Hoi. Dank. Maar volgens mij werkt het nog niet.
Jouw gemiddelde reactiescore is net wat te laag om zelf je modrechten te kunnen activeren. Ik had die dus al op geactiveerd gezet, maar elke nacht komt er een scriptje langs dat bij iedereen die laatste maand of zes geen moderatie heeft gedaan de modstatus weer deactiveert. Ik heb de boel weer actief gezet, maar je zult dus snel even een score moeten geven om hem actief te houden, of gewoon je gemiddelde reactiescore iets moeten opkrikken.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Beste allemaal,
Ik doe mijn uiterste best om goed en zorgvuldig te modereren, maar toch heb ik dat niet afdoende gedaan en zijn mijn modrechten daardoor nu opgeschort.
Twee +3'en die ik recent heb gegeven op korte (1 zin) reacties zijn als voorbeelden gegeven in het ontvangen pushbericht en die deden deden mij de FAQ weer lezen. Daardoor zit ik met wat vragen:
Als een reactie, hoe kort ook, in mijn ogen de kern van een probleem (n.a.v. een artikel) raakt of een goede hoofdvraag stelt naar aanleiding van een artikel, overduidelijk is (in het gewone verkeer begrijpt de gemiddelde Tweaker precies wat er wordt bedoeld met de reactie) en volgens mij een gezonde discussie tot gevolg kan hebben, is dat dan geen goede reden om een +3 uit te delen? Is dat altijd zo? Valt dat onder meningmodden?
Want dat is geenszins mijn bedoeling. Het bevorderen van een gezonde discussie door deze reacties in de spotlights te zetten was de intentie van mijn moderaties, maar ik wil ook niet onterecht hogere scores geven dan gewenst conform de regels.
Hoe zou ik dit beter kunnen doen, gelet op bovengenoemde situatie en daarbij gepaarde (en dus vermoedelijk incorrecte) gedachtengang?
Ik kijk uit naar jullie feedback en hoop daarna weer te mogen modereren.
Ik doe mijn uiterste best om goed en zorgvuldig te modereren, maar toch heb ik dat niet afdoende gedaan en zijn mijn modrechten daardoor nu opgeschort.
Twee +3'en die ik recent heb gegeven op korte (1 zin) reacties zijn als voorbeelden gegeven in het ontvangen pushbericht en die deden deden mij de FAQ weer lezen. Daardoor zit ik met wat vragen:
Als een reactie, hoe kort ook, in mijn ogen de kern van een probleem (n.a.v. een artikel) raakt of een goede hoofdvraag stelt naar aanleiding van een artikel, overduidelijk is (in het gewone verkeer begrijpt de gemiddelde Tweaker precies wat er wordt bedoeld met de reactie) en volgens mij een gezonde discussie tot gevolg kan hebben, is dat dan geen goede reden om een +3 uit te delen? Is dat altijd zo? Valt dat onder meningmodden?
Want dat is geenszins mijn bedoeling. Het bevorderen van een gezonde discussie door deze reacties in de spotlights te zetten was de intentie van mijn moderaties, maar ik wil ook niet onterecht hogere scores geven dan gewenst conform de regels.
Hoe zou ik dit beter kunnen doen, gelet op bovengenoemde situatie en daarbij gepaarde (en dus vermoedelijk incorrecte) gedachtengang?
Ik kijk uit naar jullie feedback en hoop daarna weer te mogen modereren.
Zoals je aan de melding in kodak in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX" kunt zien vinden wij dergelijke reacties totaal niet interessant.Alles wat zo'n reactie nuttig zou kunnen maken moet je er zelf bij verzinnen. Ik neem aan dat de plaatser van de reactie de bijbehorende argumentatie vanzelfsprekend vindt, maar dat maakt de reactie op zich ook vanzelfsprekend en geen nuttige toevoeging voor de discussie.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Helder. Bedankt voor het antwoord. Ik ga graag gebeterd weer aan de gang als dat mag.
[ Voor 42% gewijzigd door Megasyb op 06-02-2025 23:10 . Reden: Aanvulling dat ik heb geleerd en graag weer verder wil modden als dat mag. ]
Hallo Dirk, ook ik sta weer gedeactiveerd. Waarschijnlijk door dat nachtelijke script. Kan je nog een poging wagen, dan ga ik vandaag in ieder geval iets modereren.
-
Jouw moderatiestatus is weliswaar gedeactiveerd maar niet geblokkeerd. Dit betekend dat je deze zelf kunt activeren, jouw account voldoet wel aan de minimale eisen om dit te kunnen doen.chrisboers schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:53:
Hallo Dirk, ook ik sta weer gedeactiveerd. Waarschijnlijk door dat nachtelijke script. Kan je nog een poging wagen, dan ga ik vandaag in ieder geval iets modereren.
Mijjn moderatie rechten zijn geblokkeert, heb de faq gelezen zoals werd gevraagd in bijgevoegd mail/bericht ben idd wat enthousiast geweest met +3 op een aantal posts hoop dat deze eventueel weer aan gezet kunnen worden. mvg Daan.
Mijn moderatieskills zijn geblokkeerd, maar ik heb geen push message ontvangen?
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Het lijkt alsof iemand mijn modstatus uit had gezet maar na intern overleg toch weer aan heeft gezet?
edit:
Nu (minder dan 10 minuten later) werkt het weer. Eerder kreeg ik op de moderatiescores zo'n "🚫 prohibited" muisicoon te zien.Het lijkt alsof iemand mijn modstatus uit had gezet maar na intern overleg toch weer aan heeft gezet?
[ Voor 53% gewijzigd door Sando op 07-02-2025 17:29 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hoeft niet. dot heb ik ook wel eens. Vermoed dat het iets met browsercache is. Vaak lost het zichzelf op, soms helpt een harde refresh (CTRL-F5) ook.Sando schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:23:
edit:Nu (minder dan 10 minuten later) werkt het weer. Eerder kreeg ik op de moderatiescores zo'n "🚫 prohibited" muisicoon te zien.
Het lijkt alsof iemand mijn modstatus uit had gezet maar na intern overleg toch weer aan heeft gezet?
Virussen? Scan ze hier!
Je zou moeten kunnen modereren, je moderatiestatus staat op ‘geactiveerd’.Sando schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:23:
Als je een tijd niet gemodereerd hebt valt de status automatisch terug naar ‘niet geactiveerd’. Dan kun je ze (wanneer je profiel aan de voorwaarden voldoet) zelf weer activeren. Dat is niet mogelijk wanneer de rechten geblokkeerd staan.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
We hebben jouw moderatierechten meerdere keren moeten deactiveren. De laatste keer is zeer recent. In dit geval laten we de mogelijkheid tot modereren even uit staan.Megasyb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:31:
Zou ik weer mogen modereren?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik had je verzoek even over het hoofd gezien. Bij deze kan je weer aan de gang.Moobear schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:17:
Mijjn moderatie rechten zijn geblokkeert, heb de faq gelezen zoals werd gevraagd in bijgevoegd mail/bericht ben idd wat enthousiast geweest met +3 op een aantal posts hoop dat deze eventueel weer aan gezet kunnen worden. mvg Daan.
Enkele jaren geleden zijn mijn moderatierechten uitgezet.
Geen idee meer waarom, maar mogen deze opnieuw aangezet worden?
Edit: ah, ik kan het zien! Tjonge, ondertussen al 5 jaar geleden. Tijd vliegt.
[ Voor 25% gewijzigd door Li1quid op 17-02-2025 16:57 ]
Je kunt het opnieuw proberenLi1quid schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:54:
Enkele jaren geleden zijn mijn moderatierechten uitgezet.
Jaren gelden zijn mijn moderatierechten ontnomen ivm (even uit mijn hoofd) modereren met een mening ipv de inhoud van de posts. Als ik voortaan netjes de + klop gebruik, mag ik mijn rechten dan weer terug?

Ja, bij dezexeromorphic schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:18:
Jaren gelden zijn mijn moderatierechten ontnomen ivm (even uit mijn hoofd) modereren met een mening ipv de inhoud van de posts. Als ik voortaan netjes de + klop gebruik, mag ik mijn rechten dan weer terug?![]()
om onbekende reden geen moderatierechten meer.
Nooit bericht gekregen .
Hoe geraak ik hier uit ?
Nooit bericht gekregen .
Hoe geraak ik hier uit ?
Als je klikt op 'Check je moderatiestatus' in het moderatiescherm bij een willekeurige reactie krijg je een duidelijke uitleg volgens mij: jouw gemiddelde reactiescore is gewoon te laag.
Mijn moderatiestatus staat al jaren "niet geactiveerd". Ik weet niet waarom destijds.
Mag de moderatiestatus voor mij weer aan?
Mag de moderatiestatus voor mij weer aan?
Jouw modrechten zijn in 2008 uitgezet omdat je opvallend aan het modereren was. Als je de ModeratieFAQ even doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen wij je modrechten weer aanzetten.
OK, toch geblokkeerd dus?Dirk schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:52:
Jouw modrechten zijn in 2008 uitgezet omdat je opvallend aan het modereren was. Als je de ModeratieFAQ even doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen wij je modrechten weer aanzetten.
Ik heb de FAQ doorgenomen, ik zal me eraan houden
Prima, dan mag je weer aan de slag.
Alxndr in 'Topman Samsung Electronics is op 63-jarige leeftijd overleden aan hartstilstand'
0 zou prima zijn, maar -1 is (weer eens) onterecht. Dit was geen misplaatste grap maar een inconvenient truth.
Het zou fijn zijn als jullie eens werk zouden maken van het (dis)like-misbruik van de moderatie. Voeg nu eindelijk eens gewoon like en dislike knoppen toe zodat mensen hun ei kwijt kunnen zonder onterecht te relevantie van comments in twijfel te trekken! Aub svp.
0 zou prima zijn, maar -1 is (weer eens) onterecht. Dit was geen misplaatste grap maar een inconvenient truth.
Het zou fijn zijn als jullie eens werk zouden maken van het (dis)like-misbruik van de moderatie. Voeg nu eindelijk eens gewoon like en dislike knoppen toe zodat mensen hun ei kwijt kunnen zonder onterecht te relevantie van comments in twijfel te trekken! Aub svp.
Dit hoort in het volgende topic: Het kleine-mismoderatietopic deel XXXAlxndr schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:07:
Alxndr in 'Topman Samsung Electronics is op 63-jarige leeftijd overleden aan hartstilstand'
"Good riddance" bij een bericht over een overlijden is meer dan genoeg reden voor een -1 overigens. Alles daarboven is een mismoderatie.
Wanneer je de FAQ hebt doorgenomen en kom inderdaad tot de conclusie dat ik sommige reacties iets te positief had gemodereerd. Zal in de toekomst iets gematigder modereren. Hierbij een aanvraag voor het opnieuw actief maken van mijn moderatierechten. Bij voorbaat dank.
Dan mag je het weer proberen.
"Jouw moderatierechten zijn op dit moment geblokkeerd."
Geen idee waarom. Ook geen bericht gehad
Daar is zo te zien vergeten een PM te sturen. Dat zal ik alsnog direct doen.danny_s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:04:
"Jouw moderatierechten zijn op dit moment geblokkeerd."
Bor schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:29:
[...]
Daar is zo te zien vergeten een PM te sturen. Dat zal ik alsnog direct doen.
Dit gaat dus om een score die ik heb toegewezen aan een reactie die een ander heeft geplaatst?Hieronder staan een aantal voorbeelden van moderaties die illustreren dat je niet altijd volgens de richtlijnen modereert:
- FrankHe in 'Politie haalt kindermisbruikwebsite op Nederlandse servers offline'
- William_H in 'Webhoster Argeweb al week lang getroffen door storing - update'
En het probleem daarmee is wat precies?
De uitleg staat in het bericht dat je hebt ontvangen. Reageren kan gewoon op dat bericht, dan leest de rest van de wereld niet mee.danny_s schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:38:
[...]
[...]
Dit gaat dus om een score die ik heb toegewezen aan een reactie die een ander heeft geplaatst?
En het probleem daarmee is wat precies?
FAQ gelezen en begrepen
Kan de modstatus weer worden ingeschakeld?
Kan de modstatus weer worden ingeschakeld?
Bor, ik heb de faq doorgenomen en kan mij daarin vinden.
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
Jullie mogen allebei weer aan de slag.
... Inmiddels is mijn account al 4 jaar geblokkeerd ... vanwege 1 wappie opmerking waar ik op reageerde ...
Twee jaar geleden ontving je van een collega een Push Message met het bericht dat jouw moderatierechten tijdelijk uitgeschakeld zijn.TheToolGuy schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:11:
... Inmiddels is mijn account al 4 jaar geblokkeerd ... vanwege 1 wappie opmerking waar ik op reageerde ...
In de reacties op dat bericht heeft mijn collega nog verduidelijkt dat het niet ging om zaken die je gezegd / geplaatst hebt maar om de scores die je aan reacties hebt toegekend.
In het eerste bericht zijn voorbeelden meegestuurd van jouw moderaties op reacties die niet in lijn zijn met de moderatieFAQ.
In hetzelfde bericht stond een verzoek om de moderatieFAQ nog eens door te lezen als je verder wilt gaan met modereren. En een verwijzing naar dit topic om een aanvraag te kunnen doen voor het opnieuw actief laten maken van jouw moderatierechten.
En dat heb ik dus doorgelezen (destijds) ... en hoe nu verder ... ?Santford schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 13:00:
[...]
Twee jaar geleden ontving je van een collega een Push Message met het bericht dat jouw moderatierechten tijdelijk uitgeschakeld zijn.
In de reacties op dat bericht heeft mijn collega nog verduidelijkt dat het niet ging om zaken die je gezegd / geplaatst hebt maar om de scores die je aan reacties hebt toegekend.
In het eerste bericht zijn voorbeelden meegestuurd van jouw moderaties op reacties die niet in lijn zijn met de moderatieFAQ.
In hetzelfde bericht stond een verzoek om de moderatieFAQ nog eens door te lezen als je verder wilt gaan met modereren. En een verwijzing naar dit topic om een aanvraag te kunnen doen voor het opnieuw actief laten maken van jouw moderatierechten.
Is mijn verzoek ondergesneeuwd/gemist (destijds) ?
Je hebt destijds geen verzoek gedaan om je modrechten weer te activeren?
Wat we nu in ieder geval willen is een enigszins geloofwaardige belofte dat je de moderatieFAQ door hebt gelezen en dat je je aan de richtlijnen daarin wil houden.
Wat we nu in ieder geval willen is een enigszins geloofwaardige belofte dat je de moderatieFAQ door hebt gelezen en dat je je aan de richtlijnen daarin wil houden.
Ik heb blijkbaar teveel gestemd op mening en niet inhoudelijk op de reactie. Dat de +1, +2 en +3 specifieke doeleinden kende was mij niet bekend, de FAQ aangaande het moderatie systeem niet eerder gelezen.
Als dat de regels zijn, zijn dat de regels. Goed dat dit in de gaten wordt gehouden. ik heb de FAQ gelezen en ken de gehanteerde waarden aan de verschillende niveau's. Mag ik weer mensen een +1'tje kunnen geven?
Als dat de regels zijn, zijn dat de regels. Goed dat dit in de gaten wordt gehouden. ik heb de FAQ gelezen en ken de gehanteerde waarden aan de verschillende niveau's. Mag ik weer mensen een +1'tje kunnen geven?
Volgens het push bericht zou ik hier een bericht moeten plaatsen, is dat nog altijd zo?
Je kan weer aan de gang.wwired schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:30:
Ik heb blijkbaar teveel gestemd op mening en niet inhoudelijk op de reactie. Dat de +1, +2 en +3 specifieke doeleinden kende was mij niet bekend, de FAQ aangaande het moderatie systeem niet eerder gelezen.
Vanuit een push bericht tweakers heb ik vernomen, dat mijn moderatie rechten "Tijdelijk" ontnomen zijn.
Dit vanwege er opmerkelijke moderaties zijn geconstateerd.
Waarbij het dan redelijk opmerkelijk is dat dit bericht aan de hand van twee "voorbeeld" moderaties.
Waarvan 1, ik iemand omhoog mod. Omdat ik inderdaad vind dat er de poster waarop gereageerd wordt regelmatig pest gedrag vertoont.
Dit is door mij en denk ik vele andere al vaker aangegeven dat er nog steeds gebruikers op tweakers zijn die graag andere belachelijk maken, kleineren en soms ook discrimineren. De algemene voorwaarden zijn daar redelijk duidelijk in dat dit niet is toegestaan.
2 Reactie -1 modereer die echt totaal naar mijn mening. nergens opslaat wat er in het artikel wordt besproken.
En naar mijn mening ook echt offtopic is. hierbij lekker ouderwets Apple Bashenend gedrag vertoond.
Terwijl artikel naar mijn mening heel ergens anders overgaat dan wat deze poster bedoelde.
Mooiste is dan nog. ook al heeft de poster uiteindelijk een +1!!
Deze 14x een -1, maar 36 mensen vonden dit een +1? On topic? voor een reactie die binnen 2 minuten na plaatsten van artikel is geplaatst
en redelijkerwijs offtopic is.
Anyway, ik snap dat tactisch modereren niet is toegestaan. Al zie we dat met elkaar dagelijks gebeuren.
Ik vind ook ongefundeerd bash gedrag dus een enkele zin op een artikel. ook ongewenst.
Ik snap dat dit misschien niet alles oplost. Maar misschien een time lock van 5 minuten of 10 minuten voor het toegestaan is om te reageren op een artikel een deel van first post bash. weg haalt?
Ook begrijp ik zeer goed dat we modereren met elkaar moeten doen, maar dat betekend ook elkaar in elkaars waarde moeten laten. Niet elkaar de grond in willen duwen. Om een spelfout of grammaticaal foutje en dan een onzinnig posts er achter aan jagen.
Ook vind ik, zover mij bekend is, is dit ook de eerste keer dat mij moderatie rechten weg zijn
Ga dan eerst met de persoon in gesprek, blokeer niet gelijk zijn moderatie rechten.
Ook zou het mooi zijn, dat we in onze profielen kunnen zien hoe afwijkend we zouden modereren. tov van eind resultaat van de posts.
Lijkt mij niet heel moeilijk om het mediaan te berekenen van het afgelopen jaar half jaar maand of zo?
Zo geef je dus ook inzicht aan de gebruiker inzicht dat ze te afwijkend zouden modereren.
Anyway, Ik heb de FAQ en andere bronnen nog eens doorgenomen hoe en wat modereren.
Dit vanwege er opmerkelijke moderaties zijn geconstateerd.
Waarbij het dan redelijk opmerkelijk is dat dit bericht aan de hand van twee "voorbeeld" moderaties.
Waarvan 1, ik iemand omhoog mod. Omdat ik inderdaad vind dat er de poster waarop gereageerd wordt regelmatig pest gedrag vertoont.
Dit is door mij en denk ik vele andere al vaker aangegeven dat er nog steeds gebruikers op tweakers zijn die graag andere belachelijk maken, kleineren en soms ook discrimineren. De algemene voorwaarden zijn daar redelijk duidelijk in dat dit niet is toegestaan.
2 Reactie -1 modereer die echt totaal naar mijn mening. nergens opslaat wat er in het artikel wordt besproken.
En naar mijn mening ook echt offtopic is. hierbij lekker ouderwets Apple Bashenend gedrag vertoond.
Terwijl artikel naar mijn mening heel ergens anders overgaat dan wat deze poster bedoelde.
Mooiste is dan nog. ook al heeft de poster uiteindelijk een +1!!
Deze 14x een -1, maar 36 mensen vonden dit een +1? On topic? voor een reactie die binnen 2 minuten na plaatsten van artikel is geplaatst
Anyway, ik snap dat tactisch modereren niet is toegestaan. Al zie we dat met elkaar dagelijks gebeuren.
Ik vind ook ongefundeerd bash gedrag dus een enkele zin op een artikel. ook ongewenst.
Ik snap dat dit misschien niet alles oplost. Maar misschien een time lock van 5 minuten of 10 minuten voor het toegestaan is om te reageren op een artikel een deel van first post bash. weg haalt?
Ook begrijp ik zeer goed dat we modereren met elkaar moeten doen, maar dat betekend ook elkaar in elkaars waarde moeten laten. Niet elkaar de grond in willen duwen. Om een spelfout of grammaticaal foutje en dan een onzinnig posts er achter aan jagen.
Ook vind ik, zover mij bekend is, is dit ook de eerste keer dat mij moderatie rechten weg zijn
Ga dan eerst met de persoon in gesprek, blokeer niet gelijk zijn moderatie rechten.
Ook zou het mooi zijn, dat we in onze profielen kunnen zien hoe afwijkend we zouden modereren. tov van eind resultaat van de posts.
Lijkt mij niet heel moeilijk om het mediaan te berekenen van het afgelopen jaar half jaar maand of zo?
Zo geef je dus ook inzicht aan de gebruiker inzicht dat ze te afwijkend zouden modereren.
Anyway, Ik heb de FAQ en andere bronnen nog eens doorgenomen hoe en wat modereren.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Beste Mods,
Mag ik mijn moderatie rechten weer terug.
Ik heb de FAQ doorgenomen en ik ga mij hier voortaan aan houden.
Alvast bedankt.
Mag ik mijn moderatie rechten weer terug.
Ik heb de FAQ doorgenomen en ik ga mij hier voortaan aan houden.
Alvast bedankt.
Mag ik mijn moderatie rechten terug? Heb op een iets te verhit onderwerp feitelijk juiste dingen tegen gemodereerd(had ik overigens niet moeten doen) waarbij een powermod niet mee eens was denk ik. Zal nooit meer modden bij dat soort topics, excuus.
Edit: en te veel uit emotie gemodereerd maar dat was een reactie op de moderaties die waarschijnlijk ook uit emotie waren gedaan. Ik heb de faq doorgenomen en zal het niet meer doen.
Edit: en te veel uit emotie gemodereerd maar dat was een reactie op de moderaties die waarschijnlijk ook uit emotie waren gedaan. Ik heb de faq doorgenomen en zal het niet meer doen.
[ Voor 27% gewijzigd door CR35 op 23-05-2025 00:00 ]
Jullie mogen alledrie weer aan de slag.
@To_Tall, we hebben jaren geprobeerd eerst te waarschuwen, maar we werden door de meerderheid genegeerd. Nu geven we de modrechten gemakkelijk weer terug, maar we kunnen in ieder geval niet meer genegeerd worden.
@To_Tall, we hebben jaren geprobeerd eerst te waarschuwen, maar we werden door de meerderheid genegeerd. Nu geven we de modrechten gemakkelijk weer terug, maar we kunnen in ieder geval niet meer genegeerd worden.
Mogen mijn moderatierechten weer aan? Gezien het aantal posts van mij en het gebrek aan moderatie is het vrijwel onmogelijk mijn score op te krikken. Ik ken de FAQ en ben nooit betrapt op mening modden. Heb altijd volgens de FAQ gemodereerd en er ook tijd aan besteed. Heb zelfs regelmatig boost gekregen toen dat nog een ding was omdat ik een +2 of meer juist voorspeld had.
[ Voor 21% gewijzigd door evilution op 25-05-2025 20:50 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Beste,
Ook mijn modrechten staan uit, was op vakantie toen ik de mail kreeg, ben idd wat lang inactief geweest, willen jullie het aub weer aanzetten?
Groet, Leo
Ook mijn modrechten staan uit, was op vakantie toen ik de mail kreeg, ben idd wat lang inactief geweest, willen jullie het aub weer aanzetten?
Groet, Leo
@evilution, ik zal de dm die je hebt gestuurd persoonlijk beantwoorden.
@LeoGraper, jij kunt je moderatierechten zelf weer aanzetten door gewoon te proberen een reactie een score te geven. Je krijgt dan een paar instructies en kunt dan gewoon weer aan de slag.
@LeoGraper, jij kunt je moderatierechten zelf weer aanzetten door gewoon te proberen een reactie een score te geven. Je krijgt dan een paar instructies en kunt dan gewoon weer aan de slag.
Die van mij staan al heeeel lang uit. Weet nog wel dat het ooit is uitgezet maar geen idee meer waarom
Faq zojuist doorgelezen.
Mag ik weer?
Mag ik weer?
[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-05-2025 10:52 ]
Je mag weer aan de slag.
Mijn mod rechten staan uit, kunnen deze geactiveerd worden?
In de karma FAQ staat btw dit, maar ik kan hier niks over vinden op mijn profiel?
In de karma FAQ staat btw dit, maar ik kan hier niks over vinden op mijn profiel?
Bij automatische deactivatie kun je zelf je modrechten weer inschakelen wanneer je (weer) aan de eisen voldoet.
Inderdaad, vreemd genoeg ging dat de vorige keer niet, nu wel, top! (+5 ;-) )Dirk schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:36:
@evilution, ik zal de dm die je hebt gestuurd persoonlijk beantwoorden.
FAQ gelezen.
Je reactie score staat nog niet op 1, met een paar goede reacties op de front-page kun je deze zelf activeren zolang je rechten je niet eerder zijn ontnomen (heb je dan bericht van gehad).mapa2011 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:12:
FAQ gelezen.
Edit: zoals hier onder, het moet inderdaad 0,5 zijn. Ik zat te slapen en je kunt mijn reactie negeren.
[ Voor 12% gewijzigd door thof op 30-06-2025 13:45 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Reactiescore moet minimaal 0,500 zijn, geen 1. Dus daaraan (en aan voldoende karma) ligt het niet bij @mapa2011thof schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Je reactie score staat nog niet op 1, met een paar goede reacties op de front-page kun je deze zelf activeren zolang je rechten je niet eerder zijn ontnomen (heb je dan bericht van gehad).
We laten jouw moderatierechten even uit staan gezien dit niet de eerste deactivatie betrof en de afwijking tot de moderatierichtlijnen echt te groot is.mapa2011 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:12:
FAQ gelezen.
@Bor Waar moet ik aan denken bij even uit staan?
Dat is tot nader orde. We heractiveren niet zo snel wanneer we al meerdere malen hebben moeten deactiveren.
jacobkap schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:53:
FAQ gelezen, kan ie weer aan?
Jullie mogen weer aan de slag.TheCoon schreef op maandag 16 juni 2025 @ 18:00:
[...]
@TheCoon, je kunt je modrechten inschakelen door te proberen een reactie een score te geven, dat gaat niet via je profielpagina.
Top, nu heb ik inderdaad de knop! Thanks!Dirk schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:35:
[...]
@TheCoon, je kunt je modrechten inschakelen door te proberen een reactie een score te geven, dat gaat niet via je profielpagina.
Kunnen mijn moderatie rechten hersteld worden?
Heb deze al vrij lang niet meer
Zou je vooraf de moderatie FAQ nog even willen doornemen?Jasper1911 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:05:
Kunnen mijn moderatie rechten hersteld worden?
Mijn modrechten staan al een tijdje uit (jaren?). Mogen ze weer aan? De laatste periodes geef ik betere bijdragen denk ik en ben ik ook wat ouder ouder/verstandiger geworden :-). FAQ is doorgelezen!
Goedemiddag modjes,
Mijn modrechten zijn uitgezet omdat ik (inderdaad) niet goed begreep wanneer een +3 mocht worden gegeven.
FAQ is doorgenomen, het is nu duidelijk.
Mogen mijn modrechten weer aan?
Mijn modrechten zijn uitgezet omdat ik (inderdaad) niet goed begreep wanneer een +3 mocht worden gegeven.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Je kan weer aan de slagChoasmarkk schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:53:
Mijn modrechten staan al een tijdje uit (jaren?). Mogen ze weer aan? De laatste periodes geef ik betere bijdragen denk ik en ben ik ook wat ouder ouder/verstandiger geworden :-). FAQ is doorgelezen!
Ook jij kan weer aan de slag.Heroic_Nonsense schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:00:
Goedemiddag modjes,
Dat is een breed en vaag begrip..... (tot nader orde). Wees eens specifiek kerel.Bor schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:33:
[...]
Dat is tot nader orde. We heractiveren niet zo snel wanneer we al meerdere malen hebben moeten deactiveren.
Je bent niet echt actief, dus ik verwacht niet dat we binnen een jaar voldoende materiaal (reacties en andere zaken die jouw gedrag laten zien) hebben om de beslissing te heroverwegen.Sowieso lassen we bij een tweede deactivatie typisch een royale pauze in van minimaal een half jaar.
Mag ik mijn modrechten weer terug?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als je de ModeratieFAQ even doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen wij je modrechten weer aanzetten.
Goedemiddag, mijn modrechten staan ook uit en ik heb geen idee wat ik moet doen om het aan te zetten, reageer best vaak maar de status blijft onveranderd. Doe ik iets niet goed?
Je reactiescore moet minimaal 0,500 zijn en die is nu 0,125. Je hebt dus meer +1 scores (of hoger) voor je reacties nodig. Dus met een aantal on-topic reacties, zou je er moeten zijn, er zijn zo te zien pas 8 van je reacties beoordeeld, dus nieuwe reacties tellen gelijk flink mee.MeanDz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:22:
Goedemiddag, mijn modrechten staan ook uit en ik heb geen idee wat ik moet doen om het aan te zetten, reageer best vaak maar de status blijft onveranderd. Doe ik iets niet goed?
Ok duidelijk, dankjewel voor de snelle reactie.
Op je profiel: MeanDzMeanDz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:35:
Waar kan ik dat zien wat mijn reactiescore is?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Ik zie op je profiel ook dat je best veel forumreacties hebt geplaatst, maar niet zoveel reacties op frontpage-artikelen. Forumreacties zijn natuurlijk erg welkom, maar voor de reactiescore die invloed heeft op je moderatierechten gaat het alleen om reacties op frontpage-artikelen.MeanDz schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:22:
Reageer een tijdje wat meer (on-topic!) onder frontpage-artikelen en het zou goed moeten komen.
Oh dan is dat het inderdaad, ik reageer meestal op het forum maar zal eens wat vaker op de frontpage-artikelen reageren. Dankjewel voor dit inzicht.
Mogelijkheid om de moderatie in ze geheel uit te zetten? Laat mij zelf bepalen wat ik mag lezen of niet.
Marcel Smeets
Nogal off-topic, maar je zou dit snippet kunnen overwegen: https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/162/Mar.cel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:11:
Mogelijkheid om de moderatie in ze geheel uit te zetten? Laat mij zelf bepalen wat ik mag lezen of niet.
Hoi, ik heb jaren geleden een blokkade op moderatie van reacties gekregen. Zou die opgeheven kunnen worden nu ik volwassen ben geworden? Bij voorbaat dank.
Ook voor jou: Als je de ModeratieFAQ even doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zullen wij je modrechten weer aanzetten.
Hoi,
Een lange tijd geleden zijn mijn modrechten uitgezet. Heb inmiddels uit interesse de ModeratieFAQ gelezen en zou graag mijn modrechten terug krijgen.
Een lange tijd geleden zijn mijn modrechten uitgezet. Heb inmiddels uit interesse de ModeratieFAQ gelezen en zou graag mijn modrechten terug krijgen.
Prima, je mag weer aan de slag.
Goeiemorgend heren,
Mijn modrechten zijn uitgezet omdat ze waren uitgeschakeld wegens onterecht paar keer een +3 te geven.
Na nader inzien & FAQ te doornemen, 100% de juiste keuze bleek te zijn.
Zou ik terug modrechten kunnen krijgen? Albast bedankt!
Mijn modrechten zijn uitgezet omdat ze waren uitgeschakeld wegens onterecht paar keer een +3 te geven.
Mijn moderatie rechten staan niet aan i.v.m. een gemiddelde score van 0,475. En dat is volgens de gehanteerde logica logisch. Probleem is alleen dat ik door de leeftijd van mijn account duizenden reacties heb geplaatst in het verleden. Al zou ik alleen nog + reacties plaatsen dan duurt het een eeuwigheid voor ik boven de 0,5 kom. Uiteraard is die 0,475 het resultaat van wat snarcky comments in het verleden, maar daar ben ik al lang van teruggekomen. Ik verwacht dat als je het gemiddelde over de afgelopen paar jaar zou pakken je bv heel anders uit zou komen. Kunnen jullie iets doen waardoor ik toch mijn moderatie rechten terug krijg? Ik zou het jammer vinden een account met 38K+ Karma op te moeten heffen om ooit weer moderatie rechten te krijgen. Alvast bedankt voor jullie overwegingen.
Jij kunt weer aan de slag.retrotical schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 06:25:
Goeiemorgend heren,
Jij mag ook weer aan de slag.nms2003 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 06:56:
Mijn moderatie rechten staan niet aan i.v.m. een gemiddelde score van 0,475. En dat is volgens de gehanteerde logica logisch. Probleem is alleen dat ik door de leeftijd van mijn account duizenden reacties heb geplaatst in het verleden. Al zou ik alleen nog + reacties plaatsen dan duurt het een eeuwigheid voor ik boven de 0,5 kom. Uiteraard is die 0,475 het resultaat van wat snarcky comments in het verleden, maar daar ben ik al lang van teruggekomen. Ik verwacht dat als je het gemiddelde over de afgelopen paar jaar zou pakken je bv heel anders uit zou komen. Kunnen jullie iets doen waardoor ik toch mijn moderatie rechten terug krijg? Ik zou het jammer vinden een account met 38K+ Karma op te moeten heffen om ooit weer moderatie rechten te krijgen. Alvast bedankt voor jullie overwegingen.
Helaas kwam dit er kort achteraan:
Begrijpelijk ook wel. Is er een manier om te heractiveren en dan een iets ruimer window te geven voor een eerste moderatie?Het is alweer een tijdje geleden dat je je laatste moderatie op onze frontpage deed. Jammer!
Moderatierechten worden automatisch uitgeschakeld zodra je langer dan zes maanden niet hebt gemodereerd. Dus die van jou zijn nu uitgeschakeld…
Nee, dat is gewoon een script wat elke nacht draait. Je mag nog een poging doen, gewoon de score bevestigen van een reactie waar je het mee eens bent is voldoende.
*knip* plots kan ik wel mijn modrechten terug activeren
toch bedankt
toch bedankt
[ Voor 62% gewijzigd door g86 op 05-08-2025 11:52 ]
Volgens mij loop ik tegen hetzelfde aan of post ik gewoon te weinig ?nms2003 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 06:56:
Met nog 2 reacties op +1 is jouw gemiddelde alweer 0,500, ik denk dat dat nog wel moet lukken.
Ooit in 2021 in een coronadiscussie beland en daarbij mijn moderatie rechten onjuist ingezet, welke een ban hebben opgeleverd. Graag zou ik het na die jaren weer opnieuw proberen, ik heb de faq doorgenomen en wat ik heb gedaan was zeker niet juist.
Je kan het bij deze nog een keer proberentobitronics schreef op maandag 8 september 2025 @ 21:22:
Ooit in 2021 in een coronadiscussie beland en daarbij mijn moderatie rechten onjuist ingezet, welke een ban hebben opgeleverd. Graag zou ik het na die jaren weer opnieuw proberen, ik heb de faq doorgenomen en wat ik heb gedaan was zeker niet juist.
Mijn moderatierechten zijn ingetrokken vanwege mismoderatie (volgens mij correctie van mismoderatie) in een topic met een gevoelig onderwerp.
Dat is enkele maanden geleden. Lijkt mij een beetje overkill dat het permanent is. Graag herstellen.
Dat is enkele maanden geleden. Lijkt mij een beetje overkill dat het permanent is. Graag herstellen.
Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic