Ajax komt in de pot met de nr's 2; Als ik zie wat ze kunnen loten is de kans op een pittige tegenstander best groot
Barca was een pittige tegenstander en daarvan won men ook; met een beetje mazzel kan men nog best ver komen in de EL.
Alleen levert dat lang niet zo veel geld oo als in de CL, men loopt door het halen van plek 3 in plaats van plek 2 nu al 3.2 miljoen mis.
Alleen levert dat lang niet zo veel geld oo als in de CL, men loopt door het halen van plek 3 in plaats van plek 2 nu al 3.2 miljoen mis.
Maar waarom liet de Boer hem dan niet op het middenveld staan? Ik snap dat Ligeon geen ideale LB is, maar dan had je het middenveld iig intact gehouden. Blind hoort op het middenveld en presteert daar het beste.Amras schreef op donderdag 12 december 2013 @ 09:31:
[...]
Op de linksback positie is hij helaas een stuk minder dan op de plek waarop Poulsen gisteren speelde.
Overigens zo slecht als de voorzetten van Blind zijn, zo fraai zijn ze van Bojan Krkic. Veel curve en hoogte en hij wist tot twee keer aan toe Abbiati uit zijn doel te verleiden op ballen waar de keeper totaal niet bij kon. Het was jammer dat er toen geen aanvallers klaar stonden om de bal erin te lopen/koppen.
De voorzetten van Van Rhijn en Blind deden me gisteren aan dit filmpje herinneren.
[ Voor 24% gewijzigd door Capacitor op 12-12-2013 11:09 ]
Toch vond ik Bojan gisteren niet sterk spelen. Hij probeerde steeds zijn man voorbij te komen, maar die was een kop groter en een stuk sterker. Gevolg: Bojan werd simpelweg van de bal gezet. Na een paar van deze acties zou je toch moeten beseffen dat je een andere variant moet proberen?Robkazoe schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:49:
Overigens zo slecht als de voorzetten van Blind zijn, zo fraai zijn ze van Bojan Krkic. Veel curve en hoogte en hij wist tot twee keer aan toe Abbiati uit zijn doel te verleiden op ballen waar de keeper totaal niet bij kon. Het was jammer dat er toen geen aanvallers klaar stonden om de bal erin te lopen/koppen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Uefa... straffen deze debiel. Hoe kan je dat nu zeggen?Gek genoeg vond Allegri de rode kaart van Riccardo Montolivo overdreven. 'Het was een overtreding, maar zeker geen smerige. De scheidsrechter maakte zijn beslissing op aanraden van zijn assistent.
[ Voor 21% gewijzigd door ephymerous op 12-12-2013 14:46 ]
XXXVI
Dat is wel zo prettig ja.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Komt geen zinnig woord uit die Italianen. Dubieus terug gefloten? Volgens mij mogen ze blij zijn dat ze de wedstrijd met 10 man zijn geëindigd. Die Balotelli zou daar gewoon 5 wedstrijden schorsing voor moeten krijgen voor die debiele aanslag plus die vrachtlading aan gele kaarten die hij mocht krijgen voor dat simpele geval van hem. Waardeloos figuurephymerous schreef op donderdag 12 december 2013 @ 14:46:
[...]
Uefa... straffen deze debiel. Hoe kan je dat nu zeggen?
Totaal onverdiend dat dit anti-voetbal door is
Ik denk juist niet dat dit goed nieuws is. Omdat de NOS nu veel geld uitgeeft aan de rechten voor kwalificatierechten zullen ze waarschijnlijk geen geld meer willen uitgeven aan de Champions League rechten, waardoor deze zeer waarschijnlijk naar het open kanaal van FOX zullen gaan.
Dan heb ik toch liever Champions League dan het Nederlands Elftal bij de NOS, hoewel ik Champions League ook kan zien door Sport1 abonnement.
Dan heb ik toch liever Champions League dan het Nederlands Elftal bij de NOS, hoewel ik Champions League ook kan zien door Sport1 abonnement.
FIFA Benelux Administrator
Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar wat ik niet snapte was, dat als je ziet dat je voetballend veel beter bent, je dan iemand als v/d Hoorn gaat inbrengen, die als een soort Pelle moest fungeren, en de lange bal gaat hanteren. Ze waren voetballend veel beter, dus waarom niet zo doorgaan? Die omschakeling snapte ik niet van Frank. Als je die lange bal gaat hanteren, moet je maar gokken dat ie goed valt en iemand hem binnentikt. Dat is veel te ingewikkeld. Ze hadden gewoon zo door moeten voetballen zoals ze bezig waren, omdat ze voetballend veel beter waren. Een uur lang sta je 10 tegen 11 én je bent nog eens voetballend beter. Dan moet daar toch meer uit te halen zijn? Kijk naar tegen Barca. De eerste helft sloopten ze Barca. Ik zie het echt als een gemiste kans (letterlijk en figuurlijk). Zo jammer!ephymerous schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:27:
Maar bovenal vind ik dat Ajax er een potje van heeft gemaakt hoor. Kijk eens naar die voorzetten van Denswill, van Rhijn en Blind. Zo ga je gewoon nooit scoren. Volgens mij heb ik geen fatsoenlijk schot uit de tweede lijn gezien.
En ook ontzettend jammer van die (halve) omhaal van Klaassen in de laatste seconde natuurlijk. Als die zat, was het een historisch moment geweest!
De Italiaanse pers spreekt anders van een "heroïsche overwinning". Nu ben ik het daar ook niet mee eens maar kennelijk heeft men daar een andere benadering.JanW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:00:
[...]
Komt geen zinnig woord uit die Italianen. Dubieus terug gefloten? Volgens mij mogen ze blij zijn dat ze de wedstrijd met 10 man zijn geëindigd. Die Balotelli zou daar gewoon 5 wedstrijden schorsing voor moeten krijgen voor die debiele aanslag plus die vrachtlading aan gele kaarten die hij mocht krijgen voor dat simpele geval van hem. Waardeloos figuur
Totaal onverdiend dat dit anti-voetbal door is
Overigens konden we ook al tegen PSV constateren dat Balotelli een irritante speler is en zag je het ook bij menig Colombiaan maar toen vond menigeen het nog "professioneel". Overigens vind ik dat dus niet.
De verdediging van Milan is waarschijnlijk wat beter dicht getimmerd dan die van Barca. En Milan was zeker na die rode kaart natuurlijk extra gemotiveerd. Zeker gezien het feit dat ze geen kampioen meer zullen worden.chim0 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:23:
[...]
Dan moet daar toch meer uit te halen zijn? Kijk naar tegen Barca. De eerste helft sloopten ze Barca. Ik zie het echt als een gemiste kans (letterlijk en figuurlijk). Zo jammer!
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 12-12-2013 15:26 ]
Ik heb seizoen achter seizoen dit soort acties moeten bekijken:
Veel UK beelden, maar in Nederland ging het net zo. Suarez maakte per wedstrijd minstens zoveel overtredingen als Balotelli en liet zich ook net zo makkelijk vallen. Spugen, bijten, middelvinger naar het publiek. En ohja, kaarten vragen, veul.
Kan me niet herinneren dat hij met pek en veren de Arena uitgejaagd is. Balotelli is dezelfde categorie inderdaad. Verschil is het gedrag buiten het veld maar daar gaat het volgens mij niet over.
Veel UK beelden, maar in Nederland ging het net zo. Suarez maakte per wedstrijd minstens zoveel overtredingen als Balotelli en liet zich ook net zo makkelijk vallen. Spugen, bijten, middelvinger naar het publiek. En ohja, kaarten vragen, veul.
Kan me niet herinneren dat hij met pek en veren de Arena uitgejaagd is. Balotelli is dezelfde categorie inderdaad. Verschil is het gedrag buiten het veld maar daar gaat het volgens mij niet over.
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 12-12-2013 15:36 ]
Ik snap dat Ajax supporters gefrustreerd zijn, maar Milan heeft het gewoon slim gespeeld, zeker met 10 man. Ze gaan dit weekend al verliezen van Roma dus moesten ze in ieder geval een beetje resultaat halen.
Daarnaast heeft Ajax geen enkele goede uitgespeelde kans gekregen, ze hebben 70 minuten tegen 10 man gevoetbald, als je dan niet scoort moet je dan aan jezelf wijten en niet 'frank de boeren' en alleen de schuld bij anderen neerleggen.
Daarnaast was het gewoon dom van Blind om telkens Balotelli neer te leggen, Mario bespeelde hem goed, Blind kon het gewoon niet aan. Balo wandelde er gewoon voorbij.
Chelsea werd ook door velen geprezen om het goede verdedigen en dat heeft Milan ook gewoon gedaan. Als je wil winnen moet je scoren, als je niet scoort heb je geen recht om te klagen.
Daarnaast heeft Ajax geen enkele goede uitgespeelde kans gekregen, ze hebben 70 minuten tegen 10 man gevoetbald, als je dan niet scoort moet je dan aan jezelf wijten en niet 'frank de boeren' en alleen de schuld bij anderen neerleggen.
Daarnaast was het gewoon dom van Blind om telkens Balotelli neer te leggen, Mario bespeelde hem goed, Blind kon het gewoon niet aan. Balo wandelde er gewoon voorbij.
Chelsea werd ook door velen geprezen om het goede verdedigen en dat heeft Milan ook gewoon gedaan. Als je wil winnen moet je scoren, als je niet scoort heb je geen recht om te klagen.
[ Voor 28% gewijzigd door StrongArmLance op 12-12-2013 15:54 ]
Bullshit. Frank de Boeren en de schuld bij anderen neer leggenkristan schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:51:
Ik snap dat Ajax supporters gefrustreerd zijn, maar Milan heeft het gewoon slim gespeeld, zeker met 10 man. Ze gaan dit weekend al verliezen van Roma dus moesten ze in ieder geval een beetje resultaat halen.
Ajax heeft inderdaad niet veel uitgespeelde kansen gekregen. Het schot van Klaassen was goed gevoetbald, Fischer ook een keertje maar Abbiatti redde goed. Verder was het qua kansen mager, maar op 20 meter van de goal stonden 10 spelers van AC Milan, daar is weinig doorkomen aan. Ajax mist de kwaliteit om dat uit te voetballen.
Goed verdedigen is een kwaliteit die ik kan waarderen, maar spelbederf zoals Balotelli als primaire taak had. Het wegslaan van de bal wat die maffe Allegri deed. Dat heeft niks met verdedigen te maken. Dat is een gevallen topclub die van gekkigheid niet hoe ze tegen een kleinere Nederlandse club een resultaat moeten halen.
Sorry, maar als Allegri Balotelli vertelt dat hij de bal moet vasthouden en vrije trappen moet winnen, en eindelijk een taak vol discipline uitvoert vind ik dat goed gedaan.
Tuurlijk is Milan een kutclub, maar Ajax moet ook naar zichzelf kijken, zo gek is het niet dat er geen 2e rood wordt gegeven.
En vorige keer tegen Milan was het ook raak. http://www.voetbalcentraa...-zijn-genaaid-en-bestolen
Tuurlijk is Milan een kutclub, maar Ajax moet ook naar zichzelf kijken, zo gek is het niet dat er geen 2e rood wordt gegeven.
En vorige keer tegen Milan was het ook raak. http://www.voetbalcentraa...-zijn-genaaid-en-bestolen
[ Voor 45% gewijzigd door StrongArmLance op 12-12-2013 16:10 ]
Al rekt de tegenstander 30 minuten tijd, en maken ze nog zoveel overtredingen, als je ruim 70 minuten met een man meer speelt moet je gewoon kansen kunnen creëren en gewoon winnen. Als dat niet lukt dan was je gewoon blijkbaar niet sterk genoeg, zo eerlijk moet je zijn. Uiteindelijk is Ajax de enige die punten heeft laten liggen tegen Celtic en dat breekt ze nu op.kristan schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:59:
Sorry, maar als Allegri Balotelli vertelt dat hij de bal moet vasthouden en vrije trappen moet winnen, en eindelijk een taak vol discipline uitvoert vind ik dat goed gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 12-12-2013 16:16 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is vaak niet zo.ph4ge schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:15:
[...]
Al rekt de tegenstander 30 minuten tijd, en maken ze nog zoveel overtredingen, als je ruim 70 minuten met een man meer speelt moet je gewoon kansen kunnen creëren en gewoon winnen. Als dat niet lukt dan was je gewoon blijkbaar niet sterk genoeg, zo eerlijk moet je zijn. Uiteindelijk is Ajax de enige die punten heeft laten liggen tegen Celtic en dat breekt ze nu op.
De 10 hebben nog meer een gezamenlijk doel en gaan alleen maar verdedigen. De mindset is veranderd en als ze alle 10 iets harder hun best doen (20%) om die ene te compenseren ben je qua inzet met 12 man bezig. Lastig doorkomen dus.
Ik denk dat ze beter hadden kunnen blijven voetballen i.p.v. op het laatst paniekerig de bal voor de goal pompen.
Daar is Ajax niet goed in.
Verder hoorde ik Ronald de Boer zeggen, bij studio voetbal, dat het niet in de eerste 5 minuten hoeft, maar dat hadden ze juist wel moeten doen. Niet afwachten, maar vol er op. Dan moet Milan en dan wint Ajax het voetballend altijd hopelijk.
Inderdaad! Eindelijk van dat irritante SBS commentaar af "Goedenavond jongens en meisjes"
En wat de CL betreft: NL clubs spelen daar toch een zeer beperkte rol in, ik zou het wel begrijpen als de NOS die dure rechten laat lopen en de CL naar FOX gaat. Je kan niet overal het hoogste bieden.
[ Voor 30% gewijzigd door tweaker2010 op 12-12-2013 16:32 ]
Tja, kan je net zo goed de schuld leggen bij PSV: die hadden in de voorronde Milan moeten uitschakelen
als het een wedstrijd is die je perse moet winnen, dan moet je vanaf het fluitsignaal er meteen bovenop. moet je niet klagen dat mensen tijdrekken en vies spelen als ze met 10man komen te staan. maak je de goal niet dan verdien je het ook niet om door te gaan. Denkt de boer nu echt dat er een ongeschreven wet is dat je perse eerlijk en mooi moet spelen? hij heeft vaak genoeg tegen portugal gespeeld en verloren volgens mij...
als het een wedstrijd is die je perse moet winnen, dan moet je vanaf het fluitsignaal er meteen bovenop. moet je niet klagen dat mensen tijdrekken en vies spelen als ze met 10man komen te staan. maak je de goal niet dan verdien je het ook niet om door te gaan. Denkt de boer nu echt dat er een ongeschreven wet is dat je perse eerlijk en mooi moet spelen? hij heeft vaak genoeg tegen portugal gespeeld en verloren volgens mij...
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Tja, we moeten over een tijdje dus de diepgaande interviews van Hans "Lachen om homevideo's" Kraay jr., de tafelsetting met JJ van Gangelen en het commentaar van Leo Driessen missen.
Als kiespijn!
Als kiespijn!
Natuurlijk denkt hij dat niet... Maar hij heeft wel gelijk dat de scheids daar stricter in mag zijn.Terryb47 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:30:
Tja, kan je net zo goed de schuld leggen bij PSV: die hadden in de voorronde Milan moeten uitschakelen![]()
Maar Ajax heeft het wel aan zichzelf te danken. Ze wisten van de voren dat ze moesten winnen, en dat hebben ze niet gedaan.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Heel goed voorbeeld en verwoordPWM schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:34:
Ik heb seizoen achter seizoen dit soort acties moeten bekijken:
[video]
Ik ben ook niet te spreken over sommige acties van AC Milan van gisteren, maar ik ben het eens met de mensen voor mij die zeiden dat Ajax niets met de overtalsituatie heeft kunnen doen. 70 minuten met 11 tegen 10 moet je kunnen uitbuiten en dat is nauwelijks gebeurd.
Daarnaast gaat wel of niet overwinteren niet alleen om deze wedstrijd, maar over 6 wedstrijden. En dan kun je concluderen dat Ajax uit van Celtic en/of thuis van AC Milan had moeten winnen. Als je dat niet doet, verdien je de 2e plek ook niet echt. Dat moet ik als fan van Ajax helaas concluderen.
Daarnaast gaat wel of niet overwinteren niet alleen om deze wedstrijd, maar over 6 wedstrijden. En dan kun je concluderen dat Ajax uit van Celtic en/of thuis van AC Milan had moeten winnen. Als je dat niet doet, verdien je de 2e plek ook niet echt. Dat moet ik als fan van Ajax helaas concluderen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Hoe spijtig het ook is, Ajax heeft gisteren gewoon te weinig afgedwongen met 11 tegen 10. Dat moeten ze beter uitspelen en dat is helaas niet gelukt. Dat ze het uiteindelijk niet halen is zuur, maar daar kan ik wel mee leven. Ik vind het veel erger dat de coach en de spelers van Milan zo hypocriet zijn om te zeggen dat Montolivo geen rode kaart verdiende en dat die achterlijke Balotelli gisteren geen rode kaart heeft gekregen, hoe kan je als scheidsrechter die smerige schop nou als een gele kaart beoordelen?
Als dat al geen rode kaarten meer zijn in het hedendaagse voetbal, wat dan wel?
Met als hoogtepunt de altijd kritische interviews van Hansie Hansie met Van Gaal.albino71 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:36:
Tja, we moeten over een tijdje dus de diepgaande interviews van Hans "Lachen om homevideo's" Kraay jr., de tafelsetting met JJ van Gangelen en het commentaar van Leo Driessen missen.
Als kiespijn!
Is ie eindelijk weg uit dit topic, moet er nog steeds bij worden gesleept... Vanwaar dat dan?
Gaan we de doodschoppen van Arie Haan en Van Hanegem zo ook uit de kast halen?
Een overtreding als die van Havenaar.rickjehh schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:24:
O, wacht
Vanwege het gejank over hetzelfde soort gedrag van Balotelli. Was dat nog niet duidelijkJanW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:27:
[...]
Is ie eindelijk weg uit dit topic, moet er nog steeds bij worden gesleept... Vanwaar dat dan?
Het zal wel moeten dan, maar toch. Destijds is dat gedrag van Suarez door menigeen hier ook veroordeeld. Dat is dacht ik een gesloten boek. Nu komt er toch iemand met een video van Suarez aan zetten ondanks dat hij al ruim 3 jaar in Engeland voetbalt.
Het gedrag is hetzelfde, maar wat zou dat? Willen PWM hier nu de hypocrisie van Ajax-fans aantonen terwijl we het gedrag van Suarez ook hebben veroordeeld? Ik zie dit filmpje namelijk niks toevoegen aan de hele discussie.
Het gedrag is hetzelfde, maar wat zou dat? Willen PWM hier nu de hypocrisie van Ajax-fans aantonen terwijl we het gedrag van Suarez ook hebben veroordeeld? Ik zie dit filmpje namelijk niks toevoegen aan de hele discussie.
[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 12-12-2013 17:41 ]
Verwijderd
Bovendien is Suarez het grootste voorbeeld van een winnaar en drijft deze winnaarsmentaliteit inderdaad soms iets te ver door. Ballotelli daarentegen is een verwend kereltje die geen moer om voetbal geeft. Voor mij doet hij het gewoon omdat het een eikel is, terwijl Suarez alles zal doen om te winnen.JanW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:39:
Het zal wel moeten dan, maar toch. Destijds is dat gedrag van Suarez door menigeen hier ook veroordeeld. Dat is dacht ik een gesloten boek. Nu komt er toch iemand met een video van Suarez aan zetten ondanks dat hij al ruim 3 jaar in Engeland voetbalt.
[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 12-12-2013 17:49 ]
Wilde ik PWM gisteren nog niet betichten van 'Ajax-bashing', nu begint het er toch wel erg op te lijken. Waarom Suarez in deze discussie betrekken? Balotelli was gisteren gewoon bloed irritant, klaar. Net als veel andere Italianen trouwens.
Doet er niks aan af dat Ajax niet best gepresteerd heeft, je moet tegen 10 man winnen als je door wilt in de CL. Zeker tegen dit, met alle respect, bijzonder zwak Milan.
Doet er niks aan af dat Ajax niet best gepresteerd heeft, je moet tegen 10 man winnen als je door wilt in de CL. Zeker tegen dit, met alle respect, bijzonder zwak Milan.
Verwijderd
Sterker nog, je weet vooraf al dat Milan zo gaat spelen dus achteraf zeuren over anti voetbal, alsof dat zo verrassend is......Ajax heeft geen spelers die het verschil kunnen maken en ze hebben te veel kansen nodig om een goal te maken. Dan kom je op dit niveau te kort en heb je niks te zoeken in de volgende ronde. Zo simpel is het.
We het gedrag van Suarez hebben veroordeeld? Als er iemand alle credits had onder de Ajax supporters dan was het Suarez wel. Sterker nog, zelfs Jol deed alsof zijn neus bloedde als Suarez weer eens rood kreeg:JanW schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:39:
Het gedrag is hetzelfde, maar wat zou dat? Willen PWM hier nu de hypocrisie van Ajax-fans aantonen terwijl we het gedrag van Suarez ook hebben veroordeeld?
Jol verwijt Suarez niets
AMSTERDAM - Ajax moet het waarschijnlijk de eerste competitiewedstrijden stellen zonder Luis Suarez. De aanvoerder van de Amsterdammers kreeg zaterdag in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen FC Twente de rode kaart. Trainer Martin Jol nam zijn topschutter na afloop in bescherming.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En jij vindt Jol representatief voor 'we'? Natuurlijk nam Jol als toenmalige trainer Suarez in bescherming, slaat nergens op, maar dat doet nu eenmaal elke trainer.
Je moet als club laten zien waar je voor staat, en daar moet je naar handelen.
Verder, is vooral deze opmerking me bijgebleven uit die tijd
:
Verder, is vooral deze opmerking me bijgebleven uit die tijd
DutchOwnage schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:50:
Wahah die Suarez he. Het blijft een (geniaal) ratje. Die zette z'n tandjes ff mooi in de nek van Bakkal, je kon de bloeduitstorting zien zitten.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
De bijt incidenten zijn inderdaad debiele acties geweest, van een man die ze echt niet allemaal op een rijtje heeft. Zeker omdat ie het ook nog een tweede keer presteert. Maar dit zijn wel uitzonderingen voor een club, in andere gevallen moet een coach altijd achter zijn spelers blijven staan.
Ben het wel met je eens, bij dit soort extremiteiten moet je je speler ook publiekelijk terecht wijzen.
Iets heel anders, het doek voor Toivonen bij PSV lijkt (eindelijk!) definitief gevallen. Jorrit Hendrix start vanavond op het middenveld samen met Hiljemark en Maher.
Ben het wel met je eens, bij dit soort extremiteiten moet je je speler ook publiekelijk terecht wijzen.
Iets heel anders, het doek voor Toivonen bij PSV lijkt (eindelijk!) definitief gevallen. Jorrit Hendrix start vanavond op het middenveld samen met Hiljemark en Maher.
Wie zegt dat Milan fans het wel goedkeuren? Ik keur het wel goed overigens, maar ik ben geen Milan fan...
Heeft hij iemand gebeten, ernstig verwond oid? Nee ik geloof het niet. Het enige wat hij heeft gedaan is Ajax terecht uit de CL houden. Die overtreding op blind? Iedere speler maakt wel eens een overtreding die niet kan, stop met zeuren en kijk naar je zelf (in dit geval ajax)
Balotelli is buitenveld overigens een hele sympathieke jongen maar gewoon knettergek. ("Hoe weet jij nou weer dat hij sympathiek is?" Ja, even goed als jij weet dat het 'verwend kereltje is die geen moer om voetbal geeft' is. (@Xenergy).
Heeft hij iemand gebeten, ernstig verwond oid? Nee ik geloof het niet. Het enige wat hij heeft gedaan is Ajax terecht uit de CL houden. Die overtreding op blind? Iedere speler maakt wel eens een overtreding die niet kan, stop met zeuren en kijk naar je zelf (in dit geval ajax)
Balotelli is buitenveld overigens een hele sympathieke jongen maar gewoon knettergek. ("Hoe weet jij nou weer dat hij sympathiek is?" Ja, even goed als jij weet dat het 'verwend kereltje is die geen moer om voetbal geeft' is. (@Xenergy).
Haha anders quote je even iets uit 2010 van één persoon. Sorry maar dat voegt echt 0,0 toe.Royz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:07:
Je moet als club laten zien waar je voor staat, en daar moet je naar handelen.
Verder, is vooral deze opmerking me bijgebleven uit die tijd:
[...]
Wat een kansloze 'discussie' dit. Ja Balotelli is een smeerlap, ja Suarez ook. Ja als zo'n speler voor eigen team speelt dan pik je het meer. En ja Ajax heeft het aan zichzelf te danken.
Next!
Jammer dat het stadion in Eindhoven zo leeg is, toch een beslissende wedstrijd. Hopelijk 2x succes vanavond.
Arie Haan (of Fräser om er eens 1 te noemen) waren inderdaad ook schoften op het veld, maar 21+ jaar geleden en 2 jaar geleden is wel wat anders.
Dat heeft niet zoveel met Ajax te maken, alleen was het nou net Ajax wat gisteren speelde
Ik kan hier een pagina vol zetten over vervelende Feyenoorders, wees gerust 
En, om dat ook af te sluiten: Ik ben inderdaad blij dat Ajax niet door is. Niet om Ajax, wel omdat Ajax op dit moment de best ingespeelde ploeg heeft, de beste coach van Nederland, het beste huishoudboekje en in een positieve flow zit. Om daar een nog positievere flow + zak geld aan toe te voegen, zie ik nog steeds als iets wat 99% voor Ajax positief is en 1% voor de rest. Het is al moeilijk genoeg tegen ze
Er werd (en word) hier net gedaan alsof Balotelli de duivel is, en ongehoord en uniek gedrag vertoond, terwijl nog niet zo lang geleden een identieke speler bejubeld werd en er door dat zelfde gedrag menig punt gepakt werdNiku schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:45:
Wilde ik PWM gisteren nog niet betichten van 'Ajax-bashing', nu begint het er toch wel erg op te lijken. Waarom Suarez in deze discussie betrekken? Balotelli was gisteren gewoon bloed irritant, klaar. Net als veel andere Italianen trouwens.
Arie Haan (of Fräser om er eens 1 te noemen) waren inderdaad ook schoften op het veld, maar 21+ jaar geleden en 2 jaar geleden is wel wat anders.
Dat heeft niet zoveel met Ajax te maken, alleen was het nou net Ajax wat gisteren speelde
En, om dat ook af te sluiten: Ik ben inderdaad blij dat Ajax niet door is. Niet om Ajax, wel omdat Ajax op dit moment de best ingespeelde ploeg heeft, de beste coach van Nederland, het beste huishoudboekje en in een positieve flow zit. Om daar een nog positievere flow + zak geld aan toe te voegen, zie ik nog steeds als iets wat 99% voor Ajax positief is en 1% voor de rest. Het is al moeilijk genoeg tegen ze
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 12-12-2013 19:28 ]
Het niet kunnen beslissen van wedstrijden lijkt overigens iets typisch Nederlands. Ajax heeft er moeite mee deze week, PSV worstelt en Feyenoord heeft in de competitie ook teveel kansen nodig. Misschien is het de leeftijd van de elftallen maar het is wel dé oorzaak: van het geringe aantal punten in de eredivisie en de diverse uitschakelingen. We blaffen maar bijten niet door.
Precies @PWM 
Maar ja kansen creëren is tot op zekere hoogte ook een mechanisme, als iedereen weet van elkaar wat ze kunnen verwachten en waar iedereen loopt werkt dat vanzelf, alleen weet de tegenstander dat nu ook van Pellè
Zoals dit: Wat een fenomenale corner was dit!
http://i.imgur.com/X58ia9f.gif
9 spelers in/rondom het strafschopgebied, dat is echt kwaliteit
Voor het doorbijten was Suarez natuurlijk perfect, maar zonder gein: Feyenoord heeft in Pelle een goede afmaker, alleen het creëren van écht goede kansen is ook te moeilijk voor Nederlandse clubs, als een verdediging redelijk goed staat is de creativiteit van de opponent ver te zoeken. Mislukt standaard steekpassje hier, nutteloze voorzet daar, etc.D-e-n schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:03:
Het niet kunnen beslissen van wedstrijden lijkt overigens iets typisch Nederlands. Ajax heeft er moeite mee deze week, PSV worstelt en Feyenoord heeft in de competitie ook teveel kansen nodig. Misschien is het de leeftijd van de elftallen maar het is wel dé oorzaak: van het geringe aantal punten in de eredivisie en de diverse uitschakelingen. We blaffen maar bijten niet door.
Maar ja kansen creëren is tot op zekere hoogte ook een mechanisme, als iedereen weet van elkaar wat ze kunnen verwachten en waar iedereen loopt werkt dat vanzelf, alleen weet de tegenstander dat nu ook van Pellè
Zoals dit: Wat een fenomenale corner was dit!
http://i.imgur.com/X58ia9f.gif
9 spelers in/rondom het strafschopgebied, dat is echt kwaliteit
[ Voor 56% gewijzigd door StrongArmLance op 12-12-2013 20:11 ]
De kansen voor Pelle zijn het probleem niet. De rest scoort te weinig of komt te weinig in die positie.
Wacht maar tot jullie PAOK-AZ zien, met weinigkunner Avdic in de spits. Die vent heeft me in zijn afgelopen invalbeurten behoorlijk teleurgesteld.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Hm, Pellè komt niet zo heel vaak in die positie, in ieder geval die ballen komen weinig aan.D-e-n schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:09:
De kansen voor Pelle zijn het probleem niet. De rest scoort te weinig of komt te weinig in die positie.
Iedereen weet inmiddels dat Schaken een schaar doet en dan de bal super subtiel rechts voor zich uit tikt, er als een gek achteraan rent en blind voorzet, ja, soms heeft dat resultaat. Met zo'n kopper.
Maar als Schaken in zijn eentje een doortocht op goal mag openen heeft hij absoluut geen idee wat hij moet doen. Gelukkig is Boëtius terug (in vorm), die kan gewoon echt voetballen.
PSV
Kom eens op zeg! Zoet staat te ver voor de goal én te zwak het kopduel in.
Kom eens op zeg! Zoet staat te ver voor de goal én te zwak het kopduel in.
[ Voor 50% gewijzigd door Vos op 12-12-2013 20:16 ]
What the heck, wat een onverdiende achterstand...
Echt waar, PSV moet zich echt heel diep gaan schamen.. Dit is nou al het zoveelste jaar dat ze het Europees voetbal gewoon verkloten. Hebben ze nou echt niet door hoe belangrijk die punten voor het Nederlands voetbal zijn?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit jaar speelt wel het sterkste team, maar het niveau wat ze op de mat leggen is heel bedenkelijk. Al hebben ze deze pot wel behoorlijk wat pech.
Het lijkt wel alsof ze met ''lag'' spelen. Iedere aanname en pass is net een fractie van een seconde te laat. Lijkt me ook iets mentaals voor hun, iedere wedstrijd waarin ze niet winnen krijgen ze meer en meer pers en fans over zich heen.
Volgens mij haalde PSV jarenlang de meeste punten voor Nederland in Europees verband, kom op zeg.M@cer schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:25:
Echt waar, PSV moet zich echt heel diep gaan schamen.. Dit is nou al het zoveelste jaar dat ze het Europees voetbal gewoon verkloten. Hebben ze nou echt niet door hoe belangrijk die punten voor het Nederlands voetbal zijn?
Verklaar je nader? PSV heeft altijd veel punten gepakt Europees, en gezien de huidige vorm is dit debacle een zoveelste verlies in de lijn der verwachting. Wat hebben ze precies niet door dan?M@cer schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:25:
Tsja, het zal ook wel niet helpen dat Sanders hoopt op een uitschakeling. Leuk ook voor de supporters en de zenders met tv-rechten... In plaats van het aanmoedigen en het belang zien om met goede resultaten het tij te keren.
Al speelt PSV momenteel niet onaardig. Toch helpt het niet dat niet de hele leiding een resultaat wil behalen.
Al speelt PSV momenteel niet onaardig. Toch helpt het niet dat niet de hele leiding een resultaat wil behalen.
Vorig jaar kon Advocaat het lachen niet onderdrukken toen PSV werd uitgeschakeld. Europees voetbal wordt dus niet altijd even serieus genomen.Niku schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:35:
[...]
Verklaar je nader? PSV heeft altijd veel punten gepakt Europees, en gezien de huidige vorm is dit debacle een zoveelste verlies in de lijn der verwachting. Wat hebben ze precies niet door dan?
[ Voor 40% gewijzigd door Herman op 12-12-2013 20:40 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ja en Ajax in 1995 ookCatorce schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:33:
[...]
Volgens mij haalde PSV jarenlang de meeste punten voor Nederland in Europees verband, kom op zeg.
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 12-12-2013 20:38 ]
Verwijderd
PSV heeft inderdaad amper resultaat geboekt in Europa de laatste jaren. Het is altijd weer die ene wedstrijd tegen Milan maar de jaren daarna is het ook niet denderend geweest.
Maar ja, welke Nederlandse club heeft het nog wel "goed" gedaan in Europa de laatste jaren?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:38:
PSV heeft inderdaad amper resultaat geboekt in Europa de laatste jaren. Het is altijd weer die ene wedstrijd tegen Milan maar de jaren daarna is het ook niet denderend geweest.
Vitesse, Utrecht...ow wachtNapo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:40:
[...]
Maar ja, welke Nederlandse club heeft het nog wel "goed" gedaan in Europa de laatste jaren?
Haha wat doe die Rieira. Daar slaan de stoppen even door.
Verwijderd
Dat we niet meer mee kunnen met de CL teams vind ik begrijpelijk maar dat we tegenwoordig van Djeppernepperpepper en Chornomorets en aanverwanten verliezen vind ik toch wel heel droevig. Dat is echt niet nodig.
Maher, dan ben je toch prof onwaardig?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Maher
Rood was terecht geweest. Toivonen
Dar was gewoon bewust over of zo...
Maher is vandaag pure veldvulling.BeefHazard schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:46:
Maher, dan ben je toch prof onwaardig?
Wat een pech voor Depay. Man komt er net voor.
Wel heel goed verdedigd, hij had die speler nooit meer verwacht.Niku schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:48:
Wat een pech voor Depay. Man komt er net voor.
Zo snel mogelijk verhuren die jongen. Fantastische voetballer, maar niet voor PSV.
Waarom doen die scheidsrechters altijd zo bescheiden met de extra tijd? Vooral als er zo overdreven en overduidelijk tijd gerekt wordt..
Er moet ooit toch eentje komen die zegt fuck jullie, 12 minuten extra tijd.
Er moet ooit toch eentje komen die zegt fuck jullie, 12 minuten extra tijd.
Eens.Vos schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:49:
[...]
Wel heel goed verdedigd, hij had die speler nooit meer verwacht.
Weer een mokerslag voor PSV, hoe is het mogelijk..
Verwijderd
Lol man, echt wat een kansloos team. Ik durf te wedden dat er paniekaankopen gedaan gaan worden deze winter.
Eigenlijk moet die Sanders nu opstappen vanwege die uitspraak.
Wat een wanvertoning weer. En waarom is Rekik in vredesnaam nog aanvoerder?
Je bedoelt Brands? Die maakte 'm.D-e-n schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:52:
Eigenlijk moet die Sanders nu opstappen vanwege die uitspraak.
Welke uitspraak doelen jullie op? Over de EL?
Slecht voor Nederland. We zijn in seizoen 2015/2016 al een europa league plek kwijt maar als we als land zo doorgaan komen we in een vrije val terecht en zal de kampioen straks zelfs kwalificatie wedstrijden moeten spelen om in de champions league te komen.
Nu benieuwd naar AZ, kan een leuke pot worden. Veel talenten in de opstelling.
Het gaat denk ik om dit interview: http://nos.nl/artikel/584...t-vertrouwen-in-cocu.html
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Alsof we zo veel aan die plaatsen in de EL hebben.ADDG schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:54:
Slecht voor Nederland. We zijn in seizoen 2015/2016 al een europa league plek kwijt maar als we als land zo doorgaan komen we in een vrije val terecht en zal de kampioen straks zelfs kwalificatie wedstrijden moeten spelen om in de champions league te komen.
Clubs als Utrecht/Vitesse/Feyenoord komen geeneens door de voorrondes. PSV niet door deze "matige" groep.
Wat hebben de clubs dan aan een EL ticket? Vroeger in het seizoen een officiële "oefenwedstrijd"?
Aan het EL ticket dan misschien niet zoveel nee, maar een CL plek minder bijv. zou wel heel zuur zijn.Napo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:58:
[...]
Alsof we zo veel aan die plaatsen in de EL hebben.
Clubs als Utrecht/Vitesse/Feyenoord komen geeneens door de voorrondes. PSV niet door deze "matige" groep.
Wat hebben de clubs dan aan een EL ticket? Vroeger in het seizoen een officiële "oefenwedstrijd"?
Verwijderd
Precies, die CL plek is goud waard maar EL spelen boeit volgens mij niemand. Terecht ook want het heeft geen aanzien en geen financiële prikkels. Het wordt tijd dat het gehele voetbal eens grondig veranderd wordt met zowel de Europese toernooien alsook de financial fair play regels. Wat mij betreft hoeft ook niet Zuid-Oost Azië mee te doen met de Europa League.
Die Rieira spuugt ook nog een PSV'er vol in het gezicht, wát een smeerlap. Geef hem maar 10 wedstrijden om af te koelen. Belachelijk gedrag!
Gudelj als aanvoerder, da's een leuke variatie.
Die EL resultaten tellen mee voor de europese "ranglijst" waar ook het aantal CL plaatsen mee bepaald wordt. Zoals hierboven al gezegd moet binnenkort de Nederlands kampioen mischien nog wel voorronde CL gaan spelen ipv rechtstreeks geplaatst te zijn, laat staan een tweede team die voorronde mag spelen.Napo schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:58:
[...]
Alsof we zo veel aan die plaatsen in de EL hebben.
[u]Gellukig staat AZ nu wel voor,..[/u]
1-1
1-1
[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 12-12-2013 21:43 ]
Maarja, dan komt er een penalty... Zal De Winter 'm killen?
E: Nope, 1-1. Kutpubliek en kutcommentator. Moest even gezegd worden.
E: Nope, 1-1. Kutpubliek en kutcommentator. Moest even gezegd worden.
[ Voor 38% gewijzigd door BeefHazard op 12-12-2013 21:42 ]
Ik moet helaas weg de 2de helft van PSV, en zie nu tot mijn verbazing de uitslag. Dit had ik echt niet verwacht. Ik moet wel zeggen dat ik het vuur van PSV van de eerste helft Vitesse heb gemist. Met die strijd en passie winnen ze zo'n pot gewoon. Alsof ze er zelf niet echt zin in hadden.
Wat doet Sierd bij zo'n pauper EL wedstrijd op RTL? Hoort hij niet in Spanje te zitten?
Dominant elftal, dat B-team van AZ. Als je dit uit bij PAOK kan doen ben je goed bezig.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum