[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 27 ... 55 Laatste
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Oxigeon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:18:
[...]

Ow, ik dacht dat juist een bepaald gebied infite was. Maar er spawnt dus gewoon op een andere plaats nieuwe ore?
Ik zie wel hoe verder weg je resources halen hoe groter de velden. Begin was ik blij dat ik velden ore veld van 1M zag. Inmiddels heb ik stukken grotere velden gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door grote_oever op 25-04-2018 17:04 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
[...]

Ow, ik dacht dat juist een bepaald gebied infite was. Maar er spawnt dus gewoon op een andere plaats nieuwe ore?
Jep, gewoon ff een willekeurige kant de fog of war inlopen en je komt vanzelf weer dingen tegen.

Cunning linguist.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:40
grote_oever schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:45:

enige waar ik nog tegen aanloop is de werking van de oil refinery. Ik werk met silo's, maar ik merk toch dat my light en heavy oil volledig vol zijn, maar gas altijd op is. Klopt het dat er geen gas meer geproduceerd wordt als de silo's van de oil vol zitten?
Een andere manier om van je overschotten heavy en light oil af te komen is door het om te zetten naar solid fuel. Dit kan meteen vanaf het begin, daar heb je geen advanced oil processing voor nodig.

De solid fuel kun je gebruiken als brandstof in bijvoorbeeld ovens, boilers, burner inserters en voertuigen. Die laatste krijgen tevens een snelheids- en acceleratiebonus.

Uiteraard kan je de solid fuel ook opslaan voor later gebruik. Deze zal je later weer nodig hebben als je een raket wilt lanceren. Solid fuel is namelijk een grondstof voor rocket fuel.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 25-04-2018 20:44 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
En het klopt inderdaad dat zodra de refineries stoppen, zodra ze 1 product niet meer kwijt kunnen. Net als dat fabrieken en smelters ook stoppen als ze niet meer kunnen outputten. Een beetje heavy oil omzetten naar lube kan trouwens ook helpen, die is nodig voor de blauwe belts, robots en science.
Solid fuel is trouwens ook geinig voor treinbrandstof, tot rocket fuel en nuclear rocket fuel te krijgen is :p

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]

Er worden een paar dingen door elkaar gehaald, je hebt het over Bob's Infinite Ores mod en de rest gaat verder over het feit dat je verder op de map (die oneindig is) gewoon andere ore patches vind. Wat je zegt, klopt: infinite ores zal standaard een deel van de ore patches "infinite" maken.

Zover ik weet werkt Bob's Infinite Ores niet op een bestaande map tenzij je dit specifiek regenereert. Wat de manier hiervoor is, is me onduidelijk.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:22
De map is in theorie oneindig.. En resources worden overal gegenereerd in de 'chunks', blokken. Dus als je steeds maar weer wat verder gaat, vind je altijd weer nieuwe! :-) En hoe verder weg van je begin punt, hoe groter en rijker ze worden!

Vooral in vanilla en op default settings wordt je plat gegooid met ore patches.. Met de railworld settings is het iets beter, zelf gebruik ik nog altijd de RSO-mod. Dan worden de resources echt spaars pas, en dus pas leuk!!

(Hoewel ik de settings nu wat erg grof heb gezet... Olie lag veels te ver weg, dus die save moeten opgeven helaas).

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
Phuncz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 23:28:
[...]
.Zover ik weet werkt Bob's Infinite Ores niet op een bestaande map tenzij je dit specifiek regenereert. Wat de manier hiervoor is, is me onduidelijk.
Om precies te zijn, dergelijke mods werken niet voor delen van de map die al gegenereerd zijn. Als je wat verder weg gaat verkennen, worden die mods wel actief voor nieuwe chunks.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ProudElm schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:10:
Met de railworld settings is het iets beter, zelf gebruik ik nog altijd de RSO-mod. Dan worden de resources echt spaars pas, en dus pas leuk!!

(Hoewel ik de settings nu wat erg grof heb gezet... Olie lag veels te ver weg, dus die save moeten opgeven helaas).
In mijn huidige save heb ik gekozen voor minder vaak voorkomende resources maar grotere patches, zodat ik niet 20 train outposts voor Iron moet aanleggen. Zeker met full Bob's heb je daar weinig zin in denk ik :)

• ProudElm
klopt.. In mijn enige Bobs/Angels-run had ik dat ook gedaan ja. ;-)

Twijfel of ik nog eens een 2e ga doen.. Vorige keer was het aan het eind echt een mega chaos.. :-) heerlijk!! #spagettitime

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren ben ik zelf ook opnieuw begonnen op een railworld (wereld #22 ondertussen :+). Waar ik aan zit te denken, is het maken van een hoofd-hub per resource waar alle ontgonnen goederen naartoe gaan. In die hub wil ik met drones de overslag naar distributie-treinen regelen, welke naar toegewijde sub-fabrieken rijden (wederom geisoleerde drone-hubs). In mijn vorige wereld werd het robotic netwerk in de hoofdbasis veel te groot waardoor de bots ver moesten vliegen vanaf het station naar de assembleer-fabriekjes. In mijn nieuwe wereld wil ik de basis uit elkaar trekken met een groot trein-netwerk (modulaire basis)

Door een overslag punt te introduceren, hoef ik me geen zorgen meer te maken dat bepaalde sub-fabrieken teveel goederen ontvangen (overvloed aan materiaal, of relatief veel verbruik resources). De drones verdelen in de distributie-hub automatisch alles over de verschillende kisten.

Tot nog toe gebruik ik in mijn werelden treinen bestaande uit 3 locomotieven met 8 wagons, en bestaat mijn sporennet uit een 4-baans grid1 (2 sporen per richting). Het zal me benieuwen die 4 banen voldoende zullen zijn voor de aanvoer van staal voor een complete basis :P

1 Voorbeeld van mijn rail-modules uit een eerdere wereld

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• ProudElm
Klinkt leuk! Succes met bouwen!

Ik merkt dat ik het trein gedeelte toch stiekem het leukste vind.. Niet zo gek gezien ik ook gek was/ben op OpenTTD :)

• anboni
ProudElm schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:20:

Ik merkt dat ik het trein gedeelte toch stiekem het leukste vind.. Niet zo gek gezien ik ook gek was/ben op OpenTTD :)
Ik ben wel 'ns halverwege gestopt met 'n factorio game omdat ik me realiseerde dat ik eigenlijk met treintjes wilde spelen. Toen heb ik maar weer OpenTTD aangeslingerd :P

• ProudElm
hahaha.. goed idee wellicht voor op vakantie.. hihi

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Drum schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:09:
Gisteren ben ik zelf ook opnieuw begonnen op een railworld (wereld #22 ondertussen :+). Waar ik aan zit te denken, is het maken van een hoofd-hub per resource waar alle ontgonnen goederen naartoe gaan. In die hub wil ik met drones de overslag naar distributie-treinen regelen, welke naar toegewijde sub-fabrieken rijden (wederom geisoleerde drone-hubs). In mijn vorige wereld werd het robotic netwerk in de hoofdbasis veel te groot waardoor de bots ver moesten vliegen vanaf het station naar de assembleer-fabriekjes. In mijn nieuwe wereld wil ik de basis uit elkaar trekken met een groot trein-netwerk (modulaire basis)

Door een overslag punt te introduceren, hoef ik me geen zorgen meer te maken dat bepaalde sub-fabrieken teveel goederen ontvangen (overvloed aan materiaal, of relatief veel verbruik resources). De drones verdelen in de distributie-hub automatisch alles over de verschillende kisten.

Tot nog toe gebruik ik in mijn werelden treinen bestaande uit 3 locomotieven met 8 wagons, en bestaat mijn sporennet uit een 4-baans grid1 (2 sporen per richting). Het zal me benieuwen die 4 banen voldoende zullen zijn voor de aanvoer van staal voor een complete basis :P

1 Voorbeeld van mijn rail-modules uit een eerdere wereld
Zoiets heb ik geprobeerd in m'n huidige game, waar in elk geval álle smelting op 1 plaats gebeurt. Dus alle ertstreinen daarheen, en vanaf daar treinen met iron/copper/steel weer onderweg naar alle assemblies. Maar met een iets te krap opgezet treinnetwerk, loopt dat toch aardig te bottlenecken :p En zo nu en dan houdt de groene chips productie 't niet bij. Ben benieuwd naar 't resultaat!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 15:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

edit: oud nieuws, bericht weggehaald.

[ Voor 91% gewijzigd door DeathTrail op 26-04-2018 10:46 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:28:
[...]

Ik ben wel 'ns halverwege gestopt met 'n factorio game omdat ik me realiseerde dat ik eigenlijk met treintjes wilde spelen. Toen heb ik maar weer OpenTTD aangeslingerd :P
Ik ook, om vervolgens toch maar weer factorio aan te slingeren na de tigste klaverblad met de hand gemaakt te hebben. Openttd zou bleuprints moeten hebben !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:35:
Openttd zou bleuprints moeten hebben !
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=45488

[ Voor 5% gewijzigd door Bart ® op 26-04-2018 19:09 ]

Cunning linguist.

• Drum
  • Niet online
ProudElm schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:20:

Bedankt, het begin is er ondertussen ;). In het begin heb ik een compacte basis opgetrokken met beperkte productie capaciteit zodat ik langzaamaan kon starten met het bouwen van de hubs.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FqCwJjK.jpg
(klik voor grotere versie)

De eerste ijzerplaten-hub is net klaar (geïsoleerd drone gebied), er is wachtruimte voor 18 treinen, er zijn 10 stations om te lossen, en na elk station is er ruimte voor 1 trein om te wachten tot de seinen op groen springen. Daaronder is voor het laden van ijzer hetzelfde gedaan (18+10). Elk station heeft ruimte voor 4locs+8wagons.Aantal stack inserters: 2*10*8*2*6 = 1920 stack inserters; gezien de beperkte productiecapaciteit van mijn hoofdbasis heeft dit een aardige tijd gekost :+. Overige kosten: 5100 rails, 1200 walls, 960 rode kisten, 960 blauwe kisten, 814 laser turrets, 545 powerlines en 392 roboports.
Het uitladen van de rode kisten met drones is nu nog een behoorlijke opgave, maar zodra de drones sneller vliegen en meer mee kunnen nemen verwacht ik dat dit een stuk beter gaat. In onderstaand figuur is het effect van 1 inkomende trein met 8 wagons ijzerplaten te zien. _O-
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a0iiJzQ.jpg

De eerste locatie voor externe staalplaten productie is gereed, deze zit aan de zuidzijde van de basis (geïsoleerd drone-gebied). Om snel te kunnen bouwen heb ik in mijn basis een trein-station gemaakt met een trein welke 8 wagons aan bouwmateriaal aanvoert, deze trein stuur ik eerst naar de bewuste locatie waarna ik on-site de lokale outpost kan uitbouwen. In eerdere werelden liep ik met een berg bouwmateriaal heen en weer te rennen, maar dit werkt veel beter. De trein levert ook nieuwe laserturrets en ander spul voor periodiek onderhoud :D.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2E4WJUk.jpg

Hierna ga ik aan de oostzijde een koper-hub maken, en daarna een rocket-fuel basis te maken in het noord-oosten (ik draai nu op 3 olie-pompen + kolen-olie). Als dat gereed is, dan komt er een chip-fabriek, petroleumfabriek, plasticfabriek, fabriek voor zwavelzuur, etc.

Er is dus nog genoeg werk te doen *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• grote_oever
Jehhh, eindelijk mijn eerste game gewonnen!! Na 79 uur, waarvan ik ongeveer 25 uur een paar jaar geleden gespeeld heb. Moet eerlijk zeggen dat de game op het einde een beetje de strot uit kwam. Het werd te complex.

Met gelijk een aantal achievements:
- So long and thanks for all the fish (vis in raket)
- Steam all the way (geen solar panels)
- Raining bullets (geen laser turrents bouwen)
- Logistic network embargo (geen active provider of requester chest neergezet)

Grappig, want maar 3 procent van de spelers (zonder mods) hebben "steam all the way", "raining bullets" en "so long and thanks for all the fishes".

[ Voor 36% gewijzigd door grote_oever op 01-05-2018 23:01 ]

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-11 22:37
Na 1000+ uur in Factorio te hebben gestoken eindelijk eens besloten om de there is no spoon te doen. Op 5 minuten precies gehaald in wat ik zelf vind één try.

Ik moest op een gegeven moment wel anderhalf uur terugskippen omdat ik upgrade paths van 0.15 gewend was en die aanhield en dus al 1.5 uur nutteloze shit aan het upgraden was :').

Het is direct wel een heel ander spel als alles zo snel mogelijk moet. Je kan je niet echt permitteren om te denken "och die 20 extra electric mining drills komen later vast wel van pas, ik maak ze toch maar alvast eventjes".

Welke versie hebben mensen hier de no spoon gedaan?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
GnrlSchnavy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:18:
Ik toen er nog maar 4 soorten science waren :P. 0.14 denk ik.

Cunning linguist.

• GnrlSchnavy
Bart ® schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Ik toen er nog maar 4 soorten science waren :P. 0.14 denk ik.
Nice, dat moet een hele hoop zorgen hebben gescheeld :p

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
GnrlSchnavy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:42:
[...]

Zeker! En we deden het ook nog eens met 6 man, was redelijk appeltje-eitje :P. Vergde wel wat coördinatie (wie gaat wat doen, en hoe zorgen we dat niet iedereen veel te veel meuk zit te bouwen). En twee gasten hadden op een gegeven moment de hele olieraffinage verneukt door leidingen te koppelen met verschillende inhoud, dus dat moesten we vanaf de grond af aan opnieuw opbouwen. Kostte denk ik een half uur tot drie kwartier. Alsnog in 6,5 uur klaar :P.

Cunning linguist.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

GnrlSchnavy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:42:
[...]

Alleen moest je dan weer van die alien dingen hebben.
En natuurlijk waren die allemaal pleite op het moment dat je ze wou killen.

* heuveltje doet het zonder nospoon

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Jeroen O
GnrlSchnavy schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:18:

Versie 0.16 en nog niet zo lang geleden.
Een paar pagina’s terug heb ik nog een verslag gepost van mijn bevindingen.

Kort samengevat heeft het mij twee pogingen gekost. De eerste poging heb ik afgebroken omdat ik al inzag dat het niks meer ging worden. Bij de tweede had ik nog 1 a 2 minuten over.

Verder was het heel lang geleden dat ik zoveel stress heb ervaren bij het spelen van een computerspel :+

Tijdens het spelen had ik zoiets van dit is eens maar nooit meer. Nu achteraf ga je toch nadenken dat veel dingen toch wel beter en efficiënter konden. Dus misschien dat ik over een half jaar nog eens een poging ga doen om een betere tijd neer te zetten. De achievement heb ik tenslotte al, dus die stress is er dan alvast niet meer.

• GnrlSchnavy
Jeroen O schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Versie 0.16 en nog niet zo lang geleden.
Een paar pagina’s terug heb ik nog een verslag gepost van mijn bevindingen.

Kort samengevat heeft het mij twee pogingen gekost. De eerste poging heb ik afgebroken omdat ik al inzag dat het niks meer ging worden. Bij de tweede had ik nog 1 a 2 minuten over.

Verder was het heel lang geleden dat ik zoveel stress heb ervaren bij het spelen van een computerspel :+

Tijdens het spelen had ik zoiets van dit is eens maar nooit meer. Nu achteraf ga je toch nadenken dat veel dingen toch wel beter en efficiënter konden. Dus misschien dat ik over een half jaar nog eens een poging ga doen om een betere tijd neer te zetten. De achievement heb ik tenslotte al, dus die stress is er dan alvast niet meer.
Haha de stress was inderdaad super hoog, vooral naarmate het einde van de 8 uur in zicht komt en je je steeds meer en meer gaat afvragen, kan ik niet beter alvast opnieuw beginnen en wat extra tijd ergens besparen? Maar als je het net als jij op 1 of 2 minuten haalt kun je het proberen in te schatten wat je wil, je zult het tot de laagste minuut met zweethandjes moeten uitzitten 😂.

Ik zou ook graag toch wel een keer willen kijken of ik een uurtje oid van m'n tijd kan afsnoepen.

Waar staat je verslagje precies? Altijd leuk om te lezen :)

Edit: Heb 'm al gevonden :D

[ Voor 3% gewijzigd door GnrlSchnavy op 02-05-2018 11:31 ]

• Jeroen O
De keuze om door te spelen was ook niet zo heel moeilijk.

Ik had van tevoren al uitgerekend hoe lang het zou duren om de silo te researchen en de raket te bouwen. Op basis daarvan wist ik al dat het krap zou gaan worden, maar dat het nog wel mogelijk was om het te halen.

Dan speel ik toch liever door. Mocht blijken dat ik het niet zou halen, dan zou het toch net aan niet zijn met hooguit tien minuten tijd tekort. Vaak kan je dan door een save van een 1-2 uur terug alsnog proberen wat tijd te winnen.

Uiteindelijk heb ik nog wat tijd kunnen winnen door speedmodules en productivity modules te plaatsen. Ik ben blij dat is dus doorgespeeld heb.

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik speel vanilla en heb dus meerdere kleine ore patches.
Ik ga deze verbinden met treinen, waarschijnlijk eerst on-site de ore in platen omzetten.
Wat is dan handig?
- Eén voor één de patches leegtrekken (dus zodra er een leeg begint te raken een nieuwe opbouwen)
- Enkele patches tegelijk minen (zodat er dus 'teveel' wordt gemined, maar niet alles kan verwerkt worden, dus duurt langer voordat ik er weer aandacht aan moet besteden)

Eerste kost minder energie, maar moet je vaker aan de slag. Tweede kost veel meer energie, maar eenmaal een aantal patches opgezet (lees: 10), kan ik even voort.

Spoor etc. moet er uiteindelijk toch wel komen, dus dat maakt niet uit.
Bij on-site burnen kost het in optie 2 wel meer burners en inserters etc (ook meer inserters voor de treinen)

Iemand ervaring met beide situaties? Wat zijn andere voor- en nadelen?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
Meestal begin je één voor één, en naarmate er meer resources zijn, ga je vooruit werken en meerdere tegelijk minen.
Met kleinere patches zal je sneller genoodzaakt zijn meerdere tegelijk aan te spreken, om voldoende raw material flow te krijgen.

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 13:11
Je kan ook een spoorlijn 1 kant op blijven aanleggen tordat je een grote patch tegen komt

Don't trust an atom, they make up everything.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sporedd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:21:
Je kan ook een spoorlijn 1 kant op blijven aanleggen tordat je een grote patch tegen komt
Dit. Hoe verder af van je startpunt je bent, hoe groter de patches (gemiddeld) zijn.
Sowieso is het voordelig een redundant systeem voor de treinen op te bouwen, dan heb je minder kopzorgen. Een paar uurtjes bezig met wat outposts aan te leggen maar dan kan je even verder.

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-11 07:59
Hallo allemaal, ik heb zojuist de raket+satelliet voor het eerst gelanceerd! Dit met versie 0.14 in 37h58m. Valt me nog niet tegen, maar met de meest recente versie toch maar eens opnieuw beginnen, kijken of het nu sneller en gestructureerder gaat. Inmiddels veel geleerd, dus dat moet goedgaan :)

Maar wat kun je in dit spel veel tijd stoppen zonder dat je het in de gaten hebt!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
0.14 was met maar 4 soorten science, nu gaat het een stuk langzamer want het spel is complexer geworden :P.

Cunning linguist.

• Arie Atari
Ah, extra uitdaging :)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:41
Mijn lieve robotjes besloten ineens om van mijn blauwe fabriekjes, gele fabriekjes te gaan maken. Geen probleem natuurlijk, maar ik snap niet zo goed waarom ze dit zijn gaan doen ineens? Daarnaast vervangen ze ook niet alle fabrieken lijkt het zo? Iemand die mij mijn heldere licht kan zijn?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blueprint geplaatst? Heb je een upgrade mod oid?

En sowieso, gele fabriekjes? Ze zijn groen! :( :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ProudElm
Dat moet een mod zijn. Default vanilla doet dit (nog) niet..

Uhm, groen/geel eerder toch? :P

Kom er gisteravond achter dat me ijzer smelter niet groot genoeg is.. :-( 16 blue belts en nog niet genoeg.. 8)7 Of te wel.. Op de schop, op naar 32! :9~

• Drum
  • Niet online
De mod Belt Upgrader doet dat automatisch bij belts, inserters en fabrieken (en is daarom een absolute aanrader! :9~ ).

• vuurtjih
.oisyn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:53:
Blueprint geplaatst? Heb je een upgrade mod oid?

En sowieso, gele fabriekjes? Ze zijn groen! :( :P
Ik zou zweren dat ze geel zijn :+ al schijn ik vaker problemen te hebben met die kleuren.
ProudElm schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:54:
Dat moet een mod zijn. Default vanilla doet dit (nog) niet..

Uhm, groen/geel eerder toch? :P

Kom er gisteravond achter dat me ijzer smelter niet groot genoeg is.. :-( 16 blue belts en nog niet genoeg.. 8)7 Of te wel.. Op de schop, op naar 32! :9~
Drum schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:10:
De mod Belt Upgrader doet dat automatisch bij belts, inserters en fabrieken (en is daarom een absolute aanrader! :9~ ).
Toch nog maar eens tussen m'n mod's kijken dan vanmiddag. Dacht toch echt dat ik die niet had, toen ik gister keek.

• ProudElm
goed plan.. helaas hebben sommige mods de neiging om heel veel te doen ipv 1 simpel dingetje..

• vuurtjih
Drum schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:10:
Oke inderdaad, dit was de boosdoener :+ Weer wat geleerd.

• Sporedd
Heeft er iemand met F.A.R.L. zijn eigen blueprint al eens ingeladen?
Ik heb dit gisteren zitten proberen, helaas lukte dit niet.
Ik wil met FARL een muur met turrets, belt etc bouwen. is dit überhaupt mogelijk?
  1. Twee blue prints gemaakt
  2. Op hotbar geplaatst
  3. Op record ( read?) geklikt
  4. FARL gestart en gaan rijden
Vergeet ik hier iets?
Moeten de blueprints het zelfde zijn?
Hoe lang moet de blueprint zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Sporedd op 31-05-2018 09:20 ]

• ProudElm
Ja, wel met FARL gewerkt, had ook eigen blueprints er in. Je moet geloof ik goed opletten waar je chainsignal op de rails staat.. Want ik nog herinner is dat het inladen wat triky ging.

ik haalde eerste een blueprint uit FARL, paste die aan, en stopte deze dan weer terug..

Mocht het niet lukken zal ik vanavond het weer eens proberen.

edit:
zie je edit nu pas, vaker refreshen :)

Er zit een max aan de blueprint (althans, dat was toen dacht ik)

[ Voor 14% gewijzigd door ProudElm op 31-05-2018 10:12 ]

• Sporedd
Ah ik denk dat mijn blueprint veels te groot was:

YouTube: Factorio 2016 How to►FARL (mod) Tutorial◀ \[60fps, 1080p]

Ik ga het vanavond met deze uitleg eens proberen.

Ik ben een nieuwe game begonnen. Zijn er hier mensen met interesse in early game blueprints?

Het is gelukt, ik heb nu een muur gebouwd met farl, dat gaat een stuk sneller
Ik kan wel meer opties bedenken voor dit syteem.
Solar railways zou nice zijn. kan ook gelijk mooi een muur omheen ;-)

[ Voor 41% gewijzigd door Sporedd op 01-06-2018 14:27 ]

• Drum
  • Niet online
Ik werk zelf met een eenvoudig 4-track systeem met standaard keerlussen/kruispunten. Daarnaast heb ik ook een block waarmee treinen van baan kunnen wisselen (wissen tussen 1 van de 2 banen). Bij mijn staalhub begon het best druk te worden en ik zag steeds dat er steeds vaker treinen aan het wachten waren bij deze wissel-blocks.

Links is hoe ik het eerst had ingevoerd; omdat er geen chain-lights in pasten had ik ze er oorspronkelijk ook niet in toegepast en vormde dat spoor-segment een bottleneck omdat er daar maar 1 trein gelijktijdig rechtdoor zou kunnen. Rechts is de bijgewerkte versie, hier is het block iets langer geworden, maar er kunnen nu gelijktijdig 2 treinen rechtdoor over dit segment.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U2yta4V.jpg

Wanneer ik een spoorlijn aanleg, dan sleep een eenvoudig block bestaande uit 4 kale sporen over grote lengte (dus zonder seinen/lampen). Deze sporen hebben een dusdanige tussenafstand dat ze precies samen vallen met mijn kruispunt/keerlus block, daardoor kan ik op elk willekeurig punt extra functionaliteit toevoegen aan de baan zonder spoor te moeten slopen. Om de spoorlijnen tussen de "specials" op te delen in baanvakken gebruik ik het wissel-block. Aangezien ik die wissel-blocks héél veel heb toegepast, moet ik er nu héél veel gaan aanpassen :+. Ach ja, weer wat geleerd zullen we maar zeggen. *O*

PS. mocht er interesse zijn in mijn spoor blueprint book dan kan ik het wel ergens uploaden.

Edit: voor de liefhebbers nog een screenshot van mijn basis:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8rDQ9oq.jpg

Edit 2: Was nog een chain-signal vergeten |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Drum op 01-06-2018 17:33 ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:59
Ik heb eergisteren eindelijk mijn "There is no spoon" achievement gehaald in 0.16. Ik was toch 2 pogingen nodig, de eerste keer ging het in 10 uur, de tweede keer in iets meer dan 7 uur :) Het is nog best een uitdaging, vooral omdat ik aan het einde veel te weinig blauwe en rode chips van de band kreeg. Vooral olie was op deze kaart een uitdaging, de 8 pompen produceerden niet genoeg voor de solid fuel en plastic die je op het eind nodig hebt.

En dan te bedenken dat het wereldrecord voor Any% al onder de 3 uur is :X

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-11 18:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Factorio heeft bij mij weer enkele maanden lopen stoffen, maar heb dit weekend het weer eens groots aangepakt. Goed besteed weekend ;)!

Had het nooit echt serieus gespeeld, dus moet eigenlijk nog best veel leren voor iemand met al zo'n 50 uur in het spel. Vooral werken met construction robots en blueprints is een fijne oplossing.

Wel heb ik nog een paar vragen, misschien kan en wil iemand ermee helpen :).
*Nadat je een blueprint gebruikt blijft die terugkomen in mijn inventory, mijn inventory is constant een blueprint rotzooi totdat ik het weer in een box stop. Ik sla ze wel op in het blueprint menu, maar zodra je die daar uit haalt komt er weer een bij in je inventory. Kennen jullie dit probleem?

*De beestjes blijven een nieuwe basis opzetten in al eerder opgeschoond gebied, maar omdat de radar alleen nieuw gebied bekijkt (voor zover ik weet), kom ik er niet achter dat er een nieuwe vijandelijke basis is totdat ik opeens aanvallen krijg vanuit die hoek. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik rij nu gewoon van tijd tot tijd een rondje met een tank na meerdere aanvallen.

*Wat voor manier gebruiken jullie om je turrets te restocken? Ik heb maak niet genoeg AP ammo om ze allemaal vol te gooien met 200 ammo, dus ik wil liever rond de 30/50 rounds per turret. Ik zit nu te denken aan een requester box & inserter. Maar die zal de turret helemaal vullen, dus eigenlijk wil ik dat limiteren. Hebben jullie nog originele ideeën?

• Sporedd
@Ircghost

1. Als je een blueprint boek opent kun je met CTRL-click alle blueprints in dit boek stoppen. Daarna het boek weg gooien

2. Radars scannen ook al eerder ontdekt terrein mits ze geen nieuwe plekken kunnen ontdekken. Daarnaast is het beter om je pollution cloud te verdedigen. Dan krijg je een stuk minder aanvallen.

3. Volgens mij vult een inserter een turrent maar tot ~20 rounds?

• grote_oever
Ircghost schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:37:
Factorio heeft bij mij weer enkele maanden lopen stoffen, maar heb dit weekend het weer eens groots aangepakt. Goed besteed weekend ;)!

Had het nooit echt serieus gespeeld, dus moet eigenlijk nog best veel leren voor iemand met al zo'n 50 uur in het spel. Vooral werken met construction robots en blueprints is een fijne oplossing.

*Nadat je een blueprint gebruikt blijft die terugkomen in mijn inventory, mijn inventory is constant een blueprint rotzooi totdat ik het weer in een box stop. Ik sla ze wel op in het blueprint menu, maar zodra je die daar uit haalt komt er weer een bij in je inventory. Kennen jullie dit probleem?

*De beestjes blijven een nieuwe basis opzetten in al eerder opgeschoond gebied, maar omdat de radar alleen nieuw gebied bekijkt (voor zover ik weet), kom ik er niet achter dat er een nieuwe vijandelijke basis is totdat ik opeens aanvallen krijg vanuit die hoek. Hoe gaan jullie hiermee om? Ik rij nu gewoon van tijd tot tijd een rondje met een tank na meerdere aanvallen.

*Wat voor manier gebruiken jullie om je turrets te restocken? Ik heb maak niet genoeg AP ammo om ze allemaal vol te gooien met 200 ammo, dus ik wil liever rond de 30/50 rounds per turret. Ik zit nu te denken aan een requester box & inserter. Maar die zal de turret helemaal vullen, dus eigenlijk wil ik dat limiteren. Hebben jullie nog originele ideeën?
Mbt respawnen van de bugs had ik eerder ook wat vragen over hier. Advies was ok regelmatig even een rondje te rijden net je tank en alles weg te halen. Opzich zijn ze nooit echt een probleem, maar het element om rond te rijden vond ik niet echt leuk.

Turrets met AP rounds zijn prima. Wel even upgrade onderzoeken. Dan kun je vaak met 30 rounds wel een tijdje. Maar kinnen nooit problemen met maken van de rounds. Dus ram er behoorlijk wat turrets neer die ik vol stop met 200 rounds. Lasers etc sla ik meestal over

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ircghost schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:37:

Blueprint books. Meestal heb ik er drie van, een voor rail-blueprints, een voor productie-blueprints, en een voor wat random troep.
Gewoon uitzetten, vind het weinig toevoegen die aliens.
Laserturrets gebruiken.

Cunning linguist.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Drum schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:22:

PS. mocht er interesse zijn in mijn spoor blueprint book dan kan ik het wel ergens uploaden.

Edit: voor de liefhebbers nog een screenshot van mijn basis:
[afbeelding]

Edit 2: Was nog een chain-signal vergeten |:(
Als je de string van je blueprints wilt delen, graag!

• Marcj
Sporedd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:40:
@Ircghost
[...]
3. Volgens mij vult een inserter een turrent maar tot ~20 rounds?
Ik heb een hele tijd mijn basis omsingeld met muren met daarachter turrets en daarachter een belt met ammo die de hele basis rond gaat. Inserter erbij, dan kun je vanaf de belt vullen tot 10. Werkt best goed en is het makkelijk om te switchen naar rode ammo. Alhoewel je dan moet gaan zorgen voor laser-turrets, maar ik zat in een deathworld met weinig olie...

• Sporedd
Dat heb ik ook gedaan. vandaar mijn FARL project van een paar posts terug.
Ik ben nu bezig met een outpost, daar is het dan weer totaal niet handig om met gun turrets te werken.

Is hier de tip van https://wiki.factorio.com/Efficiency_module al wel eens langsgekomen.
Ik stop deze in miners (Ik bouw wel een nieuwe outpost als ik meer nodig heb) en electric smelters (todat ik production module ga maken) Dit scheelt enorm veel in de power usage en in pollution.
Hierdoor heb ik ook nauwelijks aanvallen op mijn basis, zo weinig dat ik mijn walls nog nooit heb hoeven repareren.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Sporedd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:34:
Is hier de tip van https://wiki.factorio.com/Efficiency_module al wel eens langsgekomen.
Ik stop deze in miners (Ik bouw wel een nieuwe outpost als ik meer nodig heb) en electric smelters (todat ik production module ga maken) Dit scheelt enorm veel in de power usage en in pollution.
Hierdoor heb ik ook nauwelijks aanvallen op mijn basis, zo weinig dat ik mijn walls nog nooit heb hoeven repareren.
Dat werkt zeker goed, totdat het aantal entiteiten op een map meer belangrijk wordt voor de performance. Dan kun je beter kijken naar productivity/speed modules om het aantal entiteiten zo laag mogelijk te halen. Dit komt meestal pas als je echter naar de megabases gaat.

Ik heb ooit in het begin eens een base gemaakt waarin alles efficiency modules had. Ik had toen heel lang maar een stroomverbruik van < 10MW. In verhouding tot een base met beacons + s3/p3 modules overal is dat echt een wereld van verschil qua stroomgeneratie.

There's no place like 127.0.0.1

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

MatHack schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:32:
[...]

Dat werkt zeker goed, totdat het aantal entiteiten op een map meer belangrijk wordt voor de performance. Dan kun je beter kijken naar productivity/speed modules om het aantal entiteiten zo laag mogelijk te halen. Dit komt meestal pas als je echter naar de megabases gaat.

Ik heb ooit in het begin eens een base gemaakt waarin alles efficiency modules had. Ik had toen heel lang maar een stroomverbruik van < 10MW. In verhouding tot een base met beacons + s3/p3 modules overal is dat echt een wereld van verschil qua stroomgeneratie.
Ik zit nu met een mini-base op 30MW haha. Ik heb dan ook bijna overal speed modules inzitten (soms tot wel 4 in 1 factory) omdat ik vaak te klein bouw, en dus meer output van 1 machine nodig heb, anders duurt het al helemaal te lang.

Ik wil deze freeplay nu eens afmaken (een paar raketten schieten), en dan wil ik eens professioneel de boel aanpakken. Hoezeer ik ook van te voren probeer te plannen, ik kom echt _altijd_ te krap uit. Misschien moet ik eens proberen te denken in een nieuwe schaal.

Of misschien bouw ik een megabase rondom deze basis, met een flamethrower is een bos toch zo weg.

• Drum
  • Niet online
CappieL schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Als je de string van je blueprints wilt delen, graag!
Natuurlijk, ik heb het op pastebin geplaatst, zie onderstaande link:
https://pastebin.com/J6Ucx4E1

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Ircghost schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:59:
[...]
Of misschien bouw ik een megabase rondom deze basis, met een flamethrower is een bos toch zo weg.
Roboport en wat construction robots gaat ook redelijk snel?:P

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Flamethrower laart toch stompjes staan ?
Cluster grenades met 2 of 3 lvls grenade dmg is wat je wil :)

Of als je heel verspillerig bent, klauwenvol atoombommen :P

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik gebruik gewoon drones voor ontbossing. Deconstruction blueprint instellen op trees-only, en gaan met die banaan :P.

Cunning linguist.

• Drum
  • Niet online
Yikes,.. ik hoop dat Leviathan biters de zwaarste categorie zijn, wat een berg HP hebben die dingen O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nB90Z8Z.jpg

• Ircghost

Ircghost

Ik weet niet of deze ooit al eens gelinked is, maar holy moly wat gaaf.

• Jeroen O
Ik vraag me nou af hoe mensen zoiets ontwerpen? Dat is toch ook een vak apart.

Als ik iets ontwerp voldoet het op een gegeven moment niet meer en moet ik weer gaan lopen rommelen om het goed te krijgen. Maar daar wordt het er nooit netter op.

Verder ziet het er prachtig uit. Ik vind het mooi om te zien dat mensen iets ontwerpen wat niet alleen functioneel is, maar er ook nog eens goed uitziet.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Factorio IRL; Bloomberg met een artikel én gave foto's omtrent productie Tesla M3.
klik

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bViviYB.jpg

Deze week heb ik 10.000 Rockets afgevuurd met mijn Bob's game. Mijn main bus in de originele basis begon een limiterende factor te worden, dus heb ik het werk gestart voor een wat opgeschaalde versie. Momenteel lijkt het te gaan werken voor 32 Ultimate belts (66.67 items/sec) wat met de 16K in de treinwagons goed is voor 40 seconden om te vullen of buffer om tee legen, dankzij loaders. Ik zou de throughput nog kunnen verdubbelen door aan beide kanten loaders te zetten voor 800 items/sec ipv. de 400 items/sec die ik nu per wagon heb.

En dan verwacht men binnenkort 0.17 te gooien op experimental dus ik denk dat deze game dan in de koelkast gaat totdat alle mods bijgewerkt zijn.

• Arie Atari
Tweede run 0.16 in 26h53. Valt nog een hoop te optimaliseren, nu eerst maar eens ervaring opdoen met circuit netwerken :)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mmmm 10.000 nice :), zit zelf rond de 3k. 650% mining bonus :)
Ik had grote plannen voor een 3k Spm belt based basis, Maar hij tikt nu net de 2k aan, en de FPS is al gedaald tot 55 :(

Bummer :(

Denk dat ik een nieuwe map opstart met LTN en factorisimo.
Eens kijken of dat leuk werk, gewoon kleine fabrieken ontwerpen die een paar 100 science vanaf pure ore kunnen maken, en die heel veel spammen :)

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 11-06-2018 11:45 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hebben jullie de E3 trailer van Satisfactory gezien? Een 1st person Factorio 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Jeroen O
Net gekeken.

Ziet er mooi uit, maar ik ben benieuwd of het net zo lekker speelt als Factorio. Ik ben bang dat je het overzicht een beetje mist, omdat je overal tussendoor loopt in plaats van dat je alles van bovenaf ziet.

Ik ga de game wel in de gaten houden. Wie weet is / wordt het wel wat.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit lijkt me wel een leuk alternatief voor laten we zeggen de complexiteit van Factorio tot aan Blue Science, maar daarbuiten lijkt het me inderdaad moeilijk (en omslachtig) om nog vat te hebben op wat er gebeurd.

• anboni
Ben bang dat daar weer heel wat uurtjes in gaan zitten -O- _O- *O*

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Visueel ziet dat er inderdaad goed uit, alhoewel ik wel af en toe flashbacks kreeg van No Man's Sky... :( Als deze game inderdaad puur first person is, dan denk ik ook dat je het overzicht snel kwijt bent. Maar net als de anderen hier ga ik de game in de gaten houden en gaan we hopelijk iets goeds zien.

There's no place like 127.0.0.1

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:15:
Ben bang dat daar weer heel wat uurtjes in gaan zitten -O- _O- *O*
Nou er zit eens een echt bedrijf achter.
Maar ik heb al zoveel van dit soort spellen voorbij zien komen, van alles beloven. en nooit waarmaken.
Dat ik het echt eerst moet zien !

• vuurtjih
Ben wel zeer benieuwd naar de prijs, iemand enig idee?

• anboni
vuurtjih schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:43:
Ben wel zeer benieuwd naar de prijs, iemand enig idee?
In de FAQ staat dat ze dat zelf nog niet weten.

• vuurtjih
anboni schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:44:
[...]

In de FAQ staat dat ze dat zelf nog niet weten.
Dat zag ik inderdaad. Kon zijn dat iemand enig idee had :+

• Arie Atari
Jeroen O schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:05:
Net gekeken.

Ziet er mooi uit, maar ik ben benieuwd of het net zo lekker speelt als Factorio. Ik ben bang dat je het overzicht een beetje mist, omdat je overal tussendoor loopt in plaats van dat je alles van bovenaf ziet.

Ik ga de game wel in de gaten houden. Wie weet is / wordt het wel wat.
Op https://www.satisfactorygame.com/ is te zien dat er ook jetpacks kunnen worden gebruikt. Hopelijk dan ook in een beetje niet al te laat stadium van de game, anders heb je er alsnog weinig aan. Maar ziet er veelbelovend uit!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Woohoo

Laats toevallig op een youtube factorio speedrun uitgekomen van iemand.
En vanaf dan zat in mijn hoofd, als hij het in 3 uur kan, moet ik het toch zeker wel in 8 kunnen.

Eerste poging halverwege gestaakt, want het liep gewoon niet.
Maar waarempel, met nog 4 minuten te gaan :

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/940571942650112500/21407860601F253DCB1FAA4FCFC597B093871DB0/

There is no spoon gehaald. :) :)
Wel had ik de resources op extra groot gezet.
En ik wou de biters wat terugschroeven, maar uiteindelijk bleek ik ze practisch uitgezet te hebben.

Dus beetje gecheat, maar ik voel het moreel toch als "gehaald" :)
Nu nog een keer de lazy bastard achievement halen (en onderweg een paar andere opnieuw halen ivm mods) en dit word mijn eerste spel waar ik 100% van de achievements heb :P

Wel nu dubbel respect voor mannen als
YouTube: Factorio 0.16 Default Settings *(former) world record speed run - 3:...

3.30 met default settings op een random map.
En blijkbaar zitten ze nu alweer onder de 3 uur :?

• Ircghost

Ircghost

Goed bezig hoor! Het lukt mij nog steeds niet in mijn game van 30 uur. Ik heb nu zoveel last van de biters, dat ik maar preventief en reactief een gigantische muur met lasers aan het plaatsen ben. Deze ben ik expres ver buiten mijn pollution cloud aan het zetten zodat ik weer een tijdje kan uitbreiden. Kost alleen wel veel resources en tijd. Vooral veel tijd.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ircghost schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:41:
Goed bezig hoor! Het lukt mij nog steeds niet in mijn game van 30 uur. Ik heb nu zoveel last van de biters, dat ik maar preventief en reactief een gigantische muur met lasers aan het plaatsen ben. Deze ben ik expres ver buiten mijn pollution cloud aan het zetten zodat ik weer een tijdje kan uitbreiden. Kost alleen wel veel resources en tijd. Vooral veel tijd.
Biters zijn anoying inderdaad :)
Dat was ook de reden dat poging 1 afgehaakt ben, ik had al 2 keer een grote ronde gerend om de bases in mijn polution cloud weg te halen, maar daar gaat gewoon veel te veel tijd inzitten.
Vandaar dat ik bij poging 2 de expansion rate wat had teruggeschroefd.
Maar nu heb ik dus maar 2 bases hoeven te killen gedurende het hele spel. Dus practisch uitgezet, maar gezien de speling die ik had, was meer ook echt niet mogelijk geweest.

Ik heb nooit echt met die grote muren gewerkt. gewoon flink wat lasers op de rand van mijn basis.
En flink wat fire bases rondom mijn plekken. Nu moet ik zeggen dat ik ze tegenwoordig meestal uitzet, ik vind het gewoon geen leuke uitdaging. Dat zou op een of andere manier te automatiseren moeten zijn.
Robot Army leek een leuke mod, maar veel te buggy. Maar zoiets zou het veel leuker maken.

• Marcj
Ik ben nu bezig om een grote basis te maken in een Deathworld. Gaat al best goed, vrijwel alles al onderzocht en mij artillery is druk bezig met het schoon houden van de buitenkant. Zal wel een eens screenshot maken van mijn kaart, erg veel rode vlekken! :D

Edit:
Factorio Deathworld
8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Marcj op 21-06-2018 11:41 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marcj schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:29:
Ik ben nu bezig om een grote basis te maken in een Deathworld. Gaat al best goed, vrijwel alles al onderzocht en mij artillery is druk bezig met het schoon houden van de buitenkant. Zal wel een eens screenshot maken van mijn kaart, erg veel rode vlekken! :D

Edit:
[afbeelding]
8)7
Wat een associaal net stroomnetwerk !
Bij mij is dat 1 grote kluwe van kriebelige lijntjes :X

Vreet zoveel bases trouwens niet gruwelijk veel fps ?

• Marcj
heuveltje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Zo groot is hij nog helemaal niet, ik wil nog veel verder opschalen! Maar ik moet op zoek naar veel grotere ore-patches, dus ik ben daar rechtsboven bezig om een trein-netwerk naar het oosten aan te leggen. Deze moet nog veel verder, tot ik copper en iron tegenkom van tenminste 20M.

En die vierkanten met stroomnetwerk, dat zijn mijn zonnepaneelvelden. Inmiddels produceer ik al bijna een gigawatt met zonne-energie :P. En verder zijn de lange strepen de stroom die ik tegelijk met de rails trek (zit in mijn blueprint).

• Marcj
heuveltje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Biters zijn anoying inderdaad :)
Dat was ook de reden dat poging 1 afgehaakt ben, ik had al 2 keer een grote ronde gerend om de bases in mijn polution cloud weg te halen, maar daar gaat gewoon veel te veel tijd inzitten.
Vandaar dat ik bij poging 2 de expansion rate wat had teruggeschroefd.
Maar nu heb ik dus maar 2 bases hoeven te killen gedurende het hele spel. Dus practisch uitgezet, maar gezien de speling die ik had, was meer ook echt niet mogelijk geweest.

Ik heb nooit echt met die grote muren gewerkt. gewoon flink wat lasers op de rand van mijn basis.
En flink wat fire bases rondom mijn plekken. Nu moet ik zeggen dat ik ze tegenwoordig meestal uitzet, ik vind het gewoon geen leuke uitdaging. Dat zou op een of andere manier te automatiseren moeten zijn.
Robot Army leek een leuke mod, maar veel te buggy. Maar zoiets zou het veel leuker maken.
Ik heb het laatst wel gered met de default settings (7u18 dacht ik), maar ik heb geen enkele biter nest opgeschoond. Gewoon snel laser onderzoeken en zorgen dat je vakken maakt met 2x laserturret, 1 steel pole voor stroom, met daarom 1 laag met muren. Is genoeg om ze tegen te houden. De evolution gaat ook minder hard als je geen biter nests stuk maakt, dus ook aan het einde nog maar net wat big spitters gehad.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Marcj schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Ik heb het laatst wel gered met de default settings (7u18 dacht ik), maar ik heb geen enkele biter nest opgeschoond. Gewoon snel laser onderzoeken en zorgen dat je vakken maakt met 2x laserturret, 1 steel pole voor stroom, met daarom 1 laag met muren. Is genoeg om ze tegen te houden. De evolution gaat ook minder hard als je geen biter nests stuk maakt, dus ook aan het einde nog maar net wat big spitters gehad.
Hmm bij mij kreeg ik al gruwelijk snel (ik had nog niet eens groen geautomatiseerd) de eerste aanvallen. En een kwartier later waren ze al om de paar minuten op verschillende punten aan het aanvallen.

Misschien dat ik het ooit nog eens opnieuw probeer met biters, maar voor nu geloof ik het wel :P

• Marcj
heuveltje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Hmm bij mij kreeg ik al gruwelijk snel (ik had nog niet eens groen geautomatiseerd) de eerste aanvallen. En een kwartier later waren ze al om de paar minuten op verschillende punten aan het aanvallen.

Misschien dat ik het ooit nog eens opnieuw probeer met biters, maar voor nu geloof ik het wel :P
De eerste aanvallen moet je ook tegenhouden met turrets, dan heb je nog geen laser :) Maar daar kun je wel hetzelfde principe toepassen. Oh ja, en zoek een goede kaart uit, met iig ook olie direct in de buurt van de startplek. Anders wordt het wel erg lastig.

• Ircghost

Ircghost

Marcj schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Hoe ver buiten je basis plaats jij je verdediging dan? Buiten je pollution cloud of nog wel daarbinnen?

• Marcj
Ircghost schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:32:
[...]

Hoe ver buiten je basis plaats jij je verdediging dan? Buiten je pollution cloud of nog wel daarbinnen?
Daarbinnen, het kost veel te veel tijd om de randen op te zoeken. Als je ook zorgt dat je snel robots hebt, dan is het verplaatsten van deze buitenrand ook vrij makkelijk en kost geen tijd. Construction bots zijn echt _/-\o_

• Sporedd
Bomen!! ik speel nu op een kaart met extra bomen en heb nog niet eens een muur gebouwd terwijl ik nu ga beginnen aan space science....

• Marcj
Ik was wat verder aan het uitbreiden, maar ik krijg al veel Behemoth biters en spitters. En dan krijg je dit soort taferelen :D

Behemoth biters!

En wat als je een 11M coal patch tegen komt recht waar de treinspoor gepland was?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pyTHyraHt76VnYdLjOteIKFI/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Marcj op 24-06-2018 13:36 ]

• vuurtjih
w
heuveltje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/51f19748f19506e8f03ed6d16df2aa83.png

Zoiets bedoel je? :+

• Marcj
Ben weer veel te veel tijd hiermee kwijt, maar ik ben aardig aan het opschalen. Ik ben nu alles met bots aan het doen, wat ook wel eens leuk is. Wat indrukken van hoe ver ik nu ben:

Copper smeltingGreen circuits
Copper smeltingGreen circuits
Petrol productionPlastic productionRed circuits
PetroleumPlasticsRed circuits
Train networkBot mall
Trein netwerkWinkelcentrum :P

Zoals je ziet, ik zit nu in de fase dat ik mijn modules productie moet opschalen en dan kan ik alles met baecons doen 8)

En ik kom er net achter dat 1GW aan zonnepanelen nu krap begint te worden, moet er nog veel meer gaan bijleggen als ik alle beacons wil plaatsen 8)7

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ziet er net uit :P

Als je centraal alle koper wilt smelten daar, gaat de inlaad capaciteit van je treinen daar al snel een probleem worden, ik zou iig aan beide zeiden van de trein een kist zetten. :)

En hoe werkt die rode productie eigenlijk ?
Het lijkt erop dat je de groene chips. koper en plastic op hetzelfde station uitlaad.
Maar hoe voorkom je dan dat je op een gegeven moment niet al die kistenn vol hebt met plastic, en dus vastloopt omdat er geen koper meer uitgeladen kan worden ?

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 26-06-2018 11:14 ]

• Marcj
heuveltje schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:14:
Ziet er net uit :P

Als je centraal alle koper wilt smelten daar, gaat de inlaad capaciteit van je treinen daar al snel een probleem worden, ik zou iig aan beide zeiden van de trein een kist zetten. :)

En hoe werkt die rode productie eigenlijk ?
Het lijkt erop dat je de groene chips. koper en plastic op hetzelfde station uitlaad.
Maar hoe voorkom je dan dat je op een gegeven moment niet al die kistenn vol hebt met plastic, en dus vastloopt omdat er geen koper meer uitgeladen kan worden ?
Rechts heb ik een wachtplek voor de treinen, waar ik wat logica gebruik om te bepalen of er nu ruimte is om een full unload te doen. De unload gaat naar active provider chests, die dus direct door de bots leeg worden gehaald en worden verdeeld over alle buffer chests die bij de assemblers staan. Dus de input wordt direct verdeeld over alle assemblers.

Dus als de trein er door rijdt, dan kan deze altijd zo snel mogelijk uitladen zonder vertraging. En ik alle productie op orde heb, dan horen er gewoon 3 treinen aan de rechterkant klaar te staan om bij te springen als voorraden leeg beginnen te raken. Maar op het moment heb ik vooral te weinig koper. En ja, de koperproductie moet nog veel groter worden...

• vuurtjih
Binnenkort maar eens kijken of ik die treinen onder de knie kan krijgen, ik ben nu al blij als ik m'n treintjes van A naar B en vice versa krijg :+ Een watertrein is toch veeel makkelijker dan kilometers waterleiding :D

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
vuurtjih schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:51:
Binnenkort maar eens kijken of ik die treinen onder de knie kan krijgen, ik ben nu al blij als ik m'n treintjes van A naar B en vice versa krijg :+ Een watertrein is toch veeel makkelijker dan kilometers waterleiding :D
Probeer de tutorials die ingame te vinden zijn eens uit, wordt hierin best duidelijk uitgelegd.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mwah.
Eigenlijlk is het gruwelijk simpel.
-treinen rijden alleen in de richting waar minstens 1 locomotief op gericht is.
-Ze stoppen alleen bij stations aan de rechterkant vanuit hun rijrichting.

-als er maar aan 1 kant van de rails een signaal staat, is het een 1 richtings spoor. als er aan beide kanten van de rails een signaal staat is het een 2 richtings weg
-Ze kijken alleen naar het signaal aan de rechterkant.

-Zet voor je afslag/kruising een chain signal, en na je kruising een gewoon signal,

En nu weet je al genoeg om een normaal trein netwerk op te zetten :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heuveltje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:29:
-Zet voor je afslag/kruising een chain signal, en na je kruising een gewoon signal,
Voor een afslag hoeft geen (chain) signal. Direct na een afslag wil je er wel een, zodat een trein die op het spoor na de afslag staat te wachten niet de andere kant blokkeert.

Daarom zie ik het zo: vóór een kruising van rails plaats je een signal om botsingen te voorkomen, ná een kruising plaats je een signal om het kruispunt weer vrij te geven. Hieruit volgt automatisch dat er voor een afslag geen signal hoeft (want geen botsing mogelijk), en na een samenvoeging ook niet (want er valt niets vrij te geven).

Bij de keuze tussen chain signal en gewoon signal komt het er eigenlijk vooral op neer of er na de signal een volledige treinlengte past tot aan het volgende signal. Zo niet, dan wil je in de regel een chain signal plaatsen. Dit voorkomt dat treinen overgangen blokkeren, wat mogelijk leidt tot deadlocks.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 28-06-2018 15:52 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
vuurtjih schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:51:
Een watertrein is toch veeel makkelijker dan kilometers waterleiding :D
Ik vind het allebei een drama. Daarom produceer ik producten die water nodig hebben, gewoon nabij water.

Cunning linguist.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik paint altijd gewoon water op de plek waar ik het nodig heb, of is dat cheaten? :+

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is cheaten, de correcte manier is overal water hebben (SeaBlock) en land aan moeten leggen :P

Over train signals: hoe ik het momenteel snap:
- Chain signals gebruik je op plaatsen waar je niet wilt dat een trein stil staat (niet stilstaan in het segment ná de signal)
bv. in het midden van kruispunten
- Gewone signals waar ze wél mogen stil staan (wel stilstaan in het segment vóór de signal)
bv. lange stukken en waar een trein gerust de boel mag ophouden

[ Voor 65% gewijzigd door Phuncz op 28-06-2018 17:39 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 55 Laatste