[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:18
ErikKo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:08:
[...]

Factorio draait juist om alles automatiseren. :+
Precies, heb nu oil uit een 0,8 well, niet echt super, maar het is een begin om uit te vogelen hoe het werkt.
Solid fuel + plastic wordt nu gemaakt, en straks ga ik light oil cracken om meer plastic te maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ook alvast lekker wat lubricant maken van je heavy oil en in tanks opslaan. Kun je later weer goed gebruiken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bart ® schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:22:
Ook alvast lekker wat lubricant maken van je heavy oil en in tanks opslaan. Kun je later weer goed gebruiken.
Thanks! ga ik gelijk doen :D

Update; 18:29

Na 2 uur kloten is het me gelukt! Groen/Rood/Blauw research packs (deels) automated. Enige wat ik zelf moet aangeven zijn iron/copper plates en steel voor blauw, maar dat gaat snel veranderen.

http://imgur.com/a/BuvXb

Blauw is beetje van internet, beetje van mezelf O-) zaten wat onhandige fouten in.

Ben er toch trots op, en ja het kan compacter en beter vooral voor rood/groen, maar de blauwe ben ik wel echt heel blij mee :D

[ Voor 47% gewijzigd door corset op 08-04-2016 18:31 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
DIt is mijn base met bobs mod aan:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/12328511/map/index.html

Voor de mensen die het te makkelijk vinden, met deze mod wordt alles zo veel complexer. ik heb er zodoende weer 40 uur ingepompt

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Te makkelijk :')

Ik bouw net m'n eerste olieraffinaderij en dat geeft meteen weer weet-ik-hoeveel mogelijkheden, vloeistoffen, gassen, etc

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:00
Valt wel mee hoor. Uiteindelijk ga je water toevoegen om aan "oil cracking" te doen. Vervolgens wordt alles petroleum gas (voor plastic en sulfor). Vervolgens kun je de blue chips gaan produceren (zwavelzuur) en dat luidt de endgame in. Natuurlijk eerst wel even duizenden batterijtjes produceren voor je accumulators :).

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 09-04-2016 16:34 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:19
De basis hebben we nu zo goed als- in de vingers: De verdediging staat strak, alle soorten drankjes worden automatisch gemaakt, en met tanks slopen we zo ongeveer elke basis die in de buurt ligt. Helaas hebben we nog niks met red of green cables gedaan.... We hebben dan ook zo een intens overschot aan zo ongeveer alles dat dit niet direct nodig is. Wel even mee zitten spelen, maar nog geen idee hoe het werkt. We willen nu zsm die rakket lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, die logic circuits zijn een leuke gimmick maar eigenlijk totaal onnodig. Ze moeten ze eigenlijk wat essentieler maken voor verdere progress.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Weer opnieuw begonnen. Heb nu het volgende eigenlijk;

http://imgur.com/yhfotXy

En ja ik weet het, het kan allemaal efficienter, en het is compleet crap met wat de veteranen van dit spel maken. Maar zonder hulp dit zelf ontworpen ben ik al erg blij mee :p onder de 4 labs nog ruimte om de andere 2 science packs in te voeren.

Helaas vorige map te snel olie gebruikt om teveel science packs te maken, dus die 3 wells zaten gelijk op 0.1. Nu maar wat beter aanpakken hoop ik.

Met 56 solar panels maak ik net te weinig om overdag geen steam generators nodig te hebben, gaat netjes zo.

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 11-04-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
corset schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:32:
Weer opnieuw begonnen. Heb nu het volgende eigenlijk;

http://imgur.com/yhfotXy

En ja ik weet het, het kan allemaal efficienter, en het is compleet crap met wat de veteranen van dit spel maken. Maar zonder hulp dit zelf ontworpen ben ik al erg blij mee :p onder de 4 labs nog ruimte om de andere 2 science packs in te voeren.

Helaas vorige map te snel olie gebruikt om teveel science packs te maken, dus die 3 wells zaten gelijk op 0.1. Nu maar wat beter aanpakken hoop ik.
Je kunt nooit te veel science packs hebben, tenzij je alles geresearched hebt :P.
Met 56 solar panels maak ik net te weinig om overdag geen steam generators nodig te hebben, gaat netjes zo.
Gooi drie van de vier radars eruit, die verbruiken veel stroom en zo heb je er weinig aan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:21:
[...]
Je kunt nooit te veel science packs hebben, tenzij je alles geresearched hebt :P.
Het aantal science packs dat je nodig hebt om alles te kunnen researchen is gelimiteerd. Als je er meer dan die hoeveelheid hebt, dan heb je er dus teveel ;)

Hier staan getallen

Results
Red science packs: 41 635
Green science packs: 40 625
Blue science packs: 33 595
Alien science packs: 28 775

Total raw:
Copper: 656 890
Iron: 1 025 640.5
Petrol: 201 570
Coal: 33 595
Alien Artifacts: 2 877.5

Je hebt natuurlijk minder nodig als je productivity mods gebruikt in je labs. Ook heb ik ergens gelezen dat de "faster research" subtree niet opweegt tegen gewoon extra labs bouwen (als je daar de ruimte voor hebt).

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2016 14:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bart ® schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:21:
[...]

[...]
Gooi drie van de vier radars eruit, die verbruiken veel stroom en zo heb je er weinig aan.
Klopt, heb de radars voorlopig weg gepleurd, was niet echt nodig meer. Doe nog niet veel aan exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:13

ErikKo

Rippie

Ik heb gemerkt dat radars toch wel handig zijn. Na een mislukte poging om een alien base te slopen die ik vermoedde van aanvallen op mijn basis, reed ik met mijn tank een gloednieuwe alien base in die nog niet op de kaart stond. "Rippie was killed." ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:26:
[...]

Het aantal science packs dat je nodig hebt om alles te kunnen researchen is gelimiteerd. Als je er meer dan die hoeveelheid hebt, dan heb je er dus teveel ;)

Hier staan getallen

Results
Red science packs: 41 635
Green science packs: 40 625
Blue science packs: 33 595
Alien science packs: 28 775

Total raw:
Copper: 656 890
Iron: 1 025 640.5
Petrol: 201 570
Coal: 33 595
Alien Artifacts: 2 877.5

Je hebt natuurlijk minder nodig als je productivity mods gebruikt in je labs. Ook heb ik ergens gelezen dat de "faster research" subtree niet opweegt tegen gewoon extra labs bouwen (als je daar de ruimte voor hebt).
Uiteraard kun je er theoretisch te veel van maken. Maar tegen de tijd dat je een fabriek hebt gebouwd die die hoeveelheid research binnen een acceptabele tijd kan produceren, maakt dat ook niet zo veel meer uit :P.
ErikKo schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:26:
Ik heb gemerkt dat radars toch wel handig zijn. Na een mislukte poging om een alien base te slopen die ik vermoedde van aanvallen op mijn basis, reed ik met mijn tank een gloednieuwe alien base in die nog niet op de kaart stond. "Rippie was killed." ;w
Een radar kan handig zijn. Vier op dezelfde plek niet echt, tenzij je heel snel de fog of war wil refreshen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart ® op 11-04-2016 16:38 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zou er op elke hoek één zetten. Vier naast elkaar is inderdaad een beetje verspilling van energie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een radar is ook gewoon handig om je voertuigen te checken (treinen met name, maar soms ben ik ook mijn auto of tank kwijt :P), want die zie je op je map (M) als ze in radar-gebied zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:14

SpamLame

niks

thread gevonden en wilde wat plaatjes delen, van mijn vanilla map
Ovensetup iron/copper obv logistics voorraadAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Rdm5s7FegG3lU2DwkzVNvPsP/thumb.png
Main factory obv logistics, aantal zaken (circuits/steel) zijn off screen met beltsAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gPtCTSEyMDCphhjk5ChUVKwv/thumb.png
PowerAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8kz7wRGsisV4JiiY1FTSBLYv/thumb.png
Station, logistics based dus ik maal er niet om wat in de wagons zit, de requestor chests lossen dat voor mij op en ja de voorraad is momenteel enorm.Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Vb6m2lmTO2nRGnUY7NyKU56W/thumb.png

[ Voor 78% gewijzigd door SpamLame op 12-04-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40
.oisyn schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:42:
Tja, die logic circuits zijn een leuke gimmick maar eigenlijk totaal onnodig. Ze moeten ze eigenlijk wat essentieler maken voor verdere progress.
Ik heb van de devs begrepen dat logic circuits altijd optioneel zijn in het gebruik en in mijn opinie is dat de juiste weg, ik denk dat het een hoop (beginnende) spelers zou afschrikken als het verplicht zou worden om te gebruiken. Om die zelfde reden is het aantal resources in de game op een hand te tellen, de spelers die meer uitdaging willen kunnen met mods en logic circuits aan de gang.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 15:15
Ik speel het spel al ruim 1.5 jaar, dus ik heb het prachtig zien evolueren. Steeds met tussenpozen natuurlijk, maar er komt altijd een moment dat ik weer terugkom en een mooie nieuwe basis ga bouwen. Ik raad iedereen die nog niet zo lang speelt aan om alles heel erg ruim op te zetten, echt dat je denkt "wat moet ik met al deze ruimte" want er komt een moment dat je het nodig hebt. Ik vind vooral de multiplayer ook heerlijk, en ik vind het heel leuk om elke week te lezen waar ze mee bezig zijn geweest. Ik ben er bij de 1-april-grap ook compleet ingestonken... Het is wel apart om te zien dat Steam nu zegt dat ik het 8 minuten heb gespeeld, terwijl ik er in werkelijkheid tientallen, zoniet honderden, uren in heb zitten. Het is echt precies zo'n "huh is het al drie uur 's nachts?" spel voor mij, en dat gebeurt me niet vaak. Heerlijk!

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Ik heb een vrouw die me af en toe het boze oog geeft als ik moet stoppen :P (heel verstandig in mijn geval)

[ Voor 17% gewijzigd door EvaluationCopy op 11-04-2016 21:42 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:22

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb Factorio nu zelf gekocht sinds gisteravond en ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals research en het maken van Tier 2 objecten in fabrieken. Ik heb nu een nieuw level begonnen puur omdat je in het begin eigenlijk de mechanics en dergelijke aan het leren bent.

Ik heb momenteel vijf locaties:
[A] Een electriciteitscentrale met waterpompen en boilers. De benodigheden hiervoor zijn kolen.
[B] Twee electrische mijnen die ijzer minen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.
[C] Een enkele electrische mijn die stenen direct in een kist stopt.
[D] Twee electrische mijnen die koper mijnen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.
[F] Twee electrische mijnen die kolen mijnen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.

Ik heb dus nu het stadium achter de rug voor het mijnen van ruwe materialen. Ik sta nu voor een aantal keuzes. Ten eerste wil ik research starten en dan beginnen met logistiek.
Ik zit alleen nog met de doorontwikkeling van mijn locaties, ik heb eigenlijk twee mogelijkheden:

1) Ik ontwikkelijk alle locaties individueel tot fabrieken. Dat wil zeggen; ik doe de ruwe materialenen op locatie verwerken naar Tier 2 materialen (Koperplaten, ijzerplaten, baksteen)
2) Ik ontwikkel 1 oven-locatie vlak bij mijn kolenmijnen. Dit heeft als pluspunt dat mijn ovens altijd zijn vorozien van kolen maar dat ik het materiaal naar die locatie moet krijgen. Gezien mijn 'logistieke beperkingen' zo vroeg in het spel neig ik naar de eerste optie. Wat uiteindelijk zou leiden tot het mogelijk aanleggen van 1 grote lopende band tussen de fabrieken voor de aanlevering van kolen.

Mensen met ideen en tips voor dit early game logistieke probleem?

Ik moet overigens zeggen dat ik eht echt geweldig vind als een spel. Het nadenken en puzzelen met logistieke problemen voor verdere automatisering is echt enorm vet. 8)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Mijn start is genoeg ijzer en koper maken om stroom te krijgen.

Logistieke problemen zijn eigenlijk alleen maar afhankelijk van je ijzer productie, aangezien lopende banden alleen maar ijzer kosten. kortom, maak meer ijzer en je logistieke problemen zullen over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sporedd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:44:
Mijn start is genoeg ijzer en koper maken om stroom te krijgen.

Logistieke problemen zijn eigenlijk alleen maar afhankelijk van je ijzer productie, aangezien lopende banden alleen maar ijzer kosten. kortom, maak meer ijzer en je logistieke problemen zullen over zijn.
Ik had gistereaaf in mijn tweede poging een fabriek die wat lopende banden maakte...aan de lopende band. :+

Die zal vast wel weer worden gemaakt in mijn huidige poging. Maar mijn setup is nu wat groter en geordender. Maar om te voorkomen dat ik tegen problemen aan loop bne ik nu al vooruit aan het denken over mijn setup.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Auredium schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:21:
Ik heb Factorio nu zelf gekocht sinds gisteravond en ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals research en het maken van Tier 2 objecten in fabrieken. Ik heb nu een nieuw level begonnen puur omdat je in het begin eigenlijk de mechanics en dergelijke aan het leren bent.

Ik heb momenteel vijf locaties:
[A] Een electriciteitscentrale met waterpompen en boilers. De benodigheden hiervoor zijn kolen.
[B] Twee electrische mijnen die ijzer minen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.
[C] Een enkele electrische mijn die stenen direct in een kist stopt.
[D] Twee electrische mijnen die koper mijnen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.
[F] Twee electrische mijnen die kolen mijnen wat via een lopende band uiteindelijk in twee kisten komt.

Ik heb dus nu het stadium achter de rug voor het mijnen van ruwe materialen. Ik sta nu voor een aantal keuzes. Ten eerste wil ik research starten en dan beginnen met logistiek.
Ik zit alleen nog met de doorontwikkeling van mijn locaties, ik heb eigenlijk twee mogelijkheden:

1) Ik ontwikkelijk alle locaties individueel tot fabrieken. Dat wil zeggen; ik doe de ruwe materialenen op locatie verwerken naar Tier 2 materialen (Koperplaten, ijzerplaten, baksteen)
2) Ik ontwikkel 1 oven-locatie vlak bij mijn kolenmijnen. Dit heeft als pluspunt dat mijn ovens altijd zijn vorozien van kolen maar dat ik het materiaal naar die locatie moet krijgen. Gezien mijn 'logistieke beperkingen' zo vroeg in het spel neig ik naar de eerste optie. Wat uiteindelijk zou leiden tot het mogelijk aanleggen van 1 grote lopende band tussen de fabrieken voor de aanlevering van kolen.

Mensen met ideen en tips voor dit early game logistieke probleem?

Ik moet overigens zeggen dat ik eht echt geweldig vind als een spel. Het nadenken en puzzelen met logistieke problemen voor verdere automatisering is echt enorm vet. 8)
Ik zou je ovens niet specifiek bouwen bij de mijnen, of bij de kolen. Ten eerste raken je mijnen leeg, ten tweede heb je in de toekomst elektrische ovens die geen kolen meer nodig hebben. Je moet je ovens bouwen waar je ruimte hebt om later uit te breiden. Dus waar geen water of bos in de weg zit (alhoewel je bossen nog wel kunt verwijderen). En ook waarvandaan je weer makkelijk kunt transporteren naar je andere fabriekjes, voor printplaten en dergelijke. Die hebben ook veel ruimte nodig, dus dat is eigenlijk de truc, zoek een ruime plek.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Je maakt in principe één grote smelting area waar je steeds nieuwe bronnen van iron en copper ore op aansluit. Die wordt vrij snel vrij groot.... Dus neem er lekker de ruimte voor :)

Factorio_smelting

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Bedankt voor de tip. Ik zal op zoek gaan naar een stukje open land voor de smelting area. Het komt er uiteindelijk op neer dat ik toch een vorm van logistiek moet toepassen in plaats van losse fabriekjes te bouwen die weg kunnen zodra het gebied is ontgonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ja, dat is wel zo handig :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Is er overigens een soort van formule om te bepalen wat de ratio is tussen de verschillende soorten ovens en mijnen? Ik weet dat als ik twee electrische mijnen heb en twee grijparmen (normaal, electrisch) dat ze dan netjes de load aan kunnen als het een kist in staat. Maar als ik ze dan een kolenoven in schuif dan queed uiteindelijk de load op de lopende band. Valt het te bereknen hoeveel kolenovens ik nodig heb relatief van het aantal electrsiche mijnen? Is er een soort ratio zoals 1: 2 (electrische mijnen : kolenovens)
/edit; Weet dat eht wat wiskundig is, maar het zou in principe moeten zijn te brekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Auredium op 12-04-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
HJTP schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:18:
Je maakt in principe één grote smelting area waar je steeds nieuwe bronnen van iron en copper ore op aansluit. Die wordt vrij snel vrij groot.... Dus neem er lekker de ruimte voor :)

[afbeelding]
Lol ik heb echt een mini-fabriekje in vergelijking met dit. Maar jouw ore-velden zijn ook wel immens zeg, vast ook niet de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
EvaluationCopy schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:52:
[...]

Lol ik heb echt een mini-fabriekje in vergelijking met dit. Maar jouw ore-velden zijn ook wel immens zeg, vast ook niet de standaard instellingen.
Steek er wat meer uren in en hij is ineens net zo groot als dit. Deze fabriek was mijn poging om elke minuut een rocket platform te maken, lukte niet helemaal, daar gaan zo ontzettend veel resources in.

Inderdaad geen standaard instellingen, anders blijf ik bezig met nieuwe ore zoeken. Zelfde geldt voor olie, is wat mij betreft op de standaard instellingen te karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
I know. Ben er volop op uit aan het trekken met m'n tank om nieuwe resources te vinden. Volop koper maar nauwelijks nog iron ore :(

Ik ben geneigd opnieuw te beginnen en dan ook de aliens wat meer massa te geven.

[ Voor 24% gewijzigd door EvaluationCopy op 12-04-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
wooo!

eerste robot systeem opgezet :D Vult nu alleen een paar furnaces met coal, maar toch best geinig. Was wat tricky zonder guide, in het spel is niet echt duidelijk welke chest wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matjojo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-04 18:34
corset schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:33:
wooo!

eerste robot systeem opgezet :D Vult nu alleen een paar furnaces met coal, maar toch best geinig. Was wat tricky zonder guide, in het spel is niet echt duidelijk welke chest wat doet.
klopt, het spel is niet heel duidelijk, als je er even mee speelt snap je het wel op basis van de namen, maar makkelijk is het niet te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had altijd de factorio wiki ernaast op m'n tweede scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
squaddie schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:44:
[...]

Ik heb van de devs begrepen dat logic circuits altijd optioneel zijn in het gebruik en in mijn opinie is dat de juiste weg, ik denk dat het een hoop (beginnende) spelers zou afschrikken als het verplicht zou worden om te gebruiken. Om die zelfde reden is het aantal resources in de game op een hand te tellen, de spelers die meer uitdaging willen kunnen met mods en logic circuits aan de gang.
Ik heb nu de hele map vol gebouwd met logic circuits. Het grote voordeel is dat je veel méér op demand gaat bouwen, en minder huge stockpiles opbouwd. Daarnaast wordt de hergebruik voor paden enorm: doordat ik alleen op demand spullen drop, kunnen er meerdere grondstoffen over de zelfde band. Geeft heel veel rust in de tent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Auredium schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 10:49:
Is er overigens een soort van formule om te bepalen wat de ratio is tussen de verschillende soorten ovens en mijnen? Ik weet dat als ik twee electrische mijnen heb en twee grijparmen (normaal, electrisch) dat ze dan netjes de load aan kunnen als het een kist in staat. Maar als ik ze dan een kolenoven in schuif dan queed uiteindelijk de load op de lopende band. Valt het te bereknen hoeveel kolenovens ik nodig heb relatief van het aantal electrsiche mijnen? Is er een soort ratio zoals 1: 2 (electrische mijnen : kolenovens)
/edit; Weet dat eht wat wiskundig is, maar het zou in principe moeten zijn te brekenen.
https://wiki.factorio.com/index.php?title=Mining_drills
https://wiki.factorio.com/index.php?title=Furnace
corset schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:33:
wooo!

http://guide.factorio.com/12-the-logistics-system.html

[ Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 12-04-2016 13:03 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Valt het te berekenen hoeveel kolenovens ik nodig heb relatief van het aantal electrische mijnen? Is er een soort ratio zoals 1: 2 (electrische mijnen : kolenovens)
/edit; Weet dat het wat wiskundig is, maar het zou in principe moeten zijn te berekenen.
Weet niet of alle data nog accuraat is, maar hiermee zou je een eind moeten komen.
https://imgur.com/a/WytKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ErikKo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:14:
[...]

Weet niet of alle data nog accuraat is, maar hiermee zou je een eind moeten komen.
https://imgur.com/a/WytKJ
Nice, die kende ik nog niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:42:
Maar je kunt er wel Tetris mee spelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YfThzxW.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a6uyfJq.gif

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals ik al zei, leuke gimmick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat is redelijk makkelijk zelf uit te vogelen met een losse setup. Zo ver ik weet duurt het in een stone over 3.5 seconde om ijzer te smelten. De electric mining drill doet 0.5/s. Dus die heeft dan 1,75 erts geproduceerd. Op elke 4 electric drills (=7) heb je dus 7 stone furnaces nodig. De iron en electric furnace zijn weer 2x sneller.

Het antwoord is echter niet zo relevant. Tenminste niet als je de game met normale instellingen speelt. Het hierboven genoemde screenshot werkt alleen indien je de game makkelijker maakt door de richness omhoog te gooien. Op de normale instellingen trek je een veld zo leeg. Wat je dan nodig hebt is een erts buffer. Op het moment dat er dan mines uitvallen blijft je productie toch stabiel.

Een buffer ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8q5TWmITA3xbucsPWn8eShev/full.png
Zoals je ziet heb je ze ook bij de exit lane nodig om te zorgen dat je ovens altijd blijven produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb al wat tutorial video's zitten te volgen op youtube waarbij mensen met verschillende oplossingen kwamen voor het 'furnace issue' en ik denk dat ik inmiddels wel wat oplossingen in gedachte heb. Als het goed is heb je later sowieso logistiek zoals treinen om je verder te helpen maar zover ben ik momenteel nog niet.

Ik moet eerst maar eens 1 ertsplaats zien leeg te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Zojuist de drivers op mijn laptop geupdate, nu loopt het voor geen meter meer >.< iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Systeem herstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Sporedd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:31:
Zojuist de drivers op mijn laptop geupdate, nu loopt het voor geen meter meer >.< iemand tips?
Video-driver gedownload van de site van de fabrikant van je videochip? Of via Windows of via een of ander wazig driver-update-programma?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik probeer dit zo veel mogelijk zonder guides te doen. Ik merk wel dat 2 robo ports elkaar kunnen supporten, dus ga nu een "web" bouwen van robo ports zodat alles bedekt is, en langzaam delen van de lopende banden vervangen voor robots. Als ik er genoeg heb :D

Heb nu wel al red engines op volledige crafting staan. Geen lopende banden meer, alleen robots. Echt awesome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet zeggen dat ik nog niet in het stadium ben aangekomen waarop ik lopende banden niet meer nodig heb. Ik heb gisteren echter wel succesvol de productie van groene researchflesjes volledig weten te automatiseren. Ik kan je zeggen dat je dan echt wel een hoop fabrieken van T1 en uiteindelijk een T2 fabriek aan het chainen bent. :D

het werd echter een hele wirwar. Als gevolg daarvan besloot ik om (wederom) opnieuw te beginnen in een wereld met iig de settings voor meer ijzer (just in case). Ik heb nu de nproductie meer gestroomlijnt en ingericht op expansie alsook de lopende banden verder gestroomlijnt. Omdat ik nu een beter overzicht heb van de wat langere productielijnen kan ik het proces in het bouwen ervan beter uitplannen waardoor het allemaal wat mooier uit zou moeten zien en wat minder een spagetti wir-war wordt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Auredium schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:38:
Ik moet zeggen dat ik nog niet in het stadium ben aangekomen waarop ik lopende banden niet meer nodig heb. Ik heb gisteren echter wel succesvol de productie van groene researchflesjes volledig weten te automatiseren. Ik kan je zeggen dat je dan echt wel een hoop fabrieken van T1 en uiteindelijk een T2 fabriek aan het chainen bent. :D

het werd echter een hele wirwar. Als gevolg daarvan besloot ik om (wederom) opnieuw te beginnen in een wereld met iig de settings voor meer ijzer (just in case). Ik heb nu de nproductie meer gestroomlijnt en ingericht op expansie alsook de lopende banden verder gestroomlijnt. Omdat ik nu een beter overzicht heb van de wat langere productielijnen kan ik het proces in het bouwen ervan beter uitplannen waardoor het allemaal wat mooier uit zou moeten zien en wat minder een spagetti wir-war wordt. :+
wacht maar tot je blauw gaat automaten xD dat is echt bizar lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

corset schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:40:
[...]

wacht maar tot je blauw gaat automaten xD dat is echt bizar lastig :P
haha, ik kan het mij voorstellen. Groen was net zo makkelijk als een Ikea handleiding. Stop product X in fabriek Y, Verwijder resultaat Z en stop het in Fabriek O samen met product B voor resultaat A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Bart ® schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:17:
[...]
Video-driver gedownload van de site van de fabrikant van je videochip? Of via Windows of via een of ander wazig driver-update-programma?
Via het nvidea control pannel of hoe ze dat ook noemen.

Ik had toevallig nog een systeem herstel punt van een dag er voor dus die maar terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:45
Auredium schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:42:
[...]

haha, ik kan het mij voorstellen. Groen was net zo makkelijk als een Ikea handleiding. Stop product X in fabriek Y, Verwijder resultaat Z en stop het in Fabriek O samen met product B voor resultaat A.
vond de blauwe nog erg meevallen eerlijk gezegd! nou was ik toen bezig met de blauwe splitters te automatiseren waardoor alle grondstoffen makkelijk doorgestuurd kunnen worden.

Leuk om te zien dat het Tweakers forum eindelijk ook wat actiever word met Factorio. Blijft inderdaad een fantastische game om te spelen.

Vermoed dat bijna iedereen het hier wel herkend dat je op save 5 of 6 zit voordat je eindelijk de game uitspeelt :*) ik was nooit tevreden met het resultaat!

Dit is mijn grootste base tot zover, ondertussen al een nieuwere begonnen (Vijanden uitgeschakeld, en vervangen door een nieuwe grondstof)

Afbeeldingslocatie: https://osseh.stackstorage.com/index.php/s/YOq8C9YxMEKisFR#undefined

[ Voor 3% gewijzigd door osseh op 13-04-2016 12:40 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik ben er sinds gisteren aan begonnen (een collega heeft mij aangestoken)..
Leuk om hier te lezen over ieders 'problemen' / uitdagingen en hoe deze op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hallelujah! Modular armor + een Portable fusion reactor gemaakt. Wat een werk is dat >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

osseh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:38:
Vermoed dat bijna iedereen het hier wel herkend dat je op save 5 of 6 zit voordat je eindelijk de game uitspeelt :*) ik was nooit tevreden met het resultaat!
Als je met save een sessie/map bedoelt (en niet een incrementele save van dezelfde sessie), dan had ik een raket in mijn eerste non-campaign sessie ;).

Campaign heb ik gespeeld tot dat level dat je eerst al die biters moet killen voor je een basis kunt bouwen, toen had ik zoiets van "fuck this shit"

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik ben eerst aan freeplay begonnen. Tweede game denk ik al rocket defence. Was gelijk coop met een maat. Pas na flink wat uren freeplay ben ik eens aan de campaign begonnen. Snel weer mee gestopt, geen vrijheid om te doen wat ik wil _O-.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
osseh schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:38:
[...]

Mijn laatste grote co-op game had 41 saves :P. Maar goed dat was dan ook met 13.x die nu niet bepaald stabiel was. Dus los van de autosave wilde je regelmatig saven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
Iemand uitleg over modulair pantser? zit er een beetje mee in de maag, ik kan hem niet uitbreiden! Overigens nu druk bezig om de rakket silo te onderzoeken. Die paarse drankjes (aliën artifacts) worden dan een probleem. De oplossing was ook erg snel gevonden: men bouwt een mini basis met laser torens, rust zich zelf uit met een tank. in de eerste ronde lok je iedereen achter je aan en lok je ze mee naar de torens. De tweede ronde rij je de spammers plat en harvest je de aliën artifacts. na elke 2e ronde moet je wel de tank repareren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Bart ® schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:03:
Ik ben eerst aan freeplay begonnen. Tweede game denk ik al rocket defence. Was gelijk coop met een maat. Pas na flink wat uren freeplay ben ik eens aan de campaign begonnen. Snel weer mee gestopt, geen vrijheid om te doen wat ik wil _O-.
Campaign is alleen een tutorial toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik vind de eerste chapter van Campaign een tutorial.
In verdere chapters wordt wel uitleg gegeven, maar ik vind het geen tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TunderNerd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:52:
Iemand uitleg over modulair pantser? zit er een beetje mee in de maag, ik kan hem niet uitbreiden! Overigens nu druk bezig om de rakket silo te onderzoeken. Die paarse drankjes (aliën artifacts) worden dan een probleem. De oplossing was ook erg snel gevonden: men bouwt een mini basis met laser torens, rust zich zelf uit met een tank. in de eerste ronde lok je iedereen achter je aan en lok je ze mee naar de torens. De tweede ronde rij je de spammers plat en harvest je de aliën artifacts. na elke 2e ronde moet je wel de tank repareren....
In co-op ga je samen in een tank. Vervolgens gaat één de aliens lokken in de tank en gaat richting de basis. Vervolgens schiet de ander een aantal gebouwen neer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TunderNerd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:52:
Iemand uitleg over modulair pantser?
Dat zit een beetje verstopt idd. Right-click op een equipped armor (rechts onderin je scherm).

Ik vind overigens dat dat nog wel wat balancing mag krijgen. Solar panels zijn zo goed als nutteloos (1kW per panel is veel te weinig), en een fusion generator is weer veel te groot en pas een stuk later in de research tree.
[verhaal over artifacts]
Ook leuk is een powerline trekken naar een basis, en dan met construction bots en een blueprint een shitload aan laser towers uit de grond stampen met een muur eromheen. Zorg voor genoeg repair packs in je inventory (en construction bots) zodat die dingen meteen gerepareerd worden terwijl ze aangevallen worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
EvaluationCopy schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:03:
[...]

Campaign is alleen een tutorial toch?
Nou ja volgens mij is het gewoon stap voor stap steeds meer mogelijkheden van de game erbij krijgen, maar een tutorial kan ik het niet noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 13-04-2016 21:22 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
sdk1985 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:07:
[...]

Mijn laatste grote co-op game had 41 saves :P. Maar goed dat was dan ook met 13.x die nu niet bepaald stabiel was. Dus los van de autosave wilde je regelmatig saven :).
We zijn nu bij 0.12.30, 1.0 is nog niet eens uit, hoe kan jij met 13.x spelen? :D

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Je hebt gelijk het was 0.11 (.13 waarschijnlijk :P).

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren was een productieve dag! :)

Bereikte doelen:
- De productie van rode flesjes geautomatiseerd. Hierbij ook de levering naar de researchcentre's geautomatiseerd en een backloop gemaakt voor de ongebruikte halfproducten zodat ze terug naar de main assemblyline worden gebracht.
- De productie van blauwe flesjes geautomatiseerd. Hierbij ook de levering naar de researchcentre's geautomatiseerd en een backloop gemaakt voor de ongebruikte halfproducten zodat ze terug naar de main assemblyline worden gebracht.
- De productie van concrete walls geautomatiseerd.

Ik heb even geen speeltijd tot het weekend dus kan ik even nadenken over toekomstige doelen. (Ik wil nog niet aan de groene flesjes beginnen omdat ik nog veel heb om te researchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Auredium schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:59:

Ik heb even geen speeltijd tot het weekend dus kan ik even nadenken over toekomstige doelen. (Ik wil nog niet aan de groene flesjes beginnen omdat ik nog veel heb om te researchen).
Ik heb nog geen blauwe flesjes nodig gehad, maar zijn groene flesjes niet makkelijker te maken?
Voor groene heb je alleen een geel transportbandje en een gele inserter nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door CappieL op 14-04-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat ie blauw en groen heeft verwisseld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
.oisyn schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:11:
Ik denk dat ie blauw en groen heeft verwisseld ;)
Inderdaad, voor blauw heb je veel moeilijkere halffabricaten nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Yups. :P groen met blauw verwisseld. Toevallig de kleuren waarvoor ik vroeg als kleurenblind ben aangemerkt :P ( Maar als het goed is niet ben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hoezo zou je een backloop maken? Gewoon bandjes laten stoppen bij je laatste fabriek. Het wordt vanzelf verbruikt wanneer het nodig is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Bart ® schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:07:
Hoezo zou je een backloop maken? Gewoon bandjes laten stoppen bij je laatste fabriek. Het wordt vanzelf verbruikt wanneer het nodig is.
Wanneer je bandjes voor mono-productie zijn, kun je inderdaad je bandjes laten stoppen bij je laatste fabriek.
Ik was gisteren zo slim om zowel rode als groene science-flesjes op dezelfde band langs mijn labs te laten gaan (in een loop).Op een gegeven moment stond deze helemaal vol met groene flesjes, toen kon er geen rode meer bij en liep mijn research vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
CappieL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:14:
[...]

Wanneer je bandjes voor mono-productie zijn, kun je inderdaad je bandjes laten stoppen bij je laatste fabriek.
Ik was gisteren zo slim om zowel rode als groene science-flesjes op dezelfde band langs mijn labs te laten gaan (in een loop).Op een gegeven moment stond deze helemaal vol met groene flesjes, toen kon er geen rode meer bij en liep mijn research vast :(
Daarom nooit meer dan één producttype per kant van een band :P. Geeft anders alleen maar kans op dit soort shit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is in het algemeen sowieso een slecht idee om verschillende producten te mixen in dezelfde baan op een belt. Je kunt prima twee producten mixen op een belt, maar dan wel ieder hun eigen baan. Het hebben van een lus lost niets op, het stelt het probleem alleen maar uit.

.edit: dat zeg ik :P

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

.oisyn schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:18:
Het is in het algemeen sowieso een slecht idee om verschillende producten te mixen in dezelfde baan op een belt. Je kunt prima twee producten mixen op een belt, maar dan wel ieder hun eigen baan. Het hebben van een lus lost niets op, het stelt het probleem alleen maar uit.

.edit: dat zeg ik :P
Nou, niet helemaal. Ik heb namelijk een soort 'snelweg' van verschillende loopbanden gevult met verschillende artikelen. ik gebruik splitters om die banden te splitten naar bepaalde productielijnen. Als een productielijn bijvoorbeeld groene flesjes maakt dan kan het zijn dat ergens bij de halffabrikaten er iets doet stacken zoals, zeg Iron plates.

Die halffabrikaten die aan het stacken zijn, zijn feitelijk niet nodig op die band want een constant doorlopende band werkt bijna net zo goed als eentje waar halffabrikaten op blijven liggen. Dus deze halffabrikaten die wat in feite een overschot zijn worden teruggeloopt naar de snelweg die verder loopt en wellicht die beter kan afleveren bij andere fabrieken die verder op de snelweg staan.

Dit zorgt ervoor dat halffabrikaten niet nodeloos stacken maar in plaats daarvan door worden gestuurd naar andere productielijnen verderop in het proces die wellicht diezelfde halffabrikaten gebruiken. enkel 'eindproducten' doe ik niet doorloepen die worden verwerkt ( zoals de flesjes voor research) of ze worden opgeslagen in kisten (zoals de muren voor je basis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik doelde op de reactie van CappieL waarin hij zei: "Wanneer je bandjes voor mono-productie zijn, kun je inderdaad je bandjes laten stoppen bij je laatste fabriek". Hij lijkt te suggereren dat als je producten op de band mixt, dat je dan wel een lus moet gebruiken. Ik stel dat ook de lus in die situatie een starvation van resources niet uitsluit.

Ik heb het dus niet gehad over lussen in het algemeen. Maar als je je factory een beetje goed balanceert, dan zijn lussen ook in het algemene geval niet nodig. En vergeet niet dat een lus ook zorgt voor effectief meer belt en dus meer producten die op de belt liggen. De gevallen waarbij een zijtak geen aanvoer van producten meer heeft terwijl ze op een andere zijtak liggen te verschransen, zijn met een lus maar tijdelijk opgelost. Breng je een lus aan, dan zal het overvloed op de ene tak worden verbruikt door de andere, waarna de band alsnog leeg is.

Dergelijke problemen wijzen op een te lage aanvoer van producten, niet op een verkeerde verdeling van de producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34
Wat ik vaak doe, is een loop rondom m'n labs leggen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xl3CmFE.png

Zo is er altijd een behoorlijke voorraad van science packs.

(screenshot is een beetje crappy, komt uit een basetour YouTube: Factorio Base Tour: Boogiman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:21:
Aardig uitdagende game. Uur of 14 gebouwd aan mijn eerste map. Was met name uitdagend om die blue flasks te automatiseren. Helaas is neit alles direct duidelijk (denk aan waarom olie stopt met produceren).

Eerste map dus is nog een hoop te verbeteren, maar het werkt:
[afbeelding]
Vooral het maken van science loops is handig.
[afbeelding]

Maak je geen loop dan krijgt je voorste lab geen science packs zodra je begint te researchen. Door de loop gaan de flesjes steeds rond. Met 10 flesjes kun je dan 4 labs voorzien. Zou je geen loop maken (zoals hierboven) dan heb je minstens 40 flesjes op de loopband nodig die je nooit kunt opmaken. Immers zodra het achterste lab een flesje pakt krijgt het eerste lab niks meer.
Duidelijkere screenshot :P.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ypk2UacSqYgUfzcBsft4FcS/full.png
Mijn eerste poging (was eerste game die ik speelde) gebruikte toen nog smart inserters om rood van groen te splitsen. Dat bleek niet nodig. Tegenwoordig stop ik er ook een chest tussen die een extra buffer geeft van 600 flesjes. Maar de fabrieken staan er wel mooi overzichtelijk op voor een beginnende speler :).

edit: Modernere screenshot, zonder inserters en met buffer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9MNqCXGDJHjUQz0xlYQ4xv5H/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 14-04-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik pas sinds gisteren echt heb zitten te letten op de twee rijen die per lopende band kunnen worden gebruikt.

Ik zag gisteren verder dat ik in minder dan een week tijd 12 uur aan het spel heb besteed. Tijd-demonen zeg ik je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De basis van het spel is dat je het verschil tussen links en rechts invoegen gebruikt om te puzzelen. De logistics robots zijn wat dat betreft een beetje een "flauwe" oplossing. Net als dit: Afbeeldingslocatie: https://wiki.factorio.com/images/Transport_belts_carboxes.gif
Wel grappig :P.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 14-04-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

sdk1985 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:03:
edit: Modernere screenshot, zonder inserters en met buffer:
[afbeelding]
Wat is de reden van de lange band voor de paarse packs? Ik zie een passive provider chest aan het begin, en volgens mij gewoon een smart chest aan het eind? Waarom niet gewoon alleen een requester chest op de plek van die smart chest en meer niet?

Ook je keuze voor provider chests voor de andere kleuren vind ik vreemd. In feite hoef je research packs nooit voor iets anders te gebruiken dan research - het zou logischer zijn om daar requester chests van te maken. Op die manier worden packs die je dumpt nadat je ze hebt opgepakt om een of andere reden gewoon weer op de juiste plek afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
.oisyn schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:41:
[...]

Wat is de reden van de lange band voor de paarse packs? Ik zie een passive provider chest aan het begin, en volgens mij gewoon een smart chest aan het eind? Waarom niet gewoon alleen een requester chest op de plek van die smart chest en meer niet?
De band is in dit geval de buffer, 144 om precies te zijn. De smart chests/inserters zijn er om de flow van artifacts managen. In een helemaal leeg scenario worden er 13 op de band gelegd, die vervolgens eerlijk worden verdeeld tussen de twee fabrieken.

Het is bewust geen requester chest omdat de artifacts al worden gerequest bij de automatische productie van speed, productivity en efficiency modules type 3. Het is niet de bedoeling dat die productie stil kwam te liggen omdat er flesjes werden gemaakt. Na het "raiden" van een base werd een deel van de 'loot' handmatig gedoneerd voor R&D via de rechtse provider chest.
Ook je keuze voor provider chests voor de andere kleuren vind ik vreemd. In feite hoef je research packs nooit voor iets anders te gebruiken dan research - het zou logischer zijn om daar requester chests van te maken. Op die manier worden packs die je dumpt nadat je ze hebt opgepakt om een of andere reden gewoon weer op de juiste plek afgeleverd.
Zo heel vreemd was dat niet hoor. Het zijn provider chests om de simpele reden dat je de voorraad dan kunt uitlezen zonder groene (of rode) kabels te trekken. Die layout was er natuurlijk al voor het researchen van het logistics network. Minimaal 25 uur onveranderd. Zoals gezegd ben ik geen groot fan van veel met de flying robots doen omdat het puzzel element dan grotendeels verdwijnt.

Verder is het inderdaad in theorie handiger om er meteen een requester chest van te maken. Ik zie dat dit in save 35 ook is gebeurd voor de paarse flesjes (screenshot was 34). Waarschijnlijk kwam het 'probleem' gewoon niet voor bij red/green/blue. Zoals gezegd veranderde daar eigenlijk niets meer aan.

De fabriek is namelijk schaalbaar opgezet. Verschillende productie verloopt horizontaal. De capaciteit verloopt verticaal. Vervolgens is er verticaal altijd ruimte gereserveerd. Indien 3 red flask fabrieken niet voldoende blijken dan zet je er dus 3 bij, zonder dat je iets aan je layout hoeft te wijzigen en met ongewenste spullen in je inventory zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

sdk1985 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:30:
[...]

De band is in dit geval de buffer, 144 om precies te zijn. De smart chests/inserters zijn er om de flow van artifacts managen. In een helemaal leeg scenario worden er 13 op de band gelegd, die vervolgens eerlijk worden verdeeld tussen de twee fabrieken.

Het is bewust geen requester chest omdat de artifacts al worden gerequest bij de automatische productie van speed, productivity en efficiency modules type 3. Het is niet de bedoeling dat die productie stil kwam te liggen omdat er flesjes werden gemaakt. Na het "raiden" van een base werd een deel van de 'loot' handmatig gedoneerd voor R&D via de rechtse provider chest.
Ah ja, makes sense. Tier 3 modules bouw ik meestal on demand (als in, de factories staan er wel maar ik moet met de hand artifacts doneren). Eigenlijk doe ik het dus precies andersom als jij ;)

Ik heb trouwens wel tier 3 prod modules op de factories zitten die purple packs maken, al is dat sinds ik met de "enemies drop artifacts" mod speel een beetje nutteloos geworden (want artifacts te over).
Het zijn provider chests om de simpele reden dat je de voorraad dan kunt uitlezen zonder groene (of rode)
kabels te trekken.
I know, ik had het erover om ze te wijzigen voor een requester chest, waarmee dat natuurlijk net zo goed kan ;). Ik vond een provider chest op dat punt een beetje vreemd, want er is niets waar packs verder nog aan geprovide kunnen worden.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
"Probleem" bij die game was overigens een enorme resource schaarste. Rond de 20-25 uur was alles wel opgebouwd, inclusief purple flasks. Echter er is enorm veel tijd gaan zitten in het verzamelen van erts via outposts. Die tier 2/3 modules zijn echt belachelijk duur. Tegen de tijd dat één outpost af was en verbonden was met het treinnetwerk was de vorige al weer leeg. Dat heeft de speeltijd onderhand verdubbeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
pff ik moet toegeven dat ik wat dat betreft het wat makkelijker maak voor mezelf, met het 1 en ander aan mods.

Vijanden zijn bij mij verwijderd, in plaats daarvan is er een soort roze erts die je via 4 stappen moet omzetten naar paarse flesjes. Ook stel ik de "rijkheid" van de ore altijd vrij hoog in dat je nog wel een tijdje door kan met 1 ore veld. Anders krijg je inderdaad het probleem wat je nu benoemt.

Ik persoonlijk speel dit spel om gewoon lekker door te bouwen en alles te automatiseren, teveel moeite om erts te vinden gaat mij vervelen

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:35

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

osseh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:37:
Vijanden zijn bij mij verwijderd, in plaats daarvan is er een soort roze erts die je via 4 stappen moet omzetten naar paarse flesjes.
Ik speel zelf ook liever om een mooie fabriek te maken. Het hele biter verhaal boeit me niet zo. Hoe heet de mid die jij gebruikt?

Nu haal ik in het begin de biters weg met een Lua command. Maar dan moet ik aan het eind ook de artifacts via de console toevoegen. Dit doe ik dan liever met zo'n mod en wat meer moeite

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik was ook een beetje huiverig voor de biters, en mijn eerste sessie speelde ik op peaceful. Maar nu speel ik wel met biters aan en het zit me eigenlijk niet zo in de weg. Het duurt nog best lang voor ze serieus beginnen aan te vallen, en tegen die tijd heb je wel fatsoenlijke laser towers. Het voegt op zich wel wat toe aan de gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osseh
jaa de eerste paar rondes vond ik de vijanden te irritant, het bouwen vond ik stukken leuker om te doen. De mod gaf mooie compensatie door 3 extra materialen toe te voegen, de lasers en verdediging bouwen vind ik bij deze game niet heel bijzonder.

De mod heet Crafted Artifacts , zelf gebruik ik ook nog Rail Tanker, Side Inserters (90 graden draai ipv 180), en Warehouse voor wat extra opslag.

Mods kan je gewoon uitproberen met je huidige save. hoogstens dat de mod om vijanden weg te halen niet direct werkt omdat er in de map geen grondstoffen aangemaakt zijn (dus voor crafted artifacts -> nieuwe ronde)

[ Voor 52% gewijzigd door osseh op 16-04-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer2k
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-01 10:21
Leuk spel voor tussendoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:35

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

osseh schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:05:
jaa de eerste paar rondes vond ik de vijanden te irritant, het bouwen vond ik stukken leuker om te doen. De mod gaf mooie compensatie door 3 extra materialen toe te voegen, de lasers en verdediging bouwen vind ik bij deze game niet heel bijzonder.

De mod heet Crafted Artifacts , zelf gebruik ik ook nog Rail Tanker, Side Inserters (90 graden draai ipv 180), en Warehouse voor wat extra opslag.
Bedankt voor de linkjes! Ik heb ze gedownload en zal morgen eens kijken.

Even een snelle vraag tussendoor (zonder eigen inzet nog, ga ik zo doen), kan ik m'n bestaande save (15 uur), verder spelen mét die mod enabled? Volgens meerdere bronnen zou dit zonder problemen kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Belindo op 16-04-2016 23:37 ]

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23
Belindo schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:49:
[...]

Ik speel zelf ook liever om een mooie fabriek te maken. Het hele biter verhaal boeit me niet zo. Hoe heet de mid die jij gebruikt?

Nu haal ik in het begin de biters weg met een Lua command. Maar dan moet ik aan het eind ook de artifacts via de console toevoegen. Dit doe ik dan liever met zo'n mod en wat meer moeite
Volgens mij is dat Crafted Artifacts.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Tussen het slapen door bedoel je :P ? Redelijk verslavend deze games ^^.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Slapen? Da's voor mietjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
tussendoor? ik wou dat dit me lukte met deze game :P
Ik begin eraan en krijg meestal na een uur of 2 a 3 een tikje op mijn schouder van mijn vriendin die toch ook wat aandacht wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Moet ze daar fysiek voor opstaan? Die van mij werpt me het boze oog toe vanuit de bank, dat voel ik ook in m'n rug prikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Auredium schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:48:
[...]

Nou, niet helemaal. Ik heb namelijk een soort 'snelweg' van verschillende loopbanden gevult met verschillende artikelen. ik gebruik splitters om die banden te splitten naar bepaalde productielijnen. Als een productielijn bijvoorbeeld groene flesjes maakt dan kan het zijn dat ergens bij de halffabrikaten er iets doet stacken zoals, zeg Iron plates.

Die halffabrikaten die aan het stacken zijn, zijn feitelijk niet nodig op die band want een constant doorlopende band werkt bijna net zo goed als eentje waar halffabrikaten op blijven liggen.
Nee, want een band die niet vol ligt, daar is een productietekort ;). Tenzij je toevallig exact evenveel produceert als dat er verbruikt wordt, maar zodra je 0,1 item per minuut meer produceert dan verbruikt, dan loopt je band al vol. Wat dus goed is, want ander benut je niet de volledige productiecapaciteit van je eindproduct. Wat zonde is.
Dus deze halffabrikaten die wat in feite een overschot zijn worden teruggeloopt naar de snelweg die verder loopt en wellicht die beter kan afleveren bij andere fabrieken die verder op de snelweg staan.

Dit zorgt ervoor dat halffabrikaten niet nodeloos stacken maar in plaats daarvan door worden gestuurd naar andere productielijnen verderop in het proces die wellicht diezelfde halffabrikaten gebruiken. enkel 'eindproducten' doe ik niet doorloepen die worden verwerkt ( zoals de flesjes voor research) of ze worden opgeslagen in kisten (zoals de muren voor je basis)
Je maakt een denkfout ;). Als je een aftakking hebt die vol ligt, dan komt er ook niets meer bij op die aftakking. De splitter laat dan alles gewoon rechtdoor gaan, dus er is geen verspilling. Er gaat dan evenveel door naar de fabrieken verderop.

Bijvoorbeeld: produceer je 10 ijzer per seconde, gaat er bij een aftakking 2 vanaf door een fabriek, dan heb je met een loop 3 ijzer/s die teruggaat naar de main line (want de splitter geeft de aftakking 5 ijzer/s en de main line ook 5 ijzer/s, en bij de aftakking gaat er dus 2 ijzer/s vanaf door die fabriek). Waar het weer samen komt heb je dus 5+3=8 ijzer/s. Maak je geen loop maar gewoon een aftakking, dan ligt die aftakking op een gegeven moment vol. Vanaf dat moment laat je splitter maar 2 ijzer/s door naar de aftakking, want er wordt maar 2 ijzer/s vanaf gehaald door de fabriek. De overige 8 ijzer/s blijft op je main line. Exact hetzelfde als je met een loop had.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben bezig met mijn tweede sessie, maar ik merk wel dat ik het een beetje zat begin te worden. Ik mis gewoon iets nieuws om te doen. Heb er sinds de Steam release zo'n 130 uur in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:34:
Ben bezig met mijn tweede sessie, maar ik merk wel dat ik het een beetje zat begin te worden. Ik mis gewoon iets nieuws om te doen. Heb er sinds de Steam release zo'n 130 uur in zitten.
Start een sessie met "Deathworld" settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
Dan heb je toch ook gewoon het spel wel uitgespeeld? Toch niet erg met 130uur? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik door telkens andere settings en bouwmethodes met de start te kiezen het toch weer leuk kan houden. Veel kleine patches, paar hele grote patches. Keertje zonder treinen, of zonder mainline maar alles lokaal produceren. Keertje met alleen maar bots zodra je die kunt maken. Peaceful mode of niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 13:12
De volgende grote update brengt als het goed is Steam achievements met zich mee. Hopelijk zitten daar een aantal pittige bij, dan vermaak ik me de komende tijd wel weer :)
Pagina: 1 ... 6 ... 55 Laatste