Damn indrukwekkend, dat belooft al veel goeds !
MatHack schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:20:
De 14.x branch zit er goed uit qua netcode. Arumba heeft het voor elkaar gekregen om 159 mensen in één MP-game te krijgen en het draait nog steeds redelijk goed.
https://www.reddit.com/r/..._and_an_hour_of_gameplay/
zeer indrukwekkend, en ze gaan het nogmaals doen, en dit keer niet alleen met arumba's volgers, maar met de gehele rest van de reddit: https://www.reddit.com/r/...n_on_thursday_9152016_at/Phuncz schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:38:
Damn indrukwekkend, dat belooft al veel goeds !
komende nacht om 2 uur, ik kan niet, maar het klinkt zeer interresant.
Vraagje, is de terrain generation al terug in orde?
Een van de zaken waardoor ik gestopt ben met spelen was dat de oil production bugged was. Of je nu low of very high had, je had altijd dezelfde yields van rond de 100% (en niet meer 6-700% als je very high nam)
Een van de zaken waardoor ik gestopt ben met spelen was dat de oil production bugged was. Of je nu low of very high had, je had altijd dezelfde yields van rond de 100% (en niet meer 6-700% als je very high nam)
Ik speel nu met de RSO mod.. Daar lijkt het nu goed..
Die mod maakt het de moeite om met treintjes te spelen tenminste
En daar heb ik ook een redelijke afstand nu een leuk olie veld met ~600%
Die mod maakt het de moeite om met treintjes te spelen tenminste
Kzou het liefste nog zonder mods spelen, aangezien ik nog wat achievements wil halen.ProudElm schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:20:
Ik speel nu met de RSO mod.. Daar lijkt het nu goed..
Die mod maakt het de moeite om met treintjes te spelen tenminste![]()
![]()
Deze disabled dacht ik niet de achievements.. Maar dat weet ik eigenlijk niet 100% zeker..
Élke mod disabled toch achievements?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je krijgt hem wel ingame maar niet in steam:.oisyn schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:03:
Élke mod disabled toch achievements?
https://www.reddit.com/r/.../?st=itv7j4ft&sh=b2dfec0c
ah ok.. Niet dat mij het uitmaakt.. Ik speel niet voor die achievements.. Wou met die RSO mod met name wat meer een TTD game-gevoel krijgen
In mijn ogen is de resource generation (zonder RSO) weer prima in orde. Ik heb al meerdere mappen gestart met de huidige experimental version (0.14.x) en geen problemen met mappen.
[ Voor 43% gewijzigd door MatHack op 04-10-2016 20:42 ]
There's no place like 127.0.0.1
Eigenlijk jammer dat ze daar tijd aan besteden. Wat ik miste was wat meer uitdaging in de endgame. Met 3-4 spelers ging vanaf 11.x eigenlijk al prima. Voor co-op wil je eigenlijk niet meer spelers en of deze game zich voor pvp leent is te betwijfelen.MatHack schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:20:
De 14.x branch zit er goed uit qua netcode. Arumba heeft het voor elkaar gekregen om 159 mensen in één MP-game te krijgen en het draait nog steeds redelijk goed.
https://www.reddit.com/r/..._and_an_hour_of_gameplay/
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wat ik meen te horen vanuit enkele kanten in de community dat MP niet altijd even lekker werkt als je brakke internet verbinding hebt. Zo waren er enkele streamers op mega bases die niet een co-op konden streamen omdat de host ofwel een slechte internet verbinding had en daardoor niet op een andere PC tijdig kon joinen, danwel dat hij te vaak werd gedisconnect omdat de game crapped vanwege de grote basis.
Misschien is de MP nu wel iets geoverengineered, 146 spelers is wel erg veel, en ik las dat ze later in een tweede sessie nog veel meer spelers hadden.
PvP in Factorio vind ik ook twijfelachtig. Mogelijk een build-off mode waar je met 2 teams op 1 kaart start, en dan vervolgens naar een bepaald doel moet toewerken in elk team. Een raket is misschien wat hoog gegrepen (hoewel speed runners dat in een paar uurtjes doen), zou je ook iets kunnen doen als 1k advanced circuits ofzo.
Zolang de focus op bouwen ligt ipv elkaar basis platrijden met tanks , lijkt me dat best een vruchtbare game modus. Namelijk de offensieve "warfare" aspect van Factorio vind ik momenteel veelal bezigheidstherapie.
Misschien is de MP nu wel iets geoverengineered, 146 spelers is wel erg veel, en ik las dat ze later in een tweede sessie nog veel meer spelers hadden.
PvP in Factorio vind ik ook twijfelachtig. Mogelijk een build-off mode waar je met 2 teams op 1 kaart start, en dan vervolgens naar een bepaald doel moet toewerken in elk team. Een raket is misschien wat hoog gegrepen (hoewel speed runners dat in een paar uurtjes doen), zou je ook iets kunnen doen als 1k advanced circuits ofzo.
Zolang de focus op bouwen ligt ipv elkaar basis platrijden met tanks , lijkt me dat best een vruchtbare game modus. Namelijk de offensieve "warfare" aspect van Factorio vind ik momenteel veelal bezigheidstherapie.
Dat is eigenlijk precies wat ik dacht: Hoe ga je voorkomen dat iemand een auto bouwt en vervolgens het andere team plat rijdt. Ik zie persoonlijk liever wat extra difficulty standen aan de AI kant. Een move richting Creeper World zie ik persoonlijk wel zitten: http://store.steampowered.com/app/280220 .
Nou, door turrets e.d. heel powerful te maken tegen andere spelers. Met wat aandacht aan balancing en tiering kun je denk ik best een fatsoenlijke PvP ervaring maken.sdk1985 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:23:
Hoe ga je voorkomen dat iemand een auto bouwt en vervolgens het andere team plat rijdt.
Ik denk dat je vooral iets moet doen aan personal construction bots, want het is natuurlijk een koud kunstje om ineens een batterij laser turrets en flame turrents uit de hoge hoed te toveren. Misschien iets als een no-fly zone voor andere spelers in gebieden die je zelf controleert. Of een soort AA turret dat die dingen vanaf een lange afstand uit de lucht kan knallen oid.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik voorzie eigenlijk vooral rush problemen. Construction robots ben je 5-10 uur verder en ik zie zo 1,2,3 niet gebeuren dat 5 random mensen tegen 5 andere random mensen 10 uur blijven spelen. Afspreken met zo veel mensen is meestal problematisch.
Misschien is een persistent wereld wel leuk. Dat je 10 uur aan het bouwen bent en dan ineens een hele grote base van iemand anders tegen komt. Om een oorlog dan zinvol te maken zijn er meer resources nodig.
Misschien is een persistent wereld wel leuk. Dat je 10 uur aan het bouwen bent en dan ineens een hele grote base van iemand anders tegen komt. Om een oorlog dan zinvol te maken zijn er meer resources nodig.
Wat is dit een verslavend spel... Twee weken geleden aangeschaft en nu twee keer uitgespeeld. Eerste keer deed ik er 40 uur over om het een beetje te ontdekken en een satelliet te lanceren. Maar zojuist de 15 uur limiet gehaald en gelijk nog wat andere achievements zoals geen lasertorens, geen zonnepanelen en geen logistieke robots.
Het is inderdaad echt verslavend.. Wat ik er vooral leuk aan vind is dat (ik althans) zelden ga doen wat ik me van te voren bedenk..
Er komt altijd wel iets tussen wat eerst gemaakt of verbeterd moet worden.
Nu met game 2 bezig.. Voorlopig nog geen lancering in zicht
Nu met game 2 bezig.. Voorlopig nog geen lancering in zicht
Ik raakte er een beetje op uitgekeken toen ik me dat realiseerde. Eigenlijk is er geen doel meer, je bent gewoon continu bezig met "klusjes".ProudElm schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:37:
Ik heb nog even lol gehad met de cheat mode (waarbij je ongelimiteerd en instant alles kunt maken) door een enorme factory uit de grond te stampen met mining bases overal, en het complete geheel dan vervolgens "aan" te zetten (door alle treinen te activeren) en dan kijken hoe alles begint te lopen
Dat kan inderdaad. Ik heb (gelukkig) dat punt nog niet bereikt.
Behoorlijk ! Ik ben begonnen aan de game sinds midden juli, ondertussen bijna 200 uren erin gestopt.ProudElm schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:37:
Het is inderdaad echt verslavend.
Ondertussen hou ik me bezig met custom scenarios en zelfgemaakte maps om zo beter te leren bouwen, flexibel aanleggen en efficienter om te gaan. Ook een modje hier en daar om het wat interessanter te maken zoals Reactors.
EDIT: er is blijkbaar al een mod uit die het al nabootst: https://mods.factorio.com/mods/Peppe/ResearchRevolution
Dat ziet er interessant uit ja. Het is inderdaad een zeer grote sprong van science 2 naar science 3. Het splitsen zou het sowieso al interessanter maken als je meer gefocussed bent voor bv. een scenario of achievement.
Ook de Liquid-wagon is leuk ! Alhoewel ik hoop dat er een kleinere tussenstap komt tussen treinen en robotics, zoals een soort "A naar B" single tile trein met een kleinere opslag en elektrisch.
Dat ziet er interessant uit ja. Het is inderdaad een zeer grote sprong van science 2 naar science 3. Het splitsen zou het sowieso al interessanter maken als je meer gefocussed bent voor bv. een scenario of achievement.
Ook de Liquid-wagon is leuk ! Alhoewel ik hoop dat er een kleinere tussenstap komt tussen treinen en robotics, zoals een soort "A naar B" single tile trein met een kleinere opslag en elektrisch.
[ Voor 43% gewijzigd door Phuncz op 08-10-2016 08:49 ]
ik vraag me af of dat heel relevant is, ik weet niet welke volgorde jij gebruikt voor research, maar meestal heb ik al robots(zei het basis maybe 2 upgrades) als ik zo weinig resources over heb dat ik treinen nodig heb. maar ik speel ook altijd met heel veel resources.
Het is vooral binnen de basis dat ik graag transport heb zonder kilometers belt te leggen en ik ben niet graag afhankelijk van bots voor productie. Zeker met de metaal productie en vloeistoffen productie die vaak ver uit elkaar liggen in mijn bouwsels.
Jep, zo zie je inderdaad maar, iedereen bouwt op een andere manier zijn fabrieken. hoewel ik moet toegeven dat mijn eerste game ik zo langzaam ging dat ik ruim drie iron patches gehad had voordat ik bij een trein aankwam.
ik ben nu bezig met rso + angels + bob's (no modules) + marathon. Tech keuzes worden dan veel belangrijker. Ik heb treins net op tijd afgekregen om mijn kolen te transporteren. Als ik een andere keuze had gemaakt dan had ik te voet over en weer moeten lopen.
Nu moet ik mijn tech pad gaan beslissen voor ik zonder iron zit. Research ik de tech om meer iron te maken uit ore, of train signals om mijn spoorweg uit te breiden. Ondertussen ben ik ook een gevecht met gun turrets aan het doen, zodat de bullet techs mijn iron consumptie ook zouden kunnen verminderen.
Lasers duurt nog een hele poos ...
Eenmaal je met schaarste zit worden deze keuzes echt wel strategisch.
Nu moet ik mijn tech pad gaan beslissen voor ik zonder iron zit. Research ik de tech om meer iron te maken uit ore, of train signals om mijn spoorweg uit te breiden. Ondertussen ben ik ook een gevecht met gun turrets aan het doen, zodat de bullet techs mijn iron consumptie ook zouden kunnen verminderen.
Lasers duurt nog een hele poos ...
Eenmaal je met schaarste zit worden deze keuzes echt wel strategisch.
Ik heb al twee keer geprobeerd een spel met Marathon te starten, maar ik vind dat echt te frustrerend langzaam. Misschien dat het in combinatie met bob's beter wordt, maar da's dan waarschijnlijk vooral omdat Bob's een heleboel alternatieven biedt die waarschijnlijk minder of niet worden meegetuned.
Groot bouwen heb je vrij gauw gezien. Op den duurt begint mining posts bouwen huishouden te worden, en fabrieken uitbreiden en opnieuw inrichten een copy+paste werkje met construction bots. Tuurlijk, je moet wel even een design neerzetten die je tiled, maar daarna had ik het gevoel dat het heel veel rondrennen is met een veel te kleine inventory.
Ik probeer nu "slimme factories" te bouwen. Vorige grote factory die ik heb gebouwd draaide met 170 treinen op paar GW solar energy. Solar vond ik erg makkelijk" doordat je maar 1x resources spendeert. Je moet echter wel veel kaart vrijmaken om het neer te zetten. Overigens is zoveel treinen gebruiken ook niet leuk meer (te grote junctions/jams), maar goed ik had toen de keuze gemaakt alle productie in aparte facilities te plaatsen.
Ik ben nu bezig een nieuwe basis op te zetten (1 grote) met endless resources mod en coal power. Hoewel ik dus in principe oneindig veel energie (en resources) heb, gaat het mij daar niet zozeer om. Het is enkel minder huishouden zodat ik mij kan richten op de basis. Bovendien stort de productie van een outpost toch op den duur flink in, ik meen dat de meeste drills nog maar 1 ore per 5 seconde minen. Als je dus 300 drills hebt (vrij grote outpost is dat), krijg je maar 3600 ore/minuut. Aangezien ik naar schaal van enkele tienduizenden kijk per minuut, is dat dus niet erg veel
Ik heb nu 400MW energie centrale staan voor de complete basis. Die kan daarop zo'n 6-7 rockets/uur continu lanceren. Mijn bedoeling is een zo'n efficient mogelijke basis te bouwen, maar wel op den duur omschakelen naar zoveel mogelijk productivity modules en beacons.
In 0.13+ kan dat heel fijn met de power switch. Als een productie facility stopt door backpressure, of door gebrek aan materiaal, zet je de stroom gewoon compleet uit. Daardoor slurpen de beacons ook geen overtollige energie en kan je toch vrij efficient produceren.
Ik heb gisteren dat zelfde gebouwd voor verdediging, namelijk laser towers:
http://images.akamai.stea...20FA2A53B5B0BFFC6E9AAA06/
Lasers towers snoepen eigenlijk best wel veel energie als je er paar honderd hebt staan. Aangezien ik coal gebruik ga ik niet zomaar ff wat extra coal verstoken voor die onzin. Laatst kwam ik op reddit iets tegen waar mensen hetzelfde probeerden te doen. Het idee is namelijk dat je een gun turret gebruikt om dit rijtje lasers te activeren. De inserter op de gun turret gaat vrij snel nieuwe ammo laden. Ik gebruik dan de inserter beweging om een teller te starten die de energie switch gedurende korte tijd activeert.
Daardoor gebruikt elk segment 2kW stroom voor de 2 combinators ipv 300kW voor 12 lasers (x150 verbetering
) Als iemand de blueprint string wil hebben of meer screenshots met de circuit network settings, wil ik die wel posten.
Nouja, je snapt hem wel.. dit soort bouwwerkjes maken is best wel leuk puzzelen. Laatst had ik hier ook verteld over een idee met het uitschakelen van delen van de basis als bvb coal supply slinkt. Ik heb inmiddels al wel 100+ aparte energie networks gebouwd, maar dat kan prima. Spel loopt er niet minder om ofzo.
Ik heb dat nu ook gemaakt zodat bvb eerst de rocket productie uitgezet wordt (die slingert immers alle productie units aan). Vervolgens "de basis" zelf, daarna radars, mining outposts, train stations, oil pumps en als laatste defence outposts (lasers).
Als die laatste toestand bereikt is, zal de energie centrale op den duur ook los koppelen zodat echt alles uit staat (wel riskant met enkel laser turrets
), maar zodat de energie centrale iig geen opstart problemen gaat krijgen (immers heb je energie nodig om de inserters van de energie centrale te bedienen).
Maargoed, dat laatste zal niet zo gauw gebeuren, dan moet er echt een gigantische trein opstopping ergens zitten die ik gedurende 3 uur niet oplos ofzo. De fabriek gaat immers steeds minder stroom gebruiken. Ik meen wel eens "idle" stroom verbruik gezien te hebben van 15MW 6MW, terwijl de fabriek op "full tilt" zelfs 400MW + extra pieken uit accumulators trekt.
Ik noem dit leuke bezigheidstherapie
Ik probeer nu "slimme factories" te bouwen. Vorige grote factory die ik heb gebouwd draaide met 170 treinen op paar GW solar energy. Solar vond ik erg makkelijk" doordat je maar 1x resources spendeert. Je moet echter wel veel kaart vrijmaken om het neer te zetten. Overigens is zoveel treinen gebruiken ook niet leuk meer (te grote junctions/jams), maar goed ik had toen de keuze gemaakt alle productie in aparte facilities te plaatsen.
Ik ben nu bezig een nieuwe basis op te zetten (1 grote) met endless resources mod en coal power. Hoewel ik dus in principe oneindig veel energie (en resources) heb, gaat het mij daar niet zozeer om. Het is enkel minder huishouden zodat ik mij kan richten op de basis. Bovendien stort de productie van een outpost toch op den duur flink in, ik meen dat de meeste drills nog maar 1 ore per 5 seconde minen. Als je dus 300 drills hebt (vrij grote outpost is dat), krijg je maar 3600 ore/minuut. Aangezien ik naar schaal van enkele tienduizenden kijk per minuut, is dat dus niet erg veel
Ik heb nu 400MW energie centrale staan voor de complete basis. Die kan daarop zo'n 6-7 rockets/uur continu lanceren. Mijn bedoeling is een zo'n efficient mogelijke basis te bouwen, maar wel op den duur omschakelen naar zoveel mogelijk productivity modules en beacons.
In 0.13+ kan dat heel fijn met de power switch. Als een productie facility stopt door backpressure, of door gebrek aan materiaal, zet je de stroom gewoon compleet uit. Daardoor slurpen de beacons ook geen overtollige energie en kan je toch vrij efficient produceren.
Ik heb gisteren dat zelfde gebouwd voor verdediging, namelijk laser towers:
http://images.akamai.stea...20FA2A53B5B0BFFC6E9AAA06/
Lasers towers snoepen eigenlijk best wel veel energie als je er paar honderd hebt staan. Aangezien ik coal gebruik ga ik niet zomaar ff wat extra coal verstoken voor die onzin. Laatst kwam ik op reddit iets tegen waar mensen hetzelfde probeerden te doen. Het idee is namelijk dat je een gun turret gebruikt om dit rijtje lasers te activeren. De inserter op de gun turret gaat vrij snel nieuwe ammo laden. Ik gebruik dan de inserter beweging om een teller te starten die de energie switch gedurende korte tijd activeert.
Daardoor gebruikt elk segment 2kW stroom voor de 2 combinators ipv 300kW voor 12 lasers (x150 verbetering
Nouja, je snapt hem wel.. dit soort bouwwerkjes maken is best wel leuk puzzelen. Laatst had ik hier ook verteld over een idee met het uitschakelen van delen van de basis als bvb coal supply slinkt. Ik heb inmiddels al wel 100+ aparte energie networks gebouwd, maar dat kan prima. Spel loopt er niet minder om ofzo.
Ik heb dat nu ook gemaakt zodat bvb eerst de rocket productie uitgezet wordt (die slingert immers alle productie units aan). Vervolgens "de basis" zelf, daarna radars, mining outposts, train stations, oil pumps en als laatste defence outposts (lasers).
Als die laatste toestand bereikt is, zal de energie centrale op den duur ook los koppelen zodat echt alles uit staat (wel riskant met enkel laser turrets
Maargoed, dat laatste zal niet zo gauw gebeuren, dan moet er echt een gigantische trein opstopping ergens zitten die ik gedurende 3 uur niet oplos ofzo. De fabriek gaat immers steeds minder stroom gebruiken. Ik meen wel eens "idle" stroom verbruik gezien te hebben van 15MW 6MW, terwijl de fabriek op "full tilt" zelfs 400MW + extra pieken uit accumulators trekt.
Ik noem dit leuke bezigheidstherapie
edit:
Typo's
Typo's
[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 11-10-2016 12:12 ]
Inserters voor boilers gebruik je toch burner inserters voor, die hebben geen stroom nodig.
Cunning linguist.
Ik heb inderdaad m'n volledige input van m'n kolencentrale met burner inserters geregeld. De belts die de kolen aanvoeren worden wel gevuld met stack inserters (anders redden ze het niet met 260 steam engines
), maar daarnaast heb ik voor een lijn van burners nog een aparte belt die met burner inserters wordt gevuld.
burner inserters verbruiken wel veel meer energie dan de eerste elektrische:
https://forums.factorio.c....php?f=18&t=24556#p154106
https://forums.factorio.c....php?f=18&t=24556#p154106
[ Voor 54% gewijzigd door Sporedd op 11-10-2016 17:06 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
En als de transporter belt leegloopt, kunnen ze ook zelf zonder brandstof vallen. Als je dus geen meldsysteem of zo hebt dat dat opvangt, kan je ineens met een dramatisch tekort zitten. Maar toch verkies ik burner inserters boven gele inserters, die zijn tenminste niet afhankelijk van stroom en vertragen niet bij problemen.
Maar datzelfde probleem heb ik ook al gehad met de mining drills. Ik moet dringend eens leren hoe combinators en circuit networks werken. Een grafiekje met het stroomgebruik altijd in beeld zou ook handig zijn, maar daar heb ik nog geen mod voor gevonden.
Maar datzelfde probleem heb ik ook al gehad met de mining drills. Ik moet dringend eens leren hoe combinators en circuit networks werken. Een grafiekje met het stroomgebruik altijd in beeld zou ook handig zijn, maar daar heb ik nog geen mod voor gevonden.
Ik had altijd een setup waarbij een gering aantal steam engines werden gedreven door burner inserters, die weer stroom leveren voor mining outposts en overige inserters die voor stroom nodig waren. De rest van de steam engines leverde direct aan het globale netwerk. De surplus van het kleinere burner-inserter-driven netwerk werd middels accumulators ook aan het globale netwerk geleverd.
In het geval van power outtage kwam de hele productie dan niet geheel stil te liggen - coal bleef gemined en de electric inserters bleven werken. Voor zolang er daadwerkelijk coal te minen viel natuurlijk
In het geval van power outtage kwam de hele productie dan niet geheel stil te liggen - coal bleef gemined en de electric inserters bleven werken. Voor zolang er daadwerkelijk coal te minen viel natuurlijk
Burner inserters zijn idd erg functioneel voor steam, maar niet erg efficient.
Namelijk, ik heb 800 steam engines. Met de 17:14 ratio betekent dat bijna 971 inserters (iets meer, zijn nog paar rijen niet compleet vanwege mining patch)
Een burner inserter verbruikt 188kW.
Een standaard inserter verbruikt 13kW.
Een standaard inserter verbruikt 672W gemiddeld als het een steam boiler moet vullen (400W idle + 6kW eens per 10 seconden).
Hoewel een burner inserter niets idle verbruikt, verbruikt het wel 15x zoveel power tijdens bewegen. Ik geloof een keer gelezen te hebben dat een burner inserter efficienst is als het minder dan 1 beweging per 3 minuten moet doen. En voor steam is dat dus niet echt nuttig.
Bovendien als ik het goed heb verbruikt een burner inserter dan gemiddeld 8.7kW in steam engines. x1000 = 8.7MW, ipv 672kW. Dat is nogal een flink verschil.
Wat ik wel kan doen natuurlijk is 1 back-up steam engine maken die wel met burner inserters werkt en altijd een lokale voorraad heeft. Als ik die handmatig aanslinger, kan ik die weer gebruiken om de hoofd steam engine op te starten, die vervolgens de hele basis kan opstarten zodra die gevuld is.
Namelijk, ik heb 800 steam engines. Met de 17:14 ratio betekent dat bijna 971 inserters (iets meer, zijn nog paar rijen niet compleet vanwege mining patch)
Een burner inserter verbruikt 188kW.
Een standaard inserter verbruikt 13kW.
Een standaard inserter verbruikt 672W gemiddeld als het een steam boiler moet vullen (400W idle + 6kW eens per 10 seconden).
Hoewel een burner inserter niets idle verbruikt, verbruikt het wel 15x zoveel power tijdens bewegen. Ik geloof een keer gelezen te hebben dat een burner inserter efficienst is als het minder dan 1 beweging per 3 minuten moet doen. En voor steam is dat dus niet echt nuttig.
Bovendien als ik het goed heb verbruikt een burner inserter dan gemiddeld 8.7kW in steam engines. x1000 = 8.7MW, ipv 672kW. Dat is nogal een flink verschil.
Wat ik wel kan doen natuurlijk is 1 back-up steam engine maken die wel met burner inserters werkt en altijd een lokale voorraad heeft. Als ik die handmatig aanslinger, kan ik die weer gebruiken om de hoofd steam engine op te starten, die vervolgens de hele basis kan opstarten zodra die gevuld is.
Dat is een uitzonderlijk slim idee @.oisyn, ik heb altijd een los netwerk voor de inserters die coal in the engines doen, die zelf weer gevoed wordt met een zeer grote buffer van zeg drie rijen met 4 steel-chests
Zo, achievements voor raketlancering binnen 8 uur, zonder laser turrets en zonder zonnepanelen ook in de pocket
. Op naar de laatste: 20 miljoen groene printplaten
.
Cunning linguist.
Goed bezig!
Ik ga hierna voor de lazy basterd.. Eigenlijk lijkt me die best leuk..
Die zonder bots lijkt me een stuk vervelender, i love bots
Ik ga hierna voor de lazy basterd.. Eigenlijk lijkt me die best leuk..

Ik zoek nog een goede map voor de 8 uur achievement, heb je nog tips?
Die 20m electronic circuits komt gelukkig vanzelf wel je aan het spelen bent.
Die 20m electronic circuits komt gelukkig vanzelf wel je aan het spelen bent.
Als je Lazy Basterd haalt, heb je eigenlijk ook gelijk de achievement zonder bots gehaald. Want je bouwt het minimale om die raket te lanceren, en daar heb je geen bots voor nodig...ProudElm schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:05:
Goed bezig!
Ik ga hierna voor de lazy basterd.. Eigenlijk lijkt me die best leuk..Die zonder bots lijkt me een stuk vervelender, i love bots
Cunning linguist.
Nee, gewoon random map starten waarop je alle grondstoffen in je startgebied hebt in redelijke hoeveelheden, dat was alles.MatHack schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 17:45:
Ik zoek nog een goede map voor de 8 uur achievement, heb je nog tips?
Ja, met heel veel spelen. Mijn grootste game produceert zo'n 6000 plaatjes per minuut. Die game moet ik dan ruim 50 uur laten draaienDie 20m electronic circuits komt gelukkig vanzelf wel je aan het spelen bent.

Cunning linguist.
Dat is wel wat kort door de bocht. Ik heb wel gewoon bots geresearched. Personal construction bots vind ik extreem handig om enemy bases aan te vallen (door in 1 keer een batterij laserturrets neer te plempenBart ® schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Als je Lazy Basterd haalt, heb je eigenlijk ook gelijk de achievement zonder bots gehaald. Want je bouwt het minimale om die raket te lanceren, en daar heb je geen bots voor nodig...
Daar wordt ook korte metten mee gemaakt in de volgende versie.oisyn schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:58:
[...]
Dat is wel wat kort door de bocht. Ik heb wel gewoon bots geresearched. Personal construction bots vind ik extreem handig om enemy bases aan te vallen (door in 1 keer een batterij laserturrets neer te plempen)
Cunning linguist.
@Bart, had je de map generator instellingen nog anders ingesteld of gewoon default?
Vanwege de aanpassingen aan de science in 0.15 verwacht ik dat een finish in 8 uur lastiger gaat worden. Gelukkig duurt het nog maanden voordat die uit is, dus voor die tijd nog maar eens een keer proberen om de 8 uur achievement te halen.
Vanwege de aanpassingen aan de science in 0.15 verwacht ik dat een finish in 8 uur lastiger gaat worden. Gelukkig duurt het nog maanden voordat die uit is, dus voor die tijd nog maar eens een keer proberen om de 8 uur achievement te halen.
Mij lijkt het juist dus extreem handig bots, helemaal als je het zonder hand craften probeerd.. Maar wie weet ben ik het tegen die tijd zo zat dat ik inderdaad er alles aan doe om asap die raket de lucht in te schietenBart ® schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Als je Lazy Basterd haalt, heb je eigenlijk ook gelijk de achievement zonder bots gehaald. Want je bouwt het minimale om die raket te lanceren, en daar heb je geen bots voor nodig...
Het is gewoon kut omdat je constant aan het lopen bent. Alles maak je in fabriekjes, niks mag met de hand. Dus als je ergens aan het bouwen bent, en je komt één inserter tekort, dan moet je weer helemaal naar je inserter fabriekje lopen in plaats van snel eentje bouwen. Ben je dan weer lekker aan het bouwen, kom je weer een bandje tekort. Enz enz. Bots researchen (met enkele upgrades om ze fatsoenlijk bruikbaar te maken) kost zo veel tijd en resources, dan kun je ook die raket al de lucht in hebben.ProudElm schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:10:
[...]
Mij lijkt het juist dus extreem handig bots, helemaal als je het zonder hand craften probeerd.. Maar wie weet ben ik het tegen die tijd zo zat dat ik inderdaad er alles aan doe om asap die raket de lucht in te schieten
Cunning linguist.
Ik had alles op very low, very big, very rich staan. Behalve biters, die stonden op low, low, very rich. En water stond op low, heb je niet veel van nodig en moet niet in de weg zitten. Wel keer of veertig nieuwe map gegenereerd, de beste telkens opgeslagen, daarna uit die saves de meest gunstige gezocht om op te spelen. Daarbij keken we naar de hoeveelheid resources (ook olie) in de buurt, of er niet te veel bos was, of we kolen in de buurt van water hadden, en of we kolen in de buurt van ijzer en koper hadden. Alles om snel een lopende productie van alles te krijgen.MatHack schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:36:
@Bart, had je de map generator instellingen nog anders ingesteld of gewoon default?
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 25-10-2016 07:27 ]
Cunning linguist.
En veel science labs bouwen. Ik deed het altijd met tien of zo, maar dat is te traag. Ik had er nu gewoon vijftig staan. Moest wel lachen hoe snel de research gaat van sommige dingen die 10 tijd kosten
. Balkje zit bijna gelijk vol, je moet eigenlijk al de volgende research onder je cursor hebben staan
. Verder natuurlijk alleen dingen researchen die nodig zijn. Geen bots, geen treinen. Zsm al voorraden staal, beton, solid fuel en speed modules gaan aanleggen zodra je het kunt maken. Die laatste drie heb je er duizend van nodig, van staal zelfs 10.000. Vroeg beginnen scheelt veel tijd aan het eind.
Cunning linguist.
True.. Dat gaat ook erg lastig zijn..Bart ® schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:20:
[...]
Het is gewoon kut omdat je constant aan het lopen bent. Alles maak je in fabriekjes, niks mag met de hand. Dus als je ergens aan het bouwen bent, en je komt één inserter tekort, dan moet je weer helemaal naar je inserter fabriekje lopen in plaats van snel eentje bouwen. Ben je dan weer lekker aan het bouwen, kom je weer een bandje tekort. Enz enz. Bots researchen (met enkele upgrades om ze fatsoenlijk bruikbaar te maken) kost zo veel tijd en resources, dan kun je ook die raket al de lucht in hebben.

Gewoon je build command reassignen (aan ctrl+click ofzo), kun je ook niet per ongeluk bouwen
. En over dat heen en weer rennen, da's toch vooral in het begin. Ik droeg gewoon een paar factories en intermediate products met me mee zodat ik lokaal on demand kon bijbouwen
Protip voor het maken van nieuwe saves met dezelfde settings:
stel een keer de settings in
generate de map
sla op als je hem leuk vind
regenerate, staan in esc-menu
sla op als je (...)
stel een keer de settings in
generate de map
sla op als je hem leuk vind
regenerate, staan in esc-menu
sla op als je (...)
Je bedoelt restart in plaats van regenerate
. Dan start ie inderdaad een nieuwe map met dezelfde settings maar een andere seed, de map ziet er dus anders uit
.
Cunning linguist.
Ik heb zelf nu 400+ uren in de game zitten en heb het nog steeds niet uitgespeeld
. Elke keer kom ik er achter dat ik iets beter en/of effectiever had kunnen doen en dat er handigere mods zijn. De save waar ik nu mee bezig ben heeft voor het eerst RSO toegevoegd en dat is toch wel erg leuk.
Ik ben wel echt een uur bezig geweest met rondlopen om te zoeken naar een beetje een normale oil plek. Want in mijn basis zelf had ik er maar 2. Wat echt niet genoeg was om überhaupt wat laser turrets te kunnen maken.
Verder heb ik ook een keer Factorissimo geprobeerd, na het kijken van de Arumba/Steejo series en je speelt ineens een hele andere game.
EDIT:
Ik ben de naam vergeten van de mod die er voor zorgt dat je blueprints van andere mensen of van jezelf uit andere games direct in je eigen/andere save kan gooien. Ik ben elke nieuwe game dezelfde blueprints aan het maken en ik word er onderhand een beetje zat van.
Ik ben wel echt een uur bezig geweest met rondlopen om te zoeken naar een beetje een normale oil plek. Want in mijn basis zelf had ik er maar 2. Wat echt niet genoeg was om überhaupt wat laser turrets te kunnen maken.
Verder heb ik ook een keer Factorissimo geprobeerd, na het kijken van de Arumba/Steejo series en je speelt ineens een hele andere game.
EDIT:
Ik ben de naam vergeten van de mod die er voor zorgt dat je blueprints van andere mensen of van jezelf uit andere games direct in je eigen/andere save kan gooien. Ik ben elke nieuwe game dezelfde blueprints aan het maken en ik word er onderhand een beetje zat van.
[ Voor 22% gewijzigd door GnrlSchnavy op 31-10-2016 10:40 ]
https://mods.factorio.com/mods/Choumiko/ForemanGnrlSchnavy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:08:
bedoel je Foreman?GnrlSchnavy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:08:
EDIT:
Er komt in 0.15 (nog 2/3 maanden dacht ik) een functie om bleuprints per speler op te slaan in je account, en niet meer per speler per map, erg handig.
@anboni en @matjojo
Dat is hem inderdaad, gelijk vanavond maar even installeren, ookal is het stiekem al een beetje te laat voor mijn huidige save, heb net zo een beetje alle belangrijke blueprints opnieuw gemaakt:'(
Dat is hem inderdaad, gelijk vanavond maar even installeren, ookal is het stiekem al een beetje te laat voor mijn huidige save, heb net zo een beetje alle belangrijke blueprints opnieuw gemaakt:'(
Het voordeel van opnieuw maken is toch dat je dingen weer net even anders tweakt, kan ook voordelen hebben
@Bart, zou je jou opmerking uit kunnen leggen?Bart ® schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:35:
[...]
Daar wordt ook korte metten mee gemaakt in de volgende versie.
Want wat is er precies in de volgende versie niet meer mogelijk?
Het neerzetten van laserturrets met personal construction bots?
Of bedoel je wijzigingen in de achievements?
Ik heb zelf geen berichten in FF hierover gelezen, maar google help ook niet. Ik heb zelf nog niet echt veel gebruik gemaakt van bots, dus verder kan ik niet uit ervaring spreken.
edit: bedoel je dit?
Komt uit Friday facts #160 - PlaytestingLimit turret creep as it is way too powerful now (especially with personal roboport) with a turret activation time. As it makes the expansion harder, the resource growth from the center should be higher.
[ Voor 24% gewijzigd door Tripple20 op 31-10-2016 23:49 ]
@Tripple20, ik weet vrij zeker dat Bart doelde op de turret activation time.
Dat ja
. Turrets zijn dan waarschijnlijk al gesloopt voor ze beginnen met schieten...
Maar in de volgende versie heb je ook geen alien artefacts meer nodig voor science, dus de noodzaak om aliens te killen is ook flink kleiner (is er zelfs helemaal niet meer voor een raketlancering).
Maar in de volgende versie heb je ook geen alien artefacts meer nodig voor science, dus de noodzaak om aliens te killen is ook flink kleiner (is er zelfs helemaal niet meer voor een raketlancering).
Cunning linguist.
Dat turrent creep wordt aangepakt snap ik helemaal, maar de manier erop lijkt me erg nadelig voor verdediging van je basis. Vooral early-game als je wordt aangevallen en je je defenses nog niet helemaal op orde hebt. Dan is het fijn dat je gewoon on the spot even een paar extra turrets kan plaatsen ergens waar het mis gaat.
Misschien dat ze die activation time alleen voor laser turrets doen. Bij gun turrets heb je die activation time inherent al. In early game heb je toch nog geen lasers, dus dan zou die aanpassing daar geen invloed hebben.
Je hebt ook fast/auto load mods die meteen beetje ammo in gun turrets laden.
TBH gebruik ik dat als turret creep. Als ik dan toch al smerig/"vals" ga spelen kan ik net zo goed het makkelijk houden. Electriciteit meeslepen vind ik maar gedoe. 100 gun turrets mee en paar duizend kogels, en spammen maar
Ondanks dat raak ik met deze techniek vaak wel 1-3 turrets kwijt per basis op hoge biter evolution level. Gun turrets zijn met alle upgrades overigens ook sterker dan laser turrets, maar hebben dus het nadeel van ammo laden.
Opzich als je destroyer bots hebt plus goed armour, heb je de turret creep al niet meer nodig. Beetje slim rondrennen en de spawners vernietigen doet een biter basis doen smelten als een warm mes door boter.
TBH gebruik ik dat als turret creep. Als ik dan toch al smerig/"vals" ga spelen kan ik net zo goed het makkelijk houden. Electriciteit meeslepen vind ik maar gedoe. 100 gun turrets mee en paar duizend kogels, en spammen maar
Ondanks dat raak ik met deze techniek vaak wel 1-3 turrets kwijt per basis op hoge biter evolution level. Gun turrets zijn met alle upgrades overigens ook sterker dan laser turrets, maar hebben dus het nadeel van ammo laden.
Opzich als je destroyer bots hebt plus goed armour, heb je de turret creep al niet meer nodig. Beetje slim rondrennen en de spawners vernietigen doet een biter basis doen smelten als een warm mes door boter.
@Bart, @MatHack
Aha, dat was het dus.
We zullen binnenkort wel meemaken wat de devs van de nieuwe versie maken. Ben wel benieuwd.
Aha, dat was het dus.
We zullen binnenkort wel meemaken wat de devs van de nieuwe versie maken. Ben wel benieuwd.
Binnenkort... ga er maar vanuit dat 0.15 pas ergens rond januari/februari komt, één van de devs gaf dit kort geleden aan in een reddit thread.
Voor de liefhebbers:
Factorio version 0.14 - Now stable
Factorio version 0.14 - Now stable
Major additions to the game since we launched on Steam Early Access:
Reworked Multiplayer
Train System improvements
Steam achievements
Technology tree
Much more
En over versie 1.0 het volgende:0.14 stable means we can now start work on 0.15
Update (26. August 2016):
Factorio 0.16 (This is planned to become 1.0 when stabilised)
de stable setting is goed te zien in de downloads van mijn mod, de nieuwste versie van 0.13(vorige stable) had met 300+ downloads de meeste downloads, maar sinds het stabiel stellen van 0.14 is de 0.14 versie al 150 keer gedownload.
Nu is dit natuurlijk niet echt een redelijke sample size, maar wel grappig om te zien
Nu is dit natuurlijk niet echt een redelijke sample size, maar wel grappig om te zien
Ik zit met de 0.14 al sinds het begin op de non-stable channel en ik moet de game na ~250u spelen nog de eerste keer zien crashen. Het is de stabielste game die ik ooit gespeeld heb. Maar ik kan wel geloven dat niet iedereen behoefte heeft aan de experimental builds.
Wanneer zou 0.15.1 experimental mogelijk kunnen verschijnen ? Binnenkort of is dat pas verwacht voor over een paar maanden ?
Wanneer zou 0.15.1 experimental mogelijk kunnen verschijnen ? Binnenkort of is dat pas verwacht voor over een paar maanden ?
Ik heb mijn laatste crash ergens gehad toen ik versie 0.6 speelde denk ik. Ik heb er wel geen 1000 uur in zitten zoals sommige mensen.
0.14.18 is ondertussen gepromoveerd tot de nieuwe stable build, dus als het goed is zit iedereen nu op de laatste versie (tot 0.15 uitkomt). In de 800 uur die ik tot nu toe gespeeld heb, heb ik nog maar één irritante bug meegemaakt (in een experimental build). Die was binnen 24 uur opgelost, inderdaad één van de meest stabiele games die ik gespeeld heb, zelfs als je de experimental builds speelt.
Maanden.Phuncz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:45:
Ik zit met de 0.14 al sinds het begin op de non-stable channel en ik moet de game na ~250u spelen nog de eerste keer zien crashen. Het is de stabielste game die ik ooit gespeeld heb. Maar ik kan wel geloven dat niet iedereen behoefte heeft aan de experimental builds.
Ik heb wel wat crashes gehad hoor, door specifieke bugs bij specifieke handelingen. Maar als je bedenkt dat het een alpha is... Zat beta's en zelfs gold games die meer bugs hebben.
edit:
OP ook maar even geüpdatet met betrekking tot stable versie.
edit:
OP ook maar even geüpdatet met betrekking tot stable versie.
[ Voor 16% gewijzigd door Bart ® op 05-11-2016 11:18 ]
Cunning linguist.
Om te vieren dat 0.14 nu stabiel is, organiseer ik een weer een Factorio key giveaway van 5 keys
De post met details kan vinden in een post in het Geef hier je gamevouchers weg! topic:
Rainbow in "Geef hier je gamevouchers weg! - Deel 2"
Inmiddels afgelopen. Echt leuk om te zien hoeveel reacties er zijn, hoeveel mensen er toch interesse in hebben, hoewel het toch wel een niche game is.
https://www.reddit.com/r/...ils_new_problems/d9lyi1x/
Inmiddels afgelopen. Echt leuk om te zien hoeveel reacties er zijn, hoeveel mensen er toch interesse in hebben, hoewel het toch wel een niche game is.
Op Reddit heeft Klonan, de community manager, gezegd dat dat nog wel een tijd kan duren:Phuncz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:45:
[ Voor 9% gewijzigd door Rainbow op 08-11-2016 22:20 ]
Heb je gewoon veel geld over, of ben je stiekem een van de developers?Rainbow schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:23:
Om te vieren dat 0.14 nu stabiel is, organiseer ik een weer een Factorio key giveaway van 5 keysDe post met details kan vinden in een post in het Geef hier je gamevouchers weg! topic:
[...]
Op Reddit heeft Klonan, de community manager, gezegd dat dat nog wel een tijd kan duren:
Cunning linguist.
Ik vermoed van wel, want de vorige keer toen je het vroeg was het antwoord Yup.Bart ® schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:07:
[...]
Heb je gewoon veel geld over, of ben je stiekem een van de developers?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Wow, gewoon net op tijd gezien, want hard gewerkt afgelopen dagen hahaRainbow schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:23:
Om te vieren dat 0.14 nu stabiel is, organiseer ik een weer een Factorio key giveaway van 5 keysDe post met details kan vinden in een post in het Geef hier je gamevouchers weg! topic:
[...]
Op Reddit heeft Klonan, de community manager, gezegd dat dat nog wel een tijd kan duren:
De game lijkt mij best wel gaaf, al is het denk ik ook wel ingewikkeld om een succesvolle productieketen op te zetten. Of valt dat nog mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Nostordici op 08-11-2016 21:27 ]
Misschien ben ik wel Bill Gates, én een developer!?Bart ® schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:07:
[...]
Heb je gewoon veel geld over, of ben je stiekem een van de developers?
Mijn mening is een beetje gekleurd, want ik speel het al vrij lang, en kan ondertussen redelijk snel iets succesvols opzetten. Ik denk dat vooral het begin erg lastig is, wat ik van mijn vrienden hoor. Ze hebben vaak vooral moeite om iets werkends te krijgen voordat de vijanden aanvallen en je basis compleet kapot maken. Dus wat dat betreft is het wellicht handig om de eerste keer op peaceful te beginnen (dan zijn er wel vijanden, maar die vechten alleen terug als je hun eerst aanvalt), om zo de basis een beetje onder de knie te krijgen.Nostordici schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:25:
[...]
Wow, gewoon net op tijd gezien, want hard gewerkt afgelopen dagen hahaWederom bedankt voor de giveaway!
De game lijkt mij best wel gaaf, al is het denk ik ook wel ingewikkeld om een succesvolle productieketen op te zetten. Of valt dat nog mee?
Naast dat lijkt het in mijn ogen vooral veel op een puzzelspel, en kan het erg puzzelen zijn om iets ingewikkelds voor elkaar te krijgen (bijvoorbeeld de 3e item voor research, Science Pack 3, heeft voor beginners een nogal lastig productieketen nodig; hoewel dit wel aangepast gaat worden in een toekomstige versie), maar het is dan juist de uitdaging om dat voor elkaar zien te krijgen (en geeft super voldoening als je dat dan eenmaal doen). En elke keer leer je natuurlijk meer bij.
Ikzelf heb de game nu 5 keer "uitgespeeld" (in de eerste versie die ik speelde was dat simpelweg een placeholder raketbasis neerzetten, nu een raket lanceren) en heb elke keer nieuwe dingen geleerd. Nu ben ik bijvoorbeeld pas eigenlijk écht iets met treinen aan het doen, wat ik nog niet echt eerder heb gedaan, en zit ik ook af en toe gewoon vast.

En met multiplayer is het natuurlijk nóg leuker, om samen leuke of interessante manieren te bedenken om bepaalde uitdagingen in de productieketen op te lossen!
Ik kan overigens iedereen die een beetje interesse heeft de demo die beschikbaar is op de website eens uit te proberen. Het is niet heel uitgebreid, maar je krijgt wel een beetje een idee over hoe het werkt.
Haha, toffe actie hoor Bill
Cunning linguist.
Dankzij Rainbow een key gekregen
De hele tijd via een steam account van een oud collega gespeeld + de demo kapot gespeeld, nu tijd om voor mezelf te beginnen. Na bijna een half jaar niet gespeeld te hebben wordt dat toch heel lastig ben ik bang. Had ooit alle research packs automated, dus het doel is dat weer te halen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mooi dat er sowieso 1 key bij een gewillige factorio-er terecht is gekomencorset schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:10:
Dankzij Rainbow een key gekregenDe hele tijd via een steam account van een oud collega gespeeld + de demo kapot gespeeld, nu tijd om voor mezelf te beginnen. Na bijna een half jaar niet gespeeld te hebben wordt dat toch heel lastig ben ik bang. Had ooit alle research packs automated, dus het doel is dat weer te halen
Denk dat het toch voor mij einde van het jaar zelf aanschaffen wordt of mijn vriendin moet deze maand ineens een baan krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 09-11-2016 08:34 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Druk bezig met de lazy bastard.. Man, dat is toch lastig als je die gelijk wilt koppelen zonder bots.. Die mis ik echt.. Nu echt 1 grote spaghetti boel
(Hoewel dat lekker lomp aan elkaar knopen van belt ook wel iets leuks heeft
)
Haha herkenbaarProudElm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
Druk bezig met de lazy bastard.. Man, dat is toch lastig als je die gelijk wilt koppelen zonder bots.. Die mis ik echt.. Nu echt 1 grote spaghetti boel(Hoewel dat lekker lomp aan elkaar knopen van belt ook wel iets leuks heeft
)
Cunning linguist.
Ik vond juist die Lazy Bastard achievement wel echt leuk. Hoefde ik me niet zo te haasten als bij de There Is No Spoon achievement (man man wat een stress was dat), en je moet bij bijna alles wat je doet echt goed nadenken. En dus ook echt álles automatiseren, wat uiteindelijk het doel is.ProudElm schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:04:
Druk bezig met de lazy bastard.. Man, dat is toch lastig als je die gelijk wilt koppelen zonder bots.. Die mis ik echt.. Nu echt 1 grote spaghetti boel(Hoewel dat lekker lomp aan elkaar knopen van belt ook wel iets leuks heeft
)
Voordat ik die achievement had gedaan, zat ik altijd best wel veel dingen met de hand te doen, maar van die achievement heb ik wel geleerd hoe lonend het is om echt alles vanaf het begin te automatiseren.
Dat is waar, ik maak nu ook altijd gelijk in het begin al een soort home depot, waar alle veelvoorkomende spullen geautomatiseerd geproduceerd worden. Nooit meer fabrieken of mijnen met de hand bouwen.
Cunning linguist.
Hier mijn recentste home depot:

Van links naar rechts:
chain signals
signals
train stops
wagons
steel chests
locomotives
large power poles
medium power poles
rails
steel furnace
red belt
assembly machines level 2
electric mines
ammo
fast inserters
inserters
long inserters
underground red belt
underground pipes
pipes
yellow splitters
yellow underground belt
red splitters
yellow belt
Totaal niet efficiënt neergezet, maar gewoon handig om van alles grijpvoorraad te hebben.

Van links naar rechts:
chain signals
signals
train stops
wagons
steel chests
locomotives
large power poles
medium power poles
rails
steel furnace
red belt
assembly machines level 2
electric mines
ammo
fast inserters
inserters
long inserters
underground red belt
underground pipes
pipes
yellow splitters
yellow underground belt
red splitters
yellow belt
Totaal niet efficiënt neergezet, maar gewoon handig om van alles grijpvoorraad te hebben.
Cunning linguist.
Het is zeer veel werk om dat neer te zetten, maar toekomstige jouw bedenkt je zeer veel, nooit meer wachten op de crafting in je hand, heerlijk.
Ik ben vanavond maar weer 'n nieuwe game gestart, dit keer met de complete set aan Bob's mods in combinatie met Marathon. In het verleden al vaker Marathon geprobeerd en eigenlijk steeds interesse verloren tegen de tijd dat ik aan blauwe science toe was. 'ns kijken of de combinatie met Bob's het wat boeiender kan houden
Gisteravond flinke stappen gemaakt.. Maar moet nog een hoop gebeuren.. Hoewel ik in mijn vorige game ook alles geautomatiseerd had (tot aan lampen toe) is dit toch wel irritant als je dan eindelijk die iron outpost klaar hebt en je 1 belt mist...
Maar ja.. Dat is dus ook de uitdaging 
Na deze save ga ik de aarde bevrijden! Want tijdens dat we weg waren is het goed mis gegaan 'thuis'.:) Inspiratie door:
Map:
https://www.reddit.com/r/...deve9/map_earth_v121_wip/
Na deze save ga ik de aarde bevrijden! Want tijdens dat we weg waren is het goed mis gegaan 'thuis'.:) Inspiratie door:
Map:
https://www.reddit.com/r/...deve9/map_earth_v121_wip/
Oh ja, die speedruns.. Is dat handig om die te halen voor .15? Aangezien ze dan heel science gaan veranderen? (nog wel ruim de tijd gelukkig)Rainbow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:03:
[...]
Ik vond juist die Lazy Bastard achievement wel echt leuk. Hoefde ik me niet zo te haasten als bij de There Is No Spoon achievement (man man wat een stress was dat), en je moet bij bijna alles wat je doet echt goed nadenken. En dus ook echt álles automatiseren, wat uiteindelijk het doel is.![]()
Voordat ik die achievement had gedaan, zat ik altijd best wel veel dingen met de hand te doen, maar van die achievement heb ik wel geleerd hoe lonend het is om echt alles vanaf het begin te automatiseren.
[ Voor 38% gewijzigd door ProudElm op 10-11-2016 07:19 ]
Ik denk dat het handiger is om dat nu te doen. Die nieuwe science moet je toch weer allemaal leren en ontdekken, wat veel tijd kost. De huidige science-methode ken je, dat maakt dat je sneller kunt bouwen.
Cunning linguist.
Dat was mij idee inderdaad ook.. Dus de aarde moet maar even wachten..
Gaat wel door poten worden dan.. Zorgen voor een goeie map
Gaat wel door poten worden dan.. Zorgen voor een goeie map
Wat ik me net wel bedenk is dat je straks geen alien artefacts meer nodig hebt voor research. Dus als je genoeg resources in de buurt hebt, hoef je niet te investeren in allerlei wapens, armor, en tanks. Enkel turrets zijn genoeg. Dat scheelt wel weer tijd ten opzichte van nu.
Cunning linguist.
tip is de time buttons mod, als je in het begin moet wachten op handcrafting kan je even doorspoelen.anboni schreef op donderdag 10 november 2016 @ 01:29:
Ik ben vanavond maar weer 'n nieuwe game gestart, dit keer met de complete set aan Bob's mods in combinatie met Marathon. In het verleden al vaker Marathon geprobeerd en eigenlijk steeds interesse verloren tegen de tijd dat ik aan blauwe science toe was. 'ns kijken of de combinatie met Bob's het wat boeiender kan houden
true..Bart ® schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:10:
Wat ik me net wel bedenk is dat je straks geen alien artefacts meer nodig hebt voor research. Dus als je genoeg resources in de buurt hebt, hoef je niet te investeren in allerlei wapens, armor, en tanks. Enkel turrets zijn genoeg. Dat scheelt wel weer tijd ten opzichte van nu.
Ach, .15 duurt toch te lang nog denk ik om uit te stellen

Da's een goeie ja. Die heb ik bij de vorige twee pogingen ook al gebruikt, maar blijkbaar dit keer niet aan gedacht. Vanavond meteen toevoegen-SafaN- schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:11:
[...]
tip is de time buttons mod, als je in het begin moet wachten op handcrafting kan je even doorspoelen.
En uiteraard ben ik er ook zonder te spelen nu in gedachten mee bezig
https://www.factorio.com/blog/post/fff-164
There are many things we want to have finished for 0.15, so the estimate isn't precise. The plan is to have approximately 3 months to implement all the planned changes, so it could be expected around february 2017.
There are many things we want to have finished for 0.15, so the estimate isn't precise. The plan is to have approximately 3 months to implement all the planned changes, so it could be expected around february 2017.
Cunning linguist.
De nuclear power ontwikkeling ziet er interessant uit. Momenteel gebruik ik al vaak de mod "Reactors" maar daar mis ik uitleg hoe het werkt.
Wat een spel...
Wil al een paar dagen hier posten, maar steeds wanneer ik dat wil doen bedenk ik me weer wat om te gaan verbeteren in Factorio. Dit is echt erg, erg verslavend.
Ben ook al even aan het balen dat ik zo lang heb gewacht met de aanschaf er van. Als je de screenshots ziet is het niet gelijk duidelijk wat eigenlijk de inhoud van het spel is. Maar wanneer je eenmaal je eerste productielijn hebt opgezet.. Factorio is een jongensdroom
Het spel draait ook erg goed, zelfs op mijn laptop van 9 jaar oud draait het nog soepel. Zit nu op ruim twintig uur in vijf dagen, met fulltime baan en een kleine. Denk niet dat ik 20 uur heb geslapen deze vijf dagen
Wil al een paar dagen hier posten, maar steeds wanneer ik dat wil doen bedenk ik me weer wat om te gaan verbeteren in Factorio. Dit is echt erg, erg verslavend.
Ben ook al even aan het balen dat ik zo lang heb gewacht met de aanschaf er van. Als je de screenshots ziet is het niet gelijk duidelijk wat eigenlijk de inhoud van het spel is. Maar wanneer je eenmaal je eerste productielijn hebt opgezet.. Factorio is een jongensdroom
Het spel draait ook erg goed, zelfs op mijn laptop van 9 jaar oud draait het nog soepel. Zit nu op ruim twintig uur in vijf dagen, met fulltime baan en een kleine. Denk niet dat ik 20 uur heb geslapen deze vijf dagen
Zaterdag avond dan 'eindelijk' de Lazy Bastard achievement gehaald.. Wat een zooitje op het eind.. Treinbanen die elkaar steeds kruiste.. En dus vast liepen..Olie op dus kon geen solid fuel meer maken moest er toch nog een nieuwe olie outpost gemaakt worden (met RSO, dus even 'zoeken')..
Uit eindelijk tv gekeken terwijl mijn rakket gevuld werd.. Ging zo langzaam..
Nee, het idee er achter is leuk, mijne vorige playtrough had ik ook wel bijna alles wat je gebruikte wel ergens geautomatiseerd en in het botnetwerk zitten.. Maar zo geforceerd niks mogen craften (en zonder bots).. Nee, niet nog een keertje
Gister begonnen aan een speedrun.. Dat wordt wel een paar keer proberen denk ik
Iemand nog iets van een tijdschema/hulp gidsje? Ken alleen deze van reddit: klik
Uit eindelijk tv gekeken terwijl mijn rakket gevuld werd.. Ging zo langzaam..
Nee, het idee er achter is leuk, mijne vorige playtrough had ik ook wel bijna alles wat je gebruikte wel ergens geautomatiseerd en in het botnetwerk zitten.. Maar zo geforceerd niks mogen craften (en zonder bots).. Nee, niet nog een keertje
Gister begonnen aan een speedrun.. Dat wordt wel een paar keer proberen denk ik
[ Voor 0% gewijzigd door ProudElm op 14-11-2016 09:49 . Reden: typo ]
Lazy bastard combineren met no bots is denk ik een behoorlijk frustrerende keuze. Ik heb lazy bastard zelf gecombineerd met een paar andere (o.a. Raining Bullets en solar power), maar daarbij juist nadrukkelijk wel bots gebruikt.
Intussen langzaam maar zeker verder aan het bikkelen op m'n Bob's Marathon game. Gisteravond (volgens mij na 'n uur of 20) 3 van de 4 blauwe research items klaar en bezig met de witte circuits daarvoor. Bob voegt daar wel een hele flinke extra dimensie aan toe.
Intussen langzaam maar zeker verder aan het bikkelen op m'n Bob's Marathon game. Gisteravond (volgens mij na 'n uur of 20) 3 van de 4 blauwe research items klaar en bezig met de witte circuits daarvoor. Bob voegt daar wel een hele flinke extra dimensie aan toe.