Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:18:
wat noemen jullie "er naast zitten" ?
Ik doel er op dat je in meerdere gevallen en over langere tijd niet modereert zoals de moderatie FAQ voorschrijft.
Je schrijft dat er no such thing is als "jullie mening" en er diversiteit bestaat, maar toch heb ik geen énkel artikel meer gevonden waar het doodnormale woord "bemanning" nog gebruikt wordt.
Dat is een keuze van de redactie waar ik je niet meer over kan vertellen. Het heeft in ieder geval weinig tot niets te maken met de mening van de afzonderlijke crewleden. Je kan prima over woordgebruik in discussie in Geachte Redactie mits netjes en opbouwend gebracht. Het moderatiesysteem is niet bedoelt om je mening te laten gelden. Een discussie over bemand vs bemenst is op de frontpage niet ontopic maar irrelevant. De moderaties rond dat punt zijn slechts enkele voorbeelden. We zien je bijvoorbeeld ook +3 toekennen bij andere items waar de reactie een 0 hoort te zijn.
Deze site moet gaan over techniek; het implementeren van een mening over een maatschappelijk debat zou daar bij uitstek neutraal en objectief in moeten zijn ipv verdelend woordgebruik aan te moedigen.
Volgens mij gaat deze site ook (vooral) over techniek. Hoe dat wordt gebracht is een keuze van de redactie.
Kan je met de hand op het hart zeggen dat mijn technische moderaties fout zijn, tegen de richtlijnen en zo'n zwaar vertekend beeld geven dat ik met een karmascore in de top 0.05% van alle tweakers ooit nog steeds niet weet hoe te modereren?
Jazeker, we gaan niet voor niets over tot deactivatie. Karmascore heeft hier echt niets mee van doen. Sterker nog, je kunt jouw stelling makkelijk omdraaien; zou iemand die hier al zo lang rond loopt met zo'n hoge karma score juist niet goed moeten weten hoe te modereren en altijd de hiervoor opgestelde richtlijnen moeten volgen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
net zoals ik al in PM gevraagd heb: worden mensen die zwaar fout modden zoals op deze post waarop 5x -1 werd gegeven terwijl de originele post waarop hij on-topic antwoordde 27x +1 kreeg even zwaar geviseerd ? Dan spreek ik nog niet over politiek getinte onderwerpen waar het hek helemaal van de dam gaat als er ook nog maar ergens de woordjes china of trump vallen.

moest het me oprecht gaan om posts naar boven te trekken of naar de hel te sturen, dan had ik al lang een legertje botaccounts gemaakt die vanuit heel nederland onder de radar vliegen en verder compleet "normaal" vertonen, maar dat doe ik heel bewust niet. Ik heb integriteit en een mening waarvoor ik uit kom, maar bots tegen onverschilligheid als het er imho toe doet terwijl er wanneer het er niet toe zou mogen doen er plots wel forse standpunten in worden genomen. Daarom verschijn ik af en toe op je radar en als ik dan zoals nu op je stelling "de crew bestaat uit een diversiteit aan personen met wisselende meningen" antwoord, dan krabbel je terug met "Dat is een keuze van de redactie waar ik je niet meer over kan vertellen. Het heeft in ieder geval weinig tot niets te maken met de mening van de afzonderlijke crewleden" waardoor je duidelijk mijn stelling zwart op wit bevestigd dat zoiets als "jullie mening" wel degelijk bestaat en meer nog: wordt opgedrongen aan degenen die deze niet delen.

Terug naar de kern van de zaak: ik wil m'n moderatiestatus gebruiken om posts inhoudelijk te helpen beoordelen op basis van mijn technische kennis over de onderwerpen die me interesseren en een meerwaarde zijn voor deze community. Wat reactief (nooit proactief) "fout" loopt is vaak louter het aanklagen van een structuurfout met dezelfde middelen als waarop die structuurfout is gebaseerd, niet heimelijk maar net openlijk. Niet om zelf in the picture te staan, maar om er constructief mee aan te kunnen werken.

• Bor

Bor

Topicstarter
dasiro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:37:
net zoals ik al in PM gevraagd heb: worden mensen die zwaar fout modden zoals op deze post waarop 5x -1 werd gegeven terwijl de originele post waarop hij on-topic antwoordde 27x +1 kreeg even zwaar geviseerd ?
Waar we mismoderaties of andere ongewenste zaken zien grijpen we waar nodig in. Dat is dan iets tussen Tweakers en de betreffende persoon.
...waardoor je duidelijk mijn stelling zwart op wit bevestigd dat zoiets als "jullie mening" wel degelijk bestaat en meer nog: wordt opgedrongen aan degenen die deze niet delen.
Nee hoor. Ik begrijp ook niet helemaal hoe je hier bij komt of waarom dit relevant is.
Terug naar de kern van de zaak: ik wil m'n moderatiestatus gebruiken om posts inhoudelijk te helpen beoordelen op basis van mijn technische kennis over de onderwerpen die me interesseren en een meerwaarde zijn voor deze community.
Zoals eerder aangegeven: De moderatiestatus laten we voor nu uit staan.

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Marve79 in 'Pakketjes van Chinese webwinkels zijn vanaf woensdag minstens 3 euro duurder' waarbij de moderatie wel heel erg laag is... want 0 of 1 zou logisch zijn, maar is duidelijk gemodereerd door iemand die geen ... geeft om anderen. Terwijl er een erg valide punt ter discussie wordt gebracht, dat rijkdom vaak veel meer door geluk komt, en maar zelden door persoonlijke inspanning.

• Bor

Bor

Topicstarter
karelvandongen schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:46:
Marve79 in 'Pakketjes van Chinese webwinkels zijn vanaf woensdag minstens 3 euro duurder' waarbij de moderatie wel heel erg laag is... want 0 of 1 zou logisch zijn, maar is duidelijk gemodereerd door iemand die geen ... geeft om anderen. Terwijl er een erg valide punt ter discussie wordt gebracht, dat rijkdom vaak veel meer door geluk komt, en maar zelden door persoonlijke inspanning.
Voor potentiële mismoderaties is dit de juiste plek: Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Ik zal even naar dit geval kijken.

Update: daar was meer aan de hand. Ik heb actie ondernomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-07-2026 21:49 ]

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic