when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Features
- Added filter to splitter.
- Added input and output priority to splitter.
Minor Features
- Added a "clone group" button to the permissions GUI.
- Added PvP options: Spectator fog of war, starting chests, chest item multiplier, team areas turrets, automatic round time, and base exclusion time.
Balancing
- Increased the stack size of roboport from 5 to 10.
- Decreased collision box of substation, radar and chemical plant so it is possible to walk between it and other entities.
Bugfixes
...Anyway, blijkbaar issues met Linux en de splitter lijkt niet correct te werken of toch bij één persoon op Reddit.
Eindelijk gisteravond logistic science geautomatiseerd.. Man man man wat een spaghetti base is het! Heerlijk
De server wil inderdaad ook niet opstarten met deze versie (headless op CentOS). Met de vorige versie, 0.16.16, starte hij ook al niet. Dat wordt dus wachten op versie 0.16.18 die hopelijk wel weer stabiel wil draaienFiredragon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 01:04:
0.16.17 crashed hier inderdaad meteen na opstarten in linux.
hopelijk doet die het wel
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Tijden geleden voor het laatst gespeeld (ik had de buggy! die zat er toen net in)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De campagne is eigenlijk al een soort tutorial.corset schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:16:
gister weer gestart, en er zit een tutorial in?echt nog nooit gezien. Heb de eerste 3 levels maar gedaan, maar het helpt wel om er weer even in te komen
Tijden geleden voor het laatst gespeeld (ik had de buggy! die zat er toen net in)
Daarnaast poppen er tegenwoordig mini tutorials op als je bv de spoorweg onderzocht hebt.
Maar het spel heeft nog steeds een vrij groot, "zoek het maar uit" gehalte. Maar dat is imho ook net de charme.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Oh daar ben ik ook zeer blij mee. Maar dit help om er weer terug in te komen.heuveltje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:49:
[...]
De campagne is eigenlijk al een soort tutorial.
Daarnaast poppen er tegenwoordig mini tutorials op als je bv de spoorweg onderzocht hebt.
Maar het spel heeft nog steeds een vrij groot, "zoek het maar uit" gehalte. Maar dat is imho ook net de charme.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zoals: een blueprint over bestaande gebouwtjes heen plaatsen zorgt ervoor dat de settings van de gebouwtjes in de blueprint worden overgenomen door de bestaande gebouwtjes (en de wires, maar dat was al zo). Andersom ook: een gebouwtje met de hand over een ghost bouwen zorgt er eveneens voor dat settings (en wires!) worden overgenomen.
Blueprints zijn nu dus ook nuttig zonder bots.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook de modules die er in moeten?.oisyn schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:52:
de settings van de gebouwtjes in de blueprint worden overgenomen door de bestaande gebouwtjes
[ Voor 30% gewijzigd door Sporedd op 23-01-2018 16:03 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
ALs je met de hand modules erin gooit, blijft ie dat symbooltje geven dat de netwerkbots ze er nog in moeten zetten.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
0.16.16 werkte voor mij weer wel headless/non headless Linux Mint 18.3 en headless op ubnutu xenial server zover lijkt 0.16.18 wel weer tewerken hier gelukkig.NL-RaVeR schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:10:
[...]
De server wil inderdaad ook niet opstarten met deze versie (headless op CentOS). Met de vorige versie, 0.16.16, starte hij ook al niet. Dat wordt dus wachten op versie 0.16.18 die hopelijk wel weer stabiel wil draaien
Dat doe je toch niet, dat is toch zielig?eathan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:18:
we hebben een small worm gevangen
[afbeelding]
klik voor groot
en de Turrets, die zijn er voor haar bescherming, niet die van ons.
Zet je dan wel de juiste modules erin volgens de blueprint? Alleen dan werkt het, anders blijft hij inderdaad vragen om de juiste modules volgens de blueprintheuveltje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:05:
Andersom werkt het iig nog niet.
ALs je met de hand modules erin gooit, blijft ie dat symbooltje geven dat de netwerkbots ze er nog in moeten zetten.
Van Slag kan je weer crushed stone maken. Dat lost in ieder geval je Slag probleem op. Nadeel hiervan is wel dat je nog veel meer crushed stone overhoudt. Die crushed stone verander je in mineral slurry wat je vervolgens verder kan verwerken tot diverse ores.ProudElm schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:27:
Ik ben druk met een Bobs&Angels game.. Iemand ervaring mee met wat je moet met al dat crushed stone en slag? Ik stop het nu in die grote pakhuizen en schiet ze kapot als ze vol zijn.. geen idee wat ik anders met die miljoenen moet.. :-)
Eindelijk gisteravond logistic science geautomatiseerd.. Man man man wat een spaghetti base is het! Heerlijk
Wat je ook kan doen is die crushed stone omtoveren in gewone stones-> brick->concrete. en dan je hele basis vol leggen met beton. Dan loop je een stuk sneller overal heen.
Nee, dat niet. Maar tegen de tijd dat je actief modules gebruikt heb je ook wel construction bots
Het is enorm interessant voor speed runs (en de there is no spoon achievement). Je kunt gewoon van tevoren een blueprint van een complete basis (of delen ervan) maken, die neerplempen in een nieuwe game en dan met de hand dingen gaan invullen.
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2018 10:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Was inderdaad begonnen met omzetten naar slurry -> ores.lmno31 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Van Slag kan je weer crushed stone maken. Dat lost in ieder geval je Slag probleem op. Nadeel hiervan is wel dat je nog veel meer crushed stone overhoudt. Die crushed stone verander je in mineral slurry wat je vervolgens verder kan verwerken tot diverse ores.
Wat je ook kan doen is die crushed stone omtoveren in gewone stones-> brick->concrete. en dan je hele basis vol leggen met beton. Dan loop je een stuk sneller overal heen.
Is echt leuk dat B&A, maar had voor ik er mee begon nooit last van dat ik er van droomde 's nachts, maar sinds dien.. pffff..
En die raket is nog wel een eindje weg zeg.. Jemig..
Yep, dat klinkt allemaal bekend.ProudElm schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:21:
[...]
Was inderdaad begonnen met omzetten naar slurry -> ores.
Is echt leuk dat B&A, maar had voor ik er mee begon nooit last van dat ik er van droomde 's nachts, maar sinds dien.. pffff..
En die raket is nog wel een eindje weg zeg.. Jemig..![]()
Ik heb mijn main base ook al 2 keer helemaal met robotjes verwijders en weer opnieuw opgezet omdat ik dat in B&A toch niet handig had gedaan. Hetzelfde met de hele ore processing, die staat ook op het punt om voor de eerste keer verwijderd te worden en opnieuw geplaatst. In het begin van het plaatsen ben je heel netjes en doordacht bezig en gaande weg het spelletje heb je het voor veel meer nodig dan dat je bedacht hebt en wordt het weer een spaghetti brei. Daar kan ik niet zo goed tegen dus dan maar weer een keer over nadenken en opnieuw plaatsen.
Raketten zijn een drama. Als ik genoeg spullen op voorraad heb dan worden er ongeveer tussen de 1 en 2 raketten per minuut de lucht in geschoten maar de raketbrandstof vanuit het hele olie gebeuren is een drama. Ik krijg het niet voor elkaar om daar genoeg van te maken. Dan maar iets minder raketten. De science is toch al helemaal klaar op de oneindige onderzoeken na dan natuurlijk.
succes,
In het kort erachter gekomen
- Dat we Build Trains hebben!
- Dat deze treinen erg snel optrekken dus soms ook hard in dingen kunnen crashen die stil staan (sorry Build Train #4!)
- Dat je Build Trains beter niet naar standaard stations kan sturen. Vooral wanneer deze geen filter inserters hebben. Was wel even bezig om de grote Iron Smelter Linksboven weer vrij te maken van de belt-share-nightmare.
- Dat je nuke missles beter niet standaard in je rocket launcher kan laten zitten. Vooral niet met triggerhappy maatjes naast je
Overigens ook nog wat toevoegingen gedaan
- Bij science base een Arty Ammo Factory gemaakt
- Samen met iemand anders de linker kant van de base uitgebreid, critters gekillt, veel humor met laser torens en verkeerd geplaatste muurtjes ondervonden.
- Voor science base een Copper #9 gemaakt, treinen rijden nog niet, vond 2u vanochtend iets te laat om door te gaan.
Overigens werd het al eens eerder genoemd in de post, is er iets als een overzicht wat nog gedaan moet worden? Ik was naar de Arty Wagon links op de map aan het kijken maar kom daar nog niet echt verder mee qua opzet.
[ Voor 10% gewijzigd door .je op 24-01-2018 16:15 ]
Verder is het nu voornamelijk alles upscalen en meer ijzer en coper aanleggen.
ik ga vanavond de modules productie in quad uitvoeren zodat we sneller meer modules kunnen maken en dan ook modules in alle mines kunnen plaatsen. meer iron en copper per mine en ze blijven langer werken. nadeel wel meer treinen.eathan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:06:
Ik wilde daar idd een arty fabriek opstellen maar toen hadden we opeens veel ijzer en coper nodig, dus daar even mee afgeleid.
Verder is het nu voornamelijk alles upscalen en meer ijzer en coper aanleggen.
voor de rest ga ik kijken naar smelting te 3 voudigen zodat we komende tijd veel kunnen maken
- Science base voorzien van een iets beter functionerende Train Station. Nu wacht niet alles op elkaar! Dat was verdomt vervelend puzzelen met die cliff functie in v16. Ik dacht dat we daar een aparte dynamiet voor kregen maar kon 'm niet vinden, dus dan maar passen en meten...
- Copper #9 aangesloten op science base. De Copper mine is daar is bijna leeg. Science base is nu weer netjes op weg met het maken van de structures!
[ Voor 25% gewijzigd door .je op 24-01-2018 18:04 ]

Moet de boel alleen nog wat opschonen, dingen een beetje netjes neerzetten e.d. Dat blok met shifts en ANDs is niet nodig, dat past allemaal in een constant combinator. Ik had alleen geen zin om al die meuk met de hand uit te rekenen en in te vullen
Als je denkt dat dit design heel erg lijkt op dat van DaveMcW, dat klopt
.edit: klaar

Nu met duizend-scheidingsteken
1
| 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 |
De combinator helemaal rechts kun je vervangen met je eigen input. Hij kijkt nu naar het zwarte signal, als je een ander signal wilt gebruiken moet je de inputs van de eerste twee arithmetic operators aan de rechterkant even aanpassen, waar die constant combinator mee verbindt. Ongewenste digits aan de linkerkant kun je gewoon weghalen.
Hij update elke tick (dus 60 fps), maar er zitten 6 ticks latency tussen input en display.
[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2018 02:36 ]
- Veel extra Ore mines gemaakt.
- Bestaande treinen uitgebreid met het in gebruik nemen van het laatste karretje.
- Samen met @Catmandos en @eathan het hele trein deadlock probleem aangepast met parkeerhavens voor stations uit te breiden.
- De arti-shell factory bij science park biedt de ammo nu aan bij de main base
- @eathan heeft een arti-wagen park opgericht en onze build trains zijn nu voorzien van een arti-wagen op het eind
Op het moment bezig met
- Stroom tekort! Bij de nuclear plants die we hebben een extra grote van 16 neergezet. Helaas bevatte de Nuclear Supply Train niet genoeg mats om dit in 1x te maken. En bij redelijk overmate van ramp lijkt er een trein te zijn geweest die de Supply Train heeft laten doen verdwijnen. Zal er vanavond verder mee gaan knutselen (of iemand anders pakt het in de tussentijd op).
Oeh. Misschien onze hout voorraad daar eens mee tellen en koppelen aan de verbrandingsoven zodat we daar eindelijk eens vanaf komen.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:13:
Eindelijk mijn digit display eens uitgebreid zodat ie ook negatieve getallen kan weergeven.
[afbeelding]
Geef het maar gewoon toe dat je met je eigen trein over de nuclear supply trein heen hebt gereden....je schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:19:
Update mbt multiplayer
- Veel extra Ore mines gemaakt.
- Bestaande treinen uitgebreid met het in gebruik nemen van het laatste karretje.
- Samen met @Catmandos en @eathan het hele trein deadlock probleem aangepast met parkeerhavens voor stations uit te breiden.
- De arti-shell factory bij science park biedt de ammo nu aan bij de main base
- @eathan heeft een arti-wagen park opgericht en onze build trains zijn nu voorzien van een arti-wagen op het eind
Op het moment bezig met
- Stroom tekort! Bij de nuclear plants die we hebben een extra grote van 16 neergezet. Helaas bevatte de Nuclear Supply Train niet genoeg mats om dit in 1x te maken. En bij redelijk overmate van ramp lijkt er een trein te zijn geweest die de Supply Train heeft laten doen verdwijnen. Zal er vanavond verder mee gaan knutselen (of iemand anders pakt het in de tussentijd op).
We hebben gisteren ook de iron smelting verdubbeld en we halen nu 38K per minuut.
Daar heb je toch gewoon priority splitters voor!.je schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:39:
[...]
Oeh. Misschien onze hout voorraad daar eens mee tellen en koppelen aan de verbrandingsoven zodat we daar eindelijk eens vanaf komen![]()
Gewoon al je hout over je coal lijnen sturen, waarbij hout prioriteit krijgt.
Per 100K een atoombom erop gooien?
De server draait op 0.16.15 dus we hebben de prio splitters nog niet..oisyn schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Daar heb je toch gewoon priority splitters voor!
Gewoon al je hout over je coal lijnen sturen, waarbij hout prioriteit krijgt.
Ook, we gebruiken nuclear en solar power, en stoom energie heeft de laagste prioriteit.
En we gebruiken alleen Electric furnaces.
Je digit display ziet er heel cool uit.
We gaan het zeker gebruiken
Ga eens updaten daneathan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:42:
De server draait op 0.16.15 dus we hebben de prio splitters nog niet.
Geen coal liquifaction? Daar stuur ik mijn hout altijd naartoe end-gameOok, we gebruiken nuclear en solar power, en stoom energie heeft de laagste prioriteit.
En we gebruiken alleen Electric furnaces.
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 25-01-2018 12:53 ]
Last news was a failure on their part. Ik vermaak me ook prima zonder de laatste versie.
Ergens wel handig als de autosave van 10 minuten naar 30 minuten kan. Zo af en toe is het echt wachten
[ Voor 53% gewijzigd door .je op 25-01-2018 12:54 ]
Ik zal eens kijken of ik de server vanavond even naar 0.16.18 kan updaten
Dat ga ik vanavond meteen meenemen. De save wordt inderdaad wel een beetje groot voor elke 10 minuten en duurt soms wel 10 tot 20 seconden om op te slaan.je schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Ergens wel handig als de autosave van 10 minuten naar 30 minuten kan. Zo af en toe is het echt wachten
Update: Net als met versie 0.16.16 en 0.16.17 krijg ik de volgende error, maar ik kan het niet verklaren. Config is hetzelfde als de oude versie en kan ook geen werkende oplossing vinden. Iemand een idee?
[ Voor 19% gewijzigd door NL-RaVeR op 25-01-2018 18:54 ]
Ben je de update aan het doen?NL-RaVeR schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:05:
[...]
Ik zal eens kijken of ik de server vanavond even naar 0.16.18 kan updaten
[...]
Dat ga ik vanavond meteen meenemen. De save wordt inderdaad wel een beetje groot voor elke 10 minuten en duurt soms wel 10 tot 20 seconden om op te slaan
Klopt. Net een backup gemaakt en vanaf scratch de nieuwe versie opzetten. Uiteraard met de huidige config (op 30 min save time na) en de huidige map.
Update: Het is gelukt. Na de "-c" command toe te voegen met de server config.ini en in de config.ini de absolute paden ipv relative paden neer te zetten lijkt hij te draaien op 0.16.18 nu. Server is net weer opgestart en ben aan het checken of alles stabiel is.
Update 2: Ik krijg constant desyncs nu. Zal deels met de map grote te maken hebben, maar hij lijkt niet echt stabiel met deze versie. Kan iemand dit bevestigen of dit bij jullie ook gebeurd?
Update 3: Zie op de steam forums en factorio forums veel reports van desyncs met deze versie. Ik ben bang dat we toch weer terug moeten naar 0.16.15 welke toch wel stabiel is gebleken.
Update 4: Server reverted naar 0.16.15. De nieuwere versies vindt ik absoluut niet stabiel voor een server versie helaas.
[ Voor 61% gewijzigd door NL-RaVeR op 25-01-2018 19:51 ]
Het valt me op dat de map grootte van 73MB naar 52MB is gegaan?NL-RaVeR schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:01:
[...]
Update 2: Ik krijg constant desyncs nu. Zal deels met de map grote te maken hebben, maar hij lijkt niet echt stabiel met deze versie. Kan iemand dit bevestigen of dit bij jullie ook gebeurd?
Ik krijg ook veel desync issues te voorduren. @Catmandos en ik hebben hier geregeld last van.
De eerste comments geven niet echt een hoopvol beeld:
Crasches en problemen met blueprints books.
Ik ben ook geen fix voor de desync problemen tegengekomen.
Voorlopig nog maar niet updaten...

Main bus vind ik er wel schier uitzien zo
Gedeelte boven de Iron/Steel is nog een basic beginner base, die gaat plaats maken voor train stations etc.
[ Voor 15% gewijzigd door ScrooLoose op 25-01-2018 23:44 ]
Smiling as the shit comes down...
vanavond maar even kijken of we sneller science kunnen maken.
Dus we hebben olie tot zondag ?Catmandos schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:28:
...dus als het goed is hebben we nu olie voor een eeuwigheid.
vanavond maar even kijken of we sneller science kunnen maken.
Deze versie lost de desync problemen op.
Toch nog een keer weer proberen?
Niet aan toe gekomen gisteren. Morgen vandaag nog een poging
[ Voor 3% gewijzigd door NL-RaVeR op 28-01-2018 02:33 ]
Dat is alleen als er een arty aan het schieten is. geen arty die aan het schieten is dan geen lag..Firedragon schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:05:
Server is erg laggy heeft waarschijnlijk een higher clocked cpu nodig anders is het niet echt prettig spelen zeker niet als er nog meer spelers bij komen als de server ooit word geupdate.
Dat is niet wat ik ervaar zodra er meerdere spelers online zijn dan vertraagd het spel elke seconde als ik loop.Catmandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:31:
[...]
Dat is alleen als er een arty aan het schieten is. geen arty die aan het schieten is dan geen lag..
Hier heb ik geen last van als ik het spel single player opstart als ik alleen op de server ben heb ik het heel af en toe maar zodra er meer spelers zijn speelt het niet prettig meer.
Edit: Meerdere desyncs nu bij inloggen of net erna.
mtr test naar de server ziet er zover ik kan zien goed uit server geeft geen ping response laatste hop is rate limiting waarschijnlijk route terug geen idee.
[ Voor 16% gewijzigd door Firedragon op 28-01-2018 15:14 ]
@Firedragon komt niet meer op de server. Na een kleine periode spelen schiet hij in een desyncNL-RaVeR schreef op zondag 28 januari 2018 @ 02:32:
[...]
Niet aan toe gekomen gisteren. Morgen vandaag nog een poging
Spelen komt er niet eens van heb al desyncs voordat ik in het spel ben of na paar seconden stil staan.je schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:08:
[...]
@Firedragon komt niet meer op de server. Na een kleine periode spelen schiet hij in een desync
Ik haal zelf ingame 40 a 50 fps en ups. Helaas kan ik de performance van de server niet verder opkrikken en lijkt de map dus gewoon erg zwaar te worden...
ik zal even kijken of het beter is geworden of slechterNL-RaVeR schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:30:
Zojuist de server een update gegeven naar 0.16.20. Hij lijkt stabiel, echter duurde de cachting up wel een minuut of 4... Verder de server ook een extra core en 2GB extra memory gegeven (zit nu op 6GB en 3 Cores), maar lijkt erop dat de server single threaded en de extra core 0,0 invloed heeft.
Ik haal zelf ingame 40 a 50 fps en ups. Helaas kan ik de performance van de server niet verder opkrikken en lijkt de map dus gewoon erg zwaar te worden...
maar ik, catmandos en .je zijn nu aan het spelen en hebben niet echt ergens last van (behalve als we artillery gebruiken).
[ Voor 6% gewijzigd door .je op 28-01-2018 20:42 ]
Ik heb het niet over input lag. Als je gewoon met constante snelheid een kant op loopt is het extreem duideljik dat die snelheid niet constant iseathan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:56:
factorio MP is naar mijn idee altijd al jerky geweest (autos hebben altijd input lag).
Ik vind het persoonlijk op het eerste gezicht onspeelbaar. Maar met mijn 634 uur in voornamelijk singleplayer ben ik misschien wat biased
Zet hem eens op 0.9 of 0.8? Dan hoeven de alle pc's minder hard een best te doen. Tevens zou je onder debug opties even de settings aanmoeten zetten voor netwerk. Dan zie je je ping maar ook hoeveel 'updates' je achter loopt. Vooral als je lijkt te spingen/bounchen/plakken kan dat wel eens te zien zijn daar.
Na de Update was de performance wel verbeterd maar omdat we zo'n grote map hebben en veel spullen merk je daar niet extreem veel van, daarbij kan het bij sommige mensen nog steeds laggen...NL-RaVeR schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:30:
Zojuist de server een update gegeven naar 0.16.20. Hij lijkt stabiel, echter duurde de cachting up wel een minuut of 4... Verder de server ook een extra core en 2GB extra memory gegeven (zit nu op 6GB en 3 Cores), maar lijkt erop dat de server single threaded en de extra core 0,0 invloed heeft.
Gisteren en vanochtend nog even gewerkt aan de iron smelting, heb een hybride iron ore unload gemaakt voor 2-4 treinen en 4-8 treinen zodat we de blueprint kunnen die grote treinen gebruikt. ook is smelting nu extreem makkelijk uit te breiden.
let op dat nu iron ore niet aangesloten is......
Edit: Ik heb zelf redelijk wat tijd in factorio MP, op dit moment heb ik gewoon dezelfde exp. dan met elke server die zo'n grote map heeft. misschien zelfs wel beter...
[ Voor 7% gewijzigd door Catmandos op 29-01-2018 09:44 ]
Vorige week weinig in de map zelf gespeeld en verbaas me elke keer weer hoeveel erbij is gekomen als ik eens inlog. Ook die requirements voor robot working speed research zijn best insane, namelijk 65k van elke science pack (dit was gister middag)
Bij mij lijkt het alsof miners bijna geen stroom hebben, zo langzaam worden de animaties afgespeeld. Ook het lopen hapert enorm, terwijl mijn pc aangeeft dat de fps/ups 60/60 is.
Zal wel normaal zijn voor zo'n grote map
De miners komt doordat we production modules er in stoppen.. waardoor we 30% meer uit (in totaal 100% meer) maar ook langzamer werken.BranderoS schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:41:
Ik heb gisteravond zelf ook na een tijdje weer ingelogd.
Bij mij lijkt het alsof miners bijna geen stroom hebben, zo langzaam worden de animaties afgespeeld. Ook het lopen hapert enorm, terwijl mijn pc aangeeft dat de fps/ups 60/60 is.
Zal wel normaal zijn voor zo'n grote map
Maar met meer mines vol met production hoeven we veel minder mines te slopen omdat ze langer mee gaan, zo hebben we een iron mine van 49 miljoen waar we dus 100 miljoen iron uit halen.
Edit: Zo even met Ronin114 getest met wat de map doet als ik deze lokaal als server draai en dan halen we veel betere performance, denk dat de server het niet aan kan....
Waar draait de server en hoeveel ram heeft deze?? ik zie het al zit op 6gb en 3 cores.. damm 6gb zal voldoende moeten zijn. misschien dan inderdaad langzamer zetten naar bijv 80%
[ Voor 19% gewijzigd door Catmandos op 29-01-2018 20:37 ]
Mijn Bobs&Angels spagetti wordt alleen maar meer en meer :-) Loving it!
ik zelf (en catmandos ed. waarschijnlijk ook) heb er veel van genoten, maar de server begint nu wel heel erg langzaam te lopen en het lijkt er niet echt beter op te worden.

map view.

Main base
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2018 21:26 ]
dat heb ik eergisteren gedaan en toen liep deze zeer vlot.oisyn schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:26:
Het zou wel interessant zijn om te weten of de map wel vlot werkt als iemand 'm host op z'n (fatsoenlijke) pc thuis.
In multiplayer, bij iemand anders?Catmandos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:27:
[...]
dat heb ik eergisteren gedaan en toen liep deze zeer vlot
zie hierbovenCatmandos schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:19:
[...]
De miners komt doordat we production modules er in stoppen.. waardoor we 30% meer uit (in totaal 100% meer) maar ook langzamer werken.
Maar met meer mines vol met production hoeven we veel minder mines te slopen omdat ze langer mee gaan, zo hebben we een iron mine van 49 miljoen waar we dus 100 miljoen iron uit halen.
Edit: Zo even met Ronin114 getest met wat de map doet als ik deze lokaal als server draai en dan halen we veel betere performance, denk dat de server het niet aan kan....
Waar draait de server en hoeveel ram heeft deze?? ik zie het al zit op 6gb en 3 cores.. damm 6gb zal voldoende moeten zijn. misschien dan inderdaad langzamer zetten naar bijv 80%
Server draait waarschijnlijk op NL-RaVeR zijn server met 2,4Ghz Intel Xeon X3430 van 2009 en omdat factorio grotendeels in een single thread draait trekt de processor het niet.
Wellicht is dit nog te proberen als last resort.
Toffe basis trouwens!
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Eerder mag natuurlijk ook
Gewoon om eens rustig rond te kijken en wat inspiratie op te doen.
Map ziet er goed uit op de foto's
Net even ingelogt en een save gemaakt.Tripple20 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:44:
Misschien is het wel leuk om, als de server echt onspeelbaar wordt of om andere redenen stopt, ergens een save online te gooien?
Eerder mag natuurlijk ook![]()
Gewoon om eens rustig rond te kijken en wat inspiratie op te doen.
Map ziet er goed uit op de foto's
[ Voor 13% gewijzigd door Firedragon op 02-02-2018 03:13 ]
Dank jeFiredragon schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:16:
[...]
Net even ingelogt en een save gemaakt.
***members only***
Misschien is dit wel een goed idee, de save file is ook gigantisch dankzij de vermoedelijke biters. In plaats van dat we de server compleet laten voor wat het is, kunnen we misschien beter dat proberen. En anders heb ik nog wel een Intel G3258 dual-core op 4.5GHz met 8GB RAM en SSD op een 100/30 lijn (en router met QoS/prioritizing) die ik beschikbaar wil maken.Drum schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:45:
Ik betwijfel of jullie er iets aan hebben op de server, maar ik kreeg een vrij grote UPS boost toen ik met een console command alle biters vernietigde (ik gebruik ook een radar mod met groot bereik, dus misschien was daardoor de impact van de biters op de performance groot).
Wellicht is dit nog te proberen als last resort.
Toffe basis trouwens!
Cunning linguist.
De server draait momenteel intern, getest werkt dat zoals verwacht zonder enig verschil met lokaal draaien in mijn geval en met 60UPS. Nu nog de DynDNS toestand (want geen vast IP) in orde krijgen en de router configuratie doen.
[ Voor 46% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2018 19:01 ]
Smiling as the shit comes down...
Zet even de grafische settings wat lager, dat had ik in het begin met de oude server ook. nadat ik de settings lager had gezet kwam dat weer goed.Phuncz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:56:
We zijn momenteel met twee mensen bezig op de tweede server en het valt op dat de FPS, niet de UPS, hard inzakt als biters aanvallen.
Ik heb een vermoeden dat de "catching up" een manier is om de game bij te benen nadat de save game is gemaakt, wat meestal wel meer dan 10 seconden (en dus meer dan 600 updates aan 60 UPS) duurt. Dit ga ik nog moeten uitzoeken hoe we kunnen vermijden dat dit een probleem blijft, maar ik vrees dat het de biters zullen zijn die moeten plaats maken...
EDIT: de server gaat op onderhoud tussen 22u00 en 22u30. Ik ga proberen het catching up probleem op te lossen met een voorgestelde fix (gamespeed verlagen naar 0.9 en terug op 1.0 zetten).
[ Voor 58% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2018 21:55 ]
Als we eens een nieuwe game starten, raad ik aan dat er overwogen wordt om zonder biters te werken (of zeldzaam en peaceful) en de resource richness op zijn hoogste te zetten zodat we niet vele kilometers moeten uitstrekken om aan de nodige goederen te geraken.
There's no place like 127.0.0.1
Wat de plannen voor de toekomst zijn, bespreken we best als een groep. Eventueel heb ik de savegame die hier gisteren geplaatst werd en is verder gespeeld op mijn server door een aantal mensen tot ongeveer Rocket 900.
[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 03-02-2018 16:08 ]
Bij de nieuwe wereld zo weinig mogelijk / geen biters en rich resources misschien?
Heb je een idee hoelaat je dat vandaag gaat doen? Ik vind het namelijk vooral leuk om vanaf het begin mee te helpen met een mapNL-RaVeR schreef op zondag 4 februari 2018 @ 01:05:
Ik kan morgen wel een nieuwe map zonder biters aanmaken. En dan rich resources. Hopelijk ruimt dat ook de performance issues op.
There's no place like 127.0.0.1