Ik heb tot nu toe maximaal een 100 science packs per minute gehaald in peacefull mode. Met behulp van een 'main bus' systeem.
Ben nu louter in creative mode 'modules' aan het ontwerpen naar een 1000 science pack per minute basis in een railworld.
Grappig om te ondekken dat, hoe uitgekiend je ook bent, toch tegen onverwachte problemen kan aanlopen. Voordat ik in creative mode aan het sleutelen was, deed ik dat in mijn gewone basis. Op een gegeven moment begonnen de inserters te stotteren en was ik een kwartier lang aan het zoeken naar vergelijkbare 'bugs' op verschillende internetfora. Gebeurde toevallig net na een update. Tot ik ontdekte dat mijn 1 GW nuclear power plant, ruim overbemeten, langzaam stierf omdat de empty fuel cell belt verstopt zat. De reactors konden hun afval niet meer dumpen en dus ook geen nieuwe fuel cells meer oppikken. Dat terwijl ik enorme buffers in mijn uranium fabriek had gemaakt.
Blijkbaar was alles vol gelopen door onbeperkt uranium te blijven delven. Volgende keer niet vergeten om de verwerking van empty fuel cells, ten alle tijden voorrang te geven over de verwerking van uranium erts. Is een stukje circuit van niks, maar zonder dat gaat zo een hele basis op slot. Zo zijn er vast nog een handvol zaken die ik over het hoofd zie. Maakt het ook zo leuk, en in railworld met biters een stukje spannender.
Ik wil nu alle koper- en ijzererts onsite gaan verwerken tot plaatwerk. Want railworld en dus grotere ertsvelden. Daarnaast laat ik de sites door bots bouwen, en is dat niet zo heel veel meerwerk. Naar mijn idee scheelt dat straks een enorme hoeveelheid treinladingen erts. Erts stapelt tot 50 stuks en platen tot 100 stuks. Dat is dus sowieso een factor 2 minder treinen. Daarnaast ga ik van 1-4-1 treinen naar 2-8-2 (voor het plaatwerk dan), is ook een factor twee minder treinen. Dat zijn al vier keer minder treinen als mijn sommetje klopt.
Daarnaast stap ik van het 'main bus' systeem af en ontwerp nu 'modules'. Dus geen aparte site voor ieder wissewasje. Ben er nog lang niet, maar ik denk aan een site voor;
- speed en production modules, plus mall (inclusief militaire producten). Die outpost treinen kunnen voeden.
- artillerie trein met circa 50 artillerie wagons die binnen 15 minuten herladen kan worden. Voor een vlotte uitbreiding van territorium.
- olie verwerking van ruwe olie tot grondstoffen voor de verschillende half-fabrikaten (plastic, lube, solid fuel, sulfur en sulfuric acid), voor alle overige 'modules'.
- circuits in alle kleuren (die stapelen nog beter dan plaatwerk).
- 1000 science packs per minute fabriek (waarbij alles in een site wordt gemaakt). Minus rocket.
- raket en aanverwante zaken.
- research, dicht in de buurt van de science pack productie.
Is vooral puzzelen met de Helmod mod in creative mode om iedere 'module' zo efficient mogelijk te laten werken. In het begin voel je je vooral nietig. Beginnend bij de eerste assembler, wetende hoeveel dingen er nog bij moeten komen. Maar als er dan een dingetje af is, enorm bevredigend.