0rbit schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:27:
Ik heb echt zo genoeg van Gleba. Ik moet er doorheen, maar vindt het echt niet leuk daar. Doe mij maar Fulgora. Ik ben overigens nu ook bezig met quality-meuk. Dat heb ik ook veel te lang uitgesteld.
In het begin moest ik heel erg wennen aan Gleba, maar uiteindelijk ben ik de planeet steeds meer gaan waarderen. Juist omdat dingen daar anders werken dan op de andere planeten.
Ik had in het begin heel veel moeite om ook maar een klein beetje ijzer en koper te produceren en heb in het begin heel veel spullen moeten importeren. Plus alle spoilage die ontstaat als je zaken te lang laat liggen.
Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee, dat ik eerst maar even op Fulgora verder ben gegaan.
Maar na Fulgora moest ik weer terug naar Gleba. Toen heb ik er een goede studie van gemaakt van hoe het allemaal werkt en toen ging het een stuk beter (zeker na het vrijspelen van Bioflux) en begon ik de planeet ook leuk te vinden. Juist omdat deze zo anders is.
Wat je eigenlijk moet doen, is de productie continu te laten doordraaien. Waar je op andere planeten de productie stopt om grondstoffen te besparen, moet je dit op Gleba juist niet doen. Alle grondstoffen zijn onbeperkt beschikbaar (wellicht op steen na), omdat je alles kunt kweken. Hierdoor krijg je een stabiel proces.
Alles wat je niet gebruikt, bederft natuurlijk uiteindelijk, maar deze spoilage kun je gebruiken om nutrients te produceren (of natuurlijk elektriciteit).
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.