kimiferrari schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
PSV is net 6 maanden met een nieuw beleid begonnen, door meer jeugd spelers (ook gewoon goede talenten) toe te passen. Je wordt niet ineens top als je 7 basis spelers moet vervangen met jeugd of aankopen. Waarom moeten de slechte resultaten aan Sanders en Brands liggen? we hebben al die jaren gewoon de 1e seizoenshelft goed gespeeld, daarna ging het in eens berg afwaarts na de winterstop. Het kan ook gewoon aan de spelers liggen. Als je het toch aan een bestuurder wil toe schuiven dan kan je eigenlijk alleen wijzen naar Brands en misschien de RVC
Ik zelf vind dat de huidige situatie vooral aan Brands en Sanders te wijten is simpelweg omdat hun de selectie samengesteld hebben en de trainer gekozen hebben die voor de groep staat.
Ja ik weet ook dat Brands op papier de verantwoordelijke is maar Sanders en Brands zie ik als 2 handen op 1 buik.
Uiteraard kun je niet zulke flinke ingrepen maken en direct denken dat het allemaal goed gaat en dat is juist het probleem want ze hebben flink ingegrepen en dachten dat het wel goed zou gaan.
Het resultaat is dat er een elftal staat met veel jonkies die nauwelijks wedstrijden op niveau gespeeld hebben en een paar spelers die wel al een aardig aantal wedstrijden op niveau gespeeld hebben maar gewoon laten zien dat ze te kort komen (Bruma, Arias, Willems).
Daarna besloten ze een trainer met geen ervaring voor de groep te zetten en deze trainer nam een staf die ook geen tot weinig ervaring heeft.
Willems is nog jong maar is niet beter geworden en maakt nog steeds dezelfde fouten, ik zou zelf toch wel kijken voor een vervanger voor de basis want ik heb twijfel dat hij ooit nog beter word. Bruma en Arias zijn gewoon absurd slecht gescout. De fouten die Bruma nu maakt die maakte hij bij HSV ook, en bij HSV speelde hij ook gewoon vanwege gebrek aan beter, afgelopen seizoen speelde hij minder omdat ze een betere speler gehaald hadden.
@Chrosser
Dat Bruma in de eerste 10 wedstrijden gezien werd als Oranje speler werd vooral door supporters gedaan en ik vond het zelf vrij gaar.
Want in die eerste 10 wedstrijden maakte Bruma vrij veel fouten, maar deze fouten bleven dankzij Zoet en slecht afwerken vaak zonder gevolgen.
Rekik heeft gewoon de potentie voor Oranje, ja hij maakt fouten maar hij maakt minder fouten dan Bruma die toch een paar jaar ouder is en een flink aantal wedstrijden meer gespeeld heeft.
En het klopt dat in de voorgaande jaren altijd gezegd werd dat PSV kwalitatief de beste selectie heeft maar dit was geloof ik grotendeels vanwege hun bank. De reserve spelers die PSV had waren van een hoger niveau dan de reserve spelers van veel andere titel kandidaten.
Jammer genoeg betekende dit op sommige posities dat de reserves even slecht waren als wat in de basis stond.
edit:
Dat Bruma genoemd werd voor Oranje was misschien ook te danken aan het feit dat we afgelopen zomer slechts 4 kandidaten hadden voor het centrum van Oranje.
Mathijsen, de Vrij, BMI, Heitinga en Vlaar.
Bruma ging weg bij HSV (waar hij zijn basis plek kwijt was) en ging naar PSV en omdat hij al voor Oranje gespeeld had werd zijn naam al vlug genoemd om de te oude Heitinga en Mathijsen te vervangen.
Maar in de 1e seizoens helft is Veltman basis speler geworden bij Ajax en doet het vrij goed (afgezien van wat fouten die hij vind ik mag maken met zijn ervaring).
[
Voor 9% gewijzigd door
Deadsy op 16-01-2014 19:01
]