[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 5 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Bart ® schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Er zijn combat mods genoeg te vinden, en de devs gaan sowieso de combat nog uitbreiden en verbeteren de komende tijd.
och, Mods ben ik zelf nog niet eens mee bezig geweest aangezien voor mijn gevoel de game net uit is :+ Maar dat is wel een goeie! Nog tips voor mods? Must-haves?

[ Voor 7% gewijzigd door weszz op 29-02-2016 11:29 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:51
weszz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:28:
[...]

och, Mods ben ik zelf nog niet eens mee bezig geweest aangezien voor mijn gevoel de game net uit is :+ Maar dat is wel een goeie! Nog tips voor mods? Must-haves?
Als je van complexe recepten houdt, zou je Bob's mods kunnen proberen. Voegt een behoorlijk aantal ores toe, en verbouwt de nodige basisrecepten waardoor het bijna ander spel wordt. Daar zitten ook wat extra combat opties bij. (Dytech is nog zo'n overhaul mod, gaat nog een stuk verder geloof ik, maar dat beviel mij niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bob's mods en Treefarm ja. Maakt het nog een stuk complexer.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ohja, treefarm is inderdaad redelijk essentieel voor bob's, die hoeveelheden hout wil je niet met de hand hoeven verzamelen :) (ik kies dan wel voor treefarm light, dus echt alleen het geautomatiseerd verbouwen van hout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
voor de startpost misschien nog een verwijzing naar mods?

Essentials:
Deze mods veranderen weinig aan de gameplay, maar voegen interessante functies toe:
RSO: Herverdeeld de ore fields zodat je gedwongen wordt treinen te gebruiken.
Farl: Geautomatiseerd treinsporen leggen! Is een must icm RSO
FAT-controller: Beheersscherm om treinen te volgen en opdrachten te geven vanop afstand
Color-coding: voegt verschillende kleuren lichten, treinen en concrete toe
EvoGui: Geeft ingame tijd en evolution factor weer.
Railtanker: Cargowagon om fluids te vervoeren.
Rocketautostarter: kleine mod die rockets laat vertrekken zodra ze klaar zijn

Verder heb je 3 overhauls die je kan toepassen:
Marathon is voor als je het ingewikkeld genoeg vindt, maar het game te snel vindt gaan. Een assembler 1 kost 1200 copper plates en 700 iron plates
Bob's mods is lekker ingewikkeld. Als je blue potions moeilijk vindt, begin er dan maar niet aan :)
Yuoki is volledig naast vanilla met ingewikkelde constructies en grafisch zeer mooie addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
-SafaN- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:38:

Essentials:
Deze mods veranderen weinig aan de gameplay, maar voegen interessante functies toe:
FAT-controller: Beheersscherm om treinen te volgen en opdrachten te geven vanop afstand

Marathon is voor als je het ingewikkeld genoeg vindt, maar het game te snel vindt gaan. Een assembler 1 kost 1200 copper plates en 700 iron plates
Bob's mods is lekker ingewikkeld. Als je blue potions moeilijk vindt, begin er dan maar niet aan :)
Yuoki is volledig naast vanilla met ingewikkelde constructies en grafisch zeer mooie addons.
Klinken goed die functionele mods, ik ga de server daarop eens inrichten :)
P.S. de server werkt op basis van IP whitelist. Als mensen willen meedoen dan heb ik hun IP nodig.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 09:49
Hoe werkt dat met de server dan, als iemand anders speelt als ik er niet ben, is mijn basis toch weg als ik terug kom?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Sporedd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:57:
Hoe werkt dat met de server dan, als iemand anders speelt als ik er niet ben, is mijn basis toch weg als ik terug kom?
Er is geen 'mijn basis', maar gewoon 'de basis'. En die is er dan uiteraard nog, maar waarschijnlijk anders/groter dan jij hem achtergelaten hebt ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja oke, en als er niemand speelt staat het spel stil, wel leuk om dat te doen met een marathon mod, anders is de pret zo over :)

Ik heb dus wel interesse in mee doen, laat maar weten wanneer je klaar bent

[ Voor 23% gewijzigd door Sporedd op 29-02-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44
Waarom zou je basis weg zijn als het spel door gaat en jij weg bent?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Door aanvallen van de creepers ( of hoe heten ze )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
-SafaN- schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:38:

Essentials:

Deze mod-lijst gebruik ik ook. De eerste lijst zullen veel spelers verwijzen als Vanilla+. De meeste uitbreidingen zijn niet OP of game changers, maar wel erg leuk om mee te spelen. Zo is de FARL gewoon een must met RSO, en RSO opzich zelf erg leuk om een grote basis op te zetten.

Wat dan ook handig kan zijn is YARM. Deze resource monitor laat zien wanneer je mijnen bijna leeg zijn, je kan ze ook van afstand bekijken als ze misshcien aangevallen worden.
Let op: voeg niet willy-nilly elke ore patch toe die je van plan bent te minen. De laadtijden gaan iets omhoog met het gebruik van deze mod, het kan dus misschien 15-30sec bij normaal gebruik duren voordat al je patches gescanned zijn. Ik vind het niet erg, maar ik had wel een tijdje veel giga-patches er in zitten wat dus niet handig bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 22:18
Een tijdje geleden de demo gespeeld en vond het toen wel leuk, maar ik geloof dat je toen alleen het spel kon krijgen door donaties te doen via PayPal of credit card. Nu het op Steam beschikbaar is heb ik het maar eens aangeschaft. Het is zoals al eerder hier gezegd, als je het opstart is je dag zo voorbij.

Ik moet nog leren om alle productiestromen beter op elkaar af te stemmen, ben te veel handmatig resources van de ene plaats naar de ander te brengen om een product te krijgen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
voor sommige producten is dat geen ramp, en kan het later geautomatiseerd worden door robots. Als je erg veel over en weer brengt leg je best een belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:10
Hoe staat het met de server? Is die er al, zo ja wat is het adres? Welke tijden wordt er gespeeld?

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 01-03-2016 14:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Gisteren avond bobs mods geïnstalleerd, eeennn ben weer verslaafd :P, het 'nog even dit voordat ik stop' virus weer te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Na een lange tijd geleden de demo en een niet legale volledige (early) versie gespeeld te hebben, las ik in dit topic dat er inmiddels zo veel veranderd is dat ik het spel vanochtend (legaal) heb aangeschaft. Nu eerst even vanilla spelen, en daarna inlezen in verschillende mods en multiplayer. Als ik het weer een beetje onder de knie heb zou ik graag op de server van @Venxir mee willen doen :)

Heb net pas de eerste 3 tutorials gespeeld, en heb er alweer helemaal zin in (twee dagen geleden diezelfde tutorials gespeeld in de demo, en toch doe je elke keer weer dingen anders :))

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Kijk ook even de world record speed run... Je leert daar een hoop truukjes :-)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:52
Godver,

Crash fout gehad, kan ik opnieuw beginnen. Al m'n saves zijn corrupt.

Anyway was toch geen slecht moment, ik was me met mijn vorige base serieus aan het inbouwen. nu toch maar wat groter gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Heb je die gerapporteerd op het forum? (https://forums.factorio.com/viewforum.php?f=7) Zeker als je 'n corrupte save hebt, kijken de devs daar volgens mij graag naar om te zien of het iets is wat ze kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

0rbit schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:19:
Kijk ook even de world record speed run... Je leert daar een hoop truukjes :-)
Goeie tip, thanks! Heb gisteren een van 2:22:26 gekeken. Wat een hoop truukjes die ik nog niet kende! Van 't weekend maar eens uitproberen.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
anboni schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:08:
Heb je die gerapporteerd op het forum? (https://forums.factorio.com/viewforum.php?f=7) Zeker als je 'n corrupte save hebt, kijken de devs daar volgens mij graag naar om te zien of het iets is wat ze kunnen fixen.
kwam denkik omdat ik nog mods had van de 12.10 versie, sindsdien niet meer gespeeld en geupdatet tot de steam release.

Mocht het nog eens voorvallen dan ga ik eerst eens een reinstall moeten doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
ah ja, oude mods kunnen gevaarlijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45
Het spel staat ondertussen nog steeds als beste game ooit op Steam :) Kijken hoe lang ze dat vol houden. Vandaag het spel weer eens opgepakt met de Steam controller en Steamlink, maar kan er nog niet aan wennen. Zoveel knoppen om te onthouden. Vanavond nog een poging, maar anders toch maar weer met muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38

Dreanor

Joene

Beakzz schreef op zondag 06 maart 2016 @ 19:37:
Het spel staat ondertussen nog steeds als beste game ooit op Steam :)
Hoe bedoel je? Dat tie in de Top Sellers staat? Want dat is niet Top Sellers All Time, enkel van dit moment.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:45
Dreanor schreef op zondag 06 maart 2016 @ 20:09:
[...]

Hoe bedoel je? Dat tie in de Top Sellers staat? Want dat is niet Top Sellers All Time, enkel van dit moment.
Nee niet best seller, maar best reviewed :

http://store.steampowered...s=-1&category1=998&page=1

Ruim 3300 reviews en 99% positief.

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 06-03-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Awesome game _o_

Alleen kom ik er na 36 uur speeltijd achter dat je chests ook gewoon kleiner kunt maken met het rode kruisje. Zit ik de hele tijd smart chests en smart inserters te bouwen met als conditie "<resource> kleiner dan <aantal>" |:(

Maar nu eerst maar even experimenteren met robotics. Heb alles al geresearched maar ben er nog niet aan toegekomen om er mee bezig te zijn. Creatief zijn met belts heeft ook wel iets :P

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 09-03-2016 01:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Wist je dat je met ctrl+klik zaken uit iets kan halen. Maar als je iets uit je inventory neemt en de stack vasthoudt, je dat ook in iets kan plaatsen, zoals coal?
Met het muiswiel klikken op iets in je toolbar onderaan, je het een vaste gereserveerde plaats kan geven?
Dit ook werkt in treinwagons?
Shift+klik op een inventory item je de helft van de stack geeft? Hetzelfde met shift+rechterklik voor een halve stack ergens te plaatsen?

Er zijn echt enorm veel van die handige kleine tricks die het veel handiger maken.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:24
Jump schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:59:
Wist je dat je met ctrl+klik zaken uit iets kan halen. Maar als je iets uit je inventory neemt en de stack vasthoudt, je dat ook in iets kan plaatsen, zoals coal?
Met het muiswiel klikken op iets in je toolbar onderaan, je het een vaste gereserveerde plaats kan geven?
Dit ook werkt in treinwagons?
Shift+klik op een inventory item je de helft van de stack geeft? Hetzelfde met shift+rechterklik voor een halve stack ergens te plaatsen?

Er zijn echt enorm veel van die handige kleine tricks die het veel handiger maken.
En Shift + rechtermuis op assembly machine 1 en dan Shift + linkermuis op assembly machine 2 kopieert het recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Irwon schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:01:
[...]

En Shift + rechtermuis op assembly machine 1 en dan Shift + linkermuis op assembly machine 2 kopieert het recept.
Dat werkt voor meer dingen trouwens. Smart inserters bijvoorbeeld ook, ook requester chests en nog wat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Inderdaad. En ALT is ook een interessante toets. Iedereen zal die hopelijk wel kennen :)

Shift+spatie pauzeert het spel en toont een gridpatroon, en ook chunks. Handig als je wilt plannen.

[ Voor 36% gewijzigd door Jump op 09-03-2016 00:53 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
CTRL + click is trouwens je balk onderaan opvullen.

Als je dan hem gedefinieerd hebt met alles wta je standaard gebruikt, dan kan je heel snel plaats maken in je inventory.

Heel handig icm met bots die je vanalles brengen.

De niet gedefinieerde plaatsen worden gewoon opgevuld indien leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CTRL+click op raw materials stopt ze trouwens in het weggooi gedeelte van het logistics system, zodat bots ze komen ophalen. Handig om af te komen van al dat hout na ontbossing :P

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2016 12:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 21:33
Wat een gaaf spel. Ik heb deze game meteen gekocht op Steam toen ik het filmpje zag. Ik heb ettelijke honderden uren in SimCity en nog veel meer in Transport Tycoon (ja, nog voor de tijd van OpenTTD) zitten. Het is een culminatie van de factoren die die games mooi maakt. Ik heb er na een paar dagen al 30 uur inzitten :)

[ Voor 0% gewijzigd door PoJa84 op 15-03-2016 12:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 21:33
weszz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:28:
[...]

Side Inserters is er een waar ik heel blij mee ben... Alle inserters onder een hoek naar links en rechts gebruiken.

Tip, heb je perongeluk de verkeerde gebouwd, niet in je inventory laten staan maar bouwen en weer afbreken, dan wordt het weer een 'gewone' rechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is dan wel weer een serieuze impact op de gameplay.

Zelf gebruik ik FARL om wat meer geautomatiseerd rails te kunnen leggen. Ik kan niet wachten op de nieuwe railbuilder interface van 0.13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Best rated dacht ik. Ik vind de end game content nog steeds erg mager. Je hoeft ook helemaal geen echt grote basis te hebben om de raket in een uurtje of 12 a 15 te lanceren. Daarna is de lol er voor mij vrij snel af. Je kunt dan nog optimaliseren en iedere 10 minuten een raket lanceren, mits je productie op peil is en blijft... maar is dat leuke end game content? Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Over de endgame zijn ze zelf er nog niet 100% over uit wat ze willen doen. De richting is er wel, maar nog geen details. Binnenkort komt 0.13 uit, en denk dat ze aan de extra endgame maar beginnen voor 0.15.

Ik heb ook veel meer plezier aan het op het gemak opbouwen van een basis dan aan het rushen voor die raket te lanceren.

Je kan het ook op 2u 15m 42s uitspelen: YouTube: Factorio Speedrun in 2:15:42 by AntiElitz (any%)
Opmerking: hij speelt het spel al ene half jaar op dezelfde map om telkens te verbeteren,

[ Voor 11% gewijzigd door Jump op 18-03-2016 21:10 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik las over de end game plannen. Was niet erg onder de indruk. Je zou denken dat je end game dingetjes bedenkt voor je een hele game op poten zet. Ik heb daar op het factorio forum jaren geleden al eens over geschreven. Er was toen ook vrijwel geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik vind die endgame echt niet belangrijk. Factorio heeft meer endgame dan transport tycoon. Het gaat voor mij om het optimaliseren en maximaliseren van fabriek en productie.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies, ik zou juist opteren voor geen endgame. Het moet juist eindeloos blijven, zodat je door kunt spelen tot je echt geen zin meer hebt, zoals de citybuilders als Cities:Skylines.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bij Transport Tycoon speel je normaal gesproken door de tijd heen en gaat er een moment komen dat of je map vol zit of je in +- 2040 zit en er geen tech meer uit komt. Op dat moment begin ik zelf vaak opnieuw. (Persoonlijk vindt ik überhaupt het TGV tijdperk leuker dan manglev).

In factorio wordt je gedwongen je fabriek te verbeteren tot het punt dat je het laatste gebouw kunt bouwen. Daarna ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Echter is bij mij de drang om overnieuw te beginnen daarna een stuk kleiner. Alle ideeën die ik had zaten eigenlijk al in mijn endgame. Wat dat betreft viel 0.12 mij vies tegen. Ik had gehoopt op een nieuwe reden om te spelen maar die bleef eigenlijk uit.

Ze zouden eigenlijk het creeper deel een stuk dynamischer moeten maken. Daar valt nog wel veel te winnen. Het is best leuk om samen een paar alien bases te verslaan maar het wordt nu snel repetitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind juist het opnieuw beginnen echt een sleur. Ik ga liever langer door met mijn bestaande map (ook in Transport Tycoon) dan weer met helemaal niks te beginnen. Maar doordat er bij Factorio echt een eind is, schiet dat niet zo op.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
In factorio is dat een sleur ja. Je eerste kooltjes zelf hakken is leuk, maar niet voor de 10e keer. Dat is ook een factor dat mij tegenhoudt een nieuwe game te starten. Bij OpenTTD heb ik dat minder omdat je daar echt een hele andere situatie krijgt (bergen, dorpen, fabrieken, enz). Overigens is er bij OpenTTD traditioneel gezien ook echt een eind, in ?2050? krijg je een highscore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Van de recentste FFF:

Het slechte nieuws: het duurt nog wel even voordat we 0.13 kunnen verwachten ;(.
After some discussions, we decided that our goal of 0.13.0 release date is 1. June
Wat kunnen we dan in 0.13 verwachten? De highlights:
Tech tree
Additional train conditions
Turrets revisit - Minimised to flame thrower turret and fire system.
Better rail building
Achievements
Multiplayer matching server - more about it in future FFF
Better train management possibilities.
Modules in blueprints.
Power switch.
Blueprint book
Search field (recipes, technologies, filters, stations and maybe more)
Circuit network additions
Redo of the train graphics and fixing the train distances, so they are whole tiles and vertical and horizontal distances are the same.
Graphical gui redesign - one of the big things that just had to be done sooner or later, we will definitely talk about it in detail in the future FFF
Native mod portal integration
Resource generation overhaul.
The loader.

Maar daarnaast ook wat makkelijker gebruik van modules:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MfB37JH.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xU72rcD.gif
Veel sneller modules vervangen dus _O_.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bQrfOOo.gif
En modules worden dus mee-gekopieerd in blueprints _O_.

En hier zat ik zelf al heel lang op te wachten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5sZLIGP.gif Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lmx3g3d.gif
Underground belts en pipes slepen, net als dat nu al kan bij elektriciteitsmasten _O_ _O_ _O_.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik heb OpenTTD heel fanatiek gespeeld en daar je kan heus flink in "late game" doorspelen hoor. Pik een 512x512 map en je kan daar een maand zoet mee zijn als je een gigantisch trein netwerk bouwt met 2x4 brede mainlines, junctions, giga stations waar 500 treinen op moeten binnen komen, etc. Namelijk, als je industries op 80% rating of hoger houdt, groeien ze door naar een productieplafon van ~2000p/m. Daar heb je een hele sloot treinen voor nodig om dat te vervoeren (afhankelijk van de afstand natuurlijk - maar meestal deelde ik mijn mappen zo uitdagend mogelijk in,, dus moest alles kriskas door elkaar). En als dat ook nog door de hele productie chain heen moet, krijg je vanzelf een gigantisch netwerk. Check de OpenTTDcoop games, die gasten zijn daar heer&meester in.

Ik ben blij dat Factorio een leuke vervanger voor OpenTTD is wat betreft creativiteit. De devs zijn erg bezig om de game in late game leuk en uitdagend te houden, vooral die gameplay verbeteringen zijn erg fijn.

Ik vind opnieuw beginnen ook een sleur. Ik heb ~300 uur in mijn huidige factory zitten, rijden ~170 treinen rond, en is dus aardig uit de klauwen gelopen. Ik had laatst een nieuwe game gestart, maar vond alles te traag gaan. Had gewoon niet de resources om meteen te bouwen wat ik in gedachte had :p

Waarschijnlijk ga ik het nog eens opnieuw bekijken als ik echt een set nieuwe mods heb om uit te proberen. Ik heb in mijn huidige save erg vanilla+ gespeeld, dus RSO, wat kleine tweaks, en that's it.

Mijn verlang lijstje op het moment:
- Map met minder water :p
- Endless resources (ore mijnen ala oil)
- New modular armors
- Hard crafting (enkel als het meer resources oplevert, maar throughput moeilijker te behalen)
- Pocket bots start (scheelt al gauw half uur steen schrapen + construction bots is nice)

Ik weet niet endless resources & hard crafting compatible zijn. Ik word beetje beu dat iron mijnen snel leeg raken.

Mijn ideale scenario is dat je begint met mining drills voor wegwerp ore patches, en later kan upgraden naar "higher tier mining drills" (helaas uitgesteld naar 0.14 zo te lezen :( ) met die niet stoppen (maar natuurlijk een eerlijke bodem zodat je nog wel moet uitbreiden) en op den duur drills ook extra bij materialen minen die extra verwerking nodig hebben (ze posten laatst al een idee over "dirty ores" ofzo)

Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik van m'n solar build af wil. Ik heb op mijn huidige save ~65k solar panels staan (~3.9GW), en heb bijna geen oppervlakte meer. Maar wel heel veel oil op mijn kaart. (soort van RSO-bugje)
Idee: alle oil uit de grond persen -> solid fuel verwerken -> opstoken.
Ik heb berekend dat je ongeveer ~2.5MW per uitgelopen oil well kan pakken, maar dan moet je wel overal speed/productivity modules in plaatsen.
Helaas is doordat ik mijn hele fabriek heb gebeaconed & productivity modules 3 in heb zitten, nogal energie hongerig. Met die 3.9GW valt de fabriek elke nacht uit als die rockets aan het stampen is. :+
Als resources iets minder schaars zijn, heb ik dat hele productivity gedoe niet perse meer nodig :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 26-03-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Met de OpenTTD co-op van tweakers heb ik ook weleens mee gedaan. Zelf speel ik meestal op 1024x256. Dan kun je leuk werken met noord/zuid lijnen. Rond 2070 ben je wel klaar met die map :P.

Van mij mag de difficulty van Factorio wat omhoog. Ik heb weleens games gehad waarbij je zelfs met 3 spelers steeds druk bent met heen en weer rennen om turrets van ammo te voorzien. Dat is leuk. ALleen uiteindelijk stabiliseert dat en is er vervolgens een stuk minder te doen. Van mij mag de game meer richting "Creeper World 3: Arc Eternal". Het moet in ieder geval een stuk moeilijker worden om uit te breiden. Dat zorgt ervoor dat je moet kiezen tussen een compact base design of gedwongen wordt flink te vechten om zo land te veroveren. Ze zouden ook naar de rts Dune kunnen kijken. Daar kon je niet overal bouwen, moest je eerst funderingen bouwen en kun je in het zand worden opgegeten door een Sand Worm :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:39

basdej

OutSystems Consultant

Sinds kort ook eigenaar van Factorio, super leuk om te spelen, zeker in een server met wat vrienden, al was het toch lastig om dat op te zetten. Ik ben nu zelf op zoek naar wat leuke mods om het spel ingewikkelder te maken en langer te laten duren, hebben jullie nog tips?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:11
basdej schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:03:
Sinds kort ook eigenaar van Factorio, super leuk om te spelen, zeker in een server met wat vrienden, al was het toch lastig om dat op te zetten. Ik ben nu zelf op zoek naar wat leuke mods om het spel ingewikkelder te maken en langer te laten duren, hebben jullie nog tips?
Ik ben niet zo van de heel erg ingrijpende mods, maar deze zijn toch wel mijn favorieten voor wat je vraagt:
Resource Spawner Overhaul
"It changes resource spawning to be region based - by default regions are big which promotes using of trains. Resources will be more sparse so more logistics will be required to supply your base. As a bonus resources further away from start location will be more rich."

Misanthrope
"Alters biter expansion mechanics, adds vastly improved biter AI behavior"

Misanthrope heeft support voor:
EvoGUI
Shows you the current biter evolution factor, your play time, the current time of day (optionally rounded to 15 minutes), the current level of sun/moon light, the players on your server, the number of biters your team has killed, and the pollution around you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
basdej schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:03:
Bobs mods en Treefarm.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:12
Nieuwe verslaving gevonden :D heb net copper/iron plates geautomatiseerd, ga nu langzaam richting lab + automatiseren van groene/rode zooi ervoor. Blijft wel uitdagend, alleen 1 irritant dingetje..

een Burner Inserter pakt bij een Burner Miner drill ook de fuel eruit >_>

Omdat ik was vergeten dat je geen Inserter nodig hebt om items uit de Drill te halen.. :X

[ Voor 40% gewijzigd door corset op 04-04-2016 22:43 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Rood en blauw research zijn nog simpel. De blauwe is opeens pakje meer werk. Bereid je maar voor op een spaghetti van ondergrondse buizen :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jump schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:17:
Rood en blauw research zijn nog simpel. De blauwe is opeens pakje meer werk. Bereid je maar voor op een spaghetti van ondergrondse buizen :D
Ik merk het, zat het compleet verkeerd te doen >_> vandaag maar opnieuw beginnen met beter idee

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 20:12
Ik was er al voor gewaarschuwd door de reviews. Gisterenavond gekocht, paar uur zitten gamen, en meteen heel de nacht liggen malen over hoe ik bepaalde lopende bandjes beter zou kunnen plaatsen :')

Wat een kutspel. Op een hele goede, verslavende manier. *O*

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo, weer wat efficienter geworden, in de tijd dat ik gister 1 electrical miner had heb ik nu:

14 boilers -> 7 steam engines

2 electrical miners die coal minen naar grabbers die de boilers vullen

500 iron plates
250 copper plates

:D

Oh en iets van 800 coal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Per minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Was het maar zo'n feest. Heb nu staan

2 electric miners iron
2 electric miners copper
8 furnaces per soort
1 electric miner stone
8 boilers
3 van die steam generators
1 lab

Ben nu bezig met smart picker voor filteren van iron uit chest naar steel en gears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh :D.

Klinkt niet echt als een scalable design. Smart inserters heb je zo early-game over het algemeen niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:30:

Klinkt niet echt als een scalable design. Smart inserters heb je zo early-game over het algemeen niet nodig :)
Het is redelijk scalable. Smart inserters halen iron uit chest naar splitter voor steel en gears. En gears gaan dan naar rode research.
Zal vandaag wel wat screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:30:

Die dingen heb ik ook net ontdekt. Maken het leven wel een heel stuk makkelijker, ook al voelt het een beetje als cheaten. Ik ben (nog niet ervaren) wat rommelig begonnen en heb echt massa's producten die allemaal dezelfde lopende bandjes gebruiken, die smart inserters zijn dan wel een uitkomst om de boel weer een beetje op orde te krijgen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/3G2DZO8

Mijn huidige setup

11 furnaces voor iron en 3 miners (straks 5)
11 furnaces voor copper en 3 miners (straks 5)

Copper plates gaan via splitter na Assembling Machine voor rode research

Rest gaat naar chests dmv pickers, dat worden nog smart pickers om sorteren handiger te maken.

Zuidelijke chests staan 2 smart inserters die iron pakken en dat gaat via splitter 2 kanten op:

1.) Furnaces voor steel
2.) Assemply Machine voor gears, die dan naar rode research gaan

Voor coal heb ik 4 electric miners staan die al het werk doen

Voor energy:

10 boilers
4 Steam Engines

deze worden gepowered door 1 electric miner

Ik ga het opnieuw maken zodra ik wat betere furnaces/tech heb om het wat meer ordelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verschillende items op dezelfde band is drama. Dat moet je vanaf het begin af aan eigenlijk al vermijden. Ik heb zelden smart inserters nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

corset schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:57:
[...]

Het is redelijk scalable.
Nee, dat is het niet ;). Schaalbaar houdt in dat het makkelijk uit te breiden is naar een opstelling die veel meer resources aankan.

Inserters zijn vrij gelimiteerd in snelheid wat betreft dingen op de band leggen / ervan afhalen. Bovendien kun je maar max 4 inserters rond een kistje zetten. Aangenomen dat je er minstens 1 van gebruikt om dingen in het kistje te stoppen, kun je er dus maar 3 gebruiken om er dingen uit te halen. In jouw opstelling zelfs maar 1 omdat de kistjes naast elkaar staan. Je kunt je afvragen wat het nut is van die copper plates in de kistjes, aangezien smart inserters er louter iron plates uit kunnen vissen. Het resultaat is uiteindelijk dat de kistjes verstopt raken met copper plates, en de boel dan geheel stil komt te liggen.

Beter hou je je resources zoveel mogelijk gescheiden. En heel belangrijk: neem de ruimte. Je wilt makkelijk uit kunnen breiden met meer furnices, factories, etc, en je furnices wil je uiteindelijk upgraden naar electric furnaces (die zijn 3x3 ipv 2x2). En hou er rekening mee dat je op een gegeven moment meerdere banen aan lopende banden voor een resource wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:08:
[...]

Nee, dat is het niet ;). Schaalbaar houdt in dat het makkelijk uit te breiden is naar een opstelling die veel meer resources aankan.

Inserters zijn vrij gelimiteerd in snelheid wat betreft dingen op de band leggen / ervan afhalen. Bovendien kun je maar max 4 inserters rond een kistje zetten. Aangenomen dat je er minstens 1 van gebruikt om dingen in het kistje te stoppen, kun je er dus maar 3 gebruiken om er dingen uit te halen. In jouw opstelling zelfs maar 1 omdat de kistjes naast elkaar staan. Je kunt je afvragen wat het nut is van die copper plates in de kistjes, aangezien smart inserters er louter iron plates uit kunnen vissen. Het resultaat is uiteindelijk dat de kistjes verstopt raken met copper plates, en de boel dan geheel stil komt te liggen.

Beter hou je je resources zoveel mogelijk gescheiden. En heel belangrijk: neem de ruimte. Je wilt makkelijk uit kunnen breiden met meer furnices, factories, etc, en je furnices wil je uiteindelijk upgraden naar electric furnaces (die zijn 3x3 ipv 2x2). En hou er rekening mee dat je op een gegeven moment meerdere banen aan lopende banden voor een resource wilt gaan gebruiken.
Dat begin ik nu in te zien, heb nu de Science Pack 2 (groen) op autocraft, en daar komt toch nog veel manual werk bij kijken. Misschien maar opnieuw indelen dit ><

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

ErikKo

Rippie

Op de wiki zijn goede tips te vinden om minder 'spaghetti' en meer 'schaalbaar' te bouwen.
https://wiki.factorio.com...tle=Basic_factory_layouts

Verder kan ik aanraden om transport belts onder de knie te krijgen.
Vooral het merging/unmerging van transport belts vind ik erg fijn.
https://wiki.factorio.com...tle=Belt_transport_system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ErikKo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:29:
Op de wiki zijn goede tips te vinden om minder 'spaghetti' en meer 'schaalbaar' te bouwen.
https://wiki.factorio.com...tle=Basic_factory_layouts

Verder kan ik aanraden om transport belts onder de knie te krijgen.
Vooral het merging/unmerging van transport belts vind ik erg fijn.
https://wiki.factorio.com...tle=Belt_transport_system
YouTube: Factorio Ideal Furnace Setup

Ben nu deze scalebale design aan het toepassen, stuk overzichtelijker dan die van mij, alleen wel andere versie van Factorio, dus hoop dat het nog werkt.

Thanks! aangepast design van de youtube video gemaakt

1 rij furnaces doet copper, de andere nu iron. Aan het einde een unmerger gemaakt :D

[ Voor 55% gewijzigd door corset op 06-04-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is mijn huidige setup. Een grote bus met resources en aftakkingen voor productie. Productielijnen kan ik makkelijker langer maken door onder en boven door te bouwen. Ik heb er wel spijt van dat ik niet wat meer lanes heb gereserveerd voor de bus, maar op zich is dat geen onoverkomenlijk probleem. Moet ik alleen wat factories slopen die te dicht op de bus staan.

Intermediate products als gears en copper wire bouw ik trouwens alleen on demand, scheelt een hoop kopzorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:44:
Dit is mijn huidige setup. Een grote bus met resources en aftakkingen voor productie. Productielijnen kan ik makkelijker langer maken door onder en boven door te bouwen. Ik heb er wel spijt van dat ik niet wat meer lanes heb gereserveerd voor de bus, maar op zich is dat geen onoverkomenlijk probleem. Moet ik alleen wat factories slopen die te dicht op de bus staan.

Intermediate products als gears en copper wire bouw ik trouwens alleen on demand, scheelt een hoop kopzorgen :)
damn.. hoe doe je dat? oO

http://imgur.com/R27Qz3E

is mijn huidige setup, 16 furnaces aan elke kant, furnaces zijn makkelijk aan te passen. Rechts doet copper, links doet iron. 4 electric miners (kunnen er meer bij denk ik)

Overigens, klopt het dat inserters niet kunnen inserten in een lab? krijg het maar niet werkend :X

Ja dat werkt wel.. maar ze inserten maar tot 5 zoals elke andere device, had er al meer inzitten >_> ben niet geheel wakker

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 06-04-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

Rannasha

Does not compute.

corset schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:48:
[...]

damn.. hoe doe je dat? oO

http://imgur.com/R27Qz3E

is mijn huidige setup, 16 furnaces aan elke kant, furnaces zijn makkelijk aan te passen. Rechts doet copper, links doet iron. 4 electric miners (kunnen er meer bij denk ik)
Je hebt nu 1 band voor zowel koper als ijzer (de platen), dat gaat in de toekomst zeer moeilijk schalen wanneer je beide materialen in steeds grotere hoeveelheden nodig hebt. Je kunt het beste beginnen door voor zowel koper platen als ijzer platen een eigen band op te zetten. Wat ik in mijn huidige game doe is die banden parallel maken aan elkaar en lekker lang. In de ruimte ertussen staan de assembly machines. Waar mogelijk worden halffabrikaten (bv tandwielen of koperdraad) direct van de ene assembly machine in de andere gestopt met inserters.

Aan het eind van de band houdt deze gewoon op, geen inserter met kistje om de overblijfselen op te vangen. Dan loopt de band uiteindelijk lekker vol, big deal. Als je F indrukt terwijl je naast of op de band staat, pak je de items op de band op met je karakter, dus door over de band heen te rennen met F ingedrukt, sleep ik zo een hele stapel ijzeren of koperen platen naar mijn inventory als ik die nodig heb om zelf iets mee te bouwen.

Voordeel van deze aanpak boven het kistje op het einde is dat als er om een of ander reden een hickup is bij de miners of de furnaces, de assembly machines eerst nog het voorraadje op de band weg kunnen werken. Als je alles wat overblijft in een kistje propt, dan valt de productie vrijwel meteen stil in zo'n situatie.

De enige dingen die ik een kistje in laat gaan in mijn huidige early game (net een productie-chain voor groene science packs voltooid) zijn steen (direct vanuit de miner de kist in, want steen heb je toch maar af en toe nodig), kolen nadat ze langs de boilers zijn gegaan (deze kolen gebruik ik voor de furnaces die ik handmatig bijvul, omdat die t.z.t. vervangen worden door elektrische ga ik geen moeite doen om een lopende band infrastructuur voor kolen naar de furnaces aan te leggen, een furnace met een volle stack kolen doet hier vrij lang mee) en lopende band segmenten (die dingen heb je vaak nodig in bursts, dus ik heb naast mijn ijzer band 2 assembly machines staan, eentje maakt tandwielen en die voert ze aan de band assembler die ook nog ijzeren platen pakt en de producten vervolgens in een kist stopt).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:08:
(deze kolen gebruik ik voor de furnaces die ik handmatig bijvul, omdat die t.z.t. vervangen worden door elektrische ga ik geen moeite doen om een lopende band infrastructuur voor kolen naar de furnaces aan te leggen, een furnace met een volle stack kolen doet hier vrij lang mee)
In mijn optiek duurt het nog best wel lang voor je eraan toekomt om de upgrade naar electric furnaces te doen, en als je dat gaat doen moet je je electric network flink hebben uitgebreid om die load te kunnen handlen. Het is relatief een kleine moeite om een band aan te leggen voor coal, zeker als je al rekening houdt met het feit dat je furnaces moet upgraden en dus uiteindelijk toch meer ruimte nodig hebt. Scheelt uiteindelijk een hoop heen&weer geloop om die dingen bij te vullen.

Overigens heb ik hier en daar wel wat basic inserters die grondstoffen van de band afpakken om in een kistje te doen, en wat losse factories die idd puur voor mijn inventory copper wire, gear en belts maken. Belts heb je altijd wel nodig, de rest is handig om te hebben voor hand crafting. Maar op het moment dat je een logistics network hebt opgezet dan is het handiger om fabriekjes te maken voor álles wat je kunt bouwen. Dat kan dan ook geheel zonder belts, gewoon puur met provider en requester chests (waarbij je de provider limiteert op 1 of 2 vakjes voor iets als een green factory oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:44:
[...]

Dat kan dan ook geheel zonder belts, gewoon puur met provider en requester chests (waarbij je de provider limiteert op 1 of 2 vakjes voor iets als een green factory oid)
Bedoel je hiermee dat je de in de chest de vakjes op 1 of 2 na allemaal op 'rood' zet zodat er maar 2 stacks geproduceerd worden?

Alternatief is dat je smart inserters gebruikt met de green/red cable, zodat de smart inserter alleen een geproduceerde item van Assembling Machine naar Smart Chest (of beter) verplaatst wanneer er bijv <5 assembling machines in het logistic network zitten.
Althans, dit heb ik ergens gelezen. Nooit zelf geprobeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ErikKo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:03:
[...]

Bedoel je hiermee dat je de in de chest de vakjes op 1 of 2 na allemaal op 'rood' zet zodat er maar 2 stacks geproduceerd worden?
Ja, door op dat rode kruisje te drukken. Een green factory kost best wat resources, als je die de hele chest laat vullen dan is ie heel lang bezig en al die tijd heb je dus ook geen grey en blue factories omdat die voor de productie van de green gebruikt worden :).
Alternatief is dat je smart inserters gebruikt met de green/red cable, zodat de smart inserter alleen een geproduceerde item van Assembling Machine naar Smart Chest (of beter) verplaatst wanneer er bijv <5 assembling machines in het logistic network zitten.
Zo deed ik dat eerst ja, maar het is een hoop werk voor niets. Ik kwam ook pas veel later achter die feature van het kruisje ;)

Overigens is het dan wellicht praktischer om het te doen op de hoeveelheid binnen je logistics network. Scheelt wiring en betreft niet louter die ene kist voor de factory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
Bedankt guys. Bij de reactie "first I had a family, now I have a factory" op steam moest ik even gniffelen. Helaas is het waar. Van dit spel word je enorm sociaal gestoord, lig je nachten wakker verbeteringen door te denken, en sla je zomaar een lunch over.
Verder vermaak ik mij er kostelijk mee, dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:12:
[...]

Overigens is het dan wellicht praktischer om het te doen op de hoeveelheid binnen je logistics network. Scheelt wiring en betreft niet louter die ene kist voor de factory.
Ik gebruik meestal een combinatie daarvoor. Een enkele kist laat ik staan met twee slots bijvoorbeeld, de andere locaties met smart inserters. Als je op zoek bent naar dat item, ben je zeker dat er in die kist altijd liggen. Als toevallig alles verspreid ligt op verschillende plaatsen, moet je ofwel gaan zoeken, ofwel robots gebruiken om het tot jou te laten brengen.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar het hebben van een logistics network impliceert dat je robots hebt die het naar je toe kunnen brengen ;). Tegen die tijd heb ik dan ook gewoon standaard in mijn requester slots dingen staan als 200 blue belts, 50 blue undergroud belts, 100 red/green circuits, 100 pipes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Ah ja, correctie:
[...]
Alternatief is dat je smart inserters gebruikt met de green/red cable, zodat de smart inserter alleen een geproduceerde item van Assembling Machine naar Smart Chest (of beter) verplaatst wanneer er bijv <5 assembling machines in het LogisticCircuit Network zitten.
Het "netwerk" is dan niet meer dan de smart inserter die een conditie op de inhoud van de smart chest heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
TunderNerd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:08:
Bedankt guys. Bij de reactie "first I had a family, now I have a factory" op steam moest ik even gniffelen. Helaas is het waar. Van dit spel word je enorm sociaal gestoord, lig je nachten wakker verbeteringen door te denken, en sla je zomaar een lunch over.
Verder vermaak ik mij er kostelijk mee, dat dan weer wel!
Ik vind het echt ziekelijk. Ik game al een kleine 30 jaar maar dit heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ik moet echt de wekker zetten om 21:30u en stoppen en nog even iets anders gaan doen anders slaap ik niet om 23:00u. Op m'n werk ben ik ook kneiter afgeleid, zit de hele tijd te denken hoe ik m'n conveyors beter kan plaatsen, wat ik allemaal nog kan ontdekken, wanneer kan ik weer gamen (zaterdag pas weer aaargh) etc.

Ik lijk wel verliefd. Vlinders, dingen... blabla :$ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik liep ooit tegen het probleem aan dat ik te veel resources verspilde. Alles lag op de band. Zelfs met 50 copper mines had ik dan niet voldoende. Bovendien gingen die mines erg snel leeg. Tegen de tijd dat ik een nieuwe outpost met een trein had verbonden was de vorige al weer leeg.

Ik heb toen het volgende bedacht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jUeyhtpY5zCx94F7wB73j9hr/full.png
Eerste probleem was dat hier is opgelost is dat de productie van rode chips niet band vullend hoeft te zijn. Door gebruik te maken van een roterende band me splitters komt er gegarandeerd elke x chips één chip bij de laatste fabriek aan. Het alternatief is dat de eerste fabriek te veel krijgt en daar 80+rode chips voor niets liggen te verstoffen terwijl je andere fabrieken stil staan.

Voor de duidelijkheid; als alles vol aan het produceren is dan ligt de belt met rode chips dus niet vol.

Het tweede probleem was de belacheljike hoeveelheid resources die je omzet naar speed modules. Je wil er daar geen 200+ van op een band hebben liggen. Dat heb ik opgelost door over te gaan naar smart inserters.

Dit was wel een beetje het laatste wat ik heb gedaan. Daarna was het game over. De hele map is overigens hier te bezoeken (google maps): http://factor.gameplayinside.com/

Die ideal furnace setup vond ik persoonlijk niets. Kost te veel ruimte en die electric furnaces heb je eigenlijk niet nodig. Kolen genoeg :P. Mocht je toch willen overstappen dan heb je tegen die tijd wel een legertje construction robots die dat klusje zo voor je klaren.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht; een lokaal circuit network zodat niet je hele transport belt vol komt te liggen met de 'dure' producten, en dus al je resources opslokt.

Ben vluchtig door de map heen gebladerd. Gebruik je mods? Ik herken je turrets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Speelt sdk1985 nog op een oude versie misschien? Dat zijn de oude sprites van laserturrets namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Hoe maak je die map super vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ErikKo schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:28:
Goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht; een lokaal circuit network zodat niet je hele transport belt vol komt te liggen met de 'dure' producten, en dus al je resources opslokt.

Ben vluchtig door de map heen gebladerd. Gebruik je mods? Ik herken je turrets niet.
Geen mods, alles standaard, ook de resource spawns en map instellingen. Het betreft echter versie 11. Versie 12 ben ik kort aan begonnen maar bracht geen nieuwe uitdaging. De nieuwe turrets en betonwegen maakten het eerder iets makkelijker allemaal. De oude turrets hadden namelijk te weinig range om de spitters te raken.

Misschien dat ik de RSO mod die ErikKo aanraad eens probeer: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=79&t=13783. Ik was namelijk van plan hetzelfde te doen maar dan via de scenario editor. Grote velden ver weg, vol met aliens. Dat is echter best veel werk.
Sporedd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:29:
[...]

Hoe maak je die map super vet!
Een addon met de naam factorio maps :).

Het was overigens nog best een uitdaging om de aanvoer belts helemaal vol te krijgen. Vandaar dat er veel dubbele aanvoeren in zitten die vervolgens elkaar weer aanvullen via splitters en tunnels. Als je dan in één lane een tekort hebt dan wordt dat aangevuld door een lane met een overschot.

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Factoriomaps door ik geloof dezelfde Jeroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
EvaluationCopy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:48:
[...]

Ik vind het echt ziekelijk. Ik game al een kleine 30 jaar maar dit heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ik moet echt de wekker zetten om 21:30u en stoppen en nog even iets anders gaan doen anders slaap ik niet om 23:00u. Op m'n werk ben ik ook kneiter afgeleid, zit de hele tijd te denken hoe ik m'n conveyors beter kan plaatsen, wat ik allemaal nog kan ontdekken, wanneer kan ik weer gamen (zaterdag pas weer aaargh) etc.

Ik lijk wel verliefd. Vlinders, dingen... blabla :$ O+
Ik had dat ook de eerste maanden. Veel te veel spelen, en voordat je het weet is je weekend weer voorbij.

Het is zoals RPS beschijft: RPS: Factorio: The End Of Management Games

[ Voor 3% gewijzigd door Jump op 06-04-2016 17:46 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het verslavende is het leerproces. Tot je de sleutel ontdekt en dan is de lol er (voor mij) af. Zelfde probleem als Prison Architect heeft. Bij die game leer je met vallen en opstaan hoe je riots voorkomt. Als je dat eenmaal door hebt dan heb je ze letterlijk nooit meer. Vervolgens is de uitdaging weg.

In factorio is het een beetje hetzelfde. Deze week ben ik met iemand mee gaan spelen. Die had nog wat minder ervaring. Hij wilde, wat mij betreft, extreem snel steam power aanleggen. Prima alleen binnen de kortste keren werden van alle 4 de kanten aangevallen door grote groepen aliens. Dat binnen 2 uur... Een basis aanvallen vond hij eng. Hij besteedde zijn tijd liever aan het ommuren van de hele base. Natuurlijk waren de stenen op die manier snel op en bleek de base te krap. Dat was dus best wel leuk want dat maakte de game weer uitdagend.

Zelf gaat dat bij mij gewoon niet voorkomen. Ik bouw in het begin wat zuiniger. Ik wacht wat langer met elektra, ik bouw muren alleen om turrets, plaats turrets alleen op knelpunten en ik trek er met de shotgun op uit om de dichtstbijzijnde alien base uit te schakelen. Daarna stap je over op zonnepanelen, wat het aantal aanvallen significant verglaagd. Je krijgt nog wel grote waves, maar je weet dan onderhand wel uit welke hoek je de aliens kunt verwachten. Vervolgens gaat het dan tegenstaan dat je zaken die je eerst had nog niet hebt (die robots zijn lekker makkelijk :P).

Management games van vroeger boden mij toch net even wat meer replay value. Denk aan klassiekers als Capitalism II en Transport Tycoon. Het feit dat resources net even ergens anders spawnen heeft in Factorio eigenlijk geen effect op je recept voor succes. In de eerder genoemde games is elke game heel anders. Met missies kun je ook veel goedmaken, denk aan theme hospital. Maar tot heden kwam dat nog niet lekker uit de verf.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Er is nog genoeg uitdaging te vinden in Factorio hoor. Ik stel voor RSO (Resource Spawner Overhaul) en Bob's Mods eens te installeren. Het schijnt dat deze mods behoorlijke uitdagingen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik denk dat iedereen zijn eigen manier van spelen ontwikkelt. Zo is het allereerste wat ik doe steam power aanleggen. Die burner drills zijn mid game niets meer waard zodra je overal electriciteit hebt.

Ik lees wel vaker op Steam (bij negatieve comments) dat de game weinig doelen heeft. Ik denk dat mods en eigen challenges verzinnen daar invulling aan moet geven. Net zoals dat city skylines of OpenTTD na tijdje enkel om het knutselen in een sandbox gaan, en je problemen oplossen of bewust toevoegen aan je scenario.

RSO is een hele leuke mod om grotere basis op te moeten zetten. Zeker een aanrader. De devs hebben laatst gepost dat ze een zeer vergelijkbaar systeem in 0.13 willen overnemen, omdat ze zelf ook vinden dat je end-game teveel tijd kwijt bent aan outposts opzetten voor een "handje vol" ore, en voordat je 1 outpost klaar hebt is de ander al weer leeg. Verder uitbreiden is dan ook leuk om treinen te promoten.

Bij RSO heb je outposts met 5M+ ore patches op verdere afstanden, en kan je natuurlijk fine tunen naar wens. Zo kwam ik op Reddit een idee tegen voor RSO om de configuratie zo in te stellen dat je zeer rijke patches kwijt, maar zeer klein. Per patch kan je maar 10 drills plaatsen die 100 uur mee gaan oid. 1 drill mined ongeveer 30 ore per minuut, dus al wil je 10k iron plates per minuut smelten heb je X mining drills nodig, en dus X ore patches.
Daardoor moet je uitbreiden puur om een iron ore rate te kunnen halen (eigenlijk net zoals olie), niet zo zeer dat er weer een outpost leeg is geraakt. Dat wil ik in mijn volgende map ook gaan doen, lijkt me erg leuk. Bovendien behoud je dan ook outposts als iets semi-permanent.

Dat wil ik dus in mijn volgende game gaan proberen, want volgens mij wordt uitbreiden maar ook je basis behouden een stuk moeilijker.

Bob's mod is een leuke mod en maakt het hele elektronica en chemisch systeem erg ingewikkeld, met een dozijn aan extra ores en + diep gaande productiewijzes. Als beloning daarvoor voegt het veel nieuwe tiers toe van bijna alles, zo geloof ik dat je 6 tiers assemblers hebt, 2 varianten mining drills (fast mining drill en drill met gigantische area), etc. etc. Je raakt wel iets verwend aan die gemakken, en sommige dingen zijn rondweg OP (zoals God modules - factories boosten zonder penalties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
[...]

Althans, dit heb ik ergens gelezen. Nooit zelf geprobeerd. :+
Dat laatste heb je helemaal geen wires voor nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij bedoelt circuit network, hij had het al verbeterd :)
Hans1990 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:29:
RSO is een hele leuke mod om grotere basis op te moeten zetten. Zeker een aanrader. De devs hebben laatst gepost dat ze een zeer vergelijkbaar systeem in 0.13 willen overnemen, omdat ze zelf ook vinden dat je end-game teveel tijd kwijt bent aan outposts opzetten voor een "handje vol" ore, en voordat je 1 outpost klaar hebt is de ander al weer leeg. Verder uitbreiden is dan ook leuk om treinen te promoten.
Je kan het ook wel een beetje in vanilla door de richness omhoog te gooien. Het jammere daarvan is dan weer wel dat de patches bij je in de buurt ook heel veel ore bevatten, waardoor de noodzaak van uitbreiden lang voor je uit wordt geschoven. De screenshot die ik vanmiddag postte was ook op very rich, ik produceer inmiddels 1200 copper plates per minuut maar ik zit nog altijd met mijn miners op de eerste ore patch 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik houdt normaal niet van mods maar RSO ga ik zeker een kans geven.

Ik denk inderdaad dat het algoritme anders moet. Een hoge richness maakt de game makkelijker en ik vond het juist wel leuk om stukken ores af te graven om er vervolgens mij base overheen te bouwen. Het andere probleem ben ik echter ook regelmatig tegengekomen. Tegen de tijd dat ik een outpost had opgezet met treinen en defences dan was de vorige outpost al weer leeg.

Verder ben ik echt een min-maxer en niet echt een sandboxer. Dus ik probeer graag het beste resultaat te bereiken binnen de gestelde parameters. De originele transport tycoon kende hele kleine maps en stevige concurrentie (ai). Een moderne kopie als train fever mist het laatste aspect en werd voor mij daarom snel saai. Railroad tycoon 3 bleef veel langer leuk omdat de grondstof prijzen daar verschuiven op basis van vraag en aanbod. Als jij een berg staal naar een dorp brengt dan zal de prijs daar instorten, tenzij je ook een fabriek financiert die er daadwerkelijk iets mee doet.

Wat dat betreft kan ik Planetbase ook wel aanraden. Ik was er circa 35 uur mee bezig om alle achievements te halen. Best uitdagend :).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De game die ik nu speel (mijn tweede, veel beginnersfouten nu al niet meer gemaakt, alle grondstoffen netjes hun eigen lopende bandje enzo, rood/groene science al geautomatiseerd) heeft er een uur of 6 op zitten maar ik ben nog geen één keer aangevallen. Ik zie wel wat rood op de radar maar nog geen beestje gezien. Ben gewoon begonnen met alle instellingen op standaard, heb ik dan gewoon nog niet genoeg vervuiling? (basis is redelijk bescheiden, stuk of 6 steam engines, 12 elektrische drillers en +/- 15 furnaces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik loop tegen een probleem aan. Nadat ik ook de groene drankjes volledig geautomatiseerd hebt, ga ik meestal de turret bouw ook automatiseren. Vervolgens zet ik een enorme verdedeging op, win ik zo veel mogelijk terein, en sluit ik alles af met muren. En dan? Ik heb niet een volgend doel, olie halen? voor welke verbetering? Pleh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Raket bouwen? Alles researchen?

Wel vind ik het een beetje jammer dat progress afhankelijk is van alien artifacts. Het wordt op een gegeven moment een chore om weer wat alien settlements te ruïneren voor artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
.oisyn schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:53:
Raket bouwen? Alles researchen?

Wel vind ik het een beetje jammer dat progress afhankelijk is van alien artifacts. Het wordt op een gegeven moment een chore om weer wat alien settlements te ruïneren voor artifacts.
Ik had een mod waardoor aanvallende monsters ze ook droppen, gecombineerd met belts om de muren had ik een steady supply van artifacts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh dat is wel een mooie :). Welke mod is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Er zijn er meerdere. Het zit in ieder geval in Bob's Enemies of Bob's warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier een mod die alleen dat doet: http://www.factoriomods.com/mods/alien-artefact-loot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
EvaluationCopy schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:53:
De game die ik nu speel (mijn tweede, veel beginnersfouten nu al niet meer gemaakt, alle grondstoffen netjes hun eigen lopende bandje enzo, rood/groene science al geautomatiseerd) heeft er een uur of 6 op zitten maar ik ben nog geen één keer aangevallen. Ik zie wel wat rood op de radar maar nog geen beestje gezien. Ben gewoon begonnen met alle instellingen op standaard, heb ik dan gewoon nog niet genoeg vervuiling? (basis is redelijk bescheiden, stuk of 6 steam engines, 12 elektrische drillers en +/- 15 furnaces)
Weer wat geleerd. De ALT knop laat op de minimap inderdaad het bereik van je vervuiling zien. Twee ovens verder en de beestjes kwamen voortaan regelmatig even op bezoek. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
fuck dit spel >_> Zit nu al 4,5 uur in 1 wereld

heb:

26 elecric Miners
5 Radars
7 Assembling Machine 2
7 Assembling Machine 1
120 inserters
11 fast inserters
6 lamps

Groene/rode research wordt nu automatisch gemaakt, (groen met de hand was gewoon te traag)
Conveyors/gears/green circuits automatisch gemaakt

ben nu aan het klooien met oil/plastic om dat makkelijk te doen. Daarna maar bezig met wat agressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

corset schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:59:
[...]
(groen met de hand was gewoon te traag)
[...]
Factorio draait juist om alles automatiseren. :+