[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste
Acties:

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nooit met mods gespeeld, behalve die botstart dan, en de 'skip first hour' mod. Dan heb je een berg assembly machines, electric mines, steam engines, etc, zodat je gelijk dingen goed op kunt zetten. Begin vind ik na tig games een beetje saai worden, dan is dit wel een lekkere mod.

Cunning linguist.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:22
Ik speel meestal 1 game van iedere major versie zonder mods (hoewel ik 0.14 wat dat betreft heb overgeslagen, omdat die t.o.v. 0.13 toch voornamelijk multiplayer dingen bevatte). Daarna grijp ik toch steevast weer naar mods, hoewel ik die dan weer niet noodzakelijk afmaak. Laatste paar games waren bobs+marathon (nu gepauseerd omdat dat toch wel wat langdradig werd), bobs+angel (ook gepauseerd, vooral omdat angel petrochem wel heel erg complex is) en nu een bobs+angel (zonder petrochem en ook zonder bob electronics).

Angel's mods is wel een geinige toevoeging, waarbij de tig verschillende Bob ores worden vervangen door 6 ores die allerlei bewerkingen moeten ondergaan voordat je ze daadwerkelijk kunt gebruiken (copper, iron, tin, lead plates zijn direct te produceren, alle andere bob ores hebben wat bewerkingen nodig)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De enige essentiele mod is wat mij betreft RailTanker :). Gelukkig komt die ook gewoon in 0.15.

Als je puur de opstartfase makkelijk voorbij wilt komen kun je evt ook de console gebruiken. Als je cheats aanzet dan kun je alles (wat geresearched is iig) gewoon instant bouwen zonder benodigde ingrediënten. Behalve fluids natuurlijk, want die kun je niet dragen. God mode is ook wel een leuke, dan heb je geen player meer en kun je overal gewoon bij.

Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
-- Cheat mode
/c game.player.cheat_mode=true    -- of 'false' om 'm weer uit te zetten

-- God mode aan
/c game.player.character.destroy()

-- God mode uit
/c game.player.create_character()

-- Research alles
/c game.player.force.research_all_technologies()

-- Reset alle research
/c game.player.force.reset_technologies()

-- Enable alle recipes (zonder research)
/c game.player.force.enable_all_recipes()

-- Reset recipies naar staat van research
/c game.player.force.reset_recipes()

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2016 14:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 01:40:
Ik kom op:
Type beltItems / tick (each lane)Items / sec (each lane)Items / sec (both lanes)
Normal belt0.1116.66613.333
Fast belt0.22213.33326.666
Express belt0.33320.00040.000

Ik wilde dit vooral weten om te bepalen wat nou echt een ideale smelter setup is.

Met een stone furnace en iron/copper ore in 1 lane van de belt (de andere voor coal), die 3.5 seconden doen over 1 craft, kun je dus resp. 23, 46 en 70 furnaces voeden als je een normal, fast of express belt gebruikt. Met een steel furnace is dat de helft: 11, 23 en 35.
Ik kan inmiddels confirmen dat mijn berekening precies klopt :). In een test met een gele belt en 12 electric furnaces, die iron plates craften met een snelheid van 1.75s per plate, kom je op 6.66 * 1.75 = 11.66 furnaces. Je houdt dus 2/3 "rest" over bij 11 furnaces. En inderdaad, in mijn test is alles geresearched dus de inserters pakken max 3 items op, en er blijven steeds 2 stukken iron ore liggen voor de 12e furnace, die maar voor 2/3e van de tijd daadwerkelijk werk aan het verzetten is.

Het lijkt me nou wel interessant om een perfect gebalanceerde factory te bouwen :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:36
Als een Electric furnance niks aan het doen is, verbruikt hij dan stroom?

Hoe zit dat in het algemeen eigenlijk, dus bij Labs Enzo?

Don't trust an atom, they make up everything.

• Hans1990
  • Niet online
Ik geloof van wel als ik het goed herinner. Assemblers en inserters sowieso wel. Staat een "Drain" waarde bij wat aangeeft hoeveel het rust verbruik is.

Bvb miners verbruiken niets als ze idle draaien.
Ircghost schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:07:
Zijn er mensen die zin hebben om dit weekend (incl vrijdag) samen een base te bouwen?
Lijkt mij wel leuk, ik zou vrijdag en zondag avond wel kunnen bouwen. Misschien ook nog wel iets meer, maar dat moet ik morgen even zien.

Hopelijk zijn er nog meer die mee kunnen doen. Nog specifiek plannen voor deze game, of gewoon vanilla/vanilla+ game en bouwen maar? :+

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:36
Damn dat mods downloaden werkt goed nu zeg, nog beter dan de steam workshop!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:52:
[...]

Ik kan inmiddels confirmen dat mijn berekening precies klopt :). In een test met een gele belt en 12 electric furnaces, die iron plates craften met een snelheid van 1.75s per plate, kom je op 6.66 * 1.75 = 11.66 furnaces. Je houdt dus 2/3 "rest" over bij 11 furnaces. En inderdaad, in mijn test is alles geresearched dus de inserters pakken max 3 items op, en er blijven steeds 2 stukken iron ore liggen voor de 12e furnace, die maar voor 2/3e van de tijd daadwerkelijk werk aan het verzetten is.

Het lijkt me nou wel interessant om een perfect gebalanceerde factory te bouwen :P
Nice :). Dus op een blauwe band kan ik 35 smelters per kant (dus 70 in totaal) aansluiten voor full compression?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yes. Tenzij je natuurlijk electric smelters met modules en/of beacons gebruikt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 16-12-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ja dat zal ik dan nog even moeten doorrekenen :). Afgelopen potje gebruikten we overal level 3 speed modules in, maar ik twijfel of dat de moeite waard is in honderden smelters. Het kost zo gigantisch veel grondstoffen om zo'n module te maken (laat staan honderden), dat het misschien wel goedkoper is om gewoon meer smelters te plaatsen. Alhoewel dat natuurlijk ook weer meer bandjes en inserters kost, die ook weer grondstoffen kosten. Lastig lastig :P. Misschien zijn level 1 speed modules wel de gulden middenweg.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart ® op 16-12-2016 12:59 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Speed modules in assemblers of smelters stoppen is het eigenlijk nooit waard. Je kan dan net zo goed een tweede assembler bouwen.

Wat het wel waard maakt is in speed modules beacons in combinatie met productivity modules in de fabrieken. Door productivity modules verminder je aanzienlijk het aantal grondstoffen dat je uiteindelijk nodig hebt (tot 66% - 80% meen ik voor een raket). Omdat productivity zo veel vertraagd, kan je beacons gebruiken om de factories weer op snelheid te krijgen en zodoende de build size te verkleinen.

Probleem is wel het energie verbruik van alles. Vooral als de factories idle draaien, verbruiken de beacons nog steeds evenveel energie. Dat zou je met powerswitches kunnen fixen, maar is wel moeite om genoeg ruimte te laten tussen diverse builds :+

Als je fabriek nog op kolen draait en geen modules nodig hebt, kan je beter steel furnaces gebruiken ipv electric.

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 16-12-2016 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:58:
Ja dat zal ik dan nog even moeten doorrekenen :). Afgelopen potje gebruikten we overal level 3 speed modules in, maar ik twijfel of dat de moeite waard is in honderden smelters. Het kost zo gigantisch veel grondstoffen om zo'n module te maken (laat staan honderden), dat het misschien wel goedkoper is om gewoon meer smelters te plaatsen. Alhoewel dat natuurlijk ook weer meer bandjes en inserters kost, die ook weer grondstoffen kosten. Lastig lastig :P. Misschien zijn level 1 speed modules wel de gulden middenweg.
Ik denk zelfs dat niet. Als je electric smelters gebruikt met maar één level 1 speed module, dan kom je op 1.75/1.2*40 = ~58 smelters per blue belt.

Dit kost je:
• 58 level 1 speed modules: 870 iron plates, 1885 copper plates, 580 plastic bars

Het levert je op:
• 12 electric smelters: 1020 iron plates, 300 copper plates, 120 plastic bars, 120 stone bricks
• 6*3*3 = 54 blue belts: 1161 iron plates, 108 lubricant
• 12*2 = 24 inserters: 96 iron plates, 36 copper plates

In totaal: -1407 iron plates, 1441 copper plates, 460 plastic bars, -120 stone bricks, -108 lubricant

De vraag is dus: wil je 1441 copper plates en 460 plastic bars uitgeven om 1407 iron plates, 120 stone bricks en 108 lubricant uit te sparen? :)

Het gebruiken van meerdere speed modules maken de verhoudingen alleen maar erger. Je hebt dan 100 modules nodig, terwijl je besparing maar 20 smelters is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dan heb je het grotere stroomverbruik nog niet meegeteld, waardoor je weer meer solar panels en accumulators nodig hebt. Ik denk dat ik geen speedmodules meer gebruik in mijn smelters :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Good point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol. Wisten jullie dat je met landfills feitelijk maar 1/4e nodig hebt? 1 Blokje midden in het water geeft namelijk altijd 2x2 aan ruimte. Als je dus zowel horizontaal als verticaal steeds een blokje water overslaat, dan worden die blokjes ook gewoon land, zonder dat het landfill kost. Wel een rotwerk, maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Weet je zeker dat 'ie niet stiekem alsnog het juiste aantal landfill items gebruikt? Dat zijn nou typisch van die dingen waar kovarex best scherp op is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:20:
Weet je zeker dat 'ie niet stiekem alsnog het juiste aantal landfill items gebruikt? Dat zijn nou typisch van die dingen waar kovarex best scherp op is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
wow.. Dat is handig ;) Duurt wel wat langer maar wel veel minder landfill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind het nou niet bepaald handig, dan maar een hoop meer stone gebruiken :) (en ik gebruik dan vaak ook nog de water-be-gone van Landfill mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 21:27
dat is inderdaad het probleem met de huidige tile correction logic, dit komt doordat de rand-tiles eigenlijk grond zijn, en de game extra rand-tiles plaatst om de kust mooier te maken, ze werken aan een update zodat dit niet meer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe zit het eigenlijk met de Solaris achievement? Ik lees hier wat tegenstrijdige berichten over, waarschijnlijk omdat hij een aantal keer is aangepast sinds de invoering van achievements en er een bug in zat tot 0.13.7

De achievement notes zeggen: "Produce more than 10GJ per hour without the use of Steam engines".
10GJ in een uur wil zeggen een gemiddelde productie van 2.77MW. Dat haal je al met 47 panels gedurende de dag, of 67 panels in totaal (daar solar panels over een gehele day-night cycle slechts 70% effectief zijn).

Desalniettemin, ik heb 3600 panels en mijn gemiddelde over 10 minuten is 155MW volgens de network info. Ik heb al uren gespeeld met deze save dus daar kan het niet aan liggen.

Sommigen zeggen dat je geen stroom meer mag produceren met steam engines (dus volledig loskoppelen), anderen zeggen dat het niet uitmaakt, zolang je de stroom van de solar panels maar gebruikt. Wat is het nou?

.edit: ik heb 'm gehaald een uur nadat ik al mijn steam engines had losgekoppeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2016 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb 'm ook in een aantal games gehaald, waarbij ik er maar 1 keer bewust naartoe aan het werken was. Geen idee van de aantallen op het moment dat ik 'm haalde (maar de bewuste poging was inderdaad met de steam engines ingepakt in kistjes), maar volgens mij heb ik 'm zeker ook 1 keer gehaald met m'n steam engines nog steeds aangekoppeld. Zou kunnen dat de steam engines best aangekoppeld mogen zijn, maar dat die 10GJ teller gereset wordt zogauw de steam engines ook maar iets >0J geleverd hebben (en zeker als je laser turrets hebt staan, kan het best eens gebeuren dat de steam engines aan slaan bij een grote aanval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik zou het geduld niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

grote_oever schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:43:
[...]

Ik zou het geduld niet hebben :)
Klopt. Al moet ik zeggen dat bij het dempen van een klein meertje het best effectief is om gewoon wat random te klikken 2 tiles van de rand af. En volgens mij kan de winst zelfs nog meer zijn dan 3/4e van de resources, als ik zie hoe makkelijk alles dichtgroeit. Een 3x3 blok water kun je met 1 tile dempen. En dan gaat het best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Volgens mij heb ik die truuk eerder gebruikt bij 3rd party landfill mods in pre-0.13.
Maar voor grote stukken land.. nope, ik had toen een keer een island start en gebruikt om snel te ontsnappen.

Zal vast wel gefixed worden. Dit soort abuse van de game mechanics houdt het niet lang uit in Factorio :p Zo las ik dat ze in 0.15 ook tower creep willen nerfen.

Ik heb overigens afgelopen weekend nog wat zitten rekenen mbt speed modules. Mijn doel is om met zo min mogelijk energie zo veel mogelijk te produceren.
Conclusie: stop overal productivity modules in (hoewel dat energie kost - haal je ook veel winst door kleinere installaties), en gebruik enkel speed modules rondom assemblers die 4 slots hebben.
Als je maar 2 productivity modules kwijt kan loont het niet. Dus smelters, chemical labs en oil refineries hebben negatief profijt voor speed modules, behalve dan dat je veel kleinere builds kan maken met beacons.

Thumbs up voor de makers van het spel _/-\o_ De modules zoals ze nu zijn echt prachtig gebalanceerd. Doet mij nu pas echt realiseren hoe OP de module mods zijn die graag nog meer productivity of speed uit een machine willen persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tower creep nerfen is al weer achterhaald :P. En er zijn wel meer trucjes die ze niet gaan fixen. Red/green wire in een blueprint bijvoorbeeld, dat kost geen red/green wire, je hoeft het niet eens in je inventory te hebben en het wordt automagisch toch geplaatst :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hans1990 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:49:
Zal vast wel gefixed worden. Dit soort abuse van de game mechanics houdt het niet lang uit in Factorio :p Zo las ik dat ze in 0.15 ook tower creep willen nerfen.
Dan heb je de laatste FFF waarschijnlijk niet gelezen ;)
There is also one thing that we always talked about trying to remove: turret-creep (destroying biters base building turrets closer and closer). This method is very powerful and usually doesn't cost anything. So far I believe that we did not find a simple, fun and fair solution. Ideas include: large power-up times(annoying and also weakens base defense); simply not allowing turrets to be build near biter bases (makes the player feel cheated); underground anti-turret worms (sugar-coated version of the previous idea). With the combat changes that were done I believe there is almost always an option to destroy bases without being forced to use turret-creep.In the end maybe your ingenuity and effort of building all those electric poles should be rewarded; If the player wants to do it that way, why not let him? Let us know what you think.
Ik was zelf altijd van de turrent creep, maar de laatste playthrough heb ik de effectiveit van shields ontdekt. Dat icm de flamethrower is echt zo veel simpeler en sneller, je walst gewoon door de bases heen en alleen bij hele grote bases vol met big worms en hordes aan biters en spitters moet je af en toe even wegrennen om je schild op te laden.
Ik heb overigens afgelopen weekend nog wat zitten rekenen mbt speed modules. Mijn doel is om met zo min mogelijk energie zo veel mogelijk te produceren.
Conclusie: stop overal productivity modules in (hoewel dat energie kost - haal je ook veel winst door kleinere installaties), en gebruik enkel speed modules rondom assemblers die 4 slots hebben.
Als je maar 2 productivity modules kwijt kan loont het niet. Dus smelters, chemical labs en oil refineries hebben negatief profijt voor speed modules, behalve dan dat je veel kleinere builds kan maken met beacons.
Hoe reken jij dan? Level 3 productivity modules zijn het efficientst in termen van productie-increase tov energy-increase en speed-decrease. 1 prod-3 voegt 10% productie toe, maar ook 80% energieverbruik en -15% snelheid.

Waar je eerst 11 factories neerzette, hoef je er maar 10 neer te zetten voor dezelfde productie als je in elk van die 10 factories een prod-3 stopt. Immers, 10 * 110% = 11.

Echter, met x vermogen per factory, zat je eerst aan de 11x, maar nu aan de 10*180%*x = 18x. Elke prod-3 zul je toch minstens moeten matchen met een efficiency-1 + efficiency-2 (dat geeft een reductie van 70 procentpunt) om het vermogen op het oude niveau te brengen. En dan zit je nog met het feit dat je 15% langzamer bent dan eerst, dus ookal gebruik je evenveel vermogen, gebruik je dat vermogen langer en dus heb je meer energie nodig.

Dus ik ben wel benieuwd naar je exacte berekening :)

.edit: oh wacht ik hield even geen rekening met het feit dat speed modules natuurlijk ook de tijd terugdringen en daardoor het totale energiegebruik. Maar zonder efficiency modules ga je onder de streep nooit energie-efficienter zijn dan gewoon het gebruik van meerdere factories.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41

ErikKo

Rippie

Ik plemp Tier 3 productivity modules in alles wat "duur" is. 4 modules = 40% production. Dit betekent dat je voor iedere 2.5 items die de assembler craft, je er eentje gratis bij krijgt.

Neem bijv de blauwe circuits. IIRC kost deze zo'n 40 copper (en iron, oil, etc). Als je er 10 maakt kost dit dan 400 copper. Echter met 4x tier 3 productivity krijg je er 14 voor 400 copper. Teruggerekend zo'n 28.5 copper per stuk. Toch een behoorlijk verschil.

Gezien de tier 3 productivity modules vrij prijzig zijn, laat ik deze assembler daarom het liefst zo snel mogelijk werken.

Met de bovenstaande beredenering zorg ik ervoor dat ik grote solar farms elders op de map heb. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:31:
[...]

Dan heb je de laatste FFF waarschijnlijk niet gelezen ;)

[...]

Ik was zelf altijd van de turrent creep, maar de laatste playthrough heb ik de effectiveit van shields ontdekt. Dat icm de flamethrower is echt zo veel simpeler en sneller, je walst gewoon door de bases heen en alleen bij hele grote bases vol met big worms en hordes aan biters en spitters moet je af en toe even wegrennen om je schild op te laden.
Nee, niet gelezen.

Shields zijn idd erg sterk en the way to go end game. Early game knal je zo door de bases heen. Turret creep is met name mid game OP.
Mid game is voor mij namelijk research op standje maximaal met aardig wat polution, maar weinig warfare research. Ik kan vrij snel laser turrets krijgen, maar nog niet genoeg voor een volledig uitgeladen shield armour. Dan is een paar turrets spammen erg krachtig.

End game kan je het beste gewoon destroyer en distractor bots maken en met weapon of choice door een basis heen trollen. Het werk wordt bijna voor je gedaan :P
Hoe reken jij dan? Level 3 productivity modules zijn het efficientst in termen van productie-increase tov energy-increase en speed-decrease. 1 prod-3 voegt 10% productie toe, maar ook 80% energieverbruik en -15% snelheid.

Waar je eerst 11 factories neerzette, hoef je er maar 10 neer te zetten voor dezelfde productie als je in elk van die 10 factories een prod-3 stopt. Immers, 10 * 110% = 11.

Echter, met x vermogen per factory, zat je eerst aan de 11x, maar nu aan de 10*180%*x = 18x. Elke prod-3 zul je toch minstens moeten matchen met een efficiency-1 + efficiency-2 (dat geeft een reductie van 70 procentpunt) om het vermogen op het oude niveau te brengen. En dan zit je nog met het feit dat je 15% langzamer bent dan eerst, dus ookal gebruik je evenveel vermogen, gebruik je dat vermogen langer en dus heb je meer energie nodig.

Dus ik ben wel benieuwd naar je exacte berekening :)

.edit: oh wacht ik hield even geen rekening met het feit dat speed modules natuurlijk ook de tijd terugdringen en daardoor het totale energiegebruik. Maar zonder efficiency modules ga je onder de streep nooit energie-efficienter zijn dan gewoon het gebruik van meerdere factories.
Met een spreadsheet en later zelfs met een Python script >:) (om zelfs tiling van complete builds te berekenen :+ )

Ik heb in de sheet staan hoeveel beacons ik voor een factory wil gebruiken met een bepaald aantal productivity modules. Daar komt vervolgens een bepaalde speed, productivity en energy consumption uit. Uiteindelijk leid ik daar energie per product van af.

Dit is alles met de aanname dat je productivity modules wilt gebruiken :) Feit blijft dat als je voor bvb een 1 rocket per minuut (of wat dan ook voor snelheid) bouwt, productivity modules uiteindelijk energie bespaard. Immers heb je minder green circuits productie nodig, daardoor minder smelters, daardoor minder miners, etc. Alle besparingen tikken (en stappelen!) door je productie lijn, en dat is de grootste winst.

Vandaar ik zei dat de balans zo prachtig is in de game. Overal modules in stoppen op grote schaal is een serieuze investering, en de beloning daarvan is niet OP maar op den duur wel worth it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:02

Quellien

Excrement producer

Hans1990 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 19:17:
Ik geloof van wel als ik het goed herinner. Assemblers en inserters sowieso wel. Staat een "Drain" waarde bij wat aangeeft hoeveel het rust verbruik is.

Bvb miners verbruiken niets als ze idle draaien.

[...]

Lijkt mij wel leuk, ik zou vrijdag en zondag avond wel kunnen bouwen. Misschien ook nog wel iets meer, maar dat moet ik morgen even zien.

Hopelijk zijn er nog meer die mee kunnen doen. Nog specifiek plannen voor deze game, of gewoon vanilla/vanilla+ game en bouwen maar? :+
Lijkt me leuk, misschien is het handig om een Discord Channel op te zetten voor mensen die af en toe samen aan een base willen bouwen?

Laat even weten of er animo voor is. Dan kan er altijd een channel gemaakt worden. Begin nu enigszins verveeld te raken van de singleplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
Gisteren m'n treintje gebouwd in de eerste 90 minuten. Je moet je toch nog een beetje haasten om dat te halen :p

Vandaag maar eens verder met die level om nog wat achievements te halen. Geen requester chests en geen laser moet wel lukken in 1 run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heeft iemand al nieuws gezien wanneer de volgende grote patch eraan komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ik dacht gelezen te hebben dat de 0.15 in februari ergens kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Op zijn vroegst inderdaad..

Ben bezig geweest om een factorio server op te zetten.. In theorie zou die het moeten dus.. Kan de vps vanaf me werk benaderen en heb alles ingesteld lijkt het.. Thuis testen straks O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

ProudElm schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:26:
Op zijn vroegst inderdaad..

Ben bezig geweest om een factorio server op te zetten.. In theorie zou die het moeten dus.. Kan de vps vanaf me werk benaderen en heb alles ingesteld lijkt het.. Thuis testen straks O-)
Zou heel mooi zijn! Lijkt me gezellig om samen een base in elkaar te zetten met wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moet nog 1 achievement: 20M electronic circuits. Ik zit nu op ongeveer 25% (heb er nog net geen 5 miljoen maakt).

Ik heb nadat ik de volledige tech tree geresearch had mijn hele basis exclusief stroom en oil processing gedismanteled en opnieuw ingericht voor massaproductie van circuits en modules. Ik moet wel zeggen dat het me een beetje tegenvalt hoeveel green circuits je tegelijk kan bouwen, de aanvoer van koper is echt een probleem.

Er komen momenteel 8 blue belts volledig gevuld met copper plates van in totaal 560 smelters af (zonder modules). Die transporteren dus 320 copper plates per seconde. Ik gebruik 4 belts voor mijn green circuit productie, dus 160 per seconde. Voor elke 2 green circuit factories heb je 3 copper wire factories nodig. Een tier 3 factory (1.25x production speed) slikt zonder modules 1 copper plate per 0.4 seconde, dus ik kan 64 van die factories voeden (in de praktijk 60: 15 per belt), die op hun beurt weer 40 green circuit factories voeden van copper wire, die er ook 0.4s over doen. Ik produceer dus 40/0.4 = 100 green circuits per seconde, ofwel 6k per minuut. Erg veel is dat niet. Dan kost het nog 42 uur voordat ik mijn achievement heb 8)7

Mijn productie gaat door tot tier 3 speed en productivity modules en ik heb inmiddels een aardig voorraadje om mijn factories en smelters ervan te voorzien. Ik ga even researchen hoe ik dit het beste kan aanpakken :).

Ondertussen produceren mijn solar panels 540MW aan power. Ik heb al een heel nieuw veld gereserveerd voor uitbreiding hiervan. Als ik modules ga inzetten dan zal ik dit zeker moeten uitbreiden.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-01-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

De 20M elec circuits was juist een achievement waar ik weinig moeite voor heb moeten doen, ik was toen juist bezig om grote aantallen speed/prod level 3 modules te maken, deze vervolgens weer te gebruiken in de machines om alles nog sneller te laten verlopen, etc. Die modules vreten echt green circuits.
Mijn tip zou dan ook zijn om vooral speed3/prod3/beacons te maken en vervolgens je base nog verder te versnellen qua productie. Het blijft overigens een belachelijk groot aantal green circuits die je nodig hebt.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het punt is dus niet het kwijt kunnen van de circuits, mijn productie draait op volle toeren. Het probleem is de aanvoer van alle grondstoffen. Sneller maken heeft geen zin, dan lopen mijn belts alleen maar leeg.

.edit: AARRGH GVD %^#@%@%@. ELKE KEER! Ik haal ELKE KEER productivity en efficiency modules door elkaar. Op een of andere manier zit het gewoon in mijn hoofd dat productivity groen is en efficiency paars.

Heb dus een heel productieproces op poten gezet voor speed en productivity modules, en heb inmiddels een aardige voorraad (stuk of 1000) aan tier 3 productivity modules. ZIJN HET DUS EFFICIENCY MODULES $^&#%#%

Iemand nog efficiency modules kopen? :+

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 10-01-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ah sorry, ja, de aanvoer voor die circuits is belachelijk, ik had vier offload station voor copper en vier voor iron, met treinen van vier wagons (+ twee loco), meerdere velden compleet stripminen. Ik moet wel zeggen dat ik de ore patch settings op laagste frequentie, hoogste size en richness had staan om niet te snel door de patches te gaan. Maar uiteindelijk is een goed aanvoernetwerk (met treinen) zeer belangrijk voor het behalen van deze achievement. Ik had me hier ook initieel erg op verkeken.

Voor je eff. modules probleem, misschien handig om aan een ezelsbruggetje te denken, iets in de trant van: groen = milieu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Aangezien ik nu zonder lasers en flight probeer te spelen heb ik nu de vlammenwerper ontdekt. Man man man zo zalig om snel een ganse bos neer te branden.

Daarna nog de stray boompjes opkuisen en klaar is kees

edit. zou je met raketten ook snel een bos kunnen clearen? Moet ik vanavond eens proberen!

[ Voor 18% gewijzigd door Tarkin op 11-01-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:45

jpiwf

licenced pepernootaddict

.oisyn schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:20:
Het punt is dus niet het kwijt kunnen van de circuits, mijn productie draait op volle toeren. Het probleem is de aanvoer van alle grondstoffen. Sneller maken heeft geen zin, dan lopen mijn belts alleen maar leeg.

.edit: AARRGH GVD %^#@%@%@. ELKE KEER! Ik haal ELKE KEER productivity en efficiency modules door elkaar. Op een of andere manier zit het gewoon in mijn hoofd dat productivity groen is en efficiency paars.

Heb dus een heel productieproces op poten gezet voor speed en productivity modules, en heb inmiddels een aardige voorraad (stuk of 1000) aan tier 3 productivity modules. ZIJN HET DUS EFFICIENCY MODULES $^&#%#%

Iemand nog efficiency modules kopen? :+
Lol 8)7

Als je alles productiviteit geeft (die paarse dingen :P) zijn de ratio's voor wire > green cirquit builds anders: niet meer 3:2 maar meer 15:14 (bijna 1 op 1 dus)
En verder: Productivity module all the things, van je miners > Smelters > Wire > cirquits en verder, dit kan je oreconsumptie meer dan halveren voor dezelfde productie en je velden gaan langer mee, dus minder vaak outposts bouwen.
Speed beacons met lvl 3 speed modules om alles heen zetten , een veel te groot solarfield met acumulators en je kan richting de 20K groene dingen per uur gaan. Bereid je wel voor dat je hier de nodige uurtjes mee bezig bent, ondanks robots en blueprints.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

jpiwf schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
Als je alles productiviteit geeft (die paarse dingen :P) zijn de ratio's voor wire > green cirquit builds anders: niet meer 3:2 maar meer 15:14 (bijna 1 op 1 dus)
Ah ja dat is een punt waar ik nog niet bij stil had gestaan :). Inderdaad precies 15 op 14. Wat overigens prima past in het huidige design, dat is gewoon de lege plekken tussen de green circuit factories opvullen met meer green circuit factories. En ik had al 15 copper wire factories per belt. Ik vraag me overigens wel af of dit de boel niet stalled (je productie van items met productivity modules is immers niet constant)
En verder: Productivity module all the things, van je miners > Smelters > Wire > cirquits en verder, dit kan je oreconsumptie meer dan halveren voor dezelfde productie en je velden gaan langer mee, dus minder vaak outposts bouwen.
Ore is in mijn huidige map niet echt een probleem.
een veel te groot solarfield met acumulators
Ik zit nu ongeveer aan de 10k solar panels + accumulators
en je kan richting de 20K groene dingen per uur gaan
Per minuut bedoel je dan denk ik ;). Ik zit nu aan de ~7k per minuut. Maar met 20k/minuut duurt het alsnog 16 uur voordat je de 20M hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

@Gammro en/of Bart, ik heb een discord channel aangemaakt voor tweakers die graag online samen factorio willen spelen. Zouden jullie deze link in het de Topic Start willen zetten?

Afbeeldingslocatie: https://gtat.dracoblue.net/media/be33eefb26240a1534421e9fa4858c9b.pngTweaker Factorio Discord

Lijkt me wat overzichtelijker dan om hier te melden om een potje te spelen. Bij de AoE II HD mensen hebben ze ook een discord channel, en dat werkt prima, wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door Quellien op 11-01-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Tarkin schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:55:
Aangezien ik nu zonder lasers en flight probeer te spelen heb ik nu de vlammenwerper ontdekt. Man man man zo zalig om snel een ganse bos neer te branden.

Daarna nog de stray boompjes opkuisen en klaar is kees

edit. zou je met raketten ook snel een bos kunnen clearen? Moet ik vanavond eens proberen!
Raketten zijn op het moment niet geweldig in factorio. In 0.15 gaan ze een rebalance doen van de weapons. Mijns inziens is de makkelijkste manier om een bos te clearen grenades en/of poison capsules. Beide zijn relatief goedkoop en clearen grote gebieden bos. Het nadeel van de flamethrower is dat er nog best wat verbrande bomen blijven staan, die je daarna alsnog moet clearen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Quellien schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:57:
[...]

[...]

@Gammro en/of Bart, ik heb een discord channel aangemaakt voor tweakers die graag online samen factorio willen spelen. Zouden jullie deze link in het de Topic Start willen zetten?

[afbeelding]Tweaker Factorio Discord

Lijkt me wat overzichtelijker dan om hier te melden om een potje te spelen. Bij de AoE II HD mensen hebben ze ook een discord channel, en dat werkt prima, wat mij betreft.
Done :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matjojo
Ik zal morgenmiddag de discord joinen, zit hier wel met school, maar heb zeker wel tijd over(of ik maak tijd:)) om een potje te spelen.

[ Voor 1% gewijzigd door matjojo op 12-01-2017 00:16 . Reden: woord vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:45

jpiwf

licenced pepernootaddict

.oisyn schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Ik zit nu ongeveer aan de 10k solar panels + accumulators

[...]

Per minuut bedoel je dan denk ik ;). Ik zit nu aan de ~7k per minuut. Maar met 20k/minuut duurt het alsnog 16 uur voordat je de 20M hebt.
Doh, per minuut idd 8)7 O-)
Als je het ontwerp eenmaal hebt is het een eitje om de productie verder uit te bereiden natuurlijk. Copy-paste met een blueprint en je robots het werk laten doen. Op een gegeven moment ben je alleen nog maar bezig met resources zoeken om je megabase te voeden met ore, want dat wordt al snel een beperkende factor, zelfs met rijke orepatches en productivity modules in alles.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
Ik ben op het moment bezig met de reddit community map (en mods) van dit moment, en ik moet zeggen, ik heb al aardig wat uurtjes in factorio zitten, maar Angels+Bobs+Yuoki best een overkill aan mods (https://www.reddit.com/r/...unity_map_januaryfebruary).
Een leuk voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20266507/Thumbnail.jpg

Te zien is Angels Refining voor 1(+ een beetje) gele band iron plates, het is qua iron ore efficienter dan vanilla, maar veel meer stappen en ruimte. Dit is een beetje het geval voor bijna alle productie processen, iemand ervaring met deze modpacks/zin in coop ?

[ Voor 43% gewijzigd door sjaakwortel op 13-01-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ik ben nu wat aan het achievement hunting. Van zodra 15 uit is ga ik nog eens kijken voor echt een mooie grote basis.

Dan is er de overhaul van het opwekken van elektriciteit.

Enerzijds vind ik solar panels en boilers meh vanzodra het wat groter wordt. Je eindigt met exact dezelfde boilers als die je net kan maken door 3 plates te smelten. Ik had graag gezien dat je mid-game wat elektriciteit kan opwekken op andere manieren (en dat gaat nu kunnen met nuclear). Bv grotere steamengines die meer boilers en water nodig hebben maar ook efficienter met hun power omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, end-game ben je toch over op solar. Wel zou ik daar graag een upgrade van zien. Solar neemt enorm veel ruimte in, en blijkbaar ben je wel in staat een personal fusion reactor te maken maar dat niet gewoon in het groot uit te werken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
.oisyn schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:17:
Tja, end-game ben je toch over op solar. Wel zou ik daar graag een upgrade van zien. Solar neemt enorm veel ruimte in, en blijkbaar ben je wel in staat een personal fusion reactor te maken maar dat niet gewoon in het groot uit te werken 8)7.
Inderdaad. Op het einde ben je gewoon onnozel veel van dezelfde boilers of solar aan het opzetten. Voegt niet zoveel toe in mijn ogen.

Liever dan iets produceren dat gigantisch veel resources kost (denk maar aan een echte nuclear plant hier bij ons) maar dat dan ook wel een shitload aan power oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
.oisyn schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 14:17:
Gelukkig is nuclear power gewoon confirmed, hopelijk zelfs in 0.15 , kan niet wachten :)

https://www.factorio.com/blog/post/fff-164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar fission != fusion ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matjojo
meer info over nuclear power in de nieuwe FFF
https://www.factorio.com/blog/post/fff-173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Nuclear power lijkt me erg leuk, jammer alleen dat ze geen meltdowns ofzo er in hebben verwerkt. Hoewel ik kan voorstellen dat het beetje tegen huidige factorio regels in druist waarbij je zoveel mogelijk spul opzet als "set up and forget". Een meltdown die vervolgens je halve basis weg veegt is ook niet ideaal, hoewel ik zo'n Nuclear power plant natuurlijk ergens op zou zetten waar enkel biters leven. }) })

Infinite research lijkt me TBH het aller leukst. Eindelijk eens iets anders dan enkel maar een gigantische basis maken voor rockets, maar ook eentje die veel research nodig heeft. Vaak bouw ik een klein research lab die een beetje op de achtergrond doorpruttelt terwijl ik bezig ben de factory uit te breiden.
De opmerking dat mining drills extra 'passives' (RPG style) krijgen klinkt erg leuk.

Zijn er nog geinteresseerden om vanavond of morgen een Factorio MP game te draaien? Ik heb nog nooit Factorio MP gespeeld maar ik ben erg benieuwd hoe dat werkt.
Ik zie iig dat er aantal mensen in het Discord kanaal zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 14-01-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43
Hoe krijg ik de achievements voor "Het regent kogels" en "logistiek embargo"?

Ik heb net mijn eerste raket gelanceerd. Ik heb daarbij geen gebruik gemaakt van logistieke kisten en ook niet van laser torens, maar ik heb de achievements niet gekregen. Iemand een idee?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Jeroen O schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:17:
Hoe krijg ik de achievements voor "Het regent kogels" en "logistiek embargo"?

Ik heb net mijn eerste raket gelanceerd. Ik heb daarbij geen gebruik gemaakt van logistieke kisten en ook niet van laser torens, maar ik heb de achievements niet gekregen. Iemand een idee?
Had je addons aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Nee, die heb ik ook niet eens geïnstalleerd.
Ik kreeg wel de achievement voor het uitspelen van het spel.

Ik heb overigens wel de bijbehorende technologieën onderzocht, maar niet gebruikt. Kan dat er mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Raining bullets" vereist wel dat peaceful mode uit staat. Maar goed, dat zou niet verklaren waarom je "Logistic embargo" ook niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Peaceful mode stond wel aan. Dat verklaart dan wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Btw, voor "logistics embargo" gaat het puur om het niet gebruiken van requester en active provider chests. Bots mogen wel gebruikt worden, dus hij is wel te halen in combinatie met wat andere bot-gerelateerde achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55
oe :o ik krijg meteen zin om de laatste MP map te herstarten met een paar kameraden, snel even kijken en een paar nieuwe dingen uit te proberen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Macsylver op 15-01-2017 01:05 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Jeroen O schreef op zondag 15 januari 2017 @ 00:50:
Peaceful mode stond wel aan. Dat verklaart dan wel iets.
Anders is het nogal gemakkelijk he, dan heb je helemaal geen turrets nodig om te kunnen winnen.

Het gaat er hem om dat het ineens wat lastiger is om aan je alien artifacts te geraken zonder turret creep (of maar een halve turret creep omwille dat je altijd manueel je ammo moet loaden).

Gisteren 25K advanced circuits/h gehaald en geprobeerd voor een traintrack te leggen van 1000 tiles. Blijkbaar is het niet voldoende om gewoon het te ghost leggen, maar moet het er volledig liggen ofzo?

Oh en ik zit al aan de 2.5m green circuits, nog 17.5mio te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik kwam er achter dat ik alle achievements gerest heb op 1 of andere manier :(

Erg jammer dus.. Ze gingen niet naar steam door mods, maar lokaal had ik ze bijna allemaal.. Maar nu dus ook me speedrun en no-crafting kwijt.. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matjojo
Tarkin schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:34:
[...]
Gisteren 25K advanced circuits/h gehaald en geprobeerd voor een traintrack te leggen van 1000 tiles. Blijkbaar is het niet voldoende om gewoon het te ghost leggen, maar moet het er volledig liggen ofzo?
het gaat er volgens mij over dat er een trein moet zijn die dat pad ook echt wil gaan bereiden, je moet dus een stop aan beide kanten plaatsen en een trein neergooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

^^ Dat dus. Ik dacht eerst dat je in één keer een ghost moest plannen van 1000 tiles lang (dus zonder te klikken tussendoor). Wat een hele challenge is omdat de pathfinding het daar enorm moeilijk mee krijgt :P

Maar het gaat erom dat een trein een route af gaat leggen die 1000 tiles lang is (dus de afstand tussen zijn huidige positie en de volgende stop)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 16-01-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
De ghost ligt er alleszinds al. dan nog maar eens aflopen en alles plaatsen en twee stops plaatsen. Dat valt nog mee dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
Wat een top spel! Maar oh zo gevaarlijk om niet nog een uurtje langer achter de pc te blijven plakken ipv aandacht te geven aan belangrijkere zaken ...
Ben benieuwd de komende tijd hoe dit spel zich gaat ontwikkelen.
Zou heel graag met wat Tweakers een keer een multiplayer sessie willen doen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
Ik kan vanavond wel een uurtje of 1 / 2 een game open zetten.. Beginnen we gewoon en we zien wel ;) ik post de url dan wel in die discord app/channel ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ik heb online al verschillende mensen gezien die linksboven een achievement tracker hebben (bv voor 20M circuits) hoe doen die mensen dat?

Nog even en ik heb alles ook geresearched, die robot follower count is best wel pittig om zo hoog te krijgen. Maar nog 4 levels en we zjin er. Dan nog 20Mio circuits en we kunnen aan een nieuw level beginnen.

Dan moet ik nog enkel craften van max 111 items doen en de game uitspelen in 8 uur (beetje jammer dat ik ze niet beidn kan doen in 1 run maar ze zijn nu niet echt complementair :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Tarkin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:01:
Ik heb online al verschillende mensen gezien die linksboven een achievement tracker hebben (bv voor 20M circuits) hoe doen die mensen dat?

Nog even en ik heb alles ook geresearched, die robot follower count is best wel pittig om zo hoog te krijgen. Maar nog 4 levels en we zjin er. Dan nog 20Mio circuits en we kunnen aan een nieuw level beginnen.

Dan moet ik nog enkel craften van max 111 items doen en de game uitspelen in 8 uur (beetje jammer dat ik ze niet beidn kan doen in 1 run maar ze zijn nu niet echt complementair :p)
Je bedoelt zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/xmY0LcfDjXs/maxresdefault.jpg

Als je rechts op de screenshot kijkt, zie je een aantal symbolen onder de speedmodule 3 voortgang. Het "schildje" geheel rechts is klikbaar, waarna er een lijst met achievements tevoorschijn komt.

Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d9bYVEN.jpg

Als je op een van deze achievements klikt, kun je tracken en komt het automatisch links boven in het scherm te staan.

Zodra je een achievement hebt gehaald, kun je deze niet opnieuw tracken. Dus bijv bij het 2e keer proberen van "Lazy Bastard"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tarkin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:01:
Dan nog 20Mio circuits en we kunnen aan een nieuw level beginnen.
Dat is overigens een globale achievement - het hoeft niet in één sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Quellien schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Je bedoelt zoiets?

[afbeelding]

Als je rechts op de screenshot kijkt, zie je een aantal symbolen onder de speedmodule 3 voortgang. Het "schildje" geheel rechts is klikbaar, waarna er een lijst met achievements tevoorschijn komt.

Zoals dit:

[afbeelding]

Als je op een van deze achievements klikt, kun je tracken en komt het automatisch links boven in het scherm te staan.

Zodra je een achievement hebt gehaald, kun je deze niet opnieuw tracken. Dus bijv bij het 2e keer proberen van "Lazy Bastard"
Hmm maar eens kijken vanavond.
.oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Dat is overigens een globale achievement - het hoeft niet in één sessie.
Dat is waar, maar nu ben ik gewoon een factory aan het opzetten dat grote hoeveelheden iron en copper maakt, puur voor die circuits. De basis ligt er toch al, nu gewoon even doorbuffelen een veel factories maken. Ik ben nu al 170u bezig en zit nog maar aan 3Mio circuits, waarvan 1.5 in deze laatste factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Gisteren begonnen aan de lazy bastard achievement. Je moet toch heel erg opletten dat je niet snel wat zaken craft.

Ik heb vooral de indruk dat het begin moeilijk is, dat is veel wachten aangezien je maar 1 miner hebt totdat je automation 2 researched. Daarna gaat het m.i. toch wat sneller om bepaalde zaken op te zetten.

Wat wel een voordeel is is dat ik nog nooit zo snel bepaalde zaken geautomatiseerd heb, dat gaat dus heel wat sneller gaan de komende tijd :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Craften binden aan ctrl+click om fouten te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:20
Eindelijk alle achievements gehaald. Ik denk wel dat het goed is voor iedereen om na 2 potjes de Lazy Basterd te gaan doen. Je "leert" dan hoe het spel eigenlijk bedoeld is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Ter info:
Graphical issues with GeForce Game Ready Driver 378.49
To workaround this issue, open the Factorio properties in steam, and set the launch options to:
--max-texture-size=16384
In de reacties staat deze opmerking:
"force-opengl=true"
also works
Kwam ik tegen op Steam.

[ Voor 0% gewijzigd door Tripple20 op 25-01-2017 18:08 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

Smurf

Detri

Pendora schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:22:
Eindelijk alle achievements gehaald. Ik denk wel dat het goed is voor iedereen om na 2 potjes de Lazy Basterd te gaan doen. Je "leert" dan hoe het spel eigenlijk bedoeld is
Na zo'n 60uur aanmodderen in mijn eerste game ben ik nu in de 2e gelijk met lazy bastard aan de gang gegaan. Juist omdat het begin zo langzaam is en ik nu nog niet alleen maar zo snel mogelijk naar de hogere tech levels wil. (wat later ongetwijfeld gaat gebeuren, net als dat ik in een nieuwe Transport tycoon game nu ook het liefst gewoon gelijk met maglev zou willen beginnen)
Wil kijken of ik naast lazy bastard ook nog de "bullets only" en "no solar" achievements kan doen. Logistic embargo zou ook nog wel moeten lukken, gebruik bots toch voornamelijk voor het bouwen.
Ore staat op small en very rich, want er moeten natuurlijk wel treinen komen :P

Ik heb craften aan mouse3 en mouse5 gebonden, die gebruik ik in ieder geval niet per ongeluk.

[ Voor 4% gewijzigd door Smurf op 26-01-2017 06:51 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Smurf schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 06:49:
[...]

Na zo'n 60uur aanmodderen in mijn eerste game ben ik nu in de 2e gelijk met lazy bastard aan de gang gegaan. Juist omdat het begin zo langzaam is en ik nu nog niet alleen maar zo snel mogelijk naar de hogere tech levels wil. (wat later ongetwijfeld gaat gebeuren, net als dat ik in een nieuwe Transport tycoon game nu ook het liefst gewoon gelijk met maglev zou willen beginnen)
Wil kijken of ik naast lazy bastard ook nog de "bullets only" en "no solar" achievements kan doen. Logistic embargo zou ook nog wel moeten lukken, gebruik bots toch voornamelijk voor het bouwen.
Ore staat op small en very rich, want er moeten natuurlijk wel treinen komen :P

Ik heb craften aan mouse3 en mouse5 gebonden, die gebruik ik in ieder geval niet per ongeluk.
Ik heb ctrl+click gedaan, maar mouse 3 en 5 zal ook prima werken :)
Daarnaast heb ik bullets only en no solar ook gecombineerd met lazy bastard, en dat werkt prima.

Ik begin sinds ik lazy bastard heb gehaald wel anders, ik laat veel over aan Assemblers. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Mijn enige probleem zijn speedruns.
Ik speel veel te traag daarvoor...
Moet nog een aanzienlijke knop omdraaien om minder compact en precies te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
IceTeaGX schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:39:
Mijn enige probleem zijn speedruns.
Ik speel veel te traag daarvoor...
Moet nog een aanzienlijke knop omdraaien om minder compact en precies te bouwen.
Eerst lazy bastard doen, dan weet je hoe gemakkelijk het is om alles via assembly machines te doen.

Als je dan een speedrun doet, gewoon direct inzetten op veel miners (die eerste generatie) en furnaces en dan handmatig coal loaden, zo heb je altijd een grote voorraad iron en copper en kan je je persoonlijke queue vol steken.

Wat ik ook in het begin doe is een rudimentair iets bouwen voor snel green circuits te produceren, dus gewoon 3 assemblers en 3 wooden boxes, en dan gewoon steel en copper droppen zodat je altijd een voorraadje circuits hebt. Dat versnelt het bouwproces van sommige zaken ook al heel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
De Lazy basterd is al even achter de rug.
Ook die stond vrij compact, waarbij ik een paar kleine setups had die custom zaken konden maken, en een assembler op zak voor in de field soms dingen te kunnen maken.

Ik speel niet genoeg om een goede flow te krijgen en alles snel te kunnen opbouwen.
Ik blijf in die compacte mindset zitten, waardoor ik veel te vaak bepaalde segmenten herbouw (en uiteraard veel tijd verlies)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
De speedrun ging achteraf best makkelijk. Hoewel ik weel gestressed aan het spelen was. Echt leuk is anders..

Vooral in het begin een overdaad aan ovens bouwen gelijk. En asap onderzoek aanzetten en ook veel eerder dan nogmaal puur wat green circuits laten maken in een losstaand fabriekje. Dat scheelt weer heel veel tijd met handcraften. In het begin ook zo veel mogelijk je que vol hebben staan.
Ik volgde het schema van een speedrun op reddit. Getallen met een korrelzout genomen. Die speedrun is voor sub 3 uur dacht ik. Dus voor die < 8 uur ruim voldoende :)

Oh ja, en productivity modules in je silo stoppen! Dat scheelt je veel resources en dus ook tijd :) Is vooral veel dingen tegelijk laten produceren, hoeft niet super snel, maar zodra ja blue chips kan maken, doen.. Al zijn het er maar een paar in het begin. Zo bouw je alvast een voorraadje op :+

[ Voor 25% gewijzigd door ProudElm op 26-01-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
4Productivity modules Tier2 is inderdaad een heel goede. Moet je maar 84 rocket parts maken ipv 100 een serieus verschil in resources.

Naast blue circuits is het denk ik belangrijk om vrij snel die productivity modules aan te maken om ook te gebruiken in je assembly machines voor je rocket parts. En dan daarrond beacons met speed lvl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
yep! Zodra je iets kan maken het maken eingelijk.. Al is het er maar 1 per minuut :)

Bij werd het krap, vlak tegen het einde liep me olie enorm terug.. Dus moest hals over kop een trein aanleggen etc.. Was even snel bouwen.. dat waren een paar lelijke stations + spoorkruisingen maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Afgelopen weekend ook maar eens de speedrun gedaan, 7:15 en op het eind al op mijn gemak gespeeld. Grootste uitdaging was biters vinden, die had ik namelijk op very low frequency gezet om zo min mogelijk gestoord te worden. Uiteindelijk met een car flink rond gereden en een aantal groepjes spawners gevonden.

Op meerdere momenten moest ik wachten tot de volgende research klaar was om verder te kunnen, tijdens die periodes heb ik alvast belt/inserters/machines klaargezet voor toekomstige uitbreidingen. Nadat mijn silo research klaar was bijvoorbeeld hoefde ik alleen nog maar een silo te craften en te plaatsten en een aantal machines van het correcte recipe te voorzien en toen was het wachten tot ik de satellite in de rocket kon duwen en 'Launch' kon klikken.

Zelf had ik vier tier 3 productivity modules (handcrafted) in mijn silo, dat helpt zeker een boel ;)

Mijn gebruikte map string, veel resources bij elkaar, aliens ver weg:
code:
1
2
3
4
>>>AAAOABUAAAADAQYAAAAEAAAAY29hbAMDBQoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUFCQAAAGNydWRlLW9pbAMFBQoAAABlbmVteS1iYXNlAgEFCAAAAGl
yb24tb3JlAwUFBQAAAHN0b25lAwIFOuDf/4CEHgCAhB4ABQCASETm<<
<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
De nieuwe FFF heeft het over een speaker dat er zit aan te komen :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Dan wordt deze fake troll video vast een keer opnieuw 'voor het echt' gedaan, en dan nog realisticher :p 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jump schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:34:
De nieuwe FFF heeft het over een speaker dat er zit aan te komen :D

[video]
Eindelijk custom alerts _o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Gisteren lazy basterd gehaald. Nu nog finishen < 8uur en 20Mio green circuits maken.

Kga maar eens een treinsetup neerpoten om veel ore binnen te trekken en dan een dedicated setup maken voor green circuits. Ik moet er nog maar iets van een 15mio doen :P

Nog even en dan mag 0.15 wel komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Note to self: zet olie niet op very rare.
Na urenlang gezocht te hebben, wat op het eind erg moeizaam ging aangezien ik geen lasers wilde gebruiken. 3 of 4 big worms bij elkaar was haast niet te doen.
Heb de map string nog in de editor geladen om te kijken of er überhaupt ergens olie te zien was, maar een half uur zoeken leverde ook hier niks op. Toen maar besloten deze map op te geven.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Oil is een van de weinige dingen dat ik zo'n pain in the ass vind.

Voor de 0.13 release kon je oil patches hebben tot 7-800% (very rich), als je nu very rich doet, dan heb je hoogstens 150% (=1.5L/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Ik vind het op zich niet erg om oil van meerdere patches naar de refineries te moeten vervoeren omdat 1 bron niet genoeg kan leveren, maar dan moet ik het wel kunnen vinden.
Gelukkig heb ik in mijn huidige map inmiddels wel olie gevonden. Heb de rarity van olie een paar stapjes omhoog gezet en de Biters een paar stapjes naar beneden.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Kwa olie industrie is het ook handig om asap productivity modules overal in te zetten.. Free stuff! (zou ons Nederlands moeten aanspreken :) ).

Ik speel met RSO, dus alles ligt al wat verder dan normaal, maar voldoende olie als alles 'standaard' staat verder. Vind het wel minder prettig dat je nu eerder meer wells hebt ipv een paar met een hoge waarde. Onderstreep maakt het vast niet uit, maar wel meer werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tarkin schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:08:
Oil is een van de weinige dingen dat ik zo'n pain in the ass vind.

Voor de 0.13 release kon je oil patches hebben tot 7-800% (very rich), als je nu very rich doet, dan heb je hoogstens 150% (=1.5L/s).
Inderdaad, dat vind ik ook ruk. Je moet echt zo ontzettend veel van die shit aansluiten, en het is ook nog eens niet te automatiseren met blueprints, alles is handwerk en je moet echt opletten of je alles wel aangesloten hebt. En dat x1000. Is gewoon niet leuk meer op een gegeven moment.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Om dan nog met druk en vloeistof "fysica" rekening te houden, wat was het ontnuchterend om een lange pijplijn aan te leggen en de pompjes niet te zien doen wat je verwacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Gelukkig straks oil wagons.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Phuncz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:57:
Om dan nog met druk en vloeistof "fysica" rekening te houden, wat was het ontnuchterend om een lange pijplijn aan te leggen en de pompjes niet te zien doen wat je verwacht :/
Eerlijk gezegd vond ik het juist handiger om er geen rekening mee te houden. Zodra je ergens een small pump tussenzet lopen dingen vaak de soep in, omdat een pump echt enorm underpowered is (misschien is dat ook wel het probleem). Een pump heeft net zoveel doorlaatbaar vermogen als een oneindige pijpleiding: 30 fluid/s

Essentiele leesvoer :)

.edit: ik zie nu dat 30/s blijkbaar niet het minimum is. Maar goed, om 30/s te vullen heb je al 300 depleted pump jacks nodig (zonder modules), en dan kun je een afstand afleggen van 759 pipes - waarbij voor underground pipes alleen de twee endpoints tellen (2 endpoints per 11 tiles geeft een totale overbrugbare afstand van 4174 tiles).

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Of gewoon een trein met wat barrel/unbarrel stations.
Maar ook dat is weer gedoe om op elk oil field op te zetten. Vooral als het maar 2 olie bronnen zijn. En je moet dan nog barrels bijmaken en blijven opslaan als je weinig olie verbruikt.

Heeft wel als voordeel dat de trein supplies mee kan brengen om de outpost levend te houden. Bijvoorbeeld repair packs, construction robots, extra ammo of nieuwe turrets.

Ik heb blijkbaar een hele gare RSO map met wat bugs. Mijn oil jacks pompen 100+ oil/s op(!). En dan niet 1 maar 40 naast elkaar. Ik overweeg sterk om die velden depleted te maken met de hand, want dat is eigenlijk niet fair meer. Ik hoef nu voor oil niet meer uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:39
Vraagje aan de Factorio Veterans.

Waar gaat je voorkeur naar uit?
1. (Short distance transport) Gebruik van Transportbelts of Logistical Robots
2. (Long distance transport) Gebruik van een trein vs lange pipe lines / lange express belts of logistical robots.
3. Gebruik van een main bus vs seperate fabrieks afhankelijke input lines

Zou graag een keer multiplayer willen spelen voor de speed runs ...

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste