[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 31 ... 55 Laatste
Acties:

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:22
ja, zonnepanelen in vanilla worden groot, erg groot.. ik heb er 3.. maar nummer 4 is in aanbouw 8) . Zit nu op max 7GW geloof ik.. Maar soms is in de nacht mijn nood stroom nog nodig (oude nuclaire). Maar meestal gaat het net uit *O*

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Drum schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:59:

@MainframeX ; ik ben benieuwd bij hoeveel ovens je uiteindelijk zal eindigen, waarschijnlijk worden het er een paar meer dan 7 O-)
Theoretisch gezien kun je natuurlijk heel dat scenario uitspelen op 1 oven :P
Heb op een lanparty iemand ontmoet die blijkbaar tig uur gespeeld had en halverwege de groene tree was gekomen met alleen burner mines en handcrafting. :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Gaat het stroomnet uit? :P

Cunning linguist.

• ProudElm
_/-\o_ haha.. nee, dat niet gelukkig.. meestal komt de zon dus net op tijd op voor de leeg zijn accumulators

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12 15:29
Lol. Down the rabbit hole we go :P
Drum schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:59:
@MainframeX ; ik ben benieuwd bij hoeveel ovens je uiteindelijk zal eindigen, waarschijnlijk worden het er een paar meer dan 7 O-)
Ik heb nu al serieuze capaciteitsproblemen met die 7 oventjes. Om zo'n groene science kit straat te bouwen moet je ook al best veel producten samen laten komen die iron plates nodig hebben. Ik had een enorme voorraad opgebouwd op de transport band maar het is echt niet meer om aan te slepen. Ik vermoed dat met de huidige vraag ik zal eindigen op ongeveer 12 oventjes. Daarvoor ga ik de bestaande doorgeef verbinding opbreken om vervolgens een productie straat te maken die de bestaande aanvoer zal voeden. Maar eerst even wat irl dingen doen. ;w

Idempotent.

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
MainframeX schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:20:
Ik had een enorme voorraad opgebouwd op de transport band maar het is echt niet meer om aan te slepen. Ik vermoed dat met de huidige vraag ik zal eindigen op ongeveer 12 oventjes.
Je moet eigenlijk zoveel fabrieken/ovens/etc. hebben zodat als alles draait, je genoeg aanvoer hebt. Buffers opbouwen is leuk, maar heb je vrij weinig aan, want de buffer is ooit op en wordt dan niet meer aangevuld.

• ProudElm
Ik durf niet eens te tellen hoeveel blue belts van iron ik momenteel me basis instuur... Misschien voor vanmiddag een leuke oefening? Ik weet wel dat ik dacht ik nu op 12 belt green circuits zit. 8)

En dan nog maar iets van 700 spm.. Ik probeer op te krikken naar 1k O-) . Maar met primair belts only haal ik het niet.

Me ijzer smelter is al volledig trains+bots.. Koper nog belt.. Zoals ik al melde, UPS zit me dwars.. Dus koper asap ook maar bots maken denk ik.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 13:11
Heb je gekeken naar dingen die veel UPS vreten, zoals pipes? power ombouwen naar solar. Polution kan je volgens mij ook via een console command uitzetten.

Don't trust an atom, they make up everything.

• ProudElm
Ja bekend.. pipes worden vermeden waar kan. Heb nog wel wat nucleair. Maar dat is backup en staat uit als ik het niet nodig heb. Maar ja. Het staat er dus nog wel. Po1litici uitzetten vind ik jammer. De biters maken zo nog een uitdaging.

Ik heb wel eens gehoord dat je kan debuggen wat het meeste kost. Dus op type.. Maar dat is me nog niet gelukt.

• Sporedd
Dat kan met F4, daar staat een tijd in MS hoe lang het duurt om dat item te updaten.

Leesvoer:
https://www.reddit.com/r/...hats_using_up_all_my_ups/

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Naast polution en belts, scheelt het voor de UPS ook of je met/zonder vijanden speelt, en of je bots zich moeten opladen. Toen ik bij een eerder spel overstapte op nucleare bots (mod waarbij de bots zich niet hoeven op te laden), merkte ik een verbetering van de UPS. Idem voor wanneer ik alle vijanden met een console-commando verwijderde.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Sporedd
Dat ook, heb ook eens een mod / console command gehad om ongebruikte chunks weer "unexplored" taken. Maar dat was vooral voor file size geloof ik.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Sporedd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:34:
Dat ook, heb ook eens een mod / console command gehad om ongebruikte chunks weer "unexplored" taken. Maar dat was vooral voor file size geloof ik.
Ja, dat is voor filesize, heeft weinig te maken met UPS.

There's no place like 127.0.0.1

• ProudElm
Sporedd schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:09:
Dat kan met F4, daar staat een tijd in MS hoe lang het duurt om dat item te updaten.

Leesvoer:
https://www.reddit.com/r/...hats_using_up_all_my_ups/
Ja klop, maar daar vind je niet terug wat precies, of het nu de inserters zijn bv die daar boven aan staan.. Ik heb op YT Mojo hier een keer iets over horen roepen, maar ja, vergeten dus..
Drum schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:09:
Naast polution en belts, scheelt het voor de UPS ook of je met/zonder vijanden speelt, en of je bots zich moeten opladen. Toen ik bij een eerder spel overstapte op nucleare bots (mod waarbij de bots zich niet hoeven op te laden), merkte ik een verbetering van de UPS. Idem voor wanneer ik alle vijanden met een console-commando verwijderde.
Ja, biters uitschakelen scheelt veel, vooral omdat ik veel polution heb, maar ja.. dan is de lol er af voor mij persoonlijk. Juist het automatisch moeten bevoorraden van outpost als de ammo op is etc vind ik juist leuk om in elkaar te zetten.
Denk dat belts + inserters het grootste probleem zijn. En vooral een 'oudere' pc, maar ja.. een upgrade alleen voor dit spel gaat me toch echt te ver :)

Zo rijdt er 1 kleine artillery train rond, die zorgt dat de meeste biters wel uit de buurt blijven. (leuk opgezet, 1 stationsnaam. deze wordt per outpost aan/uit gezet op basis van een nummertje 8) )

• Sporedd
ProudElm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:47:
[...]

Ja klop, maar daar vind je niet terug wat precies, of het nu de inserters zijn bv die daar boven aan staan.. Ik heb op YT Mojo hier een keer iets over horen roepen, maar ja, vergeten dus..

[...]

Ja, biters uitschakelen scheelt veel, vooral omdat ik veel polution heb, maar ja.. dan is de lol er af voor mij persoonlijk. Juist het automatisch moeten bevoorraden van outpost als de ammo op is etc vind ik juist leuk om in elkaar te zetten.
Denk dat belts + inserters het grootste probleem zijn. En vooral een 'oudere' pc, maar ja.. een upgrade alleen voor dit spel gaat me toch echt te ver :)

Zo rijdt er 1 kleine artillery train rond, die zorgt dat de meeste biters wel uit de buurt blijven. (leuk opgezet, 1 stationsnaam. deze wordt per outpost aan/uit gezet op basis van een nummertje 8) )
Inserters vallen onder enteties, dat is volgens mij de groep waar verder weinig aan te doen is.

Daar heb je ook gelijk in! Er zijn wel mensen die zo gek zijn om alleen voor deze Game te upgraden :+

Wat ik wel vind is als je eenmaal een defence hebt, je biters net zo goed uit kan zetten. een Wall met gunturrets en je bent er wel, Misschien een keer upgraden naar uranium ammo maar dat is het dan wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Sporedd op 10-01-2019 08:52 ]

• ProudElm
Als je voor een greatwall gaat ja.. maar ik heb zoveel meren etc dat dit haast niet te doen is. Daarom een muur om elke outpost heen met die auto-refull trein erbij :-) En dus als ik de biters uit zou zetten, is daar de lol van af.

Maar ja, vanavond eindelijk die koper smelter eens bouwen.. wel een plek vinden met een beetje ruimte... O-)

• Sporedd
meren zijn er toch om te vullen met landfill?

Ik heb eigenlijk altijd een great wall met artillery ^^
Te veel ervaring met een biter die precies overal tussendoor loopt en je bots gaat opeten.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
Meren kunnen ook gewoon onderdeel worden van je grens ;)

• Sporedd
Maar op meren kun je geen concrete leggen?

Wat met wel opvalt is dat Stone > concrete > reinforced concrete een groot verschil maakt als je exo skeletons gebruikt. Je rent merkbaar sneller op de laatste!

• ProudElm
meren zijn er om opgevuld te worden ja.. maar is zo veel werk.. Dus ik zoek altijd een plekje waar dat minimaal moet.. omdat uiteindelijk toch meerdere trein ladingen (16k per trein 8) ) grond te dumpen :D

• Sporedd
Ik zit er aan te denken om water maar gewoon uit te zetten, en dan met waterfill het aantal pipes te verminderen (A)

• ProudElm
kan ook :-)

Anders speel je een ribbonworld? dat is ook makkelijk verdedigen? :D

• Sporedd
Dat wel! alleen het trein netwerk wordt wel lastig dan denk ik?

Alhoewel, 4 lanes met alleen maar T splitsingen kom je een eind denk ik.
Hoe hoog is een ribbonword?

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sporedd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:28:
Dat wel! alleen het trein netwerk wordt wel lastig dan denk ik?

Alhoewel, 4 lanes met alleen maar T splitsingen kom je een eind denk ik.
Hoe hoog is een ribbonword?
Zo hoog als je zelf maar wilt.
Minder hoogte is logisch lastiger.

• ProudElm
minimaal 10 dacht ik? Anders kun je geen silo plaatsen ;-)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:40:
Ik denk niet dat je heel vrolijk word van een 10 hoge ribbon world :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ProudElm
nee, zou ik ook niet worden.. -O-

Maar je hebt van die gekke >:)

• Sporedd
Ja die vind je op reddit nog wel eens ^^.
Maar bedoelde meer van wat is nog onderdeel van de ribbon "challenge".

100 lijkt me krap, 1000 is geen challenge meer.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:52:
Ja die vind je op reddit nog wel eens ^^.
Maar bedoelde meer van wat is nog onderdeel van de ribbon "challenge".

100 lijkt me krap, 1000 is geen challenge meer.
100 is neit krap, dat valt imho amper nog onder ribbon.
Dan krijg je gewoon een mainbus systeem met horizontale bus met verticalle smelt en fabricator stacks

sterker nog een standaard smelterrij is 21 smelters(a 2 tiles) hoog. dus je zou er zelfs nog 2 boven elkaar kunnen hebben. en dan nog ruimte hebben voor je main buis.

24 is de minimale hoogte voor een trein om om een U-bocht te kunnen maken. Lijkt me een mooi streven :)

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 10-01-2019 15:07 ]

• Sporedd
En dan tot een rocket launch? dat is wel te doen denk ik. Ik zat meer aan een megabase te denken.

32: Rail bus.
32: 32 voor een fatsoenlijke T splitsing.
36: Voor je station
24: Voor de U turn.

Dat is totaal al 124.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ProudElm schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:40:
Je kunt een verticale ribbon van 9 doen ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ProudElm
Ok.. als ik me nu echt wil straffen dan ga ik dat doen... jikes..

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:16:
En dan tot een rocket launch? dat is wel te doen denk ik. Ik zat meer aan een megabase te denken.

32: Rail bus.
32: 32 voor een fatsoenlijke T splitsing.
36: Voor je station
24: Voor de U turn.

Dat is totaal al 124.
Megabase in 24 kan ook, dan word ie gewoon wat langer ?

Maar op het moment dat je 1-6 treinen verticaal kunt uitladen heb je imho geen ribbon meer.
De clue is juist dat je moet bouwen binnen de beperkingen die je hebt, als je de beperkingen zo ver omhoog gaat gooien dat je er geen last meer van hebt. Ga je het doel natuurlijk nogal voorbij :)

maar als je daar je lol uit haalt. vooral doen ! :P

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 10-01-2019 15:25 ]

• Sporedd
Nouja lol, ik heb nog steeds mijn doel van 1000spm niet gehaald. de laatste poging werd in de war geschopt door LTN :(

Daar heb je een punt. Ik denk dat een megabase niet te doen is.
Je treinen gaan dan dusdanig door elkaar lopen dat je constant gridlocks hebt.

Heeft er iemand dit al geprobeerd?:
https://www.reddit.com/r/...ain_network_by_haphollas/
Ik zie niet waar er voorkomen wordt dat er twee treinen naar het station gaan rijden ( als het sation zo ver is dat trein 2 ook ingeladen is voordat trein 1 er is).

[ Voor 42% gewijzigd door Sporedd op 10-01-2019 15:36 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of een square of circular spiral, ook leuk :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:26:
Nouja lol, ik heb nog steeds mijn doel van 1000spm niet gehaald. de laatste poging werd in de war geschopt door LTN :(

Daar heb je een punt. Ik denk dat een megabase niet te doen is.
Je treinen gaan dan dusdanig door elkaar lopen dat je constant gridlocks hebt.

Heeft er iemand dit al geprobeerd?:
https://www.reddit.com/r/...ain_network_by_haphollas/
Defineren we Megabase als 1K spm ?
Lijkt mij niet zo heel spannend. mijn megabases hadden normaal gesproken ook maar een 2 baans spoornetwerk.

Hmmm klinkt als een challenge. :)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:31
Ik vind een enkel spoor al moeilijk genoeg nu :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Sporedd
vuurtjih schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:37:
Ik vind een enkel spoor al moeilijk genoeg nu :+
Ik denk dat 2 baans makkelijker is, zeker met signals?
Heb eerlijk gezegd nooit 1 baans gedaan.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat 2 baans makkelijker is, zeker met signals?
Heb eerlijk gezegd nooit 1 baans gedaan.
ik begin altijd met een kleine 2 baans route naar de Mainbase. En alles wat daarvan aftakt. is 1 baans.
2 baans is veel te veel werk om met de hand aan te leggen :)
Tegen de tijd dat ik een powerarmor met reactor heb, ga ik dat nog wel eens uitbreiden naar 2 baans :)

• MainframeX
Het begint me nu een beetje te dagen wat men bedoeld in het topic; je blijft maar bezig met verbeteren aan de fabriek die je neer zet. De ene probleem presenteert zich na de andere. Als je één overduidelijk bottleneck weghaalt is er wel een andere plek waar de bevoorrading langzaam opdroogt.

Idempotent.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
MainframeX schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:47:
Het begint me nu een beetje te dagen wat men bedoeld in het topic; je blijft maar bezig met verbeteren aan de fabriek die je neer zet. De ene probleem presenteert zich na de andere. Als je één overduidelijk bottleneck weghaalt is er wel een andere plek waar de bevoorrading langzaam opdroogt.
Daar blijf je mee bezig ja. In mijn huidige potje
inmiddels yellow science volop in productie, maar nu heb ik te weinig olieproductie. Nu dus maar weer treintjes aanleggen, olie halen en ga zo maar door. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• MainframeX
Mugwump schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Daar blijf je mee bezig ja. In mijn huidige potje
inmiddels yellow science volop in productie, maar nu heb ik te weinig olieproductie. Nu dus maar weer treintjes aanleggen, olie halen en ga zo maar door. :P
Zojuist heb ik ook ontdekt dat je productie statistieken krijgt als "p" indrukt. Waarschijnlijk al bekend bij je maar ik zeg het toch even voor het geval je het nog niet wist. In dat overzicht krijg je netjes naast elkaar te zien wat je produceert en verbruikt.

Idempotent.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MainframeX schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:22:
[...]

Zojuist heb ik ook ontdekt dat je productie statistieken krijgt als "p" indrukt. Waarschijnlijk al bekend bij je maar ik zeg het toch even voor het geval je het nog niet wist. In dat overzicht krijg je netjes naast elkaar te zien wat je produceert en verbruikt.
nog zon leuke, Met L kun je zien wat er in je logistics netwerk zit. en als je op een stroompaal klikt zie je je stroom statistieken :)

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
heuveltje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:26:
[...]

nog zon leuke, Met L kun je zien wat er in je logistics netwerk zit. en als je op een stroompaal klikt zie je je stroom statistieken :)
En K geeft weer hoe veel biters je hebt vermoord :)

Ik heb gisteren mjin eerste poging voor There is no spoon afgerond. Helaas 16 minuten te weinig. Dit weekend maar eens een oude save openen en wat kleine foutjes proberen te voorkomen. Hopelijk lukt het me dan om 16 minuten sneller te zijn :)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sjeik schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:32:
[...]

En K geeft weer hoe veel biters je hebt vermoord :)
kijk, zelfs na 2000 uur leer je nog eens iets :)
Ik heb gisteren mjin eerste poging voor There is no spoon afgerond. Helaas 16 minuten te weinig. Dit weekend maar eens een oude save openen en wat kleine foutjes proberen te voorkomen. Hopelijk lukt het me dan om 16 minuten sneller te zijn :)
hehe, dat is ook een van die dingen die je eindeloos kunt finetunen :P

• Sporedd
Gisteren toch nog maar een modded game begonnen.
Ben erg benieuwd naar https://mods.factorio.com...mer/FactorioExtended-Core

Bootstrap base (geleend van factorio prints) is af met de toevoeging van blue science.

Ben nu aan het plannen voor de starter base. Deze wordt op basis van het sacred path princiepe.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:
Gisteren toch nog maar een modded game begonnen.
Ben erg benieuwd naar https://mods.factorio.com...mer/FactorioExtended-Core

Bootstrap base (geleend van factorio prints) is af met de toevoeging van blue science.

Ben nu aan het plannen voor de starter base. Deze wordt op basis van het sacred path princiepe.
Mod lijkt me eerlijk gezegd wat saai ? alleen maar snellere varianten van al bestaande dingen, of zie ik iets over het hoofd ?. Maar to each his own ;)

Ik zit al sinds gister in mijn hoofd met een 1K SpM ribbonworld.
Ben in mijn hoofd treinen aan het tellen, en het word tricky. maar denk dat het moet kunnen.
Denk dat we dat toch eens even in het echt moeten proberen :)

• Sporedd
Voegt inderdaad van alles een MK2 toe. Ben benieuwd wat het effect is op de standaard blueprints.
Alles wat dus een volledige belt maakt van iets kan de prullenbak in.
Veel van deze items zijn wel op basis van een nieuwe grondstof.

Ik zit te denken om mijn vanilla game te doen op een ribbon wordt.
Kun je het af met een 2 baans spoornetwerk denk je? met 2-4-0 treinen?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:10:
Dat ben ik me nu dus aan het afvragen. :)
Voegt inderdaad van alles een MK2 toe. Ben benieuwd wat het effect is op de standaard blueprints.
Alles wat dus een volledige belt maakt van iets kan de prullenbak in.
Veel van deze items zijn wel op basis van een nieuwe grondstof.

Der zijn zo te zien ook mk2 belts, dus als die procentueel gezien evenveel versnellen merk je daar ook geen verschil in. je bouwt precies hetzelfde als in vannilla. alleen het getalletje wat in je productie scherm komt word wat hoger :P

Alleen de mall zal iets interesanter zijn dan je gewend ben door die extra grondstof.
Maar dat is mijn mening, en puur afgaand op de mod page. ymmv :)

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 11-01-2019 15:34 ]

• Sporedd
Hm daar heb je ook weer gelijk in :-) ook al zijn hogere nummers altijd beter natuurlijk ^^

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mmm. onverwachte showstopper, RSO wil geen orevelden spawnen in mijn ribbonworld.

• anboni
heuveltje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:46:
[...]

Mmm. onverwachte showstopper, RSO wil geen orevelden spawnen in mijn ribbonworld.
Waarom is dat een showstopper? Met een dergelijk specifiek uitgangspunt is RSO waarschijnlijk sowieso niet de meest ideale keuze.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Waarom is dat een showstopper? Met een dergelijk specifiek uitgangspunt is RSO waarschijnlijk sowieso niet de meest ideale keuze.
hoezo niet ?
Ik gebruik RSO om hele rijke(dus veel ore per pixel) ore velden te maken.
Ik ben vrij beperkt in aantal treinen. Dus plan was om alleen (Semi) eindproducten te transporteren, en de sub fabrieken tussen de ore velden te bouwen.

Als ik zon oreveld leeg trek, en dan de fabriek achteraf moet gaan bevoorraden met treinen, dan word dan dat allemaal wat ingewikkelder.

• anboni
heuveltje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:53:
[...]

hoezo niet ?
Ik gebruik RSO om hele rijke(dus veel ore per pixel) ore velden te maken.
Dat snap ik, maar de standaard world gen settings kun je toch ook al op very rich zetten? Is RSO nog zoveel voller dan?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Dat snap ik, maar de standaard world gen settings kun je toch ook al op very rich zetten? Is RSO nog zoveel voller dan?
Nogal. afhankelijk van hoe je het insteld.
In de meeste maps stel ik het zo in dat er de ore-velden net groot genoeg zijn om stuk of 80 miners op te zetten (denk 2 a3 rode loopbanden aan gemined materiaal) . maar wel 500M+ diep zijn, Dus effectief de eerste 10 jaar niet opraken ;P

Ik krijg momenteel geen grotere velden gespawnd dan 1M. en die zijn dan veel kleiner dan ik zou willen.

Nope. nog wat met de standaard map generator liggen spelen. maar voor 1k heb je echt velden nodig waar je een paar belts aan ore uit kan halen. En die krijg ik niet met de map generator op 32 hoogte

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 11-01-2019 17:29 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan ook de creative mod gebruiken en zelf wat orevelden intekenen - of bestaande velden wat rijker maken (of op infinite zetten). Zeker bij infinite kun je dat bij startup even doen, en daarna de mod deactiveren zodat je ook niet in de verleiding kan komen toch nog even te cheaten :).

Of gewoon de vanilla scenario editor gebruiken, dat kan natuurlijk ook.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 11-01-2019 17:40 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:39:
Je kan ook de creative mod gebruiken en zelf wat orevelden intekenen - of bestaande velden wat rijker maken (of op infinite zetten). Zeker bij infinite kun je dat bij startup even doen, en daarna de mod deactiveren zodat je ook niet in de verleiding kan komen toch nog even te cheaten :).

Of gewoon de vanilla scenario editor gebruiken, dat kan natuurlijk ook.
Maar ik heb nog geen idee hoe lang die map we niet gaatl worden :P
Dus das een beetje lastig

Heb nu wel een mod gedownload waarmee ik in game orefielden kan tekenen. Maar dat voelt wel heel cheaterig. "ik heb 3 banden ijzer nodig, tekent hier een ore veldje".

Misschien zelf een soort algoritme bedenken, dat random om de x tiles y ammount of ore Z invoert.

• MainframeX
Vraagje: heeft iemand enig idee hoe je snel dingen kan oprapen? Ik wordt er inmiddels wel gek van dat ik telkens op balkjes moet wachten wanneer ik een deel van mijn fabriek opnieuw wil indelen.

Idempotent.

• anboni
Upgraden naar een steel axe of construction bots gebruiken.

• MainframeX
anboni schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:44:
Upgraden naar een steel axe of construction bots gebruiken.
Dank je wel. Dat scheelt enorm veel tijd :)

Idempotent.

• Sporedd
https://factorio.com/blog/post/fff-277

Helaas geen datum voor .17. misschien dat het zelfs februari wordt!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:40
heuveltje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Megabase in 24 kan ook, dan word ie gewoon wat langer ?

Maar op het moment dat je 1-6 treinen verticaal kunt uitladen heb je imho geen ribbon meer.
De clue is juist dat je moet bouwen binnen de beperkingen die je hebt, als je de beperkingen zo ver omhoog gaat gooien dat je er geen last meer van hebt. Ga je het doel natuurlijk nogal voorbij :)

maar als je daar je lol uit haalt. vooral doen ! :P
Ik heb zelf een ribbon-world map met een hoogte van 100. Voor deze hoogte heb ik bewust gekozen. Met 100 heb je genoeg hoogte om redelijk onbeperkt te zijn met bouwen (gepriegel op een paar tiles hoeft van mij niet), maar dat je wel beperkt bent in de richtingen waarin je kunt verkennen en uitbreiden.

Het ging daarbij inderdaad om de lol en niet zozeer om de uitdaging.

Echter zorgen deze 100 tiles toch wel voor een hele andere speelervaring en het bracht toch de nodige uitdagingen (en ook voordelen) met zich mee, in vergelijking met een normale map.

Een overzichtje:
- Omdat je alleen naar links en rechts kunt, moet je soms echt asociale afstanden overbruggen voordat je weer een patch tegen komt.

- Mijn map bestaat uit grote partijen met water, waardoor je eilandjes krijgt. In de start area was maar een beperkte hoeveelheid steen aanwezig. Het is een hele lange tijd spannend geweest of ik wel genoeg steen had om de volgende steen patch te kunnen bereiken. Uiteindelijk is dit wel gelukt, maar het begon wel krap te worden. Zonder steen is het gewoon einde spel indien je nog geen behoorlijke ijzer- en koperpatches hebt.

- Hetzelfde geldt voor steenkool. Ook hier had ik maar een kleine hoeveelheid in de start area. Om steenkool te sparen, ben ik zo snel mogelijk overgeschakeld naar solid fuel voor brandstof (olie was er wel genoeg), maar als de steenkool op is, ben je zeer beperkt in je productie aangezien je geen plastic meer kunt maken.

- Omdat alles zich in de lengte bevindt, moet je steeds grote afstanden overbruggen. Te voet of met een auto is dit niet te doen. Zeker niet op de landbruggen die slechts twee tiles breed zijn. Voor alle transport heb langs de bovenkant en onderkant van de map rails lopen. Langs de bovenkant naar links en langs de onderkant naar rechts. Het voordeel hiervan is dat je nooit kruizende treinen hebt.
Tevens loopt er langs de bovenkant van de gehele map ook een hoogspanningslijn inclusief rode en groene draad voor electriciteit en communicatie.

- Een voordeel van ribbon world + eilandjes is de verdediging, aangezien aliens geen water over kunnen steken. Dan is het een kwestie van eilandje schoonvegen en je kunt weer verder uitbreiden of verkennen.

- Inmiddels ben ik ruim voorzien van alle benodigde grondstoffen en heb ik alle technologieën onderzocht. Ik sta nu op het punt om een grote fabriek te gaan bouwen. Nu weer eens een keertje tijd vinden om verder te spelen :P

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Sporedd
Ik heb net even zitten rekenen met: https://kirkmcdonald.github.io

Het lijkt er op dat .17 een stuk makkelijker wordt. je gaat voor 1000spm van 47 belts iron naar 31. De rest blijft ongeveer gelijk. Of mis ik iets?

.16 vanilla:
https://kirkmcdonald.gith...5Zh0Y/Wi0I5Z434sreL5HT/IN

.16 met .17 mod:
https://kirkmcdonald.gith...hplcdqVVGf4R/5ILv13RU8gs=

[ Voor 65% gewijzigd door Sporedd op 14-01-2019 11:42 . Reden: Styling ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
Klopt, de hoeveelheid ijzer die nodig is wordt iets minder. Het enige is dat je nu veel meer stone bricks nodig gaat hebben, voornamelijk voor de military science. De hoeveelheid ijzer is ook behoorlijk gezakt doordat je veel minder circuits gebruikt (met name blauwe maakt een groot verschil), maar de hoeveelheid koper blijft gelijk doordat je veel meer koper nodig hebt voor low density structures (bijna 10x zoveel). Volgens mij worden de verhoudingen wel beter zo. Over het algemeen heb ik belachelijk voor steen over, dus daar mag meer gebruik van gemaakt worden.

• Sporedd
Dat viel mij dus wel mee, volgens de calculator: 1.5 belt in .16 en 2.5 belts in .17, dat is 32 vs 54 smelters.

Niet echt een heel grote impact als je al 34 belts iron hebt :)

[ Voor 38% gewijzigd door Sporedd op 14-01-2019 15:02 ]

• Sporedd
heuveltje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:30:
[...]

[...]

Der zijn zo te zien ook mk2 belts, dus als die procentueel gezien evenveel versnellen merk je daar ook geen verschil in. je bouwt precies hetzelfde als in vannilla. alleen het getalletje wat in je productie scherm komt word wat hoger :P
Je had gelijk, het enige wat wel fijn is zijn de
  • MK2 bots: zijn veel sneller dus je zit minder op je bots te wachten
  • MK2 mines: Hierdoor hoef je minder te expanden als je een rich fields hebt.
  • MK2 Oil: Ik vind oil niet leuk om te expanden, neemt zo veel ruimte in.

• ProudElm
MK2 bots kan ik me nog in vinden. De rest, ach.. gewoon meer bouwen van de olie en mijn ore velden vliegen er zo snel door heen. Ik zet ze op, vergeet ze tot ze leeg zijn en dan ruim ik ze op.

Zelfs met mining prod 200 gaat een 5M ore patch erg snel foetsie (3x speed1 in de drills). Gem. 4x een 3-8-3 trein die rijd per outpost.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

(jarig!)
Volgens mij zorgt dit spel voor real life cheats :o Iedere keer als ik speel gaat de tijd 2x zo snel. Heel merkwaardig. Al een paar keer gehad dat ik op tijd naar bed wilde en het opeens alweer 2 uur was!

Ben nog een newbie (78 uurtjes op de klok) maar nu wel eindelijk de smaak goed te pakken. KatherineOfSky haar Megabase als inspiratie gebruikt (iig qua blueprints) en ben zelf ook aardig op weg.

Enige waar zij ook geen blueprints van heeft is alles met betrekking tot olie/vloeistoffen. Geeeeen idee hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan aanleggen. Vaak wordt dat al snel spaghetti 2.0 bij mij :P

Maar goed daar ga ik zo mee klussen. M'n mall is klaar, echt fantastisch om niets meer te hoeven handcraften.

Lang verhaal kort: wat een game _O_

• ProudElm
Ik heb een mooie blueprint voor olie, trein invoer. 100% naar petrolium. Afkomistig van MojoD (linkje naar zijn blueprints). Gebruik daar ook zijn railbook voor me treinnetwerk. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Probeer wel alles met circuits eerst zelf, tot het me niet lukt of te veel tijd kost, dan zoek ik het op.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:06:
Ik heb een mooie blueprint voor olie, trein invoer. 100% naar petrolium. Afkomistig van MojoD (linkje naar zijn blueprints). Gebruik daar ook zijn railbook voor me treinnetwerk. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

Probeer wel alles met circuits eerst zelf, tot het me niet lukt of te veel tijd kost, dan zoek ik het op.
"Beter goed gejat dan slecht bedacht."
Nope, daar ben ik in dit geval het echt niet mee eens !. Helft van de lol (voor mij althans) zat erin zelf iets slechts bedenken. Dat iig werkend krijgen, en daar vervolgens net zo lang mee tinkeren totdat je er wel tevreden over bent. Door meteen ergens een blueprint te jatten, mis je dat, en leer je er ook niks van.

ik zou zeggen haal hier wat inspiratie uit Afbeeldingslocatie: https://www.factoriogame.com/wp-content/uploads/2017/05/030517-5.jpg maar pruts vooral zelf ermee :)

• ProudElm
nou ja.. ieder zijn ding inderdaad.
na zoveel keer een oil build moeten neerzetten is de lol van dat stukje wel weg, vandaar dat ik die builds gebruik.. die werken goed, volledig prod3's + beacons en klaar.

Mijn fun uit het spel haal ik door treinnetwerken op te zetten en vooral nu met circuits te spelen :-)

edit: Nog een keer goed gelezen.. De eerste paar keer heb ik wel alles zelf zitten doen uiteraard.. O-) Alleen ben ik nu niet meer daar mee bezig.. vooral als je richting een megabase gaat en olie fatsoenlijk elders opbouw dis het spelen en werkend krijgen minder leuk voor mij.
Gewoon een stuk kust mooi afronden, BP neer plompen, builden, treinen aansluiten en zo, daar hoeven we niet meer over na te denken. Er gaaf vanzelf een alarm af als die build van mij olie nodig heeft maar niet krijgt O-)

[ Voor 44% gewijzigd door ProudElm op 17-01-2019 10:13 ]

• Sporedd
Ik volg zelf nilaus op youtube. Daarmee doe ik inspiratie op voor builds en wat er mogelijk is!
Vervolgens pruts ik zelf iets in elkaar. Pas als ik het gevoel heb dat het veel beter kan pak ik een blueprint.

Wat dan wel leuk is als je zelf iets moois gemaakt hebt, toch even gaat kijken of er een blueprint is. Deze verdacht veel op elkaar lijken :-)

Ik heb op een of andere manier iets tegen oil. vind dat pielen met underground buizen niets.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:53:
Ik volg zelf nilaus op youtube. Daarmee doe ik inspiratie op voor builds en wat er mogelijk is!
Vervolgens pruts ik zelf iets in elkaar. Pas als ik het gevoel heb dat het veel beter kan pak ik een blueprint.

Wat dan wel leuk is als je zelf iets moois gemaakt hebt, toch even gaat kijken of er een blueprint is. Deze verdacht veel op elkaar lijken :-)

Ik heb op een of andere manier iets tegen oil. vind dat pielen met underground buizen niets.
Ik heb de more science mod. Die zorgt ervoor dat al je science vloeibaar is.
Ik Ben nu een (bewust) spaghettie megabase aan het maken, In principe niets afbreken, alleen nieuwe stukken aan vast bouwen. Heb nog nooit zoveel met ondergrondse leidingen lopen klooien ;)

(Tevens mijn eerste experiment met LTN. Geen stacker nodig, dus kan nu gewoon midden in je basis een nieuw station bouwen, IDEAAL :P)

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 17-01-2019 11:39 ]

• Sporedd
Haha klinkt als een nachtmerrie!

LTN werkt wel heel fijn inderdaad. Die ga ik erg missen in een vanilla run!

• ProudElm
ja, die more science mod was leuk! *O* Ik ging weer eens helemaal los op de spagettie.. Net zoals met B&A.. Misschien daar weer eens een run in doen.. })

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-11 15:27

Luukwa

o/

Ik heb 'm gekocht, in een weekendje 9 uurtjes erin gestopt, helemaal mijn spel!
Had hem al eerder gespeeld, maar toen niet helemaal legaal ;), nu 9 uur en heb mijn science tot blauw gedaan, ook een main bus opgezet.

Kom nu bij trains aan, dat lijkt me ook erg leuk om te doen.

Soundcloud!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:18:
Haha klinkt als een nachtmerrie!

LTN werkt wel heel fijn inderdaad. Die ga ik erg missen in een vanilla run!
mwah, het is anders, ben er nog niet van overtuigd dat het fijner is :)
het is krachtig, maar het is wel veel opzet werk, en als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout :P
(al lig ik waarschijnlijk ook teveel treinen op een veel te klein netwerk te stuwen)

Voorheen was het ook vrij simpel. 2 treinen per mijn, en een GROTE stacker overal voor.
koppie pasta., en problem solved :P

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 17-01-2019 14:09 ]

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:56
London schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:38:
Volgens mij zorgt dit spel voor real life cheats :o Iedere keer als ik speel gaat de tijd 2x zo snel. Heel merkwaardig. Al een paar keer gehad dat ik op tijd naar bed wilde en het opeens alweer 2 uur was!

Ben nog een newbie (78 uurtjes op de klok) maar nu wel eindelijk de smaak goed te pakken. KatherineOfSky haar Megabase als inspiratie gebruikt (iig qua blueprints) en ben zelf ook aardig op weg.

Enige waar zij ook geen blueprints van heeft is alles met betrekking tot olie/vloeistoffen. Geeeeen idee hoe ik dat zo efficiënt mogelijk kan aanleggen. Vaak wordt dat al snel spaghetti 2.0 bij mij :P

Maar goed daar ga ik zo mee klussen. M'n mall is klaar, echt fantastisch om niets meer te hoeven handcraften.

Lang verhaal kort: wat een game _O_
Herkenbaar.. Wacht maar tot je met mods aan de gang gaat zoals Bob's en Angels. Dan zie je je bed helemaal niet meer. 8)7

• ProudElm
bed? Welk bed? :+

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
5 guncotton, 4 bars, 8gears en 2 steel. Crafttime 15sec. :+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarom heb ik dus speed+prod modules bij mijn bed, dan heb ik minder slaap nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2019 12:18 ]

• RoNoS
Is bed geen eindproduct dan? Prod modules kunnen alleen in intermediates toch?

• Sporedd
Nee het eindproduct is je base!

• ProudElm
THE FACOTRY MUST GROW

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

(jarig!)
Vind het juist leuk om met blueprints van anderen te spelen. Die zijn vaak super optimaal qua ratios en dergelijke en dat zou mij - in ieder geval nu nog - echt niet lukken.

Maar vaak vul ik die blueprints dan wel weer aan met m'n eigen dingen dus dan wordt het toch nog een beetje een eigen creatie :+

Ik probeer me nu ook wat meer te verdiepen in ratios enzo aan de hand van https://factoriocheatsheet.com/ maar ik snap er nog weinig van.. Ik heb nu bijvoorbeeld een Blue/Black Science Park gemaakt met 7 Iron Plate belts. Daarvoor wil ik even een aantal dedicated plate farms maken. Daarvoor heb ik een blueprints met 48 Steel Furnaces en rode belts. Alleen geeeen idee hoe ik er dan achter kom hoeveel mining drills ik nodig heb om zo optimaal mogelijk de belts te vullen. Nu maak ik vaak maar zoveel mogelijk van iets net zolang tot een belt helemaal dichtgeslibt zit :+ Het werkt wel maar optimaal zal het nooit zijn.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
London schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:58:
Vind het juist leuk om met blueprints van anderen te spelen. Die zijn vaak super optimaal qua ratios en dergelijke en dat zou mij - in ieder geval nu nog - echt niet lukken.

Maar vaak vul ik die blueprints dan wel weer aan met m'n eigen dingen dus dan wordt het toch nog een beetje een eigen creatie :+

Ik probeer me nu ook wat meer te verdiepen in ratios enzo aan de hand van https://factoriocheatsheet.com/ maar ik snap er nog weinig van.. Ik heb nu bijvoorbeeld een Blue/Black Science Park gemaakt met 7 Iron Plate belts. Daarvoor wil ik even een aantal dedicated plate farms maken. Daarvoor heb ik een blueprints met 48 Steel Furnaces en rode belts. Alleen geeeen idee hoe ik er dan achter kom hoeveel mining drills ik nodig heb om zo optimaal mogelijk de belts te vullen. Nu maak ik vaak maar zoveel mogelijk van iets net zolang tot een belt helemaal dichtgeslibt zit :+ Het werkt wel maar optimaal zal het nooit zijn.
kijk een blok verder naar beneden.

Onder material processing staat dat je 47 electic furnaces nodig hebt om een rode belt te consumeren.
Onder mining zie je dat je 51 electical miners nodig hebt om 1 rode band vol te gooien.

Overigens, laat jij je miners rechtstreeks naar de furnaces gaan? zelf transpoort ik de ore naar de furnace dmv treinen. Dan kan je beide kant los van elkaar optimaliseren. en als je iron ore spawn leeg is hoef je niks te veranderen aan je ovens. alleen een ander supply punt te zoeken.

• Sporedd
Ik probeer me nu ook wat meer te verdiepen in ratios enzo
https://kirkmcdonald.gith...tems=advanced-circuit:f:1

Is zeer handig om deze rations mee uit te zoeken. Zelf bereken word zeker met modules een langdurig proces :-)

https://doomeer.com/factorio/

Heb ik ook een tijd gebruikt, deze is handiger als je subfactories voor items (bijvoorbeeld blue circuits) hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Sporedd op 21-01-2019 10:43 ]

• ProudElm
Ah yes! Die gebruikte ik ook altijd, maar ik kon de link nergens meer terug vinden... 8)7

Ook nooit de moeite genomen om te zoeken |:(

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
https://calcorio.com/ heb ik veel gebruikt, staat ook in de OP :). Kan er eventueel andere aan toevoegen als die beter zijn of andere/meer dingen kunnen.

Edit: ik zie dat die niet voor 0.16 is bijgewerkt, jammer. Welke calculator werkt nu het beste?

[ Voor 24% gewijzigd door Bart ® op 22-01-2019 10:00 ]

Cunning linguist.

• ProudElm
Die is alleen niet echt meer up-to-date lijkt het? Core version staat op 0.15.32?
foutje.. had je ninja edit niet gezien 8)

Mijn vorige MB had ik op basis van die domeer gedaan

[ Voor 40% gewijzigd door ProudElm op 22-01-2019 10:07 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

maak ik vaak maar zoveel mogelijk van iets net zolang tot een belt helemaal dichtgeslibt zit :+ Het werkt wel maar optimaal zal het nooit zijn.
Toch is dat precies hoe al die bovenstaande speedsheets bepaald worden, gewoon bouwen tot het volloopt, en dan kijken na welke smelter/assembler het vastloopt.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bart ® schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:58:
https://calcorio.com/ heb ik veel gebruikt, staat ook in de OP :). Kan er eventueel andere aan toevoegen als die beter zijn of andere/meer dingen kunnen.

Edit: ik zie dat die niet voor 0.16 is bijgewerkt, jammer. Welke calculator werkt nu het beste?
Ik gebruik altijd deze: https://doomeer.com/factorio/
.edit: anders mis ik de posts erboven even niet echt compleet 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 22-01-2019 10:34 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Ik gebruik altijd deze: https://doomeer.com/factorio/
.edit: anders mis ik de posts erboven even niet echt compleet 8)7
Heb hem toegevoegd aan de OP.

Voor beginners en ietwat gevorderde bouwers is https://factoriocheatsheet.com/ ook nog steeds een handige site.

Cunning linguist.

• Sporedd
https://kirkmcdonald.github.io werkt wel beter met modules en beacons.

Je kunt ook mooi verhoudingen uitrekenen Bijvoorbeeld 1 green voor 8 reds:
https://kirkmcdonald.gith...tems=advanced-circuit:f:8

Ben nu dus met een megabase run bezig zonder LTN maar met VTN, om vast te oefenen voor de vanilla .17 run.
Daarnaast heb ik blueprints van anderen afgezworen, deze bekijk ik alleen nog ter inspiratie. Ik merk dat ik veel meer voldoening haal uit het zelf ontwerpen. Ondanks dat ik cheat met snellere belts ;-)

Edit: Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat screenshots laten zien uit mijn huidige base!

[ Voor 42% gewijzigd door Sporedd op 22-01-2019 15:21 ]

• RoNoS
Edit: Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat screenshots laten zien uit mijn huidige base!
Jaaa!! Altijd goed.
Ik kijk ook youtube filmpjes van bijv. Nilaus en Xterminator etc, maar bouw het niet exact na, gewoon ter inspiratie. Zo ook met blueprints, ik bekijk ze, bedenk waarom het goed werkt en ga dan zelf bouwen. Ook al is mijn eigen oplossing dan niet 100% efficient, it's mine :D

• ProudElm
screenshot altijd goed ;-) Zal ook eens wat delen.. nu druk om 'eindelijk' me koper smelters ook off-site te maken.. ijzer was al.. Alles voor meer UPS! :-)

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 27-11 09:21
@RoNoS dat doe ik ook inderdaad. Pak nooit blueprints van anderen, maar gebruik ze wel ter inspiratie. Gisteravond een aantal blueprints gemaakt voor mijn 2x2 railway, waaronder een kruising, t-splitsing, diverse bochten en rechte stukken.

Momenteel druk bezig om alles uit mijn main base te verplaatsen naar dedicated off-sites die hun eigen specifieke productie draaien. Maakt het optimaliseren een stuk makkelijker en efficiënter :). Aan de andere kant merk ik nu al weer dat mijn 2x2 railway netwerk eigenlijk niet voldoende is. Misschien toch maar gaan vervangen voor een 2x4 railway netwerk :P

• RoNoS
2x2 (dus totaal 4 lijnen lopen?) is niet voldoende?
Hoeveel treinen heb je dan? Heb je genoeg signalen staan?
Ik kan met 2x1 (een lijn heen, eentje terug) al erg veel treinen laten rijden hoor.
Wel genoeg stackers voor de laad en los locaties neergooien, zodat de treinen niet de doorgaande route blokkeren.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RoNoS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:59:
2x2 (dus totaal 4 lijnen lopen?) is niet voldoende?
Hoeveel treinen heb je dan? Heb je genoeg signalen staan?
Ik kan met 2x1 (een lijn heen, eentje terug) al erg veel treinen laten rijden hoor.
Wel genoeg stackers voor de laad en los locaties neergooien, zodat de treinen niet de doorgaande route blokkeren.
Dit. 2x1 zou meer dan genoeg kunnen handelen. De clue is goede signaling, en zorgen voor voldoende ruimte tussen aftakkingenm zodat je geen eindeloze string van chainsignals krijgt.
En als je in de problemen komt dan kun je dat beter wegwerken door bottlenecks weg te werken.
Zeker dingen als 1 centrale koper en ijzer smelter, gaan zoveel trein verkeer opleveren dat dat bijna niet in goede banen te leiden is.

dus soort van gridstyle maken, zodat treinen niet altijd op hetzelfde punt moeten kruisen

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 23-01-2019 10:43 ]

• Sporedd
Zoals beloof hier twee screenshots, de rest volgt later ;-)

Unloading station voor de Red circuits. Deze lezen de logistics storage uit en geven dit door aan VTN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QkAk8Ur2Idb31GfvWMNSebQW/full.jpg?nohitcount=1
Eerder had ik het probleem dat ze niet gelijk uitgeladen werden. Dit heb ik opgelost door active chests te pakken. De rij storage chests zijn allemaal voorzien van een filter.
De Chaos aan bots wanneer er 3 treinen komen uitladen is altijd leuk om te zien.

Productie van red circuits (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e5yZlV8QSDxio2O4C1OpYCnk/full.jpg
Zoals je ziet heb ik hier gecheat door snellere belts te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Sporedd op 23-01-2019 11:15 . Reden: thumb ]

Pagina: 1 ... 31 ... 55 Laatste