“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Chest waar het item al in zit > Filtered Chest > Any Chest
Don't trust an atom, they make up everything.
Het is wat meer opzet werk, maar je hebt niet het risico dat je stations vervuild raken.
Momenteel inderdaad 4 lijnen als volgt:RoNoS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:59:
2x2 (dus totaal 4 lijnen lopen?) is niet voldoende?
Hoeveel treinen heb je dan? Heb je genoeg signalen staan?
Ik kan met 2x1 (een lijn heen, eentje terug) al erg veel treinen laten rijden hoor.
Wel genoeg stackers voor de laad en los locaties neergooien, zodat de treinen niet de doorgaande route blokkeren.
--------\------------/--------->
---------\----------/---------->
<-------\----------/-----------
<--------\--------/------------
Mogelijk dat de verbinding onderling voor een bottleneck zorgt (zal daar me signals op moeten aanpassen). Maar op sommige stukken lijkt het erop dat die 2 lines 1 kant op niet voor voldoende doorvoer zorgen?
Eigenlijk wil ik naar zoiets toe. Misschien niet omdat het moet, maar meer omdat het kan

[ Voor 8% gewijzigd door NL-RaVeR op 23-01-2019 13:10 ]
Probeer dat te verminderen. Maak bijv. van 1 druk kruispunt 2 t-splitsingen. Dat kan een hoop doorvoer schelen. En check je signals. Heb je veel chain signals achter elkaar? Zorg dat je ook genoeg train signals tussendoor hebt.
Heb je bij kruispunten genoeg signalen staan? Of moet de trein die rechtdoor wil (en zou kunnen) wachten op een trein op tegengestelde richting omdat de overweg geen signals heeft?
Laat anders een printscreen zien van je bottleneck.
Dit zorgt er voor dat afslaande treinen op de buitenste lanes rijden, en doorgaande treinen op de binnenste.
Dit lost veel vertraging op!
Jep daar staat de V voor ;-). Nadeel is wel dat je red en green door je hele netwerk moet hangen.ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:16:
VTN was toch puur vanilla?
Ik weet nog niet het nut er van? Ik heb nu smelters offsite. Dus al mijn ore treinen wachten daar indien nodig in een stacker.. De plates gaan per trein naar de MB, en wachten daar weer indien nodig in een stacker.. Verder olie offsite, idem..
Of me treinen nu in een depot wachten of in een stacker.. dat maakt in mijn opzet niet uit
Met LTN/VTN maak je al je treinen general purpose, in plaats van dedicated voor één simpele route. Hiermee zorg je dat je niet voor élke resource/treinroute een overhead nodig hebt, maar één gedeelde overhead. Als je copper plate demand omhoog gaat, gaan de extra treinen gelijk daarheen, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dit zorgt er dan weer voor dat het hele systeem minder treinen nodig heeft, en wat beter gebalanceert blijft. Minder bottlenecks met minder performance impact en minder rondrijdende treinen.ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:40:
Dat heb ik al :-)
Ik weet nog niet het nut er van?
Edit: Typo
Misschien dan toch eens induiken. Dat zou het aansluiten van nieuwe outposts een stuk makkelijker maken.

Ik zie het net andersom.Xtrafris schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:34:
[...]
Met LTN/VTN maak je al je treinen general purpose, in plaats van dedicated voor één simpele route. Hiermee zorg je dat je niet voor élke resource/treinroute een overhead nodig hebt, maar één gedeelde overhead. Als je copper plate demand omhoog gaat, gaan de extra treinen gelijk daarheen, zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dit zorgt er dan weer voor dat het hele systeem minder treinen nodig heeft, en wat beter gebalanceert blijft. Minder bottlenecks met minder performance impact en minder rondrijdende treinen.
Die extra treinen stonden gewoon geparkeerd in een stacker, dus daar had je geen last van.
normaal rijden je treinen Provider>Mijn. Nu rijden ze Depot > provider > Mijn .
Dus 50% meer treinverkeer.
Je hebt dus minder treinen nodig. Maar je knooppunten worden veel zwaarder belast.
Nu moet ik wel zeggen dat alle depots bij mij dezelfde naam hebben. Je kunt dat misschien verminderen, door je treinen handmatig te gaan verdelen tussen depots. Maar dat doet imho nou net het voordeel van LTN teniet
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dit is met VTN niet helemaal waar. Hier is het geregeld per grondstof.Xtrafris schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:34:
[...]
Met LTN/VTN maak je al je treinen general purpose,
Voordelen:
Je Supply stations hebben allemaal dezelfde naam, en alleen active zijn wanneer ze genoeg grondstoffen hebben. Een nieuwe iron plates supply is dus enkel een copy paste actie.
Je demand stations hebben allemaal dezelfde naam, En doen alleen een request wanneer ze onder een ingesteld threshold zijn. Wanneer ik dus een sub factory toevoeg, hoef ik enkel een Iron supply station te kopiëren, dan zit deze direct in het netwerk.
Voor meer info:
https://www.reddit.com/r/...ain_network_by_haphollas/
Eén van de fijnste dingen van LTN vind ik dat je nooit meer hoeft te klooien met het instellen van trein routes, als je uitgebreid hebt kijk je gewoon of de stacker bij je Depot(s) nog treinen beschikbaar hebben. Is dat niet het geval, klap er een paar bij, stuur ze naar t depot, en gaan met die banaan
Whoops, nooit met VTN gewerkt, ik dacht dat het meer op LTN leek.Sporedd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:54:
[...]
Dit is met VTN niet helemaal waar. Hier is het geregeld per grondstof. (...)
[ Voor 21% gewijzigd door Xtrafris op 23-01-2019 14:58 ]
Voor je demand is dat dus niet meer nodig: het station is niet active wanneer er geen demand is.ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:56:
Voor mij zou het alleen prettiger/makkelijker/sneller zijn kwa supply stations. Verder moet je nog steeds stackers hebben voor je demand en een stacker als depot.
Ik heb nu max 9 iron outpst met tig treinen en een yard. Dus als een mijn leeg is, stuur ik alles naar de yard.. verwijder de oude outpost en maak een nieuwe. oude naam terug en gaan..
LTN kun je het limiet aan treinen instellenProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:01:
ja.. maar als die actief wordt gaan er joost mag weten hoeveel treinen er heen.. dus je wil daar wel iets voor hebben.. dus een stacker.. Althans, zo had in het begrepen vanuit die post en YT-film.
Ik heb nu max 9 iron outpst met tig treinen en een yard. Dus als een mijn leeg is, stuur ik alles naar de yard.. verwijder de oude outpost en maak een nieuwe. oude naam terug en gaan..
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ja klopt, het "reserveren" van een delivery is het centrale probleem dat opgelost moet worden om dynamisch trein gedrag mogelijk te maken. Je kan een station wel aanzetten, maar als je maar twee terinladingen nodig hebt, hoe stop je dan de andere 8, zonder het station uit te zetten en de twee treinen die onderweg zijn halverwege te laten stranden op je main bus.ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:01:
ja.. maar als die actief wordt gaan er joost mag weten hoeveel treinen er heen.. dus je wil daar wel iets voor hebben.. dus een stacker.. Althans, zo had in het begrepen vanuit die post en YT-film.
Zo bekeken is VTN een erg indrukwekkend systeem. Ik heb er een poosje op zitten knarsen, maar zag niet echt een manier om t te doen, zelfs niet conceptueel.
Nee daar zorgt VTN ook voor, er gaat maar 1 trein heen ( of er moet demand zijn voor 2 treinen )ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:01:

[ Voor 17% gewijzigd door NL-RaVeR op 23-01-2019 22:28 ]
ik hanteer meestal, when in doubt, add chain :-) Moet wel zeggen dat sinds je die kleuren ziet het een stuk makkelijker is geworden op die blogs te zien. Bij jouw t-splitsing is alles 1 blok. Er kan dus maar 1 trein tegelijk er zijn..
Cunning linguist.
Nu is hele hele kruispunt geblokkeerd:NL-RaVeR schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:27:
Hierbij mijn T-section en X-section. Zoals je ziet zijn de signals niet echt handig wat alleen maar voor opstoppingen zorgt momenteel. Bij de T-section zie je ook hoe mijn rechte stukken eruit zien, met af en toe van die cross sections. Dat zijn iig slechte onderdelen in deze setup, dus die moet ik echt aanpassen.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Alle rode lijnen is waar nu geen trein kan rijden.
Voeg wat chain signals toe, dan kunnen de treinen die elders rijden (en dus niet het spoor kruisen waar je trein nu op staat) gewoon doorrijden.

Misschien wat overkill, maar speel een beetje met signals, voeg er op z'n minst 1 toe op elk spoor. (elke verbinding)
Als je een signal in je hand hebt en je hoovert over het spoor, zie je ook dat het spoor gekleurde lijntjes krijgt. Nu zul je zien dat het gehele kruispunt 1 kleur is. Probeer zo veel mogelijk om kruisingen een eigen gekleurd stuk te geven.
Voor:NL-RaVeR schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:27:
Hierbij mijn T-section en X-section. Zoals je ziet zijn de signals niet echt handig wat alleen maar voor opstoppingen zorgt momenteel. Bij de T-section zie je ook hoe mijn rechte stukken eruit zien, met af en toe van die cross sections. Dat zijn iig slechte onderdelen in deze setup, dus die moet ik echt aanpassen.

Na:

Op deze splitsing heb ik 21 chain signals toegevoegd. Dan is er al een stuk betere doorstroming.
Maar vooral ook zelf lekker mee spelen en klooien. Als jij 8 (of 16, of 256) lijnen wilt neerleggen moet je dat lekker doen, maar als je het kruispunt niet signalt, blijf je dezelfde problemen houden.
edit: Ik zie nu zelf dat dat blauwe blok in het midden nog wel een issue is. Ook de rode 'lane switchers' zijn niet ideaal. Als er 2 treinen beide rechtdoor willen, moeten ze op elkaar wachten. Ook daar zou je signals moeten plaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door RoNoS op 24-01-2019 11:29 . Reden: Toevoeging ]
Gisteren gewerkt aan de blue science. En de bijbehorende red circuits en steel smelting.
Deze sluis ik dan voor de helft door naar mijn starter bus en voor de helft naar de nieuwe science productie.
Zodoende maak ik nu green en red circuits off site.
Deze dus uit mijn starter fabriek gehaald. Deze ruimte ingezet om blue circuits te maken.
Hierdoor heb ik mijn module productie flink kunnen opschalen.
Dat was hard nodig aangezien de steel smelting production modules gebruik!
Ik zit alleen nog te denken welke modules ik in de iron smelters moet hangen.
Deze inserten direct in de steel smelter, met 2 production modules heb je dan dus een 20% over productie.
Ik denk dat ik het maar zo laat, dan werken die smelters maar niet 100%
Wat je evt. zou kunnen doen is naast de directe invoer, ook een belt laten lopen en daar de overflow op laten uitkomen. Dan na elke 5e smelter een 6e voor de overflow.
Dus dan heb je voor 5 ijzer smelters 6 staal smelters staan.
Edit: Of meer speedmodules in je staal smelters (evt. mbv. beacons) waardoor je weer beter uitkomt.
[ Voor 14% gewijzigd door RoNoS op 24-01-2019 12:49 ]
Hmm dan wordt het herhalen van de blueprint een stuk lastiger.RoNoS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
Dan na elke 5e smelter een 6e voor de overflow. Dus dan heb je voor 5 ijzer smelters 6 staal smelters staan.
Screenshot uit een eerdere save (blueprint on request)

Let vooral even op de speciaal voor jullie toegevoegde lampjes!
Dat is zonde ik maak liever uit 5 plates 20% meer staal dan dat dit sneller wordtRoNoS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
Edit: Of meer speedmodules in je staal smelters (evt. mbv. beacons) waardoor je weer beter uitkomt.
Hij is inderdaad volledig prod modules met beacons nu.
[ Voor 24% gewijzigd door Sporedd op 24-01-2019 14:27 . Reden: Screenshot toegevoegd ]
Hieronder nog enkele "voorbeelden" hoe ik het zelf doe:NL-RaVeR schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:27:
Begin van mijn spoorinfra is linksonder te zien (nog geen stations, enkele ruimte voor sporen)

Kruispunt (welke ook misbruikt wordt als T-stuk

Wisselstuk:

Keerstuk:

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Waarom heb je er voor gekozen om vanaf beide sporen te kunnen keren? Als er vlak voor een wisselstuk zit, zou alleen het binnenste spoor toch voldoende moeten zijn?Drumatiko schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:45:
[...]
Hieronder nog enkele "voorbeelden" hoe ik het zelf doe:
Begin van mijn spoorinfra is linksonder te zien (nog geen stations, enkele ruimte voor sporen)
[Afbeelding]
Kruispunt (welke ook misbruikt wordt als T-stuk)
[Afbeelding]
Wisselstuk:
[Afbeelding]
Keerstuk:
[Afbeelding]
Klopt, ik heb hier echter voor gekozen om het fool-proof te maken (in mijn geval geen overbodige luxeEvilbee schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:40:
[...]
Waarom heb je er voor gekozen om vanaf beide sporen te kunnen keren? Als er vlak voor een wisselstuk zit, zou alleen het binnenste spoor toch voldoende moeten zijn?

Ik zit er nog over na te denken om het rail-systeem dusdanig aan te passen dat de sporen op rechte stukken bijna strak tegen elkaar aan liggen (betekend dat ik een verloopstuk moet maken voor aansluiting op het standaard kruispunt). Zeker wanneer je een groot stuk water tegenkomt is het opvullen van water met 'landfill' een behoorlijk langdurige exercitie.
Geef maar een seintje als er interesse is voor mijn blueprint-boek, dan upload ik die ergens.

Zoals je ziet kan er 1 trein wachten voor de 3 stations. dit is tot nu toe afdoende.
[ Voor 15% gewijzigd door Sporedd op 25-01-2019 15:46 ]
En ook maar ff een screenshot erbij, want dat zien we graag hier
[ Voor 27% gewijzigd door NL-RaVeR op 28-01-2019 22:42 ]
Ik heb de YT bekeken, de savefile bekeken. Maar ik vind het niet erg handig. Als alle requesters uit staan maar er is genoeg ore in de providers, dan gaan de treinen wel daar heen, kunnen vervolgens alleen naar depot en weer naar de provider. Dus dat schiet niet op.. Of ik zie het verkeerd, maar zels op de savegame van die YT'er zie ik dat gebeuren.

Dan liever een grote stacker voor me smelters en daar de volle treinen parkeren tot er weer een station ore nodig heeft. De mijnen staan toch stil als er >50k ore beshikbaar is.
Full cargo AND green signal > 0

Maar dan staan me treinen te wachten bij de mijnen.. Daarom, vroeg of laat moeten ze ergens wachten.. Dus waarom dan niet vol bij de smelters.. meest logisch plek voor de noodzakelijk buffer
Ik gebruik on site smelting dus dat probleem heb ik niet.
maar ik zie niet in hoe je anders makkelijk een many to many relatie kan maken?
ProudElm schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:25:
Die zag ik ja. Maar ik kreeg nergens in de gaten waar dat green signal vandaan kwam..![]()
Maar dan staan me treinen te wachten bij de mijnen.. Daarom, vroeg of laat moeten ze ergens wachten.. Dus waarom dan niet vol bij de smelters.. meest logisch plek voor de noodzakelijk buffer
Zorg dat je tussen de eigenlijke wissel en dat stukje om baan te veranderen, genoeg ruimte overlaat om een trein tussen te laten. Dan kan je dat als een los blok behandelen, dat zal je throughput al iets verbeteternNL-RaVeR schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:31:
@Drumatiko Ik heb schaamteloosjou ontwerpen overgenomen (alleen rails iets verder uit elkaar) en dit werkt erg goed! Treintjes lopen nu een stuk beter door en nu langzaam alles aan het vervangen op de map en er meteen concrete onder aan het gooien
En ook maar ff een screenshot erbij, want dat zien we graag hier
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 29-01-2019 12:46 ]
Ik kon niet zo snel vinden wie dat signaal verstuurde.Sporedd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:35:
Deze komt vanuit je netwerk.
Ik gebruik on site smelting dus dat probleem heb ik niet.
maar ik zie niet in hoe je anders makkelijk een many to many relatie kan maken?
Ik ook niet. Ik heb nu gewoon mijn mijnen genummerd, zodra er 1 leeg is, stuur ik alle (2-6 stuks) treinen naar mijn yard. Ruim ik de mijn op, bouw elders een nieuwe. Geef hem weer de zelfde naam en ik stuur de treinen er weer op af. Dit werkt voor mij het makkelijkst. En ze wachten dus vol bij de smelters. Dus aan de hand van die stacker daar kan ik ook vrij snel zien of er een tekort aan zit te komen. Verder hou ik in het productie scherm de productie en consumptie van de verschillende ores in de gaten. Kun je redelijk een trend uit halen of het weer outpost tijd wordt
Het kan ook prima op die manier, moet je zelf zorgen dat als er een nieuw station is er nieuwe treinen worden gemaakt, en moet je die ook zelf weer gaan zeggen naar welke mijn ze moeten. En dan zelf weer bijhouden dat die mijnen het bij kunnen houden.ProudElm schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:20:
[...]
Ik kon niet zo snel vinden wie dat signaal verstuurde.
Ik ook niet. Ik heb nu gewoon mijn mijnen genummerd, zodra er 1 leeg is, stuur ik alle (2-6 stuks) treinen naar mijn yard. Ruim ik de mijn op, bouw elders een nieuwe. Geef hem weer de zelfde naam en ik stuur de treinen er weer op af. Dit werkt voor mij het makkelijkst. En ze wachten dus vol bij de smelters. Dus aan de hand van die stacker daar kan ik ook vrij snel zien of er een tekort aan zit te komen. Verder hou ik in het productie scherm de productie en consumptie van de verschillende ores in de gaten. Kun je redelijk een trend uit halen of het weer outpost tijd wordt
En als dan op een gegeven moment je veld half leeg is, produceer je dus ook weer minder, dus moet je ook weer handmatig die treinen ergens anders naar verwijzen.
Kan allemaal prima. Maar is meer handwerk. en daarnaast moet je dus en zowel bij de mijn als de requesten een stacker groot genoeg hebben voor elke trein die tussen die 2 rijd.
en tenzij je precies uitbalanceerd dat elke mijn precies naar productie afgevoerd word, heb je uiteindelijk ook meer mijnen nodig. Omdat een requester station dus niet vanaf elke mijn iron kan halen.
Bij LTN geef je gewoon aan, dit station heeft ijzer nodig. Je hebt maar een kleine stacker nodig voor het requester station (je moet zelf even aangeven hoeveel treinen er max op mogen rijden) En je hoeft je nooit meer druk te maken hoeveel elke mijn nog levert. ALs je een paar keer ziet "no station supplying iron ore in network" weet je dat het weer tijd is om een iron mine bij te bouwen is. En LTN zorgt er automatisch voor dat de treinen daarvoor geregeld worden.
Dus werkt allebij prima. Alleen LTN/VTN is iets meer geautomatiseerd (En als goede factorioer wil je natuurlijk alles automatiseren
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 29-01-2019 12:57 ]

Maar dat zeggende, de situatie die jij schets had ik dus verwacht simpel te maken met VTN, maar zo simpel was het dus niet. Gelukkig heb ik tijd genoeg, de base is druk bezig met robot speed 17.

https://factorio.com/blog/post/fff-279
Ik vind dit altijd leuk om te lezen. Zelf ben ik ook developer en het is leuk om te zien wat het denk proces achter sommige beslissingen is.
Cunning linguist.
Dinsagavond druk geweest met VTN, krijg het voor mijn gevoel niet goed werkend.. Als ik het volledig implementeer lijkt het dat ik stackers nodig heb bij zowel de mijnen als smelters.
Heb een kleine mockup draaien, daar gebeurd dus wat ik steeds merk.. Trein gaat wel naar provider toe, maar ja, requester staat uit want vol, dus trein vertrekt niet. Maar er komt wel een nieuwe naar toe want provider heeft voldoende liggen.. Of het moet uitbalanceren of het zit toch niet goed in elkaar..?
wtf 2 uur 29

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 31-01-2019 09:20 ]
Wat is jullie mening over bobs mod? ik zit er aan te denken om een angels + bob run te starten.
Ik weet alleen niet hoe ik dit moet opzetten, bus based of trein based?
Nog en B&A run staat nog wel in de planning trouwens
Nu welSporedd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:54:
@heuveltje De video doet het niet ;-)
Wat is jullie mening over bobs mod? ik zit er aan te denken om een angels + bob run te starten.
Ik weet alleen niet hoe ik dit moet opzetten, bus based of trein based?
Ik heb een bobs run voltooid, was leuk aan het begin.
Toen was het nog puzzelen wat wat deed, en hoe aan te sluiten
Bussen is trouwens bijna niet te doen, je krijgt echt veel te veel items die je maar op 1 of 2 plekken gebruikt.
Tegen het einde was ik het eigenlijk echt beu.
Steeds maar weer een hele smelter kolom + treinstration opzetten, om metaal N met Metaal M en gas O te mixen. Om dan subcomponent P van een science pak te hebben, En er dan achter te komen dat het 2e subcomponent weer 2 andere metalen gebruikt, gemeng met gas X
Dat laatste ben ik bang. Combat leek altijd leuk, maar voelt voor mij meer als een vervelende afleiding.Sporedd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:20:
De Combat ziet er een stuk intenser uit, of zou dat zo gedaan zijn voor de gif ;-).
Pak een tank, roffelstomp over bases heen. Of loopt 10 minuten heen en weer omdat er ergens 1 enemy aan de andere kant van je basis opeens 1 los ding staat te slopen..
[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 31-01-2019 09:38 ]
Is train based wel te doen? spaghetti zie ik ook niet zo zitten ^^
Ja, ik had ook treinen rijden, niet zo extreem als nu, maar met RSO moet je uit eindelijk toch altijd een eind weg, vooral voor de speciale ores ;-)
Mijn bob runs werden altijd snel een chaos :-)
Maar goed, ik heb nu rood en groene science geautomatiseerd en ben nu bezig met de grondstoffen voor blauw. De verschillende ores is veel uitzoekwerk in het begin en vooral ook de gassen, welke je waarvoor hebt etc. Dus ik heb nu elke stap elke keer in een storage tank en dan weer verder naar de volgende stap.
Waar ik in het begin tegenaan liep was hoe ik sulfaric acid kreeg. Om sulfaric acid te krijgen, moet je sulfar hebben. Om aan sulfar te komen moet je sulfaric acid hebben... Na een tijdje kwam ik er achter dat je in de oilrefinery ook 'oil + sulfar' hebt.
Maar erg leuk om mee te spelen als je vanilla een paar keer hebt gedaan en dat wel doorhebt.
edit: zelf nog geen treinen, maar moet ik snel aan beginnen want mijn orepatches zijn niet zo groot

[ Voor 4% gewijzigd door RoNoS op 31-01-2019 10:00 ]
mmm.. damm... nu jeukt het ook.. vanavond.... a new factory must grow!
Eerst de Anno 1800 beta!
Was ook mijn plan, Ik wil met 0.17.4 de green circuits achievement en mijn persoonlijke 1k spm achievement gaan proberen.anboni schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:07:
Ik heb me voorgenomen om bij 0.17.4 ofzo weer eens een nieuwe game te starten
Kan iedereen zijn builds weer aan gaan passen
[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2019 12:12 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ben erg benieuwd naar 0.17! Niet alles wat ze gemeld hadden was ik even blij mee, maar tot nu toe hebben ze me altijd positief weten te verassen hoe het viel! Kom maar op!! Januari hebben ze niet gehaald.. Hopelijk redden ze het wel in februari.. en dan niet eind..

Qua content in de FFF ben ik tot nu toe in totaal positief over de wijzigingen die ze aangekondigd hebben. Er zitten ook wat minder leuke/interessante aanpassingen bij, maar overall gezien ben ik tevreden.
There's no place like 127.0.0.1
En ik geloof dat hij nog zat over heeft.
Er zitten niet echt grote ups verbeter punten meer aan te komen volgens mij.MatHack schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:52:
Ik ben zelf ook aan het wachten tot ze de nieuwe versie releasen, heb ik eindelijk tijd om wat andere games te spelen (lees: mijn Steam library weer in te halen). Ik hoop dat de snelheidsverbeteringen ook echt goed te merken zijn, het werd op een gegeven moment erg vervelend/merkbaar dat ik onder de 60 UPS kwam
Qua content in de FFF ben ik tot nu toe in totaal positief over de wijzigingen die ze aangekondigd hebben. Er zitten ook wat minder leuke/interessante aanpassingen bij, maar overall gezien ben ik tevreden.
De enige die er nog aanzit is fluid. maar als je die nu al ups vriendelijk bouwt, levert dat geen hele grote verbeteringen op.
Je kunt met F4 de frame tijd zien. Dat is hoe lang hij doet over 1 tik. Zolang dat onder de 16.6 ms zit blijf je op 60UPS. Als je nu al op 15.4 zou zitten heb je dus weinig rek meerSporedd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:28:
Hoeft niet veel te kosten een Ryzen 5 2600, draait nu 1.3k spm + streamen naar mijn laptop.
En ik geloof dat hij nog zat over heeft.
Grappig genoeg worden mijn basisen tussen de 500 spm en de 1.4 k spm juist minder cpu intensief.
Omdat ik dan oude basisen aan het deconstructen ben. en dan nieuwe in de plaats die gebruik maken van modules, en dus veel minder inserters etc hebben
Als je daarna alles gebouwt hebt, en gewoon gaat copy en pasten schiet dat verbruik helaas supersnel omhoog
Overigens hoop ik ook dat de nieuwe AMD proc nog wat brengt. Want omdat factorio nogal geheugen gelimiteerd is, was het performance verschil tussen amd en intel nog best groot
Ik speelde op een laptop dus een Ryzen was sowieso een grote improvement :-)
Dat zal inderdaad schelen. Ik heb een i5-4460 en toen ik vorig jaar keek (letterlijk alleen omdat ik de 3k science op 60ups wou hebbenSporedd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:06:
Intel was simpelweg te duur om een build mee te kunnen doen.
Ik speelde op een laptop dus een Ryzen was sowieso een grote improvement :-)
Specifiek voor factorio dan, meeste multicore spellen maakt die 2600 gehakt ervan.
[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 31-01-2019 16:02 ]
Ik dacht dat er naast de fluids nog wat optimalisaties inzitten, maar goed... met de development cycles van Wube raak je nu eenmaal het overzicht kwijt van welke features in welke release zittenheuveltje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:50:
Er zitten niet echt grote ups verbeter punten meer aan te komen volgens mij.
De enige die er nog aanzit is fluid. maar als je die nu al ups vriendelijk bouwt, levert dat geen hele grote verbeteringen op.

We zullen het wel zien als ze hun releasenotes voor 0.17 eindelijk releasen in januari februari (en ik ga eigenlijk zelfs uit van maart).
Draai zelf nog op een i5-2500, werkt over het algemeen nog prima

[ Voor 5% gewijzigd door MatHack op 31-01-2019 16:24 ]
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=5&t=61864
Fluids en wat graphic rendering.
Ik kan er ook naast zitten hoorMatHack schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:23:
[...]
Ik dacht dat er naast de fluids nog wat optimalisaties inzitten, maar goed... met de development cycles van Wube raak je nu eenmaal het overzicht kwijt van welke features in welke release zitten
We zullen het wel zien als ze hun releasenotes voor 0.17 eindelijk releasen in januari februari (en ik ga eigenlijk zelfs uit van maart).
Draai zelf nog op een i5-2500, werkt over het algemeen nog prima
MAar https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=678
En fluids is meer dat het logischer zou moeten werken, dan dat het sneller zou moeten werken geloof ik.
ow en het spel is goed genoeg geprogrammeerd, dat het zelf op mijn laptop (1e gen i3 mobile) nog behoorlijk goed werkt voor een kleine basis

Het lijkt er op dat hij nog wel wat over heeft, dit is nog met een halve starter base.
En nuclear power
edit:
Nu heb ik wel wat MK 4 assemblers in gebruik, en wat MK3 oil.
Hierdoor is het aantal pipes en inserters wel minder.
[ Voor 26% gewijzigd door Sporedd op 01-02-2019 09:19 ]
Ben ook enthousiast over de toggle personal roboport toolbar button, dat is een feature die ik ook al tijden miste. Nu doe ik dat door de roboports uit mijn armor te slepen, nadeel is dat ze dan hun charge kwijtraken, etc.
Die waypoints zijn inderdaad nuttig. Ik heb al een paar keer gehad dat een trein een volle baan van een stacker in wilde terwijl er genoeg leeg was, en daardoor de hele boel blokkeerde. Ik weet dat er hacks zijn om dat te voorkomen, maar zo'n waypoint is dan een stuk eleganter.MatHack schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:00:
Oh yeah baby, dat ziet er inderdaad goed uit voor die treinen. Waypoints is iets waar ik zelf blij om ben, voorheen gebruikte ik daar dan de wait 0 seconds voor. Het nadeel daarvan was dat de trein toch stopt, maar dat hebben ze nu gelukkig gefixt.
Ben ook enthousiast over de toggle personal roboport toolbar button, dat is een feature die ik ook al tijden miste. Nu doe ik dat door de roboports uit mijn armor te slepen, nadeel is dat ze dan hun charge kwijtraken, etc.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Verder heb ik een dom ding gedaan... ik ben een seblock run gestart

Blijkt dat het dus helemaal niet handig is om alle ore's gelijk te sorten....
Nilaus sort alleen de (selenium? ore) om van de iron ore staal te maken.
Daarnaast kreeg ik niet uitgevogeld hoe ik makkelijk carbon kon maken. Kan je dus coal vloeibaar maken.. dat stond niet in FNEI!?
Deze heb ik eerder gebruikt in een bobs run. die vanavond maar eens proberen!
Nu een nieuwe game gestart met alleen bobs dat is nu al meer mijn ding!
Ik ben ook gestopt met die seablock run.. Zelfs even met Factorio, ik wacht wel op 0.17.
Sinds gister is Astroneer 1.0 geworden! Dus ik ben daar maar weer even aan begonnen ;-)
Dus bobs blijf ik wel even mee bezig.

Ik las boobs. Komt denk ik doordat je het over een vrouw had.Sporedd schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:33:
Quitter :-) Je moet toch wat doen als de vrouw serie zit te kijken ^^.
Dus bobs blijf ik wel even mee bezig.
Cunning linguist.