Alleen Ik kan dat nooit goed inschatten, bij de ene shop heb ik xl , bij de andere xxxl
Valt dit nu groot of klein uit ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Een Amerikaanse L is meestal net goed voor mij, een Europese L zit net te strak. heb nu maar voor een XL gekozen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb meestal M, maar bij deze gekozen voor S. Even een ander tshirt hier opgemeten. Maten staan er netjes bij in centimeter.heuveltje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:00:
400 ondertussen.
Alleen Ik kan dat nooit goed inschatten, bij de ene shop heb ik xl , bij de andere xxxl
Valt dit nu groot of klein uit ?
Zie reddit o.a. voor meer info en hoe en wat?
https://www.reddit.com/r/...ents/7jiwvs/version_0160/
Helaas vrijdagavond pas echt tijd er voor.. Jammer jammer..
Hoe wel, dan minder risico op de eerste echte mega bugs.. ;-)
Is me trouwens echt een enorme waslijst zeg.. Vol met zaken waar ik tot nu toe geen last van had maar ik door het lezen alleen al weer mega veel zin om te spelen heb zeg!!
[ Voor 27% gewijzigd door ProudElm op 13-12-2017 14:11 ]
Cunning linguist.
Wachten is voorbij
Het laden van mijn 0.15 save zorgt nog wel iedere keer voor crashes. Vanavond maar eens kijken of de mods dan geupdated zijn en het dan niet meer crashed.
[ Voor 30% gewijzigd door Evilbee op 13-12-2017 15:04 ]
Hmm, dan lag mijn error message niet daaraan

Maar even een bug report gedaan.
Cunning linguist.
Removed Assembling machine 1 from the production science pack.
WHY
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Nuclear fuel voor in voertuigen?
Schijnt niet sneller te zijn dan rocket fuel overigens, alleen de acceleratie is verhoogd.
1,21 gigawatts!
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 13-12-2017 17:56 ]
Als je op 35 UPS zit is elke acceleratie welkom!!
GJ, niet GW.oisyn schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:55:
Van reddit: https://www.reddit.com/r/...patch_notes_nuclear_fuel/
[afbeelding]
Nuclear fuel voor in voertuigen?
Schijnt niet sneller te zijn dan rocket fuel overigens, alleen de acceleratie is verhoogd.
1,21 gigawatts!
Cunning linguist.
Ik refereerde natuurlijk aan back to the future, waarin ze het hebben over 1,21 GW, waar dit duidelijk een knipoog naar is

16.1 is ook al uit, hopelijk kan ik dan wel mijn maps weer inladen
Ah, die link had ik nog niet gelegd.oisyn schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:18:
[...]
Ik refereerde natuurlijk aan back to the future, waarin ze het hebben over 1,21 GW, waar dit duidelijk een knipoog naar is
Cunning linguist.
Net geprobeerd, kan nog steeds
Al moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit burner inserters bouw.
ik mis nog steeds het nut van die dingen. direct insertion de eerste 10 minuten, en dan gewoon alles met electro inserters.
[ Voor 83% gewijzigd door heuveltje op 14-12-2017 07:58 ]
Cunning linguist.
Vrijdag avond eindelijk aan de slag! Twijfel of ik een nieuwe save zal beginnen....
De map generation is te cool om te negeren, en ik wil cliffs
Wel denk ik dat ik ga cheaten en een paar stacks AM3's plus productivity en speed modules mee ga sjouwen uit de oude game.
Daar kun je toch burner inserters voor gebruiken?Phuncz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:20:
Vervelend tijdens early game dat je nog steeds geen burner mining drills kan voorzien van coal dmv. een burner inserter en een kist/belt. Is daar een goede reden voor ? In het begin handig om die ene mining drill (voor electric) te voorzien van een bergje coal.
.edit: sorry, ik las verkeerd
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2017 13:07 ]
Misschien een hele stomme vraag, maar vergeet je niet de eerste keer wat coal (of wood) in de inserter te doen zodat hij brandstof heeft om te starten?Phuncz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:46:
Hmm straks eens documenteren want het werkte niet, zelfs na een derde keer op te bouwen.
Doet het prima hierPhuncz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:46:
Hmm straks eens documenteren want het werkte niet, zelfs na een derde keer op te bouwen.

.edit: misschien doe je dit?

Dat werkt idd niet. De output inserter zal de coal die de input inserter in de burner miner stopt er meteen weer uithalen.
[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2017 13:24 ]
Zie net op reddit dat versie 0.16.2 uit is met o.a:
"Fixed that burner inserters wouldn't fuel burner furnaces in some cases. more" https://www.reddit.com/r/...ents/7jr7h0/version_0162/
Wellicht dat je om wat voor reden ook hier last van had?
[ Voor 81% gewijzigd door ProudElm op 14-12-2017 13:40 ]
Da's al heel lang niet meer nodig. Inserters hebben bij plaatsing precies voldoende fuel om zichzelf te fuelen.Knielen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:53:
[...]
Misschien een hele stomme vraag, maar vergeet je niet de eerste keer wat coal (of wood) in de inserter te doen zodat hij brandstof heeft om te starten?
Ooh echt, dat is handig! Ik plaatste altijd uit gewenning een aantal coal erin voordat ik hem aan het werk zette...anboni schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:11:
[...]
Da's al heel lang niet meer nodig. Inserters hebben bij plaatsing precies voldoende fuel om zichzelf te fuelen.
Het is gefixed met 0.16.2: Fixed that burner inserters wouldn't fuel burner furnaces in some cases.Phuncz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:46:
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?t=54604
Thanks in ieder geval voor mee te denken ! Ik vermoedde al dat de fout bij mij lag maar nu kon ik het ook niet meer reproduceren, omdat het al gefixed is
Alleen dan concrete moet ik nog even aan wennen.. ennu, iemand nog een doel voor 9,4k aan assembely machines 1??
Me base is zo goed als af.. :-)
tja, een recylce mod zou leuk zij.. Maar ach, ik produceer 120k ijzer p/m.. Zo veel resources waren dit dan ook weer niet
edit:
kom er net achter dat die nuclear fuel niet stacked.. lekker dan
edit2:
en dan ik toch maar militay packs moet bouwen voor 2kspm
[ Voor 25% gewijzigd door ProudElm op 14-12-2017 20:36 ]
Dus het is me nu niet helemaal duidelijk waar ik deze voor zou moeten/kunnen gebruiken.
Ahh, die had ik gemist. Nog maar even wachten dus..oisyn schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:33:
@Evilbee Ze hadden een bug met priorities vlag voor release, dus ze hebben het providen aan requesters even uitgezet. Wordt gefixed. Staat een thread over op reddit
Dus Even nieuwschierig. Mocht iemand zich geroepen voelen.
Zouden jullie eens kunnen kijken of jullie deze safe wel kunnen openen ?
https://forums.factorio.c...&t=54866&p=322889#p322889
Nope, werkt bij mij ook niet.heuveltje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:32:
Mijn enthousiasme voor .16 is even down, want bijna al mijn oude saves crashen bij openen
Cunning linguist.
Had ik ook last van. Ik heb toen mijn save in 0.15 geopend, mods uitgeschakeld en opgeslagen en daarna kon ik ze wel in 0.16 openen. Uiteindelijk kwam het denk ik door de UPSup of PersonalTransporter mods.heuveltje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:32:
Mijn enthousiasme voor .16 is even down, want bijna al mijn oude saves crashen bij openen
thanks !
mm dat zou ik nog eens kunnen proberen.Evilbee schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 10:59:
[...]
Had ik ook last van. Ik heb toen mijn save in 0.15 geopend, mods uitgeschakeld en opgeslagen en daarna kon ik ze wel in 0.16 openen. Uiteindelijk kwam het denk ik door de UPSup of PersonalTransporter mods.
bedankt voor het idee !
Ik zit daarom nu te twijfelen of ik nu extra parallelle pijpen moet neerleggen of om maar alle pijpen weg te halen en alle liquids in barrels te stoppen en dit met logistics robots te verplaatsen. De meeste verre fabriek krijgt zijn oil nu zo, maar ik zit te twijfelen of dit wel goed gaat schalen (en of ik dit niet beter met belts kan oplossen).
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Dus per blok afzonderlijk, binnen met pijp, buiten alles met bots.
Dat idee had ik ook. Zal daar dit weekend eens mee experimenteren.ProudElm schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:13:
Mijn oilbuilds zijn allemaal compact en worden gevoed met vaten. Pijpen zijn kwa doorvoer slecht te vertrouwen.
[afbeelding]
Dus per blok afzonderlijk, binnen met pijp, buiten alles met bots.
Cunning linguist.
Ja ik heb hem ook vandaag binnen gekregen.
Ik kreeg gisteren een mailtje dat hij verzonden was. Maar ik had hem eerlijk gezegd vandaag nog niet verwacht.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Beetje jammer
Leuk toch, nieuwe uitdagingProudElm schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:02:
pfff.. gister zijn al mijn behaalde achievements gereset.. Op steam staan ze nog wel allemaal gelukkig, maar in me huidige save dus niet meer..
Beetje jammer
YepBart ® schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:21:
Heb je ze al allemaal?
[ Voor 86% gewijzigd door ProudElm op 19-12-2017 11:25 ]
Mooie gelegenheid om een nieuwe deathworld te startenProudElm schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:24:
nou.. ja... uhm.. ;-)
[...]
YepDus nog op steam wel, maar lokaal niet meer. Hoewel dat geloof ik een bestandje ergens is, dus te fixen eventueel
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nieuwe wereld begonnen met trainsettings.
Alleen blijkt de RNG me weer eens compleet de nek om gedraaid te hebben.
Ik heb een pokke eind in alle richtingen verkend.
Verschillende grote koper en steen velden gevonden. Maar maar 1 normaal en 1 klein iron field.
Daar gaan samen nog geen 30 miners op.
Ik heb het gevoel (ondanks heel weinig gespeeld, enkel Reddit gechecked) dat deze release iets gerushed is om de kerstdagen te halen. Maar hopelijk is het tegen de kerst allemaal redelijk gefixed en kan ik het spel eens weer flink grijs spelen
Dat hebben de devvers ook gezegd:Hans1990 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:46:
dat deze release iets gerushed is om de kerstdagen te halen. Maar hopelijk is het tegen de kerst allemaal redelijk gefixed en kan ik het spel eens weer flink grijs spelen
Bewuste keuze dus, en ook een goede imo.We had some discussions some weeks ago about when we should release 0.16. Because of the approaching winter holidays, we realized we have two choices, either to release before the winter holidays or some time in January.
We decided that Factorio fans would really like to play during the holidays, so we plan to release 0.16.0 next week.
This date is quite tight, but this week's internal playtesting went well, with only a few bugs and desyncs. It does not include everything we wanted but a smaller and quicker release is probably better.
Please bear in mind that this is an opt-in experimental release of an early access game, there will be bugs, especially since the release is a bit premature. We will have just 1-2 weeks of bugfixing before most of us will go on holiday, so it might not be perfect, but we will make it as playable as possible. Plus some of us (like Rseding91) will be fixing bugs during the holidays.
Cunning linguist.
Als het de drukval is die je doorvoer belemmert kun je kijken om pumps in te leidingen te zetten.Evilbee schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:06:
De pijpen van mijn oil-delivery-train naar mijn oil-processing fabrieken zijn nu een bottleneck.
...
Hoe hebben jullie dit opgelost?
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=5&t=46030
[ Voor 13% gewijzigd door Hayertjez op 19-12-2017 12:03 ]
Of zoals @.oisyn eerder heeft uitgezocht: .oisyn in "\[PC/Mac/Linux] Factorio"Hayertjez schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:53:
[...]
Als het de drukval is die je doorvoer belemmert kun je kijken om pumps in te leidingen te zetten.
https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=5&t=46030
Ik moet zelf ook echt vaker pumps gaan gebruiken, maar langzaamaan begint dat wel te komen.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Misschien toch maar meer light oil naar petroleum omzetten, en dan naar sulfuric acid.. Ga vanmiddag voor het eerst een nuclar reactor bouwen
Al me treinen rijden op rocket fuel, maar dat maak ik via coal :-) Scheelt een hoop crude merkte ik.. (Dit weekend alles omzetten naar nuclear fuel
Ik snap eigenlijk het idee achter zon refuel station niet, aangezien er geen "Refuel wanneer benzine op is" waiting positie is.BranderoS schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:45:
Ik gebruik sinds 0.16 ook pumps, ook al is dat alleen maar om ervoor te zorgen dat er 'eenrichtingsverkeer' ontstaat.. Ik heb altijd zoveel light oil, en mijn train refuel station heeft al 30.000 fuel klaar staan (20 stations)..
Misschien toch maar meer light oil naar petroleum omzetten, en dan naar sulfuric acid.. Ga vanmiddag voor het eerst een nuclar reactor bouwen
Hoe ziet zon trein rooster er uit ?
Is iet IronPU > IronDO > Refuel. Dus om de rit refuelen wat nogal overkill/inefficient is.
Of ga je echt voor elke trein 100 keer hetzelfde commano herhalen.
Iron PU > IronDO >Iron PU > IronDO >Iron PU > IronDO >Iron PU > IronDO >Iron PU > IronDO >Iron PU > IronDO >Refuel ?
Of is er een interesante combinator magic om dit te fixen ?
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 20-12-2017 09:52 ]
Ik ben nu van scratch begonnen met een nieuwe 0.16 map, ik zie alleen nergens cliffs terugkomen. Komen deze pas voor als je een heel eind uit de begin spawn bent? Ben overigens wel benieuwd of er ook spoorbruggen/tunnels gaan komen om deze cliffs te overbruggen.
Cunning linguist.
ik heb ze op standaard laten staan, kom er een stuk meer tegen dan ik eigenlijk zou willenNL-RaVeR schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:57:
Waarom geen refuel op de plekken waar je je spullen in-/uit laad? Lijkt me veel efficiënter, aangezien je trein dan toch stil staat.
Ik ben nu van scratch begonnen met een nieuwe 0.16 map, ik zie alleen nergens cliffs terugkomen. Komen deze pas voor als je een heel eind uit de begin spawn bent? Ben overigens wel benieuwd of er ook spoorbruggen/tunnels gaan komen om deze cliffs te overbruggen.
Weet iemand zo of RSO alleen de ore generatie aanpast. of doet het ook iets met de map generatie opzich ? Want met deze ore verdeling kom ik niet verder, maar ik vind de map opzich wel mooi.
Mhh, dat moet ik even controleren. Heb eigenlijk helemaal geen optie gezien om cliffs aan/uit te zetten.ShitHappens schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:06:
Ik heb tot nu toe een paar video's gezien van 0.16, en daarbij waren wel degelijk cliffs aanwezig in het startgebied. Had je ze niet per ongeluk uit staan?
Wat ik zelf doe ik vanuit de raffinaderij de vloeistoffen naar 3 velden opslagtanks verplaatsen. Vervolgens verbruik ik overflow koppelingen (via een mod1, deze koppelingen geven pas vloeistof door vanaf 80% druk) om overtollig vloeistof door te sluizen naar omvorm stations zodat de bulk omgezet wordt naar petroleum (heavy oil zet ik wel eerst zo veel mogelijk om naar groene vloeistof, dat is smeermiddel dacht ik).ProudElm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:50:
Ik crack altijd alles naar petroleum, althans, via pomps controleer ik de flow zodat er altijd voldoende heavy richting lube gaat.
Al me treinen rijden op rocket fuel, maar dat maak ik via coal :-) Scheelt een hoop crude merkte ik.. (Dit weekend alles omzetten naar nuclear fuel![]()
)
Aangezien ik met resources speel die niet op kunnen, pas ik soms ook affakkel installaties toe wanneer ik nog niet de research klaar heb waarmee heavy/light olie naar petroleum omgezet kan worden. Voor de affakkel installaties plaats ik ook weer een overflow koppeling zodat ik altijd een reserve heb met heavy-light olie.
1 Als er liefhebbers zijn van de mod dat zal ik vanavond even de naam opzoeken.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Verbazingwekkend hoe mensen toch met compleet andere oplossingen komen dan ik verwacht.Drum schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:39:
[...]
Wat ik zelf doe ik vanuit de raffinaderij de vloeistoffen naar 3 velden opslagtanks verplaatsen. Vervolgens verbruik ik overflow koppelingen (via een mod1, deze koppelingen geven pas vloeistof door vanaf 80% druk) om overtollig vloeistof door te sluizen naar omvorm stations zodat de bulk omgezet wordt naar petroleum (heavy oil zet ik wel eerst zo veel mogelijk om naar groene vloeistof, dat is smeermiddel dacht ik).
Aangezien ik met resources speel die niet op kunnen, pas ik soms ook affakkel installaties toe wanneer ik nog niet de research klaar heb waarmee heavy/light olie naar petroleum omgezet kan worden. Voor de affakkel installaties plaats ik ook weer een overflow koppeling zodat ik altijd een reserve heb met heavy-light olie.
1 Als er liefhebbers zijn van de mod dat zal ik vanavond even de naam opzoeken.
Ik zou niet weten waarom je iets wilt affakkelen
Het enige waar je in basegame heavy en light fuel voor nodig is, is flamer fuel en lube uit mijn hoofd.
En beide gebruik je in zon minale hoeveelheden t.o.v. petroleum dat dat echt peanuts is
ik heb 2 tanken opslag aan heavy fuel. en zodra die boven de 15000 komen word alles gekraakt of omgezet in solid fuel. Aangezien ik altijd een tekort aan plastic heb, heb ik dus nooit een overschot aan petroleum gas
Dat is base dan, in bobs kom ik om in de affakkel en conversie fabrieken, gekoppeld met 100 verschillende combinator logica's erachter
Waarom zou je daar een mod voor gebruiken? Dat kan heel simpel met een pomp en een circuit cable tussen pomp en tank.Drum schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:39:
[...]
Vervolgens verbruik ik overflow koppelingen (via een mod1, deze koppelingen geven pas vloeistof door vanaf 80% druk)
nu verwar je druk met opslag.anboni schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:51:
[...]
Waarom zou je daar een mod voor gebruiken? Dat kan heel simpel met een pomp en een circuit cable tussen pomp en tank.
Iets maken zodat er altijd 10.000 oil is, en de rest gekraakt word.
Is inderdaad geen probleem. dat is 1 kabeltje !
Maar daadwerkelijk zo maken dat 80% naar 1 leiding gaat, en 20 naar de andere.
Als je dan ook nog een overloop wil als er teveel aanbod is, dan word dat best heel tricky.
Ik heb daar met bob's/angels gruwelijk op zitten klooien.
En dat werd uiteindelijk iets van 5 opslag tanks , 10 pompmen en misschien wel 50 combinators
Hoezo geen cliffs in starting area?NL-RaVeR schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:57:
Waarom geen refuel op de plekken waar je je spullen in-/uit laad? Lijkt me veel efficiënter, aangezien je trein dan toch stil staat.

https://www.reddit.com/r/...tion_in_starting_area_or/
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2017 11:25 ]
Circuits (en het gebruik van treinen/sporen) moet ik nog een keer in duiken, tot noch toe ben ik behoorlijk primitief beziganboni schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:51:
[...]
Waarom zou je daar een mod voor gebruiken? Dat kan heel simpel met een pomp en een circuit cable tussen pomp en tank.
Dank voor de tip i.i.g!
Het affakkelen treed alleen op wanneer ik;heuveltje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:46:
[...]
Verbazingwekkend hoe mensen toch met compleet andere oplossingen komen dan ik verwacht.
Ik zou niet weten waarom je iets wilt affakkelen
1. Nog geen tech heb om light/heavy om te zetten naar petroleum
2. Ik nog niet voldoende capaciteit heb om alle light-heavy om te zetten (dus fungeert het als overflow om de raffinaderijen door te laten weten)
Cool. ingebouwde mazemod.oisyn schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:24:
[...]
Hoezo geen cliffs in starting area?
[afbeelding]
Blijft trouwens leuk om te zien hoe je hoofd automatisch hoogte gaat zien in een platte wereld. gewoon door wat schaduwen te teken.
Ik geloof dat er ook een manier was om clifs weer op te blazen.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 20-12-2017 12:14 ]
Middels de flare stack mod.oisyn schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:14:
@Drum Wacht even. Hoe fakkel je olie af dan? Ik weet dat je vroeger daar steam engines voor kunt gebruiken, maar dat is sinds de inroductie van steam toch niet meer zo?
Guilty as charged
Klopt ja, in vanilla zijn al speciale explosieven toegevoegd (die je moet researchen) waarmee je cliffs kunt opblazenheuveltje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:41:
[...]
Cool. ingebouwde mazemod
Blijft trouwens leuk om te zien hoe je hoofd automatisch hoogte gaat zien in een platte wereld. gewoon door wat schaduwen te teken.
Ik geloof dat er ook een manier was om clifs weer op te blazen.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Als ik nog geen tech heb om de light/heavy om te zetten naar petroleum bouw ik een enorm tankpark om dit op te slaan totdat ik het wel kan omzetten. Een tank of 5/10 is daar meestal wel genoeg voor. Pas na deze tech ga ik echt mijn fabriek uitbouwen.Drum schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:37:
Het affakkelen treed alleen op wanneer ik;
1. Nog geen tech heb om light/heavy om te zetten naar petroleum
2. Ik nog niet voldoende capaciteit heb om alle light-heavy om te zetten (dus fungeert het als overflow om de raffinaderijen door te laten weten)Zelf wanneer ik voldoende capaciteit heb zet ik er nog een extra overflow + fakkel achter om snel te kunnen zien of er teveel druk/opstopping ontstaat (dit gebeurt nog wel eens als ik modules ga toevoegen in de fabrieken).
There's no place like 127.0.0.1
Ziehier mijn primitieve verrijkingscentraleDrum schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:37:
Zo heb ik ook een spaghetti aan belts/insterters/boxen gemaakt om het verrijken van U235 dusdanig in te richten dat er een U235 loop ontstaat met overflow voor fuel cells.

De U235 gaat continue in een loop tot er in elke box 1 volle stack aanwezig is. Het kost dus wel een tijdje voordat deze centrale op volle toeren is

Het overtollige U238 gaat naar een fabriekje die er fuelcells van maakt. Er kan nooit een overschot aan 235 of 238 ontstaan. Zelf de lege fuelcells worden gerecycled naar de fabriek

Van de week was ik opnieuw begonnen in een deathworld, maar dat is meteen een goede aanleiding om iets te doen met circuits
Nou, ik ben eruit... Ik zat blijkbaar nog gewoon op versie 0.15.40 ipv de 16.x branch.oisyn schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:24:
[...]
Hoezo geen cliffs in starting area?
[afbeelding]
Nu meteen maar even een 16.x server opzetten en daar van scratch beginnen
ik heb een speciale build alleen voor rocket fuel. Die maakt van alles solid zonder cracking tussen door. Of dat helemaal efficiënt is geen idee. Ik gebruik daar coal liqifaction voor, dus het kost me geen olie. Alleen maar voeren met voldoende coal trains (3-8-3's), dat stukje fabriek vreet wel enorm veel coalMatHack schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:13:
Gebruiken jullie geen light oil voor solid fuel dan? Want als je dat van petroleum (20 per solid fuel) maakt i.p.v. light oil (10 per solid fuel) ben je een stuk inefficiënter bezig.
Hier ging steam ook niet automatisch over op de 0.16.x versie. Moest ik inderdaad even handmatig doen.. Sinds dien weer zoals vanouds :-)NL-RaVeR schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:33:
[...]
Nou, ik ben eruit... Ik zat blijkbaar nog gewoon op versie 0.15.40 ipv de 16.x branch![]()
. Ik had van de week een update zien binnenkomen op steam en ging er vanuit dat dat de 0.16 versie was. Nou niet dus
![]()
Nu meteen maar even een 16.x server opzetten en daar van scratch beginnen
[ Voor 31% gewijzigd door ProudElm op 21-12-2017 07:34 ]
Cunning linguist.
Ah, ik ben nog steeds niet gewend dat je coal liquefaction kunt doenProudElm schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:32:
[...]
ik heb een speciale build alleen voor rocket fuel. Die maakt van alles solid zonder cracking tussen door. Of dat helemaal efficiënt is geen idee. Ik gebruik daar coal liqifaction voor, dus het kost me geen olie. Alleen maar voeren met voldoende coal trains (3-8-3's), dat stukje fabriek vreet wel enorm veel coal
Het is overigens efficienter om heavy naar light te cracken en dan solid fuel te maken.
40 heavy = 2 solid fuel, 30 light = 3 solid fuel
Natuurlijk, maar overkill kan ook nog steeds efficient. Factorio blijft geweldig in het feit dat de game zelfs met overkill nog steeds geweldig performtProudElm schreef op donderdag 21 december 2017 @ 08:13:
ach ja.. met overkill etc maakt het niet meer uit.. Zal thuis eens wat cijfertjes opsnorren ;-)
En deze upgrade heeft me toch zeker 10 UPS weer terug gebracht!
Dat kwam ik in de 0.15 pas tegen als ik uitzoomde over m'n steam engine park
Cunning linguist.