Ik moet straks nog wel gaan nadenken over hoe ik zorg dat de Gleba science packs niet meer verscheept worden als ik ze (tijdelijk) niet gebruik. Nu ben ik nog druk bezig met allerlei research die ze ook nodig hebben, maar ik zag voor Aquilo ook wat research er tussen die geen Gleba science packs vereist.
Had overigens ook een bugje met niet unlockende tips (specifiek de Aquilo briefing), hij stond al in de bug reports. Voor nu maar '/unlock-tips' uitgevoerd, zodat ik de tips wel had (en mogelijk andere tips die misten).
Mugwump schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:57:
[...]
Wat bij mij wel enorm hielp was een paar extra leveltjes explosive damage.
Aquilo is inderdaad een hele puzzel.
Kom erachter dat ik op Fulgora wel het nodige verder moet automatiseren en ook halffabrikaten moet gaan exporteren.
Ja, zoals ik
later al schreef ben ik ondertussen bezig met Stronger Explosives 11, dat zou het aantal rockets naar 3 moeten brengen. Moet wel zeggen, met de huidige 4 rockets doet de aoe behoorlijk damage op de mediums die uit de big spawnen, hopelijk gebeurd dat straks ook als ik maar 3 rockets nodig heb.
De Fulgora halffabrikaten, doel je dan op de Holmium plate, Superconductor & Supercapacitor? Want die had ik zelf al in de export gedaan voor de armor + equipment (en omdat ik al in de factoriopedia had gezien dat het voor meer nodig was). Maar ik kan me voorstellen dat je voor nu de armor + equipment op Fulgora maakte.
[b]
heuveltje schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:49:
Daarover gesproken. IK ben nu aan het proberen Vulcanus te poweren met Fusion reactors. Ik heb er 2 tegen elkaar aan staan. De linker krijgt 50% burenbonus, de rechter 100% ? En dat zou samen 350MW zijn, maar er komt toch maar 250MW uit

Snapt iemand hoe dat werkt ?
Ik ben hard op weg om bij de fusion reactors te komen, dus ik heb er nog niet zelf mee gespeeld. Maar volgens
https://www.factorio.com/blog/post/fff-420 en de in-game Factoriopedia zou de burenbonus 100% moeten zijn, dus het totaal zou 2x (100MW + 100%) = 400MW moeten zijn. Die 50% burenbonus klinkt heel erg als een bug, al eens opnieuw geplaatst?
Mugwump schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:14:
Het is vooral even wennen dat je overal ruimte moet laten voor heat pipes en het effectief lozen van je overtollige ijs vereist ook nog wel even het nodige puzzelwerk.
spoiler:Recyclers om overtollig ijs te vermalen en zorgen dat je genoeg overhoudt is even puzzeleln.
Het was gisteravond toen ik tegen dit probleem aanliep blijkbaar al laat, want ik kwam niet op deze oplossing

Ik heb het voor nu maar in een aantal kisten gedumpt, zodat de boel bleef draaien...