[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 10 ... 55 Laatste
Acties:

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
Tja, achteraf gezien had ik beter de no bots kunnen pakken icm mijn huidige speedrun.. Maar ach :)

Die van geen laser en geen solor ook gelijk gehaald inderdaad..

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb Lazy Bastard altijd een beetje gezien als "Doing it right" (los van de andere achievement die zo heet). Het uiteindelijke doel is toch om alles te automatiseren. De enige uitdaging vond ik het begin dat je even goed op moest letten wat je wel en niet craft, om niet boven de 111 uit te komen. Maar daarna heb je voor de meeste zaken (belts, inserters, veelgebruikte gebouwen) gewoon een automatisch proces die alles voor je maken, dus een kwestie van naar een chest toe lopen en dingen oppakken, in plaats van het in de hand maken. Zoals ik eerder ook schreef, dit is juist de manier hoe ik het nu elke keer aanpak, craft sowieso bijna niets meer in de hand.

Hoewel ik wel moet zeggen dat toen ik die achievement deed, ik gewoon te allen tijde een aantal assembly machines bij me had en in plaats van even iets met de hand te craften zette ik zo'n ding neer, gooide er wat materials in, en liet het iets voor me maken. Daarna pakte ik hem weer op.

Maar ik vond de rest niet echt heel anders dan een "normale" playthrough (en sowieso was ik toen nog niet echt van de bots, dus daar deed ik al helemaal niets mee.. alleen een main bus en dat was het).

In ieder geval succes met je speedrun. :)

• ProudElm
Ik plompte inderdaad steeds een assambly machiene neer als ik iets nodig had, dus liep toch wel altijd met resources mee.. Tegen het einde stonden overal losse AM's :)

• ProudElm
Gister avond de speedrun ook afgerond.. Had zelfs nog ruim 1 uur over! O-)

Was best leuk eigenlijk, tijdsdruk viel mee. Vooral leuk om alles door elkaar te laten lopen en lekker er een spaghetti brei er van de maken :)

Moet wel zeggen dat ik alles aan max had staan kwa resources en biters minimaal.. Had wel RSO nog aan staan, dus met maar 3 olie patches kneep ik hem wel even,, maar als je je alleen focused op een raket de lucht in krijgen heb je niet echt veel olie nodig ;)
Biters op minumaal zetten was achteraf gezien niet heel handig, was veel tijd kwijt met alien artifacts te vinden |:(

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:05

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een paar vrienden om een basis te maken die 1 raket per minuut produceert. Best een uitdaging, je hebt bizar veel grondstoffen nodig :'). Denk aan 100.000 ijzer per minuut.

Cunning linguist.

• ProudElm
Ja idioot veel inderdaad..

Mijn grootste basis kon er wel een paar achter elkaar afschieten, maar dat kwam dan meer door ophoping op belts etc dan aan productie..

Dit gaat nu me uitdaging worden. Weer lekker rustig de tijd nemen en gewoon lekker bouwen :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Lastigste is momenteel kijken wat optimaal werkt qua aanvoer van grondstoffen. Hoeveel stations, hoeveel treinen, hoeveel smelters per spoor, hoeveel belts per hoeveel smelters, enz. En dan natuurlijk ook alles zo opzetten dat het goed te copy-pasten is.

Cunning linguist.

• matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 21:27
ernstig genoeg niet alleen dat, maar zeker weten ook wat de minste UPS kost, hoewel rinsen in de laatste FFF zei dat hij een groot aantal optimalizaties doorgevoer had, denk ik dat UPS een groot probleem blijft

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:27
Als je een save hebt met ups problemen, dan willen de devs die hebben om te kijken of er dingen te optimaliseren zijn ;)
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=5&t=17501

• anboni
In m'n Bob's Marathon game heb ik nu een aardige constructie weten te bouwen voor de basic circuit boards (zeg maar het Bob's equivalent voor groene circuits):

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/3d1c0eb6ead94b5387f8841e675e43dc.png

Heb gemerkt dat het met de requirements van marathon lastig is om genoeg copper plates aan te voeren voor de copper cables, dus smelt ik de ore maar ter plaatse :)

• matjojo
Waarom smelt je ter plaatse? Als je twee belt rijen vol kan hebben met copper is dat toch meer per seconde dan een zeikant ore en een plate?

• anboni
Niet met marathon mod. Dan gaan er tien copper plates per 2 copper wire in, dat zuigt die belt erg snel leeg.

• matjojo
anboni schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:03:
Niet met marathon mod. Dan gaan er tien copper plates per 2 copper wire in, dat zuigt die belt erg snel leeg.
ik denk dat ik hier wat mis, met twee rijen met copper plates heb je meer copper/s tegenover een rij ore, en een rij coal, of krijg je meer dan 2 plate per ore?

daarbij, nog veel hogere doorvoer kan je halen door de copper wires direct bij smelting te maken, en op die manier dus 5X(10plate per 2wire) zo veel doorvoer over te houden.

• anboni
Je krijgt inderdaad 5 plates per ore (gaat alleen wel weer iets langzamer). Op een andere plek gooi ik de wires inderdaad op een belt, daar heb ik nu geloof ik 10 wire assemblers staan (en dus 20 steel furnace) om ook weer 4 andere assemblers te voeren (2 voor deze circuits, twee andere voor tinned copper wire)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

[ Voor 34% gewijzigd door Bart ® op 22-11-2016 17:18 ]

Cunning linguist.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zag het op een andere site, moderne kunst in mijn ogen.

• matjojo
Niet. Te. Geloven. Fantastisch, ookal was het een script dat het harde werk deed, nog steeds niet te geloven

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:43

Oxigeon

En zo is dat!

Dit topic volg ik toch al een heel tijdje. Ergens hoop ik dat ze deze game komende vrijdag (Black Friday) in de Steam Store in de aanbieding gooien zodat ik hem dan eens kan kopen tegen een iets goedkoper tarief

[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 23-11-2016 14:03 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• ProudElm
Helaas.. Ze hebben op de FAQ staan dat ze niet aan aanbiedingen doen.. Wellicht dat steam het zelf doen, maar Factorio in ieder geval niet.

Ik zelf koop (en speel) bijna geen games, maar deze €20 was het echt zeker waard! Zit op ruim 500 uur en ben nog niet uitgekeken voorlopig.. Multiplayer nog niet aangeraakt.. Daar wil ik ook nog eens mee beginnen :)

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Als je het kan missen is het het zeker waard. Gewoon aanschaffen, je zal er zeker spijt van krijgen maar dat is omdat je op sociaal/tijd gebied in een andere dimensie zal komen. :)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Oxigeon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:03:
Dit topic volg ik toch al een heel tijdje. Ergens hoop ik dat ze deze game komende vrijdag (Black Friday) in de Steam Store in de aanbieding gooien zodat ik hem dan eens kan kopen tegen een iets goedkoper tarief
Zoals hierboven aangegeven. Je hoeft niet te wachten op een aanbieding. Spel is het meer dan waard om voor 20 euro te kopen. In eerdere aanbiedingen was Factorio ook niet in de aanbieding. Ontwikkelaars vinden dit niet eerlijk voor de mensen die hem voor 20 euro gekocht hebben.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ProudElm schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:24:
Wellicht dat steam het zelf doen, maar Factorio in ieder geval niet.
Het enige wat Steam kan doen is ervoor kiezen om geen of minder fee te innen. Ze kunnen natuurlijk niet bepalen dat de makers van Factorio er minder aan mogen verdienen, en ze gaan ook geen geld toe geven. De kans is dus nul komma nul dat Steam 'm zelf in de aanbieding gooit :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hans1990
  • Niet online
Er zijn wel meer spellen die nooit in de aanbieding staan, zoals OMSI 2. Of in prijs worden verlaagd. OMSI 2 kijk ik al jaar of 2 naar, maar ik heb er nog nooit een deal op gezien. Nu is het verschil tussen OMSI2 en Factorio dat Factorio erg polished is, weinig bugs, leuke gameplay en actieve devs richting de community. Dus dat weegt ook sterk mee of ik een spel wel/niet koop :)

Ik denk niet dat Steam het voor het zeggen heeft/krijgt welke prijzen de games zullen hebben in hun store, ook niet tijdens bvb holiday season sale. Uiteindelijk is het hele prijs stunt gedoe de beslissing van het bedrijf/marketing. Een koppige beslissing of niet, ik kan er wel inkomen als je kleine zaak hebt en niet wil dat 80% van je verkoop in 1 week van het jaar wordt gehaald, tegen een veel kleiner aandeel van je omzet. Een groot bedrijf heeft daar ws minder moeite mee, vooral als een spel gehyped wordt en de kosten na 1 week of maand er al uit zijn.

Nu is Factorio een indie game die klein niche publiek enorm sterk aanspreekt. Ik heb volgens mij alles bij elkaar 400-500 uur in dit spel zitten. Als je merkt dat je de demo niet wil uitzetten, dan spreekt het spel je dus goed aan en is dat eigenlijk al een teken :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hans1990 op 23-11-2016 18:04 ]

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 16:13

-ko-

Leidend Voorwerp

Factorio cadeau gekregen van een vriend vandaag. Wilde zelf nog even wachten tot de kerst vakantie met de aanschaf, omdat ik nog veel te doen heb voor de feestdagen en ik mezelf niet wilde verleiden. Dit spel neemt je leven over blijkbaar.

Heb hem toch maar bedankt. :+

Wa Doede Nou

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:39
-ko- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:09:
Factorio cadeau gekregen van een vriend vandaag. Wilde zelf nog even wachten tot de kerst vakantie met de aanschaf, omdat ik nog veel te doen heb voor de feestdagen en ik mezelf niet wilde verleiden. Dit spel neemt je leven over blijkbaar.

Heb hem toch maar bedankt. :+
Veel plezier :)

• anboni
Yep, als er 1 game is dat die 'just 5 more minutes' award verdient, dan is het Facorio wel :)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Hij is vast al eens gepost, maar just to be sure.
Dit is een map exchange string die een geniale startlocatie geeft. Lekker veel resources.

>>>AAAMAB0AAAADAwYAAAAEAAAAY29hbAMFBAoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUECQAAAGNydWRlLW9pbAMFBAoAAABlbmVteS1iYXNlAwMCCAAAAGl
yb24tb3JlAwUEBQAAAHN0b25lAwUEA+1giCc/AAAGjgAAAAAAAAAAAA
ADALvnVyI=<<<

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Zijn er ook mensen waarbij items verdwijnen tijdens de autosave?

Als ik bijvoorbeeld iets sloop, of items verplaats, op het moment dat de autosave voorbijkomt, ben ik het item kwijt. Staat dus niet in de inventaris en op de grond is ook niets te vinden.

Misschien laat ik precies in die ene halve seconde de muisknop even los, maar het is wel frustrerend :(

Gebruik de laatste versie van Steam.

Meer mensen met hetzelfde probleem?

• matjojo
Tripple20 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:21:
Zijn er ook mensen waarbij items verdwijnen tijdens de autosave?

Als ik bijvoorbeeld iets sloop, of items verplaats, op het moment dat de autosave voorbijkomt, ben ik het item kwijt. Staat dus niet in de inventaris en op de grond is ook niets te vinden.

Misschien laat ik precies in die ene halve seconde de muisknop even los, maar het is wel frustrerend :(

Gebruik de laatste versie van Steam.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
nog niets gezien op het forum hier over, en zelf ook geen last van, maak een bugreport met de preciese manier waarop het fout gaat. Want dit klinkt als een zeer groot probleem.

https://forums.factorio.com/viewforum.php?f=7

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

matjojo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:32:
[...]

nog niets gezien op het forum hier over, en zelf ook geen last van, maak een bugreport met de preciese manier waarop het fout gaat. Want dit klinkt als een zeer groot probleem.

https://forums.factorio.com/viewforum.php?f=7
Ik zal morgenavond kijken of ik het probleem kan reproduceren, met duidelijkere beschrijving.

Bedacht mij net, in de 13.x versie dacht ik zoiets ook een keer meegemaakt te hebben. Niks mee gedaan toendertijd, was van mening dat ik het fout had gedaan/gezien.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Volgens mij heeft die bug inderdaad eerder rondgewaard, maar is deze toen gefixt.

Cunning linguist.

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Hmm, net 3 kwartier bezig geweest om het probleem proberen te reproduceren, niets gevonden.

Het probleem kwam ook maar zelden voor, nu 40 uur gespeeld, 4-5 keer dacht ik items te missen.
Omdat ik het idee had dat het voornamelijk voorkwam als ovens voor ongeveer 95% gesloopt waren. ben ik daarmee gaan testen.

Ik had dus 10 staalovens op een rij gezet, en net gesaved voordat de autosave langskwam. Vanuit die save steeds weer begonnen. Daarna erlangs lopen en slopen tegelijkertijd.

Verschillende dingen geprobeerd:
- Muisknoppen loslaten en/of weer indrukken
- Weglopen van de ovens
- Tijdens de autosave de inventaris oproepen
- Autosave proberen te timen op 95% tot 100% gesloopt (Ongeveer het moment dat het item opgepakt wordt en naar de inventaris wordt gebracht)

Had allemaal geen effect, waarschijnlijk heb ik het toch verkeerd gezien. :X

• Bart.Me
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-11 22:24
Ik heb het probleem nog nooit zelf mee gemaakt. Of überhaupt ooit ergens gehoord.
Daarnaast heb ook de patch notes van Factorio terug zitten lezen (tot 0.14.0), maar heb zoiets niet terug kunnen vinden.

Waarschijnlijk zal je het wel verkeerd gezien hebben. (Of een nieuw bug gevonden :) )

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zorian schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:07:
Hij is vast al eens gepost, maar just to be sure.
Dit is een map exchange string die een geniale startlocatie geeft. Lekker veel resources.

>>>AAAMAB0AAAADAwYAAAAEAAAAY29hbAMFBAoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUECQAAAGNydWRlLW9pbAMFBAoAAABlbmVteS1iYXNlAwMCCAAAAGl
yb24tb3JlAwUEBQAAAHN0b25lAwUEA+1giCc/AAAGjgAAAAAAAAAAAA
ADALvnVyI=<<<
Gisteren mijn eerste game begonnen met deze seed. Mede omdat Zorian aangaf dat dit een fijne startlocatie zou zijn. Heb nu toch op 2 dagen tijd al aardig wat uren in de game gestoken. Al loop ik wel al tegen beginnersproblemen op. Hieronder enkele op een rij:

- Ik bouw maar wat, er zit niet echt een structuur in waardoor ik nu wat in de problemen kom. Nu weet ik nog alles fatsoenlijk te vinden. Maar stel ik speel 2 weken niet wordt dit alweer lastiger. Savonds in bed gekeken naar wat oplossingen en kom er eigenlijk niet onderuit om een "bus" te maken.
Dus ofwel een lijn (belts) horizontaal door de map ofwel verticaal door de map (niet door resource velden). Daarbij rekening houdend met max 4 belts langs elkaar en 2 stukjes ertussen vrij laten en dan weer 4 etc.

Ik zou dus mijn complete setup een beetje moeten ombouwen tot ik bovenstaande heb gemaakt. Hier zal weer flink wat tijd in gaan zitten etc.

- Nu heb ik ook een machine gemaakt welke me Gear Wheels maakt met daaronder een inserter met een belt. Nu legt hij me de items steeds aan de linkerkant van de belt neer. Is er ook een mogelijkheid dat hij me de gears aan de andere kant van de belt neer legt? Of moet ik dan de inserter op een andere plaats zetten ofzo?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Inserters pakken altijd aan de dichtbije kant iets op (tenzij die kant leeg is) en plaatsen altijd iets terug op de verre kant. Voor een volle band zul je dus aan beide kanten inserters moeten maken. Of zulke constructies bouwen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4B6E1F5.png

Voor een bus zou ik trouwens -twee rijen bandjes, twee lege rijen- aanhouden. Veel makkelijker om dan een splitsing te maken, ten opzicht van vier rijen bandjes naast elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 02-12-2016 14:11 ]

Cunning linguist.

• anboni
Oxigeon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:40:
[...]

en kom er eigenlijk niet onderuit om een "bus" te maken.
Een bus wordt door veel "gevorderde" spelers inderdaad als "de enige juiste manier" gezien. In mijn ervaring zijn er ook prima werkende oplossingen te maken zonder een hele strikte bus opzet. Komt uiteindelijk toch neer op ervaring en persoonlijke voorkeur.

En wat die inserters betreft, inderdaad wat Bart zegt. Ik wil nog wel eens een lossing als deze neergooien:
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/dca1cd92dff447c5985ca84e51e16d3a.png

Maar ook daar weer, persoonlijke voorkeur :) Er zijn trouwens ook mods waarmee je kunt instellen waar de inserter het neer moet gooien, maar aangezien je pas net begonnen bent, zou ik aanraden eerst een keer een raket te lanceren zonder mods.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tja, bussysteem de enige juiste manier, daar ben ik het niet mee eens. Drones zijn een prima alternatief. Misschien nog wel beter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nJMoRdK.png

Hier omdat het kan nog even een bus van mij van een paar games geleden.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart ® op 02-12-2016 14:20 ]

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oxigeon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:40:
- Nu heb ik ook een machine gemaakt welke me Gear Wheels maakt met daaronder een inserter met een belt. Nu legt hij me de items steeds aan de linkerkant van de belt neer. Is er ook een mogelijkheid dat hij me de gears aan de andere kant van de belt neer legt? Of moet ik dan de inserter op een andere plaats zetten ofzo?
Een tip: maak copper wire en gear wheels altijd on-demand. Zorg voor een goede bus voor raw materials (iron en copper plates), en maak dedicated copper wire / gear wheel factories bij de factories die die producten nodig hebben. Kijk goed naar de verhoudingen - soms is een 1:2 verhouding voldoende (1 gear wheel factory op 2 factories die gear wheels nodig hebben), soms een 2:3. Met inserters kun je de output van de ene factory direct overhevelen naar een andere factory, dus ze hoeven nooit op een band terecht te komen.

Over het algemeen heb je die twee intermediate products zoveel nodig dat je altijd ruimte op de belt tekort komt om al je factories te voeden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hartelijk dank voor de vele info in de korte tijd. De bus van Bart lijkt me idd het makkelijkste omdat je dan sneller producten van de bus kan afkoppelen. Wat is bij het afkoppelen van de bus de snelste methode? Werken dmv een verdeler? en dan gewoon 1:1 omgooien? En hoe zorg ik dan dat ook op het einde verschillende fabrieken spul krijgen van de bus? Niet dat alles weggepakt wordt door de overige fabrieken? Of is dat gewoon een kwestie van meer aanbod maken dan nodig is en daardoor zorgen dat de Belt overvol is?

Wat betreft de gears etc. Die heb ik nu ook bij de fabrieken staan die het nodig hebben. Maar ik dacht misschien is er een andere methode. Ik geloof wel dat het aardig wat tijd gaat kosten om mijn constructie die ik nu heb om te bouwen. Maar dat mag de pret niet drukken. Heb trouwens de enemy's uitgezet.

[ Voor 22% gewijzigd door Oxigeon op 02-12-2016 14:32 ]

• grote_oever
anboni schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:13:
[...]

Een bus wordt door veel "gevorderde" spelers inderdaad als "de enige juiste manier" gezien. In mijn ervaring zijn er ook prima werkende oplossingen te maken zonder een hele strikte bus opzet. Komt uiteindelijk toch neer op ervaring en persoonlijke voorkeur.

En wat die inserters betreft, inderdaad wat Bart zegt. Ik wil nog wel eens een lossing als deze neergooien:
[afbeelding]

Maar ook daar weer, persoonlijke voorkeur :) Er zijn trouwens ook mods waarmee je kunt instellen waar de inserter het neer moet gooien, maar aangezien je pas net begonnen bent, zou ik aanraden eerst een keer een raket te lanceren zonder mods.
In alle mogelijke oplossingen worden de lijnen er niet mooier van. Stiekem hoop ik op een update waar je toch meer invloed hebt op de lijn.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:19:
Tja, bussysteem de enige juiste manier, daar ben ik het niet mee eens. Drones zijn een prima alternatief. Misschien nog wel beter.
Drones zijn een goed alternatief voor als je bus niet zo breed is. Als je het hebt over megafactories waarbij alleen al iron danwel copper plates 4 of meer lanes aan blue belt inneemt dan kunnen drones daar niet meer tegenop boksen.

Dit is mijn bus, met 3 lanes per soort plate

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VzP13SL.jpg

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als we toch busjes gaan posten, ga ik mijn noob constructies niet weerhouden. Dit zijn twee custom maps die ik gemaakt heb, puur om beter gestructureerd leren te werken en de verhoudingen beter te begrijpen. De eerste is zeer groot, vooral breed, hierin had ik veel ruimte om te schalen. De tweede is kleiner (ik geloof 300x300 tiles) en deze is tot de nok gevuld, maar liet me wel toe redelijk vlot rockets af te vuren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/613OCwn.jpg
Eerste map, bus is hier horizontaal. Groene circuits worden verder in de lijn weer aangevuld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9XhXmmx.jpg
Tweede map, groene circuits bus is 4 lanes zoals de copper en steel busses.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z8Qzp1x.jpg
Tweede map, de rest van de chip productie.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:34:
[...]

Als je het hebt over megafactories waarbij alleen al iron danwel copper plates 4 of meer lanes aan blue belt inneemt dan kunnen drones daar niet meer tegenop boksen.
Drones kunnen overal tegenop boksen, als je er maar genoeg van maakt :P. Grote afstanden hebben drones meer moeite mee dan veel bandjes naast elkaar. Maar voor grote afstanden maak je weer treinen.

Cunning linguist.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Belts en drones werken compleet anders en kunnen beter zijn voor elk een ander probleem. In mijn ervaring leun je best niet teveel op drones of je moet het echt zeer correct schalen.

• anboni
.oisyn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:25:
[...]

Een tip: maak copper wire en gear wheels altijd on-demand.
Dit is inderdaad meestal m'n standaard opzet voor rode science packs (de twee outputs van de bovenste assemblers zijn normale fast inserters die met bob's mods langer zijn gemaakt, een vanilla game zou daar rode inserters gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e62dbdaa44244ac5aff0dfe9145a9b23.png

• matjojo
een gear producer kan 8 rode flasks supporten, dus een rijtje maken is een beter idee, kan je op de ene helft van de belt gears doen, en op de andere copper

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:24:
[...]

Drones kunnen overal tegenop boksen, als je er maar genoeg van maakt :P.
Maar je wordt ook gelimiteerd door roboports.

Drones zijn vooral handig voor productieprocessen die er wat langer over doen. Drones die de I/O van copper wire factories moeten verzorgen is ondoenlijk.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad. Vergeet ook niet de recharge time, de stroompieken/verbruik en de niet-slimme AI die al voor 1 tekort een drone uitstuurt met 1 material terwijl er misschien beter gewacht wordt tot ie vol kan. Daar is wel rond te werken maar op dat moment zijn er gewoon efficiëntere oplossingen.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:33:
[...]

Maar je wordt ook gelimiteerd door roboports.

Drones zijn vooral handig voor productieprocessen die er wat langer over doen. Drones die de I/O van copper wire factories moeten verzorgen is ondoenlijk.
Zoals je al zei maak je copper wire on-site. Kopererts, koper, ijzererts, ijzer, dat vervoer je per trein. Bijvoorbeeld naar je groene printplaatfabriek. Vandaar vervoer je die printplaten weer per trein naar waar je ze nodig hebt, bijvoorbeeld de plek waar je rode printplaten maakt. Daar kun je ze per drone van de trein naar de fabrieken sturen. Rode printplaten per drone weer naar de fabrieken die ze nodig hebben. Ik heb een game gezien van 3 rockets per minuut, die deed zelfs water per drone. Het kan prima. Belts zijn niet de heilige graal.

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:59:
[...]

Zoals je al zei maak je copper wire on-site.
Ze hebben nog steeds copper plates als input nodig. Die stop jij erin met drones?
heb een game gezien van 3 rockets per minuut, die deed zelfs water per drone
Wait, what? Kunnen drones liquid vervoeren? Is dat nieuw, of een mod?
Belts zijn niet de heilige graal
Dat wil ik ook absoluut niet beweren :)

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2016 13:27 ]

• Hans1990
  • Niet online
Belts zijn stuk minder UPS friendly dan bots. Vandaar mensen graag bots gebruiken, ondanks het grotere energie verbruik. Maar dat zie je eigenlijk de 1 rocket/min spelers doen, en diegene met een trage computer.

Je kan met deze mod liquids barellen: https://mods.factorio.com/mods/jockeril/fluid-barrel

Water barellen is pas leuk, heb ik ook een keer gedaan in mijn chemical plant.

Ik heb ook eens gekeken of ik een steam engine er mee kon voeden, doe maar niet :p Een barrel water vliegt er in 1-2 sec door heen van 1 rij met 10 engines, en aangezien ik momenteel 800 engines heb draaien (80x10) zou ik 5k barrels per minuut per trein moeten aanvoeren. De stacksize van barrels leent zich daar niet echt voor, nu misschien omdat de treinen ietsjes groter zijn en je met stack inserters super snel kan uitladen.. maar alsnog zou ik dan denk ik 4-8 treinen op een relatief kort traject moeten laten draaien om dat bij te kunnen houden.

Misschien nog eens een keer proberen in 0.14. Het is namelijk wel een leuk gedachte experiment om een gigantische kolen centrale midden in het land te bouwen. Die je dan niet alleen brandstof maar ook water moet laten aanvoeren.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vanaf 0.15 gelukkig de liquid wagon voor de trein, hopelijk ook alle vloeistoffen dan.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
matjojo schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:27:
een gear producer kan 8 rode flasks supporten, dus een rijtje maken is een beter idee, kan je op de ene helft van de belt gears doen, en op de andere copper
Ik vond het ontwerp hierboven wel geinig, neemt weinig ruimte in. Wat moet je uberhaupt met 8 rode flask factories? Met 4 fabrieken kom je al om in de rode flesjes.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Die koper komt per trein, en gaat dan over een band van het station naar de fabrieken. Maar dat zou ook per drone kunnen.

Geen mod. Je stopt water in barrels, en transporteert de barrels per drone.

Cunning linguist.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Phuncz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:26:
Vanaf 0.15 gelukkig de liquid wagon voor de trein, hopelijk ook alle vloeistoffen dan.
Volgens de roadmap komen universele tonnen ook in 0.15.

There's no place like 127.0.0.1

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:19:
Geen mod. Je stopt water in barrels, en transporteert de barrels per drone.
In vanilla Factorio kan alleen olie in barrels :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:36:
[...]

In vanilla Factorio kan alleen olie in barrels :)
Oh, dan is het wel een mod :P. Dacht dat alles in barrels kon, maar heb zelf nooit wat anders dan olie erin gedaan.

Cunning linguist.

• matjojo
sdk1985 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:19:
[...]

Ik vond het ontwerp hierboven wel geinig, neemt weinig ruimte in. Wat moet je uberhaupt met 8 rode flask factories? Met 4 fabrieken kom je al om in de rode flesjes.
het design was zeker leuk, ik had het nooit eerder gezien, maar met 4 fabrieken al je rode flasks? ik heb er altijd 16. Ik speel volgens de gedachte dat als iets het waard is om te doen het dan ook waard is om overdreven te doen:)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
matjojo schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:48:
[...]

het design was zeker leuk, ik had het nooit eerder gezien, maar met 4 fabrieken al je rode flasks? ik heb er altijd 16. Ik speel volgens de gedachte dat als iets het waard is om te doen het dan ook waard is om overdreven te doen:)
Ah de sandboxer :P . Aan je reactie dacht ik met een min-maxer te maken te hebben en in dat geval is 16 echt overkill. Zelf had ik meestal een stuk of 4 fabrieken en dan een bufferbox erachter met 2 vakjes unlocked. Daar passen er dan een paar honderd in. Zelfs dat vrat early-mid game eigenlijk al te veel metal plates.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 04-12-2016 20:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• matjojo
dat werkt ook, zo zie je maar weer dat factorio op zo veelverschillende manieren gespeelt kan worden. Ik vraag me af of kovarex toen hij dit idee voor het eerst uitte op de minecraft forums ooit had kunnen bedenken dat er zo veel variatie in speelstijlen mogelijk zouden zijn voor zijn spel.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zou het voldoende capaciteit zijn qua accumulators? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9PRsF2vl.jpg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geh, ik heb 2x zoveel solar panels als jij, maar de helft aan accumulators.

Ik heb een 1:1 verhouding accumulators op solar panels. Optimaal is 21:25 (0,84 accumulators per solar panel), op voorwaarde dat je factory nooit meer vraagt dan dat de solar panels tijdens dag kunnen produceren minus het opladen van de accumulators (~42kW per solar panel).

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2016 19:15 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Voor de allereerste keer in de duizend uur dat ik heb gespeeld.... LET'S PRESS IT!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yw0nuV9.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eFhbz3o.png

[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 08-12-2016 00:34 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Volgende keer wat vis in je raket doen, in plaats van die satelliet ;).

Cunning linguist.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
Vis? Waar mag je dat vandaan halen? :p
Zal vanavond eens wat gaan vissen en die in raket 2 proppen. Of moet dat bij de eerste al? :p

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Oh nee hoeft niet in de eerste. En vis haal je vandaan waar vis zich doorgaans bevindt: het water :P.

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:47:
En vis haal je vandaan waar vis zich doorgaans bevindt: het water :P.
Afbeeldingslocatie: http://i.memeful.com/media/post/GMEW3Jd_700wa_0.gif

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Duurde bij mij ook even voor ik erachter kwam dat er vissen in het water zwemmen hoor :7

Cunning linguist.

• grote_oever
Zorian schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:40:
[...]

Vis? Waar mag je dat vandaan halen? :p
Zal vanavond eens wat gaan vissen en die in raket 2 proppen. Of moet dat bij de eerste al? :p
Ik wist het ook niet, maar als je op de vissen klikt dan kun je ze vangen. Je kan alleen niks met de vissen (behalve de achievement).

https://wiki.factorio.com/Raw_fish

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 08-12-2016 16:27 ]

• anboni
Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
|:( Die is zo obvious dat ik 'm me nu pas realiseer. Ik zat me al af te vragen wat die achievement inhield :')

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:00
anboni schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:29:
[...]

|:( Die is zo obvious dat ik 'm me nu pas realiseer. Ik zat me al af te vragen wat die achievement inhield :')
Achievement "Schiet vis de ruimte in" }:O }:O

• anboni
CappieL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:33:
[...]

Erm.. ja.. Ik speel alleen in het engels, en daar heet 'ie "So long and thanks for all the fish"...

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
grote_oever schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:20:
[...]

Ik wist het ook niet, maar als je op de vissen klikt dan kun je ze vangen. Je kan alleen niks met de vissen (behalve de achievement).

https://wiki.factorio.com/Raw_fish
Dat is niet waar, je kunt ze opeten. Restored een deel van je health.

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CappieL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:33:
[...]

Is dat de Nederlandse vertaling? Wat slecht. Afgezien van de missende referentie naar de Hitchhiker's Guide is het in feite gewoone een hidden achievement. Hij heeft ook geen uitleg op Steam.

• anboni
.oisyn schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:23:
[...]

Is dat de Nederlandse vertaling? Wat slecht. Afgezien van de missende referentie naar de Hitchhiker's Guide is het in feite gewoone een hidden achievement. Hij heeft ook geen uitleg op Steam.
Dat is er inderdaad eentje die ze misschien wel gewoon niet hadden moeten vertalen (of ze hadden op z'n minst de vertaling van de titel moeten pakken "Tot ziens en bedankt voor de vis")

* anboni heeft een pestpleurishekel aan Nederlandse vertalingen, dus speelt/leest/kijkt alles in het Engels

• matjojo
uch, dat is echt ruk, ik speel ALTIJD in het engels, als het niet alleen in het nederlands beschikbaar is, maar die vertaling voor de achievement is echt ruk. Het doet bijna fysiek pijn.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik zal eens kijken of ik die vertaling kan wijzigen.

Edit: apart, in de game is het in het Nederlands letterlijk vertaald, is het in Steam dus anders?

[ Voor 49% gewijzigd door Bart ® op 09-12-2016 11:56 ]

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Inmiddels bezig met de "There is no spoon" achievement (rocket launch binnen 8 uur). Lang geleden dat ik gespeeld heb. Toen 0.13 net uit was heb ik "Lazy Bastard" gehaald (in 20 uur) en een beetje gesandboxed, maar verder vooral 0.12 gespeeld.

Ik zit nu op 4 uur speeltijd en heb net de infrastructuur voor blue science aangelegd. Heb de map exchange string gebruikt die eerder hier in de topic werd gedeeld, best een goede map :). Er is nog genoeg ruimte om de productie op te schalen voor de rocket components straks, ik denk dat ik het wel ga halen.

.edit: zit nu op 7 uur en ben nu de rocket silo aan het researchen. Het wordt erg krap :X. Gelukkig heb ik van elk uur een save waar ik naar terug kan gaan.

.edit2: niet gehaald :'(. Ook niet met het teruggaan naar een save van 6 uur speeltijd overigens (nog 12 minuten te gaan en ik moet alle rocket parts nog maken). Ik ga deze even uitspelen en dingen wat perfectioneren, zodat ik een plan heb voor mijn volgende poging :)

.edit3: ben inmiddels opnieuw begonnen. Zit nu aan 3 uur voor blue science, en mijn productieproces is ook veel beter gestroomlijnd en makkelijker uit te breiden.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 02:19 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

YES! 7 uur en 37 minuten.

• ProudElm
Nog tijd over zelfs! :)

Gefeliciteerd! What's next?

• RAM1
  • Laatst online: 04-11 20:02
Netjes! Heb je een screenshot van je science opzet? Ben wel benieuwd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RAM1 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:04:
[...]

Netjes! Heb je een screenshot van je science opzet? Ben wel benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/to7Hgrb.jpg
ProudElm schreef op woensdag 14 december 2016 @ 06:58:
Nog tijd over zelfs! :)

Gefeliciteerd! What's next?
Alle overige achievements? Lazy Bastard had ik al, en deze heb ik natuurlijk gehaald zonder solar power en bots dus die unlockte ook meteen. De moeilijkste heb ik nu wel gehad, de rest is gewoon een kwestie van even doen :). Behalve de diesel locomotive within 90 minutes, dat is ook nog wel een challenge.

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 10:54 ]

• ProudElm
been there.. :)

Die dacht ik wel 'even' te halen in me nieuwe game.. Viel dat even tegen.. Was iets te relax begonnen. ;) Had daar voor eerst de lazy bastard gedaan, daarna speedrun.. Was dus blij dat ik en alles kon handcraften en het rustig aan kon doen ;)

Nu langzaam bezig met een megabase.. Wil de 1 RPM proberen te halen en ook meet met circuits doen. Nu op het programma. 1 station waar alles gedumpt wordt maar de treinen pas 'opgehaald' worden als er te weinig van iets komt..

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 13:11
Zou je ook een screenshot willen tonen van je red circuits, hier heb ik er altijd te weinig van hoe groot ik het ook opzet.

Ben benieuwd hoe jullie dit oplossen.

Don't trust an atom, they make up everything.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

.oisyn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]

[afbeelding]

[...]

Alle overige achievements? Lazy Bastard had ik al, en deze heb ik natuurlijk gehaald zonder solar power en bots dus die unlockte ook meteen. De moeilijkste heb ik nu wel gehad, de rest is gewoon een kwestie van even doen :). Behalve de diesel locomotive within 90 minutes, dat is ook nog wel een challenge.
Top! Die ga ik even goed bestuderen, ziet er zo op het eerste oog erg netjes uit. Bekijk jij ook alle ratio's voor de constructie om alles extreem effectief te houden?

• IceTeaGX
  • Laatst online: 25-11 13:01
Ik bouw alles steeds veel te compact.
Alles werkt zeer mooi en efficient, maar uitbreiden voor grote factories of speedruns is dan altijd lastig.

• anboni
Dat is ook mijn grootste valkuil. Zelfs als ik me voorneem dingen ruim op te zetten, loop ik later toch altijd weer naar gaatjes te zoeken. Misschien dat ik er maar 'n gewoonte van moet maken om m'n initiele basis als bootstrap te zien en als ik daar de basics op gang heb een (veel) grotere basis een eindje verderop neergooien.

• Sporedd
anboni schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:30:
Misschien dat ik er maar 'n gewoonte van moet maken om m'n initiele basis als bootstrap te zien en als ik daar de basics op gang heb een (veel) grotere basis een eindje verderop neergooien.
Ik denk dat dit de beste oplossing is.
Aan het begin zijn resources te schaars om het groot genoeg op te zetten.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Zijn er mensen die zin hebben om dit weekend (incl vrijdag) samen een base te bouwen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ircghost schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:43:
[...]

Top! Die ga ik even goed bestuderen, ziet er zo op het eerste oog erg netjes uit. Bekijk jij ook alle ratio's voor de constructie om alles extreem effectief te houden?
Op zich kijk ik daar wel een beetje naar. Zoals 1 gear wheel op 10 red science, 1 inserter op 12 green science, 1 fast inserter op 24 blue science. Maar zoals je kunt zien in de screenshot ben ik daar vanaf geweken, omdat ik ad hoc wat heb bijgebouwd om de productie gestroomlijnd te houden.
Sporedd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat dit de beste oplossing is.
Aan het begin zijn resources te schaars om het groot genoeg op te zetten.
Ik heb het bij deze run niet gedaan. Het is wel handig om zo vroeg mogelijk de productie van belts te automatiseren.

Heb inmiddels ook de diesel locomotive within 90 minutes achievement *O*. Ben teruggegaan naar een oude save van 45 minuten waar ik net red science had opgezet. Snel green science erbij gemaakt en gericht geresearched.

Ik schrok wel even. Ik had nog 5 minuten te gaan en ik bouwde een locomotive, en toen... niets. Geen achievement. De tijd liep nog, dus ik dacht WTF?! Bleek dat ik hem ook nog op een rails moest zetten :P

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 16:35 ]

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 16:13

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik geef normaal geen zak om achievements, maar deze game daagt wel uit zeg. Ik ben net begonnen, red science opgezet in mijn eerste game en ik ben op het gemak aan het bekijken hoe alles werkt. Veel filmpjes gezien van bases en hoe ze op te starten, maar mid en endgame is nog allemaal vrij nieuw.

Van plan om tussen kerst en nieuw veel te spelen. Zin in! Tijden geleden dat ik zo into een spel ben geweest. Het haalt vreemde dingen in mij naar boven. :P

[ Voor 12% gewijzigd door -ko- op 14-12-2016 17:39 ]

Wa Doede Nou

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hier dan mijn science:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9na1rXB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f7Pz6pL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lJQBtVC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N5F2y9e.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OpfzGGE.png

[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 14-12-2016 18:37 ]

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ja, ik moet aliens gaan killen :P.

Cunning linguist.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:59
Zijn die pijltjes bij je inserters een mod?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• anboni
Nee, da's de alt-overlay, als je die pijltjes tenminste aan het staan in options ("Show inserter arrows when detailed info is on").

• Zorian

Zorian

What the fox?

Kanonne. Daar heb ik minimaal 24 uur voor nodig en dan moet ik nog beginnen met prepareren om aliens te gaan killen en de paarse productie opzetten + alles erna. :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nice. Het nadeel van een niet-circulaire baan vind ik altijd wel dat je labs niet optimaal benut worden bij onderproductie. Als je altijd genoeg packs hebt is dat natuurlijk geen issue, maar zo wel dan blijven alleen de achterste labs aan het werk en staan de voorste uit hun neus te eten.

Ik zag dat de transport belt speeds zoals bepaald in https://wiki.factorio.com/Transport_belt_experiments mogelijk niet meer valid waren vanaf 0.13.3. Apart dat dat nooit geüpdatet is aangezien het nu redelijk simpel te meten is met circuits.

Ik heb een lange lus gemaakt van belt met 1 lane bijna compleet gevuld met iron plates. Er zit aan het eind een open stukje anders stroomt het niet lekker door. Aan het begin een ander item (stone) om de tellers te resetten. Verder een counter voor de iron plates gemaakt, en een tick counter, die allebei gereset worden zodra de stone wordt gedetecteerd. En dan simpelweg: <plate counter> * 1000 / <tick counter> = <plates per 1000 ticks>

Ik kom op:
Type beltItems / tick (each lane)Items / sec (each lane)Items / sec (both lanes)
Normal belt0.1116.66613.333
Fast belt0.22213.33326.666
Express belt0.33320.00040.000

Ik wilde dit vooral weten om te bepalen wat nou echt een ideale smelter setup is.

Met een stone furnace en iron/copper ore in 1 lane van de belt (de andere voor coal), die 3.5 seconden doen over 1 craft, kun je dus resp. 23, 46 en 70 furnaces voeden als je een normal, fast of express belt gebruikt. Met een steel furnace is dat de helft: 11, 23 en 35.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2016 02:00 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:40:
[...]

Nice. Het nadeel van een niet-circulaire baan vind ik altijd wel dat je labs niet optimaal benut worden bij onderproductie. Als je altijd genoeg packs hebt is dat natuurlijk geen issue, maar zo wel dan blijven alleen de achterste labs aan het werk en staan de voorste uit hun neus te eten.
Klopt. Maar bij onderproductie worden per definitie je labs al niet optimaal benut :P. Dus zorg ik gewoon voor overproductie. Ook heb ik een buffer tussen de productie en de labs, want je staat niet altijd te researchen.

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Zorian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:14:
[...]

Kanonne. Daar heb ik minimaal 24 uur voor nodig en dan moet ik nog beginnen met prepareren om aliens te gaan killen en de paarse productie opzetten + alles erna. :p
Heb wel gebruik gemaakt van deze mod:

https://mods.factorio.com/mods/Peppe/PeppeBotStart

Dan heb je gelijk in het begin al een personal roboport met 20 drones. Als je gelijk in het begin de fabricage van alle spullen al automatiseert, dus ook assembly machines, inserters, bandjes, power poles, enz enz, dan kun je behoorlijk rap dingen bouwen zolang je de spullen in je inventory hebt zitten. Voor de rode science heb ik twee fabriekjes gebouwd, de rest is copy-paste. Zelfde voor de labs. Voor de blauwe science bouw ik 2 fabriekjes, die copy-paste ik nog 7 keer naar onder, en dan copy-paste ik die hele rij van 16 fabriekjes nog 2x opzij. Hoppa, 48 fabriekjes :P. Je moet wel in het begin even nadenken hoe je het gaat opzetten en hoe je efficiënt kunt kopiëren, maar dan staat het ook in no-time.

Cunning linguist.

• Sporedd
Bart ® schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:11:
[...]

Heb wel gebruik gemaakt van deze mod:
Ow dat is een cool idee inderdaad. Daar gaan we is een nieuwe game mee starten.

Ik heb sinds 12.x niet meer gespeeld, daar speelde ik met RSO en bob's mods.
Zijn er sinds die tijd nog must have mods bijgekomen?
Ik wil nu een play doen zonder bob's mods, maar wat verbeteringen zijn altijd welkom.

Pagina: 1 ... 10 ... 55 Laatste