toolkist schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:25:
[...]
Onervaren?
Maher: 2 seizoenen lang bij AZ nagenoeg alles gespeeld
Zoet: 2 seizoenen bij RKC nagenoeg alles gespeeld
Bruma: 40 wedstrijden Bundesliga
Manolev: Speelde al ruim 70 wedstrijden voor PSV
Willems: Al ruim 60 wedstrijden voor PSV, over 3 seizoenen
Dan heb je nog Matavz, Wijnaldum en Toivonen die ruim voldoende Eredivisie ervaring hebben. Sure, niet allemaal al bij een topclub, maar dan nog. 't is maar Eredivisie.
Ik zet Manolev ook in het rijtje aangezien die echt niet minder is dan Brenet (of Arias), maar die moet zo nodig spelen omdat er een gigantische druk lag op het brengen van eigen jeugd. Je zou bijna denken dat ze em niet meer op durven stellen door de Manolevjes van vd Gijp
Zo onervaren is PSV echt niet hoor.
Echt?
Maher: Het is toch wel te zien dat Maher moeite heeft met de druk en hij is in de eerste seizoens helft geen schim geweest van de Maher van AZ.
Zoet: hem vind ik een van de betere spelers maar hij heeft het probleem dat de 4 man voor hem teveel fouten maken. Daarnaast is spelen voor RKC toch wel wat anders dan spelen in het 1e van PSV.
Hij is nog geen echt ervaren top keeper die de 4 man voor hem beter kan maken.
Bruma: Je moet niet teveel naar het aantal wedstrijden kijken maar meer naar het aantal minuten. In zijn 1e seizoen was hij ondanks zijn prutsers inderdaad basisspeler maar in het 2e seizoen was hij gewoon reserve en mocht alleen spelen bij blessures. Het zegt toch wel wat dat hij bij een zwake ploeg als HSV bankzitter was.
Ik volg de Bundesliga en de fouten die Bruma bij PSV maakt die maakte hij bij HSV ook en hij heeft de mazzel dat hij er zo vaak mee weg komt. In de afgelopen 3 jaar heb ik hem niet echt zien groeien alhoewel je dat toch wel mocht verwachten.
Manolev: Inderdaad, Speelde. Hij zit het hele seizoen al zijn wedstrijden af te werken bij Jong PSV.
Willems: Sorry maar hem vind ik samen met Bruma de zwakke schakels bij PSV achterin. Een zwaar overschatte speler die alleen speelt omdat er geen betere optie is (net zoals met Bruma).
Dat deze jongen in 3 jaar tijd zoveel wedstrijden heeft kunnen spelen voor PSV vind ik gewoon een teken van armoede.
Matavz functioneerd gewoon niet goed bij PSV waar het aan ligt weet ik ook niet.
Wijnaldum vind/vond ik de beste speler van PSV. Iemand die iets toevoegd en waar de andere spelers in de aanval iets kunnen leren. Maar sinds hij geblesseerd is loopt het aanvallend totaal niet bij PSV wat dan toch weer laat zien hoe afhankelijk ze van 1 speler zijn.
Toivonen? Echt meen je dat? Het is toch gewoon lachwekkend dat hij dit seizoen zolang in de basis gestaan heeft en bijna elke wedstrijd volledig onzichtbaar was. Dat hij zoveel heeft mogen spelen kan alleen maar zijn omdat PSV zich door hem en Raiola heeft laten manipuleren want anders begrijp ik het ook niet meer.
Ja Toivonen is een goede en ervaren speler (als je kijkt naar zijn prestaties in het verleden), iemand die PSV op het moment echt zou kunnen gebruiken maar hij heeft de totaal verkeerde instelling en toont ook nul inzet en dat het hele seizoen al.
Manolev vind ik persoonlijk beter dan Arias en Brenet.
Brenet kun je het niet kwalijk nemen, hij is jong en onervaren en heeft het pech dat de hele verdediging zwak is dus niemand om hem te corrigeren of te helpen.
Arias vind ik een hele slechte transfer en ik hoop echt dat ze hem niet gehaald hebben omdat ze hem jaren geleden in een jeugd toernooi zo goed vonden.
Dat Manolev niet speelt heeft echt niets met vd Gijp te maken.
Aan het begin van het seizoen zei men dat spelers met aflopende contracten die niet willen verlengen terug gezet worden naar Jong PSV. Bij Manolev had men de ballen dit te doen maar Toivonen vertegendwoordigde in hun ogen te veel waarde dus durfden ze het bij hem niet.
Alleen omdat sommige spelers die je noemt veel wedstrijden gespeeld hebben betekend niet dat ze goed en ervaren zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Deadsy op 04-01-2014 03:23
]