[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.430 views

Onderwerpen

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

kimiferrari schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:35:
[...]

Die cijfers slaan ook nergens op bij VI. Volgens mij bij Feyenoord beoordeelt Martijn Krabbendam de spelers. Hij is nogal een Feyenoord supporter, dus zijn zijn cijfers niet echt objectief.
Onzin. Krabbendam is een Spartaan. Dat weet iedere Feyenoordsupporter. Hij is watcher van Feyenoord, oranje en jawel Sparta.

PSN: Finally_Chris

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
CR1691 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 01:17:
[...]

Onzin. Krabbendam is een Spartaan. Dat weet iedere Feyenoordsupporter. Hij is watcher van Feyenoord, oranje en jawel Sparta.
De Feyenoord spelers krijgen wel opvallende hoge scores vaak hoor. Jack van Gelder zegt ook dat hij geen Ajaxcied is en voor AFC is, maar het is ook algemeen bekend dat hij wel voor Ajax is.

[ Voor 16% gewijzigd door kimiferrari op 24-12-2013 07:42 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Outerspace schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:57:
Ik kan Cillisen niet eens terugvinden in het klassement, net zoals 2 andere keepers niet. Ik vind het maar een raar klassement :P
Van de uitzending van gisteren kan ik mij herinneren dat Cillissen in de top 5 stond.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
kimiferrari schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:40:
[...]

De Feyenoord spelers krijgen wel opvallende hoge scores vaak hoor. Jack van Gelder zegt ook dat hij geen Ajaxcied is en voor AFC is, maar het is ook algemeen bekend dat hij wel voor Ajax is.
Spartanen die ook voor Feyenoord zijn zijn nog zeldzamer dan Ajacieden die ook voor Feyenoord zijn. Er kan ook gewoon een reden voor zijn ipv dat iemand gelijk partijdig is als hij iets positiefs over Feyenoord zegt.

De reden dat Feyenoord spelers vrij hoog staan zou kunnen zijn dat ze het meest constant zijn. Het probleem is dat er naast Pelle te weinig scorend vermogen is, maar het spel is bijna altijd redelijk het grootste deel van de wedstrijd. Plus dat de spelers die het goed doen bij Ajax het begin van het seizoen gemist hebben en dus per definitie niet mee doen of op achterstand staan. Ajax heeft een bredere selectie, wat een kwaliteit is maar een nadeel voor deze ranking.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:14:
[...]

Het gaat niet om de beste. Het gaat om de meest constante. Dat is dus niet altijd de briljante technicus die met een voetbeweging de wedstrijd beslist.

En wie dan? Piazon of Tadic? Wellicht waren die niet zo constant? Bij Feyenoord zelf heeft Pelle ook een aantal mindere wedstrijden gespeeld. En iemand als Blind heeft pas in de loop van het seizoen de vorm gevonden. En ik vind Clasie ten opzichte van Blind ook de completere middenvelder wat dat betreft.
Mwah, de titel die aan deze prijs wordt gekoppeld is "de beste speler van het jaar". Noem hem dan de meest constante speler of doe wat aan de manier van beoordelen want zo gaat het nergens over. Probleem is gewoon dat er op het moment geen speler is die er met kop en schouders boven uit steekt. Maar goed, ook al is een dergelijke speler aanwezig is het nog maar de vraag of deze speler een serieuze kansmaker is. Ik meen dat Jan Vertonghen en Luis Suarez in hun laatste jaar deze prijs zijn misgelopen aan respectievelijk Evander Sno en Ruud Vormer. Lachwekkend.

Dat je nog geeneens een overzicht kunt vinden van de winnaars zegt eigenlijk alles over deze prijs. Alsof ze het de helft van de tijd ermee eens zijn dat het nergens op slaat en dus maar geen overzicht bijhouden.

En Blind is bij Ajax al het hele seizoen redelijk constant, zelfs als een van de weinigen toen Ajax in een vormdip zat.
argro schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:47:
[...]
Van de uitzending van gisteren kan ik mij herinneren dat Cillissen in de top 5 stond.
Dat is waarschijnlijk het weekklassement geweest. Om in het totale klassement opgenomen te worden moet je geloof ik een x aantal procent van de wedstrijden gespeeld hebben, en hier voldoet hij vooralsnog nog niet aan.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:07:
[...]

Dat is waarschijnlijk het weekklassement geweest. Om in het totale klassement opgenomen te worden moet je geloof ik een x aantal procent van de wedstrijden gespeeld hebben, en hier voldoet hij vooralsnog nog niet aan.
Nope.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xb95E42Fvaj83Cw0LhUKnwKt/full.jpg

Het lijkt erop dat http://www.vi.nl/gpk.htm nog een speelronde achterloopt. Van speelronde 18 zijn er ook nog geen resultaten zichtbaar in ieder geval. Ook staat Mokotje nog op nr. 2, terwijl die in bovenstaande top 5 niet meer staat. Wellicht dat Cillessen met de wedstrijd van afgelopen weekend net het quorum heeft gehaald en daarom opeens in de top 5 staat?

[ Voor 30% gewijzigd door argro op 24-12-2013 13:29 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 21:21

Shabbaman

Got love?

kimiferrari schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:45:
[...]

Ook raar dat Depay pas op de 78e plaats staat, Hij is volgens mij echt wel de best presterende PSVer
Depay is de speler met de meeste doelpogingen van de eredivisie (57), maar dit zijn bijna allemaal schoten van ruime afstand. De kans om te scoren uit de doelpogingen van Depay is slechts 6,9 procent per schot en daarmee helpt de jonge vleugelaanvaller zijn ploeg niet.
http://www.volkskrant.nl/...-gemakkelijk-excuus.dhtml

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:52
Tja dat word toch al langer gezegd. Dat het een talent is met oogkleppen en dat hij het team niet echt helpt met de dingen die hij doet.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:45

PauseBreak

derp!

Deadsy schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:00:
[...]

Tja dat word toch al langer gezegd. Dat het een talent is met oogkleppen en dat hij het team niet echt helpt met de dingen die hij doet.
Het is wel aan het veranderen. Vorige wedstrijd heeft hij zich echt wel ingezet voor het team. Volgens mij zelfs geen schoten van afstand, voornamelijk fatsoenlijke voorzetten. Alleen jammer dat PSV geen lange spits heeft :+

Nee, merp!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

kimiferrari schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 07:40:
[...]

Ik wens je veel succes bij je zoektocht naar spartanen die voor Feyenoord zijn, die zijn amper te vinden. Krabbendam zit heel dicht op de club en geeft af em toe te hoge cijfers (wellicht). Maar dat heeft dus niets met zijn voorkeur te maken. En waar hebben we het over trouwens. Er bestaan 7483718 soorten klassementen, lekker belangrijk allemaal.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CR1691 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:29:
[...]

Ik wens je veel succes bij je zoektocht naar spartanen die voor Feyenoord zijn, die zijn amper te vinden. Krabbendam zit heel dicht op de club en geeft af em toe te hoge cijfers (wellicht). Maar dat heeft dus niets met zijn voorkeur te maken. En waar hebben we het over trouwens. Er bestaan 7483718 soorten klassementen, lekker belangrijk allemaal.
Bij mij op m'n werk alleen al 2.. Eerst de Rotterdamse clubs, dan de rest.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:07:
[...]

Mwah, de titel die aan deze prijs wordt gekoppeld is "de beste speler van het jaar". Noem hem dan de meest constante speler of doe wat aan de manier van beoordelen want zo gaat het nergens over. Probleem is gewoon dat er op het moment geen speler is die er met kop en schouders boven uit steekt. Maar goed, ook al is een dergelijke speler aanwezig is het nog maar de vraag of deze speler een serieuze kansmaker is. Ik meen dat Jan Vertonghen en Luis Suarez in hun laatste jaar deze prijs zijn misgelopen aan respectievelijk Evander Sno en Ruud Vormer. Lachwekkend.

Dat je nog geeneens een overzicht kunt vinden van de winnaars zegt eigenlijk alles over deze prijs. Alsof ze het de helft van de tijd ermee eens zijn dat het nergens op slaat en dus maar geen overzicht bijhouden.

En Blind is bij Ajax al het hele seizoen redelijk constant, zelfs als een van de weinigen toen Ajax in een vormdip zat.
Volgens mij wonnen toppers als van Basten dit soort klassementen ook niet zo vaak. Of het nu VI, AD of Telegraaf is: allrounders hebben nu eenmaal sneller een zesje of zeventje.

Vormer of Sno als winnaar is inderdaad wat vreemd. Maar als nu een Clasie, Propper of Cilessen hoge ogen zouden gooien zou dat toch niet raar zijn.

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:45:
[...]

Bij mij op m'n werk alleen al 2.. Eerst de Rotterdamse clubs, dan de rest.
Dat zijn dan de enige 2 die niet meedoen met het gejuich in het Kasteel als er een achterstand / verlies van Feyenoord wordt opgeroepen. Iedereen weet dat men dan bijna harder juicht als wanneer Sparta gescoord heeft. Sparta is jarenlang sterker en gelijkwaardig geweest aan Feyenoord, de rivaliteit uit doe tijd is van Feyenoord kant verdwenen omdat het geen concurrentie meer is, maar van Sparta kant alleen maar feller geworden. Een echte Spartapiet zegt zoiets als jouw collega niet, dat is echt als iemand die in de Kuip zit en tegelijkertijd hoopt dat op z'n minst een club uit de grootste 2 steden kampioen moet worden. :9

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
Ben zelf voor Sparta, nu Sparta niet meer in de Eredivisie speelt heb ik in de Eredivisie een voorkeur voor Feyenoord ten opzichte van de rest. Maar als Feyenoord toch een keer tegen Sparta moet dan moet Sparta geen spaan heel laten van ze natuurlijk :+

Misschien ben ik dan geen echte Spartaan. Maar ik weet wel dat je van een ploeg als Sparta heel snel grijze haren krijgt. Ze slagen er altijd in om alles te verkloten, kijk maar naar die laatste playoff duels tegen Excelsior en Roda. Dat is typisch Sparta en eigenlijk ook een beetje een haat-liefdeverhouding want ze kunnen best wel leuk ballen maar als het erop aan komt geven ze nooit, maar dan ook echt nooit thuis :')

Zullen wij laten horen SP-AR-TA!

• toolkist
  • Niet online
Om maar even in het juiste topic door te gaan:
chim0 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:16:
[...]

Luuk in de spits, Siem erachter en Klaassen op de bank? :+

Tja, Klaassen moeten we nog maar even afwachten. Heeft goeie dingen laten zien, maar je weet hoe het gaat in de Nederlandse competitie: twee keer een scheet laten en je bent meteen "de nieuwe Bergkamp" :z
Lijkt me heel sterk dat De Boer dat doet, hoogstens als Klaassen voor eind januari ineens zwaar geblesseerd raakt.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:30
toolkist schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:22:

Lijkt me heel sterk dat De Boer dat doet, hoogstens als Klaassen voor eind januari ineens zwaar geblesseerd raakt.
Weet ik, vandaar ook de smiley. Maar De Jong gaat sowieso niet naar Ajax, omdat ie daar nooit het salaris gaat verdienen wat ie bij Gladbach verdient.

Maar Luuk de Jong is goed in de kleine ruimte, kan een bal vasthouden, dus die zou prima in de spits kunnen fungeren als aanspeelpunt en dan jongens als Klaassen en Fisher eromheen. Soort van Pelle. :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:53

Quad

Doof

Zo dan, PEC Zwolle heeft een hele goede aankoop gedaan met het binnen halen van Denis Mahmudov! Zat er aan te komen, bijzonder goede speler bij Excelsior 31 wat heel afhankelijk van hem is, we gaan hem missen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Is natuurlijk wel nog even afwachten of ie de stap van Topklasse naar Eredivisie zomaar even maakt ;)

• Quad

Quad

Doof

Dat klopt, maar was al wel te goed eigenlijk voor Excelsior '31. Komt nu ook in een veel betere trainingsfaciliteit terecht, hij kan alleen maar groeien. Je kan natuurlijk niet van hem verwachten dat hij in 10 wedstrijden er 15 in legt natuurlijk.
Ik ben benieuwd!

nggyu nglyd

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zo gigantisch is de stap van Topklasse naar Eredivisie nu ook weer niet. Ja, in euro's misschien nog net, maar verder ... :P

Nee, merp!

• Deadsy
De stap qua levensstijl is denk ik ook vrij groot.

Hij zal harder en vaker moeten trainen nu en daar moet je je levens stijl toch wel op aan moeten passen.
Niet iedere speler kan die stap maken.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/benfica-zet-ajax-en-op-zijspoor-belande-john-in-wachtkamer.htm
Wat vinden jullie hiervan? Een half jaar huren en evt optie tot koop, helaas wel tegen een fors salaris.

• toolkist
  • Niet online
Is nog maar afwachten hoe groot dat deel van het salaris zou zijn. Wat mij betreft betalen ze in totaal niet meer dan 6 ton voor dat half jaar en dat vind ik eigenlijk al te veel.
Sowieso ben ik er voor mezelf nog niet over uit of ik dit wel de juiste versterking vind voor de plek rechtsbuiten. Zo vaak heeft John daar niet gespeeld bij Twente.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Volgens mij kan hij op links beter uit de voeten dan als rechtsback inderdaad.
Misschien mag Fischer naar rechts verhuizen? Niet dat hij daar veel ervaring heeft..
Schone kan overal wel uit de voeten,,

[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 28-12-2013 22:55 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Match of the Day heeft een fijne presentatrice :-)

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
Onzinnieuws is weer lekker op gang gekomen. Kunnen we naast het komkommernieuws ook het oliebollennieuws invoeren?

"AZ is geïnteresseerd in De Zeeuw bij vertrek Martens"
Even op reageren. De Zeeuw is niet geliefd in Alkmaar, hij heeft in zijn tijd bij ajax erg veel lopen schoppen naar de AZ-staf en terwijl hij bij AZ zat werd hij meermaals betrapt op ongegeneerde quotes om liefde voor de club enkele kilometers zuidelijk te uiten. Als dit waar is en hij komt weer bij AZ, zal hij zeker geen prettige wedstrijden beleven. Ik denk dat het dom is als hij terug zou komen naar Alkmaar. Bovendien past hij totaal niet in het middenveld van AZ, met Ortiz en Gudelj. We moeten een creatieve speler hebben, niet Demy.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• toolkist
  • Niet online
En dan scoort ie 2 keer, en dan is 99% van de supporters dat verleden vergeten (als ze het überhaupt al wisten) ;)
Weet niet hoe fit dat ie nu is, maar als ie wedstrijdfit is is het gewoon een goede speler voor AZ.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-01 17:29
De transfer zelf is een hele gevoelige, maar dat hij daarna ook nog eens Koeman en Scheringa heeft zitten afbranden in Sportweek zal nooit vergeten worden. Als Demy terugkomt hoeft hij niet te verwachten dat er 18.000 supporters vrolijk staan te klapperen voor 'm.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
BeefHazard schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:39:
De transfer zelf is een hele gevoelige, maar dat hij daarna ook nog eens Koeman en Scheringa heeft zitten afbranden in Sportweek zal nooit vergeten worden. Als Demy terugkomt hoeft hij niet te verwachten dat er 18.000 supporters vrolijk staan te klapperen voor 'm.
17.999 dus... :+

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• D-e-n
Los van de sentimenten is het gewoon een heel ander type dan Martens. Dus vanuit die visie zou het een onbegrijpelijke aankoop zijn.

• Deadsy
D-e-n schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:44:
Los van de sentimenten is het gewoon een heel ander type dan Martens. Dus vanuit die visie zou het een onbegrijpelijke aankoop zijn.
Misschien gaan ze het anders invullen of hebben ze al iemand die de plek/rol van Martens gaat invullen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Niemand die daar om zal malen na 1 goede wedstrijd hoor.

Nee, merp!

• toolkist
  • Niet online
De transfer zelf is een hele gevoelige, maar dat hij daarna ook nog eens Koeman en Scheringa heeft zitten afbranden in Sportweek zal nooit vergeten worden.
Misschien niet door de 100(of 1000, 2000?) fanatieke supporters, de rest weet dat niet eens (meer) en als ze het al weten is het nog maar de vraag of ze dat dwars zit.

• Deadsy
Recentelijk werd bekend dat Traoré naar Chelsea zou gaan en toen werd al snel gezegd dat deze wel naar Vitesse zou gaan en inderdaad, de middenvelder Traoré word direct doorgestuurd naar Vitesse.

Kakuta en Hutchinson gaan blijkbaar wel terug naar Chelsea. Vraag me af waarom, worden ze aan een andere club verhuurd of is dit puur omdat ze niet teveel spelers bij Vitesse willen hebben.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die gozer wordt aangetrokken om vervolgens direct bij Vitesse te gaan ballen. Eigenlijk is het te gek voor woorden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deadsy schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:17:
Kakuta en Hutchinson gaan blijkbaar wel terug naar Chelsea. Vraag me af waarom, worden ze aan een andere club verhuurd of is dit puur omdat ze niet teveel spelers bij Vitesse willen hebben.
Het werden er anders 7. Dan is het natuurlijk wachten tot er een stokje voor gestoken wordt. Nu zijn het er 5, wat al op het randje is.

• Deadsy
PWM schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:56:
[...]

Het werden er anders 7. Dan is het natuurlijk wachten tot er een stokje voor gestoken wordt. Nu zijn het er 5, wat al op het randje is.
Ja dat gevoel heb ik zelf ook een beetje. Dat de KNVB ofzo misschien heeft laten weten dat ze niet te ver moeten gaan.
Een andere reden zie ik niet echt want die 2 zullen nu echt niet bij het 1e van Chelsea komen.

Deze speler heeft geloof ik nog geen wedstrijd gespeeld voor een 1e elftal en gaat dus direct van zijn vorige club naar Vitesse zonder ook maar een wedstrijd voor een elftal van Chelsea gespeeld te hebben.
Betwijfel een beetje dat Vitesse dus specifiek om hem gevraagd heeft wat toch de uitspraak van Bosz tegenspreekt.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het zal je verbazen maar ik denk dat hij er niet ver naast zit. Ik woon in Alkmaar de de Ajax-haat is sinds AZ weer een beetje meedraait (eigenlijk sinds promotie) exponentieel gestegen. Het gaat tot in het extreme en ik heb eigenlijk geen idee waar het vandaan komt. Als Ajacied herken ik mij totaal niet in deze rivaliteit, en velen met mij. Moet wel zeggen dat die fanatieke AZ'ers behoorlijk op je zenuwen kunnen werken met hun simpele geleuter, maar dat geldt voor elke voetbaltokkie die zijn cluppie onevenredig lof toebedeelt. ;)

Jegens De Zeeuw verwacht ik dus wel onredelijk veel afkeer, maar ook dat zal wel verdwijnen als hij een paar keer belangrijk is. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 03-01-2014 08:41 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Laatst online: 08:55
Die AZ-supporters moesten wat, aangezien Telstar en Volendam niet in de Eredivisie voetballen.

Verder is er in mijn omgeving niet 1 Az-supporter die kan aangeven waarom ze een haat tegen "de Joden" of "020" hebben. Laatste keer kreeg ik als antwoord "Dat hoort gewoon zo, net zoals 010 dat heeft" _O-

Als je het mij vraagt is het pure afgunst dat die andere club uit Noord-Holland, 45 km verder, veel groter is.

K to the KillaZ

• toolkist
  • Niet online
KillaZ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:53:
Die AZ-supporters moesten wat, aangezien Telstar en Volendam niet in de Eredivisie voetballen.

Verder is er in mijn omgeving niet 1 Az-supporter die kan aangeven waarom ze een haat tegen "de Joden" of "020" hebben. Laatste keer kreeg ik als antwoord "Dat hoort gewoon zo, net zoals 010 dat heeft" _O-

Als je het mij vraagt is het pure afgunst dat die andere club uit Noord-Holland, 45 km verder, veel groter is.
Dat hebben supporters van zoveel clubs. Het is, met uitzondering van Feyenoord en wellicht Ado en Utrecht, ook maar van 1 kant. Met onderlinge rivaliteit kan het dan niet veel mee te maken hebben.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik lees net dat Kakuta + 3 andere spelers weggaan bij Vitesse, het blijft een duiventil daar. Piazon zal komende zomer ook wel vertrekken als ie zo doorgaat. Ben benieuwd of ze dit niveau kunnen vasthouden.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

De landelijke afkeer tegen Ajax in het algemeen begrijp ik wel, maar die in Alkmaar lijkt onderhand het niveau van dat in Den Haag te passeren. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens diverse bronnen heeft Enoh getekend bij Antalyaspor, nr. 14 in de Turkse competitie. Ben benieuwd naar de transfersom, ik schat slechts enkele tonnen. Ajax kan waarschijnlijk de komst van Zakaria Labyad uit het hoofd zetten, die schijnt onderweg te zijn naar de Bundesliga :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Enoh speelde alleen bij de beloften en ving een flink salaris, dus mooi dat ze van hem af zijn toch?

Wat zou Ajax in vredesnaam met een onruststoker als Labyad moeten?
Die transfer zal naar Duitsland zal wel op aanraden van zijn vader zijn:
http://www.vi.nl/nieuws/vader-labyad-miljonair-na-transfer-van-zoon-naar-sporting.htm

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Dat Enoh niet goed genoeg was voor Ajax kan ik begrijpen maar dat hij helemaal verbannen was naar Jong Ajax snap ik eigenlijk helemaal niets van.

Eyong Enoh is toch een nuttige speler...helaas alleen met beperkingen, in defensieve situaties vind ik hem wel degelijk nut hebben voor Ajax

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29

Vos

AFCA

Als balafpakker en knokker vond ik Enoh wel prima, maar De Boer lijkt niet de voorkeur voor zulke spelers te hebben. Enoh zijn passes waren ook te vaak net niet goed. Maar in goede doen kon ik wel genieten van hem.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij zat kennelijk de ontwikkeling van andere spelers in de weg. Maar als backup lijkt hij me zeker bruikbaar.
Bij Fulham was hij vooral gehaald omdat Jol fan van hem was, niet omdat het zo'n goede speler was.

• ph4ge
KillaZ schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:53:

Ik denk niet dat het een vriendelijke discussie wordt, maar ik kan zo een paar redenen bedenken waarom AZ supporters een hekel aan Ajax hebben. Heeft oa te maken met een aantal transfers, hoe die tot stand gekomen en hoe de ex AZers en anderen Ajacieden zich toen over AZ hebben uitgelaten. In de periode dat AZ kampioen werd was er bovendien weldegelijk ook veel afgunst van de supporters van Ajax richting AZ (succes supports aka klappertjespubliek).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

tweaker2010 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:53:
Enoh speelde alleen bij de beloften en ving een flink salaris, dus mooi dat ze van hem af zijn toch?
Ik las net op Twiter (Zwartkruis) dat Enoh bijna 1 miljoen op jaarbasis verdiende... tja, dat is inderdaad een dure bankzitter en speler van Jong Ajax. Overigens een behoorlijk salaris voor zo'n beperkte speler. Dat contract stamt nog uit de tijd van Martin Jol / Rik van den Boog. Ondenkbaar dat zo'n speler nog een dergelijk salaris zal ontvangen. Dus goede zaak dat hij vertrekt, win-win. Enoh gaat wekelijks spelen en Ajax bespaart een hoop euro's op jaarbasis en ziet de laatste speler met een te hoog salaris vertrekken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, dit geeft ook financiele ruimte om evt een buitenspeler als Elia naar Ajax te halen.

Verwijderd

Een spits moeten ze hebben. Ik snap het niet.... Schone doet het leuk op de vleugel, je hebt de Sa nog, en bojan kan er ook. Als ze nu eindelijk eens Sigtorson aan het voetballen krijgen hoeft er helemaal niemand gehaald te worden. Ja jeugd, maar dat doen ze al vol op.

Wat heeft een Elia te zoeken bij Ajax? Ik weet nog een tijdje geleden dat we Narsingh zo nodig moesten halen. Ben toch wel blij dat dat niet gebeurd is. En Maher, ook zo. Als er echt iemand bij moet, doe dan een Tadic. Dan leer je de Jong maar weer in de spits spelen, kan Sigtorson op de bank, of oefenen.

We zien met Bruma en Park ook, dat nadat ze de eredivisie vaarwel hebben gezegd en toch terug komen, het nu niet echt zo denderend is, voorbeelden genoeg.

Ajax hoeft er niemand bij in januari. Ik vind Schone echt gewoon goed voetballen, na alle ondankbare taken die hij uitvoert. Scoren als er niemand scoort, starten als rechtsback.....en nog is het niet iedere week een basisklant.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb je ook wel gelijk in, maar Bojan is te wisselvallig en te blessuregevoelig. Schone kan niet alle wedstrijden (ook nog EL en beker) spelen. Hoesen is er ook nog en de Jong kan ook in de spits spelen.
Sigthorsson mogen ze idd wel afscheid van gaan nemen aanstaande zomer. Komt duidelijk tekort voor Ajax.

• Tweaking Art
tweaker2010 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:53:
Heb je ook wel gelijk in, maar Bojan is te wisselvallig en te blessuregevoelig. Schone kan niet alle wedstrijden (ook nog EL en beker) spelen. Hoesen is er ook nog en de Jong kan ook in de spits spelen.
Sigthorsson mogen ze idd wel afscheid van gaan nemen aanstaande zomer. Komt duidelijk tekort voor Ajax.
Wat een onzin, Sigthorsson heeft het lichaam dat een goede spits hoort te hebben, daar komt Hoesen niet eens in de buurt, ik vind Hoesen een speler die bij lange na niet het niveau heeft voor een Ajax basisspeler, tenzij hij ineens heel veel progessie gaat boeken.

Er zijn niet veel spitsen die beter zijn dan Sigthorsson die ook nog betaalbaar zijn dus gewoon vertrouwen geven, dat Bojan beter speelt in de spits is leuk maar voor mij is hij niet onomstreden op die plaats, ik zie het liefst iemand in de spits die ook kopduels kan winnen.

Wat extra concurrentie op de rechterkant kan nuttig zijn maar ik zou er niet een megasalaris aan huursom voor uitgeven, volgens mij hebben we in Bojan al zo'n speler.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:54
http://www.nu.nl/sport/36...leren-blessures-gaan.html

Wanneer ga ze eens wat aan die man doen....man man man......dus als je echt geblesseerd raakt door een tegenstander, dan mogen ze daar extra lang van profiteren met een meertal op het veld.

edit:
Ik vind dat Sigthorsson door vele snel wordt afgeschreven, ja hij is nu niet in vorm, maar is wel degelijk een goede spits. Volgens mij maakte hij in zijn eerste blessurejaar zelfs nog 11 goals. Dat hij wel weer in vorm moet raken lijkt mij duidelijk, maar omdat iemand even niet in vorm is wil niet zeggen dat hij er niets van bakt. Hoessen is wel aardig als aanspeelpunt, maar moet nog even groeien, kan zeker goed zijn voor lange termijn.

Volgens mij is Ajax ook nooit zo afhankelijk van 1 spits, is ook niet goed, je kunt beter meerdere aanvallers en middenvelders hebben die scorend vermogen hebben, dan 1 aanvaller.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 03-01-2014 14:40 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:36:

Wanneer ga ze eens wat aan die man doen....man man man......dus als je echt geblesseerd raakt door een tegenstander, dan mogen ze daar extra lang van profiteren met een meertal op het veld.
Dit is gewoon een gebed zonder end. We hebben het allemaal gezien bij de wedstrijd Milan - Ajax. Tijdrekken, tijdrekken en nog eens tijdrekken. Zwaar irritant maar een echte oplossing om het de kop in te drukken is er niet.

Blatter moet inderdaad opzouten, nare vent is dat :w

• Martinusz
Vlassie1980 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:41:
[...]

Dit is gewoon een gebed zonder end. We hebben het allemaal gezien bij de wedstrijd Milan - Ajax. Tijdrekken, tijdrekken en nog eens tijdrekken. Zwaar irritant maar een echte oplossing om het de kop in te drukken is er niet.

Blatter moet inderdaad opzouten, nare vent is dat :w
Tijdrekken in het veld kun je niet zoveel aan doen (bal in het hoekje verhaal). Wellicht is het wel mogelijk om iemand die inderdaad eerst dood gaat, en 2 seconden later weer vrolijk rondhuppeld (zonder dat deze het veld heeft verlaten) een gele kaart te geven. Mijn inziens is het hetzelfde als een schwalbe. Je kunt echt wel inschatten of iemand behoorlijk wat pijn van een actie heeft of dat iemand zich enorm aanstelt, vaak om een gele kaart aan te naaien.

• toolkist
  • Niet online
Tweaking Art schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:35:
[...]

Wat een onzin, Sigthorsson heeft het lichaam dat een goede spits hoort te hebben, daar komt Hoesen niet eens in de buurt, ik vind Hoesen een speler die bij lange na niet het niveau heeft voor een Ajax basisspeler, tenzij hij ineens heel veel progessie gaat boeken.

Er zijn niet veel spitsen die beter zijn dan Sigthorsson die ook nog betaalbaar zijn dus gewoon vertrouwen geven, dat Bojan beter speelt in de spits is leuk maar voor mij is hij niet onomstreden op die plaats, ik zie het liefst iemand in de spits die ook kopduels kan winnen.

Wat extra concurrentie op de rechterkant kan nuttig zijn maar ik zou er niet een megasalaris aan huursom voor uitgeven, volgens mij hebben we in Bojan al zo'n speler.
Siggie is best een aardige spits, maar niet voor het spel wat Ajax speelt. Als hij 5 minuten geen bal heeft gehad zie je hem overal op het veld, behalve in de punt van de spits. Dat is af en toe een keer leuk, als er dan een middenvelder overheen gaat (De Jong/Klaassen), maar niet zoveel als Siggie doet.
Het is dat Hoessen nog meer dan Siggie moeite heeft met scoren, anders was hij de perfecte Ajax spits geweest.
Luuk de Jong zou dat zeker kunnen alleen zet je daarmee of Siem of Klaassen op de bank. Dat gaat De Boer natuurlijk nooit doen. Wat mij betreft mag Siem na de winterstop weer in de spits staan.

Een goede rechtsback en eventueel een linksback hebben we veel harder nodig dan een spits, een rechtsbuiten zou ook niet verkeerd zijn want Schone doet het niet verkeerd, maar het kan stukken beter.
Als er eindelijk weer eens voorzetten vanaf de zijkant komen, dan wordt het voor de spits ook veel makkelijker om te scoren.

• toolkist
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:44:
[...]

Tijdrekken in het veld kun je niet zoveel aan doen (bal in het hoekje verhaal). Wellicht is het wel mogelijk om iemand die inderdaad eerst dood gaat, en 2 seconden later weer vrolijk rondhuppeld (zonder dat deze het veld heeft verlaten) een gele kaart te geven. Mijn inziens is het hetzelfde als een schwalbe. Je kunt echt wel inschatten of iemand behoorlijk wat pijn van een actie heeft of dat iemand zich enorm aanstelt, vaak om een gele kaart aan te naaien.
Als ze het andersom dan ook maar doen. Dus dat als iemand voor behandeling het veld uit moet, de veroorzaker net zo lang buiten het veld mag staan.

• Martinusz
toolkist schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Als ze het andersom dan ook maar doen. Dus dat als iemand voor behandeling het veld uit moet, de veroorzaker net zo lang buiten het veld mag staan.
Is op zich niet zo gek :) soms gebeurd iets per ongeluk, dan wordt je wel benadeeld door een speler minder op het veld, eigenlijk niks mis mee om dan even beide buiten de lijnen te houden. Wordt alleen lastiger met keeper/speler ongelukjes ;)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36
@Traore: die mag pas in Engeland voetballen als hij x aantal wedstrijden in zijn nationale 11-tal heeft gespeeld. Dat lukt nog niet, dus dan stallen we m ff bij Vitesse

@Sigthorsson: Dat is een spits die afhankelijk is van aanvoer vanaf de vleugels. Laat Ajax daar nu al een seizoen of 3 (of nog meer) niemand met voldoende kwaliteit hebben lopen. Van alle spelers die ze daar hebben geprobeerd, kun je een nieuw Jupiler League 11-tal van samenstellen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Siggie is best een aardige spits, maar niet voor het spel wat Ajax speelt. Als hij 5 minuten geen bal heeft gehad zie je hem overal op het veld, behalve in de punt van de spits. Dat is af en toe een keer leuk, als er dan een middenvelder overheen gaat (De Jong/Klaassen), maar niet zoveel als Siggie doet.
Het is dat Hoessen nog meer dan Siggie moeite heeft met scoren, anders was hij de perfecte Ajax spits geweest.
Hoessen: 6 doelpunten in 866 speelminuten is 144 minuten per doelpunt.
Sigþórsson: 8 doelpunten in 1536 speelminuten is 192 minuten per doelpunt.

Misschien is het beter om gewoon te zeggen dat Sigþórsson niet goed genoeg is voor Ajax en verkocht moet worden. Vooral omdat De Boer 'm anders, for some reason, toch wel blijft opstellen. :P

• toolkist
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Misschien is het beter om gewoon te zeggen dat Sigþórsson niet goed genoeg is voor Ajax en verkocht moet worden. Vooral omdat De Boer 'm anders, for some reason, toch wel blijft opstellen. :P
Leuke stats als je bekerwedstrijden tegen amateurs mee gaat tellen :p

Hoesen in de Eredivisie: 13 wedstrijden, 2 doelpunten, 222 minuten per goal
Sigthorsson in de Eredivisie: 15 wedstrijden, 6 doelpunten, 186 minuten per goal

Oftewel, allebei dieptriest ;)

• Tweaking Art
[...]

Danny Hoesen : Eredivisie : 31 wedstrijden, 7 doelpunten, 132 minuten per doelpunt.

Kolbeinn Sigthórsson : Eredivisie : 76 wedstrijden, 35 doelpunten, 129 minuten per doelpunt.

Danny Hoesen : totale carriere : 127 wedstrijden, 42 doelpunten, 188 minuten per doelpunt.

Kolbeinn Sigthórsson : totale carriere : 135 wedstrijden, 59 doelpunten, 142 minuten per doelpunt.

...................??? :+

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ph4ge schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:24:
Ik denk niet dat het een vriendelijke discussie wordt, maar ik kan zo een paar redenen bedenken waarom AZ supporters een hekel aan Ajax hebben.
Vast niet, maar jij bent ook niet geheel onbevooroordeeld. ;)
Heeft oa te maken met een aantal transfers, hoe die tot stand gekomen en hoe de ex AZers en anderen Ajacieden zich toen over AZ hebben uitgelaten. In de periode dat AZ kampioen werd was er bovendien weldegelijk ook veel afgunst van de supporters van Ajax richting AZ (succes supports aka klappertjespubliek).
Dat zal zeker meegespeeld hebben, echter geldt dat ook voor bijvoorbeeld Groningen, die reageren toch anders. In Alkmaar was de afgunst al daarvoor ruim bemeten. Afgunst richting de kampioen is er overigens altijd, ongeacht wie het wordt.
martinusz schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:36:

Als de speler écht geblesseerd was heeft is hij sowieso al langer uit het veld dan die 30 seconden dus win je er niets mee. Op zich vind ik het wel goed als je minimaal een aantal minuten eruit moet zodra je je laat afvoeren. Verplicht de behandeling ondergaan in plaats van meteen opspringen en er weer in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Inderdaad, Sigthorsson heeft zijn kans al ruimschoots gehad en maakt het keer op keer niet waar. En als ie scoort zijn het maar zelden belangrijke goals in grote wedstrijden. Hoesen wordt meestal als invaller gebruikt.

• ph4ge
Gonadan schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:40:
Dat zal zeker meegespeeld hebben, echter geldt dat ook voor bijvoorbeeld Groningen, die reageren toch anders. In Alkmaar was de afgunst al daarvoor ruim bemeten. Afgunst richting de kampioen is er overigens altijd, ongeacht wie het wordt.
Het is alleen geen afgunst en heeft er niks mee te maken. ;) Het is juist ontstaan in de magere jaren van Ajax. In de succesvolle jaren 90 was er van haat van andere clubs richting Ajax helemaal geen sprake, en ook in deze succesvolle periode onder de Boer is het juist minder geworden. Uitzonderingen hierop zijn de rivaliteit met Feyenoord, die al veel ouder is, en misschien PSV, Utrecht en ADO. Maar dat men ook in Groningen, Nijmegen en Alkmaar etc ook een hekel aan Ajax heeft gekregen is toch echt ontstaan op het moment dat er weinig was om afgunstig van te worden, maar heeft gewoon met verschillende incidenten te maken.

Net als dat men ineens een hekel kreeg aan PSV toen dat gedoe met de staatssteun speelde. Ook dat heeft niks te maken met succes, net als bij Ajax ontstond het juist in een magere periode. Men wil juist graag bij de winnaar horen, niemand had een hekel aan Ajax in 95 op een paar idioten na.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 03-01-2014 18:36 ]

Verwijderd

If you can't beat them, hate them. Sowieso is het volgens mij wel 'in' om een harde kern te hebben en een andere club te haten. Toevallig is dat meestal Ajax, het valt me ook wel op dat sommige tegenstanders extra gemotiveerd lijken te zijn als ze tegen Ajax spelen om de week erna weer door een subtopper met 4-0 van de mat geveegd te worden.

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Wat een grap. Cissé zijn contract is ontbonden en Mario been neemt hem gelijk mee op trainingskamp met Genk. Tenenkrommend! Maar goed, ik ben blij dat Cissy eindelijk weg is.

• ph4ge
CR1691 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:34:
Wat een grap. Cissé zijn contract is ontbonden en Mario been neemt hem gelijk mee op trainingskamp met Genk. Tenenkrommend! Maar goed, ik ben blij dat Cissy eindelijk weg is.
Cisse zou zn contract natuurlijk niet laten ontbinden als hij geen goede hoop had snel een andere club te vinden. Laten we inderdaad maar blij zijn dat hij eindelijk weg is, zal je zien dat hij nu de pannen van het dak gaat spelen :P

• CR1691

CR1691

Hero of Time

ph4ge schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:37:
[...]

Cisse zou zn contract natuurlijk niet laten ontbinden als hij geen goede hoop had snel een andere club te vinden. Laten we inderdaad maar blij zijn dat hij eindelijk weg is, zal je zien dat hij nu de pannen van het dak gaat spelen :P
Aan de andere kant. Zijn zaakwaarnemers hadden het over Frankrijk, Duitsland en Engeland. Uiteindelijk kiest hij direct voor Genk. Die clubs zullen dus wel niet in de rij hebben gestaan.

• Deadsy
Sanders treedt blijkbaar binnenkort terug als algemeen directeur van PSV.
Nu die andere gek nog en dan 2 personen die weten wat ze doen als vervanger (met die andere bedoel ik Brands).

@CR1691
Zaakwaarnemers praten vaker dat soort onzin, ik denk dat het gewoon een manier is om aan clubs te laten zien dat ze moeten toeslaan want er zijn andere clubs die interesse hebben.

bv Hadouir kon ook zogenaamd naar Engeland maar ging opeens naar Aachen waarvan bekend was dat deze zo diep in de financiele stront zaten dat daar echt niet veel salaris te halen was.

[ Voor 50% gewijzigd door Deadsy op 03-01-2014 18:56 ]

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 15:41
Deadsy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:54:
Sanders treedt blijkbaar binnenkort terug als algemeen directeur van PSV.
Nu die andere gek nog en dan 2 personen die weten wat ze doen als vervanger (met die andere bedoel ik Brands).
Zonder Sanders had PSV op dit moment geen geld gehad en was de club mogelijk zelfs failliet geweest. PSV stond écht op het randje van de afgrond en is nu weer een financieel stabiele voetbalclub geworden onder zijn leiding. Brands heeft het naar mijn idee meer laten liggen door telkens de verkeerde linie te versterken. Qua verkoopbeleid is hij goud waard, op het gebied van inkoop is het wat minder.

• Deadsy
Randy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 19:44:
[...]

Zonder Sanders had PSV op dit moment geen geld gehad en was de club mogelijk zelfs failliet geweest. PSV stond écht op het randje van de afgrond en is nu weer een financieel stabiele voetbalclub geworden onder zijn leiding. Brands heeft het naar mijn idee meer laten liggen door telkens de verkeerde linie te versterken. Qua verkoopbeleid is hij goud waard, op het gebied van inkoop is het wat minder.
Dat klopt en ik zeg ook niet dat hij het helemaal verkeerd gedaan heeft.

Ze hebben met de verkoop van het land PSV van de afgrond gered (welke weer de schuld was van Reker) maar het falende transfer beleid reken ik ze allebei aan en ook de huidige positie op de ranglijst reken ik beide aan.

Vooral afgelopen zomer hebben ze vind ik veel fout gedaan.
De beste spelers, dus de spelers die PSV maakten tot wat het was werden allemaal verkocht (wel weer voor veel geld).
Die gaten hebben ze opgevuld met matig tot slechte spelers en jeugd spelers met geen tot weinig ervaring.
En daarbij besloten ze een trainer voor deze groep te zetten met geen ervaring en kreeg hij ook nog een staf met geen ervaring.

Dat vind ik gewoon absurd slecht beleid.

• toolkist
  • Niet online
Maar Cocu mag dan wel blijven van je? Zo slecht is z'n team nou ook weer niet, hij krijgt ze alleen niet zo ver dat ze wekelijks op hun niveau spelen.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:24:
Maar Cocu mag dan wel blijven van je? Zo slecht is z'n team nou ook weer niet, hij krijgt ze alleen niet zo ver dat ze wekelijks op hun niveau spelen.
Tja, het is gewoon een stomme zet geweest om iemand als Cocu voor zo'n onervaren groep te zetten.
Cocu ontbreekt het ook aan daadkracht om de boel nu weer aan de praat te krijgen. Hij is geen de Boer.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:26
Dat is ook wat overdreven. De Boer had ook geluk dat hij nog ervaring in zijn selectie had met Ooijer en dat spelers als Eriksen, De Jong en De Zeeuw er waren. Dat zijn drie belangrijke spelers geweest in het Kampioenschap. Verder had de complete selectie al wat meer eredivisie ervaring dan de huidige selectie van PSV.

Als je dat nu vergelijkt met PSV, die hebben qua ervaring Schaars, en dat is het dan wel. Wijnaldum wellicht, maar die is een tijd geblesseerd geweest. Zelfde geldt voor Park.

Oftewel, het is niet te vergelijken.

[ Voor 18% gewijzigd door JanW op 03-01-2014 21:43 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:48:
[...]
Maar dat men ook in Groningen, Nijmegen en Alkmaar etc ook een hekel aan Ajax heeft gekregen is toch echt ontstaan op het moment dat er weinig was om afgunstig van te worden, [b]maar heeft gewoon met verschillende incidenten te maken.
Gezien het gedrag/de sportiviteit van de Feyenoorders in de thuisvakken de laatste jaren zal het je niet verbazen dat Feyenoord Ajax ruimschoots voorbij is gegaan op dit gebied.
En niet alleen in Nijmegen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ph4ge
Zou zomaar kunnen, het bewijs dat het niks met afgunst of iets dergelijks te maken heeft. Al heb ik niet de indruk dat dat het geval is, gezien op het gedrag de laatste jaren weinig aan te merken is. Ik heb afgezien van Ajacieden, Spartanen en NACers nooit het gevoel dat men een hekel aan Feyenoord heeft. Er zullen hooguit wat burgemeesters boos zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 03-01-2014 22:23 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]
Het is alleen geen afgunst en heeft er niks mee te maken. ;)
Correct, in die zin bedoelde ik ook eigenlijk afkeer, die was al ruim bemeten.
Het is juist ontstaan in de magere jaren van Ajax. In de succesvolle jaren 90 was er van haat van andere clubs richting Ajax helemaal geen sprake, en ook in deze succesvolle periode onder de Boer is het juist minder geworden. Uitzonderingen hierop zijn de rivaliteit met Feyenoord, die al veel ouder is, en misschien PSV, Utrecht en ADO. Maar dat men ook in Groningen, Nijmegen en Alkmaar etc ook een hekel aan Ajax heeft gekregen is toch echt ontstaan op het moment dat er weinig was om afgunstig van te worden, maar heeft gewoon met verschillende incidenten te maken.

Net als dat men ineens een hekel kreeg aan PSV toen dat gedoe met de staatssteun speelde. Ook dat heeft niks te maken met succes, net als bij Ajax ontstond het juist in een magere periode. Men wil juist graag bij de winnaar horen, niemand had een hekel aan Ajax in 95 op een paar idioten na.
Precies daarom snap ik het niet. Al voordat AZ kampioen werd en de zogenaamde incidenten plaatsvonden bestond de afkeer al. Het lijkt een soort kunstmatige rivaliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Laatst online: 08:55
[...]
Het is alleen geen afgunst en heeft er niks mee te maken. ;) Het is juist ontstaan in de magere jaren van Ajax. In de succesvolle jaren 90 was er van haat van andere clubs richting Ajax helemaal geen sprake, en ook in deze succesvolle periode onder de Boer is het juist minder geworden. Uitzonderingen hierop zijn de rivaliteit met Feyenoord, die al veel ouder is, en misschien PSV, Utrecht en ADO. Maar dat men ook in Groningen, Nijmegen en Alkmaar etc ook een hekel aan Ajax heeft gekregen is toch echt ontstaan op het moment dat er weinig was om afgunstig van te worden, maar heeft gewoon met verschillende incidenten te maken.

Die haat was er al in de tijd dat van Galen nog zijn linkervoet beroerde op de #10 positie. Eigenlijk dus nog voor de hele soap rondom Perez/Lindenberg/De Zweeuw/El Hamdaoui.

K to the KillaZ

• Deadsy
toolkist schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:24:
Over Cocu heb ik niets gezegd omdat de huidige situatie niet zijn schuld is maar zoals gezegd de schuld van Brands en Sanders.
Het team heeft talent maar je hebt enkele ervaren goede spelers nodig waaraan de talenten zich kunnen optrekken en de ervaren spelers bij PSV zijn matig of zwak.
Het is toch gewoon gaar dat er daadwerkelijk mensen zijn de zeggen: Ja wacht maar tot Rekik weer fit is. Rekik is 18 jaar, dat er uberhaubt verwacht word dat hij de verdediging aan de gang krijgt is toch gewoon gaar.

Of de Boer beter is dan Cocu is onmogelijk te zeggen omdat zoals gezegd de situatie totaal anders is.
Zoals JanW al zegt werd bij Ajax ook een zeer onervaren coach voor de groep gezet maar bij Ajax was men slim genoeg wel een ervaren persoon in de staf te zetten (Spijkerman) en had de spelers groep genoeg kwaliteit en ervaring.
De Boer moest niet met een Ajax an de slag welke alle sterk houders verkocht had maar had iets om mee te werken.
Cocu heeft gewoon ruk materiaal om mee te werken, ja ik weet dat het een talentvolle groep is maar daar heb je nu niets aan.
Nu heb je bij PSV het probleem dat deze jonge talenten veel te veel druk op hun schouders krijgen. Er word te veel van hun verwacht. Voor sommigen van hun is dat misschien goed en groeien ze dank deze druk maar ze kunnen er ook kapot aan gaan, dat ze bv in hun prive leven domme dingen gaan doen om de druk te ontvluchten.

Sanders en Brands hadden vind ik een ervaren persoon bij de trainers staf moeten zetten zodat deze Cocu kon helpen, misschien zou iemand met media ervaring ook helpen want hij ziet er voor de camera vaak nogal zwak uit (vind ik dan).
Ik zelf vond Bouma lachwekkend slecht maar misschien hadden ze hem er toch bij moeten houden omdat de 4 man achterin zo zwak zijn dat ze misschien wat aan zijn ervaring gehad hadden.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:13:
Zou zomaar kunnen, het bewijs dat het niks met afgunst of iets dergelijks te maken heeft.
In het geval van Feyenoord zeker niet, want daar is al jaren geen enkele reden voor.
Al heb ik niet de indruk dat dat het geval is, gezien op het gedrag de laatste jaren weinig aan te merken is.
- Recent nog bij de bekerwedstrijd tegen Heracles Almelo (18 dec 2013) stond er een groep Feyenoorders net naast het uitvak omringd door stewards. Na het laatste fluitsignaal zag je dat er gevochten werd in het thuisvak voordat men snel naar de studio ging.
- Als je zelfs de zeer tolerante supporters van De Graafschap uit de tent kunt lokken:http://www.soccernews.nl/news/150623/De_Graafschap_walgt_van_ongeregeldheden_na_duel_met_Feyenoord
- In het kidsvak tegen ADO;

- Van de laatste drie edities van NEC vs Feyenoord heb ik zelf twee keer gezien hoe een aantal Feyenoorders hardhandig het thuisvak heeft verlaten.
Zo kan ik nog wel wat meer wedstrijden opnoemen van de afgelopen 3 seizoenen, maar het mag duidelijk zijn dat de welbekende bijnaam steeds meer geaccepteerd wordt in de rest van de Eredivisie buiten Amsterdam.
Ik heb afgezien van Ajacieden, Spartanen en NACers nooit het gevoel dat men een hekel aan Feyenoord heeft.
Liefde maakt blind.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:13:
[...]

Over Cocu heb ik niets gezegd omdat de huidige situatie niet zijn schuld is maar zoals gezegd de schuld van Brands en Sanders.
Het team heeft talent maar je hebt enkele ervaren goede spelers nodig waaraan de talenten zich kunnen optrekken en de ervaren spelers bij PSV zijn matig of zwak.
Het is toch gewoon gaar dat er daadwerkelijk mensen zijn de zeggen: Ja wacht maar tot Rekik weer fit is. Rekik is 18 jaar, dat er uberhaubt verwacht word dat hij de verdediging aan de gang krijgt is toch gewoon gaar.

Of de Boer beter is dan Cocu is onmogelijk te zeggen omdat zoals gezegd de situatie totaal anders is.
Zoals JanW al zegt werd bij Ajax ook een zeer onervaren coach voor de groep gezet maar bij Ajax was men slim genoeg wel een ervaren persoon in de staf te zetten (Spijkerman) en had de spelers groep genoeg kwaliteit en ervaring.
De Boer moest niet met een Ajax an de slag welke alle sterk houders verkocht had maar had iets om mee te werken.
Cocu heeft gewoon ruk materiaal om mee te werken, ja ik weet dat het een talentvolle groep is maar daar heb je nu niets aan.
Nu heb je bij PSV het probleem dat deze jonge talenten veel te veel druk op hun schouders krijgen. Er word te veel van hun verwacht. Voor sommigen van hun is dat misschien goed en groeien ze dank deze druk maar ze kunnen er ook kapot aan gaan, dat ze bv in hun prive leven domme dingen gaan doen om de druk te ontvluchten.

Sanders en Brands hadden vind ik een ervaren persoon bij de trainers staf moeten zetten zodat deze Cocu kon helpen, misschien zou iemand met media ervaring ook helpen want hij ziet er voor de camera vaak nogal zwak uit (vind ik dan).
Ik zelf vond Bouma lachwekkend slecht maar misschien hadden ze hem er toch bij moeten houden omdat de 4 man achterin zo zwak zijn dat ze misschien wat aan zijn ervaring gehad hadden.
Onervaren?
Maher: 2 seizoenen lang bij AZ nagenoeg alles gespeeld
Zoet: 2 seizoenen bij RKC nagenoeg alles gespeeld
Bruma: 40 wedstrijden Bundesliga
Manolev: Speelde al ruim 70 wedstrijden voor PSV
Willems: Al ruim 60 wedstrijden voor PSV, over 3 seizoenen

Dan heb je nog Matavz, Wijnaldum en Toivonen die ruim voldoende Eredivisie ervaring hebben. Sure, niet allemaal al bij een topclub, maar dan nog. 't is maar Eredivisie.
Ik zet Manolev ook in het rijtje aangezien die echt niet minder is dan Brenet (of Arias), maar die moet zo nodig spelen omdat er een gigantische druk lag op het brengen van eigen jeugd. Je zou bijna denken dat ze em niet meer op durven stellen door de Manolevjes van vd Gijp
Zo onervaren is PSV echt niet hoor.

• ph4ge
Ik zal niet ontkennen dat Feyenoord fans zich niet laten weten door burgemeesters. Ik hoor graag van de supporters zelf dat ze daar een hekel hebben, en niet van een Ajacied die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Maar jij hebt recht op jouw mening dat Feyenoord net zo 'gehaat' is als Ajax. Ik denk dat de gewone voetbalfan ook niks heeft met 'modern football' en er geen enkel probleem mee heeft als voetbalfans lekker door elkaar zitten. Je bewijst alleen maar mijn stelling dat haat, in jouw geval richting Feyenoord maar vaak richting Ajax, weinig met afgunst te maken heeft, zoals sommige (hier) claimen. ;-)

• D-e-n
'Haat' ontstaat vaak of wordt in elk geval versterkt door ander gedrag, door de aanwezigheid van veel irritante spelers bijvoorbeeld of bepaalde grootspraak die niet wordt waargemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 04-01-2014 02:12 ]

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 00:25:
[...]

Onervaren?
Maher: 2 seizoenen lang bij AZ nagenoeg alles gespeeld
Zoet: 2 seizoenen bij RKC nagenoeg alles gespeeld
Bruma: 40 wedstrijden Bundesliga
Manolev: Speelde al ruim 70 wedstrijden voor PSV
Willems: Al ruim 60 wedstrijden voor PSV, over 3 seizoenen

Dan heb je nog Matavz, Wijnaldum en Toivonen die ruim voldoende Eredivisie ervaring hebben. Sure, niet allemaal al bij een topclub, maar dan nog. 't is maar Eredivisie.
Ik zet Manolev ook in het rijtje aangezien die echt niet minder is dan Brenet (of Arias), maar die moet zo nodig spelen omdat er een gigantische druk lag op het brengen van eigen jeugd. Je zou bijna denken dat ze em niet meer op durven stellen door de Manolevjes van vd Gijp
Zo onervaren is PSV echt niet hoor.
Echt?
Maher: Het is toch wel te zien dat Maher moeite heeft met de druk en hij is in de eerste seizoens helft geen schim geweest van de Maher van AZ.
Zoet: hem vind ik een van de betere spelers maar hij heeft het probleem dat de 4 man voor hem teveel fouten maken. Daarnaast is spelen voor RKC toch wel wat anders dan spelen in het 1e van PSV.
Hij is nog geen echt ervaren top keeper die de 4 man voor hem beter kan maken.
Bruma: Je moet niet teveel naar het aantal wedstrijden kijken maar meer naar het aantal minuten. In zijn 1e seizoen was hij ondanks zijn prutsers inderdaad basisspeler maar in het 2e seizoen was hij gewoon reserve en mocht alleen spelen bij blessures. Het zegt toch wel wat dat hij bij een zwake ploeg als HSV bankzitter was.
Ik volg de Bundesliga en de fouten die Bruma bij PSV maakt die maakte hij bij HSV ook en hij heeft de mazzel dat hij er zo vaak mee weg komt. In de afgelopen 3 jaar heb ik hem niet echt zien groeien alhoewel je dat toch wel mocht verwachten.
Manolev: Inderdaad, Speelde. Hij zit het hele seizoen al zijn wedstrijden af te werken bij Jong PSV.
Willems: Sorry maar hem vind ik samen met Bruma de zwakke schakels bij PSV achterin. Een zwaar overschatte speler die alleen speelt omdat er geen betere optie is (net zoals met Bruma).
Dat deze jongen in 3 jaar tijd zoveel wedstrijden heeft kunnen spelen voor PSV vind ik gewoon een teken van armoede.

Matavz functioneerd gewoon niet goed bij PSV waar het aan ligt weet ik ook niet.
Wijnaldum vind/vond ik de beste speler van PSV. Iemand die iets toevoegd en waar de andere spelers in de aanval iets kunnen leren. Maar sinds hij geblesseerd is loopt het aanvallend totaal niet bij PSV wat dan toch weer laat zien hoe afhankelijk ze van 1 speler zijn.

Toivonen? Echt meen je dat? Het is toch gewoon lachwekkend dat hij dit seizoen zolang in de basis gestaan heeft en bijna elke wedstrijd volledig onzichtbaar was. Dat hij zoveel heeft mogen spelen kan alleen maar zijn omdat PSV zich door hem en Raiola heeft laten manipuleren want anders begrijp ik het ook niet meer.
Ja Toivonen is een goede en ervaren speler (als je kijkt naar zijn prestaties in het verleden), iemand die PSV op het moment echt zou kunnen gebruiken maar hij heeft de totaal verkeerde instelling en toont ook nul inzet en dat het hele seizoen al.

Manolev vind ik persoonlijk beter dan Arias en Brenet.
Brenet kun je het niet kwalijk nemen, hij is jong en onervaren en heeft het pech dat de hele verdediging zwak is dus niemand om hem te corrigeren of te helpen.
Arias vind ik een hele slechte transfer en ik hoop echt dat ze hem niet gehaald hebben omdat ze hem jaren geleden in een jeugd toernooi zo goed vonden.
Dat Manolev niet speelt heeft echt niets met vd Gijp te maken.
Aan het begin van het seizoen zei men dat spelers met aflopende contracten die niet willen verlengen terug gezet worden naar Jong PSV. Bij Manolev had men de ballen dit te doen maar Toivonen vertegendwoordigde in hun ogen te veel waarde dus durfden ze het bij hem niet.

Alleen omdat sommige spelers die je noemt veel wedstrijden gespeeld hebben betekend niet dat ze goed en ervaren zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 04-01-2014 03:23 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 01:04:
Ik zal niet ontkennen dat Feyenoord fans zich niet laten weten door burgemeesters. Ik hoor graag van de supporters zelf dat ze daar een hekel hebben, en niet van een Ajacied die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Ik ben geen Ajacied, maar Ajax is wel overduidelijk mijn favoriete club na NEC.
Sinds de Goffert is verbouwd zit ik niet meer wekelijks in het stadion, daarvoor heb ik 12 jaar een seizoenskaart gehad.

Verwijderd

Deadsy schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 03:21:
[...]

Echt?
Maher: Het is toch wel te zien dat Maher moeite heeft met de druk en hij is in de eerste seizoens helft geen schim geweest van de Maher van AZ.
Zoet: hem vind ik een van de betere spelers maar hij heeft het probleem dat de 4 man voor hem teveel fouten maken. Daarnaast is spelen voor RKC toch wel wat anders dan spelen in het 1e van PSV.
Hij is nog geen echt ervaren top keeper die de 4 man voor hem beter kan maken.
Bruma: Je moet niet teveel naar het aantal wedstrijden kijken maar meer naar het aantal minuten. In zijn 1e seizoen was hij ondanks zijn prutsers inderdaad basisspeler maar in het 2e seizoen was hij gewoon reserve en mocht alleen spelen bij blessures. Het zegt toch wel wat dat hij bij een zwake ploeg als HSV bankzitter was.
Ik volg de Bundesliga en de fouten die Bruma bij PSV maakt die maakte hij bij HSV ook en hij heeft de mazzel dat hij er zo vaak mee weg komt. In de afgelopen 3 jaar heb ik hem niet echt zien groeien alhoewel je dat toch wel mocht verwachten.
Manolev: Inderdaad, Speelde. Hij zit het hele seizoen al zijn wedstrijden af te werken bij Jong PSV.
Willems: Sorry maar hem vind ik samen met Bruma de zwakke schakels bij PSV achterin. Een zwaar overschatte speler die alleen speelt omdat er geen betere optie is (net zoals met Bruma).
Dat deze jongen in 3 jaar tijd zoveel wedstrijden heeft kunnen spelen voor PSV vind ik gewoon een teken van armoede.

Matavz functioneerd gewoon niet goed bij PSV waar het aan ligt weet ik ook niet.
Wijnaldum vind/vond ik de beste speler van PSV. Iemand die iets toevoegd en waar de andere spelers in de aanval iets kunnen leren. Maar sinds hij geblesseerd is loopt het aanvallend totaal niet bij PSV wat dan toch weer laat zien hoe afhankelijk ze van 1 speler zijn.

Toivonen? Echt meen je dat? Het is toch gewoon lachwekkend dat hij dit seizoen zolang in de basis gestaan heeft en bijna elke wedstrijd volledig onzichtbaar was. Dat hij zoveel heeft mogen spelen kan alleen maar zijn omdat PSV zich door hem en Raiola heeft laten manipuleren want anders begrijp ik het ook niet meer.
Ja Toivonen is een goede en ervaren speler (als je kijkt naar zijn prestaties in het verleden), iemand die PSV op het moment echt zou kunnen gebruiken maar hij heeft de totaal verkeerde instelling en toont ook nul inzet en dat het hele seizoen al.

Manolev vind ik persoonlijk beter dan Arias en Brenet.
Brenet kun je het niet kwalijk nemen, hij is jong en onervaren en heeft het pech dat de hele verdediging zwak is dus niemand om hem te corrigeren of te helpen.
Arias vind ik een hele slechte transfer en ik hoop echt dat ze hem niet gehaald hebben omdat ze hem jaren geleden in een jeugd toernooi zo goed vonden.
Dat Manolev niet speelt heeft echt niets met vd Gijp te maken.
Aan het begin van het seizoen zei men dat spelers met aflopende contracten die niet willen verlengen terug gezet worden naar Jong PSV. Bij Manolev had men de ballen dit te doen maar Toivonen vertegendwoordigde in hun ogen te veel waarde dus durfden ze het bij hem niet.

Alleen omdat sommige spelers die je noemt veel wedstrijden gespeeld hebben betekend niet dat ze goed en ervaren zijn.
Wat hij denk ik probeert te zeggen is dat ze op papier helemaal niet zo weinig ervaring heeft als men nou eigenlijk voordoet in vergelijking met een Ajax en een Feyenoord. Grootste probleem is waarschijnlijk de instelling en het feit dat ze zo kort bij elkaar zijn. Tel daarbij een onervaren coach op die er niet vanaf het eerste moment staat (en dit is mede afhankelijk van geluk) en je hebt een probleem als topclub zijnde. Maar goed, volgens mij heb jij al een keer eerder een soortgelijk verhaal in een berichtje gepost. :)

Ik denk dat een groot aantal mensen een beetje moe wordt van het (in mijn ogen) verkeerde argument dat gebruikt wordt bij het aanstippen van de problemen bij PSV. Men heeft het er telkens maar weer over hoe "jong" de selectie is, maar de gemiddelde leeftijd ligt bij veel clubs nog geen jaar hoger voor zover ik weet.

Een snelle google leverde de volgende bron op. Deze is waarschijnlijk niet helemaal up-to-date (de volledige transferperiode is hier niet in meegenomen), maar is denk ik voldoende om een beeld te schetsen.
http://www.nusport.nl/data-dag/3536929/jongste-spelers-bij-psv-en-go-ahead-oudste-bij-nac.html

• Deadsy
@Furydante
Zoals je al zegt, de gemiddelde leeftijd is inderdaad niet echt belangrijk, alhoewel ik niet had gedacht dat het gat tussen PSV en Ajax qua leeftijd zo klein is. Als je naar sommige jonge spelers van Ajax kijkt dan heb je toch het gevoel alsof deze ouder zijn.
En de lage leeftijd van PSV is inderdaad een slecht argument voor de tegenvallende prestaties. Niet alleen omdat de gemiddelde leeftijd van Ajax niet veel hoger ligt maar vooral omdat het er niet toe doet.

Je kunt een groep jonge spelers in je selectie hebben en ze ook in de basis gooien maar dan moeten er wel nog een paar spelers in het veld staan met ervaring die de kar trekken.
Ervaren spelers die de jonge spelers aansturen/corrigeren etc en dat is nu bij PSV niet zo en dat zie ik als reden voor de prestaties.

Bruma en Willems hebben bv aardig wat wedstrijden gespeeld maar ze spelen nog steeds alsof ze in hun 1e seizoen zitten (te veel fouten). Ik zie hun dus niet echt als ervaren speler omdat ze dat niet uitstralen en omdat ze niet beter zijn dan de onervaren spelers.

Toen Vertonghen vertrok haalden ze bij Ajax Moisander. Niet omdat hij op dat moment nodig was maar omdat ze wisten dat over een jaar Alderweireld ook weg zou gaan en ze niet tegelijk 2 jonge spelers in het centrum wilden gooien.
Ik denk dat PSV dacht dat ze met Bruma een ervaren speler dachten te halen maar ik vraag me af of ze hem dan wel hebben zien spelen bij HSV.

Het is gewoon veel te veel in een te korte tijd. Deze aanpassingen had men stap voor stap moeten doen en niet alles in 1 zomer.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 04-01-2014 18:12 ]

• toolkist
  • Niet online
Er werd naar mijn idee eind vorig seizoen te hard geroepen dat PSV volle bak op de jeugd in moest zetten. Als je die spelers die het niveau aankunnen hebt, dan prima. Nu leek het er alleen op dat het inzetten van eigen jeugd het doel op zich was, ongeacht het niveau.
Begin dit seizoen hebben ze uitgebreid laten zien het benodigde niveau echt wel te hebben. Alleen heb je dan wel een coach nodig die een team op de rails kan houden als het even niet zo lekker loopt. Cocu heeft volgens mij 1 jaar ervaring als eindverantwoordelijke?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:13:
[...]
Onzin, PSV heeft kwalitatief de beste selectie. Ajax is er alleen maar zwakker op geworden tov vorig seizoen en toch draaien ze probleemloos mee bovenin. En PSV heeft ervaren spelers als Park die gewoon van internationaal topniveau zijn. Dat Cocu drukker is met Toivonen zegt meer over het wanbeleid wat daar gevoerd wordt. Maher heeft bescherming nodig, maar nu het even tegenzit staat hij ernaast ipv Toivonen.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tweaker2010 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:50:
[...]

Onzin, PSV heeft kwalitatief de beste selectie. Ajax is er alleen maar zwakker op geworden tov vorig seizoen en toch draaien ze probleemloos mee bovenin. En PSV heeft ervaren spelers als Park die gewoon van internationaal topniveau zijn. Dat Cocu drukker is met Toivonen zegt meer over het wanbeleid wat daar gevoerd wordt. Maher heeft bescherming nodig, maar nu het even tegenzit staat hij ernaast ipv Toivonen.
Afgelopen wedstrijden gezien? Toivonen zat niet eens op de bank.

Nee, merp!

Verwijderd

Park is toch ook al op de weg terug, als ie internationale top was, dan was ie bij Man Utd gebleven, je weet wel die club waar ze een bejaardensoos nog de sterren van de hemel kunnen spelen. Dat is die ploeg die 40-ers nog fit houd. Als Park echt nog goed was, was ie daar gebleven.

Toivonen moeten ze gewoon een schop geven, maar ik begrijp dat ie had bijgetekend. kan ie nog meer ballen voor open doel overtikken, en verbaasd kijken als het hem nog lukt om te missen ook. Volgens mij doet hij het erom.

• toolkist
  • Niet online
PauseBreak schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:57:
[...]

Afgelopen wedstrijden gezien? Toivonen zat niet eens op de bank.
Dat is ook pas sinds de laatste 2-3 wedstrijden?

Verwijderd

Deadsy schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:11:
@Furydante
Zoals je al zegt, de gemiddelde leeftijd is inderdaad niet echt belangrijk, alhoewel ik niet had gedacht dat het gat tussen PSV en Ajax qua leeftijd zo klein is. Als je naar sommige jonge spelers van Ajax kijkt dan heb je toch het gevoel alsof deze ouder zijn.
Komt omdat het grootste deel van de jonkies bij Ajax er toch al minimaal een jaar bijzit, waardoor je de gezichten kent.
[...]

Haha, zware jaarwisseling gehad? :+

Ten eerste: de beste selectie? Laten we het er op houden dat PSV een van de betere selecties van de Eredivisie heeft. Er lopen wat mij betreft teveel gastjes rond die nog niets hebben bewezen om dit zo stellig uit te roepen.

Ten tweede: Park van internationaal topniveau? Kom nou. Jij schaart Park zomaar tussen grootheden als Messi, Ronaldo, Zlatan en co? Dacht het dus niet. Park is vergane glorie, anders ga je niet bij QPR spelen om vervolgens uitgeleend te worden voor een hongerloontje omdat je te zwaar op de begroting drukt.

En ten slotte:
[...]
En PSV heeft ervaren spelers als Park die gewoon van internationaal topniveau zijn.
Hiermee insinueer je dat er meerdere rondlopen, gelieve mij op deze spelers te wijzen want ik kan ze vooralsnog niet ontdekken. ;)

• Deadsy
[...]

Grappenmaker.
PSV heeft echt niet kwalitatief de beste selectie. Ze hebben een selectie waarmee ze in principe gewoon in de top 6 zouden moeten meedoen maar de beste selectie hebben ze echt niet.
Zoals al gezegd is Park niet meer van international topniveau, het is voor PSV een hele goede speler maar al lang geen top meer.
Maher zit er niet naast maar heeft het overgrote deel van het seizoen niet op zijn normale positie mogen spelen vanwege Toivonen.

De laatste tijd beginnen ze in Eindhoven denk ik door te krijgen dat Toivonen en Raiola hun zitten te bezeiken. Ik hoop dat de interesse in hem echt is en dat PSV niet zo dom is moeilijk te gaan doen over het bedrag dat ze voor hem krijgen. Hij voegt niets toe en als hij speelde leek het vaak wel alsof het 10 tegen 11 was.

@Toolkist
Ja ze begonnen goed aan het begin van het seizoen maar vergeet niet dat veel van die mooie overwinningen waren tegen de zwakke ploegen. Kan zijn dat dat toch een vertekend beeld gegeven heeft.
En in de wedstrijden werden er ook vrij veel fouten gemaakt achterin maar werd dit niet afgestraft door de tegenstander.

@EnzoMatrix
Hij heeft zover ik weet niet bijgetekend. Maar er is gezegd dat hij zou verlengen mits hij in de winter niet vertrekt maar daar geloof ik zelf niets van. Ik ben er zelf toch wel van overtuigd dat PSV zich in de 1e seizoens helft bij de neus heeft laten nemen door Raiola.

@Furydante
Ja deels komt het omdat ze er al langer bijzitten waardoor je ze kent en je denkt dat ze ouder zijn maar ook als je ze ziet spelen denk je dat ze ouder zijn.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Laten we het maar weer over voetbal hebben :)
Portugees Eusébio (71) overleden

De Portugese voetballegende Eusébio is op 71-jarige leeftijd overleden. Eusébio maakte furore bij Benfica en het Portugese elftal. Hij stond bekend als een van de beste voetballers ooit.

De naam Eusébio da Silva Ferreira, kortweg Eusébio, zal voor altijd verbonden zijn met Benfica. Eusébio speelt van 1961 tot en met 1975 voor de club uit Lissabon. Met Benfica wordt hij elf keer landskampioen, vijf keer wint hij de beker. Z'n grote doorbraak komt in 1962 als Benfica ten koste van Real Madrid de Europa Cup 1 verovert, onder meer door twee goals van Eusébio.
De Zwarte Parel van Mozambique

Eusébio wordt op 25 januari 1942 geboren in de Portugese kolonie Mozambique. Op 18-jarige leeftijd vertrekt hij naar Portugal waar hij uitgroeit tot een wereldster. Z'n snelheid gecombineerd met een verwoestend schot maken van hem een levensgevaarlijke aanvaller die in de meer dan 700 wedstrijden die hij speelt ook meer dan 700 keer scoort. Het levert hem de bijnaam De Zwarte Parel van Mozambique op.

In 1965 wordt hij verkozen tot Europees voetballer van het jaar, daarnaast wint hij twee keer de gouden schoen als topscorer van Europa. Eusébio draagt 64 keer het shirt van Portugal, hij scoort 41 keer. Negen van de 41 doelpunten maakt hij tijdens het WK van 1966, zijn enige WK. Portugal wordt derde, Eusébio wordt topscorer van het toernooi.

bron: http://nos.nl/artikel/593...eusebio-71-overleden.html
Toch de dag beginnen met droevig nieuws voor alle Portugezen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:25:
Grappenmaker.
PSV heeft echt niet kwalitatief de beste selectie. Ze hebben een selectie waarmee ze in principe gewoon in de top 6 zouden moeten meedoen maar de beste selectie hebben ze echt niet.
Top 6 is wel heel erg ruim, maak daar maar top 3 van. Twente en Vitesse hebben echt geen betere selectie.

• Quad

Quad

Doof

Ongeacht huidige kwaliteit van de selectie zal PSV jaarlijks mee moeten doen om de top 3, door nu te zeggen dat de top 6 nu redelijk is wat betreft de selectie is juist onredelijk. Ze moeten top 3, niet 4e of lager.

nggyu nglyd

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Erwin Mulder is door een pols/handbreuk ongeveer 2 tot 3 maanden eruit. Feyenoord gaat dus proberen om Hahn in de winter al direct te halen. 3 maanden Lamprou op de goal wordt je als Feyenoordsupporter natuurlijk ook niet gelukkig van :+

Pagina: 1 ... 114 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum