Bedankt, het begin is er ondertussen

. In het begin heb ik een compacte basis opgetrokken met beperkte productie capaciteit zodat ik langzaamaan kon starten met het bouwen van de hubs.
(klik voor grotere versie)
De eerste ijzerplaten-hub is net klaar (geïsoleerd drone gebied), er is wachtruimte voor 18 treinen, er zijn 10 stations om te lossen, en na elk station is er ruimte voor 1 trein om te wachten tot de seinen op groen springen. Daaronder is voor het laden van ijzer hetzelfde gedaan (18+10). Elk station heeft ruimte voor 4locs+8wagons.Aantal stack inserters: 2*10*8*2*6 = 1920 stack inserters; gezien de beperkte productiecapaciteit van mijn hoofdbasis heeft dit een aardige tijd gekost

. Overige kosten: 5100 rails, 1200 walls, 960 rode kisten, 960 blauwe kisten, 814 laser turrets, 545 powerlines en 392 roboports.
Het uitladen van de rode kisten met drones is nu nog een behoorlijke opgave, maar zodra de drones sneller vliegen en meer mee kunnen nemen verwacht ik dat dit een stuk beter gaat. In onderstaand figuur is het effect van 1 inkomende trein met 8 wagons ijzerplaten te zien.
De eerste locatie voor externe staalplaten productie is gereed, deze zit aan de zuidzijde van de basis (geïsoleerd drone-gebied). Om snel te kunnen bouwen heb ik in mijn basis een trein-station gemaakt met een trein welke 8 wagons aan bouwmateriaal aanvoert, deze trein stuur ik eerst naar de bewuste locatie waarna ik on-site de lokale outpost kan uitbouwen. In eerdere werelden liep ik met een berg bouwmateriaal heen en weer te rennen, maar dit werkt veel beter. De trein levert ook nieuwe laserturrets en ander spul voor periodiek onderhoud

.
Hierna ga ik aan de oostzijde een koper-hub maken, en daarna een rocket-fuel basis te maken in het noord-oosten (ik draai nu op 3 olie-pompen + kolen-olie). Als dat gereed is, dan komt er een chip-fabriek, petroleumfabriek, plasticfabriek, fabriek voor zwavelzuur, etc.
Er is dus nog genoeg werk te doen
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”