Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jep, dat was juist handig om van die troep af te komen als je wisselde naar hogere tier items, kon je die dingen mooi door je smelters gooien
Binnenkort mijn eigen (lokale) recylce mod maar even fixen zodat die ook die troep slikt
[ Voor 2% gewijzigd door MatHack op 27-02-2019 13:54 . Reden: Laatste reactie van .oisyn niet gezien... ]
There's no place like 127.0.0.1
Cunning linguist.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2019 14:15 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom de moeite ? gooi het in een kist, en vergeet het voor de rest van je leven..oisyn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:15:
Recycle is misschien wat overkill maar gewoon een incinerator die deels ook brandstof kost (en veel pollution geeft) zou misschien wel handig zijn
En anders waarom verbranden, maak er gewoon landfill van
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Waarom houden sommige mensen niet van rommel? Daarom dus
goed idee voor de landfill idd, op den duur heb je heel wat troep en je kan ook perfect een oceaan dempen met oude inserters en gewoon raw oresheuveltje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:27:
[...]
Waarom de moeite ? gooi het in een kist, en vergeet het voor de rest van je leven.
En anders waarom verbranden, maak er gewoon landfill vandoen we in het echt ook
Tips voor beginners? Heb wel wat ervaring met tycoon/logistics/management games zoals Transport Fever, Rise of Industry en Production Line maar dit is toch nog net iets anders.
Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb
De eerste keer kloot je altijd wat aan, wees niet bang om gewoon een nieuwe game te starten. En als je denkt 'zo heb ik genoeg ruimte', neem het dan nog 2x zo ruim.Dr.Gordon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:40:
Deze nu ook gekocht. Ik kijk er naar uit!
Tips voor beginners? Heb wel wat ervaring met tycoon/logistics/management games zoals Transport Fever, Rise of Industry en Production Line maar dit is toch nog net iets anders.
Cunning linguist.
Dr.Gordon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:40:
Neem ontslag, breek je relatie af, en informeer je naasten over ja aanstondige afwezigheid. Dat is de enige goede tip die ik kan gevenTips voor beginners?
En dan is het nog niet genoegBart ® schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:57:
En als je denkt 'zo heb ik genoeg ruimte', neem het dan nog 2x zo ruim.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2019 20:00 ]
Tip? Zet een alarm om het uur... Zo verlies je de tijd niet uit het oog.Dr.Gordon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:40:
Heb deze game gekocht Eind December. Zit ondertussen al op 200 uren. En ik ben normaal geen echte "gamer".
Het is nooit ruim genoeg, maar dan kun je in ieder geval iets langer vooruit.oisyn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:59:
[...]
[...]
Neem ontslag, breek je relatie af, en informeer je naasten over ja aanstondige afwezigheid. Dat is de enige goede tip die ik kan geven
[...]
En dan is het nog niet genoeg
Cunning linguist.
Je kunt meteen alles proberen op te zoeken online, maar het is leuker om het in het begin zelf uit te vogelen, opnieuw opbouwen wanneer je iets beters bedenkt/uit vind.Dr.Gordon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:40:
Pas wanneer je echt problemen hebt met mechanics oid online opzoeken. En wellicht wanneer je voor de zoveelste keer hetzelfde nog eens moet opzetten om dan eens online te kijken in welke verhouding en opstelling je het kunt doen.
Dit klinkt herkenbaar!.oisyn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:59:
Neem ontslag, breek je relatie af, en informeer je naasten over ja aanstondige afwezigheid. Dat is de enige goede tip die ik kan geven
Al heel wat HoI IV, EU IV en Stellaris achter de kiezen en daar is dat ook 'nog 5 minuten' - *5 uur later*
Steam ID: Dr.Gordon - PSN: Dr_Gordon17 Cooler Master MasterCase Maker 5 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | AMD Ryzen 5 2600X | NZXT Kraken X52 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1070 | XFX 550 | Corsair Vengeance 16 Gb
Veel plezier met het ontdekken van het spel. Tip: pak een pen en blocknote erbij, kies iets uit wat je wilt maken, en ga vervolgens uitpluizen welke subproducten je allemaal nodig hebt (vervolgens logische plek zoeken voor je assembling machine, en met lopende banden spullen naar de machine brengen).Dr.Gordon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:40:
De eerste ronde zou ik overigens in peacefull mode doen met resources op high, je hebt dan alle tijd van de wereld om alles te ontdekken
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Ben benieuwd.. Heb het snel opgestart en al wat rond gekeken.. En tot nu toe..

Ik vind die nieuwe GUI nog niks eerlijk gezegd.. Maar ja, alle verandering is eng en moeilijk en wat niet nog meer.. Vanavond dus maar eens er lekker voor gaan zitten
Ben wel heel benieuwd verder naar alle QoL updates die er in zitten, had de lijst willen doornemen, maar jemig.. wat is die lang!
Maar, ik vermoed dat de conclusie vanavond al snel omslaat naar ->

slot 1-5: 1-5
slot 6-10: shift + 1-5
toolbar 1-10: ctrl + shift + 1-0
In mijn optiek switch je veel minder vaak van toolbars dan dat je de achterste 5 items van je toolbar wil pakken.

Worden toolbars die je maakt, nu bewaard door je games heen? Dat zou wel tof zijn :-)
Maar hoe verwijder je een ingestelde shortcut uit een quickbar (page)?
[ Voor 17% gewijzigd door Victorio op 28-02-2019 10:42 ]
Middle mouse button (aka klikken met je scroll wheel). Dat is dezelfde knop als dat je voorheen werd gebruikt voor het instellen/verwijderen van filters.Victorio schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:45:
Eens. Overigens bedoelde ik met 'intuïtief' dat de werking en gebruik t.o.v. de oude versie (die inderdaad irritant was) niet zo eenvoudig uit te vogelen is zonder extra uitleg. Na het lezen van die blog snap ik de werking eindelijk.
Maar hoe verwijder je een ingestelde shortcut uit een quickbar (page)?

Oh lol, het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik dood ging sinds dat filter er is (ik heb niet zo heel veel gespeeld in 0.16) maar ik gebruik ook altijd de onderste rijenProudElm schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:36:
ah.. Ik gebruikte de filters ook veel in me inventory.. de onderste rijen. Duurde even voordat ik door had waarom die niet bleven bestaan als je dood ging.. ik gebruikte de onderste 2 rijen daar voor, maar die zijn natuurlijk extra door je Mk2.. foutje..
Bedankt! Gisteren even begonnen met de introduction campaign (is vernieuwd dacht ik)Drumatiko schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:59:
[...]
Veel plezier met het ontdekken van het spel. Tip: pak een pen en blocknote erbij, kies iets uit wat je wilt maken, en ga vervolgens uitpluizen welke subproducten je allemaal nodig hebt (vervolgens logische plek zoeken voor je assembling machine, en met lopende banden spullen naar de machine brengen).
De eerste ronde zou ik overigens in peacefull mode doen met resources op high, je hebt dan alle tijd van de wereld om alles te ontdekken
En die zet je wel goed op weg vind ik als beginner. Ik zal alleen eens moeten kijken hoe die nieuwe toolbar/quickbar werkt want las dit hier nu net en ik bedenk met net dat ik eigenlijk altijd via de inventory ging zoeken en daaruit resources ging halen zoals burner inserters en furnaces.

nu je het zo zegt is het eigenlijk best wel een rare keuze.
er is op reddit een post geplaatst met veel info over de nieuwe toolbar:
https://www.reddit.com/r/..._to_the_new_quickbar_017/
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Maar Ik moet zeggen dat ik die gui eerlijk gezegd maar heel lelijk vind.
zowel kwa kleurstelling, opmaak en " opmeuk voor de leuk"
De oude verdiende ook geen schoonheidsprijs, maar die was duidelijk "designer art"
Navenant ze hier zoveel moeite in hebben gestoken vind ik het resultaat maar minimaal !
[ Voor 2% gewijzigd door heuveltje op 28-02-2019 15:46 . Reden: met dank aan .oisyn ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

(klik voor grotere versie)
Bugje gevonden: kniestuk wordt geblokkeerd (rechts van de screenshot is enkel woestijn, dus geen andere vloeistof/knie). Ik zie dat er een patch in de wacht staat, als de bug morgen nog steeds aanwezig is zal ik er een melding van maken

Edit: Yup, patch 0.17.3 fixt die bug:
[ Voor 14% gewijzigd door Drumatiko op 28-02-2019 22:21 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
In 0.17 heb ik mijn map nu aangemaakt met dezelfde slider settings (frequency: laagste setting, size/richness: hoogste setting). Dit levert, buiten de starting patches van kleiner 5M, patches op van 100-150M

Niet helemaal wat ik in gedacht had voor mijn railworld. Ik denk dat ik maar een nieuwe map ga beginnen met de setting voor richness iets lager ingesteld

Wat blijft het toch een lollig spel

Das nou al de 2e keer dat er een mijn stilvalt
Expected resources: <niets>
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2019 00:41 ]
Wacht, misschien begrijp je me verkeerd. De rechter miner heeft geen resources meer om te minen, de 4 vakjes waar hij op staat zijn opgemined. Hij heeft nog wel wat coal in de burner zitten, wat hij verbrandt voor energie, maar hij doet niets meer omdat er niets te doen valt.
De linker zit zonder fuel, omdat hij geen coal meer krijgt aangeleverd van de rechter.
2500 uur ervaring zei je toch?
[ Voor 110% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2019 01:01 ]
Overigens word mijn nuchtere ass net gekicked door de tutorial

Je was me voor. Ik heb die 4 ook zojuist gehaald.Drumatiko schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:47:
Hoppa, 4 achievements afgetikt, nu verder met de achievement voor zonnepanelen en de massa-productie achievements
Dus vandaar mijn vraag of er wellicht een aardige behulpzame Tweakers is die mij hierbij kan helpen? Dan zou ik gewoon via een bankoverschrijving wat geld overmaken, de behulpzame Tweaker bestelt de shirts, en stuurt die vervolgens op naar mij. Het kost wat moeite, dus wellicht kan ik dan een beetje geld boven de kostprijs erbij doen, als beloning.
Ik zou het erg op prijs stellen als er iemand is die hiermee wil helpen.
Ik kan me goed voorstellen dat je door de aliens wordt gekilled op een gegeven moment, die waves zijn behoorlijk groot op het laatstheuveltje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:30:
Overigens word mijn nuchtere ass net gekicked door de tutorial

De tutorial is alleen nog niet bepaald geschikt voor echt nieuwe playersMatHack schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:05:
De tutorial is nu in ieder geval een stuk beter/leuker dan de versie hiervoor.
Ja volgens mij ook..oisyn schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:48:
Was dat niet ctrl-klikken op de map?
Cunning linguist.
Ctrl + Click op de map van de train GUI. De sneltoets is configureerbaar in de Controls settings, maar het is minder duidelijk dat je in de map van de train GUI moet klikken..oisyn schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:48:
Was dat niet ctrl-klikken op de map?
Shift + Click op een station op de map in de train GUI voegt een station permanent toe aan de lijst (niet zeker of dat een nieuwe feature is).
Kun je nadat je een nieuw spel bent begonnen eigenlijk nog nagaan welke instellingen je precies gebruikt hebt, qua terrain en enemies enzo?
Ik ben nu.deze aan het spelen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| >>>eNptUjFIw1AQvbMGawVRKIig0qGTUBF1cJD+r4uDOIq6WdtfCNRG 0nZQER0UHBQXF110tQU3B3EpCKKgIDq5VVwcFBVBF6H+S/5PS/DgLi/ 3cvfu/g9AOzQCApSKRUYebExaiYxEcYAyJw8lrcVFYccsW5SKvV66OW kXUiJmmRk3u+6Uh0RWLCzF5hM5QSkAYPQMmraV9XcwcnkrK+qljLwtR M4tdL2lYCeyZmHBV8sAV43p/vWNHiCvrkGkWiWXqCJFyR3jHFDmtBnJ jJlOA0RGpY+RACKuhE/Gn5b3GLrf9HEFPlRm5lxlKpsKzJQU2LpQgB9 qsKbBLsdBx75YDbhaedlZiQR5DbjkBpGIO2+nRz+X5Tj+Hn/eT87PMT S7pybbCu9xSTfJAmzwwsE+2ZneAHTPClPUI8PbG7JXhgZVhCnwYRnKE wHAtlaJjrZliHSBHi2u24Q5ph371ps8a/DA/HtEOY5Q8x4KVxQcQW8y VHCWu0RnjZWlA1Avn6otd60VL+qkfTNE9QxD/J8VfJlo3cGHSCflhZe AN4Q8wbsm/SbvNkC8939AR/iy+Q9dFKpK<<< |
[ Voor 63% gewijzigd door anboni op 03-03-2019 13:20 ]
Tnx CTRL klik inderdaad. Vreemd dat er daar dan weer nergens een knop voor te vinden isMatHack schreef op zondag 3 maart 2019 @ 07:43:
[...]
Ctrl + Click op de map van de train GUI. De sneltoets is configureerbaar in de Controls settings, maar het is minder duidelijk dat je in de map van de train GUI moet klikken.
Shift + Click op een station op de map in de train GUI voegt een station permanent toe aan de lijst (niet zeker of dat een nieuwe feature is).
Werkt op zich leuk.
Alleen helaas zet ie de wachtregel op alleen 5s wachten.
Helaas kan je het niet aanpassen. overigens is de gedachte waarom het 5seconde is wel logisch.heuveltje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Alleen helaas zet ie de wachtregel op alleen 5s wachten.Ik zou juist graag de "blijf daar tot ik zeg dat je wegmoet" regel hebben gezien...
Het idee is dat je in een random voorbij rijdende trein kan instappen, ergens naar toe kan gaan. en dat die daarna zijn route weer vervolgd.
Wat ik doe als ik de trein wil laten wachten is, ik voeg de extra wachtregel toe "wait for passenger".
Snap ik, al blijft die regel er vervolgens wel instaan, terwijl je trein weer wegrijddemonic schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:23:
[...]
Helaas kan je het niet aanpassen. overigens is de gedachte waarom het 5seconde is wel logisch.
Het idee is dat je in een random voorbij rijdende trein kan instappen, ergens naar toe kan gaan. en dat die daarna zijn route weer vervolgd.
Wat ik doe als ik de trein wil laten wachten is, ik voeg de extra wachtregel toe "wait for passenger".
Maar ik had graag mijn "Engineering trein" op die manier bestuurd, en die moet dan niet wegrijden
Als het goed is, zodra de 'tijdelijke' stop is uitgevoerd en de trein verder gaat, dan verdwijnt die tijdelijke stop (en daarmee ook de wachtregel, of snap ik je niet?)heuveltje schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:12:
[...]
Snap ik, al blijft die regel er vervolgens wel instaan, terwijl je trein weer wegrijd
Maar ik had graag mijn "Engineering trein" op die manier bestuurd, en die moet dan niet wegrijden
je engineerings trein geen stations geven. dus letterlijk leeg. dan rijdt die niet weg
Ha je hebt gelijk. ik dacht dat het anders was omdat ik behoorlijk wat temp stations in mijn lijstje had.demonic schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:03:
[...]
Als het goed is, zodra de 'tijdelijke' stop is uitgevoerd en de trein verder gaat, dan verdwijnt die tijdelijke stop (en daarmee ook de wachtregel, of snap ik je niet?)
je engineerings trein geen stations geven. dus letterlijk leeg. dan rijdt die niet weg
Maar dat is dus waarschijnlijk omdat ik de trein op manual zet voor die 5 sec om zijn.
"je engineerings trein geen stations geven"
Daar ben ik nu mee begonnen. maar je hebt een paar stations die je heel vaak bezoekt (engineering loading bay. ding waar je nu mee aan het klooien bent, station wat op mysterieuze wijze ijzer in mijn ltn wagons laat zitten) en die wil je eigenlijk wel gewoon klikbaar hebben ipv ze elke keer op de map op te zoeken.
Het helpt ook niet dat mijn map gewoon absurd groot is omdat ik de settings in rso wat overdreven heb
1st world problems galore

edit: zo simpel... in de Config.ini aanpassen

[ Voor 27% gewijzigd door CappieL op 05-03-2019 22:12 ]
Deze keer heb ik een paar doelen waar ik mijzelf aan probeer te houden namelijk;
1. Raket lanceren (ben namelijk nog nooit zover gekomen hehe)
2. Zoveel mogelijk lokaal maken en geen grote "bus" met alles erop
3. Niets online opzoeken maar zelf uitzoeken en proberen
4. Efficiëntie komt later wel
De reden van deze doelen is dat ik gewoon een keertje het spel wil "uitspelen" in plaats van elke keer rond de vierde research tier te stoppen.
En ik wil proberen mij niet tegen te laten houden door het in één keer goed/efficiënt te willen doen. Dit houdt voor mij in dat ik veel online zoek naar templates/guides en niet aan spelen meer toe kom omdat minder dan efficiënt niet goed genoeg is zeg maar
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Als ik zo de screenshots zie, zit ik precies wel nog in v0.16, terwijl jullie allemaal spreken van 0.17. Steam is nochtans up to date. Is die 0.17 nog een experimental beta, of mis ik ergens iets?
edit: indien ja, enig idee wanneer de officiele update gepland is?
[ Voor 6% gewijzigd door Lointje op 06-03-2019 09:19 ]
Factorio kennende komt het uit wanneer het uit komt.. Geen pijp op te trekken!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 0.17 nog nauwelijks heb aangeraakt.. Ik ben eerst druk op Astroneer uit te spelen.
"When its done" wat meestal toch wel een paar maanden is.Lointje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:18:
Ik heb het spel zaterdag ook gekocht, ondanks dat ik wist wat voor time-sink het gaat worden. Gelukkig had ik mijn wekker gezet voor het uur dat ik naar vrienden moest vertrekken of ik was er twee uur te laat aangekomen ^^ Heb er alvast geen spijt van, hier ga ik veel plezier aan beleven!
Als ik zo de screenshots zie, zit ik precies wel nog in v0.16, terwijl jullie allemaal spreken van 0.17. Steam is nochtans up to date. Is die 0.17 nog een experimental beta, of mis ik ergens iets?
"When it's ready"Lointje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:18:
Verwijderd
Vaak als ik me wekker zet om op tijd naar bed te gaan is het ineens 4 uur later en moet ik binnen een paar uur al weer opstaanLointje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:18:
Ik heb het spel zaterdag ook gekocht, ondanks dat ik wist wat voor time-sink het gaat worden. Gelukkig had ik mijn wekker gezet voor het uur dat ik naar vrienden moest vertrekken of ik was er twee uur te laat aangekomen ^^ Heb er alvast geen spijt van, hier ga ik veel plezier aan beleven!

Gigantische timesink! Maar verdorie wat is het leuk zeg!
Ik kan verschrikkelijk genieten van het uitpluizen van de meest efficiente setups voor verschillende dingen. Als alles eenmaal draait kan ik ook uren kijken naar hoe goed mijn creatie werkt, het verveelt nooit!
Mijn laatste kindje in ons potje is het volledig aanleggen van de logistiek achter het minen van uranium, het verwerken in centrifuges, verrijken met een Kovarex setup, maken van reactor fuel en een massive overdosis aan kerncentrales maken.
Ik heb de uranium verwerking alleen een beetje overgedimensioneerd blijkbaar. 1 gewone centrifuge en 1 Kovarex centrifuge zijn blijkbaar voldoende voor de 8 reactors die ik heb staan. Ik heb er echter 8 van elk. Dat wordt nuclear bombs maken!
Genieten. Ik ben lange tijd niet meer zo verslaafd geweest aan een spel. Heerlijk!
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Dat heeft mij maar 1000 uur gekostWhySoSerious schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:16:
Ok, waarom kom ik pas na >200 uur in dit spel achter hoe vet flamethrower-turrets zijn?
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=66050
Kunnen sommige devs nog wat van leren
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik heb na het lezen van dit topic mijn nieuwe basis wat ruimer opgezet zodat ik ook wat meer kan experimenteren met treinen. Grootste probleem met treinen was dat als ik 2 soorten grondstoffen in één wagon had er na een tijdje één grondstof de volledige wagon in beslag nam waardoor de productie stokte en de wagon ook niet meer leegraakte. Je kan dit natuurlijk ook voorkomen door per grondstof een station te bouwen (een leuk idee voor de toekomst) maar dit was voor mijn huidige opzet onhandig. Ik hoopte dat ik dit kon oplossen met het logistieke netwerk en ook dit was mogelijk. De inserters heb ik nu me verbonden aan het treinstation zodat de inserter de inhoud van de trein kan uitlezen en stopt met inladen bij een bepaalde hoeveelheid.
Dit zal voor de doorgewinterde Factorio-speler peanuts zijn maar voor mij als newbie.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
let op dat je met trein uitlezen gelijk de data voor heel de trein uitleest. En dus niet per wagon. Dus bij meerdere wagons kan het nog steeds zo zijn je uiteindelijk 1 wagon vol hebt met 1 zooi. Ik gebruik meestal de filter optie (en practisch altijd gewoon verschillende stations)The_Worst schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:48:
Nu ook al weer een tijdje aan het prutsen met 0.17. Ik had met 0.16 net de robots en treinen net een beetje onder controle en toen gestopt met spelen.
Ik heb na het lezen van dit topic mijn nieuwe basis wat ruimer opgezet zodat ik ook wat meer kan experimenteren met treinen. Grootste probleem met treinen was dat als ik 2 soorten grondstoffen in één wagon had er na een tijdje één grondstof de volledige wagon in beslag nam waardoor de productie stokte en de wagon ook niet meer leegraakte. Je kan dit natuurlijk ook voorkomen door per grondstof een station te bouwen (een leuk idee voor de toekomst) maar dit was voor mijn huidige opzet onhandig. Ik hoopte dat ik dit kon oplossen met het logistieke netwerk en ook dit was mogelijk. De inserters heb ik nu me verbonden aan het treinstation zodat de inserter de inhoud van de trein kan uitlezen en stopt met inladen bij een bepaalde hoeveelheid.![]()
Dit zal voor de doorgewinterde Factorio-speler peanuts zijn maar voor mij als newbie.
Wist ik niet, ideaal!anboni schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:04:
Je kunt ook item filters in die wagons (en eigenlijk alle containers) zetten, zodat een bepaald slot alleen maar door het gekozen item gevuld mag wordenMiddle-click op een container slot.
Kijk, dit zijn nou van die kleine handige tips!Drumatiko schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:13:
En je kunt die filter-slots ook kopiëren met ctrl (net als de recepten in assembler machines), dat scheelt je een berg klikwerk
Ja klopt dat had ik al wel door. Ik heb nu nog maar maximaal 2 wagons dus daar had ik nog geen problemen mee.heuveltje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:25:
[...]
let op dat je met trein uitlezen gelijk de data voor heel de trein uitleest. En dus niet per wagon. Dus bij meerdere wagons kan het nog steeds zo zijn je uiteindelijk 1 wagon vol hebt met 1 zooi. Ik gebruik meestal de filter optie (en practisch altijd gewoon verschillende stations)
Overigens, als je treinen halverwege het spel langer maakt, vergeet dan niet de stoplichten te verplaatsen indien nodig.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Chain signals are your friendThe_Worst schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Overigens, als je treinen halverwege het spel langer maakt, vergeet dan niet de stoplichten te verplaatsen indien nodig.Ik had er een paar vastzitten in een deadlock.
Projectje voor vanavond.
Prima tip, maar voor het geval mensen denken, waarom werkt dit voor mij niet: het is Shift, niet CtrlDrumatiko schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:13:
En je kunt die filter-slots ook kopiëren met ctrl (net als de recepten in assembler machines), dat scheelt je een berg klikwerk
[ Voor 6% gewijzigd door MatHack op 07-03-2019 17:50 . Reden: verduidelijking ]
Tot mijn stomme verbazing heb je nog gelijk ook, ik zou kunnen zweren dat ik altijd ctrl gebruikte (dank!).MatHack schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:49:
[...]
Prima tip, maar voor het geval mensen denken, waarom werkt dit voor mij niet: het is Shift, niet CtrlEn dan van de ene wagon naar de andere kopiëren
Blijkbaar is mijn factorio speelstijl ook al volledig geautomatiseerd in mijn bovenkamer
Heel herkenbaarDrumatiko schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:22:
[...]
Tot mijn stomme verbazing heb je nog gelijk ook, ik zou kunnen zweren dat ik altijd ctrl gebruikte (dank!).
Blijkbaar is mijn factorio speelstijl ook al volledig geautomatiseerd in mijn bovenkamer
Je kan er altijd voor zorgen dat de minimale afstand tussen twee (normale) signals altijd groter is dan de grootste lengte van je trein.The_Worst schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:05:
[...]
Wist ik niet, ideaal!
[...]
Kijk, dit zijn nou van die kleine handige tips!![]()
[...]
Ja klopt dat had ik al wel door. Ik heb nu nog maar maximaal 2 wagons dus daar had ik nog geen problemen mee.
Overigens, als je treinen halverwege het spel langer maakt, vergeet dan niet de stoplichten te verplaatsen indien nodig.Ik had er een paar vastzitten in een deadlock.
Dus als je langste trein bijvoorbeeld 1 locomotief en 4 wagons is, dan moet je dat als kleinste afstand doen. Dan verklein je de kans op deathlocks significant.
Maar dan vertraag je de treinen ook behoorlijk, want moeten ze continu op elkaar wachten ook al rijden ze in een rechte lijn. en dat word alleen maar erger als je langere treinen krijgtkolonist2 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:33:
[...]
Je kan er altijd voor zorgen dat de minimale afstand tussen twee (normale) signals altijd groter is dan de grootste lengte van je trein.
Dus als je langste trein bijvoorbeeld 1 locomotief en 4 wagons is, dan moet je dat als kleinste afstand doen. Dan verklein je de kans op deathlocks significant.
Je moet alleen zeker weten dat je tussen 2 kruisingen niet een trein half op beide kan hebben. Dus als de ruimte tussen die 2 korter is dan 1 trein, chain signals gebruiken
Ook al spelen we deze 1e playthrough op peaceful mode het gebeurt te vaak dat de trein per ongeluk een biter aanrijdt en dat deze losgaan op de trein en/of spoorlijn.
Het gaat om een behoorlijke afstand en tot nu toe ben ik halverwege gekomen door alle nesten dichtbij de spoorlijn kapot te nuken. Werkt op zich goed ware het niet dat het nogal resource (met name U235) intensief is. Ik ben 45-ish nukes verder nu.
Zijn er betere manieren? Turret creep met een blueprint is wat ik vaak tegen kom, maar is dat echt sneller dan nuken?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Artillerie is altijd handig, alleen heb je dan vaak het probleem dat ze pissed of worden en alsnog vanalles gaan aanvallen. Andere is idd powerarmor volladen met defense en shields, en dan gewoon rondrennenBlaat schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:17:
Wat is volgens jullie de meest efficiente manier om biters te clearen als je een spoorlijn naar een enorme resource patch wil leggen?
Ook al spelen we deze 1e playthrough op peaceful mode het gebeurt te vaak dat de trein per ongeluk een biter aanrijdt en dat deze losgaan op de trein en/of spoorlijn.
Het gaat om een behoorlijke afstand en tot nu toe ben ik halverwege gekomen door alle nesten dichtbij de spoorlijn kapot te nuken. Werkt op zich goed ware het niet dat het nogal resource (met name U235) intensief is. Ik ben 45-ish nukes verder nu.
Zijn er betere manieren? Turret creep met een blueprint is wat ik vaak tegen kom, maar is dat echt sneller dan nuken?
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 08-03-2019 13:38 ]
Vul je tank met cannon shells, uranium ammo (kan je toch maken van je overschot van u-238) en eventueel nog flamethrower ammo en gaan met de banaan! En je kan altijd de inventory van de tank gebruiken om spullen mee te nemen om de nieuwe basis aan te leggen
Ik heb bijna alle techs minimaal t/m level 2, ben nu bezig met de laatste 2 waarvoor space science nodig is (artillery range en -speed). Ben ik dan klaar of moet ik alle finite/infinite techs ook echt maxen tot het 'hoogste' level?
Je hebt alle research nodig tot het punt waar er witte-space-science nodig is.Victorio schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:10:
Weet iemand wat minimaal nodig is voor de 'tech maniac achievement'?
Ik heb bijna alle techs minimaal t/m level 2, ben nu bezig met de laatste 2 waarvoor space science nodig is (artillery range en -speed). Ben ik dan klaar of moet ik alle finite/infinite techs ook echt maxen tot het 'hoogste' level?
Victorio schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:10:
Weet iemand wat minimaal nodig is voor de 'tech maniac achievement'?
Komt uit de officiële 0.17 wiki. Als ik het zo lees zou je em al moeten hebben.Tech maniac
Research all technologies.
Completing infinite technologies of any level is not required for Tech maniac. All non-infinite levels of technologies that have infinite continuations are still required.
Misschien een bug?
Edit: verkeerde gelezen, mijn fout.
[ Voor 2% gewijzigd door Tripple20 op 10-03-2019 13:36 . Reden: Foute informatie ]
Dat wordt lastig he, ze zijn niet voor niets infinite...Victorio schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:10:
Ben ik dan klaar of moet ik alle finite/infinite techs ook echt maxen tot het 'hoogste' level?
Cunning linguist.
Zo lees ik het niet, hij zegt minimaal lvl 2, maar dat is niet per se op het niveau waar infinite research begint. Je moet echt doorresearchen tot (en met) je op het niveau zit waar het infinite-symbool verschijnt. Zo heb je dus bijvoorbeeld Robot follower count 7 nodig.Tripple20 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:25:
[...]
[...]
Komt uit de officiële 0.17 wiki. Als ik het zo lees zou je em al moeten hebben.
Misschien een bug?
[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2019 13:34 ]
Je hebt helemaal gelijk. Ik haalde dingen door elkaar..oisyn schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:28:
[...]
Zo lees ik het niet, hij zegt minimaal lvl 2, maar dat is niet per se op het niveau waar infinite research begint. Je moet echt doorresearchen totdat je op het niveau zit waar het infinite-symbool verschijnt.

Hebben ze dat wat aangepast in .17 ?kolonist2 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:26:
Tanks schalen (qua damage) ook goed met de research.
Vul je tank met cannon shells, uranium ammo (kan je toch maken van je overschot van u-238) en eventueel nog flamethrower ammo en gaan met de banaan! En je kan altijd de inventory van de tank gebruiken om spullen mee te nemen om de nieuwe basis aan te leggen
Probleem met die tank wat ik altijd had, was dat met wat upgrades dat het kanon best sterk was.
Maar je kon je armor niet upgraden.
Dus zodra je om wat voor reden dan ook stilstond (als je weer eens tegen de enige steen op het hele scherm aanreed

Weet niet of dat met tank versus steen ook zo is?