Het Moderatiestatus loket

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:37:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft neemt GitHub over voor 7,5 miljard dollar'

Ik snap dat het niet ieder zijn mening is, maar ik ken wel meer developers met deze mening. De -1 is mijn inziens dan ook onterecht.
Dit is een rant die niets toevoegt. Een -1 is daarom helemaal niet onterecht. Overigens is dit topic niet bedoeld voor individuele moderaties, daarvoor moet je elders in dit forum zijn. Dit topic gaat over moderatierechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Dit is een rant die niets toevoegt. Een -1 is daarom helemaal niet onterecht. Overigens is dit topic niet bedoeld voor individuele moderaties, daarvoor moet je elders in dit forum zijn. Dit topic gaat over moderatierechten.
Excuses voor het verkeerde topic, ben het overigens niet met je eens maar zal dat in een ander topic beargumenteren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben we eigenlijk een moderatiesysteem op tweakers? In mijn visie is het een inconsistent systeem dat onwelgevallige meningen onderdrukt en mensen aanzet tot virtue signaling. Welgevallige meningen leveren je extra karma op, kritische en niet populaire meningen of zelfs feitelijke argumenten die daadwerkelijk wat toevoegen kunnen vaak rekenen op flink wat minnen. Misschien is het verstandig om een weegfactor te introduceren die enige moderatie introduceert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Verwijderd kun je wellicht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX een paar voorbeelden geven van reacties welke op dit moment volgens jouw op een onjuiste score staan? Dat kan er worden gekeken of een score moet worden gecorrigeerd, of kan uitleg worden geven waarom de reactie op een bepaalde score staat. Zonder voorbeelden is het lastig de situatie te beoordelen.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:31

kodak

FP ProMod
Er lijken bij de moderaties bij topics als wat wel en niet goed is aan het delen van persoonsgegevens en netneutraliteit weer een of meer fanatiekelingen actief die 0 moderaties geven op reacties met inhoudelijke vragen of argumenten. Ik heb bij mijn posts via een edit gevraagd om een reactie, maar verwacht niet dat ik die ga krijgen van dit soort helden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

kodak schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:27:
Er lijken bij de moderaties bij topics als wat wel en niet goed is aan het delen van persoonsgegevens en netneutraliteit weer een of meer fanatiekelingen actief die 0 moderaties geven op reacties met inhoudelijke vragen of argumenten. Ik heb bij mijn posts via een edit gevraagd om een reactie, maar verwacht niet dat ik die ga krijgen van dit soort helden.
Ik heb erna gekeken en iemand aangesproken. Moderatie commentaar in een frontpage reactie verwerken zoals je nu gedaan hebt levert echter juist minpunten op aangezien het off-topic is. Beter kun je direct in dit forum je vraag stellen.

Dit topic is overigens dan weer voor gebruikers wiens moderatie rechten zijn uitgeschakeld en een verzoek willen indienen voor herinschakeling. Reacties die op een foute score staan kun je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX :)

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

kodak schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:27:
Precies wat mij opvalt.
Gisteren topic over nieuwe MS Handheld:
nieuws: Gerucht: Microsofts Andromeda-project is 'Surface-apparaat op zakform...

Mensen die roepen lijkt op Nokia communicator +1
of: Nóg vroeger: Donkey Kong Jr +1

Ik roep lijkt op ipaq 0 (ik kan niet meer zien wat ik echt heb wegens geen moderator rechten meer, nog een min punt van het ontnemen moderatie rechten)

Dus ik stop even met reageren voorlopig en bijdragen leveren.
klaar mee.
Het systeem werkt populisme in de hand.
Dus lekker adblock aan en meelezen.
Ik doe mijn ding wel in het forum. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 20:43
Het is wel grappig om te zien hoe de stemfunctie tegenwoordig werkt, het lijkt op basis van deze ("toevallig") mijn reactie wel een functie geworden om je mening door te duwen:

ronn0 in 'nieuws: Tesla haalt doelstelling van 5000 geproduceerde Model 3-aut...

Spotligt: nee.
Informatief: wellicht.
Ontopic: sowieso;
Maar off-topic en zelfs ongewenst?

Als ik kijk naar 12 stemmen voor ongewenst dan kun je wel duidelijk zien dat het meer een populaire methode is om je zin door te duwen dan dat het daadwerkelijk gebruikt wordt waarvoor het ooit bedoeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door ronn0 op 02-07-2018 14:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wat is de reden dat jouw modstatus uit staat? Als je deze terug aan wil hebben dan kan je daartoe een verzoek indienen met argumenten en hierbij aangeven dat je gaat modden volgens de leidraad van de ModFAQ.
Heren, graag dit in een ander topic melden. Dit topic is hier voor problemen met de modstatus en niet voor mismoderaties. Daarvoor is het Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 02-07-2018 16:39 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien het klachtenloket meer voor individuele klachten is, heb ik wat reacties afgesplitst naar → Huidige moderatiesysteem is like/dislike

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

edit: reactie kruisde afsplitsing :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Niet heel belangrijk, maar volgens mij is hier een meningmodder actief: Dennism in 'nieuws: Onderzoekers ontvangen Intel-beloning voor nieuwe Spectre...

Ik zie op geen enkele wijze hoe die reactie van mij een -1 score zou kunnen krijgen anders dan door een fanboi / meningmodder

Algehele score lijkt me niet mis mee, vandaar dat ik hem hier even meld en niet in het mismoderatie topic puur voor de meningmodder.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 11-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:14

rammes

koekebakker 1e klas

min bij mijn ikea opmerking snap ik maar de reactie over een bonnetje en die minnen klopt imho niet.
nieuws: MasterCard lijkt wereldwijde storing te hebben - update

[ Voor 45% gewijzigd door rammes op 12-07-2018 21:29 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Staan je moderatierechten op de frontpage uit en ben je het daar niet mee eens? Hier ben je op de juiste plaats!
@Dennism en @rammes jullie zijn in de war met Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX.

[ Voor 35% gewijzigd door PcDealer op 12-07-2018 22:32 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Niet dat het me heel veel boeit, maar waarom kan ik niet stemmen op comments?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

prothello schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:04:
Niet dat het me heel veel boeit, maar waarom kan ik niet stemmen op comments?
Misschien omdat jouw modstatus uitstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
TheCapK schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:44:
[...]

Misschien omdat jouw modstatus uitstaat?
Dat lijkt me ook de reden. Is er een reden dat die uit staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik zal dan maar iets behulpzamer zijn: je hebt daar mail over gekregen op 30 november 2015, een behoorlijke tijd geleden dus. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
Dirk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:16:
Ik zal dan maar iets behulpzamer zijn: je hebt daar mail over gekregen op 30 november 2015, een behoorlijke tijd geleden dus. :)
En wat stond er in die mail... 2015 is wel erg lang geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

prothello schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:45:
[...]
En wat stond er in die mail... 2015 is wel erg lang geleden.
Misschien niet handig om de mail hier integraal over te nemen maar de strekking was eigenlijk het modereren op basis van mening in plaats van inhoud, zoals beschreven in de ModeratieFAQ.

Dat gezegd hebbende is 2015 inderdaad lang geleden dus als je zin hebt om weer te modereren dan kan ik je rechten wel weer inschakelen. Wel op voorwaarde dat je bovenstaande faq dan even doorneemt om niet weer hetzelfde te gaan doen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prothello
Cloud schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Misschien niet handig om de mail hier integraal over te nemen maar de strekking was eigenlijk het modereren op basis van mening in plaats van inhoud, zoals beschreven in de ModeratieFAQ.

Dat gezegd hebbende is 2015 inderdaad lang geleden dus als je zin hebt om weer te modereren dan kan ik je rechten wel weer inschakelen. Wel op voorwaarde dat je bovenstaande faq dan even doorneemt om niet weer hetzelfde te gaan doen :)
Dank je, heel graag - ik zal de FAQ doornemen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb je moderatierechten weer ingeschakeld. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Feanathiel in 'nieuws: Website Denuvo-krakergroep Revolt offline en topman mo...

Ik ben benieuwd wat deze reactie onredelijk maakt? Na een huiszoeking kan ik het toch aannemelijk maken dat men toegang tot het account heeft gekregen? Graag feedback, want daar leer ik graag van. De -1 mag wat mij betreft blijven staan, daar hecht ik niet zo veel waarde aan.

@Zeehond Bedankt voor de info, en excuses. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 27-07-2018 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Feanathiel hiervoor kun je terecht in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX. Dit topic is bedoeld voor gebruikers wiens moderatie rechten in het verleden zijn uitgeschakeld, en in verzoek willen indienen voor her activering. Jouw reactie staat inmiddels overigens niet meer op -1, maar op 0 :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:45
Geachte,

Mijn modstaties staat al jaren uit en had deze graag terug geactiveerd gezien, kan iemand helpen? Het kan weliswaar zijn dat ik mijn jonge onwetende jaren (geen idee wanneer ik deze rechten eigenlijk voor het laatst had) vele reacties omhoog of omlaag heb gemod binnen threads en dat op vele artikels, dit was een tijdje een trend op tweakers denk ik. Echter - zie ik ook mijn karma en tweakers historie meer gefocused te werk willen gaan om uitblinkende/nuttige reacties te helpen.

Met vriendelijke groeten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is 6 jaar terug, je mag het weer eens proberen. Lees wel even de ModeratieFAQ door voordat je weer begint. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnm
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-08 18:06
Aangezien ik niet goed de ModeratieFAQ heb opgevolgt(zie Strategies stemmen(denk ik)) zijn mijn moderatie rechten ontnomen.
Ik heb nu alle regels doorgenomen en ik zou het graag nog eens willen proberen met deze keer alle regels in mijn hoofd.
Ik had een halve maand voordat ik geblokeerd had al een waarschuwing gekregen, maar er stonden niet precies voorbeelden in en aangezien ik perongeluk een bericht had gemeld voor mismoderatie dacht ik dat het daar over ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Er vanuit gaande dat je inderdaad wat zuiniger zult zijn met de +3 en -1, heb ik jouw moderatierechten weer aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:30
Aangezien ik mijn mailbox waar tweakers ook opstaat niet zoveel bekijk heb ik mijn waarschuwing niet gezien.
En hoewel ik probeer om altijd een goede moderatie te geven ben ik te enthousiast geweest met (voornamelijk) de +3.

Zouden mijn rechten ook weer aankunnen? Ik heb de regels nog eens doorgenomen en ik snap het ook wel.

Ook een opmerking, waarom krijg ik de waarschuwing en uitschakelings-bericht niet via de Tweakers website?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mithe schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:27:
Aangezien ik mijn mailbox waar tweakers ook opstaat niet zoveel bekijk heb ik mijn waarschuwing niet gezien.
En hoewel ik probeer om altijd een goede moderatie te geven ben ik te enthousiast geweest met (voornamelijk) de +3.

Zouden mijn rechten ook weer aankunnen? Ik heb de regels nog eens doorgenomen en ik snap het ook wel.

Ook een opmerking, waarom krijg ik de waarschuwing en uitschakelings-bericht niet via de Tweakers website?
Als je je voortaan beter aan de moderatierichtlijnen gaat houden kan ik jouw moderatierechten weer activeren.

update: bij deze :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

mithe schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:27:
Dat is omdat als we iemand bannen voor een bepaalde tijd, wat dus ook voorkomt, diegene niet kan zien waarom hij is gebanned... Lastig je mail lezen als je niet meer toegelaten wordt. Daarom gebruiken we dus altijd het registratie-mailadres. Mocht dit lastig zijn dan moet je dit adres aanpssen in het adres waar je wel regelmatig op kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Zodra het over meningen of discussie over mogelijke definities gaat lijkt de -1 niet ver weg. Zo heb ik er de afgelopen 24 uur weer twee bijgekregen, op mijn reactie rond de CE markering. kodak in 'nieuws: Warenautoriteit: laden hoverboards geeft risico op ontbrand...
Ik heb sterk de indruk dat ik die moderaties eerder komen uit onvrede over mijn standpunten rond dat logo dan of het ontopic is, relevant of informatief. Dit soort mederaties zet niet aan tot een open on-topic discussie, waar ook meningsverschillen kunnen zijn over wat wel of niet waar en waarom.
Het kan natuurlijk zijn dat een discussie over CE off topic zou kunnen zijn, maar dat is dan heel selectief toegepast in de beteffende subdraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@kodak die reactie is idd geen -1. De score was gegeven door één gebruiker met een X2 weging. Ik heb jouw reactie op een betere score gezet :).

Mismoderaties kun je overigens in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX melden, dit topic is namelijk eigenlijk bedoeld voor gebruikers wiens moderatie rechten zijn uitgeschakeld en een nieuwe poging willen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Zeehond schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:17:
Mismoderaties kun je overigens in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX melden, dit topic is namelijk eigenlijk bedoeld voor gebruikers wiens moderatie rechten zijn uitgeschakeld en een nieuwe poging willen.
Maar ik kon de moderatie op mijn reactie zelf niet bijmodereren? O-) Onbedoeld het verzoek hier geplaats. Ik ga me even schamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Zeehond schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 23:17:
offtopic:
Ik zie dat mods regelmatig mensen hier op moeten wijzen. Mijn inziens is het dan ook beter om de topictitel van dit topic aan te passen om dit soort misverstanden te voorkomen danwel minimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hyptonize schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

offtopic:
Ik zie dat mods regelmatig mensen hier op moeten wijzen. Mijn inziens is het dan ook beter om de topictitel van dit topic aan te passen om dit soort misverstanden te voorkomen danwel minimaliseren.
In de openingspost staat het duidelijk uitgelegd en in de topicwarning, voordat je reageert. Genoeg is genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

kodak schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Maar ik kon de moderatie op mijn reactie zelf niet bijmodereren? O-) Onbedoeld het verzoek hier geplaats. Ik ga me even schamen.
Je eigen reactie kun je nooit modereren, ongeacht of je wel of geen moderatie rechten hebt. :)
hyptonize schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:00:
[...]

offtopic:
PcDealer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

In de openingspost staat het duidelijk uitgelegd en in de topicwarning, voordat je reageert. Genoeg is genoeg.
De topic warning is gisternacht door Dirk aangevuld met een verwijzing naar het mismoderatie topic voor meer duidelijkheid :)

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Zeehond schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:10:
[...]
Je eigen reactie kun je nooit modereren, ongeacht of je wel of geen moderatie rechten hebt. :)
Ik gaf maar een leuk excuus om mijn mispost hier te verantwoorden. :) Moderatierechten op je eigen posts, lol. Kan je in het kleine mismod topic zelfs klachten verwachten over de eigen mismoderaties.
De topic warning is gisternacht door Dirk aangevuld met een verwijzing naar het mismoderatie topic voor meer duidelijkheid :)
Prettig, dat wilde ik net voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

kodak schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Ik gaf maar een leuk excuus om mijn mispost hier te verantwoorden. :) Moderatierechten op je eigen posts, lol. Kan je in het kleine mismod topic zelfs klachten verwachten over de eigen mismoderaties.
Op die manier, ik had even niet in de gaten dat je een grap maakte. Maar ik zie dat je hier al behoorlijke tijd actief bent op Tweakers dus dergelijke zaken zullen bij jouw idd ongetwijfeld bekent zijn :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Na de ModFaq eens goed te hebben gelezen zou ik graag weer mijn status op actief zien. Ga nu ook weer iets actiever worden en zal op eerlijkheid beoordelen. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
V3g3ta schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 02:48:
Na de ModFaq eens goed te hebben gelezen zou ik graag weer mijn status op actief zien. Ga nu ook weer iets actiever worden en zal op eerlijkheid beoordelen. :)
Wanneer je je in het vervolg aan de moderatierichtlijnen gaat houden heb ik er geen moeite mee om jouw moderatierechten weer aan te zetten. Bij deze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Beste admins van Frontpagemoderatie,

Ongeveer 2 jaar geleden had ik bij sommige posts te veel +'jes of -'tjes gegeven.
Ondertussen heb ik geleerd om te stemmen met feiten ipv meningen en de regels van ModFaq te volgen.
Nogmaals mijn excuses voor wat in het verleden is gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutchredgaming op 07-11-2018 20:52 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je mag het nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:28
Meta²
Ik krijg een klacht op een klacht en ik heb er een klacht over. :P

Ik gaf een reactie op een post die op -1 stond.
In mijn reactie vertelde ik waarom ik dat onterecht vond.

Nu krijg ik een paar uur later een bericht waarin staat dat dit "niet gewaardeerd wordt" dit te doen.

Ik dacht dat dit kwalificatie systeem er net was om zelfregulerend te zijn tot op zekere hoogte. Volgens mij was hier nog niemand over de schreef gegaan.

Een reactie systeem is er om discussie te hebben. Ik heb niemand geschoffeerd, ik geef aan waarom ik het niet eens ben. Ik zie echt niet in waarom dit een modbreak nodig heeft, laat staan een standje per mail. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Omdat je daarmee flink offtopic gaat en verdere offtopic discussies kunt veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Reactie verplaatst naar Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Goh, iemand hier die NIET zijn mogelijkheden terug wil hebben en waarom niet?

https://tweakers.net/reacties/bekijk/12273865/

Goh, wat ging ik over de schreef. Ik ben van mening dat de reageerder de spijker op zijn kop slaat en dat de waarschijnlijk meest gebruikte browser door URL's niet meer te tonen redelijk faciliteert wat de NOS beweert. In ieder geval geen hulp voor de slachtoffers. Mismoderatie? Het had persé over de NOS moeten gaan ofzo? Het lijkt mij evident indirect over het besproken fenomeen te gaan en ik ben het roerend eens met de reactie.

Al wordt dan volgens Bor het fenomeen zoals beschreven door de NOS onvoldoende bestraft ( "Phishing sites worden akelig lastig te onderscheiden voor veel mensen en het lijkt er op dat veel misbruik on bestraft blijft helaas" ) als ik het goed lees ( "on bestraft " 8)7 ) , gelukkig worden onwelgevallige moderaties wél bestraft door Bor.

https://tweakers.net/reacties/bekijk/12235183/

Sja, een topic over een Apple product en prijs. Als er dan een discussie ontstaat over een kwalitatief probleem, waarbij prijs bijna altijd gerelateerd wordt aan kwaliteit en ik ben het roerend eens met het gestelde dan is dat een mis-moderatie?

Of hebben we bij Tweakers klachten gehad van de Apple-fanboys? Want als ik daar iets kritisch meldt, naar eer en geweten dan geeft dit altijd dit soort toestanden. Kijken jullie ook eens naar als de +3 moderaties op Apple-topics in het voordeel van Apple, die nauwelijks, zelfs zijdelings niet eens op het nieuws-bericht betrekking hebben.... Meten met 2 maten of zo ......

https://tweakers.net/reacties/bekijk/12235173/

Opnieuw hetzelfde topic, waar eerst mensen de discussie over de kwaliteit die onlosmakelijk verbonden lijkt aan prijs relateren. Daar roeptoeteren er een aantal dat Rosmann onzin beweert omdat hij er geld aan verdient voor de kijkcijfers en de sensatie. In de reactie waar ik punten voor geef wordt netjes hierop gereageerd met een mening die wat mij betreft de spijker op zijn kop slaat.

Maar IK hoef niet meer te modereren hoor. Dat is al langer een enorme sodom & gomorra aan stemmen, om dat weg te kunnen stemmen, wanneer een mening die keurig gebaseerd is op feiten en prima onderbouwd, je niet aanstaat.

Ik wens Tweakers en vooral de powermods heel veel sterkte. Want ook daar ontbreekt de kwaliteit inmiddels, als ik moet lezen dat 'zaken bekenT geacht mogen worden'.

"maar het is wel van belang om te weten dat er op Tweakers gemodereerd wordt op basis van de inhoudelijke kwaliteit van de reactie en niet op basis van jouw eigen mening over diezelfde inhoud"

:) Een heel mooi streven van Tweakers en ik zal jullie de 1000 voorbeelden die je binnen een uur met de vingers in je neus vindt besparen 8)7

De zin had ook moeten zijn: "We streven ernaar dat er op tweakers gemodereerd GAAT worden op basis van de inhoudelijke kwaliteit van de reactie en niet op basis van jouw eigen mening over diezelfde inhoud"

Zover zijn we voorlopig nog niet. Sterker, alles behalve .

[ Voor 7% gewijzigd door robbvdb op 02-12-2018 18:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@robbvdb als jij bovenstaande reacties on-topic vind en dus ook zo had gemodereerd (een +1 score) dan was dat geen probleem geweest bij de genoemde voorbeelden. Een +3, spotlight, zijn ze echter absoluut niet. Als jij het met iemand eens bent is dat ook geen reden om er een +3 voor te geven.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Zeehond schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:43:
@robbvdb als jij bovenstaande reacties on-topic vind en dus ook zo had gemodereerd (een +1 score) dan was dat geen probleem geweest bij de genoemde voorbeelden. Een +3, spotlight, zijn ze echter absoluut niet. Als jij het met iemand eens bent is dat ook geen reden om er een +3 voor te geven.
Je hebt helemaal gelijk Zeehond :) .

Daar kwam ik achter nu ik eens de regels omtrent het modereren serieus ben gaan lezen. Best interessant.

Al die moderaties die ik tegenkwam in het verleden deden mij werkelijk geloven dat een +3 enorm vaak voorkwam als iemand het 'er maximaal mee eens was'.

Dat het zo ver kwam bij mij zegt denk ik iets over de overige kwaliteiten van moderaties in het algemeen.

Nou ja prima, ik zal iig niet meer bijdragen de kwaliteit van moderaties verder naar beneden te halen. Ik zal me slechts nog af en toe verbazen als iemand een perfecte 'to the point' reactie geeft, die de spijker op zijn kop slaat, uiterst informatief & leerzaam is, goed onderbouwd is, maar .....van bijvoorbeeld een uitgesproken fan die zijn religie aangevallen voelt worden onwelgevallig is en een -1 geeft.

Jullie heel veel succes met het bewaken van de kwaliteit én met spellen natuurlijk ( "als jij bovenstaande reacties on-topic vind" 8)7 ) . De spelregels omtrent vervoegingen die eindigen op d, t of dt neemt niet meer in dan 1 A4-tje. Als mijn opa het internet in zijn huidige vorm had meegemaakt, had die gepleit voor Mods die in ieder geval de moeite hadden genomen in hun voorbeeld-functie, om dat te leren beheersen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
robbvdb schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:32:
[...]
Daar kwam ik achter nu ik eens de regels omtrent het modereren serieus ben gaan lezen. Best interessant.

Al die moderaties die ik tegenkwam in het verleden deden mij werkelijk geloven dat een +3 enorm vaak voorkwam als iemand het 'er maximaal mee eens was'.
Je bent in 2017 al gewezen op de moderatie FAQ en richtlijnen. Het is echt niet zo dat we ineens de moderatierechten intrekken. In jouw geval bleek echter dat je na de vorige waarschuwing gewoon bent doorgegaan met foutieve moderaties waarmee je zelf bijdraagt aan het probleem wat je hier vervolgens zelf schetst. Opmerkingen over spelling etc zijn irrelevant. Hier laten we het bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Ik kreeg een mailtje met een waarschuwing voor mijn moderatiegedrag.
In jouw geval zijn er enkele opmerkelijke beoordelingen geconstateerd. Hieruit blijkt dat je niet altijd de richtlijnen uit de genoemde FAQ in acht neemt, en je beoordelingen niet altijd gebaseerd lijken op de inhoudelijke kwaliteit van een reactie. Wanneer je hier behoefte aan hebt, kunnen we een aantal specifieke voorbeelden geven.
Ben eigenlijk wel benieuwd :P Ik heb niet bewust lopen te klieren, misschien een keer +3 geklikt op een bericht van iemand die wel liep te klieren, maar "enkele opmerkelijke beoordelingen".. misschien 3 in 3 jaar tijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Dirk schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:59:
Op 15 moderaties per jaar is dat nogal wat...
Was ik me niet van bewust :$ Zal ik niet meer doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Beste Bor,

Ik heb enkele mismoderaties gemaakt. Meen me te herinneren dat ik vandaag één +3 heb gegeven. In je mail geef je ook aan ‘enkele’ missers,kan ik ergens terugzien welke?

Moderatie, aangepast. Reactie was door anderen op +3 gemod, in mijn enthousiasme ook +3 gemod.
Nog altijd benieuwd naar de andere mismoderaties.

Mvg,

[ Voor 27% gewijzigd door flip75 op 20-01-2019 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@flip75 ik zal bij deze @Bor even voor je taggen, zodat hij dit wat sneller ziet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
flip75 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:33:
Beste Bor,

Ik heb enkele mismoderaties gemaakt. Meen me te herinneren dat ik vandaag één +3 heb gegeven. In je mail geef je ook aan ‘enkele’ missers,kan ik ergens terugzien welke?

Moderatie, aangepast. Reactie was door anderen op +3 gemod, in mijn enthousiasme ook +3 gemod.
Nog altijd benieuwd naar de andere mismoderaties.

Mvg,
Ik stuur je even een DM met meer informatie als je dat goed vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 10:28
Mijn modstatus staat al tijden uit. Geen idee meer waarom, maar kan het weer worden ingeschakeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Wanneer jij https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan zal ik je moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Geef je een uitgebreide reactie en mening in nieuws: Intel wil 7 miljard euro in Ierse chipfabriek steken ; Krijg je 2 + 2 mods, 2 +1 mods en 6 keer een off-topic / irrelevant naar je hoofd toe geslingerd. :') RIP moderatiesysteem.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Auredium schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:16:
Geef je een uitgebreide reactie en mening in nieuws: Intel wil 7 miljard euro in Ierse chipfabriek steken ; Krijg je 2 + 2 mods, 2 +1 mods en 6 keer een off-topic / irrelevant naar je hoofd toe geslingerd. :') RIP moderatiesysteem.
Hiervoor kun je in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX terecht. Als je daar even een direct linkje naar jouw reactie geeft (vindbaar via de datum en tijd) kunnen we ernaar kijken :).

200 fish found!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
Helaas krijg ik een mail vanuit Bor dat ik mij niet houdt aan de moderatie regels en dus ook geen reacties meer mag modereren. Dit lijkt mij een vorm van censuur die hier opgelegd wordt.
Hetzelfde heb ik eerder deze week meegemaakt, toen ik mij enkel afvroeg wanneer Tweakers een dark-mode krijgt. Ook hier kreeg ik een admin reactie op. Hoewel ik eerder altijd onder de indruk was dat Tweakers een open site was, die open stond voor kritiek. Krijg ik door dit soort gevallen steeds vaker de indruk dat dit niet langer zo is en dat kritiek tegen Tweakers niet gewaardeerd wordt. Erg jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Herax10NL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:14:
Helaas krijg ik een mail vanuit Bor dat ik mij niet houdt aan de moderatie regels en dus ook geen reacties meer mag modereren. Dit lijkt mij een vorm van censuur die hier opgelegd wordt.
Wel of niet kunnen modereren heeft natuurlijk niets met censuur te maken.
Hetzelfde heb ik eerder deze week meegemaakt, toen ik mij enkel afvroeg wanneer Tweakers een dark-mode krijgt. Ook hier kreeg ik een admin reactie op.
Link graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:22
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:06:
[...]
Wel of niet kunnen modereren heeft natuurlijk niets met censuur te maken.

[...]
Link graag.
Wel of niet kunnen modereren heeft natuurlijk niet met censuur te maken. Waar ik op moderereer en wat ik wil modereren natuurlijk wel. Als ik persoonlijk een reactie on-point vind, dan moderereer ik daar naar. Wanneer deze reactie toevalligerwijs kritisch is op Tweakers, dan vind ik dit duiden op enige vorm van censuur.

Deze reactie gaat het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Herax10NL schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:14:
Hetzelfde heb ik eerder deze week meegemaakt, toen ik mij enkel afvroeg wanneer Tweakers een dark-mode krijgt.
Tweeakers heeft een Dark Mode, alleen niet officieel door henzelf gemaakt.

In je instellingen kun je dit invoeren onder Lay-out (Custom CSS):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
@import url("https://cssgenerator.anneheijink.com/stylesheet?darkMode=1");
.filterPosts .filter-ratings a img,
.filterPosts .filter-myratings a img {
    visibility: hidden;
}

.filterPosts .filter-ratings,
.filterPosts .filter-myratings,
.filterPosts .filter-ratings.active,
.filterPosts .filter-myratings.active {
    background-image: url("https://tweakers.net/ext/f/XUQa8JbPDzdzsWTKxb4qX5Gm/full.png");
    background-repeat: no-repeat;
    background-position: right 6px center;
}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet hoe je hier het idee van krijgt dat kritiek niet toegestaan is op Tweakers. Je begint een discussie over de site Tweakers zelf in een comment op een artikel over Chrome. Dat hoort daar niet en daar wordt je op gewezen. Nogmaals, hoe is dat niet tegen kritiek kunnen? Daar is het topic waar je naar gelinkt werd voor bedoelt, en die is nog gewoon open...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:13

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

theduke1989 in theduke1989 in 'nieuws: Mi 9-smartphone van Xiaomi krijgt op de Europese mark... heeft momenteel 0 maar zijn reactie is niet relevant en flaimbait geef -1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Ludwig005 reacties die op een verkeerde score staan kun je meedoen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX. Dit topic is om uitgeschakelde moderatie rechten terug te vragen :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:17

PDZ

📍Damwâld

Al een hele tijd geleden is mijn modstatus uitgeschakeld. Nu heb ik nooit bewust misbruik van de functie gemaakt, wel heb ik het systeem anders geïnterpreteerd dan het bedoeld is. Inmiddels is me duidelijker hoe het systeem werkt. Hoewel ik er her en der mijn kanttekeningen bij heb, zal ik mijn best doen in de toekomst de ModeratieFAQ in acht te nemen bij het modereren. Bij deze dus het vriendelijke verzoek mijn modstatus weer actief te maken.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, je mag het nog eens proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Item wordt al bediscusieerd in een ander topic op dit sub-forum. Deze post was dus niet nodig. Sorry.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2019 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@gryz, dit is niet het topic daarvoor, dit is het topic voor mensen die niet meer kunnen modden en daarover willen klagen ;)
Probeer het kleine-mismoderatietopic eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik zie dat er al wordt gediscusieerd over het artikel daar. Dat is genoeg voor me. Ik klaag niet zou gauw. Maar deze keer liep het echt de spuigaten uit. Ik verbaasde me dat niemand daar iets over zei. Dat is dus wel het geval. Dan is mijn post niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12
Deze Tweaker is duidelijk ruzie aan het zoeken:
flippy in 'nieuws: Twitter test manier om 'gesprekken' te kunnen volgen'

Ik post iets over mogelijke verbeteringen in Twitter en deze ruziezoeker denkt dat ie grappig is door me op te roepen op te rotten van Twitter.
Als die reactie toelaatbaar is ga ik er iets van vinden.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kalief schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:57:
Deze Tweaker is duidelijk ruzie aan het zoeken:
flippy in 'nieuws: Twitter test manier om 'gesprekken' te kunnen volgen'

Ik post iets over mogelijke verbeteringen in Twitter en deze ruziezoeker denkt dat ie grappig is door me op te roepen op te rotten van Twitter.
Als die reactie toelaatbaar is ga ik er iets van vinden.
Gewenst is het niet dus de reactie staat momenteel op -1. Dat is hier wel voldoende zolang het niet vaker gebeurt :).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 17:02
Waar kun je offensieve slecht gedrag melden,

IK heb net normale reactie gegeven en wordt door een tweaker gewoon offensieve aangevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Schop een Modje is in principe de juiste plaats, maar ik heb de betreffende reacties zojuist verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
goedendag beste Tweaker.
Op 23/11/2018 werd mijn moderatie recht terecht uitgeschakeld.

In de mail staat dat ik een verzoek kan indienen wanneer ik het wil proberen.
Daarom vraag ik of ik mijn moderatie rechten terug mag.
Zie mail:
"Mocht je het in de toekomst nogmaals willen proberen dan kan je een verzoek terugsturen naar ondergetekende"

Beste groeten,

Tijs Beek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als jij de ModeratieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, zal ik je moderatierechten weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
Ik heb hem doorgenomen! En 30% onthouden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, wanneer je twijfelt graag nog een keer nakijken. ;)

Ik zet je moderatierechten weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik zie opeens dat ik niet meer kan een beoordeling kan geven. Vraag me af waarom.
Heb dit draadje eens doorgelopen en de modpagina met uitleg gelezen. Ik heb wel ooit een mail gehad met een waarschuwing en heb daarna beter (bewuster) opgelet wat ik deed.

Wel heb ik soms een -1 beter beoordeeld omdat ik die reactie WEL relevant of nuttig vond. Als ik zie hoe mensen modden en welke taal ze bezigen ben ik hoogstverbaasd dat ik van die deelname ben uitgesloten. Lijkt een beetje willekeur en censuur of persoonlijke ergernis. Triest.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het goed is heb je ook een mail ontvangen over de daadwerkelijke uitschakeling van je moderatierechten. Althans, deze is naar hetzelfde adres gestuurd als de initiële waarschuwing. Klopt dat adres misschien niet meer of staat de mail wellicht in de spam / heb je hem gewoon gemist?

In elk geval staat in de mail een lijst met voorbeeld reacties waarbij jouw gekozen score nogal afwijkt van wat de betreffende reactie volgens onze richtlijnen zou moeten krijgen. Je kunt tevens de mail beantwoorden naar de moderator die de uitschakeling gedaan heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
Ik wil mijn mod rechten weer terug aub , ik heb het ModeratieFAQ gelezen en zal proberen het beter te doen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het nog eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Mijn moderatierechten zijn een paar maanden geleden uitgezet omdat ik soms modereerde met mijn gevoel in plaats van alle robots hier die alles perfect doen.

Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt: de meeste mensen modereren mijns inziens wel eens op gevoel: plusjes als ze het ergens mee eens zijn, minnetjes als je het ergens niet mee eens zijn.
Jullie moderator-leiders gaan me niet vertellen dat je noooooit op gevoel hebt gemodereerd.

Ik ben al bijna 15 jaar lid van Tweakers en heb met vele bijdragen een karmascore van 39k opgebouwd.... En ineens worden mijn moderatierechten afgepakt als ik een beetje kritiek op de Tweakersredactie heb. Beetje slap.

Ik wilde net een abbo nemen. Maar dat ga ik zo dus echt niet doen...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 08:22

steareth

professionele epibreerder

Hoi!

Jaren geleden is mijn mod status van mij afgepak, en terecht omdat ik een nogal obscure comment omhoog had gemod.

Nou ben ik (al zeg ik het zelf) een stuk volwassener geworden en wil ik vragen of mijn mod status weer aangezet mag worden.

Groetjes!

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:18:
Mijn moderatierechten zijn een paar maanden geleden uitgezet omdat ik soms modereerde met mijn gevoel in plaats van alle robots hier die alles perfect doen.

Dit is natuurlijk sarcastisch bedoelt: de meeste mensen modereren mijns inziens wel eens op gevoel: plusjes als ze het ergens mee eens zijn, minnetjes als je het ergens niet mee eens zijn.
Jullie moderator-leiders gaan me niet vertellen dat je noooooit op gevoel hebt gemodereerd.

Ik ben al bijna 15 jaar lid van Tweakers en heb met vele bijdragen een karmascore van 39k opgebouwd.... En ineens worden mijn moderatierechten afgepakt als ik een beetje kritiek op de Tweakersredactie heb. Beetje slap.

Had je niet eerst een waarschuwing gekregen? En met die laatste zin laat je jezelf wel erg kennen... Denk niet dat daar iemand wakker van ligt bij Tweakers.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
Bart ® schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:27:Had je niet eerst een waarschuwing gekregen? En met die laatste zin laat je jezelf wel erg kennen... Denk niet dat daar iemand wakker van ligt bij Tweakers.
Vast niet. Ik vind dit gewoon heel vervelend.

Het hele verhaal is wat complexer

2 februari werd ik benaderd door een niet nader te noemen frontpagemoderator. Of nou, niet echt direct 'benaderd', maar hij stuurt een soort standaard e-mail template, waarvan alleen de naam is veranderd. Ik vind dat een erg indirecte onpersoonlijke aanpak, die al niet helemaal goed bij mij valt. Maar goed. Ik had "me niet altijd aan de richtlijnen uit de [moderatie] FAQ" gehouden. Dit kwam een beetje uit de lucht vallen, en ik vroeg om voorbeelden.
Het bleek vooral te gaan om wat spotlight/+3 moderaties die ik had gegeven op reacties op frontpage artikel welke de Tweakers reactie bekritiseerde. Bijv deze en deze.
Ik vond het nogal overdreven dat ik hier een waarschuwing voor kreeg: vele Tweakers modereren subjectief. Verder moet je als communitylid toch kritiek kunnen leveren?
De frontpagemoderator reageerde direct met (weer een onpersoonlijke getemplate e-mail) "Eerder heb je een waarschuwing ontvangen over jouw moderatiegedrag. Aangezien je niet het vertrouwen geeft dat je jouw moderatiegedrag gaat aanpassen zijn de moderatierechten inmiddels preventief uitgeschakeld."
Vanzelfsprekend vond ik dit heel erg vervelend. Na 14+ jaar wordt je ineens gedeeltelijk uit de community geschopt. En dan nog wel op zo'n onpersoonlijke manier. Ik heb de moderator mijn frustratie laten weten door hem een "eikel" te noemen. Daar heb ik het verder bij gelaten. Ik ben er wel nog steeds verdrietig over. Tweakers is niet meer zo leuk als vroeger.

Later heb ik dit nog een keer teruggekregen: er verscheen op de Frontpage het artikel "Onbekende wil battle royale op een privé-eiland organiseren". De reacties lezende zag ik dat de nieuwswaarde of zelfs echtheid van het verhaal in twijfel werd getrokken. Eén van de reacties was "Hoe komt deze zooi op Tweakers dan?". Ik zag dat deze reactie op +3 gemodereerd was. Om mijn mede Tweakers te behoeden van mijn situatie heb ik een reactie geschreven met "voor iedereen die dit bericht +3 geeft: kijk uit. Om zoiets heeft [naam frontpagemoderator] mij mijn moderatierechten afgepakt."
Tot mijn verbazing kreeg ik daarop volgende e-mail van deze moderator (en ik quote het hele bericht maar even):
"Hallo MeMoRy,

Bedankt voor jouw deelname aan de discussie op Tweakers.

Ik heb echter bij dit bericht (geek: Onbekende wil battle royale op een privé-eiland organiseren) een reactie van jou verwijderd. De reden hiervoor is dat het openbaar plaatsen van ontvangen sturing niet wordt gewaardeerd. Bovendien schets je een situatie in deze en een vervolg reactie die niet overeenkomt met de waarheid. Ook laat je je onbeschofte gescheld voor het gemak maar even achterwege. Dit soort reacties mag je dan ook in het vervolg achterwege laten.

Ik hoop dat deze uitleg je helpt om je standpunt in discussies beter tot zijn recht te laten komen, zodat de discussie voor alle deelnemers prettig blijft."

Ten eerste is dit weer zo'n rare ge-template e-mail. De eerste- ("Bedankt voor..") en laatste ("Ik hoop dat..") zin zijn duidelijk standaardzinnen die niet rijmen met de rest van de e-mail. De rest van de mail staat vol frustratie en passief agressief taalgebruik, zonder dat deze ingaat op details.
Mijn mening hier: een bericht verwijderen omdat "het openbaar plaatsen van ontvangen sturing niet wordt gewaardeerd" is toch gewoon een vorm van censuur? Waarom zou ik mede-Tweakers niet mogen waarschuwen? Niet mogen praten over sturing doet me denken aan oud Oost-Duitse Stasi praktijken.

In mijn ogen functioneert admin/frontpagemoderator als een soort politieagent (tenminste in deze situatie). Eén van de belangrijke dingen die agenten leren is dat ze bij een confrontatie de situatie moeten de-escaleren. Zo kan je een rustig gesprek hebben en begrip voor een besluit creëren. Hier gebeurd mijns inziens het tegenovergestelde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:37:
[...]

Vast niet. Ik vind dit gewoon heel vervelend.

Het hele verhaal is wat complexer

2 februari werd ik benaderd door een niet nader te noemen frontpagemoderator. Of nou, niet echt direct 'benaderd', maar hij stuurt een soort standaard e-mail template, waarvan alleen de naam is veranderd. Ik vind dat een erg indirecte onpersoonlijke aanpak, die al niet helemaal goed bij mij valt. Maar goed. Ik had "me niet altijd aan de richtlijnen uit de [moderatie] FAQ" gehouden. Dit kwam een beetje uit de lucht vallen, en ik vroeg om voorbeelden.
Het bleek vooral te gaan om wat spotlight/+3 moderaties die ik had gegeven op reacties op frontpage artikel welke de Tweakers reactie bekritiseerde. Bijv deze en deze.
Ik vond het nogal overdreven dat ik hier een waarschuwing voor kreeg: vele Tweakers modereren subjectief.
Dat veel Tweakers subjectief modereren, is toch geen reden om dan maar geen waarschuwingen uit te delen? Eerder het tegenovergestelde, er zouden meer waarschuwingen gegeven moeten worden.
Verder moet je als communitylid toch kritiek kunnen leveren?
Ik ervaar juist dat je prima kritiek kunt leveren op Tweakers, maar dan wel op de juiste plek. En onder een nieuwsbericht is niet de juiste plek. Dat is toch algemeen bekend? Dat vind ik juist ook wel fijn aan deze site, onder nieuwsberichten is het overgrote deel van de reacties inhoudelijk.
De frontpagemoderator reageerde direct met (weer een onpersoonlijke getemplate e-mail) "Eerder heb je een waarschuwing ontvangen over jouw moderatiegedrag. Aangezien je niet het vertrouwen geeft dat je jouw moderatiegedrag gaat aanpassen zijn de moderatierechten inmiddels preventief uitgeschakeld."
Vanzelfsprekend vond ik dit heel erg vervelend. Na 14+ jaar wordt je ineens gedeeltelijk uit de community geschopt. En dan nog wel op zo'n onpersoonlijke manier. Ik heb de moderator mijn frustratie laten weten door hem een "eikel" te noemen. Daar heb ik het verder bij gelaten. Ik ben er wel nog steeds verdrietig over. Tweakers is niet meer zo leuk als vroeger.
Het is zeker vervelend als je rechten afgenomen worden. Ik heb dat zelf ook wel eens ervaren op een andere site. Je voelt je in zekere mate genaaid. Maar persoonlijk vind ik dat nog geen reden om mensen uit te gaan schelden.
Later heb ik dit nog een keer teruggekregen: er verscheen op de Frontpage het artikel "Onbekende wil battle royale op een privé-eiland organiseren". De reacties lezende zag ik dat de nieuwswaarde of zelfs echtheid van het verhaal in twijfel werd getrokken. Eén van de reacties was "Hoe komt deze zooi op Tweakers dan?". Ik zag dat deze reactie op +3 gemodereerd was. Om mijn mede Tweakers te behoeden van mijn situatie heb ik een reactie geschreven met "voor iedereen die dit bericht +3 geeft: kijk uit. Om zoiets heeft [naam frontpagemoderator] mij mijn moderatierechten afgepakt."
Tot mijn verbazing kreeg ik daarop volgende e-mail van deze moderator (en ik quote het hele bericht maar even):
"Hallo MeMoRy,

Bedankt voor jouw deelname aan de discussie op Tweakers.

Ik heb echter bij dit bericht (geek: Onbekende wil battle royale op een privé-eiland organiseren) een reactie van jou verwijderd. De reden hiervoor is dat het openbaar plaatsen van ontvangen sturing niet wordt gewaardeerd. Bovendien schets je een situatie in deze en een vervolg reactie die niet overeenkomt met de waarheid. Ook laat je je onbeschofte gescheld voor het gemak maar even achterwege. Dit soort reacties mag je dan ook in het vervolg achterwege laten.

Ik hoop dat deze uitleg je helpt om je standpunt in discussies beter tot zijn recht te laten komen, zodat de discussie voor alle deelnemers prettig blijft."
Jij verbaast je over die mail? Dat lijkt me toch niet meer dan logisch, als je onder een nieuwsbericht niet-inhoudelijk reageert? Zeker na wat eerder voorgevallen is.
Ten eerste is dit weer zo'n rare ge-template e-mail. De eerste- ("Bedankt voor..") en laatste ("Ik hoop dat..") zin zijn duidelijk standaardzinnen die niet rijmen met de rest van de e-mail. De rest van de mail staat vol frustratie en passief agressief taalgebruik, zonder dat deze ingaat op details.
Mijn mening hier: een bericht verwijderen omdat "het openbaar plaatsen van ontvangen sturing niet wordt gewaardeerd" is toch gewoon een vorm van censuur? Waarom zou ik mede-Tweakers niet mogen waarschuwen? Niet mogen praten over sturing doet me denken aan oud Oost-Duitse Stasi praktijken.
Dat mag dus wel, maar niet onder een nieuwsbericht.
In mijn ogen functioneert admin/frontpagemoderator als een soort politieagent (tenminste in deze situatie). Eén van de belangrijke dingen die agenten leren is dat ze bij een confrontatie de situatie moeten de-escaleren. Zo kan je een rustig gesprek hebben en begrip voor een besluit creëren. Hier gebeurd mijns inziens het tegenovergestelde.
Agenten wordt zeker geleerd de-escalerend op te treden. Maar als ik je verhaal zo lees, ben je ook wel een beetje hardleers. En dan is het niet gek als er op een gegeven moment wat duidelijkere taal wordt gebezigd. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat de mods hier ook maar gewoon vrijwilligers zijn he. Als jij ergens vrijwilligerswerk doet, zou jij het dan tof vinden om voor eikel uitgemaakt te worden, puur omdat je je werk doet? Of om vergeleken te worden met de Stasi? Ik zou dat echt niet kunnen waarderen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19

Kheos

FP ProMod
[...]
daar heb je dan inderdaad de bal misgeslagen. Goed dat je daarop gewezen bent. (y)
Verder moet je als communitylid toch kritiek kunnen leveren?
Dat kan toch ook gewoon? Ik snap je punt niet.
wauw. je hebt echt geen flauw idee wat censuur is. Of wat Stasi praktijken zijn.

Zie je trouwens zelf de ironie van
Zo kan je een rustig gesprek hebben en begrip voor een besluit creëren. Hier gebeurd mijns inziens het tegenovergestelde.
en
[...]
Ik heb de moderator mijn frustratie laten weten door hem een "eikel" te noemen.
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kheos schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:52:
Zie je trouwens zelf de ironie van

[...]

en

[...]

?
Nee, dat zie je helemaal verkeerd, alleen de agent moet de-escalerend optreden. De andere partij mag doen en laten wat 'ie wil.

Cunning linguist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:18:

Met jouw houding hier en eerder zie ik geen reden om jouw moderatierechten weer in te schakelen.
steareth schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:23:
Hoi!

Jaren geleden is mijn mod status van mij afgepak, en terecht omdat ik een nogal obscure comment omhoog had gemod.

Nou ben ik (al zeg ik het zelf) een stuk volwassener geworden en wil ik vragen of mijn mod status weer aangezet mag worden.

Groetjes!
Jij mag het nog eens proberen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 08:22

steareth

professionele epibreerder

[...]

Jij mag het nog eens proberen. :)
*O*
thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door steareth op 19-07-2019 13:58 ]

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
Dirk schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:57:
Met jouw houding hier en eerder zie ik geen reden om jouw moderatierechten weer in te schakelen.
Het spijt me dat ik niet op mijn knietjes kom smeken. "sorry dat ik gefaald heb. Ik zal nooit meer stout zijn papa! Neem me alsjeblieft terug"

Toch wilde ik hier mijn verhaal doen. Tweakers heeft immers na 15 jaar wel een plekje in mijn hart.

Gelukkig zijn er nog een hoop leuke dingen elders op het internet.

(edit: ja, ik heb een autoriteitprobleem.)

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 19-07-2019 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Het spijt me dat ik niet op mijn knietjes kom smeken. "sorry dat ik gefaald heb. Ik zal nooit meer stout zijn papa! Neem me alsjeblieft terug"
Als je iets wil bereiken van iemand, kun je beter niet zo (ietwat kinderachtig) flamen.... daar bereik je zelden iets mee.

Ken je dat gzegde "met honing vang je meer vliegen dan met azijn"? Dat is hier aardig van toepassing....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:07:
Als je iets wil bereiken van iemand, kun je beter niet zo (ietwat kinderachtig) flamen.... daar bereik je zelden iets mee.
Ik weiger mensen "naar de mond te praten" om te krijgen wat ik wil. Ik vind dat namelijk niet oprecht.

Ik ben het niet eens met de beslissing en ben daar boos over. Verder ben ik verdrietig over het feit dat een persoon me zomaar iets moois af kan pakken omdat hij een andere mening heeft dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik weiger mensen "naar de mond te praten" om te krijgen wat ik wil. Ik vind dat namelijk niet oprecht.
De wereld is niet zwart-wit he. Er zit echt ontzettend veel tussen 'naar de mond praten' en 'lomp en met gestrekt been erin gaan'. Zou je eens moeten proberen, bereik je een stuk meer mee terwijl je toch oprecht kunt zijn.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:19

Kheos

FP ProMod
MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Ik ben het niet eens met de beslissing en ben daar boos over. Verder ben ik verdrietig over het feit dat een persoon me zomaar iets moois af kan pakken omdat hij een andere mening heeft dan ik.
Net zoals er verkeersregels zijn waar je jouw rijbewijs kunt verliezen als je het te bont maak, zijn er hier forumregels waarbij je bepaalde rechten verliest als je je er niet aan houdt.
Dit heeft helemaal niks met 'omdat hij een andere mening heeft dan ik' te maken; jij neemt de beslissing om je niet aan de regels te houden en dat heeft gevolgen. Da's al. Je hebt dit enkel aan jezelf te danken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
Sorry, maar voor mensen met autistisch spectrum stoornis zoals ik zijn al jullie reacties olie op het vuur.
Ik leg uit wat de in mijn ogen onterechte situatie is en krijg alleen maar te horen wat ik fout doe.
Voor mij is het gewoon oneerlijk dat iets 14.5 jaar geen probleem is een dan ineens wel, terwijl vele mensen om mij heen het óók op die manier doen en daarmee wegkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MeMoRy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:23:
Sorry, maar voor mensen met autistisch spectrum stoornis zoals ik zijn al jullie reacties olie op het vuur.
Ik leg uit wat de in mijn ogen onterechte situatie is en krijg alleen maar te horen wat ik fout doe.
Ik weet niet zo goed wat je nou precies verwacht. Jij geeft je mening waarom je het onterecht vindt, maar wij mogen niet onze mening geven waarom we het wel terecht vinden? Als je enkel en alleen wil horen dat we het allemaal heel zielig vinden hoe je behandeld bent, dan zit je hier denk ik gewoon niet op de goede plek...
Voor mij is het gewoon oneerlijk dat iets 14.5 jaar geen probleem is een dan ineens wel, terwijl vele mensen om mij heen het óók op die manier doen en daarmee wegkomen
Dan is het dus oneerlijk dat je niet 14,5 jaar geleden je modrechten al bent kwijtgeraakt. En ja, anderen komen ermee weg. Dat is nu eenmaal het leven. Een andere keer kom jij er weer mee weg en krijgt een ander een straf. Ga je dan ook lopen klagen? Als iemand anders zijn modrechten kwijtraakt en jij niet? Want je moet wel consequent zijn, anders ben je gewoon hypocriet.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste

Let op:
Lees de ModeratieFAQ even door voordat je vraagt om je moderatierechten weer in te schakelen.
Vragen over moderaties en vreemde moderaties mag je melden in Het kleine-mismoderatietopic