[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Bij het aanmaken van de map kun je instellen of er enemies zijn, in welke getale en in welk tempo ze evolueren. Ook stel je in hoe groot de "safe zone" is - een cirkel om je spawn point heen waar geen nesten in komen. Daarnaast kan ook die hele verdediging weer grotendeels geautomatiseerd worden, of ze op zulk grote afstanden bestrijden dat je alle nesten binnen de vervuiling vernietigt.

De grondstoffen kunnen inderdaad op raken, maar hoe verder je van je spawn point af komt, des te "voller" en groter de velden zijn. Ook daarmee valt weer te spelen met de map generation - bijvoorbeeld meer velden per soort, of juist groter of met hogere dichtheid.
In zo'n stadium ben je al snel met treinen bezig. Zelf houd ik eigenlijk al m'n smelterijen op 1 plek, en laat simpelweg treinen aanrijden vanaf een nieuw/ander ore veld. Je hele base verplaatsen is ook een strategie, maar lijkt me geen heel fijne :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:30

WheeleE

Dinges

Jobius schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:13:
Ik heb dit spel al lang op mijn verlanglijst, demo ook gespeeld en vond deze vermakelijk maar pakte me niet direct zo heftig als dat ik had verwacht. Opzich is het automatiseren van allerlei systemen wel precies in mijn straatje. Ben nu weer aan het twijfelen het toch maar eens aan te schaffen.

Het ding wat mij het meest af lijkt te stoten is de druk die je word opgelegd door de insecten. Ik zou graag op een relaxte manier dit spel spelen zonder dat ik me al te druk hoef te maken over aliens die mijn base overnemen. Hoe is dit in praktijk? Zijn de aliens een groot gevaar waar je je constant druk over maakt of valt dat wel mee?

Daarnaast sprak het me in de demo niet super erg aan dat de grondstoffen opraken. Dat betekend dat je constant een nieuwe 'starter' base moet bouwen zodra de grondstoffen op zijn, klopt dat?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken. Kans is groot dat ik het een keer aanschaf want het spel is heel redelijk geprijst.
Ik heb maar een handje vol keren met default settings (gemiddelde resources + hostile biters) gespeeld. Vooral om achievements te halen.
Daarna heb ik voornamelijk met peaceful biters of helemaal zonder gespeeld. Ook de resource settings krik ik vaak ietsje omhoog. Net wat grotere of rijkere ore patches zodat ik niet om de haverklap op zoek hoef naar nieuwe.
Dat is precies het leuke aan Factorio, het biedt veel verschillende spelers een optie. Vanilla, gemod, met biters, zonder, deathworld, peaceful, weinig resources, veel...take your pick :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Jobius schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:13:
Ik heb dit spel al lang op mijn verlanglijst, demo ook gespeeld en vond deze vermakelijk maar pakte me niet direct zo heftig als dat ik had verwacht. Opzich is het automatiseren van allerlei systemen wel precies in mijn straatje. Ben nu weer aan het twijfelen het toch maar eens aan te schaffen.

Het ding wat mij het meest af lijkt te stoten is de druk die je word opgelegd door de insecten. Ik zou graag op een relaxte manier dit spel spelen zonder dat ik me al te druk hoef te maken over aliens die mijn base overnemen. Hoe is dit in praktijk? Zijn de aliens een groot gevaar waar je je constant druk over maakt of valt dat wel mee?

Daarnaast sprak het me in de demo niet super erg aan dat de grondstoffen opraken. Dat betekend dat je constant een nieuwe 'starter' base moet bouwen zodra de grondstoffen op zijn, klopt dat?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken. Kans is groot dat ik het een keer aanschaf want het spel is heel redelijk geprijst.
Wat hierboven al gezegd is, met als aanvulling dat je ook met aliens kunt spelen, maar dat ze passief zijn, oftewel ze vallen jou pas aan als je hun aanvalt. Tevens ben je niet telkens een nieuwe starter base aan het bouwen. Maar je bent wel op een gegeven moment door de resources vlakbij je startpunt heen, en dan zul je dus resources van verderweg naar je base moeten toehalen. De praktijk leert dat je dan inmiddels toch al toebent aan uitbreiding, omdat je starter base veel te klein is geworden, ofwel een veel te lage productiecapaciteit heeft :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JE3U5PEOJGQjez7fxoNDuAXTw34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJZumoUVUKnYBoHqDRiP5Beq.png?f=fotoalbum_large

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Je kan ook een eigen map maken met infinite resources in vlakken naar eigen ontwerp, zelfs op een egaal gekleurde map als je puur de logica wilt spelen.

Of kisten met infinite resources. Dat scheelt ook in performance als je serieus opschaalt.

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 03-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02
Klinkt heel goed allemaal. Leuk om te lezen dat er zoveel manieren zijn om te spelen en dan de dev's hier duidelijk over hebben nagedacht.

Nog 1 vraagje. Begrijp ik uit eerdere berichten in dit topic goed dat de game nog steeds updates krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Jobius schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:34:
Nog 1 vraagje. Begrijp ik uit eerdere berichten in dit topic goed dat de game nog steeds updates krijgt?
Er komen nog steeds bugfixes uit in de 1.1 versie. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een 2.0 versie met een heleboel QoL verbeteringen en een expansion met extra content. Komt hopelijk in de tweede helft van dit jaar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Er is al veel besproken maar nog een persoonlijke insteek: De configuratie-opties van de biters (insecten) zijn eindeloos. Ik zet ze meestal wel aan en agressief, maar met ingeperkte verspreiding of zelfs zonder verspreiding (nest eenmalig uitgeroeid = permanent uitgeroeid). Zo heb je wel wat druk, en een reden om de black science tak te onderzoeken, maar zijn de biters nooit je hoofdbezigheid. Op een bepaald punt zijn ze ook quasi irrelevant als je artillerie en vlammenwerpers hebt.

De grondstoffen raken zoals besproken inderdaad op, maar ik ben er al vaker in geslaagd om met mijn starterbase een raket te lanceren (het officiële einde van een potje).

Wat betreft de updates, een deel van de updates van 2.0 komt ook naar 1.1 zonder dat je moet bijbetalen.

Ik vond Factorio zeker de investering waard. Een persoonlijke tip is om niet meteen in de blueprints van bekende spelers te springen maar zelf de uitdagingen proberen op te lossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Jobius schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:34:
Klinkt heel goed allemaal. Leuk om te lezen dat er zoveel manieren zijn om te spelen en dan de dev's hier duidelijk over hebben nagedacht.

Ligt er aan wat je verstaat onder updates. Factorio 1.0 is af en krijgt geen nieuwe content meer of andere significante wijzigingen, de updates die worden uitgebracht zijn alleen bugfixes.

De developers zijn druk bezig met een betaalde dlc en een deel van de quality of life verbeteringen van de dlc zullen beschikbaar zijn in Factorio 1.0, ongeacht of je de dlc koopt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:02
Vnze schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:51:
Ik zet ze meestal wel aan en agressief, maar met ingeperkte verspreiding of zelfs zonder verspreiding (nest eenmalig uitgeroeid = permanent uitgeroeid).
Oh dit klinkt ook top! Ik vind een beetje druk niet zo erg maar vind het vervelend als ik steeds weer die nesten moet uitroeien. Dus dit klinkt als een goede oplossing daarvoor.

Thanks voor de antwoorden allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
En eventueel kun je ook nog via de ingame mod manager bijvoorbeeld een infinite resources mod toevoegen. Dan gaan resources nooit op.

Je krijgt bij gebruik van mods echter geen achievements meer, dus een dingetje om rekening mee te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

https://www.factorio.com/blog/post/fff-392
Parameters in je blueprints. Dit zijn de features waar ik echt een goed gevoel bij krijg.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

MatHack schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:23:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-392
Parameters in je blueprints. Dit zijn de features waar ik echt een goed gevoel bij krijg.
Oeh dat is wel toffe functionaliteit ja, vooral voor het gegeven station-voorbeeld. :Y

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-393
Belt throughput, bulk inserters, nieuwe belt tier en tot ziens filter inserters.

De filter inserters functionaliteit gewoon een optie in de standaard inserters maken klinkt als een heel goed idee. Ben zeer benieuwd of er in 2.0 nog rariteiten naar boven gaan komen met de stacks op de belt, maar klinkt als een interessante toevoeging.

[ Voor 11% gewijzigd door MatHack op 12-01-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het klinkt allemaal heel logisch als ze de problemen aanhalen. De filter vs non-filter inserters, de filter inserters zonder ingevulde filter, etc.
Weer mooie vooruitzichten om de logistieke puzzels op te lossen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-394
Circuits voor assembling machines, flipping voor alles + kleine naamupdate nav vorige FFF.

Flipping is goed dat dit nu ook gaat werken voor bijv. refineries, ben alleen benieuwd hoevaak je per ongeluk over een gebouwd hovert en dan de flip toets indrukt en je factory gesloopt wordt (net als met roteren kan op het moment). En recepten instellen met circuits wordt natuurlijk vragen om een one-assembling-factory, ik ga die bouwsels al tegemoet zien 8)7 Maar serieus voor een aantal zaken in mijn construct-everything wordt dat een mooie oplossing, want daar zitten items tussen die maar af en toe fabriceert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17
Thnx voor de wekelijkse reminder van dit prachtige spel! De FFF geven mij enorm veel zin in 2.0!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-395
Treinen: schedule, no path, disabled station wijzigingen, blueprinting en prioriteit (station + trein).

Klikt allemaal weer als goede toevoegingen/aanpassingen, wordt denk ik wennen in 2.0 qua mogelijkheden met treinen, stations, rails, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het alsnog allemaal teveel werk. Ik wil eigenlijk gewoon 1 ding neerplempen en die doet dan alles. 100% completion, alle achievements, the works. :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:33
Ik kijk uit naar 2.0. Weer die eerste rush te kunnen ervaren, als groentje in een nieuwe wereld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fornoo
Momenteel ben ik bezig met een vanilla 20k spm train-to-train base. Hier heb ik het afgelopen jaar af en aan aan gewerkt in de verloren uurtjes. White science is momenteel in de testfase. Dan nog labs maken en alle blokken aan elkaar koppelen.

Red science;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQD_gtQSzRK8gNEkcchHzZIj9k8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F3gN6rGO8Pob1jlFg0y1Rd4G.png?f=user_large

Green science;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etKtifoJ9vAzYH-BapdDW9AqVKI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UBCoeSV5qjSWgh5PeZ8BFZ1u.png?f=user_large

Blue science (dit blok 4x);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-pkpEqnhp347xmV11JRmhU9Ifw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oJWRo2G0ZohMBnUXWqc1IiC0.png?f=user_large

Purple science;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrJgFiusDaejKKEldr3JsOKNV8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4DKFceNZH5zUAkgbCihHTfnL.png?f=user_large

Yellow science;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn-PzuFOrWZ8U8qI1wuroVaGw9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sy434njnQTfVdZgrg84pYoj2.png?f=user_large

White science (dit blok twee keer);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/de5qWL2u9O50uI7EEYOvUcxsaIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5EogrWcZHQik5pPFnr6MfI6K.png?f=user_large
In het groen omcirkelde deel past red science. :+

Alle blokken kunnen op zichzelf draaien, met uitzondering van yellow en white science. Yellow overproduceerd blauwe chips die naar white science gaan, en white science produceert lube voor yellow.

Treinen zijn 3-24 lang. Drie loco's en 24 cargowagons. Geen idee hoeveel. Ontwerpen zijn zo gemaakt dat de treinen zo kort mogelijke afstanden afleggen van ophaalpunt naar aflevering.

Doel is dat het ding ruim boven de 60 UPS blijft. Zoals je ziet ben ik bezig in creative. Want dit soort gedrochten in een normale wereld bouwen is zo goed als onmogelijk. Je wilt niet weten hoe vaak iets fout gaat tijdens het testen. En om dan iedere keer tig treinen en chests te legen en alles te resetten (productiebonussen etc) is simpelweg een no no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

@Fornoo Lekker bezig, ziet er uit als een boel werk :*)
Ik werk zelf met twee (type) mappen, een is de creative map voor het ontwerpen/testen van designs en de andere is de daadwerkelijke factory (en dan via blueprints de designs overzetten). Op die manier heb ik toch nog een echte factory zonder dat ik consequent de creative mode gebruik (want dat voelt voor mij als valsspelen aan).

Grootste uitdaging is mijns inziens de olieproducten, ik heb zelf een dedicated refinery build waar de gasproducten die ik nodig heb worden gemaakt en stuur vanaf daar treinen naar de verschillende science builds. Hoe heb jij dat opgelost in jouw builds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
Ik vind het juist prettig om in creative te werken. Deze base zou, eenmaal door en door getest, in een normale map gebouwd kunnen worden trouwens. Het enige wat cheaty is in deze opstellingen is dat de grondstoffen zo dicht mogelijk, wel aan de buitenkant, naast consumenten zijn geplaatst. In een werkelijke map is dit natuurlijk veel verder verspreid.

Olie is ook altijd mijn grootste uitdaging. Ik heb al drie versies in de prullenbak gegooid voordat ik op deze uitkwam voor white science. Eerste pogingen om 1 grote oilplant te maken, mislukten steeds. Te onstabiel. Je wilt altijd dat de boel niet vastloopt als de vraag fluctueert of even stopt. Heb olie nu in stukjes opgeknipt. Advanced oil voor rocket fuel en lube natuurlijk. Voor plastic en sulfuric acid gebruik ik standaard basic oil, omdat het veel minder entiteiten kost dan advanced. In het plaatje hieronder heb ik voor white science aangegeven waar alles zit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_r7sCggR4LQd1oZm67m0O94E5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cQQ0u5aF7VRbpmz6PIR0wsWN.png?f=user_large

Dit blok haalt 10,2k spm per minuut.

Hier en daar zie je stackers met alleen een uitrit en geen inrit. Die zijn alleen nodig tijdens het opstarten van de base. Zodra het eenmaal stabiel loopt zijn de treinen onderweg of hebben ze een interne parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Bij mij komt het er meestal op neer dat ik overproductie mogelijkheden heb voor lube & light oil om die storage snel vol te krijgen, zodra de storage van deze vol zitten in mijn refinery build gaan alle cracking plants aan (heavy -> light als lube vol zit en light -> gas als light oil vol zit). Er draaien natuurlijk altijd een aantal cracking plants, maar dan gaan de pumps aan om alles om te zetten naar de volgende tier (heavy -> light -> gas). Sulfuric acid wordt ook gemaakt in de refinery build, maar plastic doe ik in de science builds zelf. Er rijden dus treinen vanuit de refinery build voor: lube, light oil, gas, acid.

Ik heb gekozen voor maximale productivity uit 1 unit oil, maar jouw oplossing met basic oil voor de meeste gasproducten heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen voor balancing en UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Alles is goed, gewoon lekker bouwen zonder jezelf beperkingen op te leggen. Ik heb al eens een megabase in een normale map gebouwd, daarom heb ik me nu beperkingen opgelegd. Zo UPS efficient mogelijk.

Raffinaderijen, chemplants, pumps, storage tanks en pijpen zijn altijd actief. Iedere tick wordt de staat ervan opnieuw berekend door het spel. Dus iedere raffinaderij, chemplant of pipe die ik kan besparen is meegenomen.

Daarom vervoer ik ook geen olieproducten met de trein, scheelt een hoop infra. Oilie wordt direct naast de producent gewonnen. Ook een beetje cheaty natuurlijk. In de praktijk zou olie vaak alsnog per trein moeten worden aangeleverd. Je kunt er in de praktijk wel een treinsysteem aan vastplakken.

Niet dat ik deze base ooit ga bouwen in een normale map. Ben niet helemaal gek. Hierna wacht ik op 2.0. Dus nog even snel deze base afspijkeren en dan hopelijk meteen door met 2.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-396
Sound improvements

Speel zelf al tijden zonder geluid en ik vermoed niet dat dat gaat veranderen met 2.0, dus voor mij is dit een minder/niet interessante FFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik speel doorgaans ook zonder geluid of met een heel laag volume (omdat ik tijdens Factorio vaak iets van een video aan het kijken ben), maar dit is absoluut wel gaaf! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://factorio.com/blog/post/fff-397
Maar een onderwerp dit keer: Factoriopedia

Klinkt als een goede feature wanneer je voor het eerst de game speelt of nieuwe overhaul mods, maar op een gegeven moment ken je alle recepten wel uit je hoofd en heb je het minder nodig. Zeker een goede feature om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het lijkt me een goede toevoeging die veel van de behoefte van FNEI overbodig maakt en zelfs de planner mods zullen niet zo noodzakelijk zijn of kunnen er mooi bij inhaken.

Acceptable fuel for Steel Furnace: nuclear fuel blijft lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Wel handig inderdaad, heb je iets meer overzicht.

Al heb ik toch vaak een rate calculator en excelsheetje geopend naast Factorio. Nu nog de integratie van een mod als Helmod in het standaard spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://factorio.com/blog/post/fff-398
Korte beschrijving van een nieuwe planeet: Fulgora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oeh me likey...

spoiler:
* D4NG3R is gek op obscure lore en geheimzinnigheid, implicaties dat er op de achtergrond toch een stuk meer gaande is of was dan dat je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Duurt echt veel te lang voordat deel 2 uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Die bliksem is wel interessant, en ook die goo waardoor je langzamer kunt lopen... Ben benieuwd of dat ook een of andere grondstof is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
anboni schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:06:
Het jammere van al deze teasers is dat ik nu eigenlijk de nieuwe factorio wil spelen en niet meer de oude :P Ben net weer met 'n SE run begonnen en juist deze combinator wijzigingen zouden daar heel handig voor zijn (nog even los van allerhande engine aanpassingen die ook voor SE weer nieuwe mogelijkheden bieden)
Dit gevoel heb ik nu heel erg! Aan de ene kant werkt het lezen over Factorio in de friday-blogs enigszins aanstekelijk om een nieuwe base te beginnen of verder te bouwen aan m'n huidige base, maar het gevoel 'wauw, ze beschrijven allemaal dingen die nu nog niet kunnen en binnenkort wel: straks is er zoveel meer mogelijk dan nu, ik wacht nog wel eventjes tot 2.0 en Space Age uitkomen' overheerst nu toch bij me.

[ Voor 8% gewijzigd door B Tender op 20-02-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het helpt om uitgebreide mods te spelen of met bijzondere settings (ribbon map, water world, etc.) te spelen, of gewoonweg andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 14:44
En ook een beetje jammer dat Satisfactory 1.0 ook dit jaar uitkomt, dus waarschijnlijk kom ik helemaal niet meer toe aan factorio :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Satisfactory had voor mij totaal niet de replay-waarde die Factorio voor mij had. Ik heb Satisfactory uitgespeeld en daarna was ik er instant op uitgekeken, en ik zou niet weten wat 1.0 zou toevoegen. Misschien met een compleet nieuwe map zou ik wel enigszins geinteresseerd zijn?

Moet er ook niet aan denken om weer op zoek te gaan naar al die harddisks 8)7. Dat vond ik ook het kutste aan Factorio toen je nog alien artifacts moest verzamelen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:31
.oisyn schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:45:
Satisfactory had voor mij totaal niet de replay-waarde die Factorio voor mij had. Ik heb Satisfactory uitgespeeld en daarna was ik er instant op uitgekeken, en ik zou niet weten wat 1.0 zou toevoegen. Misschien met een compleet nieuwe map zou ik wel enigszins geinteresseerd zijn?

Moet er ook niet aan denken om weer op zoek te gaan naar al die harddisks 8)7. Dat vond ik ook het kutste aan Factorio toen je nog alien artifacts moest verzamelen.
Het is voor mij wel Factorio > Dyson Sphere program > Satisfactory in die volgorde. Sowieso vind ik het factory genre zich veel minder lenen voor een FPS view. Ben regelmatig echt totaal het overzicht kwijt in Satisfactory, maar dat kan ook aan mij liggen natuurljik.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mugwump schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Het is voor mij wel Factorio > Dyson Sphere program > Satisfactory in die volgorde. Sowieso vind ik het factory genre zich veel minder lenen voor een FPS view. Ben regelmatig echt totaal het overzicht kwijt in Satisfactory, maar dat kan ook aan mij liggen natuurljik.
Satisfactory schaalt ook nog eens heel slecht om dat die blueprints zo gelimiteerd zijn. Je bent echt ontzettend aan het micro'en de hele tijd, daar hou ik niet van :)

• Reinder83
Hmm voor mij is het andersom, had al ruim 1000 uur in factorio toen ik aan satisfactory begon, nu al zo'n 1800 uur daarin, maar nu ik SF heb gespeeld en ik terug ga naar factorio, vind ik dat juist niet zo leuk meer, maar zal zeker wel 2.0 proberen

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
Mugwump schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:22:
[...]

DSP, Mindustry, Satisfactory,Factorio en dan Shapez is mijn top 5 op volgorde. Geen idee waarom precies, maar Factorio ben ik altijd na een uur of 10-20 in een save weer zat. Zal het met 2.0 nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Hier ook een gezonde mix tussen DSP, Factorio en Shapez. Satisfactory heb ik wel eens geprobeerd, maar dat is hem toch niet voor mij. Misschien als VR support nog (heel) wat verbeterd wordt dat ik het nog een keer zal proberen, maar een megabase maken in 3d zie ik mezelf niet heel gauw doen.

De andere 3 speel ik om de beurt. Ieder heeft zn sterke punten en het hangt daarom dan ook maar net van mn stemming af. Ben wel heel nieuwschierig naar v2.0 natuurlijk, maar ook de "2.0" van Shapez zal gewoon een insta-buy zijn. Dat blijft toch wel een fijn spel om af en toe eens wat tijd in te steken. Of het nu de campaign is, of weer eens een MAM te ontwikkelen/verbeteren. Het blijft redelijk behapbaar, dus prima om eens in de paar weken/maanden even op te pikken en door te (kunnen) gaan waar je gebleven bent. Iets waar ik bij de andere 2 games wel eens de mist in ga omdat ik gewoon geen idee meer heb wat waar is en waar ik wat aan het maken was.

)

• Mugwump
Beakzz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:37:
[...]

DSP, Mindustry, Satisfactory,Factorio en dan Shapez is mijn top 5 op volgorde. Geen idee waarom precies, maar Factorio ben ik altijd na een uur of 10-20 in een save weer zat. Zal het met 2.0 nog eens proberen.
Mindustry ken ik niet. The Crust staat nog wel op m'n steam wishlist voor als ie uitkomt. Dat zag er wel veelbelovend uit.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• heuveltje
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als we toch meer op die discussie overgaan :)

Iemand hier iets over te zeggen ?
https://store.steampowered.com/app/1457320/Techtonica/

Stond in mijn wishlist. ziet er wel grappig uit.

Maar ik weet dat ik me in Satisfactory, heel erg heb vermaakt met ontdekken en wat rails leggen. Omdat die wereld gewoon zo prachtig is, maar het me kwa fabrieken bouwen altijd heeft tegengestaan, omdat het zo fiddly is t.o.v. Factorio.

DSP was leuk, maar leek eigenlijk te veel op Factorio . En miste dan (iig in de versie die ik gespeeld had) teveel QoL dingen en "unieke twists" om dat te spelen t.o.v. Factorio.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-399
Fulgora: lightning, resources incl. scrap en de unieke machine

Zoals ze het nu vertellen klinkt dit als een interessante planeet, ik ben ook blij dat het team doorhad dat X keer dezelfde handelingen per planet niet leuk is.

"You don't want to get struck by lightning" ~ Marty McFly, Back to the Future II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
MatHack schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:18:
ik ben ook blij dat het team doorhad dat X keer dezelfde handelingen per planet niet leuk is.
Ja, dat is waar ik bij Space Exploration steeds op stuk liep. Ik heb me er een keer doorheen weten te bijten, maar bij volgende runs ben ik er met planeet 2 of 3 steeds wel klaar mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zie nu pas dit topic en deze game. Klopt het dat het Stardew Valley + Rollercoaster Tycoon + Cookie Clicker is?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:31:
Ik zie nu pas dit topic en deze game. Klopt het dat het Stardew Valley + Rollercoaster Tycoon + Cookie Clicker is?
De vergelijking met Stardew Valley en Rollercoaster Tycoon kan ik nog enigszins begrijpen, maar de vergelijking met Cookie Clicker begrijp ik niet.
De topic start heeft mijns inziens genoeg info over wat voor spel Factorio is.

Overigens is er een gratis demo beschikbaar om een subset van de game te spelen:
Direct: https://factorio.com/download
Via Steam: https://store.steampowered.com/app/427520/Factorio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MatHack schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:50:
[...]

De vergelijking met Stardew Valley en Rollercoaster Tycoon kan ik nog enigszins begrijpen, maar de vergelijking met Cookie Clicker begrijp ik niet.
Thanks. Ik ben de demo nu aan het downloaden.

Cookie Clicker ken je wel? Je doet een ding handmatig, dan automatisch, dan x2 automatisch, dan upgrade, nog meer cookies en dat gaat eindeloos zo door zeg maar. Dat aspect doet Factorio me aan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Thanks. Ik ben de demo nu aan het downloaden.

Cookie Clicker ken je wel? Je doet een ding handmatig, dan automatisch, dan x2 automatisch, dan upgrade, nog meer cookies en dat gaat eindeloos zo door zeg maar. Dat aspect doet Factorio me aan denken.
Nee, was ben niet bekend met Cookie Clicker, had ff snel op de steam pagina gekeken. Ik kan dan ook deels begrijpen waarom je die vergelijking doet, alleen is dat een heel klein beetje van toepassing op Factorio (oneindig research voor productivity is waar ik dan aan denk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb het eerste tutorial level gespeeld en Factorio is precies wat ik had verwacht dat het is. Oh nee, dit is veel te verslavend :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:14:
Ik heb het eerste tutorial level gespeeld en Factorio is precies wat ik had verwacht dat het is. Oh nee, dit is veel te verslavend :D
5000+ uren hier, het wordt ook wel Cracktorio genoemd. Goed uitkijken met je werk/schoo/overige activiteiten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Mog schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:14:
Altijd je wekker zetten. Voor je het weet is het ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
MatHack schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:16:
[...]

5000+ uren hier, het wordt ook wel Cracktorio genoemd. Goed uitkijken met je werk/schoo/overige activiteiten dus ;)
Zover kom ik niet, maar in elk potje Factorio (of vergelijkbare games als DSP) gaat zo weer 100+ uur zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-400
UI & map search, pins, alerts

Korte FFF deze keer, maar nog steeds blij met de features die getoond worden. De ene (bijv. alerts) zal ik vaker gebruiken dan de ander (ui search), maar toch zijn het nuttige features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:06:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-400
UI & map search, pins, alerts

Korte FFF deze keer, maar nog steeds blij met de features die getoond worden. De ene (bijv. alerts) zal ik vaker gebruiken dan de ander (ui search), maar toch zijn het nuttige features.
Je wilt niet weten hoe vaak ik een treinstop aan het zoeken ben op de map, dus ik zie er het nut wel van in :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-401
Wijzigingen aan de Nauvis map die in 2.0 komen

De hele FFF gaat over map generation en wat daar bij komt kijken (bijv. noise maps). Ik ben benieuwd of ik in 2.0 nu sneller een leuke/goede map ga vinden in vergelijking met 1.1. En toch nog maar eens in 2.0 proberen om met cliffs aan te spelen, nu zet ik die altijd uit (omdat ze irritant zijn in 1.1).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-402
Wireless circuits, verplaatsen van circuits met behoud van verbindingen en supersnelle assembling machines

Moet zeggen dat ik als software developer het stukje van Rseding over 2 dagen code uitpluizen en dan in korte tijd een juiste fix maken, om dit vervolgens niet te geloven dat het in een keer werkt, een feest van herkenning was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:22:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-402
Wireless circuits, verplaatsen van circuits met behoud van verbindingen en supersnelle assembling machines

Moet zeggen dat ik als software developer het stukje van Rseding over 2 dagen code uitpluizen en dan in korte tijd een juiste fix maken, om dit vervolgens niet te geloven dat het in een keer werkt, een feest van herkenning was.
Vond ik ook grappig om te lezen. Eigenlijk vond ik dat "Its not a bug, it's a feature", "Ow crap now its a bug" net zo herkenbaar :)

Overigens vind ik de fix impressive, maar ben ik nog eigenlijk meer onder de indruk dat 1 foundry 2 belts en 8 inserters blijkbaar genoeg is om ruim 15.000 gears per minuut af te voeren :P

Jeeh voor dat circuit gedeelte trouwens ! al was dat draadloos gedeelte al langer per mod mogelijk :)
Hoe krijgen ze het trouwens voor elkaar om een 3 staps teller met 1 combinator te bouwen :?

* heuveltje die ook altijd groene en rode draadjes in zijn train netwerk had :)

[ Voor 20% gewijzigd door heuveltje op 15-03-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, was me nooit eerder opgevallen, maar als je op die raket klikt helemaal onderaan de pagina dan stijgt ie op en scrollt de pagina mee omhoog :D
heuveltje schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:26:
Hoe krijgen ze het trouwens voor elkaar om een 3 staps teller met 1 combinator te bouwen :?
Het is alweer een tijdje geleden, maar een decider met "[signaal] < x" die [signaal] output, die ook weer naar zijn eigen input geloopt is. De constant combinator zendt 1x [signaal].

De input van de decider is dus altijd zijn eigen output + 1. Maar die output wordt 0 zodra input >= x, dus dan begint hij weer bij 1.

Gebaseerd op de timing loopt hij niet van 1 t/m 4, maar waarschijnlijk een veel hoger getal. Vervolgens gaan de lichten aan bij [signaal] > y, met y iets als 30, 60 en 90 voor de drie lampen, en dan de decider op <120.

Maar idd hoera voor wireless signals. Ik heb de mod zelf nooit gebruikt (had die ook niet 1 tick delay?), ik vond dat een te grote gameplay wijziging, maar blij dat het er nu officieel inzit.

Het is natuurlijk wachten op de feature dat je op de radar een channel kunt kiezen, zodat je meerdere netwerken kan hebben :P

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 15-03-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:09:

Gebaseerd op de timing loopt hij niet van 1 t/m 4, maar waarschijnlijk een veel hoger getal. Vervolgens gaan de lichten aan bij [signaal] > y, met y iets als 30, 60 en 90 voor de drie lampen, en dan de decider op <120.
Ah ,wacht goed punt. was inderdaad even vergeten dat er ook nog logica in de lampen zelf zat, niet alleen in de combinator.

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 15-03-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Meer details van Boskid hoe die wireless wires (:P) werken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63Y0i449bkFLcyCsQXALFfndARY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wgs4nlmiIwdMEIuEVC5kWGvn.png?f=fotoalbum_large

Gepost op reddit, maar dit is denk ik een screenshot van Discord?

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 15-03-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

.oisyn schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:28:
Gepost op reddit, maar dit is denk ik een screenshot van Discord?
Ja, van de Factorio discord (#friday-facts channel), boskid zegt daar ook nog het volgende:
technically this is 100% accurate since this screenshot was taken with show-non-player-wires debug option turned on (available in 2.0), those wires are really there

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat staat ook in het screenshot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Vorige week kwam ik dit topic nog eens tegen op Tweakers. Ik heb me een week kunnen bedwingen om het niet te herinstalleren op mijn crappy laptop. Gisteravond wa de vrouw de vrouw des huizes weg en dacht ik.... laten we hem eens opnieuw instaleren en even een start maken in een nieuwe map en kijken wat er allemaal gebeurd is (zag in steam dat ik sinds 2020 niet meer had gespeeld... (ongeveer 4 jaar geleden).

Ben begonnen in een nieuwe wereld. Heb gewoon de eerste de beste map gepakt waar ik in terecht kwam. Of dit verstandig is weet ik niet haha. De Ore velden lopen allemaal in elkaar over in mijn start-zone. Hier ga ik later dus problemen mee krijgen. Heb verder infinite ore aangezet. Of dit werkt weet ik niet want de waardes van de ores in grond lopen gewoon af.

Nouja. Eerste wat ik gedaan heb is het ruimteschip waar je tegenwoordig mee naar beneden komt opruimen. Dit geeft toch al een paar starter materialen.

Daarna wat mijnen gemaakt die je nog handmatig moet legen (wat ik echt verschrikkelijk vind early game). Daarna zsm via stoom energie opwekken waardoor we elektrische mijnen kunnen maken en alles automatisch in gang kunnen zetten.

Begonnen met het minen van Iron waardoor ik met de main bus begonnen ben welke in mijn map van boven naar beneden gaat lopen. De eerste 4 banen van Iron en copper plates liggen al vol. Werd op een gegeven moment moe van het maken van belts en hier dus ook maar een automatisch systeem van gemaakt. Ben nu gestopt bij het automatiseren van de science (het maken van rode en groene science en het invoeren in de research centra. Hier ga ik deze week mee verder.

Vraag me alleen af. Bij Mijn automatic belt producer had ik een ijzeren kist geplaatst. Waarom doet hij deze maar voor 3 vakjes vullen en blijven de overige vakjes oranje? Ik had graag dat hij gewoon blijft produceren tot de kist vol is.

Starte om 21.15 met spelen en de bedoeling was dat ik tot 22.30 zou spelen. Uiteindelijk niet meer uitgezet en om 1.00 naar bed gegaan. Dit is echt een game waar je je flink in kan laten gaan.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Oxigeon schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:09:
Vraag me alleen af. Bij Mijn automatic belt producer had ik een ijzeren kist geplaatst. Waarom doet hij deze maar voor 3 vakjes vullen en blijven de overige vakjes oranje? Ik had graag dat hij gewoon blijft produceren tot de kist vol is.
Heb je niet de chest slots geblokkeerd? Klik op het rode kruis aan het eind van de rij met slots, en klik dan op het eerste vakje dat je wil blokkeren. De rest wordt niet meer gevuld. Nogmaals op het rode kruis klikken, unlockt weer alle vakjes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bart ® schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Heb je niet de chest slots geblokkeerd? Klik op het rode kruis aan het eind van de rij met slots, en klik dan op het eerste vakje dat je wil blokkeren. De rest wordt niet meer gevuld. Nogmaals op het rode kruis klikken, unlockt weer alle vakjes.
Geen idee eigenlijk heb geloof ik geen rood kruis gezien. Moet ik de volgende keer even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Oxigeon schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Geen idee eigenlijk heb geloof ik geen rood kruis gezien. Moet ik de volgende keer even checken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3XM8BCfoEjmw4wwE0hKSwD3ym8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e2aY9GQBwDh09FpCMboMPINH.png?f=fotoalbum_largeNiet te missen :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

De kleur was inderdaad oranje/rood ja. Kruis heb ik niet gezien meen ik. Maar kan ook zijn dat ik dat over het hoofd heb gezien (laten we het daar maar op houden). Dit gaat wel goedkomen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-403
QoL updates voor train stops

Mooie voorbeelden weer van developers die als een speler door de game gaan, irritaties zien en deze vervolgens oplossen. Ik denk dat de copy/paste op de map mijn meeste favoriete QoL wijziging gaat zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fornoo
Ik heb mijn grote basis afgemaakt.

https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Nu wachten op 2.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja jezus, zie ik een nieuwe post in het Factorio topic, denk ik "oh ja, @MatHack heeft een nieuwe FFF gepost", is het geen FFF post }:| :P

https://www.factorio.com/blog/post/fff-404
Betere RTS-achtige controle over spiderbots, pipette all the things, en blueprint grids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om deze post dan ook recht te doen
Wow, impressive :D. Ik snap de screenshot niet helemaal, zijn dat nou allemaal solar panels? En wat is dat vierkant in het midden dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Het eerste plaatje is een afbeelding vanuit de mapview. Dat vierkantje in het midden is de base. Het is, zover ik weet, de meest geoptimaliseerde train to train base. Hij doet 20k spm per minuut met een UPS van 134 op mijn pc.

Even voor de goede orde gemaakt in een creative map met behulp van de editor tools.

[ Voor 10% gewijzigd door Fornoo op 29-03-2024 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-405
Read whole belt mode, snellere rocket launches achter elkaar, filtered pumps, nieuwe UI voor logistic networks

Ik ben zelf vooral blij met de aanpassing voor rocket launches, scheelt extra rocket platforms bouwen als je een bepaalde hoeveelheid science per minuut wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-406
Muziek

Persoonlijk vind ik dit totaal niet interessant, speel sowieso zonder de muziek en meestal helemaal zonder de geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

D4NG3R schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:53:
Ik speel doorgaans ook zonder geluid of met een heel laag volume (omdat ik tijdens Factorio vaak iets van een video aan het kijken ben), maar dit is absoluut wel gaaf! :D
Ik kan voor de nieuwste FFF 1:1 m'n eerdere reactie overnemen, maar alle changes klinken wel heel lekker. Ik ben heel erg benieuwd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-407
Nogmaals muziek, en een FAQ nav vorige week

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-408
Updates aan graphs + Linux

De toevoegingen aan de graphs van de accumulator charging en overall science zijn goede toevoegingen. En ik ben ook blij dat je op quality ook nog kunt splitsen straks, helpt toch allemaal met het analyseren van je factory.
Ik speel zelf niet op Linux, maar ik vind het toch altijd mooi om te lezen dat ze bij Wube ook de focus hebben op support voor andere OS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
MatHack schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:26:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-408
Updates aan graphs + Linux

De toevoegingen aan de graphs van de accumulator charging en overall science zijn goede toevoegingen. En ik ben ook blij dat je op quality ook nog kunt splitsen straks, helpt toch allemaal met het analyseren van je factory.
Ik speel zelf niet op Linux, maar ik vind het toch altijd mooi om te lezen dat ze bij Wube ook de focus hebben op support voor andere OS.
Ik gebruik linux al jaren. Het feit dat Factorio native onder linux draait zorgt er voor dat ik maar een paar weekenden in het jaar windows opstart. Wie heeft er nog tijd om andere spellen te spelen als je factorio speelt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

IK niet, ben weer begonnen aan een SE run. nu al 200 Uur inzitten :X

Ik hoop dat ze iets gaan doen aan hoe circuit draden lopen.
Horizontaal geen probleem, maar zodra je meerdere dingen verbind die recht boven elkaar staan. Is het bijna niet te zien of een draad nu aangesloten is, of alleen er overheen loopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op maandag 29 april 2024 @ 17:31:
IK niet, ben weer begonnen aan een SE run. nu al 200 Uur inzitten :X

Ik hoop dat ze iets gaan doen aan hoe circuit draden lopen.
Horizontaal geen probleem, maar zodra je meerdere dingen verbind die recht boven elkaar staan. Is het bijna niet te zien of een draad nu aangesloten is, of alleen er overheen loopt :(
Ze hebben wel iets aan de wire drawing veranderd in 2.0 (https://www.factorio.com/blog/post/fff-379), maar ik weet niet zeker of deze use-case ook veranderd is. Je kunt natuulrijk altijd met je muis cursor over de wire/combinator hoveren om naar de highlighting te kijken waar het mee verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:45:
[...]

Ze hebben wel iets aan de wire drawing veranderd in 2.0 (https://www.factorio.com/blog/post/fff-379), maar ik weet niet zeker of deze use-case ook veranderd is. Je kunt natuulrijk altijd met je muis cursor over de wire/combinator hoveren om naar de highlighting te kijken waar het mee verbonden is.
Daar had ik toen al naar gekeken, maar zat er niet tussen :(

Afbeeldingslocatie: https://gcdnb.pbrd.co/images/b1MkM1ILLwGa.png
En highlighting helpt niet echt veel (1 van deze 6 is niet verbonden :X)

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 29-04-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:53:
Over elke chest hoveren en kijken wanneer de wire niet oplicht, maar dat blijft irritant inderdaad.

PS. dit is de juiste URL van je plaatje: https://gcdnb.pbrd.co/images/b1MkM1ILLwGa.png

[ Voor 15% gewijzigd door MatHack op 29-04-2024 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Nadat ik mijn computer afgesloten had kwam natuurlijk een oplossing: Ik neem aan dat je op dit moment al construction robots hebt. Blueprinten/Ctrl-X, kwartslag draaien en dan neerzetten om de wire te fixen en dat dan weer blueprinten en in de originele oriëntatie terugzetten.

Persoonlijk ga ik met wires altijd zo snel mogelijk over op blueprinten, omdat wires vanuit blueprints gratis zijn in 1.1. Dus in dit voorbeeld had ik twee chests met een wire verbonden en dan een blueprint gemaakt en deze een paar keer geplakt op de manier dat 1 van de chests altijd een chest in de blueprint is. En op die manier verbind je de chests en weet je dat de wire met allemaal verbonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
heuveltje schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:53:
[...]

De 3e van onderen?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Dat dacht ik ook idd te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is er voor Factorio ook een soort build calculator waarbij de optimale aantal assembly machines nodig zijn voor product x met x aantal per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Zoek bij de mods naar factory planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Woohooo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:12:
Is er voor Factorio ook een soort build calculator waarbij de optimale aantal assembly machines nodig zijn voor product x met x aantal per minuut.
Factory Planner of Helmod, dan kun je precies opgeven hoeveel output je wil (of input je hebt), welke assemblers je gebruikt, welke modules, en komt er een getal uitrollen.

Helaas (of gelukkig?) moet je het bouwen ervan wel zelf doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ben ook maar weer eens aan een SE playthrough begonnen.. Zit nu op dag 1427, Nauvis begint er aardig op te lijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpn248QhJZzra8IxBc5PFdVbG9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4OQa5FnVmrePMfIZS0BFPX4c.png?f=fotoalbum_large

Treinnetwerk netjes op basis van blueprints in een vast grid (mbv ChunkyChunks voor het weten wanneer ik welke blueprint nodig heb).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMoL4ARAjDxbrCjkvl3xJrkRYK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kmgd1s4UqMDbEKxmdP5wezfr.png?f=fotoalbum_large

Ben nu bezig om steeds meer op te splitsen naar eigen grid cells of te verplaatsen naar niche planeten, en dan kan ik eindelijk eens echt de ruimte gaan verkennen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Ik gebruik zelf voornamelijk https://mods.factorio.com/mod/RateCalculator, hiermee kun je in-game builds doorrekenen. Voornamelijk handig als je beacons hebt die qua modules verschillen door de build heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heb nu groen, rood en blauwe flesjes gemaakt en geautomatiseerd, maar krijg nu toch wel een beetje ook overload aan items die te maken zijn en te bouwen zijn waarvan ik mij af vraag wat ik ermee moet allemaal. Door de bomen zie ik het bos niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Woohooo schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:31:
Heb nu groen, rood en blauwe flesjes gemaakt en geautomatiseerd, maar krijg nu toch wel een beetje ook overload aan items die te maken zijn en te bouwen zijn waarvan ik mij af vraag wat ik ermee moet allemaal. Door de bomen zie ik het bos niet meer :S
Je bent nu ongeveer op de plek in de progressie waar je inderdaad overladen kunt worden door de hoeveelheid aan keuzes. Je uiteindelijke doel is een raket te lanceren en daarvoor heb je alle research voor nodig.

Als je last hebt van de aliens focus je op items in het military tabblad (en dus grijze flesjes), anders zou ik kijken naar de andere kleuren flesjes en hoe je die voor elkaar krijgt. En als je een doel hebt gekozen, had dat dan op in kleine blokjes zodat je je kunt focussen op één taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik ben ook met dit zwaar verslavende spel begonnen.
Die bijters blijken toch lastig, dus na poging drie heb ik vol ingezet op verdediging; muren rondom, geschutstorens en vlammenwerpers })

- het schakelnetwerk begrijp ik niet helemaal; moet je dan alles verbinden met de rode en groene draden?
- de spidertron kan ik nog niet maken want aanvullend onderzoek is nodig. Ik zie alleen niet wat dat moet zijn in de tech-tree?

Ik heb inmiddels 6 kleuren flesjes maar het ruimte wetenschap pakket nog niet (witte fles)

Erg leuk dat bouwen :Y

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

mir4dor schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:33:
Ik ben ook met dit zwaar verslavende spel begonnen.
Die bijters blijken toch lastig, dus na poging drie heb ik vol ingezet op verdediging; muren rondom, geschutstorens en vlammenwerpers })

- het schakelnetwerk begrijp ik niet helemaal; moet je dan alles verbinden met de rode en groene draden?
- de spidertron kan ik nog niet maken want aanvullend onderzoek is nodig. Ik zie alleen niet wat dat moet zijn in de tech-tree?

Ik heb inmiddels 6 kleuren flesjes maar het ruimte wetenschap pakket nog niet (witte fles)

Erg leuk dat bouwen :Y
Qua schakelnetwerk: Je kunt twee bronnen van signalen hebben, het rode en het groene netwerk. Een netwerk is in dit geval 2 of meerdere verbonden objecten. Je kunt één groot netwerk hebben waarbij je alles met elkaar verbindt, maar dat is niet echt wenselijk. Meestal wil je kleine netwerken maken met een specifiek doel. Voor meer info wijs ik je door naar https://wiki.factorio.com/Circuit_network

Als het goed is moet je in de techtree de spidertron research links aan kunnen klikken en dan rechts kunnen zien welke research je nog moet doen (rode of gele achtergrond). Geel betekent dat je het nu kunt onderzoeken, rood heeft nog een andere research die je daarvoor zou moeten onderzoeken. Volgens https://wiki.factorio.com/Spidertron_(research) (want ik heb de game niet bij de hand op het werk ;)) zijn de verplichte research voor spidertron: Eff. modules 3, Exoskeleton, P. fusion reactor, Mil. 4, RCU en Rocketry. Mocht je er echt niet uitkomen kun je natuurlijk altijd een screenshot posten van je research scherm.

The factory must grow!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36
MatHack schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Qua schakelnetwerk: Je kunt twee bronnen van signalen hebben, het rode en het groene netwerk. Een netwerk is in dit geval 2 of meerdere verbonden objecten. Je kunt één groot netwerk hebben waarbij je alles met elkaar verbindt, maar dat is niet echt wenselijk. Meestal wil je kleine netwerken maken met een specifiek doel. Voor meer info wijs ik je door naar https://wiki.factorio.com/Circuit_network

Als het goed is moet je in de techtree de spidertron research links aan kunnen klikken en dan rechts kunnen zien welke research je nog moet doen (rode of gele achtergrond). Geel betekent dat je het nu kunt onderzoeken, rood heeft nog een andere research die je daarvoor zou moeten onderzoeken. Volgens https://wiki.factorio.com/Spidertron_(research) (want ik heb de game niet bij de hand op het werk ;)) zijn de verplichte research voor spidertron: Eff. modules 3, Exoskeleton, P. fusion reactor, Mil. 4, RCU en Rocketry. Mocht je er echt niet uitkomen kun je natuurlijk altijd een screenshot posten van je research scherm.

The factory must grow!
Dank je wel voor je antwoord! Ik ga zeker in het netwerk duiken.
Inmiddels ben ik de spidertron aan het researchen, ik moest nog een bonus-stapel- pincher(?) hebben.
Helemaal leuk :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
https://factoriolab.github.io/

Zoiets kan ook nog een mogelijkheid zijn. (vind ik wel praktisch want dat kan op een 2de scherm ipv alles in-game te moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-409
Diminishing returns voor beacons (of: hoe stoppen we 12- en 8-beacons layouts)

Mooie verandering, zeker omdat je dan minder speed beacons nodig hebt om de productivity module slowdown te overstijgen. De grafief/tabel maken het ook lekker duidelijk wat er precies veranderd (zowel diminishing returns als quality).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

https://www.factorio.com/blog/post/fff-410
Raket turret, doelwit prioriteiten, turret circuit network

De rocket turret is een goede aanvulling op de bestaande turrets, en de priortiteiten die je kunt geven aan het type target is ook zeker welkom, zodat de zwakkere turrets ook tegen de zwakkere targets ingezet kunnen worden (of vice versa, het is maar hoe je er tegenaan kijkt). Oh, en alles moet natuurlijk verbonden kunnen worden met circuits, dus turrets kunnen dat vanaf 2.0 ook.

Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste