Net als jij was ik in de veronderstelling dat mijn spouw niet geisoleerd kon worden. Er kwamen een paar isolatiebedrijven langs die dat zeiden. In principe had ik nog NET supafill in kunnen laten spuiten, want er was nog 4cm over op sommige plaatsen.Exigence schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 16:17:
[...]
Ik zie dat je aminotherm hebt laten vullen in een spouw die reeds gevuld was met enkele centimeters wol.
Onze woning heeft een spouw van 7 centimeter, met daarin 5 cm glaswol ("platen", geen vlokken) en 2 cm lucht, vanaf de bouw in 1979. Ik was altijd in de veronderstelling dat dit niet nageisoleerd kon worden (want, 2cm is te weinig ruimte) en ook niet leeggehaald kon worden (omdat het platen zijn). Dus een tijd terug na wat onderzoek heb ik het maar laten zitten.
Echter dit biedt mij weer wat aanknopingspunten! Ik neem aan dat er door jou wat onderzoek aan vooraf is gegaan? Was naisoleren met aminotherm de enige methode die geschikt bleek voor jouw spouw?
Verder kom ik alleen Takkenkamp tegen als verwerker van aminotherm. Heb je nog andere aanbieders over de vloer gehad? En zou je ook een indicatie van de m² prijs kunnen geven? (mag ook via DM).
Ik was ook maar eind vorig jaar in dit topic gewezen op het bestaan van foam. Na veel (hetzelfde) gelezen te hebben, maar de gok genomen.
Volgens takkenkamp zijn er 4 bedrijven in NL die aminotherm aanbieden. Een andere naam is enverifoam. Als je op beide zoekt, dan kom je wel wat aanbieders tegen.
Ik heb om een offerte gevraagd, maar Takkenkamp was de enige die tijdig reageerde en goede reviews had. Dus ik ben met hun in zee gegaan. Ik laat via DM wel de prijs weten.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp