[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 29 ... 55 Laatste
Acties:

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
sdk1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Biters komen op de vervuiling af. Ik heb een tijd niet gespeeld maar in 11.x had je eigenlijk vrijwel geen last meer van aanvallen zodra je volledig overstapte op solar power + accu's.
Ik heb het nog over de begin fase. (ik was misschien iets te enthousiast en groot begonnen).
Maar ik had nog niet eens olie, laat staan solar :P

Overigens is mijn ervaring in mijn kleine basisjes dat solar+accu's gewoon niet genoeg is. (of je moet echt gigantisch veel ruimte vrij maken,) ik gebruik dus altijd nuclear.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

Ik heb het nog over de begin fase. (ik was misschien iets te enthousiast en groot begonnen).
Maar ik had nog niet eens olie, laat staan solar :P

Overigens is mijn ervaring in mijn kleine basisjes dat solar+accu's gewoon niet genoeg is. (of je moet echt gigantisch veel ruimte vrij maken,) ik gebruik dus altijd nuclear.
Groot is een relatief begrip. Dit is een beetje de verhouding die ik destijds nodig had:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KmOfCQJIVN7l7AdT9B3mPyNu/full.png
Groter dan dat is niet nodig voor de launch.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 10-08-2018 18:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• demonic
sdk1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Groot is een relatief begrip. Dit is een beetje de verhouding die ik destijds nodig had:
[afbeelding]
Groter dan dat is niet nodig voor de launch.
mijn verbruik zit nu al op 20MW. En ik heb nog niet eens elektrische ovens..

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Bc2bd/d4e9ebae3a.png

En als je gaat kijken naar een grotere basis die ik heb gemaakt dan praat je al over 80MW of 140MW.
Als je dat met solar + accu's moet doen. (gedeelte is ook solar, maar toch)

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dat gaat al snel richting tientallen gigawatts :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gmsp2D6.jpg
Mr-E schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Wow, das enorm. Gebruik je veel standaard opstellingen? Ik ga vandaag dus met een nieuwe game beginnen, twijfel wat tussen low of medium biters. Spawn grootte en cooldown zet ik iets gunstiger, is het goed te doen als beginner?
Ik probeer niet teveel naar internet voorbeelden te kijken maar heb wel wat doorgekeken aan materiaal. Besloten om het design toch wat meer "eigen" te maken maar zie dat ik met name rekening moet houden met uitbreiding.

BTW, die main bus werkt wel erg makkelijk maar ben bang dat de fabriek dan zo "1 in een dozijn" ontwerp wordt, ik hoop zelf wat vernieuwends of meer eigen design te maken, dat wordt wellicht wat minder efficiënt. Zo wil ik het Science gedeelte 1 langgerekte lijn maken, omdat me dit gaaf lijkt :p.

PS: is dat grijze (beton?) Later nog te plaatsen onder bestaande gebouwen?
In het begin speelde ik zonder biters om het spel een beetje te leren, maar tegenwoordig heb ik ze altijd aan staan. Voor mijn rail-infrastructuur gebruik ik een blueprint boek die ik zelf gemaakt heb, en zodra ik veel bots heb gebruik ik de blueprint functie om delen van mijn basis te klonen :P

[ Voor 86% gewijzigd door Drum op 10-08-2018 19:25 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• demonic
damn... 3k aan solar panels.. uhm...

• Drum
  • Niet online
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:26:
3.000 * 256 = 768.000 panels (en ik heb nog 2k gouden panelen in storage) >:)

edit;

Ik gebruik een mod met 5 tiers qua panelen. Bij elke tier gaat het vermogen en de ingrediënten een factor 4 omhoog (1×4^4 = 256)

[ Voor 23% gewijzigd door Drum op 10-08-2018 19:27 ]

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• demonic
Drum schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:27:
[...]

3.000 * 256 = 768.000 panels (en ik heb nog 2k gouden panelen in storage) >:)
gouden panelen? een mod neem ik aan?

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:58
Hebben jullie ook dat je steeds niet tevreden bent. Ik heb echt steeds de neiging opnieuw te willen starten omdat het anders kan... Of verbouwen jullie dan de boel ( ik heb dit met meerdere games trouwens... Kan ook mijn issue zijn 7(8)7 )

Ook vind ik de start gewoon leuk, elke keer op het punt van rode en groene Science stokt het wat bij mij. Wil nu wel weer starten en de lay-out iets veranderen, maar ja moet ook eens verder heb :F

PS: hoe maken jullie die screenshots van de basis groter dan een scherm? Extra zoom optie?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr-E op 10-08-2018 20:35 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• demonic
Mr-E schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:34:
Hebben jullie ook dat je steeds niet tevreden bent. Ik heb echt steeds de neiging opnieuw te willen starten omdat het anders kan... Of verbouwen jullie dan de boel ( ik heb dit met meerdere games trouwens... Kan ook mijn issue zijn 7(8)7 )

Ook vind ik de start gewoon leuk, elke keer op het punt van rode en groene Science stokt het wat bij mij. Wil nu wel weer starten en de lay-out iets veranderen, maar ja moet ook eens verder heb :F
Ik heb juist het tegenovergestelde.. ik heb een hekel aan de start. Tot het punt dat er fatsoenlijk ijzer en koper wordt gesmolten en ik genoeg coal mine om alles te voorzien van energie, dan vindt ik het pas leuk worden.

• Mr-E
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:35:
[...]

Ik heb juist het tegenovergestelde.. ik heb een hekel aan de start. Tot het punt dat er fatsoenlijk ijzer en koper wordt gesmolten en ik genoeg coal mine om alles te voorzien van energie, dan vindt ik het pas leuk worden.
Ja ik ook, maar dat vind ik de start, zodra je kan beginnen met smelten zeg maar... Maar dan de basis opbouwen is leuk, maar als ik er nu naar kijk wil ik het "cleaner" en net weer wat anders opbouwen, zit nog wat in de ontdek fase. Zo heb ik nu de aanvoer ore en coal op 1 belt. Dit was gisteren wat een probleem aan het worden, en zo zie ik wat posts eerder een opstelling dat je ore en coal aan beide kanten invoert. Dat lijkt mij dus alweer efficiënter, maar in plaats van verbouwen heb ik de neiging tot een restart :p

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:56
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:06:
[...]

mijn verbruik zit nu al op 20MW. En ik heb nog niet eens elektrische ovens..

[afbeelding]

En als je gaat kijken naar een grotere basis die ik heb gemaakt dan praat je al over 80MW of 140MW.
Als je dat met solar + accu's moet doen. (gedeelte is ook solar, maar toch)
Die map zat op 71 MW via 1.2k solar panels en circa 8.0 GJ aan accu's. Dat aantal solar panels past in 1 uitgezoomed scherm, mits je ze compact bouwt (en ultrawide scherm). Ik bouwde ze als 3 panels, 3 accumulators, dan weer 3 panels, enz. In de vierde verticale rij kun je alleen solar panels plaatsen. Daaronder nog een keer hetzelfde (4 rijen afwisselend panels met accumulators en dan de rij met alleen solar panels) en dan aan de randen de big electric poles. Was overigens game versie 0.11 :o .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 11-08-2018 02:01 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:35:
[...]

Daar bestaan ook mods en opties voor :) Je kan je eigen map maken met wat kisten aan starter spul, er zijn mods met starter bots er modular armor, etc.

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 13:34
Mr-E schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:34:

PS: hoe maken jullie die screenshots van de basis groter dan een scherm? Extra zoom optie?
Ik heb deze stappen gebruikt om een grote screenshot te maken: https://www.reddit.com/r/...take_massive_screenshots/
Vergeet niet om op te slaan en na het maken van de screenshot factorio opnieuw te starten anders zijn je achievements uitgeschakeld.

Ik ken je probleem als ik op dat punt ben dan loopt het ook een beetje vast. Ik probeer er nu door te komen door mijn volledige fabriek opnieuw te bouwen. Dat heeft me tot nu toe al redelijk wat uren gekost en weet nog niet of het werkt. maar ik wil zien wat er alemaal nodig is in de volgende stappen en hoe ik het in kan delen en waar bottlenecks zitten. Misschien dat ik het vandaag afmaak en kijk of de opzet werkt. Dit zou dan de eerste 3 science packs moeten maken en de production pack en voldoende ruimte geven om verder uit te breiden.

• Mr-E
SacredRose schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Ik heb deze stappen gebruikt om een grote screenshot te maken: https://www.reddit.com/r/...take_massive_screenshots/
Vergeet niet om op te slaan en na het maken van de screenshot factorio opnieuw te starten anders zijn je achievements uitgeschakeld.

Ik ken je probleem als ik op dat punt ben dan loopt het ook een beetje vast. Ik probeer er nu door te komen door mijn volledige fabriek opnieuw te bouwen. Dat heeft me tot nu toe al redelijk wat uren gekost en weet nog niet of het werkt. maar ik wil zien wat er alemaal nodig is in de volgende stappen en hoe ik het in kan delen en waar bottlenecks zitten. Misschien dat ik het vandaag afmaak en kijk of de opzet werkt. Dit zou dan de eerste 3 science packs moeten maken en de production pack en voldoende ruimte geven om verder uit te breiden.
Thnx, zal het eens proberen! Alhoewel, ben stiekem toch opnieuw begonnen, dus het past nog op het scherm. Had de map ook opgeslagen zonder nog iets te hebben geplaatst, want de map beviel wel. Alleen olie moet ik nog vinden, maar hoop dat als reden te gebruiken om een trein erbij te pakken.
Heb nu een duidelijk idee over de smelter setup in ieder geval. Daarna een montage deel voor inserter, belt, walls en magazijnen. Dan het Science deel opzetten :D

• SacredRose
Mr-E schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Thnx, zal het eens proberen! Alhoewel, ben stiekem toch opnieuw begonnen, dus het past nog op het scherm. Had de map ook opgeslagen zonder nog iets te hebben geplaatst, want de map beviel wel. Alleen olie moet ik nog vinden, maar hoop dat als reden te gebruiken om een trein erbij te pakken.
Heb nu een duidelijk idee over de smelter setup in ieder geval. Daarna een montage deel voor inserter, belt, walls en magazijnen. Dan het Science deel opzetten :D
Zelfs voor een kleine basis is het een goede methode als je een iets hoger zoom niveau wilt zodat alles goed zichtbaar is (persoonlijk vind ik het altijd jammer als ik niet ver genoeg op een screenshot in kan zoomen om de iconen of de inhoud van een belt te zien)

Ik had een rekenfout gemaakt hoeveel steam engines ik nodig zou hebben om een nieuwe fabriek van stroom te voorzien.
Toen ik het uit mijn hoofd uitrekende kwam ik uit op in de 400 engines voor 200 electric furnaces en 111 miners en dan nog een goede 100 assembly machines v2 en alle inserters enzovoorts. Gelukkig vond ik dit nogal overdreven en heb ik alles in excel gezet en kwam ik uit op dat ik iets meer dan 100 engines voor de verwachte 91 MW. dus daar gooi ik meteen een buffer op van 25% zodat ik uit kan breiden zonder direct naar de stroom te moeten kijken. Plus ik kan het nu makkelijk automatisch uitrekenen wat ik nodig zal hebben aan miners voor coal.

• Mr-E
SacredRose schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 03:04:
[...]

Zelfs voor een kleine basis is het een goede methode als je een iets hoger zoom niveau wilt zodat alles goed zichtbaar is (persoonlijk vind ik het altijd jammer als ik niet ver genoeg op een screenshot in kan zoomen om de iconen of de inhoud van een belt te zien)

Ik had een rekenfout gemaakt hoeveel steam engines ik nodig zou hebben om een nieuwe fabriek van stroom te voorzien.
Toen ik het uit mijn hoofd uitrekende kwam ik uit op in de 400 engines voor 200 electric furnaces en 111 miners en dan nog een goede 100 assembly machines v2 en alle inserters enzovoorts. Gelukkig vond ik dit nogal overdreven en heb ik alles in excel gezet en kwam ik uit op dat ik iets meer dan 100 engines voor de verwachte 91 MW. dus daar gooi ik meteen een buffer op van 25% zodat ik uit kan breiden zonder direct naar de stroom te moeten kijken. Plus ik kan het nu makkelijk automatisch uitrekenen wat ik nodig zal hebben aan miners voor coal.
Dan kun je dus kijken dat ik nog op klein niveau denk, ik zit momenteel op 8 steam engines en houdt rekening met 50...

Desalniettemin heb ik mijn restart nu op zo'n manier dat ik het mooi vind en tevreden ben. Ben net begonnen met het Science pack 2 te produceren, dit loopt nu mooi, vorige keer liep het leeg... Ook is het een cleaner geheel, wat het doel was. Ik heb nu per stap een nieuwe save gemaakt, elke keer wanneer iets af is save ik onder een nieuwe naam, zodat ik tevreden blijf. Die biters kloppen wel aardig aan nu, dus zal nu de verdediging opbouwen tijdens de research naar groen en rode projectjes. Daarnaast dacht ik om een soort bouwmarkt te maken waar ik belts, inserters e.d. centraal aanvoer.

Leukleuk!

PS: ik ben nog niet heel erg bezig met verhoudingen, ik kijk gewoon of de band in de main bus vol blijft of niet, aan de hand daarvan er wat bij maken. Zo heb ik nu de cogs in de bus opgenomen omdat ik die toch veel gebruik. De meeste bussen die ik zie hebben deze er niet in, ik vind het reuze praktisch! Heb inmiddels 4 assemblers voor cogs omdat 2 het niet bijhielden, en dan maak ik nog niet eens zoveel :p.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr-E op 12-08-2018 13:45 ]

• SacredRose
Mr-E schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:03:
[...]

Dan kun je dus kijken dat ik nog op klein niveau denk, ik zit momenteel op 8 steam engines en houdt rekening met 50...

Desalniettemin heb ik mijn restart nu op zo'n manier dat ik het mooi vind en tevreden ben. Ben net begonnen met het Science pack 2 te produceren, dit loopt nu mooi, vorige keer liep het leeg... Ook is het een cleaner geheel, wat het doel was. Ik heb nu per stap een nieuwe save gemaakt, elke keer wanneer iets af is save ik onder een nieuwe naam, zodat ik tevreden blijf. Die biters kloppen wel aardig aan nu, dus zal nu de verdediging opbouwen tijdens de research naar groen en rode projectjes. Daarnaast dacht ik om een soort bouwmarkt te maken waar ik belts, inserters e.d. centraal aanvoer.

Leukleuk!

PS: ik ben nog niet heel erg bezig met verhoudingen, ik kijk gewoon of de band in de main bus vol blijft of niet, aan de hand daarvan er wat bij maken. Zo heb ik nu de cogs in de bus opgenomen omdat ik die toch veel gebruik. De meeste bussen die ik zie hebben deze er niet in, ik vind het reuze praktisch! Heb inmiddels 4 assemblers voor cogs omdat 2 het niet bijhielden, en dan maak ik nog niet eens zoveel :p.
Dit is ook mijn eerste keer dat ik met zoveel steam engines werk en alles zo groot op heb gezet.

Ik probeer een beetje te kijken welke verhouding ik nodig heb tijdens het bouwen maar vooral het zo neer te zetten dat ik er gemakkelijk een paar assemblers kan toevoegen als iets te weinig is.

Cogs vind ik zelf ook wel op de bus horen. Je hebt ze nodig in best wat science packs (met mining drills erbij gaat het ook best hard) en als je automatisch de fast belts wilt maken al helemaal en ze zijn beter te vervoeren dan iron plates ( 2 iron plates voor 1 iron gear wheel) dus dan pak ik ze er liever vroeger van af en geef ze een eigen baan dan dat de bus zoveel iron moet vervoeren omdat je op verschillende plekken de cogs nog moet maken.

Nu maar eens kijken of ik de stroom voorziening af kan maken en dan tijdens of de fabriek werkt. Ik verwacht dat ik heel zal moeten aanpassen omdat er dingen te weinig zijn. Volgens mij heb ik alle inserters nu wel goed staan en sluiten alle belts aan in de juiste richting |:(

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
Over het algemeen worden gear wheels en copper wires gezien als items die je beter niet op een belt kunt gooien. Daar heb je vaak dusdanige hoeveelheden van nodig dat lokale productie en direct insertion beter werkt.

• Mr-E
SacredRose schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Ik probeer een beetje te kijken welke verhouding ik nodig heb tijdens het bouwen maar vooral het zo neer te zetten dat ik er gemakkelijk een paar assemblers kan toevoegen als iets te weinig is.

Cogs vind ik zelf ook wel op de bus horen. Je hebt ze nodig in best wat science packs (met mining drills erbij gaat het ook best hard) en als je automatisch de fast belts wilt maken al helemaal en ze zijn beter te vervoeren dan iron plates ( 2 iron plates voor 1 iron gear wheel) dus dan pak ik ze er liever vroeger van af en geef ze een eigen baan dan dat de bus zoveel iron moet vervoeren omdat je op verschillende plekken de cogs nog moet maken.
Dat is inderdaad ook wel handig van die assemblers, ik zie dat ik weinig kan toevoegen, maar kan altijd verderop de bus "refeeden". Ik heb het momenteel vrij compact, wat ik wel erg nice vind, dat terzijde. Ik ga nu gewoon door en zie wel hoe alles gaat passen.

Heb wel een leuke manier gevonden hoe ik de inserter onderdelen van de bus haal, heb dan alles in de juiste hoeveelheid op 2 belts waar ik eerst 3 gebruikte. Zal vanavond een screenshotje toevoegen.

Nogmaals, ik probeer zo weinig mogelijk op te zoeken en heb met name wat dingen uit deze thread (laatste 3 pagina's). Het uitzoeken is erg leuk zo :*)
anboni schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:46:
Over het algemeen worden gear wheels en copper wires gezien als items die je beter niet op een belt kunt gooien. Daar heb je vaak dusdanige hoeveelheden van nodig dat lokale productie en direct insertion beter werkt.
Klinkt ook aannemelijk, ik weet nog niet wat ik later nodig heb, heb net de eerste groene flesjes van de band, erg trots op :p

Red_Green science

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-E op 12-08-2018 19:52 ]

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

anboni schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:46:
Gear wheels worden tegenwoordig vaker op de belt gezet, aangezien ze veel meer nodig zijn en het een compressie is ten opzichte van de raw materials (2 iron plates vs. 1 gear wheel). Voor versie 0.15 waren gear wheels namelijk veel minder nodig, maar toen zijn de science packs op de schop gegaan.
Copper wires zijn nog steeds slechter dan copper plates (2 wires vs 1 plate).

There's no place like 127.0.0.1

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

heuveltje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:05:
Bijna klaar met de 30 science mod.
Deze laat echt de inner spaghetti monster in me los :P
Maar het levert dan ook wel een gezellige boel aan kleurtjes op :)
Ik heb eventueel een leuke Science Sushi voor je. Dmv de speedboost-beacons krijgen sommige science een boost van 1500% speed.

Dis is de blueprint:
code:
1
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

Hier heb je een plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3eRUi5o.jpg

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.je schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:23:
Dmv de speedboost-beacons krijgen sommige science een boost van 1500% speed.
Sommige? :N

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .je

.je

Hehe. Overkill is ook een vak. Probeer 'm uit zou ik zeggen, je zult er vast tevreden mee zijn _/-\o_

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, mijn OCD kan het niet hebben dat niet elke lab door evenveel beacons wordt gepowered ;)

.edit: fatsoenljike copy/paste en undo-acties in 0.17 *O*
https://www.factorio.com/blog/post/fff-255

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 13-08-2018 17:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .je

.je

.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:00:
Nee, mijn OCD kan het niet hebben dat niet elke lab door evenveel beacons wordt gepowered ;)

.edit: fatsoenljike copy/paste en undo-acties in 0.17 *O*
https://www.factorio.com/blog/post/fff-255
Helaas blijkt dat de 0.17 beta nog niet voor de meeste onder ons speelbaar is. Ik kom niet hoger dan 0.16.x

Als je een manier weet om toch de 0.17 te spelen hoor ik dat uiteraard graag. Had de copy/paste functie ook gelezen en wil 'm uitproberen. Ook die auto-upgrade lijkt me erg handig (ipv een mod daarvoor te moeten gebruiken).

• anboni
0.17 is nog voor niemand beschikbaar. Deze nieuwe releases zijn ze altijd eerst intern aan het testen en pas als het "goed genoeg" is, komt er een experimental beschikbaar.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.je schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:18:
[...]

Helaas blijkt dat de 0.17 beta nog niet voor de meeste onder ons speelbaar is. Ik kom niet hoger dan 0.16.x

Als je een manier weet om toch de 0.17 te spelen hoor ik dat uiteraard graag. Had de copy/paste functie ook gelezen en wil 'm uitproberen. Ook die auto-upgrade lijkt me erg handig (ipv een mod daarvoor te moeten gebruiken).
Hier kun je de nieuwste versie vinden:
https://forums.factorio.c...d1dd09eaccc131aed851edc8d

Cunning linguist.

• Mr-E
Zou net bezig met de oil, heb een kleine patch gevonden, maar tijdens het verkennen... Die biters zijn flink aanwezig! Wanneer kun je zo'n basis neerhalen, sommige zijn echt wel 30 spawners groot?

Ze kloppen nu echt aan de deur, zal eerst de defensie moeten verbeteren voor ik verder kan met de oil, echter heb ik dat wel nodig voor de volgende Science stap... Groen en rode researches zijn klaar :)

• demonic
Mr-E schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:50:
Zou net bezig met de oil, heb een kleine patch gevonden, maar tijdens het verkennen... Die biters zijn flink aanwezig! Wanneer kun je zo'n basis neerhalen, sommige zijn echt wel 30 spawners groot?

Ze kloppen nu echt aan de deur, zal eerst de defensie moeten verbeteren voor ik verder kan met de oil, echter heb ik dat wel nodig voor de volgende Science stap... Groen en rode researches zijn klaar :)
Voor military science heb je geen olie nodig, vergeet dat dus niet te researchen, zorgt ervoor dat je turrents en dmg van je guns/ammo hoger wordt :)

• Mr-E
demonic schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Voor military science heb je geen olie nodig, vergeet dat dus niet te researchen, zorgt ervoor dat je turrents en dmg van je guns/ammo hoger wordt :)
Zal vanavond ff kijken :), thnx voor de tip. Die olie is ook nog wat uitzoekwerk wat ik er allemaal mee kan. Moet met name plastic bars en batterijen hebben eerst... Daarnaast AP ammo maken en de helft van de turrets automatiseren qua ammo aanvoer. Scheelt heel wat rennen. Ook even kijken of alles eerst past binnen de ruimte die ik wat ingepland had, volgens mij neemt die olie aardig wat plek in. Chemical plants kan ik zien als assemblers volgens mij?

Had geen mega base in gedachten maar hij groeit al wel meer als gedacht :p

• anboni
Mr-E schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:23:
Ook even kijken of alles eerst past binnen de ruimte die ik wat ingepland had,
Dat kan ik nu alvast verklappen: nee :P Dat is toch wel regel 1 in Factorio: hoe ruim je dingen ook opzet, het is altijd te krap.

• Mr-E
anboni schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Dat kan ik nu alvast verklappen: nee :P Dat is toch wel regel 1 in Factorio: hoe ruim je dingen ook opzet, het is altijd te krap.
Moet zeggen dat ik een redelijke hoek had om wat meer te klappen. Echter heb ik het plan iets gewijzigd en gaat de bus nu omhoog. Dus ik zal meer naar boven ook moeten uitbreiden. Ik ga kijken of ik de olie verfijning onderin kan plaatsen. Wat is dat trouwens voor irritant gedoe dat je 3 dingen tegelijk produceert, heb nu de light en heavy vaten vol en petroleum is op omdat hij niks kan verfijnen...

Wat is handig om alvast met heavy en light te doen? Ik wil plastic :p

• demonic
Mr-E schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Moet zeggen dat ik een redelijke hoek had om wat meer te klappen. Echter heb ik het plan iets gewijzigd en gaat de bus nu omhoog. Dus ik zal meer naar boven ook moeten uitbreiden. Ik ga kijken of ik de olie verfijning onderin kan plaatsen. Wat is dat trouwens voor irritant gedoe dat je 3 dingen tegelijk produceert, heb nu de light en heavy vaten vol en petroleum is op omdat hij niks kan verfijnen...

Gebruik geen vaten!! maar gebruik (opslag-)tanks. is al een stuk makkelijker.

In het begin moet je inderdaad de heqavy en light oil opslaan. Zodra je Advanced oil processing (research) hebt gedaan kan je van de heavy oil > light oil. en light oil naar petroleum maken. (maar ook bv. brandstof maken etcetra... maar nog even niet relevant ;) ).

Ik heb geloof ik iets van 24 tanks staan voor heavy en 30 voor light oil. en die pomp ik gewoon helemaal vol :P
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/BebIX/2e6cfa6c36.jpg
inmiddels leeg vanwege die research 8-)

Persoonlijk (maar dat is misschien te snel als je nieuw bent) heb ik zo snel mogelijk batterijen gemaakt en laser turrents. deze hoef je niet bij te vullen :D alleen maar genoeg stroom voor te hebben. (dat heeft mijn voorkeur over een grote band maken langs alle turrets. Al is dat ook prima te doen, heb ik zelf ook gedaan eerste paar keer)

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Mr-E schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Omzetten naar Flamethrower ammo (zie https://wiki.factorio.com/Flamethrower_ammo voor een voorbeeld build) en zo snel mogelijk Advanced oil processing onderzoeken zodat je cracking beschikbaar hebt (zie ook https://wiki.factorio.com/Oil_processing)

There's no place like 127.0.0.1

• Mr-E
demonic schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

Gebruik geen vaten!! maar gebruik (opslag-)tanks. is al een stuk makkelijker.

In het begin moet je inderdaad de heqavy en light oil opslaan. Zodra je Advanced oil processing (research) hebt gedaan kan je van de heavy oil > light oil. en light oil naar petroleum maken. (maar ook bv. brandstof maken etcetra... maar nog even niet relevant ;) ).

Ik heb geloof ik iets van 24 tanks staan voor heavy en 30 voor light oil. en die pomp ik gewoon helemaal vol :P
[afbeelding]
inmiddels leeg vanwege die research 8-)

Persoonlijk (maar dat is misschien te snel als je nieuw bent) heb ik zo snel mogelijk batterijen gemaakt en laser turrents. deze hoef je niet bij te vullen :D alleen maar genoeg stroom voor te hebben. (dat heeft mijn voorkeur over een grote band maken langs alle turrets. Al is dat ook prima te doen, heb ik zelf ook gedaan eerste paar keer)
Thnx! Heb eerst wat plastic bars geregeld door wat tanks neer te zetten, nu heb ik dat ook cracking en maak ik van light oil de petroleum en de heavy gaat richting lubricant. Nog niet gevonden waar ik dat voor kan gebruiken maar met die oil refinery gaat er weer een hele nieuwe wereld open. Heb de muur nu compleet en de turrets worden gevoed door AP ammo inmiddels. Heb ook al grotere biters en spuitende biters gezien. Ook maak ik nu red circuits en plastic bars. Nu het spul opzetten voor grijze en blauwe science.
MatHack schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Omzetten naar Flamethrower ammo (zie https://wiki.factorio.com/Flamethrower_ammo voor een voorbeeld build) en zo snel mogelijk Advanced oil processing onderzoeken zodat je cracking beschikbaar hebt (zie ook https://wiki.factorio.com/Oil_processing)
Heb zelf nog geen flamethrower, maar kan wellicht wat maken "on the side". Handig dat elze beide worden gebruikt daarvoor! Zou de wiki wat vaker moeten bekijken maar probeer eerst zelf wat uit te vinden :) . En hier kijken.voor tips uiteraard.

Mijn coal veldje was al niet super groot, dus ik ga kijken of ik 1 verderop kan minen met een trein. 2 sporen gaan elkaar kruisen dus ik zal kijken of ik de Tutorials met signalen morgen even kan doen.

Thnx voor de tips sofar d:)b

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-12 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
demonic schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:26:
Ik ga in mijn base nu richting de 300.000 solar panels..

Ik maak overal minibase-outposts (die 60spm doen met ruwe inputs), maar stroom opwekken doe ik wel op 1 centraal punt (naja, centraal.. het is meer dan de rest bij elkaar).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
@Mr-E lubricant heb je straks nodig voor o.a. blauwe bandjes :)
Transport gaat middels de lube tube oOo

Cunning linguist.

• Mr-E
Bart ® schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:05:
@Mr-E lubricant heb je straks nodig voor o.a. blauwe bandjes :)
Transport gaat middels de lube tube oOo
Klinkt, euhhh, dubieus :p

Ik sta op het punt nog eens te beginnen met een nieuwe map, om te kijken of ik meer creativiteit kwijt kan in plaats van alles volgens bepaalde modules neer te zetten die ik heb gezien heb :F. Biters ga ik iets lager zetten, ze mogen wel iets minder op de deur kloppen, gezien ik ook wat dingen tussendoor ga proberen. Ik heb gelezen over een "true peaceful mod". Peaceful mode is dan actief tot je de eerste biter aanvalt. Daarna gaat ie op disabled. Ben alleen bang dat ik dan geen achievements haal, maarja normaliter hecht ik daar ook weinig waarde aan.

[ Voor 0% gewijzigd door Mr-E op 21-08-2018 20:04 . Reden: Typo ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ben wat aan het denken over een upgrade
Heeft iemand enig idee hoe een ryzen5-2600 zich verhoud tot een i5-8400 in Factorio ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik uitga van deze vergeljiking, en het feit dat Factorio vooral gebaad is bij single thread performance, zou ik voor de intel gaan.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:48:
Als ik uitga van deze vergeljiking, en het feit dat Factorio vooral gebaad is bij single thread performance, zou ik voor de intel gaan.
Daar had ik al een beetje naar liggen kijken. Punt is dat ze elkaar bijna niks toegeven.
in de meeste spellen scheelt het 2-3% en daar kan ik niet wakker van liggen.
Hier is het ook 111 vs 117. Als het zo weinig scheelt ga ik gewoon voor een amd (fanboy :))

Echter ik weet dat Factorio niet zozeer singletheaded beperkt word, alswel door random geheugen acces limitaties. En dat was voorheen echt een redelijk voordeel voor INTEL. Maar ik weet niet echt hoe ik dat kan beoordelen.

Maar vrees dat je toch wel gelijk krijgt, en het toch een intel moet worden.

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 23-08-2018 15:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
Intel heeft wel IPC en random access memory latency voordelen op AMD.
Blijkbaar beide zaken die (voorlopig) wel een grote invloed hebben bij factorio.

Wil je echt absolute performance zul je moeten overclocken.
AMD kan dat zomaar, voor intel heb je een -k CPU nodig.
Een Ryzen2 -X CPU heeft eventueel precision boost, welke single core loads aanzienlijk kan aanjagen.
AMD heeft dan wel weer graag heel snel geheugen, waar intel (relatief) minder voordeel uit haalt.

• anboni
En uiteindelijk is het waarschijnlijk allemaal lood om oud ijzer, ik betwijfel sterk of je het verschil tussen een vergelijkbare amd of intel in de praktijk zult merken. Heel misschien dat je bij een megabase een paar UPS extra eruit kunt persen, maar of dat het waard is?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar of dat wát waard is? Je suggereert een afweging, maar eigenlijk is die er nauwelijks. Kwa prijs ontlopen de CPU's elkaar niet zoveel. Goed, wellicht dat je nog wel een verschil in de prijs van het moederbord ziet.

• demonic
.oisyn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Maar of dat wát waard is? Je suggereert een afweging, maar eigenlijk is die er nauwelijks. Kwa prijs ontlopen de CPU's elkaar niet zoveel. Goed, wellicht dat je nog wel een verschil in de prijs van het moederbord ziet.
Er is meer dan alleen Factorio, dus een afweging. Dat voor Factorio de keuze(/voorkeur) duidelijk is wil niet zeggen dat de volledige keuze gemaakt is. :P

• anboni
.oisyn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Wat @demonic zegt. En daarnaast ging dit over een self-confessed amd fanboy die ineens intel overweegt puur vanwege Factorio. 8)7

• Mr-E
heuveltje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:35:
Ben wat aan het denken over een upgrade
Heeft iemand enig idee hoe een ryzen5-2600 zich verhoud tot een i5-8400 in Factorio ?
Als het gaat om single core speed zou je dan niet liever een K of X model willen hebben ivm OC? 1 Core kun je zeker wel richting de 5.2ghz krijgen op de nieuwere generaties...

Draai zelf op een i7 5820k op 4.3ghz en Quad channel ram (8sticks van 4gb). Ben nog geen FPS lager dan 60 tegen gekomen... maar nu heb ik ook geen mega factory :p

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:19:
[...]

Wat @demonic zegt. En daarnaast ging dit over een self-confessed amd fanboy die ineens intel overweegt puur vanwege Factorio. 8)7
Fair enough :P

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-12 17:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Mr-E schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

Als het gaat om single core speed zou je dan niet liever een K of X model willen hebben ivm OC? 1 Core kun je zeker wel richting de 5.2ghz krijgen op de nieuwere generaties...

Draai zelf op een i7 5820k op 4.3ghz en Quad channel ram (8sticks van 4gb). Ben nog geen FPS lager dan 60 tegen gekomen... maar nu heb ik ook geen mega factory :p
FPS is het probleem niet, UPS is het 'probleem' ;) (display kun je toggelen met F4).

Vandaag erachter gekomen dat je blueprints/deconstruction kunt doen op de main map, zelfs als je niet aanwezig bent. Moet je wel radar coverage voor hebben. Dat gaat mij uren schelen in het aanleggen van solar netwerken...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Mr-E
Kees schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:42:
[...]

FPS is het probleem niet, UPS is het 'probleem' ;) (display kun je toggelen met F4).

Vandaag erachter gekomen dat je blueprints/deconstruction kunt doen op de main map, zelfs als je niet aanwezig bent. Moet je wel radar coverage voor hebben. Dat gaat mij uren schelen in het aanleggen van solar netwerken...
Ook daar nog geen problemen mee :P

Heb nu een leuke smelting setup gevonden, ben op een nieuwe map aan het opstarten, zelf wat zitten knoeien maar dit is mijn favoriet tot dusverre :)

Smelting Setup

Iron en Copper gedaan, nu maar wat assembleren :P. Doel is een 1 science per seconde eerst :D ben de ratio's van mijn andere fabriek aan het bekijken, maar zal even rekenen. ( ik weet dat er ratio's op internet zijn, maar vind het uitzoeken wel leuk tijdverdrijf :P)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
Vorige potje maar een afgerond omdat de map niet heel ideaal was. Nu maar even een Railworld met extra rijke patches en een iets hogere frequentie iron ore genomen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Mr-E
Ben even wat aan het prutsen geweest, heb een mini Red+Green science build gemaakt. Deze is vrij snel te realiseren en maakt op dit moment circa 30 flesjes van elke soort per minuut. Ik heb vele builds gezien maar niet snel inclusief de smelter area. De boel wordt gevoed door 2 coal miners, 4 copper miners en 8 iron miners (allen electric uiteraard).

Mini Red_Green Science setup

Dit is hem :D. Valt vast nog te optimaliseren maar wou hem even delen :P

PS: Ik vind nog steeds de start van een map een leuk deel, met deze setup ben je iig klaar voor aardig wat research, en kun je grootschaliger beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr-E op 30-08-2018 00:46 ]

• demonic
Mr-E schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:45:
Ben even wat aan het prutsen geweest, heb een mini Red+Green science build gemaakt. Deze is vrij snel te realiseren en maakt op dit moment circa 30 flesjes van elke soort per minuut. Ik heb vele builds gezien maar niet snel inclusief de smelter area. De boel wordt gevoed door 2 coal miners, 4 copper miners en 8 iron miners (allen electric uiteraard).

[afbeelding]

Dit is hem :D. Valt vast nog te optimaliseren maar wou hem even delen :P

PS: Ik vind nog steeds de start van een map een leuk deel, met deze setup ben je iig klaar voor aardig wat research, en kun je grootschaliger beginnen.
Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik niet de lab's erbij zetten. Ik ozu de flesjes afvoeren.
Maar ziet er erg netjes uit!

• Mr-E
demonic schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

Ziet er goed uit, persoonlijk zou ik niet de lab's erbij zetten. Ik zou de flesjes afvoeren.
Maar ziet er erg netjes uit!
Uiteindelijk wel idd, maar dit is enkel bedoeld als startup. Het is een onafhankelijk deel dat ook gewoon self-sustainable is, geen omkijken naar en andere processen hebben zo geen invloed op de productie :)

Inmiddels de basis aan het verbouwen, ik heb het productie gedeelte verwijderd en de bus opnieuw ingedeeld. Ben nu bezig met de groene circuits, daar wil ik 4 lanes mee vullen uiteindelijk. Ik heb een blueprint (gele vak) gemaakt die ik achter elkaar kan plakken. Ik moet alleen de aan en afvoer qua ore nog upscalen, maar dat is momenteel nog niet nodig.

Green Circuit Tiles

[ Voor 37% gewijzigd door Mr-E op 06-09-2018 14:31 ]

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/l7evdyuk8ik11.jpg

Dit was na 18 uur speeltijd op deze map. Ik moest langzamerhand echt eens aan fatsoenlijke staalproductie gaan beginnen, want 5 stone furnaces voor al die rails gaat wel, echter voor de bus niet :P Ondertussen ook voorzichtig eens aan het experimenteren met LTN. Ideaal voor mijn basis lijkt, al moet ik nog wel ff wennen aan die circuit conditions.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf ben ik aan een nieuw projectje begonnen, maar nog niet veel verder geraakt door tijdsbeperking. Ik wil namelijk extreem schalen dmv. Bob's, maar ik zal met mijn Ryzen 7 1800X processor toch vroeg of laat tegen een bottleneck oplopen, aangezien Factorio hoge CPU single-core clocks verkiest, evenals lage memory latency. Op zich kan ik een Ryzen 2700X tegen het probleem aangooien om het deels op te heffen, maar het feit blijft dat de CPU uit zijn neus staat te vreten met 6 à 7 cores idle in Factorio.

Dus hoe lossen we dat op ? Wel, Clusterio (link) laat toe om meerdere Factorio "werelden" (instances) te draaien op aparte servers om zo te schalen voorbij de grenzen van één systeem. Maar het laat ook toe "lokaal" te draaien (onder Windows of Linux) en mijn idee is dat ik verschillende producties gewoon ga off-loaden naar aparte instances die dan correct worden geschaald.

Recent heb ik dit getest door de map die ik al had op 2 instances te draaien, het CPU gebruik steeg maar het bleef bij de single-digits voorlopig met mijn UPS-optimized base van bescheiden omvang. Echter lijkt het me hierdoor wel mogelijk 6 of 12 (met SMT) instances te draaien, zodat deze allemaal hun eigen core kunnen hebben, evenals een core voor het "master" stukje van Clusterio en allerhande taken.

Dit zal me bezig houden tot 0.17 er is hoop ik :)

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:22
Met clustorio ben ik ook bezig geweest icm Docker.. Maar ik kreeg het helaas niet zo makkelijk/snel werken.. Dus maar weer in de ijskast gezet. Hoewel het wel inderdaad een mogelijkheid is om een beetje te cheaten voor UPS :-)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Had je issues met het opzetten ervan ? Documentatie is verre van compleet maar de ontwikkelaar heeft een Discord server en is bereid te helpen. Zelf probeer ik het werkende te krijgen via Windows “rechtstreeks”. Het is me al gelukt maar heb het nog niet verder laten schalen.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:14:
Zelf ben ik aan een nieuw projectje begonnen, maar nog niet veel verder geraakt door tijdsbeperking. Ik wil namelijk extreem schalen dmv. Bob's, maar ik zal met mijn Ryzen 7 1800X processor toch vroeg of laat tegen een bottleneck oplopen, aangezien Factorio hoge CPU single-core clocks verkiest, evenals lage memory latency. Op zich kan ik een Ryzen 2700X tegen het probleem aangooien om het deels op te heffen, maar het feit blijft dat de CPU uit zijn neus staat te vreten met 6 à 7 cores idle in Factorio.

Dus hoe lossen we dat op ? Wel, Clusterio (link) laat toe om meerdere Factorio "werelden" (instances) te draaien op aparte servers om zo te schalen voorbij de grenzen van één systeem. Maar het laat ook toe "lokaal" te draaien (onder Windows of Linux) en mijn idee is dat ik verschillende producties gewoon ga off-loaden naar aparte instances die dan correct worden geschaald.

Recent heb ik dit getest door de map die ik al had op 2 instances te draaien, het CPU gebruik steeg maar het bleef bij de single-digits voorlopig met mijn UPS-optimized base van bescheiden omvang. Echter lijkt het me hierdoor wel mogelijk 6 of 12 (met SMT) instances te draaien, zodat deze allemaal hun eigen core kunnen hebben, evenals een core voor het "master" stukje van Clusterio en allerhande taken.

Dit zal me bezig houden tot 0.17 er is hoop ik :)
Had ik zelf ook al eens lopen overwegen :)
VZIW Gaat dit niet werken. Of iig niet veel helpen.

Factorio is niet cpu limited maar ram limited.
Die ene core is voornamelijk bezig met accessen en wachten op geheugen. De limiterende factor is dus hoesnel je data uit het geheugen naar die processor krijgt, en als je dus ene 2e sessie start ga je dus die snelheid per sessie halveren.
Wube heeft ook al intern multithreaded versies gehad van factorio, maar die uiteindelijk niet doorgevoerd omdat de snelheidswinst minimaal was.

Maar als je het aan de gang hebt : i love to be proven wrong :)
Je kunt het ook zelf een beetje maken met spawn en void belt
Zeg dat je bijvoorbeeld al je raket onderdelen zelf maakt in 1 save. die deponeer je die allemaal in een void chest. Kijk dan hoeveel er na 10 minuten gemiddeld gemaakt worden.
Bouw vervolgens in je andere save net zoveel spawbelts met raket onderdelen, als er in de andere verwijderd worden :)

Overigens heeft bob's achter in de research tree juist veel Overpowered inserters en modules. Waardoor je juist heel erg kan schalen in productie, zonder dat dat veel UPS kost. (IPV 10 fabrieken met inserters, heb je er 1 die 10 keer zoveel kan verwerken)

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 12-09-2018 16:04 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of het inderdaad iets oplevert met Clusterio, weet ik nog niet.

Sowieso met Bob's is er voldoende mogelijkheid om belachelijk te schalen (ik ben al zo goed als klaar met God-modules), het concept van deze save is ook opgebouwd rond UPS zoveel mogelijk te sparen:
- solar + accumulators
- geen biters, geen polution
- bots, géén belts, voorkeur voor direct-insert
- kleine bot-netwerken, fusion reactor bots (niet rechargen)
- treinen met één dedicated spoor per trein
- ores rechtstreeks naar intermediates op de outposts
- volledig ingaan op production increase via beacons
- fluids via barrels, niet via pipes

• Mr-E
Ik heb nog geen megabases, ook al ben ik inmiddels 100 uren verder... Ook nog geen problemen met de UPS gehad. Echter is yellow science de max geweest wat ik haalde op een map, met zo'n 15 smelter columns. Ik ga binnenkort weer een nieuwe map beginnen, omdat ik dat deel nog steeds geweldig vind :p. Ben benieuwd wanneer ik tegen het UPS verhaal aanloop. Ik vind belts echt geniaal en wil geen logic systeem opzetten. Hooguit wat construction bots voor de turrets. Heb nu een goede base, alleen daar heb ik weinig last van biters. Ik vindt het toch wel leuk dat die wat meer aandringen, dat had ik ook in mijn eerste (default settings) game.

Factorio is dus erg cpu speed gebonden? En heeft ram veel invloed?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mr-E schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:30:
Ik heb nog geen megabases, ook al ben ik inmiddels 100 uren verder... Ook nog geen problemen met de UPS gehad. Echter is yellow science de max geweest wat ik haalde op een map, met zo'n 15 smelter columns. Ik ga binnenkort weer een nieuwe map beginnen, omdat ik dat deel nog steeds geweldig vind :p. Ben benieuwd wanneer ik tegen het UPS verhaal aanloop. Ik vind belts echt geniaal en wil geen logic systeem opzetten. Hooguit wat construction bots voor de turrets. Heb nu een goede base, alleen daar heb ik weinig last van biters. Ik vindt het toch wel leuk dat die wat meer aandringen, dat had ik ook in mijn eerste (default settings) game.

Factorio is dus erg cpu speed gebonden? En heeft ram veel invloed?
Megabase moet je ook maar leuk vinden. Ik kan zat mensen die uren met circuits liggen te klooien, maar nog nooit een megabase hebben gebouwd. Of die het juist leuk vinden zo klein mogelijk te bouwen.

Maar 100 uur gespeeld en dan nog geen raket is ook wel apart :)

Ik kom trouwens belt driven ergens rond de 2.2K spm in de problemen met ups op mijn i5-4600
Dan begin je het al te hebben over maps waar je trein er gewoon minuten over doet om van de 1 naar de andere kant te komen :). Dus volgens mij moet je er normaal gesproken echt niet tegen aan lopen met een enigzins moderne machine.

>Factorio is dus erg cpu speed gebonden? En heeft ram veel invloed?
Juist ram gebonden eigenlijk, en dan vooral op snelheid,niet zo zeer op hoeveelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 12-09-2018 17:13 ]

• ProudElm
Phuncz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:44:
Had je issues met het opzetten ervan ? Documentatie is verre van compleet maar de ontwikkelaar heeft een Discord server en is bereid te helpen. Zelf probeer ik het werkende te krijgen via Windows “rechtstreeks”. Het is me al gelukt maar heb het nog niet verder laten schalen.
De servers draaide wel, maar konden elkaar niet zien. Was misschien mijn toenmalige gebrek aan docker kennis.. Nu vaker mee gewerkt. Misschien maar eens poging 2 wagen. En ja, documentatie is gebrekkig, maar dat ben ik wel gewend 8)7

• Mr-E
heuveltje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:11:
[...]

Megabase moet je ook maar leuk vinden. Ik kan zat mensen die uren met circuits liggen te klooien, maar nog nooit een megabase hebben gebouwd. Of die het juist leuk vinden zo klein mogelijk te bouwen.

Maar 100 uur gespeeld en dan nog geen raket is ook wel apart :)

Ik kom trouwens belt driven ergens rond de 2.2K spm in de problemen met ups op mijn i5-4600
Dan begin je het al te hebben over maps waar je trein er gewoon minuten over doet om van de 1 naar de andere kant te komen :). Dus volgens mij moet je er normaal gesproken echt niet tegen aan lopen met een enigzins moderne machine.

>Factorio is dus erg cpu speed gebonden? En heeft ram veel invloed?
Juist ram gebonden eigenlijk, en dan vooral op snelheid,niet zo zeer op hoeveelheid.
Haha, zoals eerder al eens gezegd, ik ben een echte "restarter". Ik heb dit met meerdere games, dat ik vaak opnieuw begin. Het begin heeft veel dingen die ik nog er leuk vind, beetje de kleine early setups. Ik heb dan meerdere games gehad tot een uur of 10 gameplay. Mijn huidige save die het verste is is dus tot gele Science, daar zit ik op 30 uur maar dat is al een vrij grote basis waar ik net de productiekant heb verwijderd en de smelting kant heb uitgebreid. Hier zitten 14 smelterijen met 48 steel furnaces onderelkaar. Hoewel ik het erg gaaf vind, trekt het "kleine begin" mij erg op dit moment.

Inmiddels dus weer een save erbij met de settings wat anders, uitdagender. Hier wil ik het begin weer leuk klein opzetten en juist wat minder gestructureerd. Dus niet van die mega smelting stukken maar juist kleine secties die binnen de muren samen een groot geheel maken.

Ik denk dat ik qua ram/cpu wel even vooruit kan dan. Mijn ram wil ik nog wat verder oc-en, de vorige eigenaar draaide het op 3888mhz IPV de 3400 die ik nu heb.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ProudElm schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:25:
[...]

De servers draaide wel, maar konden elkaar niet zien. Was misschien mijn toenmalige gebrek aan docker kennis.. Nu vaker mee gewerkt. Misschien maar eens poging 2 wagen. En ja, documentatie is gebrekkig, maar dat ben ik wel gewend 8)7
Dat had ik ook, blijkbaar is het niet genoeg om de instances éénmaal te starten met "client.js start [instancename]" maar deze moet je een tweede maal uitvoeren om effectief de starten. De eerste keer maakt ie de instance gewoon aan. Ook rekening houden met de firewall als je docker gebruikt, alhoewel ik er geen ervaring mee heb of dit relevant is.

• ProudElm
mmm.. misschien dat nog eens proberen... vanavond maar weer eens mee gaan spelen :-)

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Mr-E schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:04:
[...]

Haha, zoals eerder al eens gezegd, ik ben een echte "restarter". Ik heb dit met meerdere games, dat ik vaak opnieuw begin. Het begin heeft veel dingen die ik nog er leuk vind, beetje de kleine early setups. Ik heb dan meerdere games gehad tot een uur of 10 gameplay. Mijn huidige save die het verste is is dus tot gele Science, daar zit ik op 30 uur maar dat is al een vrij grote basis waar ik net de productiekant heb verwijderd en de smelting kant heb uitgebreid. Hier zitten 14 smelterijen met 48 steel furnaces onderelkaar. Hoewel ik het erg gaaf vind, trekt het "kleine begin" mij erg op dit moment.

Inmiddels dus weer een save erbij met de settings wat anders, uitdagender. Hier wil ik het begin weer leuk klein opzetten en juist wat minder gestructureerd. Dus niet van die mega smelting stukken maar juist kleine secties die binnen de muren samen een groot geheel maken.

Ik denk dat ik qua ram/cpu wel even vooruit kan dan. Mijn ram wil ik nog wat verder oc-en, de vorige eigenaar draaide het op 3888mhz IPV de 3400 die ik nu heb.
Ik begin normaal gezien ook graag met dit soort games, maar early Factorio...is....zooo....traaag
elk boompje dat je omhakt, elk stukje kool dat je uit de grond haalt, alle zaken die je zelf nog moet maken omdat er nog geen fabriekje voor is.... pfffffff.

• MueR

MueR

is niet lief

Kheos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:15:
[...]

Ik begin normaal gezien ook graag met dit soort games, maar early Factorio...is....zooo....traaag
elk boompje dat je omhakt, elk stukje kool dat je uit de grond haalt, alle zaken die je zelf nog moet maken omdat er nog geen fabriekje voor is.... pfffffff.
Daar heb je mods als deze voor. Als je die op "Small" of "Starter" instelt via de mod settings, scheelt het je het eerste uur traag grinden. Cheaty misschien, maar ach.

• Mr-E
[...]

Haha, daar heb ik nog geen problemen mee. Daarnaast heb ik wat saves waar ik bijvoorbeeld net aan het electric minen ben.

Ik wil nu wat anders bouwen, het werd de hele tijd wat standaard, ik ga kijken of ik wat creatiefs kan bedenken in plaats van standaard smelter setups e.d... ik gebruik al een andere opstelling als de meesten maar ik denk aan 2 furnaces met zij invoeren e.d... alleen voorlopig niet heel veel tijd helaas :p

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Als je er een beetje handig in bent, het je binnen 10 minuten wel een aantal miners en fabriekjes draaien :)
Mr-E schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:32:
[...]

Haha, daar heb ik nog geen problemen mee. Daarnaast heb ik wat saves waar ik bijvoorbeeld net aan het electric minen ben.

Ik wil nu wat anders bouwen, het werd de hele tijd wat standaard, ik ga kijken of ik wat creatiefs kan bedenken in plaats van standaard smelter setups e.d... ik gebruik al een andere opstelling als de meesten maar ik denk aan 2 furnaces met zij invoeren e.d... alleen voorlopig niet heel veel tijd helaas :p
Probleem is dat de "standaard kolom" zo efficient is kwa ruimte en componenten. Dat eigenlijk alles wat je anders wil gewoon veel onlogischer/onpractischer is.

[ Voor 42% gewijzigd door heuveltje op 13-09-2018 11:51 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

..

[ Voor 99% gewijzigd door heuveltje op 13-09-2018 11:51 ]

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Mr-E schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:32:
[...]

de reden dat ik wil opnieuw beginnen is dat ik nu tegen het probleem aanloop dat ik mijn mainbus sectie in het begin niet breed genoeg heb ingeschaald. om mijn raket te bouwen kom ik eigenlijk 1 bus tekort, en als ik leuke dingen wil doen als atoombommen, nucelaire power en artillery shells (artillery train FTW!) kom ik er best wel wat te kort. Ik had me gebaseerd op mijn vorige spel en daar een serieuze buffer opgenomen, maar toen kwamen er updates met nuclair enzo bij en daar had ik dus niet op gerekend. Naar rechts kan ik niet meer uitbreiden tenzij ik al mijn fabriekjes verplaats (heb ik weinig zin in, maar zit niet veel anders op) en naar links uitbreiden doe ik liever ook niet omdat ik dan veel water moet omzetten in land, in de problemen kan komen met mijn labo's linksonder en ik eigenlijk nieuwe bussen altijd van links naar rechts aanleg

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mainbussen zijn evil, gewoon niet aan beginnen.
Maar in plaats van opnieuw beginnen. Bouw een trein en ga verderop je shells etc bouwen :)

• Drum
  • Niet online
MueR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:28:
[...]

Daar heb je mods als deze voor. Als je die op "Small" of "Starter" instelt via de mod settings, scheelt het je het eerste uur traag grinden. Cheaty misschien, maar ach.
Die mod gebruik ik ook best vaak en maakt het begin 'net' wat comfortabeler. Bij nieuwe werelden unlock ik dan ook meestal de research met een console-commando, zodat de bots de basis-upgrades qua snelheid/capaciteit hebben. Vervolgens is het de kunst om met die 300 logistic bots de distributie werkend te houden totdat je zelf bots en oplaadtorens kunt maken (als je je basis in het begin te groot opzet, dan loop je tegen het limiet van de bots aan). :+

• MueR

MueR

is niet lief

Drum schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:26:
[...]

Die mod gebruik ik ook best vaak en maakt het begin 'net' wat comfortabeler. Bij nieuwe werelden unlock ik dan ook meestal de research met een console-commando, zodat de bots de basis-upgrades qua snelheid/capaciteit hebben. Vervolgens is het de kunst om met die 300 logistic bots de distributie werkend te houden totdat je zelf bots en oplaadtorens kunt maken (als je je basis in het begin te groot opzet, dan loop je tegen het limiet van de bots aan). :+
Bots of tech cheat ik er dan weer niet bij, ik gebruik nanobots early game. Ik gebruik logistics bots eigenlijk momenteel alleen op m'n mall, plus m'n LTN depot voor refueling. Heb wel zelf een klein modje gemaakt wat me een power armor plus bult exoskeletons geeft, want dat trage lopen krijg ik echt jeuk van.

Sowieso ga ik eigenlijk pas met console commands werken wanneer ik op het punt zit dat ik minutenlang onderweg ben naar de volgende ore deposit en ik er gewoon geen zin meer in heb. Dan komen de ore patches met 100m+ ore tevoorschijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MueR op 13-09-2018 12:29 ]

• Mr-E
heuveltje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:49:
[...]

Als je er een beetje handig in bent, het je binnen 10 minuten wel een aantal miners en fabriekjes draaien :)

[...]

Probleem is dat de "standaard kolom" zo efficient is kwa ruimte en componenten. Dat eigenlijk alles wat je anders wil gewoon veel onlogischer/onpractischer is.
Helemaal gelijk hoor, de versie die ik gebruik is momenteel ook efficiënt, alleen gebruikt long inserters en ik heb dus 3 belts aan de binnenkant. Ook staan daar de power poles, Dan kunnen de furnaces aaneengesloten staan. Kost alleen wat underground's...

Smelting Setup

Het begin van de setup heb ik aangepast zodat hij gemakkelijker de coal verdeelt als je ze naast elkaar plaatst.

Maar het doel van de volgende basis is meer een fun basis dan een snel uit de grond stamp basis, hij hoeft dus niet het meest efficiënt te zijn. Ik denk dan ook eerder aan spaghetti soep, zo weinig mogelijk bots, alleen om de walls/turrets te fixen eventueel.

Ook wil ik treinen tot diep in de basis laten rijden, relatief kleine stukjes, om de ore of plates te brengen naar een substation o.i.d... Ter plekke smelten en gebruiken. Idd het meest onpraktische, maar wel leuk wellicht :F

[ Voor 3% gewijzigd door Mr-E op 13-09-2018 12:43 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MueR schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:28:
[...]

Bots of tech cheat ik er dan weer niet bij, ik gebruik nanobots early game. Ik gebruik logistics bots eigenlijk momenteel alleen op m'n mall, plus m'n LTN depot voor refueling. Heb wel zelf een klein modje gemaakt wat me een power armor plus bult exoskeletons geeft, want dat trage lopen krijg ik echt jeuk van.

Sowieso ga ik eigenlijk pas met console commands werken wanneer ik op het punt zit dat ik minutenlang onderweg ben naar de volgende ore deposit en ik er gewoon geen zin meer in heb. Dan komen de ore patches met 100m+ ore tevoorschijn.
Mm ik ben maar gecaved, en heb nu ook botmining gebruikt.
Met flink wat mining productivity word dat anders gekkenwerk om dat met belts te doen :)

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
heuveltje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:54:
Mainbussen zijn evil, gewoon niet aan beginnen.
Maar in plaats van opnieuw beginnen. Bouw een trein en ga verderop je shells etc bouwen :)
maar...maar... ik gebruik beide?
main bussen die worden gevoed door trainstations?

• Mr-E
heuveltje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:49:
[...]

[...]

Zoals dit dus, al heb ik snel de neiging tot structureren :P

Spaghetti Base Early Phase

Even wat info: mijn bedoeling is om een rij crates the maken wat dan mijn pickup straat word, aan de rechterkant dus. Doel is niet 100% efficiency zoals te zien is :). Echter probeer ik wel de ratio's enigszins te respecteren, zoals te zien is onderaan, 4 ijzer maken voor een clip ammo. #leukleuk 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Mr-E op 14-09-2018 19:30 ]

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet iemand een mod waarmee je makkelijk gebouwen kunt verplaatsen zonder ze te rewiren? Ik weet dat Picker Extended het kan, maar die kan veel meer. Ik hou er niet zo van om een mod te installeren die 100 dingen kan waarvan ik er maar 1 wil gebruiken ;). Ik heb ook het idee dat veel dingen van Picker Extended standaard gewoon in de game zitten.

.edit in 2019: tegenwoordig is Picker Extended opgesplitst in heel veel losse mods. Picker Dolly doet precies dat ene ding dat ik wil :)

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2019 00:42 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
blueprints onthouden alle bedrading, dus blueprint maken, alles deleten. en blueprint plakken.

• demonic
.oisyn schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:54:
Weet iemand een mod waarmee je makkelijk gebouwen kunt verplaatsen zonder ze te rewiren? Ik weet dat Picker Extended het kan, maar die kan veel meer. Ik hou er niet zo van om een mod te installeren die 100 dingen kan waarvan ik er maar 1 wil gebruiken ;). Ik heb ook het idee dat veel dingen van Picker Extended standaard gewoon in de game zitten.
batsma schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:58:
blueprints onthouden alle bedrading, dus blueprint maken, alles deleten. en blueprint plakken.
Zo doe ik het ook. Kost klein beetje tijd. Maar vele robotjes maakt licht werk. :9

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

batsma schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:58:
Blueprints onthouden alleen bedrading binnen de blueprint. Je kunt er niet een combinator even 2 tiles mee opschuiven.

Als je dit soort dingen maakt is het fijn als je soms de boel even wat kan herorganizeren zonder alles opnieuw te wiren :)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 24-09-2018 23:04 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ah sorry, had niet in de gaten dat je maar een deel wilde verplaatsen van een bestaande setup

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
Ik ben een tijdje bezig geweest met een betrouwbaardere manier om olie om te zetten in andere producten. Ik had nogal last ervan dat als er iets vol liep (bijv. lubricant), dat iets anders dan ook stopte. Daarom ga ik nu voor een andere oplossing: dedicated builds vanaf olie. Deze eerste variant ben ik best trots op om olie naar petroleum om te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u91rFiuzKZgmJMIe2MPY1NMR/full.jpg

Hier gaat continue 51k olie / min in en komt 67k petrol / min in. Kan exact gevoed worden met 1 waterpomp en is nog redelijk compact. Het mooi is dat alle pijpen ook goed leeg lopen wanneer de olievoorraad op is en ook nooit overvol lopen als de olie er wel genoeg is.

Ik ben allen nog steeds wat aan het klooien met de pijpen, dit zou toch mooier moeten kunnen... Wat denken jullie?

Voor mijn megabase die ik aan het bouwen ben, moet ik waarschijnlijk 3 van deze bouwen :D

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

15 refineries is een megabase ? :)
Verder zou ik wat minder pompen gebruiken. kost te veel ups.

Ik ga nog steeds meer voor zoiets.
Iets minder beacons, maar veel makkelijker te scalen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/27gomad.jpg

Verhip gebruik er zelf ook maar 30 ofzo. had verwacht dat dat veel meer zou zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 27-09-2018 08:48 ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
heuveltje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:46:
15 refineries is een megabase ? :)
Verder zou ik wat minder pompen gebruiken. kost te veel ups.

Ik ga nog steeds meer voor zoiets.
Iets minder beacons, maar veel makkelijker te scalen.
[Afbeelding]

Verhip gebruik er zelf ook maar 30 ofzo. had verwacht dat dat veel meer zou zijn :)
Waarom zijn pompen dan erger voor UPS dan gewone pijpen? De logica is niet complexer ofzo, als ik de FFF van laatst over pijpen zo lees. Juist veel pijpen zorgt voor problemen met goede doorvoer van materiaal.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

In mijn Bob’s game heb ik alle fluids gebarreld en vervoer ik vloeistoffen en gassen via bots en pumps, om UPS te besparen. Gaat wel goed, minder complex dan met pipes, pumps en tanks om het ongelimiteerd werkend te krijgen op grote constructies.

Verwijderd

Factorio stond al een tijd op mijn verlanglijstje maar ik had eigenlijk nooit echt de tijd om weer eens goed voor een game te gaan zitten. Die tijd lijkt er nu wel een beetje te komen en ondanks dat de game 5 euro duurder is geworden toch aangeschaft. Vandaag de eerste 3 uurtjes er al in zitten. Wat een mogelijkheden zeg! _/-\o_

• Mugwump
Verwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:09:
Factorio stond al een tijd op mijn verlanglijstje maar ik had eigenlijk nooit echt de tijd om weer eens goed voor een game te gaan zitten. Die tijd lijkt er nu wel een beetje te komen en ondanks dat de game 5 euro duurder is geworden toch aangeschaft. Vandaag de eerste 3 uurtjes er al in zitten. Wat een mogelijkheden zeg! _/-\o_
En dan moet je nagaan dat mensen mods gebruiken die het nog vele malen ingewikkelder maken. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gebruikt iemand smart train mods, en zo ja, welke dan? Wat vind je daar goed/slecht aan?

Ik heb weleens gespeeld met een dynamic dispatch systeem in vanilla met combinators, maar eigenlijk is het gewoon teveel hassle en was het veel simpeler om gewoon dedicated treinen heen en weer te laten rijden.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2018 21:58 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb met LTN gewerkt voor mijn Seablock game, waar veel tijd in kruipt om goed op te zetten en foutgevoelig is. Niet alleen qua signal netwerk, maar ook qua rail network, hier is rond te werken maar dat maakt het geheel weer complex. Als je relatief veel treinen hebt in een kleine plek, loopt het al snel in de puinhoop en is het nog belangrijker het intelligent te plannen, wat me teveel werk is persoonlijk.

Verwijderd

Ik zal wel iets fout doen denk ik, maar mijn stoomopwekking stopt steeds. Ik ben nu soort met de tutorials bezig en daarin kom je bij een basis die al behoorlijk groot is maar grotendeels verwoest.
Ik wil de stroom herstellen maar de robots leveren 5 kolen en stoppen daarna. Er wordt wel stoom opgewekt maar de machines gaan niet draaien.

• Mugwump
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:05:
Ik zal wel iets fout doen denk ik, maar mijn stoomopwekking stopt steeds. Ik ben nu soort met de tutorials bezig en daarin kom je bij een basis die al behoorlijk groot is maar grotendeels verwoest.
Ik wil de stroom herstellen maar de robots leveren 5 kolen en stoppen daarna. Er wordt wel stoom opgewekt maar de machines gaan niet draaien.
Heb je wel stroompalen staan? Die moeten binnen bereik van de machines staan en dan verbonden zijn met waar je de stroom heen wil hebben.

Verwijderd

Mugwump schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:06:
[...]

Heb je wel stroompalen staan? Die moeten binnen bereik van de machines staan en dan verbonden zijn met waar je de stroom heen wil hebben.
Ja, die palen stonden er al. De generatoren draaien af en toe wel even maar stoppen daarna weer. Ik heb een nieuwe pomp, ketel en generator aangelegd en dan heb ik hetzelfde probleem. Er worden kolen aangevoerd door de robot to een max van 5, de boel draait even en stopt dan.

• anboni
Lijkt er toch op dat er geen verbruikers zijn aangesloten. Als je op een power pole klikt, krijg je te zien wat er allemaal in het netwerk zit.

• demonic
En anders maak een screenshot, een plaatje zegt meer als duizend woorden ;)
(een plaatje van je gewone scherm en een plaatje van je map met de elektriciteit overlay. )

[ Voor 38% gewijzigd door demonic op 03-10-2018 21:21 ]

Verwijderd

Noob mudus aan :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MpywAeFQP1KDULO66DWEiHR3/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xsuSy0i28MpjJcrsHutE3Mli/full.jpg

• anboni
Je hebt ook solar panels. Die hebben een hogere prio dan je steam engines, dus die engines hoeven helemaal niet bij te springen om de behoefte te voorzien :)

Verwijderd

anboni schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:44:
Je hebt ook solar panels. Die hebben een hogere prio dan je steam engines, dus die engines hoeven helemaal niet bij te springen om de behoefte te voorzien :)
Thanks!!!! Ik was in de veronderstelling dat het een soort aan en uit systeem was. Het werkt of het werkt niet. Niet dat dingen ondersteunend aan elkaar zouden zijn.
Pagina: 1 ... 29 ... 55 Laatste