Even wat plaatjes voor mijn basis
Deze maakt nu 4.2K science per minuut. Alleen over de afgelopen 10 uur doet hij nog 3.8K.
Dus daar zijn we nog wat op aan het klooien om de kleinere inzinkingen er uit te halen.
dit alles doet nu trouwens rond de 55 UPS op een amd 3600
de gehele basis bestaat uit een 40 tal kleinere fabrieken
Om het wat op schaal te zetten. dit is 1 van de 2 staal fabrieken.
Om het voor mijzelf interessant te houden was de uitgangspositie dat alle fabrieken belt driven moesten zijn.
De meeste zijn redelijk netjes. Maar de starterbase/mall is een zeer goed doorkookte spaghettie
In eerste instantie was dit de basis die alles maakte. daarna ben ik er steeds meer onderdelen uitgesloopt en ergens anders als een losse fabriek te maken. Nu maakt het alleen nog alle modules, robots, sattelieten en de onderdelen om de overige basissen te bouwen
De eerste mijn-basisen waren nog belt based. maar tegen de tijd dat je bij mining-efficencie 100 bent aangeland is dat echt onhoudbaar

. denk dat je dan nog 4 mijners per belt hebt ofzo. Dus alle latere mijnen zijn bot based.
Verder ben ik op dat punt begonnen met fabrieken bouwen langs een ore-veld, vooral om treinen te verminderen.
Alle treinen zijn 1-4-1 treinen. Op dit moment rijden er zo'n 160 rond (en nog klaagt LTN dat er af en toe niet genoeg zijn

)
In eerste instantie allemaal handmatig gestuurd. Daarna eigenlijk alles via LTN. En nu ben ik langzaam weer stukken van de LTN aan het vervangen door standaard treinen. De reden daarvoor is dat dit het aantal treinmovements met 50% verminderd. En om een of andere reden worden sommige stations nu niet constant gevuld, terwijl er wel voldoende stations met grondstoffen zijn.
Alle treinen worden trouwens gerefueled op alle stations, er rijd 1 treintje rond om alle stations van brandstof te voorzien
In het kader van wat je onderschat, op een gegeven moment kreeg ik refuel problemen. Na wat troubleshooten bleek dat 3 fabrieken gewoon niet genoeg fuelcells voor alle treinen konden produceren
Wel loop ik nu echt tegen de limieten van mijn trein netwerk aan, ik moet af en toe gridlocks oplossen die 8 a 10 treinen verder beginnen.
In de discussie tussen bij het mijnen smelten, of centraal smelten. Ben ik voor optie3 gegaan. Alles smelten bij de fabrieken zelf.
Alle fabrieken werken zo veel mogelijk vanaf de pure ore. er zijn maar weinig half-fabricaten welke vervoerd worden behalve chips.
Er is 1 groene chip fabriek voor een paar kleinere verbruikers :
en een paar blauwe fabrieken, wat eigenlijk niet meer is dan een extra module die er achter geplakt worden
Voor rode chips heb ik een soort versimpelde versies van een sushibelt gemaakt
Werkt eigenlijk verbazingwekkend goed. vraag me af waarom ik er nog nooit eerder zo op gekomen ben.
Centraal smelten levert veel te veel treinen op die allemaal naar hetzelfde punt willen. On mine smelten ben ik bang dat ik veel te veel smelters krijgen die stil staan, not to mention dat ik dat om de zoveel tidj weer moet aanpassen als er mijnen op raken, of de mining efficency omhoog gaat. Verder levert het ook minder trein-besparing op, omdat je productiveit in het smelten er voor zorg dat er weer meer platen vervoerd moeten worden.
Om het allemaal wat vrolijker te houden schieten we om de minuut wat vuurwerk de lucht in.
En vervolgens moeten we al die science natuurlijk ook nog verwerken
Elk lampje staat voor 1K (15 sec) aan op voorraad zijnde science flesjes.
Wat andere fabrieken :
Dit alles word trouwens gevoed door 4GW aan nuclear reactors en ruim 450.000 Solar panels

.
[
Voor 4% gewijzigd door
heuveltje op 13-03-2020 21:45
]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d