SacredRose schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:22:
[...]
Met lang wachten en spelen met de waardes is het gelukt om een screenshot te maken waar alles goed te zien is via de console.
Het resultaat na wat knip werk omdat ik niet in het midden van de basis stond:
[
afbeelding]
De originele afbeelding was 350 MB groot en dat vind imgur niet zo leuk.
Op het moment loop ik dus een beetje vast met waar ik naar toe moet werken en blijf ik maar rond rennen om de productie van voornamelijk iron te verhogen. Zoals het nu gaat is de productie van science pack 3 redelijk stabiel al denk ik dat 6 assemblers voor 10 labs teveel en een flinke aanslag op resources door de electric mining drill. Die aanvoer lijkt dan ook constant leeg te zijn samen met de green circuits.
Hierin vraag ik me vooral af of mijn aanvoer gewoon slecht is of dat ik te weinig produceer omdat een groot deel van de productielijnen idle zijn omdat ik daar ook teveel op maak en dus altijd met minder iron productie kon werken.
Ik hoor graag tips en adviezen hoe ik het beste verder kan en dingen kan verbeteren.
Niet slecht voor een begin. Je bent duidelijk nog ervaring aan het op doen hoe je dingen moet combineren om meer complexe componenten te maken. Altijd een leuke fase om later naar terug te kijken
De reden waarom je vast loopt is dat je nu ad-hoc onderdelen aan het toevoegen bent zonder te plannen hoe je verder kunt (wat ook lastig is als je niet precies weet wat erna komt). Wat ik je in ieder geval kan aanbevelen is om standaard modules te maken om makkelijk op te schalen. Bijvoorbeeld de miners op een ore patch leg je in standaard rijen, zodat je makkelijk de volgende rij er naast kan leggen. Werk in 1 richting, zodat je niet later in de knoop komt met de belts.
Een mooie module om mee te beginnen voor smelting is bijvoorbeeld deze:
Je begint dat op halve lengte, maar deze kun je nog 2x zo lang maken (24 smelters per kant) voor een volle band aan ijzer of koper. Het voordeel van dit is, dat je eenvoudig 4 naast elkaar kunt bouwen voor uiteindelijk 4 volle banden. En hoe je deze modules exact wil hebben ligt aan jezelf, er zijn vele manieren om dit verder op te bouwen (bijvoorbeeld de coal kan ook van boven of onder komen).
Dit soort modules kun je ook ontwerpen voor andere zaken waar je veel van nodig hebt (bijv. groene en rode circuits), zodat je eenvoudig kunt opschalen wanneer je meer nodig gaat hebben. En ik vind de meeste lol juist er in zitten om deze modules te ontwerpen!
Tip: kijk goed wat er in moet en er uit gaat, zo kun je de verhoudingen goed krijgen. Bijvoorbeeld, om 2 volle banden aan groene circuits te krijgen, heb je 2 banden aan ijzer en 3 aan koper nodig. En ja, op een gegeven moment heb je zoveel spullen nodig
Update:
Nog even een paar plaatjes van de megabase waar ik aan het bouwen ben:
Een deel van mijn iron production (hier heb ik op het moment 2 van). Hier wordt een trein met 32 cargo-wagons volgeladen met iron plates

(En die patches erom heen zijn samen ongeveer 70M aan ore).
Hier is mijn oil verwerking tot alle producten die ik vervoer via treinen:
Hier is mijn ontwerp om 1000 purple science / min te produceren. Hier komt alleen iron plates, copper plates, plastic en lubricant binnen en komt in rap tempo purple science uit.
Nog 4 grote dingen te doen: veel meer power production (zit nu op 3MW, maar moet naar de 5 toe waarschijnlijk), meer copper plates production (kopie van de iron, even een paar grote ore plekken vinden), nog een ontwerp voor de yellow science maken en een plek maken om 1 raket / minuut af te schieten.
[
Voor 15% gewijzigd door
Marcj op 31-07-2018 00:18
]