Tja, achteraf gezien had ik beter de no bots kunnen pakken icm mijn huidige speedrun.. Maar ach 
Die van geen laser en geen solor ook gelijk gehaald inderdaad..
Die van geen laser en geen solor ook gelijk gehaald inderdaad..
Cunning linguist.
Cunning linguist.

ik denk dat ik hier wat mis, met twee rijen met copper plates heb je meer copper/s tegenover een rij ore, en een rij coal, of krijg je meer dan 2 plate per ore?anboni schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:03:
Niet met marathon mod. Dan gaan er tien copper plates per 2 copper wire in, dat zuigt die belt erg snel leeg.
[ Voor 34% gewijzigd door Bart ® op 22-11-2016 17:18 ]
Cunning linguist.
[ Voor 17% gewijzigd door Oxigeon op 23-11-2016 14:03 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zoals hierboven aangegeven. Je hoeft niet te wachten op een aanbieding. Spel is het meer dan waard om voor 20 euro te kopen. In eerdere aanbiedingen was Factorio ook niet in de aanbieding. Ontwikkelaars vinden dit niet eerlijk voor de mensen die hem voor 20 euro gekocht hebben.Oxigeon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:03:
Dit topic volg ik toch al een heel tijdje. Ergens hoop ik dat ze deze game komende vrijdag (Black Friday) in de Steam Store in de aanbieding gooien zodat ik hem dan eens kan kopen tegen een iets goedkoper tarief
Het enige wat Steam kan doen is ervoor kiezen om geen of minder fee te innen. Ze kunnen natuurlijk niet bepalen dat de makers van Factorio er minder aan mogen verdienen, en ze gaan ook geen geld toe geven. De kans is dus nul komma nul dat Steam 'm zelf in de aanbieding gooitProudElm schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:24:
Wellicht dat steam het zelf doen, maar Factorio in ieder geval niet.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 9% gewijzigd door Hans1990 op 23-11-2016 18:04 ]
Wa Doede Nou
Veel plezier-ko- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:09:
Factorio cadeau gekregen van een vriend vandaag. Wilde zelf nog even wachten tot de kerst vakantie met de aanschaf, omdat ik nog veel te doen heb voor de feestdagen en ik mezelf niet wilde verleiden. Dit spel neemt je leven over blijkbaar.
Heb hem toch maar bedankt.
nog niets gezien op het forum hier over, en zelf ook geen last van, maak een bugreport met de preciese manier waarop het fout gaat. Want dit klinkt als een zeer groot probleem.Tripple20 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:21:
Zijn er ook mensen waarbij items verdwijnen tijdens de autosave?
Als ik bijvoorbeeld iets sloop, of items verplaats, op het moment dat de autosave voorbijkomt, ben ik het item kwijt. Staat dus niet in de inventaris en op de grond is ook niets te vinden.
Misschien laat ik precies in die ene halve seconde de muisknop even los, maar het is wel frustrerend![]()
Gebruik de laatste versie van Steam.
Meer mensen met hetzelfde probleem?
Ik zal morgenavond kijken of ik het probleem kan reproduceren, met duidelijkere beschrijving.matjojo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:32:
[...]
nog niets gezien op het forum hier over, en zelf ook geen last van, maak een bugreport met de preciese manier waarop het fout gaat. Want dit klinkt als een zeer groot probleem.
https://forums.factorio.com/viewforum.php?f=7
Cunning linguist.
Gisteren mijn eerste game begonnen met deze seed. Mede omdat Zorian aangaf dat dit een fijne startlocatie zou zijn. Heb nu toch op 2 dagen tijd al aardig wat uren in de game gestoken. Al loop ik wel al tegen beginnersproblemen op. Hieronder enkele op een rij:Zorian schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:07:
Hij is vast al eens gepost, maar just to be sure.
Dit is een map exchange string die een geniale startlocatie geeft. Lekker veel resources.
>>>AAAMAB0AAAADAwYAAAAEAAAAY29hbAMFBAoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUECQAAAGNydWRlLW9pbAMFBAoAAABlbmVteS1iYXNlAwMCCAAAAGl
yb24tb3JlAwUEBQAAAHN0b25lAwUEA+1giCc/AAAGjgAAAAAAAAAAAA
ADALvnVyI=<<<

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 02-12-2016 14:11 ]
Cunning linguist.
Een bus wordt door veel "gevorderde" spelers inderdaad als "de enige juiste manier" gezien. In mijn ervaring zijn er ook prima werkende oplossingen te maken zonder een hele strikte bus opzet. Komt uiteindelijk toch neer op ervaring en persoonlijke voorkeur.Oxigeon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:40:
[...]
en kom er eigenlijk niet onderuit om een "bus" te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Bart ® op 02-12-2016 14:20 ]
Cunning linguist.
Een tip: maak copper wire en gear wheels altijd on-demand. Zorg voor een goede bus voor raw materials (iron en copper plates), en maak dedicated copper wire / gear wheel factories bij de factories die die producten nodig hebben. Kijk goed naar de verhoudingen - soms is een 1:2 verhouding voldoende (1 gear wheel factory op 2 factories die gear wheels nodig hebben), soms een 2:3. Met inserters kun je de output van de ene factory direct overhevelen naar een andere factory, dus ze hoeven nooit op een band terecht te komen.Oxigeon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:40:
- Nu heb ik ook een machine gemaakt welke me Gear Wheels maakt met daaronder een inserter met een belt. Nu legt hij me de items steeds aan de linkerkant van de belt neer. Is er ook een mogelijkheid dat hij me de gears aan de andere kant van de belt neer legt? Of moet ik dan de inserter op een andere plaats zetten ofzo?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 22% gewijzigd door Oxigeon op 02-12-2016 14:32 ]
In alle mogelijke oplossingen worden de lijnen er niet mooier van. Stiekem hoop ik op een update waar je toch meer invloed hebt op de lijn.anboni schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:13:
[...]
Een bus wordt door veel "gevorderde" spelers inderdaad als "de enige juiste manier" gezien. In mijn ervaring zijn er ook prima werkende oplossingen te maken zonder een hele strikte bus opzet. Komt uiteindelijk toch neer op ervaring en persoonlijke voorkeur.
En wat die inserters betreft, inderdaad wat Bart zegt. Ik wil nog wel eens een lossing als deze neergooien:
[afbeelding]
Maar ook daar weer, persoonlijke voorkeurEr zijn trouwens ook mods waarmee je kunt instellen waar de inserter het neer moet gooien, maar aangezien je pas net begonnen bent, zou ik aanraden eerst een keer een raket te lanceren zonder mods.
Drones zijn een goed alternatief voor als je bus niet zo breed is. Als je het hebt over megafactories waarbij alleen al iron danwel copper plates 4 of meer lanes aan blue belt inneemt dan kunnen drones daar niet meer tegenop boksen.Bart ® schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:19:
Tja, bussysteem de enige juiste manier, daar ben ik het niet mee eens. Drones zijn een prima alternatief. Misschien nog wel beter.

Drones kunnen overal tegenop boksen, als je er maar genoeg van maakt.oisyn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:34:
[...]
Als je het hebt over megafactories waarbij alleen al iron danwel copper plates 4 of meer lanes aan blue belt inneemt dan kunnen drones daar niet meer tegenop boksen.
Cunning linguist.
Dit is inderdaad meestal m'n standaard opzet voor rode science packs (de twee outputs van de bovenste assemblers zijn normale fast inserters die met bob's mods langer zijn gemaakt, een vanilla game zou daar rode inserters gebruiken).oisyn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:25:
[...]
Een tip: maak copper wire en gear wheels altijd on-demand.
Maar je wordt ook gelimiteerd door roboports.Bart ® schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:24:
[...]
Drones kunnen overal tegenop boksen, als je er maar genoeg van maakt.
Zoals je al zei maak je copper wire on-site. Kopererts, koper, ijzererts, ijzer, dat vervoer je per trein. Bijvoorbeeld naar je groene printplaatfabriek. Vandaar vervoer je die printplaten weer per trein naar waar je ze nodig hebt, bijvoorbeeld de plek waar je rode printplaten maakt. Daar kun je ze per drone van de trein naar de fabrieken sturen. Rode printplaten per drone weer naar de fabrieken die ze nodig hebben. Ik heb een game gezien van 3 rockets per minuut, die deed zelfs water per drone. Het kan prima. Belts zijn niet de heilige graal..oisyn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:33:
[...]
Maar je wordt ook gelimiteerd door roboports.
Drones zijn vooral handig voor productieprocessen die er wat langer over doen. Drones die de I/O van copper wire factories moeten verzorgen is ondoenlijk.
Cunning linguist.
Ze hebben nog steeds copper plates als input nodig. Die stop jij erin met drones?Bart ® schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:59:
[...]
Zoals je al zei maak je copper wire on-site.
Wait, what? Kunnen drones liquid vervoeren? Is dat nieuw, of een mod?heb een game gezien van 3 rockets per minuut, die deed zelfs water per drone
Dat wil ik ook absoluut niet bewerenBelts zijn niet de heilige graal
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2016 13:27 ]
Ik vond het ontwerp hierboven wel geinig, neemt weinig ruimte in. Wat moet je uberhaupt met 8 rode flask factories? Met 4 fabrieken kom je al om in de rode flesjes.matjojo schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:27:
een gear producer kan 8 rode flasks supporten, dus een rijtje maken is een beter idee, kan je op de ene helft van de belt gears doen, en op de andere copper
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Cunning linguist.
Volgens de roadmap komen universele tonnen ook in 0.15.Phuncz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:26:
Vanaf 0.15 gelukkig de liquid wagon voor de trein, hopelijk ook alle vloeistoffen dan.
There's no place like 127.0.0.1
In vanilla Factorio kan alleen olie in barrelsBart ® schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:19:
Geen mod. Je stopt water in barrels, en transporteert de barrels per drone.
Oh, dan is het wel een mod.oisyn schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:36:
[...]
In vanilla Factorio kan alleen olie in barrels
Cunning linguist.
het design was zeker leuk, ik had het nooit eerder gezien, maar met 4 fabrieken al je rode flasks? ik heb er altijd 16. Ik speel volgens de gedachte dat als iets het waard is om te doen het dan ook waard is om overdreven te doen:)sdk1985 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 17:19:
[...]
Ik vond het ontwerp hierboven wel geinig, neemt weinig ruimte in. Wat moet je uberhaupt met 8 rode flask factories? Met 4 fabrieken kom je al om in de rode flesjes.
Ah de sandboxermatjojo schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:48:
[...]
het design was zeker leuk, ik had het nooit eerder gezien, maar met 4 fabrieken al je rode flasks? ik heb er altijd 16. Ik speel volgens de gedachte dat als iets het waard is om te doen het dan ook waard is om overdreven te doen:)
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 04-12-2016 20:11 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2016 19:15 ]

[ Voor 32% gewijzigd door Zorian op 08-12-2016 00:34 ]
Cunning linguist.
Vis? Waar mag je dat vandaan halen?Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
Volgende keer wat vis in je raket doen, in plaats van die satelliet.
Cunning linguist.
Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:47:
En vis haal je vandaan waar vis zich doorgaans bevindt: het water.
Duurde bij mij ook even voor ik erachter kwam dat er vissen in het water zwemmen hoor
Cunning linguist.
Ik wist het ook niet, maar als je op de vissen klikt dan kun je ze vangen. Je kan alleen niks met de vissen (behalve de achievement).Zorian schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:40:
[...]
Vis? Waar mag je dat vandaan halen?
Zal vanavond eens wat gaan vissen en die in raket 2 proppen. Of moet dat bij de eerste al?
[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 08-12-2016 16:27 ]
Bart ® schreef op donderdag 8 december 2016 @ 10:38:
Volgende keer wat vis in je raket doen, in plaats van die satelliet.
Achievement "Schiet vis de ruimte in"anboni schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:29:
[...]
Die is zo obvious dat ik 'm me nu pas realiseer. Ik zat me al af te vragen wat die achievement inhield
Dat is niet waar, je kunt ze opeten. Restored een deel van je health.grote_oever schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:20:
[...]
Ik wist het ook niet, maar als je op de vissen klikt dan kun je ze vangen. Je kan alleen niks met de vissen (behalve de achievement).
https://wiki.factorio.com/Raw_fish
Cunning linguist.
Is dat de Nederlandse vertaling? Wat slecht. Afgezien van de missende referentie naar de Hitchhiker's Guide is het in feite gewoone een hidden achievement. Hij heeft ook geen uitleg op Steam.
Dat is er inderdaad eentje die ze misschien wel gewoon niet hadden moeten vertalen (of ze hadden op z'n minst de vertaling van de titel moeten pakken "Tot ziens en bedankt voor de vis").oisyn schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:23:
[...]
Is dat de Nederlandse vertaling? Wat slecht. Afgezien van de missende referentie naar de Hitchhiker's Guide is het in feite gewoone een hidden achievement. Hij heeft ook geen uitleg op Steam.
[ Voor 49% gewijzigd door Bart ® op 09-12-2016 11:56 ]
Cunning linguist.
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 02:19 ]
Netjes! Heb je een screenshot van je science opzet? Ben wel benieuwd..oisyn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 02:19:
YES! 7 uur en 37 minuten.
RAM1 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:04:
[...]
Netjes! Heb je een screenshot van je science opzet? Ben wel benieuwd.

Alle overige achievements? Lazy Bastard had ik al, en deze heb ik natuurlijk gehaald zonder solar power en bots dus die unlockte ook meteen. De moeilijkste heb ik nu wel gehad, de rest is gewoon een kwestie van even doenProudElm schreef op woensdag 14 december 2016 @ 06:58:
Nog tijd over zelfs!
Gefeliciteerd! What's next?
[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 10:54 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Top! Die ga ik even goed bestuderen, ziet er zo op het eerste oog erg netjes uit. Bekijk jij ook alle ratio's voor de constructie om alles extreem effectief te houden?.oisyn schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
[...]
[afbeelding]
[...]
Alle overige achievements? Lazy Bastard had ik al, en deze heb ik natuurlijk gehaald zonder solar power en bots dus die unlockte ook meteen. De moeilijkste heb ik nu wel gehad, de rest is gewoon een kwestie van even doen. Behalve de diesel locomotive within 90 minutes, dat is ook nog wel een challenge.
Ik denk dat dit de beste oplossing is.anboni schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:30:
Misschien dat ik er maar 'n gewoonte van moet maken om m'n initiele basis als bootstrap te zien en als ik daar de basics op gang heb een (veel) grotere basis een eindje verderop neergooien.
Op zich kijk ik daar wel een beetje naar. Zoals 1 gear wheel op 10 red science, 1 inserter op 12 green science, 1 fast inserter op 24 blue science. Maar zoals je kunt zien in de screenshot ben ik daar vanaf geweken, omdat ik ad hoc wat heb bijgebouwd om de productie gestroomlijnd te houden.Ircghost schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:43:
[...]
Top! Die ga ik even goed bestuderen, ziet er zo op het eerste oog erg netjes uit. Bekijk jij ook alle ratio's voor de constructie om alles extreem effectief te houden?
Ik heb het bij deze run niet gedaan. Het is wel handig om zo vroeg mogelijk de productie van belts te automatiseren.Sporedd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:39:
[...]
Ik denk dat dit de beste oplossing is.
Aan het begin zijn resources te schaars om het groot genoeg op te zetten.
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2016 16:35 ]
[ Voor 12% gewijzigd door -ko- op 14-12-2016 17:39 ]
Wa Doede Nou
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Kanonne. Daar heb ik minimaal 24 uur voor nodig en dan moet ik nog beginnen met prepareren om aliens te gaan killen en de paarse productie opzetten + alles erna.Bart ® schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:33:
Hier dan mijn science:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice. Het nadeel van een niet-circulaire baan vind ik altijd wel dat je labs niet optimaal benut worden bij onderproductie. Als je altijd genoeg packs hebt is dat natuurlijk geen issue, maar zo wel dan blijven alleen de achterste labs aan het werk en staan de voorste uit hun neus te eten.Bart ® schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:33:
Hier dan mijn science:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
| Type belt | Items / tick (each lane) | Items / sec (each lane) | Items / sec (both lanes) |
|---|---|---|---|
| Normal belt | 0.111 | 6.666 | 13.333 |
| Fast belt | 0.222 | 13.333 | 26.666 |
| Express belt | 0.333 | 20.000 | 40.000 |
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2016 02:00 ]
Klopt. Maar bij onderproductie worden per definitie je labs al niet optimaal benut.oisyn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:40:
[...]
Nice. Het nadeel van een niet-circulaire baan vind ik altijd wel dat je labs niet optimaal benut worden bij onderproductie. Als je altijd genoeg packs hebt is dat natuurlijk geen issue, maar zo wel dan blijven alleen de achterste labs aan het werk en staan de voorste uit hun neus te eten.
Cunning linguist.
Heb wel gebruik gemaakt van deze mod:Zorian schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:14:
[...]
Kanonne. Daar heb ik minimaal 24 uur voor nodig en dan moet ik nog beginnen met prepareren om aliens te gaan killen en de paarse productie opzetten + alles erna.
Cunning linguist.
Ow dat is een cool idee inderdaad. Daar gaan we is een nieuwe game mee starten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq