[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 50 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Freelance schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:07:
Aantal jaar terug wel flink wat uren in Factorio gestoken. Nu blind de dlc opgestart, niets gelezen of gekeken.

spoiler:
Na een uur of 20 m’n eerste rocket en space platform gelanceerd. De tips stonden uit -en wist ook niet meer dat die er waren- dus het duurde even voordat ik de mechaniek van het platform doorhad. Maar inmiddels wordt er witte science gedropt op Nauvis in een steady stream.

Had op Nauvis ook al t/m purple science geautomatiseerd, maar dat was wellicht wat overkill.

Zie nu dat ik naar drie planeten kan, welke is aan te raden om als eerste naartoe te gaan?
spoiler:
Als iemand die dat ook gedaan heeft, (al was het bij mij omdat ik gewoon niet goed gekeken had, welke research tegenwoordig achter welke science gelocked was.)
Maar het afwerken van paars en geel ga je geen spijt van hebben, de planeten worden een stuk makkelijker als je al requester chests, verhoogde rails, en uranium ammo hebt :)

Had eigenlijk vorige week vrij genomen voor factorio. Maar uiteindelijk was het te mooi weer, en dus veel weggeweest en in de tuin gewerkt. Ben nu pas net aan de 3e planeet begonnen.

Ze hebben dat wel een stuk beter gedaan dan in SE. Daar is eigenlijk 5 keer "bouw dezelfde basis nog een keer" Nu heb ik bij elke planeet. Erm ok.. WTF hoe werkt dat hier dan ........ ?

spoiler:
Waarbij ik internet nodig had om er achter te komen dat je wel geacht word die grote worm dood te krijgen........ Ik had 1 poging gedaan, zag dat het kansloos was, en dat er een andere manier moest zijn om te kunnen minen.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 30-10-2024 11:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:13:
[...]

In theorie maakt de volgorde van de drie planeten niets uit, ze hebben elk iets te bieden, maar van wat ik heb gezien is de algemene consensus van de community:
spoiler:
Vulcanus, Fulgora, Gleba

Algemene tip voor planeten:
spoiler:
Het is overigens wel aan te bevelen om na de research om de betreffende planeet te unlocken even het verhaaltje in de tips & tricks sectie van die planeet te lezen, dan heb je een idee wat voor items je mee wil nemen in je space ship voor gebruik op die planeet.
Het is voor de drie planeten mogelijk om zonder items te beginnen (maar dan begin je op elke planeet weer met stone furnaces craften, etc.), maar dat is niet aan te raden.
spoiler:
Grappig dat je furnaces noemt :P ik had ala SE halve basis meegesjouwd incl. 100 furnaces. die liggen na 3 planeten nog steeds ongebruikt op het platform. Voor zover ik kan zien heb je daar op zowel Fulgora als Vulcanus niks aan , want je kunt geen iron ore minen. En in de 5 min op Gleba heb ik ook nog niets gezien wat ik er in kan gooien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

heuveltje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:57:
[...]

spoiler:
Grappig dat je furnaces noemt :P ik had ala SE halve basis meegesjouwd incl. 100 furnaces. die liggen na 3 planeten nog steeds ongebruikt op het platform. Voor zover ik kan zien heb je daar op zowel Fulgora als Vulcanus niks aan , want je kunt geen iron ore minen. En in de 5 min op Gleba heb ik ook nog niets gezien wat ik er in kan gooien.
spoiler:
Op Vulcanus komt de iron/copper/stone uit de rocks, op Gleba heb ik ook zeker copper/iron ore gevonden in environment (zelfs nodig voor research unlocks), en ik neem aan dat je stone daar ook ergens moet kunnen vinden. Voor Fulgora heb je mogelijk gelijk, omdat je scrap met de hand kunt sorteren, en ik kan me niet meer uit het hoofd herinneren wat de gebouwen daar geven als resources.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

spoiler:
Op Vulcanus komt de iron/copper/stone uit de rocks, op Gleba heb ik ook zeker copper/iron ore gevonden in environment (zelfs nodig voor research unlocks), en ik neem aan dat je stone daar ook ergens moet kunnen vinden. Voor Fulgora heb je mogelijk gelijk, omdat je scrap met de hand kunt sorteren, en ik kan me niet meer uit het hoofd herinneren wat de gebouwen daar geven als resources.
spoiler:
ja maar. daar kan je toch helemaal niks mee ? In Se of als je op nauvis niew begint kunt je nog vrij rap wat iron met de hand minen, en dan burner miners maken.Zelfs burner miners heb je niks aan op die 2. dan moet je 100 rotsen met de hand gaan minen. om foundry's te gaan maken. Lijkt me echt crap om zo te moeten werken.

Ik had even in de science tree gespiekt wat je nodig had om die te bouwen. Gewoon een paar ladingen aan staal koper en ijzer meenemen, werkt een stuk beter dan dat vanaf scratch beginnen :P

in het kader van blunders : Ik had in het kader van goed voorbereid. naast wat assemblers, miners, chemical plants etc. ook maar een stack van 50 centrifuges naar boven laten sturen. Blijken die een max van 1 centrifuge per rocket load te hebben :X

en het duurde vrij lang voor het tot me doordrong hoe zinloos het was om proberen met zonne panelen te werken op vulcanus :X

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 30-10-2024 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:29:
[...]

spoiler:
en het duurde vrij lang voor het tot me doordrong hoe zinloos het was om proberen met zonne panelen te werken op vulcanus :X
spoiler: Energieopwekking Vulcanus
Uhm... zonnepanelen (+ accumulators) op Vulcanus zouden juist heel goed moeten werken omdat ze veel hogere zonnekracht ervaren daar, of heb ik dat mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

Uhm... zonnepanelen (+ accumulators) op Vulcanus zouden juist heel goed moeten werken omdat ze veel hogere zonnekracht ervaren daar, of heb ik dat mis?
spoiler:
veel hoger is 4 keer, wat nog steeds niet veel is. dus dan heb je 100'en panelen en accumulators nodig . en vooral ruimte daarvoor is een issue. Zo was ik begonnen, en toen merkte ik dat als je 1 refinery gebruikt om stoom te maken van de (oppompbare) Sulfuric acid, dat practisch genoeg is om de gehele basis op stoom energie te laten lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 30-10-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:57:
[...]

spoiler:
Ja, werkt prima in het begbin. Ruimte heb je toch niet vanwege al die klotecliffs. :P

Als je wat spul meeneemt om stoom te maken van sulfur en een paar steam turbines dan heb je al helemaal geen issues meer met stroom.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ander vraag je. Was er een manier om draadloos te communiceren met het circuit netwerk.
Ik zoek een methode om signalen te delen tussen de verschillende eilandjes op fulgora. Maar ik zie niet hoe ik een signaal daarheen krijg ? Het zelfde voor het platform en de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:27:
Ander vraag je. Was er een manier om draadloos te communiceren met het circuit netwerk.
Ik zoek een methode om signalen te delen tussen de verschillende eilandjes op fulgora. Maar ik zie niet hoe ik een signaal daarheen krijg ? Het zelfde voor het platform en de grond.
Circuit network naar een radar op beide eilanden, de radars versturen de signalen draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 13:28:
[...]

Circuit network naar een radar op beide eilanden, de radars versturen de signalen draadloos.
Ah die had ik even gemist. Klinkt niet helemaal onlogisch.
Gaan we daar eens mee experimenteren :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:12:
[...]

spoiler:
Op Vulcanus komt de iron/copper/stone uit de rocks,
spoiler:
Daar kun je toch helemaal niks mee? Ik heb 'n storage chest staan met 'n filtered inserter die alle iron, copper, stone die door m'n bots wordt verzameld linea recta de lava in dumpt. Waarschijnlijk is dat ook waar de molten copper/iron vandaan komt die in de lava zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
ben al een tijdje bezig op vulcanus. best leuk, maar mis nog wat goede ore patches.
trainworld is blijkbaar niet altijd even handig.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGHQJl_zFt4lHA4qc96-UefmXis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5JPQIlTLAhQkRuV6vfq1B8ov.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
overegeens niet echt problemen met power. ik heb nu iets van 500 panels liggen, en dat is voorlopig meer dan genoeg.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Nou, gisteren was een bummer, ik dacht dat ik klaar was voor mijn rocket silo te maken en eindelijk het dlc gedeelte te kunnen ontdekken. Ik zat ook in de buurt van bots.

Dus uiteindelijk eerst wat bots gemaakt met wat spaghetti, dan besloten dat ik toch mijn mall beter opnieuw maak gezien ik een aantal items miste en de bots hier mooi in verwerk.
Als dat eindelijk klaar was, was mijn copper en iron natuurlijk quasi op, dus moest ik gaan uitbreiden.
Hierdoor zat ik te dicht tegen biter nests dus heb ik al maar mijn muur gemaakt rond heel mijn gebied die ik al een tijdje wou opzetten als eerste defense linie en ben ik nu een opkuisactie begonnen waar er te veel risico is op attacks. En dan was het bedtijd!

Vanavond misschien, al moet ik nu eerst mijn power armour maken en dan nog misschien... :9
Heerlijk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

anboni schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

spoiler:
Daar kun je toch helemaal niks mee? Ik heb 'n storage chest staan met 'n filtered inserter die alle iron, copper, stone die door m'n bots wordt verzameld linea recta de lava in dumpt. Waarschijnlijk is dat ook waar de molten copper/iron vandaan komt die in de lava zit :P
spoiler: Raw resources Vulcanus
Je kunt de iron/copper ore i.c.m. lava gebruiken om de molten versies te maken, zonder dat daar stone als restproduct uitkomt, dat is in het begin zeker fijn. De stone kun je gebruiken om te verwerken naar stone bricks, want dit ga je toch nodig hebben voor concrete om de foundry te maken. En aangezien je in eerste instantie aangewezen bent op de tungsten ore vanuit de stenen todat je genoeg science packs hebt gemaakt om de big miner te unlocken, verzamel je best wel wat iron/copper ore + stone in de initiële fase op Vulcanus. Als ik genoeg bricks heb dan gaat de overtollige stone inderdaad vrolijk de lava weer in, maar de copper/iron ore vind ik dan weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 15:19
Lointje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:21:
Nou, gisteren was een bummer, ik dacht dat ik klaar was voor mijn rocket silo te maken en eindelijk het dlc gedeelte te kunnen ontdekken. Ik zat ook in de buurt van bots.

Dus uiteindelijk eerst wat bots gemaakt met wat spaghetti, dan besloten dat ik toch mijn mall beter opnieuw maak gezien ik een aantal items miste en de bots hier mooi in verwerk.
Als dat eindelijk klaar was, was mijn copper en iron natuurlijk quasi op, dus moest ik gaan uitbreiden.
Hierdoor zat ik te dicht tegen biter nests dus heb ik al maar mijn muur gemaakt rond heel mijn gebied die ik al een tijdje wou opzetten als eerste defense linie en ben ik nu een opkuisactie begonnen waar er te veel risico is op attacks. En dan was het bedtijd!

Vanavond misschien, al moet ik nu eerst mijn power armour maken en dan nog misschien... :9
Heerlijk spel!
Dit is factorio ;). Plan gemaakt maar afgeleid worden door andere zaken en dan is de (speel)tijd voorbij :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:02
Sinds kort deze game ook ontdekt en gisteren voor de eerste keer opgestart. Dacht even te kijken wat en hoe het spel was, dan kon ik nog refunden als het toch niet mijn ding was.

Plots was het middernacht en begreep ik de statement: The factory must grow.
Heerlijk spel, maar nog heel veel te leren. Binnenkort dit topic eens doorspitten op tips & tricks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

UnderAVoidSky schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:23:
Sinds kort deze game ook ontdekt en gisteren voor de eerste keer opgestart. Dacht even te kijken wat en hoe het spel was, dan kon ik nog refunden als het toch niet mijn ding was.

Plots was het middernacht en begreep ik de statement: The factory must grow.
Heerlijk spel, maar nog heel veel te leren. Binnenkort dit topic eens doorspitten op tips & tricks.
Ik zou je adviseren om je eerste playthrough vooral zonder input van anderen te doen, kijk naar de in-game tips & tricks en probeer voor de rest zelf uit te vinden wat er allemaal mogelijk is, etc. Als je vastloopt kun je hier altijd een post maken met je probleem, dan kunnen we meedenken. Maar de grootste lol die je in het begin kunt hebben is zelf ontdekken, uitzoeken en oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

Maar de grootste lol die je in het begin kunt hebben is zelf ontdekken, uitzoeken en oplossen.
Dit. het puzzelen is 2/3 van de lol van dit spel. althans voor mij.
Dus probeer juist niet op zoek te gaan naar uitgebreide tips, basis voorbeelden of nog erger blueprints

Paar basis dingen die niet super intuietief zijn, maar wel handig zijn om te weten :
-inserters leggen alijd dingen weg aan de overzijde van waar ze staan.
-als 2 belts in een t vorm tegen elkaar staan, zal 1 band maar met 1 zijde van de belt mergen.
-splitters hebben een instelling met voorkeur/prio voor zowel de belt waar het vandaan pakt als op uitgeeft
-underground belts en pipes kunenn onder een clif door.
-alles wat je maakt, maakt polution. Biter dorpjes produceren enemies als ze polution (kun je zien als je dat rode druppeltje in de mapview aanzet) ontvangen. Als ze genoeg biters hebben, gaat die groep een eindje wandelen. Als ze niets tegenkomen beginenn ze uiteindelijk een nieuw biternest, als ze je basis tegenkomen gaan ze daar op los :P

zo dit is alle kennis die je nodig hebt om de wereld te veroveren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@heuveltje 1 puntje vergeten:

- De fabriek moet groeien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Dat vind ik persoonlijk ook het leuke aan space age. Op nieuwe planeten doe je niet weer gewoon hetzelfde trucje, maar heb je echt weer een totaal andere manier van resources maken. Heb op Vulcanus de boel zo langzamerhand aardig geautomatiseerd. Mooi en groot is het nog niet, maar dat komt vanzelf.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

inserters leggen alijd dingen weg aan de overzijde van waar ze staan.
Of aan de rechterkant als de inserter recht achter de belt staat.

Ik had ook zo'n typische factorio sessie:

Gisteren dacht ik even paarse science packs te gaan maken.
Ik had eerst power nodig, dus was nuclear aan het researchen en mijn beginnende bot mall ging de reactor onderdelen maken. Toen had ik te weinig rode circuits, door te weinig plastic, dus plastic productie verdubbeld van 4 naar 8 plants.
Toen besloten een paar biters tussen mijn nog maar deels verdedigde perimeter te lopen en aan mijn steam power te gaan knagen... Opgelost, muurtje met turrets er bij, nu de uranium mine bouwen.
Ineens een bliepje en een rood driehoekje met een kruis er in, ok valt m..oh het zijn er nu 30 :O
Dus mining outpost gered van biters, meer turrets neergezet en een biter nest vernietigd.

Afijn, nu uranium processen. Toen werd een andere outpost opgegeten, weer gefixt.
Toen hadden een paar turrets van mijn main base geen ammo meer (handmatig gevoed natuurlijk...) ook weer fixen (lees: handmatig aanvullen).
Main basis ging langzaamaan steeds trager werken omdat ik 130% van de beschikbare power gebruikte en de mines langzamer gingen en dus daarna de rest ook.
De biters kwamen toen wel tot rust omdat als de mines trager werken de pollution ook omlaag gaat, dus ik kon eindelijk de 160mw mini reactor bouwen.
En dan nu de paarse fl.. oh, middernacht al. Nou morgen dan maar.
En ga ik efficiency modules craften en in mijn miners gooien, wat ik al veel eerder had kunnen doen.
En een muur met turrets buiten de pollution cloud aanleggen.
Deze keer word ik vast niet onderbroken toch? :+

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:09:
@heuveltje 1 puntje vergeten:

- De fabriek moet groeien.
We hadden het over dingen die niet meteen overduidelijk waren he :P
Mugwump schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 14:06:
Dat vind ik persoonlijk ook het leuke aan space age. Op nieuwe planeten doe je niet weer gewoon hetzelfde trucje, maar heb je echt weer een totaal andere manier van resources maken. Heb op Vulcanus de boel zo langzamerhand aardig geautomatiseerd. Mooi en groot is het nog niet, maar dat komt vanzelf.
IK heb fulgora en vulcanus al gehad, ik kan je vertellen dat "mooi komt vanzelf" gaat bepaald niet op bij mij :P heb momenteel een zwaar haat-liefde verhouding met gleba, dat "standaard trucje werkt niet" gaat zeker op daarvoor. Mogelijk moet ik toch gaan zwichten voor een niet belt-based oplossing,
Maar ik heb iig mijn steel furnaces niet voor neits meegesleept :P

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 31-10-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik volg niet alles online of de FFF's maar ben lekker aan het klooien met SA.
Het valt mij op dat er best veel vervuiling (steen) in steenkool zit. Ben wel aan het filteren inmiddels maar volgens mij was dit niet het geval met de versie hiervoor?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

mir4dor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:19:
Het valt mij op dat er best veel vervuiling (steen) in steenkool zit. Ben wel aan het filteren inmiddels maar volgens mij was dit niet het geval met de versie hiervoor?
Ik vermoed dat een van je miners per ongeluk ook een steen patch raakt ofzo, want coal heeft zeker geen steen erin. Vergeet niet dat ook al zijn de miners zelf 3x3, ze een bereik hebben van 5x5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
mir4dor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:19:
Coal is alleen coal, daar zit geen vervuiling in. Klinkt alsof je een of meerdere stone plekken hebt binnen je coal veld. Hover maar eens over je miners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:06
Dank voor jullie snelle antwoord. In de starter base liggen de patches naast elkaar, daar zal het 'm inzitten;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6RnAFn3K9np5ji-ufJrhKDe7s4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cCx6wjMp70Jz3UMTRMZL88Du.png?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

mir4dor schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:06:
Dank voor jullie snelle antwoord. In de starter base liggen de patches naast elkaar, daar zal het 'm inzitten;
[Afbeelding]
Die linkse 2 miners for sure :P
als je met je cursor op de mijn gaat staan, dan zie hoeveel en van welke soort grondstoffen er in hun bereik zitten. Gelukkig is het makkelijk genoeg automatisch uit te filteren :P

spoiler:
* heuveltje heeft bedacht dat hij wel klaar is met gleba. de LDS en blue chips moeten maar vanaf nauvis ingescheept worden.

Meer gleba perikelen :X
spoiler:
Ok net als ik weg wel gaan komt er weer zon grote stomper aan, die mijn boomfarm molt :( . Ok THIS MEANS WAR !! dan word het nu toch tijd voor serieuzer werk. 6 Tesla torens bij Fulgora besteld neergezet. Vervolgens blijken die 1mw per stuk te zijn, wat mijn energie verbruik op gleba verdubbelt :X Netjes ingesteld met het prio systeem dat ze alleen op de "Big en Medium" Stompers schieten, laat de normale lasertorens maar op de kleintjes mikken. 5 Min later zie ik er op de radar Weer zon grote stomer aanlopen, vergezelt van wat kleiner grut. >:) Lets watch the carnage !!

Erm. de stompert wandelt schud de lasers af of het niks is, loop recht over de tesla heen. En loopt weer weg alsof hij niet eens iets gemerkt heeft. Weer alles stuk.....

Maar wacht even waarom schoot de tesla niet ? Heb ik de verkeerde prios geselecteerd ? Hover ik over die stomper. Hold on. Dat enorme ding is een "small" stomper ????? Holy smokes. Hoe fucking groot is een "big stomper dan ???" * heuveltje thinks we need a bigger boat !!!

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 01-11-2024 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-435
Space Age soundtrack, druk bezig met bugs

Ik speel zelf al tijden op de experimental branch, jullie?

[ Voor 26% gewijzigd door MatHack op 01-11-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:03:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-435
Space Age soundtrack, druk bezig met bugs

Ik speel zelf al tijden op de experimental branch, jullie?
hmm geen idee, ik denk dat steam me weer op de normale heeft gezet :)

Ik bedenk wel bij deze post opeens, dat ik 3 jaar geleden de muziek afgezet heb, en nooit weer aan :P
Nu is factorio wel een spel dat uitnodigt er een podcast bij aan te hebben, maar toch maar checken hoe space agerig het nu klinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@heuveltje Dat van die andere audiobronnen herken ik, ik heb meestal ook wat anders aanstaan als ik Factorio speel. Maar speciaal voor deze eerste playthrough van Space Age probeer ik toch op elke nieuwe sutface (ruimte + planeten) een paar uur te luisteren naar de audio van Factorio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vandaag heb ik eens mooi wat lopen spelen met ongelijke kruisingen voor een 4-sporen netwerk. Het formaat van de tussensteunpunten en de lengte van de hellingbanen maakt het wel een puzzeltje als je er geen enorm kruispunt van wilt maken. Dit wordt waarschijnlijk mijn kruispunt module:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AwUe4FN.jpeg

En hetzelfde maar dan 90graden gedraaid:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EQY1Vv8.jpeg

Wat betreft dlc:
spoiler:
Ik heb nu net Vulcanus en Fulgora achter de rug. Het zijn op zich leuke puzzeltjes, maar ik vind het jammer dat bepaalde tech nu vrij ver is weggestopt. Een voorbeeld hierbij zijn cliff-explosives. coal liquefaction en Artillery. Klopt het overigens dat bij Vulcanus enkel bij het startpunt steenkool aanwezig is, of moet ik nog wat verder de lavaduinen in trekken?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Drumatiko schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:47:
Vandaag heb ik eens mooi wat lopen spelen met ongelijke kruisingen voor een 4-sporen netwerk. Het formaat van de tussensteunpunten en de lengte van de hellingbanen maakt het wel een puzzeltje als je er geen enorm kruispunt van wilt maken. Dit wordt waarschijnlijk mijn kruispunt module:

[Afbeelding]

En hetzelfde maar dan 90graden gedraaid:
[Afbeelding]

Wat betreft dlc:
spoiler:
Ik heb nu net Vulcanus en Fulgora achter de rug. Het zijn op zich leuke puzzeltjes, maar ik vind het jammer dat bepaalde tech nu vrij ver is weggestopt. Een voorbeeld hierbij zijn cliff-explosives. coal liquefaction en Artillery. Klopt het overigens dat bij Vulcanus enkel bij het startpunt steenkool aanwezig is, of moet ik nog wat verder de lavaduinen in trekken?
Ik wil ook altijd een 4-sporen netwerk maken, maar loop er eigenlijk iedere keer weer tegenaan dat de treinen niet efficiënt alle vier de sporen gebruiken. Alleen als je afdwingt dat treinen al op de middelste baan moeten zitten om linksaf te slaan zullen treinen die linksaf moeten de binnenste baan kiezen, anders kiezen ze vrijwel altijd de buitenste baan (omdat dat net een paar tegeltjes korter is als ze weer rechtsaf moeten).

Zou wel een hele mooie toevoeging zijn als je speed limits kon zetten zodat ze op de buitenste baan maar 80 mogen en daardoor de binnenste baan als primaire gebruiken, dan kon je echt op en afritten maken zoals bij een snelweg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Oon schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:15:
[...]

Ik wil ook altijd een 4-sporen netwerk maken, maar loop er eigenlijk iedere keer weer tegenaan dat de treinen niet efficiënt alle vier de sporen gebruiken. Alleen als je afdwingt dat treinen al op de middelste baan moeten zitten om linksaf te slaan zullen treinen die linksaf moeten de binnenste baan kiezen, anders kiezen ze vrijwel altijd de buitenste baan (omdat dat net een paar tegeltjes korter is als ze weer rechtsaf moeten).

Zou wel een hele mooie toevoeging zijn als je speed limits kon zetten zodat ze op de buitenste baan maar 80 mogen en daardoor de binnenste baan als primaire gebruiken, dan kon je echt op en afritten maken zoals bij een snelweg :o
Bij mij zijn de grootste aantallen treinen toch de iron/copper ore treinen, je zou natuurlijk de copper ore stations alleen op de binnenste banen kunnen aansluiten en de iron ore op de buitenste oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat je er lokaal niet aan zult ontkomen dat treinverkeer zich op een van de banen voorsorteert i.v.m. de kortere afstand. Je kunt eventueel wel het verkeer sturen met tactics geplaatste wissels en op/afritten waardoor je treinen kunt dwingen om de binnen of buitenbaan te nemen. Allicht dat je met combinators the seinen bij wissels kunt koppelen aan het aantal rode seinen in de daarna volgende baanvakken en daarmee preventief treinen kunt laten omrijden. Het wordt dan wel vrij snel complex, want hoe zorg je ervoor dat je lokaal bestemmingsverkeer niet wegstuurt?

Het mooie van 4-baans spoor is dat je net wat meer mogelijkheden hebt voor treinen om bij een lokale file om te rijden, maar bij gebruik van lokale treinbuffers op de stations zou dat eigenlijk niet mogen gebeuren.

Edit:
Overigens kies ik ook voor het 4-sporen systeem omdat je daarbij een goed excuus hebt om complexe knooppunten te maken :Y) . Deze variant is iets korter dan degene van gisteren doordat de oprit achter het kruispunt ligt en de afrit voor het kruispunt. Omdat deze meer kruisingen heeft zal hier de treincapaciteit iets lager liggen dan bij de grote kruising, maar deze is net wat makkelijker in te passen als er weinig ruimte is. De volgende stap zijn T-splitsingen, maar dat zal wel meevallen qua complexiteit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RCTcLBf.jpeg

[ Voor 15% gewijzigd door Drumatiko op 02-11-2024 09:54 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
@Drumatiko Als er geen (redelijke) alternatieve routes beschikbaar zijn om de bestemming te bereiken zal een trein niet afwijken van zijn route ongeacht het aantal extra strafpunten die bijvoorbeeld circuit red signals genereren. En dus stoppen voor het rode licht, dat maakt trein beinvloeding via circuit red signals erg ingewikkeld als je bestemmingsverkeer zo min mogelijk wilt hinderen. Ik heb nog niet de ideale oplossing met circuits weten te vnden.

Een hele simpele, maar wel doeltreffende oplossing om meer treinen op de binnen banen te laten rijden is een dummy stop op de buiten banen te plaatsen, het zorgt ervoor dat alle routes over dat segment strafpunten krijgen. In de praktijk zal je zien dat alleen treinen die over dat segment moeten rijden om hun bestemming te bereiken die route nemen, alle andere zullen de binnen banen prefereren. Het nadeel van deze oplossing is dat deze door de grote hoeveelheid strafpunten die een stop genereert het een vrij statische oplossing is en persoonlijk vind ik het niet zo mooi om dummy stations te moeten plaatsen en dus zichtbaar te hebben.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

squaddie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:44:
Een hele simpele, maar wel doeltreffende oplossing om meer treinen op de binnen banen te laten rijden is een dummy stop op de buiten banen te plaatsen, het zorgt ervoor dat alle routes over dat segment strafpunten krijgen. In de praktijk zal je zien dat alleen treinen die over dat segment moeten rijden om hun bestemming te bereiken die route nemen, alle andere zullen de binnen banen prefereren. Het nadeel van deze oplossing is dat deze door de grote hoeveelheid strafpunten die een stop genereert het een vrij statische oplossing is en persoonlijk vind ik het niet zo mooi om dummy stations te moeten plaatsen en dus zichtbaar te hebben.
Niet een oplossing voor iedereen, maar het zou wel een mooi idee zijn voor een mod; een trein stop die als dummy geldt, geen naam heeft, niet in de lijstjes of op de map terug komt (dus ook niet selecteerbaar) en plat op de rails ligt.
Misschien dat er een simpelere manier is om in te haken op de trein pathfinder om daar een hele hoge penalty aan toe te voegen, maar dit zou wel een oplossing kunnen zijn.

Ben alleen wel benieuwd wat de performance impact daarvan zou zijn, ik neem aan dat dat per segment gecached wordt en dus weinig invloed heeft maar als je een paar honderd treinen hebt rijden zijn het sowieso al heel wat segmenten die gecheckt moeten worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 11:59
spoiler:
Ik vandaag vol goede moed met mn eerste space vlot (zo ziet dat ding er letterlijk uit, no streamlining) opweg naar de planeet vulcano met wat basis dingen om een nieuwe basis te bouwen.
Kom er na 4 uur achter dat ik helemaal nog niet klaar ben om uberhaupt er "veilig" heen te vliegen, laat staan snel en eenvoudig een nieuwe basis op te bouwen.
Ik ben er uiteindelijk zeer zwaar gehavend aangekomen, en heb met wat basis materialen iets proberen te bouwen wat nog niet eens leek op een starter basis op de home planet. heb 1 uur gespendeert om uit te vinden dat ik met een pomp lava kan pompen...
Ook jammer dat ik als space mannetje niet op mn space vlot kan rondlopen... nu werkt het space vlot niet erg lekker naar mijn mening.

Kortom oude save geladen en eerst maar goed preppen voordat ik weer een poging ga doen.
Was wel leuk puzzelen en een hoop geleerd voor de volgende keer dat ik er heen ga, maar dan kom ik meer voorbereid ;)
Ook kwa defence op mn "home" planeet was t nog niet op orde, en tja dan gaan vele alarm bellen tegelijk af waar je letterlijk niets kunt doen, want je bent er fysiek niet (en mn robots ook niet).
Soms lijkt dit spel meer op een puzzel spel dan een eenvoudige bouw game. Heerlijke tijd verbrander.

Vind t trouwens erg jammer dat de explosives om cliffs op te ruimen heel diep in de research tree gepositioneerd staan. erg ellendig want moet om dingen heen bouwen in mn starter base...

[ Voor 24% gewijzigd door Luxurydiver op 03-11-2024 14:38 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
Had net bijna de dlc gekocht tot ik zag dat ik nog maar 30 uur had gespeeld sinds release (veel minder dan Satisfactory en Dyson Sphere), maar ik ga nu wel weer een playtrough beginnen. Heb ik dan wat aan de dlc of is dat echt endgame content?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Beakzz schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:41:
Had net bijna de dlc gekocht tot ik zag dat ik nog maar 30 uur had gespeeld sinds release (veel minder dan Satisfactory en Dyson Sphere), maar ik ga nu wel weer een playtrough beginnen. Heb ik dan wat aan de dlc of is dat echt endgame content?
De DLC wijzigt ook daadwerkelijk een deel van de tech tree, dus het is niet aan te raden om eerste de vanilla game tot het einde te spelen, dan de DLC te kopen en op dezelfde save verder te gaan.
Wat je natuurlijk wel kunt doen, gezien je geringe aantal uren, is een vanilla game tot het einde te spelen, dan kun je gewend raken aan de game, etc. En daarna de DLC kopen en een nieuwe game beginnen met alle nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Inmiddels lekker bezig op Fulgora. Vroeg me nog wel iets af

spoiler:
Als je over elevated train rails 'heenvliegt' in je mech armor, word je dan nog steeds geschept door een trein of rijdt die dan onder je door?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Goh, ik kom er net achter dat fluid inputs nu omwisselen als je een blueprint flipt.
Zal vast in een van de FFFs hebben gestaan, maar dat is dan niet blijven hangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bBuZMvJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cf3bKzB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ondertussen ook lekker bezig met de puzzel die Fulgora heet.

spoiler:
Al een paar keer foutjes uit mijn recycling plant moeten halen omdat ie weer eens vastliep. Maar nu lijkt hij goed te lopen en kan ik druk bezig om de science packs van Fulgora te bouwen.
Mugwump schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:33:
Inmiddels lekker bezig op Fulgora. Vroeg me nog wel iets af

spoiler:
Als je over elevated train rails 'heenvliegt' in je mech armor, word je dan nog steeds geschept door een trein of rijdt die dan onder je door?
spoiler:
Voor zover ik weet wordt je dan nog steeds niet geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

gleba vraag
spoiler:
Weet iemand hoe aliens werken op gleba ?
Is dat hetzelfde dat ze steeds parties uitzenden die steeds verder biter nests bouwen.
Ik heb nu ruim alles rond mijn "spore cloud" uitgeroeid. maar vraag ik wel af hoe je ze daarbuiten met houden. gezien je met die paar 100k steen waar je mee begint niet echt een muur (en landfill fundering) rondom je cloud kunt bouwen.

Space platform geklooi :P
spoiler:
Ik had een paar spaceships die tussen 2 planeten pendelen om science en een paar extra materialen naar Nauvis te brengen. Die waren simpel opgezet 1 van alles wat je nodig hebt. iets van 120 ton, en gingen 64km/s . Dus een paar minuten prima tussen planeten. Prima als je een berg ijzer vervoortt, maar nu we fruit gaan vervoeren moet dat sneller kunnen.

dus een 2e thruster erbij, Ow blijkbaar kan ik 1 al niet van genoeg brandstof voorzien. we need more power ! Lang verhaal kort, 2 uur, 10 redesigns later, meer smelters, meer turrets, meeer chem plants, meer alles.
En opeens heb ik een 240 ton behemoth. Die nog steeds niet harder kan dan 80KM/H zonder dat de turrets out of ammo raken....... I think i need a redesign.

Heeft er iemand nog wat theorien over een schip sneller maken ? Is het alleen mass wat boeit ? Is een smaller langwerpig schip beter omdat het minder astroiden kapot moet schieten ?

note, mijn eigen enterprise-D kan veel sneller, maar die hangt regelmatig een uur te niksen om fuel en ammo op bouwen. De Gleba Giblet hangt niet meer dan 45 seconden boven een planet voor hij weer omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
MatHack schreef op zondag 3 november 2024 @ 23:55:
Ondertussen ook lekker bezig met de puzzel die Fulgora heet.

spoiler:
Al een paar keer foutjes uit mijn recycling plant moeten halen omdat ie weer eens vastliep. Maar nu lijkt hij goed te lopen en kan ik druk bezig om de science packs van Fulgora te bouwen.

[...]

spoiler:
Voor zover ik weet wordt je dan nog steeds niet geraakt.
spoiler:
Ja het is wel even klooien. Het lastige is ook dat het vooral die kleine eilandjes zijn waar bakken met scrap te vinden is, maar daar heb je weer niet echt ruimte om te bouwen. Ik had uiteindelijk een vrij groot eiland met ruimte om te bouwen en nog een andere redelijk groot eiland ernaast en een kleine met een flinke scrap patch die ik kon verbinden met power poles. Duurt ff voordat je de elevated train rails hebt, maar daarna is het een kwestie van scrap minen op het kleine eilandje en met een trein naar het grote eiland brengen. Het andere eilandje gebruikt om een hele bak met accumulators neer te gooien.

Het is ook wel even wat gepuzzel qua recycling. Mijn opzet is gewoon recyclers die scrap recyclen en de output gaat dan op een sushi belt met daaraan per resource een provider chest als buffer en daarachter weer een belt die de afvoer richting m'n 'afvalverbranding' regelt. Dat is weer een sushi belt met recyclers erin die alles recyclen tot er niets meer overblijft.

Ik had eerst nog wat lopen klooien met afvalverbranders voor specifieke resources en moeilijke dingen met circuit networks om ook het afval weer naar een volgende verbrander te hijsen enz, maar met turbo belts en voldoende recyclers is dat niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:15:
gleba vraag
spoiler:
Weet iemand hoe aliens werken op gleba ?
Is dat hetzelfde dat ze steeds parties uitzenden die steeds verder biter nests bouwen.
Ik heb nu ruim alles rond mijn "spore cloud" uitgeroeid. maar vraag ik wel af hoe je ze daarbuiten met houden. gezien je met die paar 100k steen waar je mee begint niet echt een muur (en landfill fundering) rondom je cloud kunt bouwen.
spoiler:
Volgens https://www.factorio.com/blog/post/fff-424 kunnen de spawners (Egg Rafts) alleen in ondiep water voorkomen. Er staat helaas niets in over mogelijke expansions parties. Die muur gaat je overigens niet helpen tegen de hogere levels pentapods.

Ik heb zelf Gleba voor het laatst bewaard, dus ik heb daar nog niet echt op gebouwd, dus ik kan je verder nog niet helpen op dat vlak. Ik ben er een keer op geland in een save, wat rondgekeken naar de resources, etc. Maar echt een basis bouwen heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
anboni schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:53:
Goh, ik kom er net achter dat fluid inputs nu omwisselen als je een blueprint flipt.
Zal vast in een van de FFFs hebben gestaan, maar dat is dan niet blijven hangen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag het in een 'no spoiler' YT-filmpje van Nilaus voorbij komen.
Het maakt het symmetrisch ontwerpen van chemical plants een stuk makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Nu online
Vulcanus/naar eerste planeet
spoiler:
Nou wat een avontuur... had gelukkig eerst op home planet met mijn tank een redelijke marge gemaakt tussen mijn pollution cloud en enemy bases.
Vervolgens het platform zonder mezelf gelanceerd naar de volgende planeet, om dan te ontdekken waarom ik niet kon landen...
Mezelf de lucht in geschoten, opnieuw vertrokken. Mijn ammo is ongeveer op tegen dat ik aan Vulcanus aankom, maar hij kan snel genoeg terug bijmaken om daar niet in de problemen te komen, al kan dat platform nog wel beter/veiliger worden. Ik hoop dat asteroides niet sterker/groter worden op zelfde traject.

Het probleem: Je moet alle inventory, ammo slots etc achterlaten: Logisch! want je begint op elke planeet van nul...
Na dus een heel lange weg met manual crafting, een iron/steel + copper foundry kunnen opzetten, solar panels en dergelijke, om dan te bedenken: zeg hoe geraak ik eigenlijk terug? Oh nee, ik moet helemaal opnieuw een rocket opzetten, heb ik daar wel tijd voor, want die stomme biters zijn natuurlijk aan het uitbreiden op Nauvis richting mijn cloud, en heb niet zoveel defenses staan.

Om dan te ontdekken dat ik dus gewoon orbital drop pods kan laten vallen zonder een cargo landing pad te moeten maken en dat ik dus mijn platform had kunnen volsteken met nuttige items zoals belts, solar, ... om mijn start VEEL sneller te maken.

Heb nu het platform een heen en terug vlucht laten doen met heel wat essentials, en items voor een rocket platform te maken - met behulp van wat roboports op nauvis.
Nu nog de items voor een raket maken/doorsturen zodat ik even terug naar Nauvis kan alles in orde kan gaan zetten, en dan op het gemak eens zien hoe ik terug naar Vulcanus kan MET items om daar een zelfvoorzienende planeet van te maken ipv mijn starter base. Ben er ook al te lang bezig om te willen herladen en opnieuw te beginnen :-)

Heel leuke toevoegingen, maar als je er blind in gaat mis je wel wat belangrijke zaken. Maakt het wel leuk en spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06
spoiler:
Echt zo dom, geen seconde nagedacht dat er turrets op de space platforms konden staan. Vond het al zo raar dat anderen zo snel al naar de planeten konden. Maar goed met 54 Laserturrets en nuclear power is het ook prima te doen:)

[ Voor 7% gewijzigd door Pendora op 04-11-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marzman95
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:17
Pendora schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:23:
spoiler:
Echt zo dom, geen seconde nagedacht dat er turrets op de space platforms konden staan. Vond het al zo raar dat anderen zo snel al naar de planeten konden. Maar goed met 54 Laserturrets en nuclear power is het ook prima te doen:)
spoiler:
Ik had dit ook, na 25 uur voorbereiden en issues op Nauvis oplossen. Totdat ik in een zwerm astroïden terecht kwam en rechtsomkeert heb gemaakt. Enkele turrets toegevoegd, maar dat bleek toch te weinig. Vanavond maar eens met meer (laser)turrets een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Pendora schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:23:
spoiler:
spoiler:
Het scheelt inderdaad wel dat ik dit soort kleine dingetjes al had opgepikt uit van wat streamers die de prerelease versie konden spelen.

Maar zo zijn er ook nog wel van die andere kleine dingen waar ik pas later achterkom. Het duurde ff voordat ik doorhad hoe ik op Fulgora aan light oil kwam. Als je het weet, dan ligt het ook wel voor de hand, maar ja.

Hebben jullie overigens zulke gigantische platformen? Ik produceer gewoon gele ammo en heb dan een turret of 10 aan de voorkant staan en nog wat aan de zijkanten. Dat is meer dan genoeg voor in ieder geval Vulcanus en Fulgora. Zorg altijd wel dat m'n belt dan ook vol ligt met ammo d.m.v. een circuit condition voordat ik weer vertrek. 1 keer verkeerd geconfigureerd en toen lag m'n halve platform aan gort voordat ik er erg in had. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Mugwump op 04-11-2024 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Nog een tip waar ik gisteren achter kwam, en in vanilla nooit tegenaan liep: Maak een blueprint book met upgrade/deconstruction planners. En dan uit het blueprint book de juiste planners op je hotbar zetten.
Voorheen had ik deze (voornamelijk deconstruction planners), gewoon in mijn inventory. Maar aangezien je nu je hele inventory moet legen als je wil reizen tussen planeten had ik op elke planeet natuurlijk andere instanties van dezelfde planners en moest ik deze elke keer opnieuw op de hotbar mappen als ik van planeet wisselde.

@Mugwump Ook hier alleen nog maar een space ship dat naar de eerste drie planeten kan reizen:
spoiler: Mijn huidige space ship design, inclusief screenshot
Ik gebruik trouwens ook nog de platform hub om max 750 ammo in op te slaan, heb ik een beetje buffer. Maar uiteindelijk is de beperkende factor op het moment de brandstof.

Volgens mij kan hij nog wel kleiner/lichter, want ik heb de walls nog niet nodig gehad en volgens mij overproduceer ik ook wel iets qua power, dus een paar zonnepanelen/accumulators minder kan ook nog wel. De astroid collectors, zonnepanelen en accumulators zijn allemaal uncommon quality.

Dit is 970 platform tiles, waarvan 84 dus een wall hebben. Totale gewicht is 234 tons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRUxq2KZhgy5dO4g8V-zehuUlKs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fuM5gZW7Nht70GMPYhM6cvdM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
MatHack schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:02:
Nog een tip waar ik gisteren achter kwam, en in vanilla nooit tegenaan liep: Maak een blueprint book met upgrade/deconstruction planners. En dan uit het blueprint book de juiste planners op je hotbar zetten.
Voorheen had ik deze (voornamelijk deconstruction planners), gewoon in mijn inventory. Maar aangezien je nu je hele inventory moet legen als je wil reizen tussen planeten had ik op elke planeet natuurlijk andere instanties van dezelfde planners en moest ik deze elke keer opnieuw op de hotbar mappen als ik van planeet wisselde.

@Mugwump Ook hier alleen nog maar een space ship dat naar de eerste drie planeten kan reizen:
spoiler: Mijn huidige space ship design, inclusief screenshot
Ik gebruik trouwens ook nog de platform hub om max 750 ammo in op te slaan, heb ik een beetje buffer. Maar uiteindelijk is de beperkende factor op het moment de brandstof.

Volgens mij kan hij nog wel kleiner/lichter, want ik heb de walls nog niet nodig gehad en volgens mij overproduceer ik ook wel iets qua power, dus een paar zonnepanelen/accumulators minder kan ook nog wel. De astroid collectors, zonnepanelen en accumulators zijn allemaal uncommon quality.

Dit is 970 platform tiles, waarvan 84 dus een wall hebben. Totale gewicht is 234 tons.

[Afbeelding]
Ik ben echt veel slordiger dan de meesten hier zie ik al wel. :P

spoiler:
Ik heb nog redelijk wat loze ruimte op m'n platform, 5 thrusters en 3 buffer tanks voor zowel brandstof als oxidizer waar ik minimaal 15k per tank in laat lopen voordat ik weer vertrek. Bovendien flikker ik overbodige asteroid chunks en grondstoffen als erts, carbon en ice gewoon van m'n platform af o.b.v. circuit logic.
Verre van efficiënt allemaal, maar meer dan voldoende om de incidentele science tussen planeten te transporteren.
M'n eerste platform produceert space science, de andere twee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
spoiler:
Na tweede poging en naar mijn mening een flink gepantserd vlot te hebben gemaakt, wederom gehavend aangekomen.
Domme fout gemaakt om 20 lasers op mn schip te zetten en tja dan vlieg je door t asteroid veld en kom je zonder stroom en wordt de helft van je schip kapot gemaakt. Nee nog geen nuclear installed op mn schip, das wellicht ook een idee.
Zag in een spoiler dat turrets met normale ammo werken.. harde leerles daar ik weer lekker moet gaan ombouwen nu.

Mn thuis basis is zo goed als af en er valt niets meer te researchen. Ook defence top voor elkaar, dus ik wil graag vertrekken naar een nieuwe planeet. Maar tja moet je wel flink puzzelen om veilig aan te komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Luxurydiver schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:43:
spoiler:
Na tweede poging en naar mijn mening een flink gepantserd vlot te hebben gemaakt, wederom gehavend aangekomen.
Domme fout gemaakt om 20 lasers op mn schip te zetten en tja dan vlieg je door t asteroid veld en kom je zonder stroom en wordt de helft van je schip kapot gemaakt. Nee nog geen nuclear installed op mn schip, das wellicht ook een idee.
Zag in een spoiler dat turrets met normale ammo werken.. harde leerles daar ik weer lekker moet gaan ombouwen nu.

Mn thuis basis is zo goed als af en er valt niets meer te researchen. Ook defence top voor elkaar, dus ik wil graag vertrekken naar een nieuwe planeet. Maar tja moet je wel flink puzzelen om veilig aan te komen ;)
Lasers zijn een stuk minder de shit dan ze geweest zijn. de meeste "enemies" hebben voortaan een behoorlijke resistentie tegen laser. Kun je zien als je er overheen hovert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eathan
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gH71rn4ySNkSbJE8andAm-UFakw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KSZQaWt7bbwnI6kshIO31h1r.png?f=fotoalbum_large

dit is op het moment mijn design voor naar Vulcanus en Fulgora.
Gleba ben ik nog niet naartoe gegaan, maar zal denk ik het zelfde worden.
het weegt 284 ton, en doet een planeet aan in 1 minuut 10.
alleen naar Fulgora heb ik nu wat power problems, dus voor die wil ik power vervangen voor nuclear.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Ach een paar zonnepanelen vervangen door legendary exemplaren toch? Althans, dat leek voor mij voldoende te zijn, al was mijn schip ook fors kleiner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
spoiler:
Laat ik mijn bouwboot ook maar delen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KjZLqgs.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Rdtvcq.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gbZZsiW.jpeg

Vulcanus en Fulgora heb ik ondertussen min of meer "compleet" qua productie research, en de volgende stap is op Gleba een werkende fabriek te bouwen. Ik heb er al de nodige gebouwen unlocked, maar ik kijk er gek genoeg tegenop om die fabriek uit de grond te stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
breadje schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:11:
Ach een paar zonnepanelen vervangen door legendary exemplaren toch? Althans, dat leek voor mij voldoende te zijn, al was mijn schip ook fors kleiner.
zover ben ik nog niet met quality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gleba is klaar, dus op naar Aquilo

Na een korte verkenning bleek enterprise-d niet opgewassen voor die tocht.
Enterprise-E t/m Enterprise-k Waren een leerproces.
Enterprise-I Heeft Aquilo gehaald, maar heeft helaas geen resources meer voor de terugweg.
Nog niet over uit of ik ga save scummen of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:48
Drumatiko schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:27:
spoiler:

Vulcanus en Fulgora heb ik ondertussen min of meer "compleet" qua productie research, en de volgende stap is op Gleba een werkende fabriek te bouwen. Ik heb er al de nodige gebouwen unlocked, maar ik kijk er gek genoeg tegenop om die fabriek uit de grond te stampen.
Haha, there is no such thing as overkill _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eathan schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:29:
spoiler:
[Afbeelding]

dit is op het moment mijn design voor naar Vulcanus en Fulgora.
Gleba ben ik nog niet naartoe gegaan, maar zal denk ik het zelfde worden.
het weegt 284 ton, en doet een planeet aan in 1 minuut 10.
alleen naar Fulgora heb ik nu wat power problems, dus voor die wil ik power vervangen voor nuclear.
Drumatiko schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:27:
spoiler:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Cosmoteer vibes :D
(Ook een leuke game als je dat nog niet kende, btw!)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2024 09:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Ja ik heb er nu 50 uur in steken, volledig vanilla, heel leuk spel. Thuisbasis is perfect, alles mooi met 5 tegels dikke muur beschermt en lasers erachter, overal roboports ook voor herstellingen uit te voeren. Die kan ik makkelijk 10 uur alleen laten .

Mijn spaceship is een nogal brak ding in vergelijking met dit maar het is wel gelukt om naar Vulcanus te gaan. Daar heb ik gisteren in 3 uur al de helft van mijn raket geautomatiseerd.
Het is een serieus puzzelwerkje op een nieuwe planeet, vinden hoe je bepaalde resources kan maken, als je het al jaren anders gewend bent. Maar is dus gelukt.

Wel 5 keer dingen vergeten en dan maar een save gereload om nog snel die specifieke dingen mee te pakken op mijn spaceplatform. Maakt het toch een stuk makkelijker om een nieuwe planeet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Satangel schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:06:
Wel 5 keer dingen vergeten en dan maar een save gereload om nog snel die specifieke dingen mee te pakken op mijn spaceplatform. Maakt het toch een stuk makkelijker om een nieuwe planeet!
Ja ik save scrum in dat soort gevallen ook gewoon. Factorio is niet een game die je heel erg aan de hand meeneemt (zoals vaker in het sandbox genre). In theorie kun je zonder enige voorbereiding alles op Vulcanus wel van de grond af aan opbouwen door de stenen / bomen te minen enzo, maar dat duurt wel heel lang. Bovendien is het vrij makkelijk om wat mee te nemen van je home planet om sneller tungsten ore beschikbaar te krijgen:

spoiler:
Demolishers zijn vrij makkelijk te slopen met een tank en uranium cannon shells als je physical damage upgrade research een paar niveautjes omhoog hebt. Op 7 of 8 zit je al op 10k phsyical damage per shell.
Als je dan die wormen van achter aanvalt, dan doen ze je ook niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:21:
[...]

Ja ik save scrum in dat soort gevallen ook gewoon. Factorio is niet een game die je heel erg aan de hand meeneemt (zoals vaker in het sandbox genre). In theorie kun je zonder enige voorbereiding alles op Vulcanus wel van de grond af aan opbouwen door de stenen / bomen te minen enzo, maar dat duurt wel heel lang. Bovendien is het vrij makkelijk om wat mee te nemen van je home planet om sneller tungsten ore beschikbaar te krijgen:

spoiler:
Demolishers zijn vrij makkelijk te slopen met een tank en uranium cannon shells als je physical damage upgrade research een paar niveautjes omhoog hebt. Op 7 of 8 zit je al op 10k phsyical damage per shell.
Als je dan die wormen van achter aanvalt, dan doen ze je ook niet heel veel.
Ah dat is goed om te horen, ik heb zeker Physical damage al wat geresearched. Ben het van plan met Artillery te doen momenteel, we'll see.

spoiler:
Als je 1 zo'n demolisher aanvalt, vallen ze dan allemaal aan? Ik neem aan dat de demolisher die doodgaat, zijn territorium wordt dan vrij om op te bouwen?

spoiler:
Is het trouwens zo dat hoe groter je spaceplatform is, hoe meer thrust je nodig hebt? Lijkt me logisch maar wil het zeker zijn. Zo'n mastodonten als hier boven gepost moeten toch wel een heel stuk meer kosten qua brandstof dan de mijne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Nu online
Misschien nog een tip voor wie het gemist had net als ik - tot ik het toevallig tegenkwam in mijn spel. Lijkt me geen spoiler nodig te hebben:
- Tanks hebben nu een grid layout. Je kan daar dus shields, personal lasers, exoskelet en dergelijke insteken.

Dat maakt het opkuisen van basissen nog iets eenvoudiger. Geen overpowered gedoe, maar zorgt dat je iets minder vaak moet stoppen om die tank te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Satangel schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:55:
[...]

Ah dat is goed om te horen, ik heb zeker Physical damage al wat geresearched. Ben het van plan met Artillery te doen momenteel, we'll see.

spoiler:
Als je 1 zo'n demolisher aanvalt, vallen ze dan allemaal aan? Ik neem aan dat de demolisher die doodgaat, zijn territorium wordt dan vrij om op te bouwen?

spoiler:
Is het trouwens zo dat hoe groter je spaceplatform is, hoe meer thrust je nodig hebt? Lijkt me logisch maar wil het zeker zijn. Zo'n mastodonten als hier boven gepost moeten toch wel een heel stuk meer kosten qua brandstof dan de mijne
spoiler:
Nee, demolishers blijven in hun eigen gebied en het werkt inderdaad zo dat wanneer je een demolisher doodmaakt dat gebied vrijkomt om op te bouwen.

Qua spaceplatform heeft het volgens mij vooral impact op je snelheid en kun je 1 met 1 normal thruster al wel vooruit komen, al gaat het traag. Vond deze calculator al weet ik niet of de formules helemaal correct zijn:
https://www.desmos.com/calculator/eykhbatbn6

p.s. we zijn inmiddels alweer even onderweg met Space Age. Zijn er richtlijnen voor hoe lang we zaken in spoilers blijven zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Mugwump op 05-11-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:28
MatHack schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:13:
[...]

In theorie maakt de volgorde van de drie planeten niets uit, ze hebben elk iets te bieden, maar van wat ik heb gezien is de algemene consensus van de community:
spoiler:
Vulcanus, Fulgora, Gleba
spoiler:
Van het weekend ook een begin gemaakt met een basis op Vulcanus. waren wel wat pogingen nodig voordat ik daar landde:
  • Te weinig fuel, aanpassingen gedaan
  • Space ship naar de gort door asteriods
  • Nieuwe poging met lasers, suboptimaal
  • Nieuwe poging met turrets, stukken beter!
  • Vergeten mezelf mee te nemen op de reis
  • Daarna wel gelukt om daar te landen, zelf met cargo drop point (o.i.d.)
Na een aantal iteraties heb ik een ship wat goed op en neer kan en zelfvoorzienend is qua ammo. Even wachten op fuel en gaan met die banaan. Heb al een paar trips gemaakt om wat missende onderdelen alsnog te laten droppen.

Inmiddels een aantal foundries draaien en langzaamaan alles aan het ontdekken/opzetten :)

(...)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:25

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:19:
p.s. we zijn inmiddels alweer even onderweg met Space Age. Zijn er richtlijnen voor hoe lang we zaken in spoilers blijven zetten?
Wat mij betreft gaan we daar nog tot eind deze week mee door. Dan zouden de echte die-hards toch inmiddels wel genoeg gespeeld moeten hebben om niet meer verrast te kunnen worden door spoilers, en wordt het topic vanaf komende week weer wat prettiger leesbaar :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mugwump schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:19:
[...]

Qua spaceplatform heeft het volgens mij vooral impact op je snelheid en kun je 1 met 1 normal thruster al wel vooruit komen, al gaat het traag. Vond deze calculator al weet ik niet of de formules helemaal correct zijn:
https://www.desmos.com/calculator/eykhbatbn6
[/spoiler]
spoiler:
Ik was dezelfde vraag ook al aan het zoeken, maar kon nergens harde cijfers daarover vinden
Interesant link, deze houd ook breedte aan als een factor. Dan zou ik toch echt mijn schip eens opnieuw moeten designgen, dat is nu breder dan het lang is :P
(ik vervloek echt dat een inserter niets uit een cargo-bay kan pakken :( )

Ben die link wat beter aan het bekijken, maar ik snap eigenlijk niet hoe ik die aflees. jij wel ? Wat zijn die rode en blauwe en groene lijn ? En als ik de uitslag mag geloven heeft mass eigenlijk maar zeer weinig invloed.

In SE had je ook nog een "geen recht vlak" boete. Vraag me af of die ook meegekomen is naar SA.

Overigens handig voor de vergelijking. een thruster gebruikt 120fluid per seconden, een chem plant maakt er 40. Dus je hebt er al 3 nodig om 1 thruster continu te laten draaien. Er van uitgaande dat je geen enorme buffers hebt.

Overigens blijkt dat als je wat verder in het spel bent, opeens veel beter is om gewoon alle science op gleba af te handelen. Dus mijn endurance-spacerace schip is opeens overbodig :P
Satangel schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:06:
Ja ik heb er nu 50 uur in steken, volledig vanilla, heel leuk spel. Thuisbasis is perfect, alles mooi met 5 tegels dikke muur beschermt en lasers erachter, overal roboports ook voor herstellingen uit te voeren. Die kan ik makkelijk 10 uur alleen laten .

Mijn spaceship is een nogal brak ding in vergelijking met dit maar het is wel gelukt om naar Vulcanus te gaan. Daar heb ik gisteren in 3 uur al de helft van mijn raket geautomatiseerd.
Het is een serieus puzzelwerkje op een nieuwe planeet, vinden hoe je bepaalde resources kan maken, als je het al jaren anders gewend bent. Maar is dus gelukt.

spoiler:
Tip, Je kunt gewoon je schip heen en weer sturen om dingen op te halen, zonder er zelf in te zitten :P
Zou niet meer dan een paar minuten per rondvlucht moeten duren.

Overigens is Vulcanus by far de meest "normale" planeet kwa fabriek van de 3. alleen vervang je smelters door foundries. Gleba is echt even anders denken, doet me meer aan mijn "cube mod" run denken.

Je hoeft trouwens niet meteen heel de rocket te automatiseren. je kunt ook een gedeelte van de rocket parts laten droppen vanuit een andere planeet zodat je vast een en ander kunt unlocken.

Ow en met schade en schande geleerd. ik heb maar in de orders opgenomen dat hij niet mag vertrekken met <150 kogels aan boord. :X

[ Voor 41% gewijzigd door heuveltje op 05-11-2024 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik merk zelf dat ik nog niet bezig ben met het automatiseren van de routes van de planeten, ik heb nu gewoon een aantal space ships die ik zelf heen en weer stuur die dan requests vervullen terwijl ze in orbit hangen en dan weer gestuurd worden naar waar deze materialen heen moeten.

spoiler: Voortgang Vulcancus/Fulgora
Ik heb nu zelf een redelijk goede basis op Fulgora staan, en ben van plan de basis op Vulcanus maar eens goed uit te breiden, ik maak daar bijvoorbeeld wel science, maar nog geen turbo belts :X

Ben wel bijna zover dat ik de mech armor kan bouwen, maar voordat ik dat ga proberen eerst maar eens wat quality modules 3 met hogere quality maken... hopen op een hogere quality mech armor.
In ieder geval weer genoeg ideeën om vanavond mee bezig te gaan...
Satangel schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:55:
[...]

spoiler:
Artillery kun je pas unlocken als je Vulcanus science hebt, nou kan dat in theorie met de tungsten ore van alle stenen in je begingebied. Maar ik zou toch voor andere military opties gaan (zoals als eerder gesuggereerd door @Mugwump) en gewoon de tungsten ore patch gebruiken nadat je de betreffende demolisher hebt vernietigd om je science packs mee te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:46
Bart ® schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:38:
[...]

Wat mij betreft gaan we daar nog tot eind deze week mee door. Dan zouden de echte die-hards toch inmiddels wel genoeg gespeeld moeten hebben om niet meer verrast te kunnen worden door spoilers, en wordt het topic vanaf komende week weer wat prettiger leesbaar :).
Lijkt mij een goed idee. Ik ben nog niet toegekomen aan de nieuwe planeten, ben ook geen die-hard. Maar een beter leesbaar topic is mij de enkele spoiler die ik nog niet wilde weten wel waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:40:
Ik merk zelf dat ik nog niet bezig ben met het automatiseren van de routes van de planeten, ik heb nu gewoon een aantal space ships die ik zelf heen en weer stuur die dan requests vervullen terwijl ze in orbit hangen en dan weer gestuurd worden naar waar deze materialen heen moeten.
Ik moet me ook nog verdiepen in wat je nu met die interupts kan, maar Ik zou me toch even 5 min verdiepen in dat automatiseren :). Want dat scheelt je best wat ge micro manage

Als je ooit met trein schema's in Factorio geklooid heb, is het automatiseren van platformen echt een eitje.
ga naar planeet x als 1 van de volgende items op is. en ga terug naar planeet y als je alle items volgeladen hebt. Zorg wel dat (1 van) de launchpad's het vinkje voor "fullfil requests" aangezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
breadje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 00:23:
[...]

Haha, there is no such thing as overkill _/-\o_
tjah... O-)

spoiler:
De opvolger is al in de maak :+

(en als ik een nieuw spel start, dan maak ik een T-vormig schip zodat ik in de ruimte resources kan farmen)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/js6TANh.jpeg

Ik ben nog wat zoekende naar een mooie collect/vuur modulemaat.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xJRWFrP.jpeg

In mijn vorige schip liep ik tegen wat opslaggebrek aan, dus ditmaal pak ik het iets groter aan zodat ik in één ronde alle science in bulk kan ophalen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/acwXSuD.jpeg

Achteraf had ik de basis voor dit schip beter op vulcanus kunnen maken, mijn basis op nauvis was niet geheel toereikend om zo'n zwaar beest op te bouwen.
.oisyn schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:30:
[...]

[...]

Cosmoteer vibes :D
(Ook een leuke game als je dat nog niet kende, btw!)
Oehh ja dat ziet er ook erg vermakelijk uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
spoiler:
Wat een waardeloze planeet is Gleba zeg }:|

- Ik snap dat je spoils om kunt zetten naar voedingsstoffen (en laten spoilen) om de hoeveelheid spoils te reduceren. Dit zou voor mij een luxe probleem hebben want mijn mini fabriek valt steeds stil door gebrek aan voedingsstoffen omdat er te weinig spoils is.
- Ik snap dat je overal de spoils van je lopende banden weg wilt filteren en wilt recylcen/affakkelen (geen probleem).
- Ik snap dat je productivity modules wilt gebruiken voor de zaden zodat je altijd een positieve flow van zaden hebt (de overbodige zaden kun je ook weer vernietigen).

Zojuist weer mijn minifabriek op gleba weggegooid omdat alles stil komt te liggen door gebrek aan spoils. Als ik dit ooit aan de praat krijg dan weet ik vrij zeker dat ik bij de volgende playtrough die planeet eruit mod. Ik ga het morgen nog een keer proberen met efficiency modules om het verbruik van de voedingsstoffen te reduceren, mogelijk was mijn upkeep te hoog (of de schaal van de fabriek te klein).

Edit:
Och ik zie het al, ik probeerde de fabriek eerst draaiende te houden met jelly terwijl ik beter kon beginnen met de rode yamako boom omdat je daar makkelijk voedingsstoffen uit kan genereren. 8)7

Edit 2: yup, de yamako boom lost het brandstofprobleem op :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OZuTK7O.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door Drumatiko op 05-11-2024 22:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:19

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

spoiler:
Ken je die grap van op Vulcanus gestrand zijn, met je remote tank je mining outpost op Nauvis willen verdedigen en daarbij per ongeluk de enige power pole die de outpost van stroom voorziet kapot te rijden, met geen roboport in de buurt? :F
Mijn main basis krijgt nu geen coal en copper meer. Ben nu langzaam roboports naar de outpost aan het bouwen, die had ik gelukkig wel geautomatiseerd.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

Luukwa

o/

Vraagje; ik speel peaceful dus zonder enemies maar wel met de basissen.
Ben nog niet op 't punt om naar een andere planeet te gaan.
Zijn er met deze mode wel gewoon asteroids en enemies op andere planeten?

Ik vind asteroids niet zon probleem, maar ik zit niet te wachten op enemies e.d.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
Luukwa schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:48:
Vraagje; ik speel peaceful dus zonder enemies maar wel met de basissen.
Ben nog niet op 't punt om naar een andere planeet te gaan.
Zijn er met deze mode wel gewoon asteroids en enemies op andere planeten?

Ik vind asteroids niet zon probleem, maar ik zit niet te wachten op enemies e.d.
Ik speel ook zonder enemies. Ben enkel naar vulcanus gegaan, daar ook geen enemies.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

Luukwa

o/

Freelance schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:26:
[...]

Ik speel ook zonder enemies. Ben enkel naar vulcanus gegaan, daar ook geen enemies.
Maar je moet wel dealen met asteroids? Dat lijkt me namelijk wel geinig.
Wil ook geen dingen missen doordat ik zonder enemies speel, maar ik vind het optimaliseren en automatiseren van mijn basis gewoon het allerleukst, geen zin om constant druk van enemies te voelen.

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
Luukwa schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:27:
[...]

Maar je moet wel dealen met asteroids? Dat lijkt me namelijk wel geinig.
Wil ook geen dingen missen doordat ik zonder enemies speel, maar ik vind het optimaliseren en automatiseren van mijn basis gewoon het allerleukst, geen zin om constant druk van enemies te voelen.
Jazeker, daar kwam the hard way achter!

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Freelance schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:26:
[...]

spoiler:
Je hebt daar dus ook geen destroyers en geblokkeerde gebieden als je met alleen de basissen aan speelt? Want dan ben je meteen de blokkade van tungsten ore kwijt die je met vijanden aan wel hebt, wat ik nog wel een goede drempel vond, en zo erg zijn die destroyers nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
MatHack schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:23:
[...]

spoiler:
Je hebt daar dus ook geen destroyers en geblokkeerde gebieden als je met alleen de basissen aan speelt? Want dan ben je meteen de blokkade van tungsten ore kwijt die je met vijanden aan wel hebt, wat ik nog wel een goede drempel vond, en zo erg zijn die destroyers nou ook weer niet.
spoiler:
Nee, ben inmiddels tungsten aan het minen geen enemies gezien.

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Freelance schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:07:
[...]

spoiler:
Nee, ben inmiddels tungsten aan het minen geen enemies gezien.
spoiler:
Dat vind ik ergens wel sund, dat was toch wel een van de leukere puzzels daar. is ook niet zozeer een enemie als een "hoe gaan we dit aanpakken puzzel" (die ik helaas enigzins gecheesed heb)

Ben wel benieuwd hoe dat op Gleba werkt dan ? hebben ze het recept dan veranderd, of zouden ze een oogjes boom gecreeerd hebben dan :P
Ik zou er op zich ook helemaal geen spijt van hebben, als ik ze daar nog af kon zetten.

Ondertussen ben ik een paar uur verder op aquilo. In het begin vond ik het frustrerend, totdat het klikte, en nu is het best een leuk puzzeltje.

Wel duidelijk dat ze bij sommige planeten met een vrij groot oog naar andere mods hebben gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
[...]

spoiler:
Dat vind ik ergens wel sund, dat was toch wel een van de leukere puzzels daar. is ook niet zozeer een enemie als een "hoe gaan we dit aanpakken puzzel" (die ik helaas enigzins gecheesed heb)

Ben wel benieuwd hoe dat op Gleba werkt dan ? hebben ze het recept dan veranderd, of zouden ze een oogjes boom gecreeerd hebben dan :P
Ik zou er op zich ook helemaal geen spijt van hebben, als ik ze daar nog af kon zetten.

Ondertussen ben ik een paar uur verder op aquilo. In het begin vond ik het frustrerend, totdat het klikte, en nu is het best een leuk puzzeltje.

Wel duidelijk dat ze bij sommige planeten met een vrij groot oog naar andere mods hebben gekeken :P
spoiler:
Je hebt wel de basissen op Gleba, dus daar kun je dan toch de eieren van krijgen (ik neem aan dat je daar op doelt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:24:
[...]

spoiler:
Je hebt wel de basissen op Gleba, dus daar kun je dan toch de eieren van krijgen (ik neem aan dat je daar op doelt)?
spoiler:
ja hoe werkt dat. De stompers etc zijn weg, maar de egg hatches zijn er nog wel ?
en als die spoilen maken ze dan nog wrigglers, of word dat dan ook gewoon spoilage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Vraagje over een platform die boven Vulcanus hangt.
spoiler:
Ik ben zeer gehavend op Vulcanus (eerste planeet) aangekomen. Als ik met hetzelfde platform weer terug naar Nauvis wil, moet ik dan eerst een tweede platform met resources (muurtjes, turrets etc.) naar Vulcanus sturen of kan ik vanuit Nauvis gewoon resources met een raket naar m'n interplanet-platform sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:57:
Vraagje over een platform die boven Vulcanus hangt.
spoiler:
Ik ben zeer gehavend op Vulcanus (eerste planeet) aangekomen. Als ik met hetzelfde platform weer terug naar Nauvis wil, moet ik dan eerst een tweede platform met resources (muurtjes, turrets etc.) naar Vulcanus sturen of kan ik vanuit Nauvis gewoon resources met een raket naar m'n interplanet-platform sturen?
spoiler:
De vraag Iets beter gelezen :)
Platformen kunenn alleen dingen requesten van de planeet waar ze boven hangen.
Dus het ligt er nogal aan of je huidige schip nog in staat is om terug te vliegen :P
als het dat niet is, zul je inderdaad eerst een nieuw (en beter >:) ) platform moeten bouwen op navis.
Dat kan trouwens gewoon op afstand, terwijl je zelf nog op vulcanus rondhangt.

.. voor ik het beter las..

je kunt in de mapview elk platform en planeet zien en op werken. ook al ben je er zelf niet.
(dit gaat er wel vanuit dat je al wat roboports en constructor bots op die planeet hebt)

je zult een nieuwe "rocket launc platform" op vulcanus bouwen. daarmee kun je een rocket bouwen.
Daarna kun je daarmee naar elk platform in orbit van vulcanus vliegen.
je huidige platform hangt denk ik nog boven vulcanus, en dat kan je gebruiken om terug te vliegen.

Je hoeft niet perse alles op vulc te maken, je kunt ook je platform alle grondstoffen op nauvis halen, en vervolgens op vulcanus droppen. om dat proces te versnellen.

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 06-11-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:23:
[...]

spoiler:
De vraag Iets beter gelezen :)
Platformen kunenn alleen dingen requesten van de planeet waar ze boven hangen.
Dus het ligt er nogal aan of je huidige schip nog in staat is om terug te vliegen :P
als het dat niet is, zul je inderdaad eerst een nieuw (en beter >:) ) platform moeten bouwen op navis.
Dat kan trouwens gewoon op afstand, terwijl je zelf nog op vulcanus rondhangt.

.. voor ik het beter las..

je kunt in de mapview elk platform en planeet zien en op werken. ook al ben je er zelf niet.
(dit gaat er wel vanuit dat je al wat roboports en constructor bots op die planeet hebt)

je zult een nieuwe "rocket launc platform" op vulcanus bouwen. daarmee kun je een rocket bouwen.
Daarna kun je daarmee naar elk platform in orbit van vulcanus vliegen.
je huidige platform hangt denk ik nog boven vulcanus, en dat kan je gebruiken om terug te vliegen.

Je hoeft niet perse alles op vulc te maken, je kunt ook je platform alle grondstoffen op nauvis halen, en vervolgens op vulcanus droppen. om dat proces te versnellen.
spoiler:
Als ik dan een 2e platform op Nauvis maak (moet hem Platform 2), en ik stuur deze met hulptroepen naar Vulcanus. Moeten die hulptroepen dan dus eerst naar Vulcanus en dat ik ze dan van Vulcanus naar Platform 1 terug schiet? Of kan ik van Platform 2 direct naar Platform 1 (wanneer ze beiden in een baan om Vulcanus zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:54:
[...]

spoiler:
Als ik dan een 2e platform op Nauvis maak (moet hem Platform 2), en ik stuur deze met hulptroepen naar Vulcanus. Moeten die hulptroepen dan dus eerst naar Vulcanus en dat ik ze dan van Vulcanus naar Platform 1 terug schiet? Of kan ik van Platform 2 direct naar Platform 1 (wanneer ze beiden in een baan om Vulcanus zijn)?
spoiler:
VZIW is er geen manier om van platform naar platform dingen te verschepen.
Maar uiteindelijk wil je toch meerdere platformen. Dus ik zou de 1e even als levend monument beschouwen totdat je vulcanus volledig up and running hebt, en hem dan evt fixen

ik heb tot op heden(70h in) iets van 2500 raketten verschoten, alleen al vanaf nauvis.
Dus ik zou me niet te druk maken over een raket meer of minder ;)

Overigens zijn muurtjes op een spaceship eigenlijk nutteloos. althans bij mij vlogen astroids er toch meteen doorheen.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 06-11-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 14-09 13:14
heuveltje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:08:
[...]

Ik moet me ook nog verdiepen in wat je nu met die interupts kan, maar Ik zou me toch even 5 min verdiepen in dat automatiseren :). Want dat scheelt je best wat ge micro manage
Een simpel voorbeeld waarvoor een interrupt gebruikt kan worden is als de brandstofvoorraad van een trein laag is, stuur de trein naar fuel stop en wacht tot de locmotief is vol geladen met brandstof en als de interrupt voltooid is gaat de trein weer verder op de geplande route. Of een artillery trein die zodra de munitie verschoten is nieuwe munitie gaat laden. Je kan dynamisch de treinroute aanpassen ipv dat je vaste laadplekken in de route zet.

Wat effectief gebeurt is zodra aan de voorwaarde van de interrupt wordt voldaan wordt de ingestelde actie(s) als eerst volgend toegevoegd aan de route en zodra de actie(s) van de interrupts klaar zijn wordt de interrupt weer verwijderd uit de route en vervolgt de trein zijn normale route weer.

spoiler: Iets geavanceerdere toepassing van interrupts
Het volgende voorbeeld werkt alleen als de gespecialiseerde treinen gebruikt en alle laadpunten dezelfde naam hebben en alle lospunten dezelfde naam gebruiken, maar je zou bijvoorbeeld een route kunnen maken met één stop parkeerplaats en circuit condition als voorwaarde zodat de trein ongelimiteerd blijft wachten. Vervolgens maak je een interrupt die als de trein leeg is en een laadpunt beschikbaar is een vracht gaat halen. Een interrupt die als de trein niet leeg is en een lospunt beschikbaar is gaat lossen.

Effectief zal de trein continue op basis van interrupts gaan laden en lossen, maar als er geen laad- of lospunt beschikbaar is zal de trein terugvallen op zn normale route en naar de stop parkeerplaats gaan totdat er een laad- of lospunt beschikbaar komt en de interrupt het weer overneemt. Het grote voordeel van deze opzet is dat je laad- en lospunten niet door wachtende treinen geblokkeerd worden. Uiteraard moet je natuurlijk wel voldoende parkeerplaatsen hebben om treinen te kunnen parkeren.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Woohooo Science op Aquilo is geautomatiseerd.
Welliswaar met 6 spm. Maar dat is een probleem voor morgen :P
En nog een schip ontwerpen wat het overleeft dat automatisch op te halen, maar dat is absoluut een future me problem :P

Het "truckje" word op een gegeven moment wat bekend. Maar ik moet zeggen het is by far mijn favoriete planeet so far kwa setting/mechaniek. Ook tevens by far mijn meest nette basis :)

Pffft. en dan kom je er achter dat alle blauwe tech achter dat biter capture zit die ik nog niet had :P

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 07-11-2024 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Hmm, aangekomen op gleba, maar de construction robots in m'n inventory werken niet meer :(
Heb al van alles geprobeerd (bots in / uit inventory, roboports in / uit armor enz), maar het mag allemaal niet baten.

Edit: godsamme, na wat zoeken kwam iemand met de suggestie om de robort uit te zetten met alt-r..die shortcut werkte niet, want het is alt-f tegenwoordig. Kennelijk had ik een keer per ongeluk dat ding uitgezet zonder het door te hebben. :')

@MatHack ja, dat dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Mugwump op 07-11-2024 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mugwump schreef op donderdag 7 november 2024 @ 06:57:
Hmm, aangekomen op gleba, maar de construction robots in m'n inventory werken niet meer :(
Heb al van alles geprobeerd (bots in / uit inventory, roboports in / uit armor enz), maar het mag allemaal niet baten.
Ook de roboports inschakelen geprobeerd (middels knopje rechtsonder of de sneltoets Alt+F), mogelijk heb je per ongeluk de sneltoets ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
heuveltje schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:22:
[...]

spoiler:
spoiler:
Heb al genoeg puzzels om op te lossen ;)

Gisteren de eerste foundries en big mining rigs gemaakt op vulcanus. Zag toevallig iets op reddit voorbij komen dat je turbines kon gebruiken voor power, dat maakt het allemaal wat makkelijker :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
Freelance schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:54:
[...]

spoiler:

Gisteren de eerste foundries en big mining rigs gemaakt op vulcanus. Zag toevallig iets op reddit voorbij komen dat je turbines kon gebruiken voor power, dat maakt het allemaal wat makkelijker :)
spoiler:
Ja Vulcanus stroom is zeer makkelijk al bij al. Gewoon stoom turbines rechtstreeks aansluiten op die Stoom toevoer, echt neit moeilijk. Heb ook wat level 3 solar panels mee van mijn Nauvis base, helpt ook een stuk natuurlijk

spoiler:
Dus hoe doen jullie het voor items te krijgen van een andere planeet?
Moest ik nu op elke planeet een space platform hebben die daar hangt, hoe gaan items van space platform Vulcanus naar die van Nauvis bvb? Ik neem aan dat het hele spaceplatorm van Vulcanus moet bewegen naar Nauvis en daar de items droppen?

Of moet ik manueel met mijn reizend spaceplatform naar Vulcanus gaan en daar wat items overladen?
Kunnen er eigenlijk 2 spaceplatforms tegelijk boven een planeet hangen?

[ Voor 28% gewijzigd door Satangel op 07-11-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
spoiler:
Na veel pret op vulcanos heb ik een goede research setup neergezet.
Toen geprepped naar gleba, wat mn 3e planeet is.
Na meerdere supply ship runs, zelfs een volledige nuclear reactor setup overgevlogen.
Heb nog steeds native planet power problemen (mn nuke setup is waardeloos want er is geen nuke ore) maar ook furtile grond problemen. Op mijn map zijn die echt ver van mn landing base.
Na vele uren, kom ik niet echt lekker meer in t spel. Ik vind deze planeet gewoonweg waardeloos. Ik weet dat ik een setup moet bouwen om het spel uit te spelen. Vind mods nu gebruiken ook weer iets te ver gaan..
Denk dat ik ff pauze neem van t spel want ik baal flink dat ik niet naar fulgora ben gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Luxurydiver schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:44:
spoiler:
Na veel pret op vulcanos heb ik een goede research setup neergezet.
Toen geprepped naar gleba, wat mn 3e planeet is.
Na meerdere supply ship runs, zelfs een volledige nuclear reactor setup overgevlogen.
Heb nog steeds native planet power problemen (mn nuke setup is waardeloos want er is geen nuke ore) maar ook furtile grond problemen. Op mijn map zijn die echt ver van mn landing base.
Na vele uren, kom ik niet echt lekker meer in t spel. Ik vind deze planeet gewoonweg waardeloos. Ik weet dat ik een setup moet bouwen om het spel uit te spelen. Vind mods nu gebruiken ook weer iets te ver gaan..
Denk dat ik ff pauze neem van t spel want ik baal flink dat ik niet naar fulgora ben gevolgen.
spoiler:
De frustratie met Gleba is een heel herkenbaar gevoel. Ik kreeg zelf langzaamaan een klein beetje plezier in de planeet toen ik doorhad dat ik met de verkeerde resource was begonnen (al ga ik in de volgende playthrough sowieso mods draaien voor deze planeet).

Mocht je echt vast zitten dan kun je een hoofdstukje van deze video kijken om weer op gang te komen. Ik raad je af om de video in één keer helemaal te kijken, want waarschijnlijk "klikt" het snel genoeg weer bij je om zelf verder te puzzelen.

YouTube: Fully automated iron and copper on Gleba - Factorio 2.0 Space Age T...

Je hebt twee type bomen die je kunt kweken. Kijk goed naar met welk van de twee je beste kunt starten; ze zijn niet gelijkwaardig. Hier laat ik het nu even bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Satangel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:15:
[...]

spoiler:
Ja Vulcanus stroom is zeer makkelijk al bij al. Gewoon stoom turbines rechtstreeks aansluiten op die Stoom toevoer, echt neit moeilijk. Heb ook wat level 3 solar panels mee van mijn Nauvis base, helpt ook een stuk natuurlijk

spoiler:
Dus hoe doen jullie het voor items te krijgen van een andere planeet?
Moest ik nu op elke planeet een space platform hebben die daar hangt, hoe gaan items van space platform Vulcanus naar die van Nauvis bvb? Ik neem aan dat het hele spaceplatorm van Vulcanus moet bewegen naar Nauvis en daar de items droppen?

Of moet ik manueel met mijn reizend spaceplatform naar Vulcanus gaan en daar wat items overladen?
Kunnen er eigenlijk 2 spaceplatforms tegelijk boven een planeet hangen?
spoiler:
Je moet space platform gewoon zien als treinen. in principe hoeft er nergens een te blijven hangen.
En je kunt ze ook op de zelfde manier automatiseren om dingen op te halen en te droppen. En je kunt niet rechtstreeks van platform naar platform dingen versturen.

Of je dat met 1 groot schip doet of met meerdere kleintjes is aan jouw. Ik heb groot 1 schip wat reist tussen de 4 planeten. op nauvis,fulgora en vulcanus planeet 2k flesjes science oppikt, en dan naar gleba hobbelt, daar dropt die weer science als gleba daar om vraagt. en weer opnieuw een rondje vliegt als 1 van die sciences op is. En ondertussen maakt hij ook nog witte science :P

en dan is er een 2e schip wat ongeveer hetzelfde doet, maar dan voor allerlei extra grondstoffen naar nauvis verschepen (tungsten, calcite, superconductors etc..)

Maar je kunt ook gewoon meerdere kleinere schepen hebben die alleen tussen 1 planeet en nauvis vliegen, en of een vast platform wat witte science maakt boven die planeet.

En dan nog een extra schip om wat grondstoffen heen en weer te vliegen. en een prive transport schip, en 2 wrakken die nog ergens tussen nauvis en aquilo gestrand waren. en een (ijs verzamel platform boven vulvanus omdat ik in eerste instantie niet snapte hoe je aan water kwam :X) en zo heb je een hele vloot voor je het weet :P
Freelance schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:54:
[...]

spoiler:

spoiler:
Smaken verschillen, ik vind dat soort dingen juist superleuk om zelf uit te puzzelen/te ontdekken.

Helaas zijn de puzzels bijna op :( aquillo is voor nu klaar, en de laatste paar sciences worden nu langzaam
weggetikt uit de que. Wel benieuwd wat die laatste planeet gaat opleveren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
Op naar Vulcanus met mijn eerste schip:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9ljdbRvaGaJpLDSw-1NLM8ZEWY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DQ8wyQ2rQJ1mI4tq8MrMflyU.jpg?f=user_large

Tenminste ik vertrok vol goede moed en kwam heel aan. Ondertussen is al het een en ander aangepast. Blind spelen leid vaak tot overdaad en ik had minder nodig dan verwacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Th3Eagle schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:29:
Op naar Vulcanus met mijn eerste schip:

spoiler:

Tenminste ik vertrok vol goede moed en kwam heel aan. Ondertussen is al het een en ander aangepast. Blind spelen leid vaak tot overdaad en ik had minder nodig dan verwacht :+
"Shields up, weapons online. Battlecruiser operational" _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 18:37

Nikeo

Jawelles

Wat een spel
Pagina: 1 ... 50 ... 55 Laatste