Ik doel er op dat je in meerdere gevallen en over langere tijd niet modereert zoals de moderatie FAQ voorschrijft.dasiro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:18:
wat noemen jullie "er naast zitten" ?
Dat is een keuze van de redactie waar ik je niet meer over kan vertellen. Het heeft in ieder geval weinig tot niets te maken met de mening van de afzonderlijke crewleden. Je kan prima over woordgebruik in discussie in Geachte Redactie mits netjes en opbouwend gebracht. Het moderatiesysteem is niet bedoelt om je mening te laten gelden. Een discussie over bemand vs bemenst is op de frontpage niet ontopic maar irrelevant. De moderaties rond dat punt zijn slechts enkele voorbeelden. We zien je bijvoorbeeld ook +3 toekennen bij andere items waar de reactie een 0 hoort te zijn.Je schrijft dat er no such thing is als "jullie mening" en er diversiteit bestaat, maar toch heb ik geen énkel artikel meer gevonden waar het doodnormale woord "bemanning" nog gebruikt wordt.
Volgens mij gaat deze site ook (vooral) over techniek. Hoe dat wordt gebracht is een keuze van de redactie.Deze site moet gaan over techniek; het implementeren van een mening over een maatschappelijk debat zou daar bij uitstek neutraal en objectief in moeten zijn ipv verdelend woordgebruik aan te moedigen.
Jazeker, we gaan niet voor niets over tot deactivatie. Karmascore heeft hier echt niets mee van doen. Sterker nog, je kunt jouw stelling makkelijk omdraaien; zou iemand die hier al zo lang rond loopt met zo'n hoge karma score juist niet goed moeten weten hoe te modereren en altijd de hiervoor opgestelde richtlijnen moeten volgen?Kan je met de hand op het hart zeggen dat mijn technische moderaties fout zijn, tegen de richtlijnen en zo'n zwaar vertekend beeld geven dat ik met een karmascore in de top 0.05% van alle tweakers ooit nog steeds niet weet hoe te modereren?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum