[PC/Mac/Linux] Factorio

Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Even afreageren op bomen tijdens de lunch ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MBCTe1Cl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:03:
Je bedoelt een soort modulair systeem met bochten e.d.? Dat is op zich best een idee.
Ik heb 3 blueprints voor mijn spoor. Een recht stuk, een 90-graden bocht, en een T-splitsing. Alles wat ik nodig heb. Ik bouw geen enkel spoor met de hand. Gaat best rap zo.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Lekker obvious:

Als je een circuit wire aan een belt verbind, krijg je een belt sensor. :+

Kwam ik achter doordat ik per ongeluk een belt raakte. Het is zo simpel als je het weet. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/CJYtKeoRySwEIB73hM3h5-igPqPqXCt028GM7JN6lXU.jpg?w=622&s=6d819bf642b42461d51a111aa7965cf9

(Plaatje is van Reddit, niet van mij)

Het ding is ook te gebruiken als stop: https://forums.factorio.com/viewtopic.php?f=193&t=33063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 12:51

Soggney

Zeekomkommer

Is het eigenlijk mogelijk om een filter inserter op een mode te zetten die allesbehalve X is?
Zelf begin ik nu pas mijn eerste stapjes te zetten met de logic circuits.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tripple20 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:51:
Lekker obvious:

Als je een circuit wire aan een belt verbind, krijg je een belt sensor. :+

Kwam ik achter doordat ik per ongeluk een belt raakte. Het is zo simpel als je het weet. ;)
Tja, dit was onderdeel van de 0.13 update waarbij praktisch alles te verbinden is aan het circuit network ;)
https://www.factorio.com/blog/post/fff-138

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Soggney schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:38:
Is het eigenlijk mogelijk om een filter inserter op een mode te zetten die allesbehalve X is?
Zelf begin ik nu pas mijn eerste stapjes te zetten met de logic circuits.
Ik denk dat dit is wat je wil:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/UltimateNaughtyBullmastiff-size_restricted.gif
Dit is dezelfde afbeelding, maar dan als vloeiend filmpje:
https://gfycat.com/UltimateNaughtyBullmastiff

Een filter inserter die 1 soort doorlaat.
Ik denk dat het werkt doordat er een negatief aantal wordt gebruikt in de constant combinator.

[ Voor 12% gewijzigd door Tripple20 op 15-02-2017 15:25 . Reden: invoegen van afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Je zou natuurlijk ook gewoon alle ijzerplaatjes eraf kunnen halen, dan houd je alles wat geen ijzer is over :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tripple20 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:00:
Een filter inserter die 1 soort doorlaat.
Ik denk dat het werkt doordat er een negatief aantal wordt gebruikt in de constant combinator.
Dat is idd de truc. De belt werkt alleen als alle items (dat rode sterretje) een waarde hebben van kleiner dan 0. De contents van de belts (hij staat op "hold", niet op "pulse", dus hij geeft ten alle tijde het aantal items op dat stukje belt) plus dat van de constant combinator zorgt ervoor dat iron plates altijd negatief zijn. Als er een ander item op ligt zijn niet álle items kleiner dan 0 en stopt de belt.

De filter inserter heeft waarschijnlijk ingesteld dat hij de items van het netwerk als filter moet nemen. Hij pakt dan alle positieve items, dus dat is whatever er op de band ligt, behalve de iron plates want die zijn negatief.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2017 14:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hebben jullie waarsch al, maar ik vond deze video wel handig mbt priority splitters:
YouTube: HOW TO ACTUALLY USE A MAIN BUS PROPERLY - The Priority Splitter 2 - ...

Duurde ook even voordat ik doorhad hoe je die belt sensors kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zou het nog niet zijn langsgekomen, de Friday Facts #177:
0.15 status
Work has been going swiftly on 0.15, but there are still many major topics we have left to close. We mentioned previously that our estimate for release would be near the end of February, and while this has been our internal goal, we won't quite be able to make it.

One of the main reasons for this delay is us underestimating how long it would take to stabilize 0.14 and the new multiplayer code. We thought that because it was a relatively small 'major' release, that it would not take much time to make it stable. However the great community members playing the experimental version kept finding bugs for us to fix, and even now there are still several 0.14 bugs being identified and fixed in 0.15.

The extending bug fixing of 0.14 was no doubt necessary, but it has led us to be somewhat behind schedule on several features of 0.15. Our current optimistic estimate is that we will be able to release an experimental version of 0.15 at the end of March, and we will keep you all up to date on its progress.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
Ja.. Wordt nog lang wachten... Hoop dat het niet steeds een maandje vooruit geschoven gaat worden.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-10 22:29
wagenveld schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:10:
Hebben jullie waarsch al, maar ik vond deze video wel handig mbt priority splitters:
YouTube: HOW TO ACTUALLY USE A MAIN BUS PROPERLY - The Priority Splitter 2 - ...

Duurde ook even voordat ik doorhad hoe je die belt sensors kreeg :)
Ik snap alleen niet waarom je dit niet met alleen 2 sensors achter een splitter kan doen. Komt dat door de doorvoersnelheid?

LinkedIn - Collega worden?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

kan ik tenmiste mooi nog ee poging wagen voor de 15 (en mag ik dromen over de 8 ) uurs challenge nu ik het systeem nog snap :P

Heeft trouwens iemand een save/plaatje/overzicht van een basis die de 8 uurs challenge heeft gehaald (en toen ook gestopt is). Ik vraag me af op hoeveel labs, smelters. plastiek fabrieken enz. je uitkomt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ProudElm
Ik zal proberen vanavond wat plaatjes te posten dan..

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
heuveltje schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:52:
Heeft trouwens iemand een save/plaatje/overzicht van een basis die de 8 uurs challenge heeft gehaald (en toen ook gestopt is). Ik vraag me af op hoeveel labs, smelters. plastiek fabrieken enz. je uitkomt.
Hier kan je alvast enkele ideetjes ophalen, al is het resultaat heel afhankelijk van je map layout: YouTube: Factorio Speedrun in 1:59:51 by AntiElitz (any%) [New World Record]

Heb na enkele gefaalde pogingen om 8 uur te halen, in plaats van op te geven toch maar even doorgezet tot het einde, uiteindelijk op 10h25 geëindigd.

Lessons leaned:
- NOG meer ijzer, dan waarschijnlijk ook meer copper. (goal is dual red belts vol)
- Smelting area beter plannen (vooral steel)
- Oil was deze keer vrij goed uitgevoerd, maar wat ruimer kan geen kwaad.
- Mijn main bus breder maken en ordelijker houden
- Factory chains ordelijker voorzien , en beter uitmeten (daar zit het prutswerk in)
- Beter opletten dat ik niet zonder fuel zit in mijn power plant.
- Boilers met burner inserters laten laden.
- Beter endgame voorbereiden (rocket silo, sattelite en parts)

Ik zit alleen met mijn starting area waarover ik twijfel: Very Big wordt ik goed mee rust gelaten, maar moet je HEEL ver gaan om alien artefacts te halen. Maar als ik die kleiner zet, veroorzaakt de overdaad aan pollution snel een attack.
Momenteel verkies ik de rust, en net iets verder rijden met de tank.

• wagenveld
  • Niet online
Evilbee schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:51:
[...]

Ik snap alleen niet waarom je dit niet met alleen 2 sensors achter een splitter kan doen. Komt dat door de doorvoersnelheid?
De details van de logica ontgaan mij ook een beetje, maar bij uittesten is er wel degelijk verschil tussen >8 en >12 op de overflow.

edit: Trein op manual rijden is toch niet handig:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HSbyqODl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door wagenveld op 16-02-2017 14:11 ]

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

wagenveld schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:07:
[...]
edit: Trein op manual rijden is toch niet handig:
[afbeelding]
Je mag dan ook helemaal niet door het rood rijden! Of zit je tegen de richting in te treinen?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Evilbee schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:51:
[...]

Het komt door het feit dat een sensor niet kan meten of de items bewegen of niet. Er is geen verschil tussen een fully compressed belt dat stil staat en eentje die beweegt.

De fix waarmee hij komt is het splitsen van 1 belt over 2 en ze beide te meten. Als er gewoon een directe doorstroming is naar de afslaande belt, dan ontvangen beide belts na de eerste split beide de helft. Is de afslaande belt vol, dan lopen de twee belts na de splitter ook vol (ze krijgen dus bij elkaar opgeteld meer items dan er op een enkele belt past) en kan de doorgaande belt open worden gezet.

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

heuveltje schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:52:
kan ik tenmiste mooi nog ee poging wagen voor de 15 (en mag ik dromen over de 8 ) uurs challenge nu ik het systeem nog snap :P

Mijn "There is no spoon"-factory, enige probleem (zoals te zien op de map screen) was het vinden van aliens.
Imgur album

code:
1
2
3
4
>>>AAAOABYAAAADAQYAAAAEAAAAY29hbAMDBQoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUFCQAAAGNydWRlLW9pbAMFBQoAAABlbmVteS1iYXNlAgEFCAAAAGl
yb24tb3JlAwUFBQAAAHN0b25lAwIFOuDf/4CEHgCAhB4ABQDBGEy0<<
<

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripple20
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

GreyGoo Mk I is a self-expanding factory built out of square cells. Its singular goal is to occupy as much space as possible, and it does this by autonomously traveling the landscape and seeking out ore to fuel its endless thirst for expansion. On one level, it's a way to automatically build mining outposts with no human intervention; on another level, it's the first step to a fully self-replicating factory.
Ik vind het werkelijk geniaal, een zichzelf uitbreidende fabriek. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 00:26
Ik zit met een vervelend probleem. Ik krijg die trein singnalen niet onder de knie.
Ik heb een enkel spoor waar er op een gegeven moment nog een spoor bij komt. Op dit kruis punt botsen er geregeld treinen. Nu plaats ik net voor het samen komen van de treinen een chain singaal op elk spoor. Een gewoon singaal op het enkel spoor. Nu blijven alle singalen op rood staan. Ik heb al zoveel tutorial bekeken maar nergens kom ik aan een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Stijnb_ schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:58:
Ik zit met een vervelend probleem. Ik krijg die trein singnalen niet onder de knie.
Ik heb een enkel spoor waar er op een gegeven moment nog een spoor bij komt. Op dit kruis punt botsen er geregeld treinen. Nu plaats ik net voor het samen komen van de treinen een chain singaal op elk spoor. Een gewoon singaal op het enkel spoor. Nu blijven alle singalen op rood staan. Ik heb al zoveel tutorial bekeken maar nergens kom ik aan een oplossing
Kun je een screenshot hiervan plaatsen? De meeste signal problemen zijn een stuk makkelijker op te lossen als je ze ook kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Stijnb_ schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:58:
geen chain signals plaatsen. Gewoon op het doorgaande spoor zowel voor als na de invoeger een normaal sein, en op de invoeger zelf ook een normaal sein. Dat is alles.

Waarschijnlijk bedoel je met enkel spoor dat je treinen twee kanten op rijden op hetzelfde stuk spoor (enkelspoor dus, zonder spatie). Dat is echt drama als je dat met meerdere treinen doet. Snel overstappen op dubbelspoor, waarbij elk spoor maar voor één richting gebruikt wordt. Wil je per se enkelspoor, dan moet het denk ik zo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G1ourQI.png

Weet ik niet zeker, gebruik nooit enkelspoor, want drama.

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 18-02-2017 19:31 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Edit: verkeerd plaatje, even een andere zoeken. Zie bovenstaande post.

[ Voor 93% gewijzigd door Bart ® op 18-02-2017 19:29 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Dit is overigens een goede (meerdelige) uitleg over de treinen in Factorio: https://www.reddit.com/r/...on_complete_parts_23_and/
Als je liever een video hebt, is dit ook een goede: YouTube: Factorio Train Tutorial by Colonelwill and Xeteth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Ik heb gekeken op reddit en daar staat dat ik dit kan regelen met gewone signalen.
Maar dit werkt nog altijd niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/58a9bdb39506b/58a9bdb381c86-Schermafbeelding_2017-02-19_om_16.45.16.thumb.jpg

Als de trein aan het volgende licht komt springt het gewoon op rood en blijven de treinen stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je probleem zit verderop. Het exit signal staat namelijk op rood, en je paarse trein wacht daarop. Dat betekent dus dat er ergens een trein op het stuk staat dat na het signal komt (inclusief alle stukken spoor die dat spoor kruisen als er geen signal tussen staat)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Zoals gezegd: drama.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie zijn signals maar aan 1 kant staan. Dat impliceert een one-way track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
.oisyn schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:49:
[...]

Ik zie zijn signals maar aan 1 kant staan. Dat impliceert een one-way track.
Da's waar. Het is niet een duidelijk verhaal echter.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Bart ® schreef op zondag 19 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Da's waar. Het is niet een duidelijk verhaal echter.
Het is opgelost ik had het nog niet door dat ik over mijn hele train traject signalen moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Stijnb_ schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Het is opgelost ik had het nog niet door dat ik over mijn hele train traject signalen moet plaatsen.
Tja, het zijn geen stoplichten he :P. Mooi dat het opgelost is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Crap. Ik zat mijn treinstation opnieuw in te richten voor een betere doorloop van treinen. Ik moest dus ook een paar roboports verplaatsen. Het logistics network van mijn treinstation is gescheiden van die van mijn main base. Alleen bij het verplaatsen had ik ze per ongeluk gekoppeld, waardoor er ineens massaal resources van mijn main base naar mijn treinstation werden verplaatst (vooral coal en stone). Mijn main base heeft 30k aan logistics bots, dus dat wil wel.

Goed, netwerk losgekoppeld, maar ondertussen zitten 10k van die bots nu wel vast in mijn treinstation 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 26-09 15:54
7h45m41s
Dat was toch even spannend op het einde.
En vooral massas staal bijbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Zijn er mensen die eens een screenshot kunnen nemen van hun olie verwerking. Ik heb momenteel veel plastic nodig. Maar uit mijn drie rafinaderijen komt et maar montjes maat petrolium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Stijnb_ schreef op maandag 20 februari 2017 @ 06:30:
Zijn er mensen die eens een screenshot kunnen nemen van hun olie verwerking. Ik heb momenteel veel plastic nodig. Maar uit mijn drie rafinaderijen komt et maar montjes maat petrolium.
Zie mijn post iets hoger over mijn basis voor de speedrun achievement. Daar zie je 15 refineries inclusief de perfecte ratio voor cracking (5 refineries, 1 heavy->light, 7 light->gas).

Draaien die 3 refineries 100% of heb je een crude oil tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Stijnb_ schreef op maandag 20 februari 2017 @ 06:30:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fg5BYrT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GPXP9s2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SOOqCeJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Ok7hoQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RmZ3NGF.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/71Lf7LX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aeOrAHH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YurQKdc.jpg

Sommige stukken moet je uiteraard nog wel een flink aantal keer kopiëren, ik heb maar een deel ervan op de screenshot gezet. Maar dit zijn de principes die ik gebruik.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Overigens produceert een raffinaderij helemaal niets meer als één van de outputs vol zit. Dus check je storage tanks van heavy oil en light oil als er geen of weinig petroleum uitkomt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
Bart ® schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:21:
Overigens produceert een raffinaderij helemaal niets meer als één van de outputs vol zit. Dus check je storage tanks van heavy oil en light oil als er geen of weinig petroleum uitkomt.
Mijn crude oil tanks zitten vol die staan aan 100%. De andere tanks voor de andere oil opteslaan staan aan een procent of 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:49:
[...]

Mijn "There is no spoon"-factory, enige probleem (zoals te zien op de map screen) was het vinden van aliens.
Imgur album

code:
1
2
3
4
>>>AAAOABYAAAADAQYAAAAEAAAAY29hbAMDBQoAAABjb3BwZXItb3Jl
AwUFCQAAAGNydWRlLW9pbAMFBQoAAABlbmVteS1iYXNlAgEFCAAAAGl
yb24tb3JlAwUFBQAAAHN0b25lAwIFOuDf/4CEHgCAhB4ABQDBGEy0<<
<
Ah tnx. Dit was precies wat ik zocht :)
En inderdaad, mijn vermoeden dat ik olie productie gruwelijk aan het onderschatten was is hierbij bevestigd. :) kwa labs had ik redelijk goed gegokt blijkbaar.

Wel verbaas ik me over hoe weinig groene chips plant jij hebt, volgens mij had ik er 2 keer zoveel, en nog het idee dat dat niet genoeg was. Maar ik moet me duidelijk ook iets meer gaan richten op die modules, want die negeerde ik nu.

Ik ben trouwens nu 5 uur ingame op de map die je poste. Maar het andere wat ik blijkbaar fout deed was niet cheaten ;) Dit soort grote aan ijzer/koper velden voelt mij wat oneerlijk aan.

Maar ik loop nu tegen je genoemde probleem aan. Ik kan niet verder researchen zonder alien artifacts, en ik kan er geen vinden :( Ik heb nog 0 aanvallen gehad, en na een (letterlijk) half uur rondcrossen in een tank heb ik er pas 20 ofzo :(

Terwijl in mijn andere game de laserturrets overuren draaien !
Bart ® schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:21:
en dubbelcheck je leidingen :X
Ik heb laatst blijkbaar ergens per ongeluk wat heavy oil in een lightweight oil pijp gekregen.
En dan loopt je halve rafinaderij chain vast totdat je dat gevonden hebt :(
Stijnb_ schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:57:
[...]

Ik zou even een uurtje dagje jaar besteden aan wat trein skills oppikken in openttd :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:46:
Wel verbaas ik me over hoe weinig groene chips plant jij hebt, volgens mij had ik er 2 keer zoveel, en nog het idee dat dat niet genoeg was. Maar ik moet me duidelijk ook iets meer gaan richten op die modules, want die negeerde ik nu.

Ik ben trouwens nu 5 uur ingame op de map die je poste. Maar het andere wat ik blijkbaar fout deed was niet cheaten ;) Dit soort grote aan ijzer/koper velden voelt mij wat oneerlijk aan.

Maar ik loop nu tegen je genoemde probleem aan. Ik kan niet verder researchen zonder alien artifacts, en ik kan er geen vinden :( Ik heb nog 0 aanvallen gehad, en na een (letterlijk) half uur rondcrossen in een tank heb ik er pas 20 ofzo :(

Terwijl in mijn andere game de laserturrets overuren draaien !
Ik kan me niet herinneren dat ik echt een green circuits probleem had, volgens mij was dit net/precies genoeg. Het enige waar ik in de speedrun modules in heb gedrukt was de rocketsilo, Die vier T3 productivity modules heb ik gewoon tussendoor met de hand gemaakt.

Natuurlijk zorg je voor een map die in je voordeel werkt bij dit soort achievements, 8 uur is al een uitdaging die groot genoeg is. ;) De 2 uur speedrun is ook op een map die daar speciaal voor uitgezocht is.

M.b.t. de aliens, ze zijn zo makkelijk ingesteld in de settings dat je echt geen tank nodig hebt. Zelf had ik een flamethrower (zie ook rechtsonder in de screenshots) en een car. De car rijdt een stuk sneller over de map, de enige echt vijand zijn tenslotte bomen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MatHack schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:19:
[...]

M.b.t. de aliens, ze zijn zo makkelijk ingesteld in de settings dat je echt geen tank nodig hebt. Zelf had ik een flamethrower (zie ook rechtsonder in de screenshots) en een car. De car rijdt een stuk sneller over de map, de enige echt vijand zijn tenslotte bomen! :*)
De enige goede boom is een dode boom !
Maar met een tank kun je dus gewoon in een rechte lijn door een bos heen rijden, met een auto zou ik allemaal om die bossen heen moeten rijden.

Maar dan moet je ze wel eerst vinden. en ik kom er nu echt nog geen tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

heuveltje schreef op maandag 20 februari 2017 @ 12:52:
[...]

De enige goede boom is een dode boom !
Maar met een tank kun je dus gewoon in een rechte lijn door een bos heen rijden, met een auto zou ik allemaal om die bossen heen moeten rijden.

Maar dan moet je ze wel eerst vinden. en ik kom er nu echt nog geen tegen :(
Je kunt op mijn eerste screenshot zien waar ik helemaal heengereden heb om ze te vinden, het was inderdaad een behoorlijk eind. Het was ook de reden dat ik de map maar even had gescreenshot. Volgens mij zou je de aliens op dezelfde plek moeten vinden als dat ik dat heb, aangezien dat volgens mij bepaald wordt door de mapsettings en seed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Bart ® schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Sommige stukken moet je uiteraard nog wel een flink aantal keer kopiëren, ik heb maar een deel ervan op de screenshot gezet. Maar dit zijn de principes die ik gebruik.
Hele mooie plaatjes, al kan het natuurlijk wel efficiënter.
Ik zie dat je van Heavy Oil, Light Oil maakt. Daarna maak je van die Light Oil weer Solid Fuel.
Het is efficienter om van de Heavy Oil, direct Solid Fuel te maken. Maar aangezien je Solid Fuel belts toch vol liggen, staat die productie toch stil :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hij heeft het goed hoor, light oil > solid fuel heeft een verhouding 1:1 en is dus het meest efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
CappieL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:08:
[...]

Hele mooie plaatjes, al kan het natuurlijk wel efficiënter.
Ik zie dat je van Heavy Oil, Light Oil maakt. Daarna maak je van die Light Oil weer Solid Fuel.
Het is efficienter om van de Heavy Oil, direct Solid Fuel te maken. Maar aangezien je Solid Fuel belts toch vol liggen, staat die productie toch stil :z
Ja zou kunnen, ik had eerst heavy naar light en light naar petrol. Petrol zat de opslag vol en light ook. Petrol gebruik ik voor natuurlijk voor plastic, dus het leek me logisch om de omzetting van light naar petrol te wijzigen in light naar solid. Heavy naar light heb ik gewoon ongewijzigd gelaten. Is dus organisch gegroeid zullen we maar zeggen :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:11:
Hij heeft het goed hoor, light oil > solid fuel heeft een verhouding 1:1 en is dus het meest efficient.
Niet op gelet :D. Maar mooi dat het efficiënt is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Inderdaad...
Which Solid Fuel recipe to use
Light Oil has the best oil to Solid Fuel ratio (1:1), and has little other in-game use, making it the best choice.
Heavy Oil has a much worse ratio (2:1) and should be cracked into Light Oil first instead. The cracking process changes the ratio for Heavy Oil to 1.3:1, which is much better.
Petroleum Gas also has a bad 2:1 ratio and should not be used to create solid fuel in most cases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Waar ik pas achter kwam is hoe je mooi petroleum tussen sulfur en plastic kunt verdelen:
YouTube: Factorio Tutorials: Setting up Oil Refining: Basic & Advanced

Had eerst een T splitsing en dat werkt dus niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alleen een beetje jammer dat ze niet ingaat op het feit dat je met 1 pump maar 10 8 plastic bar chem plants (zonder modules) kunt aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Draai nu met 8 dus daar ga ik wel tegen aanlopen. Maar goed, hiervoor werd er niet genoeg sulfur gemaakt.
Heb inmiddels solid fuel en plastic/sulfur op losse refineries staan, met overflow. Zit te denken of ik plastic en sulfur ook uit elkaar trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wagenveld schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:42:
Draai nu met 8 dus daar ga ik wel tegen aanlopen.
Dat deed ik dus ook :). Ik had 20 plastic bar plants, en had idd ook het probleem dat de meeste petrol bij de sulfur plants uitkwam. Dus ik had er een pump op gezet. Leek in het begin goed te gaan, tot ik er ineens achter kwam dat mijn petrol tanks weer behoorlijk gevuld waren en er amper plastic bars geproduceerd werden 8)7. Tja, logisch ook, met een pump die maar 30/s pompt en 1 plastic bar plant al 3/s opsnoept :+

.edit: oh wacht plants hebben een standaard build speed van 1.25. Dus dat is 3.75 petrol/s, of 8 plants per pomp. Jij zit dus nu al aan de max ;)

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Viel me al op dat er heel weinig petroleum nog in de buis zit aan het eind. Hoe heb jij het nu opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb er gewoon meer petrol tegenaan gegooid :P. Het probleem ontstaat vooral als de druk te laag is. Dat was bij mij ook een serieus probleem want er kwam te weinig crude oil binnen.

Sindsdien heb ik mijn hele oil processing pipeline flink uitgebreid en nu kom ik om in de petrol en zit de buis gewoonweg altijd vol.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
30 refineries and counting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar heb je wel genoeg crude oil om die 100% van de tijd aan het werk te hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zeker, rijden 3 olietreinen, 60% olie in de tanks meestal. Nog geen modules, ga voor groot-groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dit is mijn redelijk schaalbare oliefabriek, uiteraard de 5-1-7 verhouding aangehouden:

Deel 1, (bijna) alles naar petroleum voor sulfur en plastic:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWDNT5zl.jpg

Deel 2, alles naar light oil voor solid fuel:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cLS2w52l.jpg

In deel 1 een conditie om genoeg lubricant te maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5PJox8vl.jpg

En in deel 2 een conditie om de overflow van light oil (als er dus genoeg solid fuel is) alsnog naar petroleum te cracken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZHdfBALl.jpg

Die overflow petroleum gaat dan altijd terug naar deel 1:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VcBcPYkl.jpg

En als daar ook genoeg van is, dan mag er nog wat solid fuel van gemaakt worden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ITyjEPfl.jpg

Dit werkt nu vrij soepel, zoals .oisyn al opmerkte zorgt de pomp voor een bottleneck voor de plastic fabrieken. Door de twee delen aan elkaar te knopen is er nu een mooie overflow van petroleum dus geen lege buisjes meer :)
Ongeveer 1k plastic/min en hetzelfde voor solid fuel.

edit: Oja, je wilt meerdere water pompen, ik heb de verschillende onderdelen los aangesloten omdat je op een gegeven moment water te kort komt.

[ Voor 14% gewijzigd door wagenveld op 25-02-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je sulfur verhouding klopt niet ;) (2.5 sulfur plants per 1 sulfuric acid plant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Klopt, daar moeten nog wat 2 bij idd.

[ Voor 27% gewijzigd door wagenveld op 25-02-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wacht, ben ik nou gek? Is het altijd al zo geweest (vanaf 0.13 dan) dat een station waar je aan beide richtingen in kunt rijden (dus aan beide kanten een train station), de trein de ene kant op niet precies uitlijnt met die de andere kant op?

Ik maak meestal terminal stations dus ik liep nooit echt tegen dit probleem aan, maar dit suckt echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

.oisyn schreef op zondag 26 februari 2017 @ 02:25:
Wacht, ben ik nou gek? Is het altijd al zo geweest (vanaf 0.13 dan) dat een station waar je aan beide richtingen in kunt rijden (dus aan beide kanten een train station), de trein de ene kant op niet precies uitlijnt met die de andere kant op?

Ik maak meestal terminal stations dus ik liep nooit echt tegen dit probleem aan, maar dit suckt echt :/
Jep, dat is altijd al zo geweest. Ik meende wel dat de lengte van de trein ook nog invloed heeft hierop. Stations kun je om de 2 tiles plaatsen en treinen kunnen een oneven lengte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hmm, treinen zijn idd 7n-1 tiles lang, met n het aantal treindelen. Dus ze zijn alleen een even aantal tiles bij een oneven aantal delen. Nooit gerealiseerd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hèhè, daar is hij dan eindelijk

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AdwJHLX.png

Heb nu alle achievements *O* Kan ik eindelijk mods gebruiken :P

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2017 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1
  • Laatst online: 12-10 19:24
Goed bezig!

Ik heb afgelopen weekend de lazy bastard, steam engines (720) only achievements behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nice, aardig op weg hier maar duurt nog even :)
12M net aangetikt. Je weet dat als je een savegame laad met mods tijdelijk disabled je ook de achievements krijgt?

edit: Drukke boel bij de outpost:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Nciq9qh.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door wagenveld op 28-02-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 15:44
Ik heb ze inmiddels ook allemaal, de achievements. Ik heb vooral lang gewacht met het doen van een speedrun, maar uiteindelijk in 5 uur en 10 minuten kunnen doen in de eerste poging.

Ik weet niet wat andere mensen nu doen met hun tijd tot 0.15, ik ben vooral begonnen met het min-maxen van builds. In dat proces heb ik ook 1000 raketten in vanilla afgeschoten :P
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2qti8zl.jpg

Ik geloof dat ik in deze map de 20m circuits 2x heb gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zjosh schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:55:
Ik heb ze inmiddels ook allemaal, de achievements. Ik heb vooral lang gewacht met het doen van een speedrun, maar uiteindelijk in 5 uur en 10 minuten kunnen doen in de eerste poging.

Ik weet niet wat andere mensen nu doen met hun tijd tot 0.15, ik ben vooral begonnen met het min-maxen van builds. In dat proces heb ik ook 1000 raketten in vanilla afgeschoten :P
[afbeelding]

Ik geloof dat ik in deze map de 20m circuits 2x heb gehaald...
Ion cannon downloaden en critters gaan uitmoorden :P

* heuveltje heeft nu 50 uur in een RSO map zitten :X
Volgende keer echt wat diepere resources in een ore patch zetten.
Nu is elke keer als ik een nieuw opzet de oude al weer bijna leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
1GW steampowered :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5hbiuqqh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb 1GW solar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zullen we die eens aan elkaar blueprinten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan is het denk ik efficienter om jouw 2k steam engines bij mij te plaatsen dan mijn ~17k solar panels + ~17k accumulators naar jouw over te hevelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ha, zou je denken. We lopen nu tegen wat limieten op wat betreft UPS/FPS. Denk teveel bandjes nog, in combinatie met de steampower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

wagenveld schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:41:
Ha, zou je denken. We lopen nu tegen wat limieten op wat betreft UPS/FPS. Denk teveel bandjes nog, in combinatie met de steampower.
Steam engines en boilers zijn nogal problematisch voor UPS, aangezien elke tick voor elke entiteit wordt berekend wat de 'nieuwe' temperatuur is, etc. In jouw geval dus vele duizenden berekeningen per tick (naast alle aandere berekeningen, waaronder belts).
Solar/Accumulators zijn zo gecodeerd dat alle verbonden panels/accumulators worden gezien als één entiteit, en er dus maar één berekening wordt gedaan per tick voor elk. In .oisyn's geval, waarschijnlijk twee berekeningen (één voor solar en één voor accumulators).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Het is jammer, steam blijft leuker.
Lijkt erop dat bandjes toch de hoofd oorzaak zijn (Entity update):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mbY1wIcm.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door wagenveld op 29-03-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Niet online

MatHack

Entity zijn niet alleen belts, maar alle zichtbare entiteiten, dus ook assembling machines, boilers, steam engines, inserters, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
Belts zijn inderdaad wel bevestigd als dure dingen. In een recente FFF werd daarop ingegaan, inclusief wat ideeen hoe ze dat van plan zijn te gaan optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Is er al wat nieuws over 1.15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Tegen het einde van de maand wordt de eerste experimentele release verwacht, maar kan natuurlijk nog uitlopen

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Er is nog niet eens nieuws over 0.16, wat zodra stable 1.0 gaat worden. Dus over 1.15 valt al helemaal niets te zeggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Bart ® Ik neem aan dat hij 0.15 bedoelt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-03-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Ja inderdaad, mijn verontschuldigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik was ook niet heel serieus ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Afgelopen weekend de speendrun in puur vanilla gehaald.. Met bijna 30 min over op de klok :)

Nu druk met de lazy basterd.. Ga eerst weel alle achievements hallen in Vanilla. Daarna weer lekker terug naar mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
En de lazy basterd ook gehaald.. Nog maar een paar en dan allemaal binnen.. ;)

Ga ik wel halen helaas gezien 0.15 nog wel even gaat duren helaas ben ik bang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hmmz, zou er ergens een opstopping zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/31aEMLHh.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vast een bovenleiding stuk. Wat zegt ProRail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
waarschijnlijk blaadjes op het spoor, misschien alle bomen weg halen?

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Lekker bezig..

Flinke map zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ha! Erts treintje verkeerd, met zoveel treinen loopt het erg snel vast :P
Nog even voor 0.15 een berg raketten lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
ja dat gaat snel dan ja..

Hier dus nog even alle achievements halen op puur vanilla. Daarna weer lekker terug naar wat simpele mods..

Hopelijk lezen we deze vrijdag in de FFF dat die er aan komt! Maar zal wel nog een weekje wachten worden voor we het lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik weet niet wat 't is met dit spel hoor, maar ik ben sinds 2 weken weer wat aan het rommelen, en telkens als ik 's avonds voor het slapen even speel droom ik van belts vol copper en iron...

Overigens na mijn eerste halfbakken poging met kerst weer helemaal opnieuw begonnen en ik ben nu weer bijna net zo ver als ik toen was. (Green Science Packs ongeveer... Rocket is nog ver weg)

Had vlak voor kerst een paar video's op youtube gezien en had het main bus principe niet helemaal begrepen. Er lag dus oa gears op mijn main bus en 't werd een grote spagetti. Dat doe ik nu anders. :+

[ Voor 6% gewijzigd door -ko- op 30-03-2017 08:54 ]

Wa Doede Nou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
het is inderdaad echt mega verslavend :)

Kijk op youtube een paar series. Echt vermakelijk en leerzaam :)

En ja, bij elke game probeer je het anders, blijkt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dacht voor de gein even met RSO en de SpaceX mod te klooien.

Holy fuck heb ik dat onderschat :P
30 uur verder, en nog niet eens op 10% van wat ik moet hebben.

Nu maar even van het plan afgeweken en eerst een stuk of 10 rakken lanceren om wat ion cannons de lucht in te krijgen, die biters zijn niet grappig meer !

Weet iemand of je achteraf nog in een RSO map (patches met infinite resource kan genereren ?
(magl in de nog niet ontdekte stukken ?)
Ik ben nu meer bezig met naar nieuwe patches treinen en oude opruimen dan echt aan het base builden

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 20-04-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
Als het goed is, kun je RSO mod gewoon verwijderen. Die wordt alleen aangeroepen bij het genereren van nieuwe chunks. RSO verwijderen heeft geen invloed op je bestaande map, maar zogauw je wat verder weg gaat, worden nieuwe ore fields volgens de vanilla regels gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

anboni schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:45:
Als het goed is, kun je RSO mod gewoon verwijderen. Die wordt alleen aangeroepen bij het genereren van nieuwe chunks. RSO verwijderen heeft geen invloed op je bestaande map, maar zogauw je wat verder weg gaat, worden nieuwe ore fields volgens de vanilla regels gegenereerd.
maar ik wil RSO niet kwijt :)
Maar als ik dus de RSO aanpas gebruikt hij dat voor het generen van nieuwe ore patches ?
Want dat ga ik gewoon even uitvogelen hoe ik dat verhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
heuveltje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:32:
Dacht voor de gein even met RSO en de SpaceX mod te klooien.

Holy fuck heb ik dat onderschat :P
30 uur verder, en nog niet eens op 10% van wat ik moet hebben.

Nu maar even van het plan afgeweken en eerst een stuk of 10 rakken lanceren om wat ion cannons de lucht in te krijgen, die biters zijn niet grappig meer !

Weet iemand of je achteraf nog in een RSO map (patches met infinite resource kan genereren ?
(magl in de nog niet ontdekte stukken ?)
Ik ben nu meer bezig met naar nieuwe patches treinen en oude opruimen dan echt aan het base builden
Ik zoek juist echt een goeie RSO map.. 1 waarbij je echt lekker ver moet :-)

Maar ja, samen met space-x is het wel een uitdaging.. Mij viel het enorm tegen hoeveel alien zooi je nodig had...

Nog 4 miljoen Green Circuits en ik kan weer verder met een nieuwe (hopelijk 0.15 RSO map!).. Mits er geen nieuwe achievements binnen komen. Ben er bijna om ze allemaal in steam te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:59:
[...]

maar ik wil RSO niet kwijt :)
Maar als ik dus de RSO aanpas gebruikt hij dat voor het generen van nieuwe ore patches ?
Want dat ga ik gewoon even uitvogelen hoe ik dat verhoog :)
Als je infinite ore later toevoegt dan worden 'nieuwe' ore patches op die manier gegenereerd, uit ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:46
https://www.factorio.com/blog/post/fff-187

Vanaf dinsdag is de nieuwe versie 0.15 beschikbaar.

Leuke nieuwe dingen zoals nucleaire energie en de railtanker.
Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste