[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 38 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-07 14:46
FightingFalcon schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:22:
[...]

Het gaat me niet enkel over de burning miners. Waar ik vooral zo snel vanaf wil is het manueel bouwen, bv massa's smelters en Stills.

De tip van Nanobots denk ik dat me wel op weg zal zetten ...
Nanobots zouden je leven echt veel makkelijker kunnen maken ja. Ik heb ze meestal al vrijgespeeld voordat ik massa's smelters ga bouwen.

Meestal bouw ik zelf snel wat bootstrap mining en smelting, science beetje automatiseren om tot aan Nanobots te automatiseren (en dus ook Nanobots ergens door een assembler laten maken).
Vervolgens plop ik de Starter Base van KoS neer. Die is ondersteunend genoeg om tot 't eind van rood/groene science te komen, grootschalig smelting op te zetten, main bus te starten en vanuit daar verder te werken. Dan kun je ook al vrij vlug door naar normale robots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:50
Voor de gein eens een servertje opgezet op een gratis AWS EC2 instance om samen met een vriend wat te spelen. Denk dat de 1GB geheugen nog wel een keer een beperking gaat worden, maar verder draait het prima. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Dat gaat vrij rap ja :p En vraag me oprecht af hoe lekker dat gaat qua CPU op t2.micro's.
(Trouwens even in de smiezen houden, dat hoewel de EC2 instance zelf wel een jaartje in de free tier kan vallen, je met EBS er nog wel eens vrij makkelijk buiten kunt gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
CappieL schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:19:
@Victorio , dan heb je toch ook een megabase nodig voor alle grondstoffen?
Klopt, en die heb ik nog niet. :)
Dit was even leuk om te testen. Kan maar alvast voorbereid zijn, toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
ShitHappens schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:34:
Dat gaat vrij rap ja :p En vraag me oprecht af hoe lekker dat gaat qua CPU op t2.micro's.
(Trouwens even in de smiezen houden, dat hoewel de EC2 instance zelf wel een jaartje in de free tier kan vallen, je met EBS er nog wel eens vrij makkelijk buiten kunt gaan).
Ik weet het, doe voor m'n werk vrij veel met AWS. Budget alerts instellen en altijd en overal de kleine lettertjes lezen is het devies. ;)
Tot dusver gaat het moeiteloos op een t2.micro, maar we hebben ook nog niet bepaald een megabase en ik verwacht ook niet dat dat op de korte termijn gaat gebeuren. Mochten we op een gegeven moment tegen limieten aanhikken, dan kunnen we altijd nog over naar iets anders.

Kan ook nog iets in elkaar knutselen om on-demand een instance op te spinnen en neer te halen als het echt zou moeten.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ah cool, wist niet zeker of je t zou weten ;) (het kan me soms verbazen hoe verrast men soms is toch over free tier heen te gaan)
Ben benieuwd hoe lang t goed gaat op t2.micro en wat een handige vervolgstap is... In t2 blijven of toch naar c5 of juist r5? Tijd zal t leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
ShitHappens schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 19:59:
Ah cool, wist niet zeker of je t zou weten ;) (het kan me soms verbazen hoe verrast men soms is toch over free tier heen te gaan)
Ben benieuwd hoe lang t goed gaat op t2.micro en wat een handige vervolgstap is... In t2 blijven of toch naar c5 of juist r5? Tijd zal t leren :p
Ik gok C5. Volgens mij gebruikt Factorio vooral heel veel compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ja klopt, is vooral gebaat bij een zo vlot mogelijke single-core CPU. Maar met megabases kan het geheugenverbruik ook vrij uit de hand lopen.

That being said... Gisteren een nieuw spel gestart, en me na een half uurtje ofzo voorgenomen een paar missende achievements te gaan halen. Net de Getting on track like a pro gehaald :+
Ga op z'n minst voor de Golem, Logistic network embargo, Minions, Pyromaniac en Steamrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Geheugensnelheid (DDR4-XXXX, niet zozeer de latency) is ook van groot belang bij Factorio. Ik heb eens geexperimenteerd met Clusterio om een Factorio instance te draaien op een core elk om te zien of ik zo Factorio optimaal op multi-core kon doen werken voor een mega-fabriekje, maar de interesse was weg toen ik het eenmaal werkend had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:02
Ik ben een maand geleden begonnen met Factorio. Topspel! De vorige keer dat ik zo werd meegesleept, moet SimCity 2000 zijn geweest, ergens halverwege de jaren '90. Ook maanden non-stop gespeeld. :D

Het is een erg verslavend spelletje.

Ik zit nu op ongeveer "60 science packs per minute" en maak een shitload aan modules aan en er zijn 300 raketten gelanceerd. Maar hoe nu verder?

Ben al mega fabrieken aan het bedenken, om alles te outsourcen. Ben alleen een beetje 'bang' om de schop in te grond te steken. :P Zo kolossaal dat een foutje al snel uren gaat kosten. Maar dat maakt het net zo uitdagend.

Tot nu toe was het simpel een fabriekje hier en een fabriekje daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Nieuwe grotere fabriek bouwen op een nieuwe plek en je oude pas slopen op het moment dat je nieuwe fabriek alles kan overnemen van je oude.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
MatHack schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:43:
Nieuwe grotere fabriek bouwen op een nieuwe plek en je oude pas slopen op het moment dat je nieuwe fabriek alles kan overnemen van je oude.
Besloten dat ik dat ook maar eens ga doen... met mijn huidige indeling kan ik opschalen tot 200 SPM maar daarna loop ik vast.

Grootste fout die ik heb gemaakt bij het genereren van mijn map is dat ik water slechts op 1 centraal punt heb en m'n vijvertje redelijk dicht gesmeten heb... |:( Als ik m'n fabriek 10x zo groot wil maken dan heb ik nog veel meer Water pumps nodig, waar geen plek voor is.

Dus maar een mod als Waterfill gebruiken...? https://mods.factorio.com/mod/Waterfill_v17
(Jammer dat dit niet standaard is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ook een leuke mod inderdaad... neemt alleen wel meer ruimte in beslag dan een pump.

Heb deze gebruikt aangezien die werkt op bestaande saves, werkt perfect!
https://mods.factorio.com/mod/WaterWell

[ Voor 20% gewijzigd door Victorio op 08-11-2019 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
Om niet steeds een extra 2x2 reactor setup neer te smijten heb ik toch maar de boel vervangen met één schaalbare setup:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/seZQbAL.png

Als ik het goed heb is vanaf 2x4 de gemiddelde output 140MW... dus 14 heat exchangers per reactor.
(Gemiddelde per elke 2x2 extra aangebouwde reactors levert niet zoveel extra op, dus hou ik het op 14. Komt qua lay-out ook wel mooi uit.)
De water well pump (mod) levert voldoende water voor 14 exchangers (28 is teveel).
Om steam snel genoeg af te kunnen voeren naar de turbines moet het per 7 exchangers via een afzonderlijke pipe... alle 14 op 1 pipe is teveel (extra pumps helpen niet).
Achter elke 2 rijen exchangers (28) staan 3 rijen turbines (48 totaal).
Op deze manier passen er mooi substations tussen.
Fuel cells worden aan- en afgevoerd op belts omdat er anders ook nog plek voor roboports moet zijn, zonde.
Setup is niet 'smart' (koelt nooit af) dus ik sla steam niet op in tanks.

Getest op max production… gaf steady 1.100 MW. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Victorio op 11-11-2019 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 12:33
nice ;-) ik heb een 3 enorme solar fields gemaakt ooit.. Uit me hoofd rond de 11GW.. Is meestal genoeg, daarom nog een kleine reactor setup er naast (max 2GW dacht ik).

Heeft nuclear nog steeds een enorme impact op UPS? Dit kilde me vorige save, daarom bij deze gelijk begonnen met zonnenenergie, bij houden makkelijker naar 11GW dan in 1x ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07 00:07

Oxigeon

En zo is dat!

Ik weet het natuurlijk niet. Maar is er een mogelijkheid om factorio server op een raspberry te draaien? Ik krijg hier helaas niets over gevonden

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 09:11

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:28:
Ik weet het natuurlijk niet. Maar is er een mogelijkheid om factorio server op een raspberry te draaien? Ik krijg hier helaas niets over gevonden
Linux op je Raspberry zetten en de headless Linuxversie van Factorio downloaden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er een ARM versie van Factorio dan? De Pi doet geen x86.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ah ja, daar had ik niet over nagedacht. Volgens mij is er alleen x86.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Al zou die er zijn. Zal een pi toch veel te traag zijn daarvoor.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hmm jammer dan. Gisteren ma een jaartje spelen nog eens het spel opgestart. Moet toch zeggen dat je dan meteen het virus weer te pakken krijgt. Nog eventjes dit doen en dan ga ik slapen. Weet je wat ik doe ook nog eventjes dit. En als je zo verder gaat ben je zo weer wat uurtjes verder.

Gisteren de eerste keer multiplayer gedaan met een vriend . Dan ga je toch wel wat sneller door het early deel van de game wat toch vrij saai is. Veel lopen en veel handmatig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:42

Dit spel ziet er ook veelbelovend uit. Nog steeds de overview (die Statisfactory mist) en toch wat fijner voor de ogen dan Factorio. Ga deze game zeker in de gaten houden. Blijf Factorio ook zeker wel spelen natuurlijk, want er zal zeker aan het begin nog veel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Beakzz schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:33:
[YouTube: Automation Empire Trailer]

Dit spel ziet er ook veelbelovend uit. Nog steeds de overview (die Statisfactory mist) en toch wat fijner voor de ogen dan Factorio. Ga deze game zeker in de gaten houden. Blijf Factorio ook zeker wel spelen natuurlijk, want er zal zeker aan het begin nog veel missen.
Persoonlijk vind ik het er zeer saai uitzien. In een Let's Play zie ik toch verschillende frustrerende elementen:
- Alles lijkt geld te kosten ipv. resources, fluids of intermediates. Veel van de aantrek van Factorio (en Satisfactory) valt dus al weg als je gewoon moet wachten op geld.

- Blijkbaar krijg je dat geld door trucks die uit een willekeurig geplaatste tunnel komen rijden, 6 doosjes van elk 1kg coal (!) transporteren naar een ander willekeurig geplaatste tunnel. Niet dat Factorio om realisme gaat maar dit is zelfs nog niet eens tot de verbeelding sprekend.

- Alle models, de omgeving en de interface voelt zeer simpel aan, inclusief de gameplay. Het lijkt het allemaal eerder op C&C Red Alert dan Factorio.

Ik was het al beu na 5 minuten kijken, echte diepgang lijkt er (nog) niet in te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 16-11-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Phuncz schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:36:
[...]

Persoonlijk vind ik het er zeer saai uitzien. In een Let's Play zie ik toch verschillende frustrerende elementen:
- Alles lijkt geld te kosten ipv. resources, fluids of intermediates. Veel van de aantrek van Factorio (en Satisfactory) valt dus al weg als je gewoon moet wachten op geld.

- Blijkbaar krijg je dat geld door trucks die uit een willekeurig geplaatste tunnel komen rijden, 6 doosjes van elk 1kg coal (!) transporteren naar een ander willekeurig geplaatste tunnel. Niet dat Factorio om realisme gaat maar dit is zelfs nog niet eens tot de verbeelding sprekend.

- Alle models, de omgeving en de interface voelt zeer simpel aan, inclusief de gameplay. Het lijkt het allemaal eerder op C&C Red Alert dan Factorio.

Ik was het al beu na 5 minuten kijken, echte diepgang lijkt er (nog) niet in te zitten.
We gaan het zien, want ik vind het er helemaal niet saai uit zien. Ik wacht hoe dan ook de eerste lading Steam reviews af en als die positief zijn probeer ik het zelf uit. Van mij hoeft niet elk spel dezelfde diepgang van Factorio te hebben zolang er maar een goede uitdaging is. En je moet zo’n spel ook de tijd geven om eventueel gameplay elementen toe te voegen.

Heb bijvoorbeeld ook veel lol gehaald uit Factory Town en dat zal voor de meeste mensen hier ook te simpel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik denk dat je daarom in dit topic ook verkeerd bent om het te promoten: de mensen die Factorio spelen zoeken waarschijnlijk die diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Stel... ik wil zo snel mogelijk m'n ore trains vullen. Belts zijn te traag dus ik ben nu met bots aan de slag gegaan.
Om 1 wagon zo snel mogelijk te vullen heb je 1k bots nodig. Om die bots z.s.m. beschikbaar te hebben voor de volgende train heb je bizar veel ports nodig. Totale overkill... dus wat een mooie ratio qua wagons : req.chests : bots : roboports...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 09:43
Dat hangt nogal af van de hoeveelheid ore die je wilt verplaatsen. Wat ik altijd doe is per wagon 12 requester chests neer zetten met elk 500 - 1000 ore erin. Dan met stack inserters krijg je de wagons snel vol.

De bots doen dan hun best om alle ore die de miners ophalen zo snel mogelijk hierin te doen. Let wel op dat je de provider chests van de miners limiteert tot 1 stack, anders blijven ze laden en ga je heel erg onevenredig het veld minen (de miners die het verste af van het station zitten worden dan mogelijk niet gebruikt). Hoeveel bots je nodig hebt hangt af van de grootte van het veld. Meestal gooi ik er eerst 500 in en kijk ik of deze allemaal actief blijven. Vaak blijkt 300 al wel voldoende, en dit wordt minder naarmate je meer snelheid onderzoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:57
Lees al een tijd mee.
Ik dacht laat ik mijn oude fabriek uit 0.16 maar eens plaatsen...

https://factoriomaps.com/...tml#13/0.0329/-0.0187/Day

Inmiddels een dergelijke fabriek in 0.17 aan het maken maar lang niet zo massief als de bovenstaande.

De game draaide op een prachtige 22 UPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:59:
Stel... ik wil zo snel mogelijk m'n ore trains vullen. Belts zijn te traag dus ik ben nu met bots aan de slag gegaan.
Om 1 wagon zo snel mogelijk te vullen heb je 1k bots nodig. Om die bots z.s.m. beschikbaar te hebben voor de volgende train heb je bizar veel ports nodig. Totale overkill... dus wat een mooie ratio qua wagons : req.chests : bots : roboports...?
Dat ligt compleet aan : welke botspeed heb je, hoever moeten de botjes vliegen. en om de hoeveel tijd komt er een trein.

Ik bouw bij de grotere mijnersvelden mijn treinstations echt midden op het orefield. Dan hoeven ze maar ene paar meter te vliegen, en kun je met een paar 100 botjes al af.

maar tbh roboports aan de zijkant, en dat red je imho makkelijk

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Sinds ik LTN heb ontdekt, kan de individuele output van 'n veld me niet zoveel meer schelen. Als er een volle treinlading ligt, stuurt LTN er wel een trein naartoe als er vraag is. Als de bestaande velden niet meer aan de vraag kunnen voldoen, sluit ik een nieuw veld aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Vergeten te vermelden: Ik heb nog geen hoge botspeed en ook geen hoog mining prod. level.

12 req.chests per wagon had ik al. Maar dat die op zich nooit meer dan (4k/12) 333 ore per chest hoeven te bevatten had ik nog niet bedacht. :) De bots moeten de req.chests kunnen (aan)vullen voordat de volgende trein gearriveerd is (zeg binnen 5 seconden).

De prov.chests laat ik juist wel volledig vullen omdat m'n mining speed laag is... zoveel mogelijk buffer dus, aangezien treinen met vlagen komen.

Station midden is het orefield neerzetten had ik ook al als optie bedacht... al kun je dan helaas nooit het hele field leeg trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-07 11:23
ik heb het spel gisteren gekocht, en ik wil heel graag op een open map groot gaan bouwen. maar ik heb geen idee wat ik aan het doen ben het is vallen en opstaan. wat raden jullie aan? blijf de tutorial spelen tot die klaar is of ga het gewoon proberen en begin een aantal keer opnieuw?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
maubaan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:35:
ik heb het spel gisteren gekocht, en ik wil heel graag op een open map groot gaan bouwen. maar ik heb geen idee wat ik aan het doen ben het is vallen en opstaan. wat raden jullie aan? blijf de tutorial spelen tot die klaar is of ga het gewoon proberen en begin een aantal keer opnieuw?
Ik heb het zelf geleerd door gewoon een beetje aanrommelen tot je de basis in de vingers hebt. Ga maar eens zelf je eerste raket lanceren. Daarna beetje op youtube kijken wat ervaren spelers allemaal voor slimmigheden hebben, en daarvan leren en in de praktijk brengen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-07 11:23
Bart ® schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:58:
[...]

Ik heb het zelf geleerd door gewoon een beetje aanrommelen tot je de basis in de vingers hebt. Ga maar eens zelf je eerste raket lanceren. Daarna beetje op youtube kijken wat ervaren spelers allemaal voor slimmigheden hebben, en daarvan leren en in de praktijk brengen.
ik heb net geweren en elektrische miners.... ik moet nog wel ff leren

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Maak in ieder geval niet de fout om links en rechts blueprints van internet te plukken zonder de dingen zelf uit te vogelen. Dan gaat de lol er heel snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:27:
Vergeten te vermelden: Ik heb nog geen hoge botspeed en ook geen hoog mining prod. level.

12 req.chests per wagon had ik al. Maar dat die op zich nooit meer dan (4k/12) 333 ore per chest hoeven te bevatten had ik nog niet bedacht. :) De bots moeten de req.chests kunnen (aan)vullen voordat de volgende trein gearriveerd is (zeg binnen 5 seconden).

De prov.chests laat ik juist wel volledig vullen omdat m'n mining speed laag is... zoveel mogelijk buffer dus, aangezien treinen met vlagen komen.

Station midden is het orefield neerzetten had ik ook al als optie bedacht... al kun je dan helaas nooit het hele field leeg trekken. :)
tuurlijk wel. je trekt altijd de dichtsbijzijnde mijners eerst leeg.
Dus op een geven moment zijn die 2 direct langs je treinen leeg. En dan schuif je gewoon je hele station 4 tegels naar rechts op die lege plekken.

Daarnaast, Maar dit is persoonlijk. Ik leg liever 2 mijnvelden aan die niet compleet gehamerd moeten worden. Dan 1 veld dat dat wel moet. Want uiteindelijk kost alles evenveel tijd.

nu scheelt het wel dat ik de resource instellingen altokd zo heb staan dat ik relatief kleine veldjes heb, met per cm2 zoveel ore dat ik dat veld toch nooit in 50 uur leeg krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:36:
[...]

Ik heb ook een play through gekeken (colonel failure ftw) Ik snap je punt, maar heb wel het idee dat het gedurende het spel complexer word. Het eerste lvl is een beetje een tutorial (DENK ik)
Voor research moet je wel diverse materielen inleveren ipv alleen geld.

Of ik nu een krat met een kilo of ton erts exporteer boeit me niet zo.

En de simpele graphics zie ik eerder als pluspunt. Dat houd het overzichtelijk
Zal wel een generationeel ding zijn. ik ben opgegroeid met C&C dus dat kan ik nooit als negatief punt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:56:
[...]

Ik heb ook een play through gekeken (colonel failure ftw) Ik snap je punt, maar heb wel het idee dat het gedurende het spel complexer word. Het eerste lvl is een beetje een tutorial (DENK ik)
Voor research moet je wel diverse materielen inleveren ipv alleen geld.

Of ik nu een krat met een kilo of ton erts exporteer boeit me niet zo.

En de simpele graphics zie ik eerder als pluspunt. Dat houd het overzichtelijk
Zal wel een generationeel ding zijn. ik ben opgegroeid met C&C dus dat kan ik nooit als negatief punt zien :)
Ik vond de manier van bouwen echt een afknapper. Zeer omslachtig allemaal. Allemaal verschillende elementen, sommige bandjes kunnen geen bochtje om, sommige bandjes zijn weer alleen voor unloaden, wat een gedoe allemaal. Alsof dat de manier is om het spel complexiteit te geven. Nee, dit gaat hem voor mij ook niet worden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:33:
[YouTube: Automation Empire Trailer]

Morgen komt dit spel uit op Steam.
Ik speel sinds een week weer Factorio.
Ik volg een aantal mensen op Youtube die al het nieuwe spel spelen.
Ben benieuwd morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
heuveltje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:48:
[...]
tuurlijk wel. je trekt altijd de dichtsbijzijnde mijners eerst leeg.
Dus op een geven moment zijn die 2 direct langs je treinen leeg. En dan schuif je gewoon je hele station 4 tegels naar rechts op die lege plekken.

Daarnaast, Maar dit is persoonlijk. Ik leg liever 2 mijnvelden aan die niet compleet gehamerd moeten worden. Dan 1 veld dat dat wel moet. Want uiteindelijk kost alles evenveel tijd.

nu scheelt het wel dat ik de resource instellingen altokd zo heb staan dat ik relatief kleine veldjes heb, met per cm2 zoveel ore dat ik dat veld toch nooit in 50 uur leeg krijg.
Ik vind het juist een prettig idee om per veld de boel zo op te zetten dat het veld in 1x helemaal leeg getrokken kan worden, zonder tussendoor nog terug te moeten komen om dingen te verplaatsen. Aangezien m'n miner prod. research pas op level 25 zit ofzo heb ik sowieso veel miners tegelijk nodig om m'n req.chests te kunnen blijven vullen (heb geen speed modules in m'n miners). Dus een stukje vliegen moeten die botjes sowieso. Heb nu 500 bots en 10 roboports (misschien nog een paar meer nodig om alle bots sneller te kunnen opladen) rond m'n station... dat vult de req.chests wel lekker snel.

Meerdere ore velden tegelijk minen zal ik ook wel sowieso gaan doen, aangezien ik uiteindelijk 36 iron en 20 copper ore treinen wil laten rijden. Ben nu vooral even aan het testen hoeveel treinen ik per veld kan laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik pleur het hele veld vol, maar heb wel de miners zo ingesteld dat ze alleen werken als er minder dan 50k van x ore aanwezig is. Verder heb ik de request chests op 1400 staan, dan is er altijd wel genoeg aanwezig ;-) haha..

Reden waarom ik de miners uit zet is, dat met meer prod research ore in de grond steeds meer waard wordt tov als het er al uitgehaald is. Daarom mine ik niet onnodig O-) Zit nu op prod level 47, dus het gaat wel lekker vlot ;-) haha..

Ga na als 47 klaar is beginnen aan botspeed 18 >:) Die is maar 4 miljoen potjes |:( *O*
Dat is met 1k/sp dus 'maar' 66 uur.... 8)7 Toch maar eens alles verdubbelen :9

[ Voor 6% gewijzigd door ProudElm op 20-11-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
ProudElm schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:25:
Ik pleur het hele veld vol, maar heb wel de miners zo ingesteld dat ze alleen werken als er minder dan 50k van x ore aanwezig is. Verder heb ik de request chests op 1400 staan, dan is er altijd wel genoeg aanwezig ;-) haha..

Reden waarom ik de miners uit zet is, dat met meer prod research ore in de grond steeds meer waard wordt tov als het er al uitgehaald is. Daarom mine ik niet onnodig O-) Zit nu op prod level 47, dus het gaat wel lekker vlot ;-) haha..

Ga na als 47 klaar is beginnen aan botspeed 18 >:) Die is maar 4 miljoen potjes |:( *O*
Dat is met 1k/sp dus 'maar' 66 uur.... 8)7 Toch maar eens alles verdubbelen :9
Zet je echt je miners uit (ingewikkeld?) of heb je gewoon de prov.chests ingesteld op een max. hoeveelheid ore (simpel)? Dat je niet een overkill wil hebben aan buffer is wel slim.
Die botspeed research is idd best prijzig. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Victorio op 20-11-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja ik zet ze uit. ik heb ze aan het circuit netwerk hangen zodat ze alleen aan gaan bij een groen signaal. En met een decider combinator gooi ik een groen signaal uit als bv copper ore onder de 50k komt. Zodoende haal je nooit onnodig veel er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
Ik ben op zoek naar een laptop om vooral factorio op te gaan spelen. Dan moet ik geen uren apart in de bureau gaan zitten :-)

Waar let ik best op als ik dit wil doen ? Ik ga er zowiezo vanuit dat een 17 inch scherm en dedicated kaart met een i7 CPU wel aan te raden is.

Weet iemand of je savegames tussen toestellen makkelijk kan uitwisselen ? Dit omdat ik toch nog op m'n vaste pc zal spelen ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-07 11:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

FightingFalcon schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:03:
Ik ben op zoek naar een laptop om vooral factorio op te gaan spelen. Dan moet ik geen uren apart in de bureau gaan zitten :-)

Waar let ik best op als ik dit wil doen ? Ik ga er zowiezo vanuit dat een 17 inch scherm en dedicated kaart met een i7 CPU wel aan te raden is.
Factorio leunt vooral op de CPU, dus een i7 is op zich geen overbodige luxe, maar op zich zegt dat nog niet superveel. Grofweg, hoe beter de single core performance, hoe langer je een grote factory op 60 UPS kunt draaien.
Weet iemand of je savegames tussen toestellen makkelijk kan uitwisselen ? Dit omdat ik toch nog op m'n vaste pc zal spelen ook ...
Ik gebruik zelf Stack, een soort alternatief voor Dropbox, om files te syncen tussen meerdere apparaten (en het online beschikbaar te hebben wanneer nodig) en in de client daarvan kan ik instellen welke folders er gesynchroniseerd moeten worden dus dat kun je ook doen voor de saves-folder van Factorio. Dan worden alle savegames automatisch synchroon gehouden tussen de verschillende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Savegame zet ik via steam over. Hij upload de save nadat ik het spel afsluit. Downloaden doet hij weer als ik steam opstart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het nadeel van de Steam Cloud is dat het vaak echt takketraag is (in de orde van tientallen kb/s, en Factorio saves kunnen echt groot worden), en je niets kunt doen als hij met een sync bezig is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

voor factorio is een snellere single thread, niet zozeer meer cores handig.
Maar als het vooral is om in de huiskamer te spelen, als eens geprobeerd met steam link oid te spelen ?
lijkt me ideaal voor een spel als factorio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens

Heb zelf een i7 met een Intel 620 ingebouwd en dat gaat eigenlijk prima. Hooguit even de rook uitzetten, dat is anders wel een fps killer. Maar een dedicated kaart hoeft dus nog niet eens per sé topmodel te zijn.

Voor savegame sync zorgt Steam Cloud, nooit issues mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Kent er iemand een mod waarbij het mogelijk is om met je auto door fabrieken/palen/bomen heen te rijden alsof ze er niet zijn?
Mijn basis is best netjes, alleen wil ik ergens snel zijn met de auto en dan staat er toch een hoop in de weg en omrijden is dan weer niet sneller.
Er is vast wel zo'n mod voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

je hebt een vliegtuig mod, dan kun je over dingen heenvliegen

of een apache gevechtshelicopters. Kun je meteen wat democratie rondstrooien
https://mods.factorio.com/mod/Helicopters

[ Voor 50% gewijzigd door heuveltje op 23-11-2019 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
0108daniel schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 01:19:
Kent er iemand een mod waarbij het mogelijk is om met je auto door fabrieken/palen/bomen heen te rijden alsof ze er niet zijn?
Mijn basis is best netjes, alleen wil ik ergens snel zijn met de auto en dan staat er toch een hoop in de weg en omrijden is dan weer niet sneller.
Er is vast wel zo'n mod voor :)
Er is eer eentje, volgens mij Squeak Through, waarmee je door plekken kunt komen waar je normaal niet doorheen komt. Het doet niet precies wat je vraagt, maar misschien wel net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Bedankt beide!
Ik zal beide mods eens proberen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb de game ook weer eens opgepakt en ben druk in de weer met blueprints. Wil graag zelf ook dingen ontwerpen maar als je ziet hoe ingenieus sommige blueprints in elkaar zitten dan ben je eigenlijk gek als je het nog probeert.

Zo'n mall als dit bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qDpuIzR.jpg

Super tof om te bouwen en fantastisch om te hebben :*)

Maar goed dat is dan ook de kracht van Factorio denk ik. Je kan het precies spelen zoals je zelf wilt. Als je zelf graag prutst met designs dan kan dat, maar als je graag blueprints van een ander gebruikt dan kan dat ook. Ik zit er een beetje tussen in. Zo'n mall ga ik echt niet zelf over nadenken, maar science builds vind ik wel leuk om mee te vogelen }:O

Heb overigens nu dik 130 uur op te teller maar voel me nog altijd een noob. Ook nog maar 1x een raket kunnen lanceren en met die base had ik een italiaans restaurant jaloers kunnen maken qua spaghetti denk ik :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ziet er goed uit!
De kracht van Factorio is inderdaad het bouwen zoals je het zelf wilt.
Een ander kan namelijk niet zeggen of het goed of fout is, je kan namelijk zelf bekijken hoe je het doet en wat je fijn vind :)
En als je iets fout doet kom je er vanzelf achter.
Ik zit nu op 43 uur en ben nu bij Uranium aangekomen.
Had wel een Youtube filmpje gekeken hoe dat precies werkt.
Het leuke daaraan vind ik dat Uranium -235 behoorlijk zeldzaam is.
Dan word ik toch wel vrolijk als er Uranium -235 uit mijn centrifuge komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40
ShitHappens schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:55:
[...]

Heb zelf een i7 met een Intel 620 ingebouwd en dat gaat eigenlijk prima. Hooguit even de rook uitzetten, dat is anders wel een fps killer. Maar een dedicated kaart hoeft dus nog niet eens per sé topmodel te zijn.

Voor savegame sync zorgt Steam Cloud, nooit issues mee gehad.
Ondertussen de beslissing genomen dat ik niet ga voor de laptop ... het 17" inch scherm gaat me toch niet de voldoening geven die ik wil.

Integendeel, na een weekendje spelen (ahum heb er maar ff 23 uren ingestoken :-) ) ben ik aan het denken om over te stappen op een dual 4K monitor setup. Momenteel heb ik 2 1440p schermen staan.

Iemand die hier ervaring mee heeft en weet of de stap van een QHD naar 4K een meerwaarde biedt ?

Ben ondertussen ook helemaal fan van de nanobots ... waar het beginnen vroeger saai was is dit nu helemaal van de baan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:08
Gisteren de demo gedownload. Waar ik vooraf dacht even een half uurtje te kijken wat voor game het was, veranderde dit in een sessie van ca. 4 uren waarna mijn vriendin toch maar eens kwam vragen waarom ik nog wakker was. Volledige game wordt vanavond gekocht.

TLDR: Wanneer dump ik mijn vriendin?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
4 uur maar? De eerste keer dat ik dit spel speelde, deed ik dat samen met een vriend (tegelijk gekocht, gelijk coop gestart). We begonnen om 20.00 uur, en opeens hoorden we de vogeltjes weer fluiten. Toen dachten we: laten we maar gaan slapen. Een uur of 2 daarna gingen we inderdaad naar bed :'). Uurtje of 8 in de ochtend was het inmiddels denk ik _O-.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 15:01
Cracktorio is de alias van deze game.
Vorige week gekocht, afgelopen weekend LAN party met wat gasten, vaak Factorio op de achtergrond aan gelaten.
Inmiddels 34 uur 'gametime' :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:53
... en nog steeds Stone Furnace ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
CappieL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:02:
[...]

... en nog steeds Stone Furnace ... :/
Ha nee. Maar scheelt niet veel. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik switch pas naar steel als ik de overstap maak van geel -> rood. Dus uhm tja, dan kan soms best al een eind in een savegame zijn O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MrAelon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:18:
Gisteren de demo gedownload. Waar ik vooraf dacht even een half uurtje te kijken wat voor game het was, veranderde dit in een sessie van ca. 4 uren waarna mijn vriendin toch maar eens kwam vragen waarom ik nog wakker was. Volledige game wordt vanavond gekocht.

TLDR: Wanneer dump ik mijn vriendin?
Ligt eraan of je het per belt, trein of bot wilt doen :+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

WheeleE

Dinges

Voor mijn volgende playthrough wil ik proberen een volcontinue rocket launch te maken. Meerdere silo's die achter elkaar raketten lanceren. Ik ben in een sandbox game wat aan het puzzelen geweest met de meest geschikte silo setup, maar nog niet echt naar tevredenheid.

Zoals het nu werkt lees ik de inserters uit die de space science uit de silo halen na een lancering. Dat is het sein om de satelliet in de volgende silo te stoppen en zo een launch te triggeren. Met drie silo's kan alles mooi achter elkaar, maar met 4 ziet de setup er wat mooier uit.

Liefst zou ik de 2-3 seconden die tussen het lanceren van de raket en het eruit komen van de space science nog elimineren, maar ik weet niet hoe. Mijn kennis van en ervaring met circuit network setups is nog niet groot genoeg om iets bijpassends te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
WheeleE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:17:
Voor mijn volgende playthrough wil ik proberen een volcontinue rocket launch te maken. Meerdere silo's die achter elkaar raketten lanceren. Ik ben in een sandbox game wat aan het puzzelen geweest met de meest geschikte silo setup, maar nog niet echt naar tevredenheid.

Zoals het nu werkt lees ik de inserters uit die de space science uit de silo halen na een lancering. Dat is het sein om de satelliet in de volgende silo te stoppen en zo een launch te triggeren. Met drie silo's kan alles mooi achter elkaar, maar met 4 ziet de setup er wat mooier uit.

Liefst zou ik de 2-3 seconden die tussen het lanceren van de raket en het eruit komen van de space science nog elimineren, maar ik weet niet hoe. Mijn kennis van en ervaring met circuit network setups is nog niet groot genoeg om iets bijpassends te fabriceren.
Er zijn genoeg blueprints van timers te vinden. Gewoon opzoeken hoe lang de lancering duurt, en dan de volgende de lucht in schieten. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Coffeemonster schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:38:
[...]

Er zijn genoeg blueprints van timers te vinden. Gewoon opzoeken hoe lang de lancering duurt, en dan de volgende de lucht in schieten. :)
Oh ongetwijfeld, maar ik zou het t liefst ook echt snappen.
Aan de andere kant denk ik dat de uitdaging al groot genoeg is om de productie voor 4 raketsilo's op peil te krijgen en te houden. Ik vond mijn vorige megabase al groot, en daar zou ik nu met een facctoor 3 of 4 overheen gaan :D.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

WheeleE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:17:

Dus je stelt iets in dat je pas een raket lanceert als er x is gebeurt. En nu vraag je hoe je kunt voorkomen dat de raket wacht tot x is gebeurt. Mis ik iets of is je probleem nogal zelf gecreerd :) ?

Zowiezo kun je sneller science eruithalen dan rocketparts erinsteken, dus ik mis even het probleem 2 keer :)

• WheeleE

WheeleE

Dinges

heuveltje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:43:
[...]

Dus je stelt iets in dat je pas een raket lanceert als er x is gebeurt. En nu vraag je hoe je kunt voorkomen dat de raket wacht tot x is gebeurt. Mis ik iets of is je probleem nogal zelf gecreerd :) ?

Zowiezo kun je sneller science eruithalen dan rocketparts erinsteken, dus ik mis even het probleem 2 keer :)
Uiteraard worden veel 'problemen' in Factorio zelf gecreëerd :)
Ik heb het een beetje onhandig geformuleerd denk ik.
Mijn plan was (is) om een soepele continu serie van gelanceerde raketten te maken. Dus zodra de raket van silo 1 de lucht is krijgt raketsilo 2 het sein om te lanceren, enzovoorts.

Hoe weet ik wanneer een raket gelanceerd is? Door de aanwezigheid van space science. Zodra de inserter van silo 1 space science begint te extraheren krijgt de inserter die de satelliet in silo 2 stopt een seintje.
Silo 2 begint te lanceren, en geeft uiteindelijk eenzelfde sein aan silo 3, etcetera etcetera.

Deze keten werkt prima, alleen zou ik de lanceringen eigenlijk nét iets sneller achter elkaar willen. De tijd die het stukje animatie van de dichtgaan van de silo (tussen de lancering en het beschikbaar zijn van de space science) zou ik idealiter willen besparen. Dat zou kunnen door een timer vanaf het moment van de satelliet-insert als trigger voor de volgende silo te nemen in plaats van space science productie.

Ik ga eerst maar gewoon een base bouwen die drie á vier silos in een fatsoenlijk tempo kan bevoorraden. Die paar seconden die ik dan nog wil besparen met de launch sequences tackle ik tegen die tijd wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

WheeleE schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:21:
[...]

Uiteraard worden veel 'problemen' in Factorio zelf gecreëerd :)
Ik heb het een beetje onhandig geformuleerd denk ik.
Mijn plan was (is) om een soepele continu serie van gelanceerde raketten te maken. Dus zodra de raket van silo 1 de lucht is krijgt raketsilo 2 het sein om te lanceren, enzovoorts.

Hoe weet ik wanneer een raket gelanceerd is? Door de aanwezigheid van space science. Zodra de inserter van silo 1 space science begint te extraheren krijgt de inserter die de satelliet in silo 2 stopt een seintje.
Silo 2 begint te lanceren, en geeft uiteindelijk eenzelfde sein aan silo 3, etcetera etcetera.

Deze keten werkt prima, alleen zou ik de lanceringen eigenlijk nét iets sneller achter elkaar willen. De tijd die het stukje animatie van de dichtgaan van de silo (tussen de lancering en het beschikbaar zijn van de space science) zou ik idealiter willen besparen. Dat zou kunnen door een timer vanaf het moment van de satelliet-insert als trigger voor de volgende silo te nemen in plaats van space science productie.

Ik ga eerst maar gewoon een base bouwen die drie á vier silos in een fatsoenlijk tempo kan bevoorraden. Die paar seconden die ik dan nog wil besparen met de launch sequences tackle ik tegen die tijd wel.
dan moet je idd gewoon triggeren op wanneer je inserter leeg is.
Of nog mooier. je maakt idd een teller die elke seconde aftelt vanaf wanneer de 1e rakket is verschoten is en reset als de laatste verschoten is + x seconden.
Dan kun je op de 1/60 seconde precies bepalen wanneer wat verschoten word :P

Maar ik denk dat je je verkijkt op hoeveel infra je nodig hebt om continu 4 rakketten te verstoken,
zeker als je ook nog de science daarvan wil verwerken :)

Vraagje voor degene die de IR mod hebben gespeeld. Ik ben tot paarse science gekomen met een enorme spaghetti bord. Helaas zit dat nu echt vol, en moet ik dus echt een nieuw stuk beginnen om paarse science te maken. Deze gemaakt, echter momenteel druppelt die maar zeer mondjesmaat binnen omdat ik niet genoeg titanium heb. Dat word echter veroorzaakt doordat dit een bijproduct is van refined ijzer, en ik gewoon niet genoeg ijzer gebruik om de titanium productie op gang te houden. En zo te zien gebruiken de eerdere sciences ook geen refined iron.

Dus hoe hebben jullie dat opgelost ? Het enige wat ik kan bedenken is enorme hoeveelheden ijzer gaan verbranden in een furnace. maar dat voelt echt verkeerd

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 28-11-2019 10:41 ]

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-07 12:35
@heuveltje Kun je je ijzer niet opslaan ? misschien heb je later wel veel meer ijzer nodig?

@WheeleE Het is denk ik makkelijker om te tracken of er een satellite geinsert is?

Don't trust an atom, they make up everything.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor mijn 1 minuut timing gebruik ik idd de satelliet. Ik heb dan wel 2 silo's (want 1 rpm met 1 silo kan niet), maar de satelliet in #2 mag pas geinsert worden een minuut ná de insertion van de satelliet in silo #1, en vice versa.

Het lijkt me dat jij een soortgelijk systeem wil, alleen moet je even bepalen hoeveel ticks er dan tussen zit.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:43:
@heuveltje Kun je je ijzer niet opslaan ? misschien heb je later wel veel meer ijzer nodig?

@WheeleE Het is denk ik makkelijker om te tracken of er een satellite geinsert is?
momenteel heb ik letterlijk een rode band aan ijzerdust die ik verbrand. Dus dat opslaan word een PITA.
en dan zou ik het achteraf op een of andere dat ook weer duurzaan in de smelters moeten voeren
Dan verbrand ik het wel, het is niet dat ik niet nog 10 andere ore sites in de buurt heb mocht ik meer nodig hebben.

Maar voor zover ik kan zien, hebben geel en wit ook niet evenredig veel ijzer nodig.
Dus ik heb het idee dat ik iets mis wat ik met dat ijzer moet doen, of een methode om dat alsnog in titanium om te zetten.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Sporedd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:43:

Dat is misschien wel een goed idee ja. Komend weekend zal ik daar eens mee gaan puzzelen, thanks :)

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ik heb onlangs Factorio gekocht en ben er ook maar eens mee begonnen nadat ik zoveel positieve dingen erover gehoord heb. Na de tutorial met veel plezier gespeeld te hebben ben ik gestart met een sandbox.

Gezien mijn korte speelduur (7 uur maar) merkte ik al snel dat ik tegen het volgende aanliep:
Zodra ik een klein productielijn opgezet heb en ik als het waren naar een volgend "tier" ga, kom ik erachter dat ik vaak mijn hele lijn opnieuw moet opbouwen omdat ik anders mijn huidige lijn in de weg ga zitten. Gezien het feit dat ik dan 10 stappen terug moet om er 11 vooruit te gaan, valt mij de moed in mijn schoenen.
Is dit iets wat terug blijft komen in Factorio? Heb ik een verkeerde manier van aanpak waardoor dit gebeurd? Moet ik hier gewoon doorheen bijten?
Aangezien ik nog helemaal niet zover ben, lijkt het mij dat het bovenstaande nog veel vaker, en wellicht in grotere mate gaat terug komen.

Hoe zien jullie dit?

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Joever Dat is ook wel een beetje een kwestie van ervaring, maar in het algemeen geldt de tip: aan ruimte kom je nooit tekort, dus gebruik er zoveel mogelijk van :). Zet alles zo ruim mogelijk op zodat je altijd makkelijk aanpassingen kan maken. Op het moment dat dingen niet meer in de weg zitten hoef je ze natuurlijk ook niet meer af te breken. Als je meer wil van iets dan kun je gewoon ergens anders bijbouwen ipv je huidige productielijn aan te passen om dat mogelijk te maken.

• Joever
.oisyn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:13:
@Joever Dat is ook wel een beetje een kwestie van ervaring, maar in het algemeen geldt de tip: aan ruimte kom je nooit tekort, dus gebruik er zoveel mogelijk van :). Zet alles zo ruim mogelijk op zodat je altijd makkelijk aanpassingen kan maken. Op het moment dat dingen niet meer in de weg zitten hoef je ze natuurlijk ook niet meer af te breken. Als je meer wil van iets dan kun je gewoon ergens anders bijbouwen ipv je huidige productielijn aan te passen om dat mogelijk te maken.
Dus als ik je goed begrijp wat meer modulair en verspreid gaan bouwen? Ik bouwde nu alles vrij dicht bij elkaar voor het geval dat ik aangevallen werd.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
.oisyn schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:13:
Toch blijf ik altijd denken dat ik nu écht genoeg ruimte heb gepakt en dan valt het weer tegen. :(

• Marcj
Joever schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:17:
[...]

Dus als ik je goed begrijp wat meer modulair en verspreid gaan bouwen? Ik bouwde nu alles vrij dicht bij elkaar voor het geval dat ik aangevallen werd.
Absoluut! Ik hou er altijd rekening mee dat ik minimaal 16 'smelting lines' ga bouwen voor de eerste basis, dus die kun je met een blueprint alvast kopieren en ervoor zorgen dat er genoeg ruimte is voor al die belts die daar in en uit komen.

• Joever
Marcj schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:33:
[...]

Absoluut! Ik hou er altijd rekening mee dat ik minimaal 16 'smelting lines' ga bouwen voor de eerste basis, dus die kun je met een blueprint alvast kopieren en ervoor zorgen dat er genoeg ruimte is voor al die belts die daar in en uit komen.
Ben nog helemaal niet begonnen aan blueprints haha. Misschien daar eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Kijk wel uit met blueprint. Als je deze van het internet gaat halen neemt het veel fun weg uit de game.

Zelf gebruik ik alleen blueprints van anderen voor rails en een mall. (deze termen komen later wel :-) )

Ik zou zelf nu eerst lekker puzzelen tot een eerste launch.
Waar je wel eens naar kunt kijken is het "bus" concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Sporedd schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 08:38:
Kijk wel uit met blueprint. Als je deze van het internet gaat halen neemt het veel fun weg uit de game.

Zelf gebruik ik alleen blueprints van anderen voor rails en een mall. (deze termen komen later wel :-) )

Ik zou zelf nu eerst lekker puzzelen tot een eerste launch.
Waar je wel eens naar kunt kijken is het "bus" concept
Ik bouw liever zelf inderdaad. Als ik alles ga copy pasten van andere dan kan ik net zo goed niet spelen lijkt mij.
Gisteravond even zitten spelen met de blueprints (en toen was het alweer 02:00u :Z ). Probeer een zo schaalbaar mogelijke blueprint te maken zodat ik deze kan schalen indien nodig. Gisteren veel modulairder gewerkt, maar uiteindelijk wordt het alsnog een spaghetti hehe.

Net even snel gekeken naar de 'bus' maar dat ziet er erg handig uit.
Bedankt voor de tip.

Ik denk dat ik maar nog meer verspreid moet gaan bouwen. Op een gegeven moment kom je er achter dat je onder in je fabriek iets hebt draaien wat eigenlijk weer boven nodig is. Denk dat zo'n bus hier handig bij gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Precies de helft van de fun is lekker prutsen. Als je zo Bots hebt is iets ombouwen ook veel sneller gedaan.

Wat je kunt doen is "city blocks" gebruiken, je zet een bepaald stuk af met stone / concrete (daar loop je sneller op) en bouwt als je stukjes in deze blocks.
Hierdoor forceer je jezelf om ruimte te gebruiken, maar maakt je base wel heel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Joever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:12:
Ik denk dat ik maar nog meer verspreid moet gaan bouwen. Op een gegeven moment kom je er achter dat je onder in je fabriek iets hebt draaien wat eigenlijk weer boven nodig is. Denk dat zo'n bus hier handig bij gaat zijn.
De standaard tip is: Je hebt altijd dubbel zoveel ruimte nodig dan je denkt.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Joever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:12:
[...]

Ik bouw liever zelf inderdaad. Als ik alles ga copy pasten van andere dan kan ik net zo goed niet spelen lijkt mij.
Gisteravond even zitten spelen met de blueprints (en toen was het alweer 02:00u :Z ). Probeer een zo schaalbaar mogelijke blueprint te maken zodat ik deze kan schalen indien nodig. Gisteren veel modulairder gewerkt, maar uiteindelijk wordt het alsnog een spaghetti hehe.

Net even snel gekeken naar de 'bus' maar dat ziet er erg handig uit.
Bedankt voor de tip.

Ik bedoel ook dat je van jezelf gaat copy-pasten. Ik maak altijd eerst 1 smelting column met de hand en kopieer deze alvast 16x, zodat ik al een idee heb van de ruimte die ik daarvoor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Marcj Hou er rekening mee dat die knoppen pas zichtbaar worden als je blueprints researcht. Je kunt de hotkeys wel gebruiken, maar het is expres weggestopt voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
.oisyn schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:56:
@Marcj Hou er rekening mee dat die knoppen pas zichtbaar worden als je blueprints researcht. Je kunt de hotkeys wel gebruiken, maar het is expres weggestopt voor beginners.
Oh echt? Dat wist ik niet eens, volgens mij speel ik het al te lang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Marcj schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:49:
[...]

Ik bedoel ook dat je van jezelf gaat copy-pasten. Ik maak altijd eerst 1 smelting column met de hand en kopieer deze alvast 16x, zodat ik al een idee heb van de ruimte die ik daarvoor nodig heb.
Bedankt voor de tip!

Trouwens, wat is de beste manier om electric mining drills te plaatsen? Ze hebben een 5x5 bereik en zijn maar 3x3 groot. Naast elkaar zetten of 2 tiles er tussen laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Joever schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:12:
[...]

Bedankt voor de tip!

Trouwens, wat is de beste manier om electric mining drills te plaatsen? Ze hebben een 5x5 bereik en zijn maar 3x3 groot. Naast elkaar zetten of 2 tiles er tussen laten?
"it depends" ;) Op een klein veld kan het nuttig zijn om ze strak tegen elkaar te zetten zodat je de throughput vergroot. Op een groter veld zet ik ze met tussenruimte zodat er minder stroom (en resources) wordt verbruikt en de belts toch wel vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
anboni schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:19:
[...]

"it depends" ;) Op een klein veld kan het nuttig zijn om ze strak tegen elkaar te zetten zodat je de throughput vergroot. Op een groter veld zet ik ze met tussenruimte zodat er minder stroom (en resources) wordt verbruikt en de belts toch wel vol zitten.
Ik deed tot nu toe ook optie 2, dus dat blijft ik dan nog maar even doen.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:19:
[...]

"it depends" ;) Op een klein veld kan het nuttig zijn om ze strak tegen elkaar te zetten zodat je de throughput vergroot. Op een groter veld zet ik ze met tussenruimte zodat er minder stroom wordt verbruikt en de belts toch wel vol zitten.
Zoveel nerds, Zoveel meningen, :)
Gewoon tegen elkaar aan. Dan heb je meer throughput.
als je dan de belts vol hebt zitten maak je de rij niet helemaal af. en als het nodig is kun je er gewoon een belt bijzetten. (of je belts uograden. lang leve de upgrade tool.

Als je alles ver uitelkaar zet, en meer nodig hebt dan moet je alles weer afbreken en opnieuw alsnog langs elkaar bouwen, te veel gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ruimte ertussen laten. Dan gaat je veld langer mee, je kunt er makkelijker doorheen lopen, en het maakt plaatsing van elektra makkelijker.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 11:30
Hier blijft het ook altijd spaghetti hoor. Ik heb mijn eerste playthrough ook zonder enemies gespeeld, kwestie van de mechanics te snappen. Op het einde dan veel manueel ook zitten verschuiven voor die raket te lanceren om het wat sneller te laten gaan.
Ik ben mijn 2e playthrough nu heel mooi modulair begonnen. Dat ging goed voor red, green en military science. Vanaf blauw en purple is de spaghetti weer enorm aan het toenemen :-D Dus eigenlijk zou ik daar even alles moeten herwerken. Ben de mall nu ook aan het uitbreiden dus eens die in orde is, ga ik upscalen en herwerken... (gok ik)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AceAceAce
LOL, wist niet dat die mining drills 5x5 bereik hadden, zat me al kapot te ergeren dat ik de stroompalen niet mooi ertussen kon plaatsen.
Nu valt het kwartje waarom er geen erts meer zichtbaar werd onder de transportbanden nadat het veld is uitgeput en ik alles weghaal 8)7

Net mn eerste raket gelanceerd (met satteliet) na 31,5 uur speeltijd. Eens kijken of ik verder speel of eerst 1 van de andere gekochte spellen uit het black friday sale opstart :)

[ Voor 24% gewijzigd door AceAceAce op 05-12-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Als er al een eigen topic van is, waarom dan hier lopen promoten zonder aanleiding...

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
Heeft iemand een belt print om groene chips te produceren met als doel/voorwaarden:

- 1x express belt electronic circuits als output (vol; 45 items/s)
- 1x express belt iron plate input (0,8 belt zou voldoende moeten zijn?)
- 1x express belt copper plate input (0,8 belt zou voldoende moeten zijn?)
- max speed modules in beacons en prod modules in assemblers
- zo min mogelijk assemblers om het zo compact mogelijk te houden
- GEEN BOTS, uitsluitend express belts

Dit zou mogelijk moeten zijn met slechts 3 assemblers voor de circuits (16x SM) en 3 voor copper cables (17x SM) Zie Calc link Voor zover ik heb kunnen vinden op reddit is het onmogelijk om de assemblers te laten raken door 16 of 17 speed modules.

Dus dan maar 4 assemblers voor zowel de circuits als copper cables, allen geraakt door 12x SM. Zie Calc link

Gevonden!
Zo iets bedoelde ik dus:
Print

[ Voor 71% gewijzigd door Victorio op 10-12-2019 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
Nice @Victorio , en ik maar denken dat je losse straten voor koper productie moet hebben.
Ik ga dit zsm proberen, maar dan vooralsnog zonder beacons of modules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

AceAceAce schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
Nice @Victorio , en ik maar denken dat je losse straten voor koper productie moet hebben.
Alleen heb je nu 3 inserters (dus 2 extra) nodig om koperdraad in de assembler te krijgen.
Waarom niet iets verder uit elkaar en gewoon direct insertion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
heuveltje schreef op woensdag 11 december 2019 @ 10:01:
[...]

Alleen heb je nu 3 inserters (dus 2 extra) nodig om koperdraad in de assembler te krijgen.
Waarom niet iets verder uit elkaar en gewoon direct insertion ?
Volgens mij red je het dan niet met de tunnel lengtes van de belts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

AceAceAce schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:54:
Zonder beacons en modules, werkt dit niet zo mooi.
Je groene chips assembler draait dan op 50% omdat je niet snel genoeg koperdraad produceert.
AceAceAce schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:06:
[...]

Volgens mij red je het dan niet met de tunnel lengtes van de belts.
Extra belt ertussen ?
Maar zou best kunnen, ben ff niet in staat het spel nu op te starten :)

[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 11-12-2019 11:12 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 55 Laatste