Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spouwmuurisolatie Supafil of parels

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Joindry
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

kmf schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:44:
@Joindry begane grond? Misschien dan eens kijken in de kruipruimte en kijken hoe nat het daar is?
Geen kruipruimte of kelder aanwezig.

• Zakarum
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 02-04 14:39
Grote kans dat er rotzooi in de spouw zit. Valspecie of stukken steen bijvoorbeeld. Kan gebeuren dat ze dat niet gemerkt hebben tijdens het isoleren maar horen ze uiteraard wel netjes op te lossen.
Je kan daar snel genoeg achter komen door een gat te boren. kom je niet in de spouw uit maar blijf je boren in steen/puin, dan weet je genoeg.

Bedrijf nogmaals op aanspreken en desnoods contact opnemen met de certificering.

Edit: Probeer te kijken op de vloerhoogte en ter hoogte van de vochtplekken. Als het maaiveld buiten veel lager ligt dan de vloer binnen dan moet je daar rekening mee houden. Puin in de spouw wat op de fundering ligt is geen probleem maar het mag niet boven de vloerhoogte liggen.

[Voor 104% gewijzigd door Zakarum op 09-03-2020 16:16]

• Werfie
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-03 13:48
Wij hebben een huis uit begin 80 met noppenfolie in de spouwmuur en willen na-isoleren. Inmiddels heb ik 5 verschillende leveranciers op visite gehad en de meningen zijn verdeeld.

- niet na-isoleren omdat de noppenfolie niet met zekerheid tegen de binnenmuur komt
- na-isoleren met parels

Het betreft een zij-muur (noorden. Ca 85 m2 en de kosten zijn € 1.300 exclusief hoogwerker.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zakarum
Werfie schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:59:
Wij hebben een huis uit begin 80 met noppenfolie in de spouwmuur en willen na-isoleren. Inmiddels heb ik 5 verschillende leveranciers op visite gehad en de meningen zijn verdeeld.

- niet na-isoleren omdat de noppenfolie niet met zekerheid tegen de binnenmuur komt
- na-isoleren met parels

Het betreft een zij-muur (noorden. Ca 85 m2 en de kosten zijn € 1.300 exclusief hoogwerker.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoeveel cm spouw is er exclusief de noppenfolie?
Met een spouwinspectie wordt het snel duidelijk of de noppenfolie er goed in zit. Als het tegen de binnenmuur zit dan kan er prima geisoleerd worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vandaag is dan eindelijk de spouwmuur gevuld van de zijgevel van onze hoekwoning met Aminotherm door Takkenkamp. Nadat ze de 1e keer met een defecte machine hier stonden en de 2e afspraak niet doorging ook door defecte machine werkte vandaag wel alles naar behoren.

In de spouw zat al c.a. 2cm tempex en nog 4,5cm lege ruimte. Heb mij erg verbaasd over hoe erg dat spul uitzet, aan de voor en achterkant hebben wij houtwerk tegen de muur, zelf hier kwam door kleine kieren redelijk wat spul naar buiten zetten. Ook op 1 van de slaapkamers lag er ook een handje vol van dat schuim. Alles netjes schoongemaakt en keurig gewerkt. Erg benieuwd of het op de slaapkamers aan de hoekkant verbeterd met de temperatuur.

• Zakarum
Woohooo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:40:
Vandaag is dan eindelijk de spouwmuur gevuld van de zijgevel van onze hoekwoning met Aminotherm door Takkenkamp. Nadat ze de 1e keer met een defecte machine hier stonden en de 2e afspraak niet doorging ook door defecte machine werkte vandaag wel alles naar behoren.

In de spouw zat al c.a. 2cm tempex en nog 4,5cm lege ruimte. Heb mij erg verbaasd over hoe erg dat spul uitzet, aan de voor en achterkant hebben wij houtwerk tegen de muur, zelf hier kwam door kleine kieren redelijk wat spul naar buiten zetten. Ook op 1 van de slaapkamers lag er ook een handje vol van dat schuim. Alles netjes schoongemaakt en keurig gewerkt. Erg benieuwd of het op de slaapkamers aan de hoekkant verbeterd met de temperatuur.
Is er een specifieke reden dat je voor aminotherm hebt gekozen in plaats van Supafil of eps? Aangezien er wel 4,5 cm lege spouw aanwezig was. Of is het vooral prijstechnisch wat de aminotherm aantrekkelijker maakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zakarum schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Is er een specifieke reden dat je voor aminotherm hebt gekozen in plaats van Supafil of eps? Aangezien er wel 4,5 cm lege spouw aanwezig was. Of is het vooral prijstechnisch wat de aminotherm aantrekkelijker maakt?
Alleen Aminotherm kon er in spouw met bijisoleren. Voor Supafil of EPS was de ruimte te klein.
Er zijn in het afgelopen jaar denk ik 3 of 4 verschillende bedrijven langs geweest, allemaal hebben ze in de spouw gekeken. Bij Aminotherm heb je maar een paar cm nodig. Prijstechnisch is Aminotherm het minst aantrekkelijk ivm eps of supafil.

Ik merk het verschil wel goed, voornamelijk op de 1e verdieping is het op de slaapkamers aan de hoekmuur veel aangenamer.

• Werfie
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 26-03 13:48
Er is ongeveer 5 cm ruimte. Ze kunnen niet zien of het overal nog tegen de muur aan zit. Ik kan mij voorstellen dat een Supafil ook goed werkt maar is duurder en isolatiewaarde is gelijk aan parels

• Zakarum
Werfie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:48:
Er is ongeveer 5 cm ruimte. Ze kunnen niet zien of het overal nog tegen de muur aan zit. Ik kan mij voorstellen dat een Supafil ook goed werkt maar is duurder en isolatiewaarde is gelijk aan parels
Prijzen zijn wel redelijk gelijk. Bij het ene bedrijf is de EPS iets duurder en bij een ander de Supafil. Bij velen is het gelijk.
Vraag een aantal offertes op om te vergelijken en dan kan je wel een goede prijs krijgen.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True