[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 25 ... 55 Laatste
Acties:

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 09:21
MatHack schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Heb je een idee hoelaat je dat vandaag gaat doen? Ik vind het namelijk vooral leuk om vanaf het begin mee te helpen met een map :)
Ga hier nu mee beginnen. De oude map staat zo te zien al in het topic dus dat is mooi. Zal laten weten als ie weer draait.

Done:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door NL-RaVeR op 04-02-2018 15:10 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ondertussen hebben we weer een mooie red-belt main bus en olie is ook aangesloten, het gaat alweer vlot vooruit !

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ja, dat ging zeker lekker gistermiddag/avond, vanavond maar weer eens lekker verder bouwen

There's no place like 127.0.0.1

• BranderoS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-11 20:40
Een prima start gemaakt! Het ging vrij snel, nog even en een no spoon run zou zelfs mogelijk zijn voor de mensen die het nodig hebben :p.

Vanavond kan ik hoogstwaarschijnlijk niet, maar neem aan het eind van de avond nog wel even een kijkje..

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-10 19:12
Hey,

Ik wil me hier even voorstellen.
Normaal hang ik in het Path of Exile topic of misschien wat mensen die mij nog kennen van Diablo 3 (pre-expansion)
Anyway, naast arpg's speel ik ook graag builders en tycoon games.
Vorig jaar heb ik factorio opgepikt en hier 100e uren ingestoken maar nog geen rakket afgeschoten.
Na de eerste map op default settings na 1 avond opnieuw begonnen om alles anders te doen.
De tweede map op expensive gezet en heerlijk zitten bouwen. Maar met de doelstelling een noemenswaardige spm/rpm base te bouwen.
Ik bouw niets bot based, want ik vind bots lame behalve voor construction en t aanvullen van mijn inventory ^^
Met als gevolg dat mijn pc de map niet meer aan en besloot ik te wachten op 0.16 ivm de belt improvements.

Van de week ben ik weer voorzichtig aan een nieuwe base begonnen. Leek me leuker dan verder gaan met mijn oude.
Dus ik kom hier een beetje lurken en wat setups bekijken/showen etc.
Misschien loop ik eens een rondje in jullie multiplayer map als dat mag?

En meteen een vraagje, is er ook een Discord groep waar jullie wat rondhangen tijdens t bouwen?

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Marcvz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:13:
Dus ik kom hier een beetje lurken en wat setups bekijken/showen etc.
Misschien loop ik eens een rondje in jullie multiplayer map als dat mag?
Natuurlijk mag je komen kijken, en zelfs helpen meebouwen hoor.
Tips vragen mag ook, het legt zelfs beter uit als je kunt voordoen/bouwen als je samen in één game zit ;)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kom er zeker bij, we leren er allemaal wel iets op de server :)

• NL-RaVeR
Er is inderdaad een mooie start gemaakt! Ik zal helaas de komende 1,5 week geen tijd hebben. Erg druk met werk en komende week zit ik voor zaken in Zweden (ook geen straf overigens :+ ).

Mochten er problemen zijn met de server, laat het dan even weten via een DM dan zal ik een momentje zoeken om er naar te kijken. In ieder geval veel plezier op de server en ik ben erg benieuwd hoe het er over 1,5 week uit zal zien :D

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De base begint zeker mooi te worden, bijna zo ver dat we de rocketbuilds kunnen doen.

@NL-RaVeR Prima, veel plezier in Zweden :D

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-12 18:50

The Chosen One

Zie signature!

Kun je je savegame(s) vanaf de experimental gewoon meenemen naar de stable?

Heb zin om een nieuwe wereld te starten en er echt wat van te maken (voor mij dan ;p) en met de nieuwe map generation stuff is 0.16 natuurlijk wel handig om gelijk te doen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Vanavond weer lekker met @BranderoS op de MP server gespeeld. Tevens kwamen een paar andere mensen even een kijkje nemen naar de status van de base. (y) Ik heb het solarfield flink moeten uitbreiden, omdat ik redelijk wat speed modules had gebruikt :$
The Chosen One schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:21:
Kun je je savegame(s) vanaf de experimental gewoon meenemen naar de stable?

Heb zin om een nieuwe wereld te starten en er echt wat van te maken (voor mij dan ;p) en met de nieuwe map generation stuff is 0.16 natuurlijk wel handig om gelijk te doen.
Ja, dat kan, als de experimental build lang genoeg stabiel is wordt dat namelijk vanzelf stabiel, dus het is meer een label om aan te geven hoeveel bugs er (mogelijk) in de game zitten. Bij experimental heb je meer kans op bugs, maar na de eerste 1-2 weken na een major relase (bijv:. 0.15, 0.16) zijn de ergste bugs er meestal uit en speelt iedereen de experimental builds.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ondertussen is de nieuwe server goed op weg:

- de 2x 4-lane main bus volstaat niet meer, momenteel hebben we een 4x 8-lane (ja, 32 lanes) voorzien en zijn bezig deze aan te sluiten
- de bedoeling is alles off-site te smelten en te fabriceren wat op de belt komt, waaronder de 8 iron plates, 8 copper plates, steel, stone brick, circuits, plastic
- nuclear reactors zijn uitgebreid en binnenkort nog meer, momenteel leveren ze ongeveer 3.0GW
- Mining Productivity 29 is momenteel bezig, net geen 50 rockets de ruimte in geknald
- veel interessante blueprints te vinden onder MatHack's collectie ! Als je het niet snapt (zoals ik), even vragen voor advies is geen probleem !

Kom gerust eens een kijkje nemen !

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
Na een lange game, waarin ik geen eens een raket de ruimte in geschoten heb, eindelijk de 20m circuitjes gemaakt en daardoor nu alle achievements! Best moeilijk als je nooit voor een megabase bent gegaan. Dit was volgens mij de eerste keer dat ik flink van beacons gebruik heb gemaakt...
Kan ik eindelijk, na een maand of twee, weer andere games spelen xD

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Toch altijd mooi wat sommige mensen weer bouwen: https://www.reddit.com/r/..._spm_main_bus_experiment/
Massive belt-based base, geweldig <3

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@MatHack Indrukwekkend zeg, die iron toevoer zet het echt in perspectief :P

ps. Deze mod is echt enorm handig als je geen zin hebt om later zelf alle belts te upgraden.

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Ondertussen op Factorio met @ShitHappens...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hFBJra1l.jpg

Meneer besluit met volle vaart door 19 treinen heen te rammen, toen zei de game toedeloe. :')

[ Voor 25% gewijzigd door Zorian op 15-02-2018 20:39 ]

• Drum
  • Niet online
Whoops, dat komt zeker door de crash van je treinen?

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Eeh yeah, ik reed rond in m'n veel te zware overpowered trein, onderweg door een stuk of 19 heen gereden, tot de game crashte :p

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

ShitHappens schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:41:
Eeh yeah, ik reed rond in m'n veel te zware overpowered trein, onderweg door een stuk of 19 heen gereden, tot de game crashte :p
De game ging uiteindelijk echt kapot op het feit dat ik sneaky rails zat te ninja-deleten. :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

0.16.25 is uit.
Inserters and belt sideloading can now squash item on belt even when the gap isn't big enough. The squashed gap is extended to normal size once the front of the belt starts to move again. This means, that inserter rows and side loading can produce fully compressed belts without the usage of splitters.
_o_

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Yay *O* Geen rare trucs meer zoals belts halverwege afsplitsen en later weer splitter-mergen 8)7

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
en toch hadden dat soort trucks ook wel hun charme, maar dit is hoe dan ook meer player-friendly

• NL-RaVeR
Inmiddels weer terug uit Zweden, maar deze week nog niet echt tijd. Ik ga aankomend weekend weer is een kijkje nemen in de server en zal dan ook meteen de update naar 0.16.25 gaan uitvoeren. Laatste keer dat ik in de server was, had ik net de olie aangelegd. Ik vermoed dat we nu een stapje verder zijn :+

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Klein beetje verder maar O-) We zijn al bijna bij Mining Productivity 100 en kunnen bijna aan de nieuwe base beginnen te bouwen...

• FraxleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 15:27

FraxleNL

PSN: FraxleHD

Het spel best een tijd links laten liggen nadat ik een periode veel heb gespeeld. Zie inmiddels dat er veel updates zijn geweest en heb zin om actief mee te spelen met/bij een community. Zoekt deze community nog een (actieve) speler erbij?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat mag zeker ! Zie deze post voor meer info over de server waar we met een aantal mensen regelmatig werken aan een heuse megabase: NL-RaVeR in "\[PC/Mac/Linux] Factorio"

Er is best veel veranderd als je van 0.15 of eerder komt, maar stel gerust vragen als er iets niet duidelijk is. Zelf zal ik er dit weekend niet geraken vrees ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 24-02-2018 21:03 ]

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Gezien mijn nick, die ik al erg lang heb, moest ik dit spel natuurlijk spelen. :+

Ben gelijk fan en nog druk met de basics. :9

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:16
Victorio schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:03:
Gezien mijn nick, die ik al erg lang heb, moest ik dit spel natuurlijk spelen. :+

Ben gelijk fan en nog druk met de basics. :9
Welkom, succes met het indelen van je vrije tijd de komende weken ;)

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:45
Zijn beginners ook toegelaten op de server? :). Heb het spel net een week, snap de basics ondertussen maar lijkt me fijner te spelen met meer dan alleen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Iedereen is toegelaten maar ik denk dat je verloren gaat lopen in een map waar ervaren mensen al wat tijd in hebben gestoken. Zelf heb ik meer dan 650 uur in Factorio zitten en ik heb vandaag bijvoorbeeld al heel wat extra zaken bijgeleerd waar ik niet van snapte waarom het (niet) werkte...

Mijn advies is oftewel iemand te zoeken die op hetzelfde niveau als jou is qua ervaring, daar heb je veel meer aan.

• Powerblast
Phuncz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:11:
Iedereen is toegelaten maar ik denk dat je verloren gaat lopen in een map waar ervaren mensen al wat tijd in hebben gestoken. Zelf heb ik meer dan 650 uur in Factorio zitten en ik heb vandaag bijvoorbeeld al heel wat extra zaken bijgeleerd waar ik niet van snapte waarom het (niet) werkte...

Mijn advies is oftewel iemand te zoeken die op hetzelfde niveau als jou is qua ervaring, daar heb je veel meer aan.
Lijkt logisch :), ben nu bezig op mn eigen mapje, alles een keer aan het proberen. Het is bij mij nog meer van het werkt, maar minder het werkt optimaal, but i’ll get there!

• ShitHappens
Inderdaad eens met @Phuncz. Ik speel regelmatig met een paar maten, en in communities, en we hebben allemaal al de nodige honderden uren gemaakt. Als een map dan al een tijd bestaat, ben ik eerst uren bezig een beetje te vatten hoe alles in elkaar steekt. Welke processing gebeurt waar? Hoe loopt het treinnetwerk? Is er 1 plek waar ik m'n inventory kan opvullen?
Maar daar valt dan nog best mee te leven. Voor een beginner kan het best intimiderend te zijn om op zo'n map terecht te komen. Vooral als die map dan in een verder stadium is dan je ooit gekomen bent.

Van ervaren spelers kun je zeker best een stuk leren, vooral als de dan ook de tijd en moeite willen nemen dingen uit te leggen. Zo heb ik zelfs circuit networks kunnen uitleggen aan mensen die al honderden uren gespeeld hebben :p

Beste tip die ik dan kan meegeven: als je iets ziet waarvan je niet weet waarom het zo werkt (of juist niet - dat kan ook bewust zijn) of gebouwd is, en het is gebouwd door een ander, vraag dan even waarom het zo is. Ga er dan niet zelf aan lopen klooien.

• NL-RaVeR
Server Update

Afgelopen tijd weinig tijd gehad om updates op de server te doen. Server is geupdate naar versie 0.16.27 en verder ook maar even het OS geupdate. Weer helemaal up-to-date nu :)

• Victorio
Als je op een nieuwe map begint en zo snel mogelijk een goede basis wil neerzetten voor je elektra:

Hoeveel waterpompen, ketels en turbines zet je dan neer, en wat is de verhouding?
(Hoeveel stoomturbines kun je het beste achter 1 ketel plaatsen? Hoeveel pompen op hoeveel ketels?)

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:22
1 - 20 - 40 is de verhouding.

1 pomp, 20 boilers, 40 steam engines. Hoewel dit in het begin mega overkill is..;-)

Ik begin met 1 boiler en 2 engines. Die verhouding blijft gelijk. en kom je te kort, dan plaats je bij (dus wel rekening mee houden met uitbreidbaarheid :) )

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
ProudElm was me al voor.

[ Voor 91% gewijzigd door eathan op 07-03-2018 14:19 ]

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Pas wel op met je 1-20-40 verhouding, je mag maximaal 4 pipes hebben van pomp naar boilers als je die ratio aanhoudt of je krijgt issues met de water flow bij maximale belasting. Een underground pipe telt als 1 pipe section echter, dus je kunt toch wat afstand houden van het water.
Een andere optie is een 1 tot 3 verhouding met je steamengines en een tank erachter om stoom op te slaan. Dit geeft een forse energiebuffer die gebruikt kan worden bijvoorbeeld om nachtelijke tekorten op te vangen als je wat zonnepanelen gebruikt. Overdag als je minder stoom nodig hebt worden de tanks weer bijgevuld.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Victorio
Ik ben er trots op. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wejsih.png

:F Had met 1 pomp gekund dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Victorio op 07-03-2018 21:27 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:22:
Ik ben er trots op. :*)

[afbeelding]

:F Had met 1 pomp gekund dus.
Kan, maar symetrisch heeft altijd mijn voorkeur, ook al is dat overkill :)

* heuveltje is ook weer begonnen aan zijn game, meteen 10 minuten bezig geweest om te vinden waar mijn nucleare brandstof fabriek staat. Uiteindelijk opgegeven en maar een nieuwe gemaakt.

* heuveltje weet nog steeds niet of er nu wel of niet 1 is :P

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 07-03-2018 22:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Had met een pomp gekund. Nu kun je de achterkant eraf halen en de rij dubbel zo lang maken voor capaciteit x2 ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

• ProudElm
OCD > effectiviteit.. >:) >:)

Zo staat het beter + inderdaad, makkelijk uit te breiden naar de achterkant! c O-)

• Victorio
Labs: serieel schakelen zodat grondstoffen worden doorgegeven (niet erg productief, eerste lab is alleen maar druk met doorgeven i.p.v. onderzoek... :/ ) en in de vorm van een omgedraaide piramide bouwen zodat je slechts 1 lab hoeft te voorzien van grondstoffen (wel tof :9 ) ... of juist niet serieel en elk lab onafhankelijk voeden?

[ Voor 13% gewijzigd door Victorio op 08-03-2018 15:46 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Victorio schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:45:
Labs: serieel schakelen zodat grondstoffen worden doorgegeven (niet erg productief, eerste lab is alleen maar druk met doorgeven i.p.v. onderzoek... :/ ) en in de vorm van een omgedraaide piramide bouwen zodat je slechts 1 lab hoeft te voorzien van grondstoffen (wel tof :9 ) ... of juist niet serieel en elk lab onafhankelijk voeden?
Requester chests uiteraard.

Cunning linguist.

• Drum
  • Niet online
Victorio schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:45:
Zelf gebruik ik belts om de labs te bevoorraden (eventueel kun je het begin van de belts voeden met een requester kist):
https://steamuserimages-a...C3063DD07F0B00AC18FE2FBF/

Mijn overige screenshots kun je hier vinden: http://steamcommunity.com...er=myfiles&view=imagewall

[ Voor 11% gewijzigd door Drum op 08-03-2018 18:26 ]

• Victorio
Gaaf! Ik zie dat je productiviteitsmodules in je labs gebruikt. Wat is het voordeel t.o.v. snelheidsmodules?

• ShitHappens
Dat je met dezelfde hoeveelheid resources meer onderzoek kunt doen. Die zijn niet oneindig zeg maar :p Om dat effect te compenseren kun je weer beacons met speed modules neerzetten. (Wel een beetje lastig met deze sushi-setup)

[ Voor 11% gewijzigd door ShitHappens op 09-03-2018 08:26 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Victorio schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:19:
Gaaf! Ik zie dat je productiviteitsmodules in je labs gebruikt. Wat is het voordeel t.o.v. snelheidsmodules?
stel dat je doel is om 1k science per seconde te halen
met snelheids modules in je lab heb je dan 20 minder labs nodig.

met productie modules heb je 20 labs meer nodig, maar de rest van je basis kan 40% kleiner :)

en als je die 20 labs niet wil plaatsen, moet je met science beacons gaan klooien.
* heuveltje is stiekem best wel trots op zijn build.
Nu alleen nog genoeg science maken dat ik de bovenkant ook af kan maken ;P

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/916918533103096582/67DD816F1FE074139159E272ECEDD39C017A45E4/

[ Voor 34% gewijzigd door heuveltje op 09-03-2018 08:43 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Victorio
Over eindigheid van resources gesproken... Ik heb een mapje gemaakt met een beperkte grootte en maar 1 coalmine. Als die op is kan ik verder met vaste brandstoffen, want olie raakt nooit op?

Ik zie dat ik ook maar 1 kopermine heb... als die op is dan kan ik niet verder? :'(

(Waarom had ik gekozen voor een map van 800x800...? |:( )

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Victorio coal is niet alleen brandstof, je hebt het ook nodig voor research (military science heeft grenades nodig, en die vereisen coal). Zonder coal zul je dus ook geen raket kunnen lanceren.

En idd, iron en copper ga je ook heel veel van nodig hebben ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Victorio
Crap.... dan maar beter opnieuw beginnen.

Wat voor map adviseren jullie? Gewoon de standaard of spoor scenario? Met (actieve) vijanden?

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 20:24

Soggney

Zeekomkommer

@Victorio dat hangt volledig af van hoe je wil spelen.
Ik zou allesinds geen beperkte map nemen. Maar voor de rest is het je persoonlijke voorkeur.
Wil je meer bouwen zou ik geen actieve vijanden nemen. Wil je een uitgebreid treinnetwerk bouwen, kan je opteren voor het spoor scenario (resources zullen verder liggen) en je bent geforceerd om een goed treinnetwerk uit te bouwen. Maar je kan evengoed de standaard nemen, ook dan zullen treinen (wat later) handig zijn.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Ik heb allemaal resource 'vlekjes' van 500k-700k. Moet ik verder kijken, wordt het dan meer? Of blijft het bij deze aantallen? Zo ver als ik nu gekeken heb, blijft het ongeveer hetzelfde (en allemaal enge vijanden er om heen natuurlijk).
Heb volgens mij 'default' values voor de map gebruikt. Wil best verder gaan op deze basis, maar als het niet veel meer wordt, gaat het wel veel kosten om allemaal kleine resource basissen te maken (wel leuk overigens).
Dus moet ik andere map kiezen, of gewoon echt heel ver lopen?

• Victorio
Deze keer lab met belt, alvast klaar voor de toekomstige pakketjes:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2r7brsy.png

• MatHack
  • Niet online

MatHack

RoNoS schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:34:
Ik heb allemaal resource 'vlekjes' van 500k-700k. Moet ik verder kijken, wordt het dan meer? Of blijft het bij deze aantallen? Zo ver als ik nu gekeken heb, blijft het ongeveer hetzelfde (en allemaal enge vijanden er om heen natuurlijk).
Heb volgens mij 'default' values voor de map gebruikt. Wil best verder gaan op deze basis, maar als het niet veel meer wordt, gaat het wel veel kosten om allemaal kleine resource basissen te maken (wel leuk overigens).
Dus moet ik andere map kiezen, of gewoon echt heel ver lopen?
Hoe verder van het startpunt, hoe meer resources er in een resourcepatch kunnen zitten. Ga in één richting een heel eind van het startpunt af en als het goed is moet je dan gaandeweg meer resources per patch tegenkomen.

@Victorio: Kleine hint: Die labsetup gaat vrij snel nog een belt nodig hebben, er zijn 7 kleuren science packs. De laatste van die 7 is alleen verkrijgbaar door raketten te lanceren, dus voor iets langere tijd gebruik je 6 kleuren science ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MatHack op 09-03-2018 17:47 . Reden: Victorio reactie ]

• Victorio
MatHack schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:44:
[...]
@Victorio: Kleine hint: Die labsetup gaat vrij snel nog een belt nodig hebben, er zijn 7 kleuren science packs. De laatste van die 7 is alleen verkrijgbaar door raketten te lanceren, dus voor iets langere tijd gebruik je 6 kleuren science ;)
Dan kan ik tzt boven en onderlangs nog 2 banden toevoegen zodat elk lab 8 resources kan pakken. :)

• Powerblast
Is er research waarmee je je muren kunt versterken? Heb nu al een vrij mooie basis uitgebouwd maar de biters komen nu echt in bootladingen m'n kant uit :). M'n muurtjes houden het maar een aanval of twee meer uit, voor ik weer moet repairen. Ben nu dus vrij veel bezig met repairs uit te voeren en ammo rond te voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Powerblast op 10-03-2018 16:12 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Powerblast schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:06:
Is er research waarmee je je muren kunt versterken? Heb nu al een vrij mooie basis uitgebouwd maar de biters komen nu echt in bootladingen m'n kant uit :). M'n muurtjes houden het maar een aanval of twee meer uit, voor ik weer moet repairen. Ben nu dus vrij veel bezig met repairs uit te voeren en ammo rond te voeren.
Ik heb een mega muur rond mn basis waar Trump jalours op zou zijn vol turrets en artillery, incl een belt vol ammo voor beide. Word een hel als ik die moet opruimen :P

• Victorio
Daar was ik ook net mee bezig... gebruik je dan ook nog laser turrets of alleen gun/artillery?

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Powerblast schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:06:
Nee, gewoon laten fixen door repair drones. Ammo met een band rondbrengen en zsm vervangen door laserturrets.

Cunning linguist.

• Victorio
Heb het ammo gedeelte overgeslagen en gelijk m'n laserturrets neergezet. :) Scheelt gedoe neem ik aan.

• Mutatie
Dat kan ook, ik ben nog een noob met mn 2e fabriekje. Nu langzaam aan de outposts vol aan het gooien met laser turrets. Wat is sterker, laser of gun turrets? Lasers met wat groter bereik lijken wel mooi achter de turrets te passen.
Een belt met artillery shells is misschien teveel van het goede, hoe ruim je ooit zoiets op (geen idee of dat nodig is) maar bv iets aan passen lijkt niet te doen zonder een tijdelijke omleiding, 1 shell is 1 inventory plek.
Het is wel leuk om random enemy bases handmatig plat te gooien met massa's shells. De enige attacks die ik nog krijg zijn veroorzaakt door mijn attacks. Ook is het een leuke mega artillery radar, gewoon rond schieten om te scannen :+

Ook ben ik nog amper met roboports begonnen, ik snap het nog niet helemaal met die verschillende kistjes en voorzie chaos. Tot nu enkel gebruik om mn nuclear reactors te voeden en rocket materials aan te voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 11-03-2018 16:26 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mutatie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:21:
Dat kan ook, ik ben nog een noob met mn 2e fabriekje. Nu langzaam aan de outposts vol aan het gooien met laser turrets. Wat is sterker, laser of gun turrets? Lasers met wat groter bereik lijken wel mooi achter de turrets te passen.
Lasers hebben groter bereik.
Gun Turrets hebben een hoger DPS (mits AP ammo)

Maar over het algemeen zijn gun turrets gewoon teveel gedoe voor dat beetje meer DPS.
En worden ze te makkelijk afgeschoten door spitters buiten hun range.

ALs je toch korte afstand dps erbij wilt, moet je eens met Flametowers gaan klooien >:)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op de server van @NL-RaVeR zijn de eerste zaken al gemaakt op de nieuwe 4x 8-lane base, waaronder science met voldoende aanvoer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i9Y9pSM.jpg

De enkelzijdige lanes heb ik ondertussen gefixed zodat beide kanten gebalanceerd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 11-03-2018 20:01 ]

• Victorio
Gaaf zeg...

Mijn tiny base so far: http://oi66.tinypic.com/14ie54y.jpg :9

• Mutatie
Haha ik zoek er niet zoveel naar, die mega bases. Dan heb ik er snel geen zin meer in -O- :+
Wel heel gaaf!

Mijn fabriekje :)

https://ibb.co/ma4gCn

Misschien wat ruim :z
Volgende stap is de muur automatisch repareren en meer turrets, dus moet ook meer met roboports gaan doen

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 13:11
Dat concept bestaat niet in factorio :)

Net zoals genoeg productie..

[ Voor 8% gewijzigd door Sporedd op 12-03-2018 08:53 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

• NL-RaVeR
Zoals @Sporedd al aangeeft bestaat "ruim" niet in factorio. Ik ben ooit ook eens met heel veel ruimte begonnen, maar een paar uur later zit je weer alles dicht te bouwen. Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer ruimte je vol bouwt... Dat maakt het anderzijds ook weer leuk, want je blijft Refactor(io)en :+

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
heuveltje schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Lasers hebben groter bereik.
Gun Turrets hebben een hoger DPS (mits AP ammo)

Maar over het algemeen zijn gun turrets gewoon teveel gedoe voor dat beetje meer DPS.
En worden ze te makkelijk afgeschoten door spitters buiten hun range.

ALs je toch korte afstand dps erbij wilt, moet je eens met Flametowers gaan klooien >:)
Ik zet meestal een mix, en dan de ammo laten ronddragen door de bots (max 10 per turret ofzo, is meestal wel genoeg).
In het (niet zo zeldzame) geval dat je je basis te groot maakt en je electrisch netwerk het nietmeer trekt, kan je er vergif op nemen dat er dan een massa aanval gebeurt en dat ze door alles door bijten. Dan is die backup wel hemels.

Ik heb het al iets teveel voorgehad dat ik goed bezig was maar door tunnelvisie niet door had dat ik m'n netwerk aan het overbelasten was, als er dan nog wat aanvallen gebeuren dan kan je ineens best kwetsbaar zijn. Zeker als ze aan de kant aanvallen waar je vervuilende steam machines staan :+

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Mijn base is full gun turrets, nog geen enkele turret die vernield werdt door spitters. Dus de claim dat spitters buiten de range kunnen blijven lijkt me niet correct.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Mutatie
Soggney schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:48:
Mijn base is full gun turrets, nog geen enkele turret die vernield werdt door spitters. Dus de claim dat spitters buiten de range kunnen blijven lijkt me niet correct.
heb ik ook nog niet meegemaakt, ook de groene niet. Ze beginnen wel schade te doen

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:40
Mogelijk is dat recent aangepast, maar een paar versies geleden bleven spitters inderdaad buiten bereik van de gun turrets staan spugen.

• Victorio
Heb eindelijk een tank. :)

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mutatie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:55:
[...]
heb ik ook nog niet meegemaakt, ook de groene niet. Ze beginnen wel schade te doen
mm dan is dat aangepast. Vroeger deden ze dat wel.

1 van de reden dat ik al een hele tijd zonder aliens speel :P

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:40
Ik zit er al een tijdje tegenop te kijken, maar ik ben toch maar eens begonnen aan de "No Spoon" achievement.

Ik heb nu 2,5 uur erop zitten en bijna alles met science pack 1 en 2 is onderzocht. Moet nog een paar dingetjes onderzoeken die niet direct voor de silo noodzakelijk zijn, maar wel voor andere producten die je nodig hebt.

Ik heb een science setup bedacht die 0,75 science packs per seconde produceert waarbij uitsluitend groene gele belts worden gebruikt en zonder dat deze een bottleneck vormen. Deze setup heb ik van tevoren in een andere basis gebouwd en getest. En die werkt prima, want de onderzoeken vliegen er doorheen (rond de 24 labs). Alles uiteraard onder het voorbehoud van voldoende aanvoer van ijzer en koper.

Staal heb ik en olie / plastic / solid fuel sta ik op het punt te gaan bouwen.

Volgens mij ben ik al aardig op weg, maar als iemand nog tips heeft hoor ik deze graag.
Het zou een beetje jammer zijn als ik het op 5 minuten na niet ga redden.

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen O op 19-03-2018 13:15 . Reden: Kleurenfoutje ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeroen O schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:51:
Ik zit er al een tijdje tegenop te kijken, maar ik ben toch maar eens begonnen aan de "No Spoon" achievement.

Ik heb nu 2,5 uur erop zitten en bijna alles met science pack 1 en 2 is onderzocht. Moet nog een paar dingetjes onderzoeken die niet direct voor de silo noodzakelijk zijn, maar wel voor andere producten die je nodig hebt.

Ik heb een science setup bedacht die 0,75 science packs per seconde produceert waarbij uitsluitend groene belts worden gebruikt en zonder dat deze een bottleneck vormen. Deze setup heb ik van tevoren in een andere basis gebouwd en getest. En die werkt prima, want de onderzoeken vliegen er doorheen (rond de 24 labs). Alles uiteraard onder het voorbehoud van voldoende aanvoer van ijzer en koper.

Staal heb ik en olie / plastic / solid fuel sta ik op het punt te gaan bouwen.

Volgens mij ben ik al aardig op weg, maar als iemand nog tips heeft hoor ik deze graag.
Het zou een beetje jammer zijn als ik het op 5 minuten na niet ga redden.
groene belts nog wel :P

voor de rest kan ik je geen hints geven, al klinkt 2.5 uur wat lang voor alleen groen.
Maar ik heb die achievement nooit gehaald (samen met lazy basterd de enige :P ). Ik kwam er achter dat het gestress van die achievement nogal haaks stond op de rustgevende gevoel dat ik krijg van Factorio spelen :P

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mijn advies is om de achievement in multiplayer te doen met wat maten, dan is het appeltje-eitje :).

Cunning linguist.

• Jeroen O
heuveltje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:59:
[...]

groene belts nog wel :P

voor de rest kan ik je geen hints geven, al klinkt 2.5 uur wat lang voor alleen groen.
Maar ik heb die achievement nooit gehaald (samen met lazy basterd de enige :P ). Ik kwam er achter dat het gestress van die achievement nogal haaks stond op de rustgevende gevoel dat ik krijg van Factorio spelen :P
De keuze voor alleen groene gele belts is om tijd en grondstoffen uit te sparen voor het upgraden.

Inmiddels zit ik iets over de 3 uur.
De (basis) olieverwerking staat, samen met wat opslagtanks zodat ik alvast een voorraadje heb.
Ben nu bezig gray en blue science neer te zetten. Echter de eerste aliens hebben zich inmiddels ook aangemeld :-(

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen O op 19-03-2018 13:15 . Reden: groen = geel ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeroen O schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:47:
[...]

De keuze voor alleen groene belts is om tijd en grondstoffen uit te sparen voor het upgraden.

Inmiddels zit ik iets over de 3 uur.
De (basis) olieverwerking staat, samen met wat opslagtanks zodat ik alvast een voorraadje heb.
Ben nu bezig gray en blue science neer te zetten. Echter de eerste aliens hebben zich inmiddels ook aangemeld :-(
of je bent een of andere vage mod aan het doen, of je bent een beetje kleurendoof denk ik :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is dat net zoiets als gele assembly machines? 8)7

• Jeroen O
heuveltje schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:03:
[...]

of je bent een of andere vage mod aan het doen, of je bent een beetje kleurendoof denk ik :P
Dat laatste dus.
Ik heb mijn teksten aangepast.
.oisyn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:12:
Is dat net zoiets als gele assembly machines? 8)7
Ja zoiets :X

• ShitHappens
Voor No Spoon zou je evt nog video's op YouTube kunnen checken... Volgens mij was 't zo dat er een aantal momenten zijn waarop X of Y echt al gedaan moet zijn omdat je anders tijd tekort komt. Zou idd jammer zijn om er nu achter te komen dat je een uur achterloopt ofzo.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of je gaat terug naar 0.14, toen was ie nog een stuk makkelijker :P

Aan de andere kant kun je nu vanaf het begin gebruik maken van blueprints, waardoor het makkelijker is om dingen te plannen.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2018 17:04 ]

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Je hoeft geen aliens aan te hebben toch, als je No Spoon" wil doen?
Mijn tip is dan ook: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk: Geen aliens, grootste patches, vaak voorkomend, etc. Zodat het enige waar je op moet focussen het bouwen is. Vervolgens is het zaak om zsm bezig te gaan met bouwen en research.

Overigens klinkt 2,5 uur voor groen wel lang. Ik heb "No Spoon""in 0.14 gedaan omdat de science packs toen makkelijker waren (en ik wist dat de 0.15 wijzigingen kwamen). Maar volgens mij is de huidige begingame niet anders dan in 0.14. Binnen 1-1,5 uur groene science moet goed kunnen. Zeker nu je blueprints kunt gebruiken, zodat je van te voren al je basis/builds kunt uitdenken. Dat moest in 0.14 nog on-the-fly.

• eathan
voor "there is no spoon" moeten biters wel aan staan. ook met dingen als normal size ed.
je kan er om heen werken door de starting area groot te maken en evolution door pollution, time en expansie uit te zetten.
ik heb in mijn speedrun geen enkele biter gezien terwijl ze wel aanstonden.

ook dacht ik dat terug gaan naar een oudere versie achievements uit zet, maar dat kan ik fout hebben.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eathan schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:09:
voor "there is no spoon" moeten biters wel aan staan. ook met dingen als normal size ed.
Hebben ze dat recent aangepast dan? Want dat hoefde nooit.

.edit: Ah ja:
Enabling peaceful mode or setting enemies to anything lower than default disables the following achievements: There is no spoon, No time for chit-chat, Raining bullets and Steam all the way. Any other changes to map generation or using the debug modes does not disable achievements.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2018 20:42 ]

• eathan
.oisyn schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:38:
[...]

Hebben ze dat recent aangepast dan? Want dat hoefde nooit.
ik denk het wel, toen ik begon met de m'n speedrun wilde ik de achievement in de linker bovenhoek zetten (er zit een mooie timer bij :) ) en toen zag ik dat ik niet in peacefull mocht spelen en bij poging 2 dat ik biter nest size op normal moest hebben.

• Jeroen O
Helaas is mijn eerste poging gestrand. Met nog 1,5 uur te gaan en daarin moet ik nog gele science bouwen, de bijbehorende onderzoek draaien, raketsilo bouwen en daarna nog de raket + sateliet. Verder kom ik in de knoei qua ruimte en qua aanvoer van resources.

Grootste probleem is niet de science maar het neerzetten van het geheel.

Ik zou nog verder kunnen spelen om te kijken hoeveel tijd het wel gaat kosten, maar dat vind ik zonde van de tijd. Ik ga dezelfde map eens laden in sandbox en het geheel eens neerzetten zoals het goed moet functioneren en dat vervolgens blueprinten. Eens kijken of het bouwen dan sneller gaat.

• ProudElm
Ik vond het enorm stressen, maar het was gelukt.. Had een guide gevonden op reddit. Die hielp goed. Maar het was nog wel in .14..
Wat ik in ieder geval deed was aan 1 stuk door craften, alles wat ik nodig had of dacht te hebben.. Laat maar lopen links onderin :)

En verder gelijk overal buffers maken.. Zodra je iets kan met groen, rood of blue chips. Maken en bufferen.. Komt altijd later weer op :)

En de moeite nemen om ook 4x prod3 te maken. Dus scheelt je enorm veer resources uit eindelijk in de silo!

• Jeroen O
Het nadeel van dat vele craften is dat als je met spoed iets nodig hebt dat je moet wachten totdat alle voorgaande artikelen klaar zijn, of je moet weer dingen gaan annuleren.

Wat ik wel in het begin gedaan heb, is wat assemblers neergezet die continu belts, inserters en assemblers maken. Die kan je dan gewoon grijpen als je ze nodig hebt.

Sommige dingen die je later nodig hebt, kan je ook al op voorhand maken. Bijvoorbeeld de 1000 beton benodigd voor de silo kan je al vrij vroeg maken.
Hetzelfde geldt voor de solar panels en accu's voor de sateliet.
Zodra ik olie heb, maak ik ook alvast de benodigde solid fuel.
Dan staat het vast klaar als je het nodig hebt.

Dat van dat stressen ben ik met je eens. Dat is ook eigenlijk niet mijn speelstijl. Maar ik wil wel graag die achievement. En aangezien de beste speedrunners het in <4 uur doen, zou je er tijd genoeg voor moeten hebben.

Zometeen maar weer even verder met de voorbereidingen voor poging 2 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 21-03-2018 11:37 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn verhaal staat hier:
.oisyn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:27:
Inmiddels bezig met de "There is no spoon" achievement (rocket launch binnen 8 uur). Lang geleden dat ik gespeeld heb. Toen 0.13 net uit was heb ik "Lazy Bastard" gehaald (in 20 uur) en een beetje gesandboxed, maar verder vooral 0.12 gespeeld.

Ik zit nu op 4 uur speeltijd en heb net de infrastructuur voor blue science aangelegd. Heb de map exchange string gebruikt die eerder hier in de topic werd gedeeld, best een goede map :). Er is nog genoeg ruimte om de productie op te schalen voor de rocket components straks, ik denk dat ik het wel ga halen.

.edit: zit nu op 7 uur en ben nu de rocket silo aan het researchen. Het wordt erg krap :X. Gelukkig heb ik van elk uur een save waar ik naar terug kan gaan.

.edit2: niet gehaald :'(. Ook niet met het teruggaan naar een save van 6 uur speeltijd overigens (nog 12 minuten te gaan en ik moet alle rocket parts nog maken). Ik ga deze even uitspelen en dingen wat perfectioneren, zodat ik een plan heb voor mijn volgende poging :)

.edit3: ben inmiddels opnieuw begonnen. Zit nu aan 3 uur voor blue science, en mijn productieproces is ook veel beter gestroomlijnd en makkelijker uit te breiden.
Maar ja, 0.14 dus :). Ik wil 'm nog altijd een keer overdoen.

• ProudElm
ik niet.. vind het leuk dat ik op steam ze alle 38 heb.. maar ik ga die speed echt niet nog een keertje over doen, tenzij nodig ;-)

op tijd inderdaad die dingen als solid fuel etc aanzetten helpt, die hoeven niet snel te produceren, maar alles wat ze al gedaan hebben scheelt! :)

En je kan je cratfting que altijd cancelen als je met spoed iets nodig hebt.. maar dat zou niet echt nodig zijn als je genoeg vooruit denkt ;-)

OH ja, in mijn run kwam ik tegen een mega tekort aan olie tegen, dus moest als nog een trein etc bouwen voor olie.. dat was even zweten :-)

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Zet ook wat extra assemblers neer voor je eigen crafting behoeften, dan hoef je niet alles via de hand-queue te craften of kun je parallel craften.

[ Voor 11% gewijzigd door MatHack op 21-03-2018 17:52 ]

• Jeroen O
ProudElm schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:48:

OH ja, in mijn run kwam ik tegen een mega tekort aan olie tegen, dus moest als nog een trein etc bouwen voor olie.. dat was even zweten :-)
Ik heb speciaal een map geselecteerd met heel veel olie in de start area.
Maar meteen na het bouwen plaats ik ook flink wat opslagtanks voor crude oil zodat ik een flinke buffer heb als de vraag opeens toeneemt.
Hetzelfde doe ik met de vloeistoffen die er uit komen met een dusdanige grootte dat ik de benodigde light oil op voorraad heb om de vereiste hoeveelheid solid fuel te kunnen produceren voor de raket.

• ProudElm
Normaal probeer ik buffers zoveel mogelijk tegen te gaan.. Maar tijdens me speedrun was dat het moto eigenlijk.. overal buffers! Al produceer je niet veel, als je dat maar blijft doen heb je uiteindelijk wel genoeg :-)

• Victorio
Is het zinvol om z.s.m. steam engines te vervangen met steamturbines? (ondanks dat je nog geen nuclear reactor hebt)

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Nee, het is niet zinvol, maar wel mogelijk. Het enige wat je wint is resources die dan niet gespendeerd worden aan extra steamengines.
Hoe het zit met stroomproductie e.d. heb ik wel niet uitgerekend. Maar het lijkt niet dat steamturbines meer output genereren als ze aangesloten zijn op een gewone boiler dan een steamengine.

[ Voor 42% gewijzigd door Soggney op 23-03-2018 14:20 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Turbines werken liever op 500C, zie ook de wiki:
https://wiki.factorio.com/Steam_turbine

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soggney schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:17:
Nee, het is niet zinvol, maar wel mogelijk. Het enige wat je wint is resources die dan niet gespendeerd worden aan extra steamengines.
Maar engines kosten geen drol (31 iron plates) en turbines zijn daarentegen best prijzig (50 copper plates, 120 iron plates). Ze produceren net zoveel stroom bij 165 °C als een engine, met het enige verschil dat ze 60 units/s kunnen consumeren ipv de 30 unit/s van een engine. Maar die halvering in aantal weegt niet op tegen de toename in kosten.

Turbines kun je bovendien pas bouwen als je nuclear hebt geresearched, dus zo heel veel voordeel van "toekomstgericht bouwen" heb je niet. Als je nuclear hebt geresearched ga je dat typisch ook gewoon op korte termijn gebruiken, en is de kans klein dat je eerst nog je energieproductie uit brandstoffen gaat opschroeven.

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2018 15:03 ]

• Jeroen O
Nou het is gelukt. Ik heb No Spoon gehaald, zij het op de valreep.

Voor de mensen die het nog moeten halen zal ik maar gelijk mijn ervaringen delen met hoe ik het aangepakt heb:

Bij mijn eerste poging liep ik vast op het feit dat ik teveel tijd kwijt was met het uitzoeken hoe ik het neer ging zetten. Daarom heb ik na het uitzoeken van een geschikte map met veel olie in de start area, deze map eerst geladen in sandbox.

In sandbox mode heb ik de gehele basis opgebouwd en getest. Uitgangspunt was alleen gebruik maken van gele belts, om tijd en materialen met het upgraden te besparen.

De grootste bottleneck is naar mijn mening het koper welke je nodig hebt bij het produceren van de yellow science packs. Met de aanwezige koper patches (2 stuks, op beide uiteinden van de map) kon ik ongeveer vier gele belts vullen. Het punt waar deze vier belts (2x2) samen kwamen werd de locatie voor mijn circuit productie (groen, rood en blauw) zodat deze over de maximale hoeveelheid koper konden beschikken.

Qua science ben ik uitgegaan van 1 science pack per seconde. Echter met de craftsnelheid van de assembler 2, werd dit 0,75 science pack per seconden. In het geval van yellow science zou ik dit aantal niet gaan halen, maar dat was geen probleem want de hoeveelheid yellow science is maar een klein percentage van het geheel.

Totaal had ik 23 labs. Later heb ik er nog 5 bijgeplaatst.

Staal, plastic en koper had ik gebufferd voor het low density materiaal.

De gehele basis heb ik een blueprint van gemaakt. Deze heb ik in het echte spel geplakt en toen was het zaak om dit binnen 8 uur gebouwd te krijgen.

In de eerste paar uur heb ik veel problemen gehad met het maken van de bouwmaterialen. Ik had wat assemblers voor belts, inserters en dergelijke, maar met weinig productiecapaciteit. Hierdoor liep ik steeds achter de feiten aan met net niet genoeg materiaal te hebben om iets af te bouwen.
En met hand craften liep ik weer tegen het probleem aan dat er diverse materialen uit mijn inventory werden opgebruikt die ik eigenlijk ook nodig had. Resultaat: nog meer wachttijd en/of heen en weer lopen om meer materialen of grondstoffen te halen.

Hierdoor had ik vrij laat olie, waardoor mijn science research een tijdje stil kwam te liggen.
Wel heb ik meteen de solid fuel productie opgezet.

Onderzoek van de silo begon met nog minder dan 1,5 uur te gaan.
Ik weet niet meer de exacte tijd toen de silo klaar was, maar volgens mij had ik nog 30 tot 45 minuten te gaan. Een race tegen de klok.

Om wat tijd te winnen, heb ik alle assemblers die materiaal produceren voor de raket voorzien van 2x speed 1 module.
Voor de silo heb ik uiteindelijk een productivity 3 module en 3x productivity 2 module weten te maken.
Verder heb ik zoveel mogelijk koper met de splitters de juiste kant op te sturen en niet essentiële productie uit te schakelen.

Het werd qua tijd erg spannend, maar het is net aan gelukt.
Weer twee achievements minder.

En nu nog maar twee te gaan.

Iedereen nog bedankt voor de tips en adviezen.

• ProudElm
Nice! Ja, het is een race, maar ja, dat is ook de bedoeling.. Ik vond het heerlijk om daarna weer 'gewoon' te kunnen spelen.. Zonder haast etc.. :)
Pagina: 1 ... 25 ... 55 Laatste