[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

wagenveld schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:21:
Je vergeet nog wel eens hoeveel circuits er in de CPU's gaan...

[afbeelding]
Zo! Dat is niet mis.
Hoeveel processing circuit per minuut haal je met deze nette setup? Aan deze schaalgroottes ben ik zelf nog niet toegekomen.

Totaal off-topic: Dit is de 2000ste post in dit topic *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 15:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Tripple20 Ik tel er 128, zie geen modules, dus met 10s craft time per unit betekent dat 128/10*1.25*60 = 960/min. Op voorwaarde dat ze allemaal voluit kunnen werken, maar dat kan precies met 16 assembly machines per belt.

Eigenlijk absurd. Ik heb gisteren een fully beaconed subfactory gemaakt voor processing units (goed voor 1k science per minuut). Die had maar 40 assembly machines, maar met 340% speed bonus en 40% production bonus produceert dat 40/10*1.25*4.4*1.4*60 = 1848/min.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klopt aardig ja :) Blijf het wel mooier vinden, mooie regenboog bandjes. Beacons wordt het zo rommelig van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cr2BkTt.jpg

Prachtig toch :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
To each his own zullen we maar zeggen ;)
Mooi formaat treinen! Op rocket fuel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

En toch doet het dat niet voor mij :P

Ik had echt idioot grote groene chip productie fabrieken met banden (input raw ore, output green chips.)
Het heeft echt iets gaafs om 12 blauwe banden bij elkaar te laten komen, en weer aftakken. :)
Dat ding was echter 10 schermen groot ofzo.

Nu is ie bot driven en behoorlijk gebeaconned, en het smelten word gedeeltelijk elders gedaan..
En dan is het opeens tiny
, 3 treinen input, 1 output. De stacker is 2 keer zo groot als de fabriek zelf :(
Sure de output is indrukwekkend, maar het mist het smoelwerk zeg maar !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wagenveld schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:59:
Mooi formaat treinen! Op rocket fuel?
Uiteraard. Even los van de acceleratie is iets anders erin stoppen ook gewoon inefficient nu we coal liquefaction hebben :)

Coal liquefaction verbruikt 10 coal en 50 steam. 10 coal is 80MJ en 50 steam kost 3MJ (met boilers), dus de input is 83MJ.
Het produceert 10 heavy oil, 15 light oil en 20 petroleum gas. Met 3x prod3 is dat gemiddeld 20,5 heavy oil*, 19,5 light oil en 26 petrol.

19,5 Heavy oil kun je cracken naar 19,5 / 40 * 30 * 1,3 ≈ 19,01 light oil.
19,5+19,01 ≈ 38,51 Light oil kun je omzetten naar 38,51 / 10 * 1,3 ≈ 5,01 solid fuel.
5,01 Solid fuel kun je omzetten naar 5,01 / 10 * 1,4 ≈ 0,70 rocket fuel.

0,70 Rocket fuel is 0,70 * 225 ≈ 157,71 MJ.

En dan heb je nog 26 petrol over :). Zou je dat ook converteren naar rocket fuel, dan levert dat nog eens 53,24MJ op.

Je stopt er 83MJ in, je krijgt er 157,71+ MJ uit. Dit is natuurlijk exclusief stroom, maar dat heeft geen variabele kosten met solar en is dus praktisch gratis.

Rocket fuel is dus efficienter, accelereert sneller en heeft een hogere energiedichtheid (2250MJ per stack ipv 400MJ zoals bij coal). Het is wat mij betreft een no-brainer :P

*.edit: kom er zojuist achter dat bovestaande niet helemaal klopt, de productivity bonus zorgt doodleuk voor een extra output van 35 heavy oil ipv het verschil van 10 dat je normaal hebt :X. De winst is dus vele malen groter. Ga het straks nog een keer narekenen.

.edit2: en done. Coal liquefaction met 3x prod3 geeft gemiddeld 35-25 + 0,3*35 = 20,5 heavy oil. De getallen zijn aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2017 14:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CaZhTH2.png

I love it when a plan comes together :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49
Gisteravond mijn eerste stapjes gezet in Factorio, wat een leuk spel. Zie wel een enorme verslavingsfactor komen maar goed, daar moet ik mee leren leven :).

Ga nu lekker door de tutorials/missies heen en dan hup, voor het echie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok ik realiseer me zojuist dat ik hier (en bij andere subfactories) heel dom heb gedaan. Ik richt me dus op 1k science per minuut. Maar er kunnen 80k science packs in een trein. Dan duurt het dus 80 minuten voordat een trein vol zit, en dan heb ik ook nog twee laadplatforms 8)7.

Op zich niet heel erg, want ik kan er uiteindelijk toch maar 1k per minuut consumeren met research, maar dan heb ik wel al een flinke buffer opgebouwd. Maar misschien moet ik ze toch een paar wagonnetjes inkorten, en zeker dat tweede laadplatform weghalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merroc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
80k? Het is toch 200 per stack en 40 stacks in de wagon? Dan bereken ik 8k :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Merroc schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:23:
80k? Het is toch 200 per stack en 40 stacks in de wagon? Dan bereken ik 8k :).
Zijn treinen zijn 10 wagons.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:Y
Maar ik limiteer wel gewoon de inhoud van elke wagon.

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2017 23:57 ]

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-05 21:55

Soggney

Zeekomkommer

.oisyn schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:56:
:Y
Maar ik limiteer wel gewoon de inhoud van elke wagon.
Hoe limiteer je de inhoud van een wagon? voor zover ik weet kan je dat enkel per trein doen (depart when x is <=> y)

@.oisyn hieronder ok dat is juist, ff een facepalm momentje voor mij :F

[ Voor 11% gewijzigd door Soggney op 20-09-2017 16:17 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Soggney Met het rode kruisje bij de inventory van elke wagon, zoals je ook een chest kunt limiteren.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik zit wat te twijfelen wat ik met mijn huidige map doe. Het probleem is dat mijn ore-fields momenteel te klein zijn (rond de 10M) om niet continue nieuwe velden te moeten zoeken.

Dus of ik ga RSO toch maar wel gebruiken en kijken of die wel velden van >100M genereerd. Of ik gebruik een mod die unlimited source kan genereren (maar ik ben bang dat ik dat dan ook voor andere dingen ga misbruiken).

LinkedIn - Collega worden?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Evilbee schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:40:
Ik zit wat te twijfelen wat ik met mijn huidige map doe. Het probleem is dat mijn ore-fields momenteel te klein zijn (rond de 10M) om niet continue nieuwe velden te moeten zoeken.
Verhuizen :)

Kies een richting, en gaan.

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

@Evilbee hoe verder je van je base gaat, hoe groter de velden zouden moeten zijn. Afhankelijk of deze in .14 of .15 zijn gegenereerd. Je kan best even een windrichting uitkiezen en (kilo)meters verder rijden. De patches zouden rijker moeten zijn.

Of zoals @.oisyn opmerkt, je hele basis verhuizen

[ Voor 11% gewijzigd door Soggney op 21-09-2017 13:13 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik zit er ook aan te denken om te gaan verhuizen, maar wat nemen jullie dan mee? Ik neem aan dat je de auto pakt en deze vol stopt met fabriekjes, melters, miners en wat belts enzo? Of ook echt ruwe materialen? Breek je dan je nucleair setup af om mee te nemen? Of laat je dit allemaal draaien zodat je eventueel ondertussen je research verder kan laten lopen op wat je al hebt staan?

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik maak meestal een uitgebreid treinnetwerk (daar gebruik ik FARL voor) en dan sleep ik de resources gewoon terug naar waar ik begon. M'n huidige game heeft een hele lading aan mining outposts 'n 20km naar het oosten. Sommige processing doe ik dan ook wel weer ter plekke trouwens, ik heb daar 'n facility staan om sulfuric acid te maken om uranium te minen (die vervolgens 25km naar het westen naar Pripyat wordt vervoerd :) )

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik stap in mijn helicopter met een lading big poles, die trek ik naar whereever ik wil gaan, en dan plemp ik daar een teleport pad neer (uiteraard staat er in mijn main base ook een) en dan kan ik gewoon naar hartelust heen en weer teleporten ;)

• Knielen
.oisyn schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:20:
Ik stap in mijn helicopter met een lading big poles, die trek ik naar whereever ik wil gaan, en dan plemp ik daar een teleport pad neer (uiteraard staat er in mijn main base ook een) en dan kan ik gewoon naar hartelust heen en weer teleporten ;)
Uhh, die knipoog op het eind brengt me in verwarring... Dit is wel een beetje valsspelen, maar werkt vast wel. Heb nog nooit mods gebruikt, maar misschien een mooi moment om er mee te beginnen :)

• anboni
Knielen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:30:
[...]

Dit is wel een beetje valsspelen,
Dit snap ik nooit zo heel erg. Hoe is het valsspelen als je in een single-player game (die volledig gebouwd is met modding support in het achterhoofd - de basis-game is notabene technisch geimplementeerd alsof het een mod is) mods gaat gebruiken? :)

• Knielen
anboni schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:35:
[...]

Dit snap ik nooit zo heel erg. Hoe is het valsspelen als je in een single-player game (die volledig gebouwd is met modding support in het achterhoofd - de basis-game is notabene technisch geimplementeerd alsof het een mod is) mods gaat gebruiken? :)
Naar mijn idee zijn er 2 soorten mods. De eerste zijn er om de game uitdagender te maken, de andere om het makkelijker te maken. Uiteraard is het aan een ieder om zelf te bepalen hoe je mods inzet en met welke reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Knielen schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:38:
[...]

Naar mijn idee zijn er 2 soorten mods.
Agreed :)
De eerste zijn er om de game uitdagender te maken, de andere om het makkelijker te maken.
Niet helemaal agreed.

Er zijn imho twee globale categorieën: quality of life mods, en mods die gameplay mechanics aanpassen. QoL mods maken het dagelijkse Factorio werk wat schappelijker. Er is geen reden waarom je niet gewoon een auto kunt pakken ipv een helicopter of te teleporten, maar het is vooral erg tijdrovend. Dat tijdrovende is geen essentieel onderdeel van het spel, het is gewoon irritant. Bij typische QoL mods blijft je savegame in principe gewoon compatible met vanilla Factorio. Natuurlijk, de helicopter en teleporter verdwijnt als je de game laadt zonder die mods geïnstalleerd te hebben, maar je basis werkt nog prima, en al je items zijn eerlijk bekomen.

Mods die gameplay mechanics aanpassen, maken de game echt anders om te spelen. Dat kan makkelijker zijn (met bijvoorbeeld inserters die in een hoek van 90 graden kunnen werken), of uitdagender (door bijvoorbeeld productieprocessen ingewikkelder te maken). Of natuurlijk ronduit cheaten (zoals met de Creative Mode mod). Over het algemeen zijn dit soort mods niet compatible met vanilla. Kan alsnog heel leuk zijn natuurlijk, als dat je ding is moet je ze zeker gebruiken, maar persoonlijk hou ik het liever bij de core mechanics.

Ik gebruik QoL mods als helicopters, personal teleporter, long reach en squeek through om gewoon comfortabeler door de map te navigeren, zodat ik de shit kan bouwen die ik wil bouwen zonder dat het een ergenis wordt. Ik heb het niet nodig, maar het is een stuk prettiger werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2017 15:20 ]

• Hans1990
  • Niet online
Precies dat doe ik ook.

Ik gebruik ook de FARL om trein lijnen op te zetten. Zonder kan je ook grote trein netwerken bouwen met blueprints enz. , maar hoe simpel wordt je er wel niet van om met een roboport rond te rennen en materials bji te vullen.

Soms kan een mod wel interessante invalshoek hebben hoor. Volgens mij is er zo'n greenhouse mod waarmee je hout kan oogsten. Als je dat vervolgens koppelt aan een mod die hout van verkolen naar coal, zou je in princiepe een self-sustaining greenhouse > verkoler > steam engines kunnen opzetten :) Dat soort game mechanics zijn niet perse game breaking, maar wel eens interessant om uit te proberen.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 00:22
.oisyn schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:18:
[...]

Ik gebruik QoL mods als helicopters, personal teleporter, long reach en squeek through om gewoon comfortabeler door de map te navigeren, zodat ik de shit kan bouwen die ik wil bouwen zonder dat het een ergenis wordt. Ik heb het niet nodig, maar het is een stuk prettiger werken :)
Gebruik je dan ook Expensive mode? Je hebt een productie van 1k science flesjes per minuut, dan ben je toch in no time door al je research heen?

@.oisyn Ik snap het nu, dacht dat de infinite gewoon de laatste upgrade was. Maar je kan die dus blijven herhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door The Fox NL op 21-09-2017 23:45 . Reden: Antwoord op reactie .oisyn ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@The Fox NL Dat kan niet, research is infinite :). Overigens ben ik dat momenteel aan het bouwen he. Mijn opgepimpte bootstrap science doet iets van 350/min. Maar ik zit wel aan Mining Productivity 100-nogwat en Worker Robot Speed 12 (geloof ik)

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 21-09-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmm die robot speed ben ik vrij snel mee opgehouden, rete duur, en op een gegeven moment voegt het ook niet heel veel meer toe denk ik. Als ze nu eens robot charge capacity research hadden :P

Wel mining prod 110 aangetikt *O*

Weet iemand eigenlijk een auto research mod zodat ik niet de hele tijd een nieuw mining research lvl meot aantikken ? Ik had er eentje, maar die wil nu elke keer mijn follower count gaan onderzoeken |:(

Overigens heb ik uiteindelijk er een compleet nieuwe staal en oil/battery production voor moeten bouwen.
Maar ik heb nu 8GW aan solar power :)
Nu is de vraag alleen nog of mijn nuclear refinerys slopen meer FPS gaat opleveren dan die productie lijn me gekost heeft :P

Ow, en alsof ik al niet genoeg tijdverspilling had. http://factoryidle.com/ zeer vermakelijk en tijdvretend:P

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 22-09-2017 09:28 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:16:
Weet iemand eigenlijk een auto research mod zodat ik niet de hele tijd een nieuw mining research lvl meot aantikken ? Ik had er eentje, maar die wil nu elke keer mijn follower count gaan onderzoeken |:(
https://mods.factorio.com/mods/canidae/auto-research misschien? Zelf nooit gebruikt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MM volgens mij Was dat degene die ik had.
Alleen zie ik nu dat er blijkbaar ook een toetsencombi is voor een GUI |:(
thuis maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Idd robot speed begint bij level 10 wel af te nemen. De research duurt dan super lang, en de robots vliegen als miertjes over je scherm heen. Bovendien verbruiken Robots per seconde en per meter. Die per meter wordt niet beter, ook de accu capaciteit niet, dus op den duur vliegen ze zo snel maar moeten ze allemaal tegelijk op dezelfde plek herladen.

De throughput vlakt dan wat af, de latencies op bots wordt wel iets beter. Hoewel het ook afhankelijk is hoe je je basis ontwerpt, hoewel ik denk dat er maar weinig spelers zijn die echt de afstanden van hun robot netwerk gaan uitmeten oid.

Productivity level 100+.. damn. Impressive. Ik ben nog maar tot level 40 ofzo gekomen, omdat ik het afwisselde met robot speed (11).

Ik ben nu alleen nog bezig met de lazy bastard challenge. Als ik die heb, heb ik 100% achievements :D Ik speel er zo af en toe een beetje aan omdat met name het begin een PITA is, maar ik heb gisteravond construction bots geunlocked waardoor het vanaf nu een stukje meer lazy moet worden. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Hans1990 op 22-09-2017 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De lazy bastard achievemnt is ook een ontzettende misnomer. Als je 'm haalt ben je niet lazy, en als je lazy bent haal je 'm niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Mijn hele basis moet het nog steeds doen met 1 oil refinery. Adv oil + cracking ZSM er achter aangezet, maar hoeveelheid plastic is nog steeds bedroevend. Ik heb er uit wanhoop maar speed modules in gestopt.

Dus gauw maar de mk3 assembler unlocken, maar daar moet ik eerst nog purple science packs voor maken.. En owja, toen was de iron op. Vanavond maar eens een paar bossen kappen en furnaces er in droppen ;)

Hoewel ik in princiepe op 109/111 crafts zit en volgens mij nog 1 extra kan gebruiken..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heuveltje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:16:
Ow, en alsof ik al niet genoeg tijdverspilling had. http://factoryidle.com/ zeer vermakelijk en tijdvretend:P
Lul :(

;)

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-05 16:25
What he said.
Hoewel ik weet dat die idle games na een tijd beginnen irriteren, staat het hier toch maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Ik ben bezig om een aantal treinen te upgraden van LCC naar LLCCCC. Dit gaat prima. Alleen kan je dus blijkbaar geen gecombineerde stations maken voor zulke treinen aangezien er vanaf een trainstation tot aan de eerste carcowagon 1 tile meer zit bij LL dan bij een L. Dus de inserters om de cargowagon leeg te halen staan allemaal 1 tile verkeerd...

Ik heb het nu eerst maar opgelost door een 2e unload station te maken voor de LL treinen. Gelukkig worden deze trainstations allemaal leeggehaald door bots, dus logistiek gezien is dat geen probleem. Maar dit maakt het allemaal wel weer complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Evilbee schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:45:
Ik ben bezig om een aantal treinen te upgraden van LCC naar LLCCCC. Dit gaat prima. Alleen kan je dus blijkbaar geen gecombineerde stations maken voor zulke treinen aangezien er vanaf een trainstation tot aan de eerste carcowagon 1 tile meer zit bij LL dan bij een L. Dus de inserters om de cargowagon leeg te halen staan allemaal 1 tile verkeerd...

Ik heb het nu eerst maar opgelost door een 2e unload station te maken voor de LL treinen. Gelukkig worden deze trainstations allemaal leeggehaald door bots, dus logistiek gezien is dat geen probleem. Maar dit maakt het allemaal wel weer complexer.
LCCCCL treinen maken.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of LCCLCC, kun je bestaande treinen ook makkelijk aan elkaar koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
.oisyn schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:39:
Of LCCLCC, kun je bestaande treinen ook makkelijk aan elkaar koppelen :)
Dat zal inderdaad wel de makkelijkste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 19:30
Of LCCCC en dan lekker op rocket fuel laten rijden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
ShitHappens schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:18:
Of LCCCC en dan lekker op rocket fuel laten rijden :p
Dat reden ze al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 09:01

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Vandaag even gezocht achter de server, maar zodra ik Tweakers ingeef in de serverbrowser krijg ik geen resultaten?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
IStealYourGun schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:46:
Vandaag even gezocht achter de server, maar zodra ik Tweakers ingeef in de serverbrowser krijg ik geen resultaten?
Even herstart, blijkbaar was hij down. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan iemand even meekijken. ?

Mijn basis slingert nu rond de 1.3K science flesjes verbruikt.
Ik wil mijn basis vergroten zodat er 2k flesjes per minuut verbruikt word
(wat feitelijk 2.8K SciencePerMinute is, want productivity modules in labs)
Om die te produceren moet ik 4 raketten per minuut lanceren.

De bottleneck daarvoor atm is Rocket Control Units.
Dat word nu nog beltbased gemaakt, en is eigenlijk een uitbreiding op een op wat ooit een klein rode chip fabriek was. Dat ligt nu ook te centraal wat voor files begint te zorgen.
Dus ik wil heel dat stuk elders herdesignen, tot 1 basis die alleen maar RCU's maakt

Daarvoor heb ik dus 4(rakketen)x100(rocket parts)x10(rcu per part)x0.6(productivity bonus) nodig.
dat komt dus uit op 2400RCU's per minuut, of 40 per seconde.

producie-tijd voor een rcu is 30sec
Een AM3 met 3 prod chips en 2 rijen beacons om heeft een craftingspeed van 5.5.
dus die zou daar grofweg 5.5 sec voor nodig.
Dus 40x5.5. = 220 am3's nodig. echter X.06 voor productivity = 132 AM3 voor RCU nodig.

Voor Een RCU heb ik 1 processing unit nodig (
Dus dan heb ik ook 40*0.6 = 24 aan echte processing units per seconde nodig.
dus 24 * 10(sec crafttijd) : 5.5 = 24 AM3 die Proc Units produceren,

Heb ik dat 2e stukje goed, het voelt zo weinig ?
Ik heb het idee dat ik iets fout doe met de benodigde am3's voor blauwe chips.
Maar ik zie even niet in wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:56
thuis heb ik een sheet met berekingen. Maar online kun je ook deze invullen:
http://doomeer.com/factorio

Werkt prima! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heuveltje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:05:
Daarvoor heb ik dus 4(rakketen)x100(rocket parts)x10(rcu per part)x0.6(productivity bonus) nodig.
x*0.6 is niet hetzelfde als x/1.4 :). Je produceert 1,4 keer zoveel als normaal met 4x prod3. Dus als je x wilt produceren, dan zijn dat x/1,4 production cycles.

1/1.4 is ~0.714. Dat scheelt misschien niet zo heel veel, maar deze fout stapelt zich natuurlijk wel op door de hele supply chain, dus onder de streep zal het verschil behoorlijk zijn :)

Bovendien, even puur voor deze berekening, ik neem aan dat je prod3 gebruikt in zowel je rocket silo als de assemblers die parts produceren.

Ga ik even doorrekenen

400 rocket parts per minuut
400/1.4*10 = 2857,14 RCU/min
2857,14/1.4 = 2040,8 PU/min

Met crafting speed 5,5, heb je dus nodig:
2857,14/1,4/60*30/5,5 = 185,52 AM3's voor de RCU's.
2040,8/1,4/60*10/5,5 = 44,17 AM3's voor de PU's.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:47
Nieuwe game gestart omdat ik al een tijdje niet meer gespeeld had, maar wat gaat dat researchen in het begin langzaam :(

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
te weinig productie ;-) MEER! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ProudElm schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:18:
thuis heb ik een sheet met berekingen. Maar online kun je ook deze invullen:
http://doomeer.com/factorio

Werkt prima! :-)
Toch niet ;). Ik gebruik de tool ook de hele tijd hoor, maar ik zie nu een fout. Ik heb het hier ingevuld voor 4k space science per minuut (oftewel 4 rockets/min). Hij komt, net als ik, op 2040,8 processing units per minuut. Volgens de recipe is de crafting tijd 10s. Met een crafting speed van 5,5 (een speed bonus van 340%) en 40% prod bonus, kom ik op:

2040,8/1,4/60*10/5.5 = 44,17 AM3's.
De pagina zegt 52,832 AM3's.

.edit: en als ik gewoon direct 2040,8 PU/min invul zegt hij wel gewoon 44,17 AM3's 8)7. Zie ik iets over het hoofd?

.edit2: Oh ik kijk scheef |:(. Hij zei 2440/min de eerste keer, omdat hij er nog 400/min voor de satelliet bijtelt :)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 26-09-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
mmm.. dan moet ik thuis kijken.. Mijn vorige base zelf gerekend voor 2k spm. Maar met die tool toen na gerekend en ik zat te laag. Ik haald het dus in de praktijk ook niet. Toen alle builds herbouwd met waarden uit die tool en toen zat ik goed..

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Ook ik kan de public server nu niet vinden.
Heeft het misschien te maken met de 0.15.35 release van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39
Heeft iemand al factorio draaien onder High-Sierra? En werkt dit zonder problemen?

In kan er niks over vinden, dus het zal wel. Maar ik zou het wel willen weten voordat ik ga upgraden.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

.oisyn schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:30:
[...]

x*0.6 is niet hetzelfde als x/1.4 :). Je produceert 1,4 keer zoveel als normaal met 4x prod3. Dus als je x wilt produceren, dan zijn dat x/1,4 production cycles.
Doh. ! Vandaar maar goed dat iemand meekeek :)
van het weekend onderhand tijd gehad weer wat te klooien
Na wat overwegen dat het totaal vanaf scratch RCU maken wat overdreven was.
Dus ergens anders een grote blauwe chipper gemaakt, en die in de rcu productie gegooid.
BLijkbaar was de rest al enigzins overbemeten, want het doel is een beetje overschoten,
Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/ZXixYG.jpg

Maar ik denk dat ik voor nu maar genoegen neem met deze basis.
FPS is tot onder in de 40 gezakt. nog wel redelijk wat belt driven, maar geen zin te kijken hoeveel het verbeterd als ik dat afbreek :)

* heuveltje vind dat je mining productivity mee zou moet kunnen nemen naar de volgende game !

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 01-10-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Tripple20 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:14:
Ook ik kan de public server nu niet vinden.
Heeft het misschien te maken met de 0.15.35 release van vandaag?
Ik zal hem updaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
@heuveltje Dat kan ;-)

Zie mod:
new game +

Spotligh video van xterm:
YouTube: Factorio Mod Spotlight - New Game Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MM interessant.
Klinkt ook wel leuker, als ik iig constructie bots mee kan nemen :)
Al zie ik zo snel nog geen optie om alleen de mining research mee te nemen ?
Maar ik zal er de volgende keer eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Mm.. Zover ik begreep uit de video was dat je de mogelijkheid had om niet je research mee te nemen. Dus dacht ik, als je niet kan, kan je ook dus ook wel alles meenemen. Maar of je alleen 1 research mee kan nemen weet ik niet..

Je kan alles meenemen wat in je iventory zit leek het. Dus je MKII volproppen dus ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Hmm, dat zou nog een leuk idee zijn voor de mod hierboven. Dat je in je raket kruipt, je gelanceerd wordt, het spel geeft je de opties voor een nieuwe map/game, (biter settings, active, passive, resources, ...), en je land zogezegd op een nieuw deel van de planeet. Al je research mee en je inventory, maar een nieuwe game

@.oisyn dat zie ik ook, maar het raket gedeelte is net wat ik een leuke toevoeging zou vinden. :D

[ Voor 13% gewijzigd door Soggney op 02-10-2017 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Soggney Dat is precies wat de mod doet :D Behalve dan het letterlijk in de raket kruipen gedeelte.

Ik zou instappen met een rocket silo, een satellite, genoeg ingredienten voor het lanceren van een nieuwe raket, wat inserters en wat stroomvoorziening. En voor de rest allemaal nukes. En dan een deathworld genereren, de lokale bevolking nuken, en meteen weer vetrekken :P

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 02-10-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Wel leuk inderdaad.. Als je klaar bent met je huidige game en geen zin hebt in early game! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Daar hadden we quickstart al voor :)
https://mods.factorio.com/mods/Pasukaru/quick-start

AL vraag ik me altijd af wat de lol is als je met alles begint, dan kon je net zo goed de oude basis blijven houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Je kunt tegenwoordig in de raket kruipen i.p.v. de sateliet en jezelf lanceren, het telt niet mee voor de score, maar je wordt wel degelijk 'gelanceerd'

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

@MatHack had ik laatst geprobeerd in .14, vanavond even proberen of ik erin kan kruipen.
Is het dan ook ineens game over? waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Soggney schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:53:
@MatHack had ik laatst geprobeerd in .14, vanavond even proberen of ik erin kan kruipen.
Is het dan ook ineens game over? waarschijnlijk wel.
Als ik me niet vergis is dit als easter egg ingebouwd in 0.15, het is gewoon een leukigheidje, je gaat niet dood/game over oid. :)

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje.

Aangezien ik toch een beetje uitgekeken ben op factorio.
(ik heb al 2 megabases, een deathworld, en een bobs run gedaan)

Heeft iemand nog wat tips voor een spel wat een beetje dezelfde itch krabt ?
Met minecraft enzo heb ik nooit echt de inspiratie/aandrang om iets moois groots te maken.
zolang ik kan overleven is het goed, en dan ben je snel uitgespeeld :)

OpenTTd heb ik bijvoorbeeld wel zeer veel gespeeld.
Dus kan iemand een een (base) builder aanraden die meer focust op de logistiek en uitbreiden, dan iets creatiefs maken ?

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 04-10-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Misschien is Transport Fever iets voor je? Dat is een beetje in de geest van (open)TTD.
http://www.transportfever.com

En anders misschien Prison Architect? Daarbij kan je ook uitbreiden wat je wilt en het nodige automatiseren.
http://www.introversion.co.uk/prisonarchitect/

Dit zijn twee spellen die wat mij betreft bijna net zo verslavend zijn als Factorio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Het is nog 2 nachtjes slapen, maar ik kijk uit naar de release van mashinky op 6 oktober. Ik heb er al wat streams van bekeken, en het heeft veel weg van OpenTTD, maar dan met een token systeem ipv geld dat me aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
heuveltje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:30:
Met minecraft enzo heb ik nooit echt de inspiratie/aandrang om iets moois groots te maken.
zolang ik kan overleven is het goed, en dan ben je snel uitgespeeld :)
Heb je ook wel 'ns modded minecraft gespeeld? Vooral als je een "kitchensink" modpack pakt (waar dus echt tientallen mods inzitten die nog enigszins aan elkaar zijn gelijmd), kun je daar echt wel een tijdje zoet mee zijn. Laatste waar ik heel wat uurtjes in heb gestoken was https://www.feed-the-beast.com/projects/ftb-beyond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iooryz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
Het is nog 2 nachtjes slapen, maar ik kijk uit naar de release van mashinky op 6 oktober. Ik heb er al wat streams van bekeken, en het heeft veel weg van OpenTTD, maar dan met een token systeem ipv geld dat me aanspreekt.
Klinkt interresant.
Probleem met openttd is altijd dat na een half uur ofzo, geld absoluut geen rol meer speelt.
Lijky erop dat dat hier niet zo het geval zou moeten zijn.
Wel ben ik altijd wat huiverig voor spellen van 1 developper, al te vaak me hoofd aan gestoten.
Ik zet hem even op de watchlist.
Jeroen O schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
Misschien is Transport Fever iets voor je? Dat is een beetje in de geest van (open)TTD.
http://www.transportfever.com

En anders misschien Prison Architect? Daarbij kan je ook uitbreiden wat je wilt en het nodige automatiseren.
http://www.introversion.co.uk/prisonarchitect/

Dit zijn twee spellen die wat mij betreft bijna net zo verslavend zijn als Factorio.
Transportfever wel eens gespeeld, maar dat was het net niet. ik geloof dat ik voornamelijk ruzie met de track laying GUI had.

Prison Architect, die heb ik wel, maar nooit echt gespeeld. was toen ook niet echt gebalanceerd.
Je draaide altijd dik verlies, of je bestempelde je hele lvl tot workshop en kreeg tonnen binnen,

Denk dat ik die vanavond nog eens ga proberen, tnx for the tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

De ruzie met transportfever's track laying kan ik beaamen, daarom dat die mashinky er leuker uit ziet, omdat het tile based is, maar ik ben wel onder de indruk van de graphics van mashinky. Prison architect kon ik wel winst draaien, maar heb ik al even niet meer aangeraakt. Je kan eventueel ook het airport ceo topic in oog houden. Dat lijkt ook een timedrain te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kijk ook wel uit naar Mashinky. Vooral het leggen van de tracks ziet er intuïtief uit.

Het is hier wel off-topic, want ik vind het zeker geen Factorio-vervanger. Factorio werkt veel meer met recepten en dingen maken. Het is veelzijdiger. Mashinky is echt een OpenTTD-opvolger.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Off-topic of niet, het is wel grappig dat er steeds tussen beide spellen (factorio en openTTD) heen en weer wordt verwezen.

Juist door een verwijzing naar factorio bij een openTTD artikel hier op tweakers heb ik kennis gemaakt met factorio. Het verhaal daarbij was, dat als je treintjes leuk vindt, dan is factorio misschien wel wat. Alleen moet je dan fabrieken met elkaar verbinden in plaats van steden. Nou dat heb ik dus geweten.

Nu zie je dus weer dat er vanuit factorio verwezen wordt naar een spel wat weer op openTTD lijkt.

Blijkbaar hebben dergelijke spellen toch wel zoveel gemeen dat als je het ene leuk vindt, het andere dan toch ook wel interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jeroen O schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:45:
Off-topic of niet, het is wel grappig dat er steeds tussen beide spellen (factorio en openTTD) heen en weer wordt verwezen.
Sja dat is eigenlijk vrij logisch.
Ze voldoen toch grotendeels dezelfde niche:
Netwerkjes bouwen en verbinden.
Ratios bepalen
Bottlenecks creeren en die vervolgens weer opleggen
Te klein bouwen, en dan enorme spaghetti creeren om die ene rail/band nog ergens bij te krijgen.
lekker relaxed een basis kunnen bouwen. en kunnen kijken hoe alles perfect volgens plan loopt
(in theorie dan, in praktijk. ow daar is een bottleneck, dat kan beter, daar mist een inserter, waarom staat die trein still. AAARRGGGHHH!!)

Daarnaast heeft Factorio gewoon 1 van de fijnste/meest gepolishte track laying systemen die ik in een treinenspel bent tegengekomen.

heb ik nu naar aanleiding van @Iooryz ff mashinksy gespeeld. Idee is leuk Maar dan mis je toch weer je chain signals (serieus hoe al jaren aaneen treinenspel werken, en die missen :?) En blueprints. en signals neerzetten is en eigenlijk alles is gewoon clunkyer dan in Factorio

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 10-10-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 13:47
heuveltje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:44:
[...]

heb ik nu naar aanleiding van @Iooryz ff mashinksy gespeeld. Idee is leuk Maar dan mis je toch weer je chain signals (serieus hoe al jaren aaneen treinenspel werken, en die missen :?) En blueprints. en signals neerzetten is en eigenlijk alles is gewoon clunkyer dan in Factorio
Blueprints zouden in OpenTTD ook welkom zijn hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:43
Vorige week weer casual eens begonnen met 0.15 en dus weer die hard bezig :)

Kben nu wel aan het uitvogelen hoe ik heel dat kovarex enrichment gedoe deftig kan opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:53

Quellien

Excrement producer

Pfft, momenteel tijd teveel, beetje inbetween jobs en kan me niet "motiveren" om te gamen.

Allemaal leuk en aardig, maar zodra een "groot" project moet beginnen, zoals alles van oil spul aanleggen dan moet ik me daar echt voor opladen.

Iemand een remedie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iets anders gaan doen ?

Sorry voor de dooddoener, niet bijdehand bedoeld.
maar het is een spel, dat moet je spelen omdat je er lol in hebt.
Als je je er niet voor kunt motiveren, lijkt me dat je dus geen lol in hebt, en iets anders moet gaan doen ?

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 18-10-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Zelf bezig met een 2kspm map.. Puur omdat ik geen zin had om me smelters opnieuw te bouwen in me vorige game (1k).. Vond het minder moeite om een nieuwe game toen te beginnen 8)7

Onderhand is die save ook bijna 100 uur oud maar ja O-)

Dus tja.. Doe andere klusjes in je game, begin opnieuw.. Begin anders.. Of speel niet.. ;-) Keuze is aan jou :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Heeft er iemand goede blueprints van train loading-unloading setups en van efficiente smelter setups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Met of zonder bots? :-)

Denk het misschien nog wel ergens.. wellicht in een doosje ergens.. Kan alleen pas donderdag weer games helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Tarkin schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:38:
Heeft er iemand goede blueprints van train loading-unloading setups en van efficiente smelter setups?
https://factorioprints.com/

Maar zelf klooien is veel leuker en leerzamer :)

Daarnaast is (un)loading niet meer dan een 12 stackinserters en provider chests langs elke treinwagon zetten. Daar heb je toch zeker geen voorgekauwde bleuprint voor nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
heuveltje schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

https://factorioprints.com/

Maar zelf klooien is veel leuker en leerzamer :)

Daarnaast is (un)loading niet meer dan een 12 stackinserters en provider chests langs elke treinwagon zetten. Daar heb je toch zeker geen voorgekauwde bleuprint voor nodig :?
Het meeste heb ik zelf al bijeen gepuzzeld, maar dan kom je altijd zaken tegen (bv zoals bij loading de 2 middelste chests zitten boordevol en die aan de randen krijgen nauwelijks iets); dat in combinatie met tijdsgebrek wil ik wel eens blueprints beginnen gebruiken.

Ik gebruik ze dan ook enkel wanneer ik al iets bijeen gehacked heb maar waar ik niet zo tevreden van ben, dan zie ik liever eens rond welke zaken er al zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:17
Nu ik weer even meer tijd heb voor factorio ben ik weer verder gegaan met mijn treinen laten rijden. Alleen ik wil de treinen dus laten rijden op vraag. Dus als een station vraag heeft naar iets, dat dan een bepaalde trein met dat erin komt. Een schema ervan is hieronder bijgevoegd. De zwarte lijnen is het spoor, en de rode en groene lijnen zijn draden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ArTMhcoYVv97CaDex06xJLJD/full.png

Het volgende schema heb ik bedacht, bestaand uit drie stationen:
  • Een 'load' station zonder verder circuit network erachter
  • Een 'park' station waar een trein tegelijk kan staan.
  • Een 'unload' station die een singaal stuur als ze er teweinig is van het product
Het singaal van het unload station wordt opgevangen bij het 'park' station, die op dat moment een trein laat rijden.Ik werk nu door de unload stations aan/uit te zetten bij bepaalde waardes, en een singaal te sturen naar het park station. Tot hier lukt mij het nog wel.
Maar nu, is de trein een bepaalde tijd onderweg. In de tussen tijd blijft het singaal van het unload station aankomen bij het park station waardoor er meerdere treinen doorheen kunnen opweg naar het zelfde unload station. Maar als trein 1 daar aankomt, is die weer voorzien van genoeg materiaal, waardoor de overige treinen voor niks rijden. Daarom wou ik na het park station een signal plaatsen en als die op rood springt, een singaal naar het unload station stuur dat er een trein aan komt. Dat singaal moet het singaal van de vraag om goederen uitzetten. Dit moet voorkomen dat er meerdere treinen tegelijk eropaf komen. Alleen dat krijg ik niet voor elkaar met combinators en circuit network. Weet iemand een probleem voor dit?

Daarnaast, als meedere station het zelfde vragen, wil ik dat maar een station dat kan. Stel: station 1 en station 2 willen ijzer. Station 1 heeft te kort en vraagt iets op. Op dat moment leest station 2 het circuit network af, en constateerd dat station 1 al iets opvraagt en hij dat dus niet kan doen. Zodra station 1 de bevestiging krijg dat er een trein aankomt, en dus de het singaal uit wordt geschakeld, station 2 een singaal kan versturen. Dan kan er een tweede trein gaan rijden richting station 2 toe. Heeft iemand, of kan iemand mij helpen om dit ook vor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fohn5
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 09:37
Volgens mij heeft Nilaus zoiets gedaan in zijn base.

YouTube: Factorio - My Megabase E10 - Train logic is hard

Hier staat de hele megabase serie maar al vrij snel begint hij met het opbouwen van zijn treinnetwerk.
Geloof dat wat hj doet vergelijkbaar is met wat jij wil.

[ Voor 7% gewijzigd door fohn5 op 08-11-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 12:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik ben sinds kort ook helemaal verslaafd geraakt aan Factorio (is voor mij eignelijk de nieuwe vervangen voor Openttd qua vermaak), maar ik speel met een vriend vaak online;

echter wie van ons 2 ook de server host via public; de joiner heeft veel last van lag, al vanaf de start van het spel.

Ik heb uiteraard gegoogled, maar online word er niet echt een concluderende oplossing gegeven, zeker niet sinds 0.15 versie.

Soms refererren ze naar het computer systeem te traag, maar waarom dan ook bij start van een potje?

lag uit zich vooral in vertraagd laten zien van geplaatste objecten, verspringen van je poppetje en zeer vertraagd reageren met rijden in auto/tank (soms wel meer dan seconde).

Ik heb zelf een i7, 1080ti, 16gb aan ram, dus als host zou dat geen probleem moeten zijn, maar idem problemen als hij speelt.

Ik heb zelf toegang tot 90mbs internet en maat van mij rond de 40mbs, dat zou toch genoeg moeten zijn?

mis ik iets, een optimilasatie ofzo?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Om nog even terug te komen op mijn CPU problemen. Gisteren heb ik alle lange belts vervangen door underground belts en mijn refreshrate van 30 naar 40 weten te verhogen.

Volgende experiment is om mijn nuclear power te vervangen door solar. Maar ik moet nog even uitrekenen hoeveel solarpanels ik nodig ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Seesar schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:30:
Ik ben sinds kort ook helemaal verslaafd geraakt aan Factorio (is voor mij eignelijk de nieuwe vervangen voor Openttd qua vermaak), maar ik speel met een vriend vaak online;

echter wie van ons 2 ook de server host via public; de joiner heeft veel last van lag, al vanaf de start van het spel.

Ik heb uiteraard gegoogled, maar online word er niet echt een concluderende oplossing gegeven, zeker niet sinds 0.15 versie.

Soms refererren ze naar het computer systeem te traag, maar waarom dan ook bij start van een potje?

lag uit zich vooral in vertraagd laten zien van geplaatste objecten, verspringen van je poppetje en zeer vertraagd reageren met rijden in auto/tank (soms wel meer dan seconde).

Ik heb zelf een i7, 1080ti, 16gb aan ram, dus als host zou dat geen probleem moeten zijn, maar idem problemen als hij speelt.

Ik heb zelf toegang tot 90mbs internet en maat van mij rond de 40mbs, dat zou toch genoeg moeten zijn?

mis ik iets, een optimilasatie ofzo?
Zelf heb ik thuis een linuxserver waar ik oa een factorio server op draai. Als ik thuis wired eraan hang gaat het prima, zit ik bij die maat van mij met laptop dan ervaar ik ook wat lag. Aan mijn verbinding ligt het niet die 300/300. Vermoed dat de netwerkcode van factorio niet geweldig is.

Vermoed niet dat het aan te trage computer ligt. Daar merk je pas wat van als de server echt veel te groot wordt en dan krijg je links bovenin een balkje met daarbij de text: Bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Als je Factorio via het netwerk speelt dan draait het zo goed of zo slecht als de langzaamste PC. Dus als je maat een wat slechtere laptop heeft dat trekt hij ook bij jou de UPS naar beneden.
MP maakt dit probleem eerder zichtbaar dan als je in SP speelt.

Dit komt omdat elke client het spel zelf berekend etc. De server daar niks extra's voor. Die draait het spel zelf verder ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
Ook interessant: Mijn nuclear reactoren vielen een-voor-een uit omdat ze hun "spent fuel cell" niet kwijt konden, blijkt dat ik ondertussen 34 reactoren had gebouwd en maar 1 fuel cell reprocessing unit. Dat kon dus niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 17-05 21:41
Evilbee schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:29:
Om nog even terug te komen op mijn CPU problemen. Gisteren heb ik alle lange belts vervangen door underground belts en mijn refreshrate van 30 naar 40 weten te verhogen.
Het vervangen van belts door trains heeft ook een positieve invloed op je UPS dus als je kilometers belts hebt kan het interessant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

in een ups ideale factory is (helaas) uberhaubt geen belt meer te vinden :)
IIG tot de .16 beta

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Factorio 0.16 experimental

We decided that Factorio fans would really like to play during the holidays, so we plan to release 0.16.0 next week.
This date is quite tight, but this week's internal playtesting went well, with only a few bugs and desyncs. It does not include everything we wanted but a smaller and quicker release is probably better.

Please bear in mind that this is an opt-in experimental release of an early access game, there will be bugs, especially since the release is a bit premature.
_/-\o_ Mooie afsluiting van het jaar. :+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heel leuk, ik ben blij dat ze de beslissing genomen hebben het tijdens de feestdagen uit te brengen want dan heb ik zeker tijd voor gaming. De tijd zal wel snel omvliegen zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja ben erg benieuwd!

Hoewel ik het nieuwe contrete niet zo mooi vind en net me megabase aan het bestraten ben maar ja..We zullen het wel zien!

Voor de rest! #0.16hype!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Cheat Sheets toegevoegd aan de OP: https://dddgamer.github.io/factorio-cheat-sheet/
Calcorio toegevoegd aan de OP: https://calcorio.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Bart ® op 11-12-2017 17:59 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
T-shirts zijn te koop op de website. Wees er snel bij want ze hebben er maar 2000. € 25,- incl verzending naar Nederland.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2559/6336/products/factorio-tshirt-1.jpg?v=1512996703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PerlinNoise schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:12:
T-shirts zijn te koop op de website. Wees er snel bij want ze hebben er maar 2000. € 25,- incl verzending naar Nederland.

[afbeelding]
Niet gekocht (mijn t-shirts zitten altijd onder een overhemd ;)) maar wel leuk!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@PerlinNoise bedankt voor de herinnering, meteen een besteld :)

.edit: Ik weet niet of het een indicatie is, maar ik had order #12xx :)

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 11-12-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 19:30
Besteld :D Werk zelf in de automatisering en loop vaak zat in t-shirts rond, dus past perfect :)
Pagina: 1 ... 21 ... 55 Laatste