en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik ben al een lange tijd mijn moderatierechten kwijt maar ik heb geen flauw idee waardoor.
kunnen jullie hier een lichtje op schijnen?
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Ik heb je moderatierechten maar gewoon weer aangezet.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Ik kreeg van Zeehond de tip en het verzoek een klacht over de moderatie hier aan te kaarten. Het gaat over deze reactie: InsanelyHack in 'nieuws: Microsoft patenteert 3,5mm-jack die smaller is dan 3,5mm'
Ik snap werkelijk niet waarom dit met -1 wordt beoordeeld en zelfs de 0 snap ik niet. In mijn optiek geef ik 3 reeele twijfels aan. Ook de reactie daarop volgend. Snappen jullie wel waarom?
[ Voor 3% gewijzigd door InsanelyHack op 30-10-2017 21:03 ]
Om verder wel gewoon op jouw vraag in te gaan. Jouw reactie zie ik idd geen -1 in nee, en staat inmiddels op 0. Wel moet ik zeggen dat voor jouw eerste bewering
de onderbouwing miste bij het origineel. dat maakte de reactie geen -1 maar hierdoor is een 0 wel begrijpelijk. Nu heb jij bij een edit onderbouwing toegevoegd, hoewel daar dus wel het moderatie commentaar bij staat welke een punt aftrek oplevert en jouw reactie alsnog op 0 blijft steken.De 3,5mm audio jacks staan al niet bekend om hun goede connectie eigenschappen
Jouw oorspronkelijke reactie + de aanvullende onderbouwing toegevoegd in je edit maar daarbij het moderatie commentaar weggelaten, aangezien vragen over de moderatie in FM kunnen, zou jouw reactie een prima +1 maken
200 fish found!
Dat niet direct maar een +1 als een 0 zouden imo wel beide verdedigbaar zijn geweest. Een +1 zou verdedigbaar zijn geweest kijkende naar de rest van de reactie aangezien er idd meer stond. Echter de eerste bewering is wel een vrij forse bewering welke zonder onderbouwing een 0 ook verdedigbaar maakt.toet-toet schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:30:
Dus als je 3 punten aandraagt en 1 punt mist te onderbouwen is dat een 0? Verder bedankt heb het aangepast.
Jouw reactie staat inmiddels op +1, ik zie dat je idd het laatste stuk hebt weg gehaald, opzicht had je daar juist wel een naar mijn mening nette (aanvullende) onderbouwing geschreven van jouw punten, alleen het moderatie stukje had je eruit hoeven laten.
200 fish found!
Oeps verkeerde topic
[ Voor 90% gewijzigd door rbr320 op 08-11-2017 14:10 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Ryan1981 op 08-11-2017 21:59 ]
Verkeerde topicRyan1981 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:40:
Ik snap dat ik een niet populair standpunt vertegenwoordig maar de moderaties zijn wat mij betreft onterecht:
Ryan1981 in 'nieuws: 'Wachten met brede introductie van zelfrijdende auto's k... mijn 2e reactie zal ook wel een hoop -1 krijgen maar ook daar reageer ik volgens mij on topic.
Ryan1981 in 'nieuws: 'Wachten met brede introductie van zelfrijdende auto's k...
Ik wil graag een klacht indienen over het uitschakelen van mijn moderatie rechten. Op 19 november heb ik een e-mail ontvangen van Bor namens Tweakers.net met de waarschuwing dat mijn moderatie rechten worden ontnomen omdat "mijn beoordelingen niet altijd gebaseerd lijken op de inhoudelijke kwaliteit van een reactie". Hierop heb ik gereageerd dat ik dit onzin vind en dat ik niet van plan ben anders te modereren als ik de afgelopen jaren sinds 2012 heb gedaan. Ik heb aan Bor gevraagd welke moderaties flags hebben doen afgaan en heb daar netjes een lijstje van gekregen. De moderaties in kwestie zijn als volgt:
Reactie op 'Huawei zet door 'interne fout' ongevraagd app op smartphones van gebruikers'
mijn moderatie +3
totale moderatie +1
bericht: "Ook al is het intended software, als het niet op mijn telefoon staat als ik hem koop dan wil ik niet dat het achteraf, zonder toestemming, op mijn telefoon wordt geplaatst."
Reactie op 'EA deactiveert tijdelijk microtransacties in Star Wars: Battlefront II'
mijn moderatie +3
totale moderatie +1
bericht: "Je kan gewoon de reviews nakijken op Glassdoor, waar ze ook naar linken.
En ja, ik weet dat CD Projekt Red de letterlijke terugkeer van onze here Jezus Christus is, maar er is best wel wat kritiek op ze te hebben."
Reactie op 'EA deactiveert tijdelijk microtransacties in Star Wars: Battlefront II'
mijn moderatie +3
totale moderatie 0
bericht: "Topbedrijf dat hun medewerkers uitbuit in een toch al goedkoop land. (https://www.polygon.com/2...ews-glassdoor-open-letter)
Games zijn duur om te maken, en worden kunstmatig goedkoop gehouden door developers uit te buiten door constante "crunch time". CD Projekt Red doet daar ook gewoon aan mee."
Reactie op ''Amerikaanse toezichthouder wil in december regels netneutraliteit afschaffen''
mijn moderatie +3
totale moderatie +2
bericht: "Amerika, mooi schoolvoorbeeld van wat er gebeurt als bedrijven de macht in het land hebben."
Reactie op "EA deactiveert tijdelijk microtransacties in Star Wars: Battlefront II"
mijn moderatie +3
totale moderatie +1
bericht: "Je bent helemaal gebrainwashed door de marketing van bedrijven.
En wie wilt er constant aAa games waar de gameplay betwijfelend is en de graphics top.
Dat hele graphics pushen heeft gameplay hard achteruit gegooid. Nu vinden de grote publishers dat ze alleen nog maar "aAa" kunnen releasen, veel creativiteit zie je niet meer. Alleen grote massa projecten, waar ze aan beginnen. Wie vraagt erom? Ik niet hoor, van die 100 miljard mag je van mij verschillende games maken ipv melk koeien. Aub, wordt wat kritischer en koop niks meer van EA ze zijn enorm consument onvriendelijk."
Daarbij heb ik geantwoord naar Bor dat Ik het niet eens met zijn oordeel ben.De beschrijving van een +3 moderatie is als volgt: ""De reactie is een essentiële toevoeging op de discussie of het artikel"".
Naar mij mening zijn de genoemde moderaties een essentiële toevoeging aan de discussie.
Graag zou ik willen weten hoe iemand voor mij kan bepalen wat ik een essentiële toevoeging op een discussie vind? En verzoeken mijn moderatie rechten te laten herstellen.
M.V.G.
Je gaf aan contact gehad te hebben met Bor en daarbij deze initiële lijst met moderaties gekregen te hebben. Heb je daarop ook gereageerd met de vraag waarom en voor meer context?
Want het lijkt mij in principe het beste als @Bor eerst zijn visie gaf bij het opstellen van de mail; voordat andere crew hier ook overheen gaat en het een hoog gehalte jij vs. ons krijgt. Kom je er met Bor niet uit, dan is het uiteraard een ander verhaal
Ik kan, afgezien van individuele moderaties, wel deze vraag van je beantwoorden:
Het dikgedrukte is uiteraard mijn eigen benadrukking en dat is tevens de plaats waar het fout gaat. Het gaat eigenlijk niet om wat jij 'vindt'; die mening is in de meeste gevallen niet nodig vanwege onze moderatie richtlijnen. Met behulp van die richtlijnen kunnen we voor het gros van de reacties eenduidig een score bepalen, zonder het probleem van mening. Er is dus eigenlijk geen sprake van iemand die voor jou moet bepalen wat jij belangrijk vind of niet. Het is een subtiel maar belangrijk verschilGraag zou ik willen weten hoe iemand voor mij kan bepalen wat ik een essentiële toevoeging op een discussie vind?
Voor de rest zou ik zoals gezegd, eerst even contact opnemen met Bor via dezelfde mailwisseling die je reeds hebt, of anders via DM hier op het forum.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 22-11-2017 09:31 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 5% gewijzigd door phamoen op 24-11-2017 19:26 ]
200 fish found!
De tiid hâldt gjin skoft.
Even een korte reactie van mijn kant om dit niet ogenschijnlijk te laten hangen zonder respons: feedback op de uitschakeling zal echt via die betreffende mailconversatie moeten lopen. Dus ook eventuele her-inschakeling van de moderatierechten zo kort na de uitschakeling.PDZ schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:07:
Hallo. Werd vanochtend gestoord door een mailtje dat mijn moderatierechten uitgeschakeld zijn. Heb op die mail al reactie gedaan en dat verhaal zal ik hier niet nog eens posten, maar bij deze het vriendelijke verzoek mijn moderatierechten weer in te schakelen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
[ Voor 99% gewijzigd door mrdemc op 06-12-2017 11:08 ]
Sinds maanden en maanden kan ik dus niks met de mod-systeem doen, en snap ook niet waarom dit staat geschakelt. Is er een manier om achter te komen hoe dat komt, en waarom ?
Merk het nu pas omdat ik op verschillende locaties het ook niet kon (dacht eerst dat het gewoon een mijn pc/plugins/extentions) zou hebben gelegen, maar zelfs op een kale browser lukt het dus ook niet.
Ik hoor het graag
Mvg
Sound (mickel)
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Je moderatierechten zijn enige tijd geleden uitgeschakeld (september '16). Daarover heb je rond diezelfde tijd een mail ontvangen op het bij ons bekende mailadres.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 06-12-2017 12:49 ]
Ik heb het inderdaad net gezien.. kan ik nog steeds een email sturen naar de meneer die mij deze mail heeft toegestuurd of is er momenteel een nieuwe email waar ik een verzoek tot inschakelen modrechten kan sturen ?
Mvg
Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //
Ik vind het na zo'n termijn geen probleem om de rechten weer in te schakelen, wel is het belangrijk niet op dezelfde voet door te gaan dus even kritisch naar de ModeratieFAQ te kijken.
Bij deze zijn ze dus weer ingeschakeld.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 06-12-2017 13:58 ]
[ Voor 141% gewijzigd door Meg op 07-12-2017 09:32 ]
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Inmiddels heb ik de ModeratieFAQ opnieuw gelezen en wil ik het graag nog eens proberen.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Jouw rechten zijn pas erg kort geleden uitgezet. De uitleg daaromheen heb je reeds ontvangen. Wat mij betreft laten we deze situatie voorlopig zo.Markimoo schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:45:
Lieve @Bor had mijn moderatierechten uitgezet omdat ik een beetje stout was.
Inmiddels heb ik de ModeratieFAQ opnieuw gelezen en wil ik het graag nog eens proberen.
* Meg zet abbonement stop.
Zo nu ff op de boos.
Jullie moeten mijn (de) berichten op de fp niet steeds verplaatsen, bij elke f5 stond ik weer ergens anders. Als je dan leest van boven naar beneden, is het opeens geheel uit context. en krijg ik een - van een lezers die het snel lezen en de -1 niet mee lezen, snap je wat ik bedoel?
Opeens sta je geheel uit context, of het bericht waar je op reageert is opeens naar een stuk verplaatst waar het dan opeens uit context is.
Dank u niet fijn.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Rechtsboven de reacties staat een knop 'wijzig sortering'. Wijzig de sortering van 'kwaliteit' naar 'tijd' om verspringingen door wijzigende scores te stoppen. Met 'opslaan in voorkeuren' is deze wijziging permanent. Wel kan het dan nog gebeuren dat de reacties verspringen doordat er reacties tussen worden gevoegd door andere gebruikers.Mel33 schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:23:
Eerst prettig kerstfeest allen, en een gewoon een welkom.
Zo nu ff op de boos.
Jullie moeten mijn (de) berichten op de fp niet steeds verplaatsen, bij elke f5 stond ik weer ergens anders. Als je dan leest van boven naar beneden, is het opeens geheel uit context. en krijg ik een - van een lezers die het snel lezen en de -1 niet mee lezen, snap je wat ik bedoel?
Opeens sta je geheel uit context, of het bericht waar je op reageert is opeens naar een stuk verplaatst waar het dan opeens uit context is.
Dank u niet fijn.
Als je niets nuttigs hebt toe te voegen, reageer dan niet. Maak eventueel een TR.Markimoo schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:10:
Verkeerde topic?
en ik heb weer een -1 te pakken voor een ontopic reactie..
misschien tijd om iets duidelijker te vermelden dan -1 niet is om aan te geven dat je het ergens niet mee eens bent?
Dit te hebben gezegd, zou ik het opnieuw mogen proberen? De FAQ nogmaals doorgelezen.
Als je de ModeratieFAQ even doorleest en belooft je nu wel aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.
Gelezen en akkoordDirk schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:18:
Daar heb je 24 februari 2014 mail over ontvangen.
Als je de ModeratieFAQ even doorleest en belooft je nu wel aan de richtlijnen daarin te houden, dan zet ik je moderatierechten weer aan.
Denk dat die mail in de spambox of het ronde archief is beland, ik kan hem niet meer terughalen in ieder geval.
Daarnaast Bor: Je refereert in de verwijdering van berichten naar de huisregels erg mooi maar wanneer pas je die toe op de misbruikers van het modsysteem? of is het enkel one way? Ik vind dit werkelijk een vorm van censuur. en juist daarmee gaat dit hele platform elke dag een stukje verder achteruit ga zo door je werkt zelf mee aan de ondergang van dit eens zo mooi platform.
[ Voor 14% gewijzigd door downcom op 19-01-2018 19:30 ]
Hoi Downcom,downcom schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:27:
@Bor grote jongen, leuk dat je mijn berichten telkens verwijderd maar kennelijk ben jij dus ook al niet neutraal, ik vraag al maanden om wat eerlijker mod beleid (dus ook het aanpakken van de andere kant het expres blijven oplaag voten van berichten)
Daarnaast Bor: Je refereert in de verwijdering van berichten naar de huisregels erg mooi maar wanneer pas je die toe op de misbruikers van het modsysteem? of is het enkel one way? Ik vind dit werkelijk een vorm van censuur.
Het topic waarin je reageert is niet bestemd voor reacties op ontvangen sturing maar om verzoeken in te dienen om uitgeschakelde moderatierechten terug te krijgen. Dat gezegd te hebben lijkt mij de verstuurde waarschuwing duidelijk genoeg. Reacties die je hebt geplaatst worden niet gewaardeerd, zeker niet omdat je hier al eerder op bent gewezen. Wanneer je van mening bent dat reacties op een onjuiste moderatiescore staan kun je deze, mits voorzien van onderbouwing, aandragen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
Verwijder je dan zo'n beetje 65% (gaan zo wat allemaal over mining) van alle reacties of pik je alleen de berichten er tussen uit die jou persoonlijk niet aanstaan want het begint toch echt behoorlijk vreemde vormen aan te nemenBor schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:31:
[...]
Hoi Downcom,
Het topic waarin je reageert is niet bestemd voor reacties op ontvangen sturing maar om verzoeken in te dienen om uitgeschakelde moderatierechten terug te krijgen. Dat gezegd te hebben lijkt mij de verstuurde waarschuwing duidelijk genoeg. Reacties die je hebt geplaatst worden niet gewaardeerd, zeker niet omdat je hier al eerder op bent gewezen. Wanneer je van mening bent dat reacties op een onjuiste moderatiescore staan kun je deze, mits voorzien van onderbouwing, aandragen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
De gezonde discussie wordt hier dus letterlijk dood gemaakt (misbruik modsysteem) als mede jou als mod (aantal keer in zeer korter tijd) .
[ Voor 7% gewijzigd door downcom op 19-01-2018 19:34 ]
Zoals ik al aangaf is dit niet de plek om te reageren op ontvangen sturing en staken we hier deze discussie. De e-mail die je hebt ontvangen legt het e.e.a. duidelijk uit.downcom schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:32:
[...]
Verwijder je dan zo'n beetje 65% (gaan zo wat allemaal over mining) van alle reacties of pik je alleen de berichten er tussen uit die jou persoonlijk niet aanstaan want het begint toch echt behoorlijk vreemde vormen aan te nemen.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 19-01-2018 22:24 ]
Lijkt geen uitleg nodig te hebben, veel vuldig door blijven drammen, alt accounts gebruiken om te downvoten.
Jij hebt inzicht in hoeveel accounts deze user heeft? Geen aannames doen die JIJ niet hard kan maken.downcom schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:48:
MarvTheMartian in 'nieuws: VS gaat importheffing instellen op zonnepanelen en...
Lijkt geen uitleg nodig te hebben, veel vuldig door blijven drammen, alt accounts gebruiken om te downvoten.
Jullie hebben elkaar aardig gevonden om te bashen, lijkt het. Jullie zijn daar beiden over gewaarschuwd dus nu niet hier proberen je gelijk te halen of zo.
Dit topic is niet voor dit soort meldingen bedoeld dus in het vervolg graag niet meer hier posten!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ja nee natuurlijk aannames maken is per definitie dom. Ik heb een behoorlijk sterk vermoeden aangezien ik vrijwel instant minnen op mijn berichten krijg. Nog voordat velen überhaupt mijn bericht gelezen kunnen hebben.TheCapK schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Jij hebt inzicht in hoeveel accounts deze user heeft? Geen aannames doen die JIJ niet hard kan maken.
Jullie hebben elkaar aardig gevonden om te bashen, lijkt het. Jullie zijn daar beiden over gewaarschuwd dus nu niet hier proberen je gelijk te halen of zo.
Dit topic is niet voor dit soort meldingen bedoeld dus in het vervolg graag niet meer hier posten!
Beter haal je als mod alles erbij dan weet je dat deze reactie chronologisch helemaal nergens op slaat
Het gaat me dus ook niet om mijn gelijk maar dat er waarschijnlijk misbruik gemaakt wordt. Als ik dat niet meer mag melden dan heb jij een probleem niet ik. Jeetje wat is het niveau weer lekker doordacht.
En nee ik zal het hier nooit meer melden want; heeft toch allemaal geen zin.
P.s. als je (power)mod bent gooi die 'rommel' van mij in topic dan weg, iedereen blij.
Verwijderd
Dus hoeveel mensen y moderatiestatus aan een reactie hebben gegeven.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 14:51 ]
Wanneer de moderatierechten zijn uitgeschakeld kun je deze functionaliteit niet meer gebruiken. Gezien het eerdere moderatiegedrag ga ik de moderatierechten niet weer activeren op dit moment.Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:39:
Ik vind het niet interessant dat mijn modrechten permanent zijn ingetrokken, maar ik wil wel de details van moderaties op de frontpage kunnen inzien.
Dus hoeveel mensen y moderatiestatus aan een reactie hebben gegeven.
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 26-01-2018 14:57 ]
Verwijderd
Ik ben inderdaad op de hoogte van deze implicatie.Bor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:56:
[...]
Wanneer de moderatierechten zijn uitgeschakeld kun je deze functionaliteit niet meer gebruiken. Gezien het eerdere moderatiegedrag ga ik de moderatierechten niet weer activeren op dit moment.
Moet ik dan het traject bewandelen excuus te maken voor de reden dat mijn modrechten zijn ingetrokken of kunnen de mensen van t.net deze merkwaardige bijkomstigheid m.b.t. intrekking van modrechten corrigeren?
Je kunt nu dus niet de moderaties inzien als je zelf niet mag modereren en om dat nu terug te krijgen zou je simpelweg je rechten terug moeten krijgen. Je kunt uiteraard ook een feature request indienen maar het lijkt mij persoonlijk een vrij specifieke situatie, waar niet heel snel devtijd aan besteed zal worden (die tijd is gewoon beperkt).
Je weet wel waarom je moderatierechten zijn ingetrokken?
Verwijderd
Daarom weiger ik ook mijn excuus te maken voor de reden dat mijn modrechten zijn ingetrokken. Als jullie kunnen overdrijven, kan ik dat ook.
De reden dat jouw moderatierechten zijn ingetrokken is niet overdreven maar die discussie hoeven we hier denk ik niet te voeren. We zijn niet voornemens iets te veranderen aan de huidige werkwijze op dit punt. Wanneer de moderatierechten zijn uitgeschakeld vervalt ook deze functie zoals Cloud hiervoor al uitlegde.Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:41:
Ik vind de reden waarom mijn moderatie rechten permanent zijn ingetrokken overdreven, een intrekking van 30 dagen oid had ik eerder verwacht.
Daarom weiger ik ook mijn excuus te maken voor de reden dat mijn modrechten zijn ingetrokken. Als jullie kunnen overdrijven, kan ik dat ook.
Een tijd terug, toen ik me pas inschreef op deze site om deel te nemen in de reacties wist ik niet wat die modding scores inhielden. Ik weet nog goed dat ik een post die meer “eigen mening” dan nuttige info was zag met een +3 en om tegenwicht te bieden gaf ik 0 of -1. Met andere woorden (akkoord of niet akkoord) Na enkele van die tegenwichten kreeg ik een mail om me te wijzen op de modrechten e.d. Het is deze mail die ik hier even wil aankaarten, de mail voor een first-offence (als je dat al zo mag noemen) is veel te agressief. Het heeft mij volledig afgeblokt om nog ooit op die mod knop te drukken (dit is mijn eerste reactie sinds de mail). Je kan er lang over discussiëren maar als je “mening-gebonden” reacties ziet waarbij de +2 of +3 echt lijken te komen van mensen die akkoord gaan en jij mag dan niet akkoord gaan, dan scheelt er iets. Dan kan je zeggen “reporten” maar met de hoeveelheden aan reacties lost dit weinig op. De hoeveelheid reacties zorgt ervoor dat vele scores op + staan omdat de mensen die de plus geven “akkoord” gaan met de stelling van de schrijver. Wie een “-“ score geeft en vaak “niet akkoord” gaat met de stelling is vaker de eerste die aangesproken zal zijn op modding gedrag. Maak alstublieft jullie mails minder agressief, ik had door de mail een echt slecht gevoel terwijl ik dacht gewoon mijn mening gegeven te hebben. Vriendelijke groeten
De mail is ook zeker niet bedoelt om af te schrikken nog te modereren, maar wel om erop te wijzen dat er richtlijnen gelden. Persoonlijk kan ik de mail niet agressief noemen, de mail is wel naar mijn idee duidelijk in wat er van je verwacht wordt indien je deel neemt aan het moderatie systeem dor middel van het modereren van reacties. Die duidelijkheid lijkt mij juist gewenst indien we iemand aanspreken op dat de gegeven moderaties niet overeenkomen met de richtlijnen.
Je geeft aan dat de hoeveelheid reacties weinig op lost. Er worden idd veel reacties geplaatst op de FrontPage, maar het is niet zo dat daar weer bijv. 100 per dag verkeerd gemodereerd worden waardoor melden zinloos is.
Laat de mail je dan ook zeker niet afschrikken om te moddereren, belangrijk is dat je de richtlijnen begrijpt en toepast, en bij vragen over de moderatie ben je altijd welkom om deze hier in FM te stellen
200 fish found!
Moet zeggen dat, als iemand die toch wel regelmatig een post meld in het kleine-mismoderatietopic, ik tot nu toe nooit een report heb gedaan die niet naar een normale waarde is teruggebracht. Zowel van -1 naar 1+ of 3 naar lager. Het systeem lijkt, mijn inziens, prima te werken zolang de wegen bewandeld worden die daar voor bedoeld zijn en het kleine-mismoderatietopics gebruikt wordt om 'kleine'misstanden te melden.neuzehie schreef op zondag 4 februari 2018 @ 06:05:
. Dan kan je zeggen “reporten” maar met de hoeveelheden aan reacties lost dit weinig op. De hoeveelheid reacties zorgt ervoor dat vele scores op + staan omdat de mensen die de plus geven “akkoord” gaan met de stelling van de schrijver.
[ Voor 39% gewijzigd door jdh009 op 07-02-2018 22:26 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Het lukt niet altijd om een post op de juiste plaats te krijgen maar als iedereen de juiste score geeft ipv te compensatiemodden scheelt dat weldegelijk. 1 punt afwijking is ook vaak niet zo erg en dan is verder ingrijpen niet noodzakelijk. Dat doen we eigenlijk alleen maar bij echt grote afwijkingen.jdh009 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:21:
[...]
Moet zeggen dat, als iemand die toch wel regelmatig een post meld in het kleine-mismoderatietopic, ik tot nu toe nooit een report heb gedaan die niet naar een normale waarde is teruggebracht. Zowel van -1 naar 1+ of 3 naar lager. Het systeem lijkt, mijn inziens, prima te werken zolang de wegen bewandeld worden die daar voor bedoeld zijn en het kleine-mismoderatietopics gebruikt wordt om 'kleine'misstanden te melden.
Wie kan mij uitleggen waarom mijn reactie in bovenstaande bericht 10x off-topic/irrelevant en 2x ongewenst oplevert.
Mijn reactie is naar mijn gevoel volledig on-topic als ook relevant. En zeker niet ongewenst. Ik heb het idee dat meerdere modders niet met mij eens zijn en daarom het mod-systeem 'misbruiken' om dat kenbaar te maken. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
Je zit hier op de verkeerde plaats. Je moet voor mismoderaties hier: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX zijn.pasarica schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:01:
DarkJack in 'nieuws: OnePlus vraagt eigenaren 5 en 5T hun toestel op te sture...
Wie kan mij uitleggen waarom mijn reactie in bovenstaande bericht 10x off-topic/irrelevant en 2x ongewenst oplevert.
Mijn reactie is naar mijn gevoel volledig on-topic als ook relevant. En zeker niet ongewenst. Ik heb het idee dat meerdere modders niet met mij eens zijn en daarom het mod-systeem 'misbruiken' om dat kenbaar te maken. Dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?
herstel, keek even verkeerd. Volgende keer de juiste link hier wegzetten ipv naar een ander zijn post linken.
[ Voor 10% gewijzigd door TheCapK op 27-02-2018 17:11 ]
Dat komt omdat je de link van iemand anders zijn post hier wegzet ipv de link naar je eigen reactie.pasarica schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:11:
2 accounts? ik heb er maar één.
FP topic:
Marktonderzoek meldt dat cryptominers in 2017 ruim 3 miljoen gpu's kochten
shadowfox
28 februari 2018 10:40
Ik wacht met ongeduld op het ontploffen van die hele crypto-luchtbel
Reageer
Krijgt een +1 (wat was hier de toegevoegde waarde ?)
env0y85
@shadowfox • 28 februari 2018 11:01
#metoo
Krijgt -1 (Nouja dat klopt)
Dus ik geef antwoord wat er gebeurt als de bubbel popt:
Dan verandert er niks. want gamen is in de meeste gevallen een niet productieve bezigheid.
Als de cryptobubbel knapt... gaan we gewoon verder met het doen van wetenschappelijk onderzoek.
Je moet het zo zien... videokaarten zijn gewoon jarenlang te goedkoop geweest.
En jullie willen de makers van deze kaarten niet de waardering geven die ze verdienen.
Er is een nieuw tijdperk aangebroken als gevolg van innovatie.
(die door de gaming industrie in werking is gezet)
veel succes met het tegenwerken van vooruitgang.
Wordt gemodereerd met -1
Volgens mij is mijn reactie gewoon ontopic...
maar verward men het moderatie systeem van tweakers.net met het duimpjes systeem van fok.
Van mij mag de lat voor moderator wel wat hoger gelegd worden.
Want je ziet het bijvoorbeeld ook op geenstijl..
16 jarige mannetjes uit de brugklas die massaal met hun smartphonetjes reageren.
op topics waar ze helemaal geen verstand van hebben. of op de stoel van moderator gaan zitten.
Verwijderd
Dat moet je hier postenFirestormer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:42:
Dit schijnt dus de plek waar ik mag zagen over mismoderaties ?
FP topic:
Marktonderzoek meldt dat cryptominers in 2017 ruim 3 miljoen gpu's kochten
shadowfox
28 februari 2018 10:40
Ik wacht met ongeduld op het ontploffen van die hele crypto-luchtbel
Reageer
Krijgt een +1 (wat was hier de toegevoegde waarde ?)
env0y85
@shadowfox • 28 februari 2018 11:01
#metoo
Krijgt -1 (Nouja dat klopt)
Dus ik geef antwoord wat er gebeurt als de bubbel popt:
Dan verandert er niks. want gamen is in de meeste gevallen een niet productieve bezigheid.
Als de cryptobubbel knapt... gaan we gewoon verder met het doen van wetenschappelijk onderzoek.
Je moet het zo zien... videokaarten zijn gewoon jarenlang te goedkoop geweest.
En jullie willen de makers van deze kaarten niet de waardering geven die ze verdienen.
Er is een nieuw tijdperk aangebroken als gevolg van innovatie.
(die door de gaming industrie in werking is gezet)
veel succes met het tegenwerken van vooruitgang.
Wordt gemodereerd met -1
Volgens mij is mijn reactie gewoon ontopic...
maar verward men het moderatie systeem van tweakers.net met het duimpjes systeem van fok.
Van mij mag de lat voor moderator wel wat hoger gelegd worden.
Want je ziet het bijvoorbeeld ook op geenstijl..
16 jarige mannetjes uit de brugklas die massaal met hun smartphonetjes reageren.
op topics waar ze helemaal geen verstand van hebben. of op de stoel van moderator gaan zitten.
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
Sjongejongejonge....Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:48:
[...]
Dat moet je hier posten:
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
Bedankt
[ Voor 93% gewijzigd door Elefant op 09-03-2018 16:13 ]
Kan dit hersteld worden?
Dankjewel, ik zat er al overin dat ik ergens voor gebanned was ofzo.Dirk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:55:
Jouw moderatiestatus is 'inactief', die kun je zelf weer aanzetten via https://tweakers.net/instellingen/layout/.
Even een offtopic vraagje. Het valt me op dat in nieuws artikel "VN vindt dat Facebook in Myanmar heeft bijgedragen aan haatzaaiing" praktisch alle reactie die zich kritisch uitspreken tegen de islam stelselmatig gedownmod worden. Op fb zijn actiegroepen actief die niets anders doen dan islam kritiek rapporteren zodat bepaalde berichtgeving geshadowbanned wordt. Ziet Tweakers er op toe dat dit soort groepen tweakers niet infiltreren?
Kan ik ook zien wie een reactie downmod zodat je kunt controleren of het een actieve gebruiker is of dat het een account is die vooral voor shadowbanning gebruikt wordt?
beledigt alle vrouwen -1 ?
200 fish found!
Ik kom hier slechts even binnen vallen, excuses daar voor maar: wanneer worden moderatierechten weer actief?Bor schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:46:
[...]
De reden dat jouw moderatierechten zijn ingetrokken is niet overdreven maar die discussie hoeven we hier denk ik niet te voeren. We zijn niet voornemens iets te veranderen aan de huidige werkwijze op dit punt. Wanneer de moderatierechten zijn uitgeschakeld vervalt ook deze functie zoals Cloud hiervoor al uitlegde.
Ik heb mijn rechten heel wat jaren geleden verloren, dat was destijds waarschijnlijk ook niet overdreven.. maar al zo lang geleden dat ik me er werkelijk niets meer van kan herinneren.
Maar het zou wel fatsoenlijk zijn als je automatisch na een jaar of zo een herkansing krijgt.
Misschien een optie er bij zetten in de instellingen waar je (her) modderatierechten kunt aanvragen?
Zou in ieder geval graag weer eens van de rechten gebruik willen maken!
[ Voor 6% gewijzigd door h4ns op 30-03-2018 15:08 ]
Wanneer je de ModeratieFAQ even doorleest en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan schakel ik je moderatierechten weer in.
Inderdaad graag weer inschakelen. Thanks!
Wordt daar iets aan gedaan, moet ik het nog apart rapporteren?Dirk schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 02:14: [...] als er boostpunten zomaar verdwenen zijn, dat dat een bug is.
PcDealer in "Boost karma punten"
[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2018 16:14 ]
Verwijderd
Ik heb ze gewoon nog allemaalPcDealer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:05:
[...]
Wordt daar iets aan gedaan, moet ik het nog apart rapporteren?
Jaren terug is mijn mod rechten afgenomen. Bij deze het verzoek om deze weer te activeren , gezien ik mijn bijdrage wil geven aan Tweakers.
Bij TheCapK heb ik dit verzoek gemaakt en gaf aan hier het verzoek nogmaals te doen. Ik heb de Moderatie FAQ gelezen.
Groet!
CuBras
Nieuwevolger in 'nieuws: 'Fortnite: Battle Royale voor iOS heeft 15 miljoen d... geen +2.
robvanwijk in 'nieuws: Gerucht: Asus brengt AMD Radeon-gpu's uit onder aparte... geen +3.
Loller1 in 'nieuws: Gerucht: Microsoft werkt vooral aan Windows-functies voor... geen +2.
StefanJanssen in 'nieuws: Gerucht: Microsoft werkt vooral aan Windows-functie... geen +2.
RVervuurt in 'plan: Philips Monitor Testpanel - Lees alle reviews' geen +3.
Ik vind dit nogal opmerkelijk, want wanneer ik kijk naar mijn medemoderators, dan zie ik dat het verschil niet heel veel uitmaakt. Of omdat de andere helft van de medemoderators tegen zijn. Wat ik bedoel te zeggen is dat het niet ligt aan het feit mijn mod zoveel afwijkt, maar eerder dat niet iedereen zich kan vinden in een bericht en dat daarom er veel +3, +2, +1, 0 en -1 gemod worden. Nu moet ik toegeven dat de berichten die nu als voorbeeld aangedragen worden inhoudelijk niet van hoge kwaliteit zijn, maar wel een feit aan de discussie bijdraagt waardoor de gehele discussie teniet wordt gedaan.
Wat moet ik hiermee? Netjes de rest na gaan apen? De mail als niet verzonden beschouwen of accepteren dat discussies soms niet kloppen op Tweakers?
Lees deze nog eens goed door en bekijk dan eens objectief die reacties. Je zal zien dat jouw moderaties dan meer met mening zijn gedaan dan met de ModFAQ in gedachte.
Sommige discussies kunnen zeker niet kloppen, dat blijft menselijk. Als je twijfelt kan je echter 2 dingen doen: om hulp vragen of besluiten je van moderatie te onthouden.
200 fish found!
Je hebt de ModFAQ doorgelezen en bent bereid deze als leidraad te gebruiken zonder je eigen mening mee te laten tellen?Rorata schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 11:56:
Hoi ik heb ook al jaren geen mod rechten meer. Ik begrijp dat ik in het verleden af en toe fout gemod heb maar ik zal er op letten
@Dirk kan jij dan zijn rechten weer inschakelen?
JaTheCapK schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:23:
[...]
Je hebt de ModFAQ doorgelezen en bent bereid deze als leidraad te gebruiken zonder je eigen mening mee te laten tellen?
@Dirk kan jij dan zijn rechten weer inschakelen?
Je kunt bij deze weer modereren
Verwijderd
Voorbeeld: in een topic over dat de Nintendo switch zonder dock verkocht wordt is er iemand die een relaas begint over de ms xbox store over de deelbaarheid van games. Ik vind dat behoorlijk off topic en ongewenst.
Of wat voor oplaad aansluiten de ds of de 3xl hadden.
Blijkbaar lopen de meningen over wat off topic en irrelevant is nogal uiteen.
Ik vond dit zeker van toepassing:
zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde,
Enfin dan maar zonder moderator rechten. Maar ik vind dit echt wel neigen naar persoonlijke voorkeur. Blijkbaar is het gewenst om over allerlei ditjes en datjes uit te weiden gewenst.
En voor de volledigheid, dit is geen verzoek om moderator rechten.
Succes
Je had mij ook rustig eerst een mail mogen terug sturen met vragen of opmerkingen over de voorbeelden. Ik heb je zojuist een mail gestuurd met verdere uitleg. Met klachten over mijn functioneren als moderator kun je overigens terecht bij mijn admin, Dirk (https://tweakers.net/gallery/130287) indien wij er niet uitkomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 26-05-2018 02:44 ]
200 fish found!
Verwijderd
0
En -1De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
De reacties die jij op -1 modereert vallen zeker niet onder dat laatste. Een aantal zijn gewoon on-topic, en sommige off-topic.Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Voor de echte goede bijdrages hebben we juist +2 of +3 om die extra te laten opvallen.
200 fish found!
Verwijderd
Ik snap dat het niet ieder zijn mening is, maar ik ken wel meer developers met deze mening. De -1 is mijn inziens dan ook onterecht.
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic