Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spouwmuurisolatie Supafil of parels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TheSiemNL
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21-03 14:27
Het zonnetje stond vandaag lekker te bakken en ik ben al een tijdje bezig met het onderzoeken van isolatiemogelijkheden voor mijn spouwmuur.

De diverse leveranciers bieden of Supafil aan of HR++ Isolatieparels. Omdat ze niet kunnen meten (elk heeft een ander aantal vierkante meters) zit er een prijsverschil in van € 600,00 tussen de diverse aanbieders.

Nu ben ik op zoek naar onafhankelijke tips en hoop die hier te krijgen.

Welke van de twee is het beste?
Ik wil nog een keer verbouwen, met welke van de twee zal dat het beste gaan? (dan gaat er een groot gedeelte van een muur uit voor uitbouw)
Moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSiemNL
quote:
Supertip schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:31:
Nou hier komt tie, eerst verbouwen en daarna de ongeïsoleerde muur pas vullen met isolatie.
Als je tijdens een verbouwing een deel goed kunt isoleren dan zou ik dat meteen meenemen. Je kunt dan de optimale isolatie gebruiken en met naisoleren zit je vast aan een van de middelen die je dan nog kunt aanbrengen, vezels of parels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSiemNL
quote:
klump4u schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:10:
Ik heb hier al bijna 10 jaar de HR-thermoparels (toen was er nog geen ++)
Ze zakken niet in de spouw en de gas besparing was van 1900 M2 naar 1450 M2 per jaar.
Woonkamermuur met lange zijde op het oosten gericht was meteen zijn koude gloed kwijt.
Ik neem aan dat je nu wilt isoleren en over enkele jaren een stuk muur wilt verwijderen voor een uitbouw.
Ja, ik ben nog van plan de eerste verdieping te vergroten door deze met houtskeletbouw boven de keuken en woonkamer uit te bouwen, dat zou dan ongeveer 7 * 3 zijn. dan kan ik twee slaapkamers vergroten. 1 is erg klein en als ik dan toch bezig ben kan ik die ernaast ook meteen vergroten.

Dan komt er twee lateien in de slaapkamers, het is een buitenmuur, ik zal ze dus niet volledig kunnen open kunnen breken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSiemNL
PUR heb ik zelf nooit overwogen, dat schijnt niet echt lekker spul te zijn. Hoewel het verhaal "asbest van de 21e eeuw" wellicht ook overdreven is.

Misschien had ik beter een poll kunnen opzetten. ;-) maar die zou waarschijnlijk op 50/50 uitkomen.

Ik wacht nog even meer respons af, het is nog geen winter.

• TheSiemNL
Ik heb gekozen voor Supafil en dit twee maanden geleden door Nuon laten aanbrengen. Het was iets van 1136,00 voor 87M2. Ook op warme dagen blijft het nu langer koeler in huis. Ik ben benieuwd naar de winter!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True