[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.436 views

Onderwerpen

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:21
Hij heeft 6 wedstrijden niet gespeeld dit seizoen. De andere wedstrijden heeft hij mee gedaan:
http://espnfc.com/player/_/id/137779/bryan-ruiz?cc=5739

Als je het zo bekijkt heeft hij echt wel wedstrijd ritme hoor

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Since Meulensteen replaced former manager Martin Jol, Bryan Ruiz has logged just three minutes with the first team.
Jol is 1 december ontslagen, dus inmiddels niet veel speeltijd dus. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door tweaker2010 op 14-01-2014 10:58 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:43
tweaker2010 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:54:
Dan vraag ik me af waarom hij weggaat. PSV lijkt me toch een stap terug tov de PL qua niveau.
Misschien het signaal gekregen dat het in de tweede seizoenshelft nog minder ging worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• kimiferrari
ph4ge schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Misschien het signaal gekregen dat het in de tweede seizoenshelft nog minder ging worden.
Of hij wil niet voor degradatie spelen

Verwijderd

Hier zit een grap in, maar ik weet niet of ik hem moet maken...

• kimiferrari
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:06:
Hier zit een grap in, maar ik weet niet of ik hem moet maken...
Hahaha ik voelde hem wel aankomen :P Maar feit is wel dat Fulham er slechter voor staat dan PSV

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:15
tweaker2010 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:52:
Volgens mij is Ruiz meer gehaald als tijdelijke opvolger voor Wijnaldum (die op het punt staat te vertrekken).
Waar zou Wijnaldum dan heen gaan? Ik heb het een paar dagen niet gevolgd, dus ben benieuwd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• kimiferrari
Railgunner schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Waar zou Wijnaldum dan heen gaan? Ik heb het een paar dagen niet gevolgd, dus ben benieuwd.
er was een gerucht dat Liverpool 11 miljoen wil betalen, maar daar geloof ik niet in niemand koopt een speler die al een tijdje geblesseerd is. Zeker niet voor die 11 miljoen

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 18:46
kimiferrari schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:48:
[...]
er was een gerucht dat Liverpool 11 miljoen wil betalen, maar daar geloof ik niet in niemand koopt een speler die al een tijdje geblesseerd is. Zeker niet voor die 11 miljoen
Ach als ze 100 miljoen voor een speler als Bale betalen is 11 miljoen voor Wijnaldum niet onmogelijk!

• kimiferrari
rikoos schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Ach als ze 100 miljoen voor een speler als Bale betalen is 11 miljoen voor Wijnaldum niet onmogelijk!
11 miljoen voor Wijnaldum vind ik ook niet te veel hoor, maar wel voor een speler die al een hoop maanden geblesseerd is en nog zeker wel minimaal 1 maand eruit ligt

[ Voor 6% gewijzigd door kimiferrari op 14-01-2014 16:06 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor een speler met een contract van nog maar 15 maanden is 11 miljoen euro veel geld. Dat is bijna netzoveel als voor Eriksen ...
Zogenaamd is Liverpool ook (weer eens) in de running voor Yarmolenko van Dynamo Kiev (als 2e keus na Saleh van Basel) en als linkspoot op rechts zie ik nog wel plek al loopt Sterling daar ook en hebben ze nog Moses van Chelsea als huurling voor die plek.
Op de "10" hebben ze al Coutinho en nog ééntje dus zie als ie gaat voorlopig weinig speeltijd in het verschiet, gewoon lekker bij PSV blijven dus en eerst bijtekenen ;).

Luuk de Jong interesse voor van Newcastle ...

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 14-01-2014 16:39 ]

• ph4ge
kimiferrari schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:05:
[...]

11 miljoen voor Wijnaldum vind ik ook niet te veel hoor, maar wel voor een speler die al een hoop maanden geblesseerd is en nog zeker wel minimaal 1 maand eruit ligt
In principe is Wijnaldum niet beter geworden dan in zijn Feyenoord tijd. Zn statistieken waren beter en zn club stond hoger. Toen PSV hem haalde was hij nog erg jong en zat er nog een hoge mate van talent in, ook dat is nu wel minder. Zn contract is ondertussen ook weer bijna net zo lang. Je weet het met Engelse clubs natuurlijk nooit, maar het zou mij enorm verbazen als PSV zn investering uberhaupt terug ziet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:00:
[...]

In principe is Wijnaldum niet beter geworden dan in zijn Feyenoord tijd. Zn statistieken waren beter en zn club stond hoger. Toen PSV hem haalde was hij nog erg jong en zat er nog een hoge mate van talent in, ook dat is nu wel minder. Zn contract is ondertussen ook weer bijna net zo lang. Je weet het met Engelse clubs natuurlijk nooit, maar het zou mij enorm verbazen als PSV zn investering uberhaupt terug ziet.
Dat valt alles mee, die statistieken.
Laatste seizoen Feyenoord: 34 gespeeld 14 doelpunten
Afgelopen seizoen PSV: 33 gespeeld 14 doelpunten.
't is dat ie flink geblesseerd geraakt is, maar hij had een erg goed begin van het seizoen.
PSV en Feyenoord ontlopen elkaar ook niet veel de afgelopen seizoenen.
Dat ie niet heel veel beter geworden is, daar kan ik wel inkomen. Van de andere kant heeft ie bij PSV de nodige ervaring in Europa opgedaan, dat was bij Feyenoord een stuk lastiger geweest.

Verwijderd

Volgens Tottenham mag Chadli ook al weer vertrekken. Dat zou wat mij betreft dan wel een versterking voor Ajax zijn, beter dan Ola John. Maar Chadli zal voor het geld waarschijnlijk niet terug naar Nederland willen komen lijkt me.

Valt me overigens op dat werkelijk waar geen enkele, op een uitzondering na, voetballer die vanuit NL naar het buitenland gaat slaagt. Ruiz, Labyad, Luuk de Jong zijn daar nu weer actuele voorbeelden van.

• kimiferrari
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:25:
Volgens Tottenham mag Chadli ook al weer vertrekken. Dat zou wat mij betreft dan wel een versterking voor Ajax zijn, beter dan Ola John. Maar Chadli zal voor het geld waarschijnlijk niet terug naar Nederland willen komen lijkt me.

Valt me overigens op dat werkelijk waar geen enkele, op een uitzondering na, voetballer die vanuit NL naar het buitenland gaat slaagt. Ruiz, Labyad, Luuk de Jong zijn daar nu weer actuele voorbeelden van.
Wat dacht je van Suarez, van Persie, Strootman (misschien iets te vroeg), Bony (in mindere mate) enz.

Er zijn er best wel wat voetballers die geslaagd zijn hoor vanuit de eredivisie. Natuurlijk zijn er meer die niet geslaagd zijn, maar dat heb je altijd.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

Sherlock

No Shit

Tja, ik heb toch wel het idee dat de stap naar een Nederlandse topclub erg goed kan zijn voor spelers, die nu in de nederlandse subtop spelen. Schijnbaar is dat toch wel een verschil qua druk en beleving. Zie bijvoorbeeld Suarez, die heeft zich enorm ontwikkeld bij Ajax, en in het verleden bijvoorbeeld Kuijt die van Utrecht eerst naar Feyenoord ging. Of Robben, die van Groningen naar PSV ging. (Zo, nu heb ik ze alledrie gehad ;))

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:54

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat bij heel veel spelers ook niet goed nagedacht word over waar ze naar toe gaan.
Bij bepaalde clubs krijgen ze leuk salaris maar of die club wel de juiste voor ze is kijken ze niet naar.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sherlock schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:38:
Tja, ik heb toch wel het idee dat de stap naar een Nederlandse topclub erg goed kan zijn voor spelers, die nu in de nederlandse subtop spelen. Schijnbaar is dat toch wel een verschil qua druk en beleving. Zie bijvoorbeeld Suarez, die heeft zich enorm ontwikkeld bij Ajax, en in het verleden bijvoorbeeld Kuijt die van Utrecht eerst naar Feyenoord ging. Of Robben, die van Groningen naar PSV ging. (Zo, nu heb ik ze alledrie gehad ;))
Ik denk niet dat dit een goed voorbeeld is. Wat hij bij Groningen liet zien, deed hij bij Ajax ook, maar daar ontwikkelde hij vooral zijn idiote gedrag, waar hij blijkens de vele voorvallen - zeg maar gewoon bizarre incidenten - ook in het VK, nog niet vanaf is, ondanks zijn plechtige verklaringen in de Britse media.

Waarom dan niet bij Groningen? Daar was de druk lager, en kon hij presteren zonder de absurde sideshow, van schwalbes tot vampierbeten...

Ik denk dus dat het in zijn geval met name andere ontwikkelingen betreft dan voetbaltechnische.

De anderen ben ik het wel mee eens. Maar ik geloof dat het toch meestal een ontwikkeling van een speler in zijn context is, dat betreft een wisselwerking van speler met medespelers.

Robben ging altijd al voor eigen succes, dat leert hij nu de laatste paar jaar pas een beetje af. Wat hij bij Bayern laat zien, deed hij bij Groningen al. Het team er omheen maakt het extra verschil.

Kuijt is altijd dezelfde gebleven, maar is hoogsten nog wat meer in dienst van het team gaan spelen, omdat hij tegen de grenzen van zijn kunnen speelde en dat besefte.

Disclaimer: dit was een inhoudelijke reactie.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 15-01-2014 09:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
De succesvolle spelers hebben natuurlijk ook bijna allemaal hun moeilijke periodes in het buitenland gekend, maar kwamen uiteindelijk wel weer boven komen drijven. Het is natuurlijk te vroeg om een speler die niet gelijk een doorslaand succes is af te schrijven. Of een speler een succes is of niet moet altijd maar blijken, zekerheid heb je nooit. Zelfs transfers van grote spelers uit het buitenland naar Nederland mislukken vaak.

Ik denk wel dat je als Nederlandse aanvaller vaak meer te zoeken hebt in bijv. Spanje en Duitsland dan Engeland. Zelfs in de top van de premier league is het niveau voetballend gezien vaak bedroevend, ik denk dat zelfs een Messi het daar lastig zou hebben. Veel lange halen naar voren, veel fysiek en conditie en weinig ruimte voor techniek. Daarnaast komen bijna alle spelers die naar Engeland gaan binnen als koopje/gokje/talentje. Je kan beter binnenkomen als een grote man.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Achteraf is het allemaal makkelijk. Robben ging op zijn 21ste naar Chelsea en dat was, zo lees ik nu, een uitstekende keuze. Van Ginkel gaat op zijn 21ste naar Chelsea en is geldwolf die zijn carrière weggooit. Als Van Ginkel straks zijn draai vindt en met Chelsea (of een andere club, na (nog) een droomtransfer) de Champions League wint, dan is hij weer het grote voorbeeld van hoe het moet.
L1nt schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:18:
Denk dat bij heel veel spelers ook niet goed nagedacht word over waar ze naar toe gaan.
Bij bepaalde clubs krijgen ze leuk salaris maar of die club wel de juiste voor ze is kijken ze niet naar.
En denken die clubs dan ook niet na? Gaan die spelers halen en een leuk salaris betalen zonder dat er enige vorm van verwachting bestaat dat speler en club wel eens bij elkaar zouden kunnen passen? Het is m.i. een beetje te makkelijk om dat allemaal maar bij een speler neer te leggen. Als bijvoorbeeld Barcelona straks 34 miljoen voor Depay wil betalen, is het dan echt aan Depay om te zeggen, "sorry jongens, maar het is toch klip en klaar dat Barcelona niet de juiste club voor mij is"? Dat lijkt mij toch niet. Koffers pakken en grijpen die kans is dan het devies!

[ Voor 52% gewijzigd door argro op 15-01-2014 10:03 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• T-MOB
  • Laatst online: 10:11
Plus, er zijn ook voorbeelden waar het wel goed gaat om vanuit de eredivisie, zonder via een topclub te gaan, in het buitenland stappen te maken. Ik zeg het wat cryptisch omdat ik VVV geen subtopper wil noemen, maar wel Keisuke Honda als voorbeeld wil noemen. En dan is er nog Van Dijk die het prima lijkt te doen op het Britse eiland.
Daarbij pakt naar een Nederlandse topclub vertrekken ook niet altijd goed uit. Neem een Van der Hoorn, of een Maher. Daar worden niet bepaald stappen gezet op de weg naar een Europese topclub.

Regeren is vooruitschuiven

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ramzzz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:31:
[...]
Ik denk niet dat dit een goed voorbeeld is. Wat hij bij Groningen liet zien, deed hij bij Ajax ook, maar daar ontwikkelde hij vooral zijn idiote gedrag, waar hij blijkens de vele voorvallen - zeg maar gewoon bizarre incidenten - ook in het VK, nog niet vanaf is, ondanks zijn plechtige verklaringen in de Britse media.

Waarom dan niet bij Groningen? Daar was de druk lager, en kon hij presteren zonder de absurde sideshow, van schwalbes tot vampierbeten...

Ik denk dus dat het in zijn geval met name andere ontwikkelingen betreft dan voetbaltechnische.
Ik begrijp dat je de PL niet volgt? Dit seizoen heeft ie al 22 goals gescoord in slechts 16 wedstrijden.
Hoezo geen voetbaltechnische ontwikkeling? :z
http://www.vi.nl/nieuws/goalgetter-suarez-bereikt-grens-van-250-goals-in-loopbaan.htm

Sinds dat bijtincident is ie veranderd en ligt de focus op scoren. Typisch Nederlands om incidenten uit het verleden aan te blijven halen. Nigel de Jong is ook door 1 tackle verguisd. Suarez wordt alleen nog maar beter.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46
argro schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:54:
Achteraf is het allemaal makkelijk. Robben ging op zijn 21ste naar Chelsea en dat was, zo lees ik nu, een uitstekende keuze. Van Ginkel gaat op zijn 21ste naar Chelsea en is geldwolf die zijn carrière weggooit.
Robben was veel verder. Robben had veel meer eredivisie-ervaring en ging er als vaste international en speler van PSV heen, van Ginkel had hooguit twee goede seizoenen bij Vitesse achter de rug.

Hoe je binnenkomt als speler is heel belangrijk. Gullit en van Basten kwamen met de nodige ervaring binnen bij een Milan dat net een nieuwe start ging maken. Zij waren belangrijke pionnen voor de nieuwe trainer. Dat is iets anders dan als je bijvoorbeeld één van de vijf nieuwe aanvallers bent die net één leuk jaar eredivisie achter de rug heeft.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ramzzz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:31:
[...]

In tegenstelling tot wat je denkt te zeggen bevestigt dit precies wat ik bedoel. Omgaan met druk, psychische problemen, daar leer je in Nederland het best mee omgaan bij de topclubs. En een heleboel spelers leren dat niet bij de clubs in de subtop.

Bijvoorbeeld die schwalbes had hij helaas bij Groningen ook al, maar bij Ajax is dat allemaal flink uitvergroot. Daar leer je dan toch mee om te gaan.
T-MOB schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:19:
Daarbij pakt naar een Nederlandse topclub vertrekken ook niet altijd goed uit. Neem een Van der Hoorn, of een Maher. Daar worden niet bepaald stappen gezet op de weg naar een Europese topclub.
Of: stel dat ze direct naar het buitenland gegaan waren; zou het dan wel goed gegaan zijn? Bij Ajax en PSV krijgen deze voorbeelden (ooit) nog een kans, in het buitenland is die kans kleiner. Als je nu al ziet dat niet opgewassen zijn tegen de druk van de nederlandse topclub, hoe had dat dan uitgepakt in het buitenland?

[ Voor 22% gewijzigd door Sherlock op 15-01-2014 10:46 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:42
FIFA kan geen kant op met WK van 2022 in Qatar
Woensdag, 15 januari 2014 om 09:30

Het staat vast dat het WK van 2022 in Qatar naar de winter verhuist. Maar elke uitspraak, van wie ook, is voorbarig en verdacht. De daadwerkelijke beslissing valt hoe dan ook pas na het toernooi van de zomer in Brazilië.
De logische en onvermijdelijke verschuiving naar een periode tussen medio november en december heeft de nodige (juridische) complicaties en consequenties. Los van allerlei protesten uit Europa, waar competities heel anders moeten worden geschematiseerd. Maar eerst terug naar 2 december 2010, de dag waarop de FIFA de keuze voor Qatar als zeer bemiddelde organisator openbaarde. Net als met ‘Rusland 2018’ was de uitkomst van de stemming al voorspeld. Commerciële en politieke belangen gaven meer dan ooit de doorslag bij diverse keuzeheren.
Voor het WK in 2022 viel Australië als eerste af. De 22 stemgerechtigden dienden daarop hun voorkeur uit te spreken voor Qatar of Amerika. Het ministaatje in het Midden-Oosten, zonder enige voetbalcultuur, zegevierde met een uitslag van 14-8. Een evidente voorsprong, met een veelzeggende achtergrond. Onder de ja-stemmers school ook Michel Platini. De voorzitter van de UEFA was aanvankelijk pertinent tegen. Maar de toenmalige Franse president Nicolas Sarkozy paaide hem met de garantie dat Qatar dan veel geld zou pompen in het Franse voetbal. En dat de Fransen de opdracht zouden krijgen om de stadions neer te zetten. Joseph Blatter, de voorzitter van de FIFA, keerde zich daarentegen tegen Qatar. Net als onder meer Franz Beckenbauer (Duitsland), Geoffrey Thompson (Engeland), Chuck Blazer (USA) en Michel D’Hooghe. Als voorzitter van de medische commissie bij de FIFA onderschreef de Belgische arts een uiterst negatief rapport over deze kandidaat vanwege het veel te hete klimaat in de zomer. Ook ene Marios Lefkaritis uit Cyprus had zijn stem schaamteloos uitgebracht op Qatar. Simpel, omdat zijn oliebedrijf zaken deed met de sjeiks van dit land. En zo drongen nog wel meer bedenkelijke feitjes door uit de geheime stemming. Blatter ontkende nadien ook niet dat er sprake was van ‘politieke en economische beïnvloeding.’
/
Hoewel Qatar geld genoeg heeft om alle stadions uit te rusten met airconditioning, kan het evenement onmogelijk doorgaan in de maanden juni en juli. Buiten de stadions loopt de hitte dan moeiteloos op tot zo’n 46 graden. En het is vrij uitgesloten dat de sjeiks dit schiereiland, niet groter dan een derde van Nederland, compleet kunnen overdekken. Verplaatsing naar de winter van 2022 is absoluut vereist. Daar hoeft de speciale commissie, die al maanden met dit thema loopt te stoeien, niet al te lang over te vergaderen. Maar een dergelijke maatregel kan een serie ingrijpende gevolgen ontketenen. Vandaar dat de FIFA zelf zich liever niet waagt aan dit besluit, vanwege de dreiging van een juridische janboel.
Een leger aan advocaten in Amerika loert immers al tijden op het moment dat de FIFA het WK in Qatar uitstelt naar de winter. Elke verandering van de oorspronkelijke data in het bidbook zal deze groep van de afgevallen kandidaat onmiddellijk tot actie aanzetten. En volgens deze juristen zullen ze dan een nieuwe procedure en stemming met succes kunnen afdwingen. Maar indien Qatar zelf als organisator het toernooi verzet naar de winter, schijnt de kans op succes ineens sterk af te nemen. Luister naar de bevoegde insiders, ofschoon hun toelichting nogal vaag overkomt. Maar ook dan spannen de Amerikanen, en vermoedelijk ook de Australiërs, een proces aan tegen de FIFA.
/
Kortom, Blatter en zijn kornuiten vallen niet te benijden. Wat ze ook bekonkelen, de schadeclaims met tal van nullen kunnen nooit uitblijven. Indien Qatar de organisatie moet teruggeven, zullen de sjeiks op hun beurt de beste advocaten inschakelen. En in het geval van een winters WK bestormen de machtige tv-stations en aanverwante sponsors het hoofdkantoor in Zürich. Om nog maar te zwijgen van de vele competitieleiders, die ruzie krijgen met de eigen clubs. Het seizoen 2022/23 laat zich bijna niet programmeren, met duels midden in de zomervakantie en een voorbereiding die direct aansluit op de vorige editie…

LEX MULLER
Sportjournalist sinds mensenheugenis. Schrijft al sinds 1966 over voetbal. Bezocht WK's vanaf 1974. Werkte tot 1994 voor kranten, waaronder twintig jaar bij het Algemeen Dagblad. Switchte daarna naar de televisie, maar legt zich sinds 1 januari 2011 volledig toe op sport op internet.
Bron:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=205167&#reactie15

Denk dat Lex Muller hier wel even de vinger op de zere plek legt, Qatar is gekozen vanwege allerlei redenen behalve het voetbal. Het is de laatste tijd weer aardig in het nieuws en de FIFA heeft er een mega groot probleem mee want ze kunnen geen kant op.

Ik zit dit soort berichten altijd met genot te lezen

• D-e-n
Ik verheug me nu al op de rechtszaken over en weer. Dat die tussen Apple en Samsung er maar bij mogen verbleken ;)

Verwijderd

Maar, zeg zelf, een schade claim met tal van nullen.... Blatter zal wakker liggen? De Fifa heeft denk ik meer middelen dan Apple. En alsof ie dat zelf betaald. Er is vast wel een spaanse bank die met europese steun garant wil staan. To big to fail = Fifa.

En waarvoor moet je schade betalen? Het is in de winter? (negatieve) sportieve beïnvloeding van prestaties? Hoe meet je dat? Dit is die man die na een tenenkrommende 11 seconde lawaai begon te maken, en iedereen deed wat ie vroeg. Als hij straks met 13 man wil spelen, ipv 22, dan is er geen haan die er naar kraait.

in 2022 is ie misschien al iets dementer dan dat ie nu is, maargoed, dan zijn die stadions allang gebouwd :)

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-01 19:01

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Het hangt van een groot aantal factoren af of je slaagt. Met alle respect voor van Ginkel. Met het hele leger aan middenvelders dat bij Chelsea rondloopt maakt hij gewoon weinig kans. Als een speler als de Bruyne weg wil omdat hij weinig perspectief ziet, dan wordt het mijn inziens ook heel moeilijk voor van Ginkel. En dan heeft de Bruyne nog een goed jaar achter de rug bij een duitse suptopper. Mogelijk dat er druk werd uitgeoefend vanuit chelsea op vitesse, en dat de deal daarmee zo snel is afgehandeld.

Suarez is dan bijvoorbeeld weer een ander verhaal. Een speler die echt vechtlust heeft en wilskracht om die goal te maken. Daarbij was hij bij zijn vertrek de beste speler van de eredivisie (minimaal 2 jaar achter elkaar). De club Liverpool (engelse subtop) pastte op dat moment dan ook perfect bij hem. Nu is hij uitgegroeid tot smaakmaker en kan hij wellicht die laatste stap maken naar bijv Real.

Bij Luuk de Jong heb ik het gevoel dat hij in de NL competitie in verhouding makkelijk staande bleef door zijn fysiek, zwakke verdedigers en goede vleugelspelers. De handelingssnelheid mist hij gewoon, tel daarbij op dat de verdedigers in Duitsland over het algemeen wel een stuk beter zijn en hij komt gewoon te kort.

Zo zijn er legio redenen waarom spelers wel of niet slagen. Na 1 goed seizoen wil het niet zeggen dat je de eredivisie ontgroeid bent. i.p.v. op je 21ste (of nog eerder) te vertrekken is het in 95% van de gevallen verstandiger om op 23ste of 24ste te vertrekken, met 4 / 5 jaar eredivisie in de benen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sherlock schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:43:
[...]

In tegenstelling tot wat je denkt te zeggen bevestigt dit precies wat ik bedoel. Omgaan met druk, psychische problemen, daar leer je in Nederland het best mee omgaan bij de topclubs. En een heleboel spelers leren dat niet bij de clubs in de subtop.

Bijvoorbeeld die schwalbes had hij helaas bij Groningen ook al, maar bij Ajax is dat allemaal flink uitvergroot. Daar leer je dan toch mee om te gaan.
In tegenstelling tot wat jij denkt dat ik begrijp en zeg... /ad infinite

We zijn het nu toch gewoon eens?

Druk omhoog, prestatiedrang, kwalitatief hoogwaardiger concurrentie binnen het team, spelen met meer stress, persoonlijkheid, vertrouwen, team spirit, mazzel, het speelt allemaal mee.

Suarez wordt m.i. nooit een speler die zonder die kwalijke onzin eromheen constant kan presteren op het échte topniveau, als hij niet, zoals de échte top, zich volledig focust, en dan nog is hij slechts onder stevige begeleiding in staat (bijna) zo goed te worden en zo lang te blijven. Fysiek en motorisch misschien, maar mentaal? Nee.

Ik denk dat onder dat topniveau (Ronaldo, Messi) nog een glazen plafond hangt, waar hij doorheen zal moeten.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 15-01-2014 11:14 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ramzzz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:06:
[...]

In tegenstelling tot wat jij denkt dat ik begrijp en zeg... /ad infinite

We zijn het nu toch gewoon eens?

Druk omhoog, prestatiedrang, kwalitatief hoogwaardiger concurrentie binnen het team, spelen met meer stress, persoonlijkheid, vertrouwen, team spirit, mazzel, het speelt allemaal mee.

Suarez wordt m.i. nooit een speler die zonder die kwalijke onzin eromheen constant kan presteren op het échte topniveau, als hij niet, zoals de échte top, zich volledig focust, en dan nog is hij slechts onder stevige begeleiding in staat (bijna) zo goed te worden en zo lang te blijven. Fysiek en motorisch misschien, maar mentaal? Nee.

Ik denk dat onder dat topniveau (Ronaldo, Messi) nog een glazen plafond hangt, waar hij doorheen zal moeten.
Ik denk inderdaad dat we het gewoon eens zijn, echter begon je je verhaal dat Suarez geen goed voorbeeld was, en ik denk dat het juist wel een voorbeeld is :)

• D-e-n
Tussen Ronaldo/Messi en de rest zit ook nog wel een gaatje. Daar kunnen Suarez maar ook mannen als Zlatan, Ribery, Neymar, van Persie etc... nog niet aan tippen.

Verwijderd

Zet er nou gewoon eens een keeper of verdediger neer..... :) of zijn ze alleen maar goed als ze scoren?

Neymar is zo goed nog niet, die heeft geluk dat ie Iniesta Xavi en Cesc heeft.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
D-e-n schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:25:
Tussen Ronaldo/Messi en de rest zit ook nog wel een gaatje. Daar kunnen Suarez maar ook mannen als Zlatan, Ribery, Neymar, van Persie etc... nog niet aan tippen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bd0AulpIcAAXiJZ.jpg
U zei?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02

Niku

Alagaesii

Mooi dat Nederland het enige land is met twee spelers uit de top 10 beste voetballers van de wereld. Van Persie 7 en Robben 8, miniem verschil onderling.

• D-e-n
Scorebordjournalistiek op basis van dit seizoen. Het gaat er natuurlijk ook om je te bewijzen wanneer en waar het er toe doet, in de CL bijvoorbeeld of in de slag om de titel.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44
Het wordt onderhand een aardige soap tussen Sanders en van Praag. Wanneer je de open brief van van Praag als waarheid aanneemt dan maakt Sanders zich behoorlijk belachelijk.

XXXVI

• Railgunner
Ach ja, die Sanders is een passant. Ik verwacht niet dat we hem na dit seizoen nog in de voetballerij terugzien, terwijl van Praag zijn sporen toch wel verdiend heeft. En inderdaad, als van Praag gelijk heeft, kan Sanders beter zijn mond houden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:54

Player1S

Probably out in the dark

argro schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:54:

En denken die clubs dan ook niet na? Gaan die spelers halen en een leuk salaris betalen zonder dat er enige vorm van verwachting bestaat dat speler en club wel eens bij elkaar zouden kunnen passen? Het is m.i. een beetje te makkelijk om dat allemaal maar bij een speler neer te leggen. Als bijvoorbeeld Barcelona straks 34 miljoen voor Depay wil betalen, is het dan echt aan Depay om te zeggen, "sorry jongens, maar het is toch klip en klaar dat Barcelona niet de juiste club voor mij is"? Dat lijkt mij toch niet. Koffers pakken en grijpen die kans is dan het devies!
Ik heb wel het idee dat sommige clubs soms spelers aantrekken om te voorkomen dat ze naar de concurrent gaan. Geld zat dus (of mogen oneindig schulden hebben) dus wat boeit het?

Ik denk echter ook dat heel veel spelers niet in de spiegel kunnen kijken en zichzelf ook overschatten. Je moet wel afvragen of je voldoende kansen krijgt bij je nieuwe club. Bij een Barca zul je minder kansen krijgen dan bij een Spaanse of Engelse middenmoter.

Als je doelstelling is zo snel mogelijk financieel binnen te zijn voor de rest van je leven moet je vooral zulke clubs accepteren.
Wil je een langdurige carriere in het voetbal dan is het soms verstandiger om eerst een tussenstap te maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Scorebordjournalistiek op basis van dit seizoen. Het gaat er natuurlijk ook om je te bewijzen wanneer en waar het er toe doet, in de CL bijvoorbeeld of in de slag om de titel.
De PL is overigens nog een stuk zwaarder qua niveau dan de PD. Daarbij speelt Suarez ook verre van in het beste team in UK, Messi en Ronaldo daarentegen...Dus bewijzen in CL en slag om de titel is ook een lastige vergelijking hierin.

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Van Praag is ook niet zuiver. Eerst netjes op Blatter stemmen en hem daarna openlijk afbranden is 1 van de vele hypocriete voorbeelden die deze man rijk is. Ik ben geen fan van Sanders, maar al helemaal niet van Michael van Praag.

PSN: Finally_Chris

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:47:
[...]

De PL is overigens nog een stuk zwaarder qua niveau dan de PD. Daarbij speelt Suarez ook verre van in het beste team in UK, Messi en Ronaldo daarentegen...Dus bewijzen in CL en slag om de titel is ook een lastige vergelijking hierin.
Ik weet niet of de PL zo veel zwaarder is. Ik denk dat Real en Barca ook menig PL-club uit het rechterrijtje achteloos over de knie leggen.

En dat bewijzen komt vanzelf als hij dit niveau vasthoudt. Misschien bij Liverpool maar als Liverpool weer geen CL haalt gaat Suarez verkassen natuurlijk.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:26
D-e-n schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Ik weet niet of de PL zo veel zwaarder is. Ik denk dat Real en Barca ook menig PL-club uit het rechterrijtje achteloos over de knie leggen.
DAT is het verschil tussen PL en PD. De PL heeft een top 12 en de PD een top 2.

Hattrick: Thorgal Eagles

• D-e-n
Je vergeet Atletico. Maar is de rest daarmee zo beroerd? Clubs uit de subtop van Spanje hebben het nogal eens behoorlijk gedaan in de EL, beter dan de Engelsen

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Bergkamp (via Inter naar Arsenal), Van Persie (via Arsenal naar United), Nigel de Jong (via City naar AC Milan) :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• rikoos
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:21:
[...]
Bergkamp (via Inter naar Arsenal), Van Persie (via Arsenal naar United), Nigel de Jong (via City naar AC Milan) :P
Vander Sar naar Italie, daarna Fullham en als klapper Man United waar hij uitgroeide tot 1 van de beste keepers allertijde.

Verwijderd

Van der Sar was bij Fulham al de beste keeper en in Italie ook, maar Juventus vond Buffon leuker.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:23:
[...]
Het gaat niet over het rechterrijtje maar over het linkerrijtje. De subtop is Spanje stelt niet veel voor, terwijl in de PL de concurrentie moordend is en iedereen van elkaar wil/kan winnen. Zie Liverpool - Stoke City (5-3) ;)

• D-e-n
Ik heb niet het idee dat Stoke City het Barcelona of Real ook maar een minuut lastig gaat maken hoor. Misschien zegt zo'n uitslag meer over de zwakte van Liverpool op bepaalde posities. En dan laat ik Suarez even buiten beschouwing uiteraard :)

• ph4ge
CR1691 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:14:
Van Praag is ook niet zuiver. Eerst netjes op Blatter stemmen en hem daarna openlijk afbranden is 1 van de vele hypocriete voorbeelden die deze man rijk is. Ik ben geen fan van Sanders, maar al helemaal niet van Michael van Praag.
Ik vind het helemaal geen sterk stuk van van Praag. Alleen al het feit dat hij naar Maarten Fontein verwijst als iemand van AZ, terwijl die samen met van Praag ook bij Ajax heeft gewerkt, geeft aan dat hij er niet bepaald onafhankelijk in zit. Hij moet zich als voorzitter in ieder geval begripvol opstellen, iedereen ziet dat er relatief veel Ajacieden op deze posities zitten. We hebben de BC en zn assistenten, we hebben de voorzitter en we hebben de meeste belangrijke internationale functies die allemaal door Ajacieden worden ingevuld. De positie die vrij komt was al eerder ingevuld door een Ajacied. Ik zeg helemaal niks over de mensen, er kan een prima reden voor zijn, maar een voorzitter moet begrijpen hoe die dingen werken en overkomen. Dat is juist politiek, dat is juist de rol van een voorzitter dat hij iedereen het gevoel geeft erbij te horen. En dat betekent ook dat je bij 2 min of meer gelijke kandidaten eens een keer de andere club het voordeel van de twijfel geeft.

Dan haalt hij de Youth League erbij, dat vind ik ook niet erg sterk. Het valt gewoon niet te ontkennen dat dat een belangrijke competitie is waar jeugd teams die dat op zichzelf wel verdienen nooit in kunnen komen omdat het afhankelijk is van de prestaties van het eerste elftal. Voor een club als Feyenoord, die al jaren lang de beste jeugdopleiding van Nederland heeft, is het gewoon nadelig. Voor Ajax is het trouwens ook niet ideaal, want die spelen ook regelmatig geen CL. Dat Van Praag zich niet kan herinneren dat PSV daar tegen heeft geageerd zal wel zo zijn, maar feit blijft dat het voor Nederland geen ideale situatie is. Het valt niet te checken wat er feitelijk gebeurd is, maar het heeft in ieder geval niks met deze discussie te maken.

Als je dan kijkt dat kijkt naar zijn verhaal over de ECA procedure zelf, dan is het vreemd dat hij verwijst naar telefoon gesprekken waar niemand de inhoudt van kent, waarom is dat niet publiekelijk gebeurd? Wie zegt dat hij niet juist voor vd Sar gelobbyd heeft? Dat had hij juist niet moeten doen, doe het open en eerlijk. Bovendien is vd Sar nou eenmaal de grotere naam, zeker in het buitenland, ik snap best dat je in eerste instantie daar voor gaat, het is juist de taak van een voorzitter om iemand te promoten op basis van zn kwaliteiten en niet zn naam. Feitelijk valt het allemaal niet te checken hoe die zaken verlopen zijn, maar op zn minst geeft het aan dat van Praag een heel dikke vinger heeft in een ondoorzichtige procedure.

Daarnaast is het in de eerste plaats een Nederlandse zaak. Buitenlanders hebben volgens mij juist belang bij een Nederlander die er weinig van kan, dat vergroot hun invloed, en dan ga je hun vragen wat ze er van vinden? Terwijl ze misschien ook wel aanvoelen dat Van Praag een bepaalde voorkeur heeft, waarom zou je daar dan tegenin gaan? Waarom vraagt van Praag het niet aan de andere Nederlandse clubs? Er zitten 7 Nederlandse clubs bij (of je pakt alle Eredivisieclubs), als daarvan een meerderheid vd Sar steunt heb je een veel sterker verhaal.

Van Praag creëert nu zelf een probleem. Door op deze onprofessionele manier publiekelijk te reageren krijg je juist het gevoel "waar rook is is vuur". Waarom zo reageren als je niks te verbergen hebt en de feiten voor zichzelf spreken? Vervolgens verwijst hij naar allerlei zaken die niemand kan checken en die niet goed voelen om daarna geen enkel begrip te tonen voor het andere standpunt. Terwijl hij onpartijdig zou moeten zijn. Als Van Praag het nou gewoon houdt bij de opmerking dat hij zich niet herkent in het verhaal van Gerbrands en dat Vd Sar op een eerlijke manier verkozen is vanwege zn competenties dan kan niemand er wat op in brengen. Nu erkent hij min of meer dat vd Sar niet het meest geschikt is en dat van de procedure niks klopt, voor zover daar al sprake van is.

Overigens vertrouw ik Sanders ook voor geen meter en is het van hem ook niet handig om dit via de media te spelen. In die zin zitten die 2 wel op een lijn.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:37

PauseBreak

derp!

ephymerous schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:24:
Het wordt onderhand een aardige soap tussen Sanders en van Praag. Wanneer je de open brief van van Praag als waarheid aanneemt dan maakt Sanders zich behoorlijk belachelijk.
Jeetje, hij had echt even een ghostwriter in moeten huren, of, op, zijn, minst, iemand, naar, zijn, brief, moeten, laten, kijken. Holy shit, wat, een, onleesbaar, wanproduct, zeg.

Nee, merp!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan me niet voorstellen dat ie dat zelf geschreven heeft, het zit enorm knullig in elkaar. "Niets is minder waar en daarom wil ik hier met klem op reageren." dit heeft een of andere journalist verzonnen denk ik.

• Chrosser

Chrosser

Ik snap niet wat iedereen op Sanders tegen heeft (al van voor deze casus). Ok hij reageert misschien niet overal even genuanceerd op. Maar dat doet meneer Overmars bijvoorbeeld ook niet altijd. In de jaren dat Sanders nu bij PSV zit, heeft hij op financieel gebied PSV weer sterk gemaakt. Dat dat niet gepaard is gegaan met sportief succes is een ander verhaal. Dat komt ook omdat Sanders een man uit het bedrijfsleven is en verder veel rationele overwegend financiële keuzes maakt. Op sportief succes moet Brands aangekeken worden.

Dan kan Advocaatje vorig jaar wel liggen te zeuren wat er allemaal niet goed is, maar als spelers niet deden wat hij zei, had hij andere moeten opstellen. Advocaat past bij Russische teams die in een strakker regime leven en niet durven tegen te sputteren.

Verwijderd

Chrosser schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:27:
In de jaren dat Sanders nu bij PSV zit, heeft hij op financieel gebied PSV weer sterk gemaakt door alle fatsoenlijke spelers te verkopen en het clubcomplex Dat dat niet gepaard is gegaan met sportief succes is een ander verhaal maar wel waar het om hoort te gaan bij een voetbalclub. Dat komt ook omdat Sanders een man uit het bedrijfsleven is en verder veel rationele overwegend financiële keuzes maakt en die visie mogelijk niet past in een sportclub. Op sportief succes moet Brands aangekeken worden die ongetwijfeld last heeft van de acties van Sanders.

• kimiferrari
Onzin PSV is niet financieel gezond door de spelers verkopen. Ze zijn gezond geworden door de grond verkoop onder het stadion en de herdgang. Ook hebben ze een nieuwe sponsor freo. Verder hebben ze ook nog voor 40 miljoen (weet het niet zeker) rente loze leningen afgesloten.

Verwijderd

Als dat zo is waarom dan vorig jaar die exodus? Omdat je nieuwe ambitie is om sub-top te spelen?

• kimiferrari
Misschien omdat je anders geen 10miljoen voor Lens, 9,5 miljoen voor Mertens en bijna 20 miljoen voor Strootman kon krijgen? Die aanbiedingen zijn moeilijk te negeren

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:01:
Als dat zo is waarom dan vorig jaar die exodus? Omdat je nieuwe ambitie is om sub-top te spelen?
Mertens en Lens waren al behoorlijk 'oud' voor de Nederlandse competitie en wilden weg, toe aan de volgende stap. Marcelo lijkt me duidelijk. Strootman, dat bedrag gaat geen enkel weldenkend voetbalbestuurder weigeren in de Eredivisie. Van Bommel stopte met voetballen. Boums werd te oud, kon het gewoon niet meer aan. Hutchinson wilde graag nog eens naar een andere competitie, is tevens transfervrij weggegaan. Engelaar drukte op de begroting en speelde al twee jaar niet meer.

Heeft betrekkelijk weinig met financiën te maken...

• Railgunner
Chrosser schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:27:
Ik snap niet wat iedereen op Sanders tegen heeft (al van voor deze casus). Ok hij reageert misschien niet overal even genuanceerd op. Maar dat doet meneer Overmars bijvoorbeeld ook niet altijd. In de jaren dat Sanders nu bij PSV zit, heeft hij op financieel gebied PSV weer sterk gemaakt. Dat dat niet gepaard is gegaan met sportief succes is een ander verhaal. Dat komt ook omdat Sanders een man uit het bedrijfsleven is en verder veel rationele overwegend financiële keuzes maakt. Op sportief succes moet Brands aangekeken worden.
Heb je de berichten in de media mbt het rapport van 'Forum PSV' gevolgd? Sanders komt er in dat rapport (gemaakt door o.a. PSV-medewerkers, vrijwilligers, journalisten en oud-spelers) niet echt goed vanaf. Hij wordt o.a. een kille bestuurder genoemd, zonder oog voor de menselijke kant van het leiden van een organisatie. Ik denk persoonlijk dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt door naar PSV te gaan. Hij dacht de organisatie wellicht als 'gewoon bedrijf' te kunnen leiden, maar een voetbalclub is toch echt wat anders.

Sanders heeft inderdaad de financiën op orde gebracht, maar PSV staat er sportief niet goed voor. Jij zegt dat Brands daar verantwoordelijk voor is, maar Sanders is Algemeen Directeur en Brands is Technisch Manager. Brands zit dus niet in de directie.

Verwijderd

Als Sanders en Brands erg goede bestuurders waren dan had PSV een goed beleid gehad, veel talenten, goede financiën, tevreden supporters, veel prijzen en visie om weer in Europa mee te doen. Vul zelf maar in hoeveel van deze doelen en ambities gerealiseerd zijn onder Sanders en Brands. Of is het nu toch de schuld van Rutten, Advocaat en Cocu?

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09-2025
Ik denk dat Suarez nog veel meer moet doen voordat hij ook maar kans gaat maken op die titel. Alleen als ze echt niet meer om hem heen kunnen. Tegenstanders bijten is niet echt het goede voorbeeld. En dat zal dus ongetwijfeld meespelen.

Voetnoot: ik ben een enorme fan van Suarez en gun het hem ook. Maar ik begrijp net zo goed dat mensen een hartgrondige hekel aan hem hebben.

• kimiferrari
PSV is net 6 maanden met een nieuw beleid begonnen, door meer jeugd spelers (ook gewoon goede talenten) toe te passen. Je wordt niet ineens top als je 7 basis spelers moet vervangen met jeugd of aankopen. Waarom moeten de slechte resultaten aan Sanders en Brands liggen? we hebben al die jaren gewoon de 1e seizoenshelft goed gespeeld, daarna ging het in eens berg afwaarts na de winterstop. Het kan ook gewoon aan de spelers liggen. Als je het toch aan een bestuurder wil toe schuiven dan kan je eigenlijk alleen wijzen naar Brands en misschien de RVC

• Railgunner
Ik zeg niet dat de situatie van PSV volledig aan het beleid van Sanders te wijten is, maar het is nu eenmaal zo dat zijn stijl van leidinggeven niet gewaardeerd werd/wordt en de sportieve resultaten (zwaar) ondermaats zijn. En als directeur ben je daar verantwoordelijk voor.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:02

Niku

Alagaesii

Als directeur ben je deels verantwoordelijk voor het sportieve aspect en deels voor het financiele aspect. Het laatste heeft hij prima gedaan, het eerste dan wat minder.

Ik vind dat Sanders gedaan heeft waarvoor hij gehaald was, PSV financieel gezond maken. Die prijzen komen wel weer.

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:34:
[...]
Ik vind het helemaal geen sterk stuk van van Praag.

...

Ik zeg helemaal niks over de mensen, er kan een prima reden voor zijn, maar een voorzitter moet begrijpen hoe die dingen werken en overkomen. Dat is juist politiek, dat is juist de rol van een voorzitter dat hij iedereen het gevoel geeft erbij te horen.

...
Wat mij echt bevreemdt is dat er maar zo weinig Nederlandse BVO's lid zijn van die ECA, te weten Ajax, Twente, PSV (ordinary members), Feyenoord, AZ, Utrecht en Heerenveen (associated members). Mij lijkt het dat je daar als KNVB-voorzitter wel wat aan zou willen gaan doen. Representativiteit is op dit moment bepaald niet optimaal. En dan druk ik me eufemistisch uit.

http://www.ecaeurope.com/
http://www.ecaeurope.com/eca-members/eca-members/
http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Club_Association

Edit:

Te snel gereageerd mijnerzijds. Lees eerst zojuist het hoe en wat inzake membership op de site van het ECA: http://www.ecaeurope.com/about-eca/eca-membership/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 13:29 ]

• Chrosser

Chrosser

Eens met Niku, Ik vind dat PSV het redelijk goed gedaan heeft de afgelopen jaren. Financieel zaten ze op een dieptepunt en door werk van Sanders hebben ze dat weer op de rit gekregen. Dit heeft intern ook geleid tot ontslag van werknemers etc. Je moet namelijk overal gaan schrapen. Dat je niet overal vrienden kunt blijven behouden is dan ook logisch. Qua selectie hebben ze de afgelopen 2 jaar volgens vele de meeste kwaliteiten gehad. Ook met een hele goede selectie kun je helaas 2e worden. voorronde Champions league is dan afgedwongen en heb je het alsnog goed gedaan. De plekken daaronder zijn mijn inziens minder belangrijk. De aanbiedingen die PSV heeft gehad op de spelers die verkocht zijn waren gewoon niet te weigeren. Samen met de jongens die gestopt zijn is dat een grote groep speler. Dat het daardoor de tijd was om een nieuw team neer te zetten en het daarbij horende beleid is logisch om ook in de toekomst structureel gezond te blijven. Volgens mij is de band met de supporters door de teleurstellende eerste seizoenshelft er de laatste alleen maar beter op geworden.

Dan komen we toch weer uit op waar het om draait bij een topclub in Nederland. Meedoen in de top. De spelers moeten het nu doen. In de eerste 10 wedstrijden van PSV waren Bruma en Rekik het beoogde nieuwe duo van oranje (werd gesuggereerd). Nu is Bruma compleet afgeschreven en Rekik een twijfelgeval. Zodra ze hun draai hebben gevonden zijn dat gewoon prima spelers voor de eredivisie die bovenaan makkelijk kunnen meekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chrosser op 16-01-2014 16:34 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Op de dag dat Martens AZ verlaat voor PAOK komt publiekslieveling Poulsen terug om de paniek op de linksback-positie op te ruimen. Gemengde gevoelens.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 17:20
kimiferrari schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:28:
PSV is net 6 maanden met een nieuw beleid begonnen, door meer jeugd spelers (ook gewoon goede talenten) toe te passen. Je wordt niet ineens top als je 7 basis spelers moet vervangen met jeugd of aankopen. Waarom moeten de slechte resultaten aan Sanders en Brands liggen? we hebben al die jaren gewoon de 1e seizoenshelft goed gespeeld, daarna ging het in eens berg afwaarts na de winterstop. Het kan ook gewoon aan de spelers liggen. Als je het toch aan een bestuurder wil toe schuiven dan kan je eigenlijk alleen wijzen naar Brands en misschien de RVC
Ik zelf vind dat de huidige situatie vooral aan Brands en Sanders te wijten is simpelweg omdat hun de selectie samengesteld hebben en de trainer gekozen hebben die voor de groep staat.
Ja ik weet ook dat Brands op papier de verantwoordelijke is maar Sanders en Brands zie ik als 2 handen op 1 buik.
Uiteraard kun je niet zulke flinke ingrepen maken en direct denken dat het allemaal goed gaat en dat is juist het probleem want ze hebben flink ingegrepen en dachten dat het wel goed zou gaan.

Het resultaat is dat er een elftal staat met veel jonkies die nauwelijks wedstrijden op niveau gespeeld hebben en een paar spelers die wel al een aardig aantal wedstrijden op niveau gespeeld hebben maar gewoon laten zien dat ze te kort komen (Bruma, Arias, Willems).
Daarna besloten ze een trainer met geen ervaring voor de groep te zetten en deze trainer nam een staf die ook geen tot weinig ervaring heeft.
Willems is nog jong maar is niet beter geworden en maakt nog steeds dezelfde fouten, ik zou zelf toch wel kijken voor een vervanger voor de basis want ik heb twijfel dat hij ooit nog beter word. Bruma en Arias zijn gewoon absurd slecht gescout. De fouten die Bruma nu maakt die maakte hij bij HSV ook, en bij HSV speelde hij ook gewoon vanwege gebrek aan beter, afgelopen seizoen speelde hij minder omdat ze een betere speler gehaald hadden.

@Chrosser
Dat Bruma in de eerste 10 wedstrijden gezien werd als Oranje speler werd vooral door supporters gedaan en ik vond het zelf vrij gaar.
Want in die eerste 10 wedstrijden maakte Bruma vrij veel fouten, maar deze fouten bleven dankzij Zoet en slecht afwerken vaak zonder gevolgen.
Rekik heeft gewoon de potentie voor Oranje, ja hij maakt fouten maar hij maakt minder fouten dan Bruma die toch een paar jaar ouder is en een flink aantal wedstrijden meer gespeeld heeft.

En het klopt dat in de voorgaande jaren altijd gezegd werd dat PSV kwalitatief de beste selectie heeft maar dit was geloof ik grotendeels vanwege hun bank. De reserve spelers die PSV had waren van een hoger niveau dan de reserve spelers van veel andere titel kandidaten.
Jammer genoeg betekende dit op sommige posities dat de reserves even slecht waren als wat in de basis stond.

edit:
Dat Bruma genoemd werd voor Oranje was misschien ook te danken aan het feit dat we afgelopen zomer slechts 4 kandidaten hadden voor het centrum van Oranje.
Mathijsen, de Vrij, BMI, Heitinga en Vlaar.
Bruma ging weg bij HSV (waar hij zijn basis plek kwijt was) en ging naar PSV en omdat hij al voor Oranje gespeeld had werd zijn naam al vlug genoemd om de te oude Heitinga en Mathijsen te vervangen.
Maar in de 1e seizoens helft is Veltman basis speler geworden bij Ajax en doet het vrij goed (afgezien van wat fouten die hij vind ik mag maken met zijn ervaring).

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 16-01-2014 19:01 ]

Verwijderd

Ik lees dat Ruiz gaat aansluiten op donderdag en vrijdag een training meemaakt. Ik ben benieuwd of ze hem in de basis zetten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:53:
[...]
Bruma ging weg bij HSV (waar hij zijn basis plek kwijt was) en ging naar PSV en omdat hij al voor Oranje gespeeld had werd zijn naam al vlug genoemd om de te oude Heitinga en Mathijsen te vervangen.
De te oude Heitinga? Meen je dit nou serieus? Die gozer is net 30 geworden, hij kan nog met gemak 4 jaar mee, 86 interlands heeft ie in de benen, die ervaring kan Oranje goed gebruiken op een eindtoernooi hoor.
Dat ie momenteel bij Everton niet aan de bak komt, zegt niets over zijn kwaliteiten.

@EnzoMatrix: dat klopt, ik hoop dat ie tegen Ajax nog niet in topvorm is, ik verwacht dat hij invalt. ;)

• D-e-n
Dat zegt wel iets over de vorm van Heitinga. Hij haalt gewoon zijn niveau niet (meer). Bij het EK was hij ook een ramp. Afwachten of het terug komt.

Wat Bruma betreft: het kan verkeren. Een paar maanden terug was "iedereen" zo verguld dat hij De Vrij in Oranje kwam aflossen. De man had meer uitstraling volgens Vd Gijp. Die zal nu ook wel weer anders roepen.

[ Voor 41% gewijzigd door D-e-n op 16-01-2014 20:16 ]

• Deadsy
tweaker2010 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:26:
[...]

De te oude Heitinga? Meen je dit nou serieus? Die gozer is net 30 geworden, hij kan nog met gemak 4 jaar mee, 86 interlands heeft ie in de benen, die ervaring kan Oranje goed gebruiken op een eindtoernooi hoor.
Dat ie momenteel bij Everton niet aan de bak komt, zegt niets over zijn kwaliteiten.

@EnzoMatrix: dat klopt, ik hoop dat ie tegen Ajax nog niet in topvorm is, ik verwacht dat hij invalt. ;)
Klopt hij is pas 30 maar toch al te oud.
De een kan tot zijn 36e top zijn en de ander is met zijn 30e al te oud.
Hij is te traag, niet alleen als hij moet rennen maar ook zijn handelings snelheid. Dat hij bij Everton niet meer speelt is niet zonder reden, dat is ook de reden waarom hij zoveel moeite heeft om een nieuwe club te vinden hij zal gewoon een flinke stap achteruit moeten nemen.

West Ham had dan wel interesse maar dat was alleen omdat ze diverse blessures hebben en hem als goedkope optie zagen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:03:
Dat zegt wel iets over de vorm van Heitinga. Hij haalt gewoon zijn niveau niet (meer). Bij het EK was hij ook een ramp. Afwachten of het terug komt.
Hoe kun je nu beoordelen of ie zijn niveau niet haalt als hij niet meer wordt opgesteld? 8)7
Bij het EK was heel de selectie een ramp. Er was daar niet 1 speler die toen zijn normale niveau haalde.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:07:
[...]

Hoe kun je nu beoordelen of ie zijn niveau niet haalt als hij niet meer wordt opgesteld? 8)7
Bij het EK was heel de selectie een ramp. Er was daar niet 1 speler die toen zijn normale niveau haalde.
Het feit dat hij al maanden, zelfs jaren niet meer in de basis staat zegt genoeg over zijn niveau. Distin is nou bijvoorbeeld ook geen geweldenaar.. Als je het bij Everton niet weet waar te maken heb je niks bij Oranje te zoeken.

De enige ervaren man die in mijn ogen in aanmerking komt is op dit moment Mathijsen. Niet voor de basis maar wel in een rol zoals Ooijer die in 2010 bekleedde. Mathijsen staat als enige Nederlandse verdediger op dit moment echt goed te voetballen (ja het is winterstop). Wat mij betreft de ideale man als stand in voor Indi, De Vrij, Veltman you name it.

[ Voor 9% gewijzigd door CR1691 op 16-01-2014 22:30 ]

• D-e-n
tweaker2010 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:07:
[...]

Je kunt het wel steeds voor hem opnemen maar feit is dat hij geen basisplaats bij Everton heeft en al twee jaar geen vorm heeft laten zien. Het kan best dat hij ergens anders zijn ritme weer vindt maar dat is niet vanzelfsprekend.

Overigens was het trage niet doordekkende centrum wel degelijk één van de oorzaken van het fiasco op het EK.

Verwijderd

Al vind ik die foto van Dennis Osseweijer eigenlijk toch ook wel wat hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/q71/7751_794972613851997_1336109011_n.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 00:10 ]

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Tenenkrommend maar daardoor ook wel weer leuk :+

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Whaha, ik moest lachen, acteerniveau is natuurlijk te kut voor woorden, maar toch :P

Last.fm | Code Talks

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

Vos

AFCA

Haha ze acteren beduidend beter op het veld ;).

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:43:
[...]
Overigens was het trage niet doordekkende centrum wel degelijk één van de oorzaken van het fiasco op het EK.
Overigens stond Vlaar toen ook in het centrum en daar lees ik niets negatiefs over, zelfde verhaal met Mathijsen. Ik blijf erbij dat sommige spelers bij oranje te snel door het afvoerputje worden gespoeld. Stekelenburg kan erover meepraten. Zo ben je de keeper in de WK finale en zo sta je ernaast...

• D-e-n
Vlaar speelde pas tegen Portugal dus die vergelijking gaat mank. En zowel Mathijssen als Heitinga als Willems als vd Wiel hebben genoeg kritiek gehad. In Willems ziet niemand het nog zitten geloof ik, vd Wiel is opgebloeid bij PSG en Mathijssen begint langzaam weer serieus genomen te worden sinds hij bij Feyenoord beter draait. Dus waarom moet dat bij Heitinga anders zijn?

Ik beoordeel hem op wat hij nu en de afgelopen jaren laat zien, niet op wat hij mogelijk zou kunnen laten zien. Zolang Heitinga niet speelt weten we niet hoe hij er voor staat. En als De Vrij, Matthijssen, Indi, Veltman, van Dijk, Vlaar enzovoort wel spelen en vorm tonen komt hij gewoon niet in aanmerking. Het komende half jaar wordt dus alles bepalend voor Heitinga, de keuze van de club vooral.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 17-01-2014 12:40 ]

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Contract Manolev in samenspraak tussen speler en clubleiding ontbonden, gaat nu terug naar zijn oude club in Bulgarije om conditie op peil te houden en vanuit daar een nieuwe stap te zetten in zijn carriere.

Hij werd slechter gemaakt in de media dan hij daadwerkelijk was, maar toch rouw ik er geen seconde om. Verdedigend wel ok, technisch (aanvallend) kwam hij in alle opzichten tekort voor de Nederlandse top.

• rikoos
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:51:

Al vind ik die foto van Dennis Osseweijer eigenlijk toch ook wel wat hebben :)

[afbeelding]
De 2de van links, is dat Doutze K. ? Of wacht... belangrijker .... Waar is dit ;-)

• Deadsy
Catorce schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:41:
Contract Manolev in samenspraak tussen speler en clubleiding ontbonden, gaat nu terug naar zijn oude club in Bulgarije om conditie op peil te houden en vanuit daar een nieuwe stap te zetten in zijn carriere.

Hij werd slechter gemaakt in de media dan hij daadwerkelijk was, maar toch rouw ik er geen seconde om. Verdedigend wel ok, technisch (aanvallend) kwam hij in alle opzichten tekort voor de Nederlandse top.
Inderdaad, verdedigend was inderdaad niets mis met hem en op dat gebied vind ik hem een flink stuk beter dan wat er in het 1e speelt.
Aanvallend was hij inderdaad lachwekkend en juist om zijn aanvallende kwaliteiten werd hij belachelijk gemaakt, ik heb nooit begrepen waarom de trainers hier niets tegen deden. Maak hem gewoon duidelijk dat hij maximaal tot de middenlijn mag met de bal en hem dan moet afgeven want verdedigend was het gewoon in orde.

Begrijp ook niet waarom Cocu hem wel terug gezet heeft naar Jong PSV en Toivonen niet. Want Toivonen heeft in de 1e seizoens helft niets toegevoegd en Manolev was denk ik echt wel beter geweest dan Arias.

Ik las ook dat Sanders al aan het kijken is of ze Ruiz definitief vast kunnen leggen 8)7 .
Misschien haalt hij het niveau van zijn eerste seizoen bij Twente en voegt hij echt iets toe maar ik zou hier pas tijd en geld aan verspillen wanneer ik versterkingen voor de verdediging geregeld heb voor volgend seizoen.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Eerst ook maar eens afwachten of Fulham de vraagprijs nog laat dalen, schijnbaar willen ze 10 miljoen voor em hebben

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Los van de vraagprijs, welke wellicht op te hoesten is, blijft het salaris een struikelblok. Of Ruiz moet bereid zijn om minimaal de helft van zijn salaris op te geven. De enige reden dat Ruiz namelijk niet boven het salarisplafond van PSV gaat is omdat hij net iets minder dan een miljoen verdient in de resterende 4 maanden van deze competitie. En wanneer PSV 1,5 a 2 miljoen salaris per jaar gaat neertellen voor een speler als Ruiz dan zijn ze goed gek...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:45
De Boer voert goed gesprek met 'reserve' Bojan

Bojan Krkic stevent af op een plek op de reservebank in de topper tegen psv. Trainer Frank de Boer verkiest vrijwel zeker Lasse Schöne boven de huurling van FC Barcelona.

De Boer voerde na de training een lang gesprek met Bojan, waarin de Spanjaard volgens De Telegraaf uitleg kreeg over zijn reserverol tegen psv. Eerder hintte de Ajax-trainer in Turkije al naar een basisplaats voor Schöne. "Zijn voordeel is dat hij met zijn traptechniek belangrijk is bij spelhervattingen", zei hij toen.

De basisplaats voor Schöne betekent dat Ajax zondag met twee middenvelders als aanvallers speelt. Siem de Jong begint namelijk zo goed als zeker in de spits, waardoor Kolbeinn Sigthórsson genoegen moet nemen met een reserverol.
'Geen spits breekt door bij De Boer'

Frank de Boer moet volgens het NRC nog één belangrijke stap maken in zijn ontwikkeling als trainer: aanvallers beter maken. In de krant wordt beschreven hoe de ploeg op tactisch gebied sterk ontwikkeld is, maar dat dit ten koste gaat van de creatieve spelers.

De botsing tussen De Boer en Mounir El Hamdiaoui wordt als voorbeeld genomen van zowel de kracht als zwakte van de trainer. De Marokkaanse spits weigerde zich aan te passen aan de richtlijnen van De Boer en viel hierdoor buiten de ploeg. Na hem volgde een reeks creatievelingen die ook niet in het systeem van de trainer pasten, waaronder Miralem Sulejmani en Lorenzo Ebecilio. Ook huidige spelers als Danny Hoesen en Viktor Fischer komen niet goed tot hun recht bij Ajax.

Volgens de krant ontwikkelen de verdedigers en middenvelders zich in Amsterdam uitstekend, maar blijven de spitsen achter door alle tactische richtlijnen die aan ze opgelegd worden. Er zou nog maar weinig ruimte zijn om 'iets geks' te doen, een mannetje passeren of een spannende actie. De Boer zou nu vaker middenvelders als Siem de Jong en Lasse Schöne in de aanval gebruiken, omdat zij meer gewend zijn hun verstand te gebruiken, tactisch te denken en risico's in te calculeren.

In het artikel wordt gesteld dat er sinds de aanstelling van De Boer in 2010 niet één spits structureel beter is geworden. Dit zou dan ook de grote uitdaging zijn voor de coach om een echte toptrainer te worden.
Het is inderdaad opvallend dat er maar geen aanvallende speler wil doorbreken bij Ajax. Als je ziet hoe vaak de voorhoede van spelers wisselt, of dat er middenvelders in de voorhoede staan dan kun je eigenlijk niet anders concluderen dat de aanvallers niet echt beter worden onder F. de Boer. Aan de andere kant is Ajax wel al 3x op rij kampioen geworden en maken ze (meestal) de meeste doelpunten van alle teams.

Ik denk vooral dat de Nederlandse competitie niet sterk genoeg is om dit probleem te zien, maar als je in de Champions League kijkt heeft Ajax gewoon simpel weg te veel kansen nodig om daar succes te behalen.

Desalniettemin ongelooflijk veel zin in morgen, op naar Ajax - PSV!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Siem de Jong heeft een spierblessure opgelopen en haakt af. Morgen dus waarschijnlijk Hoesen in de spits. Stiekem hoop ik echter op Bojan. Hoe dan ook, een beste aderlating voor een belangrijke wedstrijd en wellicht ook voor woensdag tegen Feyenoord ;(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Han schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:51:
Siem de Jong heeft een spierblessure opgelopen en haakt af. Morgen dus waarschijnlijk Hoesen in de spits. Stiekem hoop ik echter op Bojan. Hoe dan ook, een beste aderlating voor een belangrijke wedstrijd en wellicht ook voor woensdag tegen Feyenoord ;(
Mocht dat inderdaad zo zijn dan is het allengs niet echt een leuk seizoen aan het worden voor Siem. Zou dat wellicht ook van invloed gaan worden op zijn aanstaande transfer?

Verwijderd

Gynnad schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:35:
[...]

[...]

Het is inderdaad opvallend dat er maar geen aanvallende speler wil doorbreken bij Ajax. Als je ziet hoe vaak de voorhoede van spelers wisselt, of dat er middenvelders in de voorhoede staan dan kun je eigenlijk niet anders concluderen dat de aanvallers niet echt beter worden onder F. de Boer. Aan de andere kant is Ajax wel al 3x op rij kampioen geworden en maken ze (meestal) de meeste doelpunten van alle teams.

Ik denk vooral dat de Nederlandse competitie niet sterk genoeg is om dit probleem te zien, maar als je in de Champions League kijkt heeft Ajax gewoon simpel weg te veel kansen nodig om daar succes te behalen.

Desalniettemin ongelooflijk veel zin in morgen, op naar Ajax - PSV!
Het is inderdaad opvallend, maar is dit niet gewoon een kwestie van kwaliteit? Is het niet toevallig dat alle genoemde spelers heel wisselvallig zijn in hun spel, en het na hun vertrek ook stuk voor stuk niet waar hebben gemaakt en veelal op de bank zitten te verpieteren? Scorebordjournalistiek imo.

Overigens staat het hele artikel me niet aan. Ebecilio en Sulejmani als serieuze voorbeelden aanhalen (wtf |:( ), de Boer afschilderen als een coach die een systeem hanteert waarbinnen geen ruimte is voor individuele acties en Fischer die zogenaamd niet past in het systeem. Wat een onzin joh, volgende keer hier niet meer serieus op in gaan ;)

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

Vos

AFCA

Aii, wat een pechseizoen heeft hij. Heeft Ajax nog weinig plezier aan beleeft.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tegen Barca was Siem er ook niet bij dus het hoeft geen ramp te zijn als de rest scherp is en vertrouwen heeft. Ik mag toch hopen dat Hoesen de voorkeur krijgt, Bojan heeft nog helemaal niets laten zien.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik weet dat ik gekleurd ben maar ik moet het ff kwijt: wat is die scheids Higler een LUL. En niet alleen deze wedstrijd.

Ik zit de hele tijd rkc te kijken, elke klein duwtje is een vrije trap voor rkc. Fc Groningen wordt soms de poten afgehakt en wuift ie weg. Soms ook niet hoor. Maar al met al verziekt Higler weer aardig een wedstrijd wat hij al zo vaak heeft gedaan. En nu ook nog rood, erg zwaar gestraft.
Als Groningen punten verliest, weet je wie de schuldige is.

edit: nu een penalty (die wel terecht is). BEDANKT HIGLER, weer een wedstrijd weten te verzieken

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 18-01-2014 21:23 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Vreemd geval is dat. Wanneer spelers week in week uit falen worden ze door hun baas/coach gewoon niet meer opgesteld. Higler mag week in week uit wedstrijden verzieken en blijft weer wedstrijdjes krijgen. Onvoorstelbaar voor zo'n incompetente scheidsrechter.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:16
JanW schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:25:
Vreemd geval is dat. Wanneer spelers week in week uit falen worden ze door hun baas/coach gewoon niet meer opgesteld. Higler mag week in week uit wedstrijden verzieken en blijft weer wedstrijdjes krijgen. Onvoorstelbaar voor zo'n incompetente scheidsrechter.
Nou ik zeg het niet omdat ik voor Groningen ben, ik zie die scheids vaker wedstrijden verzieken.
Mij ook een echt een verbazing dat die man nog fluit.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het is wel duidelijk dat Vitesse met Ajax kampioenskandidaat is. 90+1, een nieuwe standaard in de top?

EDIT:

Wat een gestuntel bij Feyenoord :N Vraag me ook wel eens af of je in plaats van een trainingsweek niet gewoon beter een extra week vrijaf moet geven

[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 19-01-2014 14:42 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 23:19
Ongelooflijk, maar ik verwacht wel dat Feyenoord er nog één of twee in schiet. Het nonchalante bij deze goal zal Koeman in ieder geval zeker niet blij mee zijn! Immers lijkt trouwens wel redelijk in de wedstrijd te zitten.

EDIT: Wat kan Janmaat toch lekker uithalen :9

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 19-01-2014 14:46 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Fijn begin weer :') . Hoop praatjes vanuit de selectie dat ze mee willen doen om de titel, krijg je zo'n knullige goal tegen... Ach gelukkig is er nog genoeg tijd om het recht te zetten.

En het staat alweer 1-1 :)

[ Voor 7% gewijzigd door CR1691 op 19-01-2014 14:47 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-01 23:19
Ennnnn, 1-1! Snelle reactie van Schaken! Tsja, ook slordig van Bulthuis...
En AWESOME, 1-2! Mooie actie van Janmaat en prachtig afgemaakt!

[ Voor 130% gewijzigd door Arjan90 op 19-01-2014 14:49 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ooohhhh wat een wondergoal zeg! Pelle wat een held!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

PWM schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:13:
Vraag me ook wel eens af of je in plaats van een trainingsweek niet gewoon beter een extra week vrijaf moet geven
Pff, zeer verstandig natuurlijk om een trainingsweek te doen :+
Pagina: 1 ... 117 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum