[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 223 Laatste
Acties:
  • 407.430 views

Onderwerpen

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Boem!
PWM, heb je 1000 euro zo liggen? :P

[ Voor 78% gewijzigd door Dadona op 22-12-2013 14:18 ]

De CSL/OT kroeg !

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:24

St@m

@ Your Service

Ik stof hem af.. jezus

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Wat een debuut :)

XXXVI

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:39

ko9

PWM schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:15:
Als Ajax hier wint, ga ik vanmiddag €1000,- op het kampioenschap zetten.
LOL :)

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ontlading is gigantisch, maar ook niet meer dan terecht natuurlijk.

Tomorrow is not today!

Verwijderd

Daar is ie weer! Van Peppen is overigens belangrijk door de buitenspelval op te heffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 14:19 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11-2025
Wat een dubuut! Mooi voor die jongen, verder een middag om snel te vergeten, gezien het voetbal.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Spacey23 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:17:
Gelukkig de verdiende gelijkmaker. Nu nog ff winnen en de uitslag is ook terecht.
You're being served.

En terrecht en de gele kaart zal hem ook niet boeien denk ik :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-01 21:10

CR1691

Hero of Time

Het Ajaxpubliek in het stadion is ook weer wakker geschrokken.

PSN: Finally_Chris

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:20
2 goals bij je debuut, dat moet heerlijk voelen :) Ajax is met de schrik vrijgekomen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:52
Dit voelt eigenlijk niet echt goed. Ajax die 1e staat halverwege het seizoen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Spacey23 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:18:
Ontlading is gigantisch, maar ook niet meer dan terecht natuurlijk.
Want? In de 1ste helft had Roda ook genoeg kansen. Op basis van de hele wedstrijd leek gelijk prima.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Jeetje wat een mazzel. En dan kan men lullen dat Ajax de bovenliggende partij was maar als je tot twee keer toe in de laatste minuut een overwinning binnenhaalt dan zit het toch niet echt tegen.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Wtf?!?

[ Voor 16% gewijzigd door blobber op 22-12-2013 14:20 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29

Vos

AFCA

argro schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:19:
Wat een dubuut! Mooi voor die jongen, verder een middag om snel te vergeten, gezien het voetbal.
En vorige week ook. Het niveau moet toch echt omhoog.

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo slecht zijn.. en dan wederom in de laatste minuut winnen.. echt.. en dan ook nog eens twee weken achter elkaar.. :/ Oneerlijk :+ Kut Ajax

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 22-12-2013 14:21 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Vos

Vos

AFCA

St@m schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:20:
Zo slecht zijn.. en dan wederom in de laatste minuut winnen.. echt.. en dan ook nog eens twee weken achter elkaar.. :/
Klopt, het spel is slecht. Echter zijn de grote kansen er welke geweest. Desalniettemin was een gelijkspel wellicht terecht geweest.

Heel blij met deze overwinning! Vooraf wist je dat dit heel moeilijk ging worden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Stelletje Duitsers, keer op keer hetzelfde liedje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Sydney08
Lekker dit zeg. Niet geweldig gespeeld, maar hele wedstrijd de bovenliggende partij en dan zo winnen is gewoon lekker!

Tomorrow is not today!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:22:
Stelletje Duitsers, keer op keer hetzelfde liedje.
Ga door, geniet ik van.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Gouden wissel \0)

XXXVI

• Dadona
  • Laatst online: 24-01 15:20
Aan de andere kant, Vitesse maakte er tegen Roda ook niets van. Soortgelijk met Cambuur.

De CSL/OT kroeg !

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Leuk voor zo'n jongen natuurlijk, dat wel. Roda verdiende meer, kreeg niets. Aan de andere kant, je moet ook gewoon scherp blijven. Kijk naar AZ in blessuretijd ;)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Dadona schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:23:
Aan de andere kant, Vitesse maakte er tegen Roda ook niets van. Soortgelijk met Cambuur.
En de wanprestatie van Az niet te vergeten

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lol, Moisander vond het een goede wedstrijd van Ajax...

• Sydney08
Nijhuis kon zijn arm bijna niet meer omhoog krijgen toen hij moest wijzen naar de middenstip. Zal deze scheids nog balen hier :P

Tomorrow is not today!

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:25:
Lol, Moisander vond het een goede wedstrijd van Ajax...
De man onder je ook.. :D

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Poeh flinke ontlading hier, maar ai ai ai 2 weken achter elkaar zo goed wegkomen.. er wordt te weinig gecreeerd tijdens de wedstrijd. En kan me dus ook niet voorstellen dat de Boer tevreden is.

Voorin mis je gewoon echte topklasse, een uitblinker zoals een Suarez/Huntelaar/Sneijder etc.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ph4ge
En onthoud dat nou eens voor als een tegenstander het doet. ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Sydney08
Knap dat Ajax boven Vitesse, Twente en Feyenoord staat. Dit terwijl de rest europees niet meer meedoet en Twente ook niet eens meer in de beker. Een enorm voordeel dus, maar gelukkig niet voldoende om bovenaan te staan. Zij het nipt.

Tomorrow is not today!

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:29:
[...]

En onthoud dat nou eens voor als een tegenstander het doet. ;)
Die genieten dan net zo hard, dat is het leuke van voetbal ;).

• toolkist
  • Niet online
Spacey23 schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:30:
Knap dat Ajax boven Vitesse, Twente en Feyenoord staat. Dit terwijl de rest europees niet meer meedoet en Twente ook niet eens meer in de beker. Een enorm voordeel dus, maar gelukkig niet voldoende om bovenaan te staan. Zij het nipt.
Niks knap aan, gezien de vorige seizoenen en je budget hoor je daar gewoon te staan, of die andere teams nou wel of niet Europees spelen. Zo groot is dat voordeel voor die clubs overigens ook niet, 2 wedstrijden per week moet gewoon prima te doen zijn. Van wedstrijden tegen Barcelona en Milan leer je meer dan 3 keer meer kunnen trainen in de week.

• D-e-n
  • Nu online
En vooral qua breedte van de selectie zit het bij Ajax wel goed. De Boer kan genoeg rouleren.

• toolkist
  • Niet online
Ook dat. Al zou een extra rechts- en linksback nog wel welkom zijn ;)

• Vos

Vos

AFCA

Drie spitsen, alle drie presteren ze prut ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 22-12-2013 14:34 ]

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:34:
Ook dat. Al zou een extra rechts- en linksback nog wel welkom zijn ;)
Linksback is niet echt nodig. Boilesen komt toch begin 2014 weer terug of niet?

Rechtsback heb je inderdaad een probleem. V. Rhijn die te veel fouten maakt en zelden een echt goed niveau haalt en Ligeon is net niet goed genoeg.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

ph4ge schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:22:
Stelletje DuitsersDenen, keer op keer hetzelfde liedje.
Fixed that for ya.

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-12-2013 14:36 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• D-e-n
  • Nu online
Maar vergelijk dat eens met Feyenoord. Als Fischer een dip heeft zit Bojan nog op de bank. Feyenoord moet gelijk terugvallen op iemand als Goossens of Verhoek. Alleen centraal achterin is alles dubbel bezet.

• toolkist
  • Niet online
Als Boilesen een keer een seizoen lang zonder blessures blijft, dan zou je inderdaad geen linksback nodig hebben.. Maar ja...

• Deadsy
Trouwens is er dan echt niemand hier die het gaat zeggen?

Riedewald naar het WK :P

• D-e-n
  • Nu online
Willems was ook zo'n succes twee jaar terug tenslotte :)

Verwijderd

Vos schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:45:
Het zit blijkbaar diep bij repeP.... Wat de wedstrijd tegen Milan er ook mee te maken heeft :?
Zeuren over Milan en onsportiviteit misschien?

En of het diep zit bij mij? Ja wel als supporters van een club zich een zogenaamde geuzennaam aanmatigen terwijl nota bene diezelfde club zo fout is als het maar zijn kan. Geen haar beter dan ADO.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 09:14
Welke halve zool heeft ooit de regel verzonnen dat een keeper zo goed als altijd rood krijgt bij een penalty. Dit zijn dubbele straffen.

Dat slaat gewoon nergens op. Maar ja, regels zijn regels.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• toolkist
  • Niet online
Er loopt nota bene een spelers zowat naast em, dus dit was absoluut geen rood

• Vos

Vos

AFCA

Heel zuur in dit geval ja, het feit dat er nog een speler stond telt dan niet?

Hij schiet hem wel in zoals het hoort :).

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 22-12-2013 17:05 ]

• Kevinp
Vos schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:04:
Heel zuur in dit geval ja, het feit dat er nog een speler stond telt dan niet?
Jawel dat zou de rede zijn om geen rood te geven. Ik vind alleen dat een keeper beschermt moet worden tegen dergelijke dubbele straffen en rode kaarten. Je bent de laatste man. Als je een overtreding begaat is dat nogal eens een scoringskans ontnemen en daarmee rood.

Dat staat toch niet in contrast tot de overtreding. Wat ook maar amper een overtreding was overigens.

En blijkbaar mag je gewoon de bal met de hand naar beneden slaan als aanvaller. Als verdediger krijg je direct een penalty tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinp op 22-12-2013 17:08 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:49:
[...]

En of het diep zit bij mij? Ja wel als supporters van een club zich een zogenaamde geuzennaam aanmatigen terwijl nota bene diezelfde club zo fout is als het maar zijn kan. Geen haar beter dan ADO.
Het wordt niet makkelijker zo om je nog serieus te nemen, sorry...
Van het vooraf zogenaamd beïnvloeden van de scheidsrechter, via Milan, met een zijstapje naar Joden , naar een vergelijking met ADO. Que?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 11:26
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:49:
[...]

Huh? Wat? Mu kan ik je echt niet meer volgen hoor...

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:17

Bad Brains

<(0.o)>

Drank maakt meer goed dan liefde kapot kan maken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:50

Niku

Alagaesii

PSV weer op stoom. Goed om te zien.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Stoom? Geluk en het spel is slaapverwekkend. :O

• Niku

Niku

Alagaesii

Saturnus schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:37:
Stoom? Geluk en het spel is slaapverwekkend. :O
Geluk? Wat een onzin, het had al 4-0 kunnen staan.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45

PauseBreak

derp!

Naja, echt een geweldige pot is het tot dusverre niet.

Nee, merp!

• D-e-n
  • Nu online
Kevinp schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:04:
Welke halve zool heeft ooit de regel verzonnen dat een keeper zo goed als altijd rood krijgt bij een penalty. Dit zijn dubbele straffen.
Die regel is er helemaal niet. Ooit (ik dacht eind jaren 80) is er een richtlijn afgesproken dat het neerhalen van een doorgebroken speler voortaan rood is. Anders zou je buiten de zestien iemand zonder zware straf een open kans kunnen ontnemen.

Vanwege de consequentie past men dat ook binnen de zestien toe maar ik vind dat er tegenwoordig inderdaad een glijdende schaal is ontstaan waarbij praktisch elke overtreding in de zestien als "doorgebroken" speler wordt gezien. Men slaat door. Zeker bij een keeper en zeker als er nog verdedigers in de buurt staan is dat waanzin. Het is totaal onrechtvaardig vaak.

• Kevinp
D-e-n schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:53:
[...]

Vanwege de consequentie past men dat ook binnen de zestien toe maar ik vind dat er tegenwoordig inderdaad een glijdende schaal is ontstaan waarbij praktisch elke overtreding in de zestien als "doorgebroken" speler wordt gezien. Men slaat door. Zeker bij een keeper en zeker als er nog verdedigers in de buurt staan is dat waanzin. Het is totaal onrechtvaardig vaak.
Precies. Ik zou liever de rode kaarten schrappen. Doorgebroken speler neerhalen is bv een penalty ipv een rode kaart.

of de speler krijgt 1 op 1 de kans tegen de keeper vanaf dat punt (bv 30 seconden) net als bij Hockey.

een speler loopt/springt vaak expres tegen de keeper aan. En hierdoor is het dan rood en een penalty. En de wedstrijd beslitst normaal gesproken. Dat kan niet de bedoeling zijn van de regels.

Rood moet een zware overtreding zijn niet een kleintje toevallig in de 16.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:13

Fiber

Beaches are for storming.

Dat kun je wel stellen! Tien minuten meedoen en als enige Ajaxied op het scorebord komen. Drie keer zelfs, twee goals en geel. En dat als jongst scorende debutant ooit in de Eredivisie. Wat die Jairo Riedewald verder ook gaat doen in zijn carrière, deze wedstrijd staat in ieder geval voor altijd in de record boeken.

http://www.vi.nl/nieuws/r...gst-scorende-debutant.htm

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:39
Fiber schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:40:
[...]

... deze wedstrijd staat in ieder geval voor altijd in de record boeken.

http://www.vi.nl/nieuws/r...gst-scorende-debutant.htm
totdat de volgende debutant doorbreekt...

• Fiber

Fiber

mat.hi.as schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:47:
[...]

totdat de volgende debutant doorbreekt...
Kan nog wel even duren. Het record van Van Basten heeft ook ruim 31 jaar gestaan blijkbaar... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:36:
Als Boilesen een keer een seizoen lang zonder blessures blijft, dan zou je inderdaad geen linksback nodig hebben.. Maar ja...
Boilesen is in die 4 seizoenen bij Ajax nog nooit langdurig blessurevrij geweest. Hij heeft steeds last van zijn hamstrings (en dat op die leeftijd al). Het zal me niet verbazen als dat iets chronisch blijft.

Maar ik snap niet dat de Boer keer op keer dezelfde fout maakt door Blind als linksback neer te zetten en Poulsen op het middenveld, waardoor heel het elftal een stuk minder draait. Overigens blijft Sigthorsson ook keer op keer teleurstellen, ik hoop dat ze toch wel inzien dat hij tekort komt...

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:25:
[...]

Boilesen is in die 4 seizoenen bij Ajax nog nooit langdurig blessurevrij geweest. Hij heeft steeds last van zijn hamstrings (en dat op die leeftijd al). Het zal me niet verbazen als dat iets chronisch blijft.

Maar ik snap niet dat de Boer keer op keer dezelfde fout maakt door Blind als linksback neer te zetten en Poulsen op het middenveld, waardoor heel het elftal een stuk minder draait. Overigens blijft Sigthorsson ook keer op keer teleurstellen, ik hoop dat ze toch wel inzien dat hij tekort komt...
Dat komt denk ik doordat het de meest logische keuze is qua opstelling.

Maar zolang boilesen geblesseerd blijft kan Riedewald op links en Blind op het middenveld, want die heeft nu wel bewezen dat hij prima mee kan met de selectie; wat een debuut!

• D-e-n
  • Nu online
Hij heeft bewezen dat hij een neusje voor de goal heeft. Verder niks nog.....

• argro
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:25:
[...]

Omdat de verdediging de basis van het elftal is. Blind en Boilesen zijn de twee linksbacks. Andere alternatieven zoals Ligeon, Schöne en Duarte bleken niet te voldoen. Als Boilesen dan geblesseerd is, dan blijft er maar één alternatief over en dat is Blind. Ik vind het wel verstandig van De Boer dat hij niet met een gatenkaas als verdediging (op links) wil spelen ten faveure van het middenveld. Wellicht dat Riedewald nu extra mogelijkheden geeft, al moeten we natuurlijk ook geen wonderen verwachten van een jongen van 17.

Verwijderd

Je kan het ook zo zien (of er op gokken) dat je met Blind op het middenveld zoveel meer voetballend vermogen hebt dat je meer scoort dan je tegenstander. En je maakt mij niet wijs dat Ligeon, Duarte of een andere 'linksback' niet kan verdedigen tegen een gemiddelde rechtsbuiten uit de Eredivisie.

Boilesen is jammergenoeg geen constante factor en valt wat mij betreft daarom af in de toekomst. Zelfde geldt voor Sigthorsson. Voor nu lijkt het me de beste optie om Hoesen in de spits te houden en een goede buitenspeler te huren/kopen of de Sa te brengen en laten staan. Fischer en Bojan vind ik onvoldoende brengen. We hebben iemand nodig zoals Mertens, Chadli of Suarez. Iemand die doelpunten kan maken want dat zit er nu onvoldoende in.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:58:
[...]

Kan nog wel even duren. Het record van Van Basten heeft ook ruim 31 jaar gestaan blijkbaar... :z
Kan ook in de volgende speelronde weer uit de boeken zijn.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:04:
[...]
Omdat de verdediging de basis van het elftal is. Blind en Boilesen zijn de twee linksbacks. Andere alternatieven zoals Ligeon, Schöne en Duarte bleken niet te voldoen. Als Boilesen dan geblesseerd is, dan blijft er maar één alternatief over en dat is Blind. Ik vind het wel verstandig van De Boer dat hij niet met een gatenkaas als verdediging (op links) wil spelen ten faveure van het middenveld. Wellicht dat Riedewald nu extra mogelijkheden geeft, al moeten we natuurlijk ook geen wonderen verwachten van een jongen van 17.
Ligeon kan daar prima spelen toch? Blind als linksback heb ik ook weinig vertrouwen in, hij laat (te) vaak zijn man lopen. Ben benieuwd of er nog een speler gehaald wordt in de winterstop.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
Kevinp schreef op zondag 22 december 2013 @ 18:21:
[...]

Precies. Ik zou liever de rode kaarten schrappen. Doorgebroken speler neerhalen is bv een penalty ipv een rode kaart.

of de speler krijgt 1 op 1 de kans tegen de keeper vanaf dat punt (bv 30 seconden) net als bij Hockey.

een speler loopt/springt vaak expres tegen de keeper aan. En hierdoor is het dan rood en een penalty. En de wedstrijd beslitst normaal gesproken. Dat kan niet de bedoeling zijn van de regels.

Rood moet een zware overtreding zijn niet een kleintje toevallig in de 16.
Waarom is 't dubbel gestraft? Ik heb van deze situatie niets gezien, dus geen idee hoe bizar die kaart is, maar het idee is dat een doorgebroken speler die 1 tegen 1 tegenover de keeper staat zeer waarschijnlijk scoort. Die penalty is in die zin in mijn ogen geen straf, maar het 'teruggeven' van de kans.

Daarnaast is het zeer onsportief spel met ook nog eens een groter risico op een blessure omdat 't een alles of niets actie is meestal, waardoor rood ook prima te onderbouwen is.

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:27:
[...]

Ligeon kan daar prima spelen toch? Blind als linksback heb ik ook weinig vertrouwen in, hij laat (te) vaak zijn man lopen. Ben benieuwd of er nog een speler gehaald wordt in de winterstop.
Ik vond Blind als back zondag weer van bedenkelijk niveau. Schatte o.a. een paar keer een cross-pass behoorlijk verkeerd in. Dat kan een andere speler ook prima invullen ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-12-2013 09:53 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 16:07
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:27:
[...]

De Boer heeft dat geprobeerd, maar dat werkte niet.

http://www.ajaxshowtime.c...-met-project-ligeon-.html

Blind doet het veel beter als linksback. En zo vaak laat hij echt niet zijn man lopen. Je ziet nu wel dat Blind op zijn eigen plekkie staat wanneer hij als verdedigende middenvelder speelt. Veel meer durf in zijn spel en schat het veel beter in. Vooral met dat laatste heeft hij als back een stuk meer moeite.

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 23-12-2013 09:54 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Blind op linksback is in mijn ogen een verschrikking, op het middenveld speelt hij tot dusver (tot mijn verbazing) ver boven zijn gemiddelde.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• rik86
http://www.nu.nl/sport/36...in-kampioenschap-psv.html

Hoewel ze theoretisch gelijk hebben en als ze winnen van Ajax de 1e wedstrijd na de winterstop het inderdaad best mogelijk moet kunnen zijn heb ik 't idee dat enig realiteitsbesef niet verkeerd zou zijn bij sommige psv-spelers.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
rik86 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:19:
http://www.nu.nl/sport/36...in-kampioenschap-psv.html

Hoewel ze theoretisch gelijk hebben en als ze winnen van Ajax de 1e wedstrijd na de winterstop het inderdaad best mogelijk moet kunnen zijn heb ik 't idee dat enig realiteitsbesef niet verkeerd zou zijn bij sommige psv-spelers.
Het is nooit goed wat ze zeggen.
Zeggen ze dat ze er niet voor gaan dan hebben ze geen mentaliteit.
Zeggen ze het wel dan zijn ze niet realistisch.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:20:
[...]
Klopt, dat ben ik met je eens. Ajax is ook de afgelopen jaren ook uit een kansloze positie kampioen geworden, dus alles is in principe nog mogelijk. Zeker nu de ervaren spelers als Park er weer bij zijn denk ik dat PSV ver kan komen.

• D-e-n
  • Nu online
rik86 schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:51:
[...]

Waarom is 't dubbel gestraft? Ik heb van deze situatie niets gezien, dus geen idee hoe bizar die kaart is, maar het idee is dat een doorgebroken speler die 1 tegen 1 tegenover de keeper staat zeer waarschijnlijk scoort. Die penalty is in die zin in mijn ogen geen straf, maar het 'teruggeven' van de kans.

Daarnaast is het zeer onsportief spel met ook nog eens een groter risico op een blessure omdat 't een alles of niets actie is meestal, waardoor rood ook prima te onderbouwen is.
Het is vaak helemaal geen onsportief spel maar gewoon een kwestie van een duel tussen speler en keeper. De directe rode kaart voor een doorgebroken speler is ook nooit ingesteld uit het oog van onsportief spel maar vanuit het om zeep helpen van die kans. En daar is die penalty dus al voor.

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 11:31
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:26:
[...]

Klopt, dat ben ik met je eens. Ajax is ook de afgelopen jaren ook uit een kansloze positie kampioen geworden, dus alles is in principe nog mogelijk. Zeker nu de ervaren spelers als Park er weer bij zijn denk ik dat PSV ver kan komen.
Plus het feit dat Ajax nog op drie fronten meedoet en PSV alleen nog maar in de competitie speelt

• D-e-n
  • Nu online
Verschil met vorige jaren is wel dat PSV meer ploegen voorbij moet. Als Ajax punten gaat verspelen zou ik mijn geld ook niet op PSV zetten.

• kimiferrari
D-e-n schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:31:
Verschil met vorige jaren is wel dat PSV meer ploegen voorbij moet. Als Ajax punten gaat verspelen zou ik mijn geld ook niet op PSV zetten.
Nou de clubs die boven PSV staan op Ajax na doen het ook niet echt veel beter hoor

• ph4ge
PSV moet zich gewoon richten op Europees voetbal. Over het kampioenschap moet je alleen maar spreken als je echt tegen de eerste plaats aan staat. Groningen, AZ, Heerenveen kunnen ook nog kampioen worden, wiskundig gezien zijn er nog wel meer clubs die kampioen kunnen worden. Realistisch is dat echter niet.

• argro
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:26:
[...]

De vergelijking met Ajax gaat niet helemaal op.

Situatie na 17 wedstrijden:
2012 - 2013: Ajax stond 3de, achterstand op de nummer 1: 1 punt
2011 - 2012: Ajax stond 4de, achterstand op de nummer 1: 5 punten
2010 - 2011: Ajax stond 4de, achterstand op de nummer 1: 5 punten

PSV stond nu na 17 wedstrijden 11de en 11 punten achter. Dat is toch wel een heel ander verhaal. Niet onmogelijk natuurlijk, maar Ajax is niet het bewijs dat het kan. Ajax is hooguit het bewijs dat PSV nog ergens rond plaats 5 kan eindigen.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 23-12-2013 10:55 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Doordat Ajax na elf competitieduels slechts vijfde staat met liefst tien punten achterstand op koploper FC Twente is er weer een inhaalrace nodig. De gedachten gaan terug naar het seizoen ervoor, toen de Amsterdammers na twaalf wedstrijden eveneens vijfde stonden met elf punten minder dan lijstaanvoerder AZ. Ook toen kwam de formatie van De Boer uitstekend terug. [Bron: VI]
Dus het kan wel, Ajax had ook een achterstand van 11 punten. Het ging toen alleen niet over 17 wedstrijden (er zijn er nu al 18 gespeeld) maar over 12 wedstrijden. Dus wat dat betreft begint de tijd te dringen voor PSV.

Als PSV nu alle wedstrijden wint (16 x 3 = 48) komen ze op een totaal van 35 + 48 = 83 punten.
Ter vergelijking: Ajax werd afgelopen seizoen kampioen met slechts 76 punten en 7 punten voorsprong ;)

[ Voor 14% gewijzigd door tweaker2010 op 23-12-2013 11:17 ]

• argro
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:56:
[...]

Als PSV nu alle wedstrijden wint (16 x 3 = 48) komen ze op een totaal van 35 + 48 = 83 punten.
Ter vergelijking: Ajax werd afgelopen seizoen kampioen met slechts 76 punten en 7 punten voorsprong ;)
PSV heeft nu 26 punten. 48 + 26 = 74

• Fiber

Fiber

Ik geef PSV ook weinig kans, maar als ze nog wat willen, dan moeten ze beginnen met de eerste wedstrijd bij Ajax uit met goed spel dik te winnen. Als dat gebeurt geef ik ze nog wel een heel klein kansje.

• rik86
Napo schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:20:
[...]

Oh, ik vind ook zeker dat ze er voor zouden moeten gaan, maar de manier waarop ze 't uiten komt op mij een beetje over als dat er niets aan de hand was qua resultaten afgelopen periode.

• kimiferrari
argro schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:35:
[...]
PSV heeft nu 26 punten. 48 + 26 = 74
Er zijn wel een paar seizoenen geweest een club minder dan 76 punten heeft behaald en kampioen zijn geworden vanaf 2000 bijvoorbeeld:

2001-2002 Ajax 73 punten
2006-2007 PSV 75 punten
2007-2008 PSV 72 punten
2010-2011 Ajax 73 punten

Theoretisch is het mogelijk, alleen best moeilijk

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

rik86 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:42:
[...]

Oh, ik vind ook zeker dat ze er voor zouden moeten gaan, maar de manier waarop ze 't uiten komt op mij een beetje over als dat er niets aan de hand was qua resultaten afgelopen periode.
Nou, hoe had jij dan gewild dat ze het hadden geuit? Ik vind met deze uiting - mits het inderdaad zo gezegd is, en dat is altijf afwachten bij een bron als nu.nl - gewoon spreken van vertrouwen in eigen kunnen en ook best wel wat realisme. Niemand zegt dat ze "even" kampioen gaan worden, ze zeggen alleen dat ze er nog steeds vertrouwen in hebben, dat ze dat vertrouwen überhaupt niet kwijt waren gedurende de verloren wedstrijden, en dat het moeilijk gaat worden. Dat komt op mij allemaal niet arrogant of overdreven over tbh.

Nee, merp!

• Vos

Vos

AFCA

kimiferrari schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:46:
[...]

Er zijn wel een paar seizoenen geweest een club minder dan 76 punten heeft behaald en kampioen zijn geworden vanaf 2000 bijvoorbeeld:

2001-2002 Ajax 73 punten
2006-2007 PSV 75 punten
2007-2008 PSV 72 punten
2010-2011 Ajax 73 punten

Theoretisch is het mogelijk, alleen best moeilijk
Enige wat je moet doen is alles winnen. Maar het kan ;).

Verwijderd

Oké heren, even iets totaal anders: het VI-trainersklassement.

Heeft iemand enig idee hoe de cijfers hierbij tot stand komen? Ik krijg namelijk het idee dat in ieder geval deze week de halve staf vakantie heeft opgenomen en een stagiaire wat cijfertjes heeft ingevuld a.d.h.v. de uitslagen (hoge uitslag betekent goed punt voor de trainer). Een Erwin van Looi staat tweede terwijl Groningen al een tijdje matig speelt en ze tegen het ongeveer meest dramatische team uit de Eredivisie speelde. Een Frank de Boer is voor het eerst in zijn leven beslissend met een wissel en krijgt slechts een 6.5 (toegegeven, Poulsen i.p.v. Blind op het middenveld was niet best en het spel had beter gemoeten).

http://www.vi.nl/nieuws/b...divisie-winterstop-in.htm

• Niku

Niku

Alagaesii

Fiber schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:41:
Ik geef PSV ook weinig kans, maar als ze nog wat willen, dan moeten ze beginnen met de eerste wedstrijd bij Ajax uit met goed spel dik te winnen. Als dat gebeurt geef ik ze nog wel een heel klein kansje.
Dat is het inderdaad, als PSV die wedstrijd verliest is het helemaal klaar. Win je 'm kan het nog, naar blijft het enorm lastig.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:32:
Oké heren, even iets totaal anders: het VI-trainersklassement.

Heeft iemand enig idee hoe de cijfers hierbij tot stand komen? Ik krijg namelijk het idee dat in ieder geval deze week de halve staf vakantie heeft opgenomen en een stagiaire wat cijfertjes heeft ingevuld a.d.h.v. de uitslagen (hoge uitslag betekent goed punt voor de trainer). Een Erwin van Looi staat tweede terwijl Groningen al een tijdje matig speelt en ze tegen het ongeveer meest dramatische team uit de Eredivisie speelde. Een Frank de Boer is voor het eerst in zijn leven beslissend met een wissel en krijgt slechts een 6.5 (toegegeven, Poulsen i.p.v. Blind op het middenveld was niet best en het spel had beter gemoeten).

http://www.vi.nl/nieuws/b...divisie-winterstop-in.htm
Die cijfers zijn puur gebaseerd op scoreboardjournalistiek. Wint je team met 5-1 van een zwakke tegenstander, ben je kennelijk een toptrainer. De winnende trainer heeft altijd gelijk, zoiets? :+

Hetzelfde verhaal als met dat waardeloze Gillette Pro klassement. Clasie de beste speler van de eredivisie :?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 18:01
Nou wil ik hem niet de beste speler van de eredivisie noemen. Maar Clasie speelt de afgelopen maanden echt vreselijk sterk. Hij is echt de kapitein van Feyenoord.

Ik weet overigens niet of het mag. En zo niet dan spijt dat mij. Maar weet iemand waar er goede streams te vinden zijn van de wedstrijden ( dus internationaal mag ook ). Ik vind alleen streams van bedenkelijke kwaliteit.

[ Voor 40% gewijzigd door FrankoNL op 23-12-2013 14:12 ]

• Vos

Vos

AFCA

^^ Nee dat mag niet :).

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gewoon de site van Fox Sports bezoeken. Je kunt tegenwoordig ook per wedstrijd betalen en dan heb je meteen een fatsoenlijke kwaliteit :)

Nee, merp!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FrankoNL schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:55:
Nou wil ik hem niet de beste speler van de eredivisie noemen. Maar Clasie speelt de afgelopen maanden echt vreselijk sterk. Hij is echt de kapitein van Feyenoord.
Dat zal best, maar de eerste speler van Ajax bijv vind ik terug op plaats 40, sorry maar dan klopt er iets niet...

• kimiferrari
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:22:
[...]

Dat zal best, maar de eerste speler van Ajax bijv vind ik terug op plaats 40, sorry maar dan klopt er iets niet...
Die cijfers slaan ook nergens op bij VI. Volgens mij bij Feyenoord beoordeelt Martijn Krabbendam de spelers. Hij is nogal een Feyenoord supporter, dus zijn zijn cijfers niet echt objectief.

• Vos

Vos

AFCA

[...]

Moet je nagaan hoe Ajax draait als de spelers wel gaan presteren ;).

Verwijderd

[...]

Haha echt? Dat is ook bizar. Overigens is het niet zo heel vreemd als de de selectie eens kritisch onder de loep neemt, deze is namelijk bijzonder magertjes. Op Schöne, Cillesen, Blind, Klaassen en Veltman na heeft iedere speler wel een periode gehad waarin deze langdurig geblesseerd, grandioos uit vorm is geweest of simpelweg gewoon te slecht speelt.

Van deze spelers hebben alleen Schöne en Blind voldoende wedstrijden gespeeld om in de ranking meegenomen te worden. Tel uit je winst dus.

En voor de geïnteresseerden; Serero is de beste Ajacied volgens het VI-klassement! 8)7

http://www.vi.nl/gpk.htm

• kimiferrari
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:38:
[...]

Haha echt? Dat is ook bizar. Overigens is het niet zo heel vreemd als de de selectie eens kritisch onder de loep neemt, deze is namelijk bijzonder magertjes. Op Schöne, Cillesen, Blind, Klaassen en Veltman na heeft iedere speler wel een periode gehad waarin deze langdurig geblesseerd, grandioos uit vorm is geweest of simpelweg gewoon te slecht speelt.

Van deze spelers hebben alleen Schöne en Blind voldoende wedstrijden gespeeld om in de ranking meegenomen te worden. Tel uit je winst dus.

En voor de geïnteresseerden; Serero is de beste Ajacied volgens het VI-klassement! 8)7

http://www.vi.nl/gpk.htm
Ook raar dat Depay pas op de 78e plaats staat, Hij is volgens mij echt wel de best presterende PSVer

• D-e-n
  • Nu online
kimiferrari schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:35:
[...]
Nou de clubs die boven PSV staan op Ajax na doen het ook niet echt veel beter hoor
Wat wil je daar mee zeggen? Alle clubs hebben tot nu toe dips gehad. Daarom staat het ook allemaal zo dicht bij elkaar. Ajax en Vitesse staan gelijk. Twente en Feyenoord daar iets achter.

Maar juist daarom wordt het voor PSV zo moeilijk om nog nummer één te worden. Want Ajax moet echt veel laten liggen om zich door PSV te laten inhalen. En dan geloof ik niet dat én Vitesse én Twente én Feyenoord dat ook nog eens laten gebeuren.
tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:54:
[...]
Hetzelfde verhaal als met dat waardeloze Gillette Pro klassement. Clasie de beste speler van de eredivisie :?
Het gaat niet om de beste. Het gaat om de meest constante. Dat is dus niet altijd de briljante technicus die met een voetbeweging de wedstrijd beslist.

En wie dan? Piazon of Tadic? Wellicht waren die niet zo constant? Bij Feyenoord zelf heeft Pelle ook een aantal mindere wedstrijden gespeeld. En iemand als Blind heeft pas in de loop van het seizoen de vorm gevonden. En ik vind Clasie ten opzichte van Blind ook de completere middenvelder wat dat betreft.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

kimiferrari schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:45:
[...]

Ook raar dat Depay pas op de 78e plaats staat, Hij is volgens mij echt wel de best presterende PSVer
Maar hij is ook erg wisselvallig, net als heel PSV eigenlijk (misschien muv Park, maar iedereen onderschat hem altijd).

Nee, merp!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan Cillisen niet eens terugvinden in het klassement, net zoals 2 andere keepers niet. Ik vind het maar een raar klassement :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• D-e-n
  • Nu online
Te weinig gespeeld?
Pagina: 1 ... 113 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum