[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste
Acties:

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Om naar Aquilo te gaan, ervaar ik nieuwe uitdagingen. De kleine en medium kometen kan je met gewone ammo en turrets wel aan, maar naar Aquilo komen er ineens de grote bij. Die kreeg ik bij de laatste pogingen met 4 rocket launchers en 400 explosive rockets wel getrokken maar toen viel de stroom uit...

Tijd om met kwaliteit te gaan beginnen upgraden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:42:
Om naar Aquilo te gaan, ervaar ik nieuwe uitdagingen. De kleine en medium kometen kan je met gewone ammo en turrets wel aan, maar naar Aquilo komen er ineens de grote bij. Die kreeg ik bij de laatste pogingen met 4 rocket launchers en 400 explosive rockets wel getrokken maar toen viel de stroom uit...

Tijd om met kwaliteit te gaan beginnen upgraden.
Mijn schip heeft wel wat herdesigns moeten ondergaan, maar pendelt ondertussen al weer uren rond tussen
aq en de rest zonder verdere problemen. En ik heb nog steeds niks gedaan met heel die kwaliteits dingen.

Ik weet ook niet of kwaliteits modules he gaan helpen.
Let wel op, dat zonnesterkte onderweg naar AQ bijna nul is. dus je zult op een andere manier stroom moeten organiseren op je platformen :)

spoiler:
Ìk weet niet of explosive rockets de beste keuze zijn voor kometen ? volgens mij doen gewone rockets meer dmg per komeet, en heb je er niet vaak genoeg bij elkaar dat splash dmg een ding is
daarnaast is het volgens mij veel efficienter om in plaats van complete rakketten alleen de explosives vanaf je planeet te bestellen, en er op je platform zelf rakketten van te maken. Je hebt/krijgt op een gegeven punt ook een recept om sulfur te maken uit carbon, waarmee je platform zelfvoorzienend kan worden.

en let er ook even op dat je turrets een prio kan forceren, anders gaan al je rakketten op aan medium kometen......

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 14-11-2024 15:10 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Blitzdoctor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:56:
Je kan in een constant combinator ook negatieve aantallen zetten voor wat je nodig hebt; dan kun je gewoon de draden van de constant combinator en je netwerk bij elkaar brengen en telt dat automatisch bij elkaar op.
Dan moet je alleen verderop op signaal < 0 checken ipv > 0. Dat scheelt een combinator voor het aftrekken van de signalen.
Dan moet ik dat signaal op het einde nog steeds maar -1 doen om weer op positive getallen uit te komen zodat ik dat naar de assembler kan sturen. Dus geloof niet dat dat uitmaakt ? Maar eerlijk gezegt of het nu 4 of 5 combinators zijn zal me ook aan mij derierre oxideren. Zolang het maar geen 40 assemblers met allemaal een eigen in en output chest zijn. :) Wel gewoon voor de lol eens kijken of we er ook dingen die lube gebruiken aan kunnen knubbelen :)

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 14-11-2024 15:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

heuveltje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:57:
[...]

Mijn schip heeft wel wat herdesigns moeten ondergaan, maar pendelt ondertussen al weer uren rond tussen
aq en de rest zonder verdere problemen. En ik heb nog steeds niks gedaan met heel die kwaliteits dingen.

Ik weet ook niet of kwaliteits modules he gaan helpen.
Let wel op, dat zonnesterkte onderweg naar AQ bijna nul is. dus je zult op een andere manier stroom moeten organiseren op je platformen :)

spoiler:
Ìk weet niet of explosive rockets de beste keuze zijn voor kometen ? volgens mij doen gewone rockets meer dmg per komeet, en heb je er niet vaak genoeg bij elkaar dat splash dmg een ding is
daarnaast is het volgens mij veel efficienter om in plaats van complete rakketten alleen de explosives vanaf je planeet te bestellen, en er op je platform zelf rakketten van te maken. Je hebt/krijgt op een gegeven punt ook een recept om sulfur te maken uit carbon, waarmee je platform zelfvoorzienend kan worden.

en let er ook even op dat je turrets een prio kan forceren, anders gaan al je rakketten op aan medium kometen......
Turrets laten filteren op targets leek me al verplicht want anders schiet ik van beide al mijn ammo erdoor. Maar goede tip, ik zal eens proberen met gewone rockets en ook wat meer accumulators of een kernreactor.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:37:
[...]

Turrets laten filteren op targets leek me al verplicht want anders schiet ik van beide al mijn ammo erdoor. Maar goede tip, ik zal eens proberen met gewone rockets en ook wat meer accumulators of een kernreactor.
Ik denk dat reactor veel practischer is . Je kunt uren voorruit met een paar brandstof cellen, mits je wel een setup maakt dat deze alleen fuel verbrand wanneer nodig*. Ironisch genoeg heb ik meer problemen gehad met mijn schip heel houden als ik boven AQ hing, dan de reis daarheen. Wat lasers helpen :)

*en AQ niet je laatste paar cellen jat die het schip zelf nodig had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Weet iemand toevalig of de speed die je travelt invloed heeft op het aantal asteroïde wat spawned?

spoiler:
Momenteel met de laatste science pack bezig en het zijn er nogal veel voorbij the edge of space

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Nou, de biolabs staan op Nauvis en science transport is gereorganiseerd.
Tijd om Nauvis eens weer een beetje uit te breiden en op te poetsen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Sporedd schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:54:
Weet iemand toevalig of de speed die je travelt invloed heeft op het aantal asteroïde wat spawned?

spoiler:
Momenteel met de laatste science pack bezig en het zijn er nogal veel voorbij the edge of space
Als je sneller reist komen de astroïden inderdaad sneller, zover ik weet zijn het een specifiek aantal voor elk stukje dat je reist. Je kunt in de Factoriopedia (onder het space tabblad) ook zien welke typen en hoeveel astroïden er zijn spawnen tijdens de verschillende reizen, weergegeven door grafieken.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Ahh ja dus het aantal staat vast, en als je sneller vliegt krijg je er dus meer per minuut.

Misschien dan toch maar niet met 400km/s er doorheen knallen 😂

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:54:

spoiler:
VZIW niet op het aantal meteorieten wat spawned. wel op hoe snel ze op je af komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De FFF van vandaag (https://www.factorio.com/blog/post/fff-437) gaat over de cargo pods, voornamelijk het visuele stuk daarvan. Ik ben blij dat het logistieke stuk dat als design daar staat niet doorgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Had per ongeluk bij wat opruimwerk op Gleba ook een stukje belt van de aanvoer van jellynuts richting m'n spoilables productie gemarkeerd voor verwijderen. Half uur later alles plat, kon weer naar de planeet toe om pentapod eggs te verzamelen omdat die allemaal waren uitgekomen natuurlijk en de science production lam lag...zucht.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met volle trots presenteer ik u: de Gleba science pendelbus. Ze zuipt brandstof als een malle, maar snel dat ze is..! 🫡

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z5yAT42.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6C7a2Fu.jpeg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Drumatiko schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:03:
Met volle trots presenteer ik u: de Gleba science pendelbus. Ze zuipt brandstof als een malle, maar snel dat ze is..! 🫡

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow die is echt heel mooi, goed gedaan. Ik kan me er niet zo mee bezig houden, vind het leuker op de grond dan in de ruimte momenteel. Maar we zien wel, leuk dat het erin zit alleszins & heel benieuwd hoe de game er gaat uitzien in een jaar tijd. Met wat changes en evt mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:51
Jullie zijn mooi bezig met raketjes naar andere planeten! 8)

Zelf ben ik door omstandigheden (weinig tijd, pasgeboren baby thuis :) ) hier vastgelopen.
Wou een early game mall maken welke alles produceert, maar dat is nog niet zo makkelijk, hoewel deze het alwel goed doet. Maar heeft iemand een gouden manier hoe ik het recept, welke een assembler aan het produceren is, kan uitlezen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rmQg35r_lvtE876-PQj_ssR8Z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rggx1uEPIkCa2HqnxlUdOiu5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Ik begrijp je vraag niet zo goed. Als je naar je screenshot kijkt zie je toch welke assembler wat produceert?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeroen O schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:00:
Ik begrijp je vraag niet zo goed. Als je naar je screenshot kijkt zie je toch welke assembler wat produceert?
Hij bedoelt met circuits ;)

@Bobbje ik heb nog niet zo heel veel met de nieuwe features gespeeld, maar als je een circuit koppelt aan een assembler dan kun je op de assembler instellen dat hij de recipe output.

Dat kun je dan door een aantal van die nieuwe deciders halen om een item te selecteren, die je dan weer kunt gebruiken om als recipe in te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2024 23:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
Het doel is idd met circuits het product welke gemaakt wordt eruit te halen, maar dat lukt nog niet. Voor de rest loop mijn early game mall best wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ugh. Wat ik dus wel een beetje mis na mijn laatste Satisfactory playthrough, is dat scrollen niet roteren is. En vooral met de nieuwe rails, die dus nu in 16 verschillende orientaties geplaatst kan worden, waarbij je shift ingedrukt houdt om te plannen in ghost mode, kun je effectief alleen maar tegen de klok in draaien omdat R dan dus altijd Shift-R is |:(

Misschien moet ik de keybindings aanpassen. Maar ik erger me hier dus dood aan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
Mijn eerste ruimte schip (correctie platform) werkte niet helemaal top maar daar leren we weer van :+

Met de behoefte om de boel wat te verbeteren presteer ik de twee schepen die al het zware werk doen tussen de eerste 4 planeten.

Mijn "Space Truck":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqZ3Xf-E6dgCmT_1UoeGL8guXjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MT7bXjiPltoxIk2lHawxLnF.jpg?f=fotoalbum_large
Misschien niet het snelste schip maar wel met voldoende opslag capaciteit. Pendelt tussen de planeten om alles aan te vullen waar nodig. Ik gebruikte het ook als start schip na Nauvis/Vulcanis. Neemt alles mee wat nodig is om te bouwen. Grote belt loops met veel ruimte. Ipv input te beperken dump ik wat teveel aanwezig is op de main belt.

Mijn "Science Vessel MK2":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz6NeZIahASuQTr9AKakK7q_h7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BMbVk801JZK0FdpzXyH97u7.jpg?f=fotoalbum_large
Compact en snel schip om Science naar Nauvis te brengen. Gebruikt van rare equipement is nodig om op Fulgora voldoende stroom te hebben. Het doel was een zo klein mogelijk schip. Er is maar 1 belt loop met alleen Astroid stukken en ammo, al het andere voed ik gelijk in een volgende fabriek/plant. Om dit mogelijk te maken beperk ik de astroid collectors aan de hand van de items op de belt. Ik gebruik "interupts" om science op te halen. Zodra het schip leeg is van item x knalt hij naar de betreffende planeet toe met 360km/s. Ik ga nu starten op Gleba ben benieuwd hoe ik dit moet instellen ivm spoilage.

Zoals alles in Factorio is ook het efficiënter maken de schapen zeer verslavend. Tijd om verder te gaan op Gleba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
heuveltje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:00:
[...]

Ik denk dat reactor veel practischer is . Je kunt uren voorruit met een paar brandstof cellen, mits je wel een setup maakt dat deze alleen fuel verbrand wanneer nodig*. Ironisch genoeg heb ik meer problemen gehad met mijn schip heel houden als ik boven AQ hing, dan de reis daarheen. Wat lasers helpen :)

*en AQ niet je laatste paar cellen jat die het schip zelf nodig had :X
Hebben asteroïde niet 90% resistentie tegen laser schade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Nou, het kostte even wat moeite, maar ik ben veilig aangekomen op Aquilo en m'n schip heeft de terugreis naar Nauvis ook weer heelhuids overleefd.
Nu maar eens puzzelen op Aquilo om te kijken hoe dat allemaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Th3Eagle schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:08:
Mijn eerste ruimte schip (correctie platform) werkte niet helemaal top maar daar leren we weer van :+

Met de behoefte om de boel wat te verbeteren presteer ik de twee schepen die al het zware werk doen tussen de eerste 4 planeten.

Mijn "Space Truck":
[Afbeelding]
Misschien niet het snelste schip maar wel met voldoende opslag capaciteit. Pendelt tussen de planeten om alles aan te vullen waar nodig. Ik gebruikte het ook als start schip na Nauvis/Vulcanis. Neemt alles mee wat nodig is om te bouwen. Grote belt loops met veel ruimte. Ipv input te beperken dump ik wat teveel aanwezig is op de main belt.

Mijn "Science Vessel MK2":
[Afbeelding]
Compact en snel schip om Science naar Nauvis te brengen. Gebruikt van rare equipement is nodig om op Fulgora voldoende stroom te hebben. Het doel was een zo klein mogelijk schip. Er is maar 1 belt loop met alleen Astroid stukken en ammo, al het andere voed ik gelijk in een volgende fabriek/plant. Om dit mogelijk te maken beperk ik de astroid collectors aan de hand van de items op de belt. Ik gebruik "interupts" om science op te halen. Zodra het schip leeg is van item x knalt hij naar de betreffende planeet toe met 360km/s. Ik ga nu starten op Gleba ben benieuwd hoe ik dit moet instellen ivm spoilage.

Zoals alles in Factorio is ook het efficiënter maken de schapen zeer verslavend. Tijd om verder te gaan op Gleba
Zulke compacte schepen vind ik nog altijd het mooiste om te zien d:)b

Op mijn spaceplatform waar ik space-foundations op produceer reguleer ik de snelheid van mijn schip met een paar pompen. De thrusters werken nu redelijk efficiënt en de standaard-grijparmen hebben net genoeg tijd om de asteroids te pakken. Als je de snelheid wilt veranderen is het vrij snel in te regelen door bij beide pompen het getal te veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4vypZiI.jpeg

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ondertussen Gleba ook succesvol afgerond, alles draait al een paar uur zonder incidenten. Waar ik het meest tegen aanliep was dat ik voor sommige builds vergeten was om voor alle mogelijke opties een spoilage exit te bouwen, dus een paar builds liepen eerst vast, totdat ik dit opgelost had.
En verder vooral in mijn achterhoofd houden: Alle resources (op stone na, maar dat boeit minder) zijn oneindig op Gleba, dus als iets spoiled is het niet erg.

Nu druk bezig met een schip ontwerpen voor Aquilo, terwijl ik bezig ben met alle research die ik op Gleba vrijgespeeld heb. Dit wordt toch wel een veel groter schip dan de schepen die ik nu voor de vier interne planeten gebruik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th3Eagle
Bizar die foundry's. Was op Nauvis ermee aan het spelen. 2,5 red belt aan ore die word omgezet in bijna 7 blue belts iron of copper plates. Ik heb er nog wel een kerncentrale bij moeten bouwen voor het stroom verbruik 7(8)7 .

Ik moet naar Gleba maar wil nu eigenlijk dingen gaan vervangen met foundry's op Nauvis :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ondertussen geland op Aquilo. Mijn eerste versie van mijn schip haalde het maar net, dus heb een paar kleine aanpassingen gedaan om de knelpunten te verbeteren. Dat bestond uit 2x een stack inserter voor de ammo/rockets op de belt + een gekke build met belts net anders opgezet, zodat het beter vloeit en niet meer vastloopt. Nu kan ik full thrust lekker heen en weer vliegen naar Aquilo zonder veel problemen.

Nu pielen met de builds op Aquilo, wat ook weer een interessante puzzel is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VRl7mP4RiEOzqGZ0_YSeoKvMSw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gpdnYLaxywGGkAa0zYFjZ7yh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th3Eagle
MatHack schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:35:
Ondertussen geland op Aquilo. Mijn eerste versie van mijn schip haalde het maar net, dus heb een paar kleine aanpassingen gedaan om de knelpunten te verbeteren. Dat bestond uit 2x een stack inserter voor de ammo/rockets op de belt + een gekke build met belts net anders opgezet, zodat het beter vloeit en niet meer vastloopt. Nu kan ik full thrust lekker heen en weer vliegen naar Aquilo zonder veel problemen.

[Afbeelding]
Mooi design. Het maximale uit de ruimte gehaald.

Heb je geen behoefte om de snelheid iets te verlagen en zo brandstof te besparen? Heeft het schip ook meer tijd om ammo bij te vullen.

Eerst Gleba en dan mijn Aquilo schip ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Th3Eagle schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:47:
[...]

Mooi design. Het maximale uit de ruimte gehaald.

Heb je geen behoefte om de snelheid iets te verlagen en zo brandstof te besparen? Heeft het schip ook meer tijd om ammo bij te vullen.

Eerst Gleba en dan mijn Aquilo schip ontwerpen.
Maximaliseren van ruimte was inderdaad het doel, samen met zoveel mogelijk symmetrie van de layout. Dat is redelijk gelukt inderdaad. Brandstof is geen probleem, de tanks gaan nooit lager dan 24k (ik gebruik de advanced thruster fuel recipes). 5 thrusters gebruiken maximaal 5x120 = 600/s, en 4 chemical plants met advanced recipe produceert 4x150 = 600/s.

Achteraf gezien kan ik denk ik af met 2 storage tanks water ipv 4, maar ik had nog de oude water->steam getallen in mijn hoofd voor de power plant toen ik de boel opzette.

De ammo wordt bijgevuld in orbit. Ik heb de belt verbonden met de hub, zodat ik de ammo aantallen op de belt kan gebruiken als wait conditions in de schedule. En ik moet nog 1 research in explosives damage (Stronger explosives 11) om een big asteroid met 3 rockets te vernielen (ipv 4), dat zal ook wel schelen in ammo gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Th3Eagle schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:27:
Bizar die foundry's. Was op Nauvis ermee aan het spelen. 2,5 red belt aan ore die word omgezet in bijna 7 blue belts iron of copper plates.
Wauw, ik had nog niet door dat dat zo'n groot verschil was. Hoeveel calcite moet je daarvoor importeren? Die ingebouwde 50% productivity is sowieso wel nice.

Mijn vulcanus schipje gaat nu automatisch heen en weer met science, foundries, miners, en zaken voor arti shells.
Mijn fulgora schip is bijna vol met initiele items en dan is het tijd om die te gaan verkennen!
Verder ook VEEL te veel blueprints neergeplant op nauvis - met name roboport grids, waardoor mijn mall nog wel een paar uur overuren gaat draaien. En rode circuits kunnen niet volgen uiteraard...

Wat een mooie spaceships hebben jullie soms toch. Hier is het vooral de baksteen rechthoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Lointje Calcite consumptie is zeer klein (zonder speed modules gebruikt een foundry 0.12/s), en je hebt het alleen nodig voor de ore -> molten foundries. Ik heb er bijvoorbeeld 1 staan op mijn Aquilo spaceship (zie boven).

Voor de calcite op een planeet gebruik ik zelf een "baksteen vierkant" zoals je het zo mooi noemt. Nadat je via Gleba research Advanced astroid processing hebt unlocked heb je toegang tot een recept dat oxide astroids kan omzetten in calcite + ice.
Voor Nauvis gebruik ik het design hieronder. De platformen voor de andere planeten zijn anders, want die hebben ook ammo productie nodig in de orbits van de planeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uR3nqgYKbs1xwu29tJX4Ev8XzpA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zvUOmvvVorXUpMXsCOH8o0nl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th3Eagle
Lointje schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:16:
[...]

Wauw, ik had nog niet door dat dat zo'n groot verschil was. Hoeveel calcite moet je daarvoor importeren? Die ingebouwde 50% productivity is sowieso wel nice.

Mijn vulcanus schipje gaat nu automatisch heen en weer met science, foundries, miners, en zaken voor arti shells.
Mijn fulgora schip is bijna vol met initiele items en dan is het tijd om die te gaan verkennen!
Verder ook VEEL te veel blueprints neergeplant op nauvis - met name roboport grids, waardoor mijn mall nog wel een paar uur overuren gaat draaien. En rode circuits kunnen niet volgen uiteraard...

Wat een mooie spaceships hebben jullie soms toch. Hier is het vooral de baksteen rechthoek.
Calcite: 1,2 p/s
Ore: 62 p/s

Output: 172,5 p/s iron plates of copper plates

Sorry het zijn maar bijna 6 red belts ipv 7 ivm een recente aanpassing ivm stroom.

Dit is met prod mod 2 in alle foundry's en speed mod 2 in beacons. Om stroom te besparen heb ik er beacons bijgeplaatst met efficiency mod 2. Iedere foundry heeft max twee beacons (dus een voor ieder mod type). 40 foundry in totaal voor deze geraken met een max verbruik van 382 MW.

Zonder efficiency mod 2 zit ik bij a op 7 red belts met een verbruik van 520 MW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
.oisyn schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 01:46:
Ugh. Wat ik dus wel een beetje mis na mijn laatste Satisfactory playthrough, is dat scrollen niet roteren is. En vooral met de nieuwe rails, die dus nu in 16 verschillende orientaties geplaatst kan worden, waarbij je shift ingedrukt houdt om te plannen in ghost mode, kun je effectief alleen maar tegen de klok in draaien omdat R dan dus altijd Shift-R is |:(

Misschien moet ik de keybindings aanpassen. Maar ik erger me hier dus dood aan.
Je legt je (ghost) rails handmatig? Niet met de Rail planner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Flamesz schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:28:
[...]

Je legt je (ghost) rails handmatig? Niet met de Rail planner?
Ghost building
The ghost building mode can be used to place longer stretches of rail at once, by creating ghosts of rails that can be filled in by construction robots, either from roboports or a personal roboport. To use the ghost planning mode, hold Shift (ZR on Nintendo Switch) while using the rail planner as described above. The rail planner will find the shortest route without considering natural obstacles such as trees or cliffs, these will be marked for deconstruction.
Dat dus. Als je wil dat het uiteinde een bepaalde rotatie heeft, dan moet je dus roteren. Maar met de 16 standen van nu (tov de 8 standen van eerst) maakt dat je alleen maar meer moet roteren, en als je een stapje teveel doet kun je niet terug want je bent SHIFT al aan het inhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 18-11-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:35
.oisyn schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:38:
[...]

[...]

Dat dus. Als je wil dat het uiteinde een bepaalde rotatie heeft, dan moet je dus roteren. Maar met de 16 standen van nu (tov de 8 standen van eerst) maakt dat je alleen maar meer moet roteren, en als je een stapje teveel doet kun je niet terug want je bent SHIFT al aan het inhouden.
Ah, ik gebruik de rail planner bijna nooit in ghost mode, dus had niet bedacht dat dit issue daar ook zou plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh wow, ik heb nu shift+ctrl+scroll ingesteld als rotate en reverse rotate, en dat werkt echt fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
MatHack schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:35:

[Afbeelding]
Wat bij mij wel enorm hielp was een paar extra leveltjes explosive damage.
Aquilo is inderdaad een hele puzzel.
Kom erachter dat ik op Fulgora wel het nodige verder moet automatiseren en ook halffabrikaten moet gaan exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mugwump schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:57:
[...]

Kom erachter dat ik op Fulgora wel het nodige verder moet automatiseren en ook halffabrikaten moet gaan exporteren.
Aquilo is vooral anders denken. Het is een soort leuke combinatie van grote hele strakke grids, met spaghettie om die twe koppelen :P En dan nog een portie seablock foor goed measure. Ik vond het de leukste van de nieuwe planeten kwa uitdagignen. En in tegenstelling tot gleba unlocked het tenmiste wel wat leuke speeltjes :P

Daarover gesproken. IK ben nu aan het proberen Vulcanus te poweren met Fusion reactors. Ik heb er 2 tegen elkaar aan staan. De linker krijgt 50% burenbonus, de rechter 100% ? En dat zou samen 350MW zijn, maar er komt toch maar 250MW uit :? Snapt iemand hoe dat werkt ?

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 18-11-2024 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
heuveltje schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:49:
[...]

Aquilo is vooral anders denken. Het is een soort leuke combinatie van grote hele strakke grids, met spaghettie om die twe koppelen :P En dan nog een portie seablock foor goed measure. Ik vond het de leukste van de nieuwe planeten kwa uitdagignen. En in tegenstelling tot gleba unlocked het tenmiste wel wat leuke speeltjes :P

Daarover gesproken. IK ben nu aan het proberen Vulcanus te poweren met Fusion reactors. Ik heb er 2 tegen elkaar aan staan. De linker krijgt 50% burenbonus, de rechter 100% ? En dat zou samen 350MW zijn, maar er komt toch maar 250MW uit :? Snapt iemand hoe dat werkt ?
Het is vooral even wennen dat je overal ruimte moet laten voor heat pipes en het effectief lozen van je overtollige ijs vereist ook nog wel even het nodige puzzelwerk.

spoiler:
Recyclers om overtollig ijs te vermalen en zorgen dat je genoeg overhoudt is even puzzeleln.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik moet straks nog wel gaan nadenken over hoe ik zorg dat de Gleba science packs niet meer verscheept worden als ik ze (tijdelijk) niet gebruik. Nu ben ik nog druk bezig met allerlei research die ze ook nodig hebben, maar ik zag voor Aquilo ook wat research er tussen die geen Gleba science packs vereist.

Had overigens ook een bugje met niet unlockende tips (specifiek de Aquilo briefing), hij stond al in de bug reports. Voor nu maar '/unlock-tips' uitgevoerd, zodat ik de tips wel had (en mogelijk andere tips die misten).
Mugwump schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:57:
[...]

Ja, zoals ik later al schreef ben ik ondertussen bezig met Stronger Explosives 11, dat zou het aantal rockets naar 3 moeten brengen. Moet wel zeggen, met de huidige 4 rockets doet de aoe behoorlijk damage op de mediums die uit de big spawnen, hopelijk gebeurd dat straks ook als ik maar 3 rockets nodig heb.

De Fulgora halffabrikaten, doel je dan op de Holmium plate, Superconductor & Supercapacitor? Want die had ik zelf al in de export gedaan voor de armor + equipment (en omdat ik al in de factoriopedia had gezien dat het voor meer nodig was). Maar ik kan me voorstellen dat je voor nu de armor + equipment op Fulgora maakte.
[b]heuveltje schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:49:
Ik ben hard op weg om bij de fusion reactors te komen, dus ik heb er nog niet zelf mee gespeeld. Maar volgens https://www.factorio.com/blog/post/fff-420 en de in-game Factoriopedia zou de burenbonus 100% moeten zijn, dus het totaal zou 2x (100MW + 100%) = 400MW moeten zijn. Die 50% burenbonus klinkt heel erg als een bug, al eens opnieuw geplaatst?
Mugwump schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:14:
Het is vooral even wennen dat je overal ruimte moet laten voor heat pipes en het effectief lozen van je overtollige ijs vereist ook nog wel even het nodige puzzelwerk.

spoiler:
Recyclers om overtollig ijs te vermalen en zorgen dat je genoeg overhoudt is even puzzeleln.
Het was gisteravond toen ik tegen dit probleem aanliep blijkbaar al laat, want ik kwam niet op deze oplossing |:( Ik heb het voor nu maar in een aantal kisten gedumpt, zodat de boel bleef draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:45

Luukwa

o/

Ik ben gisteren de hele middag bezig geweest met een schip bouwen, het 't ding wel 4x gesloopt en opnieuw alles gestuurd. Daar alleen gaan al tientallen uren in zitten voor mij.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
MatHack schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:59:
Ik moet straks nog wel gaan nadenken over hoe ik zorg dat de Gleba science packs niet meer verscheept worden als ik ze (tijdelijk) niet gebruik. Nu ben ik nog druk bezig met allerlei research die ze ook nodig hebben, maar ik zag voor Aquilo ook wat research er tussen die geen Gleba science packs vereist.

Had overigens ook een bugje met niet unlockende tips (specifiek de Aquilo briefing), hij stond al in de bug reports. Voor nu maar '/unlock-tips' uitgevoerd, zodat ik de tips wel had (en mogelijk andere tips die misten).

[...]

Ja, zoals ik later al schreef ben ik ondertussen bezig met Stronger Explosives 11, dat zou het aantal rockets naar 3 moeten brengen. Moet wel zeggen, met de huidige 4 rockets doet de aoe behoorlijk damage op de mediums die uit de big spawnen, hopelijk gebeurd dat straks ook als ik maar 3 rockets nodig heb.

De Fulgora halffabrikaten, doel je dan op de Holmium plate, Superconductor & Supercapacitor? Want die had ik zelf al in de export gedaan voor de armor + equipment (en omdat ik al in de factoriopedia had gezien dat het voor meer nodig was). Maar ik kan me voorstellen dat je voor nu de armor + equipment op Fulgora maakte.
Ja precies, dat soort dingen. Die had ik nu eigenlijk alleen op Fulgora zelf. Science was het enige wat ik actief exporteerde. Dingen als recyclers e.d. gebruikte ik verder ook niet op Gleba ofzo. Ik ben ook nog niet bezig met heel actief produceren van b.v. high quality items waarbij je dan de normal quality gewoon een recycler inkiepert om nog wat bronmateriaal terug te winnen ofzo.
[...]

Het was gisteravond toen ik tegen dit probleem aanliep blijkbaar al laat, want ik kwam niet op deze oplossing |:( Ik heb het voor nu maar in een aantal kisten gedumpt, zodat de boel bleef draaien...
Ja ik deed een beetje hetzelfde en dan wat rondrennen om ijs over te hevelen naar waar je het gebruikt, maar dat hoort natuurlijk niet in Factorio. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bobbje
Bobbje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:53:
Het doel is idd met circuits het product welke gemaakt wordt eruit te halen, maar dat lukt nog niet. Voor de rest loop mijn early game mall best wel goed.
Even het vervolg hierop, hierbij mijn "Early game" mall, welke zonder bots werkt maar wel alles kan maken wat je in de constant combinator stopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPE9o1BKNL_Hi0IBYu4-cpaQgvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SjdbcG29WYUXskzZBK4h0ork.png?f=fotoalbum_large

En de blueprint string voor wie hem wil testen.
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

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Luukwa schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:01:
Ik ben gisteren de hele middag bezig geweest met een schip bouwen, het 't ding wel 4x gesloopt en opnieuw alles gestuurd. Daar alleen gaan al tientallen uren in zitten voor mij.
Waarom sloop je alles en stuur je het opnieuw omhoog? Zolang je het start gebouw laat staan slaat hij alle spullen op en kan je ze hergebruiken.

Persoonlijk vink ik de optie uit dat alles moet worden opgevraagd en bouw ik eerst met ghosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Th3Eagle schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:20:
[...]

Waarom sloop je alles en stuur je het opnieuw omhoog? Zolang je het start gebouw laat staan slaat hij alle spullen op en kan je ze hergebruiken.

Persoonlijk vink ik de optie uit dat alles moet worden opgevraagd en bouw ik eerst met ghosts.
Ja, ik bouw ook eerst met het vinkje uit, en stuur dan meestal ook nog zelf raketten naar het platform voor alle buildings met kleine aantallen. Want jij als speler kan dat wel samenvoegen, maar de automatisering stuurt hele stacks of losse raketten met hele kleine aantallen als je de stack size overruled. Meestal schiet ik ook handmatig een aantal stacks van space platform handmatig omhoog, zodat ik niet naar de ghosts van het platform hoef te kijken, maar alleen naar die van de buildings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ik plemp inmiddels gewoon een blueprint neer voor schepen die ik al heb. :P
Een variant voor de eerste drie planeten en eentje die ook naar Aquilo moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:42
Bobbje schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:01:
[...]

Even het vervolg hierop, hierbij mijn "Early game" mall, welke zonder bots werkt maar wel alles kan maken wat je in de constant combinator stopt.
[Afbeelding]

En de blueprint string voor wie hem wil testen.

[...]
Ik ben nog vrij nieuw met de game dus alle termijn zijn mij nog niet helemaal bekend, dus hoe moet ik zo'n mall zien? Op basis van signals gaat hij al dan niet een bepaald item produceren in assembly machines?

Zelf heb ik nu gewoon een hub gebouwd waarin alles zit, maar die is natuurlijk wel een pak groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbje
UnderAVoidSky schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:56:
[...]

Ik ben nog vrij nieuw met de game dus alle termijn zijn mij nog niet helemaal bekend, dus hoe moet ik zo'n mall zien? Op basis van signals gaat hij al dan niet een bepaald item produceren in assembly machines?

Zelf heb ik nu gewoon een hub gebouwd waarin alles zit, maar die is natuurlijk wel een pak groter
Deze mall produceert elk product op afroep. In de Constant combinator stop je het aantal producten wat je wil hebben en je filtert een inserter met het bepaalde product. De fabriek vergelijkt het aantal reeds aanwezige producten met de vraag en bepaald hoeveel er gemaakt moeten worden om aan de vraag te voldoen. Hierdoor kan je gewoon pakken wat je wilt uit de mall en deze wordt automatisch weer gevuld.

Als voorbeeld: De vraag is 500 rode lopende bandjes en ik haal er 200 bandjes eruit dan moeten er dus 200 nieuwe gemaakt worden. Eerst worden de grondstoffen voor deze lopende bandjes gemaakt (welke niet onderin worden ingevoerd zoals tandwielen). In dit voorbeeld dus enkel 200 gele lopende bandjes. Als deze geproduceerd zijn, dan gaat deze machine vanzelf verder met 200 rode lopende banden.

Bij een vraag van 20 locomotieven maakt deze dus eerst buizen (voor 20*20 engines), dan de engines zelf en vervolgens de locomotieven.

[ Voor 23% gewijzigd door Bobbje op 19-11-2024 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Zat gisteren onderstaande filmpje van Nilaus te kijken over parametrized blueprints.

Dit heeft mijn interesse gewekt omdat ik op Fulgora veel met botjes transporteer.
Dan is het wel handig om een assembler met een requester en passive provider chest neer te kunnen plempen.
Echter zie ik het vijfde tabblad voor het invullen van de parameters niet. Mis ik research? Of kijk ik gewoon niet goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

CappieL schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:42:
Zat gisteren onderstaande filmpje van Nilaus te kijken over parametrized blueprints.
[YouTube: New Micro-Factories On Fulgora To Unlock Everything! | 09 | Factorio SPACE AGE]
Dit heeft mijn interesse gewekt omdat ik op Fulgora veel met botjes transporteer.
Dan is het wel handig om een assembler met een requester en passive provider chest neer te kunnen plempen.
Echter zie ik het vijfde tabblad voor het invullen van de parameters niet. Mis ik research? Of kijk ik gewoon niet goed?
Die optie staat standaard uit in de instellingen van de game om verwarring te voorkomen voor nieuwe spelers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZKgm3-PajRyrzsiuOn7--BCLNU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/suoiGvG320ZZhGsND87V55mv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
MatHack schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:46:
[...]

Die optie staat standaard uit in de instellingen van de game om verwarring te voorkomen voor nieuwe spelers.

[Afbeelding]
HELD!
Ik had gisteren iets verder moeten kijken in dit scherm, zat namelijk op dit scherm om mijn combinator settings in Alt-mode aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:40
Iemand een goede website waar duidelijk circuits word uitgelegd?
Op youtube gaan ze allemaal veel te snel en de factorio wiki biedt mij ook geen duidelijkheid.

Ik werk dus nog steeds zonder circuits maar zou dit wel graag onder de knie willen krijgen. Ik had gehoopt dat er een tutorial in het spel zou zitten maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Flesdop schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:14:
Iemand een goede website waar duidelijk circuits word uitgelegd?
Op youtube gaan ze allemaal veel te snel en de factorio wiki biedt mij ook geen duidelijkheid.

Ik werk dus nog steeds zonder circuits maar zou dit wel graag onder de knie willen krijgen. Ik had gehoopt dat er een tutorial in het spel zou zitten maar helaas.
Alstublieft: YouTube: Factorio Circuit Networks Explained in Under Three Minutes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Flesdop En als je een specifieke vraag of uitdaging hebt kun je altijd hier posten ;)

Ondertussen alle non-infite research afgerond, Aquilo basis staat ongeveer (af en toe wat handmatige tweaks nodig). Volgende op de planning is om Nauvis maar eens om te bouwen, meeste is nog de builds van het begin van de game, enkel bijgewerkt naar assembler 3, steel furnaces en turbo belts. Het draait zelf nog steeds op coal+boilers, niet eens fission, ik vermoed dat ik meteen doorstoot naar fusion power.

En daarna mijn persoonlijke space ship ombouwen zodat deze ook naar Aquilo kan en/of meteen end-game geschikt maken. En ondertussen zullen ongetwijfeld nog weer nieuwe uitdagingen komen, zoals hoe om te gaan met gleba science packs als ze niet gebruikt worden voor research.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
Om wat voorbeelden te geven waarvoor je wires kan gebruiken zonder direct in geparameteriseerde malls enzo te gaan: Tot zover gebruik ik wires op vier plaatsen in mijn base:

1) Oil -> activeer de pomp na heavy oil enkel als er genoeg lubricant in storage tank zit. Die heavy oil wordt dan omgezet in light oil. Idem voor de pomp na light oil, die activeert enkel als er genoeg storage is van light oil (dus overschot na rocket fuel etc). Deze light oil wordt dan omgezet in petroleum voor plastic en sulfur.

2) op mijn space platform, als ik te veel heb van de asteroides in mijn main storage (20 bv), activeert de inserter die hem op de belt legt om van het platform te worden gegooid

3) Als mijn accumulator onder 10% valt, start de pomp die water geeft aan mijn boilers zodat er steam naar water kan omgezet worden. Normaal heb ik genoeg zonne-energie en accumulators, maar als je blijft bijbouwen val je niet meteen zonder power want je hebt je stoom/coal backup nog.

4) Als mijn aantal resterende inactieve bots (construction of logistics) < 100, activeert mijn inserter die er extra het netwerk ingooit. Moet ik zelf niet zitten knoeien om te zien of ik genoeg heb. Als ik dus commands geef die te veel werk vragen, komen er bots bij, heeft altijd goed gewerkt vind ik.

Allemaal heel eenvoudig, trek een wire van je storage naar je inserter/pomp, en dan rechts aanvinken en ingeven: "als item > waarde" Bij de bots zijn er aparte "items" (letters) die specifiek het aantal bots weergeven enzo.

De rest van mijn "slimme base" doe ik gewoon door chests te limiteren en filters op splitters en inserters. Allemaal zonder circuits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
Op je space platform kun je nog wel veel meer doen.

Qua verzamelen van asteroids heb ik de setup zo dat de collectors filters hebben op basis van hoeveel van elk type asteroid er in de storage van de collector zitten, ongeveer 1/3e per type asteroid. Zit dat erin, dan worden die asteroids niet meer opgepakt door de collector omdat het filter wordt aangepast. Evenzo worden per type asteroid enkel iets vanuit de collector op de sushi belt gelegd indien er niet te veel op ligt. Daarmee limiteer je al aan de collecterende kant en hoef je niets af te voeren.

Daarnaast werken thrusters zo dat de efficiëntie hoger is naarmate er minder brandstof in zit. Dus je wilt eigenlijk niet klakkeloos brandstof in je thrusters laten lopen, maar zorgen dat ze ongeveer constant op een lager brandstofniveau zitten als je brandstof wilt besparen. Dat kun je oplossen met een pomp ertussen die je op een clock aansluit. Zo'n clock laat je dan tot 60 of 120 ticks lopen ofzo en de pump activeer je alleen als de clock boven een bepaalde waarde zit. Dus als je clock 60 ticks heeft en je zet de pomp alleen actief op een waarde boven de 40, dan is ie maar 1/3e van de tijd actief.

Recycling op Fulgora is ook iets waar je aan gaat lopen tegen het balanceren van de output van scrap recycling. Daar krijg je heel veel spul uit dat je in verschillende mate nodig hebt (direct of om nog weer verder te recyclen naar andere materialen) dus je moet een soort van afvoer hebben voor overtollige grondstoffen naar een verbrandingsoven (sushibelt met recyclers die output ook weer op de belt gooien en alles recyclen tot er niets meer overblijft).

Heating towers constant laten verbranden is ook iets wat je niet wil als je niet actief van je brandstof af moet, dus daar trek je gewoon een wire van de tower naar de inserter die brandstof insert. Vervolgens laat je de temperatuur van de heating tower uitlezen, voor boilers heb je maar 500 graden nodig, dus afhankelijk van hoeveel buffer je wilt aanhouden zet je dan de inserter pas aan als de temperatuur in je tower onder de 550, 600 of 700 oid zakt. Als je hem te laag zet heb je kans dat wanneer je b.v. nieuwe boilers toevoegt je oude uitvallen en je een probleem met de stroom hebt.

En zo zijn er nog heel veel meer opties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

De klacht van Flesdop is dat ze op Youtube vaak te snel gaan, dan is die video van Dosh niet echt een uitkomst want die gaat zelfs voor iemand die het allemaal al weet erg snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Mugwump Ik gebruik zelf de belt (read whole belt) voor space platforms, de storage is voor andere zaken.
En voor Fulgora heb je zeker geen circuits nodig hoor, ik heb het gewoon met belts/splitters opgelost.

Voor de rest zijn het allemaal mooie suggesties, die m.i. ook voor beginners redelijk te begrijpen zijn (alhoewel een clock al wat geavanceerder wordt).

En voor veel circuit network zaken heb je niet eens combinators nodig, zoals het laatste voorbeeld dat Mugwump geeft, dat is puur een kabel leggen tussen 2 entiteiten en dan een conditie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
MatHack schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:44:
@Mugwump Ik gebruik zelf de belt (read whole belt) voor space platforms, de storage is voor andere zaken.
En voor Fulgora heb je zeker geen circuits nodig hoor, ik heb het gewoon met belts/splitters opgelost.

Voor de rest zijn het allemaal mooie suggesties, die m.i. ook voor beginners redelijk te begrijpen zijn (alhoewel een clock al wat geavanceerder wordt).

En voor veel circuit network zaken heb je niet eens combinators nodig, zoals het laatste voorbeeld dat Mugwump geeft, dat is puur een kabel leggen tussen 2 entiteiten en dan een conditie instellen.
Ja op zich kan dat ook hoor. Ik los het op door provider chests vol te laten lopen. Aan de andere kant zit dan weer een inserter die aangaat als de chest vol dreigt te raken. Heb je genoeg verbruik, dan doet die niets. Zo niet dan is dat je afvoer naar de verbrandingsoven. Je kunt dat in wezen ook allemaal wel oplossen met splitters en output priorities e.d. als je dat wilt, maar ik vond dit wel makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Mugwump schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:00:
Op je space platform kun je nog wel veel meer doen.

Daarnaast werken thrusters zo dat de efficiëntie hoger is naarmate er minder brandstof in zit. Dus je wilt eigenlijk niet klakkeloos brandstof in je thrusters laten lopen, maar zorgen dat ze ongeveer constant op een lager brandstofniveau zitten als je brandstof wilt besparen. Dat kun je oplossen met een pomp ertussen die je op een clock aansluit. Zo'n clock laat je dan tot 60 of 120 ticks lopen ofzo en de pump activeer je alleen als de clock boven een bepaalde waarde zit. Dus als je clock 60 ticks heeft en je zet de pomp alleen actief op een waarde boven de 40, dan is ie maar 1/3e van de tijd actief.
Of je doet: pomp -> tank -> thruster

En je laat de pomp lopen indien < 50 in de tank zit. 95+% efficiency met 0 moeite :) (En ja je kan wat spelen met de values ofc!)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Mugwump schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:00:
Een mooi voorbeeld van wat er kan. Je kan het echt zo gek maken als je wilt zelfs al is het niet nodig :+

Ik ben voor een simpele oplossing gegaan:
  • Bepalen of de motoren in gebruik moeten zijn: Gebruik de "read destination planet" optie, bij x waarde stuur y signaal door (in mijn geval een motor symbool met waarde 1).
  • Bepalen of brandstof mag worden gepompt: Snelheid lager dan x AND motor symbool 1 = signaal om pompen te starten
Misschien iets minder efficiënt maar werkt goed. Afhankelijk van je quality lvl en branstof productie kan je spelen met de minimale snelheid. Kost je twee decider combinators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je kunt circuits zo gek of dom maken als je wilt.

Alleen op mijn platform lopen er al diverse.

-Op mijn platform checkt een reeks deciders of er van 1 type astroide teveel zijn, terwijl er van een ander teweinig zijn, in welk geval we ze gaan "omsmelten" dit is vooral handig als je langere tijd rond aquilo hangt, waar je niet alle soorten evneveel krijgt.
-Alles op het platform word gebufferd in de hub, dus vanuit daar hangt bijna alles aan een inserter die bv niet meer dan 300kogels daarin opslaat.
-Er loopt een check of we genoeg calcite hebben, aan de hand daarvan word normaal of advanced ice processing gekozen.
-De nucleare reactor heeft een "smart inserter" zodat er alleen fuel ingegooid word als de stoombuffer leeg raakt.

En op navis word calcite en science bv in batches van 1000 besteld om te voorkomen dat mijn landing pad bestookt word door rakketten met 1 of 2 flesjes of calcite erin.

en dan natuurlijk de mini mall. die bijna alles maakt met maar een paar assemblers. :)

En op fulgora worden er nu per outpost items besteld om in de trein geladen te worden. Waar ik heel trots was dat na wat geklooi. nu alle signalen daarvoor als multiplexed signaal gegeven worden :P

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 20-11-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Mattie112 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:51:
[...]

En je laat de pomp lopen indien < 50 in de tank zit. 95+% efficiency met 0 moeite :) (En ja je kan wat spelen met de values ofc!)
Dit is inderdaad een van de simpelste oplossingen als je puur max efficiency wilt bereiken. Voorkomt ook dat je niet je engines vol pompt als je in orbit ben. Twee draden, 0 resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
[...]

Ah, niet eens aan gedacht dat de thrusters niet gewoon vol lopen, maar uitbalanceren met de tank. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik ben op kantoor, dus kan het op het moment niet controleren, maar heb ik ergens een tip/hint gemist dat thrusters minder efficient zijn als je ze vol pompt met fuel?

Overigens als ik de wiki controleer zie ik dat het de relative thrust dan weer de andere kant op schiet naarmate je meer fuel hebt in je thruster. Heb ik het dan goed dat je ze beter wel vol kunt pompen als je snelle platforms wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
MatHack schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:11:
Ik ben op kantoor, dus kan het op het moment niet controleren, maar heb ik ergens een tip/hint gemist dat thrusters minder efficient zijn als je ze vol pompt met fuel?

Overigens als ik de wiki controleer zie ik dat het de relative thrust dan weer de andere kant op schiet naarmate je meer fuel hebt in je thruster. Heb ik het dan goed dat je ze beter wel vol kunt pompen als je snelle platforms wil hebben?
De trust (en verbruik) loopt van 100% tot 51% op max speed.
Dus kun je brandstof bespraren door minder snel te gaan = hogere efficiency.

Heb je genoeg brandstof en maak je er genoeg, dan boeit het iets minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
MatHack schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:11:

Als antwoord op je vraag: wat is een snel platform? Hoge snelheid, of korte orbit?

Ik heb twee type schepen in gebruik:
  • Vracht: langzaam schip met veel capaciteit. Vliegt minder snel maar verbruikt ook veel minder brandstof. Om het bezorg rondje, als een melkboer die altijd alle huizen bezoekt, zo kort mogelijk te maken vertrekt het schip al na 30 sec inactiviteit. Het is voor mij belangrijk dat er altijd genoeg brandstof/ammo is (rond de 180 km/s).
  • Express: snel schip dat alleen dmv interupts ergen naartoe word gestuurd om 1 item op te halen (voornamelijk science). De snelheid is ingesteld zodat het schip heen en weer kan op een volle tank + wat erbij word geproduceerd. Mag pas weer weg bij Nauvis als de tank vol zit maar vertrekt bij de andere planeten gelijk als de lading compleet is. Een klein en dun schip dus ook minder turrets/ammo nodig (rond de 300 km/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
[...]

Is het niet: Tank > Pomp > Thruster? Je wilt de thruster toch beperken, niet de tank? De thrusters trekken de tank wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Th3Eagle schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:57:
[...]

Als antwoord op je vraag: wat is een snel platform? Hoge snelheid, of korte orbit?

Ik heb twee type schepen in gebruik:
  • Vracht: langzaam schip met veel capaciteit. Vliegt minder snel maar verbruikt ook veel minder brandstof. Om het bezorg rondje, als een melkboer die altijd alle huizen bezoekt, zo kort mogelijk te maken vertrekt het schip al na 30 sec inactiviteit. Het is voor mij belangrijk dat er altijd genoeg brandstof/ammo is (rond de 180 km/s).
  • Express: snel schip dat alleen dmv interupts ergen naartoe word gestuurd om 1 item op te halen (voornamelijk science). De snelheid is ingesteld zodat het schip heen en weer kan op een volle tank + wat erbij word geproduceerd. Mag pas weer weg bij Nauvis als de tank vol zit maar vertrekt bij de andere planeten gelijk als de lading compleet is. Een klein en dun schip dus ook minder turrets/ammo nodig (rond de 300 km/s).
Ik moet nog in de materie duiken voor interupts en logistics requests bij platformen, nu doe ik alles eigenlijk nog handmatig en zitten mijn space platforms vol met alles wat ik maar ooit nodig zou moeten hebben (science, tungsten, calcite, foundries, big mining, electromagnetic plants etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
CappieL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:57:
[...]

Is het niet: Tank > Pomp > Thruster? Je wilt de thruster toch beperken, niet de tank? De thrusters trekken de tank wel leeg.
Nee, je wil pompen NAAR je tank zodat je met 1 draadje kan beslissen of er wel/niet gepompt kan worden.

(dit heeft trouwens wel het effect dat bij stilstand je thrusters vol lopen, maar vind ik prima, even een extra boost bij de eerste start van de thrusters :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:53:
Je kunt circuits zo gek of dom maken als je wilt.

....

En op fulgora worden er nu per outpost items besteld om in de trein geladen te worden. Waar ik heel trots was dat na wat geklooi. nu alle signalen daarvoor als multiplexed signaal gegeven worden :P
Zitten je eilandjes op Fulgora dan voldoende dichtbij elkaar dat ze in hetzelfde logistics netwerk zitten? Of doe je dat door het enablen/disablen/train limit van stations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
Mattie112 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:12:
[...]

Nee, je wil pompen NAAR je tank zodat je met 1 draadje kan beslissen of er wel/niet gepompt kan worden.

(dit heeft trouwens wel het effect dat bij stilstand je thrusters vol lopen, maar vind ik prima, even een extra boost bij de eerste start van de thrusters :)
Het enige nadeel wat ik kan bedenken voor deze setup is dat je twee tanks nodig heb als de brandstof productie niet snel genoeg is: 1 buffer die pomp in de controle tank.

Ik heb net wel een test gedaan met mijn express schip. Dat blijft rond de 200 km/s hangen zonder tank en een pomp die constant aanstaat tijdens transport. Eigenlijk een stuk simpeler, helemaal geen circuits nodig. Al voorkomen ze nu wel dat de engines niet vol worden gepompt in orbit. 93-95% effeciency. Dit is met 3 rare chemical plants voor beide type brandstof en 2 rare chemical plants voor water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:27:
[...]

Zitten je eilandjes op Fulgora dan voldoende dichtbij elkaar dat ze in hetzelfde logistics netwerk zitten? Of doe je dat door het enablen/disablen/train limit van stations?
geen van beiden.

ik heb (nu) 4 outposts.
Die zijn allemaal verbonden als 1 circuit netwerk (door kabeltjes aan de radar te hangen)
op die radar is een signaal A dat van continu 1 tot 4 loopt in stappen van 30 seconden.

Elke outpost heeft een bestelling van items die het in totaal wil hebben (bv 2000 rode chips, 2000 ijzerplaten, 2000 gears). en haalt daar vanaf wat het al in voorraad heeft. En het verschil daartussen is "het bestel lijstje"
Outpost1 wacht tot A 1 is. Dan zet het die bestellijst op het de radar.
Bij de centrale verdeelpost word dat signaal ontvangen, en verdeeld onder de requester chests die de trein naar outpost 1 inladen (waarbij de inhoud van de trein er weer vanaf getrokken word)

Trein wacht in het depot tot hij vol zit of 2 minuten daar heeft gestaan. en vertrekt dan weer richting outpost. Waar hij wacht tot er van een item <25% van het bestelde in voorraad is, en crossed dan weer terug naar het depot om dat op te halen.

Ik was nog aan het klooien om meerdere outposts 1 trein te laten delen, maar dat zaten nog wat kinks in, en ik ben ondertussen afgeleid door wat andere projectjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:40:
[...]

geen van beiden.

ik heb (nu) 4 outposts.
Die zijn allemaal verbonden als 1 circuit netwerk (door kabeltjes aan de radar te hangen)
op die radar is een signaal A dat van continu 1 tot 4 loopt in stappen van 30 seconden.

Elke outpost heeft een bestelling van items die het in totaal wil hebben (bv 2000 rode chips, 2000 ijzerplaten, 2000 gears). en haalt daar vanaf wat het al in voorraad heeft. En het verschil daartussen is "het bestel lijstje"
Outpost wacht tot A 1 is. Dan zet het die bestellijst op het de radar.
Bij de centrale verdeelpost word dat signaal ontvangen, en verdeeld onder de requester chests die de trein naar outpost 1 inladen (waarbij de inhoud van de trein er weer vanaf getrokken word)

Trein wacht in het depot tot hij vol zit of 2 minuten daar heeft gestaan. en vertrekt dan weer richting outpost. Waar hij wacht tot er van een item <25% van het bestelde in voorraad is, en crossed dan weer terug naar het depot om dat op te halen.

Ik was nog aan het klooien om meerdere outposts 1 trein te laten delen, maar dat zaten nog wat kinks in, en ik ben ondertussen afgeleid door wat andere projectjes :P
Kun je een draadje aan een radar hangen?! 8)7 |:( :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:41:
[...]

jup 2 zelfs rood en groen :P

Met dank aan ik meen @MatHack die me daar op wees :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Blijft toch altijd het mooie aan dit soort games, dat je steeds nog weer nieuwe dingen ontdekt die je al jaren op een andere, minder efficiënte manier hebt opgelost.

Soms denk je ook gewoon zelf veel te moeilijk. Ik liep op Fulgora echt enorm te klooien. Ik had m'n landing pad en een rocket silo neergeplempt op het eilandje waar ik geland was. Liep heel omslachtig dingen die ik wilde exporteren te transporteren naar dat eilandje met treinen waarvoor eigenlijk geen ruimte was, totdat ik me besefte dat ik gewoon een rocket silo op m'n productie-eiland kon bouwen en vervolgens waar een fatsoenlijk botnetwerk was met alle benodigde resources waardoor ik gewoon van afstand alles kan fixen. Volkomen logisch, maar soms zit je vast in een totaal verkeerde denkwijze.

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Smurf

Detri

CappieL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:41:
[...]

Haha, inderdaad. Dit is echt zo'n feature waar je toevallig eens een keer achter komt. Bij mij kwam het door dat een van de blueprints die ik ontleed had om geparameteriseerde stations voor generic trains (LTN zeg maar) te maken dit gebruikte. Was er wel blij mee want dat scheelde een hoop kabels langs het spoor trekken.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:10
Je kunt zelfs nog quality op je signals zetten om verschillende input kanalen te multiplexen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WGXQryF.png

voorbeeldje: https://factoriobin.com/post/yvtkp9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34
Smurf schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:53:
[...]

Haha, inderdaad. Dit is echt zo'n feature waar je toevallig eens een keer achter komt. Bij mij kwam het door dat een van de blueprints die ik ontleed had om geparameteriseerde stations voor generic trains (LTN zeg maar) te maken dit gebruikte. Was er wel blij mee want dat scheelde een hoop kabels langs het spoor trekken.
Eh, lol. Ik heb ook even een momentje. Ik wist wel dat je signalen via radar kon verzenden, maar ik zit zo vast in mijn normale werkwijze dat ik nog steeds draden trok langs het spoor.... :F

• Mugwump
Eindelijk Fusion power gerealiseerd op Aquilo. Kan ik m'n heat towers weer gewoon gebruiken om de boel te verwarmen op Aquilo, want ik zag opeens dat de warmte in m'n heat network heel langzaam aan het teruglopen was en m'n Fluordinges pumpjacks waar ik een aardige lijn naartoe had moeten trekken waren al gestopt met werken.

Hoe doen jullie het verwarmen trouwens? Ik pomp gewoon solid fuel in m'n heat towers nu omdat dat lekker simpel is. Rocket fuel is denk ik net iets effectiever, maar dat vereist meer opzet. Van olie en ammonia heb je toch meer dan zat, dus dat is allemaal eenvoudig te doen.

Ik heb nog wel een zooitje nuclear fuel achter de hand voor wanneer een momentje van onachtzaamheid ervoor zorgt dat de boel bevriest en ik alles weer moet opstarten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mugwump schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:35:
Hoe doen jullie het verwarmen trouwens? Ik pomp gewoon solid fuel in m'n heat towers nu omdat dat lekker simpel is. Rocket fuel is denk ik net iets effectiever, maar dat vereist meer opzet. Van olie en ammonia heb je toch meer dan zat, dus dat is allemaal eenvoudig te doen.
Heat towers met rocket fuel, cryo-plants: 1 solid fuel -> 2 rocket fuel. Is wel een boel ammonia en dus ook een boel ijs waar je iets mee moet. Ondertussen worden 16 4 heat towers gevoed door deze 3 cryo-plants. Ik heb ondertussen ook de fusion generator vrij gespeeld, maar die ga ik eerst op Nauvis gebruiken. Daar staat namelijk nog steeds een lading boilers + steam engines, ik heb nooit de nuclear power opgebouwd.

[ Voor 0% gewijzigd door MatHack op 21-11-2024 21:06 . Reden: 4, niet 16 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:27:
Blijft toch altijd het mooie aan dit soort games, dat je steeds nog weer nieuwe dingen ontdekt die je al jaren op een andere, minder efficiënte manier hebt opgelost.
Ok maar "wireless wires" via radar is nieuw in 2.0 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Th3Eagle
Gleba is echt lachen zeg. Mijn eerste setups om alles te testen waren een grote berg spaghetti. Ondertussen heb ik een werkwijze gevonden die voor mij werkt en de start basis afgebroken. Als ik ermee klaar ben ga ik eens online kijken hoe andere ermee zijn omgegaan.

Het lijkt me lachen als ze de optie toe voegen om op een van de andere drie planeten te starten. Wie weet ooit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOZjEsQ3qZhNAU_UyX-wtD3F7C4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFiPxThBwp0ayapUBN1KVCsf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Th3Eagle schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:01:
Het lijkt me lachen als ze de optie toe voegen om op een van de andere drie planeten te starten. Wie weet ooit :)
Pssst... mod: Any planet start

• Th3Eagle
Uiteraard is er al een mod voor. Ik speel nu nog zonder mods tot ik alle achievements binnen heb. Hopelijk word dit een advanced vanilla optie in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:40:
[...]

geen van beiden.

ik heb (nu) 4 outposts.

Outpost1 wacht tot A 1 is. Dan zet het die bestellijst op het de radar.

Kun je hier een voorbeeld van geven? Screenshots of een uitleg (of een link naar een uitleg / YT-video). Ik kom er niet uit en voor m'n 3e outpost op Fulgora lijkt het mij bijna noodzakelijk :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:03:
[...]

Kun je hier een voorbeeld van geven? Screenshots of een uitleg (of een link naar een uitleg / YT-video). Ik kom er niet uit en voor m'n 3e outpost op Fulgora lijkt het mij bijna noodzakelijk :s
kan wel eens kijken of ik hem morgen wat kan opschonen en een blue print kan posten.
als je meer zelf wilt puzzelen, en wat specifiek aangeeft wat je niet snapt/werkt wil ik ook wel meepuzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@heuveltje Ik ga hem vanavond weer opstarten, zal dan met concretere vragen komen.
Waar het vooral om gaat, hier kun je in 1 signaal je 'bestelling' doorgeven?

Omdat het me nu wel gelukt is om steady science vanuit Fulgora naar Nauvis te sturen, is de druk niet meer zo heel hoog.
Ben ook wel tot de conclusie gekomen dat logistic bots niet zo handig zijn op Fulgora, (ze worden allemaal geraakt door de bliksem, wanneer ze tussen 2 eilandjes heen-en-weer pendelen).
Ga daarom alles naar een nieuw eiland verkassen en probeer daar alles (lees: zoveel mogelijk) maar met bandjes te vervoeren en/of alles op het eiland te houden (binnen de range van de bliksemafleiders).

@Flesdop Heb op Fulgora een accupack geïnstalleerd op een eilandje net binnen het bereik van rare 'big electric pole'.
Deze laadt op in de nacht door alle bliksems en ik kan er bijna de hele dag op draaien.
Met circuits (3 deciders) zorg ik ervoor dat deze met een switch wordt afgekoppeld wanneer ie onder de 5% komt, en weer aangekoppeld wordt als ie boven de 99% geladen is.
Door het afkoppelen hoef ik ze niet met mijn boilers en solars op te laden.

[ Voor 5% gewijzigd door CappieL op 22-11-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
CappieL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:24:
@heuveltje
Constant combinatie = de gewenste vooraad -> groene kabel

Arithmetic combinator = input groene kabel constant combinatie - input rode kabel met inhoud bot netwerk (vanuit je robot hub)
Output is het verschil tussen de twee en je bestelling.

Overal de gele * gebruiken voor everything en output everything en de waarde ervan.

De output kan je sturen naar iets dat een request kan zetten. Logistic requester of landing pad b.v. dit kan sinds 2.0 ook draadloos via radars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Flesdop Heb op Fulgora een accupack geïnstalleerd net binnen het bereik van rare 'big electric pole'.
Deze laadt op in de nacht door alle bliksems en ik kan er bijna de hele dag op draaien.
Met circuits (3 deciders) zorg ik ervoor dat deze met een switch wordt afgekoppeld wanneer ie onder de 5% komt, en weer aangekoppeld wordt als ie boven de 99% geladen is.
Door het afkoppelen hoef ik ze niet met mijn boilers en solars op te laden.
Wacht, jij hebt daadwerkelijk power generation staan op Fulgora? Ik heb echt alleen maar lightning collectors & accumulators gebruikt, en ladingen efficiency modules. Ik vermoed dat je meer accumulators & collectors moet bouwen om je basis te ondersteunen, of efficiency modules als je die nog niet in de meeste machines had zitten. Ik neem aan dat je al wel de hogere tier van collectors gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
MatHack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:47:
[...]

Wacht, jij hebt daadwerkelijk power generation staan op Fulgora? Ik heb echt alleen maar lightning collectors & accumulators gebruikt, en ladingen efficiency modules. Ik vermoed dat je meer accumulators & collectors moet bouwen om je basis te ondersteunen, of efficiency modules als je die nog niet in de meeste machines had zitten. Ik neem aan dat je al wel de hogere tier van collectors gebruikt?
Ja, om van mijn ijs en solid fuel af te komen. Qua vermogen is het echter niet echt toereikend.
Heb in mijn grootste verbruikers wel efficiency modules zitten.
Kan die accumulators niet zo mooi in mijn base verwerken, dus cluster ik ze het liefst in een hoekje van mijn eiland. Maar het liefst doe ik het op een eilandje binnen bereik van mijn electric poles en een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Th3Eagle schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:46:
[...]

Constant combinatie = de gewenste vooraad -> groene kabel

Arithmetic combinator = input groene kabel constant combinatie - input rode kabel met inhoud bot netwerk (vanuit je robot hub)
Output is het verschil tussen de twee en je bestelling.

Overal de gele * gebruiken voor everything en output everything en de waarde ervan.

De output kan je sturen naar iets dat een request kan zetten. Logistic requester of landing pad b.v. dit kan sinds 2.0 ook draadloos via radars
De twee van elkaar aftrekken, dat lukte me wel. Maar hoe maak je het onderscheid tussen de bestellingen van verschillende outposts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

CappieL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:53:
[...]

Ja, om van mijn ijs en solid fuel af te komen. Qua vermogen is het echter niet echt toereikend.
Heb in mijn grootste verbruikers wel efficiency modules zitten.
Kan die accumulators niet zo mooi in mijn base verwerken, dus cluster ik ze het liefst in een hoekje van mijn eiland. Maar het liefst doe ik het op een eilandje binnen bereik van mijn electric poles en een switch.
Gewoon de recycler in met die overbodige meuk, smelt als sneeuw voor de zon. Ik heb zelf substations gebruikt voor de powergrid op een eiland, en vervolgens alles wat niet een perfecte vierkant was gevuld met accumulators (dus eigenlijk een eiland omgeven met accumulators). Ik heb overigens op het moment maar twee eilanden in gebruik: Een grote met de hele factory en een kleinere met miners en een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:47:
[...]

of gewoon een fusion/nucliear plant droppen. Ik was na 2 eilanden vol accumulators er wel een beetje klaar mee :)

Overigens heb je ook een enorm overschot aan solid fuel en ice daar, wink wink nudge nudge :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CappieL
MatHack schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:56:
[...]

Gewoon de recycler in met die overbodige meuk, smelt als sneeuw voor de zon. Ik heb zelf substations gebruikt voor de powergrid op een eiland, en vervolgens alles wat niet een perfecte vierkant was gevuld met accumulators (dus eigenlijk een eiland omgeven met accumulators). Ik heb overigens op het moment maar twee eilanden in gebruik: Een grote met de hele factory en een kleinere met miners en een station.
Ik was niet al te best van start gegaan op Fulgora.
Net als @Mugwump had ik mijn rocket silo en landing pad op het eerste de beste eilandje geplempt en van daaruit begonnen.
Eigenlijk had ik eerste even rond moeten lopen / rijden en de omgeving moeten verkennen.
Nu heb ik een eiland gevonden die lekker groot is en hier wil ik binnenkort naartoe verhuizen.
(Het klinkt een beetje als een aflevering van "Ik vertrek"... zonder research een minigolfbaan beginnen op Aruba)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:55:
[...]

De twee van elkaar aftrekken, dat lukte me wel. Maar hoe maak je het onderscheid tussen de bestellingen van verschillende outposts?
Zal even kijken of ik vanavond wat kan posten.
Maar basicly
je kunt een klokje maken, door de output van een arithmic combinator aan zichzelf te koppelen. en dan iets van A+1 = A .Deze telt dan 1 per tik op (Dus 60 per seconde)

Als je dat dan door een decider combinator heenvoert die a doorgeeft zolang deze kleiner is dan bv 3600 dan heb je een teller die telt van 1 tot 3600 in 60 seconden.

deel dat door 1800 en je hebt een signaal A wat 30 seconden 1 is, en 30 seconden 2.

Dan kun je dus een andere combinator zo instellen dat hij alleen dingen doorgeeft als a =1. of A=2 en daar je signaal op zetten.

En op dat punt kom je er achter dat factorio signalen per tick verwerkt. en dat als je dus niet zorg dat je een paar ticken rond die wisseling niks besteld, alles door elkaar gaat lopen :P
@heuveltje Ik ga hem vanavond weer opstarten, zal dan met concretere vragen komen.

Omdat het me nu wel gelukt is om steady science vanuit Fulgora naar Nauvis te sturen, is de druk niet meer zo heel hoog.
Ben ook wel tot de conclusie gekomen dat logistic bots niet zo handig zijn op Fulgora, (ze worden allemaal geraakt door de bliksem, wanneer ze tussen 2 eilandjes heen-en-weer pendelen).
Ga daarom alles naar een nieuw eiland verkassen en probeer daar alles (lees: zoveel mogelijk) maar met bandjes te vervoeren en/of alles op het eiland te houden (binnen de range van de bliksemafleiders).
Bandjes worden ook door bliksem geraakt. rails dan weer niet om een of andere reden.
ik had alles op 1 van de toch net te kleine eilanden. vandaar mijn geklooi om aantal treinstations klein te houden. Ondertussen aan het uitbreiden naar heel veel mini fabriekjes per eiland. Gewoon omdat het kan :P

[ Voor 33% gewijzigd door heuveltje op 22-11-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
CappieL schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:55:
[...]

Selector combinator bij je outpost. Bestelling erin en output met een quality setting (transfer quality)
Signaal bij Basis eerst door een selector combinator die alleen een signaal doorgeeft met X quality (quality filter) daarna een selector combinator die de kwaliteit terug zet op normal (quality transfer).

Zo doe ik het nu, max is helaas maar 4 singalen per kabel kleur, misschien dat andere een oplossing hebben voor meer. Al zijn 8 singalen al best wat.

EDIt: typos

[ Voor 4% gewijzigd door Th3Eagle op 22-11-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ik had op Fulgora een mooi eiland, maar het is wel een L-vorm. Het vervelende daaraan is dat je dan wel met bots kunt werken, maar dat je moet uitkijken dat ze niet diagonaal gaan vliegen waardoor ze buiten de bescherming van je bliksemafleiders komen. Dus ik logistics chests zo neergezet dat de bots niet buiten de bescherming komen en wat extra belts gebruikt.

Had ook nog een mooi redelijk groot eiland naast m'n main eiland waarbij ik net een stroomkabel tussen beide eilanden kon leggen, dus dat eiland helemaal volgezet met accumulators en meer dan genoeg stroom zonder weer intergalactische stroomtransporten op te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:28:
[...]

Zal even kijken of ik vanavond wat kan posten.
Maar basicly
je kunt een klokje maken, door de output van een arithmic combinator aan zichzelf te koppelen. en dan iets van A+1 = A .Deze telt dan 1 per tik op (Dus 60 per seconde)

Als je dat dan door een decider combinator heenvoert die a doorgeeft zolang deze kleiner is dan bv 3600 dan heb je een teller die telt van 1 tot 3600 in 60 seconden.

deel dat door 1800 en je hebt een signaal A wat 30 seconden 1 is, en 30 seconden 2.

Dan kun je dus een andere combinator zo instellen dat hij alleen dingen doorgeeft als a =1. of A=2 en daar je signaal op zetten.

En op dat punt kom je er achter dat factorio signalen per tick verwerkt. en dat als je dus niet zorg dat je een paar ticken rond die wisseling niks besteld, alles door elkaar gaat lopen :P

[...]

Bandjes worden ook door bliksem geraakt. rails dan weer niet om een of andere reden.
ik had alles op 1 van de toch net te kleine eilanden. vandaar mijn geklooi om aantal treinstations klein te houden. Ondertussen aan het uitbreiden naar heel veel mini fabriekjes per eiland. Gewoon omdat het kan :P
Ik ga het proberen, thanks.

Als je bandjes kunt plaatsen, is er vaak ook wel plek voor een bliksemafleider.
Ik had ook inderdaad een L-vormig eiland waar mijn botjes diagonaal oversteken, die plek is nu een waar kerkhof aan bot-resten ;) wink wink, badum tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik begin nu toch een beetje te twijfelen, heb ik nou zo'n kleine basis op Fulgora of jullie zulke grote, want ik heb echt overproductie aan power daar (alles is wel zo veel mogelijk naar -80% power usage).

De onderste helft van het hoofdeiland is mijn recylcer plant, overal waar je daar de belt ziet, en dat is het grootste stuk van mijn basis. De robots vliegen dus puur in het stukje hoofdeiland tussen de recycler plant en de productie machines. Het mining eiland heeft zijn eigen power, dus die zie je niet terug in de power usage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHhWQins3bv49K4QnbLPVG6Fd6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HaykrOavIC39gajxbcKsgGzv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slzuObHMsvpy3K6F2k-_xLe9ZKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yY7oqm2MQZg0ggjO71W0IxyX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@MatHack Je hebt het mooi compact gebouwd, heb je daar ook een screenshot van?

Ik zal eens naar mijn fabriek kijken vanavond. Ik maak niet zoveel gebruik van modules, en ik denk dat mijn roboports ook veel meer verbruiken, doordat ik het wijder heb opgezet (en de bots dus meer moeten laden).
Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste