Flesdop schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:02:
Heb al meer dan een jaar niet gespeeld en wil er weer aan beginnen maar eigenlijk niet vanaf 0 starten. Heb de savegame geopend maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet. Misschien gewoon ergens verderop in de map opnieuw een factory beginnen en maar wat proberen zeker?
Mooie van Factorio is dat je echt van alles kunt doen.
Wat ik doe; SA (Space Age) ik speel zonder vijanden, bloed irritant en het kan niet de bedoeling zijn dat ik me zit te ergeren.
Ik heb het treinen gedoe onder de knie, weet hoe signs werken en heb er best wat rijden. Mijn verste outpost is ruim negen echte minuten rijden, kun je nog eens een bakje koffie zetten ondertussen voor je op de plaats van bestemming bent
Behalve Gleba heb ik de planeten t/m Aquilo werkend gekregen zonder hulp van yt, tutorials e.d. Voor Gleba heb ik een blueprint "geleend" want ik snapte daar helemaal niets van. Nu inmiddels wel natuurlijk.
Op het moment bezig om legendary items te craften. Ruimte schepen bouwen die automatisch pendelen tussen planeten en/ of legendarische grondstoffen te minen.
Verder sta ik op het punt de edge van het solar system te ontdekken. De eerste vlucht ging mis omdat ik te snel vloog en out of ammo raakte. Nu ben ik mijn schip aan het verbeteren, belt weaving heb ik geleerd; heel veel ammo op transportbanden door het hele schip heen; vingers crossed
Dit is slechts een klein deel van mijn ervaringen tot nu toe, er veel meer. The Factory must grow
Oh, en circuits snap ik nog geen moer van