Ik zou voor dat soort dingetjes geen nieuwe game starten. Gewoon doorbuffelen, mental notes maken en eerste keer een flink eind doorheen spelen. Kun je de volgende game al die noobfoutjes voor zijn (en weer hele nieuwe not-so-noob foutjes ontdekken
)
Wat bedoel je met bruggetje bouwen ?RoyK schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:17:
jajajaja ik voel hem hoor.. ik maak natuurlijk dikke noob foutjes... en voorzie nu ik een tikje verder ben de problemen al voorbij komen haha. Ik begin denk ik in te zien dat ik beter schone snelwegen kan maken met 1 product. bijvoorbeeld een stalen plaat zodat ik die overal kan pakken als ik dat wil. Het is jammer dat ik geen bruggetjes kan bouwen.. en ik vind het ook knap irritant dat ik niet over een buis heen en er omheen moet lopen. of ik moet gewoon een minder lange buis maken en meer stroom kabels
Verder is het om meerdere reden aan te raden om zoveel mogelijk gebruik te maken van underground pipes ipv normale pijpen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
ben veeeeel te laat gaan slapen. Half 2 is niet fris als je de dag erna weer moet presteren. Niet meer doen.. foei!
ik dacht aan transport banen die je over elkaar kan laten lopen. Ik heb screenshots gezien dat je onder een andere transport baan door kan, als een tunnel.. dus dat zal later wel ontwikkeld kunnen worden, denk ik.
ik dacht aan transport banen die je over elkaar kan laten lopen. Ik heb screenshots gezien dat je onder een andere transport baan door kan, als een tunnel.. dus dat zal later wel ontwikkeld kunnen worden, denk ik.
Zit in 1 van de eerste researches als t goed is:
https://wiki.factorio.com/Belt_transport_system
Sterker nog, das over het algemeen de 2e research die je wilt doen.wagenveld schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:15:
Zit in 1 van de eerste researches als t goed is:
Eerst Automation en daarna logistics. Daar zitten ook de belt-splitters in
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Mooi! :d gaat de komende dagen wel goed komen dus!
Daar heb ik na 2,5 jaar dit spel spelen nog steeds last vanRoyK schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:08:
ben veeeeel te laat gaan slapen. Half 2 is niet fris als je de dag erna weer moet presteren. Niet meer doen.. foei!
Daar heb ik na 25 jaar gaming ook nog steeds last van...Wubinator schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:06:
Daar heb ik na 2,5 jaar dit spel spelen nog steeds last van
Je zou denken dat je het ooit leert
hoe leuk ik de game ook vind.. de toegevoegde waarde van het poppetje snap ik niet zo. Ik zou graag liever zonder willen spelen. het gaat mij om het bouwen en managen... al die poespas van vijanden en zo is niet wat ik in het spelletje zoek.
Ik heb een beetje begrepen dat ik een sandbox game moet opstarten om dit te bereiken, en dan vijanden op uit zetten. Ik moet dan wel kiezen voor een startset (wat dan wel weer jammer is want dat is best veel wat je krijg). Wel fijn dat je dan nachten uit kan schakelen.
Het liefst zou ik de game dus gewoon willen spelen zonder karakter, startende met 1 mijn en 1 oven.
Ik heb een beetje begrepen dat ik een sandbox game moet opstarten om dit te bereiken, en dan vijanden op uit zetten. Ik moet dan wel kiezen voor een startset (wat dan wel weer jammer is want dat is best veel wat je krijg). Wel fijn dat je dan nachten uit kan schakelen.
Het liefst zou ik de game dus gewoon willen spelen zonder karakter, startende met 1 mijn en 1 oven.
Wat je wil is freeplay, niet sandbox. Sandbox is meer bedoeld voor testen van builds e.d.
Play -> New Game -> daar kun je o.a. de vijanden uitzetten en dan begin je gewoon met 1 burning miner, 1 furnace + 8 iron plates. Tevens kun je in het new game scherm naar hartelust de ore patches groter maken, etc.
Poppetje uitschakelen wordt een stuk lastiger, maar op een gegeven moment heb je blueprints, construction bots + zoomen vanuit de map en dan kom je een heel eind richting 'geen poppetje'.
Play -> New Game -> daar kun je o.a. de vijanden uitzetten en dan begin je gewoon met 1 burning miner, 1 furnace + 8 iron plates. Tevens kun je in het new game scherm naar hartelust de ore patches groter maken, etc.
Poppetje uitschakelen wordt een stuk lastiger, maar op een gegeven moment heb je blueprints, construction bots + zoomen vanuit de map en dan kom je een heel eind richting 'geen poppetje'.
There's no place like 127.0.0.1
Inderdaad, bij het starten van een nieuw spel kun je de spawners gewoonweg uit zetten om zonder biters te spelen. Tevens loopt het concept "geen poppetje" al vast op het punt dat de plates uit de oven gehaald moeten worden 
Het is vooral begin-game even doorbikkelen totdat je construction bots hebt, en bij voorkeur een compleet dekkend netwerk. Dan hoef je alleen maar blueprints neer te gooien en te wachten tot 't boeltje gebouwd is. Eventueel kun je nog een mod als "Long reach" pakken, waardoor je met je poppetje meer 'bereik' krijgt om te bouwen.
Het is vooral begin-game even doorbikkelen totdat je construction bots hebt, en bij voorkeur een compleet dekkend netwerk. Dan hoef je alleen maar blueprints neer te gooien en te wachten tot 't boeltje gebouwd is. Eventueel kun je nog een mod als "Long reach" pakken, waardoor je met je poppetje meer 'bereik' krijgt om te bouwen.
Het verwijderen van "het poppetje" kan wel, maar moet via een commando in de console.
https://wiki.factorio.com...e=Console#Enable_god_mode
Zelf niet gebruikt, dus ik weet niet of dit nog werkt in 0.15
https://wiki.factorio.com...e=Console#Enable_god_mode
Zelf niet gebruikt, dus ik weet niet of dit nog werkt in 0.15
Sjah, het heeft wel deels zijn charme, dat poppetje, helemaal alleen op die wereld, bezig met het bouwen van een uitweg. En zonder het poppetje zouden blueprints en de construction/logistic bots er misschien niet geweest zijn, want dan was de nood minder.
Trouwens, hoe zou je multiplayeren zonder poppetjes? Als iedereen god mode heeft, zie je niet wie waar bezig is.
Trouwens, hoe zou je multiplayeren zonder poppetjes? Als iedereen god mode heeft, zie je niet wie waar bezig is.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Das in .14ShitHappens schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:28:
Tegen de tijd dat je in .15 bots hebt (of beter gezegd requesterchest) ben je al zover dat je het net zo goed zonder kunt doorspelen
Ik heb in .14 enkel zonder bots gespeeld, maar op welk moment heb jij dan in .15 "pas" bots? Ik ben er echt zo snel mogelijk naartoe gaan werken:
- Amper ergens de rode belts
- Nog geen military science opgestart
- Enkel de copper en iron vanuit m'n startpunt aangeboord
- Nog geen treinen gebouwd
Maar al wel 500 bots hebben rondvliegen om 't bouwen wat makkelijker te maken
http://davemcw.com/factorio/tech-tree/Room42 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:17:
[...]
Wat is de kortste route naar bots? Is dat eenvoudig uiteen te zetten?
Klik logistics aan en hij laat het kortste pad zien.
Maar je moet rood groen en blauwe science al geautomatiseerd hebben.ShitHappens schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:10:
Ik heb in .14 enkel zonder bots gespeeld, maar op welk moment heb jij dan in .15 "pas" bots? Ik ben er echt zo snel mogelijk naartoe gaan werken:
Je hebt veel plastic en batt nodig, dus heel je olie productie moet ook al opgestart zijn,
en dan moet je nog 150 paarse en gele science hebben (a 30 sec craft time), en dan zijn ze nog practisch nutteloos zonder een paar speed en carry upgrades (weer a 500 paars en geel a 30sec)
dus eigenlijk wil je paars en geel ook al geautomatiseerd hebben.
En om ze ECHT nuttig te maken wil je eigenlijk ook nog de power armor mkII met fusion reactor. en voor je die hebt, heb je echt al een flinke basis gebouwd.
Alles is relatief
Sterker nog, ik heb net een run in .15 gedaan om de no spoon te proberen (9 uur 30
En die had ook practisch geen rode belts. alleen op een paar knelpunten
* heuveltje heeft nieuwe missie. hoeveel rakketten per minuut zou je kunnen halen als je de witte flesjes gewoon weggooit ?
[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 02-08-2017 10:34 ]
Ja dat is eigenlijk heel eenvoudig te zien. Pak een site als deze: http://davemcw.com/factorio/tech-tree/ waar op de 6e groene rij de robots kunt aanklikken. Laat 'ie precies zien wat het pad is om daar te komen qua onderzoeken. Dus bijvoorbeeld alles dat militair is of met treinen te maken heeft kun je laten liggen.
Klopt inderdaad, die 3 sciences heb ik al wel volatutomatisch lopen, olieverwerking op advanced zelfs. Paar batterijen en portable solar panels en dan lopen maar
Het is dus absoluut niet mijn missie om zo snel mogelijk een raket de lucht in te sturen
Lol GMTAheuveltje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:
[...]
http://davemcw.com/factorio/tech-tree/
Klik logistics aan en hij laat het kortste pad zien.
[...]
Maar je moet rood groen en blauwe science al geautomatiseerd hebben.
Je hebt veel plastic en batt nodig, dus heel je olie productie moet ook al opgestart zijn,
en dan moet je nog 150 paarse en gele science hebben (a 30 sec craft time), en dan zijn ze nog practisch nutteloos zonder een paar speed en carry upgrades (weer a 500 paars en geel a 30sec)
dus eigenlijk wil je paars en geel ook al geautomatiseerd hebben.
En om ze ECHT nuttig te maken wil je eigenlijk ook nog de power armor mkII met fusion reactor. en voor je die hebt, heb je echt al een flinke basis gebouwd.
Alles is relatief, maar dan zijn er nog maar heel weinig stappen te voltoooien om een raket producerende fabriek te krijgen.
Sterker nog, ik heb net een run in .15 gedaan om de no spoon te proberen (9 uur 30)
En die had ook practisch geen rode belts. alleen op een paar knelpunten
Klopt inderdaad, die 3 sciences heb ik al wel volatutomatisch lopen, olieverwerking op advanced zelfs. Paar batterijen en portable solar panels en dan lopen maar
[ Voor 68% gewijzigd door ShitHappens op 02-08-2017 10:38 ]
Je kan ook de raket zonder satelliet lanceren, dan krijg je geen flesjes.heuveltje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:28:
* heuveltje heeft nieuwe missie. hoeveel rakketten per minuut zou je kunnen halen als je de witte flesjes gewoon weggooit ?
Is er überhaupt een limiet als je meerdere silo's bouwt?
(en ze uiteraard kan voeden met stroom en parts)
theoretisch niet, maar alles heeft een limiet. CPU gebondenIceTeaGX schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:21:
[...]
Je kan ook de raket zonder satelliet lanceren, dan krijg je geen flesjes.
Is er überhaupt een limiet als je meerdere silo's bouwt?
(en ze uiteraard kan voeden met stroom en parts)
Mijn huidige "megabase" komt tot 1.5 RPM ofzo. en dan zit ik al op 45-50 FPS.
Maar 80% van die basis is bezig met verwerken van science.
Ik ben benieuwd hoever ik kom als ik al dat wegsloop, en alle belts vervang door bots.
zou 10 haalbaar zijn
Komt goed uit dat het volgende week campzone is
Speel Factorio ook al vrij lang (ver voor steam iig), en altijd veel plezier gehad aan gewoon lekker uitbouwen. Ben zelf ook minder van de biters, heb die bij mijn hduige rail-map dan ook uit staan.
Heb nu voor het eerst mezelf een doel gesteld om een rocket-per-minute te doen. Wou nu gaan beginnen aan de steel processing die ervoor nodig is. Dat is best een hoop
Heb het nog niet doorgerekend, maar ik denk dat de iron processing die ik nu heb neergezet niet alles gaat kunnen bijhouden. Ben benieuwd of ik genoeg ruimte heb overgehouden om dat uit te breiden (heb copper processing relatief dicht in de buurt gebouwd namelijk.
Hoe dan ook, heb nog steeds veel plezier ermee, ik heb nog nooit zoveel tijd gestopt in 1 game
Heb nu voor het eerst mezelf een doel gesteld om een rocket-per-minute te doen. Wou nu gaan beginnen aan de steel processing die ervoor nodig is. Dat is best een hoop
Hoe dan ook, heb nog steeds veel plezier ermee, ik heb nog nooit zoveel tijd gestopt in 1 game
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Volgens mijn berekeningen heeft 1 rocket p/m, ca. 275 smelters nodig (rond de 10600 steel p/m) en qua iron (inclusief nodig voor steel) ca. 540 smelters (rond de 104000 iron plate p/m). 
Correcte berekening voor 1 rocket p/m is 165 steel smelters (6360 steel bar p/m) & 208 iron smelters (40064 iron plate p/m, inclusief plates nodig voor steel).
Hierbij ben ik uit gegaan van T3 prod modules waar mogelijk, aangevuld met T3 speed modules + 8 T3 speed beacons per smelter/assembling machine.
Correcte berekening voor 1 rocket p/m is 165 steel smelters (6360 steel bar p/m) & 208 iron smelters (40064 iron plate p/m, inclusief plates nodig voor steel).
Hierbij ben ik uit gegaan van T3 prod modules waar mogelijk, aangevuld met T3 speed modules + 8 T3 speed beacons per smelter/assembling machine.
[ Voor 20% gewijzigd door MatHack op 02-08-2017 19:24 ]
Had nog geen setup uitgedacht, heb nooit echt veel aandacht besteed aan de berekeningen. Gewoon lekker aanklooien vond ik leuker. Maar met deze hoeveelheden moet je haast wel. Toen ik olie uitrekende kwam ik er in ieder geval achter dat ik zwaar onderschat had hoe groot die setup moest worden
Maar dat het wel of niet 1 rpm wordt boeit me niet zoveel, vind het gewoon leuk om groot te bouwen.
Ik zou ook niet zo snel meer een niet rail-world starten (met RSO). Misschien als ik een keer de lazy-bastard ga proberen.
Heb nu alleen een bijna default map die ik multiplayer speel met iemand die pas net begonnen is, maar hij is nog niet verslaafd, dus zo vaak spelen we die niet
Maar dat het wel of niet 1 rpm wordt boeit me niet zoveel, vind het gewoon leuk om groot te bouwen.
Ik zou ook niet zo snel meer een niet rail-world starten (met RSO). Misschien als ik een keer de lazy-bastard ga proberen.
Heb nu alleen een bijna default map die ik multiplayer speel met iemand die pas net begonnen is, maar hij is nog niet verslaafd, dus zo vaak spelen we die niet
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Hmm dat klinkt mij gevoelsmatig nogal hoog in de oren. Heb je wel aan gedacht om de t3 prod in de rocketlauncher zelf ook mee te nemen ?MatHack schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:36:
Volgens mijn berekeningen heeft 1 rocket p/m, ca. 275 smelters nodig (rond de 10600 steel p/m) en qua iron (inclusief nodig voor steel) ca. 540 smelters (rond de 104000 iron plate p/m).
Oh wacht, dat was mijn berekening voor 1000 science packs (behalve military) per minuut...heuveltje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:01:
[...]
Hmm dat klinkt mij gevoelsmatig nogal hoog in de oren. Heb je wel aan gedacht om de t3 prod in de rocketlauncher zelf ook mee te nemen ?
Gelukkig heb ik mijn spreadsheet zo opgezet dat ik maar een paar getalletjes hoef aan te passen
1 rocket p/m is 165 steel smelters (6360 steel bar p/m) & 208 iron smelters (40064 iron plate p/m).
Ik zit heel erg te twijfelen. Ik vind het een geinig spelletje. Het idee met de al die transport banen etc.. maar tegelijk vind ik de sfeer een beetje somber qua kleur en muziek / geluid. Alles zit ook zo op elkaar geprakt.. electra kabels / palen, al die armen en al die banen. Het is best wel een stukje chaos / rommelig. Ik krijg het er maar een beetje benauwd van haha.
Ik ga nog een paar rondjes spelen om het zeker te weten. Ik heb naar mijn weten gewoon 14 dagen bedenktijd bij Steam.
Ik ga nog een paar rondjes spelen om het zeker te weten. Ik heb naar mijn weten gewoon 14 dagen bedenktijd bij Steam.
[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 02-08-2017 21:28 ]
Je hebt 2 weken bedenktijd, maar je kan het niet meer retourneren als je meer dan 2 uur hebt gespeeld.RoyK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:27:
Ik zit heel erg te twijfelen. Ik vind het een geinig spelletje. Het idee met de al die transport banen etc.. maar tegelijk vind ik de sfeer een beetje somber qua kleur en muziek / geluid. Alles zit ook zo op elkaar geprakt.. electra kabels / palen, al die armen en al die banen. Ik ga nog een paar rondjes spelen om het zeker te weten. Ik heb naar mijn weten gewoon 14 dagen bedenktijd bij Steam.
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
ah, dan heb ik pech. Jammer. Maargoed, dan hoef ik me er ook niet meer druk om te maken. 
Wat is voor jullie de uitdaging in de game? Probeer je een zo glad mogelijke productielijn neer te zetten? Of zie je de lol meer in dat je transport banen mooi gevuld liggen met een oneindige stroom aan items? moet het er complex uitzien of juist niet? Je kan wat dat betreft wel echt mega grote lange gebieden maken. Zones misschien... ?
Wat is voor jullie de uitdaging in de game? Probeer je een zo glad mogelijke productielijn neer te zetten? Of zie je de lol meer in dat je transport banen mooi gevuld liggen met een oneindige stroom aan items? moet het er complex uitzien of juist niet? Je kan wat dat betreft wel echt mega grote lange gebieden maken. Zones misschien... ?
[ Voor 65% gewijzigd door RoyK op 02-08-2017 21:36 ]
Een raket lanceren! Hoe rommeliger hoe beter. Ik heb de indruk dat je al veel te veel bezig bent met end game uitdagingen, probeer eerst een keer die raket.RoyK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:33:
ah, dan heb ik pech. Jammer. Maargoed, dan hoef ik me er ook niet meer druk om te maken.
Eerste game was raket lanceren. 2de game was meer raketten dan uren in steken (kwam uit op 167 raketten op 166 uur), nu bezig met hetzelfde maar dan met actieve biters (niet zo fun eigenlijk) base uitbreidingen zijn nogal tijdrovend en volgende wordt waarschijnlijk een train world voor mijRoyK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:33:
...
Wat is voor jullie de uitdaging in de game?
...
[ Voor 22% gewijzigd door Soggney op 02-08-2017 22:06 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik werk voor Factorio (en KSP) de laatste tijd met een installatie gewoon in m'n Stack drive. Die wordt dan automatisch overal heen gesynct, inclusief mods, settings en savesRoom42 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:11:
Wat trouwens misschien wel interessant is om te delen, ik heb een oplossing om middels Nextcloud (of ander dropbox-achtige) de mods-directory etc. te syncen tussen meerder computers.
Dan gebruik ik in geval van Factorio de standalone versie. Bij KSP kopieer ik de installatie vanuit Steam naar m'n stack drive.Room42 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:30:
@anboni heb je dan de Steam-versie of standalone?
Is zeker ook wat voor te zeggen in het geval van Factorio. Bij KSP zitten mods *in* de applicatie directory, dus daar is mijn methode volgens mij eigenlijk de enige (wat natuurlijk vooral veel zegt over het design van KSP, maar da's voor een ander topic
)
Mijn eerste uitdaging was een raket met satteliet.RoyK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:33:
Daarna een raket met vis.
Vervolgens wilde ik de complete techtree researchen. Daarmee was ik aardig op weg, echter het jagen op alien artifacts vond ik een beetje vervelend worden. Je hebt er namelijk nogal wat van nodig. Op het gegeven moment heb ik het spel dan ook maar even gelaten voor wat het is.
Nu met versie 0.15 ben ik eigenlijk weer verder gegaan (geen alien artifacts meer nodig). Ik heb nu een heel nieuw ontwerp gemaakt voor mijn onderzoekscentra. Deze staan nu in een 4x4 raster met langs alle zijden transportbanden voor de zeven verschillende science packs.
Ook de automatische productie van de sciencepacks ben ik opnieuw aan het opzetten. Sciencepack 1, 2 en 3 draaien nu en alle afhankelijke technologieën zijn nu onderzocht.
Ik moet nu eerst wat andere logistieke problemen oplossen, zoals de aanvoer van kolen. Omdat alle dichtbij-kolenvelden op zijn ben ik begonnen met de aanleg van een spoornetwerk. Deze is nu bijna operationeel. Zodra er weer voldoende kolen binnenkomen ga ik verder met het opzetten van fabrieken voor de overige sciencepacks.
En zo blijven we bezig...
Het is bij mij niet altijd even netjes, maar ik probeer alles wel zo neer te zetten dat het makkelijk uit te breiden is.
[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 03-08-2017 00:02 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Momenteel mijn single-site factory om te bouwen naar een multi-site. Dus aparte fabrieken waar de grote hoeveelheden items worden gemaakt (iron/copper plates, steel, green/red/blue circuits, etc). En dat allemaal aan elkaar gelinkt met treinen.RoyK schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:33:
Petroleum gas heb ik nu al apart staan en ik ben nu begonnen om iron plates te verplaatsen.
Ik vond juist het begin met puzzels van : "ow daar moet plastic komen ?, erm laat me dat nog daar naartoe spaghettieen met 20 undergrounds" het leukts.Room42 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:01:
Voor mij is het inderdaad het optimaliseren dat ik leuk vind. Steeds weer de nieuwe bottleneck oplossen (met nieuwe technieken en nieuwe ideeën) tot het volledig optimaal draait... wat nooit haalbaar is
Probleem is dat als ik nu zelf een wereld start word dat automatisch een soort main bus systeem. of iig veel te gestructureerd.
Met bob begonnen, dat begon iig weer enigzins als nieuw aan te voelen
alleen het is een beetje een deathworld geworden,
En de kool is op, de enige bron ligt 16 alien basisen verder, en En als je gewoon 10 minuten bezig bent en 2 tanken kwijtraakt om 1 basis te killen dan helpt dat niet echt om verder te willen spelen
En dat alles natuurlijk net nadat ik de nieuwe type tank had ontdekt, alleen ik heb kool nodig om die te maken
[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 03-08-2017 08:59 ]
Ik ben ben m'n nieuwe game ook van plan om een multi-site factory te bouwen. Zit alleen nog te twijfelen of ik iedere site autonoom maak, of toch een groot logistics network ga bouwen om construction wat meer te kunnen automaten. (dan moet ik misschien wel naar een roboport mod gaan kijken die een wat grotere range biedt, anders worden het wel heel erg veel roboportsEvilbee schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:15:
[...]
Momenteel mijn single-site factory om te bouwen naar een multi-site. Dus aparte fabrieken waar de grote hoeveelheden items worden gemaakt (iron/copper plates, steel, green/red/blue circuits, etc). En dat allemaal aan elkaar gelinkt met treinen.
Een trainbase op een enkel, heel groot logistics netwerk werkt niet lekker. je bots gaan dan enorme reizen maken om iets in/uit een storage chest aan de andere kant van de map te halen. Daarbij moet heel de tijd worden opgeladen, ze vliegen soms over biters heen etc. Je zit dan echt enorm lang te wachten tot je blueprint eindelijk wordt ingevuld bijvoorbeeld.anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:34:
[...]
Ik ben ben m'n nieuwe game ook van plan om een multi-site factory te bouwen. Zit alleen nog te twijfelen of ik iedere site autonoom maak, of toch een groot logistics network ga bouwen om construction wat meer te kunnen automaten. (dan moet ik misschien wel naar een roboport mod gaan kijken die een wat grotere range biedt, anders worden het wel heel erg veel roboports)
Ik maak bij elk station een apart netwerk wat wordt gevuld door een supply train.
Ja, daar was ik ook wel een beetje bang voor. Misschien dat het nog een beetje te doen is als je eenmaal heel veel research in robot speed hebt gestopt, maarja, dan is het al niet meer nodigtdjager schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Een trainbase op een enkel, heel groot logistics netwerk werkt niet lekker. je bots gaan dan enorme reizen maken om iets in/uit een storage chest aan de andere kant van de map te halen. Daarbij moet heel de tijd worden opgeladen, ze vliegen soms over biters heen etc. Je zit dan echt enorm lang te wachten tot je blueprint eindelijk wordt ingevuld bijvoorbeeld.
Ik maak bij elk station een apart netwerk wat wordt gevuld door een supply train.
Helaas heeft robot speed geen invloed op hoe ver hij kan vliegen op een charge. Opladen blijft dus een probleem. En de logica die wordt gebruikt voor het kiezen van een storage chest bij het wegbrengen van items helpt ook niet echt mee.. Een robot vliegt rustig de hele map over om iets weg te brengen naar een storage chest waar al een item van hetzelfde type inzit terwijl er ook chests veel dichterbij zijn.anboni schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:36:
[...]
Ja, daar was ik ook wel een beetje bang voor. Misschien dat het nog een beetje te doen is als je eenmaal heel veel research in robot speed hebt gestopt, maarja, dan is het al niet meer nodig
Jawel, maar weinig. Een bot verbruikt 5kJ per meter en 3kJ per seconde. Met een capaciteit van 1,5MJ kan een ongeupgradede bot 250 meter (tiles) vliegen. Als je de bots oneindig lang upgrade wordt het tijdsdeel dus 0 en zit je op de bovengrens van 300 tiles per charge. Het is een asymptotische bovengrens, dus de invloed van research wordt steeds minder en minder.tdjager schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:01:
[...]
Helaas heeft robot speed geen invloed op hoe ver hij kan vliegen op een charge.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
turret creep?heuveltje schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:57:
[...]
Ik vond juist het begin met puzzels van : "ow daar moet plastic komen ?, erm laat me dat nog daar naartoe spaghettieen met 20 undergrounds" het leukts.
Probleem is dat als ik nu zelf een wereld start word dat automatisch een soort main bus systeem. of iig veel te gestructureerd.
Met bob begonnen, dat begon iig weer enigzins als nieuw aan te voelen
alleen het is een beetje een deathworld geworden,
En de kool is op, de enige bron ligt 16 alien basisen verder, en En als je gewoon 10 minuten bezig bent en 2 tanken kwijtraakt om 1 basis te killen dan helpt dat niet echt om verder te willen spelen
En dat alles natuurlijk net nadat ik de nieuwe type tank had ontdekt, alleen ik heb kool nodig om die te maken
Cunning linguist.
Het zou mooi zijn als er op een gegeven moment in het spel de optie wordt geboden om oneindige resources in te kunnen stellen (kan nu wel met een mod, maar dan kun je geen steam achievements meer halen
).
Ik kan me goed voorstellen dat het op een gegeven moment behoorlijk frustrerend wordt om al je transportroutes om te gooien omdat je een veld hebt leeg getrokken (of dit moet makkelijk zijn d.m.v. treinen).
Gisteren heb ik weer eens een game geprobeerd zonder mods, en het was wel even wennen om kolen naar de stone-furnace te moeten vervoeren (dus geen elektric stone furnace)
Ik kan me goed voorstellen dat het op een gegeven moment behoorlijk frustrerend wordt om al je transportroutes om te gooien omdat je een veld hebt leeg getrokken (of dit moet makkelijk zijn d.m.v. treinen).
Gisteren heb ik weer eens een game geprobeerd zonder mods, en het was wel even wennen om kolen naar de stone-furnace te moeten vervoeren (dus geen elektric stone furnace)
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
@Drum Effectief heb je dat al, door het feit dat richness omhoog gaat hoe verder je van spawn af bent, en door infinite mining productivity research. Met steeds effectief "groter" wordende patches wordt de noodzaak om te moeten uitbreiden ook steeds kleiner.
En je kunt er altijd nog voor kiezen om je biezen te pakken en je heil 100km verderop te zoeken
En je kunt er altijd nog voor kiezen om je biezen te pakken en je heil 100km verderop te zoeken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zelf heb toen ik met Angel's speelde juist infinit ores uit gezet. Ik houd juist van groots en georganiseerd te bouwen en haat het om over resources heen te bouwen, Dus infinit patches zijn dan heel erg vervelend 
En outposts bouwen vind ik zelf niet vervelend, geeft juist ook leuke nieuwe uitdagingen (50 treinen die over 1 spoortje moeten schaalt niet zo lekker bijvoorbeeld). En als je meerdere treinen hebt die resources komen afleveren, wil je niet dat ze de rest van het spoor gaan blokkeren, dus moet je daar iets op verzinnen.
Met de RSO mod was het op een gegeven moment wel vervelend, omdat in een bepaalde versie range de resources niet echt groot genoeg werden naarmate je verder ging, dus kwam het soms voor dat je outposts sneller leeg waren dan dat je nieuwe kon bouwen. Daardoor was je bijna continue bezig met outposts bezig en dat was wel naar. Nu met map generation aanpassingen en nieuwe versies van RSO gaat dat weer prima.
En outposts bouwen vind ik zelf niet vervelend, geeft juist ook leuke nieuwe uitdagingen (50 treinen die over 1 spoortje moeten schaalt niet zo lekker bijvoorbeeld). En als je meerdere treinen hebt die resources komen afleveren, wil je niet dat ze de rest van het spoor gaan blokkeren, dus moet je daar iets op verzinnen.
Met de RSO mod was het op een gegeven moment wel vervelend, omdat in een bepaalde versie range de resources niet echt groot genoeg werden naarmate je verder ging, dus kwam het soms voor dat je outposts sneller leeg waren dan dat je nieuwe kon bouwen. Daardoor was je bijna continue bezig met outposts bezig en dat was wel naar. Nu met map generation aanpassingen en nieuwe versies van RSO gaat dat weer prima.
Dat is goed om te horen.oisyn schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:58:
@Drum Effectief heb je dat al, door het feit dat richness omhoog gaat hoe verder je van spawn af bent, en door infinite mining productivity research. Met steeds effectief "groter" wordende patches wordt de noodzaak om te moeten uitbreiden ook steeds kleiner.
Huidige doel: research + kolen uitfaseren d.m.v. enorm zonnepark
*cough* nuclear power *cough*
Inderdaad overgaan op Nuclear Power. Je gaat de kolen nog wel nodig hebben om uiteindelijk olie uit te faseren.Drum schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:40:
[...]
Huidige doel: research + kolen uitfaseren d.m.v. enorm zonnepark
Ik heb eigenljik nog niet echt gekeken naar coal liquification, kan dat olie echt helemaal vervangen? Ik had verwacht dat het gewoon een handig extraatje was om wat meer te kunnen vertrouwen op stabiele olie toevoer.
Het kan olie echt vervangen..wjzijderveld schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:22:
Ik heb eigenljik nog niet echt gekeken naar coal liquification, kan dat olie echt helemaal vervangen? Ik had verwacht dat het gewoon een handig extraatje was om wat meer te kunnen vertrouwen op stabiele olie toevoer.
Zo heb ik al een olieproducten-fabriek in de middle of nowhere staan met alleen kolen en water als input.
Je moet de fabriek even op gang helpen met heavy oil, maar daarna is het een zelfvoorzienende fabriek.
Zorg er dus wel voor dat er altijd een bepaalde hoeveelheid heavy oil 'achterblijft' zodat de reactie voort blijft gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door CappieL op 04-08-2017 13:28 ]
Ik vind het vooral een goede sink voor coal als je eenmaal van steam engines bent afgestapt. Mining productivity bonus geldt ook voor pumpjacks dus je kan nog best veel olie halen uit depleted wells.
Maar het is idd ook mooi dat je een alternatief hebt voor crude.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 04-08-2017 19:15 ]
Ik vind het meestal juist leuker om zoveel mogelijk op steam engines te blijven draaien. Geeft toch weer een beetje extra logistiek om mee bezig te zijn
Dan moet ik wel zeggen dat ik nog niet met nuclear power heb gespeeld, dus misschien dat ik daar voor m'n nieuwe basis uiteindelijk wel op overschakel.
Nou, ik heb weer geleerd waarom 'k meestal zo vroeg mogelijk een programmable speaker op de coalaanvoer van de energiecentrale zet.

"Opeens" konden de kolenmijnen heit niet meer bijhouden, ik denk door die plotselinge piek in miners en assemblers.
Morgen maar nuclear power gaan opstarten of een berg solar en accumulators neerkwakken. En een automatische powerswitch installeren om bijvoorbeeld niet-cruciale onderdelen uit te zetten zodra er te weinig stroom is
"Opeens" konden de kolenmijnen heit niet meer bijhouden, ik denk door die plotselinge piek in miners en assemblers.
Morgen maar nuclear power gaan opstarten of een berg solar en accumulators neerkwakken. En een automatische powerswitch installeren om bijvoorbeeld niet-cruciale onderdelen uit te zetten zodra er te weinig stroom is
[ Voor 4% gewijzigd door ShitHappens op 06-08-2017 02:18 ]
Wegvallende hoofdspanning? Dat gebeurt toch nooit?

Gelukkig had ik een hoop stoomketels gemaakt als buffer, en was ik al richting de stroombasis aan het lopen toen ik alles zag vertragen
.

Gelukkig had ik een hoop stoomketels gemaakt als buffer, en was ik al richting de stroombasis aan het lopen toen ik alles zag vertragen
Nederlands
Nee zat er dus eerder aan te denken, om 't andersom te doen. Bijvoorbeeld de hele robotjesconstructielijn zou als eerste plat mogen, daarna de mall en zo lang mogelijk mines en smelting door laten lopen.Room42 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:44:
[...]
Hmmm. Op zich is er zo wel wat voor te zeggen om de miners hun eigen stroomnetwerk te geven, zodat deze door kunnen draaien als de hoofdspanning wegvalt.
Maar een tweede elektracentrale voor de kolenmijnen kan ook, of eventueel back-up nog wat burner miners laten meelopen. Vooralsnog volstaat de programmable speaker wel
Over robotjesconstructielijn gesproken... Nu in een nieuw spel wilde ik die spaghettisoep van de vorige keer niet meer hebben.
Ziehier: 100% schaalbare versie
[ Voor 10% gewijzigd door ShitHappens op 06-08-2017 23:54 ]
Zijn de beschrijvingen in het Engels duidelijker dan? Ik kan me overigens niet meer herinneren dat ik het ooit op het Nederlands heb ingesteld, misschien in een ver ver verleden
@ShitHappens Grappig om te zien dat je een deel van je goederen buiten je main-bus transporteert (motoren). Zelf geef ik alle onderdelen welke maar enigszins nuttig zijn 2 aparte banen in the hoofdlijn, zodat ik er later nog wat items vanaf kan pikken mocht ik ze nodig hebben (wordt al wel flink breed).
Dat zijn ze zeker, wat is dit tenenkrommend slecht vertaald. Probeer Engels eens, gaat je goed bevallenDrum schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:25:
[...]
Zijn de beschrijvingen in het Engels duidelijker dan? Ik kan me overigens niet meer herinneren dat ik het ooit op het Nederlands heb ingesteld, misschien in een ver ver verleden
Ik help met vertalen, ik probeer altijd te achterhalen waar de Engelse term in het spel voorkomt om het goed te kunnen vertalen. Dat doet zo te zien niet iedere vertalerKnielen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:31:
[...]
Dat zijn ze zeker, wat is dit tenenkrommend slecht vertaald. Probeer Engels eens, gaat je goed bevallen
Cunning linguist.
Zo, aangepast, tevredenheid gewijzigd in voldoening. Als iemand een betere term kan verzinnen, dan hoor ik het graag
. Lading van de accu ook maar even gewijzigd in acculading.
Soms is Crowdin ook wel een slecht systeem, bijvoorbeeld dit:
https://crowdin.com/trans...l#q=store+excess+electric
Iemand had het fout vertaald, iemand anders heeft het fout verbeterd, weer iemand anders heeft die foute verbetering een plusje gegeven, waardoor die leading is. Ik heb die foute vertaling een minnetje gegeven, en het nu juist vertaald. Gevolg is dat er drie vertalingen zijn, waarvan één juist, maar alledrie staan ze op 0 punten. Ik weet niet welke Factorio dan pakt met de volgende release. Maar dit komt echt zo ontzettend vaak voor, best zonde wel.
Iemand had het fout vertaald, iemand anders heeft het fout verbeterd, weer iemand anders heeft die foute verbetering een plusje gegeven, waardoor die leading is. Ik heb die foute vertaling een minnetje gegeven, en het nu juist vertaald. Gevolg is dat er drie vertalingen zijn, waarvan één juist, maar alledrie staan ze op 0 punten. Ik weet niet welke Factorio dan pakt met de volgende release. Maar dit komt echt zo ontzettend vaak voor, best zonde wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 07-08-2017 09:13 ]
Cunning linguist.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht.oisyn schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:14:
Ik vind het vooral een goede sink voor coal als je eenmaal van steam engines bent afgestapt. Mining productivity bonus geldt ook voor pumpjacks dus je kan nog best veel olie halen uit depleted wells.
Had hogere levels productivity research nog beetje uitgesteld omdat ze al vrij duur werden en ik nog geen issue met resources heb.
Maar crude is uiteraard al wel een probleem
Heb ik ook al veel gedaan, maar aangezien nuclear nu nieuw was en ik nu voor het eerst bezig ben met een rocket-per-minute base, vond ik dat ik wel ff genoeg uitdaging had voor the time beinganboni schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:33:
Ik vind het meestal juist leuker om zoveel mogelijk op steam engines te blijven draaien. Geeft toch weer een beetje extra logistiek om mee bezig te zijn
Overigens heb ik mezelf weer overgehaald om het wiel opnieuw uit te vinden een nieuwe factorio calculator te schrijven. Maar met het toegevoegde idee dat hij direct de lua files uit je installatie inlees (including mods), waardoor hij altijd specifiek voor jouw mod-configuratie zou moeten werken.
Later wil ik ook nog toevoegen dat hij je save-games kan inladen waardoor er ook direct rekening kan worden gehouden met normal vs expensive mode.
Voor de zekerheid.wjzijderveld schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:46:
[...]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht![]()
Had hogere levels productivity research nog beetje uitgesteld omdat ze al vrij duur werden en ik nog geen issue met resources heb.
Maar crude is uiteraard al wel een probleem
Je weet dat speed modules ook op lege bronnen werken ?
Met modules erin, en wat beacons er om heen kun je de opbrengst geloof ik ver 4 voudigen o.i.d.
Yes I know :-) Dat deed ik in vorige maps ook wel, maar meestal pas later (en toen RSO nog stuk was waardoor ik niet snel genoeg outposts kon bouwen).
Op dit moment zit ik vooral nog in de plan fase voor de rocket-per-minute*, outposts daarvoor bouwen doe ik pas als laatste.
* Wat eigenlijk betekend: die calculator schrijven zodat het plsnnen makkelijker is
Op dit moment zit ik vooral nog in de plan fase voor de rocket-per-minute*, outposts daarvoor bouwen doe ik pas als laatste.
* Wat eigenlijk betekend: die calculator schrijven zodat het plsnnen makkelijker is
Dat is al een stuk beter!Bart ® schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:09:
Zo, aangepast, tevredenheid gewijzigd in voldoening. Als iemand een betere term kan verzinnen, dan hoor ik het graag. Lading van de accu ook maar even gewijzigd in acculading.
Ik ga ook eens een kijkje nemen op die site, kende het bestaan er niet van.
Haha, dit is dan ook pas de tweede keer dat ik engine units nodig heb in de productielijnen (bij blue science staan er een aantal, en eentje in de mall voor locomotieven). Bus is momenteel:Drum schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:25:
[...]
@ShitHappens Grappig om te zien dat je een deel van je goederen buiten je main-bus transporteert (motoren). Zelf geef ik alle onderdelen welke maar enigszins nuttig zijn 2 aparte banen in the hoofdlijn, zodat ik er later nog wat items vanaf kan pikken mocht ik ze nodig hebben (wordt al wel flink breed).
- 4x iron plate
- 4x copper plate
- 4x green circuits
- 4x steel
- 4x red circuits
- 2x plastic
- 2x batterijen
Heb sowieso op deze hoogte al nog 4 extra banen gereserveerd (moet sowieso binnenkort blue circuits bij komen). Zit er wel aan te denken om daar evt het overschot aan electric engine units op te gooien, om geen lube over de hele map te hoeven lopen.
En misschien dat 'k er later ook nog extra halffabricaten bij gooi die nu lokaal gemaakt worden, zoals pipes en gear wheels.
Hoe moet ik dit precies zien ?ShitHappens schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Haha, dit is dan ook pas de tweede keer dat ik engine units nodig heb in de productielijnen (bij blue science staan er een aantal, en eentje in de mall voor locomotieven). Bus is momenteel:
- 4x iron plate
- 4x copper plate
- 4x green circuits
- 4x steel
- 4x red circuits
- 2x plastic
- 2x batterijen
Heb sowieso op deze hoogte al nog 4 extra banen gereserveerd (moet sowieso binnenkort blue circuits bij komen). Zit er wel aan te denken om daar evt het overschot aan electric engine units op te gooien, om geen lube over de hele map te hoeven lopen.
En misschien dat 'k er later ook nog extra halffabricaten bij gooi die nu lokaal gemaakt worden, zoals pipes en gear wheels.
je begint met 4 lijnen ijzer en koper, en daarmee maak je alles wat die lijnen opvult ?
Want je uit die 4x iron ook nog de gears wil halen houd je niet veel over namelijk
En uit 4 iron en 4 copper, 4 lijnen groene of rode chips wilt halen lijkt me vrij optimistisch ?
1 pijp = 1 ijzer en is snel gemaakt, dus het heeft geen echt voordeel die op de band te zetten.
1 gear = 2 ijzer dus het heeft wel zin die op de band te gooien (tenzij je ze maakt van het ijzer dat toch al op die band ligt)
[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 07-08-2017 11:04 ]
Op dit moment nog met mazzel, dat het aanbod veel groter is dan de vraag. Daardoor kunnen nu alle lijnen volstromen. Momenteel ligt bijvoorbeeld bijna alles stil, omdat ik al m'n research met rood/groen/blauw al gedaan heb. Zodra daar geel of paars bij komt zal de vraag wel toenemen en dan kijk ik even waar de pijnpunten zitten. Easy win zou al zijn door alle gele belts op de bus te gaan vervangen door rood.
Of juist andersom: extra smelterijen opzetten om direct te leveren aan bijvoorbeeld groene/rode circuits om daarmee de bus wat te ontlasten.
Noot: dit is pas m'n eerste keer dat ik in dit stadium terecht ben gekomen
Of juist andersom: extra smelterijen opzetten om direct te leveren aan bijvoorbeeld groene/rode circuits om daarmee de bus wat te ontlasten.
Noot: dit is pas m'n eerste keer dat ik in dit stadium terecht ben gekomen
[ Voor 12% gewijzigd door ShitHappens op 07-08-2017 11:07 ]
Mocht je op een gegeven moment niet meer voldoende staalplaten/koperplaten kunnen aanvoeren via de 4-laans main bus, dan kun je verderop in je mainbus een oprit maken voor een nieuwe aanvoerader (dus een boost van de 4-laan op afstand X vanaf het begin van de hoofdlijn).
Vergeet niet na het invoegpunt direct een herverdeler te maken om de extra toevoer te verspreiden over de 4 banen.
Vergeet niet na het invoegpunt direct een herverdeler te maken om de extra toevoer te verspreiden over de 4 banen.
klopt. Want de verhoudingen zijn nogal scheef
met 4 lanen rood zit je echt wel op extreem megabasis niveau. Terwijl 4 lijnen ijzer net genoeg is voor een heel bescheiden onderzoek netwerkje
ter illustratie 4 lijnen rode chips kosten je iets van 36 lijnen aan bronmateriaal
Dus je kunt beter die dingen ergens anders maken, en dan per trein op de band gooien.
Maar dit soort shit uitvinden is wel de lol van het spel
met 4 lanen rood zit je echt wel op extreem megabasis niveau. Terwijl 4 lijnen ijzer net genoeg is voor een heel bescheiden onderzoek netwerkje
ter illustratie 4 lijnen rode chips kosten je iets van 36 lijnen aan bronmateriaal
Dus je kunt beter die dingen ergens anders maken, en dan per trein op de band gooien.
[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 07-08-2017 11:25 ]
Ik maak gebruik van beacons. Kost wel een shitload aan stroom maar scheelt weer in ruimte. En je hebt veel productivity modules nodig... Welke lang duren als je te weinig blue circuits maakt (door te weinig green circuits welke weer te weinig copper smelt)heuveltje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:18:
Dat was inderdaad de intentie, om op een later moment de huidige circuit assemblages te verhuizen naar een outpost en per trein aan te voeren. Maar dan ligt de infra wel alvast klaar.heuveltje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:18:
En wetende dat ooit 4x blauwe band aan ijzer niet meer voldoet, komt de toekomstige productie nog verder naar 't oosten, om ruimte te laten voor meer (ijzer) lijnen op de bus. Net zoals er nu al tussen bus en red/green science plek over is voor 4 lijnen. Ben echter al lang blij ondertussen al eens zover te komen
Voor de liefhebbers:
Mijn main bus t/m blauwe/militaire research flesjes:

Ik was helemaal vergeten Sulfuric acid te produceren, dus meteen maar even een olie-basis uit de grond gestampt

(Wel mét mods, ik heb mezelf teveel daarmee verwend in het verleden
)
Mijn main bus t/m blauwe/militaire research flesjes:

Ik was helemaal vergeten Sulfuric acid te produceren, dus meteen maar even een olie-basis uit de grond gestampt

(Wel mét mods, ik heb mezelf teveel daarmee verwend in het verleden
Het is natuurlijk afhankelijk welke mods je gebruikt, maar normaal kom je met 1 koper kabel fabriek toe voor 8 rode circuits.
Iets gelijkaardig met rode science en tandwielen.
Maar zoals ik zei, nogal afhankelijk van de gebruikte mods.
Sinds 0.15 is dat 1 op 6, de build time van red circuits is veranderd.IceTeaGX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:22:
Het is natuurlijk afhankelijk welke mods je gebruikt, maar normaal kom je met 1 koper kabel fabriek toe voor 8 rode circuits.
I stand corrected, het was even snel van op het werk en uit het hoofd.MatHack schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:28:
Sinds 0.15 is dat 1 op 6, de build time van red circuits is veranderd.
Het feit blijft dat 1 copper wire per adv. circuit factory wat overdreven is.
Zet dan 1 copper wire tussen 2 adv circuit factories, dan halveer je al het aantal benodigde factories voor copper wire, met een aanzienlijke plaatsreductie tot gevolg. Maar je blijft toch in een gelijkaardige layout.
En idem voor de red science.
Verder wel een aardige setup, don't get me wrong.
en groen is 3 per 2 als je toch bezig bentIceTeaGX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:22:
Maar ziet er stukken gestructureerder uit dan mijn starter spaghetti
[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 08-08-2017 09:14 ]
Ik gebruik op het moment mods voor:IceTeaGX schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:22:
- Electric Furnace (scheelt enkele uren met kolen rommelen)
- Vloeistofafhandeling (affakkelen overschot en terugslagkleppen)
- Warehouse mod (enorm warenhuis beschikbaar, gebruik ik amper)
- Oneindige ore-resources (je bronnen raken niet leeg)
De ratio's moet ik nog eens induiken, maar vooralsnog zet ik liever teveel workshops neer voor tandwielen e.d. dan te weinig (blijkbaar veel te veel
EDIT:
De fabriek is weer een stapje verder, ik kan nu 5 van de 8 research flesjes maken
[ Voor 14% gewijzigd door Drum op 08-08-2017 22:04 ]
Dit is de productie als ik mijn band met blauwe chips leeg trek:CappieL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:39:
@Drum het wordt al een aardige regenboog
Wat voor productionrate haal je hiermee?

Mijn koperproductie moet ik even flink omhoog schroeven (gelukkig een enorm koperveld gevonden
Hoe gaan jullie om met items die uit meerdere locaties komen en ook weer naar meerdere locaties moeten gaan?
Ik ben nu bezig om mijn plastic productie te verplaatsen van mijn centrale basis naar een andere locatie. Ik heb nu 2 coalmines waar ik met treinen deze eerst nog beide naar de centrale basis bracht. Maar ik twijfel nu wat handig is. Of ik breng de ene mine naar de basis en de andere mine naar het plastic. Of ik stuur beide coal mines naar een central overslag punt en ga van daaruit de basis en plastic productie bevoorraden.
Ik denk dat een overslagpunt dynamischer is, mocht er een mine opraken of juist een bijkomen dan moet ik alleen de route van de mine naar de overslag aanpassen en heeft dat geen invloed op de rest.
Ik ben nu bezig om mijn plastic productie te verplaatsen van mijn centrale basis naar een andere locatie. Ik heb nu 2 coalmines waar ik met treinen deze eerst nog beide naar de centrale basis bracht. Maar ik twijfel nu wat handig is. Of ik breng de ene mine naar de basis en de andere mine naar het plastic. Of ik stuur beide coal mines naar een central overslag punt en ga van daaruit de basis en plastic productie bevoorraden.
Ik denk dat een overslagpunt dynamischer is, mocht er een mine opraken of juist een bijkomen dan moet ik alleen de route van de mine naar de overslag aanpassen en heeft dat geen invloed op de rest.
Dat laatste zou ik doen. Of waarschijnlijk een van beide eindlocaties gebruiken als zodanig (dus alle coal treinen naar 1 lokatie, en de andere lokatie met 1 trein bevoorraden vanuit daar)
"Logistics buffer chest" in FFF #203
Ideaal, iets meer werk voor een hoop minder frustratie !
Last, but not least use-case is when you want to dedicate part of your storage for specific things. The reason can be either just OCD, or the fact, that you can make sure that too much coal for example won't make it impossible to store enough of iron ore in your storage system.
Ik ben er een week terug ook mee begonnen. Grappig spel. Ik heb het al een paar keer weggelegd om er later weer mee te beginnen, want het intrigeert mij wel op een bepaalde manierRoyK schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:41:
hoe leuk ik de game ook vind.. de toegevoegde waarde van het poppetje snap ik niet zo. Ik zou graag liever zonder willen spelen. het gaat mij om het bouwen en managen... al die poespas van vijanden en zo is niet wat ik in het spelletje zoek.
Alleen dat poppetje vind ik ook irritant. Snap het idee erachter wel maar van mij hoeft dat ook niet. Verder vind ik het soms iets te abstract, zou het wel leuk vinden als je ook gewoon een soort normale fabriek in hedendaagse setting kon maken, iets dat je zelf fabriekshallen moet bouwen en die onderling kunt verbinden. Vind ik van bijv. Prison Architect en Cities Skylines weer iets leuker. Maar is erg persoonlijk, snap dat anderen dit juist erg aanspreekt
Als je zoiets zoekt, moet je eens naar Big Pharma kijken.Tom schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:00:
[...]
zou het wel leuk vinden als je ook gewoon een soort normale fabriek in hedendaagse setting kon maken, iets dat je zelf fabriekshallen moet bouwen en die onderling kunt verbinden.
Als je het als character rondlopen irritant vind zou je ook iets als long reach kunnen gebruiken.
Zodra je in end game komt is je mobility ook zodanig snel dat je er redelijk weinig last van hebt.
Daarnaast heeft het wel wat dat je echt naar een outpost moet gaan om daar biters op te ruimen ofzoiets.
Bouwen zou je op afstand kunnen doen tegenwoordig (0.15) met radars en blueprints, hoewel je dan in de outposts wel logistics en materials moet hebben.
Zodra je in end game komt is je mobility ook zodanig snel dat je er redelijk weinig last van hebt.
Daarnaast heeft het wel wat dat je echt naar een outpost moet gaan om daar biters op te ruimen ofzoiets.
Bouwen zou je op afstand kunnen doen tegenwoordig (0.15) met radars en blueprints, hoewel je dan in de outposts wel logistics en materials moet hebben.
Je kunt ook gewoon god mode aanzetten, dan heb je geen mannetje meer en kun je overal bouwen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het spelletje alweer even een weekje niet heb aangeraakt. De interesse is al snel weg gevloeid. Jammer.. was een snelle 20 euro. Misschien een ander moment.Tom schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:00:
[...]
Ik ben er een week terug ook mee begonnen. Grappig spel. Ik heb het al een paar keer weggelegd om er later weer mee te beginnen, want het intrigeert mij wel op een bepaalde manier
Alleen dat poppetje vind ik ook irritant. Snap het idee erachter wel maar van mij hoeft dat ook niet. Verder vind ik het soms iets te abstract, zou het wel leuk vinden als je ook gewoon een soort normale fabriek in hedendaagse setting kon maken, iets dat je zelf fabriekshallen moet bouwen en die onderling kunt verbinden. Vind ik van bijv. Prison Architect en Cities Skylines weer iets leuker. Maar is erg persoonlijk, snap dat anderen dit juist erg aanspreekt
Deze game vind ik juist leuk om af en toe eens te spelen. Af en toe heb ik gewoon zin in een soort van OPENTTD game. Dit is ongeveer hetzelfde. Lekker wat rommelen met een fabriek. De eerste uurtjes zijn wat frustrerend omdat je dan van hot naar her rent maar dat mag de pret niet drukken. Als je eenmaal genoeg spullen hebt om een en ander te maken gooi je alles weer op de schop om het wat compacter te maken etc. Om de een of andere reden blijft deze game me toch al een tijdje interesseren
EDIT: Heeft misschien iemand nog een mooie startseed liggen waarmee je fijn kan starten?
EDIT: Heeft misschien iemand nog een mooie startseed liggen waarmee je fijn kan starten?
[ Voor 8% gewijzigd door Oxigeon op 13-08-2017 12:34 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Argh! Affakkelen is zonde, daar moet je solid fuel of petroleum gas van maken! Zeker met de flow control mod is het ook nog eens heel makkelijk om dat pas te doen als je de verschillende olieproducten niet meer nodig hebt voor hun 'primaire' doel.Drum schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:21:
[...]
Ik gebruik op het moment mods voor:
- Vloeistofafhandeling (affakkelen overschot en terugslagkleppen)
Sinds (bijna) alles op logistics zit aangesloten heb je daar zelfs niet meer persee een mod voor nodig.Patriot schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Argh! Affakkelen is zonde, daar moet je solid fuel of petroleum gas van maken! Zeker met de flow control mod is het ook nog eens heel makkelijk om dat pas te doen als je de verschillende olieproducten niet meer nodig hebt voor hun 'primaire' doel.
Ik zou de skip first hour mod gebruikenOxigeon schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:53:
Deze game vind ik juist leuk om af en toe eens te spelen. Af en toe heb ik gewoon zin in een soort van OPENTTD game. Dit is ongeveer hetzelfde. Lekker wat rommelen met een fabriek. De eerste uurtjes zijn wat frustrerend omdat je dan van hot naar her rent maar dat mag de pret niet drukken. Als je eenmaal genoeg spullen hebt om een en ander te maken gooi je alles weer op de schop om het wat compacter te maken etc. Om de een of andere reden blijft deze game me toch al een tijdje interesseren
Cunning linguist.
Ik zou dat met je circuit network oplossenwjzijderveld schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 16:44:
[...]
Sinds (bijna) alles op logistics zit aangesloten heb je daar zelfs niet meer persee een mod voor nodig.
Het affakkelen is een tijdelijke oplossing geweest (met 80% overflow filter ervoor natuurlijk). Later heb ik een paar fabrieken neergezet welke de gele/rode brandstof omzetten naar de wit/zwarte.Patriot schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Argh! Affakkelen is zonde, daar moet je solid fuel of petroleum gas van maken! Zeker met de flow control mod is het ook nog eens heel makkelijk om dat pas te doen als je de verschillende olieproducten niet meer nodig hebt voor hun 'primaire' doel.
Bij mijn mini fabriekje kan ik op 1 na alle research flesjes maken (moet satelliet/raket niet onderzoeken), en ben nu net gaan snuffelen aan logistics/construction robotten en blueprints. Achteraf gezien had ik daar véél eerder mee moeten beginnen (wat vormt dat toch een heerlijke chaos op je scherm)
Ik hoop dat ze ooit in de robotics techtree een tak opnemen voor de roboports; een grotere actie'radius' lijkt me heerlijk voor de aanleg van grote zonneparken
Haha, je hebt gelijk, ik bedoelde ook circuit netwerk.Evilbee schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:41:
[...]
Ik zou dat met je circuit network oplossen. Om dit nou allemaal te gaan barrelen lijkt me wat overdreven.
Weet niet waarom, maar in mijn hoofd beschouw ik het circuit netwerk ook altijd als onderdeel van logistics netwerk.