[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Pff, ik dacht dat ik misschien nog wel tijd had om mijn huidige map af te maken. :-)

Ben net met mijn olie setup bezig. Ik heb echt te weinig tijd in de avonden en weekenden de laatste tijd. :( Die rocket komt dus in 0.15 pas voor mij.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 13:36
Ah you beat me to it!

Ik zit zelf meer te wachten op de infinite research! eindelijk een doel voor de rockets..

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Oh wat mooi

Afbeeldingslocatie: https://eu1.factorio.com/assets/img/blog/fff-187-08-high-resolution-preview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:37

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Snel even Mass Effect Andromeda uitspelen, kan ik daarna weer verder met Factorio :9~

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Tijd om gedag te zeggen tegen alle vrije tijd :o

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Weet iemand ook wat er met de "Techmania" achievement gebeurd in 0.15?

Met infinity research haal je die natuurlijk nooit meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27

WhySoSerious

Be the change.

Gigantische update, zeer hoopvol. Ideale moment om het spel weer eens op te pakken :D M.n. nuclear energy vind ik erg interessant. Plus natuurlijk dat de rocket nu onderdeel gaat worden van de theory of constraints (niet dat ik er ook een gelaunched heb :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Tripple20 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 07:28:
Weet iemand ook wat er met de "Techmania" achievement gebeurd in 0.15?

Met infinity research haal je die natuurlijk nooit meer. :+
Ongetwijfeld iets van 'haal alle tech met uitzondering van infinity tech'.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat denk ik ook.

Of misschien dat ze ook een 'reach all infinity tech level 5, 10, 15' oid toevoegen. Want sja, daar kan je completionists lekker mee stangen :p

Mooie timing van 0.15. Tentamens zijn net voorbij, begin van nieuwe periodes is altijd lekker rustig, dus kom maar op ! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Bart ® schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:34:
[...]

Ongetwijfeld iets van 'haal alle tech met uitzondering van infinity tech'.
https://www.reddit.com/r/...nce_015_graphics/dgkgo6u/

Alle non-infinite techs + het eerste level van elke infinite tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Aha, bedankt voor de antwoorden. De achievement blijft dus te halen. Kan ik rustig aan 0.15 beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
En 0.15 is uit bij de experimental releases. Nog niet op steam.

Ik ga gewoon een linkje plaatsen voor de wijzigingen, te veel om op te sommen: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=3&t=44505

[ Voor 51% gewijzigd door Jump op 24-04-2017 18:22 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphM.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 14:11
Bij mij (en vele anderen) krijg ik een error bij het opstarten over een ROOT.other. Alle sporen van het spel van de computer halen en opnieuw opstarten lost het helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27

WhySoSerious

Be the change.

Lorylei wrote:
Unchecking the steam cloud sync seems to be a workaround. You find the settings in

Steam > Settings > Cloud > uncheck the first one

Dit heeft bij mij het probleem verholpen, zit nu in het menu :)

En het spel draait :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhySoSerious op 24-04-2017 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Je kqn het ook rechtstreeks uitzetten in de Properties van Factorio zelf. Dan staat het niet uit voor alle games.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

En 0.15 is als beta op steam! *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m285h4jt5u5dwlc/Steam_Factorio_0.15_beta.png?raw=1

[ Voor 44% gewijzigd door Tripple20 op 24-04-2017 22:52 . Reden: plaatje fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ja ik heb al gespeeld! Problemen met de cloud save en micro sturrrring. Maar zeker speelbaar als je aan de gang bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

0.15.1 heeft de noodzaak van cloud save uitzetten reeds opgelost, dus dat is niet meer nodig.
Gisteravond weer heerlijk gespeeld (en de tijd glad vergeten natuurlijk... whoops, het is 01:00 8)7 )

[ Voor 35% gewijzigd door MatHack op 25-04-2017 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 14:50
Ook maar met 0.15 beginnen, meteen de eerste generated ziet er best geinig uit:

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/ee87245dcf4949b996a229a080d4092f.png

Hij is minder erg dan 'ie op het eerste oog lijkt (copper, that is). Onderstaande map exchange string is wel op basis van de (0.15.1) Rail World preset, die zet biter expansion standaard helemaal uit. Ik denk dat ik die wel aan ga zetten. Ook staat Uranium in deze preset nog op medium, voor 0.15.2 wordt dat bij deze preset waarschijnlijk ook Big.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
>>>AAAPAAEAAAABBAcAAAAEAAAAY29hbAEEAwoAAABjb3BwZXItb3Jl
AQQDCQAAAGNydWRlLW9pbAIEAwoAAABlbmVteS1iYXNlAQIDCAAAAGl
yb24tb3JlAQQDBQAAAHN0b25lAQQDCwAAAHVyYW5pdW0tb3JlAwMD36
QYXoCEHgCAhB4AAwABAQF7FK5H4XqUPwEAAAAAAAAuQAEAAAAAAADwP
wEAAAAAAFi7QAEAAAAAAOCFQAEAAAAAAFirQAEAAAAAAIjDQAEAAAAA
AECfQAEAAAAAAEB/QAEAAAAAAECPQAEzMzMzMzPzPwEzMzMzMzPzPwF
7FK5H4Xp0PwEAAQAAAAAAAAhAAQAAAAAAAAhAAXsUrkfheoQ/AQABAQ
GN7bWg98bAPgH8qfHSTWJgPwFpHVVNEHXvPgEAAQMAAAABBwAAAAECA
AAAAQIAAAABmpmZmZmZuT8BAAAAAAAAAEABAAAAAAAA4D8BmpmZmZmZ
2T8BzczMzMzM7D8BBQAAAAEUAAAAAUA4AAABwEsDAAEQDgAAAaCMAAA
BIBwAAAEAAAAAAAA+QAEAAAAAAAAUQAFmZmZmZmb2PwEzMzMzMzPjPw
EzMzMzMzPTPwEAAAAAAAAIQAEAAAAAAAAkQAE8AAAAAR4AAAAByAAAA
AEFAAAAAQAAAAAAAABAAQEBAAAAAAAAWUABBQAAAAEZAAAAAQAAAAAA
ACRAATIAAAABAAAAAAAAPkABZAAAAAGamZmZmZnJPwEzMzMzMzPDPwE
zMzMzMzPTPwEzMzMzMzPTPwEAAAAAAAAkQAEAAAAAAAA0QAEAAAAAAA
A+QAEAAAAAAAAUQAEAAAAAAAA+QAEAAAAAAAAkQAEAAAAAAAAIQAEKA
AAAAWQAAAABZAAAAAHoAwAAAQAAAAAAAOA/AdAHAAABAAAAAABAf0AD
AAAAAAAAAAAAAADwP8tJUHY=<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:52:
Ook maar met 0.15 beginnen, meteen de eerste generated ziet er best geinig uit:

[afbeelding]

Hij is minder erg dan 'ie op het eerste oog lijkt (copper, that is). Onderstaande map exchange string is wel op basis van de (0.15.1) Rail World preset, die zet biter expansion standaard helemaal uit. Ik denk dat ik die wel aan ga zetten. Ook staat Uranium in deze preset nog op medium, voor 0.15.2 wordt dat bij deze preset waarschijnlijk ook Big.
Je plaatje doet het niet. :(

* heuveltje zit nu in dubio
Ik zit nu 90 uur in een heel grote space-x/rso project. met een hele rits mod's
(en ik snap zelf ook niet waarom dat zo traag gaat, behalve dan dat die biters echt een PITA zijn)

-Ga ik proberen dat naar .15 te krijgen.
-Of maak ik dat af (nog maar 40 uur te gaan :P ) terwijl jullie .15 beta testen voor mij.
-Of alles abandonnen en gewoon .15 gaan spelen.

Kun je trouwens in steam 2 versies langs elkaar draaien ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
heuveltje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:18:
[...]

Je plaatje doet het niet. :(
Zeker weten dat dat niet aan jouw kant zit ofzo? Ik krijg 'm in meerdere browsers gewoon te zien (en nee, ik ben zelf niet ingelogd op die site)
Kun je trouwens in steam 2 versies langs elkaar draaien ?
Binnen steam volgens mij niet, de losse versie die je van de site download wel (maar goed, dan mis je dingen als steam cloud en achievements, als je daar aan hecht). Ik weet niet zeker of je de steam versie gewoon kunt kopieren naar een andere lokatie en daaruit opstarten, dat kun je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:25:
[...]

Zeker weten dat dat niet aan jouw kant zit ofzo? Ik krijg 'm in meerdere browsers gewoon te zien (en nee, ik ben zelf niet ingelogd op die site)
Geen idee :?
Ik kan je alleen vertellen dat andere plaatjes in dit topic het wel doen, maar die van jouw een roze vakje oplevert :)
Binnen steam volgens mij niet, de losse versie die je van de site download wel (maar goed, dan mis je dingen als steam cloud en achievements, als je daar aan hecht). Ik weet niet zeker of je de steam versie gewoon kunt kopieren naar een andere lokatie en daaruit opstarten, dat kun je proberen.
Goed punt
Achievements kan ik toch niet krijgen in een gemodde game.
Dus als ik de .14 als zelfstandig ding download en die toevoeg als non-steam game. zou het moeten werken :)

* heuveltje voelt een snipperdag aankomen :P

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 25-04-2017 12:31 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 22:11
[b]anboni schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:25:[/b

Binnen steam volgens mij niet, de losse versie die je van de site download wel (maar goed, dan mis je dingen als steam cloud en achievements, als je daar aan hecht).
Achievements werken ook buiten de steam versie om. Lokaal een andere versie draaien is dus een prima idee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 22:06
Net in de eerste try na een aantal maanden niet gespeeld te hebben de getting on track like a pro gehaald:). Volgende achievement maar lazy bastard doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 19:53
GnrlSchnavy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:16:
Net in de eerste try na een aantal maanden niet gespeeld te hebben de getting on track like a pro gehaald:). Volgende achievement maar lazy bastard doen :)
Lazy bastard ben ik nu mee bezig, echt een leuke achievement. Beetje trage start, maar daarna wordt het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Laatst online: 11-10 22:11
Zojuist (opnieuw) mee begonnen. Hoop dat ik het deze keer wel ga afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Hayertjez schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:09:
Zojuist (opnieuw) mee begonnen. Hoop dat ik het deze keer wel ga afmaken.
Veel geluk! Ik speel het spel zelf al meer dan 4 jaar, heb in totaal meer dan 750 uur erin zitten, en heb nog never nooit niet een raket gelanceerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Je zult nu wel moeten met de space science ;) Ik neem tenminste aan dat je met opzet nog geen raket hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe zit het met oude saves? Zijn die een beetje compatible of is de boel teveel veranderd?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26
.oisyn schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:29:
Hoe zit het met oude saves? Zijn die een beetje compatible of is de boel teveel veranderd?
Bij mij waren de boilers stuk, die moest ik allemaal herplaatsen (hield er wel een hoop over). En ik denk ook de small-pumps, maar die heb ik nog niet gecontroleerd.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Blue science is ook flink veranderd, dus de productielijn daarvoor zal je ook moeten aanpassen. Tevens is de ideale ratio voor olieproductie wat bijgeschaafd, maar je huidige systeem zal nog wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik heb het spel nog niet aangeschaft, maar ik krijg er wel een beetje een Locomotion gevoel bij. Met name de logistieke kant en hoe het allemaal op de juist manier met banden en spoor moet worden verbonden. Zouden jullie Factorio aanraden aan een fan van het oude Locomotion rail bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ik heb heel wat uur in openTTD zitten en in factorio.

Kan deze game ook zeker aanraden als je Locomotion leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keuvie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 21:15
BinaryRun schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:05:
Ik heb het spel nog niet aangeschaft, maar ik krijg er wel een beetje een Locomotion gevoel bij. Met name de logistieke kant en hoe het allemaal op de juist manier met banden en spoor moet worden verbonden. Zouden jullie Factorio aanraden aan een fan van het oude Locomotion rail bouwen?
Ik heb locomotion altijd vervloekt als een van de slechte versies in de reeks. Desalwelteplus raad ik je Factorio zeker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik zag net dat er een demo is, dus ik ga het eens proberen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sporedd
BinaryRun schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:16:
Ik zag net dat er een demo is, dus ik ga het eens proberen.
Wel een waarschuwing, voor als je nog plannen had dit weekend. zeg ze maar af! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vind het verrassend stil hier. Iedereen druk aan het spelen? :P

Gisteren even zitten spelen in cheat mode om een feel te krijgen van de nieuwe dingen. Natuurlijk meteen een nuclear reactor gebouwd, maar het duurde even voor ik doorhad dat het nieuwe systeem met stoom werkt (ook voor de oude boilers). Heb de FFF destijds wel gelezen maar was het helemaal vergeten :P. Verder zie ik in de getallen nou niet direct terug hoeveel water een boiler/heat exchanger nou omzet in steam. Maar er is iig niet genoeg stoom om twee turbines aan te sturen. Met 1 reactor heb je genoeg heat voor 4 heat exchangers, en daarmee kun je 7 turbines op vrijwel volle kracht laten draaien.

Wat me verder opviel is dat het hele fluids systeem wat is opgeschaald. Offshore pump gaat van 60/s naar 1200/s, in een buis past 100 ipv 10 units fluid, en een barrel bevat maar liefst 250 units. Op een fluid wagon zitten drie tanks van ik geloof 25k. Trouwens wel mooi dat je kunt configureren hoe de drie tanks op de wagon met elkaar verbonden zijn.

High res graphics zijn d:)b, al ben ik over de icoontjes van alle items wat minder te spreken. Wel mooi oog voor detail, zoals dat een assembly machine die iets met fluids doet ook daadwerkelijk een zichtbare pijpaansluiting krijgt. De map is ook awesome met wat buttons voor filters. Ik vond pollution gekoppeld aan de alt knop maar niets, gelukkig is dat nu gefixt :). En je kunt nu helemaal inzoomen en je cursor hoveren over gebouwen voor meer info *O*. Jammer dat je niet ook gewoon uit kan zoomen naar een map view vanuit de normale camerastand.

Goede changes aan de power armor en accessoires ook. Geen suffe 2x3 en 3x2 sizes meer voor bijv night vision en shield, die zijn nu allemaal gewoon 2x2. Scheelt gepuzzel en je kunt net iets meer kwijt. Bovendien is er nu een personal roboport Mk II, met 4 charge docks en ruimte voor 25 bots. Met 4 van die dingen kun je dus 100 bots meedragen, nice :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

.oisyn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:20:
Eigenlijk wel ja ! Al de vierde update na de launch begin deze week :o
Ik heb ondertussen al 13 uren in een nieuwe map gestoken, juist gestart met fluids, nog lang niet aan nuclear, maar fluids lijkt wel iets beter te werken en ook makkelijker te interpreteren met de hogere waardes. De fluids wagon vind ik alvast top !

Voorlopig speel ik vanilla omdat veel van de mods nu in de game verwerkt zitten. Iets wat ik echter mis is dat je pipes langs elkaar kunt leggen, zeer onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

.oisyn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:20:

...

High res graphics zijn d:)b, al ben ik over de icoontjes van alle items wat minder te spreken. Wel mooi oog voor detail, zoals dat een assembly machine die iets met fluids doet ook daadwerkelijk een zichtbare pijpaansluiting krijgt. De map is ook awesome met wat buttons voor filters. Ik vond pollution gekoppeld aan de alt knop maar niets, gelukkig is dat nu gefixt :). En je kunt nu helemaal inzoomen en je cursor hoveren over gebouwen voor meer info *O*. Jammer dat je niet ook gewoon uit kan zoomen naar een map view vanuit de normale camerastand.

...
Ja, ik heb ondertussen al 50+ uur in 0.15 gespeeld 8)7

Ik ben ook zeer te spreken over de wijzigingen in de research, zowel de nieuwe science packs als ook dat sommige research nu later pas 'beschikbaar' komt. Assembling machines kregen overigens in oudere versies ook al een pijpaansluiting voor recepten met fluids hoor ;)

Wat ook er handig is het kunnen zetten van map labels en/of icons, erg handig om snel te kunnen zien wat wat is (alhoewel je dat zelf meestal prima weet als je het allemaal gebouwd hebt). En natuurlijk lekker blueprints neerploppen vanuit de ingezoomde map, soms hoef je niet eens naar een outpost om daar iets te fixen (mist je natuurlijk je outposts goed van bots voorziet, etc.)

En nu weer snel verder spelen in Cracktorio! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik denk dat ze de game iets minder versuft hebben inderdaad. Veel handigheidjes van mods zitten er direct in, gare ratio's worden er steeds meer uitgehaald, en in het algemeen speelt het nog lekkerder weg.

Desalniettemin vind ik het science deel nu beetje mwoah mwoah, of gewoon nog erg wennen. Normaliter neem ik altijd een sprint naar een functionerend logistics netwerk met bots, omdat alles dan stuk aangenamer wordt. Nu heb je daar production & high-tech science voor nodig, en beide zijn buitengewoon vervelend om in het begin op te zetten met belts. Natuurlijk, met bob's mods is het nog niets vergeleken, maar toch meh :p Ik heb op den duur maar de ingedrients met de hand rond gerend, en vervolgens de kistjes direct vervangen met requester chests.

Dat gezegd hebbende, misschien ben ik end game ook wel erg geverwend.

Ik moet nog steeds een nuclear reactor bouwen. Ik wil daar eigenlijk pas mee beginnen zodra ik Kovarex's enrichment proces heb. Immers kan je daarmee vrij efficient het U-235 behouden, mits goed opgezet (als in bewaken dat je altijd 40x U-235 hebt).
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat je met normaal centrifuge proces namelijk maar 1x U-235 krijgt per ~250 ore. Dan heb je er dus 200+ U-238 naast liggen. Met die Kovarex enrichment kan je daar nog maals 60 U-235 mee upgraden. Stuk efficienter dus :9~

Wel grappig, bleek dat in de eerste releases er een bugje in zat. Je kon er namelijk productivity modules met dat recipe nog gebruiken. Dat betekent dat je bij 40 235's haast nooit meer uranium hoefde te minen. 8)7 Is helaas gelukkig al gefixed.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 29-04-2017 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Hans1990 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:52:
Ik heb ergens gelezen/gehoord dat je met normaal centrifuge proces namelijk maar 1x U-235 krijgt per ~250 ore. Dan heb je er dus 200+ U-238 naast liggen. Met die Kovarex enrichment kan je daar nog maals 60 U-235 mee upgraden. Stuk efficienter dus :9~
Normale proces is verdeeld als: 0.007 / 0.993 (U-235 / U-238), oftwel een kans van 0,7% of 7 op de 1000 zijn U-235.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MatHack schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:52:
Assembling machines kregen overigens in oudere versies ook al een pijpaansluiting voor recepten met fluids hoor ;)
:X :+
En natuurlijk lekker blueprints neerploppen vanuit de ingezoomde map, soms hoef je niet eens naar een outpost om daar iets te fixen (mist je natuurlijk je outposts goed van bots voorziet, etc.)
Oeh nice, deze wist ik nog niet.

Vind het wel een beetje matig dat het nog steeds met van die planners werkt. Als je gewoon iets wilt copypasten dan baan je een weg door menu's om een bestaande blueprint leeg te maken zodat je 'm kunt vullen met iets nieuws. Dat zou eigenlijk een hotkey moeten zijn, of nog beter, gewoon ctrl+c/ctrl-v support.
.edit: oh wacht, je kunt nu shift-right-clicken om te clearen. Dat scheelt.

En mirroring, for christ's sake. Ik weet dat niet alle gebouwen dat ondersteunen, maar kom op zeg.

Oh ja, dat vergat ik nog. Ontbossen kun je nu ook redelijk snel met gewoon een machine gun :). Bomen hebben volgens mij een stuk minder health points.

En een rocket launcher + nuclear bomb: _o_

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2017 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

.oisyn schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:44:
Oh ja, dat vergat ik nog. Ontbossen kun je nu ook redelijk snel met gewoon een machine gun :). Bomen hebben volgens mij een stuk minder health points.
Het gaat toch nog steeds moeizaam met een shotgun die niet genoeg is geupgrade :-(
Ik denk dat ze eerder de machine gun gebuffed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh right, het komt waarschijnlijk ook omdat ik alles geresearched had :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Flamethrower op je tank werkt ook heel goed als ontbosser, de tank heeft sowieso een goede upgrade gehad en is zeer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het probleem speelt met name early game. Voor een flamethrower heb je sowieso al olie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Maar ook weapon science wat zijn eigen traject heeft om op te zetten. Om te ontbossen is het best een uitdaging early-game. Shotgun helpt me voorlopig.

[ Voor 70% gewijzigd door Phuncz op 30-04-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik voeg de laatste tijd meestal explosive termites toe als mod. Dat is dan wel meteen drastisch ontbossen, maar ik ben het een beetje zat om dichtbeboste gebieden boompje voor boompje te moeten weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

* heuveltje is ondertussen ook al 40 uur verder in een .15 map :X

Ik had trainworld gekozen, maar dat is toch nog een HEEL stuk meer resources dan RSO.
Wel jammer, ik moet toch eens kijken hoe ik RSO weer daar in krijg

Maar alles is voortaan late science kom ik achter.

Ik dacht ik rush naar bots, 12 uur en een basis 2 keer de grote van mijn normale complete basis, was ik er nog steeds naar aan het rushen :P Het is wel interesanter geworden. !
(en 20 uur verder moet ik nog steeds mijn raket lanceren :X)

Wel idioot dat botjes vrij makkelijk te krijgen zijn, maar requester chests en de power voor portable roboports zit VEEL verder op de research lijn.
Iemand al eens geprobeerd hoe haalbaar de 8 uurs challenge nog is ?

Ik heb op een gegeven moment gecheat en de evolutie gereset. Want military compleet negeren en volop op stoom draaien werkt niet :) Op een gegeven moment ging mijn halve ijzerproductie op aan kogels en was ik alleen nog maar aan het repareren en ammo aanvullen. Maar de nieuwe tank is wel leuk :P
AL ga ik denk ik nog een heel dure versie toevoegen met de "echte flamethrower", ik vind deze flamethrower wat MEH

Nuclear is wel gaaf, iig leuker om mee te prutsen dan die eindeloze solar velden.
Je kunt best al beginnen daarmee voordat je de kovarex hebt, heb ik ook vrij lang gedaan.
Wel balen toen ik er achter kwam dat je daar 40 Uranium voor nodig had, en ik net alles omgezet had naar 190 Fuel cells :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hans1990 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:52:
Ik denk dat ze de game iets minder versuft hebben inderdaad. Veel handigheidjes van mods zitten er direct in, gare ratio's worden er steeds meer uitgehaald, en in het algemeen speelt het nog lekkerder weg.

Desalniettemin vind ik het science deel nu beetje mwoah mwoah, of gewoon nog erg wennen. Normaliter neem ik altijd een sprint naar een functionerend logistics netwerk met bots, omdat alles dan stuk aangenamer wordt. Nu heb je daar production & high-tech science voor nodig, en beide zijn buitengewoon vervelend om in het begin op te zetten met belts. Natuurlijk, met bob's mods is het nog niets vergeleken, maar toch meh :p Ik heb op den duur maar de ingedrients met de hand rond gerend, en vervolgens de kistjes direct vervangen met requester chests.

Dat gezegd hebbende, misschien ben ik end game ook wel erg geverwend.

Ik moet nog steeds een nuclear reactor bouwen. Ik wil daar eigenlijk pas mee beginnen zodra ik Kovarex's enrichment proces heb. Immers kan je daarmee vrij efficient het U-235 behouden, mits goed opgezet (als in bewaken dat je altijd 40x U-235 hebt).

Wel grappig, bleek dat in de eerste releases er een bugje in zat. Je kon er namelijk productivity modules met dat recipe nog gebruiken. Dat betekent dat je bij 40 235's haast nooit meer uranium hoefde te minen. 8)7 Is helaas gelukkig al gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

heuveltje schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:20:
Wel idioot dat botjes vrij makkelijk te krijgen zijn, maar requester chests en de power voor portable roboports zit VEEL verder op de research lijn.
Daar stoot ik op het moment ook tegen, je hebt twee andere science techs nodig voor die éne kist, die ervoor zorgt dat je logistics bots meer doen dan jou bevoorraden of opruimen. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen want dat is wel een gigantische sprong qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Phuncz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Daar stoot ik op het moment ook tegen, je hebt twee andere science techs nodig voor die éne kist, die ervoor zorgt dat je logistics bots meer doen dan jou bevoorraden of opruimen. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen want dat is wel een gigantische sprong qua functionaliteit.
Ik denk dat dit qua ontwerp is. Op zich maakt het het beginspel wel wat moeilijker, en forceert je wat meer met spaghetti te klooien. Het main bus principe maakt het misschien wat te georganiseerd allemaal :P

Ik was begonnen met kistjes handmatig sjouwen. maar halve wegen toegegeven en toch maar wat spaghettie lijnen tussen alles in gepropt.

Wel grappig, heb je je halve basis al gebouwd., losse smelters aan de andere kant van de map bijna.
"Serieus, ik moet daar echt nog stenen en kool naar toe zien te krijgen :?" |:(

* heuveltje had ook vreselijk onderschat hoe lang het bouwen van pumpjacks duurde. met 2 plants levert dat niet veel science op :P

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 01-05-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Goed verhaal, lekker kort :+

Inmiddels ben ik al iets verder. Jeetje wat maakt het behalen van bots een verschil zeg. Er vliegen er alweer 1000 rond, gaat erg hard zodra je de nieuwe science packs via logistics opzet.

Volgens mij moet binnen 8 uur nog wel te doen zijn. Een voordeel is dat je nu geen tijd hoeft te spenderen om aliens af te slachten voor zijn artifacts. Als je die tijd focussed op een extra iron post en smelting, heb je waarschijnlijk dezelfde productivity.
Niettemin denk ik dat zo'n speed challenge veel leuker is te doen met een duo ofzoiets.

Wel vraag ik mij af of de speedruns nog scherper worden gezet. Naar mijn gevoel heb je veel meer iron nodig om de science sprint af te kunnen maken, waar toch een groot deel van de speedrun op vast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Phuncz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Zoals @heuveltje ook al zei, ik weet zeker dat dit bij design is. Construction met bots is tijdswinst, en jezelf bevoorraden is ook niet erg. De devs wilden graag dat de logistieke puzzel lastiger was om op te lossen, dus hebben ze het Logistic System wat verder in de techtree gestopt.

Wat ik zelf had gedaan is de benodigde High-Tech science packs met de hand gecraft (onderdelen daarvoor wel met wat ghetto assembling machines), zoveel science heb je daarvoor niet nodig (elk recept levert ook nog eens 2 op). Red/Green/Blue/Production had ik al wel geautomatiseerd. En nadat je Logistic System hebt unlock lekker de boel opnieuw opzetten.

Zelf speel ik overigens zonder biters voor nu, je hebt ze toch niet meer nodig voor artifacts oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MatHack schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:59:
Zelf speel ik overigens zonder biters voor nu, je hebt ze toch niet meer nodig voor artifacts oOo
Maar wat ga je met je atomic bombs doen dan? Ontbossen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ik kwam er gisterenavond 'al' achter dat je robots vanuit een fabriek in een roboport kunt doen...
dan worden ze dus automatisch in gebruik genomen.

Wat ook handig is dat je tegenwoordig ctrl-f kunt doen om een product te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sporedd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:18:
Ik kwam er gisterenavond 'al' achter dat je robots vanuit een fabriek in een roboport kunt doen...
Dat werkt alleen niet als de roboport in kwestie vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
.oisyn schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:46:
[...]

Dat werkt alleen niet als de roboport in kwestie vol zit.
Ah oké dat is wel iets om rekening mee te houden inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Sporedd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:18:

Wat ook handig is dat je tegenwoordig ctrl-f kunt doen om een product te zoeken.
Beter om je roboport aan de betreffende inserters te verbinden en te kijken naar de totale beschikbare robots (en dus niet total robots) van de respectievelijke types. Dan kun je bijvoorbeeld logi bots inserten als je minder dan 100 bots beschikbaar hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
Wat een K*T spel. Was het gisteren weer veel te laat voor dat ik mijn bed in dook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8kpUqPP.png

Eindelijk :D. Alle achievements gehaald 8).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wubinator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 13:00
Bart ® schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:37:
[afbeelding]

Eindelijk :D. Alle achievements gehaald 8).
Congrats!
lmno31 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:58:
Wat een K*T spel. Was het gisteren weer veel te laat voor dat ik mijn bed in dook.
Daar hebben we volgens mij allemaal wel last van ;)

Hier inderdaad ook druk aan het spelen met een vriend samen aan een nieuwe map (wij starten met elke major release een verse map). Railworld gestart dit keer omdat we eigenlijk nog nooit een echt goeie trein wereld gestart zijn. Instellingen werken prima op zich, want we zijn inderdaad al snel op treinen over gegaan en de eerste 3 outposts zijn alweer actief.

Ik vond alleen wel dat de biters wel erg ver weg waren bij de start van Railworld, maar goed aangezien ze toch niet nodig zijn voor science packs is dat ook niet heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ok downsideje aan Nuclear power.
Ik had een rits centrifuges op kovarex cyclus gezet.
Gekeken of ze sneller bijmaakten dan de centrale het opdronk, CHECK.
Niet meer naar omgekeken, en lekker laten draaien.

Nu staat opeens me hele basis stroomloos. Hebben ze alle bescikbaar uranium omgezet naar 235.
En om de fuelcells te maken heb je ook 238 nodig :X

Toch maar wat logia circuits op gaan inbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

De nieuwe pipette tool is ook wel heerlijk, alleen moet ik er heel erg aan wennen om deze vaker te gebruiken, ik merk dat ik nog regelmatig naar mijn inventory ga, terwijl de pipette tool in dat geval sneller was.

Voor de mensen die niet weten hoe/wat de pipette tool is: als je je cursor over een entiteit, bijv.: Transport Belt, houdt en je drukt op Q (standaard toets), en je hebt dit item ook in je inventory, dan wordt deze automatisch aan je cursor geplakt en kun je verder bouwen zonder dat je de inventory hoeft te openen. En het werkt voor elk item dat je kunt zien (dus niet beperkt door range).

@heuveltje: Dat is een goede om te weten, mij was ongetwijfeld anders hetzelfde gebeurd :o

[ Voor 7% gewijzigd door MatHack op 02-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind die pipette tool juist bloedirritant. Ik ben gewend dat Q gewoon m'n cursor leegmaakt. Nu is het gedrag wisselend, afhankelijk van of mijn muis toevallig boven een object hangt wat door die tool wordt opgepikt. Ik heb pipette geremapped naar weetikveelwelketoets, zodat 'ie me in ieder geval niet dwars zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58

Patriot

Fulltime #whatpulsert

MatHack schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:18:
De nieuwe pipette tool is ook wel heerlijk, alleen moet ik er heel erg aan wennen om deze vaker te gebruiken, ik merk dat ik nog regelmatig naar mijn inventory ga, terwijl de pipette tool in dat geval sneller was.

Voor de mensen die niet weten hoe/wat de pipette tool is: als je je cursor over een entiteit, bijv.: Transport Belt, houdt en je drukt op Q (standaard toets), en je hebt dit item ook in je inventory, dan wordt deze automatisch aan je cursor geplakt en kun je verder bouwen zonder dat je de inventory hoeft te openen. En het werkt voor elk item dat je kunt zien (dus niet beperkt door range).

@heuveltje: Dat is een goede om te weten, mij was ongetwijfeld anders hetzelfde gebeurd :o
Nog even iets: De pipette werkt ook op ghosts. Aangezien je al vrij snel ghosts kunt plaatsen, is dat best handig. Blueprint plaatsen, en Q+muisklik spammen om automatisch te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:02:
Ok downsideje aan Nuclear power.
Ik had een rits centrifuges op kovarex cyclus gezet.
Gekeken of ze sneller bijmaakten dan de centrale het opdronk, CHECK.
Niet meer naar omgekeken, en lekker laten draaien.

Nu staat opeens me hele basis stroomloos. Hebben ze alle bescikbaar uranium omgezet naar 235.
En om de fuelcells te maken heb je ook 238 nodig :X

Toch maar wat logia circuits op gaan inbouwen :P
Dat is gewoon een kwestie van een splitter, helft van de 238 naar kovarex, andere helft naar fuel cell productie...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bart ® schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Dat is gewoon een kwestie van een splitter, helft van de 238 naar kovarex, andere helft naar fuel cell productie...
Splitter ? Jij denkt toch niet dat ik in deze moderne Atoomtijd nog met ouderwetse krakende loopbandjes werk ! Nee wij zijn geheel voorzien van een leger aan transport drones :)

en de helft is overkill het is eerder 90%/10% oid.
Ik hang er wel wat draadjes aan, alleen 238 omzetten als ik nog minstens 500 heb liggen.

En als ik dan toch bezig ben, mijn fancy speaker een dramatisch deuntje laten spelen als het minder dan 400 heb :P Goed excuus om eens met dat ding te gaan klooien.

* heuveltje voorziet weer een verloren avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Splitter ? Jij denkt toch niet dat ik in deze moderne Atoomtijd nog met ouderwetse krakende loopbandjes werk ! Nee wij zijn geheel voorzien van een leger aan transport drones :)

en de helft is overkill het is eerder 90%/10% oid.
Ik hang er wel wat draadjes aan, alleen 238 omzetten als ik nog minstens 500 heb liggen.

En als ik dan toch bezig ben, mijn fancy speaker een dramatisch deuntje laten spelen als het minder dan 400 heb :P Goed excuus om eens met dat ding te gaan klooien.

Bandjes werken prima voor dit soort simpele dingen :P. Speaker heb ik wel aan mijn kistje met 235 hangen, komt een mooi alarm bij minder dan 1000 stuks :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

anboni schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:20:
Ik vind die pipette tool juist bloedirritant. Ik ben gewend dat Q gewoon m'n cursor leegmaakt. Nu is het gedrag wisselend, afhankelijk van of mijn muis toevallig boven een object hangt wat door die tool wordt opgepikt. Ik heb pipette geremapped naar weetikveelwelketoets, zodat 'ie me in ieder geval niet dwars zit.
Het werkt overigens alleen met een lege hand, dus dan heb je je lege hand proberen leeg te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Patriot schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Het werkt overigens alleen met een lege hand, dus dan heb je je lege hand proberen leeg te maken :)
Zou best kunnen dat ik dat onbewust doe, maar dat maakt die pipette tool op dezelfde toets dus onbruikbaar voor mij ;) En er zitten daar in de buurt maar weinig ongebruikte toetsen, dus ik heb die pipette eigenlijk nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Soggney

Zeekomkommer

heuveltje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Dat is nou eens een map die ik wil zien, Geen loopbandjes meer, maar ore outposts die hun output in een kist duwen, die via de transport drones naar het station worden gebracht, en dan de fabriek zelf, waar het vol met requester en provider chests staat. voor alles.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Leuke discussie met 1 van de devs, voor wie het nog niet gezien had:
YouTube: Factorio Map / Base Tour from Friday Facts With Developer Interview

Spaghetti madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Soggney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Dat is nou eens een map die ik wil zien, Geen loopbandjes meer, maar ore outposts die hun output in een kist duwen, die via de transport drones naar het station worden gebracht, en dan de fabriek zelf, waar het vol met requester en provider chests staat. voor alles.
Het stikt nog van de legacy meuk, maar voor de rest heb ik al uren geen band meer gebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 23:25

Zorian

What the fox?

Ik heb duidelijk veel gemist. :p Tijdje niet meer gespeeld.
Zo te zien is er nu nucleaire zooi en 1 of andere pipet-tool wat ik zo snel zie uit de reacties hier?
Binnenkort maar weer eens aanzwengelen, ben benieuwd naar het nucleaire. :) Beetje moeilijk te begrijpen/op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:20

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik durf niet.. Moet nog zoveel doen en wil de kleine ook zien opgroeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Soggney

Zeekomkommer

tuinïnen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:24:
Ik durf niet.. Moet nog zoveel doen en wil de kleine ook zien opgroeien :)
Speel dan wanneer de kleine slaapt.
Zet desnoods een timer zodat je op tijd stopt, maar jezelf Factorio ontzeggen lijkt me een te drastische stap

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:20

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Soggney schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:48:
[...]

Speel dan wanneer de kleine slaapt.
Zet desnoods een timer zodat je op tijd stopt, maar jezelf Factorio ontzeggen lijkt me een te drastische stap
Is natuurlijk met een grote knipoog. Indien ik verwacht meer tijd te hebben start ik het gewoon weer op.

Ik weet wat Factorio is, dat is het probleem he. Een heel goed spel waar je niet mee kan stoppen zodra je begonnen bent. Ook wanneer je je ogen sluit zie je de banden met ijzer en koper en green circuits nog rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:52:
Ik heb duidelijk veel gemist. :p Tijdje niet meer gespeeld.
Zo te zien is er nu nucleaire zooi en 1 of andere pipet-tool wat ik zo snel zie uit de reacties hier?
Binnenkort maar weer eens aanzwengelen, ben benieuwd naar het nucleaire. :) Beetje moeilijk te begrijpen/op te zetten?
Er zit een paar leuke nieuwigheden aan die het net wat lastiger maken dan het minen van ijzererts om er ijzer van te smelten :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu de campaign aan het spelen en ik kan kiezen uit easy-normal-hard. Weet iemand wat deze moeilijkheidsgraden doen? Op de factorio wiki staan andere graden, namelijk oldschool, hardcore.

Verder ben ik nu in het level waar je de computer in het zuid-oosten moet bemachtigen. Raketlanceerder gemaakt, maar hij voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. Spawners en wormen uitschakelen met mijn huidige wapens is toch nog behoorlijk moeilijk. Maar dat is leuk, ik hou wel van een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:59:
Ik ben nu de campaign aan het spelen en ik kan kiezen uit easy-normal-hard. Weet iemand wat deze moeilijkheidsgraden doen? Op de factorio wiki staan andere graden, namelijk oldschool, hardcore.

Verder ben ik nu in het level waar je de computer in het zuid-oosten moet bemachtigen. Raketlanceerder gemaakt, maar hij voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. Spawners en wormen uitschakelen met mijn huidige wapens is toch nog behoorlijk moeilijk. Maar dat is leuk, ik hou wel van een uitdaging.
Bitters negeren en gewoon naar daar de computer rennen is de beste stratgie. Zodra de computer geloot is heb je het level alweer uitgespeeld. Ik heb geen idee wat betreft de moeilijksheids graden, zelf heb ik gewoon normal gekozen en dat sloot daarna mooi aan bij het echte spel, namelijk free play. De campaign is gewoon een verkapte tutorial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Even nav https://www.reddit.com/r/...r_ratios/?sort=confidence een geheugensteuntje gemaakt voor de verhoudingen reactors-heat exchangers-turbines:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zwv8GED.png

Groen=reactor, oranje=heat exchanger, grijs=turbine. Voor handig rekenen even 100% van de reactor zelf meegeteld (de bonus is dus 300% plus zichzelf). Wellicht handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo62 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:57:
[...]

Bitters negeren en gewoon naar daar de computer rennen is de beste stratgie. Zodra de computer geloot is heb je het level alweer uitgespeeld. Ik heb geen idee wat betreft de moeilijksheids graden, zelf heb ik gewoon normal gekozen en dat sloot daarna mooi aan bij het echte spel, namelijk free play. De campaign is gewoon een verkapte tutorial.
Ik heb het level uiteindelijk uitgespeeld door posities met torens te maken en zo langzaam aan de vuurlinie verder naar voren verplaatst. :)
Ik heb de campaign nu ook volledig uitgespeeld na het bouwen van het vliegtuig. :9 Nu eens de supply missions proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
wagenveld schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:13:
Even nav https://www.reddit.com/r/...r_ratios/?sort=confidence een geheugensteuntje gemaakt voor de verhoudingen reactors-heat exchangers-turbines:

[afbeelding]

Groen=reactor, oranje=heat exchanger, grijs=turbine. Voor handig rekenen even 100% van de reactor zelf meegeteld (de bonus is dus 300% plus zichzelf). Wellicht handig.
Handig! Ik heb hem ook gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/thJorGS.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ben er nog mee aan het spelen, mooiste zou zijn als het hele verhaal horizontaal te repliceren is, dan verlies je geen bonus bij uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bart ® schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Er zit een paar leuke nieuwigheden aan die het net wat lastiger maken dan het minen van ijzererts om er ijzer van te smelten :).
Jup maar eigenlijk is het nog steeds wat simpel. voer uranium 238 in een filter, haal er er 235 uit en prop dat in een reactor. De devs hadden het ooit over reactors in een fractal patroon, koeltorens, stoom herbruiken etc. Jammer dat dat het niet gehaald heeft, klonk leuk.

Mijn 3reactor setup kon mijn basis niet meer poweren, en met 4 was het een enorme overkill aan energie.
En hij stond toch al in de weg. Dus ik ben Nuclear nu opnieuw aan het opzetten, zodat het een enorme energie voorraad opslaat in stoomketels. En pas weer een nieuwe fuelcell in de 4e gooit als die buffer bijna leeg is.

Strikt genomen niet nodig (ik zwem nog in de fuell cells) maar wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:50:
[...]

Jup maar eigenlijk is het nog steeds wat simpel. voer uranium 238 in een filter, haal er er 235 uit en prop dat in een reactor. De devs hadden het ooit over reactors in een fractal patroon, koeltorens, stoom herbruiken etc. Jammer dat dat het niet gehaald heeft, klonk leuk.

Mijn 3reactor setup kon mijn basis niet meer poweren, en met 4 was het een enorme overkill aan energie.
En hij stond toch al in de weg. Dus ik ben Nuclear nu opnieuw aan het opzetten, zodat het een enorme energie voorraad opslaat in stoomketels. En pas weer een nieuwe fuelcell in de 4e gooit als die buffer bijna leeg is.

Strikt genomen niet nodig (ik zwem nog in de fuell cells) maar wel grappig :P
Het kan nog uitgebreid worden he, ik had niet de indruk dat dit definitief is :). Daarnaast vind ik het ook wel een extra dimensie hebben doordat je opeens sulfuric acid naar al je mijnen moet brengen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bart ® schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Het kan nog uitgebreid worden he, ik had niet de indruk dat dit definitief is :). Daarnaast vind ik het ook wel een extra dimensie hebben doordat je opeens sulfuric acid naar al je mijnen moet brengen.
Ergens in 1 van de laatste FF hebben de devs gezegd dat het spel als geheel nu precies genoeg uitdaging heeft, en dat meer complexiteit toevoegen het te veel mensen zou tegenstaan in verhouding tegen de mensen die het waarderen. En dat .15 gezien kan worden als de laatste grote versie voor 1.0

Dus ik verwacht niet dat er gameplay technisch nog veel nieuwe dingen komen, maar please prove me wrong :) .

maar geen probleem * heuveltje vermaakt zich ondertussen wel met de space-x mod.

En over bob's mod wil ik voorlopig niet eens aandenken, vorige keer liep ik vast dat ik met geen mogelijkheid het proces kon uitvogelen om plastic te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 04-05-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nog even geknutseld met coal liquefaction(?):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ULB5Fuh.jpg

Je hebt een kleine buffer van heavy oil nodig, vandaar de tank met pomp op >500 heavy oil. Heb de wiskunde er niet op losgelaten, geinig om al je coal om te zetten naar solid fuel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een sink voor coal was ook wel nodig. Je komt er ook al in om als je puur op solar runt, dat is met nuclear natuurlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Gaan jullie dan over op volledig elektrisch smelten?

Ik laat altijd mijn oude smelters staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sporedd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:06:
Gaan jullie dan over op volledig elektrisch smelten?

Ik laat altijd mijn oude smelters staan
Dat is wel compacter, maar steel furnace doet niet aan modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
.oisyn schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Dat is wel compacter, maar steel furnace doet niet aan modules.
Hoe zijn steel furnaces compacter? Daar zit je toch altijd met de extra complexiteit van de aanvoer van coal (tenzij je het op 'n gegeven moment met logistics bots regelt, maar ore smelting doe ik altijd volledig met belts)

Ik breek over het algemeen op 'n gegeven moment m'n oude furnace setups wel af als ik nieuwe electric furnace setups heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
En met twee level 3 speed modules kun je de hoeveelheid furnaces weer halveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

anboni schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Hoe zijn steel furnaces compacter? Daar zit je toch altijd met de extra complexiteit van de aanvoer van coal (tenzij je het op 'n gegeven moment met logistics bots regelt, maar ore smelting doe ik altijd volledig met belts)
Een steel furnace is 2x2, een electric furnace is 3x3. Nu heb je wel een extra belt nodig voor coal, maar dat maakt 'm maar 1 kant op netto net zo breed als wat je voor electric nodig hebt. In de lengte van de belt zijn ze nog steeds maar 2 tiles ipv 3.
wagenveld schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:27:
En met twee level 3 speed modules kun je de hoeveelheid furnaces weer halveren :)
Vandaar dat het alleen compacter is als je geen modules doet. En daarom zit ik dus op electric :P. En de situatie is weer anders als je beacons toepast, of bots.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Belt based smelters zonder beacons vind ik wel het prettigst ogen. Lekker stacken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik gebruik logistics bots sowieso zuiver alleen om mezelf te bevoorraden. Ik vind het idee van die dingen te inefficiënt om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Het wordt op een gegeven moment zo saai zonder de limitaties van belts. Spaghetti anyone?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u4xU0ojh.jpg

(uit de Friday Facts #187)

[ Voor 15% gewijzigd door wagenveld op 04-05-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

LOL en Holy FUCK :P
Die moet ik thuis eens beter bekijken.

Dat ziet er zo chaotisch uit dat het wel gepland moet zijn :P

Die moet ik thuis eens goed bestuderen :)
Ik heb mijn steel smelters nu gespeed moduled en ge-resource moduled.
Gewelidige doorvoer, dat wel. Maar het stroom verbruik is nu absurd.
Niet zon probleem zolang ik het met 1 nuclear setup afkan, maar dat word wel tricky.

Mijn LDS assembler doen gemoduled nu ook 1MW per stuk :X

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 04-05-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pagina: 1 ... 14 ... 55 Laatste