Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Ik ben toch wel benieuwd waarom mijn moderatie rechten uitstaan, volgens mij dateert dat nog uit de tijd dat je regelmatig moest modereren anders werden je rechten ontnomen? Ik kan ze iig niet zelf aanzetten zo te merken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jouw modrechten staan uit omdat je een -1 had gegeven voor Lamarr in 'nieuws: Windows 7 bèta tijdelijk offline gehaald na stormloop'. Als je https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem doorleest en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

Dirk schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:33:
Jouw modrechten staan uit omdat je een -1 had gegeven voor Lamarr in 'nieuws: Windows 7 bèta tijdelijk offline gehaald na stormloop'. Als je https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem doorleest en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.
Kan me niet voorstellen dat ik daar bewust een -1 voor heb gegeven, slaat namelijk nergens op. Ik zit hier al lang genoeg om reacties op waarde te kunnen schatten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan staan bij deze jouw moderatierechten weer aan. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
Hallo,

Ik heb even een opmerking.
Ik reageer praktisch nooit op nieuwsberichten. En ik geef ook vrijwel nooit plusjes of minnetjes.

Nou kwam ik een paar dagen geleden een zeer grappige en gevatte reactie tegen op een nieuwsonderwerp. Een paar, naar mijn mening, zuurpruimen hadden deze reactie gemind. Vandaar dat ik de reactie een '+3' had gegeven.

En vanavond kreeg ik ineens een waarschuwing in mijn mail. Mag ik vragen waar dit voor nodig is? Naar mijn mening slaat dit helemaal nergens op en is het overdreven. Ik ben benieuwd of dit een automatische e-mail was, of dat dit bewust naar mij gestuurd is.

Groet,
Maarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
blupmans schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:28:
Hallo,

Ik heb even een opmerking.
Ik reageer praktisch nooit op nieuwsberichten. En ik geef ook vrijwel nooit plusjes of minnetjes.

Nou kwam ik een paar dagen geleden een zeer grappige en gevatte reactie tegen op een nieuwsonderwerp. Een paar, naar mijn mening, zuurpruimen hadden deze reactie gemind. Vandaar dat ik de reactie een '+3' had gegeven.

En vanavond kreeg ik ineens een waarschuwing in mijn mail. Mag ik vragen waar dit voor nodig is? Naar mijn mening slaat dit helemaal nergens op en is het overdreven. Ik ben benieuwd of dit een automatische e-mail was, of dat dit bewust naar mij gestuurd is.

Groet,
Maarten
De betreffende e-mail heb je van mij ontvangen naar aanleiding van een groter aantal moderaties die je hebt gedaan. Je kunt op de e-mail reageren. Ik voorzie je graag van een aantal voorbeelden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:44
Bor schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

De betreffende e-mail heb je van mij ontvangen naar aanleiding van een groter aantal moderaties die je hebt gedaan. Je kunt op de e-mail reageren. Ik voorzie je graag van een aantal voorbeelden.
Ok, je krijgt een mailtje. Ik ben zeer benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
blupmans schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Ok, je krijgt een mailtje. Ik ben zeer benieuwd!
Geen probleem. Ik heb je zojuist een aantal voorbeelden toegestuurd. Ik verzoek je de moderatie FAQ door te nemen voor je verder gaat met modereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Goedeavond,

Dirk had mijn modstatus afgelopen nacht uitgezet, had Dirk hier al een DM over gestuurd,

Anyway, heb https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem doorgelezen, (heb echter trouwens nooit een mail ontvangen), mag ik ze alsjeblieft weer terug? Ik beloof weer lief te doen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die mail was in jouw geval ook niet nodig, de reden was overduidelijk....

Maar goed, ik neem aan dat de boodschap is overgekomen, dus ik heb jouw moderatierechten weer aangezet. Let er wel op dat je ze een volgende keer niet weer zo makkelijk terugkrijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: LG presenteert 2:1-scherm voor onaangekondigde G6-smartphone

In deze thread is een flinke lading comments verwijderd. Mijn "bijdrage" aan deze comments was "well that escalated quickly". Nu sta ik op een -2?? Zonder verdere uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:33:
nieuws: LG presenteert 2:1-scherm voor onaangekondigde G6-smartphone

In deze thread is een flinke lading comments verwijderd. Mijn "bijdrage" aan deze comments was "well that escalated quickly". Nu sta ik op een -2?? Zonder verdere uitleg.
Ik was nog bezig met het laatste bericht verwijderen, ik heb 22!! berichten moeten verwijderen die genest zaten in een troll/flame discussie. Jij hebt in feite ook niet iets misdaan, behalve dat het niet verstandig is om te reageren in threads die zo ontsporen zoals die discussie. Als ik alles zou verwijderen, behalve jouw reactie, dan zou die heel klungelig onderaan hangen zonder enige context of toegevoegde waarde.

Wil je nog een e-mail hiernaast, of wil je het hierbij laten? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Ircghost op 10-01-2017 15:27 . Reden: Woord volgorde ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Ik was nog bezig met het laatste bericht verwijderen, ik heb 22!! berichten moeten verwijderen die genest zaten in een troll/flame discussie. Jij hebt in feite ook niet iets misdaan, behalve dat het verstandig is om niet te reageren in threads die zo ontsporen zoals die discussie. Als ik alles zou verwijderen, behalve jouw reactie, dan zou die heel klungelig onderaan hangen zonder enige context of toegevoegde waarde.

Wil je nog een e-mail hiernaast, of wil je het hierbij laten? :)
...ik snap het verwijderen uiteraard, maar die -2 begrijp ik niet helemaal...gaat dat automatisch, vanwege het verwijderen? Of is het een sanctie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:15:
[...]

...ik snap het verwijderen uiteraard, maar die -2 begrijp ik niet helemaal...gaat dat automatisch, vanwege het verwijderen? Of is het een sanctie?
Op het moment is er geen methode om reacties te verwijderen/onzichtbaar te maken zonder de -2 (en bijbehorende karmaboete) te gebruiken. Niet meer reageren op threads waarvan je kunt verwachten dat ze verwijderd gaan worden is de oplossing hiervoor. ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:15:
[...]
De -2 is niks anders dan een andere naam voor 'verwijderd'. Voor de moderators en crew blijven deze reacties namelijk wel zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

^wat ze hierboven zeggen klopt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Op het moment is er geen methode om reacties te verwijderen/onzichtbaar te maken zonder de -2 (en bijbehorende karmaboete) te gebruiken. Niet meer reageren op threads waarvan je kunt verwachten dat ze verwijderd gaan worden is de oplossing hiervoor. ;)
Noted :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Om even uit te huilen (figuurlijk):
nieuws: Britse providers tonen 'educatieve waarschuwingen' aan illegale downl...

Maakt het voor mij compleet useless nog een mening te geven, gezien -1 blijkbaar betekend: Mee oneens, en +3 mee eens. En nee laat maar gewoon zo staan, ik besteed mijn tijd wel anders.

Edit: Modstatus/moderatie klachtenloket, lezen blijft ook een kunst aan mijn kant ;)

[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 12-01-2017 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Het onderstaande artikel lijkt mij véél te veel +3 & +2 reacties te hebben. Het zijn vaak reacties binnen discussies die +3/+2 hebben gekregen, volgens mij niet helemaal de bedoeling.

nieuws: Brein liet Google vorig jaar 2,6 miljoen links naar illegale content ...

edit: Oh damn, verkeerde topic. Hoe verwijder ik dit? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door oooskar op 16-01-2017 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
M'n shopreview is verwijderd, waarom?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jou is vandaag om 2 uur een mail gestuurd met uitleg. Reageer daarop als je nog vragen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

<knip> verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door n00bs op 27-01-2017 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

n00bs schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:49:
Niet echt nette manier om tegen elkaar te praten. Smakeloos om dit dan een plus 1 te modden. LegendaryNr14 in 'nieuws: EVLeaks toont Galaxy S8 zonder fysieke Home-knop'
Dit is niet de juiste plek om dit te melden, dit is voor mensen die hun modstatus weer terug willen krijgen :). Dit kun je het beste hier melden: Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII. De buurman zegmaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Ik kan al jaren niet modereren en heb mij eigenlijk nooit uitgebreid afgevraagd hoe dat nou precies zat.
Nu heb ik dat vinkje weer gevonden waar je modereren kan aanzetten en blijkt het dat ik dat dus niet eens kan.
Na wat graafwerk kwam ik hier, en het lijkt er dus op dat door iets dat ik ooit gedaan zou hebben mijn moderatiesuperpower mij is ontnomen. Kan gebeuren, geeft niks, maar ik heb dus jaren gedacht dat modereren alleen voor de privileged few was weggelegd en dat ik daar om de een of andere reden niet meer aan voldeed :) Dit heb ik gedacht omdat het volgens mij ooit zo was dat je af en toe moest modereren om dit te kunnen blijven doen. Er is nogal wat veranderd in de werking van het systeem sinds de vorige eeuw.
Ik heb ook geen mail gekregen over waarom ik dit niet meer mag, wel heb ik een keer een ongepaste reactie geplaatst in een opwelling van woede tegen een politicus (die overigens daarna vrij corrupt bleek) die toen is verwijderd. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Kan iemand mij vertellen waarom in mijn specifieke geval mijn moderatiesuperpower mij is ontnomen? Ik heb verder, vooral recentelijk, een vrij smetloze 'reputatie'. En ben ook wat jaartjes ouder natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
't Is nog maar bijna 10 jaar. :P

Als je de ModeratieFAQ even door leest en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, zet ik je moderatierechten weer aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Dirk schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:55:
't Is nog maar bijna 10 jaar. :P

Als je de ModeratieFAQ even door leest en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, zet ik je moderatierechten weer aan. :)
Way ahead of you ;) Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan staan nu je rechten weer aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Edit: Verkeerde plaats.

[ Voor 97% gewijzigd door r2504 op 11-04-2017 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Moet je daarvoor niet hier zijn?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:08
Bedankt... ga het verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Beste Tweakers-Admins,

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden met de moderaties die niet allemaal terecht waren meer dan een half jaar geleden. Ik ben ondertussen meer op Tweakers en ik ben van bewust dat ik op feiten en niet op subjectieve redenen moet modereren. Ik heb de FAQ goed doorgelezen om een fout te voorkomen.

Het spijt me nogmaals en ik zal me gedragen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zunflappie
  • Niet online
Ik kan ook niet modereren na iets wat 5 jaar geleden heeft voorgevallen.
Kan dit hersteld worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:07:
Beste Tweakers-Admins,

Ten eerste wil ik mijn excuses aanbieden met de moderaties die niet allemaal terecht waren meer dan een half jaar geleden. Ik ben ondertussen meer op Tweakers en ik ben van bewust dat ik op feiten en niet op subjectieve redenen moet modereren. Ik heb de FAQ goed doorgelezen om een fout te voorkomen.

Het spijt me nogmaals en ik zal me gedragen.
Aangezien je al een tweede kans hebt gehad, zie ik ook na een half jaar geen reden om jouw moderatierechten weer aan te zetten.
Zunflappie schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:24:
Ik kan ook niet modereren na iets wat 5 jaar geleden heeft voorgevallen.
Kan dit hersteld worden?
Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, zal ik je moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zunflappie
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:41:

[...]

Als je de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, zal ik je moderatierechten weer aanzetten.
Gedaan zoals gevraagd. Al voorafgaande aan dit bericht waar ik vond dat ik hier (in dit topic) een bericht moest plaatsen.
Uiteraard, anders zou ik de aanvraag niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het weer proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrav
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07-2024
Blijkbaar zijn er mensen die een kritische maar juiste opmerking standaard een -1 geven.

"Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait" volgens de moderatie FAQ.

Graag de -1 scores verwijderen van deze mensen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik neem aan dat het je gaat om jrav in 'nieuws: 'Apple geeft drie jaar garantie bij Apple Watch met gezwolle...? Die had je mogen melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII, maar hij staat alweer op +1. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Aangezien er in het kleine mismoderatietopic niet op wordt gereageerd:
Ik krijg sterk het gevoel dat deze reactie een troll is. Zou het fijn vinden als de reactie gedownvote wordt (of user aangesproken).

[ Voor 159% gewijzigd door Nas T op 05-05-2017 12:43 ]

vrede in rust

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
jrav schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:13:
Blijkbaar zijn er mensen die een kritische maar juiste opmerking standaard een -1 geven.

"Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait" volgens de moderatie FAQ.

Graag de -1 scores verwijderen van deze mensen
Ik word er ook kotsmisselijk van, andere gedachte over dingen word hier gewoon hard afgestraft. Sorry maar ik heb moeite mezelf in te houden. Begin ook sterk de indruk te krijgen dat een andere mening gewoon NOOIT getolereerd wordt. Volgens mij is het modden op basis van je eigen mening (zonder verder onderbouwing) compleet verboden.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd en het word echt irritant en de kwaliteit begint ook af te namen van de reactie onder artikelen omdat je per definitie omlaag wordt gehaald.

Ja ik zet er later onder of diegene die dat doet gewoon eens inhoudelijk wil reageren maar een reactie HO maar.

Mijn part geef je me ook een ban door dergelijke mening moderaties het reageren zonder bewijzen maar met onderbuik een beetje klaar met met Tweakers aan het geraken.

nieuws: Hackers geven e-mails Franse presidentskandidaat Macron vrij

Denk er maar eens overna 18 reacties waarvan 14 een -1. Jullie kijken maar wat jullie doen maar mijn maat is vol en de minnetjes interesseren me niet meer als er totaal niet meer gemodereerd word naar inhoud.

De groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat heeft niks met dit topic te maken, dat hoort in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Ik word er een beetje moe van dat mensen het moderatiesysteem misbruiken om een mening te kop in te drukken. Vooral als ze denken dat deze haaks staat op hun eigen mening. Ik heb daar erg veel last van in het topic over Ubuntu in Windows. Blijkbaar worden mijn comments gerate als "Belediging of flamebait" of als Off-topic, terwijl ik mijn kijk op de zaak geef. Niet eens met een negatieve intentie, maar als je dan zoveel mensen ziet die een andere mening gewoon wegdrukken, dan komt mijn menselijkheid toch naar boven en raak ik daar toch wel van geïrriteerd. Ik vind het erg kinderachtig. Het geeft niet eens de kans tot discussie.

Maar als er dan een gelijksoortige mening in een artikel wordt geplaatst die wel afschuw of negativiteit in zich meebrengt, maar waar toevallig iedereen het mee eens is, krijgt zo'n reactie direct een +2 of hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
TJRef schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:12:
Ik word er een beetje moe van dat mensen het moderatiesysteem misbruiken om een mening te kop in te drukken. Vooral als ze denken dat deze haaks staat op hun eigen mening. Ik heb daar erg veel last van in het topic over Ubuntu in Windows. Blijkbaar worden mijn comments gerate als "Belediging of flamebait" of als Off-topic, terwijl ik mijn kijk op de zaak geef. Niet eens met een negatieve intentie, maar als je dan zoveel mensen ziet die een andere mening gewoon wegdrukken, dan komt mijn menselijkheid toch naar boven en raak ik daar toch wel van geïrriteerd. Ik vind het erg kinderachtig. Het geeft niet eens de kans tot discussie.

Maar als er dan een gelijksoortige mening in een artikel wordt geplaatst die wel afschuw of negativiteit in zich meebrengt, maar waar toevallig iedereen het mee eens is, krijgt zo'n reactie direct een +2 of hoger.
Betreffende deze reactie in originele vorm alvorens je hem aanpaste:
In het kader van privacy zou ik het toch eerder andersom doen. Virtuele machine Windows in Linux.. maar leuk dat ze het toelaten. (nee, geen sarcasme of weet ik het, goed dat ze het implementeren, maar ik zou er niet mijn privacy op wagen)

Edit: waarom -1?? Ik heb overigens niet gezegd dat dat in een distro ingebakken moet zitten. Maar ik zou toch beter windows in een virtuele machine draaien dan linux in een virtuele machine ingebakken in windows. Of windows en linux gewoon gescheiden houden.

En overigens is deze implementatie van linux niet eens een virtuele machine, het loopt door windows heen.

Vind je jezelf nu niet een beetje belachelijk klinken? 'In het kader van mijn privacy...' en 'ik zou er mijn privacy niet op wagen'. Alsof Microsoft de grootste privacyschender is die er bestaat (keep using Android, Facebook and Google my friend 8)7 ). Verder betekent modgezeur automatisch -1. Dit is niet mening-modden dat hier gebeurt. Jij trollt er gewoon op los. Dit is geen mening verkondigen, dit is gewoon belachelijk / extreem doen over iets dat niet helemaal klopt. Dit is niet de juiste manier om een mening te verkondigen. Maar ik laat het aan de mods over om dit te boordelen.

Het artikel gaat over apps die naar de Windows Store komen, niet over privacy: offtopic + Modgezeur: -1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TJRef schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:12:

Ik zie in je reacties veel geklaag over de moderatie en bovendien zit je een hoop op andere gebruikers te fitten. Het is dus niet gewoon je "mening" over een bepaald onderwerp uiten, zoals je het hier laat voorkomen. Je herhaaldelijke geklaag en "discussiëren over de discussie" wordt niet op prijs gesteld en heeft niets met ontopic reageren te maken. Het moderatiesysteem fungeert bij jouw reacties gewoon zoals het is bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TJRef
Ik had niet zo'n goede dag gisteren dus ik kon de frustratie niet loslaten. Ik begrijp dat het discussiëren over modden niet thuishoort dus die dingen snap ik wel.
Mijn eerste post echter niet. Dat mensen bij het woord privacy op de een of andere manier getriggerd worden snap ik wel, maar dat is mijns inziens geen reden om de mond te snoeren.
Bovendien vind ik het nog steeds een legitiem onderdeel van discussie, buiten de ergernis die blijkbaar veel mensen hebben. Nergens schrijf ik dat Microsoft privacy misbruik. Of allerlei andere dingen die mij toegeschreven worden. Feitelijk gezien verzamelt Microsoft toch echt gebruiksgegevens in grote getale. Ze hebben het zelfs openbaar gemaakt wat ze allemaal verzamelen. Dat zegt niks over wantrouwen naar Microsoft. Als iemand het weet te onderscheppen en ontcijferen is het toch ook een extra risico?
Anyway, ik laat het hierbij wat betreft dit onderwerp. Ik vind nog steeds dat mensen de knoppen misbruiken en zich te veel laten leiden door hun gevoelens over de commentaren dan de daadwerkelijke inhoud.

Trollen doe ik niet aan, ik liet me gewoon te veel kennen. Kan gebeuren, ben gelukkig niet het enige mens dat zijn frustratie wilt uiten. Maar trollen, nee, dat doe je om bewust mensen te jennen om een reactie uit te lokken. Ik zat mezelf gewoon op te fokken om iets onbenulligs. Zelfde reden als waarom de rest zich genoodzaakt voelde om er tegenin te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door TJRef op 12-05-2017 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TJRef schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:36:
Ik had niet zo'n goede dag gisteren dus ik kon de frustratie niet loslaten. Ik begrijp dat het discussiëren over modden niet thuishoort dus die dingen snap ik wel.
Mijn eerste post echter niet. Dat mensen bij het woord privacy op de een of andere manier getriggerd worden snap ik wel, maar dat is mijns inziens geen reden om de mond te snoeren.
Bovendien vind ik het nog steeds een legitiem onderdeel van discussie, buiten de ergernis die blijkbaar veel mensen hebben. Nergens schrijf ik dat Microsoft privacy misbruik. Of allerlei andere dingen die mij toegeschreven worden. Feitelijk gezien verzamelt Microsoft toch echt gebruiksgegevens in grote getale. Ze hebben het zelfs openbaar gemaakt wat ze allemaal verzamelen. Dat zegt niks over wantrouwen naar Microsoft. Als iemand het weet te onderscheppen en ontcijferen is het toch ook een extra risico?
Anyway, ik laat het hierbij wat betreft dit onderwerp. Ik vind nog steeds dat mensen de knoppen misbruiken en zich te veel laten leiden door hun gevoelens over de commentaren dan de daadwerkelijke inhoud.

Trollen doe ik niet aan, ik liet me gewoon te veel kennen. Kan gebeuren, ben gelukkig niet het enige mens dat zijn frustratie wilt uiten. Maar trollen, nee, dat doe je om bewust mensen te jennen om een reactie uit te lokken. Ik zat mezelf gewoon op te fokken om iets onbenulligs. Zelfde reden als waarom de rest zich genoodzaakt voelde om er tegenin te gaan.
Ik zeg niet dat je trollt. Ik denk namelijk ook niet dat je dat doet. Wel zie ik veel frustratie en op de persoon reageren in plaats van op de inhoud, dat levert je simpelweg geen punten op. Verder snoeren we je mond niet. Je reactie krijgt simpelweg een score toebedeeld. Als we je de mond willen snoeren dan gebruiken we hele andere tools ;)

Het kan overigens ook best zo zijn dat een bepaalde reactie van je te negatief beoordeeld wordt. Post het dan gewoon in het mismodtopic, dan wordt het vrij snel rechtgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
Klopt inderdaad. Ik zie -1 als de mond snoeren, omdat dat hier betekent dat het zoals het in Tweakers standaard ingesteld staat wordt ingeklapt en de kleur rood helpt ook niet mee.
Zoals gewoonlijk in zo'n soort scenario voelde ik me te veel persoonlijk aangevallen. Dat can happenen. Ergo: let's move on. Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
In een vaag ver verleden zijn mijn moderatierechten ooit eens afgenomen.
Ik heb het moderatie FAQ helemaal doorgelezen en bij deze beloof ik plechtig dat ik mijn (moderatie-)leven zal beteren ;)

Zouden mijn moderatierechten weer aangezet kunnen worden?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 22-05-2017 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan mag je het nog eens proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:28
't Wordt toch echt wel tijd dat mensen door hebben dat een +3 niet betekent "Ik ben het helemaal eens"...
M0N0 in 'nieuws: Overgrote meerderheid Belgische prepaidgebruikers heeft zich...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 21:08
Sammiejj @ ms reageer op @ fp

Niet terrechte -1 over wie eigenaar is van zijn systeem. Volledige 0 of +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@johnkessels87 ik kan je helaas niet helemaal volgen, van een reactie die op een foute score staat kun je de link verkrijgen via de datum en tijd bij de reactie. Overigens kun je dit ook beter in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX melden :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk,

wil je mijn geschiedenis ook even checken?

Bor en ik staan nogal haaks op elkaar qua wereldvisie en nieuws, heb een Oekraiensche vrouw.

Zijn kortaf blabla ben ik klaar mee, ben van de persoonlijke aanpak.

Bedankt,

Jacques

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het eerste wat me opvalt als ik jouw moderatiehistorie open, is de enorme hoeveelheid +3's voor vaak hele kleine, weinig bijzondere reacties. Aangezien de +3 bedoelt is voor reacties die een goede bijdrage leveren aan de discussie met goede en uitgebreide argumenten en / of een nuttig aanvullende feitenrelaas, zijn die scores te hoog.

Een reactie die me bijvoorbeeld direct opvalt (ook omdat hij bovenaan staat): Verwijderd in 'nieuws: Geheime dienst Oekraïne: Rusland waarschijnlijk verantw.... Het is een meta-commentaar welke niets toevoegt aan de discussie. Je kunt prima discussiëren over een 0 of een -1, maar een +3 zie ik er totaal niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,
Graag mijn moderatierechten uitschakelen alvast dank.
Na 16 jaar lid te zijn van Tweakers heb ik zelden zo'n vervelende e-mail gekregen van Bor en dit was niet de eerste keer.
Daarom wil ik het laten uitschakelen.
Ik wens ook niet zulke e-mails te ontvangen en ga hier een klacht over indienen.

Vriendelijke groet,

Maarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je kunt zelf je moderatietools deactiveren via https://tweakers.net/instellingen/layout/. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xx

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Op je mobiel hoort dat vinkje ook gewoon beschikbaar te zijn. Als je de boel zelf niet sloopt door middel van een add-on, heb je dan waarschijnlijk een bug gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
edit
schijnbaar doel van dit topic niet begrepen.

[ Voor 88% gewijzigd door Frag1le op 13-07-2017 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Blijkbaar staat mijn moderatie uit. Ondanks dat ik me totaal niet kan herinneren dat ik ooit gemodereerd heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat was in 2009, in totaal ook maar 9 moderaties, maar het meeste volledig tegengesteld aan hoe wij het willen. :)

Als je de ModeratieFAQ even doorleest en belooft je nu wel aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Dirk schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:32:
Dat was in 2009, in totaal ook maar 9 moderaties, maar het meeste volledig tegengesteld aan hoe wij het willen. :)

Als je de ModeratieFAQ even doorleest en belooft je nu wel aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.
Gedaan. Zal proberen beter mijn best te doen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het staat weer aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik heb een vraag aan tweakers. Ik heb een vermoeden dat zodra ik iets plaats als reactie op frontpage dat er telkens een vast patroon is met punten. Mensen modereren mij als ongewenst 0 of -1. Terwijl ik echt wel inhoudelijk ben over frontpage items. Ik krijg het gevoel dat er vaste mensen zijn die mijn naam zien en dan daarop negatief gaan modereren. Mijn vraag aan tweakers is dan ook:

Zouden jullie het kunnen controleren of er vast patroon is met bepaalde mensen die mij modereren? Indien dit aan de orde is dan hun erop aanspreken of verdere acties op ondernemen?

Alvast dank

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

@aliberto als je denkt dat een bepaalde reactie van jouw verkeerd is gemodeerd zie: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aliberto
Okido ik zal daar mijn verhaal doen. Ik wist niet waar ik moest zijn. Hier of daar. Mis gegokt. Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09 01:53
In het artikel over Brein gisteren 22 juli ("Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten in eerste helft 2017") is een naar mijn mening relevante reactie (door ariekanari) door een Moderator permanent op -1 gezet. Is er een reden dat dit is gebeurd? Na de Tweakers FAQ Moderatie sectie te hebben doorgelezen, heb ik niet direct iets kunnen constateren wat deze actie noodzakelijk maakte.

[ Voor 3% gewijzigd door Merik op 23-07-2017 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:05

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Merik schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:10:
In het artikel over Brein gisteren 22 juli ("Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten in eerste helft 2017") is een naar mijn mening relevante reactie (door ariekanari) door een Moderator permanent op -1 gezet. Is er een reden dat dit is gebeurd? Na de Tweakers FAQ Moderatie sectie te hebben doorgelezen, heb ik niet direct iets kunnen constateren wat deze actie noodzakelijk maakte.
Zie: RoD in "Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten"

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Waarom is dit topic op slot gezet en is er verder geen sectie waarbij dit soort problemen aangekaart kunnen worden? Er is een mismoderatie sectie maar niet voor mods die 'er de ballen van snappen' om het zo even bot te zeggen.

Naar mijn mening hoort een topic alleen onder extreme omstandigheden op slot gegooid te worden en niet als een mod 'denkt' voor iedere andere tweaker dat zij klaar zijn erover. Dit is gewoon het probleem wat er is onder de mat schuiven en negeren.

Als je dus danige fouten maakt, frontpage reactie weg edit en op -1 vastzet, vervolgens kritische vragen ontwijkt of een kortaf antwoord geeft, uiteindelijk een thread sluit waarmee het probleem zich niet oplost maar verder verplaatst dan ben ik van mening dat deze persoon geen mod hoort te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

RoD in "Brein stopte honderden illegale sites, aanbieders, diensten"

Daarnaast is dit niet het juiste topic lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is inderdaad niet het juiste topic.

Daarvoor zou ik eerst eens contact opnemen met RoD die het topic gesloten heeft. Dus ook niet zomaar een nieuw topic openen in /GR or /FM.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S95Sedan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-08 17:10
Hoe moeilijk is het om rechtstreeks antwoord te geven? Of gaan we blijven afschuiven want dan ga ik wat anders doen en mijn tijd wel nuttig besteden.

Waar hoor dit dan wel? Dat zie je mij ook vragen in mijn vorige bericht.

Contact opnemen lijkt mij vrij nutteloos aangezien ik niks tegen de persoon zelf heb maar tegen de manier van hoe er gemod wordt en hoe laconiek er mee om wordt gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb het topic niet gesloten en ik ga die discussie hier niet voeren, dit topic heeft daar niets mee uit te staan. Het gaat over het modden van reacties door gebruikers, dus de -1 t/m +3 geven aan reacties. Niet over het beleid van crew moderatie op Tweakers als geheel. Wellicht wat onhandige naam maar het zij zo :)

Nogmaals neem contact op met de moderator als je meer info wilt. Of als je een discussie (als in: een topic) wil starten over 'de manier van modereren' in deze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aliberto
Edit : ik zie dat ik in verkeerde topic zat.. Sorry voor ongemak. Gsm is niet altijd overzichtelijk.

Heb nu in juiste geplaatst.

[ Voor 124% gewijzigd door aliberto op 28-07-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arashi_NL
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-08-2020
Er wordt nogal aggresief ge -1'd in nieuws: Middle-earth: Shadow of War krijgt optionele microtransacties op berichten van mij / mensen die het niet eens zijn met het anti-microtransacties sentiment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg een mail met het dreigement dat jullie mijn account gaan uitschakelen omdat het jullie niet aanstaat hoe ik mijn moderatie scores geef? Ten eerste is het prive wat ik doe, het gaat jullie geen snars aan wat mijn mening is.

Ik bepaal nog steeds zelf wat ik leuk, correct, goed, slecht, inhoudelijk of naast de kwestie vind.

Dus blokkeer mijn account maar, ik stop geen tijd meer in jullie big brother website. Pure schande dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:03:
ik krijg een mail met het dreigement dat jullie mijn account gaan uitschakelen omdat het jullie niet aanstaat hoe ik mijn moderatie scores geef? Ten eerste is het prive wat ik doe, het gaat jullie geen snars aan wat mijn mening is.

Ik bepaal nog steeds zelf wat ik leuk, correct, goed, slecht, inhoudelijk of naast de kwestie vind.

Dus blokkeer mijn account maar, ik stop geen tijd meer in jullie big brother website. Pure schande dit.
Ik ben bang dat dat je de email niet goed begrepen hebt. Wij stellen totaal niet dat je account zal worden geblokkeerd als je verkeerd modereert. Het enige wat kan gebeuren bij stelselmatige ondermijning van het moderatiesysteem is dat iemand voor een (on)bepaalde periode diens moderatierechten kwijtraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:03:

Zoals Ircghost voor mij al aangeeft is het blokkeren van een account helemaal niet aan de orde. De e-mail die je van mij hebt ontvangen betreft puur en alleen de moderatiescores die je hebt uitgedeeld. De e-mail legt uit wat er mis is en hoe je dit kunt oplossen door de richtlijnen uit de moderatie FAQ te volgen. Deze e-mail is juist bedoelt om je binnen boord te houden en je de kans te geven om te blijven modereren. Indien je specifieke vragen hebt kun je altijd contact opnemen door simpelweg op de e-mail te reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie nog nooit van freedom of speech gehoord hebben. Ik en alleen ik bepaal wat ikzelf goed, slecht, constructief, ... vind. Jullie gaan mij NOOIT opleggen wat ik denk.

Ik geef een stem, stemmen gebeurt anoniem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:56:
Ik denk dat jullie nog nooit van freedom of speech gehoord hebben. Ik en alleen ik bepaal wat ikzelf goed, slecht, constructief, ... vind. Jullie gaan mij NOOIT opleggen wat ik denk.
Maar je hebt je nog altijd te houden aan de regels van (in dit geval) tweakers.net over hoe je dient te modereren.

Dat zijn overigens regels waar je ZELF mee hebt ingestemd, door je modrechten te gaan gebruiken doe je dat namelijk automatisch.

En freedom of speech heeft sowieso he-le-maal niks met modereren te maken, maar dat had je neem ik aan zelf ook al door ;)
Er wordt gewoon gelogged wie wat stemt hoor, hoe kun je anders misbruikers opsporen denk je? En al was het anoniem, mag je er nog steeds misbruik van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Daarnaast kunnen alleen (bepaalde?) PowerMods zien wie er gemodeerd heeft, dus je bent nog redelijk anoniem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:56:

Er gaat iets mis hier in je redenatie. Je mag denken wat je wil, maar het moderatiesysteem is geen manier om je mening te uiten of je stem te laten horen. Meedoen aan het moderatiesysteem geschiedt op vrijwillige basis en volgens de richtlijnen die staan beschreven in de Moderatie FAQ. We verwachten dat je deze doorleest en je hier aan houdt als je mee wil doen aan het moderatiesysteem.

Modereren doe je volgens vastgestelde criteria, niet op basis van je mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Om bovenstaande criteria nog iets concreter te maken. Die richtlijnen stellen dus dat elk modererend lid zijn best doet om een bericht inhoudelijk en objectief te modereren.

De richtlijnen stellen dus uitdrukkelijk niet dat je bij wijze van spreken niet negatief mag modereren bij onderwerpen over AMD of over Tweakers. Het stelt juist dat dit wel kan. De vereiste is dat je modereert op basis van wat het toevoegt aan de discussie.. of je het nou eens bent met de inhoud of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 11-08-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:15
Ircghost schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:14:
Om bovenstaande criteria nog iets concreter te maken. Die richtlijnen stellen dus dat elk modererend lid zijn best doet om een bericht inhoudelijk en objectief te modereren.

De richtlijnen stellen dus uitdrukkelijk niet dat je bij wijze van spreken niet negatief mag modereren bij onderwerpen over AMD of over Tweakers. Het stelt juist dat dit wel kan. De vereiste is dat je modereert op basis van wat het toevoegt aan de discussie.. of je het nou eens bent met de inhoud of niet.
Wellicht een verkeerde plek ... 100% eens met dezer insteek, maar hoe controleer je nu dat een bericht inhoudelijk OK wordt gemodereerd? Als iemand je een+3 geeft zal dat geen probleem zijn, maar een "-1" of "0" krijgen op een bericht wat iemand klaarblijkelijk niet zint zonder respons is ronduit irritant. Waarom zou je niet iemand verplichten bij een "0" of "-1" om een inhoudelijke reactie te geven waarom hij/zij dat zo modereert waarbij de reactie in principe onzichtbaar is, maar zichtbaar gemaakt kan worden. Dan vervuilt het topic visueel niet terwijl je gelijk de objectieve mening kunt lezen. Anonimiteit heb je al doordat je je naam/emailadres kunt verbergen, dat is niet NOG eens nodig. My two cents.
De vereiste is dat je modereert op basis van wat het toevoegt aan de discussie.. of je het nou eens bent met de inhoud of niet.
Een loffelijk streven, maar daar blijft het ook bij vrees ik. En dat is geen waarde oordeel, maar een constatering. Mijn constatering is dat er juist op inhoud wordt gemodereerd. Kijk naar onderwerpen die ons aan het hart liggen (KPN/Ziggo, Apple/Samsung). Met een gedwongen reactie bij "0" of "-1" kan je dat wellicht deels voorkomen. Maar ik besef dat dit geen simpele materie is, ook al niet om het visueel aantrekkelijk te laten zijn, werkbaar te houden EN iedereen ook nog tevreden te stellen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Houtenklaas op 14-08-2017 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Houtenklaas schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:35:
[...]

Wellicht een verkeerde plek ... 100% eens met dezer insteek, maar hoe controleer je nu dat een bericht inhoudelijk OK wordt gemodereerd? Als iemand je een+3 geeft zal dat geen probleem zijn, maar een "-1" of "0" krijgen op een bericht wat iemand klaarblijkelijk niet zint zonder respons is ronduit irritant. Waarom zou je niet iemand verplichten bij een "0" of "-1" om een inhoudelijke reactie te geven waarom hij/zij dat zo modereert waarbij de reactie in principe onzichtbaar is, maar zichtbaar gemaakt kan worden. Dan vervuilt het topic visueel niet terwijl je gelijk de objectieve mening kunt lezen. Anonimiteit heb je al doordat je je naam/emailadres kunt verbergen, dat is niet NOG eens nodig. My two cents.
Dit is niet het topic om hierover te discussiëren, maar zie Reden van -1 score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Mods, op advies van moderator Dion_B (enge naam he?) Baron? Berucht? Bivakmuts? kom ik hier een aanvraag doen om mijn modstatus weer te activeren.
Vraag me niet waarom deze op non-actief gezet is, dit is volgens mij ondertussen al enkele jaren gedeactiveerd.

Niet dat ik actief beoordelingen wil geven, maar daar waar ik steeds actiever raak op het gpu mining en crypto gedeelte van deze site, vind ik het voor de bezoekers van mijn profiel (waarom ze die zouden bezoeken weet ik niet, kijkend naar de aantallen gaat het redelijk hard) niet leuk dat ze te zien krijgen dat bij mij een standaard functie uitgeschakeld is.

Het mag dus ook gerust gewijzigd worden qua tekst( modstatus AAN ) maar dan zonder de rechten, het maakt mij niks uit, zolang het maar op mijn profiel weer netjes uitziet allemaal.

Dan de reactie van een tweaker onderaan mijn pagina (hoewel hij volgens mij al grotendeels gebanned is) zal ik via een andere / juiste weg doen om die te laten verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het is alweer 5 jaar geleden, dus ik heb je moderatierechten weer aangezet. Let er wel op dat als jij je nu niet aan de richtlijnen in de ModeratieFAQ houdt, ze ook zo weer uitgaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Bij deze vraag ik mij af waarom ik geen gebruik kan maken van de moderatierechten? Niet dat ik het nodig heb of er echt gebruik van moet maken. Echter ik kan naar mijn weten mij niet herinneren dit systeem überhaupt ooit te hebben gebruikt in het verleden op de FP?

Kunt u dat voor mij checken of het klopt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jouw moderatierechten zijn in 2012 uitgezet, daar heb je destijds ook mail over gehad op je universiteitsmailadres. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Dirk schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:17:
Jouw moderatierechten zijn in 2012 uitgezet, daar heb je destijds ook mail over gehad op je universiteitsmailadres. :)
Ok. Ik weet niet waarvoor dat was dan. Account staat al op een ander mail adres en naar mijn weten heb ik dit systeem nooit gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Van de 93 moderaties die je had gedaan waren er slechts 2 geen +3 of -1, dat is niet bepaald de bedoeling. Aangezien we inmiddels 5 jaar verder zijn, lees de ModeratieFAQ eens door en als je belooft je nu wel aan de richtlijnen daarin te houden, dan zal ik je moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdwereld
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 23:07
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben maar ik hoop hiermee verder geholpen te worden.

Zojuist heb ik in mij inbox een mail gekregen van tweakers omtrent Waarschuwing moderaties.
In deze mail wordt aangegeven dat ik niet de juiste richtlijnen in acht neem.
Aangezien ik vaak nieuws lees en de reacties ook graag mag doorspitten, ben ik benieuwd welke reacties zogenaamd niet aan de juiste beoordelingsrichtlijnen voldoen. Ik kijk namelijk vaak met een kritisch oog naar de reacties.

Mocht dit te achterhalen zijn, dan wil ik graag nader uitleg geven waarom ik een bepaalde beoordeling heb gegeven, aangezien ik niet zomaar een -1 of een +3 geef.

Mvg,

[ Voor 0% gewijzigd door vdwereld op 13-09-2017 18:04 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie bij het Nintendo topic een -1 waard zou zijn. -1 en offtopic hebben evenveel stemmen waarom word er dan gekozen voor -1

jiriw in 'geek: Belgische student vestigt record met enorme Game Boy'

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 22-09-2017 21:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HKLM_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 21:06:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie bij het Nintendo topic een -1 waard zou zijn. -1 en offtopic hebben evenveel stemmen waarom word er dan gekozen voor -1

jiriw in 'geek: Belgische student vestigt record met enorme Game Boy'
Je bent niet helemaal aan het goede adres. Mismoderaties mogen hier worden aangedragen: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Dat gezegd te hebben; jouw reactie staat inmiddels op +1. Voor de opmerking over de verkregen moderatie geven veel mensen punten aftrek, dat zou ik in het vervolg achterwege laten (en nu misschien nog even weghalen).

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic