[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 35 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Victorio schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:18:
Heb wel gemerkt dat je met de auto gewoon kan blijven doorbeuken tegen (een) bom(en) totdat hij neer is, in plaats van dat je in de vorige versie volledig stil kwam te staan (komt uiteraard niet ten goede aan je bumpers, lak, velgen, parkeersensoren, etc.).

Weet niet of dat met tank versus steen ook zo is?
Voorheen kon je met een tank (bij genoeg snelheid) door een steen heen rijden.
Ook bossen heb ik op deze manier met de grond gelijk gemaakt, mits je maar genoeg snelheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
In beide versies kom je stil te staan, en in beide versies kon je gas blijven geven zodoende de boom steeds meer schade kreeg totdat ie kapot was. Alleen als je heel hard rijdt, rem je wel een heel end af, maar sta je niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Als ik de Solaris achievement wil halen... klopt het dan dat ik 2.000 accumulators moet oploden met behulp van panelen, binnen 1 uur?

Leek me wel een goed idee om simpelweg 2.000 accumulators neer te leggen, 1 power switch ertussen richting een groot veld vol panelen (voldoende om ze binnen 1 uur volledig op te kunnen laden)… en *klik*. :z
Hoeveel panelen heb ik dan nodig?

[En ik las dat je je 'steam engines' moet uitschakelen om deze achievement te halen?]

[ Voor 58% gewijzigd door Victorio op 11-03-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Victorio Nee, de stroomproductie uit solar panels moet boven de 10GJ uitkomen in de power grafiek, als je deze instelt op 1 uur.

10GJ in een uur is ~2,78MW. 1 Solar panel levert 60kW (bij dag), dus je hebt 2,78MW/60kW ≈ 46,2 (47) solar panels nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2019 15:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ah ok, dat is heel wat anders... dank voor de tip. :)

Dacht dat ik zo iets zou moeten maken voor deze achievement...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QYQzKsI.png

[ Voor 56% gewijzigd door Victorio op 11-03-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@Victorio : als je dit bouwt, haal je die achievement zeker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@Victorio

Hiermee moet het ook wel lukken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPClNeF.jpg

En ja, dat groepje panelen is nog steeds te weinig (om mijn basis draaiende te houden) :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WsjkgRj.jpg

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Drumatiko op 11-03-2019 19:04 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:17
Drumatiko schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:46:
@Victorio

[Afbeelding]

En ja, dat groepje panelen is nog steeds te weinig (om mijn basis draaiende te houden) :P
[Afbeelding]

Hoe kan het dat je dan pas 36 satellieten hebt gelanceerd? Die heb je toch nodig voor al je science?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Heel simpel:
* Mijn oorspronkelijke ijzer en kopermijnen begonnen langzaamaan leeg te raken, dus wilde alvast mijn resources uitbreiden voordat ik science ging uitbreiden, dus;...
* ...ik ben mijn trein-net gaan opbouwen. Eerst de bouwtrein met alle bouwblokken voor uitbreiding van de basis, en daarna mijn brandstof-hub. Om het allemaal makkelijk schaalbaar te maken ben ik vervolgens begonnen met de bouw van een ijzer-overslag-hub en koper-overslag-hub, dus;..
* ...ik kreeg chronisch stroomgebrek door alle bots in mijn ijzer/koper-hub, dus;...
* ...begon ik meer zonnepanelen en accu's te bouwen, maar daarvoor had ik meer resources nodig, dus
* ...meer mining-outposts nodig, en meer bots, en meer roboports, dus;...
* ...nog meer stroom nodig, en grotere chip-productie. Daarnaast was het wel zo efficient om alvast speed/production modules te gaan maken om zo efficient rode chips te maken, dus;...
* ... heb een lokale chip-fabriek gemaakt welke gevoed wordt uit de overslag-hub, maar heeft véél grotere aanvoer nodig, en toen merkte ik dat mijn stroomtoevoer in de problemen kwam.

Ondertussen science helemaal vergeten en tig blocks verderop aan het bouwen :+

please help me :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Drumatiko schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:46:
@Victorio

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/983379923030591513/EE686202E450D4571A0D90C17815F4E475140E2D/

Problem solved :P

Jaja. ziet er niet uit. I Know. maar is maar tijdelijk (en al 40 uur tijdelijk :P) totdat ik ook eens op zonnepanelen moet overgaan. Maar das project voor morgen.
Eerst maar eens een fatsoenlijke stroom rode chips op gang krijgen

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2019 19:58 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
haha.. tijdelijk.. dat is een gevaarlijk iets in Factorio... ;-)

Komt meestal neer op, ik bouw ondertussen wel ergens anders iets en vervolgens vergeet je het en draait het nog 100'den uren lang door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:32
Zoals eerder gezegd ook net begonnen met factorio (0.16 nog), wat een heerlijk spel. Ik snap nu al wat jullie bedoelen met "zelfs al pak je 2 keer de grootte van wat je denkt nodig te hebben, dan nog heb je immens veel plaats te kort".
Ik zit nu met zo'n spaghetti aan belts. Zalig compact allemaal en het werkt perfect voor een massa red & green science. Maar dan wil je dus wat uitbreiden voor de volgende science packs en moet je eigenlijk heel de base omgooien :-D
Ben nu begonnen om eens een iets grotere aanpak te bedenken en meer in gebieden werken dan alles op een hoop. Heb nu een smelting gebied, volgende stap is de intermediaire crafting te maken (copper wire, gears), en dan zo door te gaan naar eindproducten. Ik kom er wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Lointje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:13:
Zoals eerder gezegd ook net begonnen met factorio (0.16 nog), wat een heerlijk spel. Ik snap nu al wat jullie bedoelen met "zelfs al pak je 2 keer de grootte van wat je denkt nodig te hebben, dan nog heb je immens veel plaats te kort".
Ik zit nu met zo'n spaghetti aan belts. Zalig compact allemaal en het werkt perfect voor een massa red & green science. Maar dan wil je dus wat uitbreiden voor de volgende science packs en moet je eigenlijk heel de base omgooien :-D
Ben nu begonnen om eens een iets grotere aanpak te bedenken en meer in gebieden werken dan alles op een hoop. Heb nu een smelting gebied, volgende stap is de intermediaire crafting te maken (copper wire, gears), en dan zo door te gaan naar eindproducten. Ik kom er wel :P
Copper wire moet je alleen bij je eindproduct maken, die moet je nooit op banden gooien. Dat is dan een bottleneck.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:50
Zelfde geldt wat mij betreft voor gears (en nog een aantal andere kleine dingen): ter plekke maken en met 'n inserter van de ene assembler naar de andere gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
anboni schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:57:
Zelfde geldt wat mij betreft voor gears (en nog een aantal andere kleine dingen): ter plekke maken en met 'n inserter van de ene assembler naar de andere gooien.
Met gears zou het nog kunnen, maar met wire maak je van 1 copper 2 wire. Dat maakt het gewoon niet slim om op bandjes te gooien. Beter transporteer je dan gewoon het koper.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Klinkt logisch, bedankt voor de tip alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

heuveltje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:56:
[...]

[Afbeelding]

Problem solved :P

Jaja. ziet er niet uit. I Know. maar is maar tijdelijk (en al 40 uur tijdelijk :P) totdat ik ook eens op zonnepanelen moet overgaan. Maar das project voor morgen.
Eerst maar eens een fatsoenlijke stroom rode chips op gang krijgen
Is dat niet ernstig overkill? Ik heb in mijn game moeite om een centrale met 8 reactors flink te belasten. Meestal komen we niet verder dan een kwart van de capaciteit.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:57:
Gears juist wel. Je wil een zo groot mogelijke dichtheid van resources. Twee iron plates maakt 1 gear, dus dat is een verdubbeling van de dichtheid op de belt. Bij copper wire is het precies andersom, 1 copper plate geeft 2 copper wire.

@Blaat zodra je prod+speed modules gaat gebruiken gaat het hard met de vraag naar electriciteit :)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2019 09:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Blaat schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Is dat niet ernstig overkill? Ik heb in mijn game moeite om een centrale met 8 reactors flink te belasten. Meestal komen we niet verder dan een kwart van de capaciteit.
Een verbruik van tientallen GW's zit je zo op als je je basis redelijk groot maakt ;) Wat is de opbrengst van een 8-core reactor, 1GW?

Zodra mijn favoriete mods geupdate zijn ga ik een nieuwe map starten (met onder andere 5-tiers zonnepanelen, want de normale panelen kosten met veel te veel ruimte :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 20:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zelfs met alles ramvol met speed 3 modules en voldoende capaciteit om een constante stroom koper en ijzer treinen uit te laden en te verwerken komen we niet zo hoog.

Gebruiken jullie misschien electical furnaces? Wij niet aangezien kool toch geen probleem is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Blaat schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:21:
Zelfs met alles ramvol met speed 3 modules en voldoende capaciteit om een constante stroom koper en ijzer treinen uit te laden en te verwerken komen we niet zo hoog.

Gebruiken jullie misschien electical furnaces? Wij niet aangezien kool toch geen probleem is.
2x2 reactors zijn maar 1/2 GW hoor. Dus dit is net 2GW wat echt niet veel is.
Mijn basis is net aan het opschalen naar "megabase formaat"
(Moet eigenlijk een nieuwe reactor maken in 2x4 formaat, die zijn efficienter.)

Tegen de tijd dat dat draait zit je snel aan 10 GW
En inderdaad dat is met electrische overns en alles vol prod modules en gebeaconned.

Overigens ga je meestal voor electrische ovens vanwege de prod modules die je er in kunt steken, niet vanwege een kool tekort :)

Vraagje voor de LTN experts.
In Mijn belt based stations heb ik wat circuit magic toegevoegd waardoor alle kisten/treinen meer of min gelijk uitgeladen worden. Werkt prima, LTN werkt ook als een zonnetje.

Nu ben ik met bot based uitlaad stations begonnen. En nu gaat het fout, de achterste kisten worden veel sneller uitgeladen dan de voorste. Dus er word een trein opgeroepen door LTN terwijl de voorste kisten nog vol zittten. Die blijft vervolgens te lang op het station staan (want hij kan de voorste wagen niet unloaden) , om vervolgens te timeouten en nog steeds vol terug te rijden naar het Depot.

Alternatief is pas een nieuwe trein bestellen als de huidige voorraad op is, maar aangezien het vrij lang duurt voordat er een nieuwe trein volgeladen aankomt staat de fabriek dan vrij lang stil.

ik zie ff niet hoe dat op te lossen, behalve alle rode kisten door paarse vervang, maar dat zou weer een extra transport slag (=Extra ups) zijn. Iemand die daar een mooie oplossing voor heeft ?

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 12-03-2019 13:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
.oisyn schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Gears juist wel. Je wil een zo groot mogelijke dichtheid van resources. Twee iron plates maakt 1 gear, dus dat is een verdubbeling van de dichtheid op de belt. Bij copper wire is het precies andersom, 1 copper plate geeft 2 copper wire.
Het ligt er aan. Als je ook ijzer nodig hebt, maar niet een volle belt, kun je best lokaal tandwielen maken. Als je voor de tandwielen een tweede belt moet neerleggen, tsja, dan kun je ook best die belt vullen met tandwielen, scheelt weer ruimte 'op locatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Pff, het spel begint nu wel een beetje te frustreren. Ik had eerst een vrij simpel railnetwerk maar nu heb ik wat aangepast en nu constant deadlocks doordat treinen hele onlogische paden kiezen of constant een 'No path' melding. Waarschijnlijk komt het door een aantal driesprongen dus dan ga ik die maar aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://www.beern.ink/storage/factorio-trein-1.png

Dit is toch een juiste wijze voor het plaatsen van railsignals voor een passerstation?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
The_Worst schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:42:

Dit is toch een juiste wijze voor het plaatsen van railsignals voor een passerstation?
Ja, dit is een mogelijkheid en zou goed moeten zijn. Dat enkel-spoor mag dan geen 1-richting-signaal bevatten, anders doet ie het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Waarschijnlijk kun je beter ieder spoor een richting maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MG9pk2v.png

De C-tjes zijn chain signals. Het tussenliggende spoor geef je geen signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
anboni schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:50:
Waarschijnlijk kun je beter ieder spoor een richting maken:

[Afbeelding]

De C-tjes zijn chain signals. Het tussenliggende spoor geef je geen signals.
Chain signal is toch niet nodig? Dat zou beteken dat een trein niet naar boven mag rijden als er in het volgende inhaal-stuk een trein staat te wachten...
-- misschien toch wel handig... anders is het echt dead-lock-garantie

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 13-03-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Chain signal is toch niet nodig? Dat zou beteken dat een trein niet naar boven mag rijden als er in het volgende inhaal-stuk een trein staat te wachten...
-- misschien toch wel handig... anders is het echt dead-lock-garantie
Die chainsignal is nodig omdat ie anders voor het signal van het volgende passeerstation gaat wachten. Waardoor de trein die daar wegmoet dus niet wegkan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CappieL schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:03:
[...]

Dan mag ie toch ook juist niet naar boven rijden? :) Hij mag alleen doorrijden als dat vak leeg is.

Verder eens met @anboni, je moet de twee sporen eenrichtingsverkeer maken zodat er van beide kanten altijd gegarandeerd een trein door kan. Anders kun je het probleem krijgen dat er twee treinen naar boven staan te wachten op beide sporen, op een trein die naar beneden moet maar er dus niet door kan.

Overigens is het imho praktischer om meteen van begin af aan een dubbel spoor aan te leggen zodat je altijd eenrichtingsverkeer hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 13-03-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Momenteel doe ik het lekker lomp, met één verbinding per trein. Ben nog lang geen megabase aan het opzetten (juist vóór gele science) en dan lukt dat wel. Momenteel kruisen slechts twee rails zich op één punt. Zo kan het ook zolang ik niet hevig moet opschalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 13-03-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Je leest veel over gedoe met treinen. het is toch redelijk simpel.. Maar aan de andere kant, ik heb vroeger TTD/openTTD ook echt helemaal grijs gespeeld.. O-)
Mis echt wel de opties voor bruggen en/of tunnels.. Als dat ooit komt, man.. dan kan je pas mooie dingen weer maken met fly overs etc... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb eindelijk m'n 'Tec maniac' achievement gehaald. Laatste paar researches (1k science) duurde eeuwen, vraag naar gele science had ik onderschat. :)

Nu maar eens m'n science base ombouwen zodat ik een grotere opbrengst en optimale ratio krijg (voor de infinite researches; grotere 'artillery range' lijkt me geinig maar kost veel packs! :X).
Ik ga eerst maar eens voor een minimale setup met perfecte ratio.

Nuttig voor de andere beginners:
The ratio needed to keep science production in sync:
  • 5x science pack 1 (red) assemblers
  • 6x science pack 2 (green) assemblers
  • 12x science pack 3 (blue) assemblers
  • 5x military science pack (black) assemblers
  • 7x production science pack (purple) assemblers
  • 7x high tech science pack (yellow) assemblers
The list above assumes that the science packs are assumed to be produced from assembling machine 3, being produced at 75 items per minute without any beacons/modules.
Tot nu toe had ik duidelijk veel te weinig paars en geel, en liep ik te rotzooien met beacons/speed modules om het allemaal een beetje gelijk te krijgen.
Denk dat ik deze ratio wel ga doen met in alle assemblers 4x productivity modules 3. Stroom boeit niet en lagere snelheid maakt het aanleveren van materiaal makkelijker. Netto 20% minder producten per minuut maar 60 packs per minuut vind ik alsnog een hele verbetering. 8)

Vervolgstap is dan nog zorgen voor 60 white packs per minuut, per uur 3600 = 3,6 raket. (Dat klinkt voor mij nog best heftig aangezien m'n rockets met cargo tot nu toe heeeeeeel veel tijd hebben gekost... 8)7 )

Plan B:
Level 2 assemblers gebruiken voor de packs, zonder modules. Levert 45 per minuut (en scheelt stroom). Dan heb ik 2,7 raket per uur nodig en is later weer makkelijk op te schalen (ja, lach maar, jullie weten al dat dat achteraf nooit zo makkelijk blijkt als gedacht).

[ Voor 116% gewijzigd door Victorio op 14-03-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Victorio schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:54:

Nuttig voor de andere beginners:

The ratio needed to keep science production in sync:
  • 5x science pack 1 (red) assemblers
  • 6x science pack 2 (green) assemblers
  • 12x science pack 3 (blue) assemblers
  • 5x military science pack (black) assemblers
  • 7x production science pack (purple) assemblers
  • 7x high tech science pack (yellow) assemblers
The list above assumes that the science packs are assumed to be produced from assembling machine 3, being produced at 75 items per minute without any beacons/modules.
Wat ik vooral irritant vind, is dat je op een gegeven moment (zo rond blauw) hier en daar prod modules in gaat stoppen. Bij paars en helemaal geel is het bijna een no-brainer. Daarna nog beacons etc. Houd dan maar eens perfecte ratio's aan. Elke keer herberekenen? Of bij voorbaat berekenen op maximale beacons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
RoNoS schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Wat ik vooral irritant vind, is dat je op een gegeven moment (zo rond blauw) hier en daar prod modules in gaat stoppen. Bij paars en helemaal geel is het bijna een no-brainer. Daarna nog beacons etc. Houd dan maar eens perfecte ratio's aan. Elke keer herberekenen? Of bij voorbaat berekenen op maximale beacons?
Zonder beacons... scheelt een hoop geërger, (her)berekenen en het optimaal plaatsen van je beacons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:51

Soggney

Zeekomkommer

Is de ratios herberekenen niet een deel van de uitdaging? Je kan jezelf zo hard uitdagen als je wil. Maar als je efficient wil produceren, zal je het ook mogen uitrekenen.
Genoeg mensen die hele excel werkbladen maken om hun berekeningen (deels) te automatiseren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:36
Dit is precies waar tools zoals kirk voor zijn: https://kirkmcdonald.gith...3Q0yPEqlVRv8J/8gF//3gM8kv

Ik bereken een starter base op ~60spm.
Hier stop ik dan 3x prod en 1x speed in voor ~100 spm.
Dit zorgt voor evenveel input maar meer output,

Daarna bouw ik een nieuwe base op ~1000 spm

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Soggney schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:47:
Is de ratios herberekenen niet een deel van de uitdaging? Je kan jezelf zo hard uitdagen als je wil. Maar als je efficient wil produceren, zal je het ook mogen uitrekenen.
Genoeg mensen die hele excel werkbladen maken om hun berekeningen (deels) te automatiseren.
Helemaal mee eens, voor mij zit er juist ook lol in om dit zelf te berekenen. En ja, ik heb zo'n lompe Excel spreadsheet waar je het over hebt. Ontzettend veel plezier gehad aan het maken hiervan.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik ben voor de grap eens een wave defense scenario begonnen. Geeft toch een heel ander soort spel. Geen research (alles is vanaf het begin unlocked), maar best een behoorlijke druk om je defense snel op orde te krijgen en als je dat eenmaal hebt, krijg je al vrij snel flink sterkere biters voor je kiezen, waardoor je behoorlijk op je tenen kunt blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Handig... repair packs in roboports… maar hoe kun je voorkomen dat je roboorts opeens geen repair packs meer bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Als je de repairpacks in een rode kist plaatst (passive provider?), dan zullen de bots deze ophalen wanneer het nodig is.

Vaak plaats ik op tactische plaatsen groene kisten met onderhoudsmateriaal (repair packs, muren, turrets, powerlines, roboports), de bots hoeven dan minder ver te vliegen om de benodigde onderdelen op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Victorio schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:17:
Handig... repair packs in roboports… maar hoe kun je voorkomen dat je roboorts opeens geen repair packs meer bevatten?
Buffer chests op strategische plekken zetten.(*edit* dat zijn dus die groene chests die @Drumatiko noemt :P )

[ Voor 10% gewijzigd door anboni op 18-03-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Fabriek die repair packs maakt naast een roboport plaatsen, en die direct de repair packs in de roboport laten gooien.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Om die reden heb ik nooit begrepen waarom je uberhaubt repairpacks in roboports kan plaatsen.
Dacht in eerste instantie ook dat ze alleen daaruit repairpacks konden halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik mis een beetje de mogelijkheid om te zorgen dat je per roboport (bijvoorbeeld 'de buitenste' ports die je walls en turrets moeten kunnen herstellen) kunt instellen dat er in elke roboport minimaal 5 packs + 5 bots aanwezig moeten zijn. Dus niet in 1 port aan de linker kant van je base 50 packs en bots en de rest leeg zijn waardoor bots de bij elke aanval (van links/rechts) je base over moeten vliegen. Hoe verdeel je ze zodat je complete defence asap wordt hersteld?

[ Voor 12% gewijzigd door Victorio op 20-03-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Gewoon zorgen dat je totaal ruim voldoende construction bots hebt? :) Normaal gesproken worden de dichtstbijzijnde bots en packs op een repair afgestuurd. Zeker als je dat combineert met buffer chests, moet dat goed te doen zijn. Enige issue is misschien als je een heel grote blueprint in dezelfde logistics zone bouwt, dan worden ze waarschijnlijk daarheen weggeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:24:
Ik mis een beetje de mogelijkheid om te zorgen dat je per roboport (bijvoorbeeld 'de buitenste' ports die je walls en turrets moeten kunnen herstellen) kunt instellen dat er in elke roboport minimaal 5 packs + 5 bots aanwezig moeten zijn. Dus niet in 1 port aan de linker kant van je base 50 packs en bots en de rest leeg zijn waardoor bots de bij elke aanval (van links/rechts) je base over moeten vliegen. Hoe verdeel je ze zodat je complete defence asap wordt hersteld?
Kun je aan een roboport geen circuit draadje hangen om aantal bots uit te lezen ? Of is dat alleen voor globale aantallen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Kun je aan een roboport geen circuit draadje hangen om aantal bots uit te lezen ? Of is dat alleen voor globale aantallen ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WLtABeL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tt0HoBV.png

Dit is wat eruit komt aan waardes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:51

Soggney

Zeekomkommer

Is dat voor die ene groep aan roboports i.e. groen en/of oranje verbonden? of alle roboports ongeacht of ze verbonden zijn of niet?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

alle roboports in die logistieke zone, dus daar heb je niets aan voor verdelen robots :)
Meende even dat er ook nog een "read contents" optie was, maar blijkbaar niet.

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 21-03-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
RoNoS schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:54:
[...]
Ik heb toch nog even zitten rekenen om met een minimaal aantal assemblers (1 per kleur) tot een perfecte ratio te komen...

Dat was dus niet mogelijk... |:(
Als iemand een tip heeft om met een minimaal aantal assemblers alle packs te maken hoor ik het graag.

[ Voor 38% gewijzigd door Victorio op 23-03-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Je bedoelt minimaal aantal maar wel op hele cijfers uitkomende?
Of wat bedoel je exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Ik denk dat hij inderdaad de ratio bedoelt voor 1 assembler per science pack zodat ze allemaal evenveel packs produceren. Heel eenvoudig te schalen, wil je 60 packs/minuut doe je gewoon alles maal vier etc.
Wel mooie berekening, heb je hem al getest ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ja had m'n berekening getest maar door de PM3's kwam het niet uit zoals hoopte. Volgens mij is het onmogelijk om met 1 assembler per kleur op een perfecte ratio uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:49:
Ja had m'n berekening getest maar door de PM3's kwam het niet uit zoals hoopte. Volgens mij is het onmogelijk om met 1 assembler per kleur op een perfecte ratio uit te komen.
wiskundig gezien ,oet er een perfect ratio aantal zijn, kan alleen wel dat dat in de miljoenen loopt ;0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb opnieuw zitten rekenen om met een minimaal aantal assemblers (1 per kleur) tot een perfecte ratio te komen (met gebruik van speed modules):

•1x assembler3 voor science pack 1 (red): speed 1,25
•1x assembler3 voor science pack 2 (green) met 1x SM1: speed 1,5
•1x assembler3 voor science pack 3 (blue) met 3x SM2 en 1x SM3: speed 3
•1x assembler3 voor military science pack (black): speed 1,25
•1x assembler3 voor production science pack (purple) met 2x SM1: speed 1,75
•1x assembler3 voor high tech science pack (yellow) met 2x SM1: speed 1,75

Perfecte sync, geen overproductie, 15 packs per minuut en makkelijk op te schalen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
CappieL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:09:
[...]
Inderdaad overgaan op Nuclear Power. Je gaat de kolen nog wel nodig hebben om uiteindelijk olie uit te faseren.
Ik heb zowaar afgelopen weekend eindelijk eens nuclear power ontdekt! 8) In eerdere potjes had ik er wel eens mee zitten prutsen maar aangezien ik voorheen het 'Kovarex enrichment process' nooit had onderzocht, snapte ik niet hoe ik aan zoveel 235 kon komen. |:( Man man man… 2 centrifuges (met 2x PM3) en wat beacons met 2x SM3 maken binnen no time bergen aan 235. Heerlijk.

Nu pas valt het kwartje rondom 'Coal liquefaction'... Coal heb je sowieso nodig voor je plastic, granades en explosives, maar olie niet. Wow. Wat een shocking idee is dat na xxx uur Factorio! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:52
Met nuclear wilde ik in m'n huidige potje ook nog eens aan de slag gaan.
Merk wel dat het wel wat saai wordt als je de de 'starter area' (waar dus geen biters zitten) op maximaal zet.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je hebt absoluut geen kovarex nodig om een nuclear plant te draaien. Ik geloof dat het dan iets van 3 miners per 2 reactors is oid om die te blijven voeden. Je houd dan alleen na 10 uur een paar kisten U238 over :)

Kom er trouwens net achter dat je niet elke uranium mijner aan een LSD pijp hoeft te hangen. |:(
Als je de eerste er aanhangt, geeft ie het zelf door aan de rest :)

* heuveltje moet eens wat vaker random screenshots kijken.

[ Voor 53% gewijzigd door heuveltje op 25-03-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
heuveltje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:03:
Je hebt absoluut geen kovarex nodig om een nuclear plant te draaien. Ik geloof dat het iets van 3 miners per 2 reactors is oid om die te blijven voeden. Je houd dan alleen na 10 uur een paar kisten U238 over :)
3 centrifuges bedoel je? Dat kan inderdaad... Maar dat had ik toen niet echt door en ik ben wel van het recyclen... ;)
Mugwump schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:33:
Met nuclear wilde ik in m'n huidige potje ook nog eens aan de slag gaan.
Merk wel dat het wel wat saai wordt als je de de 'starter area' (waar dus geen biters zitten) op maximaal zet.
Ik had op m'n huidige potje ook de 'starter area' maximaal gezet. Maar op een gegeven moment komen ze echt wel op je af hoor. :) Totdat ik m'n steam engines/turbines had vervangen door nuclear, dat scheelt enorm veel pollution. Heb m'n artillery range inmiddels op level 3 wat wel erg lekker is: nests lekker lui vanuit je base afknallen voordat ze binnen je pollution area vallen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Victorio op 25-03-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:12:
[...]

3 centrifuges bedoel je? Dat kan inderdaad... Maar dat had ik toen niet echt door en ik ben wel van een recyclen... ;)
nee echt 3 miners, want centrifuges kun je onbeperkt bijzetten.
Dus je word zonder kovarex uiteindelijk gelimiteerd door hoeveel ore je per seconde kan mijnen, maar met een veldje van 14 mijners kun je dus al een 8 core Nuclear centrale draaiend houden.

Ik vind solar nogal bewerkelijk, dus nuclear is meestal het eerste wat ik opzet na blauwe science.

Over ironisch gepsproken. Ik nu aan het overschakelen ben naar "groene" solar , en omdat mogelijk te maken heb ik mijn oude kolencentrales maar weer opgestart. Puur om van het hout af te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Victorio schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:12:

[...]

Ik had op m'n huidige potje ook de 'starter area' maximaal gezet. Maar op een gegeven moment komen ze echt wel op je af hoor. :) Totdat ik m'n steam engines/turbines had vervangen door nuclear, dat scheelt enorm veel pollution. Heb m'n artillery range inmiddels op level 3 wat wel erg lekker is: nests lekker lui vanuit je base afknallen voordat ze binnen je pollution area vallen. :)
Klopt, maar ik speel het wel redelijk casual en priegel vaak maar een beetje in plaats van enorme treinnetwerken die grondstoffen aanleveren en dergelijke. Begon ook al vrij vroeg met solar, dus de uitstoot van m'n steam engines / turbines is beperkt. Gewoon maar flink doorbouwen dus. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hoeveel van jullie hebben de moeite genomen om een 'smart' nuclear power setup te maken (met bijvoorbeeld een timer die om de 200s kijkt of steam < 5k en dan pas weer 1 cell plaatst), in plaats van je reactors continue van uranium fuel cells te voorzien?
Ik heb gelezen dat een slimme setup max. 80% aan cells kan besparen maar ach, die 18 cells per reactor per uur valt nog wel eenvoudig op te hoesten voor een enkele 2x2 of 2x3 setup...

Overigens is deze manier, op basis van het verwijderen van de lege cell, ook wel slim:
"Optimal usage of fuel for nuclear power"
Maar hiermee heb je na verloop van tijd minimaal 2.4k steam (=inhoud van je cell chest?) in je storage tanks...?

[ Voor 29% gewijzigd door Victorio op 26-03-2019 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
Nooit de moeite genomen.. het is niet als of je snel een tekort krijg aan uranium.. Als je eenmaal dat kovorex proces hebt lopen heb je voor altijd genoeg :-) zo niet, build more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53
ProudElm schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:44:
Nooit de moeite genomen.. het is niet als of je snel een tekort krijg aan uranium.. Als je eenmaal dat kovorex proces hebt lopen heb je voor altijd genoeg :-) zo niet, build more!
Ja, hier ben ik het ook wel mee eens. Gewoon opbranden die handel! Zelfs in mijn 1k SPM basis ben ik nog steeds niet door mij eerste patch van 8M uranium heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hmmm ok. Ik heb dat trucje uit het cookbook gisteravond nog wel even getest en het werkt wel perfect...

Je kunt de inserter die lege cells verwijdert ook simpelweg rechstreeks koppelen aan een steam storage tank en instellen hoeveel steam je minimaal op voorraad wil houden voordat de lege cell eruit gaat (en 1 nieuwe erin)… (Daardoor hoef je in je req.chest ook maar 1 cell op voorraad te hebben.)
Afhankelijk van je aantal reactors komt de boel snel weer op stoom en kan je best een tijdje zonder actieve cell voordat je steam op raakt (afhankelijk van het aantal storage tanks).
Scheelt al snel 50% aan cells per uur en het kost dus slechts 2 groene draadjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:30:
Hmmm ok. Ik heb dat trucje uit het cookbook gisteravond nog wel even getest en het werkt wel perfect...

Je kunt de inserter die lege cells verwijdert ook simpelweg rechstreeks koppelen aan een steam storage tank en instellen hoeveel steam je minimaal op voorraad wil houden voordat de lege cell eruit gaat (en 1 nieuwe erin)… (Daardoor hoef je in je req.chest ook maar 1 cell op voorraad te hebben.)
Afhankelijk van je aantal reactors komt de boel snel weer op stoom en kan je best een tijdje zonder actieve cell voordat je steam op raakt (afhankelijk van het aantal storage tanks).
Scheelt al snel 50% aan cells per uur en kost maar 2 draadjes. :)
Heb er voor normaal gebruik nooit iets mee gedaan, je komt toch om in het uranium,
En iets met reservoirs zijn slecht voor ups enzo :P

Wel ooit een setup gemaakt waarbij een aantal remote bases van stroom voorzien waren via een paar turbines onsite. Alle stoom daarvoor werd centraal gemaakt, maar die hoefde maar af en toe aan te springen.

Dus wat circuits aan elkaar geknoopt, dat ie maar om de 14 minuten keek of er te weinig stoom was, en zo ja er 1 cel in mikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gisteren ook voor het eerst maar eens aan het klooien geweest met nuclear. Heb maar even ergens online een blueprintje voor een kovarec cycle vandaan gejat. Nu nog even wachten tot ik genoeg U-235 heb om het proces op gang te brengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:03:
Kom er trouwens net achter dat je niet elke uranium mijner aan een LSD pijp hoeft te hangen. |:(
Als je de eerste er aanhangt, geeft ie het zelf door aan de rest :)
* heuveltje moet eens wat vaker random screenshots kijken.
Dan moeten de miners dus wel side-by-side staan, meestal houd ik 1 tile spacing ertussen (kan ik er nog leuk tussendoor lopen), dan gaat die vlieger natuurlijk niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
CappieL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Dan moeten de miners dus wel side-by-side staan, meestal houd ik 1 tile spacing ertussen (kan ik er nog leuk tussendoor lopen), dan gaat die vlieger natuurlijk niet meer op.
1 word: Pipes!

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Dan moet je er pijpjes tussendoen, en kun je er nog steeds niet doorheenlopen :)
Maar ik zet ze altijd direct langselkaar. das 33% meer opbrengsst. en ik kom zelden terug als een mijnveld eenmaal loopt :)
Mugwump schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:56:
Gisteren ook voor het eerst maar eens aan het klooien geweest met nuclear. Heb maar even ergens online een blueprintje voor een kovarec cycle vandaan gejat. Nu nog even wachten tot ik genoeg U-235 heb om het proces op gang te brengen. :P
Ieder zijn eigen ding natuurlijk, dis puur voor mijn eigen nieuwschierigheid.
Kun je uitleggen waarom ?
Voor mij is het meest leuke gedeelte juist het uitzoeken hoe zoiets zou moeten werken. Beetje klooien met inserters. Ik zou juist willen dat ik mijn brein kan resetten en weer opnieuw beginnen met puzzelen.
Ik heb nooit zogoed begrepen waarom je die fast wil overslaan, en wat dan de lol nog is van domweg blueprints downloaden en droppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:22:
[...]
Dan moet je er pijpjes tussendoen, en kun je er nog steeds niet doorheenlopen :)
Maar ik zet ze altijd direct langselkaar. das 33% meer opbrengsst. en ik kom zelden terug als een mijnveld eenmaal loopt :)
Hoe regelen jullie trouwens de toevoer van H2SO4 naar je uranium-erts mijn? Een stationnetje met een opslagtank die gevoed wordt door een single-wagon treintje die alle mijnen afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alle mijnen? Ik heb typisch maar 1 mijn, dat levert meer dan genoeg uranium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
CappieL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Hoe regelen jullie trouwens de toevoer van H2SO4 naar je uranium-erts mijn? Een stationnetje met een opslagtank die gevoed wordt door een single-wagon treintje die alle mijnen afgaat?
Ik heb wel genoeg aan de dichtstbijzijnde uraniummijn. En die is doorgaans op pijp-afstand (hihi). Dus gewoon pijpje trekken vanaf de main base.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Bart ® schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Ik heb wel genoeg aan de dichtstbijzijnde uraniummijn. En die is doorgaans op pijp-afstand (hihi). Dus gewoon pijpje trekken vanaf de main base.
Ik heb altijd de gewoonte om mijn raffinaderij te verplaatsen, ver weg (buiten pijp-afstand) van mijn main-base omdat dit zoveel pollution geeft. Dan zijn treintjes al gauw noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
CappieL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:44:
[...]

Ik heb altijd de gewoonte om mijn raffinaderij te verplaatsen, ver weg (buiten pijp-afstand) van mijn main-base omdat dit zoveel pollution geeft. Dan zijn treintjes al gauw noodzakelijk.
Ik heb geen arbo wetgeving ingesteld op mijn planeet dus pollution maak ik me niet druk om :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
heuveltje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:22:
[...]

[...]

Ieder zijn eigen ding natuurlijk, dis puur voor mijn eigen nieuwschierigheid.
Kun je uitleggen waarom ?
Voor mij is het meest leuke gedeelte juist het uitzoeken hoe zoiets zou moeten werken. Beetje klooien met inserters. Ik zou juist willen dat ik mijn brein kan resetten en weer opnieuw beginnen met puzzelen.
Ik heb nooit zogoed begrepen waarom je die fast wil overslaan, en wat dan de lol nog is van domweg blueprints downloaden en droppen
In het geval van Kovarec is het ook klooien met circuits en dergelijke omdat je de U-235 recyclet en enkel nieuwe U-238 toevoegt. Dat was me even teveel gedoe om zelf uit te zoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Da's toch hartstikke simpel? Ik stop de 235 in een kistje met 2 uitgaande inserters. Een gaat de centrifuge in, de andere gaat het verdere proces in op voorwaarde dat er meer dan 10 235 in dat kistje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

CappieL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:39:
[...]

Een trein die continu rijd tussen "acid Pickup" en "Acid Drop off"
En dan op verschillende plekken(uranium mijn, batterijen fabriek, blauwe chips etc..) een "acid drop off" station dat pas aangaat als er minder dan 6k acid in de tank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
heuveltje schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:26:
[...]
Een trein die continu rijd tussen "acid Pickup" en "Acid Drop off"
En dan op verschillende plekken(uranium mijn, batterijen fabriek, blauwe chips etc..) een "acid drop off" station dat pas aangaat als er minder dan 6k acid in de tank zit.
Zo fiets ik m ook ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
Ben deze week begonnen met factorio :-) fantastisch !!!

Een kleine vraag waar ik mee zit, hoe kan je op een single belt verschillende goederen laten lopen ? bv link coal en rechts erts ? Ik slaag er alleen maar in dat op een enkele kant van de belt te krijgen. Dit door de splitters te gebruiken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

FightingFalcon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:18:
Ben deze week begonnen met factorio :-) fantastisch !!!

Een kleine vraag waar ik mee zit, hoe kan je op een single belt verschillende goederen laten lopen ? bv link coal en rechts erts ? Ik slaag er alleen maar in dat op een enkele kant van de belt te krijgen. Dit door de splitters te gebruiken ...
Dat doe je met inserters (die leggen altijd aan de far side of the belt)
of door sideloaden (1 belt dwars op de zijkant van de andere belt aan laten lopen)
trouwens goed om te weten dat splitters altijd de items op dezelfde kant van de belt houden.
Afbeeldingslocatie: https://wiki.factorio.com/images/Transport_belts_merge.gif

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 29-03-2019 23:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Victorio
M'n 2x2 setup binnen m'n stroom en roboport grid. :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/924834998253723817/679A9FDBFE330F670734A5FE905ED6FE8155C0C6/?imw=1024&imh=575&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true

[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 30-03-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Gisteravond maar even de Circuit veteran 3 (Produce 25k advanced circuits per hour) en Computer age 3
(Produce 5k processing units per hour) achievements gehaald. (Haal je na verloop van tijd natuurlijk vanzelf wel een keertje maar ik had zin om m'n assemblers even te laten vlammen.)

Nu de Iron throne 2 en 3 nog (Produce 200k/400k iron plates per hour).

Wat is jullie furnace setup? Kleine 2x12 setjes zodat je gele belts vol kan leggen of grotere/snellere varianten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
Omdat het kan?
Factorio - Bad Apple!!
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=1652759748

[ Voor 15% gewijzigd door Victorio op 04-04-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 20:48
Victorio schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:45:
Nu de Iron throne 2 en 3 nog (Produce 200k/400k iron plates per hour).

Wat is jullie furnace setup? Kleine 2x12 setjes zodat je gele belts vol kan leggen of grotere/snellere varianten?
Ik heb dit gedaan met bot based electric furnaces, dus ore naar requester chest en dan plates naar provider chest.
400k/uur valt wel mee in daadwerkelijke hoeveelheden: 8.4 yellow belts in/output met 195 electric furnaces.
Ga je ze vullen met productivity modules en beacons gaat het al rap sneller met minder furnaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ShitHappens schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:16:
[...]

Ik heb dit gedaan met bot based electric furnaces, dus ore naar requester chest en dan plates naar provider chest.
400k/uur valt wel mee in daadwerkelijke hoeveelheden: 8.4 yellow belts in/output met 195 electric furnaces.
Ga je ze vullen met productivity modules en beacons gaat het al rap sneller met minder furnaces.
waarom gele belts, is net 2 of 3 blauwe belts. klinkt als een peuleschil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb de Iron throne 2 en 3 (produce 200k/400k iron plates per hour) gehaald met 4 fast belts... :)
Precies 400k in 60 minuten (op het eind wat modules gebruikt toen het krap leek te worden).

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/968745693823878295/3C065B4D6B270D9E16C772358948A0532D72A327/?imw=1024&imh=575&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=true

[ Voor 60% gewijzigd door Victorio op 08-04-2019 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
Mijn eerste raket is ondertussen ook gelanceerd. Mijn omvorming tot modulaire base is er nooit van gekomen, de spaghetti werd gewoon italiaanser met elke upgrade dat ik deed :-D De ratio's werden door modules rechtgetrokken maar het was mijn eerste run.
Ik heb wel een beter idee nu hoe ik het volgende keer ga aanpakken. Het zal terug vanaf 0 worden, want hierop voortbouwen is toch alles neergooien. Plus deze keer ga ik geen peaceful mode nemen.
Fijn spel :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Victorio
Lointje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:50:
Ik heb wel een beter idee nu hoe ik het volgende keer ga aanpakken.
Ons allen bekend... :)
IceTeaGX schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:32:
Nou, eerste n-de potje uitgespeeld. Tijd voor een tweede n+1-de met een iets verstandigere aanpak. :P
Factorio in a nutshell...

[ Voor 38% gewijzigd door Victorio op 10-04-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Dat neem ik me ook elke keer voor, maar elk "n-1 potje" eindigt op dezelfde manier...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
Bij mij hielp het om een sacred path aan te maken. Nilous heeft hier videos over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 22:34
Sporedd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:31:
Bij mij hielp het om een secret path aan te maken. Nilous heeft hier videos over
sacred (>>Heilig), niet secret ;)
Dat helpt inderdaad enorm.

KatrineOfSky had laatst ook een goede opmerking in een van haar video's.
Als je een BUS maakt, zorgt dat je de bus maar aan 1 kant gebruikt.

Op die manier kan je aan de andere kant van de bus altijd uitbreiden. (door bv. de bus zelf uit te breiden)
Maar zo kan je ook halverwege de bus een 'refill' doen. Bouw een treinstation of whatever, en gebruik splitters om de bus weer 'vol' te maken.(dat ik daar niet eerder aangedacht heb!! 8)7 maar ga niet meer opnieuw beginnen. (voorlopig XD ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
demonic schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:39:
[...]
Als je een BUS maakt, zorgt dat je de bus maar aan 1 kant gebruikt. Op die manier kan je aan de andere kant van de bus altijd uitbreiden. (door bv. de bus zelf uit te breiden) Maar zo kan je ook halverwege de bus een 'refill' doen.
Precies de oplossing voor mijn geklooi probleem in m'n huidige base! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Niet perse nodig als je een grid gebruikt, mijn bus is 1 grid, hierin is ruimte voor uitbreiding.
Ik kan dus als op row 2 mijn bus is, row 1 en 3 gebruiken om in te bouwen.
Wanneer je alles aan 1 kant bouwt wordt je basis zo lang ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sinds deze week vanilla 0.17 ook maar opgepakt. Ben over het algemeen zeer positief over de veranderingen :). Wel stoor ik me aan een aantal dingetjes:
  • Research queue *O* Maar waarom kun je de volgorde niet aanpasen :'(
  • Research queue is default pas zichtbaar als je de eerste rocket hebt gelanceerd. Nu kun je 'm al eerder aanzetten bij het aanmaken van een nieuwe map, maar waarom niet gewoon een setting ipv een map instelling?
  • De train GUI is nu fullscreen. Vast fijn voor mensen met een ~24" monitor, maar op mijn 43" 4k scherm zit ik daar niet echt op te wachten...
  • De hotkeys mbt planner werken op zich wel fijn, maar het is een beetje quirky dat je voor de decontruction planner en upgrade planner eerst het item in je inventory moet stoppen voor je filters aan kunt passen. Ik wil die dingen helemaal niet bewaren, geef me gewoon een globale setting.
  • Het is niet mogelijk om je clipboard gewoon in een blueprint om te zetten, of wel?
  • Ook vreemd: de planner icons in de quickbar werken niet voordat je blueprints hebt geunlockt, maar de bijbehorende hotkeys werken wel gewoon. Ik snap best dat je ze default uit zet, maar geef me op z'n minst de optie om het aan te zettten.
  • Iron sticks voor medium en big power poles :(. Ik kon die dingen altijd gewoon snel handcraften. Ik heb geen zin om een voorraad sticks mee te zeulen, dus dan zit ik daar weer de hele tijd op te wachten. Ik snap best dat ze die wat zinniger wilde maken, maar ik had ze liever helemaal zien verdwijnen.
  • VehicleSnap moet in vanilla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
.oisyn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:27:
maar het is een beetje quirky dat je voor de decontruction planner en upgrade planner eerst het item in je inventory moet stoppen voor je filters aan kunt passen. Ik wil die dingen helemaal niet bewaren, geef me gewoon een globale setting.
Ik wil juist wel verschillende filters voor de deconstruction planner. Ik heb er op m'n hotbar eentje gelinkt die alleen trees en rocks markeert, daarnaast heb ik er eentje die roboports en powerpoles blacklist (gebruik ik om een tijdelijke basis snel op te ruimen zonder power of logistics network te onderbreken). Zou bijzonder onhandig zijn om dat iedere keer in een of andere globale setting aan te moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:42:
[...]

Ik wil juist wel verschillende filters voor de deconstruction planner.
Wat ik suggereer verhindert jou toch niet om dat te doen dan? ;)
Ik heb er op m'n hotbar eentje gelinkt die alleen trees en rocks markeert, daarnaast heb ik er eentje die roboports en powerpoles blacklist
Maar dan zeul je dat item toch de hele tijd mee? Tenminste, ik mocht zo'n planner niet in mijn hotbar stoppen, ik moest 'm eerst in mijn inventory gooien.
.edit: ah hij kan natuurlijk ook in de BP library, daar had ik nog niet aan gedacht.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
.oisyn schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:46:
[...]

Wat ik suggereer verhindert jou toch niet om dat te doen dan? ;)
De term 'global setting' hint naar een enkele instelling :)
Maar dan zeul je dat item toch de hele tijd mee? Tenminste, ik mocht zo'n planner niet in mijn hotbar stoppen, ik moest 'm eerst in mijn inventory gooien.
.edit: ah hij kan natuurlijk ook in de BP library, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ohja, BP library had ik inderdaad ook niet aan gedacht, ik sleep ze inderdaad gewoon in m'n inventory mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:05:
[...]

De term 'global setting' hint naar een enkele instelling :)
Ja, eentje waar de deconstruction planner mee gemaakt wordt als je alt-D doet. Dat wil niet zeggen dat een individuele deconstruction planner geen eigen settings kan hebben :)

Maar ik realiseer me dat ik mijn oude workflow toepas op het nieuwe design, terwijl de redenen om dat te doen nu niet meer bestaan :). Ik beperkte me tot 1 planner die ik in de hotbar gooide omdat ik idd die kostbare inventoryspace niet wilde verkwansen. Maar tegenwoordig kun je ze direct linken naar en BP library, en met meer dan 2 regels aan hotbar kun je prima een hele rij inrichten met alleen maar vooringestelde deconstruction/upgrade planners en blueprints :)

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
Ook vreemd: de planner icons in de quickbar werken niet voordat je blueprints hebt geunlockt

Dit is aan te zetten in je settings geloof ik.

Wel raar dat daar inderdaad niet de queue bij zit...

Nu is auto research nog steeds handiger, maar goed :-)

[ Voor 29% gewijzigd door Sporedd op 12-04-2019 15:13 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 55 Laatste