van Vitesse en van Feyenoord verliezen, kunnen ze denk ik het kampioenschap al uit hun hoofd zetten.
Nee, merp!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum