[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 37 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
CappieL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Zolang je alles op Advance Oil Processing hebt staan, is er niets aan de hand.
De recipe van Basic is enkel aangepast naar "Petroleum Gas only"
Yep, en ik had nog geen blue science dus ook nog geen advanced oil.

Het grappige is wel dat m'n heavy en light oil blevn verder gaan met solid fuel te maken, er kwam alleen geen heavy/light oil meer door.

Al bij al was het voor mij een kleine wijziging omdat ik nogn iet zo ver zat, ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige bases een vrij grote verandering is. Ok het is wel een experimentele versie maar dan nog.
CappieL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:13:
Het klopt dat er andere recipes ook zijn aangepast, maar ik hoor/lees vooral veel reacties omtrent het "simpeler" maken van Oil Processing.
Zoals altijd heb je een paar (zeer hevige) roepers die claimen dat ze voor iedereen spreken maar eigenlijk is het een storm in een glas water. Dat zijn ook dezelfde roepers die menen dat oil productie enkel deftig werkt met combinators en dat dat redelijk beginners level is. Ik heb nog nooit een combinator gebruikt en heb toch wel al een paar 100uur in het spel gestoken. Dat aspect intereseert me gewoon niet, ik bouw wel extra of zoek wel extra bronnen indien iets niet klopt :p :o

[ Voor 34% gewijzigd door Tarkin op 01-08-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:36
Oil zonder circuits kom je toch in een deadlock?

Als je light oil vol is en er demand is voor heavy bijvoorbeeld?

Of kraak je altijd alles naar petroleum?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
groot deel cracken naar petroleum en lubricant
en de rest wordt gewoon solid fuel. Nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Nu ben ik ook niet zo van de megabases mat 1000uur per base maar eerder van de spaghetti dus ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
De wijzigingen in 0.17.60 vallen me mee. Ik heb een aantal outposts moeten herbouwen, maar dat was in een paar uur gedaan. Ik ben bezig met een bot&train-based 2.5K SPM basis. Dit soort wijzigingen zijn wel tricky! Ook de verhouding van Oil Refineries is nu anders; veel meer Heavy Oil waardoor alle outposts vast liepen.

De grootste shock was dat de flamethrower nu geen light-oil accepteert. En dat is vervelend, omdat mijn basis ca 125x75 chunks is, volledig ommuurt met flamethrowers. Dat is een berg werk om daarvoor het oil-type te veranderen! Maar ik las het verkeerd; het ging over flame-thrower ammo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
zo, na een aantal weken weer begonnen met spelen! oeps, wel even wennen, had 0.17 begin nog wel gespeeld, maar toch in eens meer veranderd dan verwacht.. staal voor ASM2 jemig.. 8)7 Wel weer gelijk goed verslaafd O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Sinds afgelopend weekend heb ik enkele scenario's van de Redmew community gespeeld, waaronder deze: RedMew "Diggy". In dit scenario ben je ondergronds, en moet je tunnels graven om bij resources te komen. Tijdens het graven kom je biters tegen, en als je de grot niet voldoende stut (met muur segmenten) dan zal je een lokale instorting krijgen. Tijdens het graven kom je soms kisten met 'buit' tegen die je voor je basis kunt gebruiken. Daarnaast verdien je munten die je kunt uitgeven in een markt.

Een andere (RedMew Ore-iental) speelt zich af in een gemixed oreveld, waarbij je enkel een centrale cirkel hebt waar je in kunt bouwen. Als je meer ruimte nodig hebt, dan zal je eerst de ore weg moeten mijnen (wat nog best een uitdaging is omdat alle ore als confetti door elkaar zit).

Mocht je eens iets anders willen doen in Factorio, probeer dan eens een scenario (er zijn er nog veel meer naast bovenstaande voorbeelden), ik vond het zelf erg verfrissend *O*

PS. als je ene van de games online joined, dan krijg je automatisch het scenario in je bibliotheek (is makkelijker dan online de meest recente bestanden opsnorren).

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Had de game al wel een tijdje, maar de eerste map was een beetje een spaghetti-factory geworden. Dus nieuwe map gepakt, biters uit want wil eerst de mechanics wat leren, en dan ben je zo 30 uur verder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WfoIiOk.jpeg

Ga zo maar eens de wat interessantere hoek in duiken met logic, nuclear en trains enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Gropah op 13-08-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Welkom “down the rabbit hole” :)
Als je je verveelt zijn er nog een hoop mods zoals Bob’s en Angel’s mod packs (of beide als je echt een uitdaging wilt), maar je kan ook je ambitie doen groeien met LTN. En dan heb je Satisfactory nog eens, een gelijkaardige game in 3D met een groter verkennings-aspect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik zit me nu af te vragen: als straks versie 1.0 uitkomt van het spel zouden er dan nog veel mensen zijn die het gaan kopen?

Ik heb zo het idee dat iedereen die in het spel geïnteresseerd is, het al lang gekocht en helemaal grijs gespeeld heeft.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeroen O schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:48:
Ik zit me nu af te vragen: als straks versie 1.0 uitkomt van het spel zouden er dan nog veel mensen zijn die het gaan kopen?

Ik heb zo het idee dat iedereen die in het spel geïnteresseerd is, het al lang gekocht en helemaal grijs gespeeld heeft.
Dat had ik ook al maanden geleden bedacht. Van de andere kant is er een groot stigmata tegen Early acces games. Veel mensen willen dat niet proberen, ook al is factorio wmb al lang en dat stadia gepasseerd.

Daarnaast kunnen ze blijkbaar de ontwikkelkosten atm nog betalen van de huidige inkomsten, dus het hoeft ook niet enorme investeringen terug te verdienen nadat het gold is gegaan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:11
Sinds oktober 2017 bezig met deze game op mijn macbook pro 2015 (i17 16gb) echterr met mijn huidige fabriek zie ik dat deze het niet meer bij kan houden. De accu loopt leegt aan de lader en haal ik nog 45ups fps. Tijd om toch maar op zoek te gaan naar een nieuwe computer. Wat gebruiken jullie qua hardware?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ebakker schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:57:
Sinds oktober 2017 bezig met deze game op mijn macbook pro 2015 (i17 16gb) echterr met mijn huidige fabriek zie ik dat deze het niet meer bij kan houden. De accu loopt leegt aan de lader en haal ik nog 45ups fps. Tijd om toch maar op zoek te gaan naar een nieuwe computer. Wat gebruiken jullie qua hardware?
Leeglopen tijden opladen klink mij eerder als een defecte lader of een slecht ontwerp :P

Heb nu een i5-4460 en 8gb DDr3 en een rx480, Draait opzich prima, al merk ik dat ik sinds ik een nieuwe 1440p monitor heb, ik uitgezoomd niet meer altijd de volledige FPS haal (wel ups)
volgende week over naar een ryzen 3600. Benieuwd wat dat brengt :)

Maar let op dat dit spel elke processor op zijn knieen krijgt, als je je fabriek maar groot genoeg bouwt :)
Verder handig om te weten dat meer cores niet heel veel doet kwa performance, het gaat voornamelijk om singlecore en ram performance.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 14-08-2019 13:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb dezelfde laptop als jij, maar ik merk geen problemen. Misschien dat mijn fabriek nog niet groot genoeg is, maar ik haal constant de 60 FPS.
Alleen rond de 30°C heeft ie het wat moeilijker maar bij normale temperaturen draait de ventilator nog niet eens voluit.

Wel heb ik het model met de Radeon videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 14-08-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Mocht je nog een andere (vaste) pc hebben, dan zou je het spel wellicht ook via Steam kunnen streamen naar je laptop. De vaste computer doet dan het zware werk, en je laptop hoeft enkel het toegezonden beeld tevoorschijn te toveren.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

heuveltje schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Dat had ik ook al maanden geleden bedacht. Van de andere kant is er een groot stigmata tegen Early acces games. Veel mensen willen dat niet proberen, ook al is factorio wmb al lang en dat stadia gepasseerd.

Daarnaast kunnen ze blijkbaar de ontwikkelkosten atm nog betalen van de huidige inkomsten, dus het hoeft ook niet enorme investeringen terug te verdienen nadat het gold is gegaan.
Ik doe ook niet aan early access, maar heb het toch gekocht omdat ik via anderen had gehoord dat het eigenlijk al wel een complete game was, maar er nog veel aan ontwikkeld word en bugs gefixed, geoptimaliseerd etc. En het feit dat ze FFF hebben, vind ik ook een goed teken.

Dus ik heb hem uiteindelijk gekocht omdat ik wist dat er al een goede game stond die alleen maar nog beter door ontwikkeld word (en anders kan ik altijd terug gaan naar een early release), plus dat ze zeggen dat factorio nooit in de aanbieding gaat maakt het ook niet per se verleidelijk om te wachten.
Hangt er een beetje vanaf hoe groot je factory is, schat ik. Heb je een savegame om te sharen? Zou ook gewoon kunnen dat je factory te groot is >:)

Maar om je vraag te beantwoorden: i5 6500, 16gb ram met een GTX1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:48
Hier een i7-6700K (momenteel zonder overklok), 32GB RAM en een GTX 970. Loopt als een zonnetje. Op m'n laptop (i7-8650U, 16GB RAM en een UHD 620) is het de grafische kant die als eerste protesteert. Vooral rook en decorations weghalen hielp daar heel erg mee. Maar een drop in je UPS is echt een beperking in de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:36
Drumatiko schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:58:
Een andere (RedMew Ore-iental) speelt zich af in een gemixed oreveld, waarbij je enkel een centrale cirkel hebt waar je in kunt bouwen. Als je meer ruimte nodig hebt, dan zal je eerst de ore weg moeten mijnen (wat nog best een uitdaging is omdat alle ore als confetti door elkaar zit).
Bedankt voor deze tip! Ben nu al 33 uur bezig met dit scenario (het heet tegenwoordig DangerOres, volgens mij, maar het concept is zoals jij omschrijft, Dit is de save die ik heb gebruikt als startpunt voor mods en scenario). Het scenario is volgens mij eigenlijk bedoeld voor multiplayer, dus je hebt best wel enorme aantallen nodig voor research.

[ Voor 6% gewijzigd door anboni op 18-08-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
anboni schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Bedankt voor deze tip! Ben nu al 33 uur bezig met dit scenario (het heet tegenwoordig DangerOres, volgens mij, maar het concept is zoals jij omschrijft, Dit is de save die ik heb gebruikt als startpunt voor mods en scenario). Het scenario is volgens mij eigenlijk bedoeld voor multiplayer, dus je hebt best wel enorme aantallen nodig voor research.
https://mods.factorio.com/mod/dangOreus

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Grappig, maar dat is niet de mod die ze hier gebruiken (of misschien dat ze de scenario wereld ermee hebben gegenereerd, hij is in ieder geval niet opgenomen in de save)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
anboni schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Je moet dermate veel handmatig werk doen dat het in je eentje vrij pittig is. De truc is om in het begin heel veel materiaal in kisten op te slaan waardoor je veel ruimte vrij maakt.

Dit weekend kwam ik nog een hele toffe scenario tegen die vooral bedoeld is voor multiplayer: Redmew: Crashsite. In dit scenario ben je omringt door vijanden en moet je je erdoor zien te vechten op kleine fabriekjes te veroveren. Elke fabriek produceert specifieke items die je vervolgens weer kunt gebruiken in je basis. Denk aan ijzerplaten, koperplaten, munitie, zonnepanelen, etc. Die kleine fabriekjes worden verdedigd door allerlei wapentuig; turrets, lasertorens en artillerie; je moet dus flink je best doen om ze te veroveren.(3 screenshots, die globaal een idee geven hoe het eruit ziet).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N4cFxlD.png
Je bent in dat scenario continue aan het knokken, dus je moet het eigenlijk met meerdere mensen tezamen doen. Laat het even weten als iemand dit eens wilt proberen, dan join ik ook wel even op de server (zelf hosten is i.v.m. mijn upload snelheid van 0,6Mbit wat problematisch). Persoonlijk vind ik dit scenario zo onwijs gaaf, dat ik het zo zou hebben gekocht als het een DLC van 10euro was geweest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
Drumatiko schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:48:
[...]
Je moet dermate veel handmatig werk doen dat het in je eentje vrij pittig is. De truc is om in het begin heel veel materiaal in kisten op te slaan waardoor je veel ruimte vrij maakt.
Hij is inderdaad vrij pittig, maar langzaam maar zeker komt er lucht in de boel. Modpack is inclusief de volledige Bob's en Angel's sets, dus dat levert nog 'n hoop extra uitzoekwerk op (Bob's heb ik wel 'ns eerder tot rocket launch gespeeld, dus daar ken ik de concepten wel enigszins van. Met Angel's ben ik me net aan het verdiepen in metallurgy, wat toch weer 'n hele nieuwe dimensie geeft)

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat die 36 uur dat de save nu bestaat, ook de nodige offline tijd is geweest dat ik het spel heb laten lopen om research te doen ;)

Dit is de world map nu:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LsgOejt.png

Tussen het opruimen van de oreveldjes door ren ik af en toe ook van crisis naar crisis, nu is m'n copper plate productie weer stilgevallen om dat de miners klaar waren...

[ Voor 8% gewijzigd door anboni op 18-08-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
anboni schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Hij is inderdaad vrij pittig, maar langzaam maar zeker komt er lucht in de boel. Modpack is inclusief de volledige Bob's en Angel's sets, dus dat levert nog 'n hoop extra uitzoekwerk op (Bob's heb ik wel 'ns eerder tot rocket launch gespeeld, dus daar ken ik de concepten wel enigszins van. Met Angel's ben ik me net aan het verdiepen in metallurgy, wat toch weer 'n hele nieuwe dimensie geeft)

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat die 36 uur dat de save nu bestaat, ook de nodige offline tijd is geweest dat ik het spel heb laten lopen om research te doen ;)

Dit is de world map nu:
[Afbeelding]

Tussen het opruimen van de oreveldjes door ren ik af en toe ook van crisis naar crisis, nu is m'n copper plate productie weer stilgevallen om dat de miners klaar waren...
Oef, met 7 type velden wordt het wel erg lastig (om nog maar niet te spreken over dat gepuzzel met de tussenproducten in B&A). Erg knap dat het je in je eentje lukt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Drumatiko schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:16:
[...]

Oef, met 7 type velden wordt het wel erg lastig (om nog maar niet te spreken over dat gepuzzel met de tussenproducten in B&A). Erg knap dat het je in je eentje lukt _/-\o_
Dat is nog niet gezegd ;) Bij vorige pogingen met volledige B&A heb ik het meestal toch vrij vroeg opgegeven, waarschijnlijk ongeveer rond het punt waar ik nu ben aanbeland O-) We zullen hoe het verder gaat ;)

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 16:18
Hoi!

Ik heb inmiddels een uur of 100 in deze game zitten, maar tis wel eens tijd om met meerdere mensen te spelen. Zijn er mensen die het tof vinden om misschien een servertje op te zetten om eens naar 2k spm te gaan werken oid?

Djurres

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hou rekening dat je bij Multiplayer vroeg of laat een performance limiet tegenkomt. Aangeraden is om critters uit te schakelen (niet enkel peaceful), een server-systeem te hebben met een zo hoog mogelijke single-core performance, cache en RAM snelheid (mét lage latency). Er moet ook voldoende upload bandbreedte zijn voor als iemand de savegame moet inladen. Als je een 100MB savegame hebt, moet deze naar de persoon geupload worden, gevolgd door een sync van de laatste data van het moment de persoon verbond tot dat de savegame voltooid was te downloaden.

Het kan zijn dat er wel verbetering is in de tussentijd maar hoeveel is me onduidelijk. Een dedicated server (dus niet een computer die gebruikt door andere personen) heeft wel een voordeel dat dit altijd aan kan blijven staan en de andere personen dus kunnen verder gaan ongeacht wie er wel of niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
Phuncz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:35:
Hou rekening dat je bij Multiplayer vroeg of laat een performance limiet tegenkomt. Aangeraden is om critters uit te schakelen (niet enkel peaceful), een server-systeem te hebben met een zo hoog mogelijke single-core performance, cache en RAM snelheid (mét lage latency). Er moet ook voldoende upload bandbreedte zijn voor als iemand de savegame moet inladen. Als je een 100MB savegame hebt, moet deze naar de persoon geupload worden, gevolgd door een sync van de laatste data van het moment de persoon verbond tot dat de savegame voltooid was te downloaden.

Het kan zijn dat er wel verbetering is in de tussentijd maar hoeveel is me onduidelijk. Een dedicated server (dus niet een computer die gebruikt door andere personen) heeft wel een voordeel dat dit altijd aan kan blijven staan en de andere personen dus kunnen verder gaan ongeacht wie er wel of niet is.
I get that.

Gezien er nog niets is, lijkt het me dat ik het prima kan hosten (I5 7600K, genoeg ram en 750 mbit up en down.) Uiteraard kunnen we eens kijken naar een host waar dit te draaien valt. Heb eerder met 2 vrienden een multiplayertje gehad waar we 1k spm draaide wat opzich nog prima en lag-vrij ging.

Eerst maar ns kijken of er mensen willen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saiboth
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Djurres schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:16:
Hoi!

Ik heb inmiddels een uur of 100 in deze game zitten, maar tis wel eens tijd om met meerdere mensen te spelen. Zijn er mensen die het tof vinden om misschien een servertje op te zetten om eens naar 2k spm te gaan werken oid?

Djurres
Ja lijkt me leuk! Ik heb tot nu alleen maar singleplayer gespeeld en ben nu op 1k spm terecht gekomen, de lol is er voor mij nu wel af in mijn huidige basis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djurres
Saiboth schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:08:
[...]

Ja lijkt me leuk! Ik heb tot nu alleen maar singleplayer gespeeld en ben nu op 1k spm terecht gekomen, de lol is er voor mij nu wel af in mijn huidige basis.
Tof!
We hebben net een dedicated opgezet. Tis nu nog een hele basic map met practisch niets.
Join de discord voor de rest van de info! https://discord.gg/QuatHux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Djurres schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:33:
[...]

Tof!
We hebben net een dedicated opgezet. Tis nu nog een hele basic map met practisch niets.
Join de discord voor de rest van de info! https://discord.gg/5y5jPX
Link is verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
Kan maarzo, hebben binnen de server t een en ander aangepast. Als ik thuis ben rond 16:30 post ik een nieuwe voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Er is gewoon een Tweakers Factorio Discord:
https://discord.gg/M4NAaGc
Lijkt me niet heel handig om dat te gaan versplinteren naar een andere Discord...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Bart ® schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:26:
Er is gewoon een Tweakers Factorio Discord:
https://discord.gg/M4NAaGc
Lijkt me niet heel handig om dat te gaan versplinteren naar een andere Discord...
We zouden inderdaad de reeds bestaande Discord kunnen gebruiken en een nieuw kanaal maken voor deze multiplayer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anboni
Hebben jullie de community spotlight gezien in FFF-311?
Gaat over de mod Industrial Revolution en die ziet er wel heel erg gelikt uit:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.factorio.com/assets/img/blog/fff-311-assemblers.gif

Ik ben nu (nog steeds!) met m'n DangerOres met volledige Bob's+Angel's bezig, maar de volgende keer dat ik zin heb in een beetje Factorio, denk ik dat ik deze eens ga proberen.

• .oisyn
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:48:
Gaat over de mod Industrial Revolution en die ziet er wel heel erg gelikt uit
Reddit gaat over niets anders meer idd, het is schijnbaar een hele goeie mod :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ook gezien, zag er idd interesant en mooi uit, maar nog niet meer dan 5 minuten mee gespeeld :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[Afbeelding]

Ik ben nu (nog steeds!) met m'n DangerOres met volledige Bob's+Angel's bezig, maar de volgende keer dat ik zin heb in een beetje Factorio, denk ik dat ik deze eens ga proberen.
Ik ben er ondertussen een paar dagen mee bezig, zit wel leuk in elkaar ! Ik ben juist aan de Iron Age gekomen (moet nog Iron Ore vinden) maar er zit nu al wat leukere complexiteit bij zonder het onnodig complex te maken, zoals bij Angels + Bobs. Zeker een aanrader tot de volgende grote release !

[ Voor 51% gewijzigd door Phuncz op 11-09-2019 14:28 ]

• anboni
Phuncz schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:28:
[...]

wat leukere complexiteit bij zonder het onnodig complex te maken, zoals bij Angels + Bobs.
Dat is inderdaad echt wel een dingetje ja. Ik heb me nu voorgenomen om toch eens door te bijten, maar dat is een serieuze klus af en toe. Ik heb m'n vijfde science pack nog steeds niet gemaakt, omdat ik dan eerst weer het volgende niveau ore sorting moet gaan bouwen om titanium te krijgen.

• ProudElm
Tja, B&A was best leuk, is wel even doorbijten.. Ik zal eens kijken naar die mod, wie weet ;-)

• anboni
ProudElm schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:35:
Tja, B&A was best leuk, is wel even doorbijten.. Ik zal eens kijken naar die mod, wie weet ;-)
Ik kwam Factory Planner nog tegen. Daarmee kun je een stuk eenvoudiger inzicht krijgen in welke productiestappen er precies nodig zijn. Ik denk dat dat B&A een heel stuk beter te doen maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
oh, die ziet er leuk uit! Ik krijg altijd kriebels zodra ik met prod 3's en speed beacons de juiste ratios moet gaan berekenen ;-) Komt er uit eindelijk op neer dat ik iets neer plomp, en als het te weinig is, bij bouw.. Gek genoeg nooit weg haal als het te veel is.. ;-) Want ja, teveel bestaat niet natuurlijk in Factorio O-) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Teveel X betekent eigenlijk gewoon te weinig Y :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Drumatiko
  • Niet online
ProudElm schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:07:
oh, die ziet er leuk uit! Ik krijg altijd kriebels zodra ik met prod 3's en speed beacons de juiste ratios moet gaan berekenen ;-) Komt er uit eindelijk op neer dat ik iets neer plomp, en als het te weinig is, bij bouw.. Gek genoeg nooit weg haal als het te veel is.. ;-) Want ja, teveel bestaat niet natuurlijk in Factorio O-) 8)
Mjah, tot je tientallen tot de nok gevulde requester chests deconstruct om je bot-base aan je passen; je construction bots zullen van ellende kruipolie huilen O-)

Los daarvan heb ik nog nooit teveel koper, plastic, green chips of paarse science gehad _O-

• ProudElm
hahaha.. nee inderdaad..

ik ga binnen kort af van coal smelting en op naar power! Alleen jammer dat die paar duizend steel smelters niks gaan liggen doen.. Toch maar iets van een recycle mod gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 07:33

[Afbeelding]

Ik ben nu volop bezig met deze mod. Hij is erg goed wat mij betreft. Lekker uitgebreid maar voelt toch enigszins vertrouwd aan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
Versie 0.17 is nu stable!

https://factorio.com/blog/post/017-stable

Hoewel ik verwacht dat de meeste altijd gewoon experimental spelen? Ik zelf wel in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Vroeger wachtte ik altijd wel op de stable, maar tegenwoordig heb ik daar het geduld niet meer voor.

En eigenlijk is dat ook nergens voor nodig, aangezien de experimental releases doorgaans ook vrij goed werken en echte bugs zeer snel worden gefixed.

Hooguit dat ze de recepten wel eens aanpassen waardoor je je halve fabriek weer mag ombouwen. Maar dat geeft niet: zo blijf je lekker bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Is er een groot verschil tussen de laatste experimental en de stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Nee, de laatste versie van experimental is stable gegaan, dus 0.17.69

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
En opeens had ik een stroom probleempje door watergebrek... :/

Volgens de wiki heb ik voor een 2x2 reactor setup, met 48 exchangers en 80 engines slechts 4 water pumps nodig (1 pump per 20 engines).
(Ik had er meer dan genoeg echter probeerde ik het water bij de aanvoer door slechts 2 pipes te duwen. :F)

Heeft het zin om achter elke water pump 1 storage tank te zetten, en dan 1 pump om het spul door 1 line richting (max 12) exchangers te pompen?
Ik snap niet zo goed op welke punten een pump noodzakelijk is om water doorvoer te maximaliseren...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:12:
En opeens had ik een stroom probleempje door watergebrek... :/

Volgens de wiki heb ik voor een 2x2 reactor setup, met 48 exchangers en 80 engines slechts 4 water pumps nodig (1 pump per 20 engines).
(Ik had er meer dan genoeg echter probeerde ik het water bij de aanvoer door slechts 2 pipes te duwen. :F)

Heeft het zin om achter elke water pump 1 storage tank te zetten, en dan 1 pump om het spul door 1 line richting (max 12) exchangers te pompen?
Ik snap niet zo goed op welke punten een pump noodzakelijk is om water doorvoer te maximaliseren...
Storage tanks vermijden, die maken het alleen maar erger.
Ook niet proberen 2 pompen naar 1 pijp te doen, dat beperkt de doorvoer per pomp.

Doorvoer word ook bepaald door de totale lengte in pijpen. Dus probeer die zo kort mogelijk te houden
gebruik pompen om langere lijnen door midden te delen, dat verhoogt de doorvoer.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 22:34
@Victorio
https://wiki.factorio.com/Fluid_system

en dan onder pipelines staat een tabeltje met de lengte van de buis en hoeveel de doorvoer maximaal is.
(de benodigde capaciteit kan je berekenen de afname(per seconde) van alle afnemers op te tellen. )

2 leidingen naar 1 kan dus, als je maar genoeg pompen hebt staan. (maar met offshores werkt het weer niet volgens mij..

Opslagtanks bij je energie productie is niet handig. Aangezien die offshore pomps toch doorblijven werken zonder stroom.

Maar vaak bij grote afname punten van bepaalde goederen gebruik ik het wel om een beetje 'cache' te hebben mocht mijn productie even stil vallen. :)

• anboni
Voor nuclear power maak ik over het algemeen juist wel gebruik van flinke fluid tanks voor steam. Omdat 'n nuclear power plant heel traag reageert (zowel op als afschakelen) laat ik die alleen draaien als m'n steam voorraad onder een bepaald niveau komt. Zogauw een bepaald niveau bereikt wordt, stopt de toevoer van fuel cells. Bij water zou ik het inderdaad niet toepassen.

• ProudElm
Ik doe geen moeite... Ik laat me plants gewoon altijd 100% runnen! Gaan met die banaan ;-) Er is altijd meer ore, en met dat verrijkingsproces heb je echt nooit tekort..

Wel recent een mod geïnstalleerd die prio geeft aan de steam turbines, zodat die vol draaien en pas als het onvoldoende is, mijn coal plant weer bij springt.. Uiteraard met sensor er op zodat er een alarm af gaat, dan moet ik weer even uitbreiden ;-)

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 21:43
ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:10:
Ik doe geen moeite... Ik laat me plants gewoon altijd 100% runnen! Gaan met die banaan ;-) Er is altijd meer ore, en met dat verrijkingsproces heb je echt nooit tekort..

Wel recent een mod geïnstalleerd die prio geeft aan de steam turbines, zodat die vol draaien en pas als het onvoldoende is, mijn coal plant weer bij springt.. Uiteraard met sensor er op zodat er een alarm af gaat, dan moet ik weer even uitbreiden ;-)
Waarom een mod daarvoor? Kan toch met een simpele RS-latch?

• ProudElm
ja klopt. Deze moet je dus gebruiken als je 100% solar ga maar dan wel een coal plant bij hou als backup.. Anders slaat je coalplant aan 's nachts ipv je accumulators.

Maar deze run geen zin in + vond ik eigenlijk dat dit standaard in game hoort te zitten.. Je steam turbines zouden een hogere prio moeten hebben dan je steam engines. Maar helaas dus niet. Maar ja, there's a mod for that

[ Voor 11% gewijzigd door ProudElm op 26-09-2019 11:28 ]

• anboni
Ik hoop trouwens dat ze nog serieus naar fluid handling gaan kijken. In m'n B&A game ben ik nu de laatste ore processing stap aan het opschalen, daar is een heleboel sulfuric acid voor nodig. Met behulp van factory planner de juiste aantallen machines berekend, maar die berekeningen werken gewoon niet omdat de fluid handling zo ruk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:26:
ja klopt. Deze moet je dus gebruiken als je 100% solar ga maar dan wel een coal plant bij hou als backup.. Anders slaat je coalplant aan 's nachts ipv je accumulators.

Maar deze run geen zin in + vond ik eigenlijk dat dit standaard in game hoort te zitten.. Je steam turbines zouden een hogere prio moeten hebben dan je steam engines. Maar helaas dus niet. Maar ja, there's a mod for that
ook dat kan doodsimpel zonder mods.
Hang er een batterij aan, en verbind die met een stroomschakelaar of waterpomp van je kool opstelling.
Dan hoef je alleen in te stellen dat die pas aangaat zodra de batterij onder x% komt.

Je kunt daar eventueel wat logica aanhangen om te zorgen dat deze opstelling niet continu aan en afspringt.
Maar dat is dit spel meer voor de show dan noodzakelijk :)

(In het echt worden relais/pompen vreemdgenoeg niet blij van 30 keer per seconde af en aan slaan :P )

Ik vind het juist leuk om dit soort dingen op te sporen en te fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 26-09-2019 12:06 ]

• ProudElm
Klopt.. maar nu vond ik deze manier leuk ;-) Elke keer eens wat anders..

Iets anders...

[Afbeelding]

Ben bezig met deze mod, maar man.. Wat een hoop kleine dingetjes extra te craften steeds zeg.. jemig.. }:O Ben benieuwd of ik deze volhou :X

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:47:
Ik hoop trouwens dat ze nog serieus naar fluid handling gaan kijken. In m'n B&A game ben ik nu de laatste ore processing stap aan het opschalen, daar is een heleboel sulfuric acid voor nodig. Met behulp van factory planner de juiste aantallen machines berekend, maar die berekeningen werken gewoon niet omdat de fluid handling zo ruk is.
Of omdat jij het jezelf moelijk aan het maken bent ?

Ik snap/heb die problemen niet. ?
Dat 1000 items/sec meerdere belts nodig heeft is voor iedereen logisch.
Maar bij vloeistof moet opeens alles door hetzelfde smalle pijpje kunnen ?

• ProudElm
probleem is meer omdat je door aftakkingen/splitsingen/samenvoegingen etc never nooit die 1000 haalt.. Althans, dat was vroeger zo. Schijnt toch al verbeterd te zijn of moest dat nog komen? Ik merk zelf eigenlijk nooit issues..

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:08:
Klopt.. maar nu vond ik deze manier leuk ;-) Elke keer eens wat anders..

Iets anders...

[...]

Ben bezig met deze mod, maar man.. Wat een hoop kleine dingetjes extra te craften steeds zeg.. jemig.. }:O Ben benieuwd of ik deze volhou :X
Ben er ook mee bezig. Ben nu net het chromen tijdperk ingetreden :)
De 1e stroomplant werd trouwens pas na 12 uur neergeplempt in mijn basis :)

Tip die ik je kan geven.
Je kunt science compleet scheiden van de rest.
Dan kun je gewoon een mal maken, die alle kleine dingen maakt.deze heeft amper resources nodig, alles draait bij mij bv op 1 gedeeld lijntje met plates en ingots per metaal.

• anboni
ProudElm schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:08:
Dat probleem heb (had) ik ook altijd met B&A, maar zowaar hou ik het tot nu toe nog vol.
heuveltje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:09:
[...]

Of omdat jij het jezelf moelijk aan het maken bent ?

Ik snap/heb die problemen niet. ?
Dat 1000 items/sec meerdere belts nodig heeft is logisch.
Maar bij vloeistof moet opeens alles door hetzelfde smalle pijpje kunnen ?
Mja, misschien is handling inderdaad maar een deel van het probleem. Gebrek aan transparantie speelt waarschijnlijk ook wel mee. Bij een belt is het gewoon visueel duidelijk dat 'ie vol zit. Bij een pipe heb je daar geen echte indicatie van (ja, sure, je kunt het vloeistofniveau in een individueel segment zien, maar je hebt geen indicatie van de capaciteit)

• ProudElm
heuveltje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:13:
[...]

Ben er ook mee bezig. Ben nu net het chromen tijdperk ingetreden :)
De 1e stroomplant werd trouwens na 12 uur neergeplempt in mijn basis :)

Tip die ik je kan geven.
Je kunt science compleet scheiden van de rest.
Dan kun je gewoon een mal maken, die alle kleine dingen maakt.deze heeft amper resources nodig, alles draait bij mij bv op 1 gedeeld lijntje met plates en ingots per metaal.
Ik ga net het bronzen tijdperk in :+

Ik was daar mee begonnen inderdaad..Wel weer leuk, net zoals B&A, alles beetje op nieuw leren/uitzoeken O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
Zo, Bob's+angel is wel de overtreffende trap van Factorio zeg, en dan vooral het aspect 'if you think you built it big, build it bigger still'... M'n complete basis is nu zo'n 45x30 chunks:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/im0vmJE.png

Ik speel een redmew DangerOres map, dus de hele wereld ligt bezaaid met ore. Dit zijn grote vlakken (de taartpunten in de world map) waar 1 ore overheerst maar alle andere ores ook voorkomen. Hier worden de verschillende ores gesorteerd en opgeslagen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMprrI3.png

Vervolgens worden die verschillende ruwe ores opgewerkt en gesorteerd naar bruikbare ores (iron, copper en de hele rits van Bob's ores):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7TlQI1L.jpg

Naar rechts zit dan weer een splitter-sorter om die bruikbare ores op te slaan. Ik heb ook op diverse plekken in de hele keten compression chests neergezet, vooral omdat ik al die ores heb moeten minen voordat ik er op kon bouwen. Ik heb inmiddels dus ettelijke miljoenen van die verschillende ores in opslag liggen.

Intussen loop ik er wel tegenaan dat met name angels wel heel erg is doorgeschoten met tussenstappen. Om rocket fuel te maken kom ik zogauw op 20 tot 25 stappen uit. Zelfs met behulp van Factory Planner begint het me een beetje te duizelen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iKEXjri.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
wow!

B&E was leuk, hoewel ik wel blij was toen er eenmaal een raket de lucht in ging O-) Leek soms wel of er moeilijk gedaan werd om moeilijk te doen.. Wie weet, als ik me zelf nog eens wil pijnigen :F

Ik ben trouwens gestopt met die mod Industrial Revolution. Ik werd toch wel erg gek van dat elk dingetje weer bestond uit tig andere kleine dingetjes.. Zelfs B&E is niet zo erg als deze mod! 8)7 8)7 |:(

Weer eens een oude megabase uit de motten ballen gehaald in plaats daarvan, was leuk, die weer helemaal up-to-date en werkend krijgen. Zo ongemerkt is er veel veranderd sinds begin 0.16 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 14:46
Ik vind die Industrial Revolution heerlijk. Er lijkt minder focus te zitten op massa productie en meer op het opzetten van productie lijnen. Geen nood om plots 10 extra smelter bij te smijten als je productie weer eens te laag is. Met kleine productielijnen kan ik meer dan genoeg science packs produceren om alles te onderzoeken. De nieuwe lijnen opstellen en de benodigde resources gaan zoeken op de kaart nemen veel meer tijd in beslag. Voor ijzer moest ik al een eindje lopen en ben dan snel begonnen met een spoorweg aan te leggen om het te blijven aanvoeren. Goud was nog erger, 4 keer zo ver als het ijzer en daarenboven moest ik nog redelijk wat nesten gaan uitroeien om er te geraken en me te verzekeren dat ik niet om de haverklap nieuwe munitie moet gaan aanbrengen. Ik ben nog ver van klaar met deze mod en vermaak me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik wil me maar eens gaan wagen aan een degelijke Main Bus.

Ik lees dat dit een goede basis is qua verhouding die al redelijk aansluit bij wat ik nu kan produceren:
  • Iron Plates x4
  • Copper Plates x4
  • Steel Plates x2
  • Green Circuits x4
  • Red Circuits x2
  • Blue Circuits x1
  • Plastic x2
  • Batteries x1
Wat ik me echter afvraag is:
Is het zo dat je een Main Bus gebruikt voor al het andere dan wat je op de Bus vervoert?
Dus: de Red/Blue Circuits produceer je NIET met gebruik van de Green Circuits die je op de Bus vervoert, of wel?

Edit:
Ja d0h :X want die 4x Iron Plates gaan al op voor het vullen van die 2x Steel... :F

[ Voor 12% gewijzigd door Victorio op 15-10-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:00:
Ik wil me maar eens gaan wagen aan een degelijke Main Bus.

Ik lees dat dit een goede basis is qua verhouding die al redelijk aansluit bij wat ik nu kan produceren:
  • Iron Plates x4
  • Copper Plates x4
  • Steel Plates x2
  • Green Circuits x4
  • Red Circuits x2
  • Blue Circuits x1
  • Plastic x2
  • Batteries x1
Wat ik me echter afvraag is:
Is het zo dat je een Main Bus gebruikt voor al het andere dan wat je op de Bus vervoert?
Dus: de Red/Blue Circuits produceer je NIET met gebruik van de Green Circuits die je op de Bus vervoert, of wel?

Edit:
Ja d0h :X want die 4x Iron Plates gaan al op voor het vullen van die 2x Steel... :F
ik vraag me nog steeds af waar je dat allemaal voor gebruikt.
Als je al die blauwe chips aan het begin op de lijn zet, en daar dus niet de overige lijnen voor gebruikt.
Waar gaan dan die 4 lijnen groene chips inzitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 15:20
De bus is net om items van af te halen waar je grote hoeveelheden van nodig hebt, zoals iron/copper plates maar ook green circuits om red & blue te maken.
Het enige wat je er niet op zet zijn dingen zoals copper wire bv, omdat die je output verdubbelt. Gears kan je ook perfect op de bus aansluiten en van daar afhalen.

Ik ben nu ook met 0.17 begonnen (heb nog maar 1 keer 0.16 gespeeld). Dus nu was het idee om mooi gestructureerd te werken met juiste nummers etc etc... Paar uur later en de "tijdelijke" spaghetti is overal :-D
"ja maar, dat is nu effe tijdelijk, tot ik een betere research heb en dan de resources heb om grotere constructies te maken" lieg ik mezelf dan maar voor :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik had een main bus.. Maar die was te klein bleek.. Ik produceer nu green circuits offsite. maar in me main base komen ze toch weer binnen op belts. zijn er nu 20 geloof ik.. Zal ze eens moeten tellen. ;-) Alleen me ooit zo strakke mainbus is een chaos geworden.. Volgende keer toch nog breder..;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Victorio schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:00:
Steel maak je met direct insertion. Twee furnaces achter elkaar, eentje om de iron plate te maken, daarna eentje om de steel plate te maken. Timers sluiten ook mooi op elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lointje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:59:
De bus is net om items van af te halen waar je grote hoeveelheden van nodig hebt, zoals iron/copper plates maar ook green circuits om red & blue te maken.
Het enige wat je er niet op zet zijn dingen zoals copper wire bv, omdat die je output verdubbelt. Gears kan je ook perfect op de bus aansluiten en van daar afhalen.

Ik ben nu ook met 0.17 begonnen (heb nog maar 1 keer 0.16 gespeeld). Dus nu was het idee om mooi gestructureerd te werken met juiste nummers etc etc... Paar uur later en de "tijdelijke" spaghetti is overal :-D
"ja maar, dat is nu effe tijdelijk, tot ik een betere research heb en dan de resources heb om grotere constructies te maken" lieg ik mezelf dan maar voor :-D
Waarom heb je dan een volle lijn blauwe en 2 lijnen rode chips ?
Die groene chips zouden dan alleen al opgaan aan rode chips
en om 1 lijn blauwe chips te krijgen heb je alleen al 20 lijnen groene chips nodig

(prod modules even buiten beschouwing gelaten)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 15-10-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik ging er van uit dat de omschrijving van die bus van victorio eerder het aantal belts was dat je moest voorzien, en je ze dus niet per sé full moet krijgen. Eerder dat je vier lanes moet voorzien voor green, 2 voor red vanaf je red circuits production en 1 voor blue vanaf je blue omdat je ze nog altijd moet vervoeren.
En die gaan dan allemaal naar de speedup modules, science, rocket stuff,... En vanaf de blue circuit factories kan je het aantal green chip lanes ook verminderen.

Maar ik weet niet of de ratio helemaal correct is, volgens mij kan je met 4 volle green lines nog geen 1 red vullen, maar dat is op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lointje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:17:
Ik ging er van uit dat de omschrijving van die bus van victorio eerder het aantal belts was dat je moest voorzien, en je ze dus niet per sé full moet krijgen. Eerder dat je vier lanes moet voorzien voor green, 2 voor red vanaf je red circuits production en 1 voor blue vanaf je blue omdat je ze nog altijd moet vervoeren.
En die gaan dan allemaal naar de speedup modules, science, rocket stuff,... En vanaf de blue circuit factories kan je het aantal green chip lanes ook verminderen.

Maar ik weet niet of de ratio helemaal correct is, volgens mij kan je met 4 volle green lines nog geen 1 red vullen, maar dat is op te zoeken.
je kunt die 2 lijnen rood wel maken.
Maar dat kost je dan meteen al je groene chips, al je plastic, en een groot gedeelte van je koper.
Vandaar dat ik die verdeling niet snap.

Maar ik ben meer van de "we doen alles met treintjes en spaghettie approach"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
anboni schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:01:
[...]
Steel maak je met direct insertion. Twee furnaces achter elkaar, eentje om de iron plate te maken, daarna eentje om de steel plate te maken. Timers sluiten ook mooi op elkaar aan.
Eens, maar die setup past niet echt lekker binnen mijn electric lay-out, dus blijf ik blue belts vullen vanuit furnaces waarbij ik het product achteraf nog kan uitbreiden/verschuiven qua vulling: iron, copper of steel plates (of stone). Werkt wel fijn.
heuveltje schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 22:11:
[...]
je kunt die 2 lijnen rood wel maken.
Maar dat kost je dan meteen al je groene chips, al je plastic, en een groot gedeelte van je koper.
Vandaar dat ik die verdeling niet snap.
Voor zover ik nu kan inschatten is die ratio van lanes die je aan 'raw' materials nodig hebt wel correct, om uiteindelijk non-stop 1 rocket/sat te kunnen blijven produceren/lanceren mét alle overige science.
Dat is dan op een schamele 105 science per minuut. :)

Ik heb nu al een tijdje m'n rocket launches 'gereguleerd' door pas een nieuwe satellite te inserten ALS de space science in een chest < 1k is.
Zo verkrijg ik pas nieuwe space science als m'n labs deze nodig hebben; en reguleer ik dus vooral het verbruik van die verrekt dure SM1 en blue chips (voor de rocket control units).

De 4 green chip lanes heb ik nog niet vol, vandaar dat bovenstaande nog niet helemaal helder is. Ik zal binnenkort even een plaatje van m'n base toevoegen.

[ Voor 50% gewijzigd door Victorio op 17-10-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Eens, maar die setup past niet echt lekker binnen mijn electric lay-out, dus blijf ik blue belts vullen vanuit furnaces waarbij ik het product achteraf nog kan uitbreiden/verschuiven qua vulling: iron, copper of steel plates (of stone). Werkt wel fijn.

[...]

Voor zover ik nu kan inschatten is die ratio van lanes die je aan 'raw' materials nodig hebt wel correct, om uiteindelijk non-stop 1 rocket/sat te kunnen blijven produceren/lanceren mét alle overige science.
Dat is dan op een schamele 105 science per minuut. :)

Ik heb nu al een tijdje m'n rocket launches 'gereguleerd' door pas een nieuwe satellite te inserten ALS de space science in een chest < 1k is.
Zo verkrijg ik pas nieuwe space science als m'n labs deze nodig hebben; en reguleer ik dus vooral het verbruik van die verrekt dure SM1 en blue chips (voor de rocket control units).

De 4 green chip lanes heb ik nog niet vol, vandaar dat bovenstaande nog niet helemaal helder is. Ik zal binnenkort even een plaatje van m'n base toevoegen.
Wat bedoel je met raw ?
bedoel je, dat al die dingen gevuld worden zonder dat er iets uit de bus gehaald word ?
Dan nog klopt dat gevoelsmatig niet, want dat heb je volgens mij meer koper dan ijzer nodig.
Maar heb je ook al 2/3e van je basis gebouwd voordat die bus uberhaubt begint :P

Als je wel alles van de bus haalt kloppen die dingen niet. je zou dan veel meer koper en ijzer banen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
heuveltje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:31:
[...]
Wat bedoel je met raw?
bedoel je, dat al die dingen gevuld worden zonder dat er iets uit de bus gehaald word ?
Dan nog klopt dat gevoelsmatig niet, want dat heb je volgens mij meer koper dan ijzer nodig.
Maar heb je ook al 2/3e van je basis gebouwd voordat die bus uberhaubt begint :P

Als je wel alles van de bus haalt kloppen die dingen niet. je zou dan veel meer koper en ijzer banen moeten hebben.
Ik zie dat ik inderdaad al 7 belts koper en ijzer heb om in de 2x steel en (tot nu toe) 2x green chips te kunnen voorzien. Dus laten we die 4x qua iron en copper maar even verdubbelen. :)

Ik post vanavond even de ratio die ik nu heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Victorio op 17-10-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Ik zie dat ik inderdaad al 7 belts koper en ijzer heb om in de 2x steel en (tot nu toe) 2x green chips te kunnen voorzien. Dus laten we die 4x qua iron en copper maar even verdubbelen. :)

2 belts staal is al 10 belts ijzerplaten :)

* heuveltje zou zweren dat er ooit 10 ijzer in een staalplaat ging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
met productie en speed modules is het 4 belts voor 1 (ongeveer) dacht ik..iets meer dan 1 praktisch zelfs geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:22:
met productie en speed modules is het 4 belts voor 1 (ongeveer) dacht ik..iets meer dan 1 praktisch zelfs geloof ik..
Klopt, maar dan moet je al een behoorlijke productie omgeving opschalen alleen voor die T3 modules.
Volgens mij zijn we daar nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
oh haha.. sorry ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Victorio schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Toen ik m'n labs wat meer speed gaf om de plate input op m'n belts te testen schoot ik al snel ver boven de 600 MW. :F Dus eerst maar even een 2e nuclear (4x48x80) centrale gebouwd om verder te kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Van de week ben ik begonnen met Industrial Revolution, en ik moet zeggen dat het echt een toffe mod is. In het begin is het behoorlijk overweldigend om de nieuwe recepten te leren, dus ik ben vrij snel van spaghetti overgegaan op de oude vertrouwde main-bus. Probleem is alleen dat met elk nieuw materiaal die bus weer een slag breder wordt, dus waarschijnlijk moet ik binnenkort een paar lijnen beëindigen.

Het begin is vooral lastig doordat je inserters en assemblers op steenkool werken en je daardoor overal steenkool door je basis moet vlechten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FhWLalb.jpg
(klik om te vergroten)

Tot nu toe vind ik IR echt een super gave mod (gaat me ongetwijfeld weer honderden uren kosten O+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Drumatiko schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:36:
Van de week ben ik begonnen met Industrial Revolution, en ik moet zeggen dat het echt een toffe mod is. In het begin is het behoorlijk overweldigend om de nieuwe recepten te leren, dus ik ben vrij snel van spaghetti overgegaan op de oude vertrouwde main-bus. Probleem is alleen dat met elk nieuw materiaal die bus weer een slag breder wordt, dus waarschijnlijk moet ik binnenkort een paar lijnen beëindigen.
Sowieso wordt tin een pak minder belangrijk later, maar iron, copper en carbon meer belangrijker. Ineens moet ik multiple lanes (express belt) met steel ingot en copper ingot om de doorvoer te halen en dan praat ik nog niet over bizarre hoeveelheden science.

Bouw het vooral modulair op, want je zal de ore --> ingot meermaals moeten uitbreiden met nieuwe tussenstappen voor de hogere efficiencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
@Phuncz Bedankt voor de waarschuwing, waarschijnlijk is het dan beter om vroeg over te stappen op een trein-netwerk zodat je makkelijker kan opschalen. Zit er ook aan te denken om vanaf iron-tier de main bus flink te gaan reduceren. Nu alle elektrische machines en inserters automatisch gemaakt worden, is het ook een stuk aantrekkelijker om pistons en wires, etc. lokaal te produceren i.p.v. op de main bus (voor tandwielen en rods ga ik wel een eigen belt toevoegen :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja ik heb nu erg veel spijt dat ik het niet via treinen heb gemaakt want nu zit ik met dit probleem:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oTh0P3m.png
Ik heb met kleurtjes aangeduid wat het grondstofverwerkingsproces is tot ergens aan de Chrome Age:
Ore --> Crushing --> Washing --> Crushing --> Smelting --> Ingot

Maar zoals je op mijn screenshot ziet heb ik dit niet goed gepland (je weet het ook niet zomaar van tevoren), dus het is beter dit via trein(netwerk) op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
Nieuwsgierig vraagje...

Ik zie deze .16 print:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XVA9krF.jpg

Supplies the rocket silo with materials faster than it can use them to achieve the maximum potential from the full 20 beacons surrounding it. (Yes, it really does need two stack inserters per component.)
Launches a rocket every 61.22 seconds.
Returns 970 Science Per Minute.

De 3 components aanvoeren op 1 volle express belt per component (splitten en een beetje bufferen in een chest tijdens launch animation) is voldoende om non-stop te kunnen blijven launchen met 1 max speed/prod silo?

(Ben nog laaaaaang niet zo ver maar dan staat mn silo maar alvast klaar. 8) )

[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 24-10-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Een full blue belt brengt 45 items/seconde binnen, dus 2700 items per minuut indien hij vol ligt.
Een rocket heeft als ik het goed heb 100 rocket parts nodig, en elk part is 10 per component. Dus 1000/minuut nodig gezien je om de 61 seconden launched.
De blue belt is dus genoeg. Het is inderdaad eerder de inserter die de limiterende factor is.
Een stack inserter met capacity bonus 2 doet een kleine 8 items per seconde van een blue belt en op max is het 13.85 heb ik even opgezocht. Dus dat is niet voldoende om er 1000 per minuut in te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

https://kirkmcdonald.gith...czFnWllh/P9ULbJ3/uetsL+Mb

Sterker nog, zelfs aan yellow belts heb je genoeg (behalve voor de space science die eruit komt, daar heb je minstens rood voor nodig).

De omschrijving klopt trouwens niet, het maximale wat je kunt halen uit de rocket silo is 970 space science per minuut, niet 980.
Lointje schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:42:
Een rocket heeft als ik het goed heb 100 rocket parts nodig, en elk part is 10 per component. Dus 1000/minuut nodig gezien je om de 61 seconden launched.
Maar een rocket silo met 4 prod3 modules heeft een 40% production bonus, dus uiteindelijk heeft hij maar 100/1,4 ≈ 71,43 rocket parts aan componenten nodig :)

[ Voor 115% gewijzigd door .oisyn op 24-10-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Inderdaad... het gaat dus om ~715 items per component per ~61sec.
Ga het eens even testen met yellow belts eerst.

Afvoer van space science en aanvoer van satellites doe ik met bots/chests.
Heb 2 inserters nodig om 1k science per minuut eruit te trekken.

Components aanvoeren op yellow en bufferen in chests kan... echter...

The shortest crafting time achievable for 100 rocket parts in a single silo is ~20.6 seconds...
The duration of the rocket launch animation is 41.25 seconds...

Dus 715 items per component per 61 sec aanvoeren is een mooi gemiddelde... echter moet het in 20 seconden in de silo verbruikt kunnen worden (om vervolgens weer 41 seconden naar vuurwerk te mogen kijken).

Op de print staan 2 stack inserters per component... die kunnen beiden 13,85x20=277 items laden in die 20 sec. 554 totaal terwijl 715 nodig is... dat is toch niet snel genoeg om op full speed die rocket te kunnen produceren? :?
Klopt dit niet? Zijn 3 stack inserters per component nodig?

[ Voor 103% gewijzigd door Victorio op 24-10-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens de wiki doet een stack inserter haaks op een blue belt met queued up items 15.32 items/s. Dat kan ie continu blijven doen, want het gaat naar een chest. Chest to chest is 27.69 items/s, dat kan alleen in de 20s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Getest, klopt ja. 60s is genoeg tijd om, per component, met 2 inserters items vanaf 1 (haaks) belt te plukken en 2 chests te vullen (beiden tot 350). Dan heb je (praktisch) genoeg buffer om de rocket te craften in 20s, en tijdens launch animation de 6 chests weer aan te vullen.

Erg gaaf om te zien hoe snel dat gaat! :9
Vanavond eens de aanvoer testen met yellow belts en 10 lanceringen achter elkaar doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 14-10 15:23
Toevallig iemand een paar tips voor een goede starterguide ? I love the game maar het wordt in het begin zo snel boring door enkel maar miners, burners enz te moeten ploppen. Ik denk dat het eerder aan mij ligt dan wel aan het spel ...

Ik zou zo snel mogelijk richting blueprints en bots willen groeien zodat die het bouwwerk overnemen :-)

Ook een tip voor goede map seeds is altijd welkom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Eerste tip: ff doorbijten. Eventueel zou je naar een van de fast start mods kunnen kijken, maar dan kun je geen achievements meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

FightingFalcon schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:38:
Toevallig iemand een paar tips voor een goede starterguide ? I love the game maar het wordt in het begin zo snel boring door enkel maar miners, burners enz te moeten ploppen. Ik denk dat het eerder aan mij ligt dan wel aan het spel ...

Ik zou zo snel mogelijk richting blueprints en bots willen groeien zodat die het bouwwerk overnemen :-)

Ik houd ook niet van burners handmatig vullen met coal en/of ore.
Probeer als doel te hebben om ASAP power te krijgen en automation te researchen, dan kun je beginnen met automatiseren.

Als je meer handvaten wilt en de early-earlygame het liefst zou willen skippen, zonder achievements te verliezen, zou ik een blueprint gebruiken en die bouwen.
Kijk bv hier: https://factorioprints.com/view/-LI0gc-a-2_VLWR-tx1d

Als je uit dat boek de 'jumstart base' gebruikt, zie je precies wat je moet bouwen om een simpele eerste supply chain op te bouwen. Deze kun je gebruiken tot je alle rood/groene research hebt gedaan. Tegen die tijd zit je al bijna bij bots.

Succes, de mid- en lategame zijn het waard om even door de zure early game heen te gaan! 8)

Als je het zelf wilt blijven doen, maar dan een stuk sneller / efficienter, kijk dan eens op Twitch hoe speedrunners als Nefrums dat doen. Kun je veel van leren, maar zitten ook veel spoilers in.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:48

Voor mij is 't meestal key om zo rap mogelijk naar elektriciteit en Nanobots te gaan. Ik ook dat vooral herhalende handmatige handelingen me irriteren, en daarom zo snel mogelijk wil automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Voor mijn beeldvorming, hoeveel burner miners plaats je? Want meer dan 10 is overkill. Zoals de meesten aangeven, focus je op de research en power zo snel mogelijk gaande te hebben.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 14-10 15:23
MatHack schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:51:
[...]

Voor mijn beeldvorming, hoeveel burner miners plaats je? Want meer dan 10 is overkill. Zoals de meesten aangeven, focus je op de research en power zo snel mogelijk gaande te hebben.
Het gaat me niet enkel over de burning miners. Waar ik vooral zo snel vanaf wil is het manueel bouwen, bv massa's smelters en Stills.

De tip van Nanobots denk ik dat me wel op weg zal zetten ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Victorio
Victorio schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:39:
Getest, klopt ja. 60s is genoeg tijd om, per component, met 2 inserters items vanaf 1 (haaks) belt te plukken en 2 chests te vullen (beiden tot 350). Dan heb je (praktisch) genoeg buffer om de rocket te craften in 20s, en tijdens launch animation de 6 chests weer aan te vullen.

Erg gaaf om te zien hoe snel dat gaat! :9
Vanavond eens de aanvoer testen met yellow belts en 10 lanceringen achter elkaar doen. >:)
Werkt perfect zo met yellow belts voor aanvoer van de 3 componenten... 8)
61s per lancering, cool!
  1. Rocket wordt gelanceerd...
  2. Space science wordt verwijderd...
  3. Terwijl de silo klep weer dicht gaat zijn de 6 chests weer vol (350)…
  4. Rocket wordt gemaakt in 20s...
  5. Nadat hij klaar is gaan de chests door met bufferen...
  6. Terwijl de rocket omhoog komt is de vorige lading Space science eruit...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ALZiCeI.png

[ Voor 27% gewijzigd door Victorio op 25-10-2019 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@Victorio , dan heb je toch ook een megabase nodig voor alle grondstoffen?
Pagina: 1 ... 37 ... 55 Laatste