Mja.. Factorio kan je oneindig uitbreiden (afhankelijk van je PC uiteraard) waar Big Pharma je limiteerd tot een warehouse. Het is daardoor meer een puzzel, niet echt mijn ding.Marcade schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:02:
Zag onlangs Negative Root "Big Pharma" spelen; voor de mensen die wachten op de laatste versie van Factorio, check out 'Big Pharma" .. Soortvan Factorio met medicijnen.
Vandaag is 0,12 gelanceerd.
Flink veel bugfixes en nieuwe features
http://www.factorioforums...viewtopic.php?f=3&t=13512
Cool! Zitten wel leuke dingen bij! Mogelijk ga ik hem dit weekend weer eens oppakken.Pendora schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:09:
Vandaag is 0,12 gelanceerd.
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Heb dit weekend weer veel gespeeld.
Vind vooral de toevoeging van beton vet, nu krijg je echt een Factory look.
Ben nog niet aan de end game toegekomen iemand daar al aanbeland met 0.12?
Vind vooral de toevoeging van beton vet, nu krijg je echt een Factory look.
Ben nog niet aan de end game toegekomen iemand daar al aanbeland met 0.12?
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik heb pas een uurtje gespeeld op een nieuwe map dus ben weinig veranderingen tegengekomen. De nieuwe graphics van de bomen vallen mij tegen. Die overdreven houthak animaties hadden voor mij niet gehoeven.
Het beton ga ik vast wel waarderen
.
Het beton ga ik vast wel waarderen

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb nog geen beton gemaakt, wel stenen. Die gooi ik overal neer. Volgens mij gaat lopen op beton amper sneller, is het helemaal niet waard ten opzicht van stenen.
Cunning linguist.
Op beton loop je 140% sneller, op steen 130%. Verschil is inderdaad minimaal.Bart ® schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:05:
Ik heb nog geen beton gemaakt, wel stenen. Die gooi ik overal neer. Volgens mij gaat lopen op beton amper sneller, is het helemaal niet waard ten opzicht van stenen.
Ff miereneuken, maar het is 40% sneller, of 140% van de normale snelheid.MistW schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:20:
[...]
Op beton loop je 140% sneller, op steen 130%. Verschil is inderdaad minimaal.

- uBlock Origin
- uMatrix
Ik heb gisteren voor het eerst met de nieuwe combinatoriek gespeeld. Leuk spul! Nu er nog iets nuttigs mee doen 
Nuttig dingetje #1. Ik leg altijd een enorme ring aan waarop ik munitie langs alle turrets laat gaan. Om te voorkomen dat deze lange band helemaal volgeproduceerd wordt kun je met de decider een heel simpele schakeling maken die aan de hand van de hoeveelheid munitie in een smart chest (een buffertje op de band) een smart inserter al dan niet laat werken. Ik laat hiertoe een langzame gele inserter de afstand tussen de munitie op de lange band bepalen. De smart inserter trekt vers geproduceerde munitie van een veel kortere band (die wel vol geproduceerd is).

Nuttig dingetje #1. Ik leg altijd een enorme ring aan waarop ik munitie langs alle turrets laat gaan. Om te voorkomen dat deze lange band helemaal volgeproduceerd wordt kun je met de decider een heel simpele schakeling maken die aan de hand van de hoeveelheid munitie in een smart chest (een buffertje op de band) een smart inserter al dan niet laat werken. Ik laat hiertoe een langzame gele inserter de afstand tussen de munitie op de lange band bepalen. De smart inserter trekt vers geproduceerde munitie van een veel kortere band (die wel vol geproduceerd is).
[Voor 72% gewijzigd door 0rbit op 11-08-2015 08:43]
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ik ben in de laatste tijd ook zeer verslaafd geraakt aan dit spel. Zeker met de Modding support denk ik dat dit een zeer succesvol spel kan worden. Voor de endgame 0.12 heb ik niets anders te zeggen dan: Maak productie voor alles wat je nodig hebt ruim voordat je wilt stoppen/de raket de lucht in sturen.
Je kunt gewoon door blijven spelen na het lanceren van die raket. Dan gaat 'ie 'n score bijhouden hoeveel raketten je al hebt gelanceerd. (zojuist de eerste gedaan, na 73 uur
)

[Voor 13% gewijzigd door anboni op 19-08-2015 21:37]
https://www.socialcooling.com/
yep, later kan je volgens deze friday facts (https://www.factorio.com/blog/post/fff-95) ook bouwen in de ruimte, hoewel dit pas zal komen in 13.X en we zitten nu pas in 12.4.
Ja, daar ben ik wel benieuwd naar. Ik moet zeggen dat mijn interesse na die lancering eigenlijk ook wel meteen op was. Nog geprobeerd een nieuw spel te beginnen met 'n zooi mods, maar ik kon me er niet toe zetten om weer helemaal vanaf 0 te beginnen. Denk dat ik nu weer even klaar ben tot de 0.13 release 

Dat is misschien ook wel het leuke van dit spel, het krijgt je toch altijd weer terug na wat updates, zeker als het in 12.X als het "stable" is naar steam greenlight gaat
Inmiddels toch weer een nieuwe begonnen.. Of eigenlijk 'n tweede nieuwe al. Eerst een met alle Bob's mods, maar de electronics vervanging daarvan is met iets te gedetaileerd. Dus nu eentje met alle Bob's mods behalve Electronics. Dat bevalt me tot nu toe goed. Wel een lekker spannende map (hier wat screenshots)
Ik speel zo langzaam als ik kan en probeer altijd alles "mooi" te maken, maar op een of andere manier wordt het altijd toch een zootje. Alles werkt en ik heb overzicht, maar echt mooi is het dan niet meer 
Bob's mods zien er interessant uit. Ga ik zeker proberen

Bob's mods zien er interessant uit. Ga ik zeker proberen

Als je alles mooi probeert te maken kan je proberen een grote "main bus" in het midden plaatsen en al je productie daar 10-20 plaatsen naast maken, dan kan je alles in een streep plaatsen
Uit mijn ervaring "mooi maken" in dit soort games is bijna onmogelijk!
Of je progressie gaat zééér langzaam.
Althans dat is bij mij zo, met deze game en ook met bijv. modded Minecraft.
Maar het is voor mij wel de leukste manier van spelen. Iedereen kan random crap plaatsen in een grote kale vlakke ruimte.
Maar om het efficient of mooi te maken, dat is de echte uitdaging haha. 

Althans dat is bij mij zo, met deze game en ook met bijv. modded Minecraft.

Maar het is voor mij wel de leukste manier van spelen. Iedereen kan random crap plaatsen in een grote kale vlakke ruimte.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Voor mij is het heel wisselend. Op sommige punten vind ik het vaak al best als het gewoon werkt, op andere plekken kan ik rustig een uur aan het CDOen zijn om alles precies op de juiste plek te zetten (mining outpost waar ik m'n blueprint een paar keer heb neergestempeld maar een strookje aan de buitenkant heb gemist? -> alles deconstructen en opnieuw beginnen
)

Herken ik helemaal. nog even een paar miners plaatsen wordt al gauw een uur durend avontuur van PRECIES recht lopen naar de outpost om zeker te zijn dat je alles goed plaatst op basis van de outpost die zon honderd plaatsen verderop staat.
Alleen kon dat al beter met de vorige versies van Factorio. Kwestie van een smart chest gebruiken en vervolgens verbinden met een green of red wire en dan de smart inserters op <50 oid instellen. Komt geen nieuwe combinator aan te pas... Ik gebruikte dat met name voor dure onderdelen als speed modules, die zijn zonde om op een band te leggen. Voor turrets komt het hier nooit van omdat je tegen die tijd al op laser zit0rbit schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:42:
Ik heb gisteren voor het eerst met de nieuwe combinatoriek gespeeld. Leuk spul! Nu er nog iets nuttigs mee doen

Ik ga altijd zo snel mogelijk naar laser turrets. in 7 games nog nooit een probleem gehad. (en nog nooit een gun turet gebruikt)sdk1985 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:00:
[...]
Alleen kon dat al beter met de vorige versies van Factorio. Kwestie van een smart chest gebruiken en vervolgens verbinden met een green of red wire en dan de smart inserters op <50 oid instellen. Komt geen nieuwe combinator aan te pas... Ik gebruikte dat met name voor dure onderdelen als speed modules, die zijn zonde om op een band te leggen. Voor turrets komt het hier nooit van omdat je tegen die tijd al op laser zit.
Allright, na banished mijn nieuwe verslaving gevonden!
Net even de demo gespeeld, dit is eentje die ik me ga aanschaffen
Gisteren gemerkt dat alle resources op 1 band laten toekomen en ook je factories daarop laten draaien problemen geeft. De furnaces maken platen, maar de volgende furnace pikt die plaat op om daar een steal beam van te maken. Niet echt wat ik wil dus.
Toch maar eens wat doordenken en de boel een beetje gestroomlijnder opzetten. Best wel een geinig spelletje!
Toch maar eens wat doordenken en de boel een beetje gestroomlijnder opzetten. Best wel een geinig spelletje!
Voor furnaces is een gescheden in en output wel zo handig.
Smart inserters ga je ook niet onmiddelijk voor handen hebben.
En heel de boel kan stil komen te liggen als de band vol ligt.
Smart inserters ga je ook niet onmiddelijk voor handen hebben.
En heel de boel kan stil komen te liggen als de band vol ligt.
jep, de eerste paar keer van spelen hoopte ik ook om iron uit te sparen een centrale band te maken, die luiheid wordt je extreem hard op afgestraft later in het spel, en dat geeft een leuk planning probleem in de start.
Meer dan twee producten op een band is vragen om problemen ja (tenzij je ingewikkelde constructies maakt die precies de benodigde materialen op de band leggen, maar da's voor een normaal spel niet praktisch) Voor dingen met hoge throughput (ores, plates, circuits) ontkom je gewoon niet aan dedicated banden.
ik heb meestal de materialen voor research packs wel gecombineerd, twee per band, elke aan een eigen kant.
ik heb meestal de materialen voor research packs wel gecombineerd, twee per band, elke aan een eigen kant.
Hooguit één soort per kant van een band, en bij voorkeur zelfs maar één soort per complete band. Neemt ruimte in uiteraard, maar het geeft het beste resultaat, zowel qua overzicht als qua doorvoersnelheid.Tarkin schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:29:
Gisteren gemerkt dat alle resources op 1 band laten toekomen en ook je factories daarop laten draaien problemen geeft. De furnaces maken platen, maar de volgende furnace pikt die plaat op om daar een steal beam van te maken. Niet echt wat ik wil dus.
Cunning linguist.
Bananished is een beetje een one-trick pony die in een middagje wel te masteren is (daarmee bedoel ik een stabiele populatie en een surplus aan resources en alle gebouwen). Hier zul je waarschijnlijk heel wat langer mee zoet zijnTarkin schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:25:
Allright, na banished mijn nieuwe verslaving gevonden!

En daarna kun je altijd nog een of meerdere van de gamechanging modsets erbij doen (Bob's bijvoorbeeld, zeker als je electronics pakt, maakt de game al vanaf het begin een stuk complexer)
Een weekendje goed doorgespeeld en inderdaad, het is niet zoals Banished waar je na een keer of 2 spelen direct een werkende stad met 1000 poppetjes succesvol kan afwerken.
Hier is het vooral uitzoeken qua ruimte hoe alles in elkaar past. Lukt het dan, dan merk je dat je green circuits toch niet de benodigde capaciteit geven, of dat je boilers ineens geen coal meer krijgen en je dus geel electriciteit hebt.
Gisteren voor de eerste keer met treintjes gespeeld, en dat zal ook nog wel even duren hoe ik het allemaal goed opgezet krijg (vooral het automatische, manueel kan ik er al met rijden maar echt praktisch is dat ook niet).
Het tot nu toe altijd peaceful gespeeld, kwestie van de tech tree eerst wat te begrijpen en het wat onder de knie te krijgen om een productieve productie te maken. Vanavond eens starten met peaceful af. Waarschijnljk zal het wat trager gaan aangezien je dan meer moet inzetten op turrets en walls enzo, maarja we zien wel.
Hier is het vooral uitzoeken qua ruimte hoe alles in elkaar past. Lukt het dan, dan merk je dat je green circuits toch niet de benodigde capaciteit geven, of dat je boilers ineens geen coal meer krijgen en je dus geel electriciteit hebt.
Gisteren voor de eerste keer met treintjes gespeeld, en dat zal ook nog wel even duren hoe ik het allemaal goed opgezet krijg (vooral het automatische, manueel kan ik er al met rijden maar echt praktisch is dat ook niet).
Het tot nu toe altijd peaceful gespeeld, kwestie van de tech tree eerst wat te begrijpen en het wat onder de knie te krijgen om een productieve productie te maken. Vanavond eens starten met peaceful af. Waarschijnljk zal het wat trager gaan aangezien je dan meer moet inzetten op turrets en walls enzo, maarja we zien wel.
ja, zonder peaceful moet je erg veel aan de verdediging doen ja, zeker met de verhoogde electriciteit vraag van laser turrets loop je al snel tegen een probleem aan.
Tegen de tijd dat ik laser turrets neer aan het gooien ben, is dat juist meestal geen probleem meer. Mijn problemen treden vooral op in de periode kort daarvoor, als de aanvallen regelmatig komen maar m'n defenses nog niet op niveau zijn. Hoewel dat nog een verrassing wordt in m'n nieuwste spel, waar ik met de Marathon mod speel (na 11 uur heb ik m'n groene science packs nog niet eens op fatsoenlijke outputniveau geautomatiseerd...)
Sinds gisteren begonnen aan een base zonder friendly modus. Al een geluk dat ik deze keer de wapen tech iets sneller deed gaan, anders kon ik al een nieuw spel starten.
Al bij al wel interessant. Vooral omdat zo een base heel dicht bij mijn fabriek stond, is nog vrij pittig om zelfs in het begin dat te killen.
Vanavond maar verder perfectioneren en proberen om blue tech te maken. En om een shitload meer iron plates te maken ook.
Al bij al wel interessant. Vooral omdat zo een base heel dicht bij mijn fabriek stond, is nog vrij pittig om zelfs in het begin dat te killen.
Vanavond maar verder perfectioneren en proberen om blue tech te maken. En om een shitload meer iron plates te maken ook.
Ik ben nu bijna zover dat ik mijn eerste rocket kan lanceren. Het is dan toch nog betrekkelijk gemakkelijk. Ik moet de grondstoffen van vrij ver aanslepen, maar het produceren gaat redelijk snel. Mijn hele energievoorziening had ik vrij snel op duurzaam. Het uitbreiden ging daarna vrijwel automatisch. Er was altijd voldoende energie en het was een kwestie van bottlenecks oplossen.
Ik ga na dit potje eens Bob's mods installeren en daar mee aan de gang.
Ik ga na dit potje eens Bob's mods installeren en daar mee aan de gang.
Veel hangt ook af van de starting place en grootte. Mijn vorige was er eentje met veel water en kleine patches resources en dan is het betrekkelijk lastig om een main bus op te zetten.
Dat valt nog best tegen, miners produceren nog een behoorlijke hoop pollution.Miks schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:46:
Als je heel erg inzet op duurzame tech dan zijn die creepers het probleem niet meer.
Overigens is 0.12.6 net uitgebracht, met 'n paar handenvol bugfixes (en als het goed is weer wat meer muziek)
Ik vindt 0.12 eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik had er meer van verwacht. Met 0.10 was de game voor mij nieuw, met 0.11 heb ik een potje of 3 co-op gespeeld. Maar met 0.12 is het bij een half potje gebleven. Er is te weinig nieuwe gameplay en de beloofde graphics verbeteringen zijn uitgebleven. De boom kap animatie is eerder een achteruitgang
.

daar ben ik het mee eens, die boom kap animatie is niet erg mooi. Maarja, er zijn texturepacks om dat te fixen. En de nieuwe graphics zijn inderdaad ook nu pas binnen een het komen.(zie de nieuwe friday facts)
Nog een kleine maand en dan wordt de steamrelease gedaan (naar verwahcting).
Ben nu al een keer of 4 herbegonnen en elke keer merk je toch dat je groter gaat bouwen. Kwestie van nog wat ruimte te hebben voor als je fabriek groter wordt (vooral iron en copper plates lines moet je dan wel eens extra leggen).
Redelijk verslavend spelletje
Ben nu al een keer of 4 herbegonnen en elke keer merk je toch dat je groter gaat bouwen. Kwestie van nog wat ruimte te hebben voor als je fabriek groter wordt (vooral iron en copper plates lines moet je dan wel eens extra leggen).
Redelijk verslavend spelletje
Heb er ondertussen een game van bijna 24u opzitten 
Speelde de versie op 0.11.22.
Na de derde dag het spel opnieuw geprobeerd op te starten maar helaas continue rare graphical bugs.
Verschillende versies daarna geprobeerd, ieder met hetzelfde. Upgraden naar 0.12.10 had ook niet geholpen.
Werd op hun forum vrij snel geholpen en naar een oplossing verwezen. Gezien ik een AMD kaart had heb ik Solution 2 mogen proberen. Deze loste het ook meteen op.
Daarna gebleven op de experimentele versie van 0.12.10. De graphics hebben een nieuwe overhaul gekregen! Gun turrets zien er nu vrij ziek uit (en nemen meteen meer ruimte in beslag). Veel nieuwe research ook!

Speelde de versie op 0.11.22.
Na de derde dag het spel opnieuw geprobeerd op te starten maar helaas continue rare graphical bugs.
Verschillende versies daarna geprobeerd, ieder met hetzelfde. Upgraden naar 0.12.10 had ook niet geholpen.
Werd op hun forum vrij snel geholpen en naar een oplossing verwezen. Gezien ik een AMD kaart had heb ik Solution 2 mogen proberen. Deze loste het ook meteen op.
Daarna gebleven op de experimentele versie van 0.12.10. De graphics hebben een nieuwe overhaul gekregen! Gun turrets zien er nu vrij ziek uit (en nemen meteen meer ruimte in beslag). Veel nieuwe research ook!
opgelet voor de nieuwste (12.11 versie) quasi alle mods breken daardoor aangezien ze iets veranderd hebben van naamgeving in hun scripts
inderdaad, alle mods die custom code gebruiken zijn stuk, is een update die niet heel moeilijk is uit te voeren
De Steam release komt op 25 februariTarkin schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:49:
Nog een kleine maand en dan wordt de steamrelease gedaan (naar verwahcting).

http://www.factorio.com/blog/post/fff-118Steam release date
We have been pushing the stem release forward for a pretty long time, but we finally have a definitive release date of Factorio on steam. The date is 25. February, exactly 2 months from now. We planned it to be in January, but we have found out, that we have to provide the Factorio package one month before the release to steam for inspection, and we need some extra time to solve all the little problems in 0.12 release. We also need to prepare the campaign and finish the trailers, so it is all done right.
Awesome, heb er toevallig weer een boel uur in zitten deze week.
Die Steam release boeit me eigenlijk niets, wat heb ik daar nou aan... Ik wil 0.13 hebben 

Cunning linguist.
Mja de opbrengsten zullen wel motiveren. Uiteindelijk moeten ze een team van 6 man financieren. Rimworld wordt door 1 persoon gemaakt.
Ik denk dat ze OF naar 1.0.0 gaan op steam. of dat de steam versie 0.13 wordt. Ik hoop alleen maar dat ze lekker doorwerken.
Pff wat een spel zeg.. heb er nu 38 uur inzitten en nog het idee dat er zoveel uit te breiden en optimaliseren is.
Ben nog wel benieuwd hoe multiplayer in elkaar steekt.. als iemand (of meerderen) eens een mapje wil doen dan hoor ik het graag.
Ben nog wel benieuwd hoe multiplayer in elkaar steekt.. als iemand (of meerderen) eens een mapje wil doen dan hoor ik het graag.
[Voor 6% gewijzigd door Teeno op 04-01-2016 15:15]
Multiplayer is identiek aan singleplayer, maar dan werk je met meer personen aan dezelfde basis.Teeno schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:15:
Pff wat een spel zeg.. heb er nu 38 uur inzitten en nog het idee dat er zoveel uit te breiden en optimaliseren is.
Nee, op Steam komt de stable 0.12-versie.matjojo schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:26:
Ik denk dat ze OF naar 1.0.0 gaan op steam. of dat de steam versie 0.13 wordt. Ik hoop alleen maar dat ze lekker doorwerken.
[Voor 91% gewijzigd door Bart ® op 05-01-2016 08:30]
Cunning linguist.
klopt, mijn fout. Er zal na 0.12.20 nog 1 of 2 versies komen. In ieder geval nog 1 omdat er een aantal bugs nog open staan op het forum.Bart ® schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:29:
Nee, op Steam komt de stable 0.12-versie.
Maar wel simultaan toch? Dus je kunt er voor kiezen om op een gegeven moment elders te vestigen en je dan te specialiseren in een bepaalde productgroep, die je dan met treintjes uitwisselt.Bart ® schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:29:
[...]
Multiplayer is identiek aan singleplayer, maar dan werk je met meer personen aan dezelfde basis.
Aangezien alles van dezelfde grondstoffen wordt gemaakt klinkt dat niet heel efficiëntTeeno schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:09:
[...]
Maar wel simultaan toch? Dus je kunt er voor kiezen om op een gegeven moment elders te vestigen en je dan te specialiseren in een bepaalde productgroep, die je dan met treintjes uitwisselt.

Verder is het dus identiek aan de single player, wat positief is. Bases worden echter zo groot dat je blij bent dat er iemand mee doet. Zeker als de vijanden op agressief staan. Er is altijd wel iets te doen in mijn ervaring

[Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 14:07]
*tweakers lag*
[Voor 95% gewijzigd door sdk1985 op 05-01-2016 14:05]
Zie ook deze post op hun blog:matjojo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:36:
[...]
klopt, mijn fout. Er zal na 0.12.20 nog 1 of 2 versies komen. In ieder geval nog 1 omdat er een aantal bugs nog open staan op het forum.
http://www.factorio.com/blog/post/fff-119
Als het niet simultaan is, zou het geen multiplayer zijn he.Teeno schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:09:
[...]
Maar wel simultaan toch? Dus je kunt er voor kiezen om op een gegeven moment elders te vestigen en je dan te specialiseren in een bepaalde productgroep, die je dan met treintjes uitwisselt.
Cunning linguist.
Bart ® schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:20:
[...]
Als het niet simultaan is, zou het geen multiplayer zijn he.
offtopic:
Turn-by-turn is ook multiplayer
Turn-by-turn is ook multiplayer

- uBlock Origin
- uMatrix
Ik kan zaterdag middag wel een MP spel starten, wie doet er mee?
Donderdagavond gaat het live op steam.
Mensen die het nu al hebben en ook in hun steam account willen, kunnen een key krijgen op de site.
Mensen die het nu al hebben en ook in hun steam account willen, kunnen een key krijgen op de site.
Oeh oeh! Ik heb gisteren een demo geprobeerd en ben verkocht! Op de website staat die te koop voor 15 euro? Schappelijk prijsje.Tarkin schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:21:
Donderdagavond gaat het live op steam.
Iemand tips met wat meer mid-game. Merk dat het namelijk 1 grote chaos is geworden

[Voor 10% gewijzigd door weszz op 24-02-2016 11:29]
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Da's normaalweszz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:25:
[...]
Iemand tips met wat meer mid-game. Merk dat het namelijk 1 grote chaos is geworden

Verder kun je natuurlijk ook de nodige let's plays kijken. Een serie waar ik in het begin veel aan heb gehad was Factorio Fix It van -root. Geloof dat de latere afleveringen meer basetours zijn geworden, maar zeker de eerste waren games van gewone spelers, waar hij dan dingen aan probeert te verbeteren (en daar in de loop van het proces zelf ook van leert)
Ik zou niks opzoeken, ik heb lekker alles zelf ondenkt en in elkaar geprutst. Dit is juist de kracht van de game.
Als het een chaos is lekker overnieuw beginnen en optimaliseren
Als het een chaos is lekker overnieuw beginnen en optimaliseren

Dan moet je rap zijn. Ik denk dat vanaf het moment dat het op steam available is, zal het 20€ worden. Maar het is het nog zeker waard!weszz schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:25:
[...]
Oeh oeh! Ik heb gisteren een demo geprobeerd en ben verkocht! Op de website staat die te koop voor 15 euro? Schappelijk prijsje.
Wauw, dit wil ik ook hebben!
Probleempje, ik heb nu een Mac thuis, maar zonder internet. Stel dat ik NU betaal, kan ik dan nog snel een .dmg downloaden en meenemen naar huis op een usb stick?
Probleempje, ik heb nu een Mac thuis, maar zonder internet. Stel dat ik NU betaal, kan ik dan nog snel een .dmg downloaden en meenemen naar huis op een usb stick?
Aanschaffen via de website blijven gewoon beschikbaar, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Ik zou hem zeker nu kopen, morgen wordt de game 5 euro duurder. Nog steeds meer dan waard overigens, maar waarom meer betalen als het ook minder kan
.

Cunning linguist.
Gisteravond de demo gespeeld, maar m'n vriendin vond de tegenstanders niks. Is er een mogelijkheid om zonder creeps te spelen, of dit te minimaliseren (super easy mode, of enkel bouwen)?
Ja dat kan, voordat je een nieuw spel start kun je in het map generator scherm (http://i.imgur.com/qv9M2Im.png) instellen dat jij eerst de creeps moet aanvallen voordat ze jou zullen aanvallen.mat.hi.as schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:25:
Gisteravond de demo gespeeld, maar m'n vriendin vond de tegenstanders niks. Is er een mogelijkheid om zonder creeps te spelen, of dit te minimaliseren (super easy mode, of enkel bouwen)?
De optie heet: Peaceful mode -> Enemies never attack first.
Creeps kunnen volgens mij niet helemaal uit het spel (in vanilla tenmiste) omdat bepaalde items in het spel de drops van de creeps nodig zijn.
[Voor 8% gewijzigd door Destrega op 25-02-2016 16:18]
Ah, thanks. Met de demo kan je alleen de eerste drie levels van de campaign spelen, en toen kwamen ze altijd zelf (maar met turrets snel dood).
Your account has been successfuly upgraded.

[Voor 18% gewijzigd door mat.hi.as op 25-02-2016 16:56]
Eventueel kun je nog met een console command alle aliens killen. Maar dan heb je dus problemen met research en productie op het eind van het spel, omdat je daar zoals gezegd alien artifacts voor nodig hebt.
Cunning linguist.
Hier is trouwens te zien hoe je je Steam key moet krijgen als je het spel al gekocht had: http://www.factorio.com/blog/post/steam-keys-available
Cunning linguist.
De start post mag weleens onder handen worden genomen
. Die stamt nog uit 0.9.8 zo te zien.

Zag net in de laatste cooptional podcast dat TB geïnteresseerd is in deze game dus hopelijk binnenkort een WTF van dit spel 
Mij hoeft hij al lang niet meer te overtuigen, maar genoeg mensen die TB blind volgen dus als het hem bevalt...

Mij hoeft hij al lang niet meer te overtuigen, maar genoeg mensen die TB blind volgen dus als het hem bevalt...
Bart ® wou graag de TS onder handen nemen dus ik heb hem mede-auteur gemaakt. Ik verwacht dat hij een dezer dagen wordt geupdatesdk1985 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:54:
De start post mag weleens onder handen worden genomen. Die stamt nog uit 0.9.8 zo te zien.

Ik speel altijd zonder tegenstanders. Je kunt in het 'New Game' gedeelte instellen dat de hoeveelheid spawns van de creeps 'None' is. Dus dan kom je nooit iets tegen. Vind het altijd leuker om zelf gewoon wat aan te rommelen en te bouwen. Heb die stress van tegenstanders niet nodigmat.hi.as schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:25:

Klopt, daar ga ik me vandaag op storten.sdk1985 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:54:
De start post mag weleens onder handen worden genomen. Die stamt nog uit 0.9.8 zo te zien.
Cunning linguist.
als je iets bepaalds nodig hebt kan ik eventueel helpen (screenshots van (bob's) bases of trein systemen ofzo)
Als je wat leuks heb als toevoeging, kom maar op-SafaN- schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:15:
als je iets bepaalds nodig hebt kan ik eventueel helpen (screenshots van (bob's) bases of trein systemen ofzo)

Cunning linguist.
Loop je dan niet tegen problemen op als je Alien Artifacts nodig hebt voor research? Ik zou er zelf eerder voor kiezen om Biters bases op normal te houden, maar onderaan het vinkje te zetten dat biters niet uit zichzelf aanvallen.Blue2k schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 03:56:
[...]
Ik speel altijd zonder tegenstanders. Je kunt in het 'New Game' gedeelte instellen dat de hoeveelheid spawns van de creeps 'None' is. Dus dan kom je nooit iets tegen. Vind het altijd leuker om zelf gewoon wat aan te rommelen en te bouwen. Heb die stress van tegenstanders niet nodig
Dat is pittig waar, dit is volgensmij echt het soort spel dat hier wel gewaardeerd word.Axente schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 08:25:
Heeft Tweakers nog geen review gegeven? Dit is namelijk echt een spel voor de GoT community.
Dat loop je inderdaad, maar deze kan je incheaten met het console-commando:anboni schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Loop je dan niet tegen problemen op als je Alien Artifacts nodig hebt voor research? Ik zou er zelf eerder voor kiezen om Biters bases op normal te houden, maar onderaan het vinkje te zetten dat biters niet uit zichzelf aanvallen.
/c game.player.insert{name = "alien-artifact", count = <aantal dat je wilt hebben als een getal>}
het zou kunnen dat het niet excact "alien-artifact" is, probeer de wiki even om de correcte naam te weten te komen.
Ik ben nog nooit tegen dat probleem aangelopen, meestal omdat ik nooit zo ver kom. Tegen die tijd ben ik al weer overnieuw begonnenanboni schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:09:
[...]
Loop je dan niet tegen problemen op als je Alien Artifacts nodig hebt voor research? Ik zou er zelf eerder voor kiezen om Biters bases op normal te houden, maar onderaan het vinkje te zetten dat biters niet uit zichzelf aanvallen.

Blij van dat het nu op Steam is, vind het zelf fijner om alle games op Steam te hebben en nu kan de community nog meer groeien voor dit briljante spel.
*cough*#31*cough*anboni schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Verder kun je natuurlijk ook de nodige let's plays kijken. Een serie waar ik in het begin veel aan heb gehad was Factorio Fix It van -root. Geloof dat de latere afleveringen meer basetours zijn geworden, maar zeker de eerste waren games van gewone spelers, waar hij dan dingen aan probeert te verbeteren (en daar in de loop van het proces zelf ook van leert)

Nice1shot1kill schreef op zondag 28 februari 2016 @ 05:23:
Blij van dat het nu op Steam is, vind het zelf fijner om alle games op Steam te hebben en nu kan de community nog meer groeien voor dit briljante spel.
[...]
*cough*#31*cough*

Cunning linguist.
Aavak en shenryyr hebben nu ook een how to play in productie. Vooral aavak is een held in bouwspelletjes 

@Bart: Misschien kun je stukken van de guide, welke in de laatste Friday Fact Blog naar voren kwam, in de TS zetten. Maakt het voor beginners een stukje makkelijker!
Of in ieder geval een verwijzing ernaar
https://www.factorio.com/blog/post/fff-127
http://guide.factorio.com/

Voor mij is dit spel even verslavend als OpenTTD/transport tycoon vroeger ook was; zodra je het opstart is je dag weg. Sinds de release al 13 uur gespeeld, en heb ik mij zeer moeten weerhouden om op release day meteen op play te drukken 
Ik ben gewoon verder gegaan aan mijn savegame waar ik rond oktober flink mee bezig was. Het is een save met al meer dan 200 uur inzitten (in-game meer vanwege hoge game-speed tijdje gedraaid). En zelfs op zo'n gigantische basis is er altijd weer wat te doen.. ik had voordat ik even gestopt was een iron smelter sectie gebouwd die 28k (peak) plates/min kan smelten. Die sectie draait ook in "bursts", dus met combinators een grapje gebouwd dat het de fabriek uit zet als de buffers weer vol zitten. Als in 0.13 power switches komen, wil ik compleet de hele fabriek uit zetten (incl. beacons - die vreten echt veel stroom), zodat je veel efficientere fabriekjes krijgt.
Buiten dat, 28k/min is nog veel, en nu ben ik weer flink bezig met alle groei pijn er van:
- Die peak wil ik continu maken
Het is nu peak vanwege de iron die op een lang stukje belt ligt vanaf het trein station. Ik voer de smelter nu aan met 16-brede blue belts, maar de compressie is niet al te geweldig dus verlies ik op den duur productie.
- Zonder die power switches idee heb ik veel meer stroom nodig. Elke nacht valt de stroom nu uit
Idle verbruik van alle beacons rond de smelter sectie is al 0.5GW, en her en der staan er nog meer tot zo'n 1.1GW.
- Ik moet dit geintje nog eens herhalen voor koper.. en wss nog iets groter want je hebt meer koper nodig voor circuits.
Als dat eindelijk af is kan ik mijn electronics productie ook verder uit de basis trappen en hopelijk giga-scalen. Ik heb nu "maar" 4-6k circuits/min, dat wil ik eigenlijk op 10k+ krijgen.
Doel? Als ik een beetje throughput heb wil ik een gigantische rocket farm maken. Waarschijnlijk ga ik geen 1 rocket/min halen, maar ik wil wel mijn best doen.
Wss voordat ik op een dergelijke schaal zit, zijn al mijn mining outposts ook weer leeg. Dus kan ik weer het trein netwerk verlengen. En ook verbreden, want hoe meer treinen hoe meer lanes je nodig hebt. Ik heb de afgelopen 2 dagen het netwerk verbreed naar 2x2 banen. En zo blijf je bezig
Ik kan nog wel eens screenshotjes posten als er animo voor is. Ik probeer zoveel mogelijk vanilla te spelen. Inspiratie bron is toch wel beetje colonelwill.. die gast is nog iets fanatieker bezig en streamed bijna elke dag wel van zijn mega-base. Die heeft echter al 900 game-time er op zitten (!) en nog meer echte uren vanwege de lage frame rate die je heb top zo'n schaal hebt.

Ik ben gewoon verder gegaan aan mijn savegame waar ik rond oktober flink mee bezig was. Het is een save met al meer dan 200 uur inzitten (in-game meer vanwege hoge game-speed tijdje gedraaid). En zelfs op zo'n gigantische basis is er altijd weer wat te doen.. ik had voordat ik even gestopt was een iron smelter sectie gebouwd die 28k (peak) plates/min kan smelten. Die sectie draait ook in "bursts", dus met combinators een grapje gebouwd dat het de fabriek uit zet als de buffers weer vol zitten. Als in 0.13 power switches komen, wil ik compleet de hele fabriek uit zetten (incl. beacons - die vreten echt veel stroom), zodat je veel efficientere fabriekjes krijgt.
Buiten dat, 28k/min is nog veel, en nu ben ik weer flink bezig met alle groei pijn er van:
- Die peak wil ik continu maken

- Zonder die power switches idee heb ik veel meer stroom nodig. Elke nacht valt de stroom nu uit

- Ik moet dit geintje nog eens herhalen voor koper.. en wss nog iets groter want je hebt meer koper nodig voor circuits.
Als dat eindelijk af is kan ik mijn electronics productie ook verder uit de basis trappen en hopelijk giga-scalen. Ik heb nu "maar" 4-6k circuits/min, dat wil ik eigenlijk op 10k+ krijgen.
Doel? Als ik een beetje throughput heb wil ik een gigantische rocket farm maken. Waarschijnlijk ga ik geen 1 rocket/min halen, maar ik wil wel mijn best doen.
Wss voordat ik op een dergelijke schaal zit, zijn al mijn mining outposts ook weer leeg. Dus kan ik weer het trein netwerk verlengen. En ook verbreden, want hoe meer treinen hoe meer lanes je nodig hebt. Ik heb de afgelopen 2 dagen het netwerk verbreed naar 2x2 banen. En zo blijf je bezig

Ik kan nog wel eens screenshotjes posten als er animo voor is. Ik probeer zoveel mogelijk vanilla te spelen. Inspiratie bron is toch wel beetje colonelwill.. die gast is nog iets fanatieker bezig en streamed bijna elke dag wel van zijn mega-base. Die heeft echter al 900 game-time er op zitten (!) en nog meer echte uren vanwege de lage frame rate die je heb top zo'n schaal hebt.

Dat niemand nog een multiplayer servertje heeft geregeld? 
Ik heb nog een server staan die het zou kunnen doen, interesse?

Ik heb nog een server staan die het zou kunnen doen, interesse?
If it aint broke, fix it till it is!
Nice, ik had de FFF van deze week nog niet gelezen. Ga hem gelijk toevoegen aan de TS.je schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:13:
@Bart: Misschien kun je stukken van de guide, welke in de laatste Friday Fact Blog naar voren kwam, in de TS zetten. Maakt het voor beginners een stukje makkelijker!

Cunning linguist.
Is er al een steam group dit spel lijkt mij multiplayer ook super vet!
Ik heb zojuist een dedicated vanilla servertje gestart, wel leuk als we hier met mee mensen op spelen 

If it aint broke, fix it till it is!
ik zoek ook nog wat mensen om samen mee te spelen 

Doe anders het adres in mo-tagsVenxir schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:48:
Ik heb zojuist een dedicated vanilla servertje gestart, wel leuk als we hier met mee mensen op spelen

Cunning linguist.
Prachtige game! Mooie verslaving(zit al op ruim 25 uur). Ik had alleen wel iets meer voertuigen willen hebben en aanvallende constructies(robots?) Merk dat wanneer je alleen of met 2 speelt offensief spelen niet altijd makkelijk is wanneer je tegen grotere aliens moet.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Er zijn combat mods genoeg te vinden, en de devs gaan sowieso de combat nog uitbreiden en verbeteren de komende tijd.weszz schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:09:
Prachtige game! Mooie verslaving(zit al op ruim 25 uur). Ik had alleen wel iets meer voertuigen willen hebben en aanvallende constructies(robots?) Merk dat wanneer je alleen of met 2 speelt offensief spelen niet altijd makkelijk is wanneer je tegen grotere aliens moet.
Cunning linguist.