[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 26 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb zojuist mijn eerste rocket en satelite gelanceerd. _/-\o_
Heb er wel heeeeeeel lang over gedaan. :p

Had een trein scenario en achteraf had ik niet zo zwaar moeten investeren in defence want ik ben nooit aangevallen. Ook heb ik slechts 2 patches ijzer, koper en kool gebruikt en heb ik wel een kerncentrale gebouwd maar niet actief als vervanging van vaste brandstof turbines gebruikt.

Now what? Doorspelen om alle research te halen met de witte packs... of opnieuw beginnen...? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 06:37
Gefeliciteerd.

Persoonlijk zou ik verder spelen en alle technologie onderzoeken. Overigens heb je de witte packs daarbij niet nodig. Deze worden pas bij infinite research gebruikt. Voor het halen van de achievement voor alle science onderzocht heb je ze niet nodig.

Het voordeel van het onderzoeken van alle beschikbare technologie, is dat je ermee kan gaan spelen, het kan gaan toepassen op je huidige basis zodat je leert hoe het werkt. Deze kennis kan je dan weer gebruiken bij een volgende basis.

Mijn eerste basis, gestart in versie 0.12, heb ik nog steeds en ik speel hier nog regelmatig mee om nieuwe dingen mee te leren en alle productieprocessen verder te optimaliseren. Van veel dingen heb ik pas geleerd hoe het werkt na het lanceren van de raket. Zoals treinen, bots, circuit netwerk.

Maar doe vooral wat je zelf wilt. Je kan ook een nieuwe basis starten. Voor sommige achievements is dat ook noodzakelijk als je deze wilt halen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik heb het met een mini base gehaald... en heb op zich wel veel onderzocht maar bots en circuit nog helemaal niet gebruikt. Inderdaad maar eens wat mee gaan prutsen nu... :)

Eerst maar even 4 Prod3 modules gemaakt voor in die silo, zodat een racket wat minder resources kost.

Een raketje kost normaal 1000 van de 3 type resources?
Met 4 Prod3 modules erin ~715?

[ Voor 38% gewijzigd door Victorio op 29-03-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Hoezo worden jullie nooit aangevallen? Ik word aan de lopende band aangevallen... Heb alle settings op default staan. Hebben jullie dat aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Spoor Scenario: Grondstoffen zijn groot en ver verspreid, ter bevordering van een treinnetwerk. Bijters zullen geen nieuwe basissen maken of uitbreiden in ontgonnen gebied.

Ik heb vrij snel een flinke ronde met m'n wagen gereden om gebied te verkennen. Vervuiling bleef beperkt, ze hebben me nog niet gevonden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nederlands :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Stond al weken op de planning om te wijzigen. :O English nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Victorio op 29-03-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

RoNoS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:07:
Hoezo worden jullie nooit aangevallen? Ik word aan de lopende band aangevallen... Heb alle settings op default staan. Hebben jullie dat aangepast?
Op default liggen de resource patches veels te dicht bij elkaar, over het algemeen speel ik met de very low frequency, en dan very high richness & size.
Biters zijn op een gegeven moment meer irritant dan een uitdaging :O , dus ik zet ze tegenwoordig zelfs helemaal uit. En als je geen biters hebt, dan is pollution ook niet belangrijk, dus die schakel ik dan ook maar weer uit. O-)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
En ik heb nog wel zo mijn best gedaan op de vertaling :'(

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:23
Bart ® schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:15:
[...]

En ik heb nog wel zo mijn best gedaan op de vertaling :'(
Met de vertaling is ook niks mis. Behalve dan dat het Nederlands is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
anboni schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:25:
[...]

Met de vertaling is ook niks mis. Behalve dan dat het Nederlands is ;)
Je typt zelf nu ook Nederlands /3

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Bart ® schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:45:
[...]

Je typt zelf nu ook Nederlands /3
Klopt. Maar computers en software horen Engels tegen mij te lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
anboni schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Klopt. Maar computers en software horen Engels tegen mij te lullen :P
Klinkt wel een beetje... hoe zeg ik dat... autistisch :P ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik draai het spel ook in het Nederlands.

Ik heb hem ook wel eens een tijdje in het Engels gehad, maar ik heb al een paar keer gehad dat hij na een update terugschakelt daar de default language. Nederlands dus.

Verder is er niks mis mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Jeroen O op 29-03-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Bart ® schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:44:
[...]

_O-

Ik heb gewoon 'n bloody pleurishekel aan nederlandstalige computertermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In het Engels heb je gewoon een voordeel met het zoeken naar informatie over Factorio (of noem ik het beter Fabriekje ?), hoef je niet terug te vertalen. Sowieso is Engels als een tweede (of derde, vierde) taal te beheersen echt geen nadeel in het leven. Engelstalige games gaan er alleen maar mee helpen. Voor mij was bv. Engels tijdens mijn schooltijd een absoluut no-effort (geen-moeite :P) vak doordat ik er constant in aanraking mee kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Minder dan 5 cent per uur... Alsnog een koopje ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Gekocht voor 12,50, ik klaag niet :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is toch meestal met verslavende middelen: goedkoop aanbieden en dan de prijs doen stijgen. Cracktorio valt daar wel onder. Nu weer maanden wachten op 0.17.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Is er nog verschil of je het spel via Steam koopt of via de Factorio site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 15:52

Soggney

Zeekomkommer

@Victorio Qua prijs niet, weet ook dat hun policy is dat ze nooit meedoen met de steamsales. Ik denk enkel dat het verschil ligt bij de makers zelf, de cut van steam zal er niet afgaan via hun site ofzo.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Plus, je kunt ook een steam key krijgen als je het op hun site koopt, dus beter voor hen koop je het daar. Je betaalt hetzelfde maar zij verdienen er meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15
Vraag me af hoe lang ze die 15 man (en nog steeds hiring) aan de slag kunnen houden post-launch. Dat is altijd een beetje het gevaar van early access. Als je daar te lang in blijft hangen dan heeft je niche markt je game al gekocht en blijft er na launch te weinig over. Volgens steamspy 1.2 miljoen owners, Civilization VI doet 3 miljoen. Hoeveel zou er nog inzitten voor deze game?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Van mij mogen ze beginnen aan extra content zodra 0.17 omgaat in de 1.0 release, dan kan ik ze belonen voor al die honderden uren spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:12
Ik denk dat Civ een team van honderden heeft, vergeet niet dat ze daarnaast ook nog geïnvesteerd hebben in marketing.

daarnaast denk ik dat je met ~€ 20.000.000, 15 werknemers wel even aan de gang kan houden :)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ze hebben ook geen bijster hoge lonen daar.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thirdchoppa
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-04-2018
Bart ® schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:44:
[...]

Nee hoor bij exact hetzelfde.. ik GRUWEL van vertaalde games

Maar over Factorio.. pff moet hem ook weer oppakken maar deze game is fouter als drugs.. dit speel je niet even 5 minuten.. je zit er meteen weer dik 100 uur verslaafd aan vast :D

[ Voor 27% gewijzigd door Thirdchoppa op 04-04-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
Ik heb nu zo'n 260 uur in Factorio zitten, en zelfs al zou nu de ontwikkeling totaal stilvallen wordt dat minstens nog het dubbele. Er zijn nog zoveel scenarios die ik wil spelen, experimenteren met mods (tot nu toe enkel vanilla gespeeld) dat de lol er nog lang niet vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Er is een hele sterke fanbase inderdaad, kijk maar naar bobs mod en angles refinement.
Dit zijn complete nieuwe item sets en een compleet nieuwe manier van ore smelting

[ Voor 45% gewijzigd door Sporedd op 04-04-2018 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Thirdchoppa schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:54:
[...]

Nee hoor bij exact hetzelfde.. ik GRUWEL van vertaalde games

Maar over Factorio.. pff moet hem ook weer oppakken maar deze game is fouter als drugs.. dit speel je niet even 5 minuten.. je zit er meteen weer dik 100 uur verslaafd aan vast :D
Het is niet voor niets cracktorio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 14:24
Ik ga niet eens opzoeken hoeveel uren ik er al in heb zitten... :X

Afgelopen weekend druk geweest om een on-demand train controller te maken.. Soort van gelukt. Heb nu een hold station, waar x aantal trainen wachten. En indien me ijzer onder een bepaald niveau komt gaat er een eenmalige pulse af en vertrekken er x treinen.. Werkt redelijk.. Nu nog zo maken dat ik eventueel meerdere smelterijen aankan O-) _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door ProudElm op 04-04-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 09:33
Ik zit over de 500 uur nu, en dat voor een game die ik ooit voor 10 dollar heb gekocht. Ook pas na een uur of 400 met mods begonnen, dus nog zat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja, met mods ben je nog veel langer zoet.. Hoewel ik Bobs&Angels leuk vond, was het begin wel een beetje te.. Moet de mod seablock nog een keertje spelen.. Factorissimo2 eigenlijk ook nog een keertje druk druk druk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sporedd
Ik durf ook niet te gaan tellen, mijn steam geeft ~400 uur aan, maar goed ik speelde voor steam ook al een tijd....

Ben momenteel bezig met een grid based rail wordt:
https://sporedd.github.io/

Ik heb nu net de rail base op gele science draaiende. Nu is het doel wat rockets te lanceren en dan de tiles op basis van modules opnieuw op te bouwen.

[ Voor 28% gewijzigd door Sporedd op 04-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
sdk1985 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:59:
Vraag me af hoe lang ze die 15 man (en nog steeds hiring) aan de slag kunnen houden post-launch.
Phuncz schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:43:
Van mij mogen ze beginnen aan extra content zodra 0.17 omgaat in de 1.0 release, dan kan ik ze belonen voor al die honderden uren spelplezier.
Ik weet wel een leuk projectje voor ze: Factorio voor op de iPad. Daar zou ik zo geld voor neerleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen O op 04-04-2018 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
ProudElm schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:31:
Ik ga niet eens opzoeken hoeveel uren ik er al in heb zitten... :X

Afgelopen weekend druk geweest om een on-demand train controller te maken.. Soort van gelukt. Heb nu een hold station, waar x aantal trainen wachten. En indien me ijzer onder een bepaald niveau komt gaat er een eenmalige pulse af en vertrekken er x treinen.. Werkt redelijk.. Nu nog zo maken dat ik eventueel meerdere smelterijen aankan O-) _/-\o_
Cool, zo iets wil ik ook nog eens hebben. Kan je een screenshot ervan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
Ik zal proberen dat te onthouden vanavond.. :-)

Dit is in ieder geval me huidige base. Ik heb me proberen te houden aan de #1 regel. je hebt nooit genoeg ruimte.. Smelters in het begin erg ruim opgezet voor me gevoel.. Nu is het onderhand allemaal te krap geworden 8)7
http://factorio.vande-sande.nl/

Zit op het punt dat ik of moet stoppen, of moet overgaan naar mega-base. Twijfel nog een beetje, altijd lastig punt dit.. :) Maar wel leuk!

Oh ja, @Bobbje als het goed is moet je hier die train holder kunnen zien. Alleen de smarts daarvan staan weer hier.

Alleen werkt rond scollen niet zo lekker helaas |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
ProudElm schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:20:
Als je de index.html even aanpast naar:

op regel 22 wordt google maps ingeladen, hier moet je &v=3.3 toevoegen aan de url.
wordt dus zo iets als:
<script type="text/javascript" src="https://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=%KEY%&v=3.3"></script>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ah thanx! Dat werkte inderdaad! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
ProudElm schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:20:
Ik zal proberen dat te onthouden vanavond.. :-)

Dit is in ieder geval me huidige base. Ik heb me proberen te houden aan de #1 regel. je hebt nooit genoeg ruimte.. Smelters in het begin erg ruim opgezet voor me gevoel.. Nu is het onderhand allemaal te krap geworden 8)7
http://factorio.vande-sande.nl/

Zit op het punt dat ik of moet stoppen, of moet overgaan naar mega-base. Twijfel nog een beetje, altijd lastig punt dit.. :) Maar wel leuk!

Oh ja, @Bobbje als het goed is moet je hier die train holder kunnen zien. Alleen de smarts daarvan staan weer hier.

Haha ken 't, zie hier mijn eerste poging megabase-iets. Maar inmiddels een aantal plekken gevonden waar de treinen krap lopen (zelfs na 't aanleggen van wat omleidingen), en tot het besef gekomen dat als je ores op 1 plek smelten echt niet handig is.
Blijf hier nog even mee aanklooien en wat dingen uitproberen, tot 'k aan een echte railworld ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Wooohooo, MK2 armor met 6x Exoskeleton. Dat stapt lekker snel door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

ShitHappens schreef op donderdag 5 april 2018 @ 21:04:
[...]

Haha ken 't, zie hier mijn eerste poging megabase-iets. Maar inmiddels een aantal plekken gevonden waar de treinen krap lopen (zelfs na 't aanleggen van wat omleidingen), en tot het besef gekomen dat als je ores op 1 plek smelten echt niet handig is.
Blijf hier nog even mee aanklooien en wat dingen uitproberen, tot 'k aan een echte railworld ga beginnen.
best gaaf zon rondscrollmap. hoe maak je die ?
maareh groene modules in miners :? thats a new one ;)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 07-04-2018 11:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Is gedaan met deze mod: https://mods.factorio.com/mod/FactorioMaps - maakt in-game screenshots van de hele map, doet daar een Google Maps laagje overheen. Je houdt dan een HTML bestand en een map afbeeldingen over, die je ergens kunt hosten.
Maar ik heb nergens groene modules in zitten (60 nuclear centrales ftw), of bedoel je daarmee de map van @ProudElm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik heb inderdaad groenen lvl 1 in al mijn mijnen.. scheelt 80% stroom en vervuiling! Mega ideaal :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 09:33
Ook maar is die factoriomaps mod erop zetten. Leuk zo'n overzicht.

De "GoT" server is overigens offline gezien er niemand meer op speelde. Mag ook uit de startpost gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
Dit weekend nog wat kunnen spelen.
Vooral tevreden over mijn plastic setup deze compressed ~2 blue belts met plastic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sVbbzR1U9jpVeXaaHx3X5qtQ/full.png
Check vooral ook mijn prive jet :9

Blueprint is niet helemaal netjes maar toch maar toegevoegd.
code:
1
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

Daarnaast nog veel gedaan aan de algehele map. Een map export draaien duurt nogal lang dus als iemand die wil zien moet hij er maar even naar vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sporedd schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:59:
Dit weekend nog wat kunnen spelen.
Vooral tevreden over mijn plastic setup deze compressed ~2 blue belts met plastic:

[afbeelding]
Check vooral ook mijn prive jet :9

Blueprint is niet helemaal netjes maar toch maar toegevoegd.
Waarom die rode inserters ?
Lijken niet nodig te zijn, en zijn dacht ik ook veel te traag voor optimal verbruik ?
(al kan het zijn dat ze zonder speedbeacons wel snel genoeg zijn)

Cool vliegertje inderdaad :P

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 09-04-2018 17:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Rode inserters voor coal in plastic gaat best, vooral als 'ie een stack bonus heeft. Anders krijg je 't ook echt niet zo compact gebouwd. En tjsa, je moet dan toch over die pijpen heen komen he :p

Kan op zich nog wel anders, dan krijg je grapjes als deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g8i4ORol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je 1 blokje ertussen laat en met underground pipes werkt dan kun je er net mooi een inserter tussen frutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ShitHappens schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:44:
Rode inserters voor coal in plastic gaat best, vooral als 'ie een stack bonus heeft. Anders krijg je 't ook echt niet zo compact gebouwd. En tjsa, je moet dan toch over die pijpen heen komen he :p

Kan op zich nog wel anders, dan krijg je grapjes als deze:
[afbeelding]
ah wacht, hij moet het over de buisjes heentillen :)
Maar het kan compacter hoor :P mijn opstelling
(en als je het niet erg vind er redelijk wat undergrounds tegenaan te gooien, kunnen de plants ook nog tegen elkaar aan staan. Maar op deze manier gooien 4 plants al een blauwe belt vol...

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/913543707647519383/68B9CD5A86A36BCAFA596AED174E4995C8C616CA/

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 09-04-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Dank je wel voor het posten @heuveltje, dat wilde ik ook gaan posten, scheelt mij weer werk :P Ik zet ze inderdaad strak tegen elkaar aan met 8 beacons per chemical plant.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
heuveltje schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:15:
[...]

ah wacht, hij moet het over de buisjes heentillen :)
Maar het kan compacter hoor :P mijn opstelling
(en als je het niet erg vind er redelijk wat undergrounds tegenaan te gooien, kunnen de plants ook nog tegen elkaar aan staan. Maar op deze manier gooien 4 plants al een blauwe belt vol...

[afbeelding]
De helft van mijn setup was nog van early game, nota bene de 2e keer dat ik olie heb opgezet :p Elders gaat 't vol gas met robots, waar zo te zien nog meer beacons bij kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wagenveld schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:52:
Als je 1 blokje ertussen laat en met underground pipes werkt dan kun je er net mooi een inserter tussen frutselen.
Ik doe de underground pipe altijd direct aan de in- of uitvoer, en dan verbind ik 'm met een lang stuk dwarsliggend pijp verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hmm tjah misschien is het gebruik van beacons niet verkeerd nee :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/I0lXhkQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c4GXkjZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HBaWDao.jpg

Binnenkort maar eens production-modules in die installaties stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Drumatiko Je verhouding sulfur:sulfuric-acid is well een beetje scheef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:42:
@Drumatiko Je verhouding sulfur:sulfuric-acid is well een beetje scheef ;)
Uberhaubt, wat moet je met zoveel sulfur acid :?
Ik meen dat ik er 10 ofzo heb voor een belt aan batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik moet toegeven dat ik de vraag naar acid een beetje heb overschat (en de ratio uit gemak een 'beetje' scheef is :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Holy crap dat is veel zwavel(zuur) ja :+ Daar kun je echt heeeeeeel veel batterijen en blauwe chips van maken, en uranium minen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol ja. Voor 10k science per minuut zonder modules heb je al genoeg aan 104x sulfur chem plants en 42x acid chem plants. Jij hebt er resp. 108 en 84 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Heeft er toevallig iemand een leuke setup om van raw materials Satellite's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Hoe raw wil je 't hebben? Met de rocketproductie heb je nagenoeg alles in de buurt, dus 1 assembler er tussen proppen lukt dan nog wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Drumatiko schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:15:
Ik moet toegeven dat ik de vraag naar acid een beetje heb overschat (en de ratio uit gemak een 'beetje' scheef is :P ).
Het ziet er wel indrukwekkend uit :P
ShitHappens schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:31:
Hoe raw wil je 't hebben? Met de rocketproductie heb je nagenoeg alles in de buurt, dus 1 assembler er tussen proppen lukt dan nog wel :p
Er moeten ook veel accumulators en solarpanels in, die wijken nogal af.
Maar geen idee, dat is het enige in mij basis wat gemaakt word met botjes :)
Dus dan boeit het ook niet wat er in gaat ;P

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 09-04-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ik ben bezig om me fabriek weer uit te breiden.. Morgen avond maar eens kijken hoe en wat ik allemaal moet doen om 1 bluebelt van blauwe chips te maken :-) Gaat me vast hoofdpijn opleveren hoeveel extra blue belts groene me dit gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
20x zoveel zonder prod modules ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja.. gelukkig wel full prod.. Dus 40% minder.. maar dan nog hé.. Dat wordt een leuke uitdaging of we dit nog kunnen bootstrappen of dan toch maar de stap maken naar mega ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:26:
ja.. gelukkig wel full prod.. Dus 40% minder.. maar dan nog hé.. Dat wordt een leuke uitdaging of we dit nog kunnen bootstrappen of dan toch maar de stap maken naar mega ;-)
Erm 1 lijn blauw vanaf rauw dan zit je echt wel in de mega range :P

Ik zit nog steeds op 800Spm , enigzins frusterend hoe groot en omslachtig alles word als je het alleen met belts wilt doen :P

Vanavond een nieuwe ijzersmelter maken, maar eigenlijk zijn er echt te weinig resources op deze map :(

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 11-04-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
true O-)

Alleen voelt dat in deze save nog niet. Vorige was 1,2KSPM.. hier nog niet in de buurt (o.a. nu door gebrek aan die blauwe rakkers dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
Na twee jaar heb ik deze game gister morgen, had toch niks te doen, maar weer eens opgepakt. Inmiddels geeft mijn steampage aan dat ik de laatste twee weken 16 uur gespeeld heb...... Koste me overigens een behoorlijke tijd dat ik doorkwam dat stroom in stroomcentrales nu opgewekt worden met stoom i.p.v. warm water.

Pfff, zelfde effect dus als ik heb met Civ. Nog één band maken; Nog even dit op elkaar aansluiten; nog heel even een uitbreiding maken.

Maar merk toch dat er veel verandert is ten aanzien van vroeger.

- Logistiek netwerk was destijd beetje overbodig, maar nu heb ik het idee dat je niet meer zonder kan. Klopt dat? Ik heb me hier ook nooit in verdiept eigenlijk.
- Na 16 uur spelen begin ik toch moeite te krijgen met de creepers die rondlopen. Ik heb mijn turrents al voorzien van armored piercers ammo, maar is de enige volgende stap upgraden naar lasers?
- Een klein gedeelte van de game gaat me helemaal over het hoofd. Circuits etc. Ik heb echt geen idee waar ik dit voor zou gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja, erg verslavend.. ;)

- Je kan zonder hoor, alleen met bots is het allemaal makkelijker soms.. Hoewel die hun eigen uitdagingen hebben. Ik zelf speel liever met. Vooral voor zelf bevoorrading ideaal :) En tja, wie kan er ooit zonder construction bots :)
- Hoe zit je met je vervuiling? Ook hier geld, de beste verdediging is de aanval! Alle nesten verwijderen die onder je vervuiling zit zal heel veel schelen! :)
- Daar ben ik sinds kort pas echt fanatiek mee bezig maar gaat me vaak nog boven de pet. Is gelukkig ook niet nodig om te kunnen spelen. Hoewel het wel makkelijk is bv in je oliebase. Om daar de verschillende producten netjes in orde te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Ik heb dit weekend, na 70 uur spelen, eindelijk een raket gelanceerd. (Eigenlijk de tweede al, de eerste keer was ik zo enthousiast, dat ik er nog geen satelliet in had zitten.)
Ik heb het geheel zonder robots gedaan, was prima te doen. Geen bijzondere chests dus ook. Was net van plan om blauwe belts te maken en alles upgraden naar level 3 assembly machines, maar was al zo ver met de science dat ik dat niet heb gedaan uiteindelijk. Ook geen enkele module in een machine gestopt, alleen de modules gemaakt die nodig waren voor de science. Had wel net Kovarex afgerond en was van plan m'n ene reactor uit te breiden naar 4 met alle bijhorende boilers en turbines, maar dus ook nog niet klaar mee.
Heb het wel op peacefull gespeeld, aangezien ik een eerdere poging al direct omringt was en bij alles wat ik deed en elke kant die ik op wilde gek werd van alle vijanden.
Dus het is prima mogelijk om zonder logistieke netwerken te spelen.

Nieuwe uitdaging wordt een treinwereld denk. Maar dan wel met robots, nieuwe uitdaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

De prijsaanpassing is ook doorgevoerd op Steam: nu €25. Dat valt mij mee, dacht dat het naar €30 ging. Op de officiële pagina staat nu nog wel de oude prijs. Dus als iemand nog een slag wil slaan... de nieuwe prijs, $30

@RoNoS
Railworld samen met deze exchange string vind ik erg fijn spelen. Weinig last van Biters en veel ruimte om te bouwen. De oil is vrij ver weg, daarvoor moet er wel een train komen. :+
Zorian schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:07:
Hij is vast al eens gepost, maar just to be sure.
Dit is een map exchange string die een geniale startlocatie geeft. Lekker veel resources.

>>>AAAMAB0AAAADAwYAAAAEAAAAY29hbAMFBAoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUECQAAAGNydWRlLW9pbAMFBAoAAABlbmVteS1iYXNlAwMCCAAAAGl
yb24tb3JlAwUEBQAAAHN0b25lAwUEA+1giCc/AAAGjgAAAAAAAAAAAA
ADALvnVyI=<<<

[ Voor 58% gewijzigd door Tripple20 op 16-04-2018 22:06 . Reden: Prijs aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Wat hebben jullie zitten in je MK2 power armor?
Uiteraard is er een verschil wat je binnen je base draagt, en wat je (qua defence) draagt tijdens het uitroeien van nests.

Base armor:
- 6x Exoskeleton (281% speed) :9
- 1x Fusion reactor
- 1x MK2 Battery
- 1x MK2 Roboport
- 1x Nightvision
- ?

Defence armor:
- 8x MK2 Shield :9
- 3x Fusion reactor
- 2x MK2 Battery
- 2x Exoskeleton
- 1x Nightvision
- ?
(Of gebruiken jullie defence laser/discharge/bots?)

[ Voor 18% gewijzigd door Victorio op 19-04-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
Hier mijn huidige setup..

Voor normale base building:
Bot

Voor in de tank:
War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Victorio schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:25:
Wat hebben jullie zitten in je MK2 power armor?
Uiteraard is er een verschil wat je binnen je base draagt, en wat je (qua defence) draagt tijdens het uitroeien van nests.

Base armor:
- 6x Exoskeleton (281% speed) :9
- 1x Fusion reactor
- 1x MK2 Battery
- 1x MK2 Roboport
- 1x Nightvision
- ?
1 roboport maar? Gaat me veel te traag allemaal. Minstens 3 bij het bouwen, liefst nog meer.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bart ® schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:33:
[...]

1 roboport maar? Gaat me veel te traag allemaal. Minstens 3 bij het bouwen, liefst nog meer.
Ik draag eigenlijk hetzelfde armor voor base uitroeien ;)
gewoon een rocketlauncher,flink wat nuclear missiles, en dan hard rennen.
dan komt alles goed :P

overigens een tip voor mensen met 6 robo legs :progressive running mod.
Dit zorg dat je de eerste 1/2 seconde niet op volle snelheid rent.
Zeer handig als je alleen een blokje wil opschuiven, zonder op de volgende belt te stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
heuveltje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:27:
[...]
overigens een tip voor mensen met 6 robo legs :progressive running mod.
Dit zorg dat je de eerste 1/2 seconde niet op volle snelheid rent.
Zeer handig als je alleen een blokje wil opschuiven, zonder op de volgende belt te stoppen :)
Dat mogen ze van mij wel standaard inbouwen. Of een toetscombi waarmee je langzaam loopt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
Ik klik weleens links op m'n armor en door m'n volle inventory ligt dan van alles op straat. Beginnersfout of hebben meer mensen daar nog steeds last van?
En ik heb echt geen goede inventory indeling of iets. Ik zit altijd helemaal vol. Mensen daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja, de auto trash functie gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
autotrasch gebruiken inderdaad..
En verder kun je in 0.16 ook je filters in je inventory gebruiken. Zo heb ik altijd 3 vakjes voor me construction bots gezet. Dan kunnen die altijd terug naar binnen ook al zit ik vol :)
(Niet als ze nog iets mee terug nemen natuurlijk helaas)

Dus in het wild tref je bij mij meestal veel passive provider chest aan, die knipperen lekker fel op en dan oh ja, daar ligt nog troep.. :P Even meenemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:56:
autotrasch gebruiken inderdaad..
En verder kun je in 0.16 ook je filters in je inventory gebruiken. Zo heb ik altijd 3 vakjes voor me construction bots gezet. Dan kunnen die altijd terug naar binnen ook al zit ik vol :)
(Niet als ze nog iets mee terug nemen natuurlijk helaas)
Hmm, das eigenlijk geen slecht plan.
Moet ik ook eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja is ideaal..

in het begin had ik ook zaken die ik veel gebruikte maar zo gedaan, dan zoek je je niet zo in het rondte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ProudElm schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:00:
ja is ideaal..

in het begin had ik ook zaken die ik veel gebruikte maar zo gedaan, dan zoek je je niet zo in het rondte :-)
Je hebt ook autosort inventory in de opties zitten, wist je dat al ?
Dan zet hij altijd alles in dezelfde volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Autosort en autotrash houden je inventory inderdaad clean. Ik zorg bijvoorbeeld altijd dat ik minimaal 300 bandjes in mijn voorraad heb, daaronder komen mijn drones weer aangevlogen met nieuwe voorraad. Maar boven de 400 komen mijn drones ze weer verwijderen. En dat ook voor bijvoorbeeld smelters en fabriekjes. Ik heb zo nooit te weinig maar ook nooit te veel spullen.

En ook filters instellen op je toolbelt met middelste muisknop. Dan heb je ook weer meer overzicht.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Toolbar heb ik altijd netjes in orde.. bij bij begint mid-game altijd echt goed als ik dat netjes in orde maak.. hihi :-)
Autosort staat default aan toch? Alles staat in ieder geval wel altijd in de zelfde volgorde, maar ja, soms blijf je zoeken :-)

Auto trash en auto supply staan uiteraard altijd aan en pas ik aan daar waar nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ProudElm schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:45:
Autosort staat default aan toch?
Dacht het wel ja :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, ik wil standaard altijd gewoon teveel meenemen. Ik vind de inventory size van de Power Armor Mk2 bij lange na niet voldoende, en heb dan ook een mod die mij een *veel* grotere invenory geeft. Maar ja, het is net als met bergruimte in je huis. Als je er meer van hebt zorg je alleen maar dat je meer zooi opslaat :P

Wat ik vooral irritant vind is dat het item wat je in je hand hebt verdwijnt uit je inventory. Als je dan volloopt door shit die bots brengen (zoals wood bij ontbossing door bots, of het deconstructen van een stuk factory) en je hebt nog iets in je hand, dan kun je dat niet meer deselecteren. Dat is dan vaak een stapel kistjes. Want: inventory vol, bots zitten te wachten om je meuk te brengen, je selecteert een stapel kistjes, het vrijgekomen slot wordt meteen opgevuld met meuk en dan zul je al die 50 kistjes dus ook neer moeten zetten voordat je meuk ernaartoe kan verplaatsen :/.

Het filter lost dit probleem idd op, want dat zorgt dat dat slot voor kistjes niet meer gebruikt kan worden voor andere dingen, maar het blijft behelpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben na de GoT multiplayer game begonnen aan full Bob's en recent begonnen met bots te voorzien. Hoelang ik op de map bezig ben weet ik niet precies, een groot deel heb ik aan Gamespeed 5 gedaan, momenteel Gamespeed 3. De teller staat op 350 uren, dus het zal ergens boven de 70 uren zijn. De map is gegenereerd met RSO met Railworld settings en met een deel infinite ores per patch (de diepere kleuren). Tijd voor wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1wmMYGw.jpg

De map met veel diagonale rails door de hoeveelheid water. Veel kennis en blueprints van de rails zijn van @MatHack (bedankt daarvoor !)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H94RWFG.png

De main base uitvergroot. Steel Plate production is off-site trouwens. Main bus zoveel mogelijk maar met Bob's is het zonder bots moeilijk niet in spaghetti te eindigen. Maar het maakt het wel leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Amtz3Ye.jpg

Links zie je een deel van de liquid processing, rechts zie je een deel van Science 3 (blauwe Science) en boven Science 1 en 2 met de main bus erlangs. Ik zie dat de refineries links-onder zonder stroom staan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Hopelijk gaat steam het een beetje trekken om via steam te streamen ( :?) naar me laptop op me vakantie vanaf me pc thuis... Zou in theorie moeten kunnen.. :)

Dan kan ik lekker door bouwen aan me basis.. Anders wellicht maar tijdelijk een vakantie save spelen :P Iets met de mods platform ofzo, blijft alles klein en kan die oude lapdoos het een beetje trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:10
even paar vragen tussen door. Inmiddels ben ik na 60 uur speeltijd een liefde haat relatie aan het krijgen met Factorio. In het begin had ik namelijk het idee dat alles lekker vorderde, maar nu begint de game toch wel complex te worden. Met namelijk het op het juiste plek krijgen van resources is soms lastig. Komt hoogst waarschijnlijk ook omdat ik alles te veel op elkaar aan het bouwen ben, maar voor mijn gevoel had ik alles heel breed opgezet.

enige waar ik nog tegen aanloop is de werking van de oil refinery. Ik werk met silo's, maar ik merk toch dat my light en heavy oil volledig vol zijn, maar gas altijd op is. Klopt het dat er geen gas meer geproduceerd wordt als de silo's van de oil vol zitten?

Na de tips hierboven mbt bugs/creepers kan ik prima leven. Ik ruim alle nesten op met mijn overpowerde tank. Moet ik hier nog ergens in opletten? Ik merk wel dat de beesten sterker worden en groter. Is er een moment in de game dat dit probleem gaat worden? Ik zou het frustrerend vinden dat de ik 70 uur in de game zit en mijn hele basis wordt gesloopt doordat de bugs te sterk worden. Op dit moment spam ik overal turrets neer en één groep wordt ver buiten de base al kapot gemaakt doordat er 4 turrets op schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
grote_oever schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:45:
even paar vragen tussen door. Inmiddels ben ik na 60 uur speeltijd een liefde haat relatie aan het krijgen met Factorio. In het begin had ik namelijk het idee dat alles lekker vorderde, maar nu begint de game toch wel complex te worden. Met namelijk het op het juiste plek krijgen van resources is soms lastig. Komt hoogst waarschijnlijk ook omdat ik alles te veel op elkaar aan het bouwen ben, maar voor mijn gevoel had ik alles heel breed opgezet.
Da's altijd de eerste fout, als je denkt dat je dingen breed aan het opzetten bent, ga altijd tenminste twee keer zo breed :P
enige waar ik nog tegen aanloop is de werking van de oil refinery. Ik werk met silo's, maar ik merk toch dat my light en heavy oil volledig vol zijn, maar gas altijd op is. Klopt het dat er geen gas meer geproduceerd wordt als de silo's van de oil vol zitten?
Klopt. Als je advanced refinery research doet, krijg je een refining recept met andere verhoudingen. Op dat moment unlock je ook meteen cracking recepten, waarmee je heavy->light en light->petrol kunt cracken.
Na de tips hierboven mbt bugs/creepers kan ik prima leven. Ik ruim alle nesten op met mijn overpowerde tank. Moet ik hier nog ergens in opletten? Ik merk wel dat de beesten sterker worden en groter. Is er een moment in de game dat dit probleem gaat worden? Ik zou het frustrerend vinden dat de ik 70 uur in de game zit en mijn hele basis wordt gesloopt doordat de bugs te sterk worden. Op dit moment spam ik overal turrets neer en één groep wordt ver buiten de base al kapot gemaakt doordat er 4 turrets op schieten.
Je moet het wel bijhouden, maar de biters worden in mijn ervaring noooit zo sterk dat ze een correct verdedigde basis overhoop lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 16:34

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Het 'bijhouden' van biters als enemy-expansion aanstaat, kan erg makkelijk gedaan worden als je gebruikt maakt van artillery + remote. (remote begint met x3 range)
Paar klikjes en klaar :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

grote_oever schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:45:
Op een bepaald moment moet je gewoon de savegame laten voor wat het is en opnieuw beginnen met de kennis opgedaan uit de vorige game. Of gewoon een tweede basis starten elders op de eerste savegame maar als de biters ver geëvolueerd zijn is dat niet altijd makkelijk. Daarmee ook eens leuk gewoon de game op Peaceful zetten (dan vallen ze je pas aan als je hun groepje aanvalt) gecombineerd met minder frequente biters zodat je op een bepaald moment niet de hele map volgestrooid hebt en het een sleur wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11

Oxigeon

En zo is dat!

Hier heb ik ook altijd het probleem dat ik te dicht op elkaar aan het bouwen ben. En dan denk ik altijd, ik moet maar overnieuw starten en heb hier dan vrijwel geen zin in en dan leg ik de game weer voor een X tijd aan de kant.

Probleem bij mij is dat de resources altijd op raken. Dan doe ik bv een mod downloaden die dat zou moeten verhelpen... Bv Bobs infite ore en dan gebeurd er niks en gaan ze alsnog op. Geen idee hoezo ik dat gewoon niet werkend krijg. Of is er een bovenliggende mod die ik dan ook weer moet hebben hiervoor?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Resources raken niet op als je map onbeperkt is qua formaat. Gewoon een nieuwe orepatch zoeken als ie leeg is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 16:47
.oisyn schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:51:
Wat ik vooral irritant vind is dat het item wat je in je hand hebt verdwijnt uit je inventory. Als je dan volloopt door shit die bots brengen (zoals wood bij ontbossing door bots, of het deconstructen van een stuk factory) en je hebt nog iets in je hand, dan kun je dat niet meer deselecteren. Dat is dan vaak een stapel kistjes. Want: inventory vol, bots zitten te wachten om je meuk te brengen, je selecteert een stapel kistjes, het vrijgekomen slot wordt meteen opgevuld met meuk en dan zul je al die 50 kistjes dus ook neer moeten zetten voordat je meuk ernaartoe kan verplaatsen :/.
Zet dan 1 kistje neer en stop daar de overige 49 in, scheelt een hoop neerzetten. Of beter, stop de meuk van de bots erin, neem wat afstand en gooi er een handgranaat op. >:) Op die manier dump ik ook altijd alle instances van blueprints die blijven ophopen.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppx17 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:53:
[...]

Zet dan 1 kistje neer en stop daar de overige 49 in
Ja, en dan pakt ie automatisch het volgende stapeltje en is er weer een slot vrij die wordt gevuld door wachtende construction bots. En dan ga je ctrl-click spammen, waardoor zodra al je kistjes op zijn hij alle contents van het kistje weer oppakt, voor zover je daar dan ruimte voor hebt :P

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 16:47
.oisyn schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:03:
[...]

Ja, en dan pakt ie automatisch het volgende stapeltje en is er weer een slot vrij die wordt gevuld door wachtende construction bots ;)
Zeker waar. :P Dat is dus meestal het moment dat al het afval er ook gelijk in gedumpt word.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11

Oxigeon

En zo is dat!

Bart ® schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:43:
Resources raken niet op als je map onbeperkt is qua formaat. Gewoon een nieuwe orepatch zoeken als ie leeg is :).
Ow, ik dacht dat juist een bepaald gebied infite was. Maar er spawnt dus gewoon op een andere plaats nieuwe ore?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1 ... 26 ... 55 Laatste