[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste
Acties:

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:31
Zoals een echte factorio-er, natuurlijk nog niet aan de treinen toegekomen. Nu viel mij wel een ding op, mijn robot's sterven steeds op een of andere manier. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb zelf het vermoeden dat ze mij te lang stalken, zodat ze zonder stroom komen en uit de lucht vallen, of kan dit helemaal niet?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
De enige manier waarop robots stuk gaan is als ze door biters aangevallen worden. Als ze zonder stroom raken, gaan ze gewoon heel (HEEEL) langzaam naar de dichtstbijzijnde roboport. Is je robot netwerk toevallig U vorming, met in de ruimte tussen de poten nog biter nesten?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:55:
De enige manier waarop robots stuk gaan is als ze door biters aangevallen worden.
En als ze over vuur vliegen. Als je dus een bos staat af te fakkelen en er komen een paar drones overvliegen, geheid dat je die dan ook kwijt raakt.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 29-06-2018 16:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:34:
Dat is cheaten, de correcte manier is overal water hebben (SeaBlock) en land aan moeten leggen :P

Over train signals: hoe ik het momenteel snap:
- Chain signals gebruik je op plaatsen waar je niet wilt dat een trein stil staat (niet stilstaan in het segment ná de signal)
bv. in het midden van kruispunten
- Gewone signals waar ze wél mogen stil staan (wel stilstaan in het segment vóór de signal)
bv. lange stukken en waar een trein gerust de boel mag ophouden
Jup, thats basicly it. ALs je het heel factoriaans wilt doen, dan kun je ook nog de signals gaan bedienen/uitlezen met het circuit netwerk :P
anboni schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:55:
De enige manier waarop robots stuk gaan is als ze door biters aangevallen worden. Als ze zonder stroom raken, gaan ze gewoon heel (HEEEL) langzaam naar de dichtstbijzijnde roboport. Is je robot netwerk toevallig U vorming, met in de ruimte tussen de poten nog biter nesten?
Even benadrukken dat ze HEEL langzaam vliegen als ze leeg zijn. als in een uur bezig om jouw in te halen als je zelf in een trein zit ;)
Maar idd ze gaan alleen dood als ze worden aangevallen door biters.
Dat kan behoorlijk iritante situaties veroorzaken waarbij een spitter net buiten bereik van je lasers staat. die laser aanvalt, en elke bot neerschiet die hem komt repareren.

[ Voor 31% gewijzigd door heuveltje op 29-06-2018 17:13 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• vuurtjih
Knielen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:22:
[...]

Probeer de tutorials die ingame te vinden zijn eens uit, wordt hierin best duidelijk uitgelegd.
heuveltje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:29:
Mwah.
Eigenlijlk is het gruwelijk simpel.
-treinen rijden alleen in de richting waar minstens 1 locomotief op gericht is.
-Ze stoppen alleen bij stations aan de rechterkant vanuit hun rijrichting.

-als er maar aan 1 kant van de rails een signaal staat, is het een 1 richtings spoor. als er aan beide kanten van de rails een signaal staat is het een 2 richtings weg
-Ze kijken alleen naar het signaal aan de rechterkant.

-Zet voor je afslag/kruising een chain signal, en na je kruising een gewoon signal,

En nu weet je al genoeg om een normaal trein netwerk op te zetten :)
Nou, op één spoor twee treinen is nu wel gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/a618526696f89c47e2c0ea42b38d2f5d.png

Dankzij de twee overloop stukken, daarvoor kreeg ik het maar niet aan de praat.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 12:03

The_Worst

Unox

Een tip die ik online zag was om de trein handmatig te besturen en dan na een splitsing/sein weer op automatisch te zetten. Mocht de trein dan wel verder rijden dan weet je waar een fout zit in de aansturing/het spoor.

Verder al een tijdje bezig met het spel. Zonder campaign maar gewoon trail and error in free play. Het lukt best aardig, heb treinen, robots,olie plastics etc. etc. Nu wil ik gaan experimenteren met aansturing zodat er meer on-demand geproduceerd en gereden wordt door treinen. Weet niet of het mogelijk is maar er zitten nog een aantal knoppen die voor mij niet duidelijk zijn. :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• vuurtjih
The_Worst schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:54:
Een tip die ik online zag was om de trein handmatig te besturen en dan na een splitsing/sein weer op automatisch te zetten. Mocht de trein dan wel verder rijden dan weet je waar een fout zit in de aansturing/het spoor.

Verder al een tijdje bezig met het spel. Zonder campaign maar gewoon trail and error in free play. Het lukt best aardig, heb treinen, robots,olie plastics etc. etc. Nu wil ik gaan experimenteren met aansturing zodat er meer on-demand geproduceerd en gereden wordt door treinen. Weet niet of het mogelijk is maar er zitten nog een aantal knoppen die voor mij niet duidelijk zijn. :+
Probeerde ik ook, toen reden ze de helft van het traject om daarna weer te zeuren dat ze niet verder konden :+

Hoe bedoel je knoppen die voor mij niet duidelijk zijn?

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 12:03

The_Worst

Unox

De knoppen gingen mij over conditionele activatie van apparaten. Daar moet ik nog wat over uitzoeken.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:37
Hoihoi, sinds iets meer dan een week ook Factorio verslaafd! Daar gaat mijn sociale leven :P.

Ik las in de TS "De demo is hier te downloaden, waarmee je al enkele uren bezig kan zijn. Als je er dan nog niet genoeg van hebt is de volledige game voor €20 te koop op o.a. Steam."
Maar volgens mij kost het 25euro.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:21
Er is inderdaad een prijsverhoging geweest, maar het is het nog steeds meer dan waard!

Succes met je nieuwe verslaving, daar gaan al je vrije uurtjes :P

[ Voor 16% gewijzigd door NL-RaVeR op 09-07-2018 13:35 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:17
PuckStar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:31:
Hoihoi, sinds iets meer dan een week ook Factorio verslaafd! Daar gaat mijn sociale leven :P.

Ik las in de TS "De demo is hier te downloaden, waarmee je al enkele uren bezig kan zijn. Als je er dan nog niet genoeg van hebt is de volledige game voor €20 te koop op o.a. Steam."
Ik heb hem ook onlangs gekocht voor 25 euro inderdaad. Heb er in anderhalve week al genoeg tijd ingestopt, dus dat is 25 euro well-spent. :P
Heb eerst de tutorial / mini-campaign gedaan. Die was best geinig / nuttig om wat basisconcepten te leren. Hoe zet je elektriciteit op, hoe mol je een biter basis, hoe zet je olieproductie op, hoe bouw je een treinnetwerkje en ga zo maar door.
Inmiddels een scenario aan het doen en dat loopt ook aardig. Merk wel dat ik de boel ruimer op had moeten zetten, maar dat probeer ik nu met nieuwe resource velden maar te doen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
PuckStar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:31:

Ah, goed dat je het zegt! Ik heb de OP bijgewerkt. Ik kijk zelf natuurlijk niet meer hoe duur het spel is, aangezien ik het al heb :P.

Cunning linguist.

• PuckStar
Mugwump schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Ik heb hem ook onlangs gekocht voor 25 euro inderdaad. Heb er in anderhalve week al genoeg tijd ingestopt, dus dat is 25 euro well-spent. :P
Heb eerst de tutorial / mini-campaign gedaan. Die was best geinig / nuttig om wat basisconcepten te leren. Hoe zet je elektriciteit op, hoe mol je een biter basis, hoe zet je olieproductie op, hoe bouw je een treinnetwerkje en ga zo maar door.
Inmiddels een scenario aan het doen en dat loopt ook aardig. Merk wel dat ik de boel ruimer op had moeten zetten, maar dat probeer ik nu met nieuwe resource velden maar te doen.
Het is zeker well spent! Ik heb er nu volgens mij iets van 40u inzitten (in 9 dagen! ja ik heb ook een fulltime baan) en ik stream ook meestal als ik speel (vooralsnog zonder mic want kheb toch vrijwel nooit viewers dus dan kost het me alleen maar energie :P): https://www.twitch.tv/puckstar32 (oude opnames kun je onder videos vinden).

Mijn ervaringen tot nu toe:
  • Ik vergeet vaak de tijd (zijn maar weinig spellen waarbij dat gebeurd en hier vergeet ik soms zelfs te drinken/eten). Je moet/wil veel tegelijk doen en er is altijd nog iets te doen waardoor je lekker bezig blijft.
  • Ik ben ook met wat tutorials begonnen maar niet die met treinen enzo. Trouwens volgens mij heb ik niet echt tutorials gespeeld maar die paar training missies ofzo (zit op het werk kan het nu niet nazien).
  • Veel alt-tabben naar de Factorio wiki want van veel zaken wist ik echt totaal niet wat het was of hoe te gebruiken. De wiki is overigens soms nog wel beperkt en dan begrijp ik het dus nog steeds niet helemaal.
    Dat ze in versie 17 dat meer in het spel zelf willen integreren is een goeie toevoeging.
  • Ik probeer expres niet teveel youtube videos te kijken want ik vind het leuk om zelf zaken te ontdekken, ook al loop ik daardoor misschien een beetje vast. Ik hoef niet de meest ideale en snelle manier te weten, ik wil gewoon ontdekken en spelen.
  • Door dat eerste spelen (waarin o.a. ook aliens waren) ben ik mij aan het begin van het spel vooral gaan richten op verdedigen. Dus muren en turrets bouwen en een belt met magazines zodat de turrets automatisch resupplied worden.
  • Helaas (omdat ik dacht dat het toch niet echt zou lukken) heb ik aan het begin geen biternestjes in de buurt opgeruimd wat ervoor zorgt dat ik nu dichtbij verder geëvolueerde biters enzo heb zitten.
  • Ook ging ik mij richten op massa lab researches. Dus een productie lijn voor rode en groene flesjes en een dozijn labs met inserters ertussen zodat de flesjes doorgegeven worden en researchen vrij vlot ging.
  • Door de muren en de biters dichtbij kom ik heel veel ruimte te kort en is het maar lastig uitbreiden. Ik ben wel remote sites gaan bouwen voor Olie, Koper en Ijzer. En inmiddels ook Steen en Kolen.
    Zo'n site bestaat uit een zooi zonnepanelen, laser turrets en een muur. En inmiddels ook een roboport met een aantal construction robots zodat de boel gelijk gerepareerd wordt. De laatste site die ik bouwde is trouwens ook met een spoorlijn :). Dat werkt wel super!
  • Door de geëvolueerde biters in de buurt is mijn Koper site wel volledig verwoest en moet ik daar opnieuw beginnen maar ik heb nu dus erg weinig koper resources dus dat wordt een uitdaging :/.
  • Auto is erg handig! Kun je ook resources instoppen.
  • Lastig van te voren inschatten waarvan je een grote productielijn nodig zal hebben of een kleine. Daardoor loopt ik nu erg vast in ruimte, maargoed gewoon doorgaan en herplannen en bouwen :)
  • Ik gebruik 1 mod (wil liefst zo min mogelijk gebruiken) en dat is de https://mods.factorio.com/mod/Bottleneck. Dat helpt mij wel heel erg omdat ik snel zie hoe miners/assembly machines ervoor staan en ik er iets aan kan doen.
  • Circuit gebeuren is mij nog niet helemaal duidelijk. Logistic network net een beetje mee begonnen.
  • Ik zal waarschijnlijk wel wat minder gaan spelen maar vooralsnog kijk ik er telkens naar uit om weer aan mijn fabriek te werken.
Iemand had het over binnen 3uur de ruimte in? Ik denk dat ik voorlopig nog wel op aarde rondloop :)
Ik ga dus vrolijk verder maar zie wel grote uitdaging in het gaan opruimen/tegenhouden van de aliens in de buurt.

Nog wat achtergrond info: Ik had het spel wel eens eerder gezien op internet maar vond het er maar saai (graphics) en complex uit zien. Doordat ik toch vaak iemand die ik ken het spel zag opstarten via steam ben toch nog maar eens gaan kijken.........en........dus mega verslavend.

• Mugwump
PuckStar schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:39:
[...]

• Door dat eerste spelen (waarin o.a. ook aliens waren) ben ik mij aan het begin van het spel vooral gaan richten op verdedigen. Dus muren en turrets bouwen en een belt met magazines zodat de turrets automatisch resupplied worden.
• Helaas (omdat ik dacht dat het toch niet echt zou lukken) heb ik aan het begin geen biternestjes in de buurt opgeruimd wat ervoor zorgt dat ik nu dichtbij verder geëvolueerde biters enzo heb zitten.
Dat heb ik ook nog niet gedaan. Volgens mij kan ik nog wel de biter basis in m'n buurt op tijd ruimen. Heb een rijtje turrets staan en het lukt ze nog niet eens de muur te beschadigen. :P
Resupplyen heb ik nog niet.
• Ook ging ik mij richten op massa lab researches. Dus een productie lijn voor rode en groene flesjes en een dozijn labs met inserters ertussen zodat de flesjes doorgegeven worden en researchen vrij vlot ging.
Ja dat had ik ook vrij snel staan, alleen de blauwe / grijze potions daar krijgen is wat lastiger nu.
• Door de muren en de biters dichtbij kom ik heel veel ruimte te kort en is het maar lastig uitbreiden. Ik ben wel remote sites gaan bouwen voor Olie, Koper en Ijzer. En inmiddels ook Steen en Kolen.
Zo'n site bestaat uit een zooi zonnepanelen, laser turrets en een muur. En inmiddels ook een roboport met een aantal construction robots zodat de boel gelijk gerepareerd wordt. De laatste site die ik bouwde is trouwens ook met een spoorlijn :). Dat werkt wel super!
Ook met accumulators dan neem ik aan? Anders heb je 's nachts een probleem toch?
• Door de geëvolueerde biters in de buurt is mijn Koper site wel volledig verwoest en moet ik daar opnieuw beginnen maar ik heb nu dus erg weinig koper resources dus dat wordt een uitdaging :/.
• Auto is erg handig! Kun je ook resources instoppen.
Ja, ik vind de besturing niet heel erg optimaal, maar verder is het wel handig.
Nog wat achtergrond info: Ik had het spel wel eens eerder gezien op internet maar vond het er maar saai (graphics) en complex uit zien. Doordat ik toch vaak iemand die ik ken het spel zag opstarten via steam ben toch nog maar eens gaan kijken.........en........dus mega verslavend.
Grappig, ik had exact hetzelfde. Ik heb niet zoveel moeite met het soort graphics, maar als ik de screenshots zag, dan leek het er allemaal nogal complex en onoverzichtelijk uit. Wist ook niet dat er nog iets van biters inzat waardoor het niet enkel fabriekje bouwen is.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
Rocket!

Het werd tijd, maar ik heb eindelijk ook maar de raket de lucht in gestuurd. Was al even bezig met deze basis... die Behemoth's ook :X

Dus ja, ik kan beamen dat dit spel erg veel tijd vreet :D

edit:

Factorio: big smelting
Om aan te geven op welke schaal ik nu werk: dit is mijn steel (links) en iron (rechts) smelting station. In theorie kan hier 270 iron/sec maken + 54 steel/sec.

[ Voor 49% gewijzigd door Marcj op 10-07-2018 20:06 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben er ainds een jaar, 1,5 jaar weer eens mee gestart en damn wat is er een hoop veranderd :X

• DeathTrail
  • Laatst online: 29-11 15:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

[...]
Het is zeker well spent! Ik heb er nu volgens mij iets van 40u inzitten
Hier gekocht voor €20,-. Omgerekend (op moment van schrijven) iets minder dan 3 cent per uur. Zeker well spent :D
[...]
O-)

P.s. leuk om je ervaringen/lijstje te lezen, en goed dat je alles zelf ontdekt. Dat komt zeker ten goede :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• NL-RaVeR
Ik hoor van de meeste dat ze de game eerst links laten liggen omdat het er niet uitziet en te complex lijkt. Totdat ze het toch een keer proberen en meteen hooked zijn :)

Ik heb de game destijds voor 10 dollar gekocht (nog voor het op steam kwam) en al bijna 600 uur inzitten. Minder dan 1,5 cent per uur :D.

Van de week wil ik een game gaan starten met Bob's mods. Weet iemand welke mods je dan allemaal moet hebben en/of er afhankelijkheden tussen die mods zitten? Je kan ze namelijk allemaal los aanzetten.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik ben inmiddels met mijn 4 map bezig waar ik inmiddels ook alweer over de 100 uur heen zit. Elke keer leer je weer wat en denk je het onder de knie te hebben (laten we eens beginnen met ruimtelijk bouwen en de juiste verhoudingen te selecteren) en kom je er toch weer achter dat een andere manier toch beter is :p .

En ondertussen ook zo her en der een paar uurtjes online spelen. Is er al iemand die een Tweakers factorio server heeft opgezet?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• anboni
NL-RaVeR schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:44:
Van de week wil ik een game gaan starten met Bob's mods. Weet iemand welke mods je dan allemaal moet hebben en/of er afhankelijkheden tussen die mods zitten? Je kan ze namelijk allemaal los aanzetten.
Afhankelijkheden worden in principe vanzelf wel geregeld, volgens mij. Voor de "complete bob's experience" kun je ze gewoon allemaal aanzetten. Houd er wel rekening mee dat het eigenlijk een heel nieuw spel wordt, met een heleboel extra uitdagingen.

En als je het nog 'n graadje complexer wilt maken, kun je ook nog 'n aantal van Angel's mods toevoegen, maar da's misschien pas aan te raden als je eerst 'n keer met Bob's hebt gespeeld.

• NL-RaVeR
Thanks, dan zet ik ze gewoon allemaal aan. Angel's laad ik nog ff buiten beschouwing.

De bedoeling is inderdaad dat er veel bij komt en het een stuk complexer wordt. De basis game ken ik ondertussen wel :+

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 15:42
Een andere leuke uitdaging is de SpaceX Mod.
Het idee hier achter is dat je een space station gaat bouwen. Hiervoor moet je research doen naar onderdelen van de space station. Deze stuur je vervolgens in een raket de lucht in.
Het aantal science packs loopt vervolgens aardig op. Hiervoor zul je een behoorlijke mega base moeten maken :) ;)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik hoor van de meeste dat ze de game eerst links laten liggen omdat het er niet uitziet en te complex lijkt. Totdat ze het toch een keer proberen en meteen hooked zijn :)

Ik heb de game destijds voor 10 dollar gekocht (nog voor het op steam kwam) en al bijna 600 uur inzitten. Minder dan 1,5 cent per uur :D.

Gewoon alles van bobingabout downloaden.
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=51&t=55347
ALs je het jezelf iets simpler wilt maken, bobs electronics niet meenemen.

Bobs is vooral veel dingen die je moet maken/combinenren

Misschien interessant ; ScienceCostTweaker Mod
Dit vervangt de bestaande sciencepacks door andere, die ook nog eens interessante feedback loops hebben.
Was best interesant om uit te puzzelen hoe dat goed te verwerken. als je alleen belt en het circuit netwerk wilt gebruiken. Vond ik persoonlijk leuker dan mijn bobs run.

Dat werd op een gegeven moment meer van : Zucht, natuurlijk heeft dit weer een nieuwe legering van 2 andere dingen nodig.
ericq schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:29:
[...]

Een andere leuke uitdaging is de SpaceX Mod.
Het idee hier achter is dat je een space station gaat bouwen. Hiervoor moet je research doen naar onderdelen van de space station. Deze stuur je vervolgens in een raket de lucht in.
Het aantal science packs loopt vervolgens aardig op. Hiervoor zul je een behoorlijke mega base moeten maken :) ;)
Space X Zorgt er vooral voor dat het groter word, niet noodzakelijk complexer :)
Nu er voortaan space science te halen is, vind ik het ook een stuk minder toevoegen.

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 10-07-2018 13:59 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• anboni
heuveltje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Gewoon alles van bobingabout downloaden.
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=51&t=55347
ALs je het jezelf iets simpler wilt maken, bobs electronics niet meenemen.
(...)
Dat werd op een gegeven moment meer van : Zucht, natuurlijk heeft dit weer een nieuwe legering van 2 andere dingen nodig.
Dat herken ik inderdaad ook wel ja. Ik heb geloof ik 1 keer 'n rocket launch bereikt met de complete bob's, maar nu iedere keer als ik ermee begin, loop ik eigenlijk alweer stuk op de circuits (stuk als in: geen zin meer in). Dan restart ik nog wel 'ns zonder electronics, maar dan kom ik inderdaad weer tegen die legeringen aan en dan haak ik toch ook weer af. De laatste paar keer heb ik veelal zonder MCI (de extra ores en legeringen) en Electronics gespeeld, maar wel andere onderdelen van Bob's gebruikt (betere steam engines/boilers, assembling machines, etc). Gelukkig heeft 'ie voor bijna alle dingen ook nog wel "vanilla" recepten, dus MCI en Electronics zijn echt optioneel.

Die ScienceCostTweaker ziet er trouwens nog best interessant uit! Ik dacht puur op basis van de naam altijd dat het alleen maar met de aantallen zou klooien, dus nooit verder naar gekeken. Nu ik 'm 'n keer voorbij de naam kijk, ga ik daar zeker 'ns mee aan de slag.

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Detmer schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:45:
Is er al iemand die een Tweakers factorio server heeft opgezet?
Ik heb een server + testserver draaien (sinds april ofzo?) via Azure/Linux/Docker, waar ik een PvP scenario op host. Dit scenario (Oarc's Separate Spawn) onderhoud ik ook met ontwikkelen van zelfgemaakte (server)mods zoals discord<-->ingame chat relay/spawn area protection/diplomacy commands/balancing options/etc

Inmiddels zijn er 115 members in m'n discord channel, hoewel de vaste kern vaak maar rond de 10~20 is. Map reset is meestal wekelijks (rocket launch = win)

Weet niet of er regels zijn voor het advertisen van de server/discord channel, ondanks het feit dat het allemaal non-profit is.

PvP is wel totaal anders spelen, en voor velen ontmoedigend als je bepaalde outposts opnieuw moet bouwen. Maar als je een nieuwe uitdaging zoekt, dm maar :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
DeathTrail schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:32:
[...]
Ik heb een server + testserver draaien (sinds april ofzo?) via Azure/Linux/Docker, waar ik een PvP scenario op host.
Wellicht iets om aan de startpost te laten toevoegen?

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

w.m.b. wel :) Meer mensen altijd welkom, en zeker Mede Tweakers :)

@Bart ® @Gammro? Als het mag/kan, dm maar even dan zal ik de servernaam/adres posten/doorgeven. Het is echter wel een vanaf 0 opgebouwde community, dus niet een 100% tweakers community zoals het wél vaker is met andere tweakers-servers.

[ Voor 22% gewijzigd door DeathTrail op 12-07-2018 13:23 . Reden: Quote verwijderd, directe opvolgende reactie ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Zal het vandaag nog toevoegen (zit nu mobiel en da's niet ideaal)! Post de gegevens gewoon hier zou ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bart ® op 12-07-2018 13:03 ]

Cunning linguist.

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

KeyValue
AdresFactorio.DeathTrail.nl
NaamDeathTrailNL PvP Random Spawn Wilderness
Discordhttps://discord.gg/pKWY9Vz

Aanvullende info:
Server draait op Azure --> Linux/Ubuntu --> Docker --> Factorio Headless (Stable 0.16.51)
Er zijn geen mods benodigd, deze worden allemaal via de server zélf (softmods) geleverd.
Willekeurige cirkelvormige Spawnlocatie (gracht optioneel). Beginpunt bevat alle resources (behalve uranium) om veilig (inclusief spawn protection) op te kunnen starten.
Teams t/m 4 spelers, minder spelers = mining/crafting/hp bonus
Diplomatie (ally/neutral/enemy) mogelijk met commando's
Vele andere (zelfgemaakte) mods, waaronder Discord <--> Ingame Chat Relay, Scoreboard website, etc.

De nieuwe mod die nu gemaakt wordt is door pvp/pve (damage/destruction) coins verdienen, die je op de zwarte markt kan uitgeven voor upgrades/items.

Meer vragen? ik hoor het wel :)

[ Voor 232% gewijzigd door DeathTrail op 12-07-2018 13:34 . Reden: Quote verwijderd, directe opvolgende reactie ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Staat in de OP :).

Cunning linguist.

• PuckStar
Ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te zoeken en te bepalen hoe en wat ik doe maar de informatie is soms lastig te vinden of ik begrijp het niet.
Dus vandaar hier even mijn vraag:

Ik heb nu een nuclear reactor maar ik lees dat die maar door blijft gaan ook al is de stroom niet meer nodig.
Dus eigenlijk moet ik de stoom bewaren (of accumulators) en als die vol zijn de reactor stoppen.
Dat klopt hè?
Ik denk dat dat me nog wel gaat lukken, maar eigenlijk moeten dan de kolen boiler/steam engines ook alleen maar aanslaan als de reactor + stoomvoorraad op zijn. Hoe krijg ik dat gedaan?
Sowieso staan de reactors en de kolen engines niet dicht bij elkaar.

Ook het werken met het circuit netwerk vind ik nog best lastig. Misschien omdat ik niet heel goed ben in rekenen ofzo maar ik zit vaak lang te prutsen voordat er echt gebeurd wat ik wil.
Heb nu wel dat mijn stenenminers uitgaan als de belt vol ligt en niet meer beweegt.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:40
Ja dat klopt.
Wanneer je een brandstofcel in de reactor stopt, wordt deze volledig opgebruikt, ook al neem je geen vermogen af. En dat is zonde, want zo gooi je een hoop kostbare brandstof weg.

Het makkelijkste is om stoom te bewaren in een opslagtank. Deze plaats je tussen je warmtewisselaars en turbines.

Vervolgens verbind je de opslagtanks via het circuit netwerk met de inserters die de nucleaire brandstof in de reactor plaatsten. Deze stel je zo in dat ze pas aan gaan als de opgeslagen stoom in je tanks bijna op is.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Mugwump
Inmiddels aardig op weg om mijn eerste potje af te ronden. Research voor de raket is ongeveer halverwege. Heb nog veel zaken links laten liggen, maar mijn fabriek is gewoon ook niet zo handig opgezet achteraf gezien dus ik neem alle geleerde lessen mee voor het volgende potje. :P

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
PuckStar schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:38:
Ik probeer zoveel mogelijk zelf uit te zoeken en te bepalen hoe en wat ik doe maar de informatie is soms lastig te vinden of ik begrijp het niet.
Dus vandaar hier even mijn vraag:

Ik heb nu een nuclear reactor maar ik lees dat die maar door blijft gaan ook al is de stroom niet meer nodig.
Dus eigenlijk moet ik de stoom bewaren (of accumulators) en als die vol zijn de reactor stoppen.
Dat klopt hè?
Ik denk dat dat me nog wel gaat lukken, maar eigenlijk moeten dan de kolen boiler/steam engines ook alleen maar aanslaan als de reactor + stoomvoorraad op zijn. Hoe krijg ik dat gedaan?
Sowieso staan de reactors en de kolen engines niet dicht bij elkaar.

Ook het werken met het circuit netwerk vind ik nog best lastig. Misschien omdat ik niet heel goed ben in rekenen ofzo maar ik zit vaak lang te prutsen voordat er echt gebeurd wat ik wil.
Heb nu wel dat mijn stenenminers uitgaan als de belt vol ligt en niet meer beweegt.
Je kan ervoor kiezen om bijvoorbeeld je reactor te vullen als je stoom onder de 10% zit en je kolen te starten als je stoom onder de 5% komt. Dit zou betekenen dat je reactor niet gestart is. Kan iets goochelen met de getallen zijn omdat een reactor traag start.

• Marcj
Ik maak me nooit zo druk over het uitzetten van de reactor. Op de meeste kaarten waar ik zit is echt meer dan genoeg uranium. Heb in mijn huidige basis continue meer dan 6k U-235 beschikbaar... Wat je nog wel kan doen is de nucleaire basis schalen op jouw basisniveau qua verbruik en accumulators gebruiken om het wat uit te middelen met de stoomgenerator als backup. Je kunt trouwens ook stoomgenerators laten lopen op nuclear fuel :P

• Mugwump
Oh zo'n raket kost je ook nog weer een hele berg resources. Dacht dat het bouwen van die faciliteit al wel voldoende was. :P

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mugwump schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:46:
Oh zo'n raket kost je ook nog weer een hele berg resources. Dacht dat het bouwen van die faciliteit al wel voldoende was. :P
En er moet ook nog een satelliet in he, kost je ook nog een berg resources :P.

Cunning linguist.

• Mugwump
Bart ® schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Hmm, tot zover het 'even snel potje afronden'. :P

• RoNoS
Bart ® schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Niet alles verklappen!

spoiler:
Ik dacht ook nadat ik al die moeite had gedaan om alle grondstoffen bij elkaar te krijgen, helemaal in feeststemming etc. Gooi ik de laatste fuel in de raket en hoop ik op [LAUNCH] te kunnen klikken.
Gaat ie verdorie naar [1%]
Whahaha :P

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
RoNoS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:24:
[...]

Niet alles verklappen!
En toch al eens voor elkaar gekregen 1 raket per 82 seconden te lanceren hier :+
Ok aanvoer was tricky en het halve netwerk raakte maximaal belast erdoor :D

• RoNoS
Maximale belasting betekent: Precies goed uitgerekend :)
Elke 82 seconden is netjes: Hoe lang houd je dat vol?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Niet alles verklappen!

spoiler:
Ik dacht ook nadat ik al die moeite had gedaan om alle grondstoffen bij elkaar te krijgen, helemaal in feeststemming etc. Gooi ik de laatste fuel in de raket en hoop ik op [LAUNCH] te kunnen klikken.
LOL klinkt bekend, volgens mij heeft iedereen dat gehad de eerste keer ;P
RoNoS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:58:
Woohoo. vandaag Mass Production 3 gehaald in een vanilla game :)
Wat inhoud dat ik nu alle achievements for factorio gehaald heb :P

Alleen nu moet ik een nieuwe uitdaging verzinnen :(

[ Voor 37% gewijzigd door heuveltje op 17-07-2018 13:05 ]

• Mugwump
[...]

Niet alles verklappen!

spoiler:
Dat wordt toch maar even weer een beetje meer automatiseren. Loop nu nog de hele tijd rondjes om de drie onderdelen voor raketten op te halen en in een ander kistje te pleuren, maar dat moet dan ook wat opgeschaald worden.
Ondertussen beginnen de biters ook wel wat meer pijn te doen en weten ze soms een turret te mollen. Heb er al maar wat laser turrets bij gezet, maar ik denk dat roboports wellicht ook nog noodzakelijk worden om de boel te repareren.

• Suicyder
RoNoS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:58:
Geen idee, heb de productie na een paar uur stil gezet ivm overvloed aan researchmateriaal :D
Let wel dat er voor dat project speciale resourcelijnen zijn bijgebouwd met meerspoors unloadstation per productiefaciliteit en het opgedeeld was in 3 productielijnen die vervolgens allemaal naar de factory gebracht werden, alles met maximaal T3 speedmodules of production (zou game moeten laden om het precies weer te zien).

Wel game zonder biters. Ik moest al wel beginnen aan extra resourcelocaties uit voorzorg :)

Maar daar ergens hield voor mij de fun op, was puur als trial om te kijken hoever ik het proces tot in het belachelijke door kon voeren.

edit:
Overigens ook alles zitten timen qua productie en buildtime, zelfs de tijd van het lanceren van de raket tot verder produceren uit zitten meten om mee te nemen in bouwtijd 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 17-07-2018 14:39 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Suicyder schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:32:
[...]

Geen idee, heb de productie na een paar uur stil gezet ivm overvloed aan researchmateriaal :D
Let wel dat er voor dat project speciale resourcelijnen zijn bijgebouwd met meerspoors unloadstation per productiefaciliteit en het opgedeeld was in 3 productielijnen die vervolgens allemaal naar de factory gebracht werden, alles met maximaal T3 speedmodules of production (zou game moeten laden om het precies weer te zien).

Wel game zonder biters. Ik moest al wel beginnen aan extra resourcelocaties uit voorzorg :)

Maar daar ergens hield voor mij de fun op, was puur als trial om te kijken hoever ik het proces tot in het belachelijke door kon voeren.

edit:
Overigens ook alles zitten timen qua productie en buildtime, zelfs de tijd van het lanceren van de raket tot verder produceren uit zitten meten om mee te nemen in bouwtijd 8)7
Das toch niet het extreme :P
Ik heb een 1.5K spm basis, dus dan moet je er volgens mij elke 40 seconden een lanceren :)
Toen zat ik al op 55FPS, dus maar niet verder uitgebouwd.

Ik zou eigenlijk eens een basis moeten bouwen om alleen maar raketten te lanceren, zonder de science.
Puur gefocussed op fps. En dan kijken tot hoever rakketten ik dat kan trekken.

• Suicyder
heuveltje schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Das toch niet het extreme :P
Nope, maar ik ben op zoek naar efficiëntie, ergens heb ik dat gehaald en zou ik het in theorie kunnen vermeervourdigen met copy/past. Maar daar is geen lol aan :+ :D

• Marcj
Over veel raketten lanceren gesproken, heeft iemand deze gezien?

Ze hebben een mod genaamd Clustorio die het mogelijk maakt om een cluster aan servers / werelden samen te laten werken. Ze hebben ze hier een combinatie die 60.000 science/minute aan het maken is, waarbij onder andere 1 raket / seconde! :o

• Suicyder
Dat lijkt me dan wel weer ubergaaf, een rits servers en 1 centrale waar alle resources naartoe gaan en je de eindproducten maakt (research kan natuurlijk ook verdeeld teruggestuurd etc) :P

edit:
Vooral nieuwsgierig naar performance, ik heb nu mensen die na verloop van tijd de game vertragen (oudere cliënt pc's). Of dat de server moeilijk gaat doen (als ik echt doorspeel).
Hoe zit dat als je het over bij wijze van 3-4 servers kan verspreiden :+

[ Voor 41% gewijzigd door Suicyder op 18-07-2018 09:02 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In het verleden hebben we met de GoT Factorio server ook problemen hiermee gehad. Het gaat er vooral om dat de server het snelste is (hoge single-core performance, hoge clock en lage latency RAM).

Biters maakt het drastisch moeilijker, evenals alle UPS-verslindende items (fluids, belts). Biters laat je er dan ook best uit tijdens map generation, maar je kan ze ook allemaal verwijderen na de generatie met een mod. Gebruik ook een mod om de "Empty Chunks" op de map te deleten die ook UPS innemen.

Voor mega-bases gebruik je best solar panels en accumulators ipv. nuclear (fluids) en bots ipv. belts om zoveel mogelijk UPS te sparen.

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ja, naar mate je richting megabase gaat krijg je te maken met performance issues (zowel single player als multiplayer). Liep op server (co-op destijds) tegen hetzelfde probleem aan, zowel map size was te groot (150+ MB), als Latency vanwege CPU cycles.

Op m'n pvp scenario draai ik een map-regrowth mod, die simpel gezegd ook ongebruikte chunks verwijdert, zodat daar geen onnodige CPU cycles aan verpild worden.
Undecorator om alle decoraties niet te genereren/verwijderen, zodat de map size niet te groot wordt. Dat de map er daardoor wat kaler uitziet heeft geen effect op de gameplay.

Omdat het PvP is en na rocket launch de map tóch weer gereset wordt, komen we niet op megabase uit. Echter, vanwege de random spawnlocaties zijn er wél regelmatig rond de 4~8 basissen (max 4 spelers per basis) in gebruik. Al met al toch draaiende zonder performance issues :D

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
onze artillerie radar hielp ook echt totaal niet.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Mugwump
Nou, eerste potje uitgespeeld. Tijd voor een tweede met een iets verstandigere aanpak. :P

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
Mugwump schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:36:
Nou, eerste n-de potje uitgespeeld. Tijd voor een tweede n+1-de met een iets verstandigere aanpak. :P
Factorio in a nutshell...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"En deze keer reserveer ik écht genoeg ruimte" :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Suicyder
.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:35:
There is no such thing as enough space :D

• Mugwump
.oisyn schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:35:
Ik heb nu zo'n rail map gekozen waardoor de opzet sowieso al ruimer zal zijn.
Pin me nu ook iets minder snel vast. Staat wel wat spul dicht op elkaar, maar ik automatiseer het bewust niet allemaal al met belts, maar verzamel even de nodige grondstoffen om zaken af te breken en weer opnieuw op te zetten.

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 10:53
Fantastische game die ik al een tijdje speel. Ik snap niets van circuit networks en ook trainrails/signalling heb ik al lang opgegeven, ik kan hoogstens een werkende kruispunt maken en that's it.

Maar desondanks hebi k nu al een base die een raket lanceert om de 15 minuten, nog geen 100 uur ver in deze save (heb al 3 andere saves waar ik een raket heb kunnen lanceren) . In totaal al een dikke 200 raketten gelanceerd (y)

Zal vanavond eens mijn modlijstje posten, er zit oa een heel handige tussen waardoor snel belts leggen makkelijker is, hij doet bochten enzo mee. Want heb trains helemaal opgegeven, die signalling voor bvb 2 trains op track te leggen geraak ik nooit uit, hoeveel tutorials ik ook volg. Belts it is!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:21
Satangel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:07:
Want heb trains helemaal opgegeven, die signalling voor bvb 2 trains op track te leggen geraak ik nooit uit, hoeveel tutorials ik ook volg. Belts it is!
In het verleden nooit OpenTTD gespeeld? (ben de zoveelste die een vergelijk maak tussen Factorio en (Open)TTD)

• Satangel
CappieL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:27:
[...]

In het verleden nooit OpenTTD gespeeld? (ben de zoveelste die een vergelijk maak tussen Factorio en (Open)TTD)
No sir, nooit gedaan, boeit me ook niet super. Al vind ik het trein systeem in factorio wel heel tof als het werkt, probleem is het daar te krijgen ;) Maar heel tof om een trein met 4 cargo wagons vol met iron plates te zien toekomen en in nog geen 20 seconden geleegd te worden door stack inserters. Hem daarna automatisch zien vertrekken naar de laad area, zeer tof.

Ik focus me nu meer op belts, is moeilijker aan te leggen maar werkt wel 100% zeker.

• RoNoS
Treinen werken, mist goed aangelegd, ook 100% zeker.
Begin met een lijn die in een loop loopt, met maar 1 locomotief (en een x-aantal wagons). Hierdoor hoef je geen signalen toe te voegen, alleen 2 stations. De trein rijdt ook maar 1 kant op, dus je hoeft alleen maar signalen aan de rechterkant (vanuit de trein gezien) te leggen.

Ga daarna een splitsing toevoegen en plaats voor de splitsing 1 chain signal, na de splitsing op beide sporen een gewone signal. Voeg daarna de sporen weer samen, voor de samenvoeging op beide sporen een gewone signal, na de samenvoeging nog een signal.

Kijk of de trein goed blijft rijden. Zet daarna een locomotief (of wagon) stil op 1 van de 2 stukken dubbel spoor en kijk of de trein goed blijft rijden.
Probeer daarna 2 treinen op hetzelfde spoor te laten rijden etc, etc, etc...

• CappieL
RoNoS schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:14:

Voeg daarna de sporen weer samen, voor de samenvoeging op beide sporen een gewone signal, na de samenvoeging nog een signal.
En daar gaat het fout... Vóór de samenvoeging zet je een chain signal... want als het signal na de samenvoeging op rood staat, blokkeert de trein de samenvoeging. Met een chain-signal voorkom je dat de trein doorrijdt tot het rode sein.
(Op zich is dat het probleem niet, maar stel dat het een kruising is of een 3-weg-splitsing, dan is je doorstroming weg...)

[ Voor 6% gewijzigd door CappieL op 20-07-2018 10:26 ]

• RoNoS
Uiteraard heb je gelijk. Echter om het simpel te houden: Dit hóéft niet. Wat ik zelf doe is ook ná de splitsing een chain en dan ruim 1 treinlengte later een normale signal. Dat hoeft ook niet, maar vind ik zelf fijn. (Handig bij stackers en zo.)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om mezelf nog even te quoten:
.oisyn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:41:
Daarom zie ik het zo: vóór een kruising van rails plaats je een signal om botsingen te voorkomen, ná een kruising plaats je een signal om het kruispunt weer vrij te geven. Hieruit volgt automatisch dat er voor een afslag geen signal hoeft (want geen botsing mogelijk), en na een samenvoeging ook niet (want er valt niets vrij te geven).

Bij de keuze tussen chain signal en gewoon signal komt het er eigenlijk vooral op neer of er na de signal een volledige treinlengte past tot aan het volgende signal. Zo niet, dan wil je in de regel een chain signal plaatsen. Dit voorkomt dat treinen overgangen blokkeren, wat mogelijk leidt tot deadlocks.
Een signal na een samenvoeging dient geen enkel nut bovenop het regulier plaatsen van signals langs een recht stuk rails. Het argument dat een trein door kan rijden en dan de samenvoeging kan blokkeren is irrelevant. Blijkbaar kunnen treinen niet doorrijden omdat er verderop een trein staat. Dan maakt het echt niet uit dat treinen per se voor de samenvoeging moeten wachten, want van beide kanten kunnen ze niet verder.

• Mugwump
Inmiddels iets wat op een main belt lijkt in elkaar geknutseld. Deze keer iets meer een "kill your darlings" aanpak, dus gewoon slopen en logischer / ruimer herbouwen als een blokje in de weg staat.

Eerste biters hebben me gevonden dus ook langzaam wat defenses opgezet.

• PuckStar
Pfff eindelijk, net onder 80uur spelen eerste raket met satelliet de lucht in! :)
Was erg leuk potje!
https://i.imgur.com/n5l7x8T.jpg
https://clips.twitch.tv/HeartlessCrispyMonkeyAMPTropPunch

Effe denken wat ik nu ga doen. Doorspelen of opnieuw.

[ Voor 12% gewijzigd door PuckStar op 21-07-2018 23:21 ]

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Voor het eerst begonnen met een Bob's en Angel's game. Het gaat nu wel redelijk goed. Alles loop wel lekker door. Heb net rode science zo goed als geautomatiseerd.
Alleen, waarom hou ik zo veel steen over. Wat moet ik ermee?

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
Bobbje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:05:
Voor het eerst begonnen met een Bob's en Angel's game. Het gaat nu wel redelijk goed. Alles loop wel lekker door. Heb net rode science zo goed als geautomatiseerd.
Alleen, waarom hou ik zo veel steen over. Wat moet ik ermee?
Daar hebben we dan weer Google voor ;)

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Voor Mineral Sludge heb je veel Mineral Water nodig, wat je maakt met Water + Crushed Stone.
En Mineral Sludge zorgt dan weer voor de Saphirite, Stiratite, Jovilite, Bobmonium, etc. chunks, crystals en purified crystals, die weer telkens voor betere ores zorgen.

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Hmmm, ik heb juist veel omgezet naar steen. Zodat het compacter kan worden opgeslagen. Maar weer aanpassen dus :)

• Satangel
Satangel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:07:
Fantastische game die ik al een tijdje speel. Ik snap niets van circuit networks en ook trainrails/signalling heb ik al lang opgegeven, ik kan hoogstens een werkende kruispunt maken en that's it.

Maar desondanks hebi k nu al een base die een raket lanceert om de 15 minuten, nog geen 100 uur ver in deze save (heb al 3 andere saves waar ik een raket heb kunnen lanceren) . In totaal al een dikke 200 raketten gelanceerd (y)

Zal vanavond eens mijn modlijstje posten, er zit oa een heel handige tussen waardoor snel belts leggen makkelijker is, hij doet bochten enzo mee. Want heb trains helemaal opgegeven, die signalling voor bvb 2 trains op track te leggen geraak ik nooit uit, hoeveel tutorials ik ook volg. Belts it is!
Hierbij mijn modlistje, ik speel geen Bobs & Angels maar ben een grote voorstander van quality of life changes;

https://mods.factorio.com/mods/canidae/auto-research
https://mods.factorio.com/mod/Bottleneck
https://mods.factorio.com/mod/qol_research
https://mods.factorio.com/mod/Squeak%20Through
https://mods.factorio.com/mod/Gizmos_Car_Keys
https://mods.factorio.com/mod/Helicopters
https://mods.factorio.com/mod/automatic-belt-direction
https://mods.factorio.com/mod/Better-Power-Armor-Grid
https://mods.factorio.com/mod/Miner_Planner
https://mods.factorio.com/mod/Personal-Roboport-Mk3
https://mods.factorio.com/mod/AutoDeconstruct

De vette zijn dingen die eigenljk gewoon in de basegame zou moeten zitten, kan echt niet meer zonder. Een helicopter is zoveel nuttiger/sneller/flexibeler dan een autootje, denk dat ik in mijn huidige save van 110 uur nu wss 30 uur zou moeten rijden hebben om zelfde resultaat te bereiken :*)

Bekijk die mod eens, als je iets vlotter wilt spelen.

• Mugwump
Ben aardig op gang in een Railworld. Vindt de resource patches wel wat beperkt, met name iron ore is redelijk schaars. Robot gebeuren inmiddels onderzocht, dus tijd om een wat van die cheste te gaan plaatsen als alternatief voor handmatig spul verplaatsen. :P

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 13:34
Ik ben voor het eerst sinds lange tijd ook weer actief factorio aan het spelen. De laatste keer was volgens mij nog op 0.13.

Omdat er veel veranderd is en ik vooral alles wil uitproberen en gebruiken speel ik op peaceful met flink opgevoerde resources. Het doel van mijn basis is om goed te kunnen spelen met het oog op uit kunnen breiden van productue lijnen zonder voor alles een lijn op moeten bouwen vanaf de basis. Uiteindelijk wil ik dan ook uitbreiden met het gebruik van robots en treinen.

Het gaat me best redelijk af. Op het moment produceer ik science pack 3 oo een hoger tempo dan gebruikt wordt. Al looot de band niet heel erg snel vol. De aanvoer van iron plates lijkt nu een beetje de bottleneck te zijn. Maar daar zijn extra furnaces voor.

Ik merk dat ik op dit punt in het spel een beetje vastloop en niet goed weet wat ik nu moet doen. Ik verlies op dit punt een beetje het overzicht en het lijkt alsof ik meer rond ren om de aanvoer van iron te verhogen en te zorgen dat ik genoeg stroom hebbvoor alle miners.

Zijn er mods of opties die goede screenshots van je volledige base maken? ik zou graag een screenshot willen plaatsen voor tips kritiek en waarschijnlijk laten zien hoe het niet moet :P

• IceTeaGX
SacredRose schreef op maandag 30 juli 2018 @ 00:44:
Zijn er mods of opties die goede screenshots van je volledige base maken? ik zou graag een screenshot willen plaatsen voor tips kritiek en waarschijnlijk laten zien hoe het niet moet :P
https://mods.factorio.com/mod/FactorioMaps

• SacredRose
ahh ja ik had dat er nog bij moeten zetten. Deze mod had ik inderdaad gevonden, maar die maakt niet 1 grote afbeelding zonder de html file. Dus dan zou ik de hele map enzo via een site moeten hosten denk ik en wat zou dan de makkelijkste manier zijn?

• IceTeaGX
SacredRose schreef op maandag 30 juli 2018 @ 02:04:
[...]

ahh ja ik had dat er nog bij moeten zetten. Deze mod had ik inderdaad gevonden, maar die maakt niet 1 grote afbeelding zonder de html file. Dus dan zou ik de hele map enzo via een site moeten hosten denk ik en wat zou dan de makkelijkste manier zijn?
Je kan de HTML delen, ofwel:
https://www.reddit.com/r/...take_massive_screenshots/
Geen idee of deze werkt: https://mods.factorio.com/mod/Screenshot

• SacredRose
Met lang wachten en spelen met de waardes is het gelukt om een screenshot te maken waar alles goed te zien is via de console.

Het resultaat na wat knip werk omdat ik niet in het midden van de basis stond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZIwIuhV.jpg
De originele afbeelding was 350 MB groot en dat vind imgur niet zo leuk.

Op het moment loop ik dus een beetje vast met waar ik naar toe moet werken en blijf ik maar rond rennen om de productie van voornamelijk iron te verhogen. Zoals het nu gaat is de productie van science pack 3 redelijk stabiel al denk ik dat 6 assemblers voor 10 labs teveel en een flinke aanslag op resources door de electric mining drill. Die aanvoer lijkt dan ook constant leeg te zijn samen met de green circuits.
Hierin vraag ik me vooral af of mijn aanvoer gewoon slecht is of dat ik te weinig produceer omdat een groot deel van de productielijnen idle zijn omdat ik daar ook teveel op maak en dus altijd met minder iron productie kon werken.

Ik hoor graag tips en adviezen hoe ik het beste verder kan en dingen kan verbeteren.

• Marcj
SacredRose schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Met lang wachten en spelen met de waardes is het gelukt om een screenshot te maken waar alles goed te zien is via de console.

Het resultaat na wat knip werk omdat ik niet in het midden van de basis stond:
[afbeelding]
De originele afbeelding was 350 MB groot en dat vind imgur niet zo leuk.

Op het moment loop ik dus een beetje vast met waar ik naar toe moet werken en blijf ik maar rond rennen om de productie van voornamelijk iron te verhogen. Zoals het nu gaat is de productie van science pack 3 redelijk stabiel al denk ik dat 6 assemblers voor 10 labs teveel en een flinke aanslag op resources door de electric mining drill. Die aanvoer lijkt dan ook constant leeg te zijn samen met de green circuits.
Hierin vraag ik me vooral af of mijn aanvoer gewoon slecht is of dat ik te weinig produceer omdat een groot deel van de productielijnen idle zijn omdat ik daar ook teveel op maak en dus altijd met minder iron productie kon werken.

Ik hoor graag tips en adviezen hoe ik het beste verder kan en dingen kan verbeteren.
Niet slecht voor een begin. Je bent duidelijk nog ervaring aan het op doen hoe je dingen moet combineren om meer complexe componenten te maken. Altijd een leuke fase om later naar terug te kijken :)

De reden waarom je vast loopt is dat je nu ad-hoc onderdelen aan het toevoegen bent zonder te plannen hoe je verder kunt (wat ook lastig is als je niet precies weet wat erna komt). Wat ik je in ieder geval kan aanbevelen is om standaard modules te maken om makkelijk op te schalen. Bijvoorbeeld de miners op een ore patch leg je in standaard rijen, zodat je makkelijk de volgende rij er naast kan leggen. Werk in 1 richting, zodat je niet later in de knoop komt met de belts.

Een mooie module om mee te beginnen voor smelting is bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2CpZvSv.jpg

Je begint dat op halve lengte, maar deze kun je nog 2x zo lang maken (24 smelters per kant) voor een volle band aan ijzer of koper. Het voordeel van dit is, dat je eenvoudig 4 naast elkaar kunt bouwen voor uiteindelijk 4 volle banden. En hoe je deze modules exact wil hebben ligt aan jezelf, er zijn vele manieren om dit verder op te bouwen (bijvoorbeeld de coal kan ook van boven of onder komen).

Dit soort modules kun je ook ontwerpen voor andere zaken waar je veel van nodig hebt (bijv. groene en rode circuits), zodat je eenvoudig kunt opschalen wanneer je meer nodig gaat hebben. En ik vind de meeste lol juist er in zitten om deze modules te ontwerpen!

Tip: kijk goed wat er in moet en er uit gaat, zo kun je de verhoudingen goed krijgen. Bijvoorbeeld, om 2 volle banden aan groene circuits te krijgen, heb je 2 banden aan ijzer en 3 aan koper nodig. En ja, op een gegeven moment heb je zoveel spullen nodig :)

Update:

Nog even een paar plaatjes van de megabase waar ik aan het bouwen ben:

Een deel van mijn iron production (hier heb ik op het moment 2 van). Hier wordt een trein met 32 cargo-wagons volgeladen met iron plates :9 (En die patches erom heen zijn samen ongeveer 70M aan ore).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uqPVnFEhfI27Vs8Gl7gFFWtf/full.jpg

Hier is mijn oil verwerking tot alle producten die ik vervoer via treinen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ufTa0GFwtMHlzccq6PPnMNBE/full.jpg

Hier is mijn ontwerp om 1000 purple science / min te produceren. Hier komt alleen iron plates, copper plates, plastic en lubricant binnen en komt in rap tempo purple science uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Al7MyMesy1O07Danpd4qw4lp/full.jpg

Nog 4 grote dingen te doen: veel meer power production (zit nu op 3MW, maar moet naar de 5 toe waarschijnlijk), meer copper plates production (kopie van de iron, even een paar grote ore plekken vinden), nog een ontwerp voor de yellow science maken en een plek maken om 1 raket / minuut af te schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcj op 31-07-2018 00:18 ]

• CappieL
@Marcj doe je alle interne transporten binnen je productie met Logistic Bots?

• Marcj
CappieL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:03:
@Marcj doe je alle interne transporten binnen je productie met Logistic Bots?
Ja, vrijwel alle. Alleen bijvoorbeeld bij die steel smelting ben ik voor belts gegaan, omdat dat veel efficienter is in dat geval. Maar voor iets complexere situaties zijn bots veel makkelijker en handiger.

Op mijn kaart zijn nu waarschijnlijk rond de 15.000 logistic bots actief :P

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Satangel schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Hierbij mijn modlistje, ik speel geen Bobs & Angels maar ben een grote voorstander van quality of life changes;

https://mods.factorio.com/mods/canidae/auto-research
https://mods.factorio.com/mod/Bottleneck
https://mods.factorio.com/mod/qol_research
https://mods.factorio.com/mod/Squeak%20Through
https://mods.factorio.com/mod/Gizmos_Car_Keys
https://mods.factorio.com/mod/Helicopters
https://mods.factorio.com/mod/automatic-belt-direction
https://mods.factorio.com/mod/Better-Power-Armor-Grid
https://mods.factorio.com/mod/Miner_Planner
https://mods.factorio.com/mod/Personal-Roboport-Mk3
https://mods.factorio.com/mod/AutoDeconstruct

De vette zijn dingen die eigenljk gewoon in de basegame zou moeten zitten, kan echt niet meer zonder. Een helicopter is zoveel nuttiger/sneller/flexibeler dan een autootje, denk dat ik in mijn huidige save van 110 uur nu wss 30 uur zou moeten rijden hebben om zelfde resultaat te bereiken :*)

Bekijk die mod eens, als je iets vlotter wilt spelen.
https://mods.factorio.com/mods/321freddy/even-distribution is ook wel handig :).

Cunning linguist.

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-11 12:58
OMFG wat een mega fabrieken! Ik zit net 10 uur in de game en kwam er achter dat je met science dingen kunt ontwikkelen en wat druk bezig zelf flesjes te maken. Toen vond ik het assembly gebouw... :P Heb deze 10 uur beschouwd als simpel leerproces en start zometeen nog een keer. Ik had al een leuk smeltertje gemaakt, lijkt niet op die hierboven, die vind ik ook mooi ogen! Ik probeer zo weinig mogelijk op te zoeken daar ik het zelf knutselen wel zo leuk vind. Leuker als het zo snel mogelijk alles fabriceren. Heb van de biters alles 1 lager gezet qua grootte e.d. en van de resources alles heel rijk gezet zodat ik wat meer tijd heb op de "home base".
Zal binnenkort mijn smelter eens laten zien :). Moet alleen de schaarse pc tijd wat managen tussen Subnautica en Factorio :F

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• Mugwump
Zit nu in een Railworld waarin iron ore wat schaars lijkt. Ik heb allemaal steenpatches ontdekt van vele miljoenen, maar een flinke patch iron ore, ho maar. :(
Net een patch gevonden van ongeveer 600k op flinke stand dus maar weer een treintje opgezet.
Biter nests zijn nu nog vrij eenvoudig weg te vagen met een tank, maar dat zal ook een keer ophouden.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Mr-E schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:58:
OMFG wat een mega fabrieken! Ik zit net 10 uur in de game en kwam er achter dat je met science dingen kunt ontwikkelen en wat druk bezig zelf flesjes te maken. Toen vond ik het assembly gebouw... :P Heb deze 10 uur beschouwd als simpel leerproces en start zometeen nog een keer. Ik had al een leuk smeltertje gemaakt, lijkt niet op die hierboven, die vind ik ook mooi ogen! Ik probeer zo weinig mogelijk op te zoeken daar ik het zelf knutselen wel zo leuk vind. Leuker als het zo snel mogelijk alles fabriceren. Heb van de biters alles 1 lager gezet qua grootte e.d. en van de resources alles heel rijk gezet zodat ik wat meer tijd heb op de "home base".
Zal binnenkort mijn smelter eens laten zien :). Moet alleen de schaarse pc tijd wat managen tussen Subnautica en Factorio :F
Ben oprecht verbaasd over deze post. Snap oprecht niet hoe je dit kunt missen

-De game heeft factorio (niet grindio :+ )
-Trailers/screenshots op de steam store page / official website
-Tips and tricks popup die bij elke nieuwe game te voorschijn komt
-De grote oranje popup in je nieuw game waar staat 'you will need to research advanced technologies in order to unlock the rocket silo. Start small, work your way up with automation...'
-Campaign First steps

Ondanks dat heb je 10 uur lang rondgelopen met alleen een schop en een pistool en toen zelf kolen, ijzer, koper en bomen omgehakt? Hoe dan? :P

Maar goed de basis van de game is dat je op een planeet bent gestrand en eigenlijk zo snel mogelijk daar vanaf wil komen, dit doe je door het beacon te bouwen. Dat kost veel techs en resources en om dat te behalen binnen een redelijke tijd heb je noodgedwongen een fabriek nodig. Een fabriek waar de 'natives' niet zo blij mee zijn en waardoor je de fabriek moet beschermen tegen aanvallen veroorzaakt door jouw vervuiling. Staat je natuurlijk vrij om te sandboxen en een mega fabriek bouwen 'omdat het kan'.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 06-08-2018 13:19 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mr-E
sdk1985 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ben oprecht verbaasd over deze post. Snap oprecht niet hoe je dit kunt missen

-De game heeft factorio (niet grindio :+ )
-Trailers/screenshots op de steam store page / official website
-Tips and tricks popup die bij elke nieuwe game te voorschijn komt
-De grote oranje popup in je nieuw game waar staat 'you will need to research advanced technologies in order to unlock the rocket silo. Start small, work your way up with automation...'
-Campaign First steps

Ondanks dat heb je 10 uur lang rondgelopen met alleen een schop en een pistool en toen zelf kolen, ijzer, koper en bomen omgehakt? Hoe dan? :P

Maar goed de basis van de game is dat je op een planeet bent gestrand en eigenlijk zo snel mogelijk daar vanaf wil komen, dit doe je door het beacon te bouwen. Dat kost veel techs en resources en om dat te behalen binnen een redelijke tijd heb je noodgedwongen een fabriek nodig. Een fabriek waar de 'natives' niet zo blij mee zijn en waardoor je de fabriek moet beschermen tegen aanvallen veroorzaakt door jouw vervuiling. Staat je natuurlijk vrij om te sandboxen en een mega fabriek bouwen 'omdat het kan'.
Haha, trailer niet gezirn...ik heb gezocht op "fun resource management games" Kwam deze tegen. Toen 2 Tutorials gespeeld wat redelijk wat tijd koste. Daarna zelf begonnen. Had wel miners e.d. en later power. Daar ben ik heel lang mee bezig geweest om een mooie setup te maken qua smelters en electric miners. Volgens mij heb ik daar redelijk wat zitten miereneuken.

Vervolgens wat random dingen gebouwd en dus het Science gedeelte ontdekt, na een tijdje het assembly gebouw. 10 uur was zomaar voorbij, schrok van de speeltijd :F

[ Voor 55% gewijzigd door Mr-E op 06-08-2018 13:27 ]

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
_O-

Cunning linguist.

• Mugwump
Nou ja, als je daar al tien uur aan hebt gespendeerd heb je in ieder geval waar voor je geld. :P

• Mr-E
Daarom, al het goeie komt langzaam ;). Heb inmiddels een nieuw spel gestart waar ik in 1.5 uur al zo goed als evenveel ben als ik die 10 uur trouwens. Zal nog steeds een efficiëntere manier zijn maar ik vind het er al nice uitzien! Zal kijken of ik een screenshotje kan maken

• RoNoS
Tsja, als je ziet dat sommigen binnen 3 uur een raket lanceren, kan het altijd efficiënter (/sneller).
Echter vond ik het ook veel leuker om alles rustig aan uit te vinden en overal zelf tegenaan lopen. Dan na een paar (tientallen) uren een beetje filmpjes van anderen gekeken en daar wat ideeën opgedaan.

• Mr-E
RoNoS schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
Tsja, als je ziet dat sommigen binnen 3 uur een raket lanceren, kan het altijd efficiënter (/sneller).
Echter vond ik het ook veel leuker om alles rustig aan uit te vinden en overal zelf tegenaan lopen. Dan na een paar (tientallen) uren een beetje filmpjes van anderen gekeken en daar wat ideeën opgedaan.
Haha, speedrunners ook altijd!

Ik heb wat info ingewonnen over een centraal belt systeem, dat kreeg ik zelf niet heel netjes voorelkaar, wist niet helemaal hoe alle onderdelen precies werkten. Ik heb 1 van KatherineofSky als inspiratie genomen. momenteel is dit mijn "factory"...

Start of base

Oke... ik had hem minder legaal, nu gewoon gekocht, want hij is gewoon top! Alleen moet overnieuw ivm save game niet bewaard :F

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-E op 08-08-2018 19:17 ]

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die speedrun achievement zal ik nooit halen, grootschalig bouwen vind ik véél te leuk :+

Stand werk van mijn nieuwe koper-hub;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ZJGxFJ.jpg
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)

• 10 stations om koperplaten te lossen, geschikt voor 6 locs met 18 wagons.
• 10 stations om koperplaten te laden, geschikt voor 6 locs met 18 wagons.
• De goederen worden gelost in active provider kisten. Vervolgens worden de goederen verspreid naar de koper-buffer-kisten (36.000 stuks).
• Voor én na ieder station in een extra stuk spoor aangebracht zodat er altijd een trein kan wachten voor en na het lossen.
• Aanrijroute is via een 4-baans spoornet (2 in beide richtingen).
• 50% van de ruimte was water, dat heb ik dus moeten terugwinnen van de zee :+
• De hub wordt via het hoofdnet voorzien van alle benodigde expansie/bouwmaterialen.
• Idem voor brandstof, via de brandstof-hub worden de materiaal-hubs bevoorraad (treinen tanken dus standaard bij in de hub).
• De westzijde moet nog ontsloten worden ;)

Mijn hoofdbasis had een klein gebrek aan koper, dus was mijn plan om een klein extern station te bouwen voor de aanvoer van koper. De plannen verschoven al snel van "even snel wat uit de grond stampen", naar "omg waar haal ik de resources vandaan om dit gedrocht mee op te bouwen!?" Ik denk dat dit bouwwerk uiteindelijk even groot is als 2/3 van mijn oude/oorspronkelijke basis :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Mr-E
Drum schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:48:
Die speedrun achievement zal ik nooit halen, grootschalig bouwen vind ik véél te leuk :+

Stand werk van mijn nieuwe koper-hub;

[afbeelding]
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)

• 10 stations om koperplaten te lossen, geschikt voor 6 locs met 18 wagons.
• 10 stations om koperplaten te laden, geschikt voor 6 locs met 18 wagons.
• De goederen worden gelost in active provider kisten. Vervolgens worden de goederen verspreid naar de koper-buffer-kisten (36.000 stuks).
• Voor én na ieder station in een extra stuk spoor aangebracht zodat er altijd een trein kan wachten voor en na het lossen.
• Aanrijroute is via een 4-baans spoornet (2 in beide richtingen).
• 50% van de ruimte was water, dat heb ik dus moeten terugwinnen van de zee :+
• De hub wordt via het hoofdnet voorzien van alle benodigde expansie/bouwmaterialen.
• Idem voor brandstof, via de brandstof-hub worden de materiaal-hubs bevoorraad (treinen tanken dus standaard bij in de hub).
• De westzijde moet nog ontsloten worden ;)

Mijn hoofdbasis had een klein gebrek aan koper, dus was mijn plan om een klein extern station te bouwen voor de aanvoer van koper. De plannen verschoven al snel van "even snel wat uit de grond stampen", naar "omg waar haal ik de resources vandaan om dit gedrocht mee op te bouwen!?" Ik denk dat dit bouwwerk uiteindelijk even groot is als 2/3 van mijn oude/oorspronkelijke basis :P
Wow, das enorm. Gebruik je veel standaard opstellingen? Ik ga vandaag dus met een nieuwe game beginnen, twijfel wat tussen low of medium biters. Spawn grootte en cooldown zet ik iets gunstiger, is het goed te doen als beginner?
Ik probeer niet teveel naar internet voorbeelden te kijken maar heb wel wat doorgekeken aan materiaal. Besloten om het design toch wat meer "eigen" te maken maar zie dat ik met name rekening moet houden met uitbreiding.

BTW, die main bus werkt wel erg makkelijk maar ben bang dat de fabriek dan zo "1 in een dozijn" ontwerp wordt, ik hoop zelf wat vernieuwends of meer eigen design te maken, dat wordt wellicht wat minder efficiënt. Zo wil ik het Science gedeelte 1 langgerekte lijn maken, omdat me dit gaaf lijkt :p.

PS: is dat grijze (beton?) Later nog te plaatsen onder bestaande gebouwen?

[ Voor 1% gewijzigd door Mr-E op 09-08-2018 17:11 . Reden: Schoot me nog wat te binnen ]

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

@Mr-E: Als het je gaat om puur het bouwen dan zou je zelfs de biters uit kunnen zetten. Een andere optie is de peaceful mode (ook in te stellen bij map generatie). Dan vallen de biters je pas aan als jij ze eerst aanvalt. Wil je toch met actieve biters spelen dan is alle instellingen op low zetten zeker een optie.

En ja, alle grondplaten (waaronder concrete) kun je ook later nog onder gebouwen plaatsen.

There's no place like 127.0.0.1

• Mr-E
MatHack schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:16:
@Mr-E: Als het je gaat om puur het bouwen dan zou je zelfs de biters uit kunnen zetten. Een andere optie is de peaceful mode (ook in te stellen bij map generatie). Dan vallen de biters je pas aan als jij ze eerst aanvalt. Wil je toch met actieve biters spelen dan is alle instellingen op low zetten zeker een optie.

En ja, alle grondplaten (waaronder concrete) kun je ook later nog onder gebouwen plaatsen.
Thnx voor de snelle reactie, ik vind de biters wel een leuke toevoeging, als het maar niet een hoofdzaak wordt, maar een leuke bijzaak. Ik zet de nesten wel wat lager maar de moeilijkheid gelijk, dan lijkt het me wel leuk.

Concrete heeft dat hetzelfde effect als die paden? Dat loopt een stuk vlotter :D

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Mr-E schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:28:
[...]

Concrete heeft dat hetzelfde effect als die paden? Dat loopt een stuk vlotter :D
Concrete is nog sneller dan paden van Bricks. Zou je als het goed is ook moeten zien in de tooltip als je over beide materialen heengaat in je inventory. Uit mijn hoofd: 130% vs 140% walking speed.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Mr-E schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
ik vind de biters wel een leuke toevoeging, als het maar niet een hoofdzaak wordt, maar een leuke bijzaak. Ik zet de nesten wel wat lager maar de moeilijkheid gelijk, dan lijkt het me wel leuk.
Ik ben voor het eerst is een keer groot gegaan. eerst een troep in mijn basis. Nu met een bus gaan werken enzo.

En omdat ik redelijk groot was opgeschaald en ik in de woestijn zat.. |:(
Ik heb 2 vrienden moeten op trommelen en als een gek ammo en turrents moeten maken.

Uiteindelijk zijn we met zijn 3-en 2 uur bezig geweest om de basis veilig te stellen 8)7

En dat was default instellingen :P Dus focues veel op je defense XD lesson learnt O-)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bijna klaar met de 30 science mod.
Deze laat echt de inner spaghetti monster in me los :P
Maar het levert dan ook wel een gezellige boel aan kleurtjes op :)

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/955213082860867035/E7BAE9B994DD8C7DBC8B714119765F57B0ADEF0B/

[ Voor 40% gewijzigd door heuveltje op 10-08-2018 15:06 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
demonic schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Ik ben voor het eerst is een keer groot gegaan. eerst een troep in mijn basis. Nu met een bus gaan werken enzo.

Ik heb 2 vrienden moeten op trommelen en als een gek ammo en turrents moeten maken.

Uiteindelijk zijn we met zijn 3-en 2 uur bezig geweest om de basis veilig te stellen 8)7

En dat was default instellingen :P Dus focues veel op je defense XD lesson learnt O-)
Biters komen op de vervuiling af. Ik heb een tijd niet gespeeld maar in 11.x had je eigenlijk vrijwel geen last meer van aanvallen zodra je volledig overstapte op solar power + accu's.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mr-E
heuveltje schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:05:
Bijna klaar met de 30 science mod.
Deze laat echt de inner spaghetti monster in me los :P
Maar het levert dan ook wel een gezellige boel aan kleurtjes op :)

[afbeelding]
Nice, komt dat goed met alle kleuren op 1 band? Qua science?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b5t2SyMoEQui2sM6wPujpbHa/medium.jpg

Dit is mijn restart :D, gisteren "even" gezeten nog.
demonic schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:36:
[...]

Redelijk wat defense geplaatst, toch halen ze zo nu en dan de muur linksonderin!

[ Voor 32% gewijzigd door Mr-E op 10-08-2018 16:41 ]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

sdk1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Biters komen op de vervuiling af. Ik heb een tijd niet gespeeld maar in 11.x had je eigenlijk vrijwel geen last meer van aanvallen zodra je volledig overstapte op solar power + accu's.
Daaraan gerelateerd: Als je je hele basis bedekt met bricks/concrete zorg je er voor dat de vervuiling minder/niet opgenomen wordt door de omgeving. Dit zorgt ervoor dat je vervuilingswolk veel groter wordt dan zonder betegeling en dus ook meer aangevallen wordt door biters.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mr-E schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Nice, komt dat goed met alle kleuren op 1 band? Qua science?

[afbeelding]
Voor mijn eerste experminent met een sushi belt, verbazend goed eigenlijk :)
Het hele zootje word aangestuurd door het circuit netwerk, het zijn trouwens 3 banden, 12 verschillende flesjes per band.

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste