MatHack schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:21:
[...]
Dan moet je wel iets verder gaan uitleggen wat je wil, wat is de bron van je recepten/items?
Ik kan me voorstellen dat je uit het logistic network haalt wat je nodig hebt, of via een constant combinator. En dan moet je denk ik met de nieuwe Selector combinator aan de gang, waarschijnlijk met de selector combinator in de select mode, en dat is dan toch gewoon je invoer voor een memory cell?
Heb me er nog niet meer dan 10 minuten mee geklooid.
Dus Ik doe het nog nog heel dom.
zet in een constant combinator wat je wil. (200 inserters, 20 chests etc..), lees uit het netwerk wat je hebt en trek dat daar van af. Dan houd je een aantal items over. (5 inserters, 14) chests.
Dump dat complete signaal in een assembler als recipe. die kiest automatische de vraag met het hoogste getal (denk ik, is wat onduidelijk) lees uit die assembler de ingredienten, en stuur dat naar de requester chest die er langs hangt.
Dit werkt opzicht al redelijk, zij het met 2 issues.
-Het recept verandert nu elke keer als er een item af of bij komt, wat dus inhoud dat het vaak 1 ding maakt voor het weer switched van recept
-Het loopt vast op recepten met "ingewikkelde" ingredienten, bv "stack insertes" hebben "blue inserters" als ingredient.
Het 2 probleem kan ik denk ik oplossen als ik de request zo zet, dat er altijd meer blue inserters dan stack inserters worden gevraagd. zodat die order altijd eerst word opgepakt
Het eerste is iets meer een issue, wat ik denk ik kan oplossen als ik ipv "de bestelling "rechtstreeks inschiet , op een of andere manier gewoon dat complete signaal kan onthouden voor 5 seconden zodat de inserter een hele reeks kan maken ipv 1 stuk.
Dat probeerde ik te doen door gewoon een constant combinator output aan zijn eigen input te koppelen. Maar dan krijg je een feedback loop en loop en zijn je 20 chests al snel 200000 chests.
Maar nu ik daar over nadenk is dat voor dit probleem geen issue, omdat het grootste item dan toch nog steeds altijd het grootst blijft.
[
Voor 8% gewijzigd door
heuveltje op 13-11-2024 11:36
]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d