is het echt met elke trein Mijn > smelter > refuelstation ?
Het lijkt mij zo'n in-efficient om elke trein naar 1 punt te moeten laten rijden, bij mij kost een ritje van de verste mijnpost naar de andere verst gelegen mijnpunt echt al minstens 30 seconden
maar het zal er ook een beetje aan liggen hoe centraal het ligt, en hoe vaak treinen daar komen.
Ik had in mijn vorige map een centraal smeltpunt voor ore, daar kwam bijna om de seconden een trein vandaan/naartoe. en dat gaf problemen op alle omliggende kruispunten, mede omdat dingen ook te dicht op elkaar gebouwd waren.
Heeft jouw oplossing niet als probleem dat je de schedule van die ene trein constant moet aanpassen elke keer als er een station verwijderd wordt of erbij komt?
Ik heb veel treinen die wachten op een outpost tot ze compleet vol / leeg zijn, hoe zorg je ervoor dat jouw trein daar niet achter staat te wachten? Heeft elk station een aparte track voor die fuel trein?
En hoe ga je om met verschillende trein layouts. Elk spoor van mijn refuelling station is opgezet voor een specifieke layout:
- 1 loco - x wagons
- 2 loco - x wagons
- 1 loco - 1 wagon - 1 loco
- 1 loco - 3 wagons - 1 loco
- etc
Van de 2 loco - x wagons hebben we nu by far de meeste treinen dus er zijn 6 stations met die naam. En het refuellen gaat zo snel dat een trein daar maar 3 seconden stil staat.
Als je maar 1 refuelling trein hebt die alle stations af gaat dan (voor zover ik nu kan verzinnen) moeten alle treinen dezelfde layout hebben of moet je op elk station (een) roboport(s) hebben.
Ik ben altijd in voor nieuwe ideeën dus ben benieuwd naar de antwoorden.
een trein kan makkelijk 100'en trips maken op een volle tank rocketfuel.
Dus ik refuel niet op de mijn outposten, alleen op de grote stations waar alles samenkomt.
(zo uit mijn hoofd)
main base.
steelmill.
Chemische fabriek
Rode chips fabriek
Blauwe chips en modules fabriek.
LDS Fabriek.
Dus zoveel stations zijn dat niet, en als ik een nieuwe grote ga bouwen (er moet een nieuwe gele/paarse science productie komen) moet ik inderdaad een station toevoegen aan die trein. Maar das minder werk dan elke nieuwe trein moeten voorzien van een extra station

(Ik heb er trouwens een stuk of 90 rondrijden )
Die hebben allen 1 extra track/station. Daarop komt die fuel-trein binnen, maar die gebruik ook bijv. voor mijn eigen shutteltreintje om gemakkelijk tussen dingen te kunnen crossen. (Daarom heten ze ook #VP naamstation, staan ze altijd bovenaan

)
En inderdaad al die stations hebben een roboport bij dat stations. Dus die trein vult alleen 1 rood kistje af met 200 fuel. En de robots brengen dat rond naar alle indivuele treinstops. En aangezien die allemaal specifiek ontworpen zijn voor ofwel 1-1-1 treinen, of 2-6 of 1-x treinen, weet ik waar de locomotieven stoppen, dus daar staat ook een blauw kistje met een 50fuel request
Werkt perfect, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw oplossing dat ook niet kan doen
[
Voor 11% gewijzigd door
heuveltje op 28-07-2017 11:30
]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d