Als Aboutaleb toen ja had gezegd, hadden we al dit geneuzel niet gehad en alle 3 de wedstrijden met uitsupporters gehad. Halverwege het seizoen de "regels" veranderen is gewoon niet handig en hadden ze niet eens moeten bespreken.'Vrijwel uitgesloten dat er uitfans bij Klassieker zijn op last Aboutaleb'
14 juni 2013
Voor de camera van AT5 laat de Amsterdamse burgemeester Van der Laan weten dat het vrijwel uitgesloten is dat uitfans aanwezig mogen zijn bij de Klassiekers tussen Ajax en Feyenoord komend jaar. Volgens Van der Laan zijn Ajax fans op de goede weg, maar heeft Aboutaleb hem laten weten dat er de laatste maanden nog incidenten zijn geweest die een toelating van de uitfans in de weg staan.
Dat hadden ze in 2010 ook niet moeten doen dan. Maar toen was de wereld te klein.toolkist schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:52:
[...]
Als Aboutaleb toen ja had gezegd, hadden we al dit geneuzel niet gehad en alle 3 de wedstrijden met uitsupporters gehad. Halverwege het seizoen de "regels" veranderen is gewoon niet handig en hadden ze niet eens moeten bespreken.
PSN: Finally_Chris
Kunnen we niet voorgoed stoppen met uitsupporters? M.i. is dat altijd een kleine club die voor het gros van de ellende zorgt. Een soort versterkte Pareto, 5-95. Waarom al dat gedoe met treinen vanuit Amsterdam die via Utrecht moeten rijden omdat er anders in Den Haag een paar imbicilen op het spoor staan, die paar supporters vanuit de trein via een kooi het stadion inleiden, alleen maar gescheld over en weer, tig vakken als buffer et cetera. Tijdens een Feyenoord - Ajax zonder uitpubliek is er amper politie op de been, komt dat tuig wel, dan is de marine zelfs in opperste staat van paraatheid. Voorgaande geldt ook omgekeerd en bij diverse andere clubs overigens. Wat mij betreft voorgoed geen uitsupporters meer, nergens niet.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
In Portugal zijn ook zware financiele problemen, alles wat daar vandaan komt gaat zwaar op salaris inleveren!
Hattrick: Thorgal Eagles
Amenargro schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:34:
Wat mij betreft voorgoed geen uitsupporters meer, nergens niet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Kijk in Engeland. Daar is alles qua supportersbeleid veel en veel beter geregeld. Gaat daar prima. Misschien moet men in Nederland eens een voorbeeld nemen aan andere landen. Waarom verlopen derby's daar wél vlekkeloos en hier niet?
Uitsupporters zijn niet per definitie tuig ;-(
Ik beschouw mijzelf als fanatieke uitsupporter, maar heb nog nooit een andere supporter uitgescholden, publiek eigendom vernield of iets in die trant.
Wie ben jij om mijn plezier af te nemen?
Als ik naar een uitwedstrijd ga, sta ik met pasfoto en alles op een uitkaart. Ik zie mijn 'medesupporters' de gekste zaken uithalen, ook tegen eigen stewards! Wat ik niet snap is dat de clubs deze eikels niet de uitkaart af kunnen nemen en bij meerder overtredingen ook de thuiskaart.
Ik beschouw mijzelf als fanatieke uitsupporter, maar heb nog nooit een andere supporter uitgescholden, publiek eigendom vernield of iets in die trant.
Als ik naar een uitwedstrijd ga, sta ik met pasfoto en alles op een uitkaart. Ik zie mijn 'medesupporters' de gekste zaken uithalen, ook tegen eigen stewards! Wat ik niet snap is dat de clubs deze eikels niet de uitkaart af kunnen nemen en bij meerder overtredingen ook de thuiskaart.
[ Voor 37% gewijzigd door bregweb op 09-01-2014 22:45 ]
Wie ik ben? Iemand die constateert datbregweb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:41:
Uitsupporters zijn niet per definitie tuig ;-(
- het gros van de ellende door een heel kleine groep wordt veroorzaakt;
- voornoemde ellende substantieel minder is zonder uitsupporters;
- uitsupporters een kleine groep zijn.
Daarnaast geloof ik best dat er uitsupporters zijn die geen vlieg kwaad doen. Ik vind het echter geoorloofd om het plezier van die paar mensen op te offeren voor het plezier van veel meer anderen en bovendien een flinke besparing op onder meer politiekosten. De vaakgenoemde opa met kleinzoon kan niet naar een Feyenoord - Ajax waar ook uitsupporters zijn. Zonder uitsupporters gaat dat prima. Het probleem is niet op te lossen zonder dat mensen de dupe worden van de oplossing. Voornoemde oplossing is m.i. echter de oplossing met maximaal effect en minimale negatieve neveneffecten.
Overigens sta ik vanzelfsprekend voor betere alternatieven open.
[ Voor 11% gewijzigd door argro op 09-01-2014 22:49 ]
Ik weiger te accepteren dat de goeden onder de kwaden lijden. Waarom is het zo moeilijk om die 2% die daadwerkelijk ellende veroorzaken 200% harder aan te pakken?
Goede lijden altijd onder de kwaden. Ik blaas ook geen vliegtuigen op, maar mag toch geen flesje water meenemen en wordt gescand. Ik zorg dat mijn auto altijd veilig is en het milieu niet onnodig schaadt, toch ben ook ik verplicht tot een APK. Et cetera.bregweb schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:52:
Ik weiger te accepteren dat de goeden onder de kwaden lijden. Waarom is het zo moeilijk om die 2% die daadwerkelijk ellende veroorzaken 200% harder aan te pakken?
Als je dat accepteert, moet je ook niet zeuren dat je voor onze politiekosten opdraait.....
Lekker makkelijk. In plaats van de kwaden te bestrijden gun je hun de overwinning. Teken van zwakte en absoluut niet te verkopen aan duizenden mensen die zich wel weten te gedragen.argro schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:55:
[...]
Goede lijden altijd onder de kwaden. Ik blaas ook geen vliegtuigen op, maar mag toch geen flesje water meenemen en wordt gescand. Ik zorg dat mijn auto altijd veilig is en het milieu niet onnodig schaadt, toch ben ook ik verplicht tot een APK. Et cetera.
[ Voor 7% gewijzigd door CR1691 op 09-01-2014 23:01 ]
Met uitsupporters erbij gaat dat ook prima, of bedoel je dat opa anders niet aan kaartjes kan komen en die nu wel voor het "uitvak" kan kopen?argro schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:47:
De vaakgenoemde opa met kleinzoon kan niet naar een Feyenoord - Ajax waar ook uitsupporters zijn. Zonder uitsupporters gaat dat prima.
De enige plek waar opa en kleinzoon niet willen lopen is vlakbij de tunnel waar de uitsupporters het vak in worden geleid, maar daar heeft hij toch al niks te zoeken.
Trek het lekker breder en schaf het voetbal af.argro schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:47:
[...]
Wie ik ben? Iemand die constateert dat
- het gros van de ellende door een heel kleine groep wordt veroorzaakt;
- voornoemde ellende substantieel minder is zonder uitsupporters;
- uitsupporters een kleine groep zijn.
Daarnaast geloof ik best dat er uitsupporters zijn die geen vlieg kwaad doen. Ik vind het echter geoorloofd om het plezier van die paar mensen op te offeren voor het plezier van veel meer anderen en bovendien een flinke besparing op onder meer politiekosten. De vaakgenoemde opa met kleinzoon kan niet naar een Feyenoord - Ajax waar ook uitsupporters zijn. Zonder uitsupporters gaat dat prima. Het probleem is niet op te lossen zonder dat mensen de dupe worden van de oplossing. Voornoemde oplossing is m.i. echter de oplossing met maximaal effect en minimale negatieve neveneffecten.
Overigens sta ik vanzelfsprekend voor betere alternatieven open.
Zelfde redenatie, we straffen niet de daders, maar het gehele groep.
Nou, zon vaart zal het niet lopen denk ik. Ik verwacht overigens niet dat Labyad zo goed gaat presteren als meneer te trots is om zijn eigen salaris te verlagen om speelminuten te maken bij Sporting. Hij zit totaal niet in wedstrijdvorm en is een arrogante 'money baller'.loewie1984 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:42:
Zo met Labyad heeft Vitesse de 3de versterking binnen, Ajax maak je borst maar nat. Alleen als Ajax alles wint, worden ze met zekerheid kampioen. Als ze en van Vitesse en van Feyenoord verliezen, kunnen ze denk ik het kampioenschap al uit hun hoofd zetten.
Overigens wil ik natuurlijk wél dat Vitesse kampioen wordt, laat dat duidelijk zijn
It's not who you are , it's who you know.
Dat is m.i. geen teken van zwakte, maar van realisme. Overigens vermoed ik niet dat er veel clubs zijn met duizenden zich keurig gedragende uitsupporters.CR1691 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:00:
[...]
Lekker makkelijk. In plaats van de kwaden te bestrijden gun je hun de overwinning. Teken van zwakte en absoluut niet te verkopen aan duizenden mensen die zich wel weten te gedragen.
Maar zoals gezegd, ik sta open voor een alternatief. Of moet ik het als een teken van zwakte zien wanneer niet verder gekomen wordt dan realistische alternatieven als onwenselijk bestempelen?
Drogreden. Op die manier is iedere oplossing te ridiculiseren.Russel88 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:24:
[...]
Trek het lekker breder en schaf het voetbal af.
Zelfde redenatie, we straffen niet de daders, maar het gehele groep.
[ Voor 18% gewijzigd door argro op 10-01-2014 12:16 ]
En wat doet Engeland anders dan Nederland? En waarom kijkt de KNVB en politiek daar niet eens goed naar?CR1691 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:39:
Kijk in Engeland. Daar is alles qua supportersbeleid veel en veel beter geregeld. Gaat daar prima. Misschien moet men in Nederland eens een voorbeeld nemen aan andere landen. Waarom verlopen derby's daar wél vlekkeloos en hier niet?
Duitsland is ook mooi voorbeeld daar kunnen ze gewoon naast elkaar in de file staan op weg naar uitwedstrijden zonder veel ellende.
Overigens ben ik wel van mening dat wanneer de KNVB en regering blijft weigeren te leren van andere landen op dit gebied dat we uitsupporters moeten afschaffen.
Ja de goeden lijden onder die 1 of 2% die zich niet kan gedragen maar de kosten wegen niet echt meer op tegen de baten IMHO.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je je ook maar een beetje in het onderwerp hebt verdiept de afgelopen jaren, dan weet je dat de KNVB in dit geval niet veel te verwijten valt. Zolang de overheid weigert een een meldingsplicht in te voeren voor criminelen met een stadionverbod, zal het nooit wat worden.L1nt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:35:
[...]
En wat doet Engeland anders dan Nederland? En waarom kijkt de KNVB en politiek daar niet eens goed naar?
Duitsland is ook mooi voorbeeld daar kunnen ze gewoon naast elkaar in de file staan op weg naar uitwedstrijden zonder veel ellende.
Overigens ben ik wel van mening dat wanneer de KNVB en regering blijft weigeren te leren van andere landen op dit gebied dat we uitsupporters moeten afschaffen.
Ja de goeden lijden onder die 1 of 2% die zich niet kan gedragen maar de kosten wegen niet echt meer op tegen de baten IMHO.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Jij hebt de problemen dus nog steeds niet begrepen? Opa en kleinzoon zouden overal moet kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden door een stel imbecielen die uit zijn op niks anders dan oorlog.toolkist schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:08:
[...]
Met uitsupporters erbij gaat dat ook prima, of bedoel je dat opa anders niet aan kaartjes kan komen en die nu wel voor het "uitvak" kan kopen?
De enige plek waar opa en kleinzoon niet willen lopen is vlakbij de tunnel waar de uitsupporters het vak in worden geleid, maar daar heeft hij toch al niks te zoeken.
Komt natuurlijk ook nog bij kijken dat politie niks mag en moeten vragen of ze alstublieft willen stoppen met de ongeregeldheden waar ze mee bezig zijn. Voor mij mogen die mensen gewoon keihard met een politiestok behandeld worden. of meldingsplicht zich loont weet ik niet. Als personen niet komen opdagen kost het alsnog veel geld om uit te zoeken waar diegene is en wat het probleem is.
Een goede voetbal wet waar we in NL al 20 jaar over "praten".L1nt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:35:
[...]
En wat doet Engeland anders dan Nederland? En waarom kijkt de KNVB en politiek daar niet eens goed naar?
Vandaag een stuk in het Eindhovens Dagblad dat een uitbreiding van het huidige Philips stadion naar 50000 man bouwkundig gezien niet mogelijk is. Dat wordt nog een hele kluif dan, wil PSV dit daadwerkelijk doorzetten. Mooie aan het huidige Philips stadion is de ligging, midden in het centrum (zo'n beetje), maar is ook een nadeel qua parkeergelegenheden en uitvalswegen, als je naar 50000 man gaat.
Alsjeblieft zeg. Kom je überhaupt wel in een stadion? Feyenoord en Ajax alleen al zijn samen goed voor meer dan 3 miljoen supporters/fans.argro schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:15:
[...]
Overigens vermoed ik niet dat er veel clubs zijn met duizenden zich keurig gedragende uitsupporters.
[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 10-01-2014 13:25 ]
Mijn opmerking beperkt zich overigens tot de groep supporters die uitwedstrijden bezoekt en slaat dus niet op iedereen die een shirtje met zuignap op zijn autoraam heeft geplakt. Mijn observatie is dat in die groep (de groep die uitwedstrijden bezoekt dus) relatief veel raddraaiers zitten.CR1691 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:23:
[...]
Alsjeblieft zeg. Kom je überhaupt wel in een stadion? Feyenoord en Ajax alleen al zijn samen goed voor meer dan 3 miljoen supporters/fans.
Kom jij ook wel eens in het stadion trouwens? Leuk is dat hè?
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 10-01-2014 13:43 ]
Ik ga om de 2 weken naar het stadion ja en ik geniet wekelijks van de sfeer in een volle Kuip mét uitsupporters.argro schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:31:
[...]
Mijn opmerking beperkt zich overigens tot de groep supporters die uitwedstrijden bezoekt en slaat dus niet op iedereen die een shirtje met zuignap op zijn autoraam heeft geplakt. Mijn observatie is dat in die groep (de groep die uitwedstrijden bezoekt dus) relatief veel raddraaiers zitten.
Kom jij ook wel eens in het stadion trouwens? Leuk is dat hè?
En ik ga ook nog regelmatig naar Engeland. Lopen supporters van Newcastle en Sunderland gewoon door elkaar heen.
Everton en Liverpool supporters ook?
K to the KillaZ
In Engeland zijn ze veel strenger. Het tuig dat daar nog naar de wedstrijden mag beseft dat als ze 1x iets flikken ze zich de komende jaren bij de politie mogen melden tijdens wedstrijden.CR1691 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:39:
Hadden ze hier ook moeten doen want dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat het tuig dat zich echt niet kan inhouden bij de wedstrijden weg blijft. Maar het echte tuig vind altijd wel iets om zich te laten zien.
@L1nt
Het klopt dat de relatie tussen de supporters groepen in Duitsland veel vriendelijker is maar in Duitsland gebeurt echt wel eens wat alleen is men in Duitsland er beter in om zulke dingen uit het nieuws te houden.
Daarnaast is het in Duitsland vrij normaal dat er heel veel politie is bij voetbal wedstrijden en de agenten in Duitsland mogen direct hard ingrijpen wanneer iets uit de hand begint te lopen.
Als je kijkt hoeveel politie hier bij een risico wedstrijd is, dat is wat ze in Duitsland bij een willekeurige wedstrijd hebben tussen 2 clubs die totaal geen rivaliteit met elkaar hebben.
Waar de agenten in Nederland goedkeuring nodig hebben voor ingrijpen mag de Duitse politie er gewoon direct opaf gaan en waar een Nederlandse politiehond iemand bijt je direct gezeik hebt zit de politie in Duitsland gewoon te lachen (goede vriend heeft familie bij de Duitse en Nederlandse politie en die werken vaak bij voetbal wedstrijden).
En ook City en United supporters. Ik heb in een pub gezellig de wedstrijd city-united gezien 2 jaar geleden. Nergens problemen gezien.
Dus in beide gevallen wegen de baten (de lol om onrust te stoken) niet op tegen de kosten (zware straffen en/of harde klappen).Deadsy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:07:
[...]
In Engeland zijn ze veel strenger. Het tuig dat daar nog naar de wedstrijden mag beseft dat als ze 1x iets flikken ze zich de komende jaren bij de politie mogen melden tijdens wedstrijden.
Hadden ze hier ook moeten doen want dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat het tuig dat zich echt niet kan inhouden bij de wedstrijden weg blijft. Maar het echte tuig vind altijd wel iets om zich te laten zien.
@L1nt
Het klopt dat de relatie tussen de supporters groepen in Duitsland veel vriendelijker is maar in Duitsland gebeurt echt wel eens wat alleen is men in Duitsland er beter in om zulke dingen uit het nieuws te houden.
Daarnaast is het in Duitsland vrij normaal dat er heel veel politie is bij voetbal wedstrijden en de agenten in Duitsland mogen direct hard ingrijpen wanneer iets uit de hand begint te lopen.
Als je kijkt hoeveel politie hier bij een risico wedstrijd is, dat is wat ze in Duitsland bij een willekeurige wedstrijd hebben tussen 2 clubs die totaal geen rivaliteit met elkaar hebben.
Waar de agenten in Nederland goedkeuring nodig hebben voor ingrijpen mag de Duitse politie er gewoon direct opaf gaan en waar een Nederlandse politiehond iemand bijt je direct gezeik hebt zit de politie in Duitsland gewoon te lachen (goede vriend heeft familie bij de Duitse en Nederlandse politie en die werken vaak bij voetbal wedstrijden).
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Daar komt het eigenlijk wel op neerL1nt schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:12:
[...]
Dus in beide gevallen wegen de baten (de lol om onrust te stoken) niet op tegen de kosten (zware straffen en/of harde klappen).
In Nederland mag de politie te vaak niet hardhandig ingrijpen (terwijl het soms wel nodig is) omdat ze bang zijn op kritiek.
In Duitsland wil je bij een voetbal wedstrijd echt niets uitvreten want de klappen zijn absurd hard en de politie staat mocht je gaan klagen in hun gelijk.
Ben twee keer naar Dortmund geweest (tegen Mainz en tegen Bayern) en ook alles door elkaar, maar no way tegen Schalke. Dan wordt bij wijze van spreken heel de stad omgegooid. Dit vertelde een Duitse collega van m'n pa. Die is die-hard Dortmund supporter (komt er ook vandaan). Via hem hadden we ook kaartjes.kimiferrari schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:07:
En ook City en United supporters. Ik heb in een pub gezellig de wedstrijd city-united gezien 2 jaar geleden. Nergens problemen gezien.
Overigens, als je een keer de kans krijgt om naar Dortmund te gaan, moet je het echt doen. De sfeer is geweldig!
En in Nederland krijgen de ouders van die idioten tv-tijd om te janken hoe lief hun zoon wel niet was en nooit iets verkeerds deedDeadsy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:16:
[...]
Daar komt het eigenlijk wel op neer.
In Nederland mag de politie te vaak niet hardhandig ingrijpen (terwijl het soms wel nodig is) omdat ze bang zijn op kritiek.
In Duitsland wil je bij een voetbal wedstrijd echt niets uitvreten want de klappen zijn absurd hard en de politie staat mocht je gaan klagen in hun gelijk.
Dortmund is ook wel leuk om een keer naar toe te gaan ja. Is ook maar 1,5 uur rijden voor mijchim0 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:19:
[...]
Ben twee keer naar Dortmund geweest (tegen Mainz en tegen Bayern) en ook alles door elkaar, maar no way tegen Schalke. Dan wordt bij wijze van spreken heel de stad omgegooid. Dit vertelde een Duitse collega van m'n pa. Die is die-hard Dortmund supporter (komt er ook vandaan). Via hem hadden we ook kaartjes.
Overigens, als je een keer de kans krijgt om naar Dortmund te gaan, moet je het echt doen. De sfeer is geweldig!
Ze doen het toch echt in Nederland, en ook niet zacht. Alleen dan vooral tegen onschuldige supportersDeadsy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:16:
[...]
Daar komt het eigenlijk wel op neer.
Rotterdamse politie gebruikt excessief geweld: vier gewonden
Victoria stuurt brief naar Aboutaleb
[ Voor 11% gewijzigd door BeefHazard op 10-01-2014 16:24 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Als je bij zoiets klappen krijgt is dat niet omdat je onschuldig bent. Geen gehoor geven aan een order om op te rotten is niet handig. Die mensen hebben dat nu hopelijk ook door. Wil je geen klappen? Luisteren naar wat de politie van je wil. Zo simpel is het.BeefHazard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:23:
[...]
Ze doen het toch echt in Nederland, en ook niet zacht. Alleen dan vooral tegen onschuldige supporters
Nee, merp!
Dit zijn nou exact de voorbeelden van waar het aan schort in Nederland. Bij het minste geringste geweld wat de politie toepast wordt steen en been geklaagd. Ik weet uit ervaring dat de ME meerdere keren waarschuwt voordat er überhaupt geweld wordt gebruikt. Er wordt 100% zeker gesommeerd een bepaald gebied te verlaten. Als je vervolgens klappen krijgt dan is dat gewoon je eigen schuld, simpel. Het probleem met voetbalrellen is dat er een vaste kern hooligans is en daar omheen een grote groep sensatiezoekers. Die laatste groep doet dan wel niks, maar wil graag met de neus vooraan staan. En als je dan blijft staan dan krijg je een knuppel op die neus. Normale mensen staan niet op die plekkenBeefHazard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:23:
Ze doen het toch echt in Nederland, en ook niet zacht. Alleen dan vooral tegen onschuldige supporters
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik denk dat je even de beelden terug moet kijken van een andere partij, die van Ajax - Feijenoord, waar de Amsterdamse politie een beetje haast had om het vak leeg te krijgen en daardoor maar ging meppen omdat de bejaarden achteraan niet snel genoeg waren. Is volgens mij ook een uitspraak van de ombudsman overgeweest, beelden waren overduidelijk.PauseBreak schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:38:
[...]
Als je bij zoiets klappen krijgt is dat niet omdat je onschuldig bent. Geen gehoor geven aan een order om op te rotten is niet handig. Die mensen hebben dat nu hopelijk ook door. Wil je geen klappen? Luisteren naar wat de politie van je wil. Zo simpel is het.
Dus dat er klappen worden uitgedeeld wil niet zeggen dat er niet geluisterd werd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Waarom? Ik reageer op een - imo behoorlijk overtrokken - verhaal van "onschuldige" AZ-supporters die weigerden te vertrekken. Dan heb ik er geen enkel probleem mee dat die mensen kennis maken met de wapenstok.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat je even de beelden terug moet kijken van een andere partij, die van Ajax - Feijenoord, waar de Amsterdamse politie een beetje haast had om het vak leeg te krijgen en daardoor maar ging meppen omdat de bejaarden achteraan niet snel genoeg waren. Is volgens mij ook een uitspraak van de ombudsman overgeweest, beelden waren overduidelijk.
Dus dat er klappen worden uitgedeeld wil niet zeggen dat er niet geluisterd werd.
Je hebt in die zin gelijk dat mijn reactie wat ... ongenuanceerd was, maar soms is dat wel gewoon even lekker om te doen
Nee, merp!
http://www.vi.nl/nieuws/psv-gaat-strijd-met-real-betis-aan-om-gewilde-ruiz.htm
Wat moet PSV nu met Ruiz? Weer een dure huurling erbij voor de korte termijn.
Als ik links geef, moet je ze wel lezen voordat je reageert.PauseBreak schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:15:
[...]
Waarom? Ik reageer op een - imo behoorlijk overtrokken - verhaal van "onschuldige" AZ-supporters die weigerden te vertrekken. Dan heb ik er geen enkel probleem mee dat die mensen kennis maken met de wapenstok.
De sfeer in de stad was donderdag lange tijd gemoedelijk, totdat er een opstootje plaatsvond tussen AZ- en PSV-supporters in de buurt van het Cor Kieboomplein, dicht in de buurt van het stadion. Al snel was de situatie weer rustig, maar voor de politie was het opstootje het startsein om het recht eens even goed in eigen hand te nemen. Na het opstootje ging het grootste deel van de supporters rustig naar het stadion, en doordat er geen PSV-supporter meer was te bekennen was er van enige dreiging geen sprake. Op het moment dat de politie een arrestatie uitvoerde werd de situatie op het stadionplein echter weer gespannen en besloot de politie om iedereen die ook maar in de buurt stond met volle kracht op zijn hoofd (!) te slaan met de wapenstok. Dit terwijl de politie met een zeer grote macht aanwezig was en het dus totaal onnodig was om dergelijk geweld toe te passen
Zegt het feit dat de politie de zaken seponeert niet genoeg?Vervolgens werd één supporter uit het niets met de wapenstok op zijn neus geslagen, waarna hij bloedend al nog eens werd opgepakt ook. Op het bureau werd snel duidelijk dat de man geen vlieg kwaad had gedaan en werd de zaak geseponeerd, met de hartelijke groeten van de politie. Een andere passerende supporter werd ook de dupe van het geweld; hij kreeg terwijl hij een trap afliep een klap met een knuppel op zijn achterhoofd waar vier hechtingen aan te pas moesten komen om het bloeden aan zijn hoofd te stoppen. De AZFanpage beschikt verder over bronnen die nog twee andere supporters bevestigen die op de eerste hulp zijn beland door de politie, waarna ook hun zaken werden geseponeerd.
En dan precies voor mensen als jullie:
Al met al een kwalijk optreden van de Rotterdamse politie, waarbij buitensporig veel geweld is gebruikt. Uiteraard zijn niet alle supporters lieverdjes, en er zijn ook enkele mensen terecht gearresteerd, maar zelfs de grootste aanhanger van orde en repressie kan niet verdedigen dat de politie zonder veel dreiging over gaat op het slaan op hoofden en het verrichten van willekeurige arrestaties. Aan de mensen die meteen de neiging hebben om te stellen dat ‘iemand vast wel wat gedaan heeft, anders wordt hij niet gepakt’, kunnen we melden dat dit artikeltje niet was geschreven als het niet daadwerkelijk om onschuldige supporters ging.
[ Voor 14% gewijzigd door BeefHazard op 10-01-2014 18:52 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Net ook het stuk gelezen, het zou inderdaad erg jammer zijn als het stadion weggaat op die plek. Wat dat betreft ben ik erg nostalgisch, een stadion midden in de stad, enigszins tussen de oude arbeidershuizen, al 100 jaar op dezelfde plek, prachtigNiku schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:21:
Vandaag een stuk in het Eindhovens Dagblad dat een uitbreiding van het huidige Philips stadion naar 50000 man bouwkundig gezien niet mogelijk is. Dat wordt nog een hele kluif dan, wil PSV dit daadwerkelijk doorzetten. Mooie aan het huidige Philips stadion is de ligging, midden in het centrum (zo'n beetje), maar is ook een nadeel qua parkeergelegenheden en uitvalswegen, als je naar 50000 man gaat.
Een stadion buiten de stad roept bij mij meteen doembeelden op van een sfeerloos industrieterrein waar dan plotseling een stadion staat met niks er om heen, dat zou toch echt zonde zijn
Ja, deze wedstrijd is bekend als de friendly derby, vooral omdat het geen strijd is tussen stadsdelen, arbeiders/oud geld of katholiek/protestant deelt het de stad niet op, maar kunnen je familieleden of vrienden voor de andere club zijnKillaZ schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:01:
Everton en Liverpool supporters ook?
Ja, dat heb ik gedaan. Het is een bijzonder eenzijdig verhaal. Dat is ook logisch want de politie gaat dit soort zaken niet uitgebreid in de media bespreken.BeefHazard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:50:
[...]
Als ik links geef, moet je ze wel lezen voordat je reageert.
Overigens voor jouw informatie, dit citaat klopt niet:
Wanneer een charge wordt uitgevoerd (en met wapenstokken inkomen is normaliter een charge) dan wordt eerst meermalen gewaarschuwd. In dit geval zal dat zijn geweest dat die mensen daar weg moesten gaan (zo'n order wordt 3x gegeven en is niet vrijblijvend, je moet 'm opvolgen). Deden ze blijkbaar niet en dus maakten een paar hoofden kennis met wapenstokken.Op het moment dat de politie een arrestatie uitvoerde werd de situatie op het stadionplein echter weer gespannen en besloot de politie om iedereen die ook maar in de buurt stond met volle kracht op zijn hoofd (!) te slaan met de wapenstok.
Het zegt dat de politie het bij nader inzien niet belangrijk genoeg acht om te vervolgen cq. verwacht dat vervolging niet genoeg zal opbrengen. Niet per se dat die mensen "geen vlieg kwaad hebben gedaan".Zegt het feit dat de politie de zaken seponeert niet genoeg?
Tsja, leuk hoor dat je een enorm subjectief relaas van een politieactie hebt kunnen vinden die te maken heeft met AZ supporters. Ik snap dat je nogal AZ-fan bent en dus niet bepaald objectief naar zaken rondom AZ kijkt, maar ik hoop toch dat je wel begrijpt dat dit verder helemaal niks bewijst. Wanneer er daadwerkelijk sprake zou zijn van "enorm buitensporig geweld door de politie" zou dat wel op andere wijze duidelijk zijn geworden. Met alle respect, maar een voetbalsupporter kan daar niet over oordelen simpelweg omdat die niet weet wat wel en niet proportioneel geweld is volgens de geweldsinstructie van de politie.En dan precies voor mensen als jullie:
Verder vermoed ik dat we het hier echt niet over eens gaan worden, dus ik laat het hier gewoon maar bij. Ik gok dat dat beter is voor het topic
Nee, merp!
Over stadions gesproken... er komt een groot matras op de Kuip: 
Hahatweaker2010 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:40:
[afbeelding]
Is dat serieus?tweaker2010 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:40:
[afbeelding]
Nee, merp!
Nee dat de politie de zaken seponeert zegt niet genoeg.BeefHazard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:50:
[...]
Zegt het feit dat de politie de zaken seponeert niet genoeg?
En dan precies voor mensen als jullie:
[...]
Je wilt niet weten hoeveel zaken rondom voetbalwedstrijden geseponeert worden terwijl de politie in hun gelijk stond. Simpelweg vanwege druk van de lokale media of politiek.
Ik ken bv een verhaal van een lokaal gemeenteraadslid welke voor een Roda wedstrijd agressief werd tegenover de politie en toen gebeten werd door een politiehond. Hij staat bekend als een agressief figuur maar onder druk liet de politie de zaak vallen simpelweg omdat ze het als tijdverspilling zien om er een zaak van te maken.
Ik zeg niet dat er geen onschuldige slachtoffers vallen maar niet alle onschuldige slachtoffers zijn onschuldig.
Als er in een vak een groep tuig bezig is de zooi te slopen en jij blijft er gewoon gezellig naast staan en zelfs wanneer de politie komt blijf jij kijken dan is de kans groot dat de politie achter je aankomt.
De politie moet ook aan hun eigen veiligheid denken want dit tuig gebruikt ook geweld tegen hun. Dus wanneer jij bij het tuig staat dan hoor jij voor de politie bij hun, hun kunnen jouw niet hun rug toe draaien omdat je op dit moment niets doet.
Het dilemma is dat het tuig vaak grotere aantallen heeft, hun hoeven zich niet aan regels te houden en de politie wil het snel opruimen en de enige manier om dat te bereiken is door 'buitensporig' geweld te gebruiken.
De luxe om het op een nette manier te doen is er vaak gewoon niet.
En daarnaast mag je niet vergeten wie het artikel geschreven heeft dat jij quote.
Uiteraard heeft de schrijver een punt maar uiteindelijk is het een AZ fansite die een verhaal schrijft over AZ supporters waartegen geweld gebruikt is door de Rotterdamse politie.
Denk je soms dat de politie in andere landen geen geweld gebruikt? Vergeleken met wat in sommige andere landen gebeurt is dit vrij onschuldig.
Grappig dat ze het middenveld willen versterken, zo'n beetje de enige linie die dat echt niet nodig heeft...tweaker2010 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:34:
http://www.vi.nl/nieuws/psv-gaat-strijd-met-real-betis-aan-om-gewilde-ruiz.htm
Dit zal in de volksmond wel worden omgedoopt tot 'de Matras'.tweaker2010 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 19:40:
[afbeelding]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ajax - Galatasaray maakt wel weer pijnlijk duidelijk dat Ajax een spits is en die van der Hoorn niets bij Ajax heeft te zoeken
XXXVI
Een beetje hypocriet is het wel. Eerst proberen ze wanhopig (zowel afgelopen zomer als nu) om John te halen en als dat achteraf dan niet lukt hebben ze hem opeens niet nodig en heeft de selectie genoeg kwaliteittoolkist schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:02:
Mooi, de Boer bevestigt net dat Ola John niet naar Ajax komt.
Wat een artikeltoolkist schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:36:
[...]
Grappig dat ze het middenveld willen versterken, zo'n beetje de enige linie die dat echt niet nodig heeft...
Bradley daarentegen hadden ze goed kunnen gebruiken, wel weer triest dat je door de MLS wordt overboden (en dik ook nog 6 vs 2 miljoen € )
Deels vreemd, deels te verklaren doordat Kishna het schijnbaar goed doet. Overigens zou het nu gewoon rond zijn geweest als Ajax had betaald wat Benfica wildetweaker2010 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:05:
[...]
Een beetje hypocriet is het wel. Eerst proberen ze wanhopig (zowel afgelopen zomer als nu) om John te halen en als dat achteraf dan niet lukt hebben ze hem opeens niet nodig en heeft de selectie genoeg kwaliteit
Van mij hoefde John sowieso niet te komen, te duur en niet echt zinvol om hem voor een andere plek dan z'n gebruikelijke plek op linksbuiten te halen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...-Koeman-constructie.dhtml
Danny Blind na 2016 als bondscoach. Kan het idioter? Die man heeft zelfstandig zo weinig gepresteerd. Waanzin gewoon.
Bovendien twijfel ik of hij de ballen heeft om zijn zoon NIET op te stellen. Ik vind dat Daley nu al teveel gehyped wordt.
Danny Blind na 2016 als bondscoach. Kan het idioter? Die man heeft zelfstandig zo weinig gepresteerd. Waanzin gewoon.
Bovendien twijfel ik of hij de ballen heeft om zijn zoon NIET op te stellen. Ik vind dat Daley nu al teveel gehyped wordt.
Waar moet Bradley spelen? Dumpen ze Schaars weer? Maher, Wijnaldum is toch de toekomst? Raar om dat proces te onderbreken.apis29 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:22:
[...]
Wat een artikel! Thorgen Hazard een ervaren middevelder??? Brian Ruiz een middenvelder???
Bradley daarentegen hadden ze goed kunnen gebruiken, wel weer triest dat je door de MLS wordt overboden (en dik ook nog 6 vs 2 miljoen € )
Verwijderd
Wat probeer je hier mee te zeggen? Is Daley Blind niet goed genoeg voor het Nederlandse elftal? Dus omdat hij veel credits krijgt voor zijn spel bij Ajax op het middenveld bij Ajax, moeten we met zijn allen tegengas gaan geven? De goede balans op het middenveld is mijn inziens de reden van de wederopstanding van Ajax, en Daley Blind vervult hier een enorm belangrijke rol in. Als je enigszins reëel naar de situatie zou kijken, zou je ook tot de conclusie komen dat Daley Blind geen verkeerde keuze is als linksback, omdat de spoeling hier nou eenmaal redelijk dun is.D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:36:
Daley Blind is imo samen met Clasie de beste verdedigende middenvelder van de Eredivise. Verder is hij zeer multifunctioneel en niet te vergeten een voorbeeldprof. Het is zeker geen wereldtop of top, maar voor Ajax (en Oranje) is hij uiterst bruikbaar.
Overigens ben ik het met je eens dat Danny Blind te licht is voor deze functie. Het argument over belangenverstrengeling ben ik na de hele affaire bij Ajax wel een beetje zat, dus gelieve deze opmerking in het vervolg achterwege te laten.
Prima dat Daley complimenten krijgt maar door sommigen werd hij na drie wedstrijden als middenvelder al gepromoot op die plek in Oranje. En dat lijkt me rijkelijk vroeg voor een speler waar een jaar terug sowieso nog twijfels over waren. Als linksback gaat hij wat mij betreft overigens zeker mee naar het WK, hij heeft geen grote steken laten vallen daar verder.
Grootste probleem voor Daley Blind als middenvelder is overigens te bewijzen of hij als halfspeler ook uit de voeten kan als je met de punt naar voren speelt. Dat hebben De Jong en Clasie dan op hem voor. Die hebben meer ervaring als middenvelder.
Danny Blind lijkt me geen sterk karakter. Als er al twijfels waren over van Marwijk ten opzichte van een schoonzoon lijkt me dat nu meer gerechtvaardigd. Dat kan gezeur gaan opleveren, zeker als je De Jong en Clasie nog hebt.
Grootste probleem voor Daley Blind als middenvelder is overigens te bewijzen of hij als halfspeler ook uit de voeten kan als je met de punt naar voren speelt. Dat hebben De Jong en Clasie dan op hem voor. Die hebben meer ervaring als middenvelder.
Danny Blind lijkt me geen sterk karakter. Als er al twijfels waren over van Marwijk ten opzichte van een schoonzoon lijkt me dat nu meer gerechtvaardigd. Dat kan gezeur gaan opleveren, zeker als je De Jong en Clasie nog hebt.
Rijkaard? Van Basten? Wat dat betreft heeft Blind al meer 'mee gekeken' dan hun.D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:36:
...
Haha dat moet een enkeling zijn geweest. Als je dat zegt verlies je de realiteit volledig uit het oog. Ik vind hem overigens als middenvelder sterker dan als back. Maar laat hem maar dit seizoen afmaken op het middenveld, dan zien we in de zomer wel hoe het staat.D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:28:
Prima dat Daley complimenten krijgt maar door sommigen werd hij na drie wedstrijden als middenvelder al gepromoot op die plek in Oranje. ...
Wat mij betreft kijk je ook pas naar Oranje de weken voor het WK. Wie is er in vorm, die neem je mee. Inclusief zekerheidjes als RvP, Strootman, Robben.
[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 11-01-2014 16:36 ]
Van Basten aanstellen was destijds waanzin, Rijkaard ook. Je stelt iemand aan waarvan je feitelijk geen idee hebt wat zijn idee over voetbal is, hoe hij reageert op situaties.
Wat het bij Blind nog erger maakt is dat hij feitelijk als hoofdcoach al geen succes was. Daarna heeft hij vooral gejobhopt. Dan was hij directeur, dan assistent. En dan ineens bondscoach? Het verhaaltje "absolute topvoetballer" gaat bij hem ook niet op.
Het is gewoon vriendjespolitiek. Ik vind het behoorlijk schandalig eigenlijk.
Blind gaat sowieso mee als back, Clasie en De Jong zou ik (zoals het er nu voorstaat.) ook meenemen. Dan kun je altijd later nog zien wie je wanneer opstelt.
Wat het bij Blind nog erger maakt is dat hij feitelijk als hoofdcoach al geen succes was. Daarna heeft hij vooral gejobhopt. Dan was hij directeur, dan assistent. En dan ineens bondscoach? Het verhaaltje "absolute topvoetballer" gaat bij hem ook niet op.
Het is gewoon vriendjespolitiek. Ik vind het behoorlijk schandalig eigenlijk.
Ik zou wel ruim voor het WK beslissen wie er mee gaan. Vorm zegt niet zoveel als je weet dat er weer een hele voorbereiding komt waarin iedereen zich weer kan bewijzen.Vos schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Wat mij betreft kijk je ook pas naar Oranje de weken voor het WK. Wie is er in vorm, die neem je mee. Inclusief zekerheidjes als RvP, Strootman, Robben.
Blind gaat sowieso mee als back, Clasie en De Jong zou ik (zoals het er nu voorstaat.) ook meenemen. Dan kun je altijd later nog zien wie je wanneer opstelt.
[ Voor 36% gewijzigd door D-e-n op 11-01-2014 16:41 ]
Maher heeft niks te zoeken op het middenveld imo en Wijnaldum volgens zichzelf niet. Bradley kan gewoon naast Schaars. Park is er verder toch niet voor de lange termijn ... of tegen volgend seizoen moet Hiljemark er helemaal klaar voor zijn(?). Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan wat Cocu wilt, zo wil ie blijkbaar heel graag Brian Ruiz huren en ten koste van wie gaat dat dan? Ten koste van Locadia zeker voor een maandje of vier ... dat is pas korte termijn denkenD-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:36:
Waar moet Bradley spelen? Dumpen ze Schaars weer? Maher, Wijnaldum is toch de toekomst? Raar om dat proces te onderbreken.
In ieder geval genoeg commentaren hiero http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/32589__rss.php
4-3-3 met de punt naar achter begon het mee of het is dan meer een 4-1-4-1 maar dan kan je toch niet met Schaars aan komen zetten als de DM. Toen werd het 4-3-3 met de punt naar voren (gewoon 4-2-3-1 dus zoals vorig seizoen)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 11-01-2014 17:10 ]
Maher is toch geen linksbuiten. Als ik die namen zo zie vind ik de backs eigenlijk nog het meest zwak
De opstelling die door apis wordt getoond is wel heel raar. Maher linksbuiten en Depay als linker middenvelder. Als je die twee omdraait kan het nog maar zo?D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:19:
Maher is toch geen linksbuiten. Als ik die namen zo zie vind ik de backs eigenlijk nog het meest zwak
Nee onwerkelijk.
PSV en Fulham schijnen akkoord te zijn over een huur van een half jaar. Vreemde versterking weer.
Verwijderd
Tenzij je denkt kampioen te worden want als je nergens meer voor speelt is dit een desinvestering.
Degene die PSV hebben afgeschreven zijn ook niet helemaal goed imho. Het PSV wat nu zo verschrikkelijk speelde, speelde de eerste 6-7 wedstrijden de sterren van de hemel. Als men dat weer op de rit krijgt, kunnen ze erg ver komen nog. En zo niet, dan niet
Maar de verschillen blijven klein.
Ruiz is wel een interessante speler. Vraag me af of hij binnen dit PSV past.
Ruiz vind ik een speler die op dit moment totaal niet bij PSV past. Die had je moeten halen als je nog kort stond en hij je kampioen kan maken. Zeker als hij gehuurd wordt (optie tot koop?). Rare versterking.
Verwijderd
Volgens mij haal je het verhaal uit de context. Op dat moment was er een "wat als" discussie over het scenario dat Strootman (de beoogde verdedigende middenvelder) op dat moment geblesseerd zou zijn. Hierbij werd Daley blind (terecht) als optie naar voren geschoven, maar meer dan dit was dit ook eigenlijk niet.D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:28:
Prima dat Daley complimenten krijgt maar door sommigen werd hij na drie wedstrijden als middenvelder al gepromoot op die plek in Oranje. En dat lijkt me rijkelijk vroeg voor een speler waar een jaar terug sowieso nog twijfels over waren. Als linksback gaat hij wat mij betreft overigens zeker mee naar het WK, hij heeft geen grote steken laten vallen daar verder.
Verder vind ik de Jong een totaal ander type speler, en is het maar de vraag wat de coach allemaal eist op deze positie. En zodra Clasie in beeld komt voor een basisplaats, ben je ook verplicht om Blind te overwegen.
Overigens wordt er altijd gezeurd over het Nederlands elftal, dus verandert er in principe weinig.
Toch wel mooi nieuws dat Ruiz weer te bewonderen valt op de Nederlandse velden.
Ach je kunt ook overdrijven.PWM schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:19:
Degene die PSV hebben afgeschreven zijn ook niet helemaal goed imho. Het PSV wat nu zo verschrikkelijk speelde, speelde de eerste 6-7 wedstrijden de sterren van de hemel. Als men dat weer op de rit krijgt, kunnen ze erg ver komen nog. En zo niet, dan nietMaar de verschillen blijven klein.
Sterren van de hemel zou ik het absoluut niet willen noemen want je moet ook bekijken tegen wie ze zo goed speelden zoals Cambuur, Go Ahead en NEC.
De huur van Ruiz snap ik zelf ook niet. De aanval en het middenveld van PSV vind ik gewoon in orde. Diverse spelers zijn te wisselvallig maar dat is iets wat met de tijd wel komt.
Het is juist de verdediging van PSV die zwak is en versterking nodig heeft.
Het huren van Ruiz is dan ook nog zo duur dat hij zekerweten zal spelen en de vraag is uiteraard wie op de bank terecht komt.
Voor de jongere spelers zal dit dan denk ik ook weer een negatief teken zijn.
Middenveld is juist niet in orde. Toivonen mag weg, Wijnaldum is waarschijnlijk pas eind februari echt 100% fit en Maher speelt nog steeds niet de pannen van het dak. Voor de concurrentie is het goed, tevens heb je dan alleen nog Schaars en Hiljemark over en dan lijkt me Ruiz een prima toevoeging. Wat natuurlijk ook kan, is dat Cocu hem in de aanval wilt hebben omdat laatst een experimentje met Park op het middenveld goed beviel. Vrij aan de rechterkant laten spelen zou dus ook een optie zijn.Deadsy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:22:
[...]
Ach je kunt ook overdrijven.
Sterren van de hemel zou ik het absoluut niet willen noemen want je moet ook bekijken tegen wie ze zo goed speelden zoals Cambuur, Go Ahead en NEC.
De huur van Ruiz snap ik zelf ook niet. De aanval en het middenveld van PSV vind ik gewoon in orde. Diverse spelers zijn te wisselvallig maar dat is iets wat met de tijd wel komt.
Het is juist de verdediging van PSV die zwak is en versterking nodig heeft.
Het huren van Ruiz is dan ook nog zo duur dat hij zekerweten zal spelen en de vraag is uiteraard wie op de bank terecht komt.
Voor de jongere spelers zal dit dan denk ik ook weer een negatief teken zijn.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, een half jaar is wel erg kort om een grote indruk achter te laten lijkt me. Moeten wennen aan het team en de tegenstanders vergt ook zo zijn tijd. Wel leuk dat hij terug lijkt te komen, was altijd enorm van hem gecharmeerd als speler bij Twente.
Spelers huren voor het tweede seizoenshelft die geen wedstrijdritme hebben... ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat Vitesse en PSV er een hoop geld voor neertellen.
Park, Wijnaldum, Hiljemark (die nog moet groeien) en Schaars dan vind ik het middenveld gewoon in orde, niet perfect maar wel in orde..Catorce schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:13:
[...]
Middenveld is juist niet in orde. Toivonen mag weg, Wijnaldum is waarschijnlijk pas eind februari echt 100% fit en Maher speelt nog steeds niet de pannen van het dak. Voor de concurrentie is het goed, tevens heb je dan alleen nog Schaars en Hiljemark over en dan lijkt me Ruiz een prima toevoeging. Wat natuurlijk ook kan, is dat Cocu hem in de aanval wilt hebben omdat laatst een experimentje met Park op het middenveld goed beviel. Vrij aan de rechterkant laten spelen zou dus ook een optie zijn.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen, een half jaar is wel erg kort om een grote indruk achter te laten lijkt me. Moeten wennen aan het team en de tegenstanders vergt ook zo zijn tijd. Wel leuk dat hij terug lijkt te komen, was altijd enorm van hem gecharmeerd als speler bij Twente.
Dat Wijnaldum op het moment nog geblesseerd is vind ik bijzaak, voor de korte tijd dat hij nog weg is ga je geen speler huren.
Ik ga er zelf ook vanuit dan Ruiz gewoon in de aanval komt.
Zoals ik al zei vind ik de verdediging de zwakste linie en ik vind het normaal dat als er geld uitgegeven word aan versterkingen (vooral zulke bedragen) dat dit dan naar de zwakste linie gaat. Wanneer die linie dan een goed niveau heeft dan pas zou ik naar de andere linies kijken.
Ik ben zelf iemand die vind dat wanneer de verdediging goed in elkaar zit de 2 linies ervoor vanzelf beter gaan spelen. Dat deze dan meer risico in het spel durven te leggen en minder vaak achter zich kijken en twijfelen omdat ze weten dat het goed is.
Mja de vraag is dan voor welke positie zou je een versterking halen want ik vind Arias, Willems en Bruma alle 3 zwak (Bruma vind ik iets beter dan de andere 2).
Is toch wel bedroevend dat Rekik de beste van de 4 is als je naar de leeftijd en het aantal wedstrijden kijkt.
Inderdaad, erger en dommer kan bijna niet. Laat hij eerst maar eens bij een club laten zien dat hij echt wat kan.D-e-n schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 10:36:
Danny Blind na 2016 als bondscoach. Kan het idioter? Die man heeft zelfstandig zo weinig gepresteerd. Waanzin gewoon...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik weet niet welke discussie jij aanhaalt maar ik heb nergens een discussie gezien over Blind in relatie tot Strootman. Strootman heeft ook de laatste tijd vooral als links of zelfs rechtshalf gespeeld bij Oranje. Ik doelde ook niet specifiek op één discussie.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:40:
[...]
Op dat moment was er een "wat als" discussie over het scenario dat Strootman (de beoogde verdedigende middenvelder) op dat moment geblesseerd zou zijn. Hierbij werd Daley blind (terecht) als optie naar voren geschoven, maar meer dan dit was dit ook eigenlijk niet.
In het huidige systeem met de punt naar achter komen een aantal spelers in aanmerking voor de achterste plek op het middenveld. (Nigel) De Jong is er daar eentje van. Dat het een ander type is dan Clasie, Blind of Strootman is waar. Maar dan zijn het nog wel concurrenten op die plek.Verder vind ik de Jong een totaal ander type speler, en is het maar de vraag wat de coach allemaal eist op deze positie. En zodra Clasie in beeld komt voor een basisplaats, ben je ook verplicht om Blind te overwegen.
Overigens zie ik niet in waarom je Clasie koppelt aan Blind. Clasie speelt al jaren als middenvelder en is belangrijk bij Feyenoord. Blind is dat pas een x aantal wedstrijden bij Ajax. Het is volkomen logisch als Clasie nog hoger staat in de hiërarchie. Wat bij v Gaal overigens per week kan veranderen.
Verwijderd
Ik bedoelde min of meer te zeggen dat de discussie enkel aangewakkerd werd door de afwezigheid van Strootman. Ik snap dat jij het niet specifiek had over deze discussie, maar ik wilde alleen zeggen dat ik dit totaal anders heb ervaren. In mijn belevenis was er geen roep om Blind op het middenveld van het Nederlandse Elftal, maar slechts dat Blind een van de gegadigden zou zijn bij enkele afwezigen.D-e-n schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:11:
[...]
Ik weet niet welke discussie jij aanhaalt maar ik heb nergens een discussie gezien over Blind in relatie tot Strootman. Strootman heeft ook de laatste tijd vooral als links of zelfs rechtshalf gespeeld bij Oranje. Ik doelde ook niet specifiek op één discussie.
Nigel de Jong komt inderdaad in aanmerking voor dezelfde positie, maar is een totaal ander type speler waardoor het nog maar de vraag is of de coach hem zou willen gebruiken (van Gaal negeerde hem om deze reden stelselmatig). Persoonlijk vind ik hem wel een streepje voor hebben op de rest, maar dit is slechts een persoonlijke mening.D-e-n schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:11:
[...]
In het huidige systeem met de punt naar achter komen een aantal spelers in aanmerking voor de achterste plek op het middenveld. (Nigel) De Jong is er daar eentje van. Dat het een ander type is dan Clasie, Blind of Strootman is waar. Maar dan zijn het nog wel concurrenten op die plek.
Overigens zie ik niet in waarom je Clasie koppelt aan Blind. Clasie speelt al jaren als middenvelder en is belangrijk bij Feyenoord. Blind is dat pas een x aantal wedstrijden bij Ajax. Het is volkomen logisch als Clasie nog hoger staat in de hiërarchie. Wat bij v Gaal overigens per week kan veranderen.
Verder vind ik dat er niet zoveel verschil zit tussen Blind en Clasie. Aan het einde van het seizoen heeft Blind waarschijnlijk een stuk meer wedstrijden in de benen op die positie. Verder speelde hij in de jeugd altijd al als verdedigende middenvelder en gaat het argument dat hij voor Ajax belangrijk is ook op.
Verwijderd
Ruiz vandaag succesvol medisch gekeurd. Zal deze week wel aansluiten en tegen Ajax spelen als hij dan al voldoende ritme heeft. Ben benieuwd wie Cocu gaat slachtofferen met deze zet
Het is wel weer wat bij PSV hoor. Kiezen voor de jeugd en vervolgens dit soort spelers zonder wedstrijdritme aantrekken. Het lijkt wel erg op paniek daar.
XXXVI
Zijn blessure zal vast ook niet meegeholpen hebbenVerwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:27:
[...]
Nigel de Jong komt inderdaad in aanmerking voor dezelfde positie, maar is een totaal ander type speler waardoor het nog maar de vraag is of de coach hem zou willen gebruiken (van Gaal negeerde hem om deze reden stelselmatig). Persoonlijk vind ik hem wel een streepje voor hebben op de rest, maar dit is slechts een persoonlijke mening.
Strootman - Nigel de Jong - Sneijder is het middenveld wat ik het liefste zou zien (mits allemaal in vorm). Strootman en Nigel de Jong maken toch wel een goede indruk op mij (en hun uitstraling werkt mee als je speller wil afstoppen
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Thijs Slegers heeft het voor de criticasters uiteen gezet:ephymerous schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:03:
Het is wel weer wat bij PSV hoor. Kiezen voor de jeugd en vervolgens dit soort spelers zonder wedstrijdritme aantrekken. Het lijkt wel erg op paniek daar.
1: het huren van 1 speler wil niet zeggen dat een heel beleid overboord is gegooid.
2: psv wil jeugdig talent koppelen aan paar routiniers. Omdat Toivonen niet meer meetelt, is er ruimte voor speler uit die leeftijdsgroep
3: ook een feit: Ruiz is erg duur voor 16 duels en zijn favo posities zijn bezet met oa kostbare jonge spelers.
4: psv stelt dat Ruiz op 5 posities kan spelen en daarom een toegevoegde waarde is. We zullen zien of hij -als hij komt- talent blokkeert
5: als PSV, zoals ze verwachten Toivonen slijt, dan is de huursom van Ruiz al geen issue meer.(resterende salaris Toivonen is al de helft van de huursom. Als ze dan nog minimaal 4,5 ton voor hem vangen ben je qua budget rond. daarnaast heeft PSV sowieso ruimte in het budget. Dus er hoeft geen potje aangesproken te worden)
6: huren van Ruiz kan ook duiden op korte termijn ambitie. Cocu wil presteren, hij is niet op voorhand tevreden met plaatsing voor EL
Ik snap werkelijk waar al dat gezeik van fans van andere clubs niet. PSV heeft ervaring en kwaliteit nodig, de jeugd kan op dit moment de stap nog niet maken omdat ze net aan het wennen zijn aan de JL. Ajax wilde Ola John ook huren, daar hoor ik toch wel érg weinig mensen over met het argument dat Ajax dan niet voor de jeugd lijkt te kiezen? Toivonen vertrekt dus kan je Ruiz voor een klein bedrag (verrekend met situatie als Toivonen blijft) er bij halen. Voor de liefhebber: Als hij nog zo leuk speelt als toen hij bij Twente zat, wees dan blij dat we weer een tijdje van hem mogen genieten. Natuurlijk eenieder zijn eigen mening, maar ik vind het allemaal wel heel erg gezeur. Het is maar wat je in deze deal wilt zien ('beleid overboord!!11!!one).
Volgens mij werd het huren van John hier ook afgewezen.
K to the KillaZ
Verwijderd
Het belangrijkste argument vind ik dat je een erg dure speler huurt waarvan je geen garantie hebt dat het een toegevoegde waarde is (hij speelt immers niet bij een suptopper). Dat is alleen te rechtvaardigen als je kampioen wordt, gebeurt dat niet (en die kans is redelijk aanwezig) dan is het een desinvestering op welke manier dan ook.
Toivonen kan dan wel een routinier zijn maar ga me nu niet vertellen dat het een positief voorbeeld is voor de jeugd die weg zou vallen als hij vertrekt en dat er daarom een vervanger aangetrokken moet worden. Het is een vervelende kerel met een slechte houding, die hoef je niet te vervangen. Overigens is hij ook nog niet vertrokken.
PSV heeft een goede stap gemaakt door jonge spelers in het team te brengen maar heeft daarnaast de fout gemaakt om vergane glorie aan te trekken (Schaars, Park) en met een beetje pech valt Ruiz daar ook in.
Verder heeft Ajax al het hele seizoen een probleem op de flanken en wil de Boer denk ik spelers als de Sa, Kishna en Andersen rustig brengen. Wat mij betreft hoefde John ook niet te komen maar als deze speler Ajax kampioen maakt dan vind ik het te verantwoorden. PSV zit, zoals ik het bekijk, niet in dezelfde situatie.
Toivonen kan dan wel een routinier zijn maar ga me nu niet vertellen dat het een positief voorbeeld is voor de jeugd die weg zou vallen als hij vertrekt en dat er daarom een vervanger aangetrokken moet worden. Het is een vervelende kerel met een slechte houding, die hoef je niet te vervangen. Overigens is hij ook nog niet vertrokken.
PSV heeft een goede stap gemaakt door jonge spelers in het team te brengen maar heeft daarnaast de fout gemaakt om vergane glorie aan te trekken (Schaars, Park) en met een beetje pech valt Ruiz daar ook in.
Verder heeft Ajax al het hele seizoen een probleem op de flanken en wil de Boer denk ik spelers als de Sa, Kishna en Andersen rustig brengen. Wat mij betreft hoefde John ook niet te komen maar als deze speler Ajax kampioen maakt dan vind ik het te verantwoorden. PSV zit, zoals ik het bekijk, niet in dezelfde situatie.
Waar moet Ruiz spelen dan? Bij Twente speelde hij vaak links voorin maar daar staat Depay. Narsingh eruit dus maar? Dan heb je minder aanvoer vanuit de vleugel, iets wat volgens mij een klacht was bij de aanval van PSV?
Ik hoor ook Locadia langskomen als "slachtoffer". Is Ruiz spits dan? Volgens mij niet. Spelen met drie individualisten voorin kan werken maar dat is een heel ander speltype.
Hem op de positie van Maher/Wijnaldum zetten zou helemaal bezopen zijn. Vergeet niet: volgend jaar is Ruiz weer gevlogen en kun je helemaal opnieuw beginnen met de spelers die je nu gepasseerd hebt. Dan heb je een miljoen uitgegeven voor 16 potjes.
Kampioen worden doet PSV sowieso niet dus investeer dan in elk geval in spelers die je volgend jaar ook nog kunt gebruiken. En investeer in de zwakke plekken. Als PSV iets NIET nodig heeft is het een speler met een actie voorin. Vervang liever die verschrikkelijk matige backs.
Ik hoor ook Locadia langskomen als "slachtoffer". Is Ruiz spits dan? Volgens mij niet. Spelen met drie individualisten voorin kan werken maar dat is een heel ander speltype.
Hem op de positie van Maher/Wijnaldum zetten zou helemaal bezopen zijn. Vergeet niet: volgend jaar is Ruiz weer gevlogen en kun je helemaal opnieuw beginnen met de spelers die je nu gepasseerd hebt. Dan heb je een miljoen uitgegeven voor 16 potjes.
Kampioen worden doet PSV sowieso niet dus investeer dan in elk geval in spelers die je volgend jaar ook nog kunt gebruiken. En investeer in de zwakke plekken. Als PSV iets NIET nodig heeft is het een speler met een actie voorin. Vervang liever die verschrikkelijk matige backs.
Maher en Wijnaldum zijn natuurlijk ook nog erg jong, het zou zomaar kunnen dat er geen "10" uit de jeugd aan de deur klopt. Ruiz is natuurlijk multifunctioneel, je kan hem op alle aanvallende posities en op 10 inzetten, daarnaast kan hij ook goed in een 442 spelen. Plus dat hij scorend vermogen heeft, en daar ontbrak het PSV voornamelijk aan de eerste seizoenshelft. Zo gek vind ik het nog niet, zeker als je denkt dat je hem langer kan vastleggen. Ik zou niet weten hoe je anders scorend vermogen aan PSV kan toevoegen.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:43:
Bovendien schijnt Toivonen te vertrekken, en dan haal je dus gewoon een speler voor een speler.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 13-01-2014 10:02 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dan heb je echt niet goed gekeken naar het verschil in het spel wanneer Schaars en Park wel of niet spelen. Die twee zijn echt veel belangrijker dan menigeen hier wil toegeven. Met Schaars op het middenveld gaat de omschakeling veel sneller en met Park erbij staat iedereen veel beter op zijn posities, laat men minder de man lopen en die kerel ziet echt zoveel dingen, echt genieten om te zien hoor.PSV heeft een goede stap gemaakt door jonge spelers in het team te brengen maar heeft daarnaast de fout gemaakt om vergane glorie aan te trekken (Schaars, Park) en met een beetje pech valt Ruiz daar ook in.
Nee, merp!
Maar juist de komst van Ruiz is ook een gevaar voor de positie van Park.
Volgens mij is Ruiz meer gehaald als tijdelijke opvolger voor Wijnaldum (die op het punt staat te vertrekken).D-e-n schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:42:
Maar juist de komst van Ruiz is ook een gevaar voor de positie van Park.
Maar goed, het kan 2 kanten op, al verwacht ik niet dat Ruiz PSV in zijn eentje bij de hand kan nemen.
En weer een bepalende Ajacied naar Engeland getransfereerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Sempy op 13-01-2014 12:13 ]
Is dat vertrek niet ook maar een gerucht? En Wijnaldum keert al weer bijna terug. Dat lijkt me dan een dure vervanger voor een paar wedstrijden. Tegen Ajax doet ook Ruiz volgens mij nog niet mee?tweaker2010 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Volgens mij is Ruiz meer gehaald als tijdelijke opvolger voor Wijnaldum (die op het punt staat te vertrekken).
Het probleem zit hem inderdaad in het middenveld. Als Schaars en Hiljemark spelen heb je alleen met een nr 10 te weinig stootkracht voorin. Daar zijn Schaars en Hiljemark te controlerend voor. Als je met Schaars, Toivonen en bijv Maher speelt, is het een gatenkaas. Zowel Toivonen als Maher vinden het veelal niet nodig om snel om te schakelen en mee te verdedigen. Tel daarbij op dat een back op dat moment ver naar voren is en het is lachen gieren brullen geblazen voor de tegenstander. Wijnaldum is wel een speler die voorin een verschil kan maken, maar ook achterin mee helpt het vuile werk op te knappen. (en ook nog zonder bal veel beweeglijker is dan Toivonen en Maher) De balans was daardoor veel beter. Zolang Maher geen potten breekt kun je dus makkelijk met Ruiz spelen.
Dat PSV niet echt om een prijs speelt is uiteraard waar. Dat wil niet zeggen dat je geen ambitie meer hoeft te hebben voor de rest van het seizoen, en een wisselvallig team maar laat aanmodderen omdat ze jong zijn. Als PSV zijnde moet je om de bovenste plaatsen meespelen. Ook een 2e plaats en voorronde champions league afdwingen zou een prestatie van formaat zijn. (beredeneerd van waar ze nu staan). Als dat lukt is Ruiz goud waard geweest voor PSV, als dat niet lukt heb je nog het voordeel dat de jeugdige spelers zich aan hem kunnen optrekken, en ondanks dat 1 mil (afgerond) veel geld is, is het een beperkt risico omdat ze geen enkel potje hoeven aan te breken. ivm aanstaande verkoop Toivonen.
Heel erg veel nadelen en consequenties zijn er nu ook weer niet te noemen, verder heb ik ook gelezen dat als Ruiz bevalt ze hem aan het einde van het seizoen toch willen overnemen. Ondanks dat ze geen optie tot koop hebben bedongen.
Als Veltman en Denswil ondanks een goede start, wedstrijd na wedstrijd slecht spelen had Ajax nu ook gekeken naar mogelijkheden van buitenaf. een van de 2 heren had dan bijv weer bij Jong Ajax zijn vorm kunnen hervinden. Ditzelfde zal ook bij PSV gebeuren, het is niet zo dat ze verbannen worden uit het 1ste. Helemaal iemand van 18 of 19 moet niet zeuren als hij het hele seizoen bij een topploeg in het eerste heeft kunnen spelen.
PS. Je moet Maher en Toivonen eigenlijk op hun flikker geven voor het niet meeverdedigen en omschakelen maar als ze het niet willen doen, en je hebt geen degelijke vervangers dan ben alsnog genoodzaakt om naar andere spelers te kijken.
Dat PSV niet echt om een prijs speelt is uiteraard waar. Dat wil niet zeggen dat je geen ambitie meer hoeft te hebben voor de rest van het seizoen, en een wisselvallig team maar laat aanmodderen omdat ze jong zijn. Als PSV zijnde moet je om de bovenste plaatsen meespelen. Ook een 2e plaats en voorronde champions league afdwingen zou een prestatie van formaat zijn. (beredeneerd van waar ze nu staan). Als dat lukt is Ruiz goud waard geweest voor PSV, als dat niet lukt heb je nog het voordeel dat de jeugdige spelers zich aan hem kunnen optrekken, en ondanks dat 1 mil (afgerond) veel geld is, is het een beperkt risico omdat ze geen enkel potje hoeven aan te breken. ivm aanstaande verkoop Toivonen.
Heel erg veel nadelen en consequenties zijn er nu ook weer niet te noemen, verder heb ik ook gelezen dat als Ruiz bevalt ze hem aan het einde van het seizoen toch willen overnemen. Ondanks dat ze geen optie tot koop hebben bedongen.
Als Veltman en Denswil ondanks een goede start, wedstrijd na wedstrijd slecht spelen had Ajax nu ook gekeken naar mogelijkheden van buitenaf. een van de 2 heren had dan bijv weer bij Jong Ajax zijn vorm kunnen hervinden. Ditzelfde zal ook bij PSV gebeuren, het is niet zo dat ze verbannen worden uit het 1ste. Helemaal iemand van 18 of 19 moet niet zeuren als hij het hele seizoen bij een topploeg in het eerste heeft kunnen spelen.
PS. Je moet Maher en Toivonen eigenlijk op hun flikker geven voor het niet meeverdedigen en omschakelen maar als ze het niet willen doen, en je hebt geen degelijke vervangers dan ben alsnog genoodzaakt om naar andere spelers te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 13-01-2014 12:54 ]
Je had ook nooit met Toivonen en Maher moeten spelen. Ze hadden die hele Toivonen in Jong-PSV moeten laten. Dan had Maher zich misschien ook al wat beter ontwikkeld. Geef die jongen even tijd zeg. Vanaf het moment dat Toivonen Wijnaldum verving ging het bergaf.
En dadelijk is Wijnaldum terug. Dan heb je met Maher, eventueel Park en Schaars toch voldoende balans in het middenveld? Als je Ruiz opstelt met Hiljemark en Schaars heb je én geen creativiteit vanuit het middenveld zelf én je zet je toekomstige investeringen een half jaar op de bank.
Ruiz overnemen gaat nooit lukken natuurlijk.
En dadelijk is Wijnaldum terug. Dan heb je met Maher, eventueel Park en Schaars toch voldoende balans in het middenveld? Als je Ruiz opstelt met Hiljemark en Schaars heb je én geen creativiteit vanuit het middenveld zelf én je zet je toekomstige investeringen een half jaar op de bank.
Ruiz overnemen gaat nooit lukken natuurlijk.
De afgelopen zomer is Toivonen ook al een paar keer bijna verkocht geweest en toch liep het steeds weer stuk. Dat de clubs er onderling uit zijn zegt mij niet zoveel.Chrosser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
en ondanks dat 1 mil (afgerond) veel geld is, is het een beperkt risico omdat ze geen enkel potje hoeven aan te breken. ivm aanstaande verkoop Toivonen.
Daar geloof ik helemaal niets van. PSV kan Ruiz niet betalen. Hij zou meer dan 10 miljoen moeten kosten en dan hebben we het nog niet over zijn salariseisen. Voor nu wil ie wel om weer aan spelen toe te komen, maar komende zomer vertrekt ie weer.Heel erg veel nadelen en consequenties zijn er nu ook weer niet te noemen, verder heb ik ook gelezen dat als Ruiz bevalt ze hem aan het einde van het seizoen toch willen overnemen. Ondanks dat ze geen optie tot koop hebben bedongen.
Ik denk dat ze Locadia er uit gaat en Ruiz als Valse 9 gaat spelen, met daar achter Maher en Hiljemark en Schaars als controlerende middenvelders.
En dan Locadia en Matavz op de bank, dat gaat gezeur opleveren
. Ik denk niet PSV Ruiz nodig heeft als Wijnaldum weer terug is.
Clarence Seedorf trainer bij AC Milan...
http://www.vi.nl/nieuws/s...-trainer-van-ac-milan.htm
Eventueel samen met Jaap Stam...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik betwijfel of Ajax Jaap Stam zo maar laat gaan, AC Milan heeft zich iig nog niet bij Ajax gemeld. Wel een geweldige kans voor Seedorf waar ook veel lef voor nodig is. Hopelijk gaat het niet zoals met van Basten ging!Fiber schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:06:
Clarence Seedorf trainer bij AC Milan...![]()
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat hoort in dit topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014Fiber schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:06:
Clarence Seedorf trainer bij AC Milan...![]()
Ik ben hier al gestopt met lezen, sorry.Chrosser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
Het probleem zit hem inderdaad in het middenveld.
Het mag toch wel duidelijk zijn dat het probleem bij PSV achterin ligt, als je met 2 backs speelt die niet kunnen verdedigen. Heb je die wel, dan heb je 6 verdedigend ingestelde spelers, met Hiljemark erbij 7.
Aan de andere kant speelt Hiljemark enkel ballen naar achteren (vaak ook nog eens met veel risico) en heeft Schaars zo ongeveer de slechtste pass completion rate van de hele eredivisie. Controlerend positiespel is belangrijk, maar als die spelers vervolgens de boel verprutsen weet ik niet of het wel zo handig is om ze op te stellen.Chrosser schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:48:
Het probleem zit hem inderdaad in het middenveld. Als Schaars en Hiljemark spelen heb je alleen met een nr 10 te weinig stootkracht voorin. Daar zijn Schaars en Hiljemark te controlerend voor. Als je met Schaars, Toivonen en bijv Maher speelt, is het een gatenkaas.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Wel bizar dat PSV nu met alle geweld Ruiz speelgerechtigd wil hebben voor aanstaande zondag tegen Ajax.
Net alsof hij nu al genoeg wedstrijdritme heeft om direct vol aan de bak te kunnen.
Net alsof hij nu al genoeg wedstrijdritme heeft om direct vol aan de bak te kunnen.
Hij heeft gewoon 14 wedstrijden gespeeld hoor qua minuten weet ik niet, maar hij heeft wel wat wedstrijd ritme hoor. Zijn laatste wedstrijd was 28 decembertweaker2010 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:04:
Wel bizar dat PSV nu met alle geweld Ruiz speelgerechtigd wil hebben voor aanstaande zondag tegen Ajax.
[ Voor 4% gewijzigd door kimiferrari op 14-01-2014 10:33 ]
Daarvan waren er slechts 8 als basisspeler. Ik neem aan dat hij niet voor niets wilde vertrekken bij Fulham.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum