[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste
Acties:

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:45:
[...]

Thanks!!!! Ik was in de veronderstelling dat het een soort aan en uit systeem was. Het werkt of het werkt niet. Niet dat dingen ondersteunend aan elkaar zouden zijn.
Nee, je ziet dat ook terug op je stroomoverzicht. Productie staat maar op een fractie van wat je in totaal zou kunnen produceren, omdat je immers niet meer nodig hebt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
Nee, er zijn dus verschillende prioriteiten. solar panels hebben de hoogste prio, dan steam engines, dan accumulators.

Dat wil dus ook zeggen dat je met logische schakelingen (circuit networks) moet gaan werken als je je solar panels wilt gebruiken om je accu's voor 's nachts op te laden en je steam engines als backup wilt bewaren. Maar da's voor gevorderden ;)

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:22
Tijdje niet meer gecontroleerd, maar hebben solar panels ook nog steeds prio boven steam turbines? Die van nuclear?

ik had in me vorige save een fail safe switch gebouwd idd. Die zette de coal power aan mocht er onvoldoende stroom zijn 's nachts. Vooral tegen het einde van de nacht is dat handig :-)

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:21
Ja, Solar Panels hebben nog steeds prio over al het andere dat stroom opwekt.

Inmiddels in mijn 175 uur durende game de 1000ste lancering gehad *O*

• ProudElm
gratz!

ben nu druk met die 30+ science mod.. erg leuk en dat levert echt heerlijke spaghetti op :9 :9 :9

[ Voor 21% gewijzigd door ProudElm op 04-10-2018 09:16 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:15:
gratz!

ben nu druk met die 30+ science mod.. erg leuk en dat levert echt heerlijke spaghetti op :9 :9 :9
Ik heb me er toen ook goed mee vermaakt. Met als extra uitdaging, geen logistic robots toegestaan :P
Veel Spaghetti en nog meer sushi. Leek wel een all you can eat restaurant :P

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 04-10-2018 10:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ProudElm
heb al wel bots.. Alleen nog lang niet in de buurt van requester chets.. Maar zodra het kan, komen ze er in ;-) Alleen heb je dan praktisch bijna alle science al op een belt, dus de rest ook maar..

Mis wel heel erg me persoonlijke constuction bots.. Alles duurt lang zo... :F

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 11:11

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Damn, heb sinds woensdagavond Factorio en inmiddels al 7 uur in de avonduurtjes gespeeld. :> Iets met 'even' spelen en voor je het weet is het alweer 01:00. :F

Zag het spel regelmatig in Steam als advertentie of 'uitgelichte game' en had nooit gedacht dat het ZO verslavend kon zijn. Ben nu bezig met een eerste game om rode en groene flesjes op een efficiënte manier binnen te krijgen. In dit forum zag ik o.a. dat dit ook allemaal automatisch in je lab gegooid kan worden... van die 7 uur heb ik er denk 2 uur van heen en weer gelopen |:( .

Nu verder leren en alles beter optimaliseren :9 :9 Denk dat m'n weekendplanning al weet :P

• NL-RaVeR
7 uur is nog niks, ik zit inmiddels over de 800 uur, waarbij bij mijn laatste games alles geautomatiseerd gaat. En het is nog altijd verslavend om "eventjes" een uurtje (lees: de hele avond) te spelen.

Ik ben nu ff wat mods aan het uitproberen en kijken wat ik leuk vindt om toe te voegen aan de game. Momenteel ben ik Dark Matter en Teleportation aan het proberen.

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11 21:32
Dynazap schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:45:
Damn, heb sinds woensdagavond Factorio en inmiddels al 7 uur in de avonduurtjes gespeeld. :> Iets met 'even' spelen en voor je het weet is het alweer 01:00. :F

Zag het spel regelmatig in Steam als advertentie of 'uitgelichte game' en had nooit gedacht dat het ZO verslavend kon zijn. Ben nu bezig met een eerste game om rode en groene flesjes op een efficiënte manier binnen te krijgen. In dit forum zag ik o.a. dat dit ook allemaal automatisch in je lab gegooid kan worden... van die 7 uur heb ik er denk 2 uur van heen en weer gelopen |:( .

Nu verder leren en alles beter optimaliseren :9 :9 Denk dat m'n weekendplanning al weet :P
Welkom bij Factorio, je begint er aan en voor je het weet ben je 5 uur verder.

Ik zit al ongeveer aan de 1200 uur, bijna 1000 uur op steam en heb voordat hij op steam uit kwam ook al zeker 200 uur gespeeld.

Mijn huidige save ben ik nu bezig met 2K science per minuut, de science basissen zijn er nu alleen nog alle resources uit breiden nu al aan de 5 X 8 blue belt iron en dat is nog niet voldoende (ongeveer 70K iron per minuut)

iemand anders die ook een zoiets aan het doen is? Probleem waar ik nu tegen aan loop is dat me train verkeer het niet aan kan op 2 sporen en dat ik moet gaan upgraden naar 4 sporen :(

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Catmandos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:29:
[...]

Welkom bij Factorio, je begint er aan en voor je het weet ben je 5 uur verder.

Ik zit al ongeveer aan de 1200 uur, bijna 1000 uur op steam en heb voordat hij op steam uit kwam ook al zeker 200 uur gespeeld.

Mijn huidige save ben ik nu bezig met 2K science per minuut, de science basissen zijn er nu alleen nog alle resources uit breiden nu al aan de 5 X 8 blue belt iron en dat is nog niet voldoende (ongeveer 70K iron per minuut)

iemand anders die ook een zoiets aan het doen is? Probleem waar ik nu tegen aan loop is dat me train verkeer het niet aan kan op 2 sporen en dat ik moet gaan upgraden naar 4 sporen :(
Heb meerdere factorys van rond de 2-2.5 K. rond die koers begint mijn cpu het moeilijk te krijgen :(
Wil er nog eens een keer een naar de 4k doorzetten, dan maar op 30fps ofzo :P

Maar ik Heb altijd nog alleen dubbele sporen gebruikt, en die waren absoluut nog niet in de buurt van overbelast, ik gebruik meestal iets van 2-6 treinen,
Zprgen dat de sub fabrieken niet te dicht bij elkaar zitten, en zorgen dat je niet te lange stukken afgeblokt hebt

Wil altijd wel een keer de save bekijken :)

[ Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 05-10-2018 18:16 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Man man man, wat ben ik toch een kluns, een idioot (in dit spel dan he) Dan denk ik alles goed voor elkaar te hebben en dan kun je weer breken en bouwen :D

Bijzonder hoor dat dit spel zo verslavend is. Ik ben er steeds wel even mee bezig. Is er ergens een techtree te vinden? Wat je met bepaalde materialen kunt maken?

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:39:
Man man man, wat ben ik toch een kluns, een idioot (in dit spel dan he) Dan denk ik alles goed voor elkaar te hebben en dan kun je weer breken en bouwen :D

Bijzonder hoor dat dit spel zo verslavend is. Ik ben er steeds wel even mee bezig. Is er ergens een techtree te vinden? Wat je met bepaalde materialen kunt maken?
https://davemcw.com/factorio/tech-tree/

Cunning linguist.

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dynazap schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:45:
Damn, heb sinds woensdagavond Factorio en inmiddels al 7 uur in de avonduurtjes gespeeld. :> Iets met
24 uur and counting :P

We zijn met z'n 2e een basis aan het bouwen. Inmiddels hebben we rood, groen en blauwe flesjes voldoende. Zijn nu bezig met de volgende :9 . Waarschijnlijk hebben de meeste binnen 20 uur al een raket de lucht in... Maar we zijn er achter gekomen dat je niet te dicht op elkaar moet bouwen 8)7 .

Ook was de aanvoer van ijzerenplaten een hele tijd matig waardoor sommige processen langzaam gingen :+ .

Ach ja, ik denk dat er voldoende uurtjes in deze game gaan zitten 8)

• anboni
Dynazap schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:40:
[...]

Waarschijnlijk hebben de meeste binnen 20 uur al een raket de lucht in...
Nee hoor, is mij ook nog nooit gelukt. Ik vind het veel te leuk om flink op te schalen en enorme treinnetwerken te bouwen om resources binnen te halen.
Maar we zijn er achter gekomen dat je niet te dicht op elkaar moet bouwen 8)7 .
Da's inderdaad een gegeven: als je denkt dat je dingen al veel te ruim aan het opzetten bent, neem dan nog minstens anderhalf keer zoveel ruimte ;)

• ProudElm
En dan nog heb je te weinig :-)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dynazap schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:40:
[...]

24 uur and counting :P

We zijn met z'n 2e een basis aan het bouwen. Inmiddels hebben we rood, groen en blauwe flesjes voldoende. Zijn nu bezig met de volgende :9 . Waarschijnlijk hebben de meeste binnen 20 uur al een raket de lucht in... Maar we zijn er achter gekomen dat je niet te dicht op elkaar moet bouwen 8)7 .

Ook was de aanvoer van ijzerenplaten een hele tijd matig waardoor sommige processen langzaam gingen :+ .

Ach ja, ik denk dat er voldoende uurtjes in deze game gaan zitten 8)
Ik heb al redelijk wat basisen onder mijn riem, maar ik ga ook nog redelijk naar de 20 uur als ik gewoon op me gemak ga spelen. Als het moet kan ik het nu in 8, maar mijn eerste raket zat in de 40 uur iirc.

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 08-10-2018 10:43 . Reden: jaja, verkeerde venster enzo ]

• ProudElm
uhm, verkeerde topic gok ik? haha :-)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:31
heuveltje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:38:
[...]

En jouw ouders runnen een restaurant voor 300 man ofzo :? :P
ik geloof dat mijn gas verbruik in augustus 4 Euro was, en daarvan is het overgrote deel nog voor douchen.
Hier gaat iets mis volgens mij :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Dat gaat niet helemaal goed denk, haha 8)7

• ProudElm
nu wel weer logisch.. haha :+

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Haha, prachtig.

Zie net dit filmpje: YouTube: Factorio Tutorial 36 - Central Bus Design Concept

In 30 minuten een volledig werkende Rood / Groen flesjes fabriek.... Denk dat ik vanavond maar m'n spaghetti fabriek moet afbreken en opnieuw moet beginnen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dynazap op 08-10-2018 12:10 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Erm 30 minuten is wel heel erg strak om te halen.
Ah, hij begint al met bots en electric miners. Dan heb je dat station eigenlijk al gepasseerd :P
Kijk voor de lol eens een factorio speedrun

YouTube: Factorio 0.16 Default Settings *(former) world record speed run - 3:...

43 minuten van scratch tot groene science geautomatiseerd :)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Heb een beetje sloom gespeeld, maar wel onder de100 uur!
Die Speedrun-challenge laat ik nog even aan me voorbij gaan.

Factorio 99h59m22s

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 11:30
Net weer opnieuw begonnen, probeer nu vanaf het begin het een en ander redelijk efficient op te bouwen. Betrap me er toch weer op dat ik veel aan het slopen en opnieuw opbouwen ben.

Werkt goed om gestructureerd werken te stimuleren, alleen weet ik niet of dat zo verstandig is om 1 uur 's nachts :)

Kortom, ik modder lekker door en probeer door te krijgen hoe ik netjes en efficient m'n grondstoffen kan verbruiken.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Looney11 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:18:
Net weer opnieuw begonnen, probeer nu vanaf het begin het een en ander redelijk efficient op te bouwen. Betrap me er toch weer op dat ik veel aan het slopen en opnieuw opbouwen ben.
Met die insteek begin ik ook altijd...
Helaas eindig ik altijd met dezelfde spaghetti.

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-12 20:45
CappieL schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:00:
[...]

Met die insteek begin ik ook altijd...
Helaas eindig ik altijd met dezelfde spaghetti.
Herkenbaar, maar dat vind ik juist het fijne aan de game. De spaghetti ontwarren :).

Ik ben zelf eens opnieuw begonnen maar full loaded met mods. De base game vond ik nog niet complex genoeg ;). Ben benieuwd wat de playthrough gaat worden. I just love it :). Vanavond eerst even kijken of ik geen conflicten tss de mods tegenkom.

Edit:

Lijst mods omvat onder andere, Bob's, Angels, AAI, Bio industries, Natural Evolution,...

[ Voor 15% gewijzigd door Powerblast op 10-11-2018 15:27 ]

• Looney11
Heb net mijn eerste bus gemaakt, wat een verschil. Ben nu bezig met alles opnieuw inrichten en aansluiten. Heerlijk puzzelen.

Ik speel nog vanilla, zie door de hoeveelheid mods het spel niet meer. .

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is er al iets bekend over de 0.17 release? Ik heb al over een hoop goede veranderingen gelezen in de FFF's.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 13:11
Niet dat ik kon zien. Heb gisteren ook zitten zoeken.

Don't trust an atom, they make up everything.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:17:
Niet dat ik kon zien. Heb gisteren ook zitten zoeken.
Officieel nog niets bekend.
Maar Ik verwacht iets net voor kerst. Dat hebben ze vorig jaar ook gedaan. "so u can play in the hollidays"

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik hoop het, dat was wel een aardig kado van de ontwikkelaar vorig jaar ! Als je maar een wollen trui krijgt voor kerstmis kan je tenminste je leed met Factorio wegspelen :-)

• ProudElm
Ben wel benieuwd naar 0.17.. niet alles wat er bekend is vond ik even geslaagd.. maar ja, we zullen zien! Tot nu toe altijd positief verrast :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ProudElm schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:32:
Ben wel benieuwd naar 0.17.. niet alles wat er bekend is vond ik even geslaagd.. maar ja, we zullen zien! Tot nu toe altijd positief verrast :)
Waar ben je dan minder enthousiast over? Ik kan me zo niets voor de geest halen waar ik het niet mee eens was...

Cunning linguist.

• ProudElm
Met namen FFF-266 vond ik minder. Hoewel ik net even door die FFF's en er toch wel heel veel leuk spul aan zit te komen!! ik zou zeggen, kom maar op!!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk zo niet kan zeggen wat er beter word voor mij in .17
Het is voornamelijk gericht op nieuwe spelers. Niet dat daar iets mis mee is. Maar ik word er niet warm of koud van :)

De nieuwe Tutorials heb ik echt niet meer nodig :) , Nieuwe campagne is misschien leuk voor even.
Gui improvements, Het zal best beter kunnen, maar voor mij werkt het zo prima.
Graphics engine idem dito.
Versimpelen van somige mechanics hoeft van mij niet, eerder andersom :P

ik vond het hele proces van kern energie bijvoorbeeld echt wat toevoegen, tov van dom een sterkere variant van verbrand input voor power. Maar bijv de feedback loop waarbij je reactor kon ontploffen leken me nog veel toffer.

Owja, en het verwaterd mijn bad ass lazy bastard achievemt :P

Maar heb ik iets gemist wat me wel enthousiast zou moeten maken ?

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 14-11-2018 12:08 ]

• ProudElm
nou ja, zo iets.. hoewel het allemaal leuk er uit ziet en sommige dingen leuk lijken. Nodig vind ik het niet. maar ja..

hoe ze kernenergie eerst hadden gemeld. Met die cooling towers en zo! Gaaf! Helaas is het wat versimpeld. maar nog steeds een goeie toevoeging

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:01:
Maar heb ik iets gemist wat me wel enthousiast zou moeten maken ?
Ik kan me zo wat kleine dingen voor de geest halen waar ik wel blij van word:
  • pick-axe wordt een technology, geen slijtage meer daaraan
  • entity-info rechtsbovenin optioneel
  • bots die cliffs met explosives opruimen
  • ctrl-c ctrl-x ctrl-v
  • trains in blueprints
  • upgrade planner

Cunning linguist.

• anboni
Er zijn zeker een hoop plannen voor .17 die mij ook blij maken, maar ik had bij de FFF-266 toch ook wat gemengde gevoelens. Vooral dat ze dingen als mining hardness en power helemaal eruit halen, dat heeft behoorlijke impact op bijvoorbeeld Bob's en Angel's.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:26:
Er zijn zeker een hoop plannen voor .17 die mij ook blij maken, maar ik had bij de FFF-266 toch ook wat gemengde gevoelens. Vooral dat ze dingen als mining hardness en power helemaal eruit halen, dat heeft behoorlijke impact op bijvoorbeeld Bob's en Angel's.
Was het niet zo dat ze het alleen eruit haalde voor vanilla. maar dat het voor modders nog steeds bruikbaar is ?
Bart ® schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:24:
[...]
Ik kan me zo wat kleine dingen voor de geest halen waar ik wel blij van word:
  • Sja, een van de eerste dingen die ik maak als ik staal heb, is 10 pick axen, en daar doe ik de rest van het spel mee :P
  • Kijk ik echt niet meer naar.
  • https://mods.factorio.com/mods/bob809/CliffDeconstruct
  • ctrl-c ctrl-x ctrl-v
  • Handig, maar ik heb nu feitelijk consequent al een blueprint die ik daarvoor misbruik
  • trains in blueprints
  • upgrade planner
  • https://mods.factorio.com/mods/Klonan/upgrade-planner
Tis allemaal wel handig om te hebben, maar niet echt zo spannend dat ik daarvoor meer of minder plezier uit het spel haal. Laat staan dat het een nieuwe ervaring geeft zoals sommige andere updates.
Maar misschien moet ik gewoon toegeven dat sommige spellen na 2000 uur zijn aantrekkingskracht enigzins verliezen :P

Enige verbetering waar ik op hoop is de map generator. op een of andere manier vind ik de huidige gewoon niet leuk. ik wil meren en kanalen etc..

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 14-11-2018 12:39 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:37:
[...]

[list]
Sja, een van de eerste dingen die ik maak als ik staal heb, is 10 pick axen, en daar doe ik de rest van het spel mee :P
Klopt. Je maakt in het begin 1. Daarna als je een beetje ijzer hebt nog 10. Daarna als je staal hebt nog 10. Het voegt niets toe aan het spel, dus ben ik blij dat het eruit gaat :).
Kijk ik echt niet meer naar.
Ik ook niet, het zit me eerder in de weg. Dus mooi dat het optioneel wordt.
https://mods.factorio.com/mods/bob809/CliffDeconstruct
Ik gebruik geen mods ;).
• ctrl-c ctrl-x ctrl-v
Handig, maar ik heb nu feitelijk consequent al een blueprint die ik daarvoor misbruik
Doe ik nu ook, maar ctrl-x/ctrl-v is eenvoudiger. QOL :).
• trains in blueprints
• upgrade planner
https://mods.factorio.com/mods/Klonan/upgrade-planner
Ook een mod :P.
[/list]

Tis allemaal wel handig om te hebben, maar niet echt zo spannend dat ik daarvoor meer of minder plezier uit het spel haal. Laat staan dat het een nieuwe ervaring geeft zoals sommige andere updates.
Maar misschien moet ik gewoon toegeven dat sommige spellen na 2000 uur zijn aantrekkingskracht enigzins verliezen :P
Precies dat, het is handig, maar niet spannend. Maar heel veel handige dingen geven mij toch wel meer plezier in een spel. Alhoewel ik het nu ook eigenlijk al maanden niet meer heb aangeraakt, zit nog niet aan 2000 uur, maar wel dik over de 500. Ben benieuwd of 0.17 mij weer terug kan trekken naar de game :).

Cunning linguist.

• ProudElm
ik speel nog steeds elke dag.. te erg verslaafd aan dit spel... :-P hoewel.. elke dag moet je wel lezen als een half uurtje max.. in het weekend wat meer.. kids.. life.. etc :-P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heuveltje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:37:
• ctrl-c ctrl-x ctrl-v
Handig, maar ik heb nu feitelijk consequent al een blueprint die ik daarvoor misbruik
Hoe blueprints nu werken is gewoon sowieso kut. Continu die rondslingerende prints en books in je inventory omdat je iets uit je library hebt gediscard met Q. Volgens mij was ik wel blij met de aangekondigde overhaul, al werd dat later ook weer enigszins teruggedraaid. Even geen idee wat nou de huidige stand van zaken is.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2018 13:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ProudElm
dat c-v verhaal lijkt me handig, heb daar nu een blauwdruk standaard voor in me hotbar, maar dit zou wel lekker kunnen werken denk ik.. maar ja.. afwachten.. maar liever niet te lang meer! :-)

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik heb een map met water op 'laag' staan, maar ik heb nu nog nergens water gevonden (buiten het start meertje). Kan ik op een of andere manier toch nog aan water komen? Nu kan ik denk ik wel een pomp of 20-25 aansluiten op dit meertje, maar dat is een keer te kort (en niet heel handig als daar meer dan 100 undergrounds nodig heb om een remote locatie te voorzien). Of heb ik nog wel ergens kans om een meertje te vinden?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ProudElm schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:11:
dat c-v verhaal lijkt me handig, heb daar nu een blauwdruk standaard voor in me hotbar, maar dit zou wel lekker kunnen werken denk ik.. maar ja.. afwachten.. maar liever niet te lang meer! :-)
Ctrl-x lijkt me ook echt ideaal hoor. Heb je wat gebouwd, moet het later drie vakjes opzij omdat je ruimte nodig hebt, ctrl-x en drie vakjes verderop ctrl-v.

Cunning linguist.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Met betrekking tot (de releasedate van) 0.17, zie de FFF van deze week:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-269

There's no place like 127.0.0.1

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MatHack schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:50:
Met betrekking tot (de releasedate van) 0.17, zie de FFF van deze week:
https://www.factorio.com/blog/post/fff-269
TL;DR: 0.17 komt in januari, 0.18 hopelijk ergens rond juli.

Cunning linguist.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
RoNoS schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:38:
Ik heb een map met water op 'laag' staan, maar ik heb nu nog nergens water gevonden (buiten het start meertje). Kan ik op een of andere manier toch nog aan water komen? Nu kan ik denk ik wel een pomp of 20-25 aansluiten op dit meertje, maar dat is een keer te kort (en niet heel handig als daar meer dan 100 undergrounds nodig heb om een remote locatie te voorzien). Of heb ik nog wel ergens kans om een meertje te vinden?
2 dingen die je kan doen.

Kopieer de map-seed van je huidige game en gebruik deze voor een nieuwe game.
Als het goed kan je dan de gehele map bekijken zonder de 'shadow'. Kan je dus heel snel kijken waar meer water ligt.

Optie 2 is (tijdelijk) een mod installeren waarmee je water kan aanmaken. Dit heb ik ook gedaan met mijn save omdat ik nergens (bruikbaar) water had liggen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nieuwe belts, they look so good !

Afbeeldingslocatie: https://us1.factorio.com/assets/img/blog/fff-269-belt-swipe.gif

• RoNoS
demonic schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:49:
[...]

2 dingen die je kan doen.

Kopieer de map-seed van je huidige game en gebruik deze voor een nieuwe game.
Als het goed kan je dan de gehele map bekijken zonder de 'shadow'. Kan je dus heel snel kijken waar meer water ligt.

Optie 2 is (tijdelijk) een mod installeren waarmee je water kan aanmaken. Dit heb ik ook gedaan met mijn save omdat ik nergens (bruikbaar) water had liggen.
Eerste al gedaan inderdaad, maar in dat gebied is nergens water. Ben dus bang dat het er helemaal niet is...
Modus wil ik voorlopig nog proberen te mijden. Ik ga kijken hoe lang ik het uithoud met deze map. Kan nog ongeveer 3x zoveel pompen plaatsen, dus zit wel goed.

Denk er over om ergens een mega wateropslag te maken :+

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Of stroken grond in je meer leggen, kun je weer pompen op zetten.

Cunning linguist.

• Looney11
Ik snap er geen hout van. Ik had een trein, 1 locomotiref met 1 oliewagon die een loop deed tussen twee stations.
Ik dacht, kom ,laat ik er een loc in tegenovergesteld richting aan vast plakken zodat ie gewoon heen en weer kan rijden, efficienter.

Nu zegt ie constant daat ie geen route kan vinden, herkent de stations niet meer, zelfs nu ik alles weer op de loop heb staan. Ik heb beide station al weg gehaald, de trein weggehaald en alles opnieuw geinstalleerd, geen sjoege..

Wat doe ik fout?

• demonic
RoNoS schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:12:
[...]

Eerste al gedaan inderdaad, maar in dat gebied is nergens water. Ben dus bang dat het er helemaal niet is...
Modus wil ik voorlopig nog proberen te mijden. Ik ga kijken hoe lang ik het uithoud met deze map. Kan nog ongeveer 3x zoveel pompen plaatsen, dus zit wel goed.

Denk er over om ergens een mega wateropslag te maken :+
wat ik doe is de mod even gebruiken, water aanleggen, en dan de mod weer uitschakelen O-)
Looney11 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:44:
Ik snap er geen hout van. Ik had een trein, 1 locomotiref met 1 oliewagon die een loop deed tussen twee stations.
Ik dacht, kom ,laat ik er een loc in tegenovergesteld richting aan vast plakken zodat ie gewoon heen en weer kan rijden, efficienter.

Nu zegt ie constant daat ie geen route kan vinden, herkent de stations niet meer, zelfs nu ik alles weer op de loop heb staan. Ik heb beide station al weg gehaald, de trein weggehaald en alles opnieuw geinstalleerd, geen sjoege..

Wat doe ik fout?
Volgens mij kan dat helemaal niet?! heb het ook geprobeerd maar kreeg het niet aan de gang...

• anboni
Per ongeluk ergens een eenzijdig signal bijgeplaatst? Of stations toch aan de verkeerde kant van het spoor ofzo? beide situaties (zowel 1 loc met loops als 2 locs in tegenovergestelde richting) worden veelvuldig toegepast. Post anders een paar screenshots of een save.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

demonic schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:51:
[...]

Volgens mij kan dat helemaal niet?! heb het ook geprobeerd maar kreeg het niet aan de gang...
dubbelheader locomotieven kan prima hoor.
Maar zonder verdere save, valt er niks van te zeggen :P

• Looney11
Mijn save met het treinprobleem..

https://drive.google.com/...YM8Vfsl9/view?usp=sharing

• anboni
Als je intentie is om de trein te laten loopen in de richting waarin je manual reed, staat je pneunomo station aan de verkeerde kant. En aan de andere kant staat helemaal geen station :) Als ik die in dezelfde richting neerzet als P, werkt het gewoon.

• Looney11
Dat andere station had ik verwijderd, ik probeer het even.

Ja werkt! Allen bedankt voor de tips!

[ Voor 26% gewijzigd door Looney11 op 17-11-2018 22:41 ]

• Sporedd
Dit weekend (helaas?) weer een nieuwe save begonnen. Dit keer volledig mod loos. Vooral het begin is dan wennen zeg!

Ondertussen is 12 uur verdwenen en heb ik zojuist de artillery research afgerond.

Wat leuk is in deze save
Treinen roep ik op op basis van demand. Dus als iron < 4000 mag hij gaan rijden. Ik had nog blueprints met green en red wire. Dus dat was nit veel werk.

Alle treinen komen aan op 1 station, deze sorteert iron/copper/coal naar hun eigen storage toe.
Mocht iemand willen zien hoe dit werkt kan ik wel screenshots plaatsen.

• demonic
Sporedd schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:22:
Alle treinen komen aan op 1 station, deze sorteert iron/copper/coal naar hun eigen storage toe.
Mocht iemand willen zien hoe dit werkt kan ik wel screenshots plaatsen.
Ben wel benieuwd. Ook naar hoeveel ovens je hebt om te smelten enzo, ben je niet bang dat één station een bottleneck wordt? (of gebruik je inmens lange treinen?)

• Sporedd
Ik wilde deze save klein houden met ~0.5spm ( dit is mislukt :-)).
Daarna opschalen naar een megabase.

(plaatjes zijn klikbaar)

Opslag

Allereerst de opslag, deze geeft van alle chests de inhoud door op het groene Circuit network.

filter settings

Wanneer de bovenstaande opslag minder van 25k iron ore bevat set ik een filter op de filter inserters.
Deze gaan dan iron op de belts leggen.

Belt filters

Belts worden gesorteerd met filter splitters

station opslag

De station opslag wordt doorgegeven op het rode circuit netwerk. Deze loopt naar alle Outpost stations

Trein settings

Wanneer er minder dan 4k ore in de stations opslag zit mag de trein gaan rijden.
Ieder station heeft twee treinen, zodat er altijd geladen kan worden.

De savegame voor als je beter wilt kijken:
https://drive.google.com/...-4Lg2BZK6cBfF6FEJ6UoiQfMd

Let vooral niet op de troep >.<

[ Voor 85% gewijzigd door Sporedd op 20-11-2018 10:09 . Reden: Uitleg toegevoegd ]

Bensimpel

Positieve meneer

Ondertussen na een lange pauze (5 maanden), weer begonnen met een verse save. Man wat een heerlijk spel hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Mugwump
Bensimpel schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:27:
Ondertussen na een lange pauze (5 maanden), weer begonnen met een verse save. Man wat een heerlijk spel hoor.
Misschien dat ik dat ook wel eens weer ga doen. Straks ook nog twee weekjes kerstvakantie, dus dat is een mooie gelegenheid om eens weer wat te gaan bingegamen. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Looney11
Net m'n raketbasis gebouwd, nu puzzelen hoe ik alle grondstoffen op een efficiënte manier kan aanbieden zodat ik de drie componenten voor een raket er in kan drukken.

Blijft leuk, ik ben er langzamerhand wel achter gekomen waar de bottlenecks zitten en hoe ik deze in het vervolg kan voorkomen cq. oplossen.

Volgende game met de vijanden aan, eens kijken hoeveel chaos me dat gaat opleveren hahahaha.

• Sporedd
Looney11 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:50:
Volgende game met de vijanden aan, eens kijken hoeveel chaos me dat gaat opleveren hahahaha.
Tip van de week is "defend your cloud, not your base".
Biters vallen aan als hun nest polution absorbt. dus als je, je polution cloud verdedigt hoef je enkel de scouts af te maken.

Zelf in mijn game gespeeld met F.A.R.L. om een muur de bouwen. was even priegelen maar wel leuk om met 200 per uur muur aan te leggen ^^.

Ben nu net klaar met mijn bootstrap base. ~24 uur over gedaan om space science te krijgen.
Nu wil ik gaan uitzoeken hoe ik netjes treinen on demand kan laten rijden (zonder LTN ).
De subassembly zelf in een Factorissim. en hier een trein grid omheen designen.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De nieuwste Factorio Friday Facts (275) gaat over de aanpassingen van science packs die in 0.17 komen.
Qua big picture ziet het er m.i. goed uit, maar op een paar detailpunten had ik nog wel wat opmerkingen (ondertussen gepost op de Factorio forums).

• Cabo
  • Laatst online: 29-11 16:45
Ik dacht ik probeer Factorio. Heb gelijk 5 uur erop zitten. Wat een verslavend spel :/.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Cabo schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 04:36:
Ik dacht ik probeer Factorio. Heb gelijk 5 uur erop zitten. Wat een verslavend spel :/.
Welkom bij de club ;)

• Mugwump
Ook maar weer eens een nieuw potje gestart. Deze keer ga ik het echt netjes doen. O-)

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:57
Mugwump schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:40:
Ook maar weer eens een nieuw potje gestart. Deze keer ga ik het echt netjes doen. O-)
Leugens

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cabo schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 04:36:
Het heet niet voor niets cracktorio ;)

• Mugwump
Ik zou eerder willen spreken van beloftes die je hoogstwaarschijnlijk toch niet gaat waarmaken.
Vooralsnog lukt het heel behoorlijk overigens. :P

• Looney11
Ahahahahahha.... Raket de ruimte in geknald, geen satelliet er in gedaan DOH!

ff savegame terughalen en dan toch maar een satelliet maken, maakt het leven toch wat gemakkelijker....

Ben ondertussen bezig op een nieuwe map, deze keer met vijanden, poeh, is toch wel wat anders qua prioriteiten. Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat en hoe je blauwdrukken tussen de games kan delen, dat maakt het leven wel wat makkelijker :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Of wachten op 0.17, dan hoeft er geen satelliet meer in :P.

Cunning linguist.

• demonic
Looney11 schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:09:
Ahahahahahha.... Raket de ruimte in geknald, geen satelliet er in gedaan DOH!

ff savegame terughalen en dan toch maar een satelliet maken, maakt het leven toch wat gemakkelijker....
Gelukkig hebben we autosave :D heeft mij ook al meerdere keren gered O-)
Bart ® schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:25:
Of wachten op 0.17, dan hoeft er geen satelliet meer in :P.
Om te winnen heb je inderdaad geen satelliet meer nodig, maar voor je science packs wel :9

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Gisteren binnen 15 uur m'n eerste raket de lucht in 8). Oftewel, achievement in de pocket.

Nu verder met de savegame om te zien of we de 'rockets-per-minuut' kunnen verhogen :9

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
Ik heb mijn "deathworld megabase" ook zo'n beetje af. Hij doet vrij constant iets meer dan 1k science/minute. Alleen de hoeveelheid biters er omheen is echt erg. Toen ik de artillery range vergroot had begon overal op de kaart mij kanonnen te vuren. Met als gevolg: UPS daalt naar ~20 voor ongeveer 10 minuten, omdat ik aan alle kanten aangevallen werd :D. Toch maar mijn mining productivity verhogen.

Eigenlijk moet ik nog meer outposts maken voor meer ijzer, 3x ~70M kan niet snel genoeg produceren om 8 treinen met 8 wagons te vullen in het gewenste tempo. Maar ik weet niet of ik nog zin heb om deze verder op te schonen.

Als ik weer tijd heb zal ik nog eens wat screenshots maken.

• Sporedd
Ik was weer aan een modded game begonnen. Nu heeft bij zo'n 500spm LTN besloten om alles in de soep te laten lopen.

Alles stations zij nu vervuild met items die daar helemaal niet nodig zijn.

Factorio maar even in de koelkast tot .17 dan opnieuw een vanilla game.

Iemand heeft uitgezocht hoe je een LTN achtige structuur kan maken in de base game:
https://www.reddit.com/r/...ain_network_by_haphollas/

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:07:
Ik was weer aan een modded game begonnen. Nu heeft bij zo'n 500spm LTN besloten om alles in de soep te laten lopen.

Alles stations zij nu vervuild met items die daar helemaal niet nodig zijn.

Factorio maar even in de koelkast tot .17 dan opnieuw een vanilla game.

Iemand heeft uitgezocht hoe je een LTN achtige structuur kan maken in de base game:
https://www.reddit.com/r/...ain_network_by_haphollas/
Mm ik was ook begonnen, aan een basis met LTN, (icm met more science mod, nu nog meer vloeistoffen om mee te klooien :P ) maar ik krijg het ook niet helemaal naar mijn zin.
Ik laad uit met 2 blauwe belts per wagon, en dat houd in dat hij dat ding veel sneller leeghaalt, dan de tijd die nodig is om een nieuwe trein vanaf de mijn naar het uitlaadstation te brengen.
En ik snap niet wat ik moet instellen dat er altijd 1 of 2 treinen in de wacht staan voor bepaalde uitlaad stations :(

De door jouw genoemde oplossing ziet er ook grappig uit (al snap ik nog niet helemaal hoe het nu precies werkt)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

LTN is best complex om correct op te zetten, de genoemde issues zie ik vaak terugkomen en heb ik zelf ook hoofdpijn over gehad. Het probleem was voor mij toen ook een gebrek aan duidelijke beginners guide en do’s & don’t’s voor veel voorkomende problemen. Misschien is het nu beter ?

• RoNoS
Ik was van plan 'There is no spoon' te halen, dus een speedrun gekeken en beetje genoteerd wat die allemaal doet en wanneer. Speedrunner deed het in 2:37, dus ik kan over alles 3x zo lang doen en dan haal ik het nog.
Tot en met 2 uur mijn ingame tijd was ik op hoe ver hij was na 1 uur, alles deed ik ongeveer 2x zo traag, maar dat was dus prima. Maar na de 2 uur deed ik er ineens 2,5 uur over voordat ik op de volgende checkpoint van 30 minuten was. Waarschijnlijk doordat mijn ore-patches verder uit elkaar liggen en niet zo groot zijn als die van hem. Toch maar een andere map pakken en grotere patches kiezen.
MatHack schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:46:
De nieuwste Factorio Friday Facts (275) gaat over de aanpassingen van science packs die in 0.17 komen.
Qua big picture ziet het er m.i. goed uit, maar op een paar detailpunten had ik nog wel wat opmerkingen (ondertussen gepost op de Factorio forums).
En ook daarom wil ik No spoon voor 0.17 halen :X

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RoNoS schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:53:
Ik was van plan 'There is no spoon' te halen, dus een speedrun gekeken en beetje genoteerd wat die allemaal doet en wanneer. Speedrunner deed het in 2:37, dus ik kan over alles 3x zo lang doen en dan haal ik het nog.
Tot en met 2 uur mijn ingame tijd was ik op hoe ver hij was na 1 uur, alles deed ik ongeveer 2x zo traag, maar dat was dus prima. Maar na de 2 uur deed ik er ineens 2,5 uur over voordat ik op de volgende checkpoint van 30 minuten was. Waarschijnlijk doordat mijn ore-patches verder uit elkaar liggen en niet zo groot zijn als die van hem. Toch maar een andere map pakken en grotere patches kiezen.

[...]

En ook daarom wil ik No spoon voor 0.17 halen :X
let wel dat die mannen echt getraind hebben, en alle builds perfect in hun kop hebben zitten.
(ik weet nog dat alien ergens smelters bouwde, dan oppeens random x seconden naar rechts liep, en daaar verder ging. anderhalf uur later bleek dat echt precies de 30 tiles te zijn die nodig waren voor een rocket controleer fabriek oid. ) Dus ook 2 x zo snel is al een behoorlijke achievement !

Maar je kunt ook op 0.16 blijven spelen als .17 uit is , Versie kiezen in steam.
Als je het jezelf nog makkelijker wilt halen, dan doe je het op .14 :P

Overigens had ik het idee dat het in .17 makkelijker zou worden, sommige recipes hadden net wat minder ingredienten nodig geloofde ik,

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 02-01-2019 13:18 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Je kunt no spoon ook in multiplayer doen. Met z'n drieën of meer is het echt peanuts.

Cunning linguist.

• Sporedd
Deze guide heeft mij geholpen LTN op te zetten:
https://www.reddit.com/r/...for_a_loweffort_ltn_user/

Nadeel is dus wel dat: als je een bug hebt, je hele game naar de @#$%^ is.

• RoNoS
heuveltje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Dus ook 2 x zo snel is al een behoorlijke achievement !
Half zo snel dus ;)
Maar in het begin is dat prima te doen. Maar als ik opeens 9 volle lijnen met miners en smelters moet regelen is mijn handmatig neerleggen niet zo snel als een blueprint neerplompen nee :P
heuveltje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:16:
[...]
Overigens had ik het idee dat het in .17 makkelijker zou worden, sommige recipes hadden net wat minder ingredienten nodig geloofde ik,
Klopt, maar je hele build moet dan wel omgegooid worden. Dus duurt weer even voordat dat goed in je hoofd zit en soepeltjes loopt. Nu weet ik als ik iets mis waar ik naartoe moet lopen om het te halen of te maken, maar met nieuwe recepten kom je terug en denk je, 'ohnee, sh*t, moet wat anders hebben' en weer een paar minuten verspeeld.
Bart ® schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:21:
Je kunt no spoon ook in multiplayer doen. Met z'n drieën of meer is het echt peanuts.
Tsja, ik weet dat het kan...
Wil het gewoon zelf kunnen ;(

• NL-RaVeR
Bart ® schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:21:
Dat wist ik niet, dat maakt het ineens een stuk interessanter voor mij :+

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
NL-RaVeR schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Dat wist ik niet, dat maakt het ineens een stuk interessanter voor mij :+
Voor mij ook, ik heb geen zin om helemaal te moeten gaan stressen om het te halen. Dan is voor mij de lol eraf. Maar op een LAN-party waren we met zes man, dat was echt leuk om te doen. Ik coördineerde de boel een beetje, en was troubleshooter, en de rest ging met gerichte zaken aan de slag. 6,5 uur waren we klaar, ondanks dat twee gasten bij de oil refinery per ongeluk twee vloeistoffen mengden, waardoor we dat echt compleet moesten slopen en opnieuw op moesten bouwen :'). Dat was nog vóór blueprints :7. Heeft minstens een half uur gekost :P.

Cunning linguist.

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Bart ® schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:58:
[...]

Voor mij ook, ik heb geen zin om helemaal te moeten gaan stressen om het te halen. Dan is voor mij de lol eraf. Maar op een LAN-party waren we met zes man, dat was echt leuk om te doen. Ik coördineerde de boel een beetje, en was troubleshooter, en de rest ging met gerichte zaken aan de slag. 6,5 uur waren we klaar, ondanks dat twee gasten bij de oil refinery per ongeluk twee vloeistoffen mengden, waardoor we dat echt compleet moesten slopen en opnieuw op moesten bouwen :'). Dat was nog vóór blueprints :7. Heeft minstens een half uur gekost :P.
We kunnen een Tweakers 'Online-party' opzetten :9 . Ik kan wel een servertje hosten met Factorio :P

• Mugwump
Het is nog steeds gelukt om mijn fabriekje redelijk netjes te houden. Heb ook een mooie map waarbij ik met wat muren tussen meren een mooi stukje heb kunnen afbakenen. Niet gelijk als een gek alles onderzoeken helpt ook wel om de biters niet te snel te laten evolueren merk ik. :P

• demonic
Mugwump schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:41:
Niet gelijk als een gek alles onderzoeken helpt ook wel om de biters niet te snel te laten evolueren merk ik. :P
Researchen heeft geen (directe) invloed op de evolutie van de "enemies". Wat wel invloed heeft is de pollution.
Dus als je gaat researchen produceer je pollution ^^

Makkelijkste manier om dit (in het begin) te voorkomen is doormiddel van muren om je pollution cloud te zetten. (dat voorkomt dat nieuwe nesten in je pollution wolk terecht komen.)
En als je problemen hebt met defences, transport belts gebruiken om bv. turrents te beschermen. als je de belts zo zet dat de beesten weggeduwd worden op weg naar de turrents hebben de turrents genoeg tijd om ze neer te schieten :)

[ Voor 9% gewijzigd door demonic op 03-01-2019 19:54 ]

• Mugwump
demonic schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:54:
[...]

Researchen heeft geen (directe) invloed op de evolutie van de "enemies". Wat wel invloed heeft is de pollution.
Dus als je gaat researchen produceer je pollution ^^

Makkelijkste manier om dit (in het begin) te voorkomen is doormiddel van muren om je pollution cloud te zetten. (dat voorkomt dat nieuwe nesten in je pollution wolk terecht komen.)
En als je problemen hebt met defences, transport belts gebruiken om bv. turrents te beschermen. als je de belts zo zet dat de beesten weggeduwd worden op weg naar de turrents hebben de turrents genoeg tijd om ze neer te schieten :)
Ah, goeie tip. ;)
Ik speel een railworld met extra resources, dus de biters (re)spawnen niet in m'n base. Heb de hele boel heel ruim ommuurd en ben nu een bevoorradingsbelt aan het opzetten.

• Sporedd
Mugwump schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:41:
Het is nog steeds gelukt om mijn fabriekje redelijk netjes te houden.
Nilous maakt gebruik van een secret path. Hierop mag je nooit iets bouwen!
Hierdoor ga je automatisch in blokken bouwen. Dit zorg voor veel meer overzicht in je basis.
Bijkomend voordeel, je basis is nu toegankelijk met een auto :-)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Hierdoor ga je automatisch in blokken bouwen. Dit zorg voor veel meer overzicht in je basis.
Bijkomend voordeel, je basis is nu toegankelijk met een auto :-)
En alle basisen gruwelijk uniform en voorspelbaar worden.
Spaghetti FTW :P

• RoNoS
Sporedd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
[...]
Ja, geweldig. Tijdje terug had ie een challenge waarbij mensen een base moesten bouwen met zijn regels, maar de regels waren vooraf niet bekend bij de deelnemers. Kwam er op neer dat alles wat je op een pad bouwde ontplofte en een biter werd. Zo heilig was het _/-\o_

edit: Deze dus

[ Voor 11% gewijzigd door RoNoS op 04-01-2019 13:22 . Reden: link toegevoegd ]

• Sporedd
RoNoS schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:02:
[...]
Kwam er op neer dat alles wat je op een pad bouwde ontplofte en een biter werd. Zo heilig was het _/-\o_
Super vet! ik kijk sowieso graag naar hem, half uurje voor het slapen gaan even de factorio dosis ^^

Vooral interessant hoe hij dingen opschaald.
Ik kom er vaak achter dat wanneer alle sciences volop draait de throughput niet voldoende is.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-12 15:29
Zojuist in een paar dagen tijd 9 uur in de game gestoken. Wat een gaaf en uniek spel is dit zeg! Jammer dat ik het nu pas ontdek. Momenteel heb ik de verlaten fabriek opnieuw opgebouwd (zeg maar gerust gesloopt en zelf wat neergezet) en heb ik net automated trains geresearched. Ik moet alleen nog even de iron plates productie gaan opschalen want de hele handel is niet meer met 7 oventjes te voeden.

Idempotent.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

Cunning linguist.

• ProudElm
Dat zijn gevaarlijke woorden..

Zo, ik heb in de kerst vakantie ook lekker weer bijgebouwd.. Maar loop alweer tegen UPS gedoe op.. Terwijl die nu ook weer niet zo groot is helaas.. wel veel map + polution, dus dat zal wel een grote oorzaker zijn.. Nou ja, ik kijk het aan met deze save tot 0.17.. Daarna verder of lekker een verse start :-)

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Afgelopen week ben ik ook nog eens opnieuw begonnen (na het lezen van dit topic begon het weer te jeuken), maar ditmaal zonder mods. Aangezien ik veel QoL mods gebruikte (elektrische ovens, onbeperkte erts, zonnepanalen met 5 tiers, etc), was het wel erg wennen. Men name het integreren van kolen in het geheel en de benodigde ruimte voor een zonnepark was toch wel even een eye-opener dat de mods het begin van een map wel héél erg veel eenvoudiger maken. Aan de andere kant was de benodigde elektriciteit/vermogen ook een stuk lager omdat ik kolen aan het verbanden was :+

@MainframeX ; ik ben benieuwd bij hoeveel ovens je uiteindelijk zal eindigen, waarschijnlijk worden het er een paar meer dan 7 O-)

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste